המפלצת המנטלית

כך הרג אנדרו מארי האמיץ את הדרקון הרשע!

המפלצת המנטלית (ציור: רונן דורפן, בן 44) (clker.com)

 

באגם אחד רחוק מאד, ליד כפר בו ילדים הולכים לישון בזמן אחרי שאספו את כל הלגו, מתגוררת לה מפלצת בשם "המפלצת המנטלית". את המפלצת הזו איש לא באמת ראה. אבל ב-3-4 השנים האחרונות טוענים שהאגם הזה נמצא בסקוטלנד. והיא גורמת לשחקנים לא לנצח את נדאל על משטחי החימר או לא לנצח את רוג'ר פדרר כשהוא בשיאו על משטח דשא. אתמול היא עשתה תעלול נוסף. גרמה לנובאק דג'וקוביץ' להלחם על תאריו כגור אריות.

יש הטוענים ילדים, שהמפלצת המנטלית הזו קצת דומה לריאל מדריד או ללוס אנג'לס לייקרס. קודם קונים את השחקנים, אחר כך מדברים על רוח.

ואז בא הצ'כי הזה לנדל, ובפיו עיצה למארי: "תשמע. גם המפלצת הזו לפעמים מנמנמת קצת אחרי הצהריים".

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אחד מארבעת הגדולים
הלא-צפוי הוא הכי צפוי שיש

45 Comments

B. Goren 11 בספטמבר 2012

אני ממש לא טניס פריק, אבל כל כך שמחתי בשביל מארי!!!

matipool 11 בספטמבר 2012

גם אני .

אריאל גרייזס 11 בספטמבר 2012

רונן, אתה מתבזבז. למה להסתפק בבלוגים קטנים, לא הגיע הזמן לעבור לגלריות?

ניר 11 בספטמבר 2012

סחתיין על הציור!

דורפן 11 בספטמבר 2012

תודה. הפידבקים הללו חשובים לי מאד בצעדי הראשונים כאמן

אבו צ׳יצ׳ריטה 11 בספטמבר 2012

מה צעדים ראשונים? אני עוד זוכר את העבודה המונומנטלית על בעיטת העונשין של רונאלדו…

דודו פ. 11 בספטמבר 2012

אם כל הכבוד לווינריות שמארי למד מלנדל, מישהו חושב שמארי היה זוכה אלמלא פרגי היה שם?

מיקיג' 11 בספטמבר 2012

הנה מה הורס אותי בכל החגיגה האנגלית. מארי כידוע סקוטי, לא אנגלי, אבל האנגלים מתיייגים אותו כבריטי כי הם משוועים לגיבור טניס ולסיום הבצורת בסלאמים. רק מה, עוד 10-20 שנה כשיגיע אנגלי שיזכה בגראנד סלאם כולם יכתבו שם שהוא האנגלי הראשון מזה 80 שנה שלקח גראנד סלאם, ויגידו לכולם שעם כל הכבוד למארי, הוא בעצם היה סקוטי, כך שהם מכבדים אותו וידה ידה, אבל הוא לא באמת היה זה ששבר את בצורת הסלאמים.

ארז 11 בספטמבר 2012

זה בסדר, בשביל זה האנגלים היו צריכים לכבוש את סקוטלנד ולא לחתום על ברית ארצות תאומות או משהו כזה. הם יודעים יפה מאוד לחלוב את הסקוטים שהם צריכים משהו ולייבש אותם כשהסקוטים צריכים משהו.

גם כל הסיפור עם קווין פיטרסון (הופה, קריקט!) לדעתי מתודלק היטב בזכות העובדה שKP דרום אפריקני ולא אנגלי. הרבה ממה שההתאחדות האנגלית מאכילה אותו מגיע מזה שהוא לא אנגלי, ולעזאזל כל מה שהוא עשה והשיג בשביל האנגלים.

גלן 11 בספטמבר 2012

אני מכיר רק מפלצת סקוטית אחת. נו טוב. אתם מכירים אותה

גלן 11 בספטמבר 2012

אני גם קולט ירוק וצהוב בגווני המפלצת. ישר לגלייזרים בפרצוף! איזה אומץ! מנש מל גיבסון בסרט ההוא על סקוטלנד ששכחתי את שמו.

matipool 11 בספטמבר 2012

לב אמיץ ?

MG 11 בספטמבר 2012

אם אני לא טועה וויליאם וואלאס.

אופיר 11 בספטמבר 2012

רונן, איזה כישרון חבוי!

כל כך שמח בשביל מארי. הוא אפילו לא היה במיטבו בטורניר הזה.

