באיירן-ברצלונה. היסטוריה

הגבינה זזה

bayern
היסטוריה לא כי זה המשחק הגדול בהיסטוריה של באיירן. אלא כי זה משנה את ההיסטוריה. החל פרק חדש. זה הרבה יותר היסטורי מתצוגות הענק של בארסה מול יונייטד וריאל לפני שלוש שנים – כי אלו לא היוו שינוי ביחסי כוחות אלא המחשה. הנהר עכשיו שינה כוונו ובמקרה אני בברלין לשמוע את השאגות חסרות החן למראה השינוי.

בגלל שברצלונה אלופה גדולה כל כך, זה קרה בצורה הזו. כי היו בה האמונה והבטחון של מתאגרף שזמנו קצת עבר מול מתאגרף צעיר וחזק בהרבה. והאמונה בכך שהיא מסוגלת להשוות, או להשיג את שער החוץ גרמו לה לתקוף. באיזשהו מקום כך יורדת אלופה גדולה מהבימה. לא בהחבא. לא בשער זמן פציעות מקרי מול בונקר של צ'לסי. אלא בתחושה שהגיעה האלופה הגדולה אחריה.

באיירן ירשה בזמנו את אייאקס כקבוצה הטובה באירופה משום שלמדה אותה. משום שאימצה את הנכון והוסיפה משלה. וזו התחושה שלי גם עכשיו. באיירן לא באה עם משהו חדש אלא עם משהו שכרגע הוא משופר.

ולפני המשחק לא שיערתי שזה יתרחש:

משהו כזה
משהו כזה

מהנצחונות הגבוהים של באיירן בליגה אני מתרשם כמו משיא הנקודות של יונייטד וכמו מהתבוסות שמנחילה  ברצלונה בליגה שלה. יש לי הערכה עצומה, אבל… מעבר לכוח של ליגות (שלא באמת משתנה דרמטית על פני כל הדיוויזיה והתנודות שכביכול רואים הן לרוב בכוחן של 3-4 הטובות)  יש לכל ליגה סגנון. והאלופות של הליגות הללו יודעות איך לדפוק את הקבוצות הקטנות והבינוניות בליגה שלהן. שזה דבר חשוב – כי זה רוב הפעילות השותפת של המועדונים הללו. לקבוצות שמשחקות היום יש בכל מקרה עונה טובה בהרבה מאלו שמשחקות מחר.

 

היום באיירן תשאל שאלה שלא קשורה לניצחונות הללו בגרמניה.  בהחלט ייתכן מצב, למשל, שבאיירן יכולה להתגבר על ריאל כפי שעשתה שנה שעברה, אבל עדיין הקבוצה היחידה שהייתי מהמר עליה נגד ברצלונה היא ריאל. כי לוקח הרבה מאד משחקים ללמוד להתמודד עם ברצלונה ולבאיירן אין את הנסיון הזה. ובאופן אבסורדי ייתכן גם שבאיירן חזקה כרגע מברצלונה כקבוצה באופן כללי – אבל עדיין אין לי תחושה שתנצח היום.אני עדיין בקבעון ממשחקים כמו משחקי ההכרעה של באיירן מול דורטמונד. ומשחקי ספרד-גרמניה.

לא ראיתי עדיין את המשחק שיחליף אצלי את את הדיסקט.

וגם לא אשמח להתבדות! כי גם לא החלפתי דיסקט לגבי גרמנים!

רובין הוד
2- 1 לבאיירן (או: פרשנות שווה לתחת)

173 Comments

אמית 23 באפריל 2013

זה נכון שלוקח זמן ללמוד קבוצה, אבל גם לברצלונה אין נסיון מול באיירן, ברצלונה לא ממש נפגשת עם קבוצות שמשחקות מהר והתקפי ולוחצות אותה לשער, היחידה אולי היא ריאל מדריד, ובכל זאת ברצלונה החזיקה יותר בכדור, נתון שלא בטוח שיהיה מול באיירן.
אחרי הכל אני איתך, ברצלונה מגיעה בדרך כלל כמו שצריך למשחקים גדולים.

מתי 23 באפריל 2013

ובניגוד לתדמית, בארסה גם יודעת מצוין איך לשרוד מצבים בעיתיים תוך כדי משחק

יעקש נקש 24 באפריל 2013

ראינו…

מתי 24 באפריל 2013

ראית את בארסה בליגה השנה?

מתי 23 באפריל 2013

קשה להמר איך זה יתפתח. אני מנחש שאם באיירן תנסה ללחוץ כמו נגד יובה היא תשלם לפחות בשער חוץ.

יעקש נקש 24 באפריל 2013

לא חבל לדבר לפני?

מתי 24 באפריל 2013

ממש לא

אריאל גרייזס 23 באפריל 2013

היתרון הכי גדול של בארסה היום זה שבפעם הראשונה מזה אלוהים יודע כמה זמן היא לא מגיעה פייבוריטית למשחק. זה מוריד מעליה הרבה מאוד לחץ.

ירושלמי 23 באפריל 2013

הייתרון הכי גדול של בארסה היום זה מסי.

ופרט לטרנד ששמתי לב אליו בדהבאזר, רוב העולם עדיין רואה בבארסה כפייבוריטית.

נניח לרגע את ההשוואה בהתמודדות ובזכיה בליגה הגרמנית לעומת הספרדית.
אם בוחנים את שתי הקבוצות על סמך תוצאות העונה בליגת האלופות אני לא רואה אף קבוצה כפייבוריטית על פני השניה, פשוט כי שתיהן לא הרשימו.

אלכס 23 באפריל 2013

אבל למה בחרת את התמונה הזו?
כבר חשבתי שיהיה פה ניתוח מעמיק… :)

IDO 23 באפריל 2013

אני אתך רונן. העיקר שהגרמנים יפסידו…

אריק 23 באפריל 2013

תזכירו לי, לצד מי לחמו הספרדים במלחמה ההיא? נדמה לי שלא רק אני שכחתי…

מוטי בננה 23 באפריל 2013

הספרדים לא נלחמו בכלל הם היו שבורים ומדממים ממלחמת האזרחים.
מה שכן פרנקו תמך בהיטלר וגרמניה תמכה בצד הלאומני בספרד שניצח.
מדברים על מלחמת האזרחים בספרד כחזרה הגנרלית של היטלר.

שי 23 באפריל 2013

כדי להעמיד דברים על דיוקם, פרנקו – שהיה גנרל מבריק – חשב שהיטלר אידיוט יומרני. הוא פשוט תמך בפאשיזם באופן כללי, בערך כמו שהסינים והרוסים בימינו תומכים בכל מדינה שעומדת על זכותה להתנהגות א-הומנית. הסיוע הספרדי למלחמה היה סמלי מאוד וכולל דיוויזיית מתנדבים אחת שפעלה בחזית הרוסית.

עמי 24 באפריל 2013

לא חדעתי שסין ורוסיה תומכות בישראל

שי 23 באפריל 2013

*הבהרה, הכותב אינו היסטוריון. ;)

martzianno 23 באפריל 2013

ואסור גם לשכוח את גירוש ספרד והאינקויזיציה!
יאאאאלללללללההההה………..

דורפן 23 באפריל 2013

מרציאנו – אבל גירוש ספרד לא כלל את קטלוניה. וחוץ מזה שאני אשכנזי. כך שגירוש ספרד לא תופס לגבי המשחק הזה.

אדם בן דוד 23 באפריל 2013

רב היהודים שגורשו מספרד הגיעו לפולין וגרמניה.

אמנון 23 באפריל 2013

ואז היטלר תפס אותם, מה שנקרא שיתוף פעולה ותכנון לטווח הארוך

ד"ר א 24 באפריל 2013

מי אמר שגירוש ספרד לא כלל את קטלוניא?
נהפוך הוא – הוא ארע בעקבות האיחוד בין ארגון (כלומר קטלוניא) לבין קשׂטיליא (שאר ספרד)

דורפן 24 באפריל 2013

חשבתי שהיו יהודים שברחו לשם…. תודה על התיקון

רומן 23 באפריל 2013

הגיע הזמן שהקבוצת קטרגל הזאת תחטוף בראש!

MCMANAMAN 23 באפריל 2013

בקשר לציורתמונה – כל המסירות האלה בכחול ורק 2 גולים? יאללה באיירן

דניאל 23 באפריל 2013

אתחיל בגילוי נאות – אני אוהד ריאל. אך אומר שאני מלא כבוד לברצלונה והישגיה הבלתי נגמרים.

את התגובה שלי אני כותב מנקודת מבט של אוהד כדורגל, שרוצה לראות משחק מרגש ומלא שערים.

ברצלונה מזה שנתיים משחקת כדורגל במטרה להניע כדור, ולא להבקיע שערים. נכון, מדובר על שיטת משחק, אבל משהו בשיטה איבד את הדרך, ויותר מדי פעמים מצאתי את עצמי משתעמם ומנקר כתוצאה מהמסירות הבלתי נגמרות וחסרות התכלית , שמתוכן לא נוצרו יותר ממספר מצומצם של מצבי הבקעה.

