גורלם

לב האריה נשבר

simeone

אם בשנה שעברה הגמר היה מין קליניקה כזו. משחק, נקי, הגון ופתוח, ניגוד טקטי. היום קיבלנו משחק כדורגל מאד ״רגיל״. טעויות, דרמה, צהובים – דרבי לכל דבר ועניין. קטטה שכונתית. שכונתית, אבל בשכונה החזקה ביותר והקשוחה ביותר.

40 שנה אחרי שספגה שוויון בדקה האחרונה ונוצחה בגמר החוזר. אתלטיקו, קבוצת ההגנה הטובה בעולם, שגם שלטה כשעה במשחק הזה, הייתה צריכה עוד עצירה אחת.

ובסופו של דבר גורלם. גורלה של אחת היא מועדון האליפויות. וגורלה של השני טרגי.

רק משנאת המן
טוב שכך

172 Comments

יהודה 24 במאי 2014

סיומים כואבים כאלו הם מהדברים שעושים את הכדורגל למשהו אמיתי.

ניק 24 במאי 2014

כמה שהקבוצות הספרדיות יודעות לשחק ככה הן לא יודעות להתנהג

קורא 24 במאי 2014

התחלתי את המשחק כשאין לי פייבוריטית אבל בסופו של דבר גמרתי בעד ריאל, בגלל הצורה שבה אתלטיקו שיחקה. חבל, היתה להם עונה נהדרת עם כדורגל נפלא, לא הערב.

אודי 24 במאי 2014

במה היה שונה הכדורגל שלהם היום משאר העונה? מול ריאל מדריד וברצלונה הם שיחקו ככה בכל משחק. פשוט הפעם ההגנה שלהם לא עמדה בלחץ.

האחות של זידאן 25 במאי 2014

היה שונה מאוד. עם טוראן וקוסטה הם שיחקו גם משחק התקפה מעולה ונכון. עם וייה לבד מקדימה זה עולם אחר.

עשרים הדקות הראשונות שלהם בגומלין מול בארסה היה משחק התקפה מושלם.

אופיר 24 במאי 2014

קורא, אתה קורא את המחשבות שלי. לא יכולתי לשאת יותר את ההכשלות מאחור, יותר מכל דבר אחר.

משה 24 במאי 2014

1+
יש הבדל דק בין קשיחות ללכלוך ואתלטיקו נופלת לא מעט פעמים בצד הלא נכון של ההגדרה.

אריאל גרייזס 24 במאי 2014

הלוואי עלינו כזאת טרגיות

אנדר 24 במאי 2014

ממש ממש לא

איציק 24 במאי 2014

הסיכום שלי:
1. רציתי שאתלטיקו יקחו… אז רציתי
2. המשחק לא התעלה (לא רק שלא התעלה לרמה גבוהה, הוא פשוט לא התעלה, משחק חלש)
3. גמר היורוליג היה הרבה יותר איכותי, עד כמה שניתן להשוות ענפי כדור שונים…
4. כמעט כמו תמיד… משחק חשוב מאוד, ומי לא מופיע למשחק… מסי…

יותם 24 במאי 2014

4- ענק!!!

יוני (המקורי, מפעם) 24 במאי 2014

סיכום נקודתי משהו :)

אלכס דוקורסקי 25 במאי 2014

איציק, להערה 4 שלך שמור מקום של כבוד באתר (:…
חולק עליך אבל לגבי רמת המשחק. הוא היה מאוד מאוד שונה, כפי שכתב רונן, מהגמר לפני שנה. אבל קצב המשחק היה מאוד מהיר והוא התנהל בקשיחות (שלא גלשה, מלבד הסוף, לגסות ולאלימות).

no propaganda 26 במאי 2014

דווקא גלשה ועוד איך. הכניסה של וייה בקסיאס כדוגמא.

משה אהרון 25 במאי 2014

אהבתי.
4 – גדול! נקודה מצויינת!
באופן כללי לא עונה שמסי ירצה לזכור.

יוני (המקורי, מפעם) 24 במאי 2014

סיכום המשחק שלי:
1. סרחיו ראמוס הוא אח. של קסיאס.
2. ארגנטינה לא תזכה בכלום עד שימנו את סימאונה כמאמן.
3. לא זוכר כזה פער בין תוצאת משחק למה שקרה בו.

גיל 24 במאי 2014

וטוב שכך! לא אוהב את הנראטיב של החלשים מול החזקים וזה שהם כביכול עושים ניסים מכלום. בפועל מדובר בחבורה ברברית שמשחקת בבריונות על גבול הלגיטימיות, שבנס לא הורחק לה שחקן ושהפסידה בצדק.

מתי 24 במאי 2014

לא שהם שיחקו יפה, אבל "בצדק" זאת מילה שלא אמורה להופיע באותו משפט עם תוצאה של ספורט. אני בטוח שאוהדי אתלטיקו יידעו להסביר לך למה התוצאה הזאת לא צודקת.

יותם 24 במאי 2014

https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10345836_10152048039011651_6360553221690884506_n.jpg

וזה בלי תקציבי משכורות. אכן משחקים על גבול הלגיטימי, זה לא אומר שהם לא עושים ניסים.

גיל 24 במאי 2014

תראה, דיסקסו בלי סוף את ההבדלים במשכורות אבל בשורה התחתונה משחקים 11 מול 11. אם חוסר איזון כספי מוביל לקבוצות אלימות אז זה לא הפתרון שאני הייתי רוצה.

יותם 24 במאי 2014

עד שיימצא פתרון יותר טוב אתלטיקו נהנים (לפחות אצלי) מהספק. חוץ מזה, זה לא הבונקר של צ'לסי ואינטר, אתלטיקו שלטו בפתיחת המחצית השנייה והראשונה, וריאל לאורך 80 הדקות הראשונות לא היו יותר טובים. 10 הדקות האחרונות היה בליץ נגד בונקר, וההארכה הייתה במעמד צד אחד, אבל רוב המשחק היה מאוזן.
בנוגע לסגנון האלים- גם אני לא סובל אותו.

Gil - Zimbabwe 25 במאי 2014

the team is the face of the coach

שלומי 24 במאי 2014

הטבלה הזו משקרת לחלוטין, משום שרק 3 שחקנים של אתלטיקו באמת שייכים למועדון. כל השאר שייכים לבעלות צד שלישי, בדיוק כמו פלקאו בזמנו ובדיוק כמו דייגו קוסטה. ברור שהשווי שלהם לא מתקרב לשל ריאל, אבל הערך האמיתי הרבה יותר גבוה.

משה 25 במאי 2014

לא מכיר את זה, תפרט בבקשה.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

אה? מאיפה אתה מקריץ את השטות הזאת?

קוקה, גאבי ומאריו סוארז הם שחקני בית. טיאגו, אדריאן, סאבוז'ה רוריגז ומיראנדה הוחתמו כהעברות חופשיות. וויה בטוח לא הוחתם עם שותפות צד שלישי.

אני לא יודע בוודאות לגבי השחקנים האחרים, אבל זה לא רלבנטי מכוון שהסכום שבו הם נרכשו לא ירד או עלה אם היה מעורב בה רכישה צד שלישי.

שלומי 25 במאי 2014

סליחה, טעות שלי, מדובר על שישה שחקנים.
לקוח מכאן: http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3631760,00.html

"לפי כמה עיתונאים ספרדים, רק שישה שחקנים באתלטיקו מדריד הם בבעלות בלעדית של המועדון. כל השאר בבעלות גופים חיצוניים – מסוכני כדורגל ועד לחברות השקעות אזריות וקזחיות. אתלטיקו מדריד לא היתה יכולה להרשות לעצמה את הסגל האיכותי הזה ללא ההשקעות החיצוניות הללו, השקעות שנעשות במחשכים וללא שקיפות מלאה. הקרנות מרוויחות אחוז מהעמלה אם שחקן מועבר לקבוצה אחרת, סידור שבאופ"א מנסים לבטל מכיוון שהוא מאפשר למשקיעים להשיג שליטה על הגורל של שחקן."

זה מאוד רלוונטי משום שזו בעצם השאלה ולא קנייה, מה שמשנה לחלוטין את התמונה. בדיוק כמו שהמחיר של קורטואה הוא שטות, ברור לכולנו שהוא שווה הרבה יותר מ1.2 מיליון יורו ושזה רק המחיר שבו הוא נקנה ע"י צ'לסי לפני כמה שנים טובות.

דורפן 25 במאי 2014

שלומי – מעבר לרצון של כולנו שרואי החשבון יראו ברכה בעמלם. מה זה משנה? אתה טוען שאתלטיקו מדריד מרמה מועדונים ישרים כריאל מדריד בכדי להתחרות בהם?

כבתבתי על כך גם לדסקל מחבר הטקסט הזה (שיש לו אולי חשיבות מנהלית אבל מבחינת כדורגל אינו משנה דבר)- השטיקים של אתלטיקו זו רמאות הרבה יותר קטנה מחוסר הספורטיביות של ריאל ובארסה בחלוקת הכספים המקורית.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

אתה יכול להביא לי מקור מידע יותר מימן מאיזה מאמר באתר ישראלי שמומחה בערבוב עובדות ו"עובדות"?

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

רונן,

אתלטיקו עצמה נהנתה לאורך השנים מחלוקת הזכויות. היום הם מפסידים זה, הם הרוויחו מזה בעונות שבהן הם סיימו מקום עשירי וקיבלו את הסכום השלישי-רביעי בגודלו.

הם קבוצה שנוהלה רע מאד לאורך השנים (ועל ידי אנשים מאד מושחתים) ובגלל זה הבעיות הכלכליות שלהם. זה לא רלבנטי למה שעושים סימאונה או השחקנים שלהם.

דורפן 25 במאי 2014

תוהה – כל הבעיה היא לא שהמקום הראשון לא יקבל יותר מהמקום השני וכך הלאה. אלא הפער. בפוטבול זה שווה לגמרי. בליגות הכדורגל עם הסכם קיבוצי זה 50 עד 100. 400 אחוז בין מקום ראשון לשלישי ונדמה לי 800 לעומת המקום האחרון זה לא סביר.

ולנצל מהלכים בממשלת מדריד לעומת ניצול פרצה בחוק בכדי לממן בכסף קזחי כמה שחקנים – באמת לא רואה הבדל מבחינה ספורטיבית.

אפשר גם לקבוע שכדי לעודד מצויינות האלופה בNBA תקבל בתור פרס את שלושת הבחירות הראשונות בדראפט.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

רונן,

אתה מתעלם מכך שבעונות שבהן סיימו מקום עשירי הם קיבלו סכומים הרבה יותר גבוהים מקבוצות שסיימו במקום השלישי-רביעי.

היום הם מפסידים מהשיטה, בעבר הם הרוויחו ממנה. הבעיות הכלכליות לא קשורות לחלוקת זכויות השידור בספרד וההנהלה שלהם היא לא בדיוק סמל לטוהר מידות.

דורפן 25 במאי 2014

שלומי – אז בכל השנה מתלוננים שריאל וברצלונה גנבו את הקופה בספרד (והם גנבו) ועכשיו מתלוננים שבדרך לא דרך אתלטיקו מצאה דרך להעמיד סגל כדי לגבור עליהם?

שלומי 25 במאי 2014

ממש לא מתלונן, בדיוק כמו שריאל ובארסה עשקו את הקופה הציבורית, כך גם אתלטיקו, והיא הוסיפה חטא. לא מאשים ולא בא בטענות, אין פה אף אחד שיוצא צדיק. אני רק מבקש שלא יתממו וינסו להציג אותם כשה תמים.

שלומי 25 במאי 2014

אגב, שיהיה ברור: אתלטיקו גם מרוויחה מהסכם זכויות השידור, היא הקבוצה השלישית הכי מכניסה. גם היא עקצה את הקופה הציבורית בספרד.
אז בבקשה, אל תציגו אותה כטלית שכולה תכלת. היא מלוכלכת בדיוק כמו ריאל מדריד, בדיוק כמו ברצלונה. ההבדל הוא שריאל ובארסה ידעו לעשות זאת יותר טוב ולמנף את הכספים יותר טוב.

דורפן 25 במאי 2014

כלכלית איש לא שה תמים. אבל מקצועית לעומת הכסף – אתלטיקו הצלחה אדירה, ריאל מדריד ניצלה בנס מכשלון גדול.

רוני יעקוב 24 במאי 2014

לה דסימה:
1-ריאל מדריד היא הקבוצה הגדולה בהיסטוריה,בארסה וכל השאר עם כל הכבוד והכסף הגדול רחוקים מאוד משם
2-פלורנטינו פרס הוא הגאון האמיתי בכדורגל ,נלחם בבארסה הקבוצה הטובה בהיסטוריה והכניע אותה בעזרת קניות חכמות ומינוי מאמנים נכונים,הוא גדול מהחיים
3-איפה בייל ואיפה נימאר העלוב,כסף לא מספיק צריך לדעת מה עושים איתו
4-נגעה ללב הנשיקה שקאסיאס נתן לרמאוס אחרי הגול,הציל לו את החיים

יוני (המקורי, מפעם) 24 במאי 2014

רוני, אם תוריד את השנים הראשונות, בהן קבוצות לא ידעו להתנהל, ולא הייתה יותר מדיי תחרות, ריאל לא יוצאת דופן, אלא אימפריה אחת בצד אחרות.

רוני יעקוב 24 במאי 2014

לא יודע
10 אליפיות אירופה זה גורד שחקים שמסתיר את הכל

דורפן 24 במאי 2014

רוני – המפעל הזה בשנותיו הראשונות היה מאד שכונתי – בלי מועדי משחקים קבועים אפילו. בנוסף היו שם שתי התרחשויות – תאונת מטוס למנצ׳סטר יונייטד ועוד יותר משמעותי – פירוק הונבד בגלל הפלישה הסובייטית. בגרמניה עוד לא הייתה ליגה מקצוענית. במדינות אחרות עדיין שיחק דור של שחקנים שפעילות הנוער שלו הופסקה לחמש שנים בגלל המלחמה (בספרד לא הופסקה). להשליך מזכיות אז לזכיות כיום זה מאד מרוחק – קצת כמו שהאורווגאים סופרים ארבע אליפויות עולם – כי הם לקחו שתי אולימפיאדות לפני שהיה מונדיאל.

זה קצת אידיאליזציה. המועדון שעלה לגדולה הכי הרבה פעמים זה מילאן.

יוני (המקורי, מפעם) 24 במאי 2014

אין לך לב, ככה למוטט גורדי שחקים.

למילאן היו 3 קדנציות, שאחת מהן אפשר לחלק ל-2 (89-94). לבארסה היו 2 קדנציות שאפשר לחלק ל-3 (רייקארד ופפ). האמת שזה נושא לספר. יאללה, איפה זנדר?

גיל 25 במאי 2014

דיונים על מי המועדון הכי גדול אפילו יותר בעייתים מדירוגים של שחקנים או קבוצות כי הם מערבים תקופות שונות בהיסטוריה לאותו מועדון. מבחינתי התקופה הכי מדהימה בליגת האלופות היא 6 הזכיות הרצופות של ארבע קבוצות אנגליות שונות, ו7 ב8 שנים.

רוני יעקוב 25 במאי 2014

כבר ב 1957/1958 היא ניצחה בגמר את מילאן ,,,,,,,,

דנידין 25 במאי 2014

אז ממתי אתה סופר? מהט'ריפיט של ביירן בשנות ה70?

תוהה בדרכים 24 במאי 2014

1. ריאל מדריד היא הקבוצה מהמקום השלישי בספרד שזכתה במזל בטורניר גביע.

חלק הכדורגל, אבל בוא לא נבנה תיאוריות מטורפות על גול בדקה האחרונה.

2. ריאל מדריד זכתה באליפות אחת בשש העונות האחרונות בספרד וגביע אלופות ראשון אחרי 12 שנה, אחרי השקעה של מיליארד יורו. "גאונות" זו הגדרה חמקמקה.

3. ניימאר גם הבקיע נגד אתלטיקו באלופות וגול יותר מסובך מדחיקה מול שער ריק. בייל לא בלט והוא לא הסיפור, אלא די מאריה.

אבל ככה זה שאנשים מכורים לנרטיבים ולא למה שקרה במציאות. רונאלדו ובייל הם הנרטיב, אבל מעשית הם לא היו הגורם ה-מכריע בזכייה של ריאל, לכול אורך הדרך.

איציק 24 במאי 2014

כשאתה כותב "לכול אורך הדרך" האם הכוונה למשחק זה בלבד או לכל העונה?

תוהה בדרכים 24 במאי 2014

רונאלדו לא הבקיע שער אחד מכריע באמת עבור ריאל מדריד העונה. אפשר להתווכח על הגול השלישי מול דורטמונד שבדיעבד היה מכריע, אבל חוץ ממנו אף גול לא עשה את ההבדל.

אתה יודע, הוא הבקיע את הרביע היום, שני גולים נגד באיירן שהסיפור כבר היה גמור, את הגול השלישי והשישי נגד שאלקה ושני גולים במשחק הגומלין השיה לפרוטוקל. בגמר הגביע הוא לא שיחק.

בייל לא בלט אבל לפחות הבקיע שני גולים מאד מכריעים (הראשון נגד ברצלונה בגביע), אחד מהן במצבע אישי אדיר כך שיש לו יותר מניות מרונאלדו.

תוהה בדרכים 24 במאי 2014

"אחד מהם" כמובן.

אופיר 24 במאי 2014

רוני, סלח לי אבל זו תת רמה.

לא מבין אותך 25 במאי 2014

תגיד לי, על מה אתה מדבר?
ריאל מדריד זה שם נרדף בעיניך לקניות טובות או התנהלות כספית טובה?
מספיק לראות את רובן, סיינדר, קאקא, יירמנדי ואיסקו השנה (איסקו שחקן ענק, שהביא עונה גרועה מאד), ואפילו מוריניו.
אז כן – אם תוציא 700 מיליון יורו על קניות, מתישהו תפגע בול (רונאלדו מן הסתם (שניהם), בייל יהיה טוב, למרות שלא בטוח ששווה 100 מיליון וכו'). אבל להגיד שהם עשו "קניות חכמות" – בולשיט גדול.

פרס נלחם בברסה כבר כמה שנים טובות. בעיקר נכשל מול ברסה של פפ וטיטו (כן, לקח להם אליפות אחת, אבל לא שינה הגמוניה כללית בליגה, אפילו השנה ברסה היתה טובה יותר, ועד השנה לא לקח אלופות), מאמנים הוא החליף כמו גרביים. אז על מה אתה מדבר???

רוני יעקוב 25 במאי 2014

1-צ'לסי הוציאה 750 מיליון יורו ב 10 שנים סיטי הוציאה 800 מיליון יורו ב 4 שנים,כמה הוציאה פ.ס.ז? כמה הוציאה בארסה עם זלאטן ונימאר ועוד?
2-המדד של קבוצה גדולה היא שכולם רוצים לשחק בה ושום שחקן לא רוצה לעזוב כל עוד הוא רצוי
ריאל מדריד היא בדיוק הקבוצה הזו

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

צ'לסי זכתה באליפות אחת וגביע אלופות אחד בשש העונות האחרונות, בדיוק כמו ריאל.
ברצלונה הוציאה הרבה פחות וזכתה בהרבה יותר תארים.

מה הפואנטה שלך?

רוני יעקוב 25 במאי 2014

פלורנטינו פרס חזר להנהלת ריאל לפני 4 שנים,שוב הוא עצר את השליטה של בארסה ההיסטורית בספרד ,לקח את אליפות ספרד הגיע 4 פעמים רצוף לחצי גמר אירופה ולקח את הגביע בערך באותו סכום כסף ששאר הגדולות הוציאו ,ממש לא רע עבור 4 שנות עבודה
הוא ממש לא אשם שלריאל מדריד לא היה בנוער את שאבי מסי ואיניסטה
ואגב נדמה לי שריאל מדריד היא הקבוצה הכי מרוויחה כספית בעולם

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

הוא הגיע בקיץ 2009 ולקח את אותן מספר אליפויות כמו אתלטיקו מדריד, עם הקבוצה הכי יקרה שנבנתה אי פעם.

הוא לא עצר את ברצלונה, המעגל הטבעי של קבוצות עצר את ברצלונה לצד כמה החלטות ניהוליות ומקצועיות מוטעות וכמה מקרים של חוסר מזל.

ריאל מדריד סיימה את העונה אחרי ברצלונה בטבלה. כל ההבדל ביניהן העונה היה קצת יותר מזל בדקות האחרונות ואולי קצת מבחינת פציעות. וזה בעונה הכי גרועה של ברצלונה מזה הרבה זמן.