מוזגטס 11 בספטמבר 2012

איזה מצחיק שיוצאים לפעמים נגד מצבים מנטליים – מעניין אם חושבים על זה לפני…?

matipool 11 בספטמבר 2012

רונן – מתבקש לצרף לטור את הקליפ סינכרוניסיטי 2 של פוליס , לא ?
הידד למארי וללנדל !

דורפן 11 בספטמבר 2012

צירפתי

איציק 11 בספטמבר 2012

מארי בעצמו, כשהיה צעיר בתחילת דרכו, למשל כשביקר בארץ עם נבחרת הדיויס, היה מפלצת, קראו לה "שלוח נס." הוא היה שלוח סקוטי שמגיב על הרבה דברים ממש לא בנימוס בריטי. משהו כמו מקנרו למאוד עניים. ודווקא הוא בחר מכולם בלנדל. בכבוד.

אלעד ב. 11 בספטמבר 2012

לא הבנתי…אז יש או אין עניין מנטלי???

דורפן 11 בספטמבר 2012

אני לא חושב שמארי מעולם הפסיד טורניר בו היה השחקן הכי טוב.

איציק 11 בספטמבר 2012

הכי טוב באיזה מובן???
1. מדורג ראשון לפני הטורניר.
2. שיחק הכי טוב במשך הטורניר.

הכוחמה היא לבוא ולנצח את הגדולים, את אלו שלפניך. נכון, אפשר להיות מלך כי הקודם מת, אבל אתה באמת גדול אם אתה זה שהורג אותו. את זה עד עכשיו לא היה למארי, לפחות לא במעמדי הגמר הגדולים באמת, כאשר הכסף על השולחן.

סימנטוב 11 בספטמבר 2012

מיקיג' אם פרגוסון היה גנרל אנגליה הייתה סקוטית

ברק המלך 11 בספטמבר 2012

עכשיו המפלצת התעוררה באמת… כי עכשיו הוא יתחיל לקחת תארים כמו מכונה אין מישהו בסבב שיכול לעצור אותו … הוא משחק טניס כלכך מגוון שאי אפשר לצפות מה הוא הולך לעשות בכל רגע נתון והכי חשוב ששון מקונרי ופרגי גם מאחוריו כי הם באמת ווינרים אמיתיים!!

רמי מורנל 11 בספטמבר 2012

כן הרבה שטויות נכתבו בתגובות באתר זה ממש על מארי ו"בעיותיו המנטאליות" כביכול ,מפי כל מיניי אנשים שבחיים לא הזיזו את הביצה ,לא זרקו סל או חבטו סרב ,ושאין להם טית מושג מה זה להיות מקום רביעי בעולם במשהו,לא כל שכן בענף פופולארי ותחרותי.
כן,אותם גנבי דעת מעולם לא היו רביעי אף לא בכיתתם,אולי יכלו להתחרות על מקום רביעי בכיתה ביסודי ביריקה למרחק ושריקות .

טוב נהדר , ואני שמח בשביל מארי על הניצחון .אבל אל נשכח שהישגו הגדול הוא בעצם היותו טניסאי מקצועי,וכזה ברמה גבוהה כ"כ,עם או בלי גראנד סלאם .

איציק 11 בספטמבר 2012

זה ממש לא לעיניין מה שאתה כותב. אני כותב כאחד שהזיז משהו ולא בגדול כמו מארי. כל הזילזול באלו שלא היו זה מהרמה של שרף וברקוביץ' ביציע העיתונות. אתה לא חייב להיות פוליטיקאי כדי להיות כתב פוליטי או שחקן כדורגל גדול כדי להיות מאמן. מקום רביעי בעולם הלוואי על רבים מאיתנו, ועדיין יש הבדל ענק בין מקום רביעי לראשון, והמחסום הפסיכולוגי מבדיל בין המצוינים לבין הראשונים. לראשונים יש יכולת מנטאלית גבוהה בהרבה ולרוב צריך הרבה זמן לצבור את היכולת המנטאלית כשיש כבר את היכולת הפיזית. יש שיאני עולם שלעולם לא זכו בתחרות חשובה, למה, כי לא היתה להם היכולת ברגלים או בראש???
אם אתה חושב שמארי גדול, זה דעה ליגיטימית, אך אין לזה שום קשר למה שכתבת בהתחלה.

שלו 11 בספטמבר 2012

בבת-ים עיר הולדתי,
זה לא היה פשוט להיות מקום רביעי ביריקה למרחק גם בכיתה ביסודי (טוב תיכון לא היה) אז בבקשה לא לזלזל.