בנוסף – העובדה המאוד מובהקת היא שלבאיירן אין את מסי.
כבר זמן רב ניתן לראות כי ברצלונה וריאל, הן למעשה קבוצות בחצי רמה מעל לשאר הקבוצות מהדרג הראשון רק בזכות מסי ורונאלדו. תורידו אותם ותקבלו קבוצות טובות, אבל פחות טובות מבאיירן, מנצ'סטר וכל שאר הגדולות
אנו רואים את ההבדל ביכולת של הקבוצות עם ובלי שני העילויים במשחקי הליגה…ולמי שלא צופה בליגה הספרדית – מדובר בליגה די חלשה מלבד 2 הקבוצות הנ"ל.
כך שגם זאת עובדה מוגמרת.

לכן – השורה החתונה הקובעת היא באיזה מצב מסי עולה לשחק.
מבחינת כושר המשחק של שאר השחקנים על המגרש – זהו אלמנט חשוב, אבל הרבה פחות, ולא הוא יכריע את המשחק.

גלן 23 באפריל 2013

גם אני מסכים שמדובר בשערורייה. ברצלונה רק מניעה ומניעה את הכדור ולא מכניסה גולים. בשלב כזה של העונה עם 99 גולים כבר אפשר להיות נחרץ ולא מנומס כמו דורפן- מדובר באכזבה! גול כל 30 דקות ולא20 זה כשלון של קונספציה ורק בגלל שזאת ברצלונה אנחנו לא מודים שהמלך עירום והגנתי. יותר מזה התלות במסי היא עלבון כי המשחק גדול מהשחקן המנגר הוא הכל ומשחקים 90 דקות מה שעלול להביא לכך שבסוף הגרמנים ינצחו. ובכלל מה עם פקטורמסי? כל קבוצה שתלוייה בשחקן אוטומטית תתחיל מפיגור כי זה לא פייר זה מכוער וכולי (כןלל את ההיטס).

יוסי מזרחי 23 באפריל 2013

גלן, עכשיו אחרי הטבח שביירן ביצעה לא היית כותב את דעתך באופן מתון יותר?

דניאל 24 באפריל 2013

עכשיו אפשר לסכם – באיירן יותר טובה,וכפי שציינו – מסי לא שיחק ולכן אין לבארסה סיכוי. ככה זה כשכולם בונים על שחקן אחד…ראו נבחרת ארגנטינה (ב 86 זה עבד, ב- 90 ו-94 כבר לא).

ואם נתייחס לנושא טעויות השיפוט – נחזור רגע לפוסט של גרייזס מלפני שבוע בו גרייזס פשוט מתנגד נחרצות שיכניסו אינסטנט ריפליי.
אז הנה אנו שוב באותה נקודה – משחק במעמד גדול, טעויות שיפוש כ"כ ברורות וגסות,ואנשים ימשיכו לטעון שמדובר בקונספירציה. למה לא לגמור עם זה ופשוט להכניס אינסטנט ריפליי? בואו נראה איך זה לשחק לפי החוקים…

אביאל 23 באפריל 2013

לדעתי ההייפ סביב באיירן (בתור אוהד באיירן) ובטח מול ברצלונה הוא מוגזם, שתיהן מבוססות על הנעת כדור ועם כל הכבוד לבאיירן הם עדיין לא מתקרבים לרמה של הנעת הכדור של ברצלונה ולכן אני צופה שדווקא ברצלונה (לצערי) תגיע לגמר, הלוואי שאני טועה.

בכל מקרה, גווארדיולה התחיל לעבוד, באיירן החתימה לפני כמה שעות את גצה תמורת 37 מיליון יורו.

איתמר 23 באפריל 2013

אני לא מאמין שאתה עדיין עובד עם דיסקטים…
דרך אגב, מישהו יכול להקליט לי את המשחק? הוידאו שלי התקלקל. (:

Red Islington 23 באפריל 2013

מישהו יכול להסביר לאלה מבינינו שנולדו ברבע האחרון של המאה הקודמת מה זה להחליף דיסקט ?

אופיר 23 באפריל 2013

פנטאסטיש!

עד עכשיו המשחק הזה עבור ברצלונה: הגיהנום על פי דנטה.

אביאל 23 באפריל 2013

שני פנדלים לבאיירן ורק מחצית.

גל דגון 23 באפריל 2013

לא נורא, זה מוסיף דרמה.

אופיר 23 באפריל 2013

מי מתנדב לנעוץ מזלג בבארסה כדי לוודא הריגה?

האמת שקצת מעורר רחמים לראות אותם ככה בעליבותם.
כל כך הרבה שחקני התקפה מעולים סורסו בדרך לפיתוח התלות האבסולוטית הזו במסי.

שי 24 באפריל 2013

סאנצ'ז אפילו לא הספיק ללמוד איך שמים את הכדור ברשת כמו שצריך, מרוב שהייתה לו חוויה מסרסת ;)

זורק מילה 23 באפריל 2013

אביאל היקר וידידך עוזי דן שיוכל לאמת את מה שאני אכתוב

לפי המארקה (מדריד)

1 – נגיעת יד של פיקה פנדל ברור,באיירן מקופחת
2 – שער ראשון של באיירן לא חוקי.דאנטה שגם ככה גבוה מאלבס בחצי מטר נתלה עליו עם שתיי הידיים בנגיחה שהובילה לגול.שער לא חוקי בארסה קופחה.
3 – נגיעת יד של סאנצ'ס לא פנדל,שריקה נכונה של השופט.
4 – השער השני של באיירן לא חוקי בשל נבדל.בארסה מקופחת.

כל אחד מוזמן להיכנס למארקה ולראות בעצמו את פינת השופט

בלי קשר לשיפוט,עד עכשיו דקה 67,שליטה מוחלטת של באיירן והתוצאה מוצדקת גם אם שני השערים שנכבשו היו צריכים להיפסל.

אופיר 23 באפריל 2013

די ברור שאין פה קונספירציה, בשורה התחתונה בארסה יותר קופחה מאשר קיפחה במשחק הזה (מהזוית השיפוטית).

זורק מילה 23 באפריל 2013

מעולם לא טענתי שיש קונספירציה של שופטים בכדורגל

אופיר 23 באפריל 2013

התכוונתי לקונספירציה לטובת בארסה (כמו שנרמז מעליך).

זורק מילה 23 באפריל 2013

אה זה ברור,זה לא לא יפסק לעולם

אביאל 23 באפריל 2013

חשבתי שאוהדי/שחקני ברצלונה לא מתבכיינים.

המארקה הוא אחרי הכל עיתון ספרדי, העיתונאים שם יכולים לכתוב עד מחר, שני פנדלים ברורים, גול בנבדל ובחיים לא היתה עבירה של דאנטה.

זורק מילה 23 באפריל 2013

המארקה הוא עיתון בעל אוריינטציה ברורה לכיוון של ריאל כמו שאל מונדו לטובת בארסה.

בניגוד אליך ולעוזי דן,המארקה יכול להיות אובייקטיבי.

זורק מילה 23 באפריל 2013

והנה גם השער השלישי לא חוקי

שופטים של בארסה

תום 23 באפריל 2013

היי סקרין זה חוקי בכדורגל?

גל דגון 23 באפריל 2013

דווקא נורא נהניתי ממשחק הפיק אנד רול בין רובן למולר.

עירן 23 באפריל 2013

הדיסקט התהפך כבר ?

אופיר 23 באפריל 2013

ככה זה, רונן, אני כמוך.
אתה לא מאמין עד שאתה מאמין.

זורק מילה 23 באפריל 2013

באיירן הקבוצה הטובה באירופה השנה

ניצחון מוצדק ביותר שיהרס קצת בגלל כל הטעויות שיפוט,חבל לבאיירן שזה מה שיזכרו לה מהמשחק הזה.

כתבתי אצל סאל לפני חודש,לבארסה אין הגנה גם שכולם בריאים,ובחלק הקידמי יש רק את מסי.

אני מאוד מקווה שבאייירן יקחו את הגביע השנה ולא יפסידו לריאל בגמר,זה יהיה אסון ספורטיבי לאוהדי בארסה.

עירן 23 באפריל 2013

שריאל קודם תעבור את דורטמונד

זורק מילה 23 באפריל 2013

היא תעבור בקלילות.

עירן 24 באפריל 2013

אמור שוב….

זורק מילה 24 באפריל 2013

מעולםפ לא שמחתי ככה בטעות ניחוש.

ועדיין הקרב לא גמור.בברנבאו ריאל קבוצה אחרת,שלוש אפס לא תוצאה בלתי סבירה.

יוסי מזרחי 24 באפריל 2013

היא עברה בעיר דורטמונד, בדרך חזרה למדריד…

גל דגון 23 באפריל 2013

אל תדאג, זה לא מה שיזכרו לבאיירן מהמשחק הזה.

