נמני? זוכרים?

כשהמשולש אוהדים-תקשורת-שחקנים בכירים מנוטרל

mort

טוב, מכיוון שאני בחוץ לארץ בעיקר קראתי שנה שלמה על פריצת הדרך המקצועית שמתרחשת במכבי תל אביב, אבל אתמול ראיתי את זה בפעם הראשונה בחי באיצטדיון. מול גיור בהונגריה. וזה היה מרשים מאד. מה הרשים אותי? שבדקה החמישית של משחק חוץ באירופה באמצע יולי למאמן חדש כל הקבוצה לחצה בחצי המגרש של היריב אחרי שאיבדה את הכדור.

מה שעוד הרשים אותי שלא ראיתי כדרורים מיותרים – מחלה כרונית של הכדורגל הישראלי. והדבר השלישי שהתרשמתי ממנו הוא שפאולו סוזה הוא אדם נעים. שוחחתי איתו במסיבת העיתונאים בסיום והוא לא השתמש במילה "הוכחתי" או "הוכחנו" – אז מיד חיבבתי אותו!

מכבי תל אביב לא המציאה משהו חדש בכדורגל. היא בסך הכל עובדת בשקט. כשהקבוצה נראית כל כך טוב באמצע יולי, ברור שזה בגלל שסוזה לא ביצע מהפכות אלא המשיך בקו של קודמו ובעצם הקו של קרויף.

אבל נדמה לי שמכבי תל אביב הצליחה לנטרל מהמערכת שלה שלושה רעשי רקע מאד מפריעים בכדורגל הישראלי. אוהדים, תקשורת ושחקנים בכירים. בעל הבית בחוץ לארץ, המנהל המקצועי משתייך למשפחת קרויף, המנג'ר זר. סיוט למקורבים, גורמים בכירים, אינטרסנטים ושאר בוחשים בצלחת.

נזכרתי באבי נמני, ויותר נכון באבי-נמניזם שכילה כל חלקה טובה במכבי. וזה נראה פתאום כל כך מזמן.

היישר מדאנק סיטי
Toy story

60 Comments

Amir A 18 ביולי 2013

שתי שאלות:
1. במה מתבטאת פגיעתם הרעה של השחקנים הבכירים בישראל בקבוצותיהם?
2. האם זה קיים גם בקבוצות בליגות יותר בכירות מהליגה הישראלית?

דורפן 18 ביולי 2013

1. שלא פעם הם היו חזקים מהמאמנים בקבוצות.
2. קיים בהחלט.

סתם אחד 18 ביולי 2013

1. יניב קטן וכל מילה נוספת מיותרת.

אריק 19 ביולי 2013

2. ברור שכן, אבל באופן פחות בעייתי. דוגמא – סטיבן ג'רארד.

matipool 19 ביולי 2013

כשראיתי את השאלה של אמיר , ידעתי שהתשובה שלך תגיע ..(-:)
זה בסדר , אנחנו אוהבים גם אותך וגם את סטיבי .

אריק 19 ביולי 2013

ידעתי שמצפים, אז הייתי חייב.

dtnsgl 19 ביולי 2013

סטיבן ג׳רארד יותר גדול מהמנג׳ר או המועדון?! בחיים לא!
סטיבי מתאים את עצמו, מקשר בין רודגרס לסגל וממש לא שם את עצמו במרכז

אריק 19 ביולי 2013

כמו אבי…

גיל שלי 18 ביולי 2013

אבי נימני? תזכיר לי בבקשה, הוא היה השחקן השישי בחשיבותו אולי בהרכב שלמכבי הגדולה

דגש 19 ביולי 2013

זה נכון, אבל הוא היה ראשון בחשיבותו של מכבי תל אביב הקטנה (אליפות אחת בין 97 ל2010), וגורם ראשון (לא מרוע חלילה) להקטנה של מכבי תל אביב הזו.

ארז (דא יונג) 19 ביולי 2013

מדויק ביותר

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 19 ביולי 2013

גם כן אליפות, על מספר שערים שהובקעו.

דגש 19 ביולי 2013

אכן. זה לא היה מקרה של קבוצה ענקית קבוצה ששלטה ללא עוררין. בכוונה הגדרתי את התקופה הרעה כשהאליפות הזו בתוכה.

כי לא כמו שעושים היום כשמדברים על עשר שנים מ2003 אלו היו 17 שנים שמכבי לא מדהימה מאז 96. אם מדברים על הבדיחות של היריבות על כך שפעם בעשור גם קבוצה בינונית+ עשויה לקחת אליפות אז הן נכונות לאליפות ההיא. לא ממש נכון לנוכחית.

אבל עם כל הכבוד לזלזול [;)] זו הייתה אליפות של הקבוצה שהשיגה תוצאות יותר טובות מכל הליגה גם אם היו צריכים להיעזר ביחס שערים ואף קבוצה לא השיגה תוצאות טובות יותר.

גיל שלי 19 ביולי 2013

עם כל הכבוד גם באליפות הזאת השחקן הכי משמעותי היה דגו. נמני הבקיע גולים חשובים אך דאג להרוס כמה שיותר במקביל

תומר חרוב 18 ביולי 2013

דורפן, הוכחת.

אני כותב את זה בייסורים אבל ההצלחה של מכבי תל אביב היא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל הישראלי(טוב, זה לא שקורים הרבה דברים טובים). אפשר לראות איך הפועל תל אביב ומכבי חיפה יישרו קו ועברו לעבוד בשקט, בתקווה שהשאר ילכו בעקבותיהן.

קורא 19 ביולי 2013

זה מזכיר לי נמלה שעומדת על גב של פיל ואומרת לו תראה כמה אבק אנחנו עושים ביחד.

הפוך גוטה, הפוך. מכבי תל אביב סוף סוף יישרה קו עם מכבי חיפה, אחרי שני עשורים.

תומר חרוב 19 ביולי 2013

היו למכבי חיפה שנים כאלו אבל היא בעיקר נהנתה מחוסר תחרותיות ומיתרון פיננסי עצום.

spurstopboy 19 ביולי 2013

לא תומר, מכבי חיפה אולי נהנתה מחוסר תחרותיות אבל ממש לא מיתרון פיננסי- תבדוק את הנתונים ותגלה שגם לאורך השנים השחונות למכבי ת"א היה בד"כ תקציב (הרבה) יותר גדול מזה של חיפה

תומר חרוב 19 ביולי 2013

אני חושב שאם בודקים לאורך השנים אז עדיין חיפה השקיעה יותר אבל נניח שמכבי ת"א השקיעה יותר, אז חיפה נהנתה מיתרון פיננסי על שאר הליגה. הליגה לא מתחילה ונגמרת בחיפה, תל אביב וביתר.

amarilla 18 ביולי 2013

טור קצר ולעניין.
שום כסף גדול של קנדי לא היה מספיק בשביל הצלחה אילו המשולש המתואר הנ"ל היה נותר בעינו.
לדעתי קיבלנו את ההוכחה הגדולה לכך לאחר ה"משברים" שהיו בעונה שעברה: בעונה רגילה הפסד להפועל ואח"כ לבני יהודה היה גורר אחריו בלאגנים, סבוטאזים והזעזוע שאחרי, הפעם? הכל על מי מנוחות.

צור שפי 18 ביולי 2013

כל מלה. וכאוהד אדום אפילו לא קשה לי לפרגן לעבודה של הצוות הצהוב. לסתום את הפה אחת ולתמיד לכל החלטוריסטים ושונאי הזרים שלעולם יאשימו את המקצוענים בכך שהם לא מתאימים למנטליות הישראלית.

יואב 18 ביולי 2013

רונן,
מסכים עם כל מילה.
ואוסיף, דגש על כושר גופני.
מכבי לא המציאה את הגלגל. היא פשוט רצה יותר ולאורך זמן. זה אכן בסיסי בקבוצת כדורגל מיקצוענית אבל כנראה שלא אצלנו(מכבי נראתה אתמול בדקה השמונים כמו שהיא נראתה בדקה העשרים).
כמובן שניטרול המשולש שציינת הוא הבסיס.

אריק החדש 18 ביולי 2013

רונן כצהוב ותיק שהתנתק בגלל תופעת הנימני ( לא שגיאת כתיב )
וחזר בגלל שהמערכת חזרה להיות שפויה.
פשוט שמחתה אותי בטור.
שקט,צניעות,רצינות,המשכיות ולפתע יש תקווה אפילו שמדובר בכדורגל
ישראלי.
יש פרגון והבנה גם ממי שמכבי זה לא כוס התה שלו .
הלואי בשביל הליגה וגם בשביל מכבי שעוד קבוצות ילכו באותה הדרך הנכונה
כולם ירוויחו מהתהליך.

תוהה בדרכים 18 ביולי 2013

רונן,

אגב מה שכתבת על נימני, זה נראה לך הגיוני שפרגוסון הוא זה שממנה את יורשו ביונייטד?

לא מייעץ, ממש מחליט עליו. ואני שואל את זה ברצינות כי זה פשוט נראה לי מאד מוזר.

יואב 18 ביולי 2013

היה נראה לי מוזר אם אדם אחר היה בוחר ולא האיש הכי טוב בביזנס.

תוהה בדרכים 18 ביולי 2013

הכוח של פרגוסון הוא ניהול קבוצה, לא בחירת מאמן, על כל המשמעויות הכרוכות בזה.

על פי הלוגיקה שלך, למה שמסי לא יהיה המנהל הספורטיבי של ברצלונה ויחליט על הרכישות- הרי השחקן הכי טוב בטוח יזהה שחקנים טובים. מה לעשות שזה לא עובד ככה.

בטוח שצריך להתייעץ איתו ולהתחשב בדעתו, אל המילה האחרונה לא יכולה להיות שלו.

יואב 18 ביולי 2013

הדוגמה לא נכונה.
פרגי יודע טוב מכולם(כנראה) מה הם הצרכים של יונייטד ומה הכי טוב עבורה. .
מסי לא התנסה עדיין בלזהות שחקנים.
ואנחנו רק יודעים שפרגי הודיע את זה למוייס. לא מעבר.
כך או כך, אין טבעי מזה בעיני.

תוהה בדרכים 18 ביולי 2013

פספסת את הנקודה: הכוח מוכח של פרגוסון הוא באימון קבוצת כדורגל בטווח הארוך, לא בזיהוי מאמנים אחרים.

העובדה שהוא רוצה בטובת הקבוצה לא אומרת שהוא האיש הכי המתאים לקבל את ההחלטה. בכל מקרה, לא מדובר פה במשפחת מלוכה שהוא זה שצריך להכתיר את יורשו. זה ביטוי של יותר מידי כוח במערכת, עם כל התרומה העצומה שלו ליונייטד. זו לפחות דעתי.

איך אני יודע שהוא קבע את המחליף? דורפן כתב את זה.

יואב 19 ביולי 2013

הידע של פרגי מכיל את כל רבדיו וגווניו של הכדורגל. זה כוחו. אני סומך עליו יותר מכל אחד אחר. בוודאי שהוא יכול גם לטעות.
נסכים על לא להסכים(:

אריק 19 ביולי 2013

פרגוסון בחר את המחליף. אם מויס יצליח, אז נגיד שהוא שוב יצא גאון. אבל זה לא יקרה, ואני לחלוטין מסכים עם תוהה, הוא לא היה צריך לבחור והואבחר לא טוב.

גיסנו 19 ביולי 2013

ההבדל הוא שפרגוסון בנה במשך 27 שנה את כל מה שמנצ'סטר יונייטד היא היום על כל רבדיה. ובגלל זה הוא גם יודע הכי טוב מי יכול להחליף אותו, ואני משוכנע שהוא בדק מספיק לעומק למה דווקא דיוויד מויס מתאים, ושזה לא רק בגלל שהוא סקוטי ג'ינג'י. הכוח והנוכחות של פרגוסון במועדון היו הרבה מעבר לאימונים והספסל.

מסי שחקן גדול שבסופו של דבר עושה על המגרש את מה שאומרים לו לעשות, או לפחות מה שהוא רוצה לעשות שמתירים לו. בגלל זה מי שאומר לו מה לעשות הוא זה שאמור לבחור שחקנים נוספים שיתאימו לקבוצה, וזה פלוס מינוס מה שקורה בפועל.

יואב 19 ביולי 2013

לא מתעסק בחכמת הבדיעבד(אם מוייס יצליח או לא).
פרגי הוא האורים ותומים שלי לעניין.

אריק החדש 18 ביולי 2013

תוהה הרשה לי בבקשה להגיב על שאלתך לרונן.
הרי ברור לך שאם הסר היה רוצה להישאר עוד עונה
ביוניייטד אף אדם שפוי במערכת לא היה מתנגד לכך.
עונת אליפות סגל בריא ומאוזן ואין סוף אתגרים.
ממה שאנחנו יודעים פרגוסון רצה לפרוש ועשה זאת
מה הבעיה שמי שמבין ומכיר הכי טוב את הקבוצה
גם מסמן את היורש וגם מבקש ממנו לקבל את המשרה.
בטוח שלפני כן הייתה הסכמת בעלים .
מה הבעיה?

אריק החדש 18 ביולי 2013

אם מדברים על יונייטד
אני לא מצליח להבין מה קורה עם רוני!!
למישהו יש הסבר מה קורה .
מי נגד מי?
יש שחקן כמו רוני חופשי ?
מישהו ברמות שלו בליגה האנגלית ?
למה לא נגמר הסיפור?
עם זה כסף אין תחליף יותר זול .
עם זה כבוד והערכה יש למישהו ביוניייטד
בעיה לשבת עם רוני .
מה רוני רוצה בדיוק ? עוד כסף ?
הוא לא מבין שביונייטד הוא יהפך לאגדה אמיתית ובקבוצה אחרת נישאר רק מיליונר!!??
לא מבין.

תוהה בדרכים 18 ביולי 2013

המחליף האידאלי לרוני נמצא כבר ביונייטד – קאגוואה. פשוט צריך לתת לו לשחק בעמדה הטבעית שלו.

לגבי רוני,

זה באמת נראה קצת מוזר בראיה מבחוץ, אבל צריך לזכור שהרבה יותר קל לנתח דברים בצורה רציונלית כאשר מדובר באנשים אחרים. בחיים האישיים אתה מושפע לא מעט מאמוציות ותחושות שיכולות להיחשב לסובייקטיביות וזה כנראה המצב עם רוני. לדעתי הקש ששבר את גב הגמל מבחינתו היה אי הכללה שלו בהרכב במשחק מול ריאל. תוסיף לזה מאמן חדש שהוא די מתעב וזו התוצאה.

בכל מקרה, מקצועית הרוני שאתה כותב עליו כבר לא רלבנטי שנתיים-שלוש. ועובדה שאתה לא רואה את הקבוצה המגה עשירות רודפות אחריו, מלבד צ'לסי, שגם היא עושה את זה יותר בשביל לערער את יונייטד מכל דבר אחר.

קורא 19 ביולי 2013

רוני הוא שחקן ענק עם אגו פחות גדול ממה שנדמה, ולראייה, הוא הסכים שפרגוסון יזיז אותו לעמדה שהיא פחות טבעית לו מבחינת הקבוצה.

כתבתי פה בעבר שרוני יילך, אם בכלל, רק אם יובא בריטי אחר שיוכל להיות העתיד של היונייטד מבחינת המותג, ובגלל סיפור גארת בייל כל המהלך הזה נראה עכשיו יותר ויותר הגיוני.

זה גם נראה שמוייס בהחלט מראה לו עם האמירות שלו על ואן פרסי את הדרך החוצה. חבל, כי אוהדי היונייטד לא מזדהים עם ואן פרסי, הם אוהבים אותו ומעריכים אותו אבל הוא בוודאי לא מה שרוני בשבילם, ולזה יש ערך כלכלי ורגשי גבוה.

יש לא מעט אוהדים שבעונה הבאה, בלי פרגוסון ובלי רוני, יישאלו את עצמם את מי לאהוד בדיוק ביונייטד.

תומר ש 19 ביולי 2013

אני אוהד יונייטד ואני רוצה שהשמוק הזה כבר יעוף מהקבוצה וכך הרגשתי עוד ב2010. ממש לא מעניין אותי המותג האנגלי שרוני כביכול מייצג. מעניין אותי מנצ׳סטר יונייטד ונמאס לי לראות את תאב הבצע הזה לובש את החולצה שלנו.

קורא 21 ביולי 2013

רוני לא תאב בצע יותר או פחות מכל שחקן אחר בעולם כרגע. אנחנו בעידן אחר שבו לסמל שעל החולצה כבר אין משמעות. רונן כתב את זה, שבמובן הזה יונייטד בעידן פרגוסון היתה שונה, אבל העידן הזה נגמר.

הדור האחרון שבו היתה לסמל משמעות היה הדור של בקאהם, סקולס, גיגס והנווילים, מעכשיו והלאה – זה הכל כסף.

האהדה לקבוצות כרגע היא שאריות של העבר שבו עוד לסמל ולאתוס של הקבוצה היתה משמעות, אני באמת תוהה למה אני אוהד עכשיו את יונייטד, מה יש בה שאין בקבוצות אחרות, מה גורם לי להרגיש משהו אליה, והאמת שאין לי תשובה הגיונית.

אריק החדש 18 ביולי 2013

נישאר/ישאר

אריק החדש 18 ביולי 2013

רונן לילה טוב
אשמח לשמוע דעתך בנוגע לרוני .
דיברנו על כך בסוף העונה לאחר הודעת הפרישה
של הסר ולאחר המינוי של המנג׳ר החדש.
האם יש תובנות חדשות?

fish & chips 18 ביולי 2013

כשמנצחים הכל ורוד ( צהוב )

אבל כשמשברים ואכזבות יבואו , הסכר יפרץ והכל יצא החוצה …

עם כל הכבוד ( ויש כבוד )לנשיא ולצוות הניהולי , ולשינוי המבורך והיפה שהם התחילו מתחילת העונה שעברה , הם לא יכולים לשנות את הגנום של הבבון הלבנטיני ( שגם אתמול , פעל במלוא הדרו ואבוקתו , והוציא מהכיס של גולדהארט עוד רבע מיליון שקל – קנס מוערך , אבל שטויות … מה זה רבע מיליון שקל בשביל "המיליארדרשייחאוליגרך" הזה ? הוא הרי מחרבן את זה בשרותים כל שעה , שעתיים … )

השינוי היחידי שיוכל לקרות זה , שרק אם במשך משהו כמו 15 שנים ברצף ( רצף זמן של קצת פחות מחילוף דור , ומספיק זמן בשביל הבבונים העכשוויים להזדקן ולהתאדות עד אז )מכבי יזכו באיזה 14 אליפויות , כמה גביעי מדינה , השתתפות קבועה בשלבי בתים באירופה ( ליגת האלופות או הליגת המשנית בחשיבותה ) כל שנה במשך הזמן הזה , חוץ מאיזה פעם אחת או פעמיים ב-15 שנה האלו

וגם בזמן כל ההצלחות האלו ( שהלוואי שיקרו ) הם כשלעצמם , לא יספיקו …

תיהיה צריכה לבוא פעילות משולבת מצד המועדון ברדיפה מוחלטת , ניטור , והוצאה לפועל של תביעות אישיותאזרחיותפליליות נגד כל מתפרע בזמן משחק , אחריו , ובמתחם האימונים ( שלפי דעתי מלכתחילה , אוהדים לא צריכים להיכנס לשם בכלל ), רישום שמות במאגר השמות שיהיה שמור במועדון כדי שלא לאפשר להם למשך 20 שנה ( אני רחמן היום ) לקנות כרטיסמנוי של הקבוצה ( השנה מתחילים בכיוון המבורך הזה של מנוי מגנטי )הודעות של המועדון עצמו לכלל האוהדים , שהמועדון לא יקבל שום התנהגות אלימהפרועה ושמנוגדת לחוקי המדינה ולחוקי תקנון הארגונים המנהלים ( ההתאחדותמנהלת , EUFA ) ויוקיע אותה בכל הדרכים האפשריות בשיתוף עם המשטרה

רק אז יהיה שקט אמיתי סביב המועדון , שיעמוד גם אחרי כישלונות ספורטיבים מוחלטים ויתן את השקט שמגיע לכל מועדון ספורטיבי לקבל , כשם שהוא לא שונה מאף תאגיד קנייני אחר ( בקשר לתשקורת ולשחקנים , השקט יבוא מעצמו , כי הם הסימפטום ולא הבעיה עצמה … )

כי אז , הדרך היחידה שהקהל יוכל למחות תיהיה שריקות בוז ( שגם מגעילה מבחינתי , אבל לפחות היא לא אלימה ) ולא התפרעויות במתחם האצטדיון או המועדון או על שחקנים ומאמנים אחרי יציאתם מהאצטדיון שנעשית אחרי משחק … ( עכשיו חזרו אליך ימי נימני ? )

אפשר להרחיב על זה עוד רבבות מילים , אבל בקיצור …
עד שהגנום של הבבון הלבנטיני ישתנה ( אם בכלל ) , ותפישת עולמו תיהיה , שספורט ,
הוא לשם הספורט וההנאה , ולא לשם המלחמה ( ממנה יש לנו מספיק בחיים המדיניים ) יעבור עוד הרבה נימניזם בירקון …

פאןפאן 19 ביולי 2013

טוב לא נסחפת חבר
בימי צ'אוצ'סקו ברומניה גילו קצת יותר גמישות כלפי הקהל…
בוא נפגין למען מנוי בדמות צ'יפ מושתל מעל החזה שכל פעם שנפיל קליפה של גרעינים ייתן איזה 50 וואט לכיוון האוזניים וקצות האצבעות
קח את הטקסט הזה, תשנה כמה שמות תואר, תחתום בשם אוסטרי ויש כאן קייס למוסד להתחיל מרדף
לנמני יש חלק מרכזי בהיסטוריה הלא כל כך רחוקה של המועדון וזהו. לטוב ולרע
שבת שלום

fish & chips 19 ביולי 2013

אל תדאג , מטומטמים כמוך לא צריכים שבב , מזהים אותם ישר

תיק למוסד אכן יש אצלך , אבל נראה לי שאחד כמוך צריך מוסד אחר …

ובקשר לסוכן , אין לך מה לדאוג ( כנראה )

אחד הלך , יבוא אחר

ככה זה אצל הפגאנים , כמו טורנדו

תופעת טבעית ואזורית , שהורסת כל מה שעומד בדרכה

עוד מימי קדם …

אבל עד אז …
אתה יכול ללמוד עוד קצת מושגים בויקיפדיה , לטבול אותם בביצים טרופות , לקמח , ולערבב עם פאפאנאש … ( אבל לא בשבת )

פאןפאן 19 ביולי 2013

טוב לא נסחפת חבר
בימי צ'אוצ'סקו ברומניה גילו קצת יותר גמישות כלפי הקהל…
בוא נפגין למען מנוי בדמות צ'יפ מושתל מעל החזה שכל פעם שנפיל קליפה של גרעינים ייתן איזה 50 וואט לכיוון האוזניים וקצות האצבעות
קח את הטקסט הזה, תשנה כמה שמות תואר, תחתום בשם אוסטרי ויש כאן קייס למוסד להתחיל מרדף
לנמני יש חלק מרכזי בהיסטוריה הלא כל כך רחוקה של המועדון וזהו. לטוב ולרע
שבת שלום

מכביסט 19 ביולי 2013

שאף אחד לא יחשוב שאפשר לנוח על זרי הדפנה.
כן – הסילוק של נימני וגרורותיו ב3 שנים האחרונות היה התהליך הכי נכון וטוב שמכבי עברה ב20 שנה האחרונות. גם היחיד שיכל לעשות את זה הוא בוס סבלני, עשיר שחי בחו"ל ומבין עינין.

אבל שלא תטעו לרגע! הם מחכים לרגע שיוכלו לחזור לימי השפל של מכבי, אלה שנימני שלט והם נהנו מכרטיס חינם – אז מה אם מכבי היתה על הפנים. הם רק רוצים את תחושת העברין, זה ששולט ביציע – האולטראס של איטליה.

אסור להקל ראש בתופעה!! הם עדין מרימים את ראשם, פעם זה בקריאות ושירה לנימני (משהו שהתגבר מאוד בסוף העונה האחרונה ובמיוחד לאור האיחוד של האירגונים – דבר שמעיד על האחיזה הרחבה של הדיקטטור) ופעם זה בקריאות גזעניות או אלימות אחרת שלהם ביציע.

הדרך היחידה היא להעיף אותם מהיציע בעזרת משטרה ובתי המשפט. כרגע הם מיעוט וכדי שלא יחנכו דור חדש ויהפכו אותו לתרבות שלילית אז צריך לפעול עכשיו! זה אומנם קומץ שסוחף אחריו כמה מאות אבל בפועל זה רק כ20-30 אנשים שקל מאוד למצוא אותם ב10-11 ולהעיף אותם מהמגרשים.

אל תעצמו עינים, הסכנה נמצאת שם בפינה וצריך להיות ערנים. שלא נחשוב לרגע שהניהול האירופאי הזה מבטיח לנו עתיד – מספיק החלטה אחת של גולדהאר לעזוב ואנחנו נופלים ישר לידים של אותם חיילים שרעבים למנויים חינם שוב..

יורם אהרוני 19 ביולי 2013

לא להעיף מן המגרשים. להקצות להם יציע משלהם. סיפר לי פעם מישהו על פעולה כזו שנעשתה בהצלחה בגרמניה לפני יותר מ-20 שנה. התברר שמתוך עשרות אלפים שבאים לעודד את הקבוצה במשחקי בית, יש רק כמה מאות חוליגנים, פחות מעשרה אחוזים, אבל כאשר הם מפוזרים בכל היציעים השפעתם עצומה. אם מנפיקים לכל אחד מהם, מנוי עונתי לאותו היציע, השפעתם על שאר האוהדים הופכת לשולית.

ארז (דא יונג) 19 ביולי 2013

כמו שדורפן הזכיר : עניין התקשורת הוא לדעתי מרכזי בהצלחה של מכבי של ג'ורדי עד כה.

ההחתמות של חואן פאבלו ומאנה, למשל, שהגיעו משום מקום עבור התקשורת, שבכלל בחשה ברכילויות וידיעות אינטרסנטיות אחרות רק מראות עד כמה העומדים בראש המועדון עושים רק מה שנראה להם כמוצלח עבור הקבוצה, מבלי להתחשב בברקוביצ'ים, פרימואים ואופירות למיניהם.

היתרון עבור הקבוצה הוא שהשחקנים מבינים שהדלפות, ספינים ומניפולציות תקשורתיות (ע"ע ברק יצחקי ואיווניר) לא יעזרו להם, אלא רק היכולת שהם יפגינו.

עופר כהן 19 ביולי 2013

אופירעות,בבקשה

XXX 19 ביולי 2013

משחק ראשון של העונה. משחק אחד.
החברה קצת נסחפים פה בהסקת מסקנות.

רועי 19 ביולי 2013

אף אחד, גם בפוסט הזה, לא אמר שמהמשחק הזה אפשר להסיק שמכבי יעלו לשלב הבתים של הצ'מפיונס או אפילו יקחו אליפות.
מה שכן, אפשר לראות שהדרך החיובית נמשכת וזה מעודד.

אזי 19 ביולי 2013

אבל הנמני-יזם לא נעלם. זה רק נרדם.
אני לא יודע אם הוא עוד קשור לזה בכלל, אבל התופעה עוד קיימת.
צבא האוהדים שלו פשוט נח בעונה שעברה, נתן לקבוצה את השקט שלה כדי שתזכה באליפות.
אבל כל מי שהיה במשחק האחרון בעונה שעברה ראה את זה. ראה את שער 11 מתחילים לשיר את כל ארסנל השירים הגזעניים שיש להם במלאי רק כדי להגיע לשיא בדקה ה-88 ולשיר לנמני "להיות איתך בכל דקה".
האולטראס הוא ארגון שיכול להרים את בלומפילד על הרגלים כשהוא רוצה, אבל יכול גם לפרק את הקבוצה לא פחות מהאוהדים של בית"ר, אם רק ירצו.

גיסנו 19 ביולי 2013

יש הרבה מאוד דברים שלא הבנתי בכלל עד שיצא שחבר טוב שלי מעורב בכל הנעשה ביציע ויוצא לי להבין כל מיני דברים שלא הבנתי קודם וקצרה היריעה מלפרט את כולם.

כדי שהיציע יתנקה לגמרי ייקח עוד כמה שנים. שילדים שגדלו על התקופה הנוכחית, יקבלו את הטון ביציע. כי מי שנותן את הטון ביציע כרגע זה מי שגדל על נמני.

ועדיין עם כל המגרעות שלהם אנחנו צריכים את המשוגעים. צריך אנשים עם האנרגיות להדליק את כל המגרש משחק אחרי משחק, אלה ששרים 90 דקות. גם אם יש להם הרבה דפקות. בלי יציע של משוגעים, שהם גם אלה שיסעו לחו"ל למקומות יותר נידחים ולא רק אם בטעות מגרילים איזה פסז', שיסעו לחטוף מכות וגז מדמיע מאוהדי פנאתינייקוס….צריך גם את אלה.

המועדון מנסה להלחם בהם אבל גם במועדון יודעים שהם יכולים לרסק הכל בבת אחת. אז עושים את זה לאט אבל בטוח. המצב היום הרבה פחות גרוע מבתקופת איווניר מבחינת שירים גזעניים, שירים לנמני ומריבות בקהל. איחודים בין הארגונים זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות – כי המלחמות בין אולטראס לשחקן ה 12 חירבו את היציע במשך שנים. ולפעמים במו עיני ראיתי איך אצטדיון שלם נכבה והקבוצה מאבדת כוון רק בגלל שטמבל מארגון אחד הרים שלט קטן שכתוב עליו משהו שמציק לארגון השני בגלל משחקי כבוד מפגרים.

והייתה התקדמות גדולה מאוד בשנה שעברה מבחינת תמיכה בקבוצה, ושיפור של ארגון האוהדים ואיך הוא עובד. והיותר ותיקים חוששים שאי הצלחה על המגרש תחזיר את הגלגל אחורה. ובגלל זה הכי טוב שבמכבי ימשיכו במה שהם עושים, בשיפור הקשר עם האוהדים ובשיפור הקבוצה על המגרש. לא צריך 15 שנים טובות. גם עוד 2-3 עונות טובות, קרבות על האליפות ועונה או שתיים מוצלחות יחסית באירופה יכולות לעשות יותר מכל מאבק ראש בראש עם האוהדים.

ובסופו של דבר בכל קהל תמצא אחוז קטן מסויים של דפוקים. אלה שבאים לשער 13 כדי לקלל את המאמן כל המשחק, לא משנה מה קורה על הדשא. אלה שירביצו לשחקן יריב. אלה שיקללו שחקן מהקבוצה שלהם כי פעם הוא היה בהפועל או בגלל שהוא ערבי-מוסלמי. ובקבוצות אחרות הם ישירו שירי שואה ויצדיעו במועל יד, לכל קהל התחלואים שלו. אבל אלה באמת בודדים, ולצערנו תמיד יהיו. אם אפשר לטפל בהם נקודתית מה טוב – אבל העיקר הוא לדאוג שהם לא יתנו את הטון ביציע.

יויו 19 ביולי 2013

מגרש הכדורגל תמיד היה מקום בו אפשר לפרוק אנרגיות חיוביות ושליליות.
גם האנשים שרואים עצמם 'טובים יותר' מאוהד הכדורגל הממוצע, יותר מנומסים ואלגנטים – יסננו 'השופט בן זונה' ביציע.
הבעיה היא שיש אנשים שבאים לפרוק הרבה יותר מזה.
האנשים האלה לא חושבים על זה שהם פוגעים בקבוצה שלהם כשהם זורקים חזיזים ואבוקות, פוגעים באוהדים ושחקנים של הקבוצה עם קריאות גזעניות. לא מבינים שלקרוא בשם של שחקן שגרם להמון הרס בקבוצה מפלג את האוהדים, שרובם כבר התפקחו 'מקסמו' ומבינים את הנזק שהוא גרם.
עד כמה שאני יודע, השחקן ה 12 ואח"כ הפנאטיקס קמו על מנת לאחד את האוהדים ולעודד את הקבוצה 90 דקות (אני לא הייתי שייך לאף ארגון).
כולם יודעים מהי זכות הקיום המפוקפקת של האולטראס.
אני מאוד סקפטי בקשר לאיחוד של הארגונים. השאלה הגדולה היא מה יקרה אחרי ההפסד הראשון? המשבר הראשון? העונה הלא-טובה הראשונה?
איזה קריאות נשמע אז?
אם רוב הקהל 'השפוי' ישמיע את קולו ברגע שישמע קריאות לא במקום (כמו שקרא בעונה שעברה), הם יבינו בסופו של דבר שהדעה שלהם לא רלוונטית או לפחות שזה לא המקום להביע אותה.
באילו שלא יבינו צריכה לטפל המשטרה.

גיסנו 19 ביולי 2013

החששות לגבי מה יקרה אחרי עונה גרועה עולות בקרב אלו שמשקיעים המון באמת לטובת הקבוצה, ומנסים לחנך את הדור הצעיר בעיקר לאהבת הקבוצה.

צריך לקוות שגם העונה הזו תעבור בלי משבר קולוסאלי. כי אני חושב שהעונה שעברה העבירה לקח מאוד חשוב גם להרבה אנשים מהקהל – שאפשר להפסיד שני משחקים, ברצף, כשאחד מהם דרבי, ועדיין לחזור למסלול ולקחת אליפות מרשימה.

כל זמן שגם מהקבוצה עצמה ימשיכו להתעסק בעיקר ולא בתפל, והשחקנים ימשיכו לתת 100% על הדשא כל משחק וכמו שהם עשו גם נגד גיורי – אני פחות דואג מפוטנציאל ההרס של הקהל.

בכל מקרה הדברים האלה לוקחים זמן. חבר'ה שהיו דומיננטיים יותר מתבגרים, וצעירים יותר תופסים את ההנהגה. זה ייקח קצת זמן אבל עוד כמה שנים יגיע להנהגה דור שלא ידע את נמני, שהאלילים שלו יהיו דור מיכה וגל אלברמן.

אני פחות חושש שנמני יארגן קבוצת רוכשים וישתלט על מכבי כמו שמישהו הציע פה. נראה לי שהוא מצא לעצמו נישה טובה שבה לערבב בעלי קבוצות ולגזור קופון מהעברות זה שם המשחק. בנוסף יש לו דריסת רגל עמוקה בתקשורת כך שיש לו אחלה פלטפורמה לקדם את עצמו ושחקנים שלו בחינם. ונראה לי שטוב לו עם זה, והוא ימשיך לסבן את עולם הכדורגל מבחוץ בלי שיידבק בו שום רפש.

יויו 19 ביולי 2013

הייתי שמח להצטרף לראייה האופטימית שלך אבל יש לי עדיין חששות.
מה שקרה במשחק האחרון נגד בנ"ד הראה שיש עדיין לא מעט אוהדים עם יצר הרס מפותח.
זה לא רק השירים לנמני, אלא בעיקר זה שחלקם ניסו לקפוץ מעל הגדר לשער 2 ולהרביץ לאוהדים שהעזו לשרוק בוז.
ולא כולם היו מהאולטראס.
מאוד מעניין לראות מי ייתן את הטון באיחוד הארגונים.

בכל מקרה, אני גם לא חושב שנמני היה רוצה לחזור למכבי באיזושהיא תצורה.

מכביסט ותיק 19 ביולי 2013

איימו באלימות? כעת אני הולך לקרוע את הגרון בבוז לשירי נמני. בבונים פשוט בבונים. תן להם קיסר תן להם גן חיות והם מרוצים.

Comments closed