האקסודוס

ואן חאל וגיגס עשו את הדבר הנכון. לא יכול להיות שבמנצ׳סטר יונייטד כשלון ייפול על המנג׳ר לבדו

united

מבחינתי זה אקורד הסיום של העונה שעברה ולמרבה הצער אקורד סיום מדוייק. התיק שנפל בתחילה רק על דייויד מוייס נפל עכשיו על כמעט כל דור הביניים בקבוצה. ואחרי חלון העברות נאני, קגאווה, קלברלי (כנראה – יש בעיה עם המשכורת שלו אבל הוא למכירה), וולבק וצ׳יצ׳ריטו ובוטנר מחוץ לקבוצה. ברור שגם אנדרסון יועזב והבנתי שגם אנדרס לינדגארד – למרות שבמקרה שלו זה אחרי שירות הגון.

ואן חאל וגיגס עשו את הדבר הנכון. לא יכול להיות שבמנצ׳סטר יונייטד כשלון ייפול על המנג׳ר לבדו. אסור היה לפטור את השחקנים באיזשהי הנחה של ״מוייס לא העמיד אותם נכון במגרש״ או ״אימן אותם לא נכון״ או ״החליף את הצוות״. לא יכולה להיות הפרדה בין מנג׳ר לשחקנים. נכשלים ומצליחים כקבוצה ולכן מבחינתי זו סגירת מעגל.

נכון – תחת פרגוסון הם רמסו את הדיביזיה – אבל מי שעוד לא מבין מה היה אלכס פרגוסון כבר לא יבין לעולם. וכשפרגוסון אמר להם ביום הפרידה ״אל תאכזבו את עצמכם״, הם לא עמדו בכך. זה לא יום שמח כשעוזב שחקן בית כמו דני וולבק. אוהד מילדות שעשה את זה והגיע להרכב הראשון לתקופות. אבל זה לא מספיק. מעמד ״שחקן בית״ הוא לא הנחה אלא להיפך. ללואי ואן חאל יש רקורד מעולה עם שחקני בית. הצעד הראשון הוא לקבוע להם סטנדרטים – טיילר בלקט, ג׳יימס ווילסון, ג׳סי לינגארד ועדנן ינוזאי יקבלו את ההזדמנות שלהם.

דור השחקנים בגילאי 24-30 הוא הדור שאכזב. אם אברה, וידיץ׳ ופרדיננד ובודאי ריאן גיגס פרשו לאחר שירות מונומנטלי לקבוצה, רוב השחקנים הללו הועזבו. זה לא נגמר שם. גם ווין רוני ורובין ואן פרסי קיבלו השבוע מנת מציאות. רוני קיבל את סרט הקפטן אבל בואו של די מאריה אומר לו שהוא לא כוכב הקבוצה ולא מתייחסים אליו ככזה. למרות שייתכן שצפויה לו הסבה כמו שנעשתה לשוויינשטייגר. רובין ואן פרסי מוצא את עצמו בתחרות עם חלוץ שהוא לפחות ברמתו – גם אם שניהם כנראה ישחקו יחד בהרבה הרכבים. ואפילו אבנס וסמולינג ופיל ג׳ונס ששרדו, אולי בגלל נסיבות, ימצאו את עצמם מתחרים על הרבה פחות עמדות בהרכב. לדעתי טיילר בלאקט מעליהם בהיררכיה כי אותו אפשר ללמד יותר. חואן מאטה קיבל את השיעור שלו באי זימון לנבחרת ספרד. הוא ופלאיני אולי ראויים לפטור מסויים כי הם לא היו חלק מהסיטואציה המנצחת לפני כן.

וזו הנקודה: הם לא היו שחקנים גרועים. לכל אחד מהם יש תומכים מבין האוהדים. וולבק וצ׳יצ׳ריטו לא בדרך לבולטון וברנלי. הם בדרך לארסנל וריאל מדריד וקגאווה חוזר לדורטמונד. וזו בדיוק הנקודה: בדיוק בגלל שהם לא כל כך גרועים – הם כל כך אכזבו.

אתייחס מחר בעיתון לנושא היקף הרכש. בקצרה הסיפור לדעתי שלהבדיל מקבוצות אוליגרכים העולם המסחרי לא ייתן לקבוצה כמו מנצ׳סטר יונייטד לשקוע. עבור חברה כמו אדידס – שהכספים שלה אפשרו את מסע הרכש הזה – השקעה של 150 מליון פאונד בשיקום המותג היא לא הימור אלא הכרח. זה כמובן מעורר געגועים לימים בהם פרגוסון אחרי עונה חלשה היה רוכש איזה ג׳י סונג פארק ופטריס אברה ומחזיר איתם את התואר. אבל כבר אמרתי משהו על מי שעוד לא מבין מה היה אלכס פרגוסון.

אבל אם זה לא הכי מלהיב לראות את היקף מסע הרכש כל שחקן לחוד הוא GoGetter. בשנה שעברה פלקאו שהיה פצוע אבל אנדר הררה עלה עם בילבאו לליגת האלופות. ולוק שואו עשה פריצה פנטסטית בפרמייר ליג. ומרכוס רוחו שיחק בגמר הגביע העולם כשחקן הגנה עם נבחרת שעברה ארבעה משחקי נוקאאוט מבלי לספוג עד החצי השני של ההארכה של הגמר. ואנחל די מאריה זהר בקלאסיקו ובגמר האלופות ובדרך כלל. ודיילי בלינד היה שחקן השנה בהולנד וזכה באליפות ובמקום השלישי במונדיאל. GoGetters.

שזה מביא אותי לציפיות. נראה שלא נרכש שחקן מרכז שדה כוחני. אבל זה לא תירוץ לדבר. שום קבוצת כדורגל לא מבריקה בכל עמדה. מקאריק או פלאיני אני בהחלט מצפה להתעשת כשפתאום הם מוקפים בכל כך הרבה כשרון.וגם רוני יכול לשחק שם. יונייטד כבר נקלעה לאיזשהי מצוקה בטבלה אבל בלי ליגת האלופות על הראש יש 18-20 שחקנים שצריכים בקלות לחזור לארבע הגדולות לקראת העונה הבאה.

וכבר ממשחק הליגה הקרוב אני מצפה לראות קבוצה שהפסיקה לרחם על עצמה.

למה אני שונא את רוג'ר גודל
יומן האליפות של הג'איינטס (1) - מתחילים

84 Comments

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

ועדיין

1 ) המורשת של יונייטד נפגעה בקיץ הזה,לא בכישלון המקצועי של מויס והשחקנים אשתקד.להוציא 170 (לא 150) מיליון פאונד בקיץ אחד,להיכנס לפאניקה מערכתית,לקנות כל מי שמוכן לבוא ליונייטד ולא לקנות את מי שבאמת צריכים,זה לא ימחק מהמורשת גם אם הכסף כשר בניגוד לכסף מלוכלך של קטאר (פ.ס.ז) שייח' (סיטי) או אוליגרך (צ'לסי) .לעזאזל הייתם מרחק הסכמה של יובה על וידאל לשבור את שיא ההעברות של ריאל מקיץ 2009.

2) גם ואן חאל ליכלך את השם שלו .אני הראשון שכתבתי כאן רק ואן חאל! אבל המורשת שלו באייאקס-בארסה-באיירן(קידם את מולר,שוויני,קרוס ועוד) התלכלה מאוד ביונייטד בעת שיצא למסע רכש הזוי שנע בין השחקן מתאים ל4-4-3 או השחקן מתאים ל 3-5-2,רוצה לומר הפילוספייה של ואן חאל שליוותה אותו עשורים התעופפה לה ברגע ונכנס למוד של – מה שלא פותרים בכסף,פותרים ביותר כסף.

