ניוקאסל. קארמה

כל הכבוד לשחקנים. שהתגברו בעיקר על משחק מזעזע של עצמם


Chicharito goal by Emenderk

אני כמעט משוכנע שאי שיתופו של רוני הוא רפואי כי קשה לי להאמין שפרגוסון היה משאיר את יונייטד במכוון ללא חלוץ מחליף על הספסל. חוץ מזה כנראה שאי אפשר כיום לפתוח עם סקולס וגיגס ומרגע שסקולס הוחלף על ידי קלברלי הכדורגל באמת הפך מגרוע מאד לבינוני.

אבל הנה נקודה הרבה יותר חשובה. קארמה. כשאתה נלחם עד הרגע האחרון בבוץ, בטעויות שיפוט שנטו לרעתך, בהחמצות ובכושר הרע של עצמך, אתה מקבל גם הפסד של מנצ'סטר סיטי.


וזה נכתב לפני המשחק:
המשחקים נגד ניוקאסל הם כמעט תמיד משחקי כדורגל טובים. זה קשור בעיני לתפישה של ניוקאסל בעיני עצמה. הם מועדון גדול. בעוני ובעושר, בליגות השונות, הם תמיד מועדון גדול. אני רואה כמה זמן לקח למנצ'סטר סיטי לגבש את התחושה הזו – סליחה, לא זמן אלא כסף – וזה די מעורר השתאות.

אז הם ייקחו היום את מה שיונייטד תיתן להם אבל גם ייתנו לשחק כדורגל. ולכן אני מקווה להרכב סופר התקפי ולניצחון 1-3.

כתבתי לאחרונה לעיתון על מאמר שקראתי בו חוקרים מהרווארד קיימו סדרת שיחות עם אלכס פרגוסון על ניהול. ואחת האבחנות הייתה שהקבוצה אוכלת ארוחת צהריים ביום המשחק מבלי שהשחקנים יודעים את ההרכב. שעתיים לפני המשחק פרגוסון מזמן את השחקנים שלא ישחקו ומסביר להם את ההחלטה שלו.

זה מעניין כמובן מהבחינה הפסיכולוגית. את חשיבות שמירת תחושת הקבוצה בסגל כולו עד שאתה חייב לגשת לנקודה בה יש בתוך הקבוצה מנצחים ומפסידים – במאבק על החולצה. אבל זה אומר דבר נוסף: כנראה שאין הכנה טקטית ממש מדוקדקת במהלך השבוע שקשורה ליריב.

אם השחקנים לא יודעים מה ההרכב, הם לא כל כך יודעים אם זה יהיה 2-4-4 שטוח או יהלום או 4-3-3 או ווטאבר. וזה מעניין כי יונייטד היא דווקא קבוצה שכן מחליפה שיטות בין משחקים. אז למעשה התכונה העיקרית של שחקן שרוצה להצליח ביונייטד היא לדעת להסתדר בלי קשר לטקטיקה ובלי תלות בה.

זו לא הסיבה היחידה. עניין אחר שפרגוסון דיבר עליו בפתיחות הוא חוסר הפתיחות. החשאיות מול התקשורת. אם ההרכב יהיה ידוע ל-25 שחקנים ביום חמישי הוא יהיה ידוע לתקשורת לפני סגירת עיתוני יום שישי.

בכל אופן להיום אני מאד מקווה שנראה את קלברלי, שהיה מצויין בשני המשחקים מול ניוקאסל השנה, וגם הבקיע בשניהם. ואולי ויתור על יאנג או ואלנסיה לטובת פלטשר או וולבק. את ווין רוני כקשר נטו אני מאד אוהב השנה. וזה סוג של משחק – אם לחזור לתחילת הדברים – שיתאים לו.

האם אנחנו שונאים אותם?

בודאי, ג'ורדיז נכלוליים הם! וסולשיאר טוב משירר! אבל בכל זאת סיפור. במחזור הראשון של 2000-2001 הייתי באולד טראפורד כשתפרנו את המנוולים האלו 0-2. ולפני המשחק היה טקס – בנפיקה שלחה את יוזביו להעניק שלושה גביעים מטעמה לדניס לאו, בובי צ'רלטון וג'ורג' בסט. תמיד תהיתי איך הדברים האלו קורים? קם מישהו בישיבה בבנפיקה ואומר "צריך לשלוח גביעים לגדולי שחקני מנצ'סטר יונייטד"?

בכל אופן, הג'ורדיז הללו שרקו שריקות בוז כל הטקס גם לבובי צ'רלטון הגדול (שהוא אחד משלהם!) וגם לדניס לאו הגדול. אבל כשיוזביו הגדול נתן את הגביע לג'ורג' בסט הגדול הם קמו בשירה אדירה
There's only one Georgie Best
אז כן. בוודאי שאנחנו שונאים אותם. אבל אנחנו זוכרים שהם אוהדי כדורגל אמיתיים.

סיכום שנה 2: חזרתה של הגברת הזקנה
סיכום 2012 בספורט האולימפי: קטסטרופאק

108 Comments

אביעד 26 בדצמבר 2012

קיווית צלראות את קלברלי, רוני ו-וולבק? אז זהו….
ספסל נטול אופציות התקפיות זה דבר מדאיג כשזוכרים שעל המגרש יש את סקולס וגיגס.

אריק 26 בדצמבר 2012

הרצאה מאלפת של הסר. הכל מנטלי. האמת שדי מוכיח שטקטיקה זה אובר רייטד

אבי 26 בדצמבר 2012

פעם אחרונה עם הרכב עם כל הזקנים לא נגמרה טוב…

אבאלה 26 בדצמבר 2012

אין כמו דה חאה כדי להתחיל משחק ברגל שמאל

ללא ספק השוער הכי גרוע באנגליה, גם הכי גרוע בישראל אם היה משחק פה

רק חסר שער של יא יא טורה והיום הזה יהיה מחורבן כמו שצריך

נמאס לי כבר מכל התירוצים לגביו – הוא צעיר, הוא מתרגל לכדורגל האנגלי..

לא ! הוא פשוט שוער גרוע, העדיפה שלו לרגליים של פרץ' מראה עד כמה הוא טיפש, פשוט טיפש

אבאלה 26 בדצמבר 2012

יופי ג'וני !

ממשיך את העונה המעולה שלו

אבאלה 26 בדצמבר 2012

רק דיברתי… אגב עיקר הטעות היא של גיגס, ששמר כמו אדיוט את ביגירימנה באמצע

תומר ש 26 בדצמבר 2012

אם יש שופט מכור באנגליה זה מייק דין בכיס של מנצ׳יני

Yair 26 בדצמבר 2012

נעזוב לרגע את ההחלטה האומללה של השופט, הקישור של הקבוצה היום גרוע אפילו ביחס לסטנדרטים הנמוכים שלנו.
איך יכול להיות שמחצית שלמה בתנאים האלה אף אחד לא בועט לשער מרחוק? ניוקאסל הרוויחה שני שערים ככה…

אבאלה 26 בדצמבר 2012

כמה שרוני חסר…

המשחק כ"כ סטטי בלעדיו

תומר ש 26 בדצמבר 2012

הרכב גרוע של הסר בכל כך הרבה מובנים

יעקב 26 בדצמבר 2012

הפסד בשחמט מול הרכב שני של ניקאסל- בלי כל הקישור (טילור,בן חרפה, טיוטא, יוהאן קבאי) ,פשוט שליטה מוחלטת במשחק של ניוקאסל – עם 8 ניסיונות לשער,
מה לעזאזל לסקולס ולמשחק בקצב מהיר כלכך בגשם. -בתקוה שבמחצית יכנס קלברלי.
בכל אופן לא נשארו אופציות התקפיות על הספסל ,אז זה יגמר ,כמו שנה שעברה מול בלקבורן.
רק פרגוסון מרשה לעצמו לזלזל כך .
אם ניקאסל היו מופיעים עם כל ההרכב -הוא היה מציב את רוני ואת יאנג ואת קלברלי.
ולא היו מספרים את הסיפור שצריך לחלק כוחות לחג המולד.

אדום עולה 26 בדצמבר 2012

פרגוסון מתבכיין ומשתולל על השופט והקוון , מה זה???

Yair 26 בדצמבר 2012

"בירך" אותו מראש על הפנדל שהוא לא נתן במחצית השניה

אבאלה 26 בדצמבר 2012

חוץ מזה שקלברלי לא משחק, אין לפרגוסון עוד מה לעשות.. רוני, וולבק ויאנג לא כשירים.. ניוקאסל גם נראית רע, זה פשוט משחק איום, שתי הקבוצות גרועות. זה בדיוק משחק שמסמל את ירידתו של הכדורגל האנגלי, שכמובן בטכניקה לא מתקרב לספרדי, אבל עכשיו גם פערי הטקטיקה והקצב הצתמצמו.

ההגנה פשוט נוראית, יש לניוקאסל לא מעט מזל, כי לא באמת הייתה להם הזדמנות אחת טובה, מה שכן יש להם זה את דה חאה

wazza 26 בדצמבר 2012

אולי תירגעו עם התגובות האובדניות האלה???!

סימנטוב 26 בדצמבר 2012

:)

אבו צ׳יצ׳ריטה 27 בדצמבר 2012

Wazza – תגובה מעולה. אם הגענו למצב שמישהו עם כינוי כמו שלך הוא הקול השקול והרגוע זה רק מוכיח עד כמה אתה צודק!

אבאלה 26 בדצמבר 2012

שני הצדדים של אברה – אשכרה

כוכב עליון 26 בדצמבר 2012

אני מתחיל לחשוב שז'בוטינסקי צדק..שתי גדות לאברה, זאת שלנו וזאת לצערי גם כן..

אבאלה 26 בדצמבר 2012

עם כל הכבוד לואן פרסי, שימו לב להשארת הכדור של קאריק ואז לנגיעה הקטנה של קאריק בריבאונד ששמה את ואן פרסי עם הכדור הנוח ממרחק של פנדל… נגיעות קטנות של שחקן גדול

אבאלה 26 בדצמבר 2012

איזה כדור של קאריק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איזה גאון

אלי(המקורי) 26 בדצמבר 2012

איזה כדור צ'אבי היה לקאריק היום!

אבאלה 26 בדצמבר 2012

אפילו שני כדורי צ'אבי, אחד לגול ואחד קודם לכן שואן פרסי בעט מהאוויר ליד הקורה

סתם אחד 26 בדצמבר 2012

צריך לקוות שבסיום המשחק רונן דורפן יקדיש לפחות משפט אחד להתנהגות המבחילה של אלכס פרגוסון על הקווים.
מישהו בהתאחדות האנגלית צריך לאזור אומץ ולהעמיד אותו במקומו.

אלי(המקורי) 26 בדצמבר 2012

סליחה?

אביעד 26 בדצמבר 2012

סתם שאלה – כשורנון אניטה שכב על הדשא וקיבל טיפול והמצלמות הראו את כל הצוות המקצועי של ניוקאסל צורח על הקוון, גם חשבת שזו התנהגות מבחילה? או שהתקוות שלך על "העמדה במקום" מתחילות ונגמרות באנשים ספציפיים?

יואב 26 בדצמבר 2012

וואו. אין יותר יונייטד מזה.
ההגנה והשוער היו צריכים למשוך אותנו היום בסגל כל כך חסר התקפית. והיא כשלה.
קאריק הוא ללא ספק איש המשחק. הוא זה ששמר על איזשהוא הגיון במותחן המבולבל הזה. הבישול הוא בונוס של טכניקה וקור רוח.
כמעט וודאי ששיאי המהפכים כבר נשברו השנה. ועוד לא 2013.

אביאל 26 בדצמבר 2012

נקווה שזה יגמר ב2012, כי באמת כבר נמאס :)

קורא 26 בדצמבר 2012

רונן, במילה בכותרת (לא ניוקאסל) יכולת לסכם לא רק את המחזור הזה אלא הרבה עונות של יונייטד בתקופת פרגי.
רק לדוגמא, האליפות לפני שנתיים שארסנל פשוט עשתה הכל בעשרת המחזורים האחרונים כדי לא לקחת את האליפות שיונייטד (שהיתה מאד בינונית) הגישה לה.