אביאל 23 באפריל 2013

אני חושב שיש לך טעות אחת, אף אחד לא ידבר על השיפוט במשחק הזה, באיירן עלתה בכל פרמטר (חוץ מהחזקת כדור) על ברצלונה.

זורק מילה 23 באפריל 2013

גם בארסה עלתה בכל פרמטר על כמה קבוצות בצ'מפיונס בעונות האחרונות וזה לא הפריע לכם לצעוק פה שופטים של בארסה,הא?

ארסנל במשחק ההרחקה של ואן פרסי לא עברה את החצי תשעים דקות ולא בעטה אפילו בעיטה אחת לשער, ומה זוכרים מהמשחק הזה?

פה יש לך 3 גולים לא חוקיים לטובת באיירן,ופנדל אחד שלא נשרק לטובתה (הפנדל על פיקה).לא היה פנדל במקרה של סאנצ'ס,נגח לו מעשרים סנטימטר ליד וברור שהנגיעה לא הייתה מרצון.

בעצם יכול להיות שאתה צודק,הטעויות היו לרעת בארסה ולא לטובתה.רק אפשר לנחש מה היה קורה במצב הפוך.

יוסי מזרחי 23 באפריל 2013

החזקת כדור זה לא פרמטר. לא אחרי המשחק הזה.

אביאל 23 באפריל 2013

יוסי – זו היתה הכוונה שלי.

זורק מילה – אתה מדהים, עכשיו גם פנדל ברור על פיקה ?! ושלושער לא חוקי של באיירן ? באמת שזה עובר גבול.

זורק מילה 23 באפריל 2013

אביאל אתה יודע לקרוא עברית?

היה פנדל לטובת באיירן על היד של פיקה,זו הטעות שיפוט היחידה במשחק הזה לחובת באיירן.
וכן,שלושת השערים הראשונים של באיירן לא חוקיים.פאול,נבדל,פאול.

יעקש נקש 24 באפריל 2013

אי אפשר להגיב לזורק מילה משום מה
פאול נבדל פאול? איכס יא בכיין תלמד להפסיד, אין לך מושג, לך תפעיל ממטרות יא ביזיון

אסף רביץ 23 באפריל 2013

1. אם כבר אז ככה- שלא יהיה סיכוי לדבר על מזל/שיפוט/לא נורא נחזור שנה הבאה. גם בארסה צריכה להחליף צד בפטיפון.
2. רשמית- הנזק של דני אלבס גדול מהתועלת.
3. גם לקבוצות הכי גדולות היו חסרונות ברורים. אני לא מצליח לחשוב על חסרון של באיירן.

אופיר 23 באפריל 2013

וואו, לגווארדיולה יש רק מה להפסיד…

זורק מילה 23 באפריל 2013

רק אם הם יקחו את הגביע השנה

אופיר 23 באפריל 2013

טכנית זה אולי נכון, אבל מכאן זה רק ענין של מזל. כמו שבטוח תסכים איתי שדה מתיאו הוא בקושי הערת שוליים בהיסטוריה של צ'לסי לעומת מוריניו.

מפעל גביע זה הרבה מזל, אבל למשחק של באיירן יש לו מעט מאוד לתרום והרבה לקלקל.

זורק מילה 23 באפריל 2013

אתה שוכח שבאיירן הפסידה גמר ב 2010 והפסידה אשתקד גמר ביתי לצ'לסי.הפסד נוסף בגמר השנה וכל מה שכתבת לגבי המצב של פפ בבאיירן לא רלוונטי.זכיה שלה בגמר השנה וכל מה שכתבת נכון במאה אחוז.

חיפני לשעבר 23 באפריל 2013

זה בדיוק מה שאני חשבתי.. למה זורקים את המאמן הנוכחי? גווארדיולה מבחינתו יכול רק ליפול.. אם הוא יצליח, יגידו שהוא קיבל קבוצה שעשתה הכל, אם ייכשל, יגידו שהוא הרס את הקבוצה..

גלן 23 באפריל 2013

שופט הרחבה נקבל משכורת? אש"ל. משהו. באיירן נהדרת. שיפוט פח אשפה. זה באמת נראה לי אנלוגי לענינים שונים ברפואה. שופטי הרחבה רק הגדילו את מרווח הטעות. פסיכולוגיה בסיסית.

D! בארץ הקודש 23 באפריל 2013

פו פופופו פו פווווופו!!!!

גלן 23 באפריל 2013

פעם בדקתי איזה ספר צמרת והייתי בטוח שיש לו אפנדציט. היו לו סימנים ברורים של טקסטבוק. ראה אותו הכירורג, עשה CT ולא ראה כלום. וככה התמהמה 24 שעות כי ה CT לא ראה. סומכים על טכנולוגיה, סומכים על עוד איזה שופט ברחבה ובאוזנייה ובסוף זה בקנטים.
נראה לי שבדהבאזר פתחו בשירת דינג-דונג המכשפה ….

עירן 23 באפריל 2013

גלן,

איכשהו נראה לי שלא השיפוט היה הבעיה הקרדינלית של בארסה. היו גם טעויות לזכותה ולא כל מה שהזכרת היו אכן טעויות (לא היה פאול של דאנטה בראשון). זה נשמע קצת כמו שאוהדי מכבי ת"א (סל) מתלוננים על שיפוט. אכן, קשה להתרגל לשיפוט לא מוטה לטובתך…

זורק מילה 23 באפריל 2013

היה פאול של דאנטה שנתלה על הכתפיים של אלבס,ראה תמונה

http://translate.google.co.il/translate?hl=en&sl=es&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.marca.com%2F

בארסה לא הפסידה בגלל השיפוט אלא בגלל שבאיירן הייתה עדיפה בהרבה.התוצאה הייתה מוצדקת למרות ששלושת השערים הראשונים לבאיירן לא היו חוקיים,קצת אוקסימורון אבל זו דעתי.

יעקש נקש 24 באפריל 2013

שוב, אתה בכיין, זה לא פאול, אולי בספרד…

גלן 23 באפריל 2013

עירן מי דיבר על ברצלונה? דיברתי על שיפוט פח עם הכי הרבה אמצעים. הגול של רובן הוא החטא הגדול בעיני . זה לא קו נבדל זה לא יד בחטף. זה חסימה שאפילו בכדורסל הייתה זוכה לעברה ויש 4 שופטים? תתפלא זה לא קונספירציה כי אף אחד מהם לא כזה אידיוט. סתם מערכת לא מתפקדת.

יעקש נקש 24 באפריל 2013

די לבכות, אין קבוצה עם כזה קהל לא אובייקטיבי בעולם, קיבלתם בראש!!! ואם לא היה ברור מספיק אז חכו לשבוע הבא כי אתם מפסידים גם בגומלין.

איתמר 23 באפריל 2013

מה קרה בסוף לספר? היה אפנדציט? ואם כן, ניתחו בזמן? אתה לא יכול לספר סיפור כזה (גם אם הוא על תקן משל) ולהחסיר את הסוף!

גלן 23 באפריל 2013

ברור. אפנדציט ופלגמון. מזל שלא הלך קפוט.

אופיר 23 באפריל 2013

אין מה לעשות, עבור מי שלא אוהד אף אחת מן הקבוצות שינוי במאזן הכוחות הוא דבר מבורך. גם ההכרה שיש יותר מסגנון משחק דומיננטי אחד היא משמחת.

ניצן נ. 23 באפריל 2013

לי זה פתאום מרגיש כמו אחרי הניצחון של נדאל על פדרר בווימבלדון. הרגע שבו הכל השתנה באמת.

ליבר 23 באפריל 2013

אהבתי

יוסי מזרחי 23 באפריל 2013

ראו נא יקירי.
מי שאשם בתבוסה הזו, הוא האיש הסימפטי ווילנובה.
אתה רואה את הקבוצה שלך הסוף המחצית, בפיגור של שער,וכשאתה משחק בעשרה שחקנים כי מסי לא מתפקד, אחרי הכל מותר לו להיות פצוע פה ושם, ואתה עולה לחצי השני במחשבה שיהיה הפוך??? תחליף את מסי בחלוץ או קשר נוסף,ולך לחצי השני במטרה לסיים בפיגור של שער אחד או אפילו תשווה, ולא תגיע למצב שבו המשחק בברצלוצה הוא לפרוטוקול בלבד. צא מהקופסא. וברצלונה החזיקה בכדור 62% מהזמן.כמו שהיא רגילה, רק שהיא הגיעה לרחבה של באיירן, בדקה ה-28,בדקה ה-39, ובדקה ה-41 כשריברי התפרע ברחבה שלו.
מנפלאות הסטטיסטיקה.
.
ועוד ענין.כל סיפור הטיקי טקה הזה תלוי לחלוטין בהמצאות מסי בריא במשחק. כל השיטה בנויה סביבו וכשהוא לא מגיע, כך היא נראית, למרות שבברצלונה משחקים עוד שמונה שחקנים ברמה עולמית.
כאשר משתעבדים לשיטה ומתחילים להאמין רק בה, מוותרים על אופציה פרימיטיבית של מעבר ל-4 3 3 פשוט ומאבדים את הצפון.ושוב, ברצלונה החזיקה בכדור 62% מהזמן. כמו שהיא רגילה. רק שהיא לא רגילה בלי מסי,והשאר הסטוריה, ואףאחד לא מזכיר איזה שניים וחצי פנדלים לטובת באיירן.
.
וענין צדדי. מה חשב היום המאמן המיועד למינכן ?? מעניין.