רמי מורנל 11 בספטמבר 2012

# טור נהדר,הייתה כוונתי בפסקה האחרונה !!

תומאס נוימן 11 בספטמבר 2012

מה שיפה זה שלנדל הוא הכי "לא-מארי" שיש, בכל המובנים.
המשותף היחיד בין שניהם זה הנתון של 4 הפסדים בארבעת הגמרים הראשונים. ועדיין – החיבור עובד.
מכל ארבעת הגדולים הנוכחיים – מארי המרתק ביותר, גם כשהפסיד ובייחוד עכשיו שניצח.
בכל מקרה – אנו עדים לעידן הגדול ביותר בהיסטוריה של הטניס המודרני. בכך כבר אין כל ספק.
לוינטל – עדיין בדעה שהטורניר גרוע? גמר הנשים וגמר הגברים סיפקו את התשובה המוחצת ביותר, לרבות התפאורה והקהל הניו-יורקי

דורפן 11 בספטמבר 2012

נוימן – העובדה שיש טניסאים מעולים ובשלבי ההכרעה אנשים באים לראות אותם לא אומרת דבר על הארגון. מול שלושת הסלאמים האחרים הטורניר הזה עומד גרוע. הכי פחות מתחשב בשחקנים ובקהל ובהגינות הספורטיבית.

תומאס נוימן 11 בספטמבר 2012

נכון, אבל לוינטל התייחס גם לרמה של הטורניר עצמו.

ובלי קשר, יש משהו "קסום ומסורתי" בקשיים שהטורניר הזה מעמיד לשחקנים.

לא זוכר כרגע מי כתב את זה, אחד הפרשנים בארה"ב נדמה לי –
you don't win the us open. you survive it

זה מייחד את הטורניר בעיני.

אמנון ג 11 בספטמבר 2012

מהכותרת הייתי בטוח שאתה מתייחס לסרינה וויליאמס.
אם התכוונת שלמארי היו בעיות מנטליות נגד הגדולים – אני חושב שאתה טועה. מארי פשוט גקלע לתקופה של שלושה ענקים והוא לא היה מספיק טוב.
אם דג'וקוביץ' היה שומר על הרמה שלו מאשתקד – הוא היה מנצח את מארי עם או בלי לנדל.

רוקו 11 בספטמבר 2012

סופסוף מישהו אומר את זה.
בוא לא נשכח שבשנת 2003 לקח את האופן אחד, רודיק, שיכול להיות שאם היה דהבזר באותה שנה אז זה בדיוק מה שהיה נכתב עליו. הטיימינג שלו היה טוב, סמפראס בדיוק פרש, פדרר עוד לא החליט שהוא כזה ורודיק נכנס לגאפ הכי קצר בהיסטוריה של המשחק בערך.
למארי יש עוד כמה מבחנים לעבור בדרך כדי להוכיח שהקפיצה שלו מהמקום הרביעי לשני (ואני די צופה שזה יקרה לאור מה שקורה עם נדאל ורוג'ר) היא לא עניין של "דור ביניים אבוד".
ובלי קשר לכלום – כיף לראות אותו מנצח את נולה.

גיל 11 בספטמבר 2012

אין אם בספורט, אתה מנצח מה שאתה יכול.

D! בארץ הקודש 11 בספטמבר 2012

אז לזכות מי הניצחון? למארי ש"סוף סוף" "העלה רמה" או ללנדל?
או אולי זה רק כי דגוקו לא משחק כמו שנה שעברה, כי נדאל שבר ברכיים או פדרר ששבר את הכלים?

אולי זה לא כלכך חשוב כמו זה שתמיד נמצא מה להגיד ואיך לנתח את זה והכל יפה והכל נכון והכל מתאים עד שמתחיל המשחק הבא.

תומאס נוימן 11 בספטמבר 2012

בגדול – מארי העלה את רמתו השנה וכרגע הוא בשיאו. דגוקו משחק עמט באותה רמה של שנה שעברה, אך סובל טיפה מעייפות החומר + במשחק הספיציפי הזה התנאים (רוחות עזות) התאימו יותר למארי. לא לשכוח שבחצי גמר באוסטרליה הם שיחקו בתחילת השנה, בתנאים שווים לשניהם – ודגוקו בקושי ניצח. כלומר, מארי העלה את רמתו או בתחילת השנה. אני חושב שזה עניין שימשיך הלאה והוא ימצא עצמו כחלק לגיטימי מארבעת הגדולים

איציק 11 בספטמבר 2012

לצ'כי, בעל הגובה הלא חוקי, שהעיף את פדרר (שוב הצ'כים לטובת הסקוטים).
לרוח שהפריע רק לג'וקוביץ'.
לחברה של מארי שג'וקוביץ' הסתכל עליה במקום על הכדור, לא שלג'וקו חסר, אבל אוי מה קורה אצל השכן.
כולללם, חוץ ממארי…. איזה נצלן :-)

קורא 11 בספטמבר 2012

לי יש תחושה שדיוקוביץ' סופר רק את המשחקים מול נדאל ופדרר באמת. במשחקים האחרים הוא קצת מוריד את הרגל מהגז, וזה בהחלט עניין מנטאלי, אבל שלו, לא של מארי.

