הבחירה של ספולסטרה

מה עושים עם כוכב כשהוא מובס?

spol

מיאמי הובסה בגלל סיבה מאד פשוטה: נקבע במשחק הזה שיא שלשות לקבוצה בסדרת הגמר. נגד שיא שלשות קשה מאד לאמן ולהלחם. התגובה של ספולסטרה הייתה שונה מזו של פופוביץ'. הוא החזיק את לברון ג'יימס במגרש הרבה מאד דקות – 39 דקות, בערך עד אמצע הרביעי.

טעות?

חשבתי על זה כשלג'יימס היו רק ארבע נקודות כמה דקות לסיום השלישי וההפרש מעל עשרים. אם אתה מוציא אותו בנקודה הזו אתה משאיר אותו עם LEGACY של משחק מזעזע. ספולסטרה השאיר אותו ובסיום היה לג'יימס משחק של 15-11-5. מעשית מזעזע באותה מידה אבל חסך לג'יימס את ההתעסקות עם איזה כשלון אישי היסטורי ביומיים עד המשחק הבא. ואני לא שולל שהצעד הזה נכון. כי מה לעשות – ג'יימס כן נמצא תחת זכוכית מגדלת ואולי שורה סטטיסטית של בכל זאת 15 נקודות תשמור על המורל שלו יותר מכמה דקות מנוחה.

כמו ההחלטה של פופוביץ' במשחק השני שהתבררה כנכונה הערב, כך ההחלטה של ספולסטרה תשפט במשחק הרביעי.

על מאמנים, ג'נרל מנג'ר ומבנה של הקבוצה
איזה כיף זה להיות אוהד חיפה

61 Comments

חלפס 12 ביוני 2013

ובכל זאת דאבל דאבל בערב מחריד. צריך לשנות את החוקים לגבי השימוש בסטטיסטיקה בספורט.

גיל שלי 12 ביוני 2013

פופב הוא קלאסה אמיתית. את הקרדיט על השינוי אצל גרין הוא נותן לרוי וויליאמס. הסדרה הזאת היא גם בין רהב לצניעות

נר הלילה 12 ביוני 2013

הארת את עיניי במשמעות השם רני רהב

matipool 12 ביוני 2013

גם לי התגלה האור . גדול הקטע הזה עם רהב .

Amir A 12 ביוני 2013

קצת מאכזב ששני משחקים בינתיים הסתיימו בתבוסות.

אריאל גרייזס 12 ביוני 2013

וואו! אין מילה אחרת. מזכיר את הממוריאל דיי מאסקר בזמנו. כמובן, אז הלייקרס הצליחו לנצח את הסדרה, נראה אם למיאמי ולברון יש את הכוחות הנפשיים להתאושש מזה. אני לא בטוח בכלל.

אריאל גרייזס 12 ביוני 2013

ודני גרין בדרך להיות ה-MVP? מעניין אם האמריקאים מסוגלים לתת את זה למישהו שהוא רחוק מלהיות הסופרסטאר של הקבוצה שלו

מאור 12 ביוני 2013

קשה להאמין. כנ"ל אם מיאמי ינצחו. לברון יקבל בכל מקרה,
גם אם צ'אלמרס, לדוגמא, יהיה הרבה יותר טוב.
אה שכחתי, לברון נותן חסימות מעולות לצ'אלמרס, אז אולי כן
מגיע לו…

משה 12 ביוני 2013

לייק

c web 12 ביוני 2013

קוואי לנארד
לא משנה איך הסדרה הזאת תיגמר הוא ה MVP בשבילי
פשוט מדהים הבחור הזה ולא רק בהגנה

יורם אהרוני 12 ביוני 2013

כבר יותר מ-20 שנה יש חוקרים הטוענים כי אין דבר כזה "יד חמה" בכדורסל.
http://www.wincol.ac.il/מומחים/פסיכולוגיה-של-הספורט/היד-החמה-בכדורסל-אמת-או-אשליה
מעניין אם הם צפו במשחק הבוקר…

יהודה 12 ביוני 2013

אני שולח מחקר שהתפרסם לאחרונה שטוען (על סמך ניתוח בסיס נתונים רחב) שיש דבר כזה זון, או 'יד חמה':
תקציר בעברית:
http://www.haaretz.co.il/sport/basketball/.premium-1.2016409
והפרסום עצמו:
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0024532