ולסיום,וולבק לארסנל לא אומר כלום.אנחנו מועדון אשפה כבר עשור.קנינו את הזבל שהשלכתם,עקצתם את ארסנל וונגר יופי,כנראה הנקודת זכות היחידה שלכם מהקיץ הנוכחי.שאפו!

דורפן 2 בספטמבר 2014

היחידים שאתה יכול לטעון שהם שחקנים שלא היו בקליבר של שחקנים שחותמים ביונייטד לפני כן (היו שחקנים שהתפתחו לרמתם) הם די מאריה ופלקאו. שחקנים כמו האחרים הגיעו כל הזמן. פלקאו אני מבין זה צורך בגלל ואן פרסי – וזו עיסקה סופר הגיונית 6 עם אופציה להמשך. המשכורת שלו מייקרת את העניין. רוחו ושואו תחליף לעוזבים באותם תפקידים. אנדר הררה באזור הכי חלש במגרש. אז ממש אין פה מכל הבא ליד. ודיילי בלינד זה שחקן של המנג׳ר. זה בהחלט מצב סביר. לא מתלהב מהכמות אבל אין לי בעיה עם אף אחד לחוד.

ודי מאריה בעיני הוא משהו אחר לגמרי. הקבוצה בדכאון. צריך מישהו שמרים את המורל באיצטדיון ובין השחקנים. זה באמת מחיר הבעיות במגרש שמוציאים עליו סכום כזה – אבל מבחינת מורל הוא השחקן הכי נחוץ.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

בקשר להביאו את המצוי ולא את הרצוי :

לא הבאתם בלם על (גם בארסה לא אם זה מנחם אותך) שבנעטיה היה על המדף ב 30 מיליון,ולא הבאתם קשר אחורי גרזן כזה שיעשה טרור במרכז המגרש – זה היה הרכש הכי נחוץ ולא הסתכלו לכיוון הזה בכלל,בעצם אולי הסתכלו (וידאל והומלס) אבל בתכלס לא הביאו לשם כלום.

די מאריה רכש ענק,דווקא איתו אין לי בעיה בכלל,גם עם הסכום שלו למרות שנסחטתם ואתה יודע את זה בעצמך,אבל שיהיה,אין מה לעשות לפעמים משלמים יותר מהשווי על איכות,וגם עזרתם לי אישית בכיוון הספרדי כי הוא היה הסיוט שלי בריאל.

מי קונה את שואו ב 30 או 33 מיליון פאונד(!) שבשליש מחיר (כן שליש מחיר!)עומד לך מורנו על המדף? מורנו עלה 14 מיליון יורו לליברפול,והוא לא פחות טוב מקצועית משואו,כנראה אפילו טוב ממנו.

הררה רכש נפלא,והוציאו אותו בהמון כסף כי מבילבאו הולכים שחקנים רק שמשלמים את סעיף היציאה (ראה 40 של באיירן על מרטינז). הוא קשר 50/50,דינאמי,רץ המון,עובד על המגרש,אבל גם הוא עכשיו ילך לעזאזל שרוני ישחק בעמדה הזו כי הביאו את פלקאו…

רוחו – כן הוא שיחק בהגנה של ארגנטינה במונדיאל אבל שיחק כמגן שמאלי…ביונייטד לא ישחק בעמדה הזו,זה בדיוק לקנות את מי שמוכן לבוא ולא את מי שצריך,יש לכם 3 מגינים ימניים כרגע בסגל ששניים מהם (בלינד ורוחו) ישחקו בעמדות לא טבעיות.

ולא התייחסת לואן חאל (שוב אני כבר במרץ אשתקד הראשון שצעק כאן רק ואן חאל ליונייטד כי מכיר אותו מבארסה),אני מבין גם למה לא התייחסת.איך שלא נסובב את זה הוא לא יכול לצאת טוב מהסיפור הזה.הביאו אותו על בסיס המורשת שלו והיכולת שלו לקדם צעירים ותראה מה יצא מזה…לעזאזל אריק צודק בהקשר הזה – לא רצו את מוריניו כי ירצה רק רכש אז הביאו את ואן חאל שהוציא יותר משמוריניו הוציא אי פעם בקיץ בודד,כנראה אולי רק ב 2 קייצים מצטברים.

כפי שכתבתי מקודם פילוסופיית קידום הצעירים של ואן חאל שליוותה אותו עשורים הפכה תוך דקה ל – מה שלא פותרים בכסף,פותרים ביותר כסף.אז במה הוא עדיף על מוריניו לשיטתכם שפותר דברים רק ברכישות ענק?

אין אחרי הקיץ הזה המורשת של יונייטד,וגם של ואן חאל,השתנתה לתמיד.מכאן אי אפשר להחזיר הגלגל אחורה.

דורפן 2 בספטמבר 2014

בלם בשלושה בלמים זה לא בלם מתוך שניים. אז רוחו יהיה בשלישיה ובסיטואציות שונות גם בלינד. שיכול לשחק בימין. בכלל ואן חאל אמר שהבעיה היא שהקבוצה עם הכדור ולא נגד הכדור.

ואן חאל במשחק הראשון שלו בתפקיד נתן שתי בכורות לשחקני בית. המצב הוא לא רגיל וצריך לנפות הרבה מאד מהבינויים.

אתה החלטת שהביאו אותו על בסיס מורשת צעירים. אבל כבר במסיבת העיתונאים הראשונה הוא אמר שהוא מודע ללחץ המסחרי. הביאו אותו במצב הזה – עיסקת אדידס היא 750 מליון פאונד והיא נחתכת בשליש אם יונייטד לא עולה לאלופות. זה המצב ביונייטד היום, לא בבארסה ב-2000 וגם שם זכור לי שהביא כמות גדולה של הולנדים אולי ארבעה או יותר (ואן בומל, דה בורים, זנדן, רייזיחר, קלייברט, קוקו – אולי היו עוד? נדמה לי שאוברמס בהמשך). חשבתי אגב שאולי זה מה שיעשה ביונייטד – אם היה לו פחות כסף – מביא למשל את ממפיס דפאי. ועם כל ההולנדים נתן לצ׳אבי בכורה.

ושואו זה כמו מקרה רוני ופרדיננד. ציפיה שזו הוצאה לעשר שנים ולא לחמש. ימים יגידו – אבל זה אותו הגיון.

מי אמר שמוריניו פותר כל עניין בעיסקאות? הוא מאמן ענק ואני אחד הראשונים להגן עליו תמיד.. נכון שהוא במקרה זכה רק באליפויות ליגה רק עם הקבוצה הכי עשירה אבל זה נתון. עדיין עדיף לנצח מלא לנצח. אני העדפתי שיחזור לצ׳לסי כי הוא מחובר לקהל שם והוא חלק מצ׳לסי והלוואי שזה היה המצב ברוב הליגה. מנג׳רים שנשארים שנים בקבוצות. אני מעדיף אותו כאוייב – כי בסופו של דבר הכדורגל הכי טוב הוא לא של מוריניו אלא של מי שמנצחים את מוריניו.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

*הרכש שעשיתם הרבה יותר מתאים ל 4-3-3 מל 3-5-2 כבר התייחסתי לזה בהודעה הראשונה,שכל שחקן שניקנה הובא פעם בהתאם לשיטה הזו ופעם בהתאם לשיטה השניה,וכפי שכתבת בעצמך ואן חאל פרגמטי,לא הייתי בונה על 3-5-2 שלו עד למוות.
ולכן רוחו או בלינד מתאימים ל 3-5-2 אבל ב 4-3-3 שניהם ביחד או רק אחד מהם כבלמים באמצע אין להם מה לחפש שם, כי שואו הרי יהיה המגן השמאלי.

