מונדיאל (54). האם הפייבוריטית היא באמת פייבוריטית?

חשש למשחק מאד טקטי

wew

אם היה ניצחון אחד מוחץ בטורניר הזה הוא היה אותו ניצחון של השנתיים האחרונות בליגת האלופות. המהירות ניצחה את החזקת הכדור – לאחר שזו שלטה בכדורגל תקופה ארוכה. לא חושב שזה משהו ערכי אלא ספציפי. אם לספרד היו שני סקוררים טובים או בועטים טובים מרחוק אולי החזקת הכדור הייתה ממשיכה לנצח. אבל זה לא קרה.

תראו את גרמניה: מול יריבות חלשות שלא מהקונפדציות החזקות – גאנה, ארה״ב ואלג׳יר – ניצחון ושני תיקו ב-90 דקות, ניצחו לבסוף את אלג׳יר בהארכה. מול נבחרות שהגיעו לטורניר עם כוונה להיות בין ארבע האחרונות – פורטוגל, צרפת וברזיל:ֿ שלושה ניצחונות בהפרש שערים 1-12. הדברים נכונים במידה רבה גם לגבי הולנד. מול צ׳ילה, ספרד ואם תרצו גם ברזיל: 1-10. בשאר המשחקים – מאד קשה.

זו אחת הסיבות לתוצאות החלשות של ארגנטינה עד עכשיו. באופן אירוני – כי הייתה לה את ההגרלה הקלה בטורניר. כולם באו להתגונן מולה. וזו אחת הסיבות למשחק הנפל בין הולנד לארגנטינה. איש לא התנדב להיות שק החבטות של התקפות מתפרצות של אריאן רובן או ליונל מסי. שתיהן רצו להיות האנדרדוג.

לכן במידה רבה זה משחק של שער ראשון, אבל לא לגמרי. הגרמנים הם באמת הנבחרת האחת שפרצה את הבונקר גם מול נבחרות בכירות. לכן – ולא בגלל ה-1-7 – הם הפייבוריטים היום. המממ… כבר דיברנו על כך שפייבוריטיות היא חסרון?

אבל לא אתחמק מתחזית! אני חושב שלמרות הכל גרמניה תנצח ותעשה זאת ביותר משער. למרות שלא בגלל עדיפות יוצאת דופן. כי היסטורית לגמר המונדיאל, בניגוד להרבה שלבים אחרים בטורניר, יש נטיה לעשות צדק ובסופו של דבר להכתיר אלופה ראויה יותר. איכשהו נבחרות שזחלו אל הגמר ללא שום משחק גדול של ממש – גרמניה 86, ארגנטינה 90, גרמניה 2002 – בסוף מצאו עצמן מנוצחות.

מונדיאל (53). נביאי השקר
מונדיאל (נגמר). גרמניה

61 Comments

אליובל 13 ביולי 2014

נאחס הפוך?

פאקו 13 ביולי 2014

היסטורית גם אף נבחרת אירופית לא לקח את התואר על אדמת דרום אמריקה.

פאקו 13 ביולי 2014

לקחה

שמעון כסאח 13 ביולי 2014

יש לי שאלה: ב1970 לאחר שברזיל זכתה בגביע(ז'יל רימה) פעם שלישית הוא הוענק לה לצמיתות, המנצחת היום תזכה בגביע הנוכחי פעם שלישית, האם גם הוא יועבר לה לצמיתות?

חז 13 ביולי 2014

לגרמניה יש כבר 3 זכיות (אמנם כולם כמערב גרמניה). למיטב ידיעתי הם לא קיבלו את הגביע ב-1990 לצמיתות. מה גם שהגביע שברזיל זכתה בו היה גביע אחר.

אביאל 13 ביולי 2014

חז – לגרמניה שלוש זכיות – 54, 74 ו90, אם אני לא טועה אז יש צורך בשלוש זכיות עם אותו סוג גביע, גם לגרמניה וגם לארגנטינה (78 ו86) יש שתי זכיות עם הגביע החדש (שנוצר ב70), כך שזו הסיבה שלא שינו את צורת הגביע במונדיאל 90.

מעניין לראות מה יהיה בסוף.

שלו 13 ביולי 2014

הטענה הכללית בפיפא שלא.
אבל אני מניח שזכייה שלישית באותו גביע (כל אחת משתי הקבוצות) ונראה בגביע העולמי הבא גרסה חדשה של הגביע.
השאלה האם ישמר במשרדי פיפ"א או במשרדי הזוכה השלישית, ימים יגידו.

דורפן 13 ביולי 2014

לא. הגביע הזה לא יוענק לצמיתות. אבל הוא ייצא משימוש ב-2030 לאחר שייגמר המקום לזוכות ולכבוד שנת ה-100 יהיה גביע חדש

איציק 13 ביולי 2014

1. ארגנטינה בבונקר של 11 שחקנים 35 מטר מהשער.
2. גרמניה מנסה לתקוף ולכן לא ערוכה באופן אופטימאלי להגנה.
3. ארגנטינה במתפרצת מיקרית גונבת את השער וחוזרת לבונקר.
4. 1-0 קטן ומגעיל לארגנטינה.
5. הגרמנים מצטטים את רובן (ובצדק) על כך שארגנטינה לא באה לשחק כדורגל.

בליקי 13 ביולי 2014

אני חושב שכל מה שכדאי לייחל לו במשחק הזה הוא שער ב-20 הדקות הראשונות, לא משנה למי.

פאקו 13 ביולי 2014

לא מסכים. במקרה של שער כזה לארגנטינה, תרחיש הבונקר רק יתעצם. זה נכון רק במקרה של שער כזה לגרמניה.

בליקי 13 ביולי 2014

סטנד קורקטד. בשביל לראות כדורגל מארגנטינה, נייחל לשער של גרמניה ב-20 הדקות הראשונות.

שלו 13 ביולי 2014

לעולם לא אסלח לברזיל שחייבה אותי לבחור בין שתי אלו…

Rami Portland 13 ביולי 2014

גם ספרד ב2010 ואיטליה ב2006 לא נתנו אף משחק מרשים , כולל הגמר.

דורפן 13 ביולי 2014

לא נכון בכלל לגבי איטליה – חצי הגמר היה מהמשחקים הטובים אי פעם (ואני יודע שהיה 0-0 118 דקות) ורבע הגמר היה מרשים.

ספרד לא הדהימה אבל הייתה טובה מיריבותיה ומיריבתה בגמר – לרוב בצורה ניכרת

היסטוריון של ספורט 13 ביולי 2014

לצערי נכון ולמעט 2006 הפייבוריטית ניצחה את הגמר (לפחות מאז 86 ואולי גם 82 ).
מסקנה היותר טובה מנצחת ומבטאת בסופו של יום את העדיפות גם אם זה בפנדלים (ברזיל 94 ).
לצערי היום התבאס מכלל זה .

no propaganda 13 ביולי 2014

פבוריטית באיזה שלב? אני די בטוח שבגמר עצמו איטליה הייתה פבוריטית.

איתן 14 ביולי 2014

כפי שנכתב החל מ82 תמיד בגמר הקבוצה הטובה יותר ניצחה.
נתון מעניין נוסף :
ממונדיאל 90 , זה שאחרי בוסמן , הגמרים כמעט ללא גולים.
ב90 גרמניה עם פנדל גבולי, 94 פנדלים , 98,2002 יוצאים מהכלל ,2006 ,2010,2014הארכה גול בודד .

לפני כן : 70,74,78,82,86 כולם מורבי גולים , רק אחד הסתיים בהארכה.

מה שמוכיח כמעט את טענתו של זיקו (היום שבו מת הכדורגל ) : היום שבומשחק טקטי ומבוקר בהרבה בשילוב מהפכת בוסמן הרגו את המונדיאלים.

גיל 13 ביולי 2014

פאק, היום גמר גביע העולם בכדורגל. רק לשמוע את המשפט הזה עוברת בי צמרמורת.

אור שחולם להיות אלבס 13 ביולי 2014

אני חושב 3:1 לארגנטינה.
ובנימה אופטימית זו, אני חייב להודות לך רונן. כל יום חיכיתי לטורים שלך פה. יש לך תובנות מבריקות והרבה מהן!
תודה על טורניר מוצלח :)

אור שחולם להיות אלבס 13 ביולי 2014

מביך, לא להאמין שקראתי לך דורון אחרי כל כך הרבה מחמאות.
רונן כמובן :)

כסיפוביץ 13 ביולי 2014

מה איתך אור?
עדיין על אלבס?

אור שחולם להיות אלבס 13 ביולי 2014

לנצח!

גיל 13 ביולי 2014

אגב, אני מקווה שיהיה גם שער לא ממצב נייח או בגלל טעות של שחקן הגנה אלא מאיזה מהלך התקפי יפה.

ועוד אגב קטן, מרוב התרגשות על הגמר קפצת עם המספר. זה צריך להיות 54.

אייל 13 ביולי 2014

האמת ש55 דווקא היה המספר הנכון – כי היו שני 43, כך שבעצם כבר למעלה מעשרה פוסטים המספרים לא נכונים:-)

כסיפוביץ 13 ביולי 2014

אני רואה את המשחק הזה בדיוק כמו שמציירים אותו.
האם מסי מתעלה מעבר למטריקס?

האם האומן הגדול ביותר כיום במקצוע יצליח לספק איזו משיכת מכחול אחת של סוריאליזם אל מול הסטיל לייפ המהמם והמדויק של הגרמנים.

יהיה יופי מה שלא יהיה

איציק 13 ביולי 2014

כלומר לדעתך מסי הוא ניו???
את זה נדע בעוד 6 שעות בערך….

כסיפוביץ 13 ביולי 2014

מסי הוא סוג של נאו. אין ספק והוא כבר הרכה זאת.
אם יעשה זאת היום זה יהיה ערב היסטורי.
אם לא אז המכונות ימשיכו לשלוט בנתיים

אריאל גרייזס 13 ביולי 2014

היו רגעים במשחקים של ברזיל שההרגשה שלי היתה שהם מחכים שהכדור יעבור לצד השני כדי שהם יוכלו ללחוץ ולהשיג אותו בעדיפות מספרית, כי בהתקפה מסודרת הם לא מסוגלים לעשות כלום.
במשחק ארגנטינה מול הולנד זה חצי בלט – כל אחת מהקבוצות לא יכלה לעשות כלום במשחק מסודר אבל גם אף אחת מהן לא היתה מוכנה לקחת את ההימור של ללחוץ את הקבוצה השניה בשטח שלה ולחשוף את העורף.
דרך אגב, יש פה קצת רמאות במספרים שאתה עושה לגבי הגרמנים. גם את האמריקאים וגם את הצרפתים הם ניצחו 1-0 קטן אבל את הראשונים שמת בקבוצה הראשונה ואת השניים בקבוצה השניה.

שלומי 13 ביולי 2014

הלוואי ואתה צודק.
לא רוצה לראות תסריט שבו הניתוח שלך לגבי הדרך של שתי הנבחרות עד כה מתממש גם בגמר עצמו.

מוסא 13 ביולי 2014

גרמניה פייבוריטית ברורה:
1. היא פשוט טובה הרבה יותר.
2. הכי קבוצה והכי מאומנת, זה תקופה ארוכה.
3. נהנתה מיום מנוחה נוסף – זה דרמטי – שלא לדבר על משחקי חצי הגמר. האחד שחיטה כשרה (ברזיל מחלה על כבודה הרמוס ואפילו נזהרה על רגלי הגרמנים), השני 120 דקות.
4. ארגנטינה חבולה: דיברו כל הזמן על "ארבעת הפנטסטים" (ארגנטינה לא הפסידה מעולם משחק עם כולם יחד). ההבדל בין "מראדונה והנגרים" לבין הנבחרת הזו, עם ההתקפה האימתנית שתמיד שווה שער. אין רביעיה כזו, ומזמן. אין די מאריה, אין אגוארו כנראה. הנבחרת מגיעה בכוחות דלים ואחרונים.
5. באיזשהו מקום – וזה יישמע מוזר – ארגנטינה כבר הסירה את הקוף מעל הגב. לעבור את מנחוס הרבע, ולהגיע סופסוף לגמר.
6. ומקדם האימה: הנבחרת האחרונה שארגנטינה רצתה לפגוש היא גרמניה. עוד לפני המינייראזו. עוד הרבה לפני הטורניר. אפילו יותר מברזיל או ספרד. טראומת ה-4:0 צורבת, וגדולה ממנה – טראומת הגביע-שהיה-שלנו, ב-2006.

כל אלה נותנים לגרמניה, בהערכה זהירה, יחס של 20-80 לזכיה. יתרונה היחיד של ארגנטינה – באופן פרדוקסלי – היא גישתו הדפנסיבית של סאבלה. מאמן הגנה מעולה, עם פילוסופיה הגנתית, שהפך את אוסף השחקנים לקבוצה אחת. זה מבאס, זה הספיק עד לגמר, ולצערי רק עד לשם.

כסיפוביץ 13 ביולי 2014

אם הגיטרה של סנטנה לא שווה איזה שלושה גולים במשחק אז כבר אף אחד לא יוריד גשם היום..

כספרי 13 ביולי 2014

נראה לי שהולך להיות שעמום ענק ופנדלים

שלומפר 13 ביולי 2014

גרמניה ללא ספק טובה יותר והגביע הזה מגיע לה.
אבל, יש משהו מרגש בלחשוב על הרגע שמסי, הניניו הזה, יניף את הגביע. לא רואה אותי מתרגש מלראות את מולר וקלוזה מתחבקים.

גם לא זכור לי תצוגת כדורגל בשני משחקים רצופים מאיזושהי נבחרת אז גם אם גרמניה תנצח זה יהיה אחד אפס מעפן.

Amir A 13 ביולי 2014

טוב, עד שמתחיל המשחק מישהו יכול לענות לי על שאלה שמטרידה אותי? איזה מין שם גרמני זה טוני קרוס? שווינשטייגר אני מבין. גם קלוזה. גם סמי חדירה אני מבין אם מדובר בבן של מהגרים. אבל טוני קרוס למישהו שנראה, אעפס, שלא מנצר מהגרים לגרמניה?

פו 13 ביולי 2014

אין לי מושג לגבי קרוס
אבל קלוזה זה שם פולני- וקלוזה הוא פולני (כמו פודולסקי)

Amir A 13 ביולי 2014

טוב, קרוס (Kroos) הוא כנראה באמת שם גרמני מסורתי. מעניין אם יש קשר לקראוס העברי. אבל מאיפה לעזאזל מגיע הטוני?

wazza 13 ביולי 2014

לא יודע אם זה עוזר לך אבל למיטב ידיעתי את הקרוס מבטאים עם שורוק ולא עם חולם

רוני יעקוב 13 ביולי 2014

הרי לכולם ברור שארגנטינה תתבנקר ותנסה לגנוב גול
מה יעשה לב?
אני מעריך שבגלל הטבע שלו ושל השחקנים שלו הוא יתקוף ויפקיר את ההגנה למסי
משחק מסוכן מאוד לגרמניה

מוסא 13 ביולי 2014

ארגנטינה עולה בלי די מאריה ובלי קון אגוארו. וזה, ידידים, יהיה קצת יותר מדי.
בתקווה שלא יהיה חד צדדי מדי וגמר כיף. לנו לפחות היה ככה עד עכשיו.

סימנטוב 13 ביולי 2014

זה הזמן לומר שזה לא מובן מאליו כל הפוסטים אז תודה לכל כותבי האתר הקסום הזה. ואתם, כן אתם, מוסיפים נידבך על נידבך אל תתביישו לעצמכם!

Matipool 13 ביולי 2014

מדהים שהמחליף של חדירה זה שחקן שלא שיחק מעולם בנבחרת במשחק לא ידידותי .
חדירה חסר מאד לגרמניה ולצמד הישראלי לקח 12 דקות לזהות ולהבין שהוא לא משחק ויש שינוי בהרכב .

איציק 13 ביולי 2014

תפסיק להתלונן, ההוא פשוט התחזה לחדירה וזה יצר בעיות בזיהוי.

שלו 13 ביולי 2014

אם היו מבאים את ביבי הוא היה הראשון לזהות…

מוסא 13 ביולי 2014

אוף. זו היתה מחצית לפי הזמנה לארגנטינה. היגוואין עם מתנה מהשמיים, מסי בשלושה על שלושה, ועוד מסי בקלאסיק סלאלום, שכמעט. ועדיין קורה לגרמניה בתוספת זמן. אוי אוי. מקווה שלא יצטערו על כל זה, כי סאבלה פשוט עשה הכל נכון.