אופיר 23 באפריל 2013

עם כל איחולי הבריאות לאיש הסימפטי וילנובה, הוא לא הביא לשולחן שום דבר כמאמן ברצלונה. כמו יצחק שמיר, נראה שהוא השקיע את כל מרצו בשימור הקיים תוך חוסר בטחון מוחלט לבצע כל שינוי שהוא.

שי 24 באפריל 2013

בתחילת השנה הוא דווקא הוסיף כמה אלמנטים למשחק ההתקפה והוריד את התלות בטיקי-טקה. בשביל זה בא סיבוב ראשון שובר שיאים בליגה הספרדית, אצל קבוצה שההגנה שלה בכלל "איבדה את זה".
אצל שמיר לעומת זאת, לפחות זה נבע מאידאולוגיה שהאופציות האחרות רעות יותר…

גלן 23 באפריל 2013

יוסי, הטיקי טקה בשיאו לא היה תלוי במסי. תשאל את הנבחרות של גרמניה הולנד ואיטליה מה זה עשה להם. אבל עכשיו כן, כי צאביאינייסטה זה לא זה.ובכל מקרה הטרוניות לא נהירות לי- הייתה לברצלונה נסיעה מענגת של כמה שנים .לא הייתה כמותם מאז בוסמן הארור והילדים של היום ידברו עליהם כמו שאנחנו דיברנו על אייקס- כתופעת טבע! יש לי יותר מטונות של כבוד למילאן של סאקי/קפלו אבל בטווח ההיסטורי נדבר עליהם פחות אפילו אם מספרית הם זכו ביותר.

ובכלל מה זה משנה אם הם התמכרו למסי או לאלירן עטר- זה עבד נפלא ואז הפסיק. מה חדש?

אופיר 23 באפריל 2013

לא יודע אם היה לזה שם, אבל הקומבינציה של אטו-מסי-הנרי בעונת 2008-9, עם 100 (כן! זה המספר המדויק) גולים שהתחלקו ביניהם, היתה גם מאוזנת יותר וגם סיפקה (לפחות בעיני) תצוגות כדורגל שוטפות ונעימות יותר לצפייה.

זורק מילה 23 באפריל 2013

אופיר

בארסה הכי טובה הייתה ב 2011.ואז גם אטו והנרי לא היו אלא פדרו ווייה.
נכון ל 2013,וייה שחקן גמור,לא יודע אם הפציעה אשמה או לא,אבל זו העובדה.
סאנצ'ס זה השחקן הכי פלופ שהגיע בעשור האחרון לבארסה.פדרו לא סקורר מטבעו גם ככה אז נשארת רק עם מסי שהוא ג'וקר אבל יש גבול גם מה הוא ניכול לעשות לבדו.

וב 2009 עד 2012 לבארסה הייתה הגנה ואת צ'אבי ופויול בשיאם.היום שניהם וגם דני אלבס גמרו את הסוס ורק השם נשאר,היכולת כבר לא קיימת אצלם.

אופיר 23 באפריל 2013

שמע, אני באמת מאמין שגם וייה וגם סאנצ'ז יכולים לעשות דברים מאוד יפים עדיין. לדעתי הם הוקרבו (שלא בתבונה) על מזבח המשחק סביב מסי. באופן הפשוט ביותר: תן לי את שניהם בארסנל ואני מבסוט.

זורק מילה 24 באפריל 2013

אתה יודע שמה שטוב לארסנל לא מספיק טוב לבארסה…ראה את ססק שהיה הכוכב הבלתי מעורער בארסנל ובבארסה הוא בורג קטן מאוד במכונה.

מכיוון שאני גם אוהד את ארסנל,אז במקרה הנ"ל לא לוקח את שניהם גם ללונדון.סאנצ'ס זה שחקן בלופ,נקודה.וייה סוס מת ומבוגר.עדיך להשקיע בחלוץ בן 24 ולא בוייה שיבוא להתגלח בסוף הקריירה על המועדון.

ואומר לך בכנות אף אחד לא הוקרב בבארסה.וייה הובא גם ככה בגיל מאוחר ועבר פציעה קשה,בעונה הראשונה ולפני הפציעה הוא היה תותח.וסאנצ'ס?עזוב באמת שאין לו מושג בכדורגל.פשוט עשו רכש לא טוב בחלק ההתקפי.שבארסה יביאו את סוארז ואגווארו במקומם ותראה מה קורה …

גלן 23 באפריל 2013

אז פשוט לא הבנת שבנו שם את המפלצת….
ראיתי כמה אימפריות אירופאיות כמו ליברפול ומילאן. "דינג דונג המכשפה מתה" תמיד היה ויהיה. אבל ברצלונה יחודית בעוצמת הרגש שהיא מביאה מהצד האסטטי והעובדה היא שיש לכך מתנגדים כל כך עזים כמוך. אני לא קונה את תיאוריית "כל ישראל וערוץ 5 הם בארסה אז חייבים להיות נגד". לא, זה לא זה. לא סתם היו פה מיליון תגובות אחרי ההדחה מול אינטר. שום קבוצה שרייתי בחיי לא הייתה מוציאה כל כך הרבה אמוציות גם אם היה אינטרנט בשנות ה 70 .

זורק מילה 24 באפריל 2013

הכל שטויות,תמיד שונאים את הכי טובים.

בארסה של 2009 עד 2012 זו הקבוצה הטובה בהיסטוריה של הכדורגל.היכולת שם,התארים שם.מסי שם.

גם אם שיקגו וג'ורדן היו משחקים היום בעידן הגלובליזציה בבתקופה של אינטרנט,טוויטר,פורומים ובלוגים היה להם גרעין קשה של שונאים.

יוסי מזרחי 23 באפריל 2013

גלן,
מבחינתי זה ענין של טעם, זה לא אומר שום דבר חוץ מזה שאני לא אוהב את השיטה.

גלן 24 באפריל 2013

לא לאהוב אני מבין. אבל אני בטוח שאתה מבין שהשיטה הזאת הייתה:
1. תופעת טבע יחודית וסביר שייקח הרבה זמן ליצר משהו כזה.
2. שזה הצליח לא רע.

יוסי מזרחי 24 באפריל 2013

גלן.
אין בדברים שלי שום טרוניה, סתם נסיון ניתוח על פי ראות עיני.
ואתה צודק!! בוסמן אכן היה ארור!!(לא האיש, החקיקה)

מתי 23 באפריל 2013

גומלין חצי גמר לפרוטוקול זה מבאס (אלא אם אתה אוהד/שונא אחת הקבוצות)
הרעתי לינקיז כשהרד הסוקס היו צריכים ניצחון שלהם בשביל פלייאוף, עודדתי את אהרון רוג'רס בטירוף כשגורל שיקגו היה בידיו, את הפועל ת"א כשבית"ר הייתה על סף ירידה… אבל לעודד קבוצה של מוריניו זה עדיין שפל המדרגה בשבילי. אין ברירה, לא מסוגל לעודד גרמנים.
אגב, מה פסק ההלכה במקרה של גמר כל-גרמני?

משה 23 באפריל 2013

לא סגור מה עם דורטמונד, אבל לבאיירן יש היסטוריה יהודית מעניינת עם קורט לאנדוואר. תראו את הפיסקה הראשונה פה.
http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3571509,00.html

איתמר 24 באפריל 2013

כמו שבגין האב אמר (נראה לי בהקשר של מלחמת איראן-עיראק): ״בהצלחה לשני הצדדים״.

אחד 24 באפריל 2013

אתה יכול להתנחם בעובדה שקבוצה גרמניה אחת תפסיד בגמר בכל מקרה.
או שאתה יכול להפסיק להיות גזען.

אמנון 23 באפריל 2013

והנה באיירן הצליחו במשחק אחד לעשות את מה שבריאל ניסו לעשות במשך כ-5 שנים אומללות

גלן 23 באפריל 2013

רונן אני חושב שאתה טועה ומטעה היסטורית. באיירן ירשה את אייקס כי שחקן אחד בקליבר של מסי פשוט לקח טיסה לברצלונה. מה לעשות? פעם בהרבה זמן יש שחקן שמשנה סדרי עולם.

אני לא מוכן להתחייב שזה סופה של ברצלונה. אני יוצא מהנחה שמסי יחזור בריא שנה הבאה. צאבי ואנייסטה כבר לא בשיאם והשאלה היא אם בכלל יש מי שיחליף אותם ,כי הם לא פחות ממנו היסטוריים לכל דבר.

זורק מילה 23 באפריל 2013

אינייסטה לא צריך מחליף,לא צריך להיסחף.צ'אבי גמור זה נכון.

