הילד קצת מפחיד

הבנתי שנדאל בצרות כשראיתי איך דל פוטרו קיבל באיפוק את ניצחונו במערכה הראשונה. נדאל אולי לא היה ממש טוב. אבל הוא לא היה גרוע במיוחד. דל פוטרו היה פשוט מצויין.


אבל נניח בצד אבחנות מנטליות. כמו במספר ענפי ספורט אחרים מופיעים שחקנים בגבהים שלא התרגלנו אליהם. אוסאין בולט הוא כמובן דוגמא. גם שחקני הכדורגל גבהים כל הזמן. בעבר הרחוק שחקן של 1.85-1.86 נחשב גבוה. פיט סאמפראס למשל. היום איש לא רואה את פדרר או נדאל, שזה גובהם, כשחקנים גבוהים במיוחד.


היו בעבר שחקנים בגובה של דל פוטרו. אבל לרוב הם היו פשוט מגישים גדולים. דל פוטרו הוא חיה אחרת לגמרי. לא עושה רושם שיש לו את בעיית הניידות שמאפיינות גבוהים. יש לדל פוטרו הזה פרצוף של מספר 1.

תקצירי match of the day
לא הופרדו מאז לידתם

No Comments

utopian fragments 13 בספטמבר 2009

the way he played today was as such… now we shall wait and see if he have longer nerves than djukovic

יוני 13 בספטמבר 2009

עכשיו דל-פוטרו, לפני זה צונגה והשבדי. כמעט בכל גמר יש בחור שחוגג גמר מייג'ור חדש. פעם היה קל יותר לחשוב שיש 4 שמתוכם יעלו 2 לגמר. אולי הם לא יציבים, ואולי פקטור הכוח נותן אותותיו.

גיל 13 בספטמבר 2009

נראה לי שיהיה לו קשה להגיע לשיא פעמיים גם נגד נדאל וגם נגד פדרר (אם יהיה בגמר).

אופיר 13 בספטמבר 2009

רונן, כתבתי על זה בתחילת ווימבלדון (אחד הטורנירים החלשים של דל-פוטרו השנה): מדובר בשחקן גבוה עם כל המשתמע מכך (סרב חזק, כיסוי טוב ברשת כשממש מוכרחים), בתוספת יסודות משובחים שנרכשו על חימר, דהיינו: טכניקה עילית בחבטות וחשיבה אסטרטגית, דברים שמעולם לא היו לאנדרואיד כמו גוראן איבניסביץ', שחי ומת על הסרב לבדו.
אז איפה החולשה של חואן מרטין דל-פוטרו? יש אחת כזו: תנועה. זה לא שהוא סובל, חלילה, מכושר גופני לקוי – מדובר במקצוען בן זמננו, אלא שהגובה שלו מאט אותו בשינויי כיוון התנועה, ולכן שחקן כמו פדרר (במידה ויעלה) שיודע להריץ שחקן מצד לצד ולגרום לו להתכופף לסלייס טוב 200 פעם במשחק יצליח לבסוף להתיש אותו, בדיוק כפי שהיה השנה ברולאן גארוס, במשחק בו דל-פוטרו הראה דומיננטיות מוחלטת לאורך 3 מערכות.

לגבי המשחק מול נדאל היום: אין ספק שהפציעה של נדאל השפיעה, בעיקר על הסרב של הספרדי, אבל גם מנטאלית. עם זאת, אל תטעו: המאצ'-אפ הזה תמיד ייטה לכיוונו של הארגנטיני. הגובה שלו גורם לכדורים הגבוהים של נדאל (שממררים לפדרר את החיים כל כך) להגיע אליו בדיוק בגובה המתאים כדי לחבוט עוד בקהנד מצוין. זהו הניצחון השלישי ברציפות של דל-פוטרו במפגשים ביניהם, והוא רק בן 20.

נקודה אחרונה: עשו לי טובה והמנעו מאמירת צמד המילים הקלישאתי "חוסר מזל" בהקשר של נדאל והפציעות שלו, אחרת אני אשלוף מארסנל הקלישאות שלי את "הכתובת היתה על הקיר", שבמקרה הזה הרבה יותר מדויקת.

עומרי 13 בספטמבר 2009

מסכים. מהשלישיה נדאל-דיוקוביץ'-מארי עוד ייצא דל-פוטרו כשליט הבא של הטניס העולמי.

גיל 13 בספטמבר 2009

האם יתכן שראינו מנדאל את הטוב ביותר ועכשיו הוא ישקע בבינוניות יחסית?

אופיר 13 בספטמבר 2009

גיל, נדאל מנצח בזכות האינטנסיביות שלו. בשנים 2005-08 זה היה נראה ככה: דומיננטיות בחודשים מרץ/אפריל – יולי, מלווה בשקיעה איטית עד סוף העונה, התעוררות איטית בחודשים הראשונים של העונה הבאה וחוזר חלילה.
השנה הוא הצליח להביא את האינטנסיביות כבר בינואר וזה עלה לו באי-כשירות החל ממאי.
עכשיו כבר ברור שהמשחק התובעני שלו לא מאפשר לו לשחק עונה מלאה, ולכן הייתי מהמר שיעשה מעשה סרינה: יתעורר לסלאמס, ויקווה לא להגריל מאצ'-אפ גרוע במיוחד בשלבים מוקדמים.

לא הייתי מהמר נגד זכייה שלו בגראנד סלאם אחד נוסף לפחות.

ליאור 13 בספטמבר 2009

להשוות את טסונגה וסודרלינג לדל פו זה קצת עלבון לבחור. ההתקדמות שלו הדרגתית בכל הרמות. נצחונות בטורנירים קטנים, בינוניים, סלאמים, וכן נצונות על הגדולים. הוא התחיל במאזן שלילי מול כולם, עכשיו נותר לו רק לנצח את פדרר. אני מסכים שיש לו פרצוף של מספר 1, בעיקר בגלל האופי. אני מסתכל עליו ולא רואה שום סימן ששלוותו מופרת בשום שלב. האילוף של פדרר ברבע אוסטרליה השנה (63 60 60) עשה אצלו שינוי חיובי, ומאז הוא פשוט משחק כמו מטורף. היה מדהים לראות אותו משחק מול נדאל בקצב שלו ובסגנון שלו, ומנצח. אין לו חולשה ניכרת, ואני אישית גם לא חושב שיש לו בעיה בתנועה. אולי מארי/נדאל/דיוקו עוד יהיו מקום ראשון לפניו, אבל הוא יגיע לשם בוודאות.
הבעיה שלו נכון לעכשיו היא כמו של שאר הדור הזה. פדרר. סודרלינג הפסיד לו בשלושת הסלאמים האחרונים ברבע, רבע, גמר.
דל פו כבר הפסיד ברבע ובחצי, ויכול מאוד להיות שמחר יגיע ההפסד בגמר

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

they just show 24% for federer 1st serve and he hits 3 ace (o with no real answer) amazing. – anyone knows russion? or a channel to hear english

Red Camel 14 בספטמבר 2009

יורוספורט

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

regardless of the russion
we are getting – "Tennis Incridibil"

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

פדרר משחק נהדר

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

yes, he is evermore so "cold". or cool is better. but again this is is greatest ability that is opponents lake.
see djokovic in his challenge in the end of 1st set..as a fan i feel it is great to see, the full emotion of him, but when he play better take it cool

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

אולי זה ישמע קצת מטומטם, אבל נראה לי שחוש ההומור של ג'וקוביץ פוגע קצת בהישגים שלו, הוא מבין (כמו כולם, כן) שספורט הוא לא עניין של חיים ומוות, אבל לא מצליח להדחיק את זה במשך המשחק, נראה שהוא מסתכל קצת מבחוץ על הסיטואציה.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 14 בספטמבר 2009

דג'וקוביץ' מפנה את הגב (יותר נכון את התחת) באמצע נק' גדולה ליד הרשת.

יש לו יופי של חוש הומור אבל לפעמים זה מרגיש כאילו זה בא על יצר התחרותיות שלו.

מעניין מה המטרה שלו בטניס העולמי…אם זה להיות מס' 1 בעולם לא בטוח שהוא יצליח (אני מדבר על תקופה ארוכה, לא שבועיים).

אם הוא רוצה להיות איבניסביץ' אז הוא בכיוון הנכון.

אבל האמת, זה נחמד לראות רוח שטות במעמדים האלה.

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

מה שמוזר זה שזו הייתה נקודה נפלאה, שני הטניסאים הגיעו לכדורים מטורפים ובכל זאת הוא הצליח לחשוב על בדיחה, חייבים להעריך את זה.

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

מרקפוצ'ינו
i guess i knew the point is over, but i am , too, think this is one of the main things that prevent him from being bigger. though, in an alternate world, with out federer, he would still be at the top for longer time, than, surely, it would be great to see someone who have fun doing it.

רונן דורפן 14 בספטמבר 2009

סלחו לי – אבל זו בדיחה. אני לא בא לראות טניס כדי לראות את הטניסאי נהנה מהחוש הומור של עצמו. יש אנשים שמקצועם חוש הומור. הוא לא כזה מצחיק.

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

רונן, אתה חייב להודות שהוא מספק בד"כ גם טניס מצויין, ולא רק בדיחות בינוניות.

רונן דורפן 14 בספטמבר 2009

סופרפליי – אחרי עונה בה לא היה בגמר של סלאם. זה משחק העונה שלו. תעשה לי טובה. שיבוא למשחק הזה כדי לאכול את המשטח.

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

כבר בהודעה הראשונה שלי כתבתי שלדעתי זה פוגע בו, אבל אני לא בטוח שזו בעיה של גישה למשחק או חוסר רצינות, כמו "בעיה" של גישה לחיים, אולי מודעות עצמית גבוהה, או ספקנות, לאו דווקא תכונות שליליות.

אולי אני מדמיין, אבל לפעמים הוא מצליח להכות נקודות שבנאדם בלי חוש הומור לא היה מצליח לחשוב עליהן.

בדיוק אחרי שכתבתי את זה משחקון מדהים עם העברה בין הרגליים של הבוק פדרר, אז יכול להיות שהפסקא הקודמת הייתה די טיפשית.

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

i think will enjoy a bit of humor. sport is entertainment .
he is not disrespectful to any one, not for me at least. maybe to himself. and it is always good to see someone who remember that it is only sport and enjoy being in the best place to watch it. i do feel that he gives his most into the game and not into the jokes. that is what matter.
again, in a world without federer he would have been on top because of his tennis.
and last, everyone have different ways of dealing with the pressure.

רונן דורפן 14 בספטמבר 2009

אוטופיין- אין שום בעיה עם הומור. גם לאף אחד אין זכות להגדיר ציפיות ממנו. אבל זה לא אלוף גדול.

אופיר 14 בספטמבר 2009

פדרר נפלא: מהלכי קלאץ' + נקודות וירטואוזיות, וכל כולו אומר "ביזנס".