יהודה 12 ביוני 2013

לאחרונה יש מספר מחקרים שמלמדים (על יסוד בסיס נתונים רחב)שהאינטואיציה שלנו לגבי 'יד חמה' וזון איננה מוטעית.
הנה לינק לבלוג שמספר את הסיפור בקצה:
http://www.haaretz.co.il/sport/basketball/.premium-1.2016409
ומי שלא רוצה לשלם להארץ הנה המאמר המקורי בניו יורק טיימס:
http://well.blogs.nytimes.com/2013/05/08/are-hot-hands-in-sports-for-real/
ולינק נוסף למחקר (עצמו) של גור יערי בעניין:
http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0024532

איתי 12 ביוני 2013

מה שהמחקר הזה לא מציג זה את הדברים החשובים:
1. כששחקנים מרגישים שהולך להם, הם ילכו בחלק לא קטן מהמקרים על זריקה יותר קשה מהקודמת.
2. כששחקנים מחטיאים מספר פעמים, הם ינסו ליצור לעצמם מצב נוח בהרבה או לחכות שיווצר עבורם המצב הזה מאשר להמשיך לזרוק זריקות לא בטוחות.

גיל שלי 12 ביוני 2013

עוד דבר קטן – בעברית המאמן היה אומר לא נלחמנו באנגלית לא היינו תחרותיים. מילה אחת משקפת כל כך הרבה

סימנטוב 12 ביוני 2013

אוי אל תפתח תיבת פנדורה…

KEO 12 ביוני 2013

בקצרה. מדינה אחת מקדשת את התחרותיות בכל מחיר, והשנייה את המלחמה בכל מחיר, וזה כמובן בא לידי ביטוי בכל רובד של החברה. ספורט, חינוך, תרבות ועוד.

מתן גילור 12 ביוני 2013

זאת שמקדשת תחרותיות זו המדינה שפולשת למדינות בקצה השני של העולם?

סופרפלי 12 ביוני 2013

אתה מתבדח, נכון? זו בודאי פארודיה על אוטואנטישמיות טיפוסית.

בלינדר 12 ביוני 2013

ממליץ לך לקרוא את מילות ההמנון האמריקאי ואז נראה אם אתה עדיין מסכים עם מה שאמרת

אלעד 12 ביוני 2013

גיל, זה ידוע שדרך השפה אפשר ללמוד הרבה על התרבות. למשל, באמריקה הלטינית יש בערך 791 צורות שונות להגיד "אני אוהב אותך" (בהגזמה קלה). אני בטוח שבאנגלית בתצורה האמריקאית שלה יש בערך אותו מספר של מילים נרדפות ל"תחרות" (למשל – hustle, מה התרדום לזה בעברית?). בעברית אכן יש לא מעט דרכים לציין מצב של לחימה. השנים האחרונות אפילו הצמיחו הרבה דרכים לתאר טרור בצורות שונות.
אני לא אנתרופולוג, אבל אחת הדרכים לחקר תרבויות היא להבין את השפה, וגם את המילים הדומיננטיות בה.

אלון 12 ביוני 2013

גיל, אצל רוי ווליאמס גרין היה המחליף של מרקוס גיניארד. ווליאמס העדיף את ההגנה של גיניארד על גרין. גרין היה צריך לחכות לפציעה של גיניארד כדי להכנס לחמישיה.

גיל שלי 12 ביוני 2013

פופ דיבר על הקיץ האחרון. הוא טוען שמי שעזר לגרין להבין שאם יעבוד קשה, ויבטח בעצמו, הוא יהיה כוכב, זה רוי וויליאמס. בכל מקרה, זה פופס לא אני

אלעד 12 ביוני 2013

מישהו עוד משתעמם מהספרס?
ואני רוצה לראות את סטרן נותן MVP לדני גרין. 12 מ-14 לשלוש בשני המשחקים האחרונים.

עסק שחור 12 ביוני 2013

http://www.grantland.com/story/_/id/9364555/tim-duncan-part-2
13000 מילים. נראה לי שהוא מסכים איתך.