בארסה חייבת לחזק את ההגנה וחייבת שני סקוררים מוכחים במקום וייה וסאנצ'ס שמיותרים לחלוטין.התלות במסי הזוייה.

זורק מילה 23 באפריל 2013

זה לא מדוייק ואני לא מחובבי ריאל,בלשון המעטה.

בארסה של השנה חלשה משמעותית מבעונות 2009- 2012

ב 2009 ברבע גמר צ'מפיונס בארסה נתנה לבאיירן 4 – 0

זורק מילה 23 באפריל 2013

מיועד ללאמנון

מה קרה יא וולי 23 באפריל 2013

ובאיירן היא בדיוק אותה קבוצה.
אני מאוד מקווה בשביל ברצלונה שהם מסתכלים על המציאות במשקפיים אחרות ממך. ימשיכו לחשוב ככה אין שום סיבה שגם בעונה הבאה הם ייראו טוב יותר.

זורק מילה 24 באפריל 2013

מה קשור למה שכתבתי?

ריאל נלחמה כל עונה בשנים 2009-10-11-12 מול בארסה בשיאה.באיירן ב 2009 הושפלה מול בארסה.בארסה 2013 חלשים משמעותית מהשנים הקודמות ולכן לקחת את המשחק הזה ולהפיל את כל הכשלונות של ריאל מ 2009 עד היום פשוט לא נכון.עובדה גם שהשנה ריאל ניצחה את בארסה בקלילות.לפחות האליפות של בארסה השנה.

אם היית קורא אותי,היית מבחין שכתבתי שבארסה צריכה לשנות הרבה לגבי עונה הבאה. לחזק את ההגנה שנחלשה משמעותית ולהביא סקוררים מוחכים שיורידו מהתלות במסי.

אמנון 24 באפריל 2013

לא הפלתי עליו את כל הכישלונות של ריאל, אבל במבחן התוצאה, באיירן הצליחה במשחק אחד לעשות את מה שריאל חלמה במשך המון זמן.
ריאל מדריד פגשה את ברצלונה 6 פעמים העונה, ועובדה שזה לא נגמר אף פעם בקונצרט כמו שהיה אתמול(למרות שהמשחק השני בסופר קאפ ובחצי הגמר התקרבו).
אני מדבר הרבה יותר על עניין של תודעה, הרי זאת אותה ברצלונה ששברה שיאים בליגה הספרדית וזה אותו מסי שכולם היללו אותו על 90 ומשהו כיבושים. והנה היום הם נאלמו ונעלמו. אז כן, ריאל מדריד כבר הרבה זמן מצליחה להתמודד בכבוד רב ואף לנצח את ברצלונה, אבל היא עדיין לא הצליחה, לפחות לא באופן מלא, לנשל אותה מתואר הקבוצה "הכי" בעולם. ובאיירן כן.

MCMANAMAN 24 באפריל 2013

באיירן לא התמודדה מול מסי ב 100 אחוז כשירותיכולת. הוא ההבדל המוחלט בין להיות אחת מ 10 הקבוצות הטובות בעולם לבין אחת מה 3 הכי טובות אם לא הכי טובה.
ריאל התמודדה השנה ובחמש השנים האחרונות עם מסי בשיא הכושר. באיירן לא. עדיין לא בטוח שאם הוא יהיה ב 100 אחוז בגומלין ברסה לא מדהימה את העולם שוב פעם ועולה לגמר…

ניינר 24 באפריל 2013

נראה לי שהמשמעות ההסטורית של הניצחון הוא שהכדורגל הגרמני הולך להשתלט על אירופה בשנים הקרובות. עכשיו מתחילים לקצור את הפירות של השקעה נבונה בתשתיות ואימון, ניהול שפוי, חיבור לאוהדים, ליגה שמושכת כוכבי על ונבחרת שרק הולכת ומשתפרת. טוב שהמודל הנכון מנצח

גלן 24 באפריל 2013

אני מקווה שאתה צודק ניינר.

יוסי מזרחי 24 באפריל 2013

אני יודע שהוא צודק.
במקום שיש בו יותר מפתרון אחד לבעיה, הפתרון הפשוט הוא הנכון.

זורק מילה 24 באפריל 2013

איזה כוכבי על הליגה הגרמנית מושכת?אתה יכול לספר לנו איזה זרים כוכבים משחקים בבונדסליגה?הגרמנים ברובם נשארים שם אבל זרים כוכבים בגרמניה?כאילו זרים וורלד קלאס?בקושי על יד אחת אפשר לספור.

הנבחרת הלאומית הגרמנית רק משתפרת?לא אמרו את זה לפני יורו 2008,לפני מונדיאל 2010,לפני יורו 2012?אין ספק שהם אחת משלוש הנבחרות הטובות בעולם כבר משנת 2008 אבל אני לא מבחין בשום שיפור אצלם מאז 2008

רומן 24 באפריל 2013

שיט שמתי 4-1 לבאיירן בווינר, לא האמנתי שהננסים לא יצליחו לשים אפילו גול כבוד :-)

שי 24 באפריל 2013

1- תוספת השופטים הזאת חייבת להיפסק. יש ניסוי חשוב בפסיכולוגיה חברתית שבודק תגובות של אנשים במצבים של חוסר ודאות. בודקים כמה זמן לוקח לאדם לקרוא לעזרה כשהוא רואה עשן שמתחיל להסתלסל בחדר ההמתנה שהוא שוהה בו (באמונה שהוא רק מחכה לניסוי). כאשר האדם לבד, מרבית הסיכויים הם שהוא יעשה משהו בתוך 2-3 דקות. אבל כשמוסיפים שחקנים, שפשוט יושבים שם ולא עושים כלום גם כשהעשן מתחיל, רוב האנשים לא יגיבו בדקות הראשונות. מאחר שהם בחוסר ודאות הם מסתכלים על האנשים האחרים ומאחר שהאחרים לא זזים – הם מניחים שאין בעיה ולא יוצאים לקרוא לאחראיעזרה.
זה, לתחושתי, בדיוק מה שקורה כששופט ראשי, שופט-קו וקוון מסתכלים על הרחבה ולא בטוחים אם הייתה נגיעת יד, עבירה או מה שלא יהיה (פיק אנד רול?!!!). השיפוט במשחקים החשובים הפך לאימפוטנטי וכרגע השופטים לא יודעים איך לתקן את זה.

2- וילאנובה לא יכול לצעוק. אין מצב. עשו לו ניתוח בגרון, אולי יותר מאחד. זה גורם מכריע? לא יודע. אבל זה בוודאי כלי שהיה לפפ ושעכשיו הוא לא יכול אפילו לנסות להשתמש בו. גם בלי זה קשה להתרשם שהוא יודע לקחת החלטות קשות (ובברצלונה, למאמן האידאולוג, כל החלטה שהיא לא לסטות מהשיטה וההרכב הבסיסיים ולקוות לטוב היא קשה…); אבל אולי בלי לצעוק המאמן לא יכול לגרום לשחקנים להוציא את המקסימום מעצמם בשיטה הקיימת.

3- לפחות יורשת העצר האירופית היא קבוצה שנבנתה סביב שיטה ועל בסיס איזון כלכלי. הניצחון המוסרי, אם ממש מחפשים ומתעקשים, נשאר בצד של ארסן ונגר ולא אצל האוליגושייח'ים.

4- העונה הזאת הייתה מעניינת בגלל חוסר הוודאות לגבי היכולת של ברצלונה לשמור על הליגה ואו על אירופה. בעונה הבאה הסיפור יחזור על עצמו, רק שהפעם זה יתחלק למעקב אחרי ברצלונה ואחרי באיירן של פפ. חלק קטן בתוכי מקווה ומעריך שהסיפור עוד לא נגמר; או במילה אחת: ניימאר…

מה קרה יא וולי 24 באפריל 2013

ניימאר לא נתן לנו מעולם סיבה לחשוב שהוא יהיה שחקן טוב יותר מכאלה שזמינים בשליש מחיר בשוק האירופאי.

שי 24 באפריל 2013

תן לפנטז קצת, יא וולי… :)

גיל 24 באפריל 2013

יש גבול לכמה קבוצה יכולה לזייף ולא להענש על כך או למצוא ניסים גם אם יש לה את השחקן הטוב בעולם. ניצחון כזה מוחץ מזכיר לי קצת את המשחק שנגמר בתוצאה זהה בין מילאן וברצלונה. עכשיו זו תהיה שעת מבחן למסי וברצלונה אם יצליחו לבנות קבוצה ענקית חדשה סביבו.

יעקש נקש 24 באפריל 2013

זורק מילה זה הבן אדם הכי לא מבין בכדורגל שיש, אתה בדיחה עלובה…

זורק מילה 24 באפריל 2013

נקש אתה הגעת אלינו לבלוג מאתר ספורט 5,נכון?