חברים, אני מסכים ב – 100% בנוגע לדג'וקוביץ' וההומור המעושה ברגעים לא מתאימים, ויש לי גרסא אחרת לנושא: אם הייתם צופים בגמר בין השניים באותו המקום לפני שנתיים לא הייתם רואים חיוך (קטן ככל שיהיה) אצל דג'וקוביץ'. הוא היה אז צעיר, חצוף, שחצן שמסתובב במגרש זקוף כמו טווס ומשוכנע שכנוע עצמי עמוק שהוא נזר הבריאה, וזה, רבותיי, מה שנדרש כדי להגיע לטופ. נקודת המפנה הגיעה, באופן אירוני, באוסטרליאן של שנה שעברה – אותו גראנד סלאם בו הוא זכה! הקהל תמך באופן חד-צדדי לחלוטין בצונגה, שהעפיל על דג'וקוביץ' בכריזמה והשארם שלו, ודג'וקוביץ' גילה משהו חדש על עצמו: הוא רוצה שכולם יאהבו אותו! הוא סוג של דודו טופז!
מאוחר יותר באותה שנה היה לו תאקל חריף עם הקהל הניו-יורקי, ומאז הבשילה בו ההחלטה לדבוק בפופוליזם, כולל להריע לנקודות יפות של היריב ולהריץ דאחקות מטופשות כמו אלה שראינו הערב.
מבחינה מנטאלית ההפסדים הקריטיים לפדרר ונדאל בטורנירים גדולים פגעו באגו הגדול שלו – הנכס מס' 1 שלו – והצחוקים משמשים גם מנגנון הגנה פסיכולוגי מפני אכזבות עבורו.

אופיר 14 בספטמבר 2009

העפיל = האפיל

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

אופיר, הדיכוטומיה שלך בין "אני נזר הבריאה"/"אני דודו טופז" לא מוצדקת בספורט בכלל ולא במקרה הזה, בכלל – יש עוד מבני אישיות שיכולים להפוך אותך לספורטאי גדול מלבד "אני ואפסי עוד", ובמקרה הזה – יכול להיות שנובאק השתנה, התסריט הפסיכולוגי שהדבקת לו נראה לי, אפעס, קצת מודבק ופשטני מידי.

רונן, אני מסכים שבינתיים הוא לא אלוף גדול אבל חושב שהוא עוד יהיה אלוף כזה, אנשים משתנים ויש לו כישרון פנומנלי.

אופיר 14 בספטמבר 2009

סופרפלי, אני מסכים שיש עוד גוונים בספקטרום, אבל עבור נובאק זה היה הסטייט-אוף-מיינד המושלם והביא אותו רחוק מאוד מהר מאוד.
ואני זוכר מצוין (בתור אחד שעוקב אחרי טניס באדיקות) כמה רציני הוא היה על המגרש (לא מחוצה לו, שם הוא עשה את החיקויים הגרועים שלו), כמה הוא שנא להפסיד וכמה טראש-טוק היה לו אחרי משחקים.
כשאתה הופך לליצן באמצע משחק גורלי, פתאום זה כבר לא נורא כל כך להפסיד, הרי "נתת שואו לקהל"…

יוסי דגן 14 בספטמבר 2009

הילד די מפחיד, אבל בינתיים הסבא מפחיד יותר מכולם.

רונן דורפן 14 בספטמבר 2009

סופרפליי – אני אסביר לך למה אני חושב שלא. נדאל מסיים עונה קשה – אמנם עם תואר גרנד סלאם – אני בטוח שהוא יילך וינסה לעשות שינויים. אולי בסגנון. אולי בעומס המשחקים. משהו. דג'וקוביץ' לעומת זאת מרוצה.

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

ronen, i agree with you, as i agree with ofir. as i said before, i also find that this humor effect him in the long run (of the game). but i would not go against it just because of the humor.
like i said, the point at the end of the first set, were he argued with the ref against the challenge (it was a winner serve that called out but as fed touched it the play was to be played again) that is were i find his over emotional game effect him the most. just watch his face with every point he lose.
i think a good sportsman (and can be a champ) also knows when his opponent overplay him can acknowledge great points..
i think we are on the semantic here..

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

i think it is too easy to just dismiss him as "happy". still he does not look like someone who don't work on his game..

