כשקורה מה שלא קורה

האם הפתעות הן מדבקות?

dd

הסיכוי שנדאל יעוף בסיבוב מוקדם בטורניר גרנד סלאם הוא קטן, קטן מאד, איכשהו קיים, אבל לא היו עדויות לכך שהוא קיים בסיבוב ראשון. הסיכוי שפדרר יעוף בסיבוב שני בווימבלדון או באיזשהו טורניר גרנד סלאם הוא כמעט שלא קיים. מחלקת המחקר של הבלוג מוסרת לי שהסיכוי ששני הדברים יתרחשו בשנה אחת הוא בערך 0.003689 אחוזים.

(נ.ב. למרות שיש סיכוי טוב שמישהו בתגובות יכתוב שזה היה די ברור לו שזה עומד לקרות. לי לא!)

האמת שאין מחלקת מחקר ואין לי נתונים על כך אבל באיזשהו מקום תמיד נדמה לי שהפתעות הן מדבקות. שדווקא לא כל כך מפתיע שסנסציה סנסציונית נופלת על סנסציה סנסציונית. זו התחושה שהייתה לי במונדיאל של 2002. ולפעמים יש טורניר מכללות כזה. ליגת האלופות ב-2004 הייתה כזו. ולפעמים גם טורניר טניס כזה. או מחזור כדורגל כזה. למרות שלא כזה! נדאל סיבוב ראשון ופדדר סיבוב שני? מישהו הגדיר זאת יפה לפני כמה דקות בתגובה לפוסט הקודם: ווט דה פאק?

אבל אין לי נתונים מספריים, אם בכלל אפשר לנסח נתונים כאלו.

אבל נדמה לי שבכל זאת יש הגיון מסויים בשגעון. הפתעה קצת מדרבנת הפתעה. די ברור לי שאנדרדוג אחד נותן השראה לאחר. גם די ברור לי שפערי הרמות בטניס הם אמנם גדולים אבל לא כאלו שמצדיקים את מה שהיה בשנים האחרונות – שהפייבוריטים לא מפסידים כמעט בכלל לפני סיבוב חמישי ולרוב לא לפני שהם פוגשים זה בזה. אז באמת גל של השראה שעובר בין שחקנים עם איזשהי חוסר חדות של הבכירים – ודברים קורים. למרות שיש לציין: לא דברים כאלו! מה שקרה כאן הוא משהו שלא קורה!

אבל אם הצד של החלשים ברור. העניין הוא שנפילת פייבוריט אחד לא אמורה להשפיע על האחר – אלא דווקא לתת לו השראה. האם רוג'ר פדרר כבר נשם לרווחה מכך שהוא לא יפגוש את נדאל – מפגש מאד לא אהוב עליו – בטורניר הזה. הממ…. אני לא נוטה להסבר הזה. כי היציבות הפדרריאנית לא באה מכך שהוא מחשב חישובים. כך שזה אכן מצב מפתיע. אכן מצב של ווט דה פאק!

נ.ב. התפקיד שלנו כאוהדים, למרות האהדות שלנו, הוא להנות מהמצב הזה. כי אנחנו חיים בעידן מוטה הפייבוריטיות הגדול ביותר בתולדות הספורט.

וויין רוני לאן
איש המאה מטר - הכירו את אסף מלכה

89 Comments

יורם אהרוני 26 ביוני 2013

כל מה שאני יכול להגיד הוא שהשחקן היותר טוב היום ניצח. כבר כמה שנים אני רואה את פדרר מנצח משחקים בוימבלדון רק מאחר שהוא מגיש טוב יותר מן היריב. היום היריב (מי זה היה?) הגיש טוב ממנו ושיחק טוב בהרבה ליד הרשת. זה מה שיפה בספורט. הטוב מנצח עם אסים ולא מי שהקהל שולח לו אס אם אסים.

מתן גילור 26 ביוני 2013

חבל לי מאד על ההפסד של פדרר.
אני מרגיש כמו המשחקים האחרונים של זידאן או ג'ורדן.
אתה יודע שתכף זה נגמר ואתה רק רוצה לראות עוד זכייה אחת, עוד ניצחון אחד, עוד ווינר אחד…

אלעד ב. 26 ביוני 2013

דורפן-
מה דעתך על השאלה הבאה:

ראו שסטחובסקי שאל משהו את פדרר ליד הרשת ופדרר הניד ראשו בשלילה. אנחנו תיכף, אולי מחר, נדע בוודאות מה הוא שאל, יש נשמות טובות שיידאגו למידע הזה.
אני מניח, בוודאות של 99%, שהוא שאל אותו: "האם היית פצוע?"

ועכשיו לשאלה שלי: האם אתה חושב ששאלה כזו (בהנחה שאכן נשאלה) רק מראה על חוסר האמון של היריב שהוא באמת היה מסוגל לנצח?
כלומר, הוא לא *באמת* האמין שהוא מסוגל לזה והשאלה הזאת היא בבחינת "תצבוט אותי לראות שאני לא חולם" או משהו כזה.

אגב, דעתי היא שפדרר לא היה 100% כי הוא לא רץ הרבה אבל קשה לי להאמין שהוא היה פצוע…מה גם שכמו שאמרתי על נדאל, לא היה לו כל כך ממה להיפצע.

אבל השאלה הזו ליד הרשת פשוט ממחישה לדעתי כמה היריבים הנחותים לא תופסים בכלל שהם יכולים לנצח.
אגב, זה ברור שהוא הולך לעוף מול יורגן מלצר בסיבוב הבא…דארסיס אפילו לא עלה למשחק השני שלו.

ועוד דו"ח פציעות: היו היום 8 פרישות עקב פציעה…כנראה שאזרנקה צדקה כשאמרה שהדשא חלק.

דורפן 26 ביוני 2013

לדעתי הוא שאל אותו "אתה מכיר מלון טוב בלונדון כי הזמנתי רק עד היום…" (השחקנים מקבלים מלון).

אגב, בהקשר הזה איטליה נתנה לצפון קוריאה את המלון שלה ב-1966 לאחר שזו הדיחה אותה.

ואני משער שבאמת שאל על הפציעה. אבל בפציעה לא מפסידים כשכל מערכה הולכת ל-7.

אלעד ב. 26 ביוני 2013

הוא אשר אמרתי…קשה לי להאמין שהוא היה פצוע.
אבל לא ענית על השאלה…מה אתה חושב שזה אומר על השחקן המנצח?

מכביסט טירון 26 ביוני 2013

טוב, תיאוריה חדשה:
אלה הבריטים הארורים האלה! העוכרי פדרר האלה ימח שמם! חצי סבב סיממו, והכל בשביל מה?? בשביל שמארי הלוזר הזה יקח כבר את ווימבלדון, ולמלכה יהיה על מה לשוחח עם האורחים בשעת התה. אמרתי לפדרר שבשום תה אין כל כך הרבה נענע, אבל שהוא יקשיב לי? בזיון! יש להכריז על הקמת ועדת חקירה והעברת הטורניר לרמת השרון עד להודעה חדשה.
ובנימה רצינית יותר. דורפן ציין תגובה שלי!!! אני יכול להכניס את זה לקורות החיים שלי רטרואקטיבית?
עכשיו אני צריך שבוע בשביל להדחיק. אין ווימבלדון. צריך ללמוד קצת על אופניים. טור דה פראנס, היר איי קאם!

אסף רביץ 26 ביוני 2013

אם סטטיסטיקה נבנית על נסיון העבר, אז הסיכוי הסטטיסטי שזה יקרה הוא 0%. מאז שפדרר הוא פדרר זה לא קרה. מאז 2004 הוא לא הפסיד לפני רבע גמר ולא לשחקן שמדורג מתחת ל-12 בעולם באותו רגע.

והוא לא שיחק רע היום, ממש לא. סטקובסקי או איך שכותבים את זה החזיר ברשת כדורים שפדרר לא רגיל שחוזרים בעשור האחרון. סרב אנד וולי ברמה הגבוהה ביותר. אני מקווה שהוא יגיע רחוק, מזמן לא היה שחקן סרב אנד וולי שהגיע רחוק. זה אפשרי, ההגרלה פתוחה לגמרי באיזורים שלו. כל כך פתוחה שהאפשרות של דרבי פולני ברבע גמר היא אופציה סבירה.

דורפן 26 ביוני 2013

עכשיו שכל אלו אמרו שהם מאד עקבו אחרי הקריירה של דרסיס יגידו שהם מתמצאים גם בקריירה של סטחובסקי..

c web 27 ביוני 2013

האמהות שלהם לא יודעות שהם שחקני טניס! זה תחביב בנוסף לעבודה הרגילה שלהם בתור מאבטחים או משהו

אמיר א 26 ביוני 2013

הגנן של ווימבלדון לא ימשיך זה בטוח…
מה שכן פדרר כבר כשנתיים מגיע לרבעי גמר של גראנד סלמים
כיוון שהיריבים החלשים נתנו לו כבוד למרות שהוא כבר לא בכושר פיזי וכושר משחק של פעם.
פדרר עם כל הצער שבדבר סיים את דרכו כשחקן מוביל, ולטעמי צריך לפרוש בשיא אחרי סיום העונה הזו (בתקווה עם גראנד סלאם בארה"ב).
מה שכן נדאל מנגד פשוט לא יכול להמשיך לצערנו לשחק טניס כל השנה ויצטרך להתמקד בטורנירים מועטים (עונת חימר, אוסטרליה ארה"ב ועוד כמה טורנירי הכנה) זה יגרום לו לרדת בדירוג אבל להמשיך לנסות לשבור את שיאו של פדרר בזכיות בגראנד סלאמים.

גלן 26 ביוני 2013

טוב אנחנו מתעסקים עם הרננדז. בכל זאת עונת מלפפונים אמריקאית יש יותר אקשן.

הופמן 26 ביוני 2013

מעבר להשראה המידבקת של האנדרדוגים, יכול להיות שגם הפייבוריטים מקבלים איזה פיק ברכיים כשהם רואים את האחרים נופלים אחד אחד

בני תבורי 27 ביוני 2013

הופ,
פסיכולוגית, פייבוריט לעולם יהיה בעמדת נחיתות מול האנדרדוג.

no propaganda 27 ביוני 2013

לא מסכים, המצב קצת יותר מסובך.

שתי תרחישים אלטרנטיביים:
1. הפייבוריט מתחיל חזק מאוד ומתחיל לדרוס ההאנדרדוג מאבד לגמרי את הביטחון והפייבוריט מנצח בקלות. זה תרחיש שקורה המון בטניס.

2. הפייבוריט תופס יום רע אבל מחזיק מעמד במצב של תיקו ואז כשהאנדרדוג מתחיל להאמין בעצמו, מנחית סאקר פאנץ' ומוציא את הרוח מהמפרסים של האנדרדוג. קורה המון בכדורגל.

בסופו של דבר זה עניין של לא להילחץ, פדרר היה פעם מלך בלא להילחץ. סמפראס היה אפילו יותר טוב, הוא בכלל היה נראה לפעמים כאילו הוא משחק בעולם מקביל.

איציק 27 ביוני 2013

בודג היה מלך הלא להילחץ.
לא זכור לי הפסד של בור במערכה חמישית (מניח שקרה אבל לא זוכר זאת).

יריב 27 ביוני 2013

לפי ה ATP, המאזן של בורג במערכה חמישית הוא 24-6. לפדרר מאזן נמוך יחסית (22-17), נמוך במיוחד ביחס לטניסאים גדולים אחרים. לנדאל, דיוקוביץ' ומארי אחוזים טובים משל סמפראס (שעומד על 33-15).
http://www.atpworldtour.com/Reliability-Zone/Reliability-5th-Set-Record-Career-List.aspx

איציק 27 ביוני 2013

יריב תודה, מעניין מאוד. בורג נימצא כרגע ראשון בין אלו שהיו ראשונים בעולם.
אצל פדרר דוקא נראה לי מעניין אחוזי ההצלחה בשוברי שיוויון. נראה לי שהוא היה מעולה בזה עד ליפני שנתיים שלוש, מאז גם בתחום זה יש לו ירידה.

Drazick 27 ביוני 2013

זה הסוד והאשליה אצל פדרר, זה רק נראה שהוא כזה טוב :-).

איציק 27 ביוני 2013

זו רק אשליה או שהוא גם לא כל-כך גרוע…

יואב לוי 26 ביוני 2013

בעיני זה טורניר היסטורי,גם אם הוא לא יוליד כוכב על חדש,הכוכב של הטורניר כרגע הוא הדשא לעניות דעתי,אבל הוא היסטורי במובן שהוא מסיים תהליך שכבר התחיל,תחילת הסוף של עידן הפייבוריטים האולטימטיבים,הקונספט נסדק,כולם פגיעים,אני מוצא את זה מעניין מאד,מעניין מי מהאריות הצעירים ירים את הכפפה.

אלעד ב. 26 ביוני 2013

אם ניקח פרופרציות לרגע, ווימבלדון לאורך השנים תמיד סיפק הפתעות מהסוג הזה…רק שנראה שיש יותר מידי בשנה אחת שזה כבר מוגזם.

בטוח נדאל שילם משהו לסטחובסקי כדי שיתאמץ קצת יותר ויהיה לו עם מי לדוג השבוע במאיורקה.

גיל 26 ביוני 2013

מה בדיוק מוגזם בהפתעות? יותר טוב שיהיו כמה שיותר.

צור שפי 27 ביוני 2013

אבל אם יהיו המון הפתעות אז זה כבר לא יפתיע. נדירותן אומנותן.

גיל 27 ביוני 2013

אני לא מסכים, זה עדיין יפתיע. אם כל טורניר מכאן והלאה יהיה מלא בהפתעות זה לא יפתיע אבל טורניר בודד?

מכביסט טירון 26 ביוני 2013

אם בסוף דג׳וקוביץ׳ מנצח אני קופץ מהתמזה. לטורניר כל כך מפתיע מגיע זוכה מרענן, עם עדיפות לכל טניסאי שאינו מהטופ 5. נראה לי שכרגע החיבה שלי עוברת לסטחובסקי שאצלו גם סגנון המשחק הוא חדש-ישן, ואם כבר הפתעה אז עד הסוף, למרות שהוא בטח יודח כבר בסיבוב הבא אם לא יפצע לפני. דרך אגב, מישהו מהסנסציות נחשב כהבטחה צעירה?

matipool 27 ביוני 2013

תכין בגד ים / חליפת צלילה .
65% דג'וקוביץ' , 35% מארי . אף אחד אחר לא יכול להיכנס באמצע .

c web 27 ביוני 2013

+1 ל MATIPOOL

גלעד פרידמן 27 ביוני 2013

ארנסטס גולביס נחשב בצעירותו להבטחה. שלא קיימה, מיותר לציין. כמו רבים וטובים אחרים כמו דונאלד יאנג, ברנרד טומיץ', גאל מונפיס, אנדי מארי ונובאק דיוקוביץ'.

איציק 26 ביוני 2013

אני לצאערי לא ראיתי את המשחק, אבל ההסתברות שלך ניראת לי מאוד גבוה על פניו. בעיניינים כאלו היתי פונה ל-R2D2, הוא מומכה לחישוב סיכוים אפסיים.
מהקטע הקצר שראיתי נראה שהוא לא פצוע כי אם מפחד להיפצע ומשחק זהיר, רץ צעדים קטנים ולא מנסה להחליק כמו שמקובל. בכול אופן מעניין מי יגיע לרבע גמר כדי להיתמודד מול זה שידיח את מארי, כדי לעלות לגמר מול מי שידיח את נולה.
אני לא חושב שפדרר הפסיד בגלל שהריצפה עקומה, אבל היו הרבה שחקנים אחרים שכן נפצעו או החליקו מסוכן ויצאו בשן ועין. משהו צריך לבדוק מה לא בסדר בדשה השנה. סנסציות היו גם בשנים שעברו, וגם פציעות היו, אבל מיצבור כזה של פציעות עקב החלקה או סיבה אחרת לא זכורה לי.

אלעד ב. 26 ביוני 2013

והנה התייחסות רשמית של מנכ"ל ווימבלדון לנושא הפציעות היום:
http://www.wimbledon.com/en_GB/news/articles/2013-06-26/201306261372272535913.html

הוא אומר שזה אכן מוזר וליבו עם השחקנים אך הוא טוען שהדשא אותו דבר כמו בשנים עברו ושזה לא חריג להחליק על דשא.

צודק, אכן לא חריג…אבל כל כך הרבה בשלושה ימים?
שארפובה לבד החליקה היום 3 פעמים במשחק אחד!

אסף THE KOP 26 ביוני 2013

שיעלו עם פקקים.

אלעד ב. 27 ביוני 2013

אסור…זה יהרוס את הדשא.
וגם אם לא, יש חוקים ברורים אלו נעליים מותרים להשתמש.

איציק 26 ביוני 2013

אני לא יודע מה זה בידיוק אומר ואיך אמור להשפיע, אבל אמיר וינטרוב אומר שידידיו התלוננו שהדשה קצר מידי. האם זה משפיע על החלקות יתר, לא יודע, אבל הסטטיסטיקה מראה שמבהו לא בסדר. לומר שהכל כרגיל לא הופך את הכל לכרגיל.

אלעד ב. 27 ביוני 2013

מסכים איתך לגמרי…מה ציפית שהוא יאמר? שייקח אחריות?
מקסימום יפטרו את הגנן הראשי.

D! בארץ הקודש 26 ביוני 2013

רונן,
המשפט האחרון שלך מדכא.

אלעד ב. 26 ביוני 2013

אני רק רוצה להזכיר למי ששכח:
1. פדרר היה קרוב מאוד להפסיד בסיבוב הראשון של ווימבלדון 2010 לאלחנדרו פאלה…
2. הוא כמעט הפסיד בסיבוב השלישי בשנה שעבר לג'וליאן בנטו. היה רחוק 2 נק' מהדחה לאחר שפיגר 2-0 במערכות והמערכה השלישית (או הרביעית) הלכה לטייברייק.
3. נדאל כמעט הפסיד לג'ון איזנר ברולאן גארוס 2010 בסיבוב הראשון או השני…היה בפיגור 2-0 במערכות והמערכה השלישית הייתה די צמודה.

ויש עוד הרבה דוגמאות…כך שלא צריכים להיות מופתעים *לגמרי*.
כבר היו תקדימים וצריך לזכור שבסוף זה עניין של יום נתון. אין פה הרי ליגה שמודדת יציבות לאורך תקופה. הפסד אחד ואתה בחוץ.

שי 26 ביוני 2013

That's exactly the point: If you play your best game vs Federer, you might steal a set or two and then he simply tries a little harder, playing his absurdly flawless game, and wins the match.

(Sorry, without Hebrew at the moment)

אלעד 26 ביוני 2013

אכן, עידן מוטה הפייבוריטיות הגדול ביותר בספורט. ואנחנו הצופים מקבלים זאת בברכה – כי אנחנו תמיד רוצים את הכי טובים שישחקו את המשחק הכי טוב. אבל זה קצת משעמם. בספורט יחידים כמו טניס אין הרבה מה לעשות. בספורט הקבוצתי יש מה לעשות כדי ליצור יותר איזון. אין סיבה ש-4 הקבוצות הטובות בספרד יהיו ברצלונה, ריאל והספסלים שלהן, לדוגמא.

גיל 26 ביוני 2013

העולם כמרקחה היום. יום ספורט מטורף (אם אפשר לקרוא להאשמה ברצח ספורט), ושבועיים אחרונים של ספורט עוצר נשימה. לגבי פדרר, התחושה שלי היא שהוא באמת נחלש משמעותית כי היום זה לא שהוא היה כזה גרוע. הוא שיחק טוב, עשה כמה שטויות אבל לא נראה מוגבל או פצוע אלא פשוט הפסיד ליריב יותר טוב. עכשיו צריך רק שג'וקוביץ' יפסיד והדרך של מארי סלולה להיסטוריה (בטח אחרי שכתבתי את זה הוא יהיה הבא בתור לעוף).

ניינר 27 ביוני 2013

ראיתי השבוע בוימבלדון שהשקו את הדשא בלי סוף לאחר סיום המשחקים. מה שכן, הדשא נראה נהדר, קצוץ היטב ומטופח אז לא נראה לי שצריך להאשים את הגנן.
אבל כל זה הסטוריה-השאלה הבוערת היא איך הפאטס יסתדרו בלי שני הטייט אנדס שלהם, במיוחד כשהמשחק שלהם נשען כל כך על המסירות של בריידי לגרונק (פצוע השד יודע מתי יחזור) והרננדז (בטוח שכבר לא יחזור)?
האם BB ימצא פיתרון לצרה הצרורה הזו?

maverick 27 ביוני 2013

רק לי יש פלאשבקים מ-2001, לפחות בכל האמור לצד המפסיד? נראה לי שגם הפעם נקבל סוף טוב.

לדעתי לא מדובר במגיפת סנסציות וגם לא כמאורע שאינו סביר בעליל. נדאל ופדרר שני שחקנים שנמצאים, כל אחד מטעמיו הוא, בישורת האחרונה של הקריירה שלהם. הפסדים בסיבובים מוקדמים אינם זרים לחלוטין לנדאל, ואצל פדרר זה באמת היה עניין של זמן. לא רוצה לומר שזה היה חייב לקרות, אבל צירוף תוצאות כזה לא כ"כ מופרך. יש משתנים שהסטטיסטיקה לא יכולה לעבד.

מה שכן, המשחק היום היה פשוט היסטורי. מסוג האירועים שאתה יודע שתמיד תזכור.

תiמר 27 ביוני 2013

פדרר הוא צ'וקר. ברגע שנדאל עף הוא הבין שיש לן סיכוי לזכות וזה הלחיץ אותו

גיל 27 ביוני 2013

נכון, הוא צ'וקר. בדיוק כמו שהיה צ'וקר בכל אותן פעמים אחרות שנדאל עף בסיבובים המוקדמים והוא המשיך לזכייה (כולל פעם נדירה ברולאן גארוס).

XXX 27 ביוני 2013

גם בפעם שנדאל הפסיד ב RG, רוג'ר כמעט עף בעצמו כשנכנס לפיגור 0:2 מול האס.

רועי 27 ביוני 2013

ברכות, זכית בפרס התגובה ההזויה.

צור שפי 27 ביוני 2013

פדרר צריך לעבור לכדורסל, רצוי ישראלי. (עוד מחווה לג'וני).

תiמר 27 ביוני 2013

רגע, אתם אומרים לי שפדרר לא צ'וקר?
אז אני מצטער להגיד לכם אבל אתם לא יודעים הרבה.

אריק 27 ביוני 2013

היה די ברור לי שזה עומד לקרות.

עומרי 27 ביוני 2013

צריך לקחת ברצינות את דבריו של פדרר – שיש לו עוד שנים של משחק –
כי הוא לא מצטייר לי כאחד שסתם יפזר הצהרות.
האם נראה אותו משחק להנאתו, מגיע לרבע גמר, חצי גמר, גראנד סלאם אחד בשנה בשנתיים-שלוש הקרובות ומתבזה בשאר הזמן?
כל זאת רק כדי לשמר את התקווה לסלאם אחד נוסף שלעולם לא באמת תתממש?

יריב 27 ביוני 2013

אולי זה כי הוא אוהב לשחק טניס במסגרת תחרותית?

עומרי 27 ביוני 2013

כן, וזו זכותו המלאה. וגם זכותנו במובנים מסויימים.
למרות זאת, כאוהד ומעריץ אני אמביוולנטי לגבי העניין.

דץ 27 ביוני 2013

בתר אחד שהיה רוצה שההברה הראשונה שתצא לבנו מהפה תיהיה פדרר ( קצת קשה בהנחה שיש פה 3 הברות ושאין לי בנים ) אני חושב שלא נאמר פה מספיק שצריך להוריד בפני הבחור הזה את הכובע. הוא שיחק מדהים!!! ושאף אחד לא יגיד שפדרר היה גרוע, פדרר עשה את מה שהוא עשה בשנתיים האחרונות ( נכון שהיה חסר קצת ברק ) אבל הבחור פשוט שיחק מדהים וכל הכבוד לו!

מיץ תפוזים 27 ביוני 2013

ואף מילה בתגובות על תיאוריית קונספירצייה ??? הנה אחת למחשבה – המארגנים של ווימבי הכריזו על בדיקות סמים חדשות ומקיפות ו…הופ 8 מדורגים ומדורגות למיניהן הודיעו על פציעות…הממממ… כל מי שידו משגת מיץ תפוזים בחוץ נארו סטחובסקי התפרן שאין לו כסף למלון ועוד שלושה שהגיעו בטרמפים, אה ומארי נכון כי הודיעו לו לפני כן שייערך, השנה אתה לוקח את ווימבי בגמא אפי נגד המדורג 194 בעולם בחמש מערכות

מנחם לס 27 ביוני 2013

מה שקרה ביום השלישי המטורף היה שהסרב אנד וואלי חזר לטניס. בשלוש ההפתעות הגדולות ביותר – אתה שומע פדרר? – השחקן המנצח ניצח עם ריצה לרשת. UFB!
UN-FUCKEN BELIEVABLE

אלעד ב.א 27 ביוני 2013

היה שווה לקרוא הכל רק כדי להגיע לתגובה של הדוקטור.
3 שורות עם המון חכמת חיים!

לס-אני חושב שפדרר היה שמח בעצמו להאמין לזה אבל אני אשתכנע כאשר אראה עוד שחקן מנצח ככה משחק שלם בצורה עקבית כפי שקרה היום.

תומאס נוימן 27 ביוני 2013

זה יום הסטורי במובן הבא – נגמר הרצף המדהים ביותר בכל ענפי הספורט (אולי חוץ מדימאג'יו), כזה שלא יישבר לעולם – רבעי גמר רצופים בטורנירי גרנד-סלאם.

יריב 27 ביוני 2013

אתה חושב שזה יותר מדהים מהרצף של עשרה גמרים? אתה חושב שיותר סביר שהרצף של עשרה גמרים יישבר? אולי. ג'ימי קונורס לא היה משתתף בכל הטרונירים, אבל מ 73 עד 83 הוא הגיע לרבע הגמר בכל הטורנירים בהם השתתף – 27. בגמרים לא היה שחקן שהגיע ליותר משישה גמרים רצופים (בטורנירים שהשתתף בהם) חוץ מפדרר.

עומרי 27 ביוני 2013

הכי מדהים לטעמי רצף חצאי הגמר. זה אומר ש-24 (23?) פעמים ברצף פדרר ניצח שחקן אחד ולעיתים שניים מהצמרת העולמית הגבוהה בגראנד סלאם. זה אומר שהוא הופיע לכל גראנד סלאם בתקופה הזו כשהוא בפריים של המשחק שלו ובעמדה טובה לזכות בו.

יריב 27 ביוני 2013

23. זה לא אומר בדיוק את זה, כי לא בהכרח השחקן שפגש ברבע הגמר היה מהעשיריה הראשונה. היה שחקן ממקומות 5-8 שהיה יכול לפגוש אותו שם, אבל הוא לא בהכרח עבר את השלבים המוקדמים
.
אגב, דיוקוביץ' נמצא כרגע ברצף השני בהיסטוריה בשתי הקטגוריות האלו (לטורנירים רצופים, לא השתתפויות רצופות). כדי להשוות את רצף חצאי הגמר הוא צריך להגיע לכל חצי גמר עד אוסטרליה 2016, כדי להשוות את רצף רבעי הגמר הוא צריך להגיע לכל רבע עד רולאן גארוס 2018. אני עדיין חושב שהאחרון בין השיאים הללו להישבר יהיה 10 גמרים רצופים.

גיל 27 ביוני 2013

שוב, 10 גמרים רצופים זה שיא אדיר, אבל לא רלוונטי. שיאים שמתקיימים בתקופה שספורט מתפתח אף פעם לא משוחזרים. אף אחד לא יקלע בממוצע 50 נקודות במשחק וזה די ברור ששחקנים מדור כזה לא יותר טובים מכל אחד אחר בהיסטוריה אלא פשוט הייתה פחות תחרות אז.

יריב 27 ביוני 2013

עניין החמישים נקודות שייך לקטגוריה אחרת לגמרי, להתפתחות של המשחק ולא לתחרות. כאשר צ'מברליין קלע 50 נקודות בממוצע היו הרבה יותר התקפות למשחק ותפקידו ההתקפי של הסנטר היה מרכזי הרבה יותר. מאז השתנתה הצורה בה משוחק הכדורסל במספר צורות, ולכן דברים כאלו נעשו כל כך בלתי סבירים שיש להניח שלא יקרו בצורת המשחק הנוכחית. הדבר דומה להשוואה בין מונדיאל בתקופה הנוכחית למונדיאל בשנות ה50, התחרותיות לא השתנתה בהרבה, אבל הסגנון השתנה באופן מהותי. במונדיאלים 50-58 הובקעו ארבעה ורבע שערים למשחק בממוצע, 70% יותר מבמונדיאלים של שנות ה90, בהם הובקעו שניים וחצי שערים למשחק. ההשוואה לא רלוונטית.

בכל מקרה, פה מדובר בהבדלי סגנון משחק, לא בתחרותיות. בטניס מודדים (בדרך כלל) רק הישגים תחרותיים ולכן זו לא בעיה (מאז העידן הפתוח, כמובן שהגבלת המקצוענים השפיעה על ההישגים התחרותיים). מעבר לזה, לא ברור לי על מה אתה מדבר ביחס ל"תקופה שספורט מתפתח". יש תקופה שספורט לא מתפתח?

גיל 27 ביוני 2013

זה לא קשור לקטגוריה אחרת אלא בדיוק לאותה תופעה. המשחק רק התחיל להתפתח והיה בשלבים די התחלתיים שלו מבחינת מקצוענות, עם מעט מאוד קבוצות ולכן היו בו שיאים התקפיים ואחרים שאי אפשר לשחזר. התחרותיות לא השתנתה בהרבה?! על סמך מה אתה אומר את זה? מספיק שהיו באותה תקופה בין 9-14 לקבוצות בהשוואה ל30 היום כדי לראות כמה היא השתנתה.

ספורט מתפתח זה ספורט שעדיין לא הגיע לרמת מקצוענות ותחרותיות שיש בשלבים מאוחרים יותר שלו ולא הכי טובים משחקים באותו הספורט. בבייסבול יש שיאים מהמאה ה19 ותחילת המאה ה20 שלא ישברו לעולם בגלל שהספורט לא היה מקצועני כמו שהוא היום. עילויים בתקופות שהספורט משוחק בראשיתו משיגים שיאים בלתי שבירים כמו 511 ניצחונות בבייסבול. הספורט משתנה ומתפתח גם היום אבל לא בקפיצות גדולות כמו בעבר.

יריב 27 ביוני 2013

אתה טוען שטניס היה ברמת מקצוענות ותחרותיות נמוכה בשנים 2005-2007? שיהיה.

אגב, מספר הקבוצות לא כל כך רלוונטי לתחרותיות לדעתי. אתה יכול לטעון אחרת, אבל אם אתה רוצה לשכנע כדאי שתביא איזה מדד לתחרותיות. נתון שרירותי: ב 30 השנים הראשונות של הליגה (עד 1979) רק 12 קבוצות סיימו עונה עם לפחות 75% נצחונות, מאז (34 שנים) עשו זאת עוד 37 קבוצות.

גיל 27 ביוני 2013

למה אתה מכניס לי מילים לפה? לא אמרתי מילה לגבי טניס אבל אתה "החלטת" שטענתי משהו. לי אין שום פקפוק בשיא של פדרר, רק טענתי שהוא מלאכותי למדי. אף אחד לא החזיק בשיא של משחקים רצופים בחצי או רבע גמר עד שהרצפים לו היו משמעותיים. רק אחרי שהוא לא הפסיד הרבה זמן פתאום בדקו את מי הוא עבר. זה כמו שתגיד שיש שיא של הגעה לשמינית הגמר. יש כמובן מישהו שמחזיק ברצף הכי גדול, אבל זה לא משהו שאנשים מתייחסים אליו.

לגבי תחרותיות, בהגדרה כשיש לך פחות קבוצות בליגה הרבה יותר קל להגיע לגמר. זו עובדה סטטיסטית פשוטה שלא קשורה לשום גורם אחר. כשיש לך יותר סדרות פלייאוף לעבור עד הגמר אז יש יותר סיכוי שתכשל.

יריב 27 ביוני 2013

אז למה העלית את זה? דיברנו על שיא מהעשור האחרון, ואתה התחלת לדבר על "תקופה שספורט מתפתח". מה אתה מצפה שנבין? שמצד אחד אתה טוען טענה אחת שבגללה שיאים לא רלוונטיים, אם כי היא פשוט לא רלוונטית לדיון, ומצד שני השיא הזה לא רלוונטי אבל בגלל טיעון אחר שפשוט לא טרחת לציין?

גיל 27 ביוני 2013

אתה לא קורא מה שאני כותב ומעוות שוב את הדברים. אני הגבתי באופן ספציפי לגמרים הרצופים בלי שום קשר לטניס. הקפיצה שעשית היא על אחריותך בלבד ולא לוגית. זה ששיא אחד לא רלוונטי בגלל סיבה X, לא אומר שאם הסיבה X לא רלוונטית לשיא אחר אז אין סיבות אחרות לחשוב שהשיא לא רלוונטי. לוגיקה פשוטה. עניין התפתחות הספורט אכן לא קשורה לפדרר אבל המלאכותיות של השיא כן.

יריב 28 ביוני 2013

אתה הגבת על דיון ברצפים בטורנירי גראנד סלאם בטניס בהערה שמתייחסת לרצפי גמרים בלי קשר לטניס, והבעת את זה על ידי אזכור שיא מספר הנקודות הממוצע לעונה של צ'מברליין? אתה משהו מיוחד.

גיל 28 ביוני 2013

אתה שוב משקר ומגיב בצורה דוחה וזה נמאס. אני פשוט לא אגיב אליך יותר כי אתה דמגוג בתגובות שלך. לא הוזכרה פה מילה אחת על טניס בדיון הזה וכל אחד יכול לראות את זה. לך תשקר ותעוות מה שאחרים אומרים במקום אחר ולא פה ותפסיק לומר לאחרים מה לעשות ולקבוע מה הם חושבים.

תומאס נוימן 27 ביוני 2013

צודק, עשרה גמרים רצופים זה לא פחות מדהים, וגם רצף בלתי עביר

יהויכין פנדלוביץ' 28 ביוני 2013

לא רק עשרה גמרים, אלא חצי גמר ומיד אח"כ עוד 8. 18 מתוך 19 גמרים. זה השיא הכי מרשים כאן.

גיל 27 ביוני 2013

זה רצף די שרירותי. אנשים כבר שכחו שעד לפני שנתיים ספרו את רצף חצאי הגמר שלו ופתאום כשהגיע לרבע הגמר אז זה הפך לרצף החשוב. לדעתי הרצף הכי מדהים וזה שיש לו את הסיכוי הקטן ביותר אי פעם להשבר זה הרצף הקטן ביותר האפשרי: 2. זה השיא של ג'וני ואן דר מיר של נו היטר רצופים.

תומאס נוימן 27 ביוני 2013

לגמרי. אבל אני לא מחשיב סטיות תקן כאלו. נדמה לי שהיה גם שחקן שדפק שני משחקים רצופים של שלושה הומרים. זה על אותו משקל. ובבייסבול, בדרך כלל, סטיות התקן הללו לאו דווקא נעשים ע"י שחקנים גדולים או היסטוריים

גיל 27 ביוני 2013

בבייסבול יש המון שיאים שרירותיים זה ידוע.

יריב 27 ביוני 2013

אני מוכן להתערב שהשיא של ואן דר מיר ישוחזר לפני זה של דימאג'יו.

גיל 27 ביוני 2013

אני מוכן להתערב שלו. שיאי חבטות יכולים להתקיים גם אם השחקן לא מושלם. הוא יכול לחבוט היטב פעם אחת ואז 10 הופעות רצופות לא לחבוט לפני החבטה הבאה וזה עדיין יהיה בשני משחקים רצופים. לנו היטר צריך צירוף מקרים יוצא דופן של הגשה מעולה והגנה טובה בלי שום מרווח לטעות. שזה יקרה פעמיים רצוף זה משהו כל כך נדיר שלא פלא שזה קרה רק פעם אחת.

יריב 27 ביוני 2013

אמרת שיש לך תואר שני בסטטיסטיקה, נכון? תעשה את החישובים, תראה מה יותר סביר (נאמר עם נתוני השחקנים מהעונה שעברה). שים לב שאני מדבר על השוואת השיא, לא על שבירתו.

גיל 27 ביוני 2013

תעשה אתה את החישובים ותתן תשובה. אלו לא דברים קלים בכלל לחישוב וקשורים להנחות שונות בקשר למודלים שאתה משתמש בהם. אתה יכול לראות פוסט שכתבתי בהקשר של השיא של דימאג'ו כדי לראות כמה זה לא טריוויאלי: http://greengross.wordpress.com/2012/04/19/%D7%A8%D7%A6%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%9C%D7%AA%D7%99-%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%9C%D7%98/

יריב 27 ביוני 2013

אני לא רואה טעם לבחור הנחות ולבצע את החישוב רק כדי שתאמר לי אחר כך שההנחות שלי לא מקובלות עליך, אז אני מוותר. כמובן, אם אתה מעוניין בהתערבות…

גיל 27 ביוני 2013

אז מה אתה אומר לי לעשות את החישובים?

יריב 27 ביוני 2013

אני מניח שאתה תקבל את ההנחות שלך, רק לא את שלי.

גיל 27 ביוני 2013

זה לא משנה. הנקודה היא שאין תשובה אחת לשאלה הזו ואתה טענת שאם אעשה את החישובים אגיע לאותה מסקנה כמו שלך.

יריב 27 ביוני 2013

כי אני חושב שכל מערכת הנחות סבירה תתן לך את התוצאה הזו.

גיל 27 ביוני 2013

אז בבקשה, תעשה את הניתוח ותתן את ההנחות שהן סבירות לדעתך ואחרי זה אפשר יהיה לדון בזה.

גיל 27 ביוני 2013

אגב, נאסר על פדרר לפני המשחק לשחק בנעליים הרגילות שלו בגלל איזה ויכוח על ספונסרים ושהן לא תואמות את קוד הלבוש בוימבלדון.

אלעד ב.א 27 ביוני 2013

בגלל שהיה בהן יותר מידי צבע כתום והחוקים בווימבלדון רוצים לבן שולט. קצת דבילי לדעתי אבל אלו החוקים.

roei034 27 ביוני 2013

לא לשכוח שני פיבוריטים עדין שם ,מארי וגוקוביץ יגיעו לגמר או שיפגשו לפני. אחד משניהם ייקח.

טימו 28 ביוני 2013

אני מהמר על דל פוטרו

matipool 28 ביוני 2013

הם לא יכולים להיפגש לפני הגמר ( לא באותו צד של ההגרלה ) וזו הסיבה גם שזה יהיה הגמר .

אייל הצפון 28 ביוני 2013

מה שקרה הוא שכל אימפריה נופלת בסופו של דבר, ואז יש משתנה מאזו הכוחות.
בליגת הכדורגל בספדר, היו עשורים שבהם קבוצות שהן לא ריאל/ברצלונה לקחו יותר אליפויות מהן. כשפדרר ונדאל היו בשיאם הם לקחו את כל הטורנירים הגדולים. עכשו הם בירידה בגלל הגיל (פדרר) והפציעות (נדאל) והטור הרבה יותר פתוח. אצל הנשים בטניס המצב אפילו פחות שיוויוני, כי ההסטיית התקן ביכולת הפיזית גדולה יותר מאשר בגברים.
ומארי לא יקח את וימבלדון גם אם היריב שלו במשחק הגמר יפרוש בגלל פציעה.

Comments closed