הייתי מגיב לך ברצינות כי הרי כתבתי בפוסט הזה לפחות 10 פעמים שבאיירן הביסה בצדק במשחק חד צדדי את בארסה אבל בשביל טוקבקיסט כמוך ברמה של וואן ואופירה אני אוותר,חבל על האצבעות שמקלידות.

יעקב נקש 24 באפריל 2013

לא אני לא, אני גם פה הרבה זמן לפניך…
וכתבת את זה בין בליל של בכי והאשמות שווא, וגם עכשיו אתה מגיב כמו בכיין…

זורק מילה 24 באפריל 2013

לא אתה לא פה הרבה לפני,אני כותב פה שנים לפני שידעת שיש בלוג כזה שנקרא דה באזר.

הבכיין האמיתי זה אתה,תמיד מופיע כאן פעם בחודשיים אחרי הפסד של בארסה או תיקו,ויורק אש.אני כאן תמיד,גם בהצלחות וגם בכשלונות.

אני מרחם עליך,באמת.

זורק מילה 24 באפריל 2013

ויודע למה אני יודע בוודאות שאתה חדש כאן? כי אפילו על גלן התפרצת בפוסט הזה,התפרצת על הכותב הכי אינטיליגנט כאן והכי שקול.קראת לו אוהד בארסה בכיין והוא בכלל אוהד ריאל מדריד,אין לך מושג כאן מי הכותבים ומה הרקע שלהם.

במספרים,יש לכמה כותבים כאן יותר שנות כתיבה מאשר האייקיו שלך.

יעקב נקש 24 באפריל 2013

התגובות שלך נמוכות בהתאם לרמתך…
תמשיך להגיד שאני חדש זה בסדר, אתה בכלל הקמת את האתר לא?
תתמודד עם ביקורת או שאתה לא יודע כמו שאתה לא יודע להפסיד…
עצבים זה לא תכונה טובה, גם לא מוציא אותך טוב, גלן לא הגיב כמוך, תלמד ממנו…

נ.ב.

מעניין לי את (אתה יודע את מה) מה ה"רקע" שלך, רד רד מהעץ

PG4 24 באפריל 2013

מסי סך-הכל מאתגר את עצמו.

יבקיע רביעייה בגומלין.

:)

שי 24 באפריל 2013

חחחח בול מה שרציתי לכתוב

אריק 24 באפריל 2013

לא אוהד ברסה, צהלתי כל גול, חבל ששנים מהם היו לא חוקיים. מה יהיה עם השיפוט לעזאזל?

טל המנצ'סטרי 24 באפריל 2013

עזבו אתכם משופטים, זה גם לא המאמן של ברצלונה, זה לא משנה טיקי טאקה וגם לא השיטה של באיירן מינכן.
טאקטיקה כבודה במקומה מונח, יש מאמנים טובים יותר מוכשרים פחות,
אפשר שיהיו טעויות שיפוט ואפשר שהן לא ישפיעו באמת
אבל הכדורגל הוא משחק פשוט ולפעמים לא צריך לסבך או לחפש סיבות מפוצצות, התפיסה של הכדורגל הוא משחק פשוט לפעמים מעמיד בצל את כל הכובד של שיטה, מערך או שיפוט.
את הסימנים המקדימים ראינו גם נגד מילאן ובעיקר נגד פ.ס.ג
אין מה לעשות וזה טבעו של הכדורגל, עייפות החומר, רעב שנעלם לו,
שחיקה וכשממול מתייצבת קבוצה רעבה ביותר, איכותית מספיק, אז התוצאה היא ברורה.
ברצלונה לאחר 5 שנים שבהם שלטה בטופ של הכדורגל האירופאי נמצאת בדעיכה וזה הכי טבעי שבעולם, כמה אנייטסה. צ'אבי והאחרים יכולים להוציא מעצמם ולעשות את הלחץ הזה כמו רובוטים? הם לא רובוטים! וכשאותם שחקנים מובילים עייפים יותר, כשמסי שהוא ללא ספק וראינו זאת נגד פ.ס.ג, הוא עושה את עיקר ההבדל, כשהוא כנראה לא כשיר ב 100% וכשמספר שחקנים חדשים יחסית בברצלונה עדיין לא או פשוט לא איכותיים ויכולים לקחת את העגלה קדימה כמו הותיקים , אז מגיעה קבוצה שכן יש לה כרגע את הסממנים החיוביים ודורסת.
בדיוק כמו חתולי רחוב, יש את המלך למשך כמה שנים ועד שמגיע מלך חדש.
זו לא טאקטיקה, אלו החיים והם נכונים גם כשמדובר בכדורגל.

דורפן 24 באפריל 2013

לגמרי נכון. אלו פשוט החיים.

אריק 24 באפריל 2013

זאת תיאוריה יפה ואני נוטה להסכים, מה שבטוח אני שמח שפרגי לא שמע עליה…

זורק מילה 24 באפריל 2013

אריק

יונייטד באנגליה מתמודדת מול כלום ושום דבר.אתה בטח חושב שבעשרים עונות האחרונות בליגה הספרדית הייתם לוקחים 13 אליפויות?

המעגל של בארסה נמשך 5 עונות שבהם היו שתי זכיות בצ'מפיונס ואני לא מכניס את הזכיה ב 2006 כי זו הייתה חצי קבוצה שונה.יונייטד לקחה 2 צ'מפיונס בעשרים שנה.פרופרציות.

ראבאק פרגי הודח אשתקד מהצ'מפיונס בשלב הבתים על ידי באזל…

יוסי מזרחי 24 באפריל 2013

מה יהיה איתך??
השפיע עליך הויכוח המיותר עם מר נקש?
יונייטד מתמודדת בליגה האנגלית מול כלום ושום דבר?? אתה לא עייף קצת?
ועל פרופורציות: יונייטד לקחה שלוש אליפויות אירופה ( בוורסיות שונות) במאה ושש שנים. זה נתון שממנו אפשר להסיק מסקנות.

זורק מילה 24 באפריל 2013

כן יונייטד מתמודדת מול כלום באנגליה,זו דעתי,מותר לי??

בכמה אליפויות אתה חושב שהיא הייתה זוכה בספרד בעשרים השנה האחרונות? אולי 5 גם זה אני לא בטוח

בחמשת העונות האחרונות המקום השלישי בליגה הספרדית היה מובטח לה.באנגליה עם רונאלדו ובלי רונאלדו היא שולטת בלעדית ולוקחת אליפויות.ריאל ובארסה מתמודדות אחת מול השניה,שתי מפלצות.מול מי יונייטד מתמודדת באנגליה?גם בליגה הגרמנית,גם באיטלקית,וגם בספרדית יונייטד לא הייתה עושה 13 אליפויות בעשרים שנה.אפילו לא חצי מ 13
משנות התשעים ועד לאמצע שנות האלפיים הליגה האנגלית לא הייתה קרובה להיות החזקה והטובה באירופה,שהאיטלקית והספרדית היו הכי טובות.ושנים 2007-2009 שהאנגלית באנת הייתה הכי חזקה נעלמו לחלוטין.כמה אתם יכולים לחיות על העבר לפני חמש עונות?נגמרו הימים שהאנגליות שלטו באירופה ושהליגה האנגלית הייתה הטובה בעולם ( הייתה כזו בדיוק שלוש שנים)

ואני אוהד ארסנל,רואה כל שבוע פרמייר ליג.הליגה התחרותית בעולם חחחח

יוסי מזרחי 24 באפריל 2013

הבנתי,זורק.
מסבירים לי לאט, ואני מבין מהר.

יעקב נקש 24 באפריל 2013

ועכשיו גם אני אוכיח לכולם שאין לך מושג כי עצבנת אותי על אמת בתגובות שלך (אני יפה גם עצבני)
פרופורציות? מנצ'סטר מתמודדת מול כלום ושום דבר? בארסה משחקת מול קבוצה אחת…
מנצ'סטר ב20 שנה הייתה זוכה ב15 אליפויות בחיגה פח שיש בספרד בעוד בארסה אולי 3-4 באנגליה ורק שמדובר על הקבוצה הנוכחית כי שנים לא הייתם פאקטור באירופה.
די כבר לפמפם על הזכיות של בארסה כי אפשר גם להגיד שניצלתם ריק, לא הייתה קבוצה מאוד חזקה מולכם (לקוח משונאי פדרר שטוענים שאין לו תחרות).
אבל נחזור לעיקר התגובה שלי- אתה קשקשן…

נחשון שוחט 24 באפריל 2013

יפה.

MCMANAMAN 24 באפריל 2013

טל אני מסכים עם מה שאתה אומר ועדיין יש הבדל אחד שמשפיע לפי דעתי על כל המערכת וזה מסי. כדי להיות באמת אחד מהגדולים ביותר אתה צריך רעב תמידי לנצח ואתה מוצא לעצמך תמיד פסגה חדשה לטפס עליה.
מסי ב 100 אחוז כשירות זה אומר גם כשירות מנטלית וזה דוחף את מי שמסביבו לתת יותר.
אני ממש לא אוהד ברצלונה ואתמול קפצתי משמחה כל שער של באיירן אבל אני לא הולך להספיד את ברסה כל עוד מסי משחק אצלה.
לפי דעתי כל עוד הוא שם הם הקבוצה שצריך לנצח.

