סטוק. עוד שבע נקודות

הכל בסדר עם הכדורגל. אפשר להמשיך לשון

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

יונייטד תשתתף בעוד שלושה או ארבעה משחקי ליגה חשובים – חשובים לירידה (וילה ואולי ווסט-האם) ולמקומות בליגת האלופות (צ'לסי וארסנל). והיחס למשחק היום הראה מדוע היא אלופה בקלות רבה כל כך. היא לא הדגימה לסטוק מהי קבוצת תחתית ומהי קבוצת עילית. היא פשוט הראתה לה שגם כשיש רוח ובקושי יש לה עניין בליגה – אין לה שום עניין לסייע לסטוק בנקודות להן סטוק מאד זקוקה.

החגיגות של ואן פרסי נראו כמעט הזויות – בסך הכל שער פנדל ושער לא חשוב. אבל זוהי נפשו של כדורגלן סקורר. האמת היא שפרגוסון קצת טעה מוקדם יותר העונה כשהעניש את ואן פרסי על הפנדל המזלזל בסאותהמפטון והדיח אותו מעמדת הפנדליסט לטובת רוני שהרבה להחמיץ. ואן פרסי פנדליסט טוב יותר ומה שקרה בסאותהמפטון היו סך הכל שרידי ארסנליזם בסיסטם שלו. שם מתלבטים אם הפננקה או אולי המסירה הקרופית הם כדור ה-11 הנכון.

גם השער של קאריק לא היה מלבב אבל מגיע לו לשים כמה שערים על הלוח. כי בסופו של דבר הוא כדורגלן העונה של יונייטד.

 

 

yawn

וזה נכתב לפני המשחק תחת הכותרת "הכל בסדר, אפשר להמשיך לישון":

בסך הכל המשחקים האחרונים בין מנצ'סטר סיטי למנצ'סטר יונייטד ובין ריאל מדריד לבין ברצלונה הוכיחו שהפער בצמרת משקר. שהפער האמיתי קטן בהרבה – אם הוא קיים בכלל. וגם הפער בין באיירן מינכן לדורטמונד לא כזה גדול – למרות חוזקה הנוכחי של באיירן.

 

נותרו חמישה משחקי כדורגל גדולים העונה באירופה – משחקים מעוררי תיאבון ביותר בליגת האלופות. אבל חוץ מאלו נותר עוד יותר מחודש לשחק. ערימת גרבג' טיים ענקית שגורמת לאנשים לשאול אותי מה בדיוק החוקים של הקריקט ההודי שמשוחק עכשיו.

 

כל מה שקרה הוא תקלה. תקלה – אז אין מאבק אליפות השנה. התקלה בספרד אירעה נדמה לי בנובמבר – במשבר קצר של ריאל מדריד. באנגליה היא אירעה קצת יותר מאוחר – בינואר-פברואר סיטי היו במשבר. בגרמניה תקלה קצת יותר מדורגת. לפעמים אין תקלה – באנגליה הוכרעה האליפות בשנה שעברה בבעיטה האחרונה של העונה.

 

המצחיק הוא שבכל הנושאים של הכדורגל – איכות השיפוט, היציבות הכלכלית, ההוגנות הכלכלית – זו הבעיה שאיש לא מתייחס אליה. השעמום או סכנת השעמום. שמספיק משבר לקבוצה אחת בכדי לסיים את המפעל. מבלי לזלזל בכל מי שנאבקים על הזכות להיאבק גם בשנה הבאה נגד הירידה או על המקום באינטרטוטו אולי בגלל שאין פה בעיה כלכלית: יונייטד, ברצלונה ובאיירן הן הקבוצות האהודות ביותר. אז מן הסתם הרבה אוהדים מרוצים מכך שכרגע הן מובילות את הליגות במשהו בין 10 ל-20 נקודות. אז הכל בסדר.

הכל בסדר, אפשר להמשיך לישון.

 

*

 

למה אני מתכוון: אין חובה שבמפעל ספורטיבי יהיה פלייאוף. אבל לקיים מפעל על פני עשרה חודשים וכמעט ארבעים משחקים בלי פלייאוף זו פשוט שטות.

 

 

 

יום הזכרון שלי
מה בין מרתון רוטרדם לקלייד דרקסלר?

80 Comments

קורא 14 באפריל 2013

לדעתי הבעיה היא בשוויונות המפעל ולא בשיטה.
זה הרעיון של ליגה – אתה מקבל פרס על 10 חודשים ולא על חודש אחד של התעלות. בשביל זה יש גביע, ליגת האלופות, NFL.
מה לעשות – בדר"כ יונייטד מבדלת עצמה בחודש האחרון של העונה מנטאלית משאר הקבוצות ובאיירן לא שוחטת את הליגה בצורה כזאת. בספרד זה באמת פרס על פוקוס ועקביות – מי מ-2 הגדולות לא תמצמץ, אבל פתרון מלאכותי של פלייאוף לא יפתור את החולי שם. וחבל כי זו הליגה עם (פוטנציאל) איכות הכדורגל הגבוה ביותר.

קורא 14 באפריל 2013

רונן, חשוב לי לציין שאני לא תומך בעמדה של "זה המשחק הכי פופולרי ואסור לגעת בו" – חייבים שינויים מהותיים במשחק עצמו – ראשית, למנוע התחזויות, רמאויות ובזבוזי זמן, שנית, לפתור בשנייה מחלוקות שיפוט כשהמשחק מופסק גם ככה, ואם רוצים אז גם טכנ' קו השער.
אבל, ברעיון הבסיסי של ליגה יש עקרון מאד יפה של פרס על התמדה לאורך זמן. שוב, כדי שהתחרות תהיה יותר מעניינת צריך לשנות את תנאי הפתיחה ולא תנאי הסיום.

דורפן 14 באפריל 2013

אז לקצר. ליגה של 30 מחזורים בלי מפעלים אירופאים – ואז מפעלים אירופאים בסיומם. בליגה כזו לעוד כמה קבוצות יהיה אורך נשימה למאבק אליפות.

קורא 14 באפריל 2013

קניתי!
(+ טורניר מוקדמות נבחרות אחרי המפעלים האירופאים)

מתן 14 באפריל 2013

לבקש ליגה של 30 מחזורים זה קל, אבל איך תעשה את זה? סיבוב וחצי? תן רעיון ריאלי

שלו 14 באפריל 2013

זה שאנשים מוכרים את נשמתם לשטן זאת לא בעיה, הבעיה שאין מספיק שטן…
צריך הגבלות, על הכסף, על הסגל.
אין שום בעיה שפעם בדור קבוצה דומיננטי לאורך מספר שנים בליגה שלה (כמו ברצלונה או ליון, לפני מספר שנים).
יש בעיה שקבוצות קונות את ההיסטוריה שלהן לאורך ההיסטוריה, והמלך משלם את החשבון.

מתי 14 באפריל 2013

ככה זה כשיש 3 קונטנדריות במקרה הטוב, עם שיטה שמשרתת אותן ובלי שיגבילו אותן.
ובעיני יש משהו מלאכותי בהצלחה במירוץ נגד ריאל מדריד דרך ניצחונות על אוסאסונה.

דורפן 14 באפריל 2013

זה לא מלאכותי. זה ארכאי. שריד לתקופה בה הפערים היו יותר קטנים.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 14 באפריל 2013

יפה כמה מהר שכחת את העונה שעברה בפרמייר ליג, באיטליה. 2006 בספרד. ועוד מספיק עונות כאלה בהיסטוריה הלא כל כך רחוקה.
מה הטעם בליגה בכלל אם אתה הולך להכריע אותה במשחק אחד?

מתי 14 באפריל 2013

ואם תהיה סדרה של הטוב מ-3 או אפילו משהו קיצוני יותר לטובת המדורגת 1?

מיקו גוטליב אהלן סבבה 14 באפריל 2013

זה לא מספיק. אלא אם אנחנו רוצים שהעונה הרגילה תראה כמו העונה הרגילה בNBA

עומר 14 באפריל 2013

זה לא אותו הדבר. ב- NBA יש 82 משחקים בעונה. בכדורגל יש מקסימום (ברוב הליגות) 38. אבל אולי מספר שקרוב יותר ל – 16 של ה- NFL יתאים יותר. שם אין כמעט גארבג' טיים.

אדום עולה 14 באפריל 2013

במפעל של 10 חודשים אתה מקבל פרס על יציבות ניהולית ולא דווקא על יכולת .
במפעל עם פלייאוף לעונה יש משמעות ביכולת של קבוצה להתחבר תוך כדי ולהבשיל ברגע נתון.
בעונה ארוכה ללא פלייאוף מי שהגיע מוכן יותר לעונה מקבל קדימות משמעותית.
אין פה שיוויניות , אלא דווקא תעדוף מוטה של הקבוצות הגדולות , שיכולות "לסבול" תקלות נקודותיות .

בעיני אלופה היא מישהי שהביאה את עצמה להרמוניה קבוצתית ברגע המכריע.

אריאל גרייזס 14 באפריל 2013

פלייאוף הוא פתרון מלאכותי לבעיה אמיתית. הוא לא יפתור אותה, זה בטוח. זה בערך כמו הפיינל פור הישראלי בכדורסל

תומר חרוב 14 באפריל 2013

שוויוניות כלכלית זה הכל. אם הייתה שוויוניות כלכלית לא היו תקלות ולא היו צריכים שום פלייאוף. ואין כמו הליגה הישראלית בכדורסל כדי לשקף את זה, כל השיטות, כל החוקים הרוסיים, כל השביתות, כולן בסופו של דבר יציר של ליגה מאוד לא שוויונית ומאוד לא מעניינת.
המצב בגרמניה בסך הכל סביר עם משפר האלופות הגבוה ביותר לאורך השנים האחרונות ובספרד אולי הגרוע ביותר. אבל המודל הגרמני לא מספיק, צריך הגבלות כלכליות נוקשות הרבה יותר, תקרות שכר ורכש. ואז תחיה אסטון וילה עם מאן יונייטד ויהיה לכולנו הרבה יותר טוב.

תומר חרוב 14 באפריל 2013

משפר=מספר

אדום עולה 14 באפריל 2013

אתה מתכוון לשיוויון הרמטי ברמת תקרת תקציב קבועה או לפייר פליי פיננסי שבו אתה יכול להוציא רק מה שאתה מכניס.

תומר חרוב 14 באפריל 2013

שוויון הרמטי, תקרת שכר.

מתן גילור 14 באפריל 2013

לעניות דעתי, אחת הסיבות שהכדורגל הוא הספורט הפופולרי בעולם היה שיטת הליגה ללא הכרעה נקודתית בסיום (מובן שזה לא מתאים לכל ענפי הספורט). אלמלא השיטה הזו, ממוצע הצופים במשחקי אמצע העונה היה פוחת בעשרות אחוזים.
שיטה של בית גמר (פלייאוף) כמו שיש השנה בארץ היא סבירה בהחלט ובאה לדאוג שיהיו יותר משחקים בין הגדולות שיכריעו. זו נראת לי פשרה טובה בין ליגה רגילה לבין נוק-אאוט או קיזוז.
לדעתי, בישראל, שיטת נוק-אאוט דווקא תפגע בגדולות, הואיל, ובניגדו לליגות הגדולות של אירופה, הן צריכות להגיע לשיא כבר בתחילת העונה, בכדי להעפיל לשלבי הבתים של אירופה. בליגה רגילה 3 נק' מחזור ראשון או במחזור 30 זהות.

אדום עולה 14 באפריל 2013

אני לא חושב שהיא תפגע, היא רק תיאלץ אותם להתנהל שונה .
שים לב שברוב המסעות האירופאים הגדולים של הישראליות , הקבוצות סיימו ללא תואר. זה שאב מהם את כל האנרגיה שהלכה על המחזורים הראשונים.
דווקא לליגות הקטנות הטיעון הזה מתחדד , לקבוצות אין סגלים כאלה גדולים שהם יכולים מצד אחד לקבל על עצמם משימות אירופאיות משמעותיות ורוב הישראליותלדוגמא בכלל לא יודעות בקיץ איזה סגל לבנות כי ההשתפות באירופה אינה ברורה.
אם אתה גורדי קרויף איזה סגל אתה בונה לשנה הבאה ? 22 שחקנים לאירופה או קצר כמו השנה , ואם תודח בהגרלה אכזרית מה תעשה אם סגל ארוך ? ואם תעלה מה תעשה עם סגל קצר ?
שיטה בה קרב ההכרעה בסוף העונה מופרד מהצורך ךהצטיין במיוחד בתחילת העונה תעשה לישראליות רק טוב .

רומן 14 באפריל 2013

זה פשוט חילול הקודש!
הכדורגל קיים כבר 100 שנה בתור הספורט הפופולרי ביותר ביקום.
אנחנו לא צריכים אמצעי יצור דרמה מלאכותיים כמו בכל ענפי הספורט הביזארים האמריקקים דוגמת כדורסל/בייסבול..
יש ליגה שמתחילה בתחילת השנה ונגמרת בסוף השנה, הנקודות נספרות בצורה שווה על פני כל השנה, הקבוצה עם המספר הגדול ביותר בסוף השנה מוכתרת כאלופה.
כך זה היה וכך זה יהיה תמיד.
תשאיו את הדרמות/מצלומות/פסקי זמן ושאר הזוהמה לענפים המלאכותיים ותשאירו את הכדורגל לזרום בצורה הטבעית שלו.

דורפן 14 באפריל 2013

רומן – מה שאתה אומר הוא טעות מאד אופיינית.

הכדורגל צמח מספורט אזוטרי לפופולארי ביותר בעולם כי הוא חידש דברים כל הזמן.

הוא שינה את חוק הנבדל בשנות העשרים

שינה את צורת השיפוט בתחילת המאה

נוסדו מפעלים חדשים (כדי לצור דרמה) – המונדיאל, והיורו, והמפעלים האירופים כל הזמן.

וכשהוא יפסיק לחדש – הוא יתנוון.

רומן 14 באפריל 2013

חוק הנבדל היה החוק האחרון המשמעותי שהוכנס, (למעט אולי ההחזרה לשוער, אבל זה שי זניח) וגם הא נכנס לפני 100 שנה.
להבדיל מהכדורסל למשל, שכל הזמן מנסה להמציא כל מני חוקים מאוד מוזרים.
אבל כל היופי בכדורגל, שזה משחק עם חוקים מאוד פשוטים, אפילו טבעיים.
באמת שאין צורך לחולל קודש פה.

דורפן 14 באפריל 2013

באמת שלא נכון… חילופים, כרטיסים, מספר החילופים, שערי חוץ, פנדלים, כמו שציינת החזרת כדור לשוער אבל שלא כמו שציינת זה קריטי מאד, הודעה של השופט על כמה זמן הוסיפו.

וגם השיטה (שזה הדיון פה) – מיחס שערים להפרש שערים, למשחקים בין הקבוצות, גמר כפול, גמר יחיד, פנדלים.

כל הזמן שינו ושיפרו. עד שהגיע השלטון הנוכחי בפיפ"א. הוא סימן את המטרה העיקרית לגנוב – ולחלוטין זנח את טובת המשחק

רומן 14 באפריל 2013

מה שאני מנסה להגיד זה שאין צורך בדרמה מלאכותית, כל היופי והעוצמה בדרמות שבכדורגל זה שהן באות אחרי תהליך הכנה מאוד מאוד ארוך, כמו רומן אירופאי/רוסי רחב יריעה, צריך "לסבול" הרבה עמודים "משעממים", אבל בסוף זה מתגלגל למשהו עצום.
כל יום אני שומע בחצי אוזן על עוד שלושה "מטורפת" עם הבאזר שכמותה עוד לא ראינו, ועוד קאמבק מ30- של לא יודע מי..
אבל זה מלאכותי ולכן בכלל לא מעניין, בדיוק כמו השיטה שאתה מציע פה.
בקיצור עד הפעם הסכמתי עם כל מה שכתבתה אי פעם על כדורגל, הפעם אתה טועה בענק!

דורפן 14 באפריל 2013

רונן – קודם כל – בעיות הכדורסל כבודן במקומן….לא לדיון עכשיו.

מה שאתה מתאר הוא אידיליה – אבל אם אתה בוחר בהשוואה לרומן רוסי אתה מתעלם מדמות בעלילה. הכסף שמשחק מאחרי הקלעים וכוחו רק גדל. והוא מחריב את התחרותיות שבכל עשור היא קטנה יותר. אז מהמשחק הדמוקרטי והפשוט נשארנו עם 2-3 מועדונים רלוונטים בכל מדינה. הליגה בהרבה מקומות הוחרבה. והכמות הקטנה של הנהנים מכך אומרים "אל תגעו במשחק הטהור והפשוט. תשאירו אותו כמו שהוא".

רומן 14 באפריל 2013

אז הפתרון זה להגדיל את השונות ע"י זה שפשוט תקטין את מספר הניסויים?
תראה עד כמה זה מגוחך בכדורסל הישראלי.
לדעתי הפתרון חייב להיות באיזור להקטין את מספר הזרים, שזה כולל אירופאים ממדינות שכנות.
אני מודי לכך שזה נוגד את חוקי העבודה באיחוד האירופאי, אבל חייבים למצוא דרך לעקוף את זה איכשהו.

צדק אתי 14 באפריל 2013

ההצעה הנכונה היא שילוב.
שילוב בין המאמץ העונתי לבין הפליאוף.
למשל לקבוע כי שני הראשונות יעפילו לגמר הפליאוף.
לסדרה של 4-5 משחקים .
בתנאים הבאים.
1. הנקודות מהעונה הרגילה ממשיכות כרגיל.
2. כל ניצחון בפליאוף יהיה שווה 3 נקודות כרגיל.
3. כל ניצחון מעל שער אחד יעניק עוד נקודה.
4. הפליאוף ישוחק רק במידה והפער בין הראשונה לשנייה יעמוד על הפרש חד ספרתי.
אמנם סעיף 4 לא מתקיים נכון לעכשיו בשלושת הליגות הבכירות ביבשת.
שהם ספרד,גרמניה ואנגליה. אך במידה ואלו היו החוקים היינו חוזים במאבק מטורף של הסיטי וריאל להוריד את הפער ל 9 בכדי להיכנס לפליאוף שהיה מבטיח בכל מקרה הכנסות ואיכות אחרת.
ניתן כמובן לשכלל קצת את השיטה אך עם פגיעה בערך הספורטיביות .כגון להגיע לפליאוף המדובר לאחר שיישמנו את הקיזוז המפורסם.
בשורה התחתונה :ע"מ לא לצמצם את הליגה למשחק בודד מצד אחד ,אך יחד עם זאת ע"מ לשמור על עניין ישנו הצורך בשילוב המוצע כאן.

LEONIDAS 14 באפריל 2013

היתכן שהפיתרון הוא בקיזוז..:-)

דורפן 14 באפריל 2013

הבעיה בקיזוז, אמר לי בקרמן, היא בשווק. במקום לגזול מהקבוצות את הנקודות שצברו בעמל רב היה צריך להכפיל את הנקודות בסיבוב השלישי.

אבי 14 באפריל 2013

וואלה נכון

מתן גילור 14 באפריל 2013

הציבור לא עד כדי כך מטומטם. בכל מקרה היו יוצאים נגד זה.
עדיין כולם היו מנהלים טבלת ליגה וטבלת "ליגת לוזון" ומשווים בין התוצאות של שתי השיטות.
חוץ מזה, שזה לא בדיוק אותו הדבר. החצי נקודה הנוספת שמרוויחה מי שיש לה מספר אי זוגי של נקודות אינה באה לידי ביטוי בשיטה "של בקרמן". כלומר, השיטה "של בקרמן" מעט יותר ספורטיבית.

עופר פרוסנר 14 באפריל 2013

הבעיה של הקיזוז, לדעתי, היא שלא המשיכו איתו. לא משנה כרגע מה הדעה שלי בנושא, הבעיה היא שאנחנו כאוהדים תופסים אותו כסטייה פשוט כי הוא לא נשאר.

בוא ניקח משהו הרבה יותר קריטי – המעבר משתי נקודות לניצחון לשלוש נקודות לניצחון. כשבלקבורן רוברס לקחו אליפות ב-95, אם היו עדיין משחקים לפי החוקים של 2 נקודות לניצחון, היונייטד הייתה לוקחת זוכה באליפות.

ואני מניח שזו לא הדוגמא היחידה, אבל הנקודה היא שאם עושים שינוי אי אפשר להגיד אם הוא טוב או לא טוב, או נכון או לא נכון לכדורגל עד שלא נותנים לו מספיק זמן ויש דוגמאות לכאן או לכאן.

מתן גילור 14 באפריל 2013

לא מסכים איתך. זה ממש לא אותו הדבר כמו לשנות את יחס הנקודות בין נצחון ותיקו. הבעיה היא עם ניקוד שאינו אחיד לאורך כל העונה, ולכן מקבל צורה של משחקי הכרעה.
האפקט של 0-0 ללא נקודות או נקודה נוספת על הפרש מעל שער אחד משמעותי במחזור הראשון כמו במחזור ה-35.
בגדול, זה נכון שמרבית השינויים צריכים לבחון על פני זמן, אבל לא חייבים למשוך כל שינוי גרוע שנים רבות. לפעמים פשוט אפשר להבין שנעשתה טעות ולמהר לתקן.

עופר פרוסנר 14 באפריל 2013

מתן, אתה לא חייב להסכים איתי כמובן, אבל זה בדיוק אותו הדבר – יש שיטה שמחליטים עליה בתחילת העונה, כשכל הקבוצות יודעות עליה, ולא היה בה שום דבר לא ספורטיבי.

השאלה היא למה זה משנה כל כך, אם יש לו צורה של משחקי הכרעה או לא? גם הפלייאוף שיש עכשיו משנה את חוקי המשחק – כי יש קבוצות שיש להן יותר משחקי בית מאשר משחקי חוץ בפלייאוף התחתון – אז זה כבר לא שווה ונתת יתרון לקבוצה שהייתה לפני קבוצה אחרת.

ההחלטה שלך שמדובר בטעות היא סובייקטיבית – לא אומר אם נכונה או לא. כדי להחליט אם השיטה טובה או לא צריך לבדוק אותה לאורך זמן, לבדוק ממוצעי קהל, סקרי שביעות רצון, לעשות לה טוויקים לכאן ולכאן (אולי לנסות קיזוז עם 12 קבוצות, ופלייאוף עם שני סיבובים) ולראות מה עובד מכל מיני בחינות.

מתן גילור 14 באפריל 2013

עופר, אני מבין שלשיטתך מידת הספורטיביות של ליגות הכדורסל והכדורגל זהה. אני לא מסכים עם הקביעה הזו. יש שיטות יותר ספורטיביות ופחות. עצם העובדה שהשיטה ידועה לכולם לא הופכת אותה לספורטיבית. יש עוד כמה פרמטרים שצריך לעמוד בהם.
הפלייאוף התחתון נותן יתרון ביתיות של המדורגות גבוה, כך שגם אם יש פה פגיעה בספורטיביות (ואכן יש) היא מינורית.
כמובן שהמסקנה שלי היא סובייקטיבית. אבל יש לי בעיה גדולה אם כך שלכל דבר צריך לתת זמן. יש דברים שכן ויש דברים שלא. אם יש שחקן חלש במשך 2 עונות, אני מוותר על התענוג לבחון אם לא טעיתי ולתת לו את עונות 3,4 ו-5. האם יכול להיות שהפסדתי את מסי הבא? כן, אבל אני מוכן לקחת את הסיכון.
ועוד משהו קטן – ע"מ שאף אחד לא ירמוז שאני מתנגד לקיזוז רק בעקבות מה שקרה למכבי, אני אומר לך שעל אף שאיבדנו 2 אליפויות בהפרש שערים בעשור האחרון, אני חושב שזו שיטה הרבה יותר הוגנת מאשר משחק אליפות. למה? כיוון שהשפעתה במחזור הראשון וה-30 זהות, ולדעתי אין מקום לשיטות שנותנות משקל רב יותר למשחק ספציפי על פני משחק אחר.

עופר פרוסנר 14 באפריל 2013

מתן – העניין הוא כזה: ההגדרה של מה ספורטיבי היא הבעייתית. לדידי, הספורטיביות מגיעה כאשר יש שיטה וכולם שווים בפני השיטה – כך שהיא לא נותנת יתרון לא הוגן לקבוצה ספציפית לעומת קבוצה אחרת בתחילת העונה. כל השאר, זה כבר סובייקטיבי.

ולגבי מידת הספורטיביות – מה יותר ספורטיבי, הNBA (הכרעה בסדרות) או הNFL (משחק אחד) או הליגה הישראלית בכדורגל או הליגה האיטלקית שבה יש משחק הכרעה ברגע שיש שוויון בנקודות? אתה רואה שאי אפשר לכמת "ספורטיביות" – בסופו של דבר יש ערך אחד והוא הערך שציינתי למעלה.

Red Islington 14 באפריל 2013

אז תמשיכו לישון .

כל מי שחושב שספורט שקוראים לו פוטבול ומשחקים אותו עם הידיים הוא הרבה יותר חכם .
כל מי שחושב שכדורגל הוא ענף הספורט הפופולרי ביותר בעולם כי כולם כנראה מפגרים .
כל מי שחושב שעבור האוהדים האמיתיים כל מה שחשוב בליגה זה מי לוקח אליפות .

אז נכון , פעם במאה שנה קורה שארבע הליגות הבכירות באירופה הוכרעו בשלב מוקדם . איזה אסון . איזה גרבג' טיים .
הרי עבור אוהדי הקבוצות האמיתיים (לא אלה שאתמול פתחו עיתון וראו שם את המילה "מסי" ) כל העונה היא בעצם גרבג' טיים אחד גדול . כרטיס לליגת האלופות , כרטיס לליגה האירופית , הישארות בליגה , ניצחונות בדרבי , אלה הפירורים שזורקים למועדונים הקטנים והלא פופולריים שלא מעניינים אף אחד .

כנראה שכל האירופאים הם טיפשים ואוהבים להשתעמם ולישון . עובדה שאין פלייאוף באף ליגה ראשונה . תודה לאל , אחרת קבוצה אנמית כמו צ'לסי היתה לוקחת אליפות רק בגלל שיש לה את הכסף להישאר בחלק העליון של הטבלה .

לילה טוב

רומן 14 באפריל 2013

לייק

תומר ש 14 באפריל 2013

אהבתי, לא הצלחתי לנסח את ההסתייגות שלי מהפוסטרים ואז קראתי אותך.

מתי 14 באפריל 2013

העניין הוא שההכרעה המהירה של השנה לא קרתה במקרה. זה עידן של שיא בפערים הכלכליים שכבר לא משאירים סיכוי (אפילו) לניוקאסלים ולסביליות. שיטת הליגה היא לא הבעיה, אבל היא לא מתאימה לתקופה הזאת.

מתן גילור 14 באפריל 2013

אבל זה כל הכיף!
לדעת שכבר אין על מה לשחק ואז לכתוב למתי: "יא חתיחת נקניק אוהד הצלחות ;) לשמור לך מקום נגד בני יהודה? :) "

מתי 14 באפריל 2013

זה לא המתי של מכבי חיפה…

מתן גילור 14 באפריל 2013

אז אני מקווה שהשלת נעלים לפני שהשתמשת בשם :)

Zak 14 באפריל 2013

תגובה מצוינת. נותרו רק חמישה משחקים גדולים באירופה? תאמר את זה לאוהדים של בטיס וסביליה אם גמר ליגת האלופות, אפילו אם הוא יציג את ברצלונה נגד ריאל, יעניין אותם כמו הדרבי שנגמר אתמול 3-3

דורפן 14 באפריל 2013

זאק – הכל טוב ויפה למכור בשם הסנטימנטליות את העובדה שדרבי מקומי הוא חשוב. סביליה ובטיס הן קבוצות שפעם השתתפו במאבק האליפות – עכשיו הם למדו שמה שחשוב זה רק הדרבי המקומי.

Zak 14 באפריל 2013

אבל בכל ליגה בעולם, בכל שנה שהיא, ישנן רק 2-3 קבוצות שנאבקות על האליפות ולא משנה אם הן ריאל וברסה או בטיס וסביליה. זה קצת פטרוני אם כך להתייחס למשחקים של שאר הקבוצות בליגה כחסרי עניין.

קורא אדוק 14 באפריל 2013

שום דבר לא בסדר אי אפשר להמשיך לישון

אני לא אקבל את זה שקובי בראיינט יסיים בצורה הזו את העונה ואולי את הקריירה :-( לא ככה

גיל מזימבבואה 14 באפריל 2013

זו הסיבה שצריך לשחק את הליגות עד מרץ ואז להתחיל את ליגת האלופות עם האלופות שזה הרגע הוכתרו. כל שבוע משחק.
על פני חודשיים אפשר לסיים את זה.

שלו 14 באפריל 2013

או לחזור לפחות לשיטה הישנה ואז יש שלוש תחרויות איכותיות.

D! בארץ הקודש 14 באפריל 2013

אמן

Yair N 14 באפריל 2013

Disagree completely. Hate hate hate playoffs. Here in Australia we have playoffs for everything it sucks.

The one thing in the world I am a conservative about is football. Not sure why you constantly want to change it.

ג'רמייקל רוג'רס 14 באפריל 2013

הצעות ייעול:
-תיקו מאופס לא מעניק נק לאף אחת מהקבוצות.
-נצחון חוץ שווה 4 נק
-פלייאוף ירידהעליה בין הליגות
-בפעם האלף-דראפט שנתי : כל נער מגיל 16 נכנס לדראפט,העולות לליגה בוחרות ראשונות וכך הלאה,האלופה בוחרת אחרונה,חוזה מינימום לכל מי שנבחר בדראםט מה שיעודד את הקבוצות להחזיר השקע ולשלב שחקנים ,לאחר שלוש שנים של הערכה בורר קובע את ערך השחקן וקבוצת הנוער שלו תפוצה בהתאם. במידה ולקבוצה שבחרה אותו אין תקציב להשאיר אותו הוא יחזור לקבוצת האם.
-אין יותר מכירת שחקנים-רק טריידים בין קבוצות

איתמר 14 באפריל 2013

+ 1 לגבי אי חלוקת נקודות בתיקו אפס.

ניינר 14 באפריל 2013

לפחות משחקי התחתית נגד הירידה מספקים ענין גדול ודרמות (לפחות מבחינתי) ברוב הליגות כפיצוי על השעמום בצמרת

martzianno 14 באפריל 2013

אני חושב שהכל צריך להימדד בכסף –
הקבוצה שמעמידה את התקציב הכי גדול, היא האלופה.

אריק 14 באפריל 2013

:)

צור שפי 14 באפריל 2013

למי יש הכי גדול הא? אתה ממשפחת עופר? (אל תדאג, הבנתי שזו ציניות).

martzianno 14 באפריל 2013

I WISH…. (וגם זה בציניות)

כדי שלא ישעמם, אפשר להוסיף קטגוריות משנה, למשל:
הרכישה הכי מופרכת בהכי הרבה כסף תבטיח מקום באירופה.
פתוח להצעות.

אופיר 14 באפריל 2013

דורפן כתב על זה את הטור האלמותי – "אוהדים של החתמות":

http://debuzzer.sport5.co.il/dorfan/1221

אוהד מודאג 14 באפריל 2013

אני מקנא ברוב אוהדי יונייטד פה, כולל בעל הבלוג. אצלם יונייטד כבר זכו באליפות. אני עדיין במתח גדול, על אף ההובלה ב 12 נקודות. אני חושב על המשחקים הבאים, והם נראים לי מאוד קשים, בייחוד לאור העובדה שמרבית שחקנינו מצויים בכושר לא טוב בזמן האחרון.
אז אני אמשיך ״להזיע״ על הספה, בזמן שחלקכם ישבו רגל על רגל וימתינו לחגיגות הרשמיות …

תומר ש 14 באפריל 2013

+1

יואב בורוביץ' 14 באפריל 2013

דורפן, צדק בדבריך. כבר המון זמן ברור שהשיטה הנוכחית (של מיליון ליגות ושבכל מדינה תהיה ליגה) לא מספיק טובה. חייבים ליגת-על אירופית. וליגות מקומיות שימשיכו להתקיים, אך כליגות משנה לליגת העל. המצב כיום הוא שבמרבית השנים האלופה נקבעת זמן די רב מראש וגם אם לא- מעט מדי קבוצות נלחמות על אליפות. זה מחריב את העניין בספורט.

Zak 14 באפריל 2013

אממם… אולי כמו במכללות בארה'ב – ליגה לאורך כל העונה, ואז 64 הקבוצות הטובות ביותר בטורניר ליגת האלופות (ובלי כל מיני גביע אופ'א ודברים בסגנון) ואלופה אירופית אחת בסיום היונה?

מנחם לס 14 באפריל 2013

רונן, בעייה נוספת היא ה-HOMOGENEOUS של הספורט הקבוצתי האירופאי. יש למעשה רק כדורגל, עם ליגות משנה בכדוריד, כדורעף והוקי קרח שמעניינות רק את השפוטים. כדורגל וכדורגל שנימשך חייב להימאס. אצלנו עונה אחת בפוטבול מתחלפת בכדורסל מכללות, ואז ניכנס ההוקי קרח שהוא "מייג'ור ליג ספורט"), ואז ה-NBA, ומי שמתבכיין ש-82 משחקים זה ארוך מדי, יש פה בייסבול כבר שלושה שבועות. אז הכל קורה, הכל מתחלף, ופתאום קובי קורע את גיד האכילס, וטייגר וודס נענש בשתי חבטות כי צופה בטלוויזיה ראה "DROP" שגוי, והיום זה ממלא עתונים שלמים: חוקי הגולף שאפילו ה-OFFICIALS בגולף לא בטוחים בהם, כמו מה שקרה לגרובר (הייתי לא רחוק משם) ביום הראשון של הטורניר כשבחבטת הטי שלו נחתה מחוץ לפיירוויי אל תוך יערון של עצים שכבר השירו את עליהם. הכדור נחת אל תוך העלים. בעייה: מה קורה אם הוא צועד לעבר הכדור ומשקלו על העלים גורם להם לנוע, ואז להזיז את הכדור שני מילימטרים (המרחק מהגומה 150 יאדס, רק שתדעו). השופטים לא היו בטוחים. צלצלו לחדר הבקרה שם ישנם ספרים על חוקי גולף יותר עבים מאינציקלופדיה בריטניקה.
תאר לך שאיזה צופה טלוויזיה בכורדיסטן רואה שבגמר המונדיאול שחקן נגע בכדור בידו לפני שפרץ לרחבה לגול נצחון, מצלצל להנהלת המונדיאול שמסתכלת שוב על הוידיאו, ומחליטה לבטל את השער.
מה שאני מנסה לומר בתגובה הארוכה שכאן אין אפס. כל יום קורה משהו כי יש כל כך הרבה ספורט מכל המינים והסוגים.
באירופה, עד כמה שידוע לי, זה 90% כדורגל.

איתי 14 באפריל 2013

זה כל כך לא נכון…
מרוצי אופניים. ספורט מוטורי. ספורט חורף שמאד מאד חזק באירופה. סנוקר. וכו' וכו'.
כל אחד והטעם שלו.

גיל 14 באפריל 2013

טייגר לא נענש בגלל הצופה אלא בגלל שהפליל את עצמו.

דורפן 14 באפריל 2013

מנחם – אירופה אני מדינה ואם אתה מחפש ספורט שמאחד את היבשת אז זה רק כדורגל ואולי פורמולה 1. אבל לבריטים יש לוח שנה עמוס בהמון ענפים בריטים. לצרפת יש ראגבי ואופניים. במדינות אחרות ספורט חורף או הוקי ובמספר מדינות גם כדורסל או כדוריד.

אריק 14 באפריל 2013

רונן – רציתי לסתור את מנחם אבל אז פתחתי גאזטה דלו ספורט ואת הגארדיאן ותחת ספורט (בגאזטה זה הכל אז התייחסתי לדף הבית הראשון) 70%-90% עסק בכדורגל. אז נכון זאת שיא העונה וכו' אבל כדורגל הוא באמת, גם אם לא חזות הכל, מאוד מרכזי.

אריק 14 באפריל 2013

פלייאוף זה רעיון טוב כמו מקדונלד'ס באמצע הקאמפו דה פיורי!!!

יוסי מזרחי 14 באפריל 2013

האינפלציה במפעלים שחלקם מיותר וכולם ארוכים מדי, והכל בעקבות הכסף היא הבעיה המרכזית.
מכל ההצעות שעלו כאן, הסבירה ביותר היא לסיים את הליגה מוקדם יותר ואת המפעלים היבשתיים לשחק במרוכז וגם זה, עם האלופות בלבד.
וחוץ מזה, היה משחק מענין עם הופעה יפה של קאגווה, וראה זה פלא משחק סביר בהחלט של וולנסיה. מי אמר שאין חידושים במשחק??

גיל 14 באפריל 2013

הבעייה היא לא אינפלציה של ענפים אלא הניסיון הציני לסחוט מהם כל טיפת כסף. לא הייתה בעייה באירופה כשהיו שלושה גביעים כולל המחזיקות גביע. הבעייה הייתה כשעברו לשיטת הבתים. רק שיטת גביע מעניינת וגם מאפשרת מפגשים ייחודיים שלא היו מתאפשרים בשיטת הליגה הקיימת.

גיל 14 באפריל 2013

ומה אם סובלים מנדודי שינה ולא יכולים לישון? אני חושב שהעונה הנוכחית היא אנומליה ולא צריך למהר להסיק מסקנות על פיה.

חוץ מזה, הפתרון הוא חוק הmercy שיש אצל ילדים שמשחקים בייסבול. אם הפער גדול מ7 ריצות באינינג השישי אז המשחק נגמר. גם פה אפשר לקבוע שפער 15 8 מחזורים לסיום הוא מספיק גדול ולסגור את הליגה.

אריק 14 באפריל 2013

איש המשחק ובקלות – רוני.

אמיר המקורי 14 באפריל 2013

קצת על היום ובכלל:

מאלופה שבדרך ומול יריב חלש שכזה אתה מצפה לכדורגל טוב בהרבה,זו תהיה כנראה אליפות אבל בלי הרבה סטייל.

אכן החגיגות של הוואן היו דיי אובר ריאקטינג,הלו אח שלנו זו יונייטד וזו סטוק וזה בסך הכול שער מפנדל.
האמת הוואן נראה צל של עצמו ולא מזכיר את רובין של תחילת העונה!

זהו שאם קאריק הוא שחקן העונה של דורפן זה מראה בדיוק למה רבים חושבים שחוליית הקישור היא היא הגורם שהיונייטד כבר לא יכולה לתת פייט אמיתי לגדולות של היבשת.

אני מאוד מקווה שהסר ישחרר את ולנסיה,זה נהיה נורא ממשחק למשחק,ההסתבכויות המיותרות עם הכדור,האין פריצות על הקו,האין רגל שמאל,הליקוי בכדרור,הכשל בקבלת ההחלטה הנכונה ברגע שצריך ועוד ועוד…

נכון להיום ליוניטד אין קיצונים,מאחת הנקודות החזקות במשך שנים רבות ומסורת של קיצונים אגדיים נשארנו עם שני שחקנים שחייבים להיפטר מהם ולנסיה ונאני.
כשרואים מי הקיצונים של ריאל,ברסה,באיירן,דורטמונד ולפחות עוד חצי תריסר קבוצות בדרג העליון של היבשת מבינים את הבעיה שנוצרה ליוניטד גם בעמדה הזו.

יוסי מזרחי 15 באפריל 2013

שתי הערות אמיר.
קאריק הוא הטוב בקשרים העונה ובניגוד אולי לדעתך, אני חושב שעם עוד קשר מאסיבי לידו, כמו אסיין או למפארד של צלסי לפני חמש שנים, הוא היה מגיע לרמה אחרת, גם בהשוואה לקשרים זוהרים ממנו.
.
אני חושב שצריך גם שינוי כוון בעמדת הקיצוניים אבל,דחילק,וולנסיה היה טוב היום (אתמול) מכל המשחקים שלו העונה, וצריך להעריך אותו הגם שהוא לא מספיק ליונייטד.

גיל 15 באפריל 2013

מזל טוב לאוזיס. פעם ראשונה ששחקן שלהם זוכה במאסטרס, הגיע הזמן.

רפאל 15 באפריל 2013

זה נושא שימשיכו להתעלם ממנו, העשירות ימשיכו בשלהן, קבוצות מרכז הטבלה והתחתית או שימצאו שידוך עם שייח' עשיר או שיזרקו לתהום החוסר רלוונטיות. ככה עולם הכדורגל עובד כיום.
הזדהיתי עם 2 הסנט של פרוסנר בנדון.

שי 16 באפריל 2013

אמנם אני מגיב באיחור, אבל נדמה לי שאם אכניס קישור מישהו מצוות האתר יצטרך להציץ ואז יוכל להתרשם מדברי החוכמה בתגובה שלי :)
http://www.ibake.co.il/2011/05/creme-patissiere.html

במקום ליצור דרמה בפלייאוף ע"י קיזוז, אפשר להשאיר לכל קבוצה רק את הנק' שצברה מול היריבות שלה בבית העליוןתחתון. ככה תהיה עדיין חשיבות למשחקים מול הקטנות (גם במאבק על הביתיות בפלייאוף [שתצטרך להיקבע לפי מספר הנק' המקורי], וגם כי חלקן יהיו בסוף חלק מהפלייאוף העליון) – אבל יהיה דגש על המשחקים מול הקבוצות הטובות לאורך השנה. לא תהיה אפשרות להפוך לאלופה רק ע"י נצחונות מול כל הקטנות בלי למעוד.
אגב, מה שמאפיין את העונה הזאת בליגות הגדולות זה לא המשבר המוקדם של היריבה העיקרית, אלא העדר המשברים היחסי אצל יונייטדבאיירןברסה שיצאו בסוף עם שלוש הנקודות שוב ושוב ושוב.

שי 16 באפריל 2013

אופס, לא עבד P:

Comments closed