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

אופיר, שים את האישיות בצד רגע, מה אתה חושב על הטניס שלו (של נובאק)?
האמת היא שכמו אמרתם הסיפור כאן הוא בכלל פדרר, משחק נפלא שלו, נראה לי ש"סבא" זו הגדרה טובה, גם "טניסאי זן". הלואי שינצח את דל פוטרו.

IDO 14 בספטמבר 2009

נאדאל שהוא בריון בעצמו מתקשה מול בריונים יותר גדולים ממנו.
גם טסונגה ב 07 ניגב איתו את הריצפה. ועדיין נפל מול נובאק שהמשחק שלו הוא… טיפה יותר מ קו אחורי ותו לא.

חואן מרטין מתקשה מול שחקנים שמגוונים את המשחק שלהם. פדרר ב – 4 מערכות.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 14 בספטמבר 2009

רונן, אני חושב שכולנו טעינו בהבנה שלנו למהלך של ג'וקוביץ'.

הבנתי את זה רק בנסיעה הביתה ואני מתפלא שלא קלטתי את זה מוקדם מידי.
לדעתי ג'וקוביץ' פשוט ניסה לגרום לפדרר לאבד ריכוז (אם זה מהלך לגיטימי או לא זו כבר שאלה אחרת).

בגלל זה הוא גם דחוף את המחבט בין הרגליים (וגם בשביל להגן על תכשיטי המשפחה).

יש הרבה שחקנים בסבב שהיו שולחים את הכדור הזה לרשת.

היה שחקן באחד מהאוניברסיטאות שהתחרו מולנו שבנק' מכריעות נגדו היה מגיש (או עונה על הגשה) ומיד מניח את המחבט על השולחן. בטנ"ש, לדעתי, הרבה יותר קל לאבד ריכוז וכל שינוי זווית הוא קריטי הרבה יותר. הוא היה מציל לא מעט נק' ככה.

עוד סיפור שאני זוכר, דווקא מכדורסל. אני זוכר שראיתי קטע מכדורסל תיכונים בארה"ב (אם אני לא טועה) שבו מאמן הורה לאחד משחקניו לרדת על 4 ולנבוח. שחקני היריבה בהו בשחקן והקבוצה שלו קלעה סל ניצחון.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 14 בספטמבר 2009

מוקדם יותר, לא מוקדם מידי.

סופרפלי 14 בספטמבר 2009

לי זה ניראה בבירור כמו אקט של ייאוש

גיל 14 בספטמבר 2009

אני דווקא סלחני לג'ורקביץ בנקודה הזו. הוא ידע שהסיכויים שלו לקחת את הנקודה אפסיים כי זו הייתה הרמה להנחתה. נכון, תמיד בתאוריה הכל יכול לקרות אבל נקודה אחת בכל זאת לא תעשה את כל ההבדל (אלא אם את סרינה). גם לדעתי הוא עשה את זה קצת כדי לזעזע את פדרר אבל הוא לא נראה הטיפוס שהבדיחות הללו מצחיקות אותו.

Red Camel 14 בספטמבר 2009

גיל- זה דווקא כן יכול להשפיע על פדרר.
בווימבלדון השנה טומי האס עשה משהו דומה לפדרר והוא פספס חבטה די פשוטה

Red Camel 14 בספטמבר 2009

http://www.youtube.com/watch?v=poea9425vsw

לא רק שזה גרם לפדרר להחמיץ זה גם העלה על פניו חיוך

מרקפוצ'ינו מארה"ב 14 בספטמבר 2009

הולך להיות בארתור אש מחר! מקווה שיהיו משחקים משובחים (אני הולך גם לתפוס את גמר זוגות הנשים).

ראיתי שידור חוזר של הנק' המטורפת של פדרר (לפני נק' המשחק) זה נדמה לי או שאפילו אבא של ג'וקוביץ' קופץ מהכסא שלו?

ליאונידס 14 בספטמבר 2009

אם כבר מדברים על פרצוף של מס'1 ,דל פוטרו נראה כמו הכפיל של ג'ון קנדי ג'וניור אללה ירחמו.