זורק מילה 24 באפריל 2013

זה ברור.כל עוד מסי שם זה לא סוף עידן ולא בטיח.לא מבין למה כולם מספידים אותה לגבי העונות הבאות.יש להם עדיין את השחקן הטוב בהיסטוריה (לדעתי) וחצי סגל מפחיד,ורכש יגיע זו לא שאלה בכלל.

לגבי ההודעה הקודמת שלך,ההתמודדות גמורה.גם עם מסי בשיאו אין סיכוי לצאת מתוצאה כזו,מה עוד שאני לא בטוח בכלל שמסי עוד ישחק דקה אחת העונה,הליגה סגורה ואירופה סגורה לבארסה ולכן אין טעם לסכן אותו יותר ממה שסיכנו אותו אתמול ובשלושים דקות מול פ.ס.ז'

יוני (המקורי, מפעם) 24 באפריל 2013

הגיע לבאיירן לנצח. אבל, הגול השלישי הוציא ממני התפרצות צחוק בלתי נשלטת. לא מאמין שהוא אושר. מילא הנבדל בגול השני. לדעתי לא היה פאול בגול הראשון.

בלי הגולים השני והשלישי הכל היה עדיין פתוח.

matipool 24 באפריל 2013

מצד שני – לפחות פנדל אחד ברור מאזן את אחד השערים .
גם 3:0 יספיק לבאיירן בקאמפ נואו .

MCMANAMAN 24 באפריל 2013

הגול השלישי היה ביזיון
לפי דעתי לא היה נבדל בגול השני(אפילו באולפן ערוץ הספורט הפרו ברסאי שינו את עורם תוך כדי השידור החוזר והראו שאלבס בקו עם מולר)
חוצמזה שלבאיירן הגיעו 2 פנדלים ולא אחד. הייתה יד ברורה של פיקה ויד ברורה של סאנצ'ס

זורק מילה 24 באפריל 2013

פנדל נשרק על יד מכוונת,תבדוק יש חוקה כתובה וברורה.

פיקה השתמש ביד במכוון ולכן זה פנדל ברור.סאנצ'ס לא ראה בכלל את הכדור! קפץ לכדור גובה ושחקן באיירן נגח ליד שלו את הכדור.בחיים זה לא פנדל.

MCMANAMAN 24 באפריל 2013

למה אומרים לשחקנים תמיד לעמוד עם ידיים לצידי הגוף? גם פיקה לא הסתכל על הכדור אלא הפנה את המבט שלו כדי שלא יפוצצו לו את הפנים.
זה לא רלוונטי. water under the bridge

זורק מילה 24 באפריל 2013

בטח שפיקה הסתכל.בהילוך החוזר רואים בבירור שהוא אפילו מזיז את היד לכיוון הכדור.

זורק מילה 24 באפריל 2013

ולמה אומרים לשחקנים להחזיק את הידיים לצידי הגוף?כדי לא להיות נתונים להחלטת שופט,אבל זה נכון רק ששחקנים עם הפנים קדימה למול היריב.סאנצ'ס לא ראה את הכדור בכלל…קפץ לגובה בניסיון לנגוח.

אם החוק היה הולך לפי מה שכתבת שחקנים היו מכוונים לא לשער אלא לידיים של שחקני יריב בתוך הרחבה…

יריב 24 באפריל 2013

הנקודה פה היא מה המשמעות של "מכוונת". לפי הנוהל המקובל, גם אם שחקן מחזיק את היד במקום מסוים כדי להגדיל את המרחב שהוא תופס והכדור פוגע בו, זה נחשב מכוון (כי "להגדיל את המרחב שהוא תופס" זה "להגדיל את הסיכוי שהכדור יפגע ביד"). אם שחקן לא יודע שהכדור מגיע לכיוונו, או שהכדור משנה כיוון במפתיע, או שמיקום היד לא מכוון להגדיל את הסיכוי לפגיעה ביד – זה חוקי. דוגמה מהשנה ראינו בנצחון מילאן על ברצלונה.

עומרי 24 באפריל 2013

הטרגדיה היא שבאיירן תפסיד בגמר.
ועדיין, המשחק הגדול בקריירה של רובן. אנשים נוטים לשכוח שב-2004 חשבנו שהוא יהיה הטוב בעולם.

matipool 24 באפריל 2013

כתבתי את זה באחד הטורים אתמול או שלשום .
היה לי ברור שבאיירן תעבור את ברצלונה וחבל שלא שמתי כסף על זה בווינר כמו שברור לי שבאיירן תפסיד בגמר לריאל ( במקרה והיא עולה ) או תנצח את דורטמונד ( במקרה שהיא תעלה ) . מין תחושת בטן כזו שאתה יודע שזה מה שיקרה .
מכיוון שנראה לי שריאל תעלה , באיירן תהפוך לקבוצה טראגית .

אופיר 24 באפריל 2013

הוא עשה יופי של קריירה, אני לא רואה שום טרגדיה כאן.
כל שחקן צעיר יכול רק לחלום שהקריירה שלו תתפתח כמו זו של רובן. מאוד לא טריויאלי שכשרון צעיר מממש את הפוטנציאל, והוא עשה את זה בענק.

צריך גם להזכיר לכל מי שמשמיץ אותו ומהלל את ואן פרסי, שבמונדיאל 2010 הולנד היתה רובן, סניידר וכל היתר.

אופיר 24 באפריל 2013

סליחה, אני מבין שאת ה-"טרגדיה" ייחסת לבאיירן. מקווה שזה לא יתממש (אלא אם מדובר בדורטמונד).

עומרי 24 באפריל 2013

כן, הטרגדיה יוחסה לבאיירן.
רובן הוא לא טרגדיה. יש לו קריירה יפה מאוד.
אבל ב-2004 הוא נראה כמו מישהו שיזכה בבלון ד'אור יום אחד.
יש אולי 3-4 שחקנים מתחת לגיל 23 שאני יכול לומר עליהם דבר כזה כרגע.

אריק 24 באפריל 2013

גלן, גפן הנה מישהו שמסביר למה אנח לא אוהב את ברסה הרבה יותר טוב ממני, אולי זה יעזור לכם להבין:
http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/early-doors/why-love-barcelona-lose-233612080.html

זורק מילה 24 באפריל 2013

אין לי בעיה בכלל שאתה או לעצם העניין כל אחד אחר לא יאהב את בארסה.למה שתהיה?

אריק 24 באפריל 2013

כי ברסה והמעריצים, ייתכן שאתה לא ביניהם (ובכל זאת אתה מוצא לנכון להגן על התיאוריה הזאת בכל פעם) רוצים הכרה כמקור הטוב בעולם הכדורגל, כקבוצת האור השגיבה, המייצגת את רוח האדם ושהיא שם בזכות כח אלוהי ועליון.
לכן כמו שכתוב יפה בבלוג, כיף לראות אותם סובלים במגרש.
פשוט מצאתי תיאור יפה שמסביר למה שמחתי מכל גול של קבוצה שלרב איני חפץ בטובתה.

זורק מילה 24 באפריל 2013

אני לא רוצה הכרה בכלום

כתבתי כבר אין ספור פעמים,אני כותב את דעתי בלבד ולא נלחם כאן מול אף אחד,כל אחד רשאי לדעה משלו.

אני אתנחם שבחמש העונות האחרונות אתה ויתר השונאים לא נהנתם מספיק כי בארסה כמעט ולא סבלה על המגרש.אז עכשיו זה הזמן שלכם לחגוג,זה עדיין לא ימחוק את ההיסטוריה ואת מה שכבר הושג…

ואני אסכם בכך,זה לא שבארסה נמחקה אתמול.היא פשוט חזרה להיות אחת משלושת הטובות בעולם,פשוט לא הכי טובה ולא פייברויטית ברורה לפני כל משחק.זה לא משהו שרכש נכון לא יכול להחזיר תוך שנה או שנתיים.

אריק 24 באפריל 2013

לא הבנת אותי, ולא קראת את הבלוג… אני אחסוך לך, בהתחלה מאוד אהבתי את רונאלדיניו ורייקארד גם פפ בהתחלה שלו עם צ'אבי בשיאו זה היה אדיר ומאוד נהנתי ושמחתי בשבילם. היה את השלב הזה, נדמה לי נגד אינטר שזה התהפך, הם התחילו לבכות על כל הפסד כאילו הקבוצה השניה עושה עבירה על המוסר של הכדורגל, כאילו יש רק דרך אחת לשחק. ואז הם איבדו את זה מבחינתי, אחר כך נוספו לזה גם ערוץ קאטלוניה 5, תלבושת אחידה-ברצלונה בגן, ואייל גולן וגלעד שליט מתחבקים בקאמפ נואו כדי שהבחילה תהיה קשה. אבל לא סבלתי חמש שנים, רב הזמן נהנתי… מצטער.

