חידון מספר 367. כדורסל לא משהו (מאת מרק בלינדר)

הבלוג מתכונן לעונת טנקינג

In כללי
מלחמה לא תהיה פה! יהיה טנקינג!
מלחמה לא תהיה פה! יהיה טנקינג!

היום אנחנו בחידון חגיגי במיוחד לקראת העונה החדשה. מרק בלינדר אומר לנו שאנחנו הולכים לעונת טנקינג בה הרבה קבוצות לא רוצות לנצח. זוהי התפתחות תרבותית נפלאה של כדורסל שמנוהל על ידי ג'נרל מנג'ר ונתמך על ידי שחקני פנטסי ליג. זהו- אמרתי מה שיש לי להגיד ואני נותן לבלינדר את הבימה. לפני שאני חוזר בשאלות בונוס בסוף.

מרק בלינדר:

ישנם מספר קבוצות ב-NBA שדווקא ישמחו לסיים אחרונים אם הפרס על כך הוא הזדמנות לבחור בטאלנט אנדרו וויגניס בדראפט הקרוב. הזדמנות מצויינת לבחון את ידע הקוראים לגבי הקבוצות הגרועות ביותר בליגה. ולא, 'ל.א הקליפרס' לא יתפוס כתשובה נכונה ביותר מחצי מהשאלות למטה.

חידון הבושה: קבוצת ה-NBA הגרועות בהסטוריה

1. מי הקבוצה בעלת אחוז הנצחונות הנמוך בעונה אחת? מתי נקבע השיא?

2. ומי הקבוצה שניצחה הכי מעט משחקים בעונה אחת?

3. שחקני הניו ג'רזי נטס פתחו את עונת 2009-2010 רע יותר מכל קבוצה בהסטוריה. כמה הפסדים רצופים רשמה הקבוצה ממשחק הפתיחה?

4. איזה מועדון מחזיק באחוז הנצחונות הנמוך ביותר בהסטוריה?

5. איזו קבוצה מחזיקה ברצף הכי ארוך של עונות ללא העפלה לפלייאוף?

6.איזו קבוצה כשלה מלהעפיל לפלייאוף למרות שהכוכב שלה זכה בMVP באותה עונה. מה הייתה השנה?

7. איך קבעו את המקום הראשון בדראפט לפני הגרלת הלוטרי?

8. מנה שתיים משלושת הקבוצות שבחרו ראשונות בדראפט את מספר הפעמים הגדול ביותר (5).

9.מבין 13 המועדונים שלא זכו עדיין באליפות, איזה מועדון הוא הוותיק ביותר?

10. מה רצף ההפסדים הגדול ביותר במהלך עונה אחת ואיזה מועדון רשם את ההישג המפוקפק?

11. מי הקבוצה שניצחה 16 משחקים בלבד ועדיין עלתה לפלייאוף?

12. מה השיפור (במספר נצחונות) הגדול ביותר בהסטורית הליגה תוך עונה אחת?

ושתי שאלות בעל הבלוג:

13. איזו מכללה הפסידה 207 פעמים ברציפות?

14. איזו מכללה הוציאה הכי הרבה נבחרים ראשונים בכל הדראפט?

לתשובות הנכונות

 

53 Comments

Leonidas 1 בנובמבר 2013

רונן/מרק

האם יש סיבה מיוחדת שאתם משתמשים באיור של טנק הטייגר ששימש את הנאצים ???

דורפן 1 בנובמבר 2013

קודם כל זה אני. והסיבה היא פשוטה: חוסר יכולת בסיסי בזיהוי טנקים היסטורים.

ולכן גם החלפתי את התמונה למג"ח – אותו אני מזהה כי שירתתי בגדוד 430 של הכוחות המזויינים (fucked בלע"ז) הישראלים

דורון (אחר) 1 בנובמבר 2013

ואני מבין ששנותיך בגולה הסוו מעיניך את העובדה שהטנק ששועט בתמונה ימינה למעשה צריך לשעוט שמאלה.
(וכן, אני נטפל לזה רק בגלל שיש לי 0 עגול בחידון, אז אני מנסה להרגיש טוב עם עצמי)

בלינדר 1 בנובמבר 2013

יפה לך, רונן. אני שרתתי בבסיס עם המון טנקים ואני עדיין לא יודע להבדיל מרכבה סימן 4 מפיאט אונו (אני זוכר שבאחת מהם יש מזגן אבל לא זוכר באיזו מהם).

איברה 1 בנובמבר 2013

גם אני עושה טנקינג: 2 בלבד. מה מקבלים בסוף?