לא מבין אותך 25 במאי 2014

+1 על התגובה הבאה שלך (בנוגע למעגל הטבעי שעצר את ברצלונה).

ורוני – אתה צודק. מאז אטו (שלמיטב זכרוני נקנה בסכום מאד נמוך ממאיורקה?), לא היה חלוץ טוב בברסה – זלטאן, הנרי, וייה, ניימר, פדרו (סנאצז חלוץ?). אף אחד לא באמת התאים לשיטה/לקבוצה או שפשוט לא התחבר או שנתן יכולת הרבה פחות טובה ממה שציפו. (למען האמת, לטעמי אף קניה לא הייתה ממש טובה , או שפשוט התרגלנו שהשיטה + מסי + צאביאינייסטה, גדולים מכולם, כולל כמובן פברגס בשיא כושרו מארסנל).
אז נכון – הסכומים על ניימר וזלטן די גדולים (ניימר עוד מוקדם לקבוע אם היתה קניה טובה או לא), אבל זה עדיין שונה בסדר גודל מהקניות של ריאל.
ואגב, לגבי שאר המעושרות –

– פ.ס.ז חזרה לשלוט ללא עוררין בכדורגל הצרפתי אחרי שנים ארוכות מאד, ואף התקדמה יפה בפלייאוף של ליגת האלופות. עם הקניות השנה (לואיז בתור התחלה), לך תדע מה יהיה שנה הבאה.

– צ'לסי של אברמוביץ ומורניו החזירה קבוצת מרכז-טבלה אנגלית (צ'לסי של זולה לדוגמה) להיות אלופה/קונטנדרית רצינית בעשור האחרון + הישגים מרשימים מאד בליגת האלופות (למרות ש"רק" זכיה אחת וכביכול כשלונות של מוריניו וגרנט לאורך השנים). שים לב אגב, שכיום, אין שם שמות "ענקיים". האזר, אוסקר (מאטה לשעבר) וכו' – הגיעו בתור שחקנים צעירים/אלמוניים יחסית (יחסית לרונלאדו, בייל, צאבי אלונסו ושאר הקניות של ריאל. אפילו איסקו שמגיעו בתור הפרוספקט הספרדי הבא).

– סיטי לקחה 2 אליפויות וסגנות ב-3 שנים והם אכן הדוגמה הכי מובהקת ל"גלקיטקוס" מבחינת קניית שחקנים בשיא כושרם (יחסית. עדיין – סילבה, אגוארו, ואפילו נאסרי לא משתווים לרונלאדו, בייל ואלונסו), ואכן הביאו תוצאות. התוצאות בליגת האלופות יגיעו בשנים הקרובות עם בניית המסורת וההמשכיות.

דורפן 25 במאי 2014

רוני. בקיצור המדד הוא כסף. השקפה חתרנית של ממש.

גיל 24 במאי 2014

וסימיאונה נראה כמו איזה ראש מאפיה. אני אישית לא סובל אותו. איפה הוא והקלאסה של אנצ'לוטי שבאדישות שלו אחרי הגולים מזכיר לי את לארי בירד כשהיה מאמן.

ערן לוח 24 במאי 2014

הקלאסה של אנצ׳לוטי… הפכנו לסטייליסטים? קלאסה, ביד דיל..

matipool 25 במאי 2014

לא יודע לגבי האדישות של אנצ'לוטי .
באיסטנבול הוא שמח , צהל וחגג בשלישייה של מילאן ( טבעי לגמרי וכך צריך לדעתי ) . אח"כ הוא היה קצת בהלם .
מי שלא חגג שם בשערים היה דווקא בניטז ( לא היה חוגג באופן קבוע בכל כיבושי השערים של ליברפול ) .

ערן לוח 24 במאי 2014

אם השחקנים לא היו שכונה שום דבר לא היה מציל את המשחק. ספורטאים קטנים? או אולי אידאלים מתוקים שכאלה, של הגדרת הספורטיביות – נכון או לא נכון. יש יותר מהגדרה אחת, אין צורך להיתמם.

קורא אדוק 24 במאי 2014

לה דסימה!!!! :-)

שי 24 במאי 2014

אתלטיקו ניצחה את צ'לסי עם הנשק שלה,ועכשיו ריאל ניצחה את אתלטי בנשק שלה, לרצות ולהילחם ותמיד להיות חזקים יותר, פיזית, מהקבוצה השנייה. זה לא נגמר עד שזה נגמר.

יוסי מזרחי 24 במאי 2014

התחלתי עם אתלטיקו כמועדפת.
אבל היא לא באה לנצח, אלא לכבוש או לגנוב גול, ולחכות לסיום.
מה לעשות, והשוויון כמו באגדות בא בזמן הכי משמעותי ומשם המומנטום היה ברור וגם התוצאה.

matipool 25 במאי 2014

זה לא שהיו לה הרבה ברירות כשקוסטה וארדה טוראן לא יכולים לשחק .
צפיתי את זה מראש וזה היה די ברור . הייתי בטוח גם שאם הם יבקיעו , זה יהיה מקרן .

דוד 24 במאי 2014

לא יודע אם זה עניין של גורל. הקבוצה היותר טובה ניצחה, והגורל סך הכל דאג שזה יהיה דרמטי.

יותם 24 במאי 2014

אגב, לא ראיתי עדיין בתגובות… די מאריה נתן משחק לפנתיאון, מהסוג שאם רונאלדו נותן הוא מוכתר כשחקן העשור לפחות ליומיים הקרובים. גם מודריץ' שיחק מצוין. רונאלדו רקד יפה בסוף, אבל לא הופיע יותר ממסי לפני שבוע. בייל לפחות ייצר מצבים בניגוד לCR7.

אופיר 25 במאי 2014

ראמוס, די מאריה ומרסלו (חילוף פנטסטי של אנצ'לוטי). רמה מעל היתר הערב.

אנדר 25 במאי 2014

מילה במילה הסיכום דלי למשחק. ד״א דווקא משחק פחות טוב מהרגיל למודריץ׳

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

אמת. די מאריה היה השחקן של ריאל ולא בפעם הראשונה במשחק מכריע. שחקן כל כך אנדרייטד.

רונאלדו לא הופיע העונה למשחקים גדולים יותר ממסי (פחות אם לוקח שני משחקים גדולים- מול סיטי וריאל בברנבאו- שמסי ניצח כמעט לבד), אבל כתבתי כבר שאנשים מכורים לנרטיבים ולא למה שקרה בפועל.

זיק 24 במאי 2014

אני חושב שהעומס הפיזי על אתלטיקו מהשבועות האחרונים, היה פקטור משמעותי.
ריאל נראו ״טריים״ יותר במחצית השנייה ובהארכה. ומשחק הלחץ שאפיין את אתלטיקו במשחקים מול הגדולות לא היה קיים בחלקים האלו.

חבל קצת על הסיפור הגדול שיכול היה להיות, אבל באמת שלא הגיע להם היום.

משה 25 במאי 2014

1. רציתי לאהוב את אתלטיקו, לא הצלחתי. אני לא סובל את סימאונה מאז היותו שחקן ולא כדאי לפאר כדורגל כזה (למרות שלפרקים העונה הם נתנו כדורגל מדהים ולא רק הגנתי), זה לא שונה בהרבה מנבחרת יוון.
2. ההחלטה לעלות עם קוסטה ולבזבז על זה חילוף הייתה מטופשת במיוחד. זה שסימאונה חזר על הטעות בשני משחקים מכריעים ברצף זה מדהים.

מתי 25 במאי 2014

אבל איזה שני משחקים – משחק ישיר על האליפות בקאמפ נואו וגמר ליגת האלופות. אתה רוצה את החלוץ הכי טוב שלך על המגרש גם על רגל אחת ברגעים כאלה ואני מניח שקוסטה לא להתנגד לנסות. גם כריסטיאנו לא לגמרי כשיר וראו את זה, אבל אתה לא מפספס משחקים כאלה אם יש ברירה.

אופיר 25 במאי 2014

אני חולה על קרלו אנצ'לוטי! קשה לי להמשיך לתעב את ריאל כל עוד הוא שם.

גיל 25 במאי 2014

אגב, המשחק היום הוא הוכחה לחשיבותם של משחקים חוזרים בגמרים. מילא בשלבי הביניים אין זמן אבל מה הבעייה להפגש עוד 4 ימים או שבוע למשחק חוזר? גמרים צריכים להיות מוכרעים על כדורגל ולא על כושר גופני.

אופיר 25 במאי 2014

גיל, כדורגל היום זה 90% כושר גופני ואתלטיות. אם היית מתלונן על פנדלים הייתי מבין.

גיל 25 במאי 2014

אני מקבל שזה חלק חשוב של המשחק אבל בסוף העונה כשהשחקנים גמורים זה כבר לא משחק.

איציק 25 במאי 2014

כושר גופני הוא חלק בלתי נפרד מהכדורגל בפרט ומהספורט בכלל. לדעתי זו טענה מוזרה. כשגוטמן אימן את הפועל והם השתתפו באירופה, הרבה מהשערים שהם קיבלו היו אחרי הדקה ה-70. כששאלו את גוטמן להבדלים העקרים בין אירופה לישראל הוא אמר 30 ק"מ. זה ההבדל במרחק שהקבוצה רצה במשחק. לשחקני הפועל לא היה את הכושר ל-30 ק"מ הנוספים ב-30 הדקות האחרונות. עד אז הם עמדו יפה על המגרש.

גיל 25 במאי 2014

כושר גופני חשוב אבל יש גבול לכמה אפשר למתוח אותו. אין סיבה לדרוש כושר רצחני רק בשביל ששחקנים יוכלו לעמוד על הרגליים. בשורה התחתונה אם התחרות נפגעת לדעתי זה מוצדק.

איציק 25 במאי 2014

תוספת זמן של חצי שעה זה סטנדרט בכדורגל כבר הרבה מאוד שנים ללא יותר מידי בעיות. מי שלא מסוגל לזה, בעייה שלו. זה לא שיש תוספת חצי שעה פעמים בשבוע, זה אולי פעם אחת בחצי ואחרי הרבה זמן התאוששות אולי עוד פעם אחת בגמר. ממש סביר.

תומר חרוב 25 במאי 2014

זה לא הוגן לדפוק לאוהדים עוד משחק אחרי 4 ימים. ואם המשחק הבא מוכרע בהערכה אז מה ההבדל, זה לא מוכרע על כושר גופני?

תומר חרוב 25 במאי 2014

זה לא הוגן לדפוק לאוהדים עוד משחק אחרי 4 ימים. ואם המשחק הבא מוכרע בהארכה אז מה ההבדל, זה לא מוכרע על כושר גופני?

גיל 25 במאי 2014

למה לדפוק? יהיו להם כרטיסים חינם לעוד משחק אם הם רוצים. ואני חושב שאם המשחק הבא לא מוכרע אז שיגשו ישר לפנדלים.

אביעד 25 במאי 2014

רק הכרטיס למשחק הוא המדד? מה עם עלות השהות?

גיל 25 במאי 2014

לא, הוא לא המדד היחיד אבל זו אופציה שתהיה להם.

שלו 25 במאי 2014

מה יהיה עם קסיאס?
יצטרף לרשימת שחקני ריאל / קפטני ריאל שיסיימו קריירה בחוץ?

בני תבורי 25 במאי 2014

נו, לפחות זה לא מוריניו

מתי 25 במאי 2014

שמע, מוריניו במו ידיו הפך את ההעדפה שלי בספרד… ואז הוא עזב וחזרתי לעודד את ריאל בקלאסיקו

אלכס דוקורסקי 25 במאי 2014

הזכיר לי מעט את גמר היורו לפני 14 שנה. וילטורד הישווה על סף שריקת הסיום, וטרזגה הבקיע את אחד משערי הזהב היפים ביותר שנראו (אחרי פריצה יפה של ליזראזו באגף שמאל). השער של בייל לא היה "מוזהב" במלוא מובן המילה, אבל לא היה רחוק משם מבחינת משמעותו עבור שתי הקבוצות.

חושב שהכושר הגופני היה מאוד מאוד גבוה בקרב שחקני שתי הקבוצות, אבל כנראה שהשער של בייל היה מעט יותר מדי, בעיקר מורלית, לשחקניו של סימאונה.

תומר חרוב 25 במאי 2014

חבל. זה היה סיפור יפה אם אתלטיקו הייתה לוקחת את זה. באסה.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

אני כל כך מתחבר לקטע של הגורל. מכל המועדונים בעולם, כל כך לא מגיע דווקא לריאל מדריד ליהנות מהמזל הזה (כמו שלא הגיע למיאמי בעונה שעברה) כמו שלאתלטיקו לא מגיע להפסיד כך, אבל זה היופי והאכזריות בספורט- הרבה מאד פעמים אין סיום הוליוודי.

אביאל 25 במאי 2014

נניח אם צ׳לסי היו לוקחים, היה מגיע להם יותר ? וברצינות, למה לא מגיע לריאל ?

דורפן 25 במאי 2014

מגיע להם כמו כל קבוצה שניצחה בלי שהיה משהו בלתי כשר. הטענה פה למגיע מבחינת היכולת על פני העונה. יש הבדל גדול בין אלופות אירופה עם אליפות לאלופות אירופה בלי מבחינת הטענה שהן ״הטובות באירופה״.

תומר חרוב 25 במאי 2014

לכל המתלוננים על סגנון המשחק של אתלטיקו, צריך לזכור שהיא שיחקה בלי שני שחקני ההתקפה המשמעותיים שלה.

טל 12 25 במאי 2014

לקראת סיומו של המשחק (דקה 90) היתה לי הרגשה שככה המשחק הזה לא יכול להסתיים. השער של ריאל היה באוויר . הרגשה דומה היתה לי בגמר של 1999 עם הבדל אחד גדול. אז קפצתי משמחה לאחר השערים (ואני בכלל אוהד ליברפול) ואילו הפעם לא שמחתי. הרגשתי שמה שצריך לקרות קרה. אני פשוט לא מת על ריאל ומצד שני אני גם לא אוהב קבוצות שנראות כמו אתלטיקו של שלהי המשחק.

השוויון הציל את ריאל ואת בייל שכבש לבסוף את השער החשוב ,אחרי מספר החמצות. נראה לי קצת כמו רוני רוזנטל משופר הבייל הזה. שוב ושוב מנסה לפרוץ את הגנת הפועל יהוד (בהרכב חסר) אך לשווא.ואז הגיע ראמוס…

חכם בלילה 25 במאי 2014

אני חושב שזאת המחמאה הכי גדולה שרוזנטל קיבל מעודו :)

יניב 25 במאי 2014

תוהה בדרכים,

את הנקודות שהוצאנו מיובנטוס עם שלושה שערים ובישול של רונאלדו, אתה זוכר? את הבישול שפתח את כל החגיגה מול שאלקה, עם העקב, אתה זוכר? את העובדה שהמשחק היחיד שהפסדנו העונה באלופות, הוא המשחק שבו רונאלדו לא שיחק – את זה אתה זוכר? מה עם המהלך שרונאלדו הוביל בשער בברנבאו מול באיירן מינכן. את זה אני מקווה שאתה זוכר.

אי אפשר להתווכח עם הסטטיסטיקה הזאת: 17 שערים ו-5 בישולים ב-11 משחקים.

Deal with it.

ובנוגע למשחק –
אתלטיקו מדריד נראו בלתי מנוצחים, עד לדקה ה-93. היה נראה כאילו הכל הולך להם. הנעת הכדור המתסכלת, השמירה על הכדור, העובדה שהם נמצאים בכל מקום. ההגנה, בקיצור. וגם השער ההזוי.
השער של סרחיו ראמוס – המצטיין העונתי של ריאל מדריד בחלק האחרון של העונה – הוציא להם את כל האוויר. קונספציית המשחק שלהם קרסה בהארכה בגלל שהם לא יכלו ללחוץ קדימה ולהסתער על כדורים. גם הפציעות לא עזרו.
מגיע לריאל מדריד, פשוט מגיע.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

מה בדיוק קבעו המשחקים מול יובנטוס?

כתבתי על משחקים מכריעים.

יניב 25 במאי 2014

אוקיי, נגיד. אתה עדיין טועה. אני מוכן לעבור איתך משחק-משחק ולהראות לך שרונאלדו היה משמעותי מאוד, אם לא הכי משמעותי, אבל אני שיכור מהניצחון הזה, אז באמת שלא מעניין לי ת'*** מה אנשים חושבים.

אגב, רונאלדו מלך השערים בשלב הנוק-אאוט בליגת האלופות בכל הזמנים (34) והוא כרגע עבר את מסי במספר השערים בליגת האלופות (68).

יאללה, למספר 11.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

אתה יכול לעבור על המשחקים עד מחר, אתה לא תמצא משחק אחד טוב באמת העונה של רונאלדו במשחק גדול.

הוא מומחה בלהריץ תוצאות במשחקים גמורים.

יניב 25 במאי 2014

טוב, תרשה לי לא להיסחף לטרוליזם. לאורך ה-5 שנים האחרונות רונאלדו אחראי לאינספור שערים מכריעים. השנה הוא לא מבקיע שערי ניצחון אז הוא הופך למומחה בלהריץ תוצאות במשחקים גמורים (עם סטטיסטיקה של 17 שערים ו-5 בישולים). אני מבין שאין אמצע, אה? תעשה טובה ותן לעצמך כאפה בשמי ובשם כל בנאדם שפוי שנמצא אי שם בחוץ.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

נוצר אצלי רושם שיש לך בעיה קשה מאד של הבנת הנקרא אולי מחסור מסוים באינטליגנציה, מה שגורם לך להגיב על דברים שלא כתבתי.

כתבתי שה-ע-ו-נ-ה שהנוכחית רונאלדו לא הופיע למשחקים גדולים ומאזן השערים שלו מבוסס על הרצת תוצאות במשחקים גמורים. ראמוס להבדיל ממנו, הבקיע פחות שערים, אבל הרבה יותר מכריעים.

וזה רק השערים. היכולת עצמה במשחקים גדולים הייתה בינונית ומטה אפילו במשחקים שהוא הבקיע בפנדל או ניצל טעות בהגנה.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

בוא נעבור על רוב מוחלט של הגולים של רונאלדו העונה באלופות:

– הגול השלישי, החמישי והשישי נגד גאלטאסריי.

– גול בפנדל נגד יובנטוס.

– שלושה גולים נגד קופנהאגן.

– הגול השלישי והשישי נגד שאלקה במשחק הראשון ושני שערים בגומלין חסר המשמעות.

– השער השלישי נגד דורטמונד.

– שני שערים נגד באיירן, כאשר התמודדות הייתה כבר גמורה.

– גול חסר משמעות מפנדל היום.

בליגה:

– היה חלש (יותר טוב ממסי) במשחק הראשון בחוץ והשחקן הכי גרוע על המגרש בגומלין למרות גול מפנדל שלא היה.

– היה השחקן הכי גרוע על המגרש מול אתלטיקו בברנבאו והכי גרוע על המגרש גם בגומלין בקלדרון, אבל לזכותו יאמר שהבקיע שער שיוון חשוב.

בגביע.

היה בינוני מאד מול אתלטיקו בברנבאו וכבש מפנדל בגומלין חסר המשמעות מול הרכב שני של אתלטיקו. לא שיחק בגמר.

אני לא אתחיל לעבור על כל משחקי הליגה שנחשבו למוקשים, אבל גם אליהם הוא לא הופיע.

D! 25 במאי 2014

תוהה, גוגל עדי שאני לא מסכים עם רוב התפיסות שלך לגבי כדורגל אבל אתה (כמעט) תמיד יודע לגבות בצורה מסויימת ומנסה לעמוד מאחורי הדברים.
תענוג לקרוא אותך פה.

טל המנצ'סטרי 25 במאי 2014

תוהה בדרכים

מעבר לזה שיש לי הרגשה שאתה מנסה בכוח לגמד את התרומה של רונאלדו (גם את זו של בייל, גם אתמול, בשער למשל, ממש לא דחיקה קלה מול השער אלא בלחץ של בלם שקופץ איתו, תנועה ותזמון אתלטי כשהזווית והתנועה של הכדור הצריכו כאלה טובים, ובסופו של דבר, שער מכריע ביותר וגם את זה צריך לדעת לתת) וכשנסיון הגימוד הזה מוציא אותך מאוד מריר,
הבעיה שלך היא שאתה מנתח את הכל או בעיקר הכל סביב נתונים סטטיסטים וכאלה לא באמת יכולים לספר על התמונה הגדולה האמיתית
וכשכדורגל לא נמדד רק לפי המספרים היבשים.
כשרונאלדו במשחק X בליגת האלופות העונה ומקבל כדור באגף שמאל ומיד 2-3 שחקנים יוצאים לכיוון שלו, ללחוץ, לשמור, לחפות האחד על השני במקרה ואם הוא עובר את השחקן הראשון, כשזה פותח שטח ואפשרות של אחרים לעשות תנועה לכיוון הרחבה ועם פחות כוח הגנתי של הקבוצה היריבה כנגדם, תשומת הלב האין סופית שרונאלדו מקבל בכל משחק מצד כמה שחקני הגנה באותו הרגע כשהוא עם כדור, זה נרשם בסטטיסטיקה היבשה שלך על התרומה של רונאלדו? זה אומר לך משהו על כמה טוב או לא טוב הוא היה?
המספרים היבשים של רונאלדו לא יכולים לספר תמונה מעוות כפי שאתה מציג אותה לגביו, בטח ובטח לא התרומה של מעבר (אפילו בפן המנטלי, פסיכולוגי של הקבוצה כולה כשהוא משחק וכשהוא לא נמצא והדברים נכונים גם לגבי הקבוצה היריבה)
כנ"ל לגבי גארת' בייל בעונת בכורה בספרד, בעונת בכורה בליגת האלופות בקבוצה שמצפים ממנה לזכות בתואר (ולא אנדרדוג כפי שהיה לו במדי טוטנהאם) ופשוט לספק את הסחורה בלי צורך אפילו לשנייה של התאקלמות בכל הנוגע ליכולת וכל המסביב.
בשורה התחתונה תשאל את עצמך, האם ריאל מדריד היתה מגיעה לזכייה בגביע אירופה העונה ללא רונאלדו? מבעד לענני המרמור שלך כתוצאה מ..לא יודע, אאולי אהדה שלך לקבוצה או שחקן אחרים, אני חושב שגם אתה תתקשה להגיד כן.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

לא ברור על מה אתה מתלונן, אלא אם אתה חולק על מהנתונים שהבאתי.

טענתי טענה מאד פשוטה ומאד ספציפית: תרומתו של רונאלדו העונה במשחקים גדולים הייתה קטנה. בהקשר הזה, מספר השערים שלו בליגת האלופות מאד משקר ומכוון שלהוציא שער אחד מול דורטמונד (שגם הוא כולה שער שעשה 3-0), לאף אחד מהשערים שלו לא הייתה תרומה ממשית לזכייה של ריאל.

אלו עבודות. הן רלבנטיות בעיקר מכוון שרונאלדו הוא שחקן שעיקר התרומה שלו נמדדת בסטטיסטיקה, כלומר באפקטיביות שלו. הוא לא שחקן שעושה משחק ולהבדיל מתקופתו ביונייטד, גם כמעט לא חורש על הקו.

השורה התחתונה היא שרונאלדו (בסטנדרטים שלו כמובן) נתן עונה בינונית ונהנה מכך שחברים שלו (די מאריה, ראמוס, מודריץ', פפה, בייל בגמר הגביע) התעלו במשחקים המכריעים. גם אתמול, בלי השער של ראמוס הוא היה נזכר כשחקן הכי גרוע על המגרש.

ודווקא מכוון שהטענה הזאת מנוגדת לנרטיב התקשורתי, צריך לציין אותה וזה המקום לעשות את זה.

איציק 25 במאי 2014

תוהה,
לא מתווכח עם נתונים, אבל משום מה יש הרגשה שאתה נורה רוצה לגמד את רונאלדו (אחד השחקנים שאני אוהב פחות). אם זכרוני אינו מטעני, אתה היתה זה שעשית כל מאמץ להוכיח כמה מסי גדול כשירדו עליו (גם אותו אני לא כל-כך אוהב). אם אני צודק, אז נראה לי שהניתוח שלך מאוד מוטה לב (עזוב סטטיסטיקה, יש הרבה מעבר גם אצל רונאלדו וגם אצל מסי). האם זכרוני מטעה אותי?

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

אם אתה מדבר על החודשים האחרונים, לא זכור לי שהגנתי על מסי, מסיבה פשוטה: אני חושב שהביקורת שהוא קיבל הייתה מוצדקת. ולא רק על היכולת שהוא הפגין, אלא גם על המאמץ והגישה שלו.

זה בא עם הטריטוריה: שאתה ה-כוכב של הקבוצה, זה שמקבל הכי הרבה כסף, זה שזוכה בתהילה בבלון דאורים שהכול הולך, אתה גם צריך לדעת לקבל ביקורת שהדברים לא הולכים.

רונאלדו לפחות מתאמץ יותר, אבל היכולת שלו הייתה גרועה אפילו יותר משל מסי במשחקים המכריעים (למסי כאמור היו לפחות שני משחקים גדולים שהוא ניצח כמעט לבד) והוא לא מקבל ביקורת. זה בהחלט מפריע לי.

wazza 25 במאי 2014

תוהה על פי רוב אני לא נוטה להסכים איתך אבל הפעם אתה צודק לחלוטין לפחות לגבי המשחק הזה וחוץ מזה היה נראה שאת שגיא כהן הפאקינג דסימה עניינה יותר מאותו ואם הוא לא יה מבקיע אז הוא בכלל היה יוצא עם דמעות

איציק 25 במאי 2014

בגלל זה כתבתי "אם זכרוני אינו מטעני…" כיוון שהייה משהו מאוד קיצוני לגבי השלמות של מסי והגעתו לכל משחק גדול בגדול…

אנדר 25 במאי 2014

תוהה, אני פשוט רואה איתך עין בעין לגבי נרטיבים ועדריות. אני יכול לנחש (אני לא באמת צריך) שגם אם אחפש טקסט מפרגן ומגונן כלכך כמו שכתב טל (למשל, לא אישי)לגבי מסי שעבר לאחרונה זובור רציני פה בבלוגיה כמו שאני מחפש חמץ לפני פסח, לא אמצא. (והרי בקלות אפשר להחיל את הסנגוריה הזו על ליאו, שהוא רק משל פה בתגובה שלי)

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

לפחות בתקופה האחרונה, הביקורת על מסי מוצדקת.

ושוב, זו לא רק היכולת אלא בעיקר התחושה (שגם מגובה במספרים) שהוא לא מתאמץ ועובד מספיק קשה.

זה ענין אחד.

העניין השני הניפוח חסר הקשר למציאות ליכולת של רונאלדו בשנה וקצת האחרונות. בפועל, הוא קטסטרופה כמעט בכל משחק גדול, כמעט לא מבקיע גולים משמעותיים וגם בתקופות טובות יותר, לא תורם מספיק למשחק השוטף.

עובדות- הוא הבקיע שער אחד שאפשר לפרש כחצי מכריע בזכייה של ריאל. אף אחד לא מדבר על זה.

זה נכון שלפחות הוא נראה כמשקיע את כולו ושאתה עושה את זה סולחים לך על דברים אחרים. ועדיין אין שום פורפורציה בין היכולת שלו והמחמאות שהוא מקבל.

אנדר 25 במאי 2014

התכוונתי בדיוק לעניין עם רונאלדו. הדוגמא של מסי הובאה רק לצורך עניין הנראטיב.
בכל מקרה, כאוהד גדול של מסי אני מסכים עם רוב הביקורת עליו. אני גם חושב שיש לו נסיבות מקלות (כמו חוסר התחדשות מתסכל מאוד בקבוצה והנהלה קטסטרופלית).
מה שמאכזב זה שכניראה בגלל הנתון המנופח של 17 שערים הוא שוב יקח את הבלון

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

איך זה בדיוק זה "נסיבות מקלות"? הוא לא חידש חוזה רק בעונה שעברה? ההנהלה הנוראית לא משלמת לו בזמן כל חודש?

לגבי הבלון דאור, המונדיאל יקבע הרבה.

בכל מקרה, אם רונאלדו זכה בשנה שבה הוא לא זכה באף תואר רק בגלל שהיה לו אוקטובר-נובמבר מוצלחים, אי אפשר לדעת מה יהיה.

אנדר 25 במאי 2014

אתה מתייחס רק למשכורת בלי להתחשב בשום גורם מסביב.
אני -בכלל- לא מסכים עם זה, וזה לא הגורם החשוב היחיד בכדורגל, כמו בכל גוף מעסיק אחר.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

ברצלונה נותנים יחס מיוחד למסי, ברמה שאני לא חושב שמקבל איזשהו ספורטאי בודד אחר בספורט קבוצתי. מהעניין הכלכלי של חידוש חוזה כמעט בכל עונה ועד הדברים קטנים כמו למשל זה שהוא לא צריך לעשות "תורנות מסיבות עיתונאים" כמו שחקנים אחרים.

זה לא הנושא אז אני לא אכנס לזה, אבל מגוחך לטעון שבגלל שיש משהו שלא מוצא חן בעיניו מותר לו לא להשקיע 100 אחוז.

אנדר 25 במאי 2014

אולי מגוחך לטעון אבל:
א. זה לא מה שטענתי
ב. מגוחך להגחיך כל מי שדן איתך… אתה לא פה כדי לנצח בוויכוחים, או שכן?
אני טוען שעם כל הטוב שהוא מקבל, והוא מקבל, קרו סביבו וסביב הקבוצה דברים מטורפים שהשפיעו מאוד, ירצה או לא ירצה

יניב 25 במאי 2014

תוהה בדרכים,

אני באמת מנסה להתאמץ ולהבין מה אתה מנסה לומר פה. מה, רונאלדו שחקן של גארבג' טיים? יופי-פריקינג-די-דו, הייתי לוקח בשמחה עוד שחקני גארבג' טיים כאלה.
אני, לעומתך, לא רואה את הכדורגל בשחור לבן. שערי מאני-טיים, אבל אני מדבר על שערי מאני-טיים אמיתיים, הם בדר"כ עניין מורכב מאוד ולאורך זמן בלתי אפשרי להיות קונסיסטנטי לחלוטין ולראיה – מסי, רונאלדו ושאר חברים.

אני גם לא אוהב את הקביעה במובן של הסדר הכרונולוגי של האירועים.
חבריו של רונאלדו התעלו ומנעו ממנו את הצורך להתעלות. הרי במה רונאלדו אשם שסרחיו ראמוס תקע צמד שערים מול באיירן מינכן? הוא היה צריך לקוות שהמשחק יישאר על 0-0 כדי שהוא יוכל לומר שהוא התעלה במאני-טיים? או מול דורטמונד, כשריאל מדריד הובילה 2-0 אחרי 20 ומשהו דקות?
שוב העניין של שחור לבן, אתה מבין? אתה לא יכול לבקר את רונאלדו על זה ששחקנים אחרים התעלו. תאמין לי שרונאלדו שמח, כי כשהמצב היה הפוך, כמו שנה שעברה, לא היה מי שיושיע.
אז אמנם הוא לא סיפק שער מאני-טיים פר-אקסלנס, אבל למען האמת, אם תשאל אותי, הוא לא צריך. הוא עשה מספיק ב-4 שנים האחרונות בשביל ריאל מדריד ואי אפשר לבקר אותו על עונה אחת שבה אחרים מתעלים.
אתה יכול לבקר אותו על כך שהזכייה רשומה על שמו, אבל לך תתווכח עם 17 שערים ו-5 בישולים. התזמון אמנם לא מאפיין את מייקל ג'ורדן, אבל סטטיסטיקה שכזו מאפיינת שחקנים דומיננטיים מאוד, אם לא הכי דומיננטיים ואני מקווה שאתה מבין זאת.

אבל, שערי מאני-טיים הם לא כל הסיפור ואי אפשר לרכז את השאלה על תרומתו של שחקן – בטח ששחקן גדול – רק שם.
יש את הנוכחות שמצריכה שמירה כפולה ומכופלת, את ההשפעה הפסיכולוגית, הן על חבריו לקבוצה והן על היריב. אני יכול להמשיך אבל אני חושב שהבנת: הדברים הקטנים.

בלי רונאלדו ריאל מדריד לא הייתה זוכה בליגת האלופות – את זה אפשר לומר בוודאות. אני לא מאמין שיש אחד בעולם הזה שיטען אחרת.
מלבד הסטטיסטיקה, שכדאי שתפנים במהרה – 22 שערים ו5 בישולים – אפשר לומר שרונאלדו היה השחקן הכי דומיננטי בקמפיין הזה, למרות שלא היו לו שערי מאני-טיים ואני חושב שרוב אוהדי ריאל מדריד ולא שונאי רונאלדו – יסכימו איתי.

ועכשיו לפירוט הפעולות, שלא דייקת בו, בשלבי הנוק-אאוט:

שמינית גמר:

משחק ראשון, מול שאלקה בחוץ:

בישול בשער ה-1 לבנזמה. גול בשער ה-3. בישול בשער ה-4 לבנזמה. גול בשער ה-6.

תוצאה: ניצחון 6-1

משחק שני, מול שאלקה:

גול בשער ה-1. גול בשער ה-2.

תוצאה: ניצחון 3-1

רבע גמר:

משחק ראשון:

גול בשער ה-3.

תוצאה: ניצחון 3-0.

משחק שני:

לא שותף.

תוצאה:

הפסד 2-0

חצי גמר:

משחק ראשון:

היה שותף לשער הראשון, עם כדור לקונטראו.

תוצאה: 1-0.

משחק שני:

גול בשער ה-3. גול בשער ה-4.

תוצאה 4-0.

גמר:

חילץ כדור, אחרי ספרינט על הקו, שהוביל למתפרצת בשער ה-2. בישול בשער ה-3. גול בשער ה-4.

תוצאה: 4-1.

אני חושב שזה מסכם את העניין.

יניב 25 במאי 2014

ולמה הייתה לי תחושה שאתה אוהד ברצלונה? האינטואיציות לא טועות, אה?

אני מבקש, בעצם – מפציר!, אל תתאבד כשרונאלדו יניף את כדור הזהב עוד 8 חודשים (פלוס-מינוס) ומסי לא יהיה בכלל בשלישייה. בבקשה ממך. הספורט לא שווה את זה.

אנדר 25 במאי 2014

יניב, ראו אתמול כמה הוא ׳שמח׳ אחרי השער של בייל. תחזור לשידור החוזר ותראה שהוא לא חגג

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

הגדרות של "שותף לשער" מתאימות לשחקנים ישראלים בבלגיה, כך שתחסוך אותן ממני.

אני חושב שהייתי מאד ברור במה שכתבתי: רונאלדו היה חלש מאד העונה במשחקים הגדולים של ריאל והסטטיסטיקה שלו בליגת האלופות משקרת ומבוססת בעיקר על הבקעת שערים חסרי משמעות במשחקים גמורים. אלו עובדות שאני שאפשר ממש לחלוק עליהן.

מסי היה גרוע במשחקים גדולים העונה (חוץ משניים שלא שינו כלום בדיעבד). סוארז הבקיע כמעט מחצית מהשערים שלו נגד קבוצות שמדורגות בארבעת המקומות האחרונים ואפס שערים בשבעה משחקים מול קבוצות טופ 4. הם מקבלים בצדק ביקורת על כך. אז מה הבעיה להכיר בכך שגם רונלדו היה חלש במשחקים הגדולים? ההבדל היחידי הוא שהחברים שלו הצילו אותו.

להבדיל ממך אולי, אני לא מעריצה של מסי ואין לי שום בעיה לבקר אותו שמגיע לו. תארי כדור הזהב מעניינים לי את הבי.. השמאלית.

נ.ב

הגדרת ברצינות את המסירה של רונאלדו למראסלו כ"בישול"? וואו.. אתה אשכרה מעריץ.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

ומיותר לציין (אולי בעצם לא, עובדה שאני עושה את זה. שוב) שאני לא מתכוון לקריירה של האיידול שלך באופן כללי אלא רק לעונה הספציפית הזאת.

יניב 25 במאי 2014

אתה לא מתייחס עניינית, גם כשמוכיחים אותך. מסתכל על העניין דרך זכוכית מגדלת שכתוב עליה שערי מאני-טיים וסובייקטיביות גמורה. רונאלדו חתום על 8 שערים ו-3 בישולים ועוד המון מהלכים קטנים בשלבי הנוק-אאוט השנה (וכל זה כשהוא סוחב פציעה טורדנית, כמו של מסי לפני חצי שנה) ואני מסרב לקביעה שלך שהוא לא הופיע. בכל קונסטלציה שתמצא לסדר האירועים, אתה לא תצליח לאנוס אותי ועוד רבים פה מוחית כדי להכתיר את העונה הזאת מבחינתו כחלשה. אם רונאלדו היה חלש, אז מי בדיוק חזק?

כשמסי אהובך בישל בישול לבישול מול פריס לפני שנה וחצי, אתה ושאר חבריך, כולל פה בדה-באזר (פוסט, לא טוקבק!)אוננתם על האף שלו.
או שהבקיע חמישייה חסרת משמעות במשחק גומלין מול לברקוזן כל העולם השתגע והכתיר אותו כגדול הדור.
תעשה לי טובה בחייאת, אם יש פה מישהו פאן-בוי, זה אתה ושאר חבריך מקטאלוניה.

כדורגל הוא לרוב, בין אם תרצה או לא, במיוחד מבחינת סטטיסטיקת שערים מנופחת, מסתכם בשערים שהם לא שוברי-שוויון-סופר-דופר-מדהימים-בואו-נאונן-יחדיו. רונאלדו השנה לא הצליח לתת שער מאני-טיים, אבל למי אכפת בדיוק? זה לא מדע מדויק וזה הרבה יותר נזיל מאשר שערים לאורך זמן (לספר לך על בלטי?).
בסופו של דבר, רונאלדו השחקן הטוב ביותר של ריאל מדריד – על כל הנגזרות שפירטתי עליהן – ופה נגמר הסיפור

הארכיון 25 במאי 2014

+1 yaniv

טל המנצ'סטרי 25 במאי 2014

יניב,

כל מילה!

אנדר 25 במאי 2014

מעניין טל, כותב המניפסט לרונאלדו נותן בתגובה השנונה של ׳כל מילה׳ נגד מסי על אותן טענות בדיוק.
אולי, רק אולי, יש קשר לזה שאתה אוהד מנצסטר? לההההה
ואולי חדרי לים שמסי האכיל אתכם ? נו מה פתאום…
הכי צחוקים לקרוא אחרי זה תגובות פסאודו אינטליגנטיות ומנומקות אה… יום מחייך בקברו

אנדר 25 במאי 2014

ואולי לדריבלים*

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

המסקנה היחידה מהתגובות שלך היא שאתה לא העיפרון הכי מחודד בקלמר מכוון שאתה מתעקש לענות דברים שלא רלבנטיים בשום דבר לנקודות שהעלתי.

אף אחד לא טען שלך כמעריץ צריך להיות אכפת שהאליל שלך לא הבקיע גולים משמעותיים או שיחק טוב במשחקים מכריעים. אף לא טען שהייתה לו בסך הכול עונה חלשה.

כל מה שנטען פה הוא:

– העונה הנוכחית רונאלדו לא הבקיע שערים משמעותיים ומכריעים בריצה של ריאל באלופות.

– הוא היה חלש מאד במשחקים הגדולים של ריאל העונה.

– הוא הביא לדרגת אומנות את היכולות להריץ תוצאות במשחקים גמורים.

עובדות: כל אחד משמונת השערים שלו בנוק אאוט היה במצב של לפחות שני הפרש לטובת הקבוצה שלו. מלבד השער מול דורטמונד כולם היו במצב של מינימום הפרש של שלושה שערים ומעלה בתוך המפגש.

כמה שתמציא דברים שמעולם לא כתבתי בשם "אוהדי ברצלונה" שנמצאים כנראה בדמיונך או דברים שמעולם לא כתבתי על מסי ותנסה לייצר סימטריה מזויפת בין הערצה האישית שלך לגישה ביקורתית שמבוססת על העובדות, המציאות לא תשתנה.

העובדה שכתבת פה שחור על גבי לבן ובלי בושה שרונאלדו נתן אסיסט למרסלו מוכיחה שאין לך את יכולת לנהל דיון רציני בנושא הזה.

פו 25 במאי 2014

תוהה- אני מסכים עם כל מילה.
מדהים שאם מבקרים את רונאלדו (בדיוק כמו את מסי,אגב) אז אוטומטית זה כי שונאים/מקנאים/לא מפרגנים לו.
הוא שחקן אדיר, יחיד סגולה…באמת. אבל עדיין לא חסין מביקורת. הוא היה חלש בשני המשחקים נגד בארסה בליגה, חלש בשני משחקי הליגה נגד אתלטיקו (למרות שהבקיע שער חשוב- יש לומר) לא השפיע על המשחק כפי שמצופה משחקן ברמתו בניצחונות על דורטמונד ובאיירן (המשחק הראשון- לא משחקי הגומלין).
יחד עם זאת הוא היה מדהים במאני טיים של נבחרת פורטוגל בפלייאוף מול שבדיה (שיחק טוב והכריע את המשחק למעשה לבדו).

בתמצית- שחקן ענק שהעונה (!) לא היה טוב במשחקי ההכרעה. אגב, אני חושב שהעובדה שהוא מנסה 'לקטוף' תהילה מחבריו לקבוצה הרבה יותר חמורה ומדאיגה מזה שהוא היה לא טוב. הפעם זה הצליח..בפעם הבאה זה יכול לחרב את המשחק או להביא לפיצוץ מול בייל (שלדעתי רק יתפוס מקום מרכזי (מקצועית וחברתית) יותר ויותר בקבוצה או עם מישהו אחר

טל המנצ'סטרי 26 במאי 2014

אנדר

א. אני אוהד את מנצ'סטר יונייטד ולא את מנצ'סטר, לא מכיר קבוצה כזו, מנצ'סטר.
ב. גם אנחנו, יונייטד, ידענו "להאכיל את מסי".
ג. לא כתבתי מילה על מסי העונה, לא פה ולא בשום הקשר ככה ש…
ד. רוצה כמה מילים על מסי? זה רק טבעי שתהיה ירידה ביכולת שלו לאחר שנים של הכי טוב ואיכות שיש. העומס עושה את שלו, פיזי ומנטלי, בברצלונה צריכים ללמוד לעזור לו לחזור בחזרה למעלה, לדעת להשתמש בו נכון יותר ובכדי שלא יגיע לשובע וקריסה שבה הוא נראה פחות אפקטיבי ומאיים.
ה. זה לא לגנותו של מסי אבל רונאלדו, השובע הזה, הקריסה הטבעית הזו, היא עדיין לא הגיעה, לא כשהיה ביונייטד, לא בריאל מדריד.

אנדר 26 במאי 2014

ההשוואה לא ממינה כי רונאלדו לא היה בפואמה של מסי בכל השנים האלה עד לעונה וחצי האחרונות.

אנדר 26 במאי 2014

*פורמה. כותב מסלולרי.

אבי 25 במאי 2014

אני לא רואה את הטרגדיה, רונן: כל קבוצה זכתה בתואר אותו הכי רצתה, ואף אחת מהן לא תסכים להחליף גורלות השנה. צדק חלוקתי.

וזווית אינטרסנטית: אולי רונאלדו הגשים את החלום, ויכול לחזור הביתה?

דורפן 25 במאי 2014

לנסיונאל דה מאדיירה?

אבי 25 במאי 2014

בדיוק :-)

צור שפי 25 במאי 2014

אני לא מאוכזב, אני לא מאוכזב, אני לא מאוכזב. קיבינימט, את מי אני מרמה, אני מה זה מאוכזב, היה ברור כל החצי השני שהבונקר יהוד הזה ייענש והוא נענש באופן הכי כואב ומשם רק הפרוטוקול דיבר וכל הדיבורים שאתלטיקו שלטה הם שטויות לא הגיע לנו לנצח את המשחק הזה והאליפות קצת מקהה את האכזבה אבל רק קצת ומחר שש-שבע שעות נהיגה למדריד ועוד חמש במטוס בלילה עד לחזרה לביבילנד. כל מיני חכמי זן אומרים שלפעמים הדרך יותר חשובה מהיעד, אני חושב שהם צריכים למצוא מישהו שינענע אותם, היה דיון ברדיו הספרדי על אמונות טפלות שקשורות לכדורגל ומישהו אמר שהוא לא מאמין באמונות טפלות כי זה מביא מזל רע. אני יודע שאני לא קוהרנטי כאן אבל אין לי כח לקוהרנטיות. יאללה אתלטיקו, אנחנו אלופים.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

כמו שכתב רונן בעיתון, אתה צריך להתעודד מזה שדווקא בתואר היותר קשה לזכייה, אתלטיקו כן זכו.

כל עוד סימאונה המאמן, לאתלטיקו יש סיכוי ריאלי מאד לזכות באלופות. גם אי אפשר לטעון שהיה להם מזל העונה, בהגרלה או במהלך המשחקים.

איציק 25 במאי 2014

לאתלטיקו יש סיכוי ריאלי, זה כמו לומר שלריאל יש יתרון אתלטי ;)

תומאס 25 במאי 2014

נחמד…. נחמד… :)

RAMI 25 במאי 2014

זה לא נכון. אתלטיקו זכתה השנה באליפות כתוצאה ממשחק הקרבה, נחישות, תיאום, מוטיבציה ועוד שלל אלמנטים שהם הרבה יותר נזילים ומשתנים מאשר כשרון ויכולת.
בניגוד לקבוצה כמו דורטמונד שמציגה במידה מסוימת גם את הלחץ הבלתי מתפשר של אתלטיקו על הכדור אבל משלבת עם זה משחק מהיר באופן בתי רגיל בהתקפה עם כשרון קבוצתי ואישי, אתלטיקו נשענת כמעט אך ורק על הלחץ בהגנה. השנה היו משחקים שאתלטיקו "גנבה" 1-0 ביתי על קבוצות תחתית.
סימאונה הוא לא קוסם. הוא יאבד השנה את במינימום את קוסטה (לדעתי אוברייטד, אבל המספרים שלו מראים אחרת העונה) ואולי גם עוד שחקן או 2.
כדי שאתלטיקו תתחרה על תואר היא צריכה לייצר שוב את החיבור שהיה לה השנה, ועוד למצוא מוטיבציה מיוחדת לכל הסיפור הזה. לא יקרה.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

– אתה לא יכול לכתוב "זה לא נכון" על משהו שעוד לא קרה. העתיד יוכיח אם זה נכון או לא.

– אני כוונתי דווקא לסיכוי לזכות בליגת האלופות, לא בליגה.

קבוצה שיש לה חיבור קבוצתי, משמעת טקטית, הגנה חזקה, ביתיות תמיד יכולה לעשות דברים גדולים בטורניר נוק אאוט. לזכות בליגה כל עוד הם מתמודדים גם באירופה וכל עוד צריך 90 נקודות בשביל לזכות, זה יותר קשה, למרות שאף אחד גם לא נתן להם סיכוי לפני העונה.

– אתה לא יכול הגיע להישגים שהם הגיעו בשנים האחרונות ובעונה האחרונה בפרט, רק על מלחמה. הרבה קבוצות נלחמות, אף קבוצה לא עשירה מאד (כולל דורטמונד) לא הצליחה כמוהם בעונה אחת.

אנשים מתבלבלים בקטע הזה- לא כול קבוצה שיש לה סגל פחות טוב מברצלונה, ריאל או באיירן היא "לא מוכשרת".

כמו צ'לסי, האוריינטציה של אתלטיקו יותר הגנתית, אבל יש לה שחקנים מצוינים. וזה שהם לא עלו 40 מיליון יורו, לא הופך אותם לפחות טובים.

עזוב את ההגנה שהיא אולי הטובה באירופה, קוקה הוא אחד הכישרונות הגדולים ביותר ביבשת, טוראן שחקן אדיר, גאבי היה שחקן נבחרת בכל מדינה מלבד ספרד ושחקן הרכב בכל מדינה אחרת מלבד גרמניה. לאתלטיקו יש שחקנים יותר טובים ברוב העמדות בהשוואה לקבוצות כמו ליברפול או ארסנל.

גם המאמן הטוב ביותר בעולם, לא משנה אם זה סימאונה, קלופ או פרגוסון בעבר, לא יכול להפוך קבוצה עם כישרון בינוני ורוח לחימה בלבד, לקבוצה מהטופ של הטופ האירופאי.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

מצד שני, עצוב שגם את העונה הכי גדולה בתולדות המועדון, הם מסיימים עם טעם מר.

אם הם היו מפסידים איזה 2-0 סולידי בזמן הרגיל, אז מילא. הם הפסידו בצורה הכי אכזרית וכואבת שאפשר.

כמו שכתב רונן, יש מועדונים שפשוט נועדו לסבול ויש מועדונים שיד אלוהים נגעה בהם.

יעקב נקש 25 במאי 2014

היה קשה שלא לתמוך בסימאונה בהתחשב בכמה שלא אהבתי אותו כשחקן, והוא אכן הרוויח את כל האהדה והביקורות הטובות בצדק. אבל היום הוא הזכיר לי קצת למה אני לא בחוג אוהדיו עם התנהגות על גבול הבריונית בסיום המשחק (הלו זה ילד בן 20 עזוב אותו).
ריאל הייתה יותר מראויה לגביע הזה לכל אורך הדרך וכל דעה אחרת היא מקנאה או חוסר פרגון… רונאלדו היה ענק השנה למרות שלא אופיע לגמר באמת, אפילו שכבש. בייל לטעמי החזיר כל יורו מההשקעה בלי קשר לשווה את הסכום או לא.
ומעל כולם, המלך, סרחיו ראמוס, בשקט בשקט השחקן הכי משפיע בריאל כבר כמה שנים, לטוב או לרע… מישהו עוד שם לב שהיה נראה שהוא חושב לרגע שהוא מניף את הגביע ביחד עם קסיאס?

גיל 25 במאי 2014

נראה לי שהרבה אנשים (בעיקר האוהדים הנייטרלים) מאוכזבים מזה שהם לא זכו בדאבל. זכייה בשני התארים הכי חשובים בעונה אחת היא מאורע חריג וכשזה היה מגיע מקבוצה כל כך אנדרדוגית אז הוא היה לא פחות ממדהים. זה שהוא התחלק עם קבוצה אחרת גורם לחמיצות וזו הזדמנות שלא תחזור כנראה בקרוב אם בכלל.

טוליו 25 במאי 2014

כבר לא כזה חריג כמו בעבר. 5 קבוצות זכו גם בליגה וגם בצ'מפיונס ב7 שנים האחרונות. 3 מהם זכו בטראבל. ובשלושה מהגמרים האלה, היה עימות בין שתי אלופות נכנסות. ב2010 באיירן הייתה מנצחת את אינטר היא הייתה זוכה בטראבל.

ובלי קשר מה שכתבת נכון

גיל 25 במאי 2014

אני מדבר על חריג בקבוצה כמו אתלטיקו. הם אולי יוכלו לזכות באלופות כמו שאומרים כאן (אם כי זה די קשה), אבל הזדמנות כזו לדאבל היא חד פעמית כנראה.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

זה חריג אצל הקבוצות הלא מאד עשירות שאין להן סגלים מטורפים להתמודד בשתי מסגרות. או לפחות קבוצות שמשחקות בליגות הבכירות ביותר מול יריבות כל כך חזקות מבית. למשל, פורטו היא לא דוגמה, מכוון שדי מובן מאליו עבורה לזכות ליגה המקומית. אפילו לאינטר ב2010 לא הייתה יריבה רצינית בליגה המקומית, או לפחות לא ברמה שמתקרבת למה שהיה לאתלטיקו.

דורטמונד תחת קלופ, ליברפול תחת בניטס, ולנסיה ולה קורניה בשנים הגדולות שלהן בתחילת העשור הקודם, אפילו ארסנל תחת ונגר, כולן נכשלו מבחינת יכולת להתמודד גם בליגה וגם באירופה.

אתלטיקו היא הקבוצה הראשונה בעידן ליגת האלופות ממועדון הלא עשירות ביותר שהצליחה לשלב הצלחה כמעט מקסימלית בשתי המסגרות. וזה עם הגרלה קשה באלופות וללא ספק בליגה החזקה ביותר באירופה העונה, שמצריכה 90 נקודות+ בשביל לזכות באלופות.

היחידה שאפשר להשוות אליה מהבחינה הזו היא לברקוזן ב2002, אבל אתה לא יכול להשוות את הליגה הגרמנית אז, לספרדית היום. גם הדרך של אתלטיקו באלופות הייתה הרבה יותר מרשימה (הקבוצה הראשונה מאז יונייטד ב2009 שהגיעה לגמר בלי להפסיד משחק).

טוליו 25 במאי 2014

מסכים לחלוטין. הייתי מעלה עוד טענה, זו הפעם הראשונה אולי שהישג הזכייה בצ'מפיונס מקבל פרופורציית קושי ביחס להישג של אתלטיקו. הזכייה שלה בליגה הספרדית.

הפערים עדיין לא היו כאלה גדולים בתקופת ולנסיה-לברקוזן שזה לא היה בלתי נשמע שהקבוצות האלו חוות דור טוב. תשע עונות שזה או בארסה או ריאל. כלכלית גם.

הליגה המקומית, שעונה שעברה ברמת הבכירות, נגמרה במרץ, קיבלה עונה היסטורית באנגליה וספרד. ולפחות העונה קרנם עלתה על תחרות הגביע השרירותי משהו, הצ'מפיונס.

רמת הקושי בזכייה באליפות ודמות המתחרות, גם כמובן השפיעו. לאתלטיקו הייתה חובה להביא הביתה כל שבוע שלוש נקודות כדי להתקרב אל הדואו. בסגל שלה, ובאיכות הליגה שהיא משחקת בה, זה לא פחות מהיסטורי.

כפי שציינת, רוב המועדונים בסדר הגודל הזה, היו צריכים איזה אביב חופשי מתחרות ליגה כדי להגיע לגמר או כדי לקחת אליפות. לכן ההגעה לגמר של אתלטיקו היא הישג מדהים. אבל כשהוא נוסף לאליפות ההישג בלתי נתפס. וזה עם כל הכאב על ההפסד.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

למרות שיותר מרגש לזכות באליפות דרך השגת תיקו בקמפ נואו, בדיעבד המשחק מול מאלגה היה הרסני עבור אתלטיקו.

א. הוא הכריח אותם לעוד שבוע של מאמץ גדול בזמן שריאל נחה בשני המחזורים האחרונים.

יתרון הטריות הזה מאד בלט לקראת סיום המשחק ובהארכה.

ב. הם איבדו במשחק הזה את קוסטה וטוראן.

אני חושב שעם שניהם ועם שבועיים מנוחה הם היו מנצחים, אבל לעולם לא נדע.

אבי 25 במאי 2014

ממש ממש, אבל ממש, אוף-טופיק, דיעה מעניינת על ואן חאל מתוך באיירן:
http://www.theguardian.com/football/blog/2014/may/24/louis-van-gaal-manchester-united-manager

צר עולמי. אני אופטימי.

ברמן 25 במאי 2014

הטוויטר של מכבי ת"א: "רק תזכורת, זה הגביע האירופי היחיד
שריאל מדריד זכתה בו השנה"
ניקולה מירוטיץ' מריאל הגיב לציוץ: "אנחנו המלכים של אירופה, גם בכדורסל, עם 8 זכיות, רק מזכיר לכם".
טייריס רייס, ה-MVP של הפיינל-פור האחרון, ענה: "האם היית חלק משמונה הזכיות האלה?".

מעולה!
שוחים בכסף ועדיין מתווכחים של מי גדול יותר

שי ס. 25 במאי 2014

איזה באסה!!!!!! לפחות ניתן להתנחם בכך שראמוס ניצח את המשחק ולא חבורת המאוסים האחרים.

פו 25 במאי 2014

ממש רציתי שאתלטיקו תזכה…
אבל קבוצה שהכוכב שלה (בגיבוי המאמן!) עולה פצוע- פציעה שכל מי שמכיר אותה (פגיעה בשריר האחורי) משחק שני ברצף, וכתוצאה מזה מבזבזת חילוף בדקה ה-9. פשוט לא ראויה לנצח במשחק הזה.
בעיני זאת פשוט "שכונה". סימאונה פשוט פישל בהקשר הזה.

אתלטיקו נתנה עונה כבירה- הלוואי ותצליח לשמור על הרמה גם בשנה הבאה.

תוהה בדרכים 25 במאי 2014

צודק לגבי קוסטה. וזו הפעם השלישית ברציפות שיש את המצב כזה במשחק גדול.

החלטה שמאד לא מתאימה לסימאונה: גם כי הוא לא למד מהטעויות במשחקים קודמים, גם כי זו החלטה אמוציונלית ולא רציונלית וגם כי זה קצת משדר חוסר אמון בשחקנים האחרים.

אנדר 25 במאי 2014

+++

חכם בלילה 26 במאי 2014

+1 זאת היתה טעות קריטית.

רועי 25 במאי 2014

אני רק שאלה,
בגלל שאיני יודע לקרוא ספרדית,
מישהו יכול לתרגם לי בבקשה את האתרים בספרד ? אני רוצה לדעת כמה זה מפריע להם שבהרכב הפותח של אלופת אירופה שבאה מספרד יש שלושה ספרדים בלבד.

ירון מדריד 25 במאי 2014

לא מפריע בכלל. ברגיל היו 4-5 בהרכב השנה, וגם בגמר היו 5 בהרכב שסיים

רועי 25 במאי 2014

יפה, כמו שצריך.
זו קבוצה, לא נבחרת.

דוני דארקו 25 במאי 2014

ראיתי כמה וכמה משחקים של אתלטיקו השנה ,וזה היה אחד החלשים שבהם. אפשר רק לשער מה הסיבה – עייפות ,סגל חסר ובנוסף הפציעות של פליפה לואיז שהוחלף וחואן פראן שבלאת ברירה דידה בגבורה את דרכו אל קו הסיום .והוא כמשל לאתלטיקו ,שנשארה עם הכבוד ,הגאווה אבל בלי התואר הנחשק .
ועדיין ,בסופו של יום ,הסיפור השנה הוא אתלטיקו ולא אף אחת אחרת.

כסיפוביץ 25 במאי 2014

לשני המשחקים הכי חשובים שלה אתלטיקו מגיעה בלי קוסטה וארדאן טוראן- השחקנים הכי טובים שלה העונה.
עובדה מדהימה לדעתי.
לא רואה את ריאל מסתדרת בלי צ'אבי אלונסו ורונאלדו גם יחד

רועי 25 במאי 2014

זה בערך מה שקרה אתמול..

כסיפוביץ 25 במאי 2014

לא ממש..עדין רונאלדו על המגרש שווה 4 שחקנים אחרים בגלל תשומת הלב שהוא לוקח.
ואתמול בעזרת אנצלוטי הוא פינה הרבה מקום לדי מאריה.

בכל מקרה הנקודה לגבי אתלטיקו ברורה כמו שהרחיב התוהה מעלי.

לא רואה כל קבוצה גדולה עומדת בכבוד במצב הזה.

טרנטה 25 במאי 2014

טוראן וקוסטה הם בטוח לא השחקנים הטובים ביותר של אתלטיקו. מה שכן – הם השחקנים הכי כסחנים של אתלטיקו, והלחץ הפיזי שהם מפעילים על היריב גובה ממנו מחיר יקר.

ד״ר א 25 במאי 2014

אז ריאל יודעים לקחת גביעים כשהם רוצים…

איציק 25 במאי 2014

האם זה אומר שבשאר הפעמים (למשל, לפני מספר ימים בענף אחר) הם פשוט לא רצו?

ניק 25 במאי 2014

אוף טופיק קטן-
מה אתם אומרים על ההעברה המופרזת בהיסטוריה – דוויד לואיז לפ.ס.ז' ?!

יעקב נקש 25 במאי 2014

אם מרקיניוס עלה 35 מיליון אז לואיז ב50 זו מציאה… (:

משה אהרון 25 במאי 2014

השמחק לא התעלה לרמה גבוהה אבל האמוציונליות על המגרש כיפתה על זה ולפעמים זה הרבה יותר מושך

רומן 25 במאי 2014

קבוצה שמהדקה ה60 מתהפכת על הדשא מכל נשיפה לא ראויה להניף את הגביע הזה

ברסלוניסטה 25 במאי 2014

דבר אחד בטוח: כולם יודעים שריאל נופלת מבארסה של פפ.

אנדר 25 במאי 2014

יש בכלל מקום לדון בזה?

שי ס. 25 במאי 2014

אני באמת לא יודע להסביר את זה, אבל כמו שאמרתי לכל מי שאני מכיר לפני הסדרה של מכבי מול מילאנו שגם אם האחרונה יותר טובה זה לא משנה כי זאת פשוט לא קבוצה שמנצחת את מכבי, גם אמרתי לפני ולאורך כל המשחק שלא משנה מה יקרה אתלטיקו מדריד לא מסוגלת לנצח את ריאל במשחק חשוב (לצערי).
אגב כמה שזה ישמע מצחיק זה גם מה שאמרתי לכולם לפני הגמר של מכבי מול ריאל.
אבל הדבר הכי גרוע בעונה הזאת שכמה שהיא הבטיחה בסוף היא תהייה אכזבה נוראית עם עוד אליפות של מיאמי וזכייה של ספרד במונדיאל

Comments closed