ארנון 14 בספטמבר 2009

גמל אדום, ההבדל היחידי, והמשמעותי, הוא שפדרר מחייך רק כשהנקודה היא לזכותו.

אייל 14 בספטמבר 2009

דרך אגב, זה היה חצי גמר הגראנד-סלאם ה-22 ברציפות של פדרר (מאז וימבלדון 2004). כדי להבין עד כמה מדהים ההישג הזה, צריך לראות כמה גדול המרחק בינו לבין ההישג השני בטיבו מאותו סוג – 10 חצאי-הגמר הרצופים של לייבר ושל לנדל.

גמל אדום 14 בספטמבר 2009

ארנון- על מה אתה מדבר? הנקודה בוידאו שהראיתי הלכה לרעת פדרר

ארנון 14 בספטמבר 2009

גמל – מודה בטעות. זה פשוט התחבר לי לתיאוריה שפיתחתי, אז למה לתת לעובדות להפריע…

ג'וס 14 בספטמבר 2009

אני חושב שג'וקוביץ' פשוט הבין שהוא לא יכול לנצח את פדרר, והתייאש.
ובזה כולם כאן צודקים שזה לא מתאים לשחקן גדול.
אני לא חושב שהוא ניסה להיות חביב הקהל, כי דווקא בנקודות הטובות שלו כל הקהל הריע לו, ולא בצחוקים.
נקודת השבירה שלו הייתה במערכה הראשונה, אחרי שהוא נשבר ישר אחרי שהוא שבר. הוא היה כ"כ מתוסכל מעצמו וסחב את זה כל המשחק.

ואגב, לא ראיתי הרבה פעמים בטניס שיפוט חד צדדי, אבל אתמול השופטים טעו כל הזמן לרעתו. הוא זכה באיזה חמישה צ'לנג'ים.

אופיר 14 בספטמבר 2009

מה לגבי הימורים על תוצאת הגמר המצוין שמחכה לנו הלילה?

אני מוציא מכלל אפשרות תוצאה אחת: פדרר ב-3 מערכות. דל פוטרו טוב מדי כרגע, ולפדרר נטייה לאבד פוקוס בחלקים שונים של המשחק. ברולאן גארוס היה יכול בקלות להגמר 3:0 לדל-פוטרו, ואני לא פוסל אפשרות לתוצאה כזו הלילה, בהנתן שדל-פוטרו נח מעט יותר מפדרר.
אם דל-פוטרו יקח את המערכה הראשונה הוא ינצח, אני חושב. אם הוא יקח את השתיים הראשונות הוא ינצח על האפס. אם פדרר לוקח את הראשונה זה ייגמר ב-4 או 5 לפדרר.

אם אני נאלץ להמר: פדרר ב-4, אחת בשובר שיויון אחרי קאמבק (כמו הראשונה אתמול ואחת 6:1 או 6:2. הוא גם יפסיד מערכה אחת ב-6:1 או 6:2.

יואב ג. 14 בספטמבר 2009

דל פטרו ב-4

utopian fragments 14 בספטמבר 2009

my comment was deleted. i hope it is not because of the drags that runs around

מארלי 14 בספטמבר 2009

מתי ישוחק הגמר בשעון הישראל והאם יש מצב לשידור טלויזיוני?

דל פוטרו מאוד הרשים מול נדאל.אני צופה שהוא יתקשה לשחזר הצגה כזאת שוב ונקבל משחק צמוד מאוד..מקווה ל5 מערכות.

Yair 14 בספטמבר 2009

מתחיל בסביבות 23:00 שעון ישראל, וישודר כמו שער הטורניר ביורוספורט.

Yair 14 בספטמבר 2009

שאר הטורניר כמובן.

ליאור 14 בספטמבר 2009

6-3 7-6 6-4 פדרר

Comments closed