Zak 1 בנובמבר 2013

איזה יופי, דווקא בחידון על הקבוצות הגרועות אני שובר שיא אישי עם שלוש תשובות נכונות ועוד אחת של רונן! בנוסף לכך בשאלה 12 הימרתי נכון על הסלטיקס ועל מספר הנצחונות, רק התבלבלתי בשנה עם ניחוש על עונת הרוקי של לארי בירד. מגיע על זה אולי חצי נקודה?

סימנטוב 1 בנובמבר 2013

נו באמת מארק עד שאתה עושה חידון NBA אתה לא מספק שאלות שאני יכול לענות עליהם

אלון 1 בנובמבר 2013

יותר מדי תשובות נכונות (9) ויותר מדי מייקל קרטר ווליאמס. הלכה התקווה לאנדרו וויגנס.

MOBY 1 בנובמבר 2013

1 בלבד – הקליפרס ! (סתם 3 ידעתי גם את השאלות על שארלוט)

matipool 1 בנובמבר 2013

4 נכונות ( שארלוט פעמיים , קארים והסלטיקס ) – מעולה מבחינתי .
האמת ששארלוט הייתה ניחוש כפול ( אבל מושכל ! ) .

red sox 1 בנובמבר 2013

6/14 כולל שתי שאלות הבונוס.
סקרמנטו בחרה 5 פעמים ראשונה?! באיזה גלגול בדיוק?

בלינדר 1 בנובמבר 2013

56 כרוצ'סטר רויאלס, שנה אח"כ כסינסנטי רויאלס, 59 ו-60 (אוסקר רוברטסון!) ואז ב-89 כבר כסקרמנטו

רונן דורפן 1 בנובמבר 2013

רוברטסון לא היה בדראפט הטריטוריאלי?

בלינדר 1 בנובמבר 2013

כן, מאוניברסיטת סינסנטי

red sox 1 בנובמבר 2013

יפה יפה. אני כרגיל בדעה שמעבר של פרנצ'ייז מעיר לעיר הופך אותו לקבוצה אחרת, אבל אני לא קובע. נדמה לי שכבר דשנו בנושא הזה בעבר אז נניח לו.

יוני (המקורי, מפעם) 1 בנובמבר 2013

סן אנטוניו עלו מ-20 נצחונות בעונת 97 ל-56 נצחונות בעונת הרוקי של דאנקן. אולי זה לא נחשב מסיבה כלשהי. אני די משוכנע שהיו עוד קבוצות שקפצו ביותר מ-24 משחקים בשנה. למשל קליבלנד לפני ואחרי לברון, ועוד.

בלינדר 1 בנובמבר 2013

הסלטיקס עשו מהפך של 42 נצחונות, לא 24.

Yavor 1 בנובמבר 2013

Regarding Q14 – the leader has 3. There are 15 other colleges with 2 first draft picks, and if Wiggins will be picked first next year there will be 16. It is spread really nicely

גיל 1 בנובמבר 2013

5. אני דווקא בספק גדול אם יהיה טאנקינג השנה, בטח לא בשלב כל כך מוקדם כשלא ברור לאן הקבוצות הולכות. השיטה שבה עורכים הגרלה הופכת את הטאנקינג ללא ממש רלוונטי.

חוץ מזה, הפתיחה של העונה הזו מוכיחה ללא ספק שהכדורסל בדרך לעבור את הבייסבול כספורט השני הכי חשוב בארה"ב אם הוא לא כבר עבר אותו. כמות הדיווחים והפרשנוית על כדורסל היא עצומה והזכייה של הרד סוקס באליפות כאילו לא הייתה. בייסבול בירידה גדולה. אחוז האנשים שהולכים למשחק בייסבול קטן הרבה יותר מזה של הנבא, והנבא הוא ספורט גולבארלי הרבה יותר כך שדיוויד סטרן הצליח מעל המשוער בעניין הזה.

עומרי 2 בנובמבר 2013

זה בעיקר בגלל שתי סיבות:
הכדורסל נוהל על ידי גאון שיווק לעומת הבייסבול שנוהל על ידי חסר מושג בשיווק (החרם על יוטיוב כמשל)

וגם- שערוריות הסטרואידים.

ובמאמר מוסגר – לברון. הוא לא כדורסלן-על רגיל. אמריקה מכירה אותו מגיל 17 והסיפור שלו מהפנט. והוא אחד מעשרת הגדולים בהיסטוריה לפני גיל 30. זו לא הסערה העולמית שחולל ג'ורדן אב₪רל כן מספיק כדי לקרב את הכדורסל למימדיו האבנורמלים בניינטיז.

גיל 2 בנובמבר 2013

אני לא חושב שאף אחד מהסיבות שציינת קשורה. את האוהד הממוצע לא מעניין בכלל אם שחקן השתמש בסמים או לא. ולגבי שיווק, לא זה מה שיציל את המשחק. הבעיות של המשחק עמוקות יותר ובעיקר העובדה שהוא לא טלביזיוני. משחק לוקח המון זמן ולא קורה בו כמעט כלום, וזה בניגוד לפוטבול וכדורסל. לא רק שלא קורה בו הרבה אלא שגם הוא יותר ארוך היום ממה שהיה אי פעם בעבר כשפיצ'רים לוקחים חצי שעה בין הגשה להגשה.

