מונדיאל (22). קישור מרכזי פרה-רייקארד

קישור דפנסיבי של שנות השמונים

masche

כמובן יש את ההשקפות הפטליסטיות ששער של שחקן אגדי  בדקה ה-90 מצביע על שינוי גורף אצל הקדוש ברוך הוא שפתאום רוצה בניצחונה של נבחרת מסויימת והופך אותה לנבחרת של הגורל. במציאות יש נסיגה גדולה ביכולתה של נבחרת ארגנטינה לעומת המונדיאל הקודם. אמנם מסי כבר לא מתופקד כפליימייקר ויש איזה נסיון ליצור לו את השטחים בכדי להצליח לכבוש. בוא נגיד ככה: ההבדל בין ארגנטינה לאנגליה הוא ההבדל בין מסי לרוני. זה נשמע כמו הרבה – כי מסי טוב בהרבה – אבל זה כל ההבדל. בשאר חלקי הקבוצה אין הבדל בין ארגנטינה לנבחרת שנמצאת כבר בבית.

שני קשרים דפנסיביים עם ארבע שערים, ביחד, בכמעט 15 עונות בכדורגל האירופי (ועוד שלושה בנבחרת ב-150 הופעות).  זה פשוט נראה אייטיז ופרה-רייקארד. במיוחד מסצ׳רנו שאולי נולד להיות קשר מרכזי מודרני אבל בחר להיות חוטב עצים ושואב מים ובעצם בלם בכדי לעשות זאת בחולצה של ברצלונה. נדמה שארגנטינה קצת תקועה עם מוסכמות העשור הקודם "שכדורגל נבחרות הוא לא כל כך מתקדם".

אצלנו כולם מטומטמים
אני אשים לך פלאח

41 Comments

הופמן 21 ביוני 2014

אני עם הפטאליסטים הפעם. בכדורגל אני מרשה לעצמי להיות קצת דתי.

שלמה 21 ביוני 2014

ההבדל בין ארגנטינה לאנגליה זה המזל בהגרלה

רוני יעקוב 21 ביוני 2014

היגוואין ואגווארו פשוט לא הגיעו לטורניר,לאבצי עדיף כי הוא רוצה להוכיח את עצמו
גאגו מזכיר למה ריאל נפטרו ממנו
מרצ"ארנו מזכיר את העונה הגרועה של בארסה השנה
דה מאריה פשוט שחקן נפלא

אומרים ששרשרת חזקה כמו החוליה הכי חלשה שבה,אבל אז מגיע ליאו מסי האגדי

דורפן 21 ביוני 2014

גם כבארסה הייתה טובה משצ׳רנו מיצב עצמו כעוזר של בוסקטס שהוא עוזר של צ׳אבי

שי 21 ביוני 2014

אבל בארסה הייתה טובה כשקישור דפנסיבי מעובה גיבה את צ'אבי ואינייסטה. הירידה של מסצ'ראנו לעמדת הבלם פתחה במרכז המגרש חור שאף מאמן לא ניסה לסגור.

גיל 21 ביוני 2014

מכל הדיונים על מסי לא שמים לב באמת שארגנטינה היא נבחרת זוועתית שהגרלה קלה מכסה כרגע על הבושה. כשהם יפלו לפיגור 3:0 נגד הולנד או גרמניה אז גם מסי לא יציל אותם ואם כן, הוא באמת כנראה הכי גדול אי פעם.

Yair 21 ביוני 2014

מצחיק שאתה כותב את זה בתגובה לפוסט שבו הכותב פחות או יותר מצביע על זה שארגנטינה נבחרת זוועתית (השווה אותה לאנגליה…)

גיל 21 ביוני 2014

כן, זה ברור, אני לא יוצא נגד מה שרונן כתב כמובן.

יואב לוי 21 ביוני 2014

כמה טוב שאתה קיים רונן, מזקק לי את התיסכול למשפטים בהירים ונהירים. כרגע ארגנטינה משחקת כדורגל מביש, פרימיטיבי, נחות. לראות את צרפת או הולנד ולמות מקנאה. אני לא מעז להגיד מקסיקו או צ׳ילה כדי לא להשפיל את עצמי סופית. אני חושב שהליהוק של פרננדו גאגו במרכז השדה מספר את כל הסיפור העצוב של הנבחרת הזו.
ובאשר למסי, אני לא זוכר מי אמר בזמנו על ג׳ון בארנס שהוא נמר בליגה וחתול בנבחרת, אבל אפשר לומר את זה גם על מסי, מוכן לקחת את ההימור שגביע עולמי הוא לא יניף השנה אם בכלל.