מוסא 13 ביולי 2014

ועוד אחד. זה בגלל שאני אוהד, או שהיה כאן פנדל + צהוב (או יותר) לנוייר? בטיסטון, שומאכר?
שאלוהים ישמור ויציל. יודעים איך זה נגמר אז.

איל רדושקוביץ 13 ביולי 2014

מסי המשיך עם החוסר תנועה שלו. לא הבנתי למה בהארכה הוא לא נתן את הכל. חצי שעה להיות בן אלמוות. חצי שעה להיות מראדונה. אבל הוא העדיף לשים את הידיים על המתניים ולחכות שמשו יקרה.
הגרמנים היו אלימים היום. לא פחות מהארגנטינים. הם הימרו לטעמי יותר מדי על האלימות והשופט טעה בשריקה של העבירה של נויר על היגוואין.
בסהכ הקבוצה הכי טובה ניצחה. לווא דווקא במשחק הזה אבל לבטח בטורניר

איציק 13 ביולי 2014

למסי לא היה כח להערכה.
השופט טעה, אבל היו עוד כמה טעויות.
מי היה יותר אלים, תשאל את שוינשטיגר והעיין שלו.
הקבוצה ששיחקה כדורגל כל האליפות זכתה.
גרמניה היתה טובה יותר גם הפעם.
ארגנטינה הפתיעה לטוב, ולא ניסתה רק להפריע.

גיל 13 ביולי 2014

נעשה צדק.

ד"ר רזי הופמן 13 ביולי 2014

איזה סוף, מריו גצה ביירן מינכן, גול מדהים ביופיו ובגאוניותו
איזה חילוף מנצח של הגרמנים בכניסה של גצה במקום קלוסה.
מנשפט שולטים.
מישהו יזכיר לי כמה גביעי עולם יושבים בכיס של אנג'לה מרקל ושות?

אחד 13 ביולי 2014

ארבעה

איציק 13 ביולי 2014

אפשר לומר שצדקתי בהכל, כולל התוצאה. רק טעיתי בצד של התוצאה. טעות נסלחת בהתחשב במצב ;)
לפחות הצד הצודק, הטוב יותר, וזה שרציתי שינצח, ניצח. גם זו נחמה.

אחד 13 ביולי 2014

מסי השחקן המצטיין? איזו בדיחה…

איציק 13 ביולי 2014

בדיחה עצובה, למרות שהיתה לו אליפות לא רעה, כולל משחק הגמר.

גיל 13 ביולי 2014

הכל פוליטיקה, יקיר פיפ"א.

איציק 13 ביולי 2014

למה סתם ללכלך ללא ביסוס. בלאטר, פלאטיני… מי פוליטיקאי שם? באו לעשות רק טוב לכדורגל.

Amir A 13 ביולי 2014

התואר הזה יכתים אותו ואת המורשת שלו בעולם הכדורגל.

איציק 14 ביולי 2014

יכתים את מי? את בלאטר?
מסי לא אשם שבחרו בו… מה יגיד? לא רוצה…

Amir A 14 ביולי 2014

יכתים אותו במובן שבמקום לצאת ממונדיאל 2014 עם הגביע הוא יצא עם חותמת על המצח של זה שקיבל תואר MVP למרות שהיו הרבה שחקנים רבים שהיו ראויים יותר.
על פלה, מארדונה, ג'ורדן, מונטנה – על כמה מהם אתה יכול לפתח דיון ולומר "כן, אבל היו הרבה שחקנים אז שהיו ראויים יותר?"

איציק 14 ביולי 2014

אני מסכים עם כל מה שכתוב, רק הוא לא אשם שבחרו בו. העסקנים בפיפ"א צריכים להתבייש בכך. אם משהו ציפה שהוא יסרב לקבל את הפרס, אני חושב שמצפים ממנו יותר מידי. הוא יכול להיות מרגיש עם זה לא נוח אך אין לו מה לעשות בנידון.

Amir A 14 ביולי 2014

כן היה לו מה לעשות, לא היה לו מה לעשות, זה לא משנה. התואר הזה יכתים אותו גם אם זה לא מגיע לו. אף אחד עוד 20 שנה לא יזכור שהעסקנים העלובים של פיפ"א אחראים לזה.

Comments closed