זורק מילה 24 באפריל 2013

כמובן שלא קראתי את הלינק שצירפת,נראה לך שאני מזוכיסט?

אני אחזק את דברי גלן.אין בעיה בשנאה לבארסה.יש בעיה עם זה שהשונאים שלה מעוותים ומגמדים כל דבר שקשור אליה ומשתמשים בדמגוגיות ואג'נדות שיקריות.אם זה השיפוט של בארסה,אם זה החזקת הכדור שלא קובעת כלום (ראינו מה היו ההישגים של בארסה ונבחרת ספרד באותן שנים),אם זה מסי,אם זה שתופעת העדר הייתה תמיד קיימת,ועוד אין סוף דברים.

בדבר אחד אני שמח,שאחרי חמש עונות אגדיות ניפטר קצת מאוהדי הצלחות טיפוסיים שיעברו לאהוד עכשיו את באיירן, או לך תדע אפילו יחזרו לקבוצת האם שאתה אוהד באנגליה… (תגיד כמה אוהדים בישראל היו ליונייטד לפני שפרגי הביא את האליפות הראשונה בעידן שלו בתחילת שנות התשעים? :) )

אריק 24 באפריל 2013

חו"ח, חמסה, חמסה, חמסה, טפו, טפו, טפו. מעט אנשים מנסים לגמד את ברסה, כדי להיות מיוחדים. צ'אבי הוא הקשר האהוב עליי שלא שיחק ביונייטד, ופויול הבלם. נדמה לי שגדולתם לא מוטלת בספק על ידי איש, בטח לא זאת של מסי וגם לא של אינייסטה.
הבעיה היא עם הפיכת הטיקי טאקה לערך עליון שחייבים להתפעל ממנו. במקום להבין שזה כדורגל אבל גם סטוק משחקת כדורגל ושני הסגנונות לגיטימיים ב-א-ו-ת-ה מידה. המתפרצות של ריאל יפות ובעיקר לגיטמיות לא פחות מ450 מסירות מדוייקות של צ'אבי.
מקווה שהסברתי את עצמי. גלן לא חי פה להבנתי, ולכן הוא לא חווה את ההטפה המתלהמת ואת קידוש השם שהטיקי טאקה עבר פה.

זורק מילה 24 באפריל 2013

אריק אתה שוב חוטא וחושב שתופעת בארסה קיימת רק בישראל.לא יודע מה קורה בארה"ב כי עדיין זו מדינה שכדורגל אצלה לא נחשב לפופלוארי בטח בהשוואה לפוטבול אמריקאי בייסבול וכדורסל.

בכל יתר העולם,באירופה ובדרום אמריקה קיימת תופעת בארסה.בכל משחק ביתי שלה יש איזה שלושים אלף תיירים.באנגליה שלך,בממלכת הכדורגל הכי הרבה היללו את בארסה ומסי.מספיק לשמוע מה פרגי אמר (הקבוצה הכי טובה שנתקל בה אי פעם בקריירה שלו) ומה אומרים השחקנים שלה על בארסה ומסי.

באמת די כבר עם ספורט 5 ובארסה,מיצינו את זה.הם נסחפו כמו כל יתר העולם.רק על הדרך לא שמת לב שכל השונאים גם נסחפו רק לכיוון השני (שוב חוזר למלל של גלן)

אריק 24 באפריל 2013

עונה שלישית שאני רואה ליגת אלופות עם סאמי אל שוואלי או עם האנגלים, לפחות האנגלים, מעריכים מאוד אבל לא מקדשים את ברסה. לא יודע מה עם אחרים.

גלן 24 באפריל 2013

אריק יש לי חדשות שלך. אני בעד ברצלונה משהו כמו שנה קצת יותר קצת פחות. אהבה שתלוייה בדבר והוא מה שאני קורא כאן. הצלחתם להפוך אותי לאוהדים לרגע של משהו שבפוטנציאל הייתי נגדו. רק תזכור את שיר ההלל שנתתי לאינטר כשהדיחו את ברצלונה.
שנאה בעיני היא על הכפק בכדורגל. עיוות המציאות, ניסיון לגמד מה שעיננו לא. רואות.
ואחרי הכל מה גורם לי לחבב אותם יותר ויותר- הקבוצה שלי והקבוצה שלך נכנעו למצב. הם קוראים לזה רוטציה. ברסה לא. מסי פה מסי שם מבוליביה ועד פאריז. הם היחידים ממש שעשו משהו כמו פעם ולכן בגדולתם לא היה כמוהם.

אייל 24 באפריל 2013

לגבי השער השלישי של באיירן – היה אמנם צריך להיפסל, אבל כמהלך פוטבול הוא אחד היותר אלגנטיים שראיתי.

נחשון שוחט 24 באפריל 2013

הפסקה השניה בפוסט (של אחרי המשחק, על המתאגרף ועל האלופה החדשה) – פשוט מעולה. אני לא מספיק מבין בכדורגל כדי לשער אם הנהר שינה כיוונו באופן בלתי הפיך, או שיש למתאגרף הזה עוד כמה קרבות לתת ורעב לחגורות נוספות. אין ספק שכרגע המתאגרף הזה המום מהקומבינציה שהוא חטף. מעניין יהיה לראות איך הוא יגיב אחרי שיתאושש.

רוני שטנאי 24 באפריל 2013

רונן, התיאוריה יכולה להיות נכונה להווה, אבל לגבי הירושה של באיירן, היא נכונה באופן חלקי ביותר ויש לי תחושה שאולי קיים מישהו שקצת חולק עליך – קוראים לו קרוייף. ובמפגש האחרון לפני השושלת של באיירן בין הקבוצות ברבע גמר גביע אירופה לאלופות (ולא ליגת ה"אלופות") , אייאקס נתנה את אחת ההופעות הגדולות בתולדותיה עם רביעיה לרשת של הגרמנים כשקרוייף חותם את התוצאה בדקה האחרונה.

גלן 24 באפריל 2013

רוני ברור ונכון וגם כתבתי למעלה אותו דבר- לא למדו הרבה על אייקס. רק שלחו את קרוייף לברצלונה.

רוני שטנאי 24 באפריל 2013

לא יצא לי לעבור על כל התגובות ועם על העדן בעיניים מהמדורות של הילדים כם בטח הייתי מפספס

גלן 24 באפריל 2013

150 תגובות. נוריד 10 שלי ועוד 10 (הגזמה?) שהגיבו למה שכתבתי ונשארנו עם 130. לסכום יום בינוני של ברצלונה בדהבאזר.

matipool 24 באפריל 2013

מן הסתם , כמות התגובות קשורה גם לתוצאה ולמעמד .
אם היה פוסט על ברצלונה אחרי נצחון 5:0 על מלאגה נניח , היו מקס' 30 תגובות .

גיל 24 באפריל 2013

גלן, הסיבה היא שבאיירן נתנה נוקאאוט לברצלונה fair and square בכדורגל פשוט כמו שנכתב פה. אין כאן איזו תצוגה הרואית של הגנה או החזקת כדור ב90% מהזמן אלא פשוט משחק כדורגל שהקבוצה הטובה בו ניצחה. זה גם עמד באוויר הרבה זמן כך שזה פחות מפתיע ממה שנדמה.

גלן 24 באפריל 2013

ברור. אבל זה באמת יום חלש. איפה המאות על גבול האלף מול אינטר?

רוק אנד רול 24 באפריל 2013

ושוב

רשימת הקניות של בארסה לשנה הבאה
יופ הינקס
רוני מיוניטד
סוארז מליברפול
מאטס הומלס בלם דורטמונד

זורק מילה 24 באפריל 2013

הולמס וניימאר חזק ברשימות

לדעתי חייבים עוד בלם או מגן ימני במקום אלבס.בחלק הקידמי חייבים שני שחקנים מבין – סוארס,ניימאר,אגווארו,רויס,או כל סקורר התקפי אחר מוכח לא עוד פלופ כמו סאנצ'ס שגם באיטליה לא היה סקורר

רוק אנד רול 24 באפריל 2013

רשימת המכירות של בארסה לשנה הבאה
אלכסיס סנצ'ס. -היה ונכשל
פדרו-הוא בקושי מבקיע
צ"אבי-הגיע הזמן לשחרר מקום בקישור לטיאגו ופבריגז
וויה-תודה על הכל מיצנו

זורק מילה 24 באפריל 2013

צ'אבי לא ימכר לעולם
פדרו לא ימכר גם,לפחות לא בשנים הקרובות.

סאנצ'ס,וייה,ואלדס (רוצה לעזוב לא מועזב) יכולים לארוז כבר מעכשיו את המזוודות,והם לא היחידים.יהיו הרבה עזיבות בקיץ הזה,לא של שחקני בית.

רוק אנד רול 24 באפריל 2013

צ'אבי באנגליה יהיה מדהים
נראה לי שנמאס לו מבארסה
שים אותו בארסנל או ליברפול או טוטנהם
הוא יבשל שם ים שערים

Comments closed