*לגבי אני החלטתי על ואן חאל.יש לי זכרון צילומי.אתה מוזמן לחזור אחורה לפוסטים הראשונים שלך על ואן חאל שמונה למאמן יונייטד,לפוסטים מאוחרים יותר שכבר נכנס לתפקיד, וגם לכאלה במהלך הרכישות.ציינת לא פעם,לא פעמיים,ולא שלוש,גם בפוסטים וגם בתגובות לטוקבקיסטים שהוא הובא על בסיס המורשת שלו והיכולת לקדם צעירים,ולבנות סביבם קבוצה מנצחת כמו שעשה בבארסה ובבאיירן(באייאקס שלו היו רק שחקני בית) אפילו הבאת דוגמאות מכל קבוצה וקבוצה.אם תתאתגר אותי אעבור פוסט פוסט ואצטט אותך,זה מיותר – יש לי זכרון צילומי.

* מורנו גדול משואו סך הכל בשלוש שנים בדיוק,נולדו באותו חודש בהפרש של שלוש שנים,ששואו בן 19 ומורנו בן 22,באמת נראה לך שזה שווה הבדל למחיר פי 3? אני חוזר פי 3?

*מה שואן חאל הוציא בקיץ הזה – מוריניו מעולם לא הוציא אפילו מחצית מהסכום הזה בקיץ בודד אחד.עובדות נטו.

לרגע לא טוען שלא היו נדרשים שינויים מרחיקי לכת ביונייטד.טוען שהמועדון שלכם נכנס לסחרור מטורף בקיץ הזה,שבר את כל הכלים שלו עצמו,של הליגה האנגלית (שיא העברות לחלון אחד) ולמעט הסכמה של יובה על וידאל היה שובר אפילו את הביזיון של ריאל ב 2009,וכפי שפרופגנדה כתב בבוקר רק לראות את ההבדל באיכות השחקנים בין הרכש של ריאל ב 2009 לשלכם בקיץ הנוכחי.

הגלייזרים יצאו ענקים.המועדון עצמו אבל כמועדון,והאוהדים של המועדון לעולם לא יוכלו לנופף יותר מול מועדונים אחרים גם באנגליה וגם באירופה שאצלו משחקים אחרת בכל מה שקשור לרכש.זה תופס גם לגבי ואן חאל.

מכאן אני כבר חוזר על עצמי,אז אני אעצור בשיא

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

לגבי מוריניו רק אתקן – בעונה אחת בצ'לסי הוא הוציא בערך 60% ממה שואן חאל הוציא בקיץ הזה.בכל יתר העונות שלו גם בריאל וגם בצ'לסי לעולם לא הוציא אפילו חצי ממה שיונייטד וואן חאל הוציאו בקיץ הזה.

דורפן 2 בספטמבר 2014

נכון – הוא פעמיים בא אחרי עונות רכש גדולות. של ריאל ושל צ׳לסי – וירש קבוצת רכש.

אני חושב שעם כל הרצון לראות מודל כזה או אחר ואן חאל לא הובא כדי לנופף מול אוהדים אחרים. נאמר לו שיש תקציב ענק וצורך דחוף להגיע לאלופות אז הוא רכש שישה שחקנים. הוא אמר אגב במסיבת העיתונאים הראשונה שיש צרכים מסחריים. אנחנו כנראה לא ידענו את מהותם בדיוק.

ועדיין אני סומך עליו שקנה עם מחשבה מאחרי הרכישות. ואם ישנה מערכים -גם ההצמדות למערך אחד היא לא חובה.

עכשיו יש לו סגל חזק מאד, יתחיל לשחק ונראה מה יהיה. אם ואן פרסי ייפצע בקרוב תראה חלוץ שחקן בית בן 18.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

רק אסביר לגבי ואן חאל – שכתבתי הובא על בסיס קידום צעירים לא התכוונתי שיבנה את יונייטד על 11 שחקני בית,אלא על שלד של 4-5-6 שחקני בית כמו שהיה בבארסה או באיירן (11 באייאקס זה אוטופי מדי והיה מתאים אולי לפני שני עשורים וגם זה רק בסיטואציה מסויימת) ,אחרי כל הרכישות וההיפטרות משחקני בית רוב הסיכויים שברוב המשחקים של יונייטד ישחקו 2 שחקני בית,לעיתים זה יהיה אפילו 1,במקרים נדירים זה יהיה 3.בממוצע 2.זה מעט מדי.

בכל מקרה למרות שהחלון הסתיים רק לפני שעה שעתיים זה כבר היסטורייה…וכבר בלתי הפיך…עכשיו כפי שכבר ציינתי מספר פעמים בשבוע האחרון – אין יותר תירוצים.יש מאמן מהטובים בהיסטורייה ורשימת שחקנים אדירה,גם אם לא הכי מאוזנת.

ועדיין לא סולח לכם על העקיצה עם וולבק ,לפחות זה מתקזז עם העובדה שהוצאתם את די מאריה מריאל.

ולסיום – אולי אתה לא מרגיש את זה,אבל מאוד מאוד מעריך אותך,גם שבוחר ללכת ראש בראש מולך עם הדיעות שלי.שיח של הסכמה זה משעמם.

ניקו 2 בספטמבר 2014

זורק למה נדמה לך שלא יהיה פרוייקט של לפחות 4 שחקני בית?
ואן חאל מריץ את בלאקט כבר עכשיו, מינוזאי אי אפשר להתעלם, ווילסון כבר עכשיו שלישי עד שני בהיררכיה תלוי הסבת רוני וניתוח של VP.
לינגארד פתח כבר במחזור הראשון ואילולא הפציעה לדעתי היינו רואים אותו גם באותם המספרים של בלאקט. לאט לאט הולכים להשתחל להרכב ,לפחות לבחינות והתאמה, גם פריירה ועוד 3-4 שחקנים.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

ניק

כי אתה תראה שבמשחקים של יונייטד,בהרכב הפותח של ואן חאל יפתח/ו בערך שחקן בית 1 מקסימום 2 (גם זה בספק) בהרכב הראשון.אז במה יונייטד של ואן חאל תהיה שונה לדוגמה מסיטי שפותחת רק עם שחקן בית 1 בהרכב (הארט) ? או צ'לסי לדוגמה שפותחת עם שחקן בית 1 בהרכב (טרי) ? לא תהיה שונה בכלום!כי לא רק 6 שחקני הרכש החדשים אמורים לפתוח בהרכב אלא יצטרפו אליהם עוד שחקני רכש שכבר היו במועדון כמו – דה חאה,רוני,ואן פרסי,מאטה,ג'ונס,ואלנסיה והרשימה עוד ארוכה.

תנסה לחשוב על ההרכב הפותח של יונייטד כעת ולא תמצא בשום קונסטלציה יותר משחקן בית אחד (מקסימום 2 וגם זה יהיה נדיר) בהרכב הראשון,אנחנו נפתח במעקב החל משבת הקרובה,ואתה תראה בעצמך.

*בלאקט שיחק לפני שרוחו ובלינד נרכשו ויכלו לשחק.עכשיו הוא במקרה הטוב יהיה ב 16 או יפתח רק במקרה של פציעות.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

ואגב,שכולם בריאים ואין פצועים אני גם רואה לפעמים הרכבים שואן חאל יעלה על 0 שחקני בית בהרכב הפותח.סבלנות.נראה את זה במהלך השנה.

קירקגור 2 בספטמבר 2014

לא שזה באמת מדיד, אבל מתוך סקרנות – מה עושה את הכסף של סיטי יותר מלוכלך משל יונייטד?

תוהה בדרכים 2 בספטמבר 2014

את הדעה של האנשים ביונייטד על וולבק אפשר להבין מהעובדה שמכרו אותו ליריבה הישירה ו(כנראה) הגדולה שלהם על מקום בטופ 4, שהייתה נואשת לשחקן בתפקיד שלו.

אני חושב שההגעה של פלקאו היא מעשית סוף הדרך של ואן פרסי בקבוצה: הם משחקים על בתפקיד בדיוק ולעולם לא ישלימו אחד השני בצורה שתוכל להוציא את המקסימום משניהם. ראה מקרה דייגו קוסטה באתלטיקו. וזה לא נכתב לגנותו של פלקאו (לעניות דעתי בשיאו הוא טוב גם מקוסטה וגם מואן פרסי)- זה פשוט סוג השחקן הוא.

דורפן 2 בספטמבר 2014

נכון – הוא נראה גמור. אבל בגלל היחסים המיוחדים עם ואן חאל אולי תתאים לו קריירה של מחליף שנכנס לכל משחק.
לפלקאו למרות גילו יש רק 250 משחקי בוגרים. אז למרות הפציעה הוא לא שחוק למוות. אין סיבה לא לקבל ממנו ארבע שנים.

תוהה בדרכים 2 בספטמבר 2014

"גמור" זו מילה חזקה. אולי הוא פשוט צריך אתגר חדש. הוא עזב את ארסנל ובא ליונייטד בשביל להתחרות על תארים. הוא זכה באליפות שלו וכנראה אין לו את הרצון והאנרגיה לבזבז את השנים האחרונות בטופ בקבוצה בבנייה.

צריך לזכור שהוא לא איזה צ'אבי, סקולס או פירלו- הוא לא זכה כמעט בתארים לאורך הקריירה.

דורפן 2 בספטמבר 2014

עד לפני כמה שנים ברצלונה וריאל היו קולטות את הסקוררים מאנגליה קצת אחרי שיא הקריירה – כמו הנרי וואן ניסטלרוי. אבל עכשיו לאן יילך? האופציה היחידה נראית איטליה אבל נראה שלקבוצות שם אין כסף לפיסטוקים.

תוהה בדרכים 2 בספטמבר 2014

אי אפשר להשוות את הנרי לואן פרסי. הוא היה קצת בירידה בזמן המעבר, אבל הוא עדיין אחד השחקנים הטובים באירופה בתפקיד שלו ושם הרבה יותר גדול מואן פרסי.

לאן הוא יכול לעבור? תלוי בדרישות המשכורת וסכום ההעברה. אולי גרמניה.

no propaganda 2 בספטמבר 2014

שאלקה נראית לי מתאימה.

דניאל אחר 2 בספטמבר 2014

יכול לחזור לארסנל, כמובן

תוהה בדרכים 2 בספטמבר 2014

רונן,

האם קין ורובסון לא היוו בשעתם את שיא ההעברות לשחקן בריטי?

יונייטד תמיד הוציאו הרבה כסף, פשוט זה היה יותר על שחקנים מקומיים כך שזה אולי נתפס פחות כביטוי של רכש נוצץ.

הם קנו שחקן כמו אנדי קול מיריבה ישירה באמצע העונה.

דורפן 2 בספטמבר 2014

כשהקבוצה הכי עשירה שוברת את שיא ההעברות המקומי אולי ארבע או חמש פעמים ביותר משלושים שנה זה לא המון. עיסקת רובסון הייתה מאד זוהרת -וגם הקבוצות האיטלקיות רצו בו.

ראיתי שאחרי עיסקת די מאריה שבעת הרכישות היקרות בהיסטוריה של אנגליה מתחלקות בין חמש קבוצות ולאף קבוצה אין יותר משתיים. אז יונייטד עשתה את חלקה אבל לא שלטה בשוק לבדה.

אנדי קול לא נרכש מהיריבה המרכזית. ניוקאסל סיימה שישית אותה עונה ויונייטד שניה לבלקבורן. שהייתה אז הקבוצה הכי עשירה.

אבל העיקר – הובאו שחקנים יקרים – אבל לרוב שחקן אחד יקר מקסימום לעונת רכש והיתר צרכים. כזה מסע רכש – שישה שחקנים שכנראה כולם בהרכב – לא היה דבר כזה.

תוהה בדרכים 2 בספטמבר 2014

מה היה מקור הכסף בשנות ה80- כסף פרטי או הכנסות טבעיות?

דורפן 2 בספטמבר 2014

של יונייטד תמיד הכסף שלה.של בלקבורן ג׳ק ווקר.אחרי בלקבורן ניוקאסל הייתה הכי עשירה עם ג׳ון הול. אני זוכר גרפיקה לפני משחק העונה – הסגל של יונייטד נבנה ב-30 מליון פאונד ושל בלקבורן בכמעט 50. כלומר שני ההרכבים פחות מגארת׳ בייל.

אגב – הבעלים של ליברפול בימי הזוהר שלה היה מיליארדר שבכל העולם היו פחות מעשרה מיליארדרים בפאונדים. אבל בתקופה ההיא לא דיברו על הדברים הללו כמעט.

תוהה בדרכים 2 בספטמבר 2014

אתה יכול מיליארדר כבד ולא להוציא כסף. האם התקציב של ליברפול באותה תקופה היה גדול משמעותית משל המתחרות?

ואגב, לאן המיליארד ההוא נעלם?

דורפן 2 בספטמבר 2014

זו משפחת מורס – הם לא נעלמו – נשארו עם איזה מיליארד אבל הם לא מיליארדרים עולמיים.

אגב במושגים של זמננו זה היה לא חוקי כי תקופה מסויימת הם החזיקו גם באברטון והם גם החזיקו ברשת הימורים – ליטלוודס – ללמד אותך כמה דברים היו יותר תמימים אז.

לפעמים הם מימנו – דלגליש היה שיא ההעברות והם מימנו לו מסע רכש מאד נוצץ – בירדסלי, בארנס ופול וולש כשהפך למנג׳ר.

לא יודע מה היו התקציבים. אבל לפני חוק בוסמן כשאתה לא חייב למכור והשחקן יכול ללכת לחפש את החברים שלו – עולם שונה לחלוטין.

גיל 2 בספטמבר 2014

באיחור של חצי שנה כולם מבינים עכשיו שהמאמן היה רק שעיר לעזאזל של ההנהלה. ובלי קשר, מהפיכה כזו גדולה בקבוצה שרק לפני שנה וחצי היו אלופים לא זכורה לי בקבוצה מליגה גדולה. והמהלך הזה באמת רק מגדיל את האגדתיות של פרגוסון.

דורפן 2 בספטמבר 2014

לא מגדיל….. אולי ממחיש.

גיל 2 בספטמבר 2014

אתה צודק אבל אני חושב שבתודעה של אנשים מסוימים הוא יגדיל כי לקחו אותו ואת ההישגים שלו כמובנים מאליהם.

Danny - Long Island 2 בספטמבר 2014

מה אתם דואגים לכסף כל הזמן. הגלייזרים הוציאו את הארנק, LVG קבע את מי להביא ואת מי למכור! למה זאת בעייה. לפני חודש שמעתי על קמצנות. LVG בונה קבוצה חדשה, כל הכבוד על היכולת שלו להביא ולהכתיב שינוי כה מהיר וחד. מצפה לעונה טובה, יש מספיק כשרון להצליח בליגה

יאיר אלון 2 בספטמבר 2014

לגבי זה שואן חאל קבע את מי להביא זה באמת מעניין. שואו והררה הגיעו מוקדם מאוד כששניהם סומנו חזק מאוד על ידי המועדון כבר בקיץ שעבר ולמעשה הגיעו כשואן חאל היה עדיין עם נבחרת הולנד. יכול להיות שיש כאן עסקאות שנסגרו לפני חלון העברות וההולנדי קיבל את הגעתם כעובדה מוגמרת.

לגבי שינוי חד ומהיר, מעניין אם סופרים את השלושה חודשים שואן חאל דיבר עליהם מפתיחת מחנה האימונים או מעכשיו… :D

דורפן 2 בספטמבר 2014

הוא סקאוט בינוני רק אם ההגדרה שלך שמועדון היה צריך לקנות כל שחקן שמועדון אחר הצליח לקנות. וכל הצלחה של מועדון אחר היא ברמת ״פשלה״. נדמה לי שאברה, וידיץ׳, רונאלדו ושורה ארוכה של שחקנים נתנו החזר טוב על הכסף. אחוז ההצלחה-כשלונות שלו הוא די חסר תקדים.

גיל 2 בספטמבר 2014

ואגב, לגבי החורים שעדיין קיימים כנראה שבכל זאת הראו איפוק ולא רצו לשבור את הקופה על שחקנים מסוימים או להתפשר על אחרים. אפשר לחכות לחלון ההעברות הבא או לקיץ הבא. לא חייבים לסתום את כל החורים במכה אחת.

Z 2 בספטמבר 2014

אכן עצוב לראות את וולבק עוזב, דווקא הוא מהיחידים שקיוויתי של.ו.ג ישאיר וילמד דברים.

אלעד 2 בספטמבר 2014

לפעמים צריך רבולציה ולא אבולוציה.
ניסינו לשכך את הטראומה של עזיבת פרגי עם "תואם", אבל התברר שמויס בפאניקה שבה ניהל את הקבוצה רק העצים את המשבר.
טוב שנחתך כי היינו בדרך הבטוחה לשנים ארוכות של בינוניות איתו.
והשחקנים, כמו שנכתב כאן, רובם איכזבו גם את עצמם. בטוח שיש בינהם כאלה שבנסיבות אחרות היו מצליחים להוכיח שהם ראויים.
ועדיין צריך לתת זמן להתייצב. הלוואי וזה יקרה ב3 חודשים שlvg נתן לעצמו. לטעמי זה ייקח יותר ומקווה שתהיה הסבלנות

אריק 2 בספטמבר 2014

רונן. הכמות זה בסדר גמור, ליברפול הביאו 9 שחקנים למשל, כשיונייטד משחררת כל כך הרבה זה הכרחי ותריך עוד שניים – בלם ומישהו לתפקיד הסטרוטמן, מי שזה לא יהיה והם יגיעו בינואר או בקיץ הבא שבו לא יביאו 6 שחקנים חדשים אלא 2-3. סביר לאור המצב. הבעיה היא בעיקר במחירי הקניה והמכירה, אבל גם זה תלוי מצב רגעי.
שתי נקודות:
פרגי היה מנגר עצום כמובן, הגדול מכולם, אך היה סקאוט בינוני מאוד. כך חמקו להם – קומפני, מודריץ, רודריגז,סנצס, ואחרים שהוצאו למועדון ונקנו יאנגים וגונסים.
ונקודה שניה – האם רוני צדק?
הוא טעו שיונייטד לא קונה שחקנים על מנת להתמודד עם ריאל ברסה ובאיירן והפער רק גדל… היה בזה הרבה.

אופיר 2 בספטמבר 2014

אני לא מבין בל כך את הצניעות המעושה של אוהדי יונייטד כאן, ש-"מקווים שזה יספיק כדי לחזור לטופ 4".

אחרי מסע רכש בהיקף חסר תקדים שכזה, כל מועדון היה מגדיר את היעד שלו כאליפות + צ'מפיונס. אין לכם צ'מפיונס על הראש, אז אתם אמורים לקחת את הליגה בהליכה, וזה בדיוק הסטנדרט לפיו אמור ואן חאל להמדד.

בני תבורי 2 בספטמבר 2014

אה כן, בהליכה, כי צ'לסי למשל עם כל הסגל שלהם רק גירדו בקושי את מלוא הנקודות מתחילת העונה…

אופיר 2 בספטמבר 2014

בני, צ'לסי וסיטי קבוצות חזקות מאוד עם סגל מפואר, אבל (א) אלה רק 3 המחזורים הראשונים, ו-(ב) כשאתה מביא את פאקינג פלקאו ודי מאריה, אתה לא מספר סיפורים על טופ 4. אני לא אומר שהם בהכרח יקחו אליפות – אחרי הכל רק אחת יכולה לנצח – אבל לזה הם צריכים לשאוף, בלי לגמגם ובלי להתייפיף, ועוד בשנה הזאת.

ערן (המקורי) 2 בספטמבר 2014

מסכים שאליפות וצ'מפיונס הם השאיפות האמיתיות של מי שהביאו את הכוכבים, ומהניסיון של השנה האחרונה, הם לא יהיו סבלניים במיוחד ויתנו לואן-חאל את 3 חודשי "למידת השיטה" שביקש (3 חודשים חלשים באנגליה עשויים לאמר שנגמר גם חלום 4 הראשונות, כפי שהיה אצל מויס).
במובן הזה, פיטורי מויס – שקיבל בירושה סגל מוגבל מאד ובעלים חסכניים מאד בשנה שעברה – עשו נזק גדול כי שינו את רמת הסבלנות של המועדון.

אופיר 2 בספטמבר 2014

מרגע שיצאתם למסע הפזרנות הזה, אין יותר דרך חזרה למה שאתם קוראים "רוח המועדון". אתם עכשיו באותו ה-pool עם צ'לסי, סיטי, מדריד, בארסה ו-פ.ס.ז'. – מועדון ה-Big Spenders, והציפיותלחצים בהתאם. לא, זה לא אותו הלחץ שפרגוסון היה צריך להתמודד איתו, ובמובן מסוים הלחץ עליכם (על המנג'ר) גדול יותר מאשר על חברי המועדון האחרים, כי יש כאן מטרת רווח אמיתית ולא שעשוע של אולישייח'.

דורפן 2 בספטמבר 2014

אין דרך חזרה ויונייטד צריכה להפוך למועדון ששואף לאליפויות?

fred the red 2 בספטמבר 2014

צודק. קל זה לא יהיה והפסדנו 7 מ-9 שהיינו אמורים לקחת אבל כולם יאבדו נקודות וסיטי כבר הפסידו בבית לסטוק ככה שפחות מטופ 2 אחרי כזה מסע רכש ועם מאמן בקליבר כזה ייחשב ללא מספיק טוב.

יוסי מזרחי 2 בספטמבר 2014

לא בהליכה, אבל בוודאי כמתמודדת מרכזית. פחות מזה זו הצטנעות לא אמיתית ולא במקומה.
ולמי שמודאג בגלל "הפער האיום" ( הכל בעיני המתבונן) כדאי לו שירגע. כבר הצלחנו להפסיד פער של שמונה נקודות, שישה מחזורים לסיום.
ועל שחרורו (הזמני) של וולבק עוד נצטער, וטוב שזו רק השאלה. נחזור לזה עוד בהמשך.

אופיר 2 בספטמבר 2014

יוסי, אלא אם לא הבנתי את הסרקזם – זו לא השאלה.

יוסי מזרחי 2 בספטמבר 2014

אופיר ואריק.
לא היה כאן סארקאזם. סתם טעות שלי.
חשבתי שמדובר בהשאלה וטעיתי.
עוד נצטער על המהלך האחד הזה, ומי כמו וונגר שידע להביא את וולבק למיצוי הפוטנציאל.
האמת? זה הרגע היחיד שבו אני מרגיש צער אמיתי. כל שאר העוזבים מצויים במתחם הוויכוחים. מכירת וולבק משמעה נטישת אחד המאפיינים של יונייטד, לא פחות מכך.
.
ובאשר להתמודדות.
כולו מחזור שלישי. יש פער של שבע נקודות, אבל מי שאומר שבמצב הנתון הזה ערב המחזור הרביעי, שיונייטד לא צריכה להיות או לא צריכה לראות את עצמה כמתמודדת מרכזית, לא אומר אמת.
שבע נקודות זה כלום בעונה נתונה כזו, כשכל המתמודדות האחרות(מי באמת ומי בעיני רוחה) משתתפות בצמפיונס כשיונייטד נחה, זו נקודת פתיחה נוחה ואפשרית מאוד.
אם זה יקרה,זה סיפור אחר. כאן נראה מה יביא המאמן ואיך ישתלבו החדשים, כולם שחקנים מנוסים ולא מישהו שבא ממה שקרוי אצלנו בטעות ובציניות "האקדמיה".

אריק 2 בספטמבר 2014

יוסי. וולבק לא זמני. סופי בהחלט.
לא נקח השנה, צריך לחזור לטופ 4 ושנה הבאה לנסות ולזכות

סימנטוב 2 בספטמבר 2014

מולסטין (וולבק, ופלקאו, 3-5-2, בלינד, והרננדז)
https://www.youtube.com/watch?v=_X_qEhQ6xlQ

גיל 2 בספטמבר 2014

וודאי שהשאיפה היא אליפות אבל לא בהכרח ריאלי השנה. שנה הבאה בוודאי.

אריאל גרייזס 2 בספטמבר 2014

לשניה נבהלתי כשחשבתי על ההגנה שלנו צריכה להתמודד עם די מאריה, רוני ופלקאו, ואז נזכרתי מי אמר לשמור ביונייטד על סטרלינג, סטארידג' ובאלוטלי.
בקיצור, מסע רכש קיצוני ולא מאוזן שמעלה את הציפיות והלחץ באולד טראפורד. מעניין שעכשיו מדברים על ארסנל ויונייטד כיריבות על המקום הרביעי, חתיכת הנמכת ציפיות.
כמו שכתבתי בפייסבוק – בתמונה הזאת חסר איקס אחד, האיקס הכי מרכזי. פרגוסון היה הדיפרנס מייקר של היונייטד, לא אף שחקן זה או אחר. ואן חאל הוא לא פרגוסון, הגם שהוא מאמן טוב מאוד. מה שבטוח, יהיה מעניין

ערן (המקורי) 2 בספטמבר 2014

+1

אביאל 2 בספטמבר 2014

תוהה – מה הרכש הכי יקר של מוריניו ? בכל הזמנים, בכל הקבוצות ?

דורפן 2 בספטמבר 2014

יחסית לתקופה אני חושב ששבצ׳נקו שהיה שיא ההעברות בבריטניה כשהגיע. אבל כמובן שזה ממחיש את העובדה שלא הוא מי שבנה את הסגל ברוב הקבוצות שאימן.

no propaganda 2 בספטמבר 2014

שבצ'נקו וויליאן כל אחד מהם 30 מיליון פאונד.

חוץ מהם היה את קואנטראו ומודריץ ב30 מיליון יורו ובזמנו דרוגבה ואסיין ב25 מיליון פאונד.

דורפן 2 בספטמבר 2014

נכון – הוא בא בקיץ אחרי מסע רכש של 12 שחקנים בצ׳לסי ובקיץ אחרי שנרכשו רונאלדו וקאקה ובנזמה. אז אפשר כמובן להגיד לזכותו ״ידע להסתדר עם מה שיש״ או להגיד ״הגיע לסגל שכן היה מלא בשחקנים מהרמה העולמית הגבוהה״.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

שבצ'נקן עלה 40 מיליון פאונד והוא הרכישה הכי יקרה של מוריניו אי פעם,הרכישה השניה הכי יקרה שלו אי פעם זה קוסטה השנה ב 34 מיליון פאונד

יחד עם זאת,כמו שרונן ציין,הוא הגיע פעמיים לקבוצות מוכנות כמו ריאל (שעשתה את הקיץ המטורף ב 2009 והוא הגיע ב 2010) ולצ'לסי .

אביאל 2 בספטמבר 2014

זו בדיוק הנקודה, הרבה מאוד מאמנים ביזבזו הרבה יותר כסף מאשר מוריניו פר שחקן – אי אפשר להאשים את מוריניו בבזבזנות או ראוותנות בשוק ההעברות, בצ׳לסי בקנדציה הראשונה הוא עשה הרבה קניות בסדר גודל בינוני-גבוה וגם השנה אפשר לראות קניות בסכומים שהם סבירים יחסית בשוק ההעברות הנוכחי ובטח מול שאתה מקבל.

זורק – שלושים מיליון פאונד, לא ארבעים. הקנדציה שלו באינטר מחזקת דווקא את העובדה הכי חשובה אצל מוריניו הוא יודע לקחת שחקנים ולרוב להוציא מהם את המקסימום, אינטר היא הדוגמא המובהקת והוא עוד לקח טרבל בשנה בה הכוכב הגדול שלו (איברימוביץ׳) נמכר.

אמיר המקורי 2 בספטמבר 2014

טור מדוייק של בעל הבלוג לצערי ולצער היונייטד כמועדון באיחור של שנתיים ימים,כל הבעיות בעטיין בוצעו המהלכים האחרונים ידועות ומוכרות תקופה ארוכה מאוד רק שלא טופלו.
כבר כשנתיים ויותר אנו טוענים כאן בבלוג(הכול מתועד)כי זה סגל בעייתי מלא בחורים ובשחקנים בינוניים שאינם מתאימים לרוח המועדון או לדרישותיו.
אין בי צער על מי שהלך(גם את סמולינג,גונ'ס,אבנס ורפאל הייתי משחרר בחפץ לב),חבל לי עבורם ועבורנו שלא ניצלו את ההזדמנויות הרבות מידי שניתנו להם.
אני תקווה שעתיד הקרוב/הרחוק יגיע גם בלם בשיעור קומה כפי שהורגלנו לאורך השנים אבל בזה אני רוצה שייסתיים מסע הרכש המפואר.
מקווה שביונייטד ישכילו לגדל את דור הזהב הבא באקדמייה,הביאו לנו את תואמי בקס,גיגס,סקולסי ונהיה שבעי רצון עד מאוד!

רוני יעקוב 2 בספטמבר 2014

קשה מאוד להבין את התלונות של אוהדי היוניטד פה
בעונה שעברה המשכתם בדרך פרגי והתרסקתם לרסיסים,אפילו אוהדי ליברפול צחקו עלכם,זה עדיף?
סוף סוף ההנהלה פועלת כמו ריאל מדריד,מביאים מאמן גדול וזורקים כסף גדול לבעיה והיא מסתדרת
אתם מעדיפים להפסיד לברנלי?

תומר חרוב 2 בספטמבר 2014

גילוי נאות: אני מת על דני וולבק ואני לא אוהד יונייטד. לדעתי הוא שחקן מאוד חשוב במערך של קבוצה, הוא אמנם לא נוצץ אבל אתה יודע שהוא ישיג את הכדור גם כשתשלח אותו מההגנה וגם כשהוא אצל היריב, הוא יכבוש את השערים שלו כי הוא יודע להיות שם. במידה רבה הוא מזכיר לי את אינזאגי, אמנם פחות סקורר אבל הגדולה של אינזאגי הייתה בלחץ הבלתי פוסק ובתשוקה שלו להיות תמיד במקום הנכון ויהי מה. עד שלא ראיתי את אינזאגי באצטדיון לא הבנתי למה אוהבים אותו כל כך, הוא לא מפסיק לרוץ אחרי הכדור. לוולבק יש את אותה התכונה והוא פיזי יותר. לדעתי ארסנל שיחקה אותה.

תומר חרוב 2 בספטמבר 2014

ועוד משהו, כשקיבל את הצ'אנסים שלו בעונה שעברה הוא די החזיר. המשחק הטוב של יונייטד מול באיירן באלופות רשום הרבה על שמו.

עילאי בעל הטיפ 2 בספטמבר 2014

כל מה שאני זוכר מוולבאק זה נפילות והחלקות אחרי שהוא עובר שחקן, החמצות/מצבים יפים ואת הגול מול ריאל.

זה לא מספיק

Yair 2 בספטמבר 2014

אנשים נתפסים לכמות השחקנים שהגיעו כאילו יונייטד הכפילה את הסגל, אבל מה לעשות שעזבו כל כך הרגה שחקנים? רציתם צעירים? אז עכשיו יש 3 חלוצים ולא 4 לפני ווילסון, ולבלאקט יש פחות או יותר מקום בהרכב עד כה.
כשואן חאל אמר שיקדם צעירים הוא לא התחייב לקדם את הצעירים שבא לכם שהוא יקדם, הסגל יותר מוכשר ופחות מעובה עכשיו, אי אפשר לשחרר כל כך הרגה שחקנים כמו יונייטד שחררה העונה מבלי לקנות כמה.
ולגבי המחירים, דין 30 מיליון היום הוא לא דין 30 מיליון לפני עשור, תיישרו את הסכומים מבחינת הזמן בו הם הוצאו ותראו ש״מסע הרכש״ הזה לא כזה יוצא דופן לעומת העבר

כץ 2 בספטמבר 2014

אומר את האמת, מפריעה לי ההלקאה העצמית של חלק מאוהדי יונייטד שמגיבים כאן על כך שאיבדנו את הדרך ורכשנו שחקנים לעמדות שאנחנו לא צריכים. הדבר מזכיר לי את העמדה של השמאל הקיצוני בזמן שאנו נלחמים מול אויב שמנסה לפגוע בנו כאשר הוא מתלונן על כך שאנחנו משתמשים ביותר מדי כח ושאנחנו לא הומנאיים מספיק.

אני אוהד יונייטד עוד בטרם ימי קאנטונה העליזים ואלה היו ימים מאוד עצובים את זה יגיד לכם כל אוהד יונייטד בזמנים ההם.

לכן, מאז שיונייטד עלתה על דרך המלך מבחינה פיננסית תמיד שאלתי את עצמי, למה הקבוצה לא רוכשת כוכבים ברמה עולמית, בזמן שקבוצות כמו ריאל ומילאן בזמנו רוכשות את השחקנים הכי טובים וזוכים באליפויות ובגביעי אירופה.

נכון שיש את הטענה שליונייטד יש את הדרך שלה, של פיתוח צעירים ומאמן שעובד שם מעל 20 שנה. נכון שזה נורא רומנטי לראות צעירים שגדלו במועדון ומצליחים לזכות איתו בתארים (לצערי הדבר הפך לנדיר ביותר), אבל, אשאל את המגיבים, האם לא הייתם מעדיפים שנזכה בעוד כמה גביעי אירופה ואליפויות??

ההנהלה של יונייטד החליטה לעבוד בצורה הגיונית לגודל הפיננסי שלה – יש מספר מתחרות והגיע הזמן לחסל את התחרות בכל דרך שיש. באיירן עושה את זה בהצלחה רבה בגרמניה, ריאל ובארסה עושות אותו הדבר בספרד, מכבי ת"א עושה את זה בארץ.

דרך אגב, אין הדבר מונע מצעירים מוכשרים לעלות מהאקדמיה. בתנאי שיהיו מוכשרים. כפי שרונן אמר, שחקן בית זה לא אומר שידרשו ממך פחות, אלא ההיפך, ידרשו ממך הרבה יותר, במיוחד בשעת משבר. כולנו ראינו מה קרה לשחקני הבית בשעת משבר שנה שעברה ובמחזורי הפתיחה השנה.

משה 2 בספטמבר 2014

התואר הראשון שואן חאל נפטר ממנו העונה הוא התואר גאון. אם הדרך (הגאונית ) שלו היא לשפר את הקבוצה באמצעות גאלאקטיקוס מעל 200 מיליון דולר, אפשר היה לבצע את זה גם עם מאמן פחות נפוח ומלא בעצמו.

זורק מילה 2 בספטמבר 2014

200 מיליון דולר???הרבה הרבה יותר

http://www.transfermarkt.co.uk/manchester-united/transfers/verein/985/saison_id/2014

יונייטד הוציאה בקיץ הזה 170 מיליון פאונד=215 מיליון יורו=281 מיליון דולר

משה 2 בספטמבר 2014

צודק, התכוונתי ליורו, על אחת כמה וכמה.

edgecator 2 בספטמבר 2014

פוסט מדויק.

מאז העזיבה של פרגוסון אני טוען שיונייטד צריכה להתחיל "להתלכלך" בשוק ההעברות. לא חשבתי שמויס הוא המאמן המתאים – אבל עם הסגל שהוריש פרגי, אף אחד לא יכול היה להוביל אותנו רחוק מדי. מצד אחד, אני שמח לראות שזה קרה, גם אם משיקולי אדידס ואחרים, כי זה פשוט מה שצריך היה לקרות. מצד שני, הסכומים מופרכים ממש עבור מה שקיבלנו, ואני חושב שבאותן הוצאות אפשר היה לעשות יותר.

בקשר לדיון לגבי הטופ 4 – אני חושב שזו צריכה להיות המטרה, כי מדובר דה פקטו בקבוצה חדשה שעוד צריכה להתחבר. למרות הסכום הגבוה, לא עסקינן ממש בגלקטיקוס אלא בסגל לא מאוזן. הניצוץ ההתקפי יחד עם הניסיון והיכולות של ואן חאל צריכים להחזיר אותנו לצ'מפיונס, זו באמת המטרה המינימלית. אליפות כמובן צריכה להיות יעד מוצהר, כי זו יונייטד אחרי רכישות מטורפות. אבל צריך להישמר פער סביר בין ההצהרות לבין הציפיות הריאליות.

ליאב 2 בספטמבר 2014

שימו לב לנתון הבא: גם לאחר המכירות וההשאלות, הסגל מורכב מ-34 שחקנים. 34 שחקנים לעונה של ליגה (וגביע) בלבד. יש יותר מדי שחקנים (ולא משנה אם מחבבים אותם או לא) כמו אנדרסון, קלברלי, רפאל ודה סילבה שיראו בעיקר את היציע. זה חבל. חבל על הכסף הרב שנשפך על שחקנים שלא הצליחו להשתחרר מחוזיהם ובעיקר חבל על הקריירות שלהם (במיוחד של קלברלי שהוא שחקן בית, וזה לא משנה שהוא אינו אהוב במיוחד על ידי חלק מהאוהדים).

לדעתי, הסיפור האמיתי של אתמול הוא וולבק. כן, וולבק ולא פלקאו. דורפן כתב בצורה יפה שניקוי האורוות מגיע לאחר ששחקנים טובים נכשלו. וולבק הוא שחקן בסטנדרט של פיל נוויל וניקי באט. הוא לא צ'אדוויק או דארון גיבסון ולכן חבל שנמכר ליריבה ישירה. השחקנים אליהם השוויתי אותו עזבו את יונייטד לקראת גיל 30 ולדעתי שחקן כמוהו היה יכול להישאר בהחלט כחלוץ שלישי/ רביעי. אתן לוונגר את הקרדיט על הבחירה לתת בו אמון.

אז איך באמת ואן חאל ישחק? ימשיך לדבוק בנסיון להטמיע את שיטת ה-3-5-2 או שיחזור למקורות? האמת שזה בעיקר קשור לאמון שהוא נותן בשחקנים שנשארו. אם זה יהיה 3-5-2, אז סביר להניח שזה יהיה בסגנון הזה:

דה-חאה
ג'ונס-רוחו-שואו/בלינד,
די מריה-הררה-קאריק/פלאייני-מאטה-רוני
פלקאו-ואן פרסי

4-4-2 נראה לי קצת ייתר/ יספסל את מאטה.
דה-חאה
ג'ונס-סמולינג/אוואנס-רוחו-בלינד/שואו
די מריה-הררה-קאריק/מאטה-רוני
פלקאו-ואן פרסי

הולך להיות מעניין

אוהד 2 בספטמבר 2014

ת'אמת,שבתור אוהד מנצ'סטר מילדות,אני עדיין לא יודע איך לעקל את השינויים שעבר המועדון בקיץ..סה"כ לאחר עונה איומה וכבוייה הקבוצה יצאה למסע רכש ושיחרור שחקנים (כולל ילדי פרגוסון),מה שאמור לתת לנו מאין זריקת עידוד או לפתח לנו חזרה ציפיות על אליפות או לפחות טופ 4…אבל,ולצערי זה אבל די גדול ומשמעותי(לפחות לנקודת מבטי),היום באמת אפשר לציין את תום "עידן פרגוסון",ואני מסכים עם כל מילה שכתבת לגבי זה.מעבר לזה,לפחות אצלי גם "רוח המועדון" של יונייטד,שהבדילה אותה מכמעט כל המועדונים באירופה נפגעה באורך אנוש..שיחרור שחקני בית(לראות את וולבק עם חולצה של ארסנל – הזוי בעיניי,וגם די כואב),מסע רכש של כוכבים כביכול במחירים שהקבוצה לא הייתה רגילה להוציא,ושידור הלחץ מאי ההחתמות…(יש לי תחושה שסוכני השחקנים שחתמו במנצ'סטר הקיץ היו בעצמם די מופתעים מהדילים שהשיגו).מה שעוד מעלה הרבה סימני שאלה לעתיד,הוא זהותם של שחקני הרכש הדרום אמריקאים…אני עדיין מתעורר מסיוטים בלילה לפעמים מהופעותיהם של ורון וטבס במדי הקבוצה,וזה עוד בכלל לפני שהזכרתי את פורלאן,אנדרסון וקלברסון…משהו לא עבד שם,מקווה שהשתנה..ועכשיו תחושת דה ז'ה וו,רוחו,די מריה,פלקאו…נקווה לטוב בגיזרה הזאת.מה שגורם לעוד יותר אי נוחות ופגיעה באותה "רוח המועדון",היא הביקורות הפומביות של שחקני עבר(השייכים לדור פרגוסון ובעלי תפקידים היום)על התנהלות ההנהלה בכל הנוגע למהפכת הסגל..אז עכשיו רוחות עזות של שינוי מרחפות מעל "טראפורד קשישא",והפסל של סר.אלכס נשאר תקוע וצופה בשינויים…מעניין מה הוא חושב,הלוואי שנחזור לטופ כמה שיותר מהר,אבל למועדון הזה שאנו אוהבים חשובה מאוד גם הדרך,הרי זה מה שמיוחד בנו,תנו לואן חאל לעבוד,בלי לחץ(לא להרגיזו הוא כנראה קצת לחוץ),שימשיך לטפח שחקנים צעירים,ינוזאי,ווילסון,בלאקט נראים עתיד לא רע וברור שצריכים עוד ליטושים,ובתקווה לעוד כמה ניצוצות מהאקדמיה,בשיתוף עם רכש נקודתי שבאמת צריך ואנחנו חזרה בעיניינם,בתקווה….

בתקווה לעונת מעבר חיובית!

אחד 2 בספטמבר 2014

מהפוסט משתמע כאילו מכירת השחקנים מהווה מעין עונש עבורם על הכישלון, אבל האמת היא שכולם עברו לקבוצות טובות מהיונייטד, שגם משחקות בליגת האלופות, כך שהם רק הרוויחו מהעניין.

יואב 2 בספטמבר 2014

אני שם לב שמאד חשוב לחלק מהמגיבים פה לטעון בלהט שיונייטד הפכה להיות בלה בלה בלה וכבר לא נוכל(אוהדי יונייטד) להתגאות במורשת שלה.
אני מוצא את זה מוזר כי אף מועדון אחר לא ממש מעניין אותי כדי לנסות לטעון נקודה בעיניינו. לטוב או רע.

אוהד 2 בספטמבר 2014

רוב הטוענים הם אוהדי יונייטד…
ורובם גם מגיבים על קבוצות אחרות בפוסטים אחרים.

לגופו של עניין, אני בכלל לא חושב שיש דבר כזה רוח או מורשת המועדון.

עד תחילת עידן פרגוסון לא היה מקובל לפטר מאמנים כמו היום, ולכל הקבוצות היה את אותה ה"מורשת".
להזכירך, גם פרגוסון היה במרחק משחק מפיטורין ורק לאחר מכן הוא הצליח לשנות את פני המועדון. אם היה מפוטר, אז כבר אז המורשת היתה שונה?

מורשת המועדון נמדדית כאשר מפסידים ולא כאשר מנצחים. זכורה לי קבוצת כדורסל בישראל, שגם לה היתה מורשת מועדון והיא לא מפטרת מאמנים.
כמובן שאותה קבוצה לקחה 99% מהאליפויות, אך ברגע שהתחילה חריקה קטנה אז גם אצלה נעלמה מורשת המועדון והמאמן פוטר.

באבא ימים 2 בספטמבר 2014

לא יפה יואב –

ראשית, טענות כאלה הגיעו מאוהדי יונייטד עצמם.

שנית – אני זוכר לפחות מועדון אחד שעניין אותך לטעון נקודות בעניינו.

יואב 2 בספטמבר 2014

חלקם הגדול לא אוהדי יונייטד.
אין לי וויכוח מהותי על עניין המורשת. ואם כן, אעשה זאת עם אוהדי יונייטד אמיתיים.
דווקא לא אוהדי ליברפול הם אלה שמגיבים.
אפשר לספור על שלוש אצבעות(אולי) תגובות שלי על הפוסטים של ליברפול.

גלן 2 בספטמבר 2014

גם אני מעדיף את יונייטד ואוהדי יונייטד כמו פעם. כל הברברת של פעם הוציאה ממני את כל הטוב והרע שיש. ובאמת הכותרת על האקסודוס מתקשרת לי לימים עברו ולזה שבן גורייון טעה (ולא בפעם האחרונה) כי אין 'יונייטד אחרת'.

א.לוי 2 בספטמבר 2014

הלו???? לא אמרנו שהביטאון שאתה כותב בו זה לא באמת עיתון?

קורא 2 בספטמבר 2014

כולם כל הזמן יורדים על מחלקת הנוער של היונייטד שלא גידלה עוד דור כמו גיגס, סקולס, בקהאם והנווילים. ובכן, הסטטיסטיקה מתיישרת, לא כל שנה גדלים שחקנים באיכות הזו, ברוב השנים גדלים שחקנים שהם ברמה בינונית פלוס שעם מנג'ר כמו פרגוסון גם יכולים להיות שחקני הרכב ראויים, אבל עם מנג'ר פחות טוב הם פשוט נשלחים לקבוצות אחרות, זה הכל. לברצלונה נולד דור מוצלח אבל מאז גם הם מחפשים כשרונות כמו כולם. לגדל שחקