מכל הציפיה שלברון ג'יימס "ישתלט על משחקים" שכחו שסדרת הגמר האינדוודואלית הטובה לכדורסלן במאה ה-21. שכללה את אותו קונצפט קצת פלואידי של "השתלטות" על משחק הייתה של דווין וויד ב-2006. קל מאד לזרוק באוויר סיסמאות כמו "וויד הוא הכוכב האמיתי ותנו לו את הכדור". זה פשוט לא נכון כבר ל-2013. לברון כוכב גדול בהרבה. אבל היום הוא החזיר את השעון לאחור בתצוגה אפית.
בינתיים יש לנו סדרה מרתקת אבל משחקים ככה-ככה. רק המשחק הראשון היה ראוי לשמו כהתמודדות. ואני מרגיש כך: מיאמי יכולה דווקא לחיות עם תפוקה של סן אנטוניו מהצבע, אבל היא חייבת לתקוף את משחק המסירות שלה כדי למנוע מטר שלשות.
62 Comments
מיאמי היט הגיעה לפלייאופס 2013. הסדרה הזו תלויה רק במיאמי. כשהם משחקים את המשחק שלהם לספרס אין סיכוי.
כל מה שכתבת על וויד מדויק!
נכון גם שהSPURS משחקים את המשחק שלהם למיאמי אין סיכוי
אני הזריקה של לברון ג'ימס – חזרתי. אני יפה וחלקה. 33 ב-60% – מה תגידו עלי?
אני החדירה של דווין וויד – חזרתי. שום ברך לא תעצור אותי. אני חדה ואכזרית. 32 ב-56% – מה תגידו עלי?
אני האגרסיביות של כריס בוש – חזרתי. ריבאונד, חסימות וגוף בצבע הם מנת חלקי. אני מטרייה, אני משאבה. 20 ב-57% מה תגידו עלי?
אני סדרת הגמר ואני הולכת ל-7 משחקים – מה תגידו עלי?
נגיד כך-
סדרה של 7, נעים להכיר ,אנא חזרי בשנה הבאה, תודה- סדרה של 6
לברון צריך מריאנו ריברה לידו. מישהו שיסגור את המשחק.
חחחחח הרגת אותי
לא רק במאה ה-21 אלא אי פעם
http://espn.go.com/nba/playoffs/2012/story/_/page/FinalsPerformances-1/greatest-finals-performances-no-1
וייד ובוש הופיעו היום למשחק,לראשונה בפלייאוף 2013,והגיע הזמן כי חודשיים הם בגדר נעלמים.המספרים שלהם עד היום בפלייאוף היו פתטים,ולכן מיאמי הייתה תלוייה בלעדית בלברון וזה לא בריא לאף קבוצת ספורט.היום לברון חזר לעצמו והיה דומיננטי כהרגלו(עד הפיינלס היה מעולה,אבל במשחקים 1-3 נגד הספרס לא היה דומיננטי).
עכשיו זה הטוב משלוש.אני מאוד אופתע אם מיאמי לא עושה B2B
תודה על הלינק – דירוג שמוכיח עדכמה ה-PER של הולינג'ר זו סטטיסטיקה הזויה ולא רלוונטית לכלום.
מספיק שתרד לאיזכור הראשון של שאקיל שקלע יותר, לקח יותר ריבאונדים ומסר אותו מס' אסיסטים באחוזים גבוהים יותר כדי להבין שהסטטיסטיקה הזו מביכה. מי כתב את זה, אמא של ווייד ?
משה
אני רק השליח,אז don't kill the messenger .
Player efficiency rating =PER
אתה יכול לקרוא כאן אודות PER
http://en.wikipedia.org/wiki/Player_efficiency_rating
http://www.basketball-reference.com/about/per.html
ניצן
לא נקטתי עמדה לחיוב או לשלילה של הנוסחה ,רק ציינתי עובדה שלפיה הפיינלס של וייד ב 2006 היתה ההופעה הכי גדולה של שחקן אי פעם בסדרת גמר,שוב,לפי הנוסחה.
אני אישית שונא את וייד,שונא.
זו הסיבה שוויד כל כך מרגש אותי יותר מכל תצוגה אפית של לברון. הוא משתייך לבני האנוש וכל תצוגה שלו היא לפנתיאון. כמה שאני לא אוהב את מיאמי כקבוצה, מרגש לראות את וויד בתצוגה שלו היום.
מסכים איתך שלברון כוכב גדול יותר, אבל מיאמי לא לוקחת אליפות בלי וויד. ככה זה היה שנה שעברה וככה זה יהיה כל הזמן שהם משחקים ביחד.
לסן אנטוניו אין מענה ללברון ווויד או אפילו שישים אחוז וויד ביחד.
כשאני רואה משחק כזה של וויד אני תוהה שוב לגבי שימוש בסמים בנ.ב.א. מוזר לי שזו הליגה היחידה שלא הייתה בה שום שערורית סמים גדולה. יותר מוזר ללי איך יכול להיות ששחקן שנמצא בשפל כמעט חסר תקדים עבורו במשך חודש וחצי נותן משחק כזה. (לא עוזר גם כשאני מביט הצידה למבנה הגוף של לברון היום לעומת 2006 התהיה הראשונה שלי היא שוב לגבי חומרים אסורים)
ורק להבהרה – אין לי שום דבר נגד מיאמי, אני מניח שזה נפוץ בכל הליגה.
לא הבנתי מה הקשר בין יכולת קליעה לסמים
באמת? זה ששחקן הבליח במשחק טוב אומר שהוא לוקח סמים?
גם אני חשבתי על זה, ומאותן סיבות.
ול"הארכיון" – זו לא "הקליעה". אתה איך שהוא שיחק.
ראית כמה פעמים הוא חדר לסל?
ראית כמה פעמים הגיע עד לטבעת?
ראית כמה פעמים חסם, וחטף, ורץ למתפרצות?
ראית כמה פעמים השתטח על הפרקט לכדורים?
כל הדברים האלה שהוא לא היה מסוגל לעשות עשירית מהם עד לפני יומיים, בגלל שהוא מבוגר ופצוע וכואב לו?
זו ציניות ממדרגה ראשונה.
ווייד הוא כוכב על היסטורי – הוא חי מהתעלויות ברגעי האמת.
אף אחד לא שואל איך דאנקן העלה את רמת המשחק ( וספציפית את כמות החסימות שלו ) בעונה האחרונה, ובצדק. זה מה ששחקנים גדולים עושים.
רק אבהיר: אני ממש לא חושד בדאנקן בשום דבר למעט עבודה קשה ומחויבות גדולה לקבוצה.
אני יודע שזו ציניות, אבל זו המציאות של לעקוב אחרי ספורט שגרמה לי לחשוב ככה.
מי יודע אולי עוד כמה שנים נדע את "האמת"
למה ללכת ישר לסטרואידים?
ישנם קוקטיילים חוקיים לחלוטין שעושים פלאים לאזורים פגועים. שאל את פויול, שכבר שנה וחצי חי מהתרופה הזו.
בגלל זה אתה תראה אותו, וכמוהו גם את וויד, נחים בכל רגע אפשרי.
ואני לא מדבר על כמות הדקות, אלא על סגנון המשחק.
וויד יעדיף כמה שפחות מגעים פיזיים, כמה שפחות ניתורים מסוכנים, כמה שפחות השתטחויות לפרקט וכו'.
עד שיגיע הרגע בו מיאמי עם הגב לקיר, וצריכה אותו במיטבו. ברגע הזה הוא יקבל את זריקת הפלאים של דר רוסונובסקי בגרסתו האמריקאית, ויתנפל על כל כדור כאילו 2006 הייתה אתמול.
אין כל קשר לסטרואידים. מדובר בתרופות פלאים מזיקות אחרות. כאלה שהן לגיטימיות וחוקיות בעולם הספורט.
המחשה קטנה – רשמתי בגוגל "יוסי בניון זריקות קוקטייל"
כדי להיזכר בימים עברו. ציטוט קטן מכתבה על ויכוח בין מכבי חיפה לנבחרת ישראל על שיטות הטיפול להן זוכה יוסי בניון מרוסונובסקי מיודעינו:
עם זאת, במכבי חיפה לא מרוצים בלשון המעטה מהטיפול שמקבל בניון בנבחרת ומהזריקות של ד"ר רוסנובסקי. רופא הקבוצה, ד"ר מיכאל בסר, אמר ל-ONE:
"אנחנו לא רוצים ולא מסכימים שיוסי יקבל זריקות מד"ר רוסנובסקי. אני מסכים שימשיך לקבל טיפולי פיזיותרפיה, אבל לא זריקות. הודעתי אתמול לריצ'רד נילסן שיוסי לא יכול ולא מסוגל להתאמן, ואני לא בטוח שבמצב שלו הוא יכול לשחק. אני חושש שאם יוסי יתחיל להתאמן היום, הרגל שלו תחזור למצב הגרוע, כמו בשבת אחרי הפגיעה".
קצין העיתונות של הנבחרת, שאול אייזנברג, אמר בתגובה: "יוסי בניון ביקש ממני להבהיר לכולם שד"ר רוסנובסקי העניק לו טיפול מסור ומצוין, העמיד אותו על הרגליים ויש שיפור ניכר במצבו. לאור דבריו של בניון מיותר לציין שהוא מאמין ברופא הנבחרת ובטיפולו הצמוד".
כלומר הדוקטור מתמחה בהענקת זריקות שאמנם מזיקות לשחקן בטווח הארוך, אך מובילות אותו למצב שהוא מתפקד במגרש.
מקרה דווין וויד כמקרה יוסי בניון. מסתבר שיש דברים שכן הצלחנו ללמוד מהמקצוענים…
מבנה הגוף של לברון מ-2006 והיום!?
תלך אתה רק יום אחד בשבוע למכון כושר. עוד יום תשחק כדורסל, תשתדל לאכול בריא. ואחרי 6-7 שנים תהיה ענק!!!
בנאדם, אתה מדבר פה על תקופה של 10 שנים מאז שהבנאדם נכנס לליגה. כשכל שנה אחרי שהעונה נגמרת הבנאדם הולך למכון כושר וכל זה. ואני מאמין שגם במשך השנה הוא דופק אימונים פה ושם..
אז סמים בליגה הזאת, כנראה שיש. אבל זה לא ההוכחה לזה…
נכון לחלוטין. בכלל אנשים קופצים על עניין הסמים בענפי הכדור יותר מדי בקלות. ברגע שאתה לא עוסק ברמות הקצה – נניח כמו אתלטיקה או שחיה או משקולות – סמים הם לא הכרח. גם אם נדמה לאנשים שלמישהו יש כושר יוצא דופן.
משהו אמר אופנים?
אולי גלישה קרוס-קאנטרי…
איך מגדירים מקצועות קצה?
לקפוץ עוד 5 ס"מ, להתפרץ לסל חזק יותר, לשחק שלושה משחקי כדורגל בשבוע…
אני לא חושד בכשרים, רק היכן הקצה???
הנה הגדרה טובה: כל ענף בו המתחרה עם הכושר הטוב ביותר כנראה מנצח – ריצה, שחיה, אופניים, קרוס קאנטרי. כשלטכניקה יש מרכיב מרכזי כנראה שהביצועים הגופניים לא מחייבים סמים (למרות שלא שוללים).
כל הביצועים הגופניים הללו – קפיצה לסל, שלושה משחקי כדורגל בשבוע (באיזה קצב?) הם לא ביצועי קצה מבחינה אתלטית.
בענפים הללו סימנים לסמים הם שיפור מהיר בכושר או שינוי מבנה גוף בגיל מאוחר ועמידות לפציעות לא פחות מהכושר עצמו.
האם אתה בטוח?
כך החלקה אומנותית כדוגמא. יש בודדים בעולם (אולי רק אחד, אבל לא בטוח) שמבצע קפיצה עם ארבעה סיבובים. זה טכניקה אך גם יכולת קפיצה פנומנאלית. יתכן שחומרים משפרי ביצועים יגרמו לעשרות לקפוץ ארבעה סיבובים. איך תגדיר הפעם את הקצה שלך.
יש נבחרות שבמונדיאל קורסות במשחק השלישי (או שחקנים בודדים) אבל הם שחקנים טובים במשחק בשבוע. האם חומרים התורמים להתאוששות מהירה (או תא לחץ שהוא עדיין מותר אך מעלה שאלות) הם לגיתימיים לשימוש במונדיאל, רק בגלל שכדורגל מבוסס על טכניקה?
בכוונה אמרתי 2006 ולא 2003. הוא הגיע לליגה ב2003, ועד 72006 (בערך) נראה פלוס-מינוס אותו דבר. מן הסתם שהוא התחזק כשנכנס לליגה, אבל עד אז זה נראה סביר.
מה, 3 שנים של חדר כושר בכל יום לא הספיקו עד אז? ב6-7 השנים האחרונות אין עוד שחקנים בנ.ב.א שהתאמנו והלכו למכון כושר? איך זה שאין לנו עוד 5 small forwards בגודל של ג'יימס בליגה?
איך העמדה שלו קשורה?
יש בליגה עשרות שחקנים גדולים ממנו, חלקם לגובה וחלקם לרוחב. אף אחד מהם לא באמת קרוב ליכולותיו על המגרש, שקשורות לפיסיות כמו ליכולות טכניות ומנטליות ( אבל אולי הוא גם לוקח ריטלין, אז לך תדע ).
הסדרה הזו לא מגיעה ל-7 משחקים.
מיאמי סגרו היום את הסיפור.
דוויין ב-2006 גדול יותר מנוביצקי ב-2011?
כל משחק אופרה חדשה.
וויד הוא האקס פקטור הכי משמעותי שיש למיאמי להציע
מעניין אם יש לו באמתחת עוד משחק כזה.
וגם זכרונות מ2008 בקבוצה אחרת – ריי אלן במשחק מצויין
הוא אחד הטובים אי פעם.
או כמו שאמרו עליו פעם
The smoothest player ever.
וויד היה גדול היום בהתקפה, אבל וויד היה גדול הרבה יותר בהגנה!
6 חטיפות שלו היום + שמירה מעולה על כל שחקן שהוא שמר.
בכלל כשמיאמי משחקת הגנה חזקה לוחצת היא כל כך הרבה יותר טובה.
ואני מסכים לגמרי לגבי עניין השלשות, מיאמי היום סגרו מעולה את השלשות של גרין וניל ולא היו להם הרבה שלשות חופשיות והם יכולים לחיות עם ה- 20 של דאנקן, הוא לא זה שינצח לסאן אנטוניו את המשחקים.
אודי, 6-9 זה ממש לא לסגור מצוין.
מדובר על 100% אפקטיבי!
מיאמי התרכזו בלהוציא לפארקר את הכדור מהידיים, וכך ניל וגרין היו צריכים להשתתף גם בניהול המשחק ולא רק בארטילריה.
ועוד משהו בקטנה על לברון – נכון, זו לא סדרה טובה שלו, אבל הביקורות מוגזמות.
האם יש עוד שחקן פעיל שבשיאו המספרים הבאים היו נחשבים לסדרה חלשה:
21 נקודות, 12 כ"ח ו-6.5 אסיסטים. כל שחקן פעיל אחר (בשיאו!) כבר מזמן היה מוכתר ל-MVP של הסדרה עוד לפני שהסתיימה.
ד"א, אודי, בכמה משחקים מוכרעת הליגה הפופולרית ביותר בצפון אמריקה (NFL)?
יחסית למשחק הקודם מיאמי לא נתנו להם הרבה זריקות חופשיות מחוץ לקשת. הם אמנם קלעו ב- 50% לשלוש אבל יחסית הקליעות שלהם לא היו קלות והרבה מהם היו עם יד על הפרצוף.
מסכים לגמרי לגבי לברון, לפי דעתי גם הוא עושה הרבה דברים שפשוט לא נרשמים בסטטיסטיקה. ואין מה לעשות הביקורת אחרי המשחק הקודם הייתה מוצדקת.
NFL?? אין לי מושג
המשפט הראשון שנשמט: כשהפציעה לא מגבילה אותו
אם הספארס זוכים בסידרה, ה-MVP שלי הוא דני גרין. עד עכשיו ב- 4 משחקים: 19 מ-28 לשלוש. לא נראה לי שיש עוד מישהו בהיסטוריה שאפילו התקרב לזה.
צדקת כאשר כתבת אחרי המשחק הקודם:" … כי מה לעשות – ג'יימס כן נמצא תחת זכוכית מגדלת ואולי שורה סטטיסטית של בכל זאת 15 נקודות תשמור על המורל שלו יותר מכמה דקות מנוחה. …"
כמו שכתב המשורר:
You didn't know it you didn't think it could be done in the final end he won the wars
After losing every battle.
הספרס שיחקו גרוע ולא מסוגלים לתת שני משחקים רצופים טובים. פרקר נראה מוגבל ואולי לא היה צריך לפתוח וג'ינובילי הוא נון פקטור בסדרה. כל משחק חוץ מהראשון מוכרע ברבע השלישי ונראה שהקבוצה עם אחוזי הקליעה הטובים יותר תנצח. עד עכשיו המחליפים של מיאמי היו מצוינים והיום הצטרפו אליהם השלושה ובמצב כזה קשה לנצח אותם.
לגבי וייד והסדרה נגד דאלאס. צריך לזכור שהוא זרק 97 זריקות עונשין, הכי הרבה בהיסטוריה של הגמרים והשופטים שרקו על כל נגיעה בו בעוד דאלאס לא קיבלה שום כבוד.
אני דווקא חושב שהסיכויים של הספרס לא רעים. הם ממשיכים בטקטיקה של לתת להיט זריקות מרחוק או מחצי מרחק. ההיט לא הולכים לקו כמעט. היום הם הצליחו לרוץ, ובמשחק של התקפות מעבר אין קבוצה שיכולה להשתוות להם. הספרס צריכים לנסות לאבד פחות, להוריד קצב של משחק, והמטוטלת תחזור לכיוונם. מיאמי במשחק עומד מסוכנת הרבה פחות.
מאנו די מחוסל. רגליו אינן מתפקדות יותר ברמה הזאת. אבל השגיאה היותר גדולה של הפלח (כך אני מכנה אותו בהופס) היא שהוא נותן לספליטר לשחק. המשחק פשוט גדול מדי עליו. יש לו גיימר עליון בשם דהחואן בלייר. אילו היה מעלה אותו עם דאנקן, במקום ספליטר ודאנקן, כל מצב הסידרה היה אחר לחלוטין היום
מנחם, ספליטר הוא שחקן מצוין שגם מוסר טוב לגבוה. בלייר פשוט לא יציב ולא תורם כמעט כלום התקפית כשהוא על המגרש.
מנחם,
אתה כבר שנים טוען אותם דברים לגבי בלייר, אבל כל-פעם שהוא משחק רואים בשנייה שהוא ממש שחקן מוגבל.
אולי עוד יהיו לו כמה עונות יפות בהמשך, אבל באותה מידה אולי נפגוש אותו עוד כמה שנים בתור זר בליגה הישראלית…
צא מזה, הפעם ניחוש הדראפט לא ממש הצליח לך, היו הרבה אחרים שכן.
יש בסאן אנטוניו איזה מקל?
טוני פרקר, הוא כבר הזמין את הדיסק של המשחק בחיפה אתמול.
יש גזר
אם הספרס מנצחים במשחק הבא, מה שנראה הגיוני ביותר) נגיע למשחק שביעי וזה הולך להיות חתיכת משחק שייזכר לדורות. וכמו שווייד חזר הלילה גם פארקר וג'ינובילי יחזרו.
ודני גרין מעולה בהתקפה אבל בהגנה הוא הסיבה העיקרית לחזרה של ווייד.
דני גרין שמר רוב המשחק על מילר. לפופוביץ נתן לדיאו לשמור על ווייד, והופתעמהחזרה של הצעד הראשון של דוויין לחיים. זה חלק מהסיפור של המשחק המופלא של ווייד. אני חושש שווייד יגמור כמו ריד צולע לכל החיים בכאבים איומים
מהשחק השביעי הוא למעשה המשחק הבא- מי שתנצח אותו תזכה באליפות.
בעניין האשמות התכשירים.
בגלל שיש לי עבודת יום, ואני גם במעין חופשה ומשתדל לעשות דברים תיירותיים במקביל- אני רואה את המשחקים עם רד בול.
בספורט אילוסטרייטד שיצא אתמול ישנו מאמר של 6 עמודים על דוויין. בעיקר על פציעת הברך שלו. הוא משחק עם פיקת ברך שה-FASCIA שלה נקרעה, והיא עצם חופשית המסוגלת לנוע די בחופשיות תחת עורו. היה לי פעם שחקן כדורגל שקרתה לו אותה פציעה והרופאים "מצאו" את פיקת הברך תחת העור באמצע השוק.
פיסת הברך מוחזקת אצלו ע"י תחבושות, והוא סובל כאבים רציניים ביותר,בלי להוציא מילה.
והלחץ עליו של גידול ילדיו (והוא מגדל גם את בנה בן ה-11 של אחותו) הוא אדיר.
הבנאדם הוא ווינר. גיימר שאין כמוהו. השחקן האהוד עלי מכל שחקני ה-NBA מאז שלארי בירד פרש, ואחריו מייקל ג'ורדן. הוא היה מיאמי היט אמש. הצורה בה התחיל את המשחק הדביקה את כולם.
אני גם מת על ווייד. בגלל זה אני לא מבין איך הוא הסכים לתת את הקבוצה שלו, את העיר שלו, על מגש של כסף ללברון. זו לא התנהגות אמיתית של ווינר.
דווקא ההופעה היום של בוש הוכיחה שהוא כן סופרסטאר. מנגד (ולמרות הסימפטיה שלנו לבחור הלבן והקירח שעולה מהספסל ומזכיר לנו את אחד השכנים שלנו), הסדרה הנוכחית מוכיחה כי ג'ינובילי הוא הכל חוץ מסופרסטאר. אני לא יודע כמה הוא מרוויח, אבל אם הספרס רוצים לחזור גם בשנה הבאה לגמר הם צריכים להביא כוכב אמיתי במקומו.
ג'ינובילי בשלהי הקריירה שלו והוא היה סופרסטאר אנדרייטד במשך שנים. אני עדיין חושב שיש לו מה לתרום והוא עוד יכול להכריע את הסדרה.
ג׳מובילי נמצא היום במקום של ריי אלן לפניי שנתיים. הוא צריך להתאים את המשחק שלו משחקן מוביל לשחקן רוטציה עם ערך מוסף. דווקא במשחק הקודם למרות שלא קלע הרבה הוא היה מצוין בהנעת הכדור וריווח ההתקפה וגם התפוצצות התקפית שלו היא עדיין אופציה. הלילה הוא היה זוועה. אני חושב שבשנה הבא קווי לאנרד יהיה הרבה יותר דומיננטי.
בכל מקרה, משחק ההגנה שלו היה נרפה להחריד. פופוביץ' צריך לנסות להחזיר לו את הביטחון. השאלה היחידה היא האם יש זמן..
לפני שנתיים כבר אמרו את זה על דאנקן. לא הייתי מספיד את דינובילי כל כך מהר. למרות שהוא בטוח כבר לא יהיה דומיננטי כמו בעבר
סדרת הגמר הכי טובה של שחקן בהיסטוריה הייתה של מייקל ג'ורדן ב- 1993 נגד הסאנס:
41.6 נק', 8.5 ריב', 6.3 אס', 51% מהשדה.
זה עדיף על הנתונים של דווין וויד מ- 2006:
34.7 נק', 7.8 ריב', 3.8 אס', 46% מהשדה.
כמובן שאתה צודק, אלא שדורפן כתב "במאה ה-21"
צודק
מיאמי שוב הדגימה שכשהיא מעלה הילוך באינטנסיביות אף קבוצה לא יכולה עליה. בטח לא הספרס.
מיאמי ב-6.
נו, עכשיו אתה צריך לשנות שוב את הניבוי למיאמי ב7.