ולברון לא קשור לזה בכלל לדעתי. הוא לא מעלה את הפופולאריות של המשחק כמו ג'ורדן אבל הליגה כן יותר מעניינת בשנים האחרונות כי יש לא מעט כישרון בה. אני גם לא חושב שהוא עדיין טופ 10 כל הזמנים. הוא אולי יהיה שם בסוף הקריירה שלו אבל לא עכשיו.

עומרי 2 בנובמבר 2013

כשענקי הדור בבייסבול יושבים חנוטים בחליפות מול ועדות חקירה או בבתי משפט בוודאי שזה מחלחל לציבור..

לברון לא פופולרי כמו ג'ורדן ולא טוב כמו ג'ורדן. אבל הוא מעניין כמוהו וכל הליגה העלתה הילוך בחשיפה מאז המעבר למיאמי.
לא נתחיל להיכנס לדיוני טופ-10 מעייפים. אתה רוצה לחכות שנה-שנתיים עד שלברון יפריד עצמו ללא יכולת מיקוח מחבר'ה כמו אייזיאה, האקים או קובי – זה גם אפשרי.
לדעתי הוא כבר מעל כל אלה מה ששם אותו בטופ-10.
אני מאמין שהתסריט הסביר לגביו הוא סיום הקריירה כקונצנזוס יחסי לטופ-2.

גיל 2 בנובמבר 2013

מה זה מחלחל? סקרים כל הזמן מראים שלציבור לא איכפת מהסמים אז מחלחל זה בטח. הבעייה היא לא בכוכבים או שיש פחות הומראנים אלא שארה"ב עברה להיות מדינת פוטבול מטורפת ובייסבול הפך לשחקן משני. זה נכון שבזמן השיא של הסטרואידים היה הרבה עניין, בעיקר בגלל המירוץ לשבור את שיא ההומראנים, אבל היום בייסבול בירידה גם בהשוואה למה שהיה בשנות ה80 וה90.

על סמך מה אתה אומר שיש עלייה בחשיפה? אני לא ראיתי כזו. אם אתה מסתכל על הרייטינג של הפלייאוף וסדרות הגמר אז אין ממש שינוי בעשור האחרון.

אני לא מנבא את העתיד אלא בוחן מה שקרה עד עכשיו. שתי אליפויות שרק אחת מהן מרשימה, והשנייה הוא ניצל בנס מהשפלה גדולה בגלל ריי אלן, בסדרה שהוא היה די חלש בה בסך הכל. וזה אחרי סדרת גמר שהוא הפסיד בבושת פנים לדאלאס. הקריירה שלו כרגע היא עליות וירידות. שתי אליפויות זה יפה אבל אפילו בעוד שנה או שנתיים הוא לא יגיע לאליפויות של קובי אם זה מדד רלוונטי. בכל מקרה, מכל אלו שמתיימרים להכנס לדיון על הגדולים ביותר אי פעם, הוא המועמד הכי חלש. אני לא רואה אותו נכנס לטופ 5 אלא אם יעשה משהו באמת יוצא דופן כמו זכייה ב6-7 אליפויות. טופ 10 הוא כנראה יכנס. בשביל להיות טופ 2 הוא צריך להיות שני רק לג'ורדן, וזה אומר טוב מראסל, צ'מברליין, בירד ומג'יק. אני לא רואה שום תסריט ריאלי שזה קורה.

עומרי 2 בנובמבר 2013

חשיפה זה כבר מזמן לא רק רייטינג של שידורי המשחקים. ה-NBA בכל מקום, מספיק לראות מה קורה למכירות הליג פאס כדי להבין את זה.

לגבי לברון – לא יודע מה לענות על זה. לא מבין אם צפינו באותם שני פלייאופים אחרונים. ואני לא מאוהדיו המובהקים.
סל הניצחון של אלן לא מוריד מההישג.. הורי הביא אליפות לשאק ולדאנקן. זה חלק מהמשחק.

איך אפשר לומר שהוא היה חלש עם תצוגות האולאראונד המטורפות שלו במשחקי 6 ו-7. משחק 7 שלו היה ממשחקי ה-7 הגדולים בתולדות הפלייאוף.
משחק 6 בבוסטון לפני שנתיים אחת מ3-4 ההופעות האינדבדואליות הטובות בהיסטוריה (יכולת, סטטיסטיקה, מעמד, הקשר)

אלה בדיוק החומרים מהם עשויה אגדה טופ-5 בהיסטוריה, גם אם הוא צעיר מדי לטעמך או אכזב במעבר למיאמי.
תסריט המינימום עבורו הוא טופ-10.
תסריט סביר טופ-5.
100% מיצוי? הוא מסיים עם 6-7 אליפויות, 7-8 MVP, עובר את קארים בנקודות ואת ג'ורדן בדעת הקונצנזוס.

גיל 2 בנובמבר 2013

נכון שרייטינג זה לא הכל אבל זה עדיין מזז חשוב. יש לנבא פריחה בעולם אבל זה יותר קשור לטכנולוגיות שהשתכללו ולזמינות שלה, לא לאיזו תחרות יוצאת דופן או אפקט של לברון.

לגבי לברון, אכן במשחק שביעי הוא היה מעולה, אבל לנצח קבוצה שבורה ועייפה במשחק ביתי זה לא משהו הרואי במיוחד. עד למשחק החמישי בכלל לא היה בטוח שהוא היה הMVP של הנבא אם היו זוכים. הוא עלה לקבוצה שלו לפחות בהפסד אחד בסדרה וכאמור היה די חלש במשחק השישי כשהיה צריך אותו. לגבי משחקים אחרים שלו בפלייאוף אתה מאוד סלקטיבי. כל הסדרה נגד דאלאס לפני שנתיים, הסדרה נגד בוסטון בסיבוב השני בעונה האחרונה כשהיה בקליבלנד שם היה חלש ואפתי והפסיד למרות שהייתה לו קבוצה עם המאזן הכי טוב באותה שנה, ולא מעט משחקים גם בעונת האליפות הראשונה. הקריירה שלו רצופה עליות וירידות בפלייאוף שנעות ממשחקי ענק למשחקים מבישים שבהם נראה שהוא אדיש לגמרי. אני לא זוכר אף שחקן גדול בהיסטוריה שהיו לו כל כך הרבה משחקים שבהם לא נתנו הכל על המגרש ברגעים קריטיים.

זה שאתה וצעירים אחרים מדברים עליו כבר במושגים של הכי גדול עושה זילות לעניין, בדיוק כמו שעד לפני כמה שנים דיברו על קובי בהשוואה לג'ורדן ופתאום הוא נהפך למה בדיוק? שחקן זניח? שלברון קודם יעבור אותו בהישגים ואז נמשיך בהשוואות. כרגע הדיבורים על טופ 5 נראים מגוחכים ביותר למי שראה מספיק כדורסל בחיים שלו.

עומרי 3 בנובמבר 2013

המהפך שלברון עשה מאז הסדרה מול דאלאס הוא קיצוני. ההישגים הסטטיסטיים שלו עד ל2011 וההישגים הכוללים שלו מאז מעמידים אותו בשורה אחת עם קובי.
אל תעשה ממני איזה תיכוניסט חסר מושג…
אני מאוד בעד פרגמטיות בדיונים הללו, כשמישהו עושה דברים כה חריגים אני לא מרגיש צורך לחכות 10 שנים כדי לדבר עליו במונחים היסטוריים.

כאמור, אני חושב שהתסריט הסביר לא כולל מצב בו הוא משתווה לג'ורדן. אני חושב שזה תסריט מאוד קיצוני. הייתי נותן לו אולי חמישה אחוז. אבל כששחקן שעוד לא חגג 29 מדגים יכולות כאלו והישגים אישיים וקבוצתיים כאלו אני לא יכול לפסול את זה על הסף.

גיל 3 בנובמבר 2013

אז אתה מסכים שעד לשנתיים האחרונות היו לו לא מעט בעיות בקריירה? כמו שכתבתי, שתי אליפויות זה יפה אבל שקודם יעבור את דאנקן, בירד, מג'יק שאקיל וקובי, שלא לדבר על קארים, ראסל וג'ורדן. כרגע הוא לא עשה שום דבר חריג שגדולים ממנו לא עשו ובקריירה הרבה יותר לא יציבה מה שמעמיד אותו בעמדת נחיתות. כשהוא יעשה משהו חריג אז נדבר. אין שום בעייה לדבר עליו במונחים היסטוריים אבל לא כשמתעלמים מהיסטוריה ארוכה של המשחק ושחקני על.

דורפן 3 בנובמבר 2013

אבל אחרי שהשווית אותו לג'ורדן ואמרת בצדק שלא ולקובי ואמרת שיש סיכוי טוב שכן – לאן נעלמו מג'יק ג'ונסון וראסל וקארים עבדול ג'באר וצ'מברליין ושאקיל ובירד ואפילו דנקן. האם תמיד השחקן הכי טוב בכל תקופה "שני רק לג'ורדן?"

גיל 3 בנובמבר 2013

בדיוק. זה פשוט מעיד בעיניי על גישה לא רצינית וחוסר הכרות עם ההיסטוריה.

עומרי 3 בנובמבר 2013

לא ירדתם לסוף דעתי. אני טוען שאם לברון פורש מחר, הוא בlevel של קובי, אייזייאה, האקים וכו. ויש לו את המספרים, התארים האישיים וההצלחות הקבוצתיות לגבות את הטענה הזו.

הטענה השנייה שלי היא שהוא בעמדה חזקה מאוד להשתוות או לעקוף את החבר'ה שציינת, עד ראסל (שבינינו, לך תדרג אותו…)
בהתחשב בזה שהוא עוד לא בן 29, לא נפצע כמעט בכלל, השתפר משנה לשנה גם מאז שקיבל את הmvp הראשון שלו ומשחק במועדון מוצלח אני לא חושב שזו סברה קיצונית מדי.
קריירה של 4-5 אליפויות כפרנצ'ייז סטאד, 6-7 mvp,
7-9 הופעות בגמר, 35 אלף נקודות וקרוב ל8 ריבאונד למשחק היא התסריט הסביר בנקודת הזמן הנוכחית.
אם לא, אנא מכם, איזה מהנתונים העתידיים הללו הוא כמעט לא נו-בריינר לגבי לברון?

בוודאי שהאליפויות הן הכי נזילות, אבל מאוד לא סביר שלברון לא ייקח לכל הפחות עוד 2 עד גיל 35. ראינו אותו בשנתיים האחרונות מנצח את הסלטיקס בתצוגה מהארסנל הג'ורדני, ממלא חוסרים של מיאמי בהגנה על גבוהים, מסמן את דריק רוז, טוני פארקר, או פול ג'ורג' ומתגבר על דעיכה מהירה של וייד ובוש בדרך לבק-טו-בק.
לברון לוקח עוד אליפויות עד 2020 one way or another

גיל 3 בנובמבר 2013

איזייאה והאקים אולי כן, קובי עדיין לו. לקובי יש 5 אליפויות עם 2 תארי MVP והיסטוריה קצת יותר ארוכה משלו כרגע. לגבי העתיד קשה מאוד להתנבא. זה לא רק תארים אלא גם הצורה והיכולת בפועל, בעיקר בפלייאוף. כדי להחשב באמת לטופ 5 הוא יצטרך לעשות בהמשך הקריירה שלו דברים מאוד יוצאי דופן שיאפילו על ההישגים של בירד ומג'יק וההשפעה שהייתה להם על המשחק. הוא אולי יזכה ב5 אליפויות אבל זה לא טוב יותר בהכרח מבירד שהתמודד בתחרות מאוד קשה בזמנו. בנוסף, אתה מתעלם מהקריסות שלו בכמה וכמה סדרות פלייאוף, שזה משהו שלא קיים כמעט אצל הכי גדולים וזה תמיד יהיה קיים אצלו.

ועם כל הכבוד לניצחון על בוסטון, אין די ניצחון על קבוצה זקנה שהוא היה בא פייבוריט ונקלע לעמדת נחיתות באשמתו שלו, לניצחון על קבוצה שווה פחות או יותר בתצוגות הרואיות (מה שהוא עשה נגד דטרויט בעבר). דווקא בגלל שיש לו את הפונטציאל לתצוגות גדולות, העובדה שהוא לא נותן אותן על בסיס קבוע כמו אחרים היא נקודה לרעתו.

עומרי 3 בנובמבר 2013

לקובי יש 5 אליפויות על הנייר, לצורך הדיון הזה נחשבות בעיקר השתיים המאוחרות ואולי 2002 בה היה קרוב יותר לשאק.
יש אליפות ויש אליפות כידוע. והוא עם MVP אחד מ-2008, וגם בו לא הגיע לו לזכות.

אני מסכים שהדיון רק מתחיל במספרים, לא נגמר בהם. אני חושב שלברון משפיע על המשחק בדרכים שעוד לא הובנו במלואם. הוא בכל זאת לקח אליפות בלי ביג-מן שאפילו מזכיר לגיטימיות, וכל הליגה רוצה סמול בול בעקבות התצוגות שלו בכל עמדה במגרש.

כן, היו לו תצוגות מזוויעות בעבר. אישית, האמנתי שהוא לא יראה אליפות כשחקן מוביל אחרי הקריסה מול דאלאלס. אבל הוא נבנה מזה באופן שהיה קשה מאוד לחזות.
גם עמידה בציפיות זה ערך – הבחור היה על השער של SI בגיל 17 ונטען לגביו שהוא אחד מ-5 הטובים בעולם לפני שאפילו נבחר בדראפט.
הוא התגבר על הבעיות המנטליות באופן חסר תקדים אולי וזה יהיה חלק מהנראטיב שלו כענק היסטורי.

גיל 3 בנובמבר 2013

קובי אחראי ל2 וחצי אליפויות אבל הוא תרם לעוד שתיים וחצי מה שאי אפשר לומר על לברון כרגע. והMVP של לברון שנה שעברה היה אחד החלשים אי פעם לשחקן בגמר. נתנו לו בעיקר כי לא היה אף אחד אחר. תכנס לפוסטים שנכתבו פה במהלך הסדרה ותראה כמה ביקורת הייתה עליו.

סנטרים כרגע בשפל חסר תקדים בליגה ולרוב הקבוצות אין אחד דומיננטי כזה, בטח לא הבולטות שבהן. ועדיין, המחסור בסנטר עמוק אצל מיאמי וחשפו את החולשות שלה בליגה.

אכן, התגבר יפה על ההפסד לדאלאס אבל זה לבד לא שם אותו על המפה של הגדולים מכולם. יותר מזה, תזכור איך דיברו על מיאמי אחרי שעבר עליהם. דיברו על שבירת השיא של הבולס לניצחונות בעונה, דיברו על דומיננטיות היסטורית, ומה שאנחנו מקבלים זה הרבה פחות מזה. קבוצה שסכום חלקיה קטן מהכישרון שיש להם וגם די פגיעה ואפילו שבירה.

ואל תתייחס למה שאמרו עליו בגיל 17. גם על וויגינס מדברים עכשיו במונחים אחד הגדולים אי פעם. צריך להפריד בין הדיבורים למה שקורה בפועל אבל נראה שמרוב שאנשים להוטים להכריז כל שני וחמישי על אחד הגדולים אי פעם, זה הפך קצת לקלישאה.

גיל 3 בנובמבר 2013

אגב, הנה דרך טובה לחשוב על הגדולה של שחקנים בראייה היסטורית. אם היית צריך לקחת שחקן אחד לקבוצה שלך למשחק מכריע או סדרץ פלייאוף, את מי היית לוקח? אני הייתי לוקח את ג'ורדן, בירד, מג'יק, דאנקן, שאקיל, קארים, ראסל וגם קובי לפני לברון. למה? כי מלברון אתה לא יודע מה היית מקבל. אני לא רואה אצלו את הדרייב שיש לאחרים לנצח וגם להשתפר כל שנה. הוא מאוד אוהב לנצח אבל מתעסק יותר מדי בדימוי העצמי שלו ואפילו במקום ההיסטורי שלו וזה משהו שאני לא אוהב אצלו.

עומרי 4 בנובמבר 2013

תשמע, לא ברור לי אם ראינו אותם משחקים בשנתיים האחרונות.
אני יודע שאני לא מוטה לגבי לברון ובוחן אותו יחסית באהייקטיביות – בגלל שרוב הקריירה שלו לא סבלתי אותו וגם כעת אני לא מת עליו.

אבל להשוות את היכולת שלו בפלייאוף בשתי האליפויות האחרונות ליכולת של קובי באיזשהו פלייאוף בקריירה שלו זה פשוט מופרך.
קובי ברייאנט הוא שחקן מאניטיים אוברייטד. ההחנקויות שלו פחות קולוסאליות מההחנקות של לברון מול דאלאס או בוסטון 2010 אבל הן לא פחות גרועות.

אתה יודע בדיוק מה תקבל מלברון במשחק פלייאוף מכריע בשלב הזה של הקריירה שלו (בהנחה שאנחנו עוסקים בפיק של כל שחקן).
תקבל ממנו דומיניישן של סדרות שלמות וקשות (אוקלהומה, אינדיאנה)
ותקבל ממנו הופעות היסטוריות בנקודות המכריעות ביותר (בוסטון, משחק 6-7 מול הספרס, 7 הופעה עצוה במיוחד).

במשחק פלייאוף אחד מכריע שחיי תלויים בו ארצה לקבל מבין השחקנים שפעלו מאז האיחוד את: מייקל ג'ורדן – 89-1998, שאקיל אוניל 2000-2002, לארי בירד – 84-87

מג'יק גם, כמובן. הוא מעל שאק כמובן היסטורית וכנראה שמעל בירד, אבל יש לי תחושה שהוא היה כוח פחות משמיד מהם במשחק בודד. בכל זאת- אלה החיים שלי כאן שעומדים על הכף.

אשמח מאוד גם לקבל את דאנקן 2002-2005 (ששייך לקבוצה העליונה אבל דומיניישן או לחלופין וינריות שממוטטת כל דבר שבא מולו היא לא הצד החזק שלו, באופן יחסי), אולאג'ואן, תומאס, לברון 2012-2013, דירק נוביצקי 2011 וכן – גם את קובי ברייאנט אם כל השאר קיבלו הרעלת מזון.

דורפן 4 בנובמבר 2013

שמביא אותי לשאלה מדוע נעלמו בירד ומג'יק מהדיון על השחקן השני בדור המודרני? (נניח ראסל וצ'מברליין לא בדיון*. הם היו שחקני מאני טיים טובים בהרבה מלברון ומקובי. אגב, אני לוקח את לברון על קובי. קובי לא הצליח בשום מצב מלבד קבוצה מאד חזקה. לברון הוביל קליבלנד עלובה לגמר (גם אם בהטיית הכוחות של אותה שנה – 4-5 הקבוצות הטובות היו במערב). קובי אחרי שאקיל ולפני גאסול פשוט התרסק עם הלייקרס. ועודף האליפויות שלו על לברון קשור לשאקיל אוניל – עוד מישהו שלא צריך להעלם מדיון הכי טוב מאז ג'ורדן.

עומרי 4 בנובמבר 2013

אבל אין דיון כזה כרגע, לא בפוסט הזה בכל אופן…
אני בטוח לא התכוונתי ולא מעלה על דעתי לנהל אותו.
לברון לא בדיון מול מג'יק ובירד כרגע.

כל מה שאני אומר זה שהוא נמצא בעמדה שבא אם ימצה את שארית הקריירה שלו ב-95% מהפוטנציאל שלה הוא מסוגל לעקוף אותם.

אף שחקן לא היה בנקודה הזו מאז שאק ב-2002: הלייקרס לקחו תריפיט אחרי פלייאוף אדיר שלו. היה לו סיידקיק שבעצמו הוא אחד מ-6-7 הטובים במשחק והוא היה בסה"כ בן 30.

ואתה צודק לגבי ההשוואה בין קובי ללברון בהקשר של הצלחותיהם עם סגלים חלשים.
לברון הגיע לגמר 2007 עם סגל שבשום אופן לא היה חזק יותר מהסגל איתו קובי איבד יתרון 3-1 לפיניקס בסיבוב הראשון. נכון שהוא עשה זאת במזרח החלש, אבל הוא בכל זאת ניצח את דטרויט שהייתה עדיין קבוצה חזקה ומחוברת.

גיל 4 בנובמבר 2013

עומרי, אני לא חושב שאני מוטה נגד לברון. לא אהבתי את המעבר שלו למיאמי אבל אני בסך הכל די מחבב אותו בתור בן אדם, אבל זה באמת לא ממש קשור. הנקודה היא שאתה לא באמת יודע מה תקבל מלברון בסדרת פלייאוף. משחקן היסטורי שמתיימר להיות טופ 10 אם לא טופ 5 אתה מצפה למאמץ אדיר בכל משחק ויכולת גבוהה בפלייאוף. זה פשוט לא מה שראינו ממנו בשנים האחרונות. נכון שהוא השתפר מאז ההפסד לדאלאס אבל גם שנה שעברה בגמר ראינו אותו לא לוקח אחריות במקרים רבים, תכנס לדיונים שהיו פה במשך סדרת הגמר זה לא ממש רחוק. אני לא בטוח שזה עומד להשתנות בקרוב. כשאני חושב על קבוצות היסטוריות כמו אלו של ג'ורדן, בירד ומג'יק, ואפילו אלו מהעשור האחרון של הספרס והלייקרס עם שאק וקובי, אני די בטוח שלברון היה מתרסק מולן. וזה כשיש לך שני אולסטארים בקבוצה שאמורה להיות מהחזקות בהיסטוריה. יחסית לפוטנציאל שלו ושל הקבוצה אני חושב שהוא לא מממש הרבה ממנו ולא רואה איך זה ישתנה.

ואתה צודק לגבי קובי, גם לו היו הקריסות שלו.

עומרי 4 בנובמבר 2013

אבל מה זה לממש?
הקבוצה הייתה ב-3 גמרים רצופים וזכתה בק-טו-בק. לברון ניצח את כלל הסדרות בריצה הזו של האליפויות. לא הייתה סדרה אחת שניתן לומר שלברון לא היה הטוב במיאמי והטוב בסדרה.

כידוע, מיאמי לא עשו פו, פו, פו ופו באליפויות שלהם… היו הפסדים, ובאופן טבעי לברון גם לא שיחק מספיק טוב במהלכם. הציפייה ממנו להיות AAA בכל משחק היא חלק מהדיון הבעייתי בעניינו.
אנחנו לא מדברים על צ'ונסי בילאפס כאן, מיאמי היא לא בדיוק קבוצת אנסמבל. זו הקבוצה של לברון ג'יימס – יש 3-4 שחקנים בהיסטוריה שיכלת לשים במקום ג'יימס בסגל הזה והתוצאה הייתה זהה. והיא אלופה פעמיים ברצף.

בנוסף, ב-2010 זה נראה כמו סגל היסטורי וקבוצת על. כבר באליפות הקודמת וביתר שאת באליפות הזו וייד הפך לגבולי ביכולת שלו ולשחקן מפורק פיזית. הוא לא אחד מ-10 השחקנים הטובים בכדורסל בשנתיים האחרונות.
גם בוש הפך לרול-פלייר לעשירים.

גיל 4 בנובמבר 2013

להיות הטוב במיאמי זו לא חכמה גדולה. תחשוב על זה ככה: שחקנים היסטוריים שיחקו בקבוצות היסטוריות. אתה רואה את מיאמי כאחת הקבוצות הכי טובות אי פעם? אני חושב שהן אחת האלופות הכי חלשות והיו מפסידות לספרס וללייקרס של העשור הקודם ואני לא מדבר בכלל על קבוצות ממש היסטוריות מה-30 שנה האחרונות. תזכור איך דיברו על מיאמי אחרי שעבר אליהם ומה אנחנו רואים היום. אלופה שסיימה עם הלשון בחוץ ואלמלא קריסה של הספרס בצירוף מקרים נדיר גם זה לא. זו קבוצה עם כמה חולשות בולטות שלאט לאט יריבות לומדים לנצל, כך שבמקום שבשנה הזו היא תהיה קבוצה ממש חזקה, נראה שהיא דווקא נחלשת לאט לאט.

הבעייה עם לברון זה לא עם משחקים חלשים שיש לו, אלא הכמות שלהם ובעיקר חוסר המאמץ שנשקף מהם וקבלת החלטות בעייתית במקרים רבים. זה משהו שלא קיים אצל אף אחד מהכי גדולים. ווייד התעלה בפלייאוף האחרון ובלעדיו אין לו אליפות, שלא לדבר על בוש ב2012 וריי אלן שהציל אותו אחרי שלא תפקד בדקות האחרונות במשחק 6. וזה עוד בלי לדבר מול הביזיון נגד דאלאס בגמר ובוסטון לפני זה. אלו כתמים על הקריירה שלו ויהיו שם תמיד, ואלו כתמים שאין לאף שחקן גדול בהיסטוריה. אז יפה שהוא התפתח מהם וזכה בשתי אליפויות, אבל יש לו עוד אי אלו משוכות לעבור בדרך כדי להפוך לאחד הכי גדולים אי פעם.

קורא אדוק 1 בנובמבר 2013

אחלה חידון בלינדר
אני 3 מ 14 כמו swaggy p ביום רגיל

אגב, איזה כיפית הקבוצה הנוכחית של הלייקרס
חלשים מאוד אבל באים טוב אחד אחד

שי 1 בנובמבר 2013

טאנקינג שמטאנקינג, בסוף הלייקרס יסיימו מחוץ לפלייאוף ויזכו בבחירה הראשונה, הרי ברור שלקובי יהיה עוד צ'אנס לקחת אליפות

גיל 1 בנובמבר 2013

גם אם הם יזכו בבחירה הראשונה, יקח שנים אם בכלל עד שהיא תתמש לכדי איום רציני על האליפות. אפילו אם וויגינס הוא לברון החדש הוא לא יהפוך קבוצה לקונטנדרית מייד.

עומרי 2 בנובמבר 2013

לא יודע…
קובי וגאסול ב80‰ מיכולתם לצד לברון החל מעונתו השניה… זה קונטנדרית, בהנחה שברייאנט מבין את מקומו שזה חתיכת לונגשוט.

גיל 2 בנובמבר 2013

שניהם בירידה ועוד שנה יהיו עוד יותר בירידה.

שי 1 בנובמבר 2013

גיל אל תדאג מקסימום יחתימו את לברון, או יעשו איזה טרייד הזוי על דוראנט, הלייקרס תמיד מסתדרים בסוף

גיל 1 בנובמבר 2013

זו דווקא אופציה סבירה. לברון לדעתי יעזוב את מיאמי בסוף השנה והלייקרס זו אופציה מצוינת עבורו.

אסף 1 בנובמבר 2013

הניצחון של פילדלפיה על מיאמי קצת מוציא את העוקץ מכל התיאוריות על הטאנקינג.

אלון 2 בנובמבר 2013

טאנקינג עושות קבוצת ולא שחקנים

גיל 2 בנובמבר 2013

זה לא ממש אפשרי. מה תספסל את כל הכוכבים שלך?

אלון 2 בנובמבר 2013

תעביר אותם בטרייד. פילי כל הזמן מנסה להפטר מטרנר ויאנג. שהם על הפארקט הם מנסים לנצח כל משחק ודי בהצלחה עד עכשיו.

משיח 2 בנובמבר 2013

מעולם לא אהבתי את שארלוט כמו היום!!

Comments closed