אלעד 12 ביוני 2013

:) בדיוק ציינתי את הפוסט הזה בתגובה אחרת למטה.
אבל קראתי אותו אחרי שכתבתי את התגובה הזאת

אלעד 12 ביוני 2013

סיכום הפוסט שלו זה אחד הדברים המדוייקים ביותר שכנראה אפשר לכתוב על ספורט אמריקאי, ותקשורת הספורט האמריקאי:

"What happens if the Spurs win the 2013 title? In no particular order: Duncan officially knocks Kobe out of the "Best Player of Their Generation" conversation; Parker officially becomes a Hall of Famer and the league's best point guard; Popovich officially ascends to the coaching Mount Rushmore along with Auerbach, Jackson and Riley; and you'll be suffocated by a never-ending slew of gushing stories about chemistry, teamwork, precision, unwavering loyalty and everything else that made The Duncan Show so special these last 16 years.

Well, for about 12 hours.

After that, everyone's attention would shift to questions like "Is Miami gonna blow it up?" and "Where's LeBron going in a year?" and "Who's signing Dwight?" and "Is Chris leaving the Clippers?" and every other sexy story line that never ends up being about the San Antonio Spurs."

נחשון שוחט 12 ביוני 2013

מעולה.

c web 12 ביוני 2013

מצוין
הזכיר לי גם למה אני שונא את סן אנטוניו…

עסק שחור 12 ביוני 2013

לי זה הזכיר שמשום מה שון אליוט היה השחקן השני הכי אהוב עלי בנ.ב.א.

מתן גילור 12 ביוני 2013

רונן, אני מסכים חלקית.
1. גם אני חשבתי על הנקודה הזו כשההפרש תפח. ע"מ לא לפגוע במורשת (למה כל הכותבים באתר מתנערים מהתרגום ומשתמשים במילה הלועזית?) ובשיא של 10 נק' לפחות (לא שהוא משנה משהו, אבל נניח לצורך הדיון שכן), אני סבור שספולסטרה היה צריך להוציא את לברון כאשר עבר את רף 10 הנקודות. 10 או 15 זה לא כזה הבדל, בטח שכבר היה לו דאבל-דאבל. מסקנתי הינה, שלברון הפסיד למיאמי את המשחק הנוכחי – ספולסרטה הפחית את הסיכויים לניצחון בבא.
2. מיאמי יכולים לחיות עם 15-20 נק' של לברון בלבד בכל משחק – הם לא יכולים לחיות עם זה שהוא מכריח ומקבל החלטות גרועות.
3. אני מקווה שנראה יותר משחקים בסגנון של משחק מספר 1 ופחות בסגנון של משחקים 2 ו-3, בהם הכדורסל היה מלהיב, אך לא היו מתח ודרמה, שהם חשובים לא פחות.
4. אני חוזר ואומר – הלוואי סדרה של 7 משחקים. אז אחרי אדישות היום, במשחק הבא, יאללה מיאמי.

שמעון כסאח 12 ביוני 2013

אומר על מיאמי רק זאת יונית, כמו ברווזים הצופים במטווח

איתמר 12 ביוני 2013

שום מילה על זה שהשחקן שנחשב לדעת רבים (אני לא אחד מהם) לגדול מכולם או לאחד מהשתיים שלוש, פשוט לא עשה כלום היום? עזבו את ההחטאות הבן אדם לא לקח אחריות כל החצי הראשון.
לא מאמין שמייקל או קובי היו נותנים לעצמם להפסיד במשחק גמר בצורה הזאת.. חלביות לשמה

c web 12 ביוני 2013

אל תפתח את תיבת הפנדורה הזאת
מניסיון זה לא נגמר טוב :)

matipool 12 ביוני 2013

הוא כבר פתח את התיבה , אין מה לעשות (-:
לא מאמין שיש מישהו שחושב שלברון הוא הגדול מכולם ( אני מניח שהכוונה בכל הזמנים ) . גם לא שני או שלישי .
ולקובי זה כן קרה .

גיא ד 12 ביוני 2013

אפשר לפתוח. לברון הסריח את המגרש וביחד עם הגשם שירד היום באולם היה הסיבה העיקרית להפסד של ההיט.

הוא לא יכול להרשות לעצמו להעלם ככה, הוא חייב לקחת אחריות (אגב זה לא אומר בהכרח לזרוק 30 פעמים לסל, יכול להיות גם דרך הגנה ו/או אסיסטים) גם אם הוא יכשל בסוף.