גיל 11 בספטמבר 2012

לנדל הוא מהשחקנים האהובים עליי בכל הזמנים ובכל ספורט. עם פחות כישרון מכל אלו שסביבו הוא הוכיח שעם עבודה קשה אפשר להגיע הרבה יותר רחוק מרובם. גם הניסיונות שלו לזכות בוימבלדון ולא לוותר כמו שרבים עושים כשזה מגיע למשטח שהם פחות טובים בו רק מוסיפים לגדולה שלו (גם אם לא זכה בו).

לדעתי, השנה הזו היא שנת מפנה שבה הטניס השתנה. שלושת הגדולים נחלשים: פדרר בגלל הגיל ולדעתי גם בגלל מחסור במוטיבציה (ואני לא אתפלא אם הוא יפרוש בקרוב), נדאל בגלל פציעות שגמרו לו את העונה ומי יודע מתי ואיך יחזור, וג'וקוביץ שפשוט לא יציב. מארי הצליח אתמול ולדעתי נראה זוכי גראנד סלאם חדשים אחרים בשנה-שנתיים הקרובות.

בנוסף, אני חושב שהטניס קצת במשבר. אנשים מדברים על המרתונים שהיו בשנה האחרונה במונחים היסטוריים אבל הם פוגמים במשחק לדעתי. מנצח בהם לא זה שהוא שחקן יותר טוב, אלא זה שבכושר הכי טוב או כזה שסובל פחות מהתכווצויות או פציעות אחרות. גם לשבת כל פעם 5 שעות בשביל משחק זה לא עסק קל! קצת התחשבות בצופים.

איציק 11 בספטמבר 2012

זה כמעט פלגיאט של עצמך מה שעשית פה. עוד תטתע את עצמך על זה…
בגדול, מסכים עם הרוב, אבל עם כל הכבוד לאחרים לומר "עם פחות כשרון…" לא בטוח. עם פחות פינס, זוהר, נכון, אבל כישרון זה גם יכולת מנטאלית, גם כושר גופני, גם חבטת הכף-יד.
לגבי הלא זכה, גם בורג הגדול ניסה ולא זכה ב-US-Open, וזה לא מוריד מאומה ממנו. הרבה טניסאים היו שמחים בהישגים שלו בזמן קצר יחסית, לפני שמאס באיגוד הטניס העולמי ופרש.
על משבר הטניס אני מפמפם בכול מקום, אבל יש לי פומפה קטנה, ולכן שמח שנוכל לפמפם יחד :-)

איציק 11 בספטמבר 2012

* תתבע

גיל 11 בספטמבר 2012

כשאני מדבר על כישרון אני מתכוון למה שרוב האנשים רואים ככישרון טבעי, כזה שיש לפדרר או מקנרו למשל. עבודה קשה מצריכה כישרון מסוים אבל היא עדיין עבודה קשה. ללנדל הייתה אחת מחבטות ההחזרה הכי טובות והוא היה טוב בלייאש שחקנים אחרים. גם כושר גופני זה לא ממש כישרון אלא משהו שכל אחד יכול לעבוד עליו.

איציק 11 בספטמבר 2012

כושר גופני זה כישרון גדול שצריך לטפח אותו אבל זה כשרון כמו כח מתפרץ. אתה באמת מאמין שבולט מסוגל לעשות את התוצאה של גבריסלסי במרתון אם רק יעבוד קשה???

גיל 11 בספטמבר 2012

כושר גופני זה משהו שבשליטת השחקן. וודאי שלא כולם יכולים להגיע לאותו כושר, אבל זה משהו שנמצא בשליטה מוחלטת של האתלט. תראה למשל כדורגלנים ישראלים. הנקודה היא שאתה צריך למקסם את כל מה שיש לך, וכושר גופני זה אחד הדברים שאתה יכול לעשות טוב יותר מהיריבים שלך ויש לך שליטה עליו.

יורם אהרוני 11 בספטמבר 2012

לפני 18 שנים הייתי בטיול מאורגן בסקוטלנד וכמובן שהיינו בלוך נס. המדריך של הטיול, אנגלי, ביקש שלא נקרא בשם מפלצת לחיה השוכנת באגם, נסי שמה. היא הרי לא עשתה רע לאיש…על מחסומים מנטליים בספורט והדרכים לפריצתם נכתבו מאמרים רבים. בואו נקווה שנבחרת ישראל תצליח לפרוץ מחסום כזה ולנצח נבחרת חזקה ממנה במוקדמות המונדיאל, כאשר יש לה עדיין סיכוי תאורטי להעפיל.

Comments closed