לא ראיתי! ההפסד לאברטון

נרשמה העדרות

למה לא ראיתי את המשחק?

א. כי הזמינו אותי למסיבה?
ב. כי הרגשתי שהחיים סובבים יותר מדי סביב כדורגל?
ג. כי ידעתי יהיה זבל משחק?
ד. כל התשובות נכונות

אינני מדוכא מהתוצאה כי:
א. לא ראיתי את המשחק
ב. המסיבה הייתה נהדרת
ג. אני מבין שאחרי הרבה שנים טובות של יונייטד אפשר לסבול שנה לא טובה?
ד. כי שנה לא טובה נחוצה בכדי להבין את גדולת השנים הטובות

התשובות שלי הן ד' וד'

בבוקר אברר אם הייתה הופעה מופלאה והפסד מקרי או חרא כדורגל.

וזה נגתב קודם
rvk

על פי דייויד מוייס לרובין ואן פרסי יש סיכוי לחזור היום ומגיע הרגע שבו צריך לרבע את המעגל – איך משחקים קגוואה, רוני בכושר מצויין ושינג'י קגוואה ביחד?

אפשרות אחת היא קגאווה באגף אבל זה מתגלה כבזבוז די גדול.

אפשרות אחרת היא קגאווה מאחרי שני חלוצים – ואז אתה משחק עם מרכז קישור חלש.

רוני או ואן פרסי באגף – נראה כמו בזבוז.

לוותר על ואן פרסי? זו החלטה לוותר על הרבה גולים.

ואן פרסי, קגאווה לצד רוני מאחריו yשלישיה מאחריהם – נגיד קאריק, פלאיני וג'ונס (גם גיגס או ואלנסיה או קלברלי יכולים להשתלב שם). זה כדורגל בלי קיצונים או קיצוני-אופציה אחד. דומה קצת ל"עץ חג המולד" של וונבלס. זה אפשרי אולי אם רפאל ואברה משחקים שניהם ונותנים ערך מוסף התקפי. אני אוהב יחסית את האופציה הזו – כי פירושה שיונייטד משחקת עם 11 השחקנים הכי טובים שלה.

הפוסט לא יעודכן בסיום המשחק אלא די הרבה אחר כך

הזווית המנצחת - אורי קורט
הניצחון על נוריץ'

108 Comments

שי 4 בדצמבר 2013

RVP בחוד, קגאווה מאחוריו ולתת לרוני את המנדט לשחק איפה שהוא רוצה, עם ההנחיה שהוא צריך להבין את המיקום של השניים האחרים ולראות אם הם צריכים להיות מופעלים או שחסר להם את מי להפעיל.

ניק 4 בדצמבר 2013

בסופו של דבר משחק האגפים הקלאסי די נעלם מהעולם, ואנחנו מהקבוצות צמרת הבודדות שמשחקות עם ווינגרים קלאסיים (למרות שבשנתיים האחרונות בדכ באגף שמאל לא משחק ווינגר בהרבה מקרים).
אין לנו כרגע אף שחקן אגף כזה טוב ששווה לקבע בשבילו את משחק האגפים (אין לנו גיגס בשיאו או רונלדו לדוגמא שאולי היו שווים את זה).. אפילו ינוזאי יוכל להשתלב טוב יותר בצורה כזאת, בתור מחליף לרוניקאגווה, כי הוא לטעמי הרבה יותר אפקטיבי באמצע

אריק האדום 4 בדצמבר 2013

הכל שטויות! הרי ברור לכולם שרק אחרי שפלאיני יעשה תספורת גלאח היונייטד יתחילו לשחק.
ועכשיו ברצינות (לא יותר מידי אבל קצת רצינות) ביונייטד חסר שחקן "רע". מישהו שיהפוך אותם לקשוחים יותר, כאלו שלא סופגים בדקה ה-85 וצפונה. הרתעה.
לפלאיני יש את זה, הוא חזק, אגרסיבי, פוטנציאל של רוי קין. רק צריך להעיף אץ התספורת המגוחכת הזו.
או זה או להחזיר את רונאלדו (-:

גיל 4 בדצמבר 2013

אני חושב שרוני באגף זה לא ביזבוז. הוא משחק מצוין איפה שלא תשים אותו. אם באמת ואן פרסי וקגוואה יהיו מעולים תוספת שלו מהאגף יכולה להיות קטלנית.

אריק 4 בדצמבר 2013

ה"רכש" המדוייק והמצויין של מרטינז באברטון מעלה שאלה האם מזה שנותר לקבוצות ללא שייח לעשות על מנת להשתדרג זה לשאול שחקנים. זה קצת עצובהאבל כנראה הכרח.
חוץ מזה דש לקבלרלי מבחור שמשחק בפארק:
http://www.theguardian.com/football/video/2013/dec/03/paul-scholes-scores-goal-from-own-half-video

Southport 4 בדצמבר 2013

באמת וידיאו מדהים! בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה!
סקולסי מחלץ כדור באופן נקי ;-)

יוסי מזרחי 4 בדצמבר 2013

אתה מצחיק אריק. זה כמו להשוות את מנחם בגין בשיאו לנתניהו ביומיום.

שי 4 בדצמבר 2013

כלומר, מפציץ ולא-מפציץ?

edgecator 4 בדצמבר 2013

הלוואי, אבל לא יקרה.

אופיר 4 בדצמבר 2013

יאללה טופיז!

זורק מילה 4 בדצמבר 2013

אוהדי יונייטד – נא להתנהג בהתאם

אופיר 4 בדצמבר 2013

האפור היום אפור מאוד.

זורק מילה 4 בדצמבר 2013

ארסנל יכולה לסמן עוד וי על עוד מחזור ליגה.

עכשיו יש 3 מחזורי ליגה שאולי יקבעו לאן העונה שלנו הולכת, אברטון, צ'לסי וסיטי. סוגר מעכשיו על שש נקודות.

כפי שזה נראה כרגע האלופה תבוא מבין ארסנל צ'לסי וסיטי שיונייטד וליברפול יתחרו ביניהן על הכרטיס האחרון לליגת האלופות…

אופיר 4 בדצמבר 2013

מה אני אגיד לך, אני מסתכל על אגווארו וטורה וקשה לי להיות אופטימי לגבי הסיכויים שלנו.

זורק מילה 4 בדצמבר 2013

לסיטי יש את הסגל הכי טוב בליגה, ביי פאר הכי טוב, אבל זו קבוצה לא יציבה בעליל. אני דווקא יותר מודאג מצ'לסי בגלל האופי שלהם שמוריניו הוא זה שעומד על הקווים.

בכל מקרה הכי חשוב זה ארסנל עצמה. כל עוד אוזיל וראמזי בפורמה הזו וכל עוד ההגנה יציבה אני רגוע…

יוני (המקורי, מפעם) 4 בדצמבר 2013

כנ"ל, סקפטיות היא טעם נרכש אחרי כמעט עשור. נקווה לטוב. השאלה היא מי יסחוב את הקבוצה בכריסמס…

יוני (המקורי, מפעם) 4 בדצמבר 2013

כנ"ל הכוונה לאופיר. נחמד שיש פה כמה תותחנים.

אופיר 4 בדצמבר 2013

היי יוני,

בניגוד לדעה הרווחת, אני דווקא חושב שיש לנו עומק בסגל – תחשוב שפודולסקי וצ'מברליין בחוץ עם פציעה כל הזמן הזה.
בכל זאת, כמו שגפן אמר: בקטגוריית האיכות קשה לנו להתמודד מול סיטי, ונראה שהם מתחברים עכשיו (אפילו במשחק חוץ!). למה לעזאזל הם היו צריכים את יובטיץ'? את זה לעולם לא אבין.

אביעד 4 בדצמבר 2013

אגוארו, נגרדו, דז'קו. 3 חלוצים לקבוצה שעולה עם שניים בחוד זה לא מספיק. תחשוב על הביקורת שמאנצ'יני חטף אשתקד כשהם שיחררו את באלוטלי בלי להביא מחליף.

אופיר 4 בדצמבר 2013

כן, אבל יובטיץ' לא ממש הסקורר שהם היו צריכים, בטח לא בשביל 30 מיליון יורו או משהו כזה. בעיקר חבל לי על החלטת קריירה טיפשית כל כך של שחקן מוכשר.

אביעד 4 בדצמבר 2013

אני חושב שיובטיץ' יכול להתאים תחת מאמן כמו פלגריני. זה פשוט לא עובד כרגע. אבל, מבחינתו – אתה צודק. החלטה נוראית.

יוני (המקורי, מפעם) 4 בדצמבר 2013

היי אופיר, זה לא עניין של עומק לדעתי כמו עניין של רוע. צריך מניאק בקבוצה, ועדיף כמה. ויירה, הרביעיה האחורית המפורסמת, וגם הנרי כשהיה צריך. אני לא רואה את זה בסגל הנוכחי. ומאוד אשמח לטעות…

תוהה בדרכים 4 בדצמבר 2013

ה"עומק" בסגל של סיטי הוא די מיתוס- עובדה שחקן כמו דמיקלס הוא מחליף ראשון לבלמים אצלם ושחקנים כמו מילנר, רודוול וגארסיה הם מחליפים ראשונים במרכז השדה. מה שכן שנכון לגביהם הוא שבהרכב הראשון, אין להם נקודת תורפה בולטת כמו מרכז השדה יונייטד (וצ'לסי) או התקפה (ארסנל וצ'לסי).

הם בטח לא איזה קבוצת על מצד אחד או חבורה מטורפת של ווינרים מצד שני, שאין לארסנל סיכוי לנצח אותם. לתחושתי, צ'לסי היא סיכון יותר גדול, בגלל מוריניו.

matipool 5 בדצמבר 2013

גפן – גם אברטון תיאבק על הכרטיס הרביעי . למעשה , כרגע היא נראית לי קבוצה חזקה ובריאה יותר מליברפול .
ועוד משהו – תן קצת יותר קרדיט לסוארז .

אביעד 4 בדצמבר 2013

הרבה שמעתי על איך שמרטינז "שיפר" את אברטון. היום ראיתי. אברטון שחקו טוב אבל למעשה הם עשו ב-ד-י-ו-ק מה שאברטון של מוייס הייתה עושה במשחקים כאלו. קודם הגנה ומרבית ההתקפות יצאו מכדורים ארוכים לכיוון לוקאקו. ואם יונייטד הייתה מנצלת את המצבים שלה, זה היה נגמר 2:0/3:1. אבל אנחנו לא ניצלנו. ואברטון כן. ופתאום הנראטיב שונה לחלוטין.

שי 4 בדצמבר 2013

תיאור סביר, אבל אני הצטרפתי במחצית השניה וחלק גדול מההתנהלות שאתה מתאר הייתה בתוך החצי של היונייטד.

אביעד 4 בדצמבר 2013

52-48 ליונייטד בהחזקת כדור, 18-13 לונייטד בבעיטות לשער, 6-4 ליונייטד בבעיטות למסגרת. אברטון שיחקו טוב ועשו את העבודה, אבל שלא יספרו לי איך הם "פירקו" את היונייטד ודברים כאלה. יונייטד הגיעה למצבים שלה ולא ניצלה אותם, אברטון ניצלה מצב אחד מה 2-3 שלה. זה הכל.

שי 4 בדצמבר 2013

אני מסכים רק במידה מסויימת – רוב הסיפור מבחינתי הוא עצם השוויון היחסי במצבים במשחק בו אברטון היא אנדרדוג תיאורטי, (ובכלל, היה משחק טוב). זה הרי לא כדורסל שאתה רואה שההפרש בא מערב גרוע בעונשין. העסק כאן הוא שאברטון תקפו בלי פחד או רגשי נחיתות ויונייטד לא ידעה איך להעניש.

אביעד 4 בדצמבר 2013

והנה העניין – אברטון עשתה את אותו דבר גם בעונות קודמות תחת מוייס. כמו ה 4-4 ב-2012. ההפסד היום מול התיקו ההוא לא קשור בכלל למרטינז/מויס. מקרי לחלוטין שהיום הפסדנו ואז זה נגמר בתיקו. יכל בקלות להיות ההיפך. אבל זה הנראטיב היום – "מרטינז טוב, מוייס רע". זה היה הנראטיב עוד לפני השריקה.

שי 4 בדצמבר 2013

כאן אני כבר מסכים איתך לגמרי – מויס לא סתם נכנס לנעליים עצומות, מויס נכנס למועדון שכל התפקוד שלו היה בנוי על הנוכחות היום-יומית של אדם אחד.

edgecator 4 בדצמבר 2013

אביעד, אין פה שום נראטיב. יש פה קבוצה אחת שעשתה את המקסימום וקבוצה אחרת שעשתה את המינימום.

אבאלה 4 בדצמבר 2013

פלאיני הוא כרגע השחקן הכי גרוע באנגליה.

לא זכור לי כזה חסר תועלת במרכז הקישור מאז חואן ורון יימח שמו.

הנבל 4 בדצמבר 2013

כשראיתי את ה11 הפותחים זה היה די ברור לי שהקודות לא נקבל מפה.
במהלך המשחק חשבתי לרדת באם אמא של דוד מויס בתגובה הזאת , ואז..
חשבתי לעצמי ת למה להאשים את המאמן? למה להאשים מישהו שהתואר הנחשב היחיד שיש לו בכל הקריירה זה מגן הקהילה שזכה בו עם אלופת אנגליה הטרייה נגד קבוצה מהליגה השנייה?

ניק 4 בדצמבר 2013

אחרי היום אפשר רשמית להודיע שמדובר באלופת אנגלייה היוצאת

matipool 5 בדצמבר 2013

רק אחרי היום ?!
היה אפשר להודיע את זה כבר לפני חודש .
השאלה שצריכה להישאל היא האם האלופה היוצאת לא תגיע לליגת האלופות בעונה הבאה .

יאיר למפיון 4 בדצמבר 2013

הם פירקו אותנו אחת אפס קטן. המשחק מראה שהמרוויחה הגדולה ממעבר מויסס היא אברטון. יאללה שיעיפו כבר את האפס הזה.

תומר ש 4 בדצמבר 2013

אני חושב שיש סכנה מוחשית לסיים מחוץ לטופ פור. במצב כזה אינני יודע מה צריך לעשות, אבל צריך לפחות לשקול את האופציה לפטר את מויס.

ארצי בן יעקוב 4 בדצמבר 2013

עכשיו שלכולם ברור שיוניטד לא תשתתף בגביע האלופות בשנה הבאה עולות באופן טיבעי השאלות הבאות
1-האם מדובר בנזק כספי של כ 100 מיליון יורו למועדון?
2-האם יש שחקן צמרת שפוי אשר יעדיף להגיע ליוניטד כרגע?
3-למה פרגי העדיף את מויס כיורשו על פני מוריניו?האם הוא חשש שיאפיל עליו?
4-העובדה שפרגי מגיע לכל המשחקים של יוניטד גם בגרמניה ,נראה לכם הזוי שהוא חוזר לנהל את הקבוצה עוד 2 הפסדים בבית ?

ניק 4 בדצמבר 2013

1- לא.. מספר קצת מוגזם, בטח אם נגיע לליגה האירופית
2- לא.. גם ככה אף שחקן גדול לא רץ אלינו כבר הרבה זמן, להוציא את ואן פרסי אולי
3- לא.. ביונייטד חיפשו מאמן לטווח ארוך.. מוריניו ממש לא עונה להגדרה
4- לא.. הוא בחיים לא יחזור והוא גם אמר את זה.. אם לך היה הרבה זמן פנוי וכסף לא היית טס לכל משחק?

ארצי בן יעקוב 4 בדצמבר 2013

להגיע לליגה האירופית צריך מינימום מקום 8…….

משה 5 בדצמבר 2013

ניק
1. מספר מאוד ריאלי במיוחד בהתחשב שמשקללים את הכסף מהפרמייר ליג על מיקום ועל זכויות שידור. וליגה אירופית גם לא שווה יותר מדי כסף (מי ראה את יונייטד בליגה האירופית לפני שנתיים) וגם לא מובטח לדעתי.
2. אם סווארס הגיע לליברפול בלי ליגת אלופות גם יונייטד יכולה להביא מגה-סטאר. פרגי לא הרבה להביא תותחי על. פעם בכמה זמן. זה יותר מדיניות מכל דבר אחר. אם הם ירצו הם יביאו.
3. מוריניו מאוד רוצה להיות מאמן לטווח ארוך אם לא היה מפוטר מצ'לסי בזמנו הוא לא היה עוזב אותה. הוא חיכה לרגע לחזור לקבוצת פרמייר ליג גדולה, שם יש סיכוי למאמן לשרוד יותר מ-3 עונות
4. נכון. אבל זה לא עוזר לדעתי שהוא מגיע למשחקים.

צ'לסקי 4 בדצמבר 2013

איך הוא ממשיך לא לספור את זאהה,זה פשוט בלתי נתפס,חאלס לשחק עם היפני האנמי הזה והפלאיני הפלופ הזה,תתן לקלברלי הזדמנות במרכז השדה

יאיר למפיון 4 בדצמבר 2013

זאהה מפמם את הבת שלו.

יאיר למפיון 4 בדצמבר 2013

מפמפם…

יאיר למפיון 4 בדצמבר 2013

לא… הוא מאמן כל כך מוכשר תנו כמה שנים והוא יביא את יונייטד לצמרת. הוא העלה את זנזורי מהנוער.

אופיר 4 בדצמבר 2013

גרמת לי לצחוק בקול באמצע הלילה…

ניק 4 בדצמבר 2013

נכון לעכשיו נוצר מצב מדהים שיונייטד רחוקה ממקום שממנו יורדים ליגה בדיוק כמו שהיא רחוקה מהמקום הראשון…
מויס חייב להתחיל להעתיק מפרגי גם את הדברים הטובים ולהתחיל להעיף נעליים על השחקנים!

אבישי 4 בדצמבר 2013

הייתי רוצה להיות עכשיו בחדר ההלבשה של יונייטד. לדעת מה היה אמור לעבוד ולא עבד. לדעת מי לא שיחק כמו שהמנג'ר ציפה ממנו, או מי סתם תפס יום חלש. הייתי רוצה לשמוע אולי מה הייתה תוכנית המשחק, בהנחה שהייתה תוכנית כזו. הייתי רוצה לראות מה מצב הרוח, אם החבר'ה מחייכים ומריצים צחוקים או שקועים במרה שחורה, ולשמוע את הטון של דייויד מוייס בשיחת הסיכום.
אבל הכי הייתי רוצה שאלכס פרגוסון ייכנס לחדר ההלבשה ויתחיל לבעוט נעליים לכל כיוון.

אמיר המקורי 4 בדצמבר 2013

הפך אותה לטובה הרבה יותר, מרטינז! אולי הסר הביא לנו את המאמן הלא נכון?! הטופיס ללא ספק הקבוצה הכי קשוחה וחרוצה בליגה.
כשראיתי את ההרכב הבנתי שדברים טובים לא יצאו לנו מהמשחק, נכון היו כמה הצלות של האמריקאי(מה זה הזקן חמאס הזה?)אבל בשביל זה הריי יש שוער בשער.
גם בחילופים מויס כשל,כשהיפני יצא איבדנו את האמצע הוא לפחות החזיק כדור, נאני כהרגלו לא עשה כלום וולאבק היה 75 דקות מיותרות במגרש נראה עוד כמה זמן מויס מתכוון לתת לו לאכזב את כולנו וכנ"ל הבלגי שהולך ומתקדם בצעדיי ענק להיות מוכתר כפלופ העונה כגודל הציפייה גודל האכזבה.
זו עונה אבודה וכבר אין כוח להתעצבן, צריך לשרוד ולסיים במקום שיביא אותנו לאלופות כי אם לא זו תהיה פגיעה תדמיתית ופיננסית קשה.
בקיץ מכירת חיסול, לפחות חצי סגל צריך להיות משוחרר, תחילת תהליך נראה בוודאי עם פתיחת חלון ההעברות בינואר.

סתמאחד 4 בדצמבר 2013

עכשיו כבר אי אפשר להתחמק מהטענה שאברטון ללא מויס ופלאיני טובה יותר מיונייטד עם מויס ופלאיני.
הטבלה כידוע לא משקרת ועל פי הטבלה יונייטד רחוקה 12 נקודות מארסנל במקום הראשון ורחוקה 12 נקודות מפולהאם שנמצאת מתחת לקו האדום.
יונייטד תחת מויס הפכה להיות לקבוצת אמצע טבלה טיפוסית ולבטח אין מקום לטעון שהיא כרגע שייכת לארבע הגדולות של אנגליה.
אין עוד מקום לתת הנחות למויס.

אופיר 4 בדצמבר 2013

אני מחכה לצפות ברביעייה של סוארז. פשוט קרדיט אדיר לליגה שהשחקן האדיר הזה (עדיין) משחק בה.

ארצי בן יעקוב 4 בדצמבר 2013

מתי סוארז יגיע למדריד,בינואר או בסוף העונה?
העזיבה שלו פשוט תרסק את ליברפול

אופיר 4 בדצמבר 2013

גם כאוהד ארסנל, אני מקווה שישאר בליברפול עוד הרבה, אבל אני לא אופטימי לגבי זה.

אופיר 5 בדצמבר 2013

תודה אלי, צפיתי בזה כבר אתמול.
הקלישאה "קונצרט של איש אחד" מעולם לא היתה נכונה יותר.

יאיר אלון 4 בדצמבר 2013

פשוט קבוצה בלי אופי. קבוצות בלי אופן הן על פי רב קבוצות חלשות.

יוסי מזרחי 4 בדצמבר 2013

אתם יודעים, מה אמר אותו נשיא.
אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן.
.
אני לא תולה את הקטסטרופה במוייז שיש לו חלק בצרות אבל הוא לא אשם בירושה שהוא קיבל.
יש הרבה שמות אצלנו שמייצרים הרגשה של סגל עמוק וכשרוני אבל בפועל, חלקם (כמעט כתבתי גרוטאות) לא מתאימים לקבוצה כמו שיונייטד חושבת על עצמה ומה שיש באמת הוא לא מי יודע מה.
.
הבעיות שנראות לאורך כל העונה הן לא מאלה שנוצרות בגלל מאמן לא מוכשר. ווידיץ כבר לא יכול להחשב לשחקן הרכב, עם כל הצער שבדברים. המהירות, הסיבוב, היצירה מהמקום, כל אלה שהיו כרטיס הביקור שלו כשהיה הטוב בעולם,הם כבר בשלב מתקדם של ירידה. אותו כנ"ל פרדיננד.אין גם מגן שמאלי שיתן מימד הגנתי והתוצאות מורגשות.
בעית הבעיות ומקור כל הצרות הוא (היא) הזנחת מרכז השדה במשך שנים. אין כאן מישהו שלא יודע מיהו גיגס. אין כאן מישהו שחושב שגיגם נותן פיתרון. גם כאן הגיל נותן את אותותיו וכאשר לידו אין עוד קשר חזק פיזית, אנרגטי זריז נייד (ואולי גם טכני)הבור במרכז הוא אבי אבות הטומאה והחורבן המסתמן לעונה זו.כשאין את אלה אין מי שיפעיל את ההתקפה ששם יש תשובות ופתרונות יותר מטובים, אלא שהחלוצים הופכים לחצי קשרים וגם הם הולכים לאיבוד.
.
כבר סגרנו פער של 12 נקודות בחצי מהזמן שנשאר עד סיום העונה הזו,אבל אז היתה לנו קבוצה משמעותית כמעט בלי נקודות תורפה וכשזה התחיל ללכת זה נגמר בריצה.
הפרדוקס הוא שאם נסגור את הפער הזה (ואנחנו לא נסגור אותו)עוד יחשוב מישהו שהסגל טוב ומישהו אחר יצהיר שהוא מאושר ממה שיש לו בקבוצה. היינו בסרט הזה, אז יכול להיות שכשלון מהדהד העונה, הוא תחילת הפתרון לצרות???

סתמאחד 4 בדצמבר 2013

הסגל הבינוני הזה הספיק בשנים הקודמות אבל היה ברור בקיץ שיחסי הכוחות צפויים להשתנות לנוכח ההתחזקות של הקבוצות האחרות.
אילו מוריניו היה מגיע הוא היה מסלק 6-7 שחקנים ומביא במקומם שחקנים איכותיים יותר.
מויס ירש סגל בינוני אבל לא עשה דבר כדי לשפר אותו (אולי גם לא היה לו נעים לפרק את הסגל של פרגוסון שבחר בו לתפקיד).
אם יונייטד תגיע לינואר רחוקה מאוד מהמקום הרביעי (וזה תרחיש סביר ביותר) אפשר לתהות איזה שחקנים ירצו להצטרף לקבוצה שלא תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות ושמויס הוא המאמן שלה.

תוהה בדרכים 4 בדצמבר 2013

במקרה הזה, חוזקו של הסגל הוא יחסי לרמת הסגלים של היריבות. הסגל של יונייטד הרבה יותר טוב מהסגלים של ליברפול ואברטון, שתי קבוצות שמקדימות את יונייטד בטבלה בפער שאי אפשר לזלזל בו. לא בטוח שהוא פחות טוב מהסגלים של צ'לסי או ארסנל.

הסגל של יונייטד לא שווה זכייה בליגת אלופות או לסגל של 2009, אבל הוא בהחלט לא שווה מקום תשיעי אחרי כמעט מחצית עונה.

יוסי מזרחי 4 בדצמבר 2013

גם על האמירה שהסגל הספיק בעונות שעברו אפשר לקיים ויכוח,אבל האמת,אין לי כח ומצב רוח.
ובכל זאת משפט הסבר קצר.
כשהיתה יריבה משמעותית, אז גם 8 נקודות, שישה מחזורים לסיום הסגל הזה לא הספיק. ובעונה אחרת הקריסה של צלסי היתה הפקטור המשמעותי, רוצה להגיד, אז זה הספיק גם כי היריבות לא הספיקו.

Z 5 בדצמבר 2013

ברשותך, אני נוטה לא להסכים עם מה שכתבת. הסגל הוא ממש לא סגל בינוני.
הסגל הזה היה שווה בעונה שעברה אליפות + לפחות חצי גמר ליגת האלופות אילולא ההפקה הייתה מתערבת.

מויס מתפקד באופן די פרובינציאלי מאז הגיע ליונייטד, וזה מורגש בעיקר באופן בחירת השחקנים ובהתבטאויות.

אולי ההתפרקות לוויגן 3-0 בגביע בגביע בשנה שעברה הייתה צריכה להדליק נורה אדומה אצל ראשי הקבוצה ואולי לא…

אבל מויס איבד את הראש מאז הגיע ליונייטד (ואגב אפשר להבין אותו…)

edgecator 4 בדצמבר 2013

יוסי, אני נוטה להסכים עם המסקנה שלך. לא רואה את התועלת אפילו במקום הרביעי.

אמיר המקורי 4 בדצמבר 2013

יוסי – למה לא לכתוב בפשטות(כן זה מותר)ובלי לנקות את מויס מטעויות טרום העונה שזה הסגל שהשאיר אחריו הסר עם לפחות 8 שחקנים שאין להם מקום במועדון ולחלקם הוא עוד האריך את החוזה.
גם אתה וגם אני "צועקים" כאן כבר כשלוש עונות שעם הקישור הזה לא ניתן להמשיך ושום דבר לא שונה בחולייה הזו.
גם לגביי ההגנה זה ברור כבר לפחות עונה וחצי שיש לבצע בה שינוי דרמטי כי וידה וריו גמרו וסמולינג וגונס פשוט לא מספיק טובים להיכנס לנעליים הענקיות שלהם.
כולם יודעים שרק הסר יכול היה להביא אליפות עם הסגל הזה אבל האמת שהוא גם סחט אותו עד תומו ולא ביצע את השינוי בזמן כפי שעשה בכל שנותיו אולי גם כי ידע שהוא בדרכו החוצה.

יואב 4 בדצמבר 2013

יוסי,
אני לא מבין את עניין הירושה. לפרגי זה הספיק כדי לייצר קבוצות תחרותיות אחת אחרי השניה.
יתכבד מויס ויעשה את הקטע שלו לפי ראות עיניו. רק שלא ברור מה הקטע שלו. ואין לזה שום שייכות לגדול מכולם.
אז אוקי, חלק מההדגשים של הסר, לא תמיד היו ברורים אבל הוא כמעט תמיד סיים את העונה בחיוך. אי אפשר לשכפל אלכס. חיות כאלה כבר לא גדולות.
למויס יש תקציב טוב, בסיס שאפשר לבנות עליו ואת הראש שלו איך הוא רוצה לשחק כדורגל.
הרי ברור לך שגם היום, בסגל הזה ועם פרגי, אנחנו במקסימום מינוס חמש מארסנל(סביר לגמרי).
אז אני לא אומר לפטר את מויס אבל להפסיק להתייחס לאיך פרגי הצליח למרות הכל. זה היה הוא.
אם מויס לא מייצב קישור-זה עליו.
פרגי לקח אליפויות עם פלטש, פיל נויל, ורון, גיגסי, ג׳ינג׳י שחזר מפרישה. היו לו את הדברים שלו.
מאוגוסט-זה מויס לטוב ולרע. ואת טוב שנשאר, הוא קיבל מפרגי. שום חוליים לא נראו לעין כשאליפות הוכרעה כבר בנובמבר ועפת מול ריאל על טימטום של שופט.

יוסי מזרחי 5 בדצמבר 2013

תראה יואב.
לסיר אלכס זה הספיק כי זה היה סיר אלכס וגם (כדוגמא) היה לו את גיגס צעיר ונמרץ יותר כאשר הרושם היום הוא שגיגס בגילו הוא הפתרון,היה לו את פלטשר -הו מי יתנני-, והיו יריבות שהיו.
.
היריבות שלנו כולן עשו צעדי ענק בשנתיים שלוש האחרונות מבחינת סגלי הקבוצות ומעוד מהלכים,ואנחנו,(בהגזמה כדי להדגיש את הנקודה)נשארנו עם שיירים.
.
מוייז אחראי החל מיולי ומה שהיה צריך להיות מסע התחדשות לא צלח מכמה סיבות לא כולן באשמתו.
עכשיו הצורך לטפל בסגל הוא בכמה עמדות במקביל, וכולן בדחיפות כלומר, במקום שני חיזוקים מ ש מ ע ו ת י י ם בשנה ובשנתיים האחרונות, עכשיו צריך ארבע חמש חיזוקים מיד, ולא פחות חשוב. צריך לשחרר כמה שחקנים.
ורק זה שווה דיון בפני עצמו.
ואני באמת לא מבין מה קורה עם זההא? מישהו יכול להאיר את עיני?

יוסי מזרחי 5 בדצמבר 2013

ארבעה חמישה חיזוקים.. כמובן, אבל כבר שתיים בלילה ואני קצת עצבני…

גיל מזימבבואה 4 בדצמבר 2013

בא לי לבכות…
יום שבת ניוקאסל בבית, לא רוצה לחשוב על זה בכלל.

קורא 4 בדצמבר 2013

עוד לפני העונה כתבתי שתסריט שבו יונייטד יוצאת מליגת האלופות והופכת לכמה שנים טובות לליברפול הוא תסריט שעשוי להתממש, ועכשיו זה נראה יותר קרוב מתמיד.

הנחמה העיקרית היא שהגלייזרים חיים על חובותיהם והתדרדרות של הקבוצה תכניס אותם לבור רציני, אז או שהם יפתרו את זה הרבה קודם בעזרת רכש רציני או שינוי בעמדת המאמן או גם וגם, או שהם יאלצו למכור את הקבוצה.

איתמר 5 בדצמבר 2013

עזוב, רונן, אל תכתוב סיכום-משחק.
תכתוב הספד.

גיל 5 בדצמבר 2013

לא הפסד ממש נורא והפרספקטיבה של רונן היא הנכונה. טבעי שכל שונאי יונייטד יצאו מהחורים ויכריזו על חורבנה בגלל כמה חודשים גרועים אבל מצער לראות שחלק מאוהדי יונייטד מגיבים בצורה כזו. בסך הכל היה משחק לא רע של יונייטד שיכל להסתיים ב3:0 לטובתה ואף אחד לא היה מתלונן שזה לא משקף. כמות הקורות והמשקופים העונה מדהימה ולפעמים זה באמת רק השפיץ של הנעל. גם אם העונה תהיה קטסטרופלית הסיכויים שמנצ'סטר תהפוך לקבוצה בינונית למשך הרבה זמן נמוכים. המותג חזק, יש כסף ובנייה מחדש לוקחת זמן.

אריאל גרייזס 5 בדצמבר 2013

כן, זה גם מה שאוהדי ליברפול אמרו לפני 20 שנה..
ההנחה שמה שהיה הוא שיהיה תמיד היא מופרכת מהיסוד. אולי יונייטד יתאוששו, אולי לא. אני לא רוצה לנחש מה תהיה ההשפעה על שנתיים מחוץ לליגת האלופות, למשל (לא שאני אומר שזה יקרה, אבל במצב התחרות בפריימרליג זה לא ממש מופרך)

גיל 5 בדצמבר 2013

בדיוק. ההנחה שמה שהיה עם ליברפול הוא שיהיה מופרכת מהיסוד. הליגות היום שונות ממה שהיו לפני 20 שנה. האי שיוויון גדול יותר והכסף הגדול מדבר. מצב בו מנצ'סטר תדרדר לחלק התחתון לאורך שנים פשוט לא הגיוני. אז לא תהיה הצלחה כמו בעבר אבל כשהבעלים מוכנים להשקיע ויש את ההנהלה המתאימה אז הקבוצה תצליח בסופו של דבר.

אריאל גרייזס 5 בדצמבר 2013

בלי הצלחה, מנצ'סטר היא בדיוק כמו ליברפול. קבוצה עם מלא אוהדים אבל עם בעלים שלא ממהרים לשפוך כסף. הם לא צ'לסי או הסיטי שהבעלים שלהם מוכנים לזרוק כמה כסף שהם רוצים. ובדיוק בגלל זה הם יכולים להגיע למצב של ליברפול בקלות

גיל 5 בדצמבר 2013

לא מסכים. המותג של מנצ'סטר חזק יותר בהשוואה לזה של ליברפול ממה שהיה לפני 20 שנה. והם לא צריכים לזרוק כסף כמה שהם רוצים, זה אף פעם לא היה המודל שלהם.

יוסי מזרחי 5 בדצמבר 2013

גיל,
המשחק אתמול לא היה נורא במשמעות של חד צדדי ויכולנו אפילו לנצח (כמו נגד ווס ברומ. וסאותהאמפטון וקרדיף) אלא שכשאתה מסתכל בראיה קצת יותר מגבוהה ולטווח ארוך, אתה לא יכול להחמיץ תהליכים.
כשקבוצות היו צריכות להגיע לאולד טראפורד, זה היה שבוע הישרדות עבורן,במשמעותו הכואבת. בזמן האחרון זה עוד משחק לא קל אבל כזה שאפשר לחזור עם (כל) הנקודות.
כאשר משפט כמו האחרון תקף לגביך, המשמעות היא שאין לך הרתעה, ואתה עוד קבוצה,וזו תוצאה של תהליך שאפילו תצוגות יפות פה ושם לא משפיעות עליו. כאשר הבעיה שנוצרת ידועה מספיק זמן מראש ויש לך את כל הכלים והאפשרויות למנוע אותה אז זו בעיה.אמיתית.

סימנטוב 5 בדצמבר 2013

כל מילה יוסי, כל מילה!

גיל 5 בדצמבר 2013

יוסי, כל מה שכתבת כאן מוסכם עליי וזה לא סותר את מה שכתבתי. מבחינת איכות השחקנים והכדורגל שהיא מציגה, אני לא רואה שהיא חלשה משום קבוצה בליגה (להוציא אולי את ארסנל). מה שחסר זה הדברים הנוספים מעבר לכדורגל שכרגע אין. הרתעה היא אחד מהם וזה קשור גם לביטחון עצמי של השחקנים. אין את הריכוז לאורך כל המשחק וטעויות כמו בשער נפוצות לצערי. הבעיות אכן ידועות אבל לפי מה שאני מבין לא קשורות למויס אלא להנהלה. הם ניסו להביא כמה שחקנים ולא הצליחו וכנראה חשבו שהמצב לא נורא כל כך ועם הרכב דומה לשנה שעברה לא תהיה נפילה גדולה. הם טעו ויצטרכו להיות יותר אגרסיביים בשוק ההעברות ויש לקוות שילמדו מכך. כמו שכתבת, הכלים והאפשרויות קיימות, אנחנו עדיין נמצאים בשלב הלמידה.

יוסי מזרחי 5 בדצמבר 2013

שתי הערות גיל.
הראשונה,אם תחזור למה שאני אומר מתחילת העונה הזו, תראה שאני לא מטיל אל האשמה על מוייז ואפילו לא את רובה.
התנאים ההתחלתיים מבחינתו היו והינם קשים מאוד.

הערה שניה,היא נגזרת של מה שכולם חשבו ואמרו, שהסגל הזה טוב וההוכחה היתה שסיר אלכס הביא עם הסגל הזה תוצאות.
המסקנה שההנהלה הזו הסיקה, לא היתה מופרכת אם הנחת היסוד היתה נכונה והיא לא היתה נכונה.
חסר בה המרכיב המרכזי, והפרדוקס הוא שהפתרון שהיה בשנים שעברו, יצר את מה שיש היום.

גיל 5 בדצמבר 2013

אנשים שוכחים אבל כששנה עוברת, שחקנים יכולים להיות בכושר פחות טוב משהיו בשנה שעברה. לי נראה שהקבוצה הנוכחית הגיעה למיצוי מסוים ולמויס אין כרגע היכולת להוציא מהקבוצה יותר מסך כל השחקנים שבה. אגב, גם הצל של הסר לא ממש עוזר לדעתי. הוא מגיע לכל משחק בית וגם למשחקי חוץ. מה, אין לו איזה טלביזיה 50 אינץ' בבית שהוא יכול לראות בשקט את כל המשחקים?

אריק 5 בדצמבר 2013

גם אני לא ראיתי. לא מסיבה, סתם תה עם האישה ולמיטה. אז וולבק לא פירק אותם בסוף? פלאייני לא חסר להם? החילוף של קאגווה עבד טוב כמו נגד ברומיץ? מויס עוד לא פוטר? לא נורא רק עוד חמש וחצי שנים

כוכב עליון 5 בדצמבר 2013

חשבתי שצחקת שאמרת שלא ראית, אבל אחרי ששאלת אם החילוף של קגאווה עבד טוב הבנתי שלא ראית..המשחק מול לברקוזן הוכיח דבר אחד. קגאווה ממש מצויין על אדמת גרמניה. אתמול הוא שוטט חסר אונים.אז כן אני יודע שאצל חלקנו הפכנו למנצ'סטר קגאווה יונייטד, ובכל זאת..עכשיו כבר אי אפשר להגיד שהוא לא מקבל הזדמנויות, אי אפשר להגיד שהוא לא משחק בתפקיד שלו. זה פשוט לא מתאים. בינתיים. אם זה ישתנה זה יהיה יופי, בינתיים אנחנו גם לא מקבלים את רוני בתפקיד שהוא הכי טוב בו (והכי טוב העונה אצלנו בהפרש ניכר) וזאת הבעיה

אריק 5 בדצמבר 2013

הסתכלתי מה ההרכב והבנתי שטוב יותר ללכת לישון מלראות את פלאייני וולבק. אני דווקא קורא שיונייטד החזיקה הרבה יותר בכדור כשהיפני נכח והפסידה את השליטה החל מהחילוף, אבל אולי זה רפאל…

כוכב עליון 5 בדצמבר 2013

לא יודע.סטטיסטיקות זה לא השטח שלי. יותר נהנתי כשינוזאי ואפילו נאני (כן, בטח יסקלו אותי באבנים עוד רגע) היו במגרש. אין לי שום דבר נגד קגאווה, פשוט קצת הפכנו אותו לרמת אל.היו שחקנים גדולים מקגאווה שלא התאימו לקבוצה. הבעיה העיקרית איתו שבתפקיד הכי טוב שלו וכרגע היחידי שהוא טוב בו הוא הרבה פחות טוב מרוני.

Suleiman 5 בדצמבר 2013

לדעתי פלאייני הוא שחקן לא רע שמשחק בעמדה שבחיים לא הצטיין בה.
מסקרן אותי לראות אותו נותן רצף משחקים בעמדה קדמית יותר כשאחריו ג'ונס וקאריק.

D! בארץ הקודש 5 בדצמבר 2013

"וזה נגתב קודם"

וככה יודעים את התשובה הנכונה

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 5 בדצמבר 2013

מאבק תלת ראשי על מקום בליגה האירופית עד סוף העונה בין ספרס, יונייטד וליברפול. המשותף לשלוש הקבוצות – מנג'רים מחורבנים ולכן הן יראו את הגב של אברטון, סיטי, צ'לסי וארסנל.

כוכב עליון 5 בדצמבר 2013

לחפש פוסטים ותגובות מלפני שנה-שנה וחצי שקראו לונגר ללכת כי הוא גמר את הסוס או שאתה זוכר את זה לבד?

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 5 בדצמבר 2013

לא זוכר כי וונגר ממש לא מעניין אותי

גיל 5 בדצמבר 2013

בדיוק. פתאום הוא מאמן גאון.

אריק 5 בדצמבר 2013

אף אחד מהם לא מחורבן מויס ורוגרס פשוט לא מספיק טובים למועדונים בהם נמצאים. וילאס בואס עוד עשוי להפתיע.

ניינר (ON THE QUEST FOR SIX) 5 בדצמבר 2013

או קי אריק מקבל את דעתך על מוייס ורוג'רס אבל חולק עליך בעניין AVB. הוא מאמן מחורבן ואני מתפלל שנפסיד כמה משחקים ברצף כדי שהבלוף הנפוח הזה יעלם מחיינו. איך נפלנו עם הגולם הזה, אבל זה העונש של מי שמחתים ריג'קט של צ'לסי.

אריק 5 בדצמבר 2013

שיא הנקודות שלכם בפרמייר ליג רשום על שמו

ניינר 5 בדצמבר 2013

עם מאמן נורמלי זה היה נגמר באליפות

טל המנצ'סטרי 5 בדצמבר 2013

המשחק שלנו אתמול היה טוב ברוב הדקות והמשך חיובי של התקופה האחרונה, 12 משחקים ללא הפסד (עד אתמול) יותר החזקה בכדור, הגענו למספיק מצבים ובכל זאת הפסדנו ופתאום הכל שחור, אז ככה, לא הכל שחור.
כרגע המטרה הראשונה היא להגיע למחזורי חג המולד במרחק סביר של עד 8 נקודות ממקום ראשון, משם אפשר יהיה לנסות להתקדם וכפי שעשינו בעבר כשהתחלנו בפיגור את העונה.
הבעיה, אין יותר מדי מקום לטעויות (כמו אתמול בהפסד ביתי)וכרגע אנחנו עדיין מתקשים לייצר רצף ניצחונות ארוך מספיק, בעבר ידענו לעשות זאת, 7-8-10 ניצחונות ברצף ולתת גז רציני, אם לא נעשה זאת בקרוב הסיכוי לליגה העונה יהיה קלוש יותר ואני חי עם זה בשלום (יש עוד את אירופה וגביעים מקומיים וגם ריצה טובה, זכייה של תואר שכזה, זה משהו שמעצב את הקבוצה ועכשיו כשמתחילים עידן חדש תחת מוייס)
אתמול ספציפית סבלנו מחולשה נוראית של 2 שחקנים, 2 שחקני רכש שהגיעו בשנה וחצי האחרונים בכמה מיליונים טובים, קאגווה שגם מעמדת החלוץ או מתחת לחלוץ מראה שלא התאקלם, לא פיזית, לא קבוצתית (מוייס נותן לו הרבה יותר במה מאשר פרגוסון) וזה מרגיש שהלחץ של יונייטד גדול עליו כרגע, עם כל הכבוד לדורטמונד ול 76,00 אלף איש שם, זה עדיין לא מדגדג את הלחצים שיש עליך באולד טראפורד.
פלאייני נראה רע עוד יותר, עדיין בהלם בקו"ם, הבחור מפסיד מאבקי כוח מול שחקנים שהם חצי ממנו, מסירות פחדניות של מטר לפה ולשם אחורה ולרוחב וגם לא מרגישים את הנוכחות שלו במצבים נייחים, הלחם והחמאה שלו בימים באברטון.
אז כשקשר מרכזי באמצע וחלוץ מרכזי בחוד מביאים אפס תוצרת, עם זה קשה ללכת למכולת.
בזמן שקאגווה מבזבז את הזמן בחוד, וולבק נאלץ 45 דקות לשחק שוב כקיצוני והוא לא קיצוני, בגלל זה אחרי זה כשעובר חזרה לעמדה שלו הוא עדיין קר ולא מספיק חד כשמגיע להזדמנות.
היה מקום להכניס את הרננדז מוקדם הרבה יותר (על חשבון קאגווה) הייתי מעדיף לו יאנג היה נכנס אתמול לאגף שמאל כי היה צריך יותר ניסיון ואז נאני יכול היה להיכנס לימין, עדיף מאשר יאנוזיי שם שממשיך בקו של המשחקים האחרונים, כדרורים מיותרים ולא לדעת מתי לשחרר כדור בזמן (מחלה של צעירים עם כדורגל ברגליים, סטייל רונאלדו בתחילת הדרך) ומעבר לזה, יאנוזיי טבעי יותר בשמאל או באמצע, מאגף ימין זה עוד יותר צולע.
מחזור קשה כי כל היריבות ניצחו אבל זה עדיין לא סותר שבסופו של יום היה משחק חיובי שלנו, עוד אחד ובניסיון לצאת מהבוץ שאליו נלקענו בשלב מוקדם העונה מבחינת תוצאות ויכולת בליגה.
זמן, סבלנות ולראות שיש גם חצי כוס מלאה וגם היא תתמלא בסופו של דבר, ואן פרסי צריך לחזור, גם קאריק ותמיד אפשר להביא רכש לחיזוק בינואר למרות שאני מקווה שזה לא יהיה רכש פאניקה בגלל הלחץ העכשווי, מעדיף לרוץ עם הקיים עד סוף העונה (ויש מספיק איכות גם בחומר הקיים) ולעשות עסקים נכונים בקיץ בראש שקט לחיזוק הקבוצה.

סתמאחד 5 בדצמבר 2013

אי אפשר שלא לקנא באופטימיות שלך
אגב,אין ולא יהיה עידן מויס ביונייטד כי בסוף העונה הוא יסיים את תפקידו

גיל 5 בדצמבר 2013

אין שום סיכוי שזה יקרה, זה חלומות באספמיה.

RAMI 5 בדצמבר 2013

תן לי להבין, אתה חושב שיש סיכוי שמויס יוביל את יונייטד, עוד השנה, לרצף של 8-10 ניצחונות וכך תוכלו להתמודד על האליפות?. "אם לא נעשה זאת בקרוב הסיכוי יהיה קלוש". הסיכוי הוא כרגע קלוש מאוד. אם לא תעשו את זה בקרוב (ולא תעשו את זה לא בקרוב ולא לא בקרוב) הסיכוי לא יהיה קיים. נקודה.
"המטרה היא להגיע למרחק סביר של 8 נק' ממקום ראשון". אני תוהה האם המטרה היא לא להפסיד משחקים שאתם אמורים לנצח? האם המטרה היא לא לגבש הרכב שירוץ תקופה (לא קשור לפציעות), האם המטרה היא לא לנסות לייצב את המערכת?
14 מחזורים לתוך העונה, ופרט לניצחון יוקרתי, אך לא משכנע, על ארסנל והברקה שלא מעידה על כלום נגד לברקוזן, והיא כשלון מוחלט.
אין לי מושג מאיפה אתה שואב אופטימיות לטווח הקצר. לטווח הארוך עוד מילא, אבל העונה הנוכחית שלכם כרגע בדרך לאבדון. כמו שזה נראה כרגע אם תגדרו את המקום 4 זה יהיה חצי נס.

טל המנצ'סטרי 5 בדצמבר 2013

אני בראש ובראשונה מקווה.
אני רואה קבוצות אחרות, טובות פחות (בטח על הנייר) שידעו לעשות רצף ניצחונות או תוצאות טובות, אז למה לא להאמין ביכולת והפוטנציאל של יונייטד וכשזו אותה יונייטד פחות או יותר שהביאה כבר תארים ורצף תוצאות טובות עד לא מזמן?
אתה יודע, קבלות בשטח, לא כאלה שנרשמו במחזור 14…
לא יודע מה איתך אבל אני לא חי בעולם שבו שחקנים טובים בן רגע הופכים ללא טובים.
אתה טוען שלא נעשה זאת, אני מקווה שכן, לי אין כדור בדולח רק אמונה, סבלנות ועין שרואה מספיק שנים כדורגל בכדי לדעת שכבר קרו דברים מעולם.
אני זוכר חג מולד שבו היינו רחוקים 12 נקודות מניוקאסל ועקפנו אותם בסיבוב, אני זוכר גם ינואר שבו היינו בפער 12 נקודות על ארסנל והם עקפו אותנו בסיבוב, עובדות בשטח, לא המצאות או כדורי בדולח.
אם לא נעשה זאת וגם זה יכול להיות, אם לא נצליח להתייצב ונמשיך לבזבז משחקים שבהם היינו טובים יותר ולא נביא בהם את מלוא הנקודות (טוטנהאם, אברטון) אז לא נצליח, לא העונה. גם זה בסדר "ומותר"
לגבש הרכב…וואלה, מתי פרגוסון גיבש הרכב קבוע ובלי קשר לפציעות?
העונה כל-כך ארוכה ועם כמה מפעלים, הסגל רחב וכולם שחקנים טובים, עברו הימים שבהם יש הרכב כמעט קבוע במלואו.
יש את הבסיס של 4-5 שחקנים,כל השאר זה בעיקר רוטציה וגם לא הולכים עם הראש בקיר, שחקן שלא נמצא בכושר טוב מאבד את ההזדמנות בעבור מישהו אחר.
14 מחזורים לתוך העונה ואתה מדבר איתי על כישלון? ממתי קובעים כישלון בסוף חודש נובמבר/תחילת דצמבר?
הניצחון על ארסנל היה הרבה יותר מיוקרתי, הוא הביא 3 נקודות, הוא הראה יונייטד מפוקסת ועדיפה על יריבה שנמצאת בכושר הטוב ביותר בליגה, זה לא אומר לך משהו קטן על מה יונייטד מסוגלת לעשות?
מאיפה אני שואב את האופטימיות? מאהדה שהחלה בשנות ה 80', ראיתי את הרע, טעמתי מהטוב, ראיתי הכל מהכל ואצלי בלקסיקון אין עונה שבדרך לאבדון, גם אצל פרגוסון, עבודה והתקדמות לא נמדדה לפי עונה אחת, לפי כמה תוצאות, בטח לא לפי 14 מחזורים ודברים לא מעולם עמדו במקום.
דיוויד מוייס החזיר את ויין רוני לכושר הטוב ביותר שלו מזה שנים, לא כי רוני היה שחקן רע קודם לכן אבל ביחסים האישיים, מוייס כרגע מוציא ממנו מה שפרגוסון לא עשה בכמה עונות אחרונות, זה ללכת לאבדון וגם העונה?
מוייס נתן ונותן ליאנוזיי, צעיר וכשרוני את הצעדים הראשונים שלו בדרך למה שאמורה ויכולה להיות קריירה ארוכה ומצליחה, הוא עושה זאת בשכל, לאט לאט, פה הרכב, שם מחליף ומנוחה, לא ממהר לשרוף אותו אלא מקדם אותו, זה ללכת לאבדון וגם העונה?
ריו פרדיננד, פתח את העונה רע, אוונס וסמולינג מקבלים יותר ויותר אשראי מעמדת הבלם וגם על חשבונו (גם על חשבון וידיץ') זה ללכת לאבדון וגם העונה?
אם נגרד את מקום 4 זה יהיה נס? ואני חשבתי שחנוכה כבר מאחורינו…

RAMI 5 בדצמבר 2013

כמות השחקנים הטובים ביונייטד לא רבה במיוחד. אפשר לעבור שחקן שחקן ולהתכווח עליהם, אך אני חושב שזה מיותר. פרגסון ידע להוציא מהם כקבוצה מעל ומעבר, לא בגלל שהם היו כבודדים טובים אלא כי הוא חיבר אותם. מויס כרגע (כמו שציינת) מצליח להוציא מרוני עונה אדירה, וכל הכבוד לו על זה, השאלה מה קורה עם הקבוצה בזמן שרוני פורח, והתשובה היא לא הרבה ממש. ינוזאי זה ילד שבנתיים מראה ניצוצות של משהו מעניין ותו לא. פלאיני עד עתה לא מצליח להראות אפילו 50 אחוז מהיכולת אותה מויס הוציא ממנו באברטון. בגדול אלה שלוש הבשורות שהוא הביא איתו לעונה הזאת, עד עתה. אחת היא הצלחה מסחררת, אחת היא כשלון, ואחת בגדר סימן שאלה ותבחן לטווח הארוך מאוד.
אתה צודק. כשלון לא נקבע לא בסוף נובמבר ולא בסוף ינואר. ולכן הדגש הוא "כרגע העונה שלכם בדרך לכשלון". סמנטיקה, אני יודע, אבל זה מה שיש.
השאיפה להצליח באחד הגביעים (ענין של הרבה מזל והגרלה ויום נתון) היא נחמדה אך לא מבוססת על כלום. אירופה? אני באמת לא מבין מה אתה חושב שיש ליונייטד למכור נגד באיירן/ריאל/ולטעמי גם לא נגד PSG (בעניין הזה יונייטד לא לבד ולאף קבוצה אין מה למכור נגדם ב2 מפגשים. במשחק אחד אולי איכשהו)
הניצחון על ארסנל הוא יוקרתי ותו לא. הוא היה יכול להיות הרבה יותר מזה אם הוא היה מקדם אתכם קדימה למומנטום חיובי, אבל זה ממש לא קרה. בשורה התחתונה זה היה מסוג הניצחונות שאני כאוהד ארסנל חוויתי שנים, כולל על יונייטד, בדרך לעונות של כלום. יש לי חבר טוב אוהד יונייטד שאמר לי אחרי אחד הניצחונות האלו :"יופי, עכשיו לכו תפסידו להאל", וזה בדיוק מה שקרה לנו אז, אולי גם יקרה במהלך העונה זאת, וזה בדיוק מה שקורה לכם השנה, ולכן הניצחון הזה לא מראה שום דבר על "יכולת פוטנציאלית" אלא רק מראה שבאותו משחק ניצחתם.

טל המנצ'סטרי 5 בדצמבר 2013

אני לא יודע לפי איזה סטנדרט אתה קובע שכמות השחקנים הטובים ביונייטד היא לא רבה במיוחד, אין לי בעיה לעבור תפקיד תפקיד, שם שם ולהוכיח אחרת.
כתבת שאתה אוהד ארסנל, אני בטוח שיהיו רבים שיגידו שלארסנל יש שחקנים טובים יותר, אומרים זאת כבר שנים, במציאות ראינו מה כל זה שווה.
זה לא משחק אישי אלא קבוצתי וכן, פרגוסון ידע להפיק את המיטב מסגלים טובים יותר וטובים פחות, הסגל הנוכחי הביא לו אליפות רק בענה שעברה.
מה עוד קורה עם הקבוצה בזמן שרוני פורח?
אברה, גם הוא חזר לפרוח ועד כה העונה חזר לכושר טוב ביותר, זאת אחרי כמה שנים תחת פרגוסון שבהם היה בירידה גדולה.
צעירים, לא רק יאנוזיי אלא גם אוונס, סמולינג,ג'ונס, קלברלי, ו וולבק מקבלים עוד ועוד דקות משחק (והרי אם היה מגיע מוריניו למשל, אני בספק אם היינו רואים את כל הצעירים הללו מקבלים הזדמנויות כפי שמוייס ממשיך לתת להם)
ולנסיה חזר לכושר טוב אחרי עונה רעה במיוחד בעונה שעברה,
קאגווה מקבל הזדמנויות, כאלה שלא ראה מספיק בעונה שעברה.
כל אלה זה כלום? אין פה עבודה, ניסיון, חשיבה מעבר?
מה, דברים עומדים במקום? משהו הולך ככה לאבדון?
אנדרסון רואה פחות דשא ואני שמח על כך ומקווה שימכר כבר בינואר, הוא את ההזדמנויות שלו בזבז והגיע הזמן לחפש מישהו אחר במקומו.
אני לא מסכים עם כל מה שמוייס עושה, לא יודע למה אבל מוייס לא מאמין כרגע בהזדמנויות לפאביו ואני מעדיף לתת לו אותן על חשבון בוטנר.
גם רפאל נמצא קצת בסוג של מבחן אצל מוייס וזאהה אם לא יקבל בקרוב דקות, כדאי יהיה להשאיל אותו עד סוף העונה.
פלאייני, כתבתי שהוא בסוג של הלם בקו"ם אבל הוא לא השחקן הראשון שקשיי הקליטה שלו לוקחים זמן, זה לא מבטיח הצלחה, אני גם ככה בדעה שפלאייני הוא חיזוק לסגל אבל לא השחקן שאמור לעשות את השינוי הדרוש במרכז השדה, זה כרגע פלאייני שמתקשה וזה תלוי בו ובעיקר בו להיכנס לעניינים וכמה שיותר מהר אחרת גם האשראי שלו יגמר.
אני לא בונה על מפעל גביע באנגליה או אירופה והרי אתה יכול לעוף בכל שלב ואי אפשר לתקן שם, אבל ריצה טובה באירופה ועד כה שלב הבתים הנוכחי הוא הכי מרשים מזה כמה שנים טובות מצד יונייטד או ריצה טובה/זכייה בגביע הליגה או האנגלי, אלו יכולים לתת המון לסגל, למוייס, להורדת הלחץ, להצבת רף.
אתה צודק שלא המשכנו במומנטום אחרי הניצחון על ארסנל (התיקו מול קארדיף) מבחינת נקודות אבל העונה לא נגמרה שם וגם,
המשחק שם הראה המון על האופי של יונייטד, צמודים לקיר, עם ביטחון ירוד מול הקבוצה הלוהטת של הליגה והוכחנו עליונות, זה הבסיס שממנו אפשר להמשיך ולבנות קדימה, התצוגה בלברקוזן, ההופעה הטובה בטוטנהאם, גם המשחק הטוב אתמול, זה לטעמי המשך ישיר לאותו משחק נגד ארסנל וגם אם חלק מהתוצאות לא הניבו את מלוא הנקודות, יש דברים שהם מעבר לניצחון נקודתי ובראייה רחבה יותר.

טל המנצ'סטרי 5 בדצמבר 2013

אם זו היתה אופטימיות עיוורת אז לא היה במה לקנא, אבל אכלתי ושתיתי כבר מספיק עונות ותקופות עם יונייטד בכדי לדעת טוב יותר מאשר פאניקה מיותרת.
אין ליונייטד טאבו על אליפות או גביעים, כן יש לה את המחוייבות לכוון לשם והיא עושה זאת גם היום וגם אם זה צולע או קשה.
לא מכיר עוד מועדון כדורגל בעולם שהיה צריך להתחיל מחדש אחרי עזיבה של "מוסד" כמו פרגוסון, מועדונים אחרים היו מתמוטטים בקלות.
פרגוסון עדיין נמצא שם בכדי לשמור על היציבות הזו שבה לא מפטרים מנג'ר בסוף עונה או אחרי המחזור ה 13,
הוא יהיה שם לתת למוייס את הגב ובדיוק כמו שבובי צארלטון נתן את שלו לפרגי בתחילת הדרך, ככה עובדים דברים, ככה הם צריכים לעבוד בכדי לשמור על היסודות הכי יציבים שמביאים את ההצלחה הגדולה בתמונה הגדולה ולשנים קדימה.
פרגוסון יודע היסטוריה, יודע את הטעות שהיתה במינוי מנג'ר צעיר וחסר ניסיון לאחר הפרישה הראשונה של מאט באזבי, בגלל זה הוא הביא את מוייס שהוא איש עם יסודות דומים לזה של פרגוסון, שמתאים לאופי של המועדון וכשהוא, מוייס, איש כדורגל מנוסה, רציני ויסודי ולכן מוייס יקבל את הכמה שנים בכדי להנחיל את האני מאמין שלו ולו נצטרך להמתין קצת יותר עד להצלחה תחתיו, נמתין בסבלנות ואהבה.
אם בבוא היום נצטרך להיפרד, ניפרד אבל לא בגלל שליש עונה וגם לא בגלל עונה אחת לא מוצלחת, גם לא 2, אנחנו משאירים את סגנון השכונה הזה לשאר העולם, ביונייטד יודעים טוב יותר.

אריק 5 בדצמבר 2013

אהבה וסבלנות זה יופי. כרגע נראה שאברם היה עם יותר נקודות. וזה מביך

טל המנצ'סטרי 5 בדצמבר 2013

הטיעון הזה שלך מביך יותר.

יוסי מזרחי 5 בדצמבר 2013

אריק , מה קורה????
זה נראה קשה ולא מבטיח אבל מה עם פרופורציות??

אריק 5 בדצמבר 2013

תיוסי זה כבר מביך. אני בננגוד לכם ייודע שמויס לא מתאים מדיי וון. אבל הערכתי שנסיגה של 15 נקודות ליגה זאת הנסיגה הכי גדולה האפשרית עם הסגל הקיים והגדרתי זאת כנקודת גרנט. כרגע הגאון הסקוטי שלכם וטקטיקת שנות ה50 שלו הולך להגיע ל65

עירן 6 בדצמבר 2013

אריק,
+ 1.
מוזר לי איך אנשים, ובעיקר מבינים כדורגל ברמה גבוהה, כמו יוסי וטל, (עוד) לא רואים את זה.

גלן 5 בדצמבר 2013

אתמול במקרה ראיתי את הסרט של איסטווד על נבחרת הראגבי של ד.אפריקה. נזכרתי בביקו של פיטר גבריאל ואמרתי לעצמי שלא הכל רע בעולם הזה. נוח על מכבך איש נדיר.

גלן 5 בדצמבר 2013

אני נזכר שפעם קראתי שמנדלה היה מתאגרף לא רע. כל כך לא מפתיע

Comments closed