איציק 12 ביוני 2013

סתם בתור הזיה, האם יתכן שרג'י מילר מהקהל עושה ללברון את התנוע שעשה לספיק לי מהמגרש :-)

c web 12 ביוני 2013

טוב אם פתחתם…
לי המשחק הזה רק הוכיח שוב פעם את מה שאנשים בוחרים לא לראות – לברון איבד לגמרי את האמון בקליעה שלו ומסתמך אך ורק על חדירה.
הדהים אותי לראות את דני גרין עומד ביחד עם דאנקן מאחורי בוש או אנדרסון ופשוט נותן ללברון מבט פנוי לגמרי לשלשה או סתם זריקת חצי מרחק ו"המלך" פשוט לא עושה עם זה כלום. עד שהוא כבר זרק הוא פגע בעיקר בטבעת וגם מה שהוא הכניס בסוף(רצף של איזה 7 נקודות רק מזריקות) היה כמובן בזמן שהספרס כבר הובילו באיזה 20 הפרש.
מיאמי פשוט נראים כמו קבוצה אחרת לגמרי מאיך שהם היו כל העונה הזאת וגם רוב הפלייאוף הזה

טל 12 ביוני 2013

כבר נפלת על זה בפוסט הקודם עם האגרוף- כל משחק הוא קרב חדש, בטח כשהתוצאה 2-1.
כל מה שקורה בסדרה הזו עד עכשיו לא היה צפוי- צ׳אלמרס , אלן ומילר מנצחים השני, ניל וגרין את השלישי- מישהו העלה על דעתו?
לאט לכולנו…

דני 12 ביוני 2013

131-92 לסלטיקס על לייקרס – משחק 6 גמר 2008

Martzianno 12 ביוני 2013

אני לא מבין על איזה ״לגאסי״ מדברים פה.
הלגאסי של לברון כוללת משחקי ענק לצד משחקי נפל לא מעטים, בהם הסתובב באזור החצי ועשה קולות של שטיח פרסי.
זה האיש, זאת המורשת. שחקן עונה רגילה ענק, שחקן פליי אוף ככה-ככה.

גיא ד 12 ביוני 2013

הצהרה יומרנית משהו… בכל זאת הוא כבר ניצח משחק אחד בשניה האחרונה בפלייאוף הזה והסדרה הזו עוד לא גמורה.

אין ספק שהיום הוא היה גרוע.

גיל 12 ביוני 2013

רונן, הבעייה רק מחריפה מהפוסט הקודם. מה יהיה עם קביעת השחקן המצטיין של הספרס? אולי זה יהיה גרין או אפילו לנארד שעושה עבודת מופתית על לברון?

לברון יקבל ביקורת והסדרה הזו עד עכשיו היא לא טובה עבורו. ההבדל בין מיאמי לספרס הוא בדיוק מה שאמרת. הספרס מתרכזים במחשבה לטווח הארוך לטובת הקבוצה ולא ברצון לחזק את האגו של שחקן בודד.

מעניין שדווקא שחקני המשנה של ההיט מחזיקים אותם בתמונה וזה משהו שהספרס יכולים לחיות איתו.

והמשחק הזה מוכיח שכל החשיבה המיסטית צריכה להקבר קבורת חמור. כל הדיבורים על זה שמיאמי תמיד מפסידים במשחק הראשון ומנצחים 4 רצוף או שאף קבוצה לא ניצחה פעמיים רצוף את מיאמי ולכן זה לא יתרחש הם חשיבות לא רציונליות. הסטטיסטיקה הבאמת חשובה היא שמי שמנצח את המשחק השלישי בסדרת הגמר אחרי 1:1 בפורמט של 2-3-2 מנצח ביותר מ90% את הסדרה.

אלעד 12 ביוני 2013

ביל סימונס בדיוק כתב עכשיו סקירה פנטסטית על הקריירה של דאנקן. מומלץ גם למי שלא אוהב את סימונס. יש שם את כל מה שאנחנו מדברים עליו כבר חודש – ההסתכלות לטווח ארוך של הספרס, האיזון בין כל השחקנים בקבוצה, האיכפתיות אחד מהשני….

מנגד, כשאני מסתכל על מיאמי, אני נזכר באמירה של מוטי דניאל על ההבדל בין לזכות בגביע עם מכבי לבין לזכות בו עם הפועל י-ם. הם נראים כאילו שהם רק רוצים שזה ייגמר כבר. גם אם הם זוכים בסוף (עדיין – מאוד אפשרי), אני לא רואה איך הקבוצה הזו ממשיכה ביחד בשנים הבאות. אין שם שום חדוות יצירה.

שמשון 12 ביוני 2013

שלום אלעד,
תוכל לצרף קישור לכתבה של סימונס? תודה.

אלעד 12 ביוני 2013

תגובה 8 של "עסק שחור"

איציק 12 ביוני 2013

גיל,
כיוון ש-SA ניצחה את המשחק הראשון, היא יכולה לחיות טוב עם האמירה שאף אחד לא מנצח את מיאמי פעמים רצוף. היא תסתפק במשחק כן משחק לא ועדין תהייה אלופה :-)

גיל 12 ביוני 2013

בהחלט. אין לי שום בעייה שזה מה שיקרה והם ינצחו במשחק השביעי. אני רק אומר שלדעתי זה ישבר במשחק הבא.

ברבור שחור 12 ביוני 2013

כנראה ראינו 2 משחקים שונים דורפן…
"מיאמי הובסה בגלל סיבה מאד פשוטה: נקבע במשחק הזה שיא שלשות לקבוצה בסדרת הגמר " – זה מעיד על הבנת משחק לקויה. כדורסל זה משחק פשוט מיאמי הפסידה (הושמדה) בריבאונד. והדאבל טים בתוך הצבע הוכח ככישלון רוב השלשות היו פנויות,וכן היה גם יום קליעה טוב בלי זה זה לא היה קורה…ונסכם זאת בכך..

WELCOME TO THE GREEN ZONE

עסק שחור 12 ביוני 2013

פארקר בספק למשחק 4.

איציק 12 ביוני 2013

אם אתה רוצה לדעת למה ספולסטרה השאיר את לברון, אני קודם כל היתי מסתכל מי יושב באיזה מקום מאחוריו וצופה בו, פאט ריילי. זוכרים מה הוא עשה עם הליקרס שהובסו נגד בוסטון… השאיר את כל הכוכבים שהתבוסה תיצרב בהם עד העצמות. את הדיבידנים ראו במשחק הבא. יתכן ותלמידו של ריילי מקווה שהשיעור שעבר לברון יעבוד כמו שעבד על מג'יק.

c web 12 ביוני 2013

חשבתי על זה גם כן
למען האמת לא חשבתי בכלל על הנקודה שדורפן העלה עד שלא קראתי אותה עכשיו
זה הרגיש כאילו ספולסטרה באמת רוצה שהם יסבלו את ההפרש 20+ הזה וראו את זה בזריקות שוייד ולברון לקחו באותן דקות. זריקות של "אין לי כוח" שבקושי פגעו בטבעת
אם ויש לו את המעמדביצים לצעוק עליהם איזה שעה אחרי המשחק יש מצב שזה בדיוק מה שיחזיר אותם להיות הקבוצה הדורסנית שהם היו בעונה הרגילה

אלעד 12 ביוני 2013

מעניין לראות איך מיאמי יגיבו. העניין הוא שנגד הספרס אין לך מושג איזה התאמות צריך לעשות. זה לא עניין של להתרכז בשחקן אחד יותר, להחליף שמירה על פארקר, או לתת לדאנקן צעד…
הנעת הכדור שלהם מושלמת. הם יגיעו לזריקות הפנויות שלהם כי הם לא מפסיקים לחפש אותן. והם קולעים באפקטיביות מדהימה עד עכשיו. לכל מי שקרא לניקס קבוצת התקפה טובה – הנה ההבדל. הספרס לא קולעים טוב בגלל שהם ב"זון", הם קולעים טוב כי פעם אחר פעם הם מגיעים לזריקות נוחות.

MJ 12 ביוני 2013

רונן, אני חושב שהסיבה שהוא לא הוציא את לברון כשעוד היו לו 4 נקודות היא שזה היה מוקדם מדי לוותר על המשחק, גם למראית עין. לברון קלע 9 נקודות באיזה דקה וחצי בסוף השלישי, ההפרש ירד לאיזה 15 ואז הספרס עשו בליץ בתחילת הרביעי ושם באמת כבר היה ברור שהמשחק גמור סופית.
ופה אני מסכים עם אלה שמעליי – הוא השאיר את הטריו בכוונה כדי שיספגו את ההשפלה.

אלון רייכמן 12 ביוני 2013

דורפן, נראה לי שסן אנטוניו נתנו לך כאן תשובה על טור "האגרוף" שכתבת. אני חושב שהסדרה הזו כוללת שתי קבוצות מספיק חזקות ומנוסות ששום תבוסה לא באמת תשבור אותן או תשפיע עליהן לשלילה לקראת המשחק הבא.

S&M 12 ביוני 2013

אין הגיון בתיאוריה שהצעת (שיפור השורה הסטטיסטית של לברון), כי הוא השאיר על המגרש גם את ווייד ובוש. לדעתי ספולסטרה חשב שהם יכולים לחזור, ולא חשב על הראש של לברון. הוא סתם שחק את השחקנים השחוקים שלו עוד יותר, וצריך ללכת הביתה בסוף העונה.
מאמן חלש מאוד. התפנו בסבב האחרון מאמנים רציניים יותר שיכולים להוציא מהזקנים של מיאמי הרבה יותר ממה שהוא מוציא מהם.

שניר 12 ביוני 2013

לא משוכנע שזו הסיבה , מיאמי בראשות לברון הראתה שבסטרץ' של 5-8 דקות היא יכולה לחנוק אותך בהגנה ולהתפוצץ עליך.
אולי לכך קיווה ספולסטרה.

rondi 12 ביוני 2013

וואלה רונן – בזכותך הבנתי סופסוף למה ספול התכוון במסיבת העיתונאים כשחזר על המנטרה – "we got what we deserved".
אני בטוח עכשיו שהוא השאיר אותם על המגרש לא כי הוא חשב שהם יכולים לחזור ולא כי הוא חשב שלברון ישפר את שורת הסטטיסטיקה שלו אלא בשביל לתת להם לאכול עד הסוף את הדייסה שהם בישלו.
אין לי מושג אם זה יעבוד או לא, אבל אם באגרוף עסקינן אז נראה לי שמה שפול מנסה לעשות זה זעזוע במערכת.

משהו לא טוב קורה במיאמי לאורך כל הפלייאוף הזה. ההיט לא מצליחים לייצר את הכדורסל הטוב שלהם ועדיין מתגברים על המכשולים לאורך הדרך. לברון נראה לי פוחד להיות דומיננטי מדיי על וויד, וויד נראה לי מתוסכל שהוא לא יכול להביא את היכולות שלו ובוש תמיד מקבל שיתוק ילדים כשהוא מרגיש מתח בין ההורים (ע"ע הבכי שלו אחרי ההפסד לפניי שנתיים).

מבחינת כדורסל נטו גם אחרי שלושה משחקים אני חושב שלמיאמי יש את הכלים לפצח את הספרס יותר מאשר להיפך. המשחק הזה היה אנומליה משום שלא זכור לי משחק כזה שוטף של הספרס ללא פרקר דומיננטי ולא זכורה לי הובלת כדור איכותית כזו של מאנו כבר שנים…

גיל – אתה מצחיק אותי שאתה מתחיל משפט בדי למיסטיות ומסיים אותו במיסטיקת המשחק השלישי…אני חושב שהמשחק הזה הביא אותנו לנקודת הציר האמתית של הסדרה ושהמנצחת של המשחק הבא תיקח את כל הקופה.

גיל 12 ביוני 2013

רונדי, זו הייתה בדיחה.

נחשון שוחט 12 ביוני 2013

שאלה רצינית – איזה say יש ללברון עצמו בעניין? כלומר, יש מצב שספולסטרה שואל אותו מה הוא מעדיף?

יכול להיות שזה גם עניין סמלי, שלא "זורקים את המגבת" – שהוא גם חלק מאתוס ומתדמית, וגם משדר שאתה מאמין ביכולת של השחקנים. נקודת המפגש בין השיקול הרציונאלי לבין שיקולים לא-רציונאליים בהקשר הזה היא לא תמיד ברורה.

Comments closed