יומן אליפות של הניינרס (10). התמוטטות. עצבים

הרבאו. תרגע!

jh

יש הרבה שחקנים שאפשר להאשים בהפסד הזה. שכשלעצמו הוא לא ההפסד הכי נורא בעולם מול קונטנדרית בחוץ. עבירה לא נחוצה של אחמד ברוקס על דרו בריז במצב של סאק בטוח. בכלל לא בטוח שהסיינטס בכלל משווים במצב כזה. עבירה סופר מטופשת של אוסגוד – על מחזיר בעיטות שסימן לfair catch נתנה לסיינטס 15 יארד קריטיים במהלך המנצח. הניינרס ממש נתנו את המשחק הזה שאיכשהו במזל ובשיניים העמידו את עצמם במקום לנצח אותו למרות שקפרניק וגור שוב לא הצליחו להניע את ההתקפה. אה, וגם קו ההתקפה מתמוטט.

אבל אין מה לגשת לשחקנים. כשעשר דקות לסיום המחצית הראשונה הרבאו גומר לשרוף את כל הצ'לנג'ים שלו ואת כל פסקי הזמן של המחצית על ערעורים אימפולסיבים. מאד לא מדוייקים. מאד לא נחוצים – לפחות השני שהיה במצב שממילא הניב טאצ'דאון במהלך אחר כך. זו רוח המפקד. והעצבנות הזו הפסידה לבסוף את המשחק.

במאזן 4-6 אליפות הNFC מערב אבודה. הסיכוי לווילד קארד עדיין טוב. ארבע משש היריבות שנותרו הן במאזן שלילי מאד. ואולי התובנה הזו יכולה לסייע עכשיו לקבוצה. לגשת לטיפול בליקויים אמיתיים. והדבר הראשון – סדנת נשימות למאמן הראשי.

הימורי פוטבול שבוע 11
הסכנה הגדולה לעצמו זה...

42 Comments

עופר פרוסנר 18 בנובמבר 2013

לא מובנת העצבנות. זה לא שהסיינטס היו טובים היום, ובמחצית הראשונה הדרייבים של הניינרס שהסתיימו בנקודות היו קלילים כאלה, יפים אפילו. יכול להיות שזה מחלחל כמו שאתה אומר, אבל על שטויות כאלה הייתי חושב שמדובר בקבוצה לא מאומנת. בגלל שברור שמדובר בקבוצה מאומנת (ואיזו קבוצה בליגה היא לא מאומנת), אז אני לא מצליח להבין את זה.

omer 18 בנובמבר 2013

זה נראה כאילו ההצלחה של השנתיים האחרונות עלתה להארבו לראש והוא מזניח את מה שהביא אותו להצלחה הזאת.
הביאו אותו בתור מומחה לקווטרבקים והוא עשה נסים עם אלכס סמית וקפרניק. השנה קפרניק הלך צעד אחורה וזה באחריות הארבו. גם מהלכי ההתקפה שהם קוראים לקפרניק לא מובנים. בכמעט סייפטי בסוף המשחק, כשכולם יודעים כבר שהסיינטס הולכים רק על בליצים עכשיו, כל הרסיברים שלו רצו רחוק במקום ראוטים קצרים לשבור את הבליץ.

הניינרס זרקו משחק שהיה להם בידיים אבל האמת שאם יש משחק שאפשר להגיד שהשופטים לקחו, זה היה המשחק. אחמד ברוקס לא עשה שום דבר לא בסדר. הוא פגע בבריס בכתפיים ובחזה, לא בראש (הוא לא אשם שבריס גמד). זאת שריקה בזיונית שקשה לתאר. זה היה צריך להיות פאמבל שפטריק וויליס השתלט עליו וזה היה יכול לגמור את המשחק.
לאורך כל המשחק לא נשרקו לסיינטס הולדינג על רסיברים וגם ההחזרה ארוכה של הפאנט של ניו אורלינס היתה צריכה לחזור אחורה על תפיסות.
זאת היתה תצוגת השיפוט הגרועה ביותר שראיתי השנה ולא סתם הארבו יצא מהכלים (למרות שהוא לא צריך להתנהג ככה וזה ללא ספק משפיע על השחקנים).
מלה אחרונה על קו ההתקפה – לא טוב. רוב הזמן זה היה אחד הדברים החזקים בקבוצה. ההגנה על קפרניק חייבת להשתפר.

