מה באמת היה רונאלדיניו?

מסתבר שהוא בן 33. כפייים

In כללי

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מחשבות בעקבות הסרט הזה שמצאתי בוואלה עם 33 השערים הטובים ביותר של רונאלדיניו. וצורך אישי לתקן טעות שעלולה להתרחש כשצופים במקבץ המופלא הזה. הדבר הכי מקומם שאומרים על רונאלדיניו זה שהוא שחקן מבריק ווירטואוז אבל לא כל כך תכליתי ולא כל כך ווינר ממוקד. ולא כל כך רציני. למרות שמוכשר.

 

עכשיו בואו נספר את האמת ההיסטורית. כפי שהיא הייתה ולא כפי שהיא נכתבה.

 

ברצלונה בשנת 2003 הייתה מועדון שדייויד בקהאם לא רצה להצטרף אליו. מועדון שססק פברגאס חשב שכדאי לו לעזוב כדי ללכת לארסנל.

 

אחר בא רונאלדיניו. ובשנה אחת עם חמישה שחקני רכש שכולם הגיעו מקבוצות שונות – דקו, גיולי, לארסון, אטו – בנה את הקבוצה הטובה ביותר באירופה. ומאז ברצלונה לא מביטה לאחור. ואת ליונל מסי הוא גידל על הברכיים שלו. הוא יותר מכל אחד אחר. ֿ

לא להטוטן. האיש שהכי שינה את יחסי הכוחות.

 

110 Comments

גלן 21 במרץ 2013

למה שינית לפני שתי דקות את השורה האחרונה. לא בביקורת- סתם להבין מה עובר בראשך.

דורפן 21 במרץ 2013

כדי לחדד יותר.

אילן שמשוני 22 במרץ 2013

מישהו יודע מה קורה אם רונאלדיניו בימים אלה ?
אתמול קיוויתי לראות אותו בנבחרת ברזיל מול איטליה
אבל הוא לא היה שם ?

שי 21 במרץ 2013

כבוד. אחד הגולים כאן הוא משידור ישראלי…

דורפן 21 במרץ 2013

ואחר כך אומרים שאנחנו לא מעצמת כדורגל

ארז N 22 במרץ 2013

+1
תראו איזה יופי של הערצה לרונאלדו יש לנו. וזה עוד כלום לעומת מה שמחכה לנו כאן בקיץ כשמסי יחרוך את הדשא ברמת-גן במשחק ידידות(!!)

אביאל 22 במרץ 2013

בטדי וכפי שזה נראה הפלסטינים לא כל כך רוצים להשתתף.

יניר 21 במרץ 2013

אמן ואמן

אופיר 21 במרץ 2013

איזה קסם.
הכוכב הברזילאי האחרון מהסוג הישן.

מאז יש רק מתחזים כמו ניימאר.

גלן 21 במרץ 2013

אתה חושב שמישהו מתכחש לתאור שלך? אני חושב שהוא דיי מדוייק. אני לא חושב שהוא צריך לשמש למטרות מכוונות (כגון הקטנת מסי).

דורפן 21 במרץ 2013

אין פה שם הקטנת מסי. מסי שחקן גדול בהרבה כי הוא שחקן עם מוטיבציה ורעב גדולים בהרבה. והוא גם לא אשם שהוא בא אחרי רונאלדיניו

גיל 22 במרץ 2013

למה הוא גדול בהרבה? לרונאלידניו לא היה את הרעב שיש למסי? ההצטיינות של מסי ארוכה יותר וההישגים האישיים והקבוצתיים גדולים יותר אבל בנבחרת רונאלדיניו כרגע עולה עליו. אם היית צריך לקחת שחקן אחד בשיאו במשחק מכריע את מי היית מעדיף?

אלכס 22 במרץ 2013

לא רק זה, מבחינת כישרון ויכולת אישית הוא עולה על מסי וכריסטיאנו רונאלדו ביחד, מנטאלית זה כבר סיפור אחר…לפחות ברמת הקבוצות. מבחינת נבחרת, הוא היה יותר בולט משניהם.

דעה שלי 22 במרץ 2013

זה נכון שלרונאלדינו יש מונדיאל (2002) אבל…וזה מבחינתי אבל גדול, במונדיאל ב 2006 כשהוא בא בשיא הכושר ועם שיא הפיק שהוא הכוכב הגדטל ביותר וכל הנבחרת עליו (כמו שואהבים להגיד על מסי למשל) הוא נכשל בגדול הוא פשוט לא הופיע. ב2002 הוא היה עוד שחקן בנבחרת ברזיל,אומנם עם גול מדהים נגד אנגליה אבל זה היה מונדיאל של רונאלדו מאשר שלו. ומסי לקח יותר ממשחק אחד במאני טיים (גם בנבחרת היו לו לא מעט משחקים טובים) אז אני חושב שעניין שההשוואה למונדיאל בינהם לא כל כך משרת את הדעה שלך.

גיל 22 במרץ 2013

אתה צודק שהוא איכזב ב2006 אבל עדיין יש לו ברזומה מונדיאל אחד גדול וזה יותר ממה שלמסי יש מה להציג.

עומרי 22 במרץ 2013

בחייך גיל, בוודאי שאת מסי. השיא שלהם דומה רק שרונאלדיניו היה בו שנתיים ומסי נמצא בו 5 שנים אנד קאונטינג

גיל 22 במרץ 2013

אבל אני שואל על משחק בודד לא על עונה.

עומרי 23 במרץ 2013

למסי יש מסורת התעלות במשחקים גדולים לכל הפחות שווה. לדעתי עדיפה.
הקלאסיקו הראשון בחצי הגמר לפני שנתיים. שני גמרי האלופות האחרונים בהם השתתף. שלושער בקלאסיקו 2008. הגומלין האחרון מול מילאן.

גלן 21 במרץ 2013

אוקי. פשוט נוצרה לאחרונה כת הקטנת מסי (שיש המכנים כת העזידנים) בדהבאזר ונהייתי רגיש.

אופיר 21 במרץ 2013

נהפוך הוא. רבים מאיתנו נהיו רגישים לאזכור הכפוי של מסי במקומות שאינם מיועדים לכך, כמו טריביוט למייקל אוואן לעת פרישה או חגיגת "שהחיינו וקיימנו והגיענו" לראות את הפלא שהוא רונאלדיניו.

גלן 21 במרץ 2013

אז תתלונן אצל רונן. פתחתי את הטיביוט, ספרתי שש שבע שמונה מילים והופ היה כתוב שם מסי. גם בטריבביוט הזה יש מסי. חוצפה.

גלן 21 במרץ 2013

אז תתלונן אצל רונן. פתחתי את הטריביוט, ספרתי שש שבע שמונה מילים והופ היה כתוב שם מסי. גם בטריביוט הזה יש מסי. חוצפה.

אופיר 21 במרץ 2013

למען הסר ספק, אני לא רואה בך מייצג של הבעיה הזו.

זורק מילה 22 במרץ 2013

אויש תנוח כבר טרול מטורלל

דורפן 21 במרץ 2013

אולי תתבגרו. ולחילופין תלכו לראות טורניר מכללות.

זורק מילה 22 במרץ 2013

שחקן ענק ומיוחד עם ט'אץ לא אנושי בכדור

במשך שנתיים היה ביי פאר השחקן הטוב בעולם רק חבל שהתרסק באותה המהירות שבה הוא נסק.ב2007 וב 2008 (בארסה סיימה רביעית בליגה הספרדית באותה עונה במרחק 18 נקודות מהמקום הראשון) הוא כבר היה נטל על הקבוצה ולא מפתיע שהצעד הראשון שפפ עשה שמונה למאמן היה לשחרר אותו מהסגל.

ייזכר תמיד כאחד הגדולים אי פעם ששיחק בבארסה.

עזי 23 במרץ 2013

גלן, נעלבתי

אופיר 21 במרץ 2013

אחד השערים בקליפ הוא מהמשחק מול ברונדבי בגביע אופ"א, מהתקופה האפלה של בארסה ב-2003, רגע לפני הזריחה: רונאלדיניו בועט כדור חופשי למשקוף, משתלט על הריבאונד ומחורר את הרשת.

אני זוכר את המילים של יורם ארבל מהשידור ההוא: "רייקארד יודע שכשהוא הביא את רונאלדיניו הוא בנה קבוצה!".
הצליח לו (לארבל) בפעם ההיא.

אני אגיד את המובן מאליו, למקרה שהקורא ארסן ונגר גולש כאן באתר: בהשקעה חד פעמית של סכום כסף משמעותי אפשר להביא שחקן יוצא דופן שיעצור במו רגליו התדרדרות של מועדון ויהפוך אותו לאימפריה.

דורפן 21 במרץ 2013

השחקן לא תמיד קיים. לא שחקן כזה בכל אופן.

אופיר 21 במרץ 2013

רונאלדיניו הוא באמת הקצנה של הרעיון, אבל כבר היו ברגקאמפ והנרי.

גלן 21 במרץ 2013

טוב קנטונה……
.

amitpros 21 במרץ 2013

מסכים לחלוטין
להגיד על רולנדיניו שהוא לא היה רציני זה פשוט שטויות
ובעיני בשיא של השיא הוא היה השחקן הכי גדול שאי פעם ראיתי
אמנם זה היה לתקופה קצרה,אבל עדיין.
בלעדיו ברצלונה היום הייתה עדיין שייכת כמובן למועדונים הגדולים ביותר, אבל היא לא הייתה מועדון על .

נאש 21 במרץ 2013

אני לא בטוח שאם היו בוחרים את 33 הגולים בהיסטוריה זה היה נראה כ"כ שונה.
קליפ מדהים. לא יודע כמה שחקנים בהיסטוריה יכולים להתגאות במקבץ כזה

גלן 21 במרץ 2013

נאש אני מנוע מלענות. כמו בהרי פוטר "זה שאסור לאמר את שמו" גם כבש איזה 33 כאלו או יותר. פופפפפפ הפכתי לצפרדע.

אופיר 21 במרץ 2013

סלאלומים יפים בלי ספק היו לו, אבל מספרות ופצצות לחיבורים מ-30+ מטר? לא זכור לי.

נאש 21 במרץ 2013

אופיר, לא כתבת למי התגובה שלך.
אם ל'גלן' אז מעולה כי אמרת מה שרציתי להגיד לו.
ברור שמסי יכול להציג 33 גולים כאלה ואף יותר.
חוץ מזה שכמו שאופיר כתב למסי יש מעין מכנה משותף לרוב הגולים שלו, מכנה שקצת קשה לי לעמוד על דיוקו.
למסי אין את הפריצה הסוחפת עם סיום קטלני לחיבורים כמו שהוצג כאן בקליפ לא מעט פעמים.
אבל אם תקח את 33 הגולים הכי יפים של בוא נאמר: זידאן, ראול,שבצ'נקו, דל פיירו, אטו, ועוד 2-3 שחקנים ששלטו ב-15 שנים האחרונות בכדורגל. 33 הגולים הכי יפים שלהם למקבץ אחד זה לא ייראה רחוק מזה.

דורפן 21 במרץ 2013

אני אעזור לך: אצל מסי השערים מתוכננים יותר טוב. לרונאלדיניו יש דמיון יותר גדול. מסי יודע בדיוק מה הוא הולך לעשות בעוד רגע. רונאלדיניו לא

אופיר 21 במרץ 2013

רונן, ולכן רבים מאיתנו מתקשים לשחזר את הריגוש הזה בלעדיו.

מובן שאם כל מה שמחפשים זה שחקן שלא יודע מה הוא הולך לעשות בעוד רגע אפשר להתנחם בבאלוטלי…

גלן 21 במרץ 2013

טוב שכנעת אותי. האמת ששני הפוסטים האחרונים הכניסו לי דכאון. קצת כמו מודעות אבל. אני מקבל אגב שהוא מרגש יותר מהכוכבים הגדולים העכשויים. אני הכי אוהב את הגול נגד צלסי. זה בשלב בחיים שאתה לא חושב שקבוצה של מוריניו תחטוף כזה גול.

דורפן 21 במרץ 2013

הצעד ריקוד לפני הבעיטה. בלתי נתפש

בן אדום 22 במרץ 2013

מסי הטוב בכל הזמנים, אבל לא הגדול בכל הזמנים…

אנונימוס 21 במרץ 2013

חלק מהגולים הוא מתחיל לחגוג עוד לפני שהכדור נכנס. איזה שחקן גדול

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 21 במרץ 2013

יש לי מחלוקת מהותית עם הטור הזה, שמתחילה כבר בכותרת ובעברית. יש פה ערבוב בין "מה היה רונאלדיניו" לבין "מה היה תפקידו ההיסטורי". אני מסכים עם מה שכתב רונן ביחס לתפקיד ההיסטורי – שכמובן חלק מזה קשור לעיתוי ומזל. במלים פשוטות – למסי היה קשה להפוך את הגלגל ממכיון ש"איתרע מזלו" והוא פרץ כשברצלונה כבר בטופ….אבל לגבי "מה היה רונאלדיניו"? נו באמת, הביטו בקליפ: הוא היה אומן, רקדן, וירטואוז ויוצר נדיר, ששילב גאונות מחשבה (ראו את הבעיטות החופשיות הממזריות בפס קטן) עם יכולת פיזית (שימו לב לפריצות המסחררות) ויכולת ביצוע (הביטו במספרות, בבומבות בתנועה לחיבורים ובקרסולי המגינים שננקעו מולו). הוא היה להטוטן כמו שמיכלאנג'לו היה צבעי

amitpros 21 במרץ 2013

והוא קיבל מחיאות כפיים בבירנבאו.זה לכשעצמו שם אותו במדרגה של הגדולים מכולם.

גלן 21 במרץ 2013

הדבר הרע היחידי שאני יכול לחשוב עליו והוא סובייקטיבי בשבילי זה שאין ברזילאי שיותר נקשר אצלי למסחור של נייקי. יותר מרונלדו.
כאילו רתמו את הספונטניות שלו, את שייני החמור והחיוך הממזרי לכלי משחית.

סימנטוב 21 במרץ 2013

היה נהדר ונפלא, ממש בלתי צפוי היו ב"כ הרבה רגעים שעצרתי את נשימתי כי היה ברור שמגיע רגע של קסם אך מה שלא היה ברור זה מה הוא הולך לעשות עם הכדור. זוכר כמה כאב היה לראות אותו בנבחרת כמו מדוזה על החוף בפלמחים הוא התייבש על המגרש. אם רק היה משחק שנים מוקדם יותר היה לבטח נחשב גדול יותר, כל הכדורגל המודרני הזה התיש אותו וחבל.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 21 במרץ 2013

הבהרה קטנה לגבי מה שכתבתי מקודם – ברור לי שגם רונן מגיע מאותו מקום ביחס לרונלדיניו.
ברור גם שבשלב מסויים הוא קצת איבד מהמחוייבות, החל לחזור שמן יותר מכל פגרה וליהנות פחות ופחות מהמשחק. בפרספקטיבה היסטורית זה בטל בששים בעיני…

דני א. 21 במרץ 2013

כן. כן. וכן. מכל ה"שחקנים הכי טובים בעולם" שהיו אבא שלי בן ה-89 הכי אוהב אותו, באמת מהסיבה שכתבת בתגובות רונן, שאין לו מושג מה הוא עומד לעשות עוד שניה, והוא שמח כמו ילד כשזה מצליח לו. בלי לפגוע בשתי המכונות המטורפות שפעילות כרגע, יש בו משהו כל כך פרוע.

הפעם היחידה, אגב, בעשר השנים שעבדתי בערוץ הספורט, שצילצלתי לאולפן בזמן מהדורה ודרשתי שיכניסו משהו שהתרחש לפני דקה, היה באיזה משחק של ברצלונה. בדיוק הכניסו בחור צעיר, ורונאלדיניו, בפרגון מקסים, שם אותו בכדור גאוני לבד מול השוער. הבחור הקפיץ מעליו פנימה, אבל הקוון פסל, בגלל נבדל שלא היה. רונאלדיניו לא נואש, ומייד שם אותו שוב לבד מול שוער, והבחור שוב הקפיץ מעליו פנימה. הפרגון של רונאלידניו לילד היה מהרגעים המרגשים שאני זוכר.

דני א. 22 במרץ 2013

הילד היה מסי, כמובן.

גיסנו 22 במרץ 2013

מדהים איך אחד שהגיע בתור פרס ניחומים אחרי שבקהאם לא רצה לבוא, הפך תוך שנה וחצי בעצם לשחקן הגדול בעולם.

הדבר שמעיב על הקריירה שלו, כמו על זו של הרבה ברזילאים, היא התחושה שאחרי שנתיים-שלוש בטופ האירופי נמאס לו להתאמץ, את הכסף והתהילה הוא כבר עשה, ועכשיו בא לו רק לעשות שמח.

ועדיין, כמה שבארסה בגלגול הזה מרשימה יותר, וכמה שמסי הוא תופעה מעוררת התפעלות, רונאלדיניו היה פשוט מרגש יותר.

*דרך אגב, אני חושב שהמפנה האמיתי בבארסה ההיא היה ההגעה החצי מקרית של אדגר דווידס באמצע העונה. הוא ייצב את הקישור האחורי ועזר לצ'אבי לגלות את הייעוד האמיתי שלו במרכז השדה במקום להיות גרזן בינוני מאוד. ומשם זה "פתח את הצ'אקרה" של ההתקפה בראשות רונאלדיניו, והשאר הסטוריה.

סחבק 22 במרץ 2013

כשגיסנו צודק, הוא צודק.

לא הבנתי למה לא השאירו את דוידס לפחות לעוד עונה אחת.

Yair 22 במרץ 2013

אני היחיד שמפריע לו שאין אף שער של מסי בכל 33 השערים?

תני 22 במרץ 2013

כן

תני 22 במרץ 2013

אולי די כבר עם מסי. הוא גדול, הוא ענק, הוא כביר, צריך לשים פסל שלו במקום פסל החירות.
אבל זה קליפ של רונאלדיניו המלך.
הכי אוהב את בעיטות העונשין השטוחות ואת הגול מול צ׳לסי כמובן

גיל 22 במרץ 2013

רונאלדיניו הוא אחד השחקנים האהובים אליי בכל הזמנים (לא רחוק מבני טבק). מה שיפה אצלו זה שאחרי פריצות סוחפות כשמגיע הרגע לשים את הכדור לרשת הוא עושה את זה בסטואיות כמעט מעליבה. הוא מגלגל את הכדור בחצי אדישות כאילו הוא אומר שזה לא החלק המעניין והחשוב אלא רק כורח המציאות. הוא בא לתת שואו. האמנות היא העיקר. כמה חבל שאין יותר לברזיל שחקנים כאלו.

בני 22 במרץ 2013

רק אני חושב שמספרות הם טיפה אוברייטד? נכון, זה ביצוע יפה ונכון שזה נדיר, אבל בסופו של דבר רובם די דומות. יש את הסוג של מספרת מהאויר (סטייל רוני נגד הסיטי) ויש את המספרת עם הקפצה על החזה (הגול המדורג ראשון פה). מתוך מקבץ הגולים הבאמת נדיר, הגול נגד ויאריאל רחוק מלהיות היפה ביותר. הגוליפ נגד צ'לסי או סביליה טובוים ממנו בהרבה, אפילו החצי מספרת מול אוססונה יותר יפה, כי היא היתה מלווה בביצוע אלגנטי ומורכב יותר ממספרת סטנדרטית.

דן 22 במרץ 2013

מסכים איתך שבמספרת נגד ויאריאל היה מן המסורבלות. אני לא התרשמתי ממנה באופן אוטומטי כמו שאנשים נוהגים. אבל, כשמספרת מבוצעת באופן מושלם (ריבאלדו למשל)- זה הכי יפה שיש.

יוסי 22 במרץ 2013

שחקן ענק!
דרך אגב כמות הבעיטות לחיבור בצד ימין פשוט לא הגיונית.
אין לי כח להתייחס לדיון להשוואה למסי, פשוט תצפו בקליפ תיזכרו ותהנו.
הגול מול צ'לסי מלבד החשיבות הענקית שלו שהייתה מעלה את ברצלונה פשוט הגול הכי יפה שראיתי בחיי

יוסי 22 במרץ 2013

שחקן ענק!
דרך אגב כמות הבעיטות לחיבור בצד ימין פשוט לא הגיונית.
אין לי כח להתייחס לדיון להשוואה למסי, פשוט תצפו בקליפ תיזכרו ותהנו.
הגול מול צ'לסי מלבד החשיבות הענקית שלו שהייתה מעלה את ברצלונה פשוט הגול הכי יפה שראיתי בחיי.

גיל 22 במרץ 2013

אגב, גם הוא וגם המקרה של אוואן מוכיחים שכל תחזית לגבי העתיד של שחקנים מסוימים צריכה להלקח בערבון מוגבל. תמיד כשמדברים על שחקנים בגיל 24-25 שרק עכשיו נכנסים לשיאם זה הרבה פעמים משאלת לב. הרבה שחקנים עשו עד גיל 25 קריירות שלפני 30 ו40 שנה היו קריירות שלמות. זה בעיקר נובע מכמות המשחקים העצומה שמשחקים היום.

נדב 22 במרץ 2013

כל קבוצה רצינית שמשחקת נגד ברצלונה כיום דבר ראשון מחפשת איך לעצור את מסי. רונאלדיניו מעולם לא קיבל כבוד כזה. וספק שגם אם היה ממשיך באותה היכולת עוד עונה או שתיים אם היה מגיע לאותם הישגים… הרי היו מתכננים מערכים במיוחד עבורו- כמו שעושים כיום עבור מסי

אביאל 22 במרץ 2013

נדב – אני דווקא זוכר ההפך, זכור לי גם ראיון עם חאליד בולרוז ששיחק אז בצ'לסי ומוריניו הטיל עליו לשמור אישית את רונאלדיניו.

בן עובדיה 22 במרץ 2013

אני יחזק ויעצים את דעתך.

לא רק האיש ששינה את יחסי הכוחות, האיש שהחייה את הכדורגל בעולם.

עד להתפרצות הכשרונית המטורפת שראינו במדי ברצלונה היתה תקופה ארוכה מאד של שיממון וכדורגל שהפך ממבריק לטקטי ותכליתי "מידי"

מאז עלייתו של רונאלדו הגדול לא קמו קולות שיכתירו שחקן ספציפי כרמה מעל כולם.
תמיד היו את הכוכבים.. אבל הם לא גירדו אפילו זיכרונות לגבי פלה ומראדונה, למעט רונאלדו שהיה תמיד פוטנציאל ענק לא ממומש בגלל הפציעות הרבות.

אז היו כמה מדהימים ללא ספק על הדרך כמו זידאן וריבאלדו. אבל עם כל הכבוד לקוסמים שיכולתם לא מוטלת בספק.. היה חסר הניצוץ הזה – החיוך שהביא איתו הקוסם האמיתי עם השיניים העקומות.

רונאלדיניו שינה את פני הכדורגל בעולם. בין רגע צצו מאות שחקנים שהדגש על הטכניקה והיכולת האישית למסור ולכדרר כשה"שואו" לקהל מעל הכל פתאום החזיר לנו את ההבנה – זהו בסך הכל ספורט. דרך לבדר המונים שבעצם לא יקום ויפול דבר מהותי לפיה.

מסי הוא הגדול בהיסטוריה. משאיר את העולם פעור פה כל פעם מחדש.
את רונאלדיניו, היה פשוט יותר כיף לראות.

גיל 22 במרץ 2013

רונאלדו לא ממומש? באיזה מובן הוא לא ממומש?

משה 22 במרץ 2013

שיתכן והיה יכול להיות הגדול בהיסטוריה, ללא הפציעות הטורדניות שפקדו אותו.

זורק מילה 22 במרץ 2013

הידעת בן שלרונאלדו השמן יש בכל הקריירה רק אליפות אחת ואפילו לא זכיה אחת בליגת האלופות ? ואנחנו מדברים על שחקן ששיחק משנת 1996 ועד ל2008 רק בקבוצות הטופ של הטופ באירופה – ברצלונה,אינטר,ריאל ומילאן

שלו 22 במרץ 2013

גביע אירופה למחזיקות גביע עם ברצלונה,
גביע אופ"א עם אינטר,
היה חלק מהקבוצה של מילאן באליפות אירופה של 2006/7 למרות שלא שיחק בטורניר עצמו כי שיחק קודם בריאל.
שני גביעי עולם, באחד רק כחבר סגל בשני ככוכב עליון.
לא מעט.

גיל 22 במרץ 2013

ופעמיים זוכה בבאלון דור כשזה עוד היה אומר משהו ובשתי קבוצות שונות.

אריק 22 במרץ 2013

פעם אחת, 2005.

זורק מילה 22 במרץ 2013

פעמיים אריק ב1997 וב 2002

אריק 22 במרץ 2013

97- רונאלדו כשהיה באינטר

אריק 22 במרץ 2013

סליחה . חשבתי הפוך

זורק מילה 22 במרץ 2013

שלו

לא אמרתי אחרת…טענתי שב 12 עונות במדי הקבוצות הכי גדולות ביבשת יש לו רק אליפות אחת ואפס צ'מפיונס.למעשה ההישגים של רונאלדו היו כמעט אך ורק בנבחרת בדגש על מונדיאל2002 שזיכה אותו גם בבלון ד'אור באותה עונה.

בקבוצות הוא היה כישלון,פשוט לאנשים יש זיכרון קצר.הוא שיחק 12 עונות בקבוצות הכי גדולות באירופה,היו לו 12 צ'אנסים לאליפות ו 12 צ'אנסים ל'צמפיונס ומתוכם הוא השיג אליפות אחת ואפס צ'מפיונס.
עם כל הכבוד ב2007 הוא היה רשום במילאן אבל לא שיחק דקה במפעל אז אין צורך לרשום שהוא היה חלק מהקבוצה…על אותו משקל אם מילאן השנה הייתה זוכה בצ'מפיונס לבאלוטלי שעבר בינואר לא היה נירשם צ'מפיונס.

אותו דבר לגבי מונדיאל 1994

שלו 22 במרץ 2013

אני מסכים חלקית לגבי מילאן, זה נכון שהוא לא שיחק,
אבל הוא חלק מהקבוצה כמו השוער השני.
הוא נתן אפשרות לרוטציה,
הוא הרים את הקבוצה כשהגיע,
קצת יש לו חלק בזכייה,
כמו שיש לו חלק בגביע העולמי של 1994.
לא פחות, ולא יותר.

בעולם המודרני שיש הרבה שושלות, מי שלא נמצא בקבוצה זוכה ברצף יש לו מעט סיכוי לקחת אליפות.
עברו הימים ששחקן כמו מארדונה מגיע לנאפולי ולוקח אותה לאליפות,
או לחילופין בטיסטוטה ברומא.
כבר אצל בטיסטוטה אפשר לראות כמה שחקני איכות היו מסביב כדי להבין את תום עידן התמימות.
נכון שבעבר גם ריאל ובארסה היו סדרתיות וגם ליברפול ובאירן, ועדיין היו יותר אפשרויות לקבוצות הקטנות יותר.
אינטר בתקופתו היו נדמה רחוקים פנדל בדקה ה 90 מאליפות…

זורק מילה 22 במרץ 2013

שלו אתה רציני?

איזה חלק היה לו בזכיה של מילאן בצ'מפיונס ב 2007 שהוא עבר באמצע העונה מריאל ולא שיחק אפילו דקה במדי מילאן באותה שנה בליגת האלופות? שוער שני יושב על הספסל,ועולה לשחק אם השוער הראשון נפצע.רונאלדו ישב ביציע כמו באלוטלי מול בארסה.

רונאלדו שיחק בברצלונה,באינטר,בגלגטיקוס הראשון של מדריד ובמילאן,סך הכל בכל אותן הקבוצות 12 עונות.אליפות אחת ואפס צ'מפיונס ליג לשחקן כזה בקבוצות שהן האריות של אירופה זה מאזן מחפיר וכתם עצום על הקריירה שלו.זה לא מונדיאל פעם ב 4 שנים,זה כל שנה היה לו צ'אנס מחדש.

Shay 22 במרץ 2013

כבר לא מייצרים יותר שחקנים כאלה, אי אפשר לחשוד בי באהבת ברצלונה, אבל לא הייתי מפסיד משחק שלהם בתקופתו, אני לא חושב שהיום יש שחקן כזה

קיש 22 במרץ 2013

אין ספק שמדובר באחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, אבל ההתייחסות אליו כאל וירטואוז בעיקר היא בגלל שככה נראתה הקריירה שלו – כמו הבלחה, הבזק של גאונות ששטף את העולם משך שלוש-ארבע שנים – ונעלם, התאדה, התפוגג והותיר זיכרון עמום בלבד.
החל מחצי העונה שבא הוא הגיע לבארסה (אם אני זוכר נכון – בפער של איזה 18 נקודות מריאל) וסחף את הקבוצה כמעט לאליפות (עד לקלאסיקו היה כבר הפרש 4 או משהו כזה), וכמובן לשתי האליפויות ואליפות אירופה עם רייקארד והקבוצה הגדולה הראשונה של בארסה בשנות האלפיים.
אין מה לעשות, למרות אין סוף התארים של הבחור, השערים המדהימים (הבעיטה החופשית מול לברקוזן, למי שלא זוכר, הייתה לאחר הפסד במשחק הראשון (1-0), ובמצב של 0-0), המסירות המבריקות והווינריות – הוא ייזכר בתור האיש עם הכרטיסים למסיבות הכי טובות…
לא בטוח שזה באמת כל כך מפריע לו, דרך אגב…

זורק מילה 22 במרץ 2013

אבל אין לו הרבה תארים (כלומר יש לו תארים אבל לא אין סוף כהגדרתך ובטח לא המון ביחס לקבלני תארים אחרים),זו בדיוק הבעיה שלו…

2 אליפויות
1 צ'מפיונס
1 בלון ד'אןר
מונדיאל עם ברזיל 2002 אבל ככינור שלישי הרבה אחרי רונאלדו וריבאלדו

כפי שכתבת בעצמך הקריירה שלו נפתחה בעליה מטאורית שנמשכה שלוש עונות 2004-2006 ואז בשניה התאדה כלא היה.עם כל הכבוד,ויש,שלוש עונות בטופ זה לא מספיק בכדי להיכנס לרשימה המאוד מצומצמת של הגדולים ביותר בהיסטוריה של המשחק.אצלי לפחות הוא בטופ 15 ששיחקו אי פעם,לא יותר גבוה מזה.
תיירי הנרי לדוגמה מדורג אצלי יותר גבוה מרונאלדיניו,אבל זו רק דעתי.

זורק מילה 22 במרץ 2013

מיועד לקיש

אבישי 22 במרץ 2013

וזה מה שכל כך כיף בלראות את המשחק של רונאלדיניו, שלא מפריע לו איפה הוא מדורג, בדירוג שלך או של כל אחד אחר. כמו שהיה אומר אומברטו, השופט הברזילאי ב'רצועה' (יובל סמו), הוא נהנה.

נ.ב. והוא מוציא את הבעיטה הכי חזקה שאני זוכר מעמידה במקום.

זורק מילה 22 במרץ 2013

הוא נהנה וגם אנחנו נהננו כולנו מאותן שלוש עונות אבל זה היה קצר מדי בטח בראייה היסטורית

רונאלדיניו כישרון ענק.מבחינת כישרון בין הגדולים אי פעם ולכן הקריירה שלו היא פיספוס ענק.אם היה שומר על יציבות לאורך חמש או שש עונות לפחות היה נכנס אוטומטי לרשימה המאוד מאוד מצומצמת של הכי גדולים אי פעם.

בני תבורי 22 במרץ 2013

והתגובה ששל מסי אחרי שראה את הקליפ: או קי, הבנתי. יש לי עדיין לאן להתקדם.

ניקו 22 במרץ 2013

מגה לייק!

שלו 22 במרץ 2013

ראיתי אותו באצטדיון מספר פעמים במדי מילאן,
כמובן שהקסם ברגליים היה אותו קסם של ברצלונה,
אבל, הוא כבר לא רץ אם הכדור לא היה אצלו,
בחימום ניתן היה לראות שהוא לא בשיא הכושר הגופני,
עם אי אלו קילוגרמים מיותרים.
הדהים אותי שכשרואים משחק בטלוויזיה אלו דברים שאי אפשר לשים לב אליהם.
חברה שעובדת עבור ברלוסקוני, כמתרגמת מפורטוגזית לאיטלקית סיפרה, על קבוצה של ברזלאים שלא התערבבו עם האיטלקים,
שרונלדינו עצמו לא ממש דיבר איטלקית.
אזכיר רק שהקבוצה עצמה הייתה משופעת בכמות שחקנים שלא ממש רצו, באותם שנים.
מה שגרם בסופו של דבר להיפרדות הצדדים.

אריק 22 במרץ 2013

שחקן עם קסם שלא היה לרבים. לשחקני התקפה ברזילאים יש תאריך תפוגה של קוטג', ולכן כמו רבים אחרים הוא שקע במהירות. (ריבאלדו – עדיין משחק אבל צנח בפתאומיות, קאקה, רוביניו, רונאלדיניו ועוד)

אלברט פירות 22 במרץ 2013

להזכיר את רונאלדיניו ומסי באותו משפט זה צלם בהיכל..למסי ב5 שנים האחרונות יהיה 4 אליפויות,רונאלדיניו לקח 2,לרונאלדיניו יש 70 שערי ליגה בקריירה בברצלונה,למסי יש יותר מפי 3 והוא תוך שנה הכובש המצטיין בתולדות הליגה הספרדית.

תני 22 במרץ 2013

תחזור לפירות

שלו 22 במרץ 2013

למלדיני 29 שערים במדי מילאן, והוא עדיין אולי השחקן הכי גדול שלבש את מדי המועדון.
שערים זה פרמטר ?
לטוטי 226 שערים בסרייה א, שני בדרוג הכללי וראשון בדרוג לשערים בקבוצה אחת (באיטליה).
עם אליפות אחת בלבד.
אז אליפות היא פרמטר לגדולתו של שחקן?

Red Angus 22 במרץ 2013

אין ספק שמגיע לו להיות בהיכל התהילה הוא התחיל את התהליך שעברה ברצלונה ב-10 שנים האחרונות, לא הייתי מרחיק לכת ואומר שהוא אחראי באופן בלעדי לשינוי כי אם ניזכר אדגר דווידס הגיע איתו ביחד לברצלונה ההיא וביחד הם שינו את בארסה, רונאלדיניו רק הזכיר לכולם איך אמורים לשחק כדורגל.

ההשוואות פה בין מסי לרונאלדיניו הן שונות בתכליתן, התפקיד של מסי על המגרש הוא חלוץ ורונאלדיניו היה קשר התקפי כמו קאקה..

הבעיה הכי גדולה שלי עם רונאלדיניו והגל כדורגל שהוא יצר (jogo bonito או איך שלא קראים לקשקוש הזה) הוא שאנשים חושבים שזו השאיפה של כל מועדון כדורגל היום וזו הדרך היחידה לשחק כדורגל…

כל מועדון צריך לשאוף לממש את האתוס שלו, כלומר רונאלדיניו התאים כמו כפפה לברצלונה בגלל שזו הדרך שלה, לשחק יפה ועל הדרך להשיג תוצאות מאז ומתמיד על הדרך לנצח כמובן את ריאל מדריד…

אסף רביץ 22 במרץ 2013

שתי נקודות לגביו:
1. אפשר להרחיב את ההקשר ההיסטורי- רונאלדיניו פרץ בתקופה בה פורטו זכתה בליגת האלופות ויוון ביורו, תקופה בה הגלאקטיקוס התחילו להתפורר, תקופה בה מעמד הכוכב היה בשפל שנראה חסר תקנה. הוא שינה לחלוטין את הנראטיב, מה שהופך אותו לציר משמעותי במיוחד בסיפור של הכדורגל במאה ה-21, נקודת הציון הבאמת חשובה הראשונה.
2. אבל מבחינתי רונאלדיניו הוא קודם כל דבר אחד- השחקן שהזכיר לכולנו שלשחק כדורגל זה קודם כל כיף. אפילו ברמות הכי גבוהות. שמחת החיים הטוטאלית שלו החזירה את הקשר הראשוני שקצת הלך לאיבוד בין הילד שהולך לשחק בשכונה כי אין דבר מהנה יותר שהוא יכול לחשוב עליו לשחקן שמוביל את הקבוצה שלו לזכייה בליגת האלופות. מדי פעם המצלמה תפסה אותו עם פרצוף עצוב וזה תמיד הצחיק אותי כי זה לא ישב נכון על הפנים שלו. במשחק האסוציציות הפרטי שלי המילה הראשונה שקופצת לראש כשאומרים רונאלדיניו היא כיף.

תומר ש 22 במרץ 2013

יפה כתבת.

אבי 22 במרץ 2013

רונאלדיניו היה מכונה משומנת של יחסי ציבור ולא מעבר.
הכי מצחיק זה שהתקשורת החליטה על דעת עצמה שהוא השחקן הטוב בעולם רק שהוא שיחק בברצלונה אבל ביום שהוא עזב את ברצלונה אותה תקשורת העלימה אותו כמו כלום וזה בדיוק מה שקורה עם מסי שהוא שחקן לא פחות טוב מרונאלדיניו אבל בהחלט לא הגדול מכולם אלא עוד אחד מעשרות הגדולים שראינו בעבר.
הרי זה ברור שביום שמסי יעזוב את ברצלונה התקשורת תעלים גם אותו ולא נשמע עליו יותר גם אם יבקיע 500 גולים בעונה בכל קבוצה אחרת.
מה לעשות שמסי תלוי הרבה בשחקני ברצלונה וראינו שבנבחרת הוא לא פוגע וגם בכל קבוצה אחרת הוא היה נעלם.

amitpros 22 במרץ 2013

אבי,ראית את רונלדיניו בעונה הראשונה במילאן?
תאמין לי שהיה שווה לראות את מילאן רק בגללו, הוא עשה שם כל כך הרבה דברים מדהימים רק שאף אחד לא הבין אותו.

מיכאל 22 במרץ 2013

ממש צודק. הנה פליקס חלפון נותן כבר 40 גולים בליגה כלשהי והתקשורת מעלימה אותו:)

matipool 23 במרץ 2013

לא נראה לי שמסי יעזוב את ברצלונה לקבוצה מקצוענית אחרת .
הוא יסיים בה את הקריירה כי אין לו שום סיבה טובה באמת לעזוב ואנחנו נישאר תמיד עם התהייה לגבי יכולתו בקבוצה אחרת באנגליה או איטליה .

ניר 22 במרץ 2013

להגיד שדיניו לא ידע מה הוא עושה זה להמעיט בערכו, ברוב המקרים הוא ידע בדיוק מה הוא עומד לעשות רק שהיריבים שלו והצופים לא ידעו.

וכשכבר יצא לו לאלתר זה היה אפילו יותר יפה.

עכשיו אני מחכה לקליפ 33 הבישולים הכי יפים, זה יהיה לא פחות מרשים.

אייל הצפון 22 במרץ 2013

מה שמגדיר בצורה הכי טובה את רונאלדיניו זה גול מס' 5 ברשימה. נגד אנגליה בגביע העולמי.95% מהשחקנים בעולם היו מרימים כדור כזי לרחבה. 5% נוספים היו נותנים פס הצידה לשחקן שיבעט לשער בקו ישר יותר או לצד שני לשחקן שירים מאזור הקרן. רונלדיניו סובב את הכדור בכוונה לחיבור הרחוק (וזה שהוא הצליח להבקיע זה לא העניין). גאונים מטבעם עושים דברים לא צפויים, כי הם בעצמם לא יודעים מה הם הולכים לעשות עד לאחר מעשה. בברצלונה של 2004-5 היה ריכוז של שחקנים כאלו, גם דקו וז'ולי היו שחקנים שלא היריבים, לא החברים לקבוצה ולא הם עצמם ידעו מה הם הולכים לעשות ברגע נתון.
ברור שקבוצה של פויול, צ'אבי, אינייסטה וזה שאסור לומר את שמו תצליח יותר, ברור גם שבקבוצה כזו אין מקום לשחקנים כמו רונאלדיניו, אבל לי ברור באיזו קבוצה יותר כיף לי לצפות. הייתה לי חיבה לברצלונה אבל מאז שהמועדון הראה לז'ולי, דקו, אטו ורונאלידיניו את הדרך החוצה, היחס שלי אליהם הוא עמו היחס שלי לריאל.

דורפן 22 במרץ 2013

סליחה – אפשר להבין מי הכניס לפה את השטות שלא כותבים את שמו של מסי? לא לכל טרנד יש חן

בעז 22 במרץ 2013

אם אני לא טועה אז הוא הודה בעצמו שבגול נגד אנגליה הוא בכלל התכוון להגביה

GA'02 22 במרץ 2013

כשיעשו מקבץ של 10 הגולים הכי יפים בתולדות המשחק הגול נגד צ'לסי חייב להיות בטופ 3,לא מצליח להזכר בשערים יפים יותר מלבד מראדונה ןהחיקוי המושלם של מסי נגד חטאפה במשחק לא חשוב בגביע המלך.גם החשיבות של המשחק (למרות שטרי העלה בסוף את צלסי שלב עם גול מקרן).

אומן השליטה בכדור,הז'וגו בוניטה המקורי כמו שכתוב בספר.

והכי חשוב כמו שכבר רשמו פה,הוא האבא הרוחני של מסי,יש ראיון של מסי ביוטיוב שבו הוא מודה שדיניו ללקח אותו תחת חסותו כשזה רק עלה לבוגרת.

זוכרים את הליצן הצרפתי שאימן את הנבחרת שלנו? איך הוא הצליח לפספס אותו בפאריז?

GA'02 22 במרץ 2013

היוטיוב הזה זה ארכיון בלתי נדלה,בקלות אפשר לשרוף שם שעתיים עד שיתחיל המשחק של הנבחרת.

בהתעמלות נוהגים לכנות תרגילים על פי המבצעים שלהם או מה שזה לא יהיה אם זה היה נהוג גם בכדורגל דיניו ללא ספק היה מקבל כמה.כולם מכירים את התרגיל הזה שהוא עומד מול המגן,מושך את הכדור עם כף הרגל ימינה ובשבריר שניה, באותה התנועה,מחזיר אותו שמאלה.האמריקאים קוראים לזה אנקל ברייקר.

מסי ורונאלדו אולי יכולים לעבור שחקנים ביותר קלות (מסי בטוח,רונאלדו אולי) אבל דיניו עושה את זה יותר יפה.

הבן אדם פאקינג בישל גול בדאבל פס מתוכנן עם הגב.

השאלה האמיתית שצריכה להשאל היא מה היה קורה אם פפ לא היה מעיף אותו,בעיית אגו אין לו,עם צ'אבי ואינייסטה הוא הסתדר מצויין,מסי מעריץ אותו והוא את מסי.איזה דרים טים זה יכול היה להיות.

גם בשנים שלו במילאן שנחשבות ככישלון,מספיק לראות את המקבצים שלו ביטיוב כדי להבין שהוא עדיין היה קרוב מאוד לשיא שלו תצרפו את לאולטרא כשרון שיש בברסה ומקבלים קבוצת כדורגל מושלמת כולל גרזנים משובחים בדמותם של טורה,קייטה,בוסקטס ופויול.

גיסנו 22 במרץ 2013

פפ העיף אותו כי הוא מיצה את עצמו בבארסה, ככל הנראה הפסיק להשקיע וחגג יותר מדי.
בניגוד לאטו למשל, שהיה בכושר שיא והתאים בול לסגנון של הקבוצה, אבל הועזב כנראה בשל היותו טיפוס בלתי נסבל ונרקיסיסט מוגזם, רונאלדיניו ודקו עזבו/הועזבו בדיוק בזמן. הם מיצו את עצמם מקצועית, והיו עסוקים בדברים אחרים. עובדה ששניהם לא ממש התרוממו מאז שעזבו את בארסה למרות שלא היה ספק מעולם בקשר ליכולות שלהם. למרות הבלחות יפות פה ושם במילאן הוא היה שם די חלש. מקבת יוטיוב של מהלכים טובים לא מעיד על הכלל, והיו לו שם המון משחקים חלשים, שלא לדבר על ירידה חדה בכושר הגופני ובשריר החשק בכל הקשור למשימות הגנתיות.

דורפן 22 במרץ 2013

ולכן מסי באמת ייזכר כגדול ממנו בהרבה. לא בגלל ההבדל ביניהם ברמות השיא (רונאלדיניו סחב קבוצה פחות טובה) אלא בגלל יכולתו הבלתי נתפשת להתמיד. מסי גם חזר מכשלון מונדיאל והמשיך מיד ביכולת הטובה שלו. את רונאלדיניו כשלון המונדיאל קצת שבר.

המעריץ 22 במרץ 2013

הייתי צריך לסיים כך…
לא להטוטן, מהפכן…

ערן 22 במרץ 2013

הפף כדורגל למעניין בכל שנייה וכיף גדול

עומרי 22 במרץ 2013

אסתטית הוא עולה על מסי ובוודא שעל רונאלדו (כריסטיאנו)

הבעיה איתו היא שהקריירה שלו היא טייפקאסט של קריירה קצת מפוספסת. הגיע למיצוי הכישרון שלו בגיל 26 ואז דעך אקספוננציאלית פרט להבלחה במילאן.

בסופו של דבר יש לו 2 עונות בטופ. עוד אחת טובה מאוד (2007-8). והבלחות בפריז סן ז'רמן ובמילאן.
בנבחרת, כאשר נשענה עליו, הוא היה גרוע.

זורק מילה 22 במרץ 2013

נראה לי שהתבלבלת – ב 2007/8 רונאלדיניו כבר היה סוס מת בבארסה.בסיום אותה עונה בארסה סיימה רביעית בליגה הספרדית שהיא במרחק 18 נקודות מהמקום הראשון,ובתום אותה עונה פפ מונה למאמן וההחלטה הראשונה שלו היית לנפות את רונלדיניו מהסגל של בארסה.

דנידין 27 במרץ 2013

מזכיר (קצת באיחור) שבהתחלה הלך לו קשה וברצלונה צלעה וחשבו לפטר את רייקארד, ובפגרת ינואר קנו את אדגר דוידס שייצב את הקישור ומאז ברצלונה לא הביטה לאחור, סיימה שנייה (אחרי ולנסיה) באותה עונה ונתנה בראש בעונות הבאות.

Comments closed