סאות'המפטון. והקלאסיקו

הבלוג מתרשם מאחת היריבות הקרובות

כפי שרמזתי בפתיח, לא אצפה במשחק של יונייטד. זה קרה שמסיבות אישיות כלשהן הגעתי היום בצהריים למדריד. מעולם לא ראיתי קלאסיקו במגרש אז הלכתי לאיצטדיון, מצאתי כרטיס במחיר סביר יחסית, ומצאתי את עצמי במשחק המועדונים המפורסם בעולם. ריאל שיחקה לטעמי טוב בהרבה מברצלונה, אבל באיזשהו מקום זה קצת המחיש כמה ברצלונה רודה בה בדור הזה. ריאל הייתה בהתלהבות, שיחקה טוב, מסי היה לא טוב, ובסופו של דבר ריאל מגרדת תיקו ביתי.

אני אתייחס למשחק מההיבט של המשחק הצפוי ליונייטד באיצטדיון הזה בעוד כשבועיים.

ריאל נראית לי קבוצה חזקה יותר מיונייטד – אבל משאמרתי את זה כמה דברים.

למרות שהקלאסיקו עולה על המשחקים הגדולים באנגליה, דווקא מייקל אסיין נראה מאד טוב, אחרי שנראה קצת חיוור בשנתיים האחרונות שלו באנגליה. אז כנראה שעדיין יש איזשהי רמה פיסית שלקבוצות הספרדיות קצת קשה איתה.

אני חושש מאד מהעניין הבא: מוריניו אימן נגד יונייטד המון. אלכס פרגוסון לא אימן נגד ריאל מדריד הזו בכלל. גם כמה שחקנים של ריאל מכירים את יונייטד – רונאלדו מבפנים, מודריץ' ואסיין כיריבים, בעוד ליונייטד אין את הפריבלגיה הזו. מזה אני חושש מאד כי יונייטד לא קבוצה שמצטיינת בהתאמות טקטיות. מעניין אם מוריניו ישתמש דווקא במודריץ'.

משהו בכל זאת נראה מבוהל בהגנה של ריאל מדריד. קשה לשפוט את זה בגלל איכות היריבה – אבל נדמה לי שזה חרג השנה מהמשחקים מול ברצלונה.

וזה נכתב לפני המשחקים:

כמובן שמשחקים משבת לשבת אבל המציאות בכדורגל היום שליונייטד משחק מול סאות'המפטון הוא כזה שהיא צריכה לנצח תוך כדי מבט בתמונה הגדולה. ואני חושב שהמשחק שבאמת מטריד את אלכס פרגוסון בתקופה הקרובה הוא המשחק הביתי מול אברטון בעוד עשרה ימים. כי הוא מתרחש רק שלושה ימים לפני משחק החוץ במדריד. המצב הרגיל – בו קבוצות אירופאיות ובמיוחד ספרדיות מקבלות הקלות בלוח המשחקים שהאנגליות לא מקבלות מהליגה שלהן – לא רלוונטי כלל. לריאל מדריד אין בכלל ליגה כרגע. נכון – היא הייתה מעדיפה להמנע מההשפלה של לסיים אחרי אתלטיקו – אבל גם אם תסיים לפני אתלטיקו זה לא יציל את מוריניו. הוא חייב לזכות בגביע האלופות. וזה בטח מלחיץ כשקבוצה של מיליארד דולר מתכוננת כבר כמעט חודשיים רק למשחק מול יונייטד.

ולענייננו פרגוסון מאד היה רוצה להיות במצב בו הוא יוכל לסכן הרכב משני יחסית מול אברטון. מבחינה זו הוא קיבל טובה גדולה מאד מקווינס פארק ריינג'רס שהשיגה תיקו מסיטי אתמול. ואם יצליח לנצח את סאות'המפטון היום ופולהאם (בחוץ) בשבת – יהיה לו כנראה את הלוקסוס הזה. ולגבי היום – אני לא חושש משאננות. אין שום סימני שאננות בקבוצה. התחרות על מקומות בהרכב חריפה ואין גם פצועים. בצדק לא נרכשו שחקנים בחלון העברות (ווילפרד זאהה נרכש והושאל).

הרבה השתנה מאז שרובין ואן פרסי הציל את יונייטד במשחק הראשון בין הקבוצות אבל דבר אחד חיובי נראה בשבת: ווין רוני הפסיק לבעוט את הפנדלים.

יכול להיות שלא אצפה במשחק, אעדכן בכל מקרה רק די הרבה אחרי הסיום, אבל יהיו לה דווקא דברים רלוונטים מאד להגיד על העתיד הקרוב של יונייטד. או לפחות כך אני מקווה.

התמימים והטהורים (עוד ארבעה ימים)
אל אל רפאל! עוד קלאסיקו נהדר

40 Comments

אבאלה 30 בינואר 2013

המשחק מול ריאל מאוד מפחיד אותי, זה יהיה מבחן גדול ליונייטד ובכלל לכדורגל האנגלי שנמצא בירידה ביחס לספרדי…

מוריניו מומחה במשחקים כאלה, ועד כמה שאני אוהב את קאריק וקלברלי, קשה לי להאמין שהם יתמודדו מול חדירה ואלונסו הנפלא, המאצ' אפים במרכז המגרש לטעמי יכריעו את המשחק, נקווה שלא..

אין מה לעשות הם קבוצה הרבה יותר איכותית, אבל IN FERGIE WE TRUST

ליבר 30 בינואר 2013

משחק נוראי של יונייטד במחצית השנייה.
לא הצלחנו להחזיק בכדור וזה היה נראה ששחקני סאוט'המפטון נמצאים בכל מקום. החילופים של הסיר קצת עזרו אבל נשארנו עם ג'ונס וקאריק באמצע והיה קשה עוד יותר להחזיק בכדור.
וולבק לפעמים נראה כמו עמוד על המגרש. אם הוא לא משחק כחלוץ אז עדיף שישב על הספספל.

ולמרות כל הדיבורים הללו היו לנו כמה מצבים במחצית השנייה שהיו צריכים לגמור את הסיפור + גול חוקי שנפסל.

ולסיכום מחזור אמצע השבוע,
יונייטד היחידה שניצחה מהגדולות. אז כנראה שהקבוצות היו עייפות ממשחקי הגביע. בסופו של דבר 7 הפרש.

לילה טוב

Yair 30 בינואר 2013

יש משחקים שבאמת עדיף לכתוב עליהם כמה שפחות, "7 הפרש, לילה טוב" נגיד, מסכים את זה מצויין.

יואב בורוביץ' 31 בינואר 2013

הבעיה במצ' אפ עם ריאל זה שגם אם רוני יהיה טוב מרונאלדו (בהחלט אפשרי) עדיין יש לריאל סיכוי לא רע לנצח. כי היא מוכשרת יותר.

Danny - Long Island 31 בינואר 2013

On a given night, it is all open, a great performance from RVP and Rooney could be the key for a win

ליבר מהאייפון 31 בינואר 2013

יפה שאפשר בכלל לחשוב כל כך רחוק.
פולהאם בחוץ בשבת מטריד אותי הרבה יותר.
אני מקווה שקלברלי יחזור להרכב ושגם נראה קיצוני טבעי בהתקפה.
כשנגיע לריאל נחשוב על ריאל. בסוף השנה אני לא רוצה לחשוב שהפסדנו אליפות
בגלל חוסר ריכוז במטרה החשובה באמת

יואב מקטמון 31 בינואר 2013

לצערי, אין לי מה לומר על המשחק אתמול, באדיבות העורכים של ספורט 1 שהעדיפו לשדר משחק מרכז טבלה (אמנם עשיר באירועים ובטעויות משעשעות, כראוי לשתי קבוצות מהמקומות 6 ו – 7), על פני משחק מותח וחשוב פי כמה של המוליכה.
לפי מה שקראתי, אין הרבה מה להתלהב מהמשחק שלנו, רק משלוש הנקודות.
שיהיה, נצחונות כאלה (לעומת נפילות של היריבות) הם אלה שמביאים אליפות בסוף.
ורק שאלה אחת, מה יהיה עם הדשא באולד טראפורד??

Yair 31 בינואר 2013

אני בד"כ לא מהסס למתוח ביקורת על ספורט1/2 והניהול התמוה שלהם אבל דווקא אתמול אני חושב שהם בחרו במשחק הנכון, אם כבר טענות אז העובדה שבסיום המשחק בין ארסנל וליברפול הם בחרו לחזור לצ'לסי-רדינג רק בגלל שבניון על המגרש, למרות שגם שם הם קלעו בול עם הקאמבק של רדינג

ניצן פלד 31 בינואר 2013

יואב, אתה לא באמת חושב שהם היו צריכים לשדר יונייטד-סאות'המפטון, נכון?

אריק 31 בינואר 2013

ברור שכן. קודם כל יש יותר מנויים שעשו מנוי לערוצים האלה כדי לצפות ביונייטד מאשר כאלו שמעוניינים לצפות בליברפול ובארסנל ביחד.
סיבה שניה – מאבק אליפות חשוב מהמאבק על הליגה האירופית.
סיבה שלישית – למה לראות משחק כדורגל אם יונייטד לא מעורבת בו?

ןאם לענות ברצינות, המעבר ממשחק למשחק מראה על חוסר הבנה בסיסית בשידורי ספורט, זה לא המוצר שהצרכנים בעיקר לא הנישתיים שרכשו את ספורט 1+2 כדי לראות ליגה אנגלית רוצים לראות. אתם רוצים תראו תקציר בסוף, אין סיבה לעבור ממשחק למשחק.
מה שחשוב לדעת – כל המשחקים נמצאים ברשת בכל האיכויות והשפות ובעיקר בלי הפרשנים העילגים/נרגנים/לירן שכנרים/שגיא כהנים
למיניהם. אז למה לסבול??

ניצן פלד 31 בינואר 2013

מסכים איתך לגמרי בנוגע לנקודה האחרונה שלך, וגם לגבי הנקודה השנייה (של הזגזוג), אבל לא לגבי הראשונה (שמחלוקת לשלוש) – שהיא הייתה בצחוק, כן?

D! בארץ הקודש 31 בינואר 2013

ענית נכונה בסוף.
אם כי לא תמיד בכל השפות. וזו בעיה שעדיין לא התגברתי עליה. לא יכול לראות כדורגל ברוסית, רומנית או אפילו ספרדית, כל שפה שאני לא מבין לפחות קצת ממנה.
אם כי זה עדיין עדיף על הפרשנות הנוכחית בעברית.

ROMA 2 בפברואר 2013

ויותר מזה
לספורט 1/2 יש שלשה ערוצים ויכולת לפצל את המשחקים בינהם… לדעתי יש להם גם מספיק כסף לפתוח עוד ערוץ נוסף אחד לפחות.

גם אם הם בוחרים לשדר משחק מרכזי מסויים (במקרה הזה ארסנל ליברפול) אז שישדרו משחק מלא בלי לזפזפ בין משחקים אחרים ולשדר את המשחק השני בשידור מאוחר יותר (מיד לאחר המשחק הראשון ולא ב4 לפנות בוקר). בתור אוהד (יונייטד) שמשלם 60₪ בחודש אני רוצה לראות משחק שלם, בלי זיפזופים של השדרנים שמחליטים בשבילי מה יותר מענײן לראות.

הדעפה אישית: לא לשמוע את השטויות של לירן שכנר

ניק 31 בינואר 2013

מנצסטר כבר שיחקה פעם נגד מוריניו, כשהיה באינטר ועברה באותו צורה די משכנעת..

למרות שההגנה של היוניטד השתפרה היא עדיין בעייתית. בריאל זה בכלל זוועה ועוד עם חלק מהפצועים לא יחזרו כנראה שניתן לצפות למשחקים של 4-5 שערים למשחק

גיל 31 בינואר 2013

היא שיחקה הרבה יותר מפעם נגד מוריניו אבל לא כשהוא במדריד.

גיל 31 בינואר 2013

אני צופה איזה 3:3 גדול במדריד ואז 2:1 בבית.

אריק 31 בינואר 2013

שאלו אותי אם אני צופה בקלאסיקו אתמול, אמרתי שאם כל הכבוד לסאות'המפטון מדובר בהגזמה.

שרון רזניק 31 בינואר 2013

יפה! :)

אריק 31 בינואר 2013

צ"ל עם…

אמיר המקורי 31 בינואר 2013

אם ריאל יכולה לשחק כך מול בארסה בלי 5 שחקני הרכב ראשון זה מראה על חוזק אמיתי,שובר השיוויון האמיתי בין יונייטד לריאל הוא חוליית הקישור ובעיקר הקישור האמצעי.
ההתקפה של ריאל יכולה להעניש כהוגן את ההגנה של היונייטד אבל זה יכול להיות אותו הדבר גם בעבר השני להזכירכם קבוצות חלשות מיונייטד הענישו את ההגנה הלא יציבה של הבאלנקוס.

אמיר המקורי 31 בינואר 2013

ועוד מילה על ריאל יותר נכון על הילד רפאל וראן,כמה שהוא מוכשר ועוד בגיל 19,ראיתי אותו כבר כמה פעמים אבל לשחק כך בקלאסיקו בשקט כל כך מופתי זה מעורר התפעלות.
הנתונים הפיזיים שלו מרשימים,יכול להשיג כל חלוץ במהירות צעדיו וזה מזכיר לי את ריו פרדיננד בשנים הגדולות שלו.
עוד שנתיים שלוש של ניסיון ללא ספק הבלם המוביל בכדורגל האירופאי.

רון המגודל 31 בינואר 2013

סתם מסקרנות, כמה זה ״מחיר סביר יחסית״?
רק בשביל הפרופורציות. תודה

בני תבורי 31 בינואר 2013

בערך שווי של טאסות ורדיו משברולט קפטיבה

דורפן 31 בינואר 2013

מזל גדול. כרטיס שבעצם עולה 160 יורו במחיר 100 – ממישהו שנתקע עם כרטיס. הוא היה קרוב למגרש בקו האמצע. אבל הרבה אנשים הציעו כרטיסים ב-50-70 יורו

matipool 31 בינואר 2013

אוף טופיק לגמרי :
רונן – זוכר שפירסמת לפני יותר משנה פוסט על הזמנה שקיבלת ממשרד יח"צ לחתונתו השלישית של לירן שטראובר עם גב' אביגול ( או משהו כזה ) ?
נדמה לי שבתגובות לפוסט כבר התחיל יחס הימורים על כמה זמן זה יימשך .
פורסם שהסיפור נגמר ושטראובר מתגרש בפעם השלישית . חבל אבל צפוי .

בני תבורי 31 בינואר 2013

עוד פעם תפס אוויר?

D! בארץ הקודש 31 בינואר 2013

לייק בני, לייק

בתור אוהד מכבי אני יודע שאחרי שהוא תפס אוויר הוא גם יצא בריצת אמוק לצרוח על הרב שחיתן אותו.

ניינר 31 בינואר 2013

אתם צריכים להתפלל שמודריץ יפתח בהרכב וכך הסיכויים שלכם לעבור את ריאל ישתפרו מאד

בני תבורי 31 בינואר 2013

ניינר,
שאלה: אתה בחדר אחד עם מודריץ' ואלכס סמית'. יש לך אקדח עם כדור אחד בלבד. מי מהם צריך להיכנס לפניקה?

אבישי 31 בינואר 2013

יורה באלכס סמית' ככה שהתרמיל יפגע במודריץ'

פאקו 31 בינואר 2013

נראה לי שאם הוא בחדר אחד עם שניהם הוא יורה בעצמו.

ניצן פלד 31 בינואר 2013

:)

ניינר 31 בינואר 2013

:) קרעת אותי! יש מצב שאתה צודק

ניינר 31 בינואר 2013

שניהם כבר לא מעניינים אותי ומאחל להם שימשיכו ביכולות הזוועתיות שלהם גם בביתם החדש. אם היה לי כדור אחד עבור מישהו אני שומר אותו לריי לואיס המתועב.

יוסי מזרחי 31 בינואר 2013

יפה ונכון אמר ליבר מהאיפון. פולהאם בשבת זה קודם כל.
.
שאלה חשובה היא, איך יגיעו שתי הקבוצות למשחק, בהיבט של כשירות שחקנים. בתחום ההתאמות הטקטיות למשחק נתון, אני מעריך שיש יתרון מסוים למוריניו, אבל זה נגזר כאמור ממי יש ביד ומי יכול לשחק.
מרכז השדה ,הוא החלק שבו יש לריאל יתרון מובהק ואם סיר אלכס לא ינטרל אותו שם יוכרע המשחק ולא לטובה.
כדי לנטרל אותו הוא יצטרך לשחק פחות או יותר כמו במשחק נגד טוטנהאם. פיל גונס לפני קו ההגנה,כדי להוסיף כח וכיסוי וכדי להרים את קו ההגנה הראשון רחוק מהשער. שלושה במרכז כשברור שקאריק וקלברלי הם השניים ואיתם קגאווה. רוני וואן פרסי למעלה. מהלך אחר יכול להיות עם רוני במקום קגאווה ודני בוי עם ואן פרסי.בכל מקרה, אם נצליח לצמצם את היתרון של ריאל במרכז השדה, נראה הגנה טובה של יונייטד שלא תקבל את רונאלדו עשרים מטר מהשער.הגנה כזו תהיה טובה ממה שיש למוריניו להציע, ובחלק הקדמי יש לנו יכולת להציק להם, ויותר מכך.

אבאלה 31 בינואר 2013

לגמרי, גם ההימור שלי שג'ונס יפתח על בסיס גאטוסו מאחורי שני קשרי מרכז המגרש, זו הדרך היחידה להתמודד עם מה שמוריניו עושה הכי טוב – לחץ על הקישור ההגנתי, ושערים מאיבודי כדור של היריבה.

זה באמת הכי קרוב שיונייטד תוכל לעשות כדי לעצור כניסות לאמצע של די מריה או רונלדו.הבעיה היא שעדיין הקשרים המרכזיים שלהם הם ברמה כ"כ יותר גבוהה…

נקווה לטוב, רובין ביום טוב, רוני במיטבו או סתם הרחקה של פפה… ואולי אפילו המפגש עצמו בין הקבוצות יעורר ברונאלדו מספיק געגועים לסר בשביל לחזור בעתיד.

ליבר 31 בינואר 2013

הבעיה היא שג'ונס לא מחזיק בכדור ברמה גבוהה ולכן לחשוב שהוא יעזור לשחרר את הלחץ זה לא נכון. אולי קאריק יותר מאחורה עם סקולס וקלברלי יכול להתאים יותר. הבעיה במקרה הזה שהוא קצת חלבי. אולי רוני בתור קשר מרכזי יכול להיות רעיון מעניין. אתמול בסוף המשחק ראו עד כמה הוא רוצה לנצח. נלחם כמו אריה.

לאריק, אני לא יודע אם באמת צפית אבל איך שהקדושים נראו במחצית השנייה הם לא נפלו משתי הקבוצות ששיחקו במדריד. בפרמיירליג אין מקום לזלזול וצריך לגמור משחקים מהר אם אפשר. כל קבוצה יכולה להפתיע ( ראה ערך רדינג אתמול ). הבעיה שאם דני וולבק בהרכב זה מאוד מקשה עלינו לגמור משחקים, השחקן הזה לא מסוגל פשוט לכבוש השנה. אולי ציצאריטו יפרגן לו קצת מהמזל שלו.

קורא 31 בינואר 2013

רונן, בתור אולי הדעה הספורטיבית הכתובה שאני הכי מחזיק ממנה, מעניין אותי לדעת מה ראית מהיציע שגרם לך לכתוב שריאל הייתה הרבה יותר טובה מבארסה.
אני ראיתי את אותו המשחק בטלוויזיה ובארסה, למרות שלא הייתה בשיאה, הייתה לדעתי יותר טובה (לא באופן דרמטי), הגיעה ליותר הזדמנויות, ורב המשחק (מלבד עשר דקות בכל מחצית) היה הרבה יותר קרוב ליתרון של בארסה ואח"כ הכפלת התוצאה.
לגבי ריאל – יונייטד (מבחינתי תועלת: אחת מהן לא עולה, חסרון: השניה עולה) – כולם מציעים פתרונות להתמודד עם משחק ההגנה של ריאל – ההגנה של ריאל אכן פגיעה וצריך גם להתמודד עם הלחץ של ריאל על הקישור האחורי. לדעתי החסרון של יונייטד הוא בהעדר תשובה הולמת למהירות ולטכניקה באגפים של רונאלדו ודי מאריה.

דורפן 1 בפברואר 2013

ראיתי את ריאל לא רודפת בסיזיפיות אחרי הנעת הכדור של ברצלונה, אלא שחקנים שקלטו את הגאומטריה ברמה דומה ליריבה ומצליחים לבצע את הסגירה על ידי ריצות נכונות. ראיתי סגירה על מסי שהיא לא חמישה אנשים רצים אליו בבהלה, אלא אחד חוסם פיזית ואחר מפשיט אותו מהכדור, מבלי שכל המבנה ההגנתי יתפרק. וראיתי אותם פה ושם אפילו מאלצים את ברצלונה להרחקה. אני חושב שברצלונה עלתה ליתרון שנבע מקור הרוח שלה שנובע מכך שהיא עדיין הקבוצה היותר טובה (השוואה בין הקבוצות היא לא רק בראש בראש כמובן).

קורא 1 בפברואר 2013

תודה על התשובה. מסכים איתך שהפעם ריאל הצליחו להתמודד עם ברסה לא בלחץ פיזי מטורף, או היסטריה ואלימות, אלא ברוגע וקריאה טקטית נכונה. ייתכן וזה נבע מתוך הכרה שברסה כרגע (במיוחד עם החיסורים של ריאל) קבוצה עדיפה.

Comments closed