אסף THE KOP 21 ביוני 2014

בתור אוהד ארגנטינה אני חייב להסכים שהכדורגל של האלביסלסטה פשוט מחורבן.
לא בטוח שהם יעברו שמינית ככה אלא אם כך יקחו עצמם בידיים.
במשחק שנשאר מול ניגריה אפשר לנסות שינויים בהרכב ובשיטת המשחק.

ולאנגלופילים כאן, הנה שיר בשבילכם:

http://www.youtube.com/watch?v=mw4Pphl0EMw

פו 21 ביוני 2014

למרות שאני מסכים עם חלק מהכתוב, בעיקר בהקשר שותפי מסי להתקפה (בעיקר אגוארו והיגוואין שנראים פשוט קטסטרופה), וגאגו שלא ניהל נכון בעיני את המשחק (משחק מעט מידי לכיוון האגפים) וחוסר התכליתיות- בעיקר בהזדמנויות ממצבים נייחים שהיו לארגנטינה היא על גבול המביכה… הפעם איחלץ לטובת ארגנטינה…
איראן פשוט באה לחרב את המשחק (לגיטימי כמובן).
עבירות, בזבוזי זמן, הרחקות על מנת להרחיק ומעל הכל- ברובו המכריע של המשחק איראן שיחקה עם בין 8-10 שחקנים בהגנה- לא משנה מי הייתה עומדת מול בונקר כזה- מאוד מאוד קשה לפצח אותו.
ייתכן (וזאת גם הערכתי) וארגנטינה תודח כבר ברבע הגמר/חצי גמר (כי יש לה הגרלה מאוד נוחה)- אבל המשחק הזה מול איראן קצת עושה לה עוול.
למרות שרובם המכריע של המשתתפים פה בדיונים הם אינטיליגנטים, אני חושב שחלקנו חוטאים בהיסחפות לפרשנות של הדוחה/פרובנציאלית ולא מקצועית של נוימן וחלק מהחבר'ה באולפן של ערוץ 1. איראן היא נבחרת פיזית מאוד, נחושה ויש לה חבר'ה שם כושר גופני מעולה. במשחק בודד מאוד מאוד קשה לנצח (בצורה משכנעת) נבחרות כאלה-למשל מה שקרה עם ברזיל (מקסיקו) ואיטליה (קוסטה ריקה) ולמרות שאיראן נחותה מהן מבחינת כישרון זה עדיין מאוד קשה וממש לא ניתן לקבוע מראש שזה ייגמר עם רביעייה משפילה.
*מסי גדול- פשוט גדול

צור שפי 21 ביוני 2014

לא מסכים. ההזדמנויות הכי ברורות לגול היו של איראן, לרומרו היתה הרבה יותר עבודה מאשר לשוער האיראני והוא היה עד הדקה ה-91 השחקן הכי משמעותי של ארגנטינה.

פו 21 ביוני 2014

אתה רציני?
אין מצב שאם ראית את המשחק אתה באמת חושב שרומרו עבד קשה יותר מהשוער האיראני…צא מהקטע שארגנטינה מאכזבת ובינונית מינוס.
היו לה נגיחות ממצבים נייחים, הזדמנות טובה מאוד לאגוארו ועוד יותר טובה להיגוואין.
אחת נוספת לדי מריה ועוד המון פעמים שהשוער האיראני לקח הרמות/בעיטות יחסית לא טובות

איתי 21 ביוני 2014

להתלונן על זה שעושים מולך בונקר ולא שותים לך את הדם כמו קוסטה ריקה זו פריבילגיה בטורניר הזה.

תומר הוותיק 21 ביוני 2014

בקרב בין מסי למראדונה הוא הפסיד נכון לעכשיו,מי שזכה לראות את מראדונה ומשווה את זה לאיך מסי משחק בנבחרת זה פשוט לא אותו דבר,מראדונה היה משתלט על המשחק ולוקח את הכדור עם כרטיס לכיוון אחד,מסי מדהים, כנראה הכי מדהים היום,אבל הוא לא דיאגו…

רוני יעקוב 21 ביוני 2014

נסחפת קשות
2 שעריים נהדרים ב 2 משחקים
בטורניר הזה עד עכשיו הוא יותר טוב ממרדונה

אסף THE KOP 21 ביוני 2014

אולי יותר טוב ממראדונה של 82.
לגבי 86, זה כמו להשוות אנטריקוט לבמבה.

דורפן 21 ביוני 2014

אין שום קשר. מסי מוציא לפועל, אולי אפילו ברמה של מראדונה וכסקורר יותר. אבל מראדונה שלט בכוחות. הרים שחקנים לתעצומות נפש. למסי אין את זה

גיל 21 ביוני 2014

נכון מאוד. מראדונה היה כל כך הרבה יותר מזה. מסי מעולה ביצירת גולים מכמעט כלום אבל הברקות משנות משחק היו רק חלק מהגדולה של מראדונה. הוא סחב את הנבחרת על הגב שלו וזה כשכיסחו אותו בלי סוף. ב86 עשו עליו 53 עבירות.

כסיפוביץ 21 ביוני 2014

מדהים שלא הצליחו לאזרח שום קשר לרפואה.
הנבחרת הכי אימפוטנטית בטורניר

מוסא 21 ביוני 2014

כל השאלה "האם מסי הוא הגדול בהיסטוריה" היתה נפתרת, אם הילד ליאו היה מקבל החלטה בגיל צעיר, לשחק במדי ספרד (ולא לעשות את הצעד הטיפשי עבור ארגנטינה כפוית הטובה).
או אז, היו לו כבר לפחות גביע עולמי אחד ביד. ועוד כמה יורו. וכולנו היינו זוכים במשחקים הרבה יותר מלהיבים של ספרד. ובלי ספק, הוא היה מוגדר כגדול יותר מכולם. גם ממראדונה.

רוצה לומר: כל הדיבור על "הוא חייב גביע עולמי כדי להיחשב בתור הכי גדול", הוא אבא של הקשקושים. וזכייה במונדיאל, מטבעה, היא בערך 50 אחוז הגרלה ומזל ופנדלים. או אפילו גניבת גול ביד – שזו הופעת את מראדונה ל"גדול מכולם", הגניבה הזו.

מסי הוא השחקן הכי מזהיר שנראה על המגרשים, בלי תחרות. ומי שרוצה להמשיך להתקטנן, שיבושם לו.

בלי שום קשר, ארגנטינה נבחרת שאיננה קבוצת כדורגל. העבודה שגאגו הוא החוליה המרכזית שלה אומרת הכל. יצטרכו לקרות הרבה דברים לא צפוים כדי שהיא תשרוד עד הסוף. סיכוי קטן.

תומר הוותיק 21 ביוני 2014

מוסא, לא יודע על כל הדיבורים,יודע מה אני מתכוון להגיד, ללא קשר ללקיחת הגביע (אני אעמוד מאחורי מה שאני אומר אם מזי ממשיך בסגנון המשחק שלו הנוכחי וארגנטינה לוקחת את הטורניר).
מראדונה היה משתלט על הקבוצה שלו! אני שונא ארגנטינה,אני ברזילאי,יצא לי לראות את 86 ו 90 בלייב,הוא פאקינג לקח את 86 במו ידיו (תרתי משמע כשחושבים על זה) וב90 הביא אותם לגמר, אבל הדבר המדהים היה המנהיגות שלו,הוא בא לקחת את הכדור כל התקפה, כולם הסתכלו עליו,הוא הרים אותם מהרצפה כל פעם.

רטקסס 21 ביוני 2014

אני חשבתי לא מעט על הנקודה הזו ואני לא מסכים איתה.
לזכות ב2 תארי ליגת האלופות ו3 אליפויות זה יפה מאוד. אבל זה מגיע מתוך קריירה של 12-13 שנים ברמות הכי גבוהות, עם קבוצות (ספציפית ברצלונה) שיש להן את הפריביליגיה הכי גדולה שיש – פשוט לרכוש כל מי שהן רוצות.

מונדיאל (ו/או אליפות יבשתית, שגם את זה לליאונל הקטן אין) זה טורניר שמתקיים פעם ב-4 שנים. ליגת אלופות אתה יכול לקחת 2, להפסיד 2, ולא יזכרו לך את השנים הרעות. מונדיאל אתה צריך להגיע לשיא לחודש אחד, פעם ב-4 שנים. לבוא ל-7 משחקים מוכן, מנהיג, עושה הכל.
איפה זה ואיפה מסי? יורד לקבל כדור? מדרבן את החברים שלו? כדורגל זה לא רק דריבל. כדורגל זה דמות, זה סמל, זה אייקון.
איפה זה ואיפה מסי??
ואם כבר מדברים על הדור האחרון, הוא רחוק שנות אור מרונאלדו הברזילאי לדעתי, שגם היה פנומן ברמה האישית וגם הוביל קבוצות ונבחרת להישגים. כן, היה לו את ריבאלדו ורונאלדיניו. אז? גם למסי יש את אגוארו (אלוף אנגליה) ודי מריה (ליגת האלופות).

שלו 22 ביוני 2014

מארדונה לא היה בוחר לשחק בנבחרת שלקחה גביע עולמי,
או קבוצה שלקחה גביע אירופאי.
הוא עשה אותן כאלה….

יוני 23 ביוני 2014

אני לא יודע מה איתכם. מי שראה את צרפת וגרמניה משחקות בטורניר הזה וחושב שמסי, אפילו אם יתן את משחקי חייו מעכשיו ועד סוף הטורניר, יכול לקחת את הטורניר הזה לבד, הוא הוזה!!!. איך אפשר להשוות את הקבוצות הכל כך מאוזנות וטובות בכל עמדה במגרש, לכלום המוחלט שיש למסי מאחוריו. היה ברור שהקישור שלהם מזעזע עוד לפני הטורניר, אבל כשגם החוד המדהים שלהם לא תורם כלום, איזה סיכוי באמת יש לו.
ומכאן לטענה הכי מעצבנת בשבועות האחרונים. מיקומו של מסי בהיסטוריה לא קשור כהוא זה לטורניר של בין שלושה לשבעה משחקים.
האם אנר ולנסיה נמצא באיזושהי רשימה של השחקנים הטובים בעולם בגלל שהוא כבר כבש שלושה שערים? האם מישהו זוכר מי זה אולג סלנקו (כבש חמישה שערים במשחק אחד ב1994)??? האם דייגו פורלן, שנבחר לשחקן הטורניר ב2010 עשה משהו ביום שאחריו(מבלי לזלזל בהיותו שחקן ענק)? וכן הלאה וכן הלאה…

איתי 21 ביוני 2014

שני דברים:
1. אני רואה את אליפות העולם מאז 1994 ולכן תמיד מפתיעה אותי כמות האנשים שתופסים את ארגנטינה כקונטנדרית רצינית – מעולם לא ראיתי אותה מצליחה בטורניר גדול.
2. בקשר למה שרונן אמר – שהייתי בארגנטינה יצא לי לראות יותר את משחקי הליגה המקומית. אני זוכר שמה שהפתיע מאוד היו הכסאח (כניסות רצחניות כל משחק) והפער העצום בין היכולת הטובה של השחקנים כאינדיבידואלים למשחק הקבוצתי שבאופן כללי היה מאוד לא חכם. כנראה משהו מזה משתקף בנבחרת.

כרגע זה נראה שהמשחק השוטף של ארגנטינה תלוי ב-האם די מאריה יעשה את כל המהלך נכון או רק חלק ממנו. וזה בלי קשר להברקות של מסי, שלא יספיקו מול נבחרות שיתקפו יותר.
אבל אני כן חושב שזו נבחרת שיכולה להשתפר ממשחק למשחק וכנראה שההגרלה גם מזמנת לה את הצ׳אנס לעשות את זה.

מוסא 21 ביוני 2014

ארגנטינה 2006 היתה נבחרת מעולה, צוות שחקנים מצוין ומאומנת להפליא ע"י פקרמן. והכל קרס ברבע שעה של אובדן עשתונות, כשהיא הובילה 0:1 מול גרמניה (המארחת), נאלצה להחליף את השוער, הוציאה את עושה המשחק ריקלמה, ובחילוף האחרון הוציאה את קרספו לטובת – מי זה היה? חוליו קרוס? וליאו מסי, ילד הפלא, נשאר על הספסל. כדי להפסיד בפנדלים, אלא מה. נבחרת שהיתה כל ההבדל מול המודל הלא-מאומן של היום.

רוני יעקוב 21 ביוני 2014

לא יודע אם ריקלמה עוד משחק(נדמה לי שכן),אבל היה יכול להיות טוב לראות אותו במגרש היום

פו 21 ביוני 2014

חולק עליך בהקשר ריקלמה- הוא נכשל בכל קמפיין בנבחרת, בוודאי כמנהיג.
מעבר לזה שהוא מאט את קצב המשחק (ארגנטינה גם ככה משחקת לאט למדי) הוא נחשב במשך שנים כאחד מאבות המחנאות ולטיפוס דיי שלילי…

מוסא 21 ביוני 2014

ריקלמה כבר מבוגר מאוד (36) אבל הרוח שלו עדיין שם: פליימייקר איטי מאוד בשם גאגו. זה פשוט לא ייאמן, הרי הסבסוב המפורסם עליו של אינייסטה ב-2:6 המיתולוגי סימן את ההיעלמות שלו מהכדורגל העולמי.
והנה הוא כאן. הציר המרכזי של ארגנטינה. ואין לו תחליף (אין פאסטורה, לאמלה, גאיטאן, אפילו איימאר או דאלסנדרו היו יכולים לקבל כמה דקות. הבחירות השערורייתיות של סאבז'ה). חייב לומר שהאופטימיות הזהירה בעקבות ההגרלה והתחושה שארגנטינה שווה תמיד שער, יורדות לטימיון. פשוט אין תוכנית משחק בסיסית. הרי לא ייתכן ששחקנים כמו אגוארו, די-מאריה והיגוואין, כולם טובים עד מצוינים בקבוצות שלהם, ייראו כמו כלום. זה רק עניין של מאמן. מבאס מאוד.

עובר אורח 22 ביוני 2014

החטא הקדמון של ארגנטינה זה שהם נפטרו מפקרמן. לך תשווה את זה לספרד שאחרי הכישלון ב2006 התחננו בפני ארגונאס שיישאר. מגיע להם שקולומביה תעיץ אותם

martzianno 21 ביוני 2014

על הנייר – הנבחרת הטובה ביקום.
על המגרש – הפועל מרמורק.

אריק 21 ביוני 2014

הערה לסדר היום:
כשיש לך את המגן הימני הטוב בעולם, שחק איתו בצד ימין של ההגנה.
– See more at: http://debuzzer.com/dorfan/16265#comment-267661

אחד 22 ביוני 2014

כן. עם כל הכבוד לגווארדיולה, הדבר האחרון שיוגי לב צריך לעשות זה לחזור על הטעויות שלו.

גיל 21 ביוני 2014

תוצאה מעולה לארה"ב. צריך לפתוח יומן אליפות. יש להם הזדמנות בלתי חוזרת להגיע לפחות לרבע אם לא יותר מזה.

Yair N 22 ביוני 2014

No. I need a better explanation Ronen. It is not like Argentina is a backwater of football ffs. Argentina consistently produces some of the best football coaches in the world. Including the likes of Bielsa and Pochettino and the current coaches of Chile and Colombia. So if Argentina is playing tactically antiquated football you have to at least provide us with a theory or two as to why.

דורפן 22 ביוני 2014

אולי יש יותר מדי עסוק ביכולת של מסי בנבחרת ומאמן כמעט נשפט על פי השאלה האם מסי מצליח בנבחרת. בסופו של דבר זה לא משנה כשלעצמו.

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 22 ביוני 2014

אוף, הרסת את המספור :(

agalma 22 ביוני 2014

אלה שעסוקים בהשוואה בין מסי למראדונה מתעסקים בטפל במקום בעיקר. מצב העינינים הנוכחי הוא: שמראדונה (גאון כדורגל) הגיע לצפות במסי (גאון כדורגל), זה סדר הדברים. בנתיים מסי הגיע לטורניר, בעוד אלו שסביבו זכו השנה בתארים עושים במכנסיים.

Comments closed