austaldo 18 בנובמבר 2013

מצטער, אבל השריקה נגד ברוקס היתה נכונה. הוא התחיל את התיקול בכתף שזה בסדר גמור (וזה גם היה מספיק בכדי להוריד את בריס לדשא) אבל בהמשך הוא גרר את בריס מהצוואר ומהסנטר – זה אסור ואין מה לעשות (וזה שבריס גמד לא אומר שמותר לשבור לו את הצוואר)
אתה יכול להגיד שהוא לא התכוון, שהוא המשיך את התנועה וקשה לשלוט תוך כדי מישחק וזה נכון – אבל בשורה התחתונה הוא גרר את בריס מהצוואר וזה פרסונל פאול שכל שופט ישרוק.

omer 18 בנובמבר 2013

יש אולי שלושה קווטרבקים שיקבלו את השריקה הזאת, בריס, בריידי ומאנינג. על כל קווטרבק אחר זה לא עבירה, כי זה באמת לא עבירה.
הוא לא הלך על הצוואר או הראש, זה פשוט היה תאקל חזק וגבוה, אבל חוקי. מרוב חוקים שמגינים על השחקנים לשופטים כבר אין מושג מתי צריך לשרוק ומתי לא.

אריאל גרייזס 18 בנובמבר 2013

תלונות על שריקות של שופטים זה פאסה, זה המשחק וזהו. באותה מידה, היה צריך להשרק סייפטי על קפרניק, שעשה אינטנשיונל גראונדינג מהאנדזון

omer 18 בנובמבר 2013

באמת היה צריך להיות סייפטי. מצד שני אם לא היו שורקים על ברוקס אז זה לא היה מגיע לזה.
נכון ששופטים זה חלק מהמשחק, פשוט לגבי המשחק הזה ספציפי זה מרגיש כאילו זה עבר את הטעם הטוב. הפעם השופטים דפקו את הניינרס בצורה יותר בוטה.

אריאל 18 בנובמבר 2013

גרייזס, בריז היה בפוקט, כך שדגל הוא היה יכול לקבל רק אם לא היה לו שום רסיבר פנוי בסביבה, והיה. שום סייפטי.

austaldo 18 בנובמבר 2013

כל קווטרבק היה מקבל את השריקה הזו.
אני בהחלט מסכים שברוקס לא הלך מראש על הצוואר של בריס אבל בהמשך הוא גורר את בריס מהצוואר. זה מסוכן, זה אסור וזה 100% עבירה. סורי. תאמין לי שב- NFC אני בעדכם.

אריאל 19 בנובמבר 2013

*תיקון – התכוונתי שקפרניק היה בפוקט..

גיל 18 בנובמבר 2013

עומר, אני ראיתי ששרקו הרבה את השריקה הזו והכוונה של השחקן לא ממש משנה. הוא תפס אותו בצוואר בבירור. גם אני חושב שיש יותר מדי חוקים והם לא נשרקים בצורה אחידה אבל פה זה דווקא לא המצב.

מתי 18 בנובמבר 2013

מצחיק, דווקא חשבתי שזה יום רגוע בסטנדרטים שלו.
סיאטל יותר ויותר מרשימה. עד לפני שבועיים חשבתי שזאת קבוצה שלא תעבור סיבוב פלייאוף, אבל הם שינו את דעתי. למרות שברגע האמת אני עדיין מהמר על בריס.

מנחם לס 18 בנובמבר 2013

כשכולם דיברו על ההפסד בעונה שעברה כצעד "הכרחי" בדרך לדיינסטי, אני כתבתי כאן שהכל שטויות כי בפוטבול של היום, כל עונה זו התחלה מחדש לכולם.

מנחם לס 18 בנובמבר 2013

אבל כמובן שאחד ממשחקי העונה החשובים ביותר משוחק עתה בפני עינינו החוזות בדנבר (נגד הצ'יפס)

עידן. 18 בנובמבר 2013

המספרים של קפרניק העונה.

מקום 18 בליגה ברייטינג ק"ב עם 83.
מקום 29 בליגה (חמישי מהסוף) באחוזי השלמה עם 56.4.
מקום 32 בליגה (שני מהסוף) ביארדים במסירה למשחק עם 186.
יחס ט"ד/איבודים של 6/9 אחרי 10 משחקים.

אבל כן, הארבו אשם בהכל…

עומרי 18 בנובמבר 2013

קייפרניק הולך ומתפרק ומושך איתו את גור, את הקו ואת הסיכוי של הניינרס לעשות משהו.

הגנתית הם התגברו יפה על משברון בהגנה האחורית וסה"כ עצרו היום יפה, לרוב, את המערכים המסובכים של ניו אורלינס ואת ג'ימי גרהאם.

החזרה של קרבטרי היא קריטית ובגלל אופי הפציעה שלו אני סקפטי שהוא יוכל להיות אפקטיבי טרם סיום העונה.

עומרי 18 בנובמבר 2013

ואלכס סמית נראה טוב. למרות התוצאה כרגע בדנבר.
אבל את התקרה של הניינרס עם סמית ראינו.

משה 18 בנובמבר 2013

אלכס סמית נראה בדיוק כמו אלכס סמית. הוא מסר מסירות לא רעות ואפילו כמה טובות כשהמשחק היה רגוע ובגישושים. כשהחום התחיל לעלות הוא התאייד ולא הצליח להשלים דאון שלישי.

רן 18 בנובמבר 2013

מה הסיפור עם הטיימאאוטים של קפרניק? לפחות אחד בכל מחצית הולך על קשקוש כבר יותר מחודש. לא זוכר מתי הגענו לאיזור הדרייב האחרון עם שלושה

גיל 18 בנובמבר 2013

הדברים הקטנים הם אלו שמנצחים משחקים. קפרניק בסוף כשהם עוד הובילו מסר מסירה גרועה שהייתה מובילה לדאון ראשון וסיכוי גבוה לניצחון ועוד שאר הדברים שהזכרת. יש באמת יותר מדי רעש רקע שמגיע מצד המאמן. אני חושב שהם לא משתמשים בגור יותר. יש לך את אחד הרצים הכי אמינים בליגה והשימוש בו ספורדי מדי.

אדם בן דוד 18 בנובמבר 2013

צודק. מנחם תמיד מעצבן אותי אבל זאת זכותו. הוא לא קילל או העליב. הניינרס נראים זוועה. הצ'לנג' על בולדווין היה טיפשי. גם אני חושב שבאנ אף אל לא תמיד "בונים שושלת" וראה הצ'יפס ואטלנטה כדוגמאות אחרונות.

חוטב עצים 18 בנובמבר 2013

לא בחייאת, אני חייב להבין.
קייפרניק, זה אמיתי? באמת אפשר ללכת עם זה עד הסוף?
משבוע לשבוע אני מקבל את התחושה שממש לא, משחק ההתקפה פשוט מוגבל… מאוד.
ההגנה לא מצליחה לכסות אל האימפוטנציה ההתקפית.

גלעד פרידמן 18 בנובמבר 2013

הניינרס היו צריכים לנצח את המשחק הזה. לא היה דרוש הרבה לכך. קבוצות עם פאס-ראש טוב (כמו הניינרס, כמו הג'טס) מוציאות את בריס משלוותו. קו ההתקפה של הסיינטס לא מספיק טוב בשביל להתמודד עם פאס ראש מצויין ואילולא ההתקפה היתה נעלמת הניינרס היו מנצחים די בקלות (אני גם הימרתי עליהם לפני המשחק).
לשם השוואה, בניצחון של דנבר על הצ'יפס קו ההתקפה של הברונקוס נתן את הופעת חייו. בלי סאקים, בלי הפלות. זה מה שניו אורלינס תצטרך נגד קרוליינה.
ולגבי ה-NFC מערב – אני לא רואה את הניינרס באמת מודחים מהפלייאוף. אבל לשחק בחוץ נגד קבוצות בית חזקות זה לא פשוט בכלל. ואם בטעות הניינרס יסיימו במקום השישי – לא יהיה להם סיכוי נגד האיש ה-12.

גיל שלי 18 בנובמבר 2013

אני ראיתי את הסוף של המשחק, אחרי שהמשחק הכי מעניין של הערב נגמר בנצחון כחול. השריקה היתה מוצדקת, הוא הלך לבריז על הצוואר, ומה לעשות זה אסור ובצדק. יש לי את קפרניק בפנטזי, ואתמול שכחתי להרים את ביג בן מהספסל במקומו, על טעויות משלמים.
אני ממש לא משוכנע שקפרניק הוא קווטרבק שיוביל אתכם עד הסוף. השנה מסתבר שגם גריפין עוד לא מנהיג, ומה שנשאר מהפלא של שנה שעברה הם ראסל ווילסון ואנדרו לאק. הדראפט של איליי, ביג בן, וריברס יותר טוב (אני יודע שקפרניק לא שייך לדראפט של ווילסון, רג3, ולאק)

URLACHER 18 בנובמבר 2013

בקשר לפלא של שנה שעברה אני חושב שלמרות הנתונים אנדרו לאק הוא רמה מעל ווילסון.
ראסל ווילסון פשוט מתאים בצורה מצוינת למערכת שמסביבו בעוד לאק היה משפר כל קבוצה שהיה מגיע אליה.
עוד עשור רק נוכל באמת לקבוע מה היה רק פלא ומי הוא באמת QB איכותי בליגה הזאת אבל אם אני צריך לשים את הכסף שלי אני שם אותו על לאק לפני כולם.

עומרי 18 בנובמבר 2013

וניוטון.

URLACHER 18 בנובמבר 2013

דווקא שנה שעברה וגם השנה מעידות על משהו אחר
אחרי עונת רוקי מצוינת קאם ניוטון לא ממש מתעלה ברמה האישית או הקבוצתית . בטח ובטח ביחס לאינדי בהנהגת לאק

עובר אורח 19 בנובמבר 2013

נראה לי שצריך כבר להתחיל להזכיר את פולס כחלק מהדראפט של שנה שעברה. הוא לא התחיל מדהים (לא בשנה שעברה ולא השנה), אבל גם בלי האנומליה של משחק שבעת הט"ד, הוא משחק בצורה טובה ויעילה, ללא אינטרספשנס, ומוביל את פילי להיות קבוצה טובה בNFCE (!) שנראית לי בינתיים כפייבוריטית לזכות בו.

אברם 18 בנובמבר 2013

איך אף אחד לא מדבר על היציאה המטומטמת של קיפרניק החוצה בדאון שלישי 1:48 לסוף? במקום לשרוף עוד 40 שניות (או טיים אאוט מאד נחוץ לסיינטס) הוא עצר את השעון. מבחינתי זה הפסיד את המשחק יותר מכל דבר אחר, שריקות יכולות ללכת לכאן או לכאן אך זה פשוט מהלך טיפשי!
בכלל אני מרגיש שיש בעיה עם האינטליגנציה של קיפרניק. מנחם לס אמר בתחילת העונה שזה מביך שהוא לא זוכר את התרגילים ומסתכל בשרוול, אני מוסיף לזה את הטעות לעיל שקווטרבק לא יכול לעשות. לא מדובר על גורילה שהתפקיד שלה זה כח אלא על קווטרבק שצריך להיות יותר מפוקס מכולם.
למרות ריצה יפה ויד חזקה ומדויקת, היכולת שלו לאתר מטרות שונות מהיעד הראשון והשני של התרגיל נמוכה מאד (רק תסתכלו על מה שבריידי עושה העונה בלי ורנון דיויס ובלי בולדין), השליטה שלו בהתקפה נמוכה ויותר מדי דאונים פשוט מתפרקים ונגמרים בהפסדי יארד.
ציפיתי לגדולות מקיפרניק וממשחק למשחק אני מתחיל לחושב שזה כנראה לא זה.

ק. 18 בנובמבר 2013

הרבה לפני טענות ה"היו צריכים לנצח", כולם כאן שוכחים שהניינרס (או לפחות ההתקפה) כמעט וקיבלו את המשחק במתנה – השמטה אומללה של לאנס מור קרוב לקו ה-10 יארד בהחזרת פאנט, ועוד איבוד מיותר – הם אלו שהביאו לניינרס טאצ'דאונים.
אם היו תלויים בדרייבים שקאפרניק מוביל לאורך המגרש היו יכולים לחכות לט"ד עד מחר. שתי הדקות האחרונות הראו בדיוק את ההבדל בין הקווטרבקים (ותפיסות מדהימות של קולסטון וגרהאם).

עידן. 18 בנובמבר 2013

ראיתי שוב את המשחק והדבר שהכי בולט לי אצל קפרניק זו העובדה שברגע שהוא מאבד את האופציה הראשונה שלו הוא מאבד את העשתונות.

אז כן, יש לו פוטנציאל ויד חזקה ומהירות, אבל עד שהוא לא ישפר את קבלת ההחלטות תחת לחץ, קבוצות חכמות ומוכנות ימשיכו לעצור את התקפת הניינרס בלי הרבה בעיה.

עוד משהו שבולט היא העובדה שהארבו ממש לא סומך על קפרניק. כאן אפשר להעביר ביקורת על הארבו, אבל האמת היא שהוא וצוות האימון רואים את קפרניק כל יום באימונים וכנראה יודעים למה הוא מסוגל. הרי אחת התכונות הבולטות של הארבו בשנתיים האחרונות היו היכולת להתאים את המשחק לשחקנים שלו ולשחק על היתרונות שלהם (שלום אלכס סמית).

בסופו של יום הארבו הוא מאמן מצויין, שהפך בעצמו את הניינרס מבדיחת הליגה לקבוצת עילית. אם הוא היה מאמין שהסיכוי שלו לנצח ישתפר ע"י שחרור הרסן לקפרניק, הוא כבר היה עושה את זה מזמן.

אברם 18 בנובמבר 2013

צודק וצודק.

דורפן 18 בנובמבר 2013

אין שום בעיה ביני ללס. יש מתחזים ברשת. והכי טוב שכולם יתעלמו מכך כי זה מאכיל את הטרולים. מה שכן – הפעם המתחזה עבר את הגבול ונשלחה תלונה לספק האינטרנט שלו.

CK7 18 בנובמבר 2013

עכשיו לפוטבול.
הניינרס לא ניצחו משחק שALL IN ALL לא הגיע להם לנצח. נכון שבספורט מקצועני אין מגיע, אז גם אם אין מגיע הם לא ניצחו.
כמובן שבתור אוהד צרחתי על השופט ששרק לפנלטי של ברוקס, אבל אין לשופטים שום קשר להפסד (הרי האינטרספשיון של הסיאנטס היה צריך להחשב מכיוון שהקורנר הופל על ידי מגע לפני שקאפ (סחתיין על המאמץ) גרם לו לאיבוד הכדור.
בסופו של יום מה אפשר לבקש במצב שיש שיוויון 2 וחצי דקות לסיום 2 טייס-אואטס (זה של ב2 דקות) וקיקר שתקע בעיטה מ55 יארד. זה אומר בעצם שצריך בין 3-4 פירסט דאון ע"מ לצאת עם ניצחון ענק כנגד קבוצה מצויינת (לפי איך שזה נראה היום: המשחק של הסיאנטס בסיאטל יכול לקבוע את יתרון הביתיות עד לסופרבול). אז אמנם השמטת כדור של גור יכלה להביא את הנצחון אבל הכל היה כמעט.
כאן המקום גם לדבר על בעיית הסקונדרי שקצת התעמעמה בגלל שקאפ מושך אליו את כל הביקורת.
איך שהעניין נראה, יש מצב שהמשחק באריזונה יכול לקבוע את עתיד הפלייאוף

דורפן 18 בנובמבר 2013

העבירה של ברוקס הייתה מעצבנת כי היא לא הייתה נחוצה. בכלל הספיק לנו sack. וזה מה שבכל זאת מעודד: לעצור את ניו אורלינס על שני טד בבית שלה זה לא טריוויאלי בכלל. וההגנה נותנת לנו מספיק סיכוי בו שיפורון בהתקפה יהפוך אותנו שוב לקבוצה מסוכנת.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 18 בנובמבר 2013

רונן, אני חושש שקפרניק הוא קצת טמבל. אני מתחיל להתייאש ממנו. נכון שאין לו הרבה מטרות אבל קבלת ההחלטות שלו לא מעידה על חוכמה יתרה

אריאל 18 בנובמבר 2013

דורפן, מה לגבי הסטריפ סאק מנצח שהשופטים שדדו מכם?

shohat 19 בנובמבר 2013

דרושה פרספקטיבה של זמן. בעוד חמש עשרה שנים נניח, כשיבואו לדון שוב, כרגיל, בשאלת "הקוורטרבקים הטובים בכל הזמנים" תהיה מן הסתם מחלוקת בשאלה מי מס' 2 בדירוג. ג'וני יונייטיס? ג'ו מונטנה? אלוויי? פייטון מנינג? טום בריידי? לגבי המקום הראשון יהיה קונצנזוס מוחלט: קולין קפרניק.

או שלא…

נצחון או הפסד, היה עוד משחק גרוע. לעומת זאת, קאם ניוטון – וואו!

בני תבורי 19 בנובמבר 2013

בעונה שעברה קיפרניק קיבל קבוצה עם הגנה אדירה וחזקה והתקפה הכי טובה בליגה והגיע אתה לסופרבול כשהוא הפתעת העונה. בעונה הנוכחית אין לו למי למסור ואין מי שייתן לו מספיק זמן לנשום בפוקט אז הוא פתאום חרא קווטרבק. אשכרה קטעים אתו…

shohat 19 בנובמבר 2013

בני, קפרניק הוא עדיין השחקן שהכי מלהיב אותי, מבחינת הפוטנציאל. אבל למרות הפציעות, עם בולדין, דייויס וגור כאופציות – אי אפשר להגיד שאין לו למי למסור (הרבה קוורטרבקס היו מתחלפים איתו). גם מייקל קרבטרי, עם כל הכבוד, הוא עוד לא ג'רי רייס.

אני עדיין מאמין שנראה עוד משחקים גדולים מקפרניק – ברצינות נדרשת פרספקטיבה ארוכה יותר – אבל אי אפשר לשחרר אותו מאחריות לתקופה הנמוכה. יותר מדי three and outs, יותר מדי הססנות. מקוה שיחזור לו המוג'ו.

shohat 19 בנובמבר 2013

תפוקה.

בני תבורי 19 בנובמבר 2013

עם הניתוח הזה אני בהחלט מסכים. קיפרניק לא נקי מאחריות, אבל מוקדם עוד להגדיר אותו ככישלון.

Comments closed