Yair 26 בדצמבר 2012

מי שיש לו טענות לדה חאה שיראה את הגול שסיטי ספגה היום ויתעודד, ג'ו הארט במיטבו

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2012

אין לי טענות לה חאה, אבל זה לא טיעון, להיתלות בהארט.

Yair 26 בדצמבר 2012

יוסי לא מדובר בטיעון בעד או נגד דה חאה, זו בסה"כ היה תירוץ כדי להסתלבט על הארט.

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2012

ואני,לשפוך שמן על המדורה…

Yair 26 בדצמבר 2012

לגבי הנבדל, גרהאם פול טוען שההחלטה של השופט נכונה כי דמבה בה (או שזה היה סיסה?) לא נגע בכדור אלא אבנס ולכן הוא לא זה שמפריע לשוער, אם אבנס היה עוזב את הכדור והוא היה נכנס אז אפשר לשרוק לנבדל.

אביעד 26 בדצמבר 2012

הבעיה הייתה שסיסה לחץ על אוואנס ומנע ממנו להרחיק כמו שצריך. הטיעון שהמגן צריך לעזוב את הכדור לחלוץ מתוך "תקווה" שישרקו לנבדל הוא מטופש.

כוכב עליון 27 בדצמבר 2012

קודם שגרהאם פול יזכור את החוק ששני כרטיסים שווים אדום ולא 3, אחר כך נעבור איתו על נבדל פאסיבי

גיל 26 בדצמבר 2012

נמשיך שוב להזכיר לשונאי היונייטד את השיפוט ששוב היה לרעתה ולמרות זאת הם ניצחו. נראה שכמעט בכל משחק השנה יש החלטות שיפוט כנגד יונייטד רק שהן לא תמיד משפיעות על התוצאה הסופית. הפעם הטעות בנבדל פשוט מזעזעת. מילא אם הקוון לא היה רואה את הנבדל, אבל אחרי ששרקו לנבדל לבוא ולטעון שהוא היה פאסיבי ולא השפיע על הגול זה פשוט מגוחך.

לגבי דה חיאה, הוא מפגין חוסר ביטחון אבל זה קשור לדעתי יותר למצב ההגנה. הוא הודף יותר מדי כדורים שהוא היה צריך לקלוט אבל הייתי ממשיך לתת לו לשחק ולא לעשות רוטאציה עם הפולני.

תומר ש 26 בדצמבר 2012

מייק דין השחקן ה-12 של הסיטי (במחזור הקודם העניק לסיטי שלוש נקודות על מגש של כסף אחרי שלא שרק לפנדל ברור לטובת רידינג ו"לא ראה" את העבירה הגסה של בארי בגול שלו בדקה ה-90) ניסה ולא הצליח לזמבר גם היום את יונייטד.

רונן צודק בעניין הקארמה וקיבלנו היום פיצוי בדמות הפסד של סיטי.

גיל 26 בדצמבר 2012

לא ידעתי שזה אותו שופט. קונספירציה, אני אומר לך.

אביעד 26 בדצמבר 2012

הפולני כבר עבר הלאה :)

גיל 26 בדצמבר 2012

אני לא מעודכן.

גיל 26 בדצמבר 2012

האמת התכוונתי לדני, לינדרגארד.

wazza 26 בדצמבר 2012

גיל בוא נשאיר את העיסוק בשופטים לקבוצות האחרות, לגבי דה חאה אני מסכים איתך מאה אחוז הוא עוד יהיה שוער מעולה

אבאלה 26 בדצמבר 2012

עזוב את בפולני, לדעתי בעיית השוער היא פתירה ביותר..

יונייטד חוותה משבר גרוע יותר בעמדת השוער אחרי פרישתו של שמייכל, באו והלכו כל מני אדיוטים שניסו להכנס לנעליו ..

ואז הגיע ואן דר סאר שוער ברמה מאוד גבוהה, שמספיק מנוסה כדי להתגבר על הלחץ ולמעשה בלעדיו אני חושב שהיינו עם אליפות פחות ועם 2 גביעי צ'מפיונס בלבד בארון..

בקיצור יונייטד יכולה להרשות לעצמה במקום להמר על שוער צעיר בשביל הרבה שנים, להביא כל 3 או 4 שנים שוער טוב עם נסיון, לדוגמא פרידל, סטקלנבורג, לוריס, דייגו לופז, חאנדנוביץ', בקיצור לא חסר…

אני פשוט רואה זאת כך, כל עוד דה חאה נראה ככה, הפער בינו לבין גו' הארט עלול להיות הפער בין מקום שני לאליפות… תחשבו על שנה שעברה, האם זה לא כבר קרה ?

גל דגון 26 בדצמבר 2012

אולי אתה צודק, אבל אני חושב שואן דר סאר הוא הרבה יותר משוער ברמה מאוד גבוהה. זה שוער היסטורי לדעתי. ואם את עיקר ההצלחה יונייטד נחלה עם שוערים עילאיים, אז אולי הסתפקות בשוערים טובים עם ניסיון היא לא הפיתרון.

א.לוי 26 בדצמבר 2012

דה חאה-מופע אימים…סמולינג-סביר..אוונס-נתן.לקח…פרדיננד.לא אשם בגולים…אברה הבקיע אך גם הצד שלו היי פגיע…ולנסיה..זוועה למעט ההתעוררות בסוף שעזרה לנצח…סקולס..הגיל עושה את שלו….גיגס..כנל..כנראה עונה אחרונה…ציצרחטו..זוועה אבל היי..גול נצחון…ון פרסי..קצת נחלש…כנראה יינוח משחק הבא..וקאריק שבלעדיו העניינים לא היו זזים…פורסמה אתמול כתבה נהדרת עליו ותרומתו בגארדיין…חפשו באתר שלהם..

Yair 26 בדצמבר 2012

ואן פרסי וגיגס היו לא פחות חשובים מקאריק בשינוי ביכולת ב-20 דקות האחרונות לדעתי, וכמובן קלברלי שאם הוא לא נכנס במקום סקולס קאריק עדיין עסוק בעבודות תשתית עד הדקה ה90

אבאלה 26 בדצמבר 2012

כן קראתי גם, איזה כיף להם באנגליה שיש להם פרשנים וכותבים שבאמת מבינים בכדורגל,ולנו (מלבד דורפן) יש חבורה של אדיוטים שמגיעים לעמדות שלהם עקב נפוטיזם כלשהו..

עדיין זכורה לי אמירה של יורם ארבל מאיזה משחק בצ'מפיונס ליג לפני כמה שנים כאשר הוא העז לומר שלשחקן כמו ג'י סונג פארק אין מקום בקבוצה כמו יונייטד

גל דגון 26 בדצמבר 2012

צריך להבדיל בין פרשנים לקריינים. ברוב ענפי הספורט אי הבנה היא חלק מהתפקיד של קריין.

אביעד 26 בדצמבר 2012

משחק שהוא מיקרוקוסמוס של עונה.
כל הגולים שחטפנו היו המשך ישיר לבעיות ההגנתיות – אי סגירה של קיצוניים, חוסר יציבות בשער, סגירה רעה לריבאונד, פאסיביות מול התקפות.
מצד שני, החזרה מפיגורים, לחיצה על הדוושה ככל שהמשחק נמשך, שיפור ככל שהמשחק נמשך, אמונה ואופי, מייקל קאריק, ואן פרסי וצ'יצ'אריטו.

שלו 26 בדצמבר 2012

הסיטי כנראה מפנים את היונייטד לאירופה…

כוכב עליון 26 בדצמבר 2012

עזבו בצד את ההגנה השערורייתית, שוער חסר בטחון וקישור אחורי דל, נראה מישהו שלא מסכים איתי (מבין אוהדי יונייטד כמובן) שזו העונה המרגשת ביותר מאז 99,כמות הפעמים שאיבדתי את הקול במהלך השנה ולעזאזל אנחנו רק בדצמבר…

אבאלה 26 בדצמבר 2012

עד כה זו באמת עונה נפלאה ומוטרפת

אריק 26 בדצמבר 2012

לא רוצה להתייחס לשלילי.
אברה הוא קפטן במהותו, וזה חשוב יותר מסגירות טובות.
גיגס בהחלט די מבזה את עצמו העונה אבל ברבע שעה האחרונה כשהיה צריך לנצח פתאום המסירות הגיעו.

אבאלה 26 בדצמבר 2012

אברה באמת סוף סוף עומד בסטנדרטים של קפטן יונייטד וזה באמת קשה להגיע לרמת ווינריות ואופי שכזאת

יואב מקטמון 26 בדצמבר 2012

מה כולם רוצים מדה-חאה? לטעמי, שוער נפלא שמציל אותנו המון פעמים, עם גרף שיפור מרשים של יציאות מקו השער ושליטה ברחבה. אז ההדיפה בגול הראשון לא היתה טובה, so what? עם קישור אחורי כל כך רך, מגינים ובלמים שמתאימים יותר לעבוד כמסננות מים, אתם חושבים ששוער אחר היה עושה דברים יותר טובים?
גם הטון ההיסטרי ששולט כאן במרבית התגובות די מוגזם לטעמי.
נכון, היה הרכב לא הכי טוב, מטעמי פציעות, בעיקר, ומחשבה לעתיד (משחק כל 3-4 ימים בזמן הקרוב), אבל מכאן ועד "מופע אימים" וכד', הדרך ארוכה.

גיל 26 בדצמבר 2012

אני גם לא מבין את התלונות. כל שוער אחר היה הרבה יותר גרוע לדעתי. הוא צריך לקבל קצת יותר ביטחון וההגנה צריכה גם לתת לו את זה. ו4 משחקים תוך 9 ימים זה באמת לא הולך ברגל.

אבאלה 26 בדצמבר 2012

לא בטוח אם הוא משתפר, וגם אם כן זו עלייה מכלום לכמעט כלום..

העדיפה לרגליים של פרץ' היא טעות ששוער בגיל 12 אמור כבר להיות מיומן איך לא לעשות אותה.. בכדור כזה נוגעים נגיעה קלה ומטים אותו לקרן, זה כ"כ בסיסי, זה כ"כ יסודי, והוא פשוט מסרב לעשות את זה..

אגב זו לא פעם ראשונה שהוא מציל כדורים לתוך הרחבה שלו כאשר הוא יכול להעיף אותם לקרן, פשוט לרוב זה לא נגמר בגול אז שוכחים לו.. כמו ששוכחים לו המון טעויות כי בצד השני רוני ואחרים מתקנים עם 3 או 4 שערים

וכל זה בלי קשר בכלל לאימפוטנציה שלו בכדורי גובה שזו תכונה, שאין מה לעשות, שוער, במיוחד באנגליה, חייב שתהיה לו

אבאלה 26 בדצמבר 2012

רק להבהיר אף אחד לא אומר שאין לו תכונות מעולות, יש לו אינסטינקטים אדירים ואחד על אחד לא רע, אבל המכלול הוא לא ברמה של יונייטד, לדעתי לא ברמה של הליגה הזאת

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2012

אבאלה, אתה מגזים.
בסך הכל יש שיפור ממעותי מאז שהגיע וגרף השיפור שלו הוא חיובי ויציב. עם מרכז שדה כמו שלנו,ולא רק היום, אין פלא שאנחנו מקבלים גולים בסיטונות אבל במרבית הספיגות הוא לא אשם.
יש לו פוטנציאל ונראה אותו במלא גדולתו בהמשך.
היום הוא,דה חאה ראה לפניו מרכז שדה שמורכב מסקולס גיגס וולנסיה ואיתם קאריק המסכן (שהראה אח"כ מה הוא יכול אם יורידו ממנו את נסיונות החיפוי על הסביבה.), שעל המחדלים שלהם מחפה הגנה איך לומר בעדינות, בינונית מאוד.
עזוב את דה חאה, לו יש עתיד.הצרות מצויות במקומות אחרים.

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2012

צ"ל משמעותי

גל דגון 26 בדצמבר 2012

אהבתי את התגובה "צ"ל משמעותי."

כי זה בדיוק מה שאני חושב על דה חאה. אם כי משמעות הר"ת שונה (נסו להיזכר בשיעורי הנדסה.)

כוכב עליון 27 בדצמבר 2012

כשדה חאה חוטף שערים מכדורי גובה אמרנו שהוא לא רגיל למשחק של הגבהות, אולי הוא גם לא רגיל לגשם ומגרש רטוב?, ובכל זאת אני חושב שאפשר עדיין להיות סבלניים כלפיו כי פוטנציאל אדיר יש.

תומר ש 26 בדצמבר 2012

לא יודע עוד מה להגיד על הקבוצה הזאת. הלך לי הקול – בהתחלה מהקללות על השופט, אחר כך מההחמצות ואז מרגע הקסם של קאריק וצ'יצ'אריטו.

קאריק בשקט בשקט ניהיה השחקן הכי חשוב בקבוצה ביחד עם ואן פרסי.
אברה עם שער של קפטן. לא אכפת לי כבר איך הוא סוגר בהגנה, אני מת עליו!
דה חאה היה בסדר גמור אחרי הטעות והוא כבר כמה משחקים בסדר גמור. יש בעיות הרבה יותר דחופות.
קלברלי צריך לפתוח כל משחק לצד קאריק.

גיל מזימבבואה 26 בדצמבר 2012

רק בזכות האופי ניצחנו, וכמובן מייקל קאריק אחד.
מצד אחד לא שיחקנו טוב אבל מצד שני 20 דקות אחרונות טובות, למה רק 20 דקות?

יואב מקטמון 26 בדצמבר 2012

כי לפני כן היו 70 דקות בהם סקולס היה על המגרש.
אני כל כך אוהב אותו, וכל כך קשה לי לומר את זה, אבל הוא באמת גמר. פה ושם הוא יכול לתת מסירה יפה, אבל הוא תוקע את המשחק, מונע מקאריק ללכת קדימה, עושה חורים ומשחק בעיקר לרוחב ואחורה.
מרגע שקלוורלי נכנס, גם אם הוא אישית לא עשה איזה מהלך יוצא דופן, השתחרר הפקק וההליכה קדימה הפכה להיות יותר מסוכנת ומשמעותית.

אבאלה 26 בדצמבר 2012

סקולס וגיגס צריכים להיכנס בדקות 70, 80 ולהכניס חוכמה וסדר, בעיקר כשיונייטד בפיגור או שוויון והיא יושבת על שער היריבה. ככה ההתקפות מתנהלות בחוכמה ולא בקפריזיות סטייל נאני.

אריאל גרייזס 26 בדצמבר 2012

ב-ESPN מדווח שרוני בחוץ לשלושה שבועות אחרי שהוא סבל פציעת ברך באימון.
לא שזה משנה ליונייטד, לא משנה מי הם יעלו למגרש ובאיזה פיגור הם יהיו, בסוף הם ינצחו

גיל 26 בדצמבר 2012

הם הג'יאנטס של הכדורגל.

יואב מקטמון 26 בדצמבר 2012

אבאלה,
אם היית כל כך ביקורתי כלפי אחד, פיטר שמייכל שמו, ומונה את המגרעות שלו ואת הטעויות שהוא עשה, הוא היה נשאר לשחק בדנמרק כל חייו.
לטעמי האישי, דה חאה הוא שוער מצוין שמתפקד בתנאים כמעט בלתי אפשריים (הזובור המטופש שהעיתונות האנגלית עושה לו מיומו הראשון, חוסר הגיבוי המוחלט ששוער ראשון אמור לקבל, גיל צעיר מאד), ולרוב הוא מגלה יכולת טובה מאד.
הלוואי שישאר השוער הראשון שלנו לעוד הרבה הרבה שנים!

אבאלה 26 בדצמבר 2012

שמייכל היה נשאר בדנמרק אבל דה חאה שוער גדול ?

מה השתגענו לגמרי ? ראית את שמייכל ? אחד השוערים הטובים בהיסטוריה, קשה לי להאמין שמישהו שרואה כדורגל שנים יחלוק על קביעה זו.

חלק מלהיות כדורגלן, בעיקר ביונייטד, זה לתפקד למרות הלחץ, ראה ערך ואן פרסי שמבחינה תקשורתית יכל להיות פלופ לפחות כמו טורס.

אני לא אומר שהוא לא יהיה שוער מצוין, אני פשוט לא יודע, אבל כרגע הוא עולה ביותר מדי נקודות, הוא חסר בטחון וגורם להגנה להיות בלחץ. לדעתי בעמדת שוער עדיף ללכת על בטוח ולא לחכות למימוש פוטנציאל עתידי… תראה את הפתרון שכתבתי בתגובה אחרת למעלה…

יואב מקטמון 26 בדצמבר 2012

עולה לנו ביותר מדי נקודות???
1-0 לנוריץ', לינדגארד היה השוער.
3-2 לטוטנהאם, לינדגארד היה השוער.
כלומר, דה חאה "עלה לנו" בהפסד נגד אברטון ובתיקו נגד סוונזי.
כמה נקודות הוא הרוויח לנו השנה? לבד, באחד על אחד, בהצלות גדולות?

גורם להגנה להיות בלחץ?
אולי להיפך, ההגנה מלחיצה אותו? אולי העובדה שמדי משחק מגיעים מולו למצבים חופשיים ונוחים מדי היא בעוכריו?

ועד כמה שאני מבין, דה חאה בעל ממוצע ההצלות הגבוה ביותר מכל שוערי הליגה. מה זה אומר עליו?

אבאלה 26 בדצמבר 2012

עולה ביותר מדי נקודות מתייחס בעיקר לשנה שעברה, השנה כמעט ולא איבדנו נקודות, בזכות ההתקפה ולא בזכות ההגנה והשוער.

קשה לדעת מי מלחיץ את מי זו שאלת ביצה ותרנגולת, אבל זה ברור לחלוטין שאין תיאום בינו להגנה כמעט באף כדור גובה, וברור שאף אחד לא סומך עליו בכדורי גובה.

תזכור את התיאום בין ואן דר סאר להגנה, שאגב גם לואן דר סאר היתה בעיה גדולה דווקא בכדורי גובה, אבל היה תיאום אדיר עם וידיץ' ופרדיננד וחיפו על זה.

האם אתה יכול להפנות אותי לאתר ממנו הבאת את ממוצע ההצלות כי זו סטטיסטיקה לא ממש מוכרת לי ?

יואב מקטמון 26 בדצמבר 2012

http://www.premierleague.com/en-gb/players/ea-sports-player-performance-index.html?paramSeason=2012-2013&paramPosition=GOALKEEPER

לפי הבנתי, המספר 16 ליד שמו נותן את מספר ההצלות.
ואולי אני טועה?
ובכל אופן, המיקום הנמוך שלו ברשימה בא עקב מיעוט דקות בעיקר.

אני לא חושב שדה חאה הוא שמייכל (שהגיע לקבוצה בגיל 28) או ואן דר סאר (שהגיע בגיל 35), אבל בהחלט יש לו הפוטנציאל להיות שם, בין הטובים ביותר, ומה שבטוח הוא שבין כל הבעיות של היונייטד העונה, הוא ה"בעיה" הקטנה ביותר.

אבאלה 26 בדצמבר 2012

זה בדיוק מה שאני אומר, אין צורך להביא שוער בן 20 או 21 כשוער ראשון, אפשר להביא אותו כשוער שני, ככה שלא יהיה עליו לחץ והוא יוכל להתפתח בסביבה לא עוינת (התקשורת האנגלית).. מה הבעיה להביא שוער מבוגר שיעמוד בלחץ, שכבר ברור במה הוא טוב וכמה הוא טוב. כמה היה עולה להביא את פרידל, 5 מיליון ? את לוריס וכו'

לדעתי, אם בשער היה עומד פרידל או אפילו ריינה, שנה שעברה האליפות הייתה שלנו..

גיל 26 בדצמבר 2012

לא רק שהוא שוער גדול אלא שהוא שוער ענק, עם פוטנציאל להיות היסטורי. אין בכלל מקום להשוואה לואן פרסי שיכול להחמיץ 10 פעמים כמו היום ובסוף להבקיע ואף אחד לא יזכור לו את ההחמצות. אצל שוער כל טעות נחשבת ואת ההצלות שלו מקבלים כמובנות מאליהם. הוא עושה עבודה מצוינת בתנאים כמעט בלתי אפשריים וצריך רק לחזק אותו על כך.

אבאלה 26 בדצמבר 2012

מהם התנאים הבלתי אפשריים שמדובר עליהם, אני לא כ"כ מבין מה זה אומר ? אני יכול לומר את זה על כל שחקן, מה הופך את התנאים שבהם ספציפית דה חאה נמצא לשונים משל כל השאר ?

יואב מקטמון 26 בדצמבר 2012

1) עזב את הבית והגיע לארץ חדשה, עם שפה לא מוכרת, מנטליות שונה, בגיל 20 ו – 8 חודשים.
2) התמודד עם עיתונות שלילית בצורה יוצאת דופן מיומו הראשון.
3) שיחק עם הגנה מתחלפת מדי משחק, ללא יכולת לבנות תיאום והבנה עם הבלמים שלפניו.
4) לא קיבל גב מהמאמן שלו וירד לספסל באופן תדיר אחרי כמעט כל טעות.
5) הגדרת התפקיד שלו, וכאן זוהי נקודה משותפת לכל השוערים באשר הם (אם כי אצלו היא מתעצמת בגלל הנקודות שמניתי למעלה), וכפיות הטובה שמתלווה אליה.

אבאלה 26 בדצמבר 2012

לגבי 1, כל שחקן צעיר מתמודד עם זה, לגבי 2 העיתונות שמה לחץ עליו מהשניה הראשונה – מסכים, אבל היא נהייתה שלילית בתגובה להופעותיו, שכבר הראשונה לא הייתה מוצלחת.
לגבי 3, ההגנה לא סטטית, אך היא לא מתחלפת יותר מדי, הוא מכיר את כולם כבר יותר משנה ועדיין בכל כדור גובה אין שום החלטיות האם ההגנה לוקחת את זה או שהוא יוצא ומנסה משום מה לאגרף.
לגבי 4 זה פשוט לא נכון, פרגי בהתחלה נתן לו הרבה יותר מדי גב, הוא היה גרוע באופן מתמשך ולמרות זאת פרגי נתן לו לשחק שוב ושוב, עד שנשבר גב הגמל
לגבי 5, נכון שוער זה תפקיד מלחיץ ובגלל זה שוער בגיל 21 לא צריך לקחת עליו את כל הלחץ הזה של שוער ראשון אלא של שני

גיל 26 בדצמבר 2012

לעבור ליגה זה אף פעם לא קל. שוערים צעירים לוקח להם זמן להתאקלם. ירדו עליו כל הזמן (בין השאר לדעתי כי הוא זר), אין לו הגנה מלפניו, ספסלו אותו שרירותית – בתנאים כאלו קשה מאוד להצליח והוא עדיין עושה עבודה טובה מאוד.

גיל 26 בדצמבר 2012

בשנה האחרונה של ואן דר סאר הוא ספג 37 גולים. בשנה שעברה עם ההגנה הגרועה הוא ספג 33 אז איך זה מתיישב עם זה שהוא גרוע?

אמיר המקורי 26 בדצמבר 2012

האם אני מזהה כאן אופוריה..?מבחינת יכולת טהורה כדורג(לא מלחמה)ניתן לומר "עוד ניצחון כזה ואבדנו"!
כן רונן צודק הרבה כבוד לזיעה ולמדים שהפכו חומים ורטובים אבל איפה הכדורגל?
הנה כמה תובנות מהיום ועל בכלל:

הרכב לא מאוזן ואפילו שחצני של הסר שכמעט החריב לו את החג,ולנסיה היה חייב לנוח,קלברלי חייב היה לשחק,בין גיגס לסקולסי העדיפות נכון להיום לראיין שהראה כבר מול סוונסי בכמה מסירות גאוניות שמה שהוא שכח אף אחד בסגל הנוכחי כבר לא יידע לעולם!

ניוקאסל בהרכבבחמישים אחוז הרכב ועם רצף משחקים מזעזעים באה לטראפורד ונותן שלישיה,הגנה פח!הבלאנקוס יכולים להיות רגועים,לא שיש להם הגנה טובה בהרבה אבל מול החברה באדום הפנומן הפורטוגלי יחד עם הצרפתי והארגנטינאים לא יתקשו לתת גולים.

מה שמרגיז אותי לאחר כל משחק נפל של ההגנה יוצא הסר ומאשים אותם,הלו מי זה בחר אותם בתחילת העונה.?

אם יונייטד ביכולת בינונית בסטנרדטים של שנות הזוהר מצליחה ערב תחילת השנה האזרחית לייצר פור של 7 נקודות מסביר היטב את הרמה של הליגה.

המפתח לחצי עונה משכנעת יותר הוא לקבל שיפור כלשהו בהגנה ואת קגאווה ונאני בריאים ובכושר.

כדיי

כוכב עליון 26 בדצמבר 2012

אתה חייב להסביר לי משהו, בכנות, אתה אוהד?, לא חלילה כדי להקניט, באמת, אתה צודק בכל מה שאתה כותב, בחיי, ובכל זאת, ניצחנו ויצאנו מהקבר אחרי משחק מטורף,משוגע, הזוי ואיך שלא תסתכל על זה 7 הפרש מסיטי שזה בסופו של דבר מה שחשוב,לא? אני חושב שאם רוצים לנצח כל משחק חמישיות או שישיות, קוראים לזה לאהוד ברצלונה.

אמיר המקורי 26 בדצמבר 2012

כוכב עליון – לכבוד החג בכנות(: אוהד!!המון שנים!!אפילו אחד שלוקח ללב!!!פשוט רוצה יותר ויודע שהמועדון האהוב הזה יודע לתת!
זה לא עניין של ניצחון בהפרשים גדולים ואליפות היא לא תמיד חזות הכול.
רוצים כדורגל שאנו יודעים שהמועדון הזה יודע לתת,ראינו כזה!!!
וכן ברצלונה לא מעניינת אותי,מכיר אוהדים של בארסה שכבר משעמם להם הרביעיות והחמישיות…..

יוסי מזרחי 26 בדצמבר 2012

כוכב, יש לך טעות בהבנה.
עם כל הכבוד הראוי, ביקורת ואפילו חריפה היא לא מדד לכן אוהד, לא אוהד.
ניצחנו היום ואני כמו כולם מאושר. אבל לא לראות את המציאות ולדבר עליה,זו בריחה לאופוריה שאין לה הצדקה. אין כאן קשר לאהדה לקבוצה,שלנו. אולי בגרות מסוימת.

אביעד 26 בדצמבר 2012

בואו נעשה קצת סדר בטענות כלפי ההרכב. נאני, רוני, קגאווה, יאנג, וולבק ואנדרסון פצועים. אז "ולנסיה חייב לנוח". לטובת מי? הוא הווינגר היחיד שהיה כשיר בסגל היום.
קלברלי בהחלט צריך להיות מועדף לפני סקולס, אבל בהתחשב בזה שיש לו"ז של 4 משחקים ב-9 ימים, אין מצב שקלברלי יכול לפתוח בכולם. אז צריך להשתמש במי שכשיר בסגל, דהיינו סקולס.

ג'וג'וסיאן 26 בדצמבר 2012

באמת, כמה תלונות?
אז בסדר, הכדורגל לא היה ברמה הכי גבוהה, אבל הדרמה?
חטפנו שלישיה ולא הפסדנו. הלב עשה קצת התעמלות בלי לקום מהספה. הפער מסיטי גדל. מה רע?
דה חאה לא ואן דר סאר. נכון, אבל מי כן? והגנה כמו שהיתה לואן דר סאר יש לו?
לפני שלוש עונות היתה הגנת טובה אבל התקפה שתלויה הרבה יותר מדי ברוני ובשבוע שהוא נפצע איבדנו את ליגת האלופות ודי מהר גם את האליפות. השנה המצב הפוך. ככה זה, הקבוצה אף פעם לא מושלמת והבוקסינג דיי הוא זמן טוב להתחיל להשלים עם המצב בעונה הנוכחית ואפילו ליהנות ממנו.

יואב 26 בדצמבר 2012

לייק

Danny - Long Island 26 בדצמבר 2012

אז הייתי כאן ב old trafford אווירה מדהימה, משחק מרתק והשחקנים יצאו לחתום לילדים, בקיצור חבל על הזמן…

אמיר ענבר 26 בדצמבר 2012

הפוטנציאל של הקבוצה הזו עצום, את מה שקורה בהגנה כבר קשה לי להסביר (מעבר לכך שתחלופה בלתי נגמרת של שחקנים בוודאי לא עוזרת), אבל דבר אחד צריך לומר: סקולס גמר. זו לא בושה, הוא כבר חשב לפני שנה וחצי שהוא גמר, חזר ונתן חצי שנה מהסרטים. אבל עכשיו זה נגמר. הוא לא יכול לשחק במרכז שדה של שניים, היכולת שלו עם הכדור כבר לא מחפה על מה שהוא לא יכול לעשות בלי הכדור. יותר מלהניע את הקבוצה, הוא מסרס אותה. ולא שווה לעבור לקישור של שלושה שחקנים רק בשביל שהוא יוכל לשחק.

גיגס דווקא מראה במשחק ושישית האחרונים שיש לו מה לתת – אבל לא במרכז, אלא בתפקיד חופשי יותר כמו בשמאל. במרכז, אנחנו חייבים את הרגליים. קלברלי לא ניחן בטאץ' של סקולס, אבל רק האנרגיה שלו עושה הבדל עצום, מספקת תנועה, אופציית מסירה, משחררת את קאריק. בזה פרגי כשל בשנים האחרונות. רע מאוד שאחרי קאריק, קלברלי ואנדרסון הפצוע כרונית, אנחנו מביטים על הספסל ורואים כאופציות קישור את גיגס, סקולס ופלטשר במצבו. משהו חייב להשתנות כי כל פעם שאנחנו נאלצים לפנות אליהם – וזה עוד יקרה העונה – הפגיעה בקבוצה גדולה.

מעבר לכך, מישהו מכיר קרדיולוג טוב?

סטאלין 26 בדצמבר 2012

אכן בושה וחרפה לראות את אלקס מתנפל על השופטים במשחק ומנסה להפעיל לחץ עלהם
אני מקווה שהוא יורחק למספר משחקים

יוסי מזרחי 27 בדצמבר 2012

אכן סטאלין במיטבו.

יואב 26 בדצמבר 2012

לחגור חגורות ולהנות מהנסיעה. אפשר לחשוב שמישהו מחדש פה משהו למישהו בעניין ההגנה או וואט אבר.
בטח לא לסר. יש גם גבול לטרחנות ואובר החשיבות העצמית.

amitpros 26 בדצמבר 2012

פיגור 3-2
נגד ניוקאסל
מהפך
דקה 90
4-3

לצערי,אפשר לכבר להגיד שהמהפך הושלם
ליברפול היא כבר לא הקבוצה הגדולה ביותר באנגליה

יואב 27 בדצמבר 2012

(:
עמית, הפעמיים ארבע שלוש שלכם עליהם באנפילד עברו לי בראש.

amitpros 27 בדצמבר 2012

כן,ועלינו סטוק עברו היום על הראש….
יחי ההבדל הקטן….

גאזה 27 בדצמבר 2012

באמת באמת שחשבתי שכמו שנה שעברה ניתן ליונייטד בראש,ועוד עם חצי הרכב. ואז בא צ'יצ'ריטו…וידוי-אני אוהד ניקאסל מושבע כבר קרוב ל20 שנה (עברתי ביחד עם שירר ב94) ואיכשהו אף פעם לא הצלחתי לשנוא את יונייטד, נהפוך הוא. יש לי אפילו פנטזיה ישנה שפרגי בא אלינו לשנת פרישה. מותר לחלום לא? בכל מקרה, הופעה מעוררת השראה של הג'ורדיז. קבוצה טובה באמת כבר לא תהיה השנה כנראה, גם צמרת לא, אז מה שנשאר זה להלחם. והבחורים נתנו היום הכל. אם נמשיך ככה נהיה בסדר, או שנדחוף לליברפול איזה חלוץ מוגבל ב35 מיליון ונתחזק בינואר…

יואב 27 בדצמבר 2012

הייתם נהדרים, מחוייבים ויצירתיים.

אלון 27 בדצמבר 2012

עם כל הביקורת (והרבה ממנה מוצדקת), מגיעה גם מילה טובה לסר.
בחצי עונה שבה יש יותר שחקנים פצועים מאשר לא פצועים, הוא הצליח לתמרן עד כאן ליתרון 7 על הסיטי בפסגה. כבוד.

ונקווה שאולי וידיץ' יעשה את השינוי בהגנה. אמן.

סימנטוב 27 בדצמבר 2012

כמה דברים,
שלושה משחקים בתשעה ימים זמן טוב לרוטציה במגרש (הסר דיבר על זה כמה פעמים)
הקלות בה הם הגיעו לאזור הרחבה במשחק המעבר שלהם מרגיזה. לא היה לחץ ראשוני אחרי איבודי כדור וחבל זה אספקט קריטי
ההדיפה של דה חאה בגול הראשון הזכירה לי את ההדיפה של טים הווארד, אבל הוא הראה בהמשך כמה הוא מחושל.
המגן השמאלי (נו הילד ההוא מברזיל שכולם כל כך אהבו לשנוא) כל כך חסר…

ניקו 27 בדצמבר 2012

מגן ימין, ימין…

סימנטוב 27 בדצמבר 2012

אופס… :)

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2012

ממקום מושבי ביציע הדרומי אתמול ראיתי מקרוב את פרגוסון עובר משופט המשחק לשופט הרביעי ולקוון לפני תחילת המחצית השנייה וכשלשחקני ניוקאסל לקח עוד 2 דקות לעזוב את חדר ההלבשה החמים.
הוא(פרגוסון) נתן להם הרצאה על למה השער השני של ניוקאסל היה צריך להיפסל, סימן על המשיכה ביד של אוונס, הוא אמר זאת גם לאחר המשחק.
הוא(פרגוסון) טעה, השער היה צריך להיפסל אבל לא זה מה שמשנה,
העצבים, הרעב ותשוקה שלו עדיין שם במאה אחוז ועם זה אני הולך לישון בלב שקט.
הראש עדיין עובד במאה אחוז, איך אני יודע? כי במחצית השנייה הוא החליף מנעלי אלגנט לנעלי כדורגל כי ידע שיעמוד הרבה זמן על הקווים שהיו ספוגים בבוץ לאחר הגשם.
הנעליים האיטלקיות השחורות של אלן פארדיו לעומת זאת היו מכוסות בבוץ והוא בוודאי היה צריך לזרוק אותן לפח לאחר מכן,
כלומר גם במקרה הזה הוא חושב נכון וטוב יותר ממנג'רים אחרים…
שורה תחתונה, מקום ראשון ו 7 פער מסיטי ורגע לפני סיום השנה.
מעבר לזה, עוד ניצחון כמו שיונייטד יודעת לעשות יותר טוב מכולן, ניצחון שמרומם את כל המערכת, החל מהשחקנים בחדר ההלבשה ובאימונים על הדשא עד למשחק הבא ועד לאחרון האוהדים שהלך אתמול לישון עם חיוך אחד גדול.
עוד משהו לגבי פרגוסון, בשער של הרננדז הוא קפץ על מייק פילאן, עוד שנייה והיה גורם לו לקילה, אבל מה, כל עוד הוא(פרגוסון) מקפץ על הקווים משמחה כמו ילד קטן אני רגוע, הוא לא יעזוב עד שלא נחזיר לפחות את תואר האליפות הביתה.

טל המנצ'סטרי 27 בדצמבר 2012

*השער השני של ניוקאסל לא היה צריך להיפסל, פרגי טעה כשטען אחרת.

יואב 27 בדצמבר 2012

טל,
סיפור הנעלים נהדר.

זן נדיר 27 בדצמבר 2012

ראיתי רק את המחצית השניה, ואני אומר לעצמי, לעזאזל – 15 שנה אני רואה אותו על הקווים, לא זכור לי נעלי כדורגל!! עכשיו כשטל אומר את זה, זה סיפור טוב.

ואיזה כיף לאהוד קבוצה שהאוהד מספר אחת שלה הוא המנג'ר. בן 71 קופץ כמו נער בן 17. אם היה לי שלוק אחד ממעיין הנעורים, פרגי היה מקבל אותו.

wazza 27 בדצמבר 2012

71 עוד 4 ימים אל תשה ממנו זקן

Danny - Long Island 27 בדצמבר 2012

למי שנמצא באיצטדיון המשחק נראה מותח, מעניין ומהנה…ונכון המצב ״לא״ טוב, 7 נקודות הפרש מהשנואים, למה כל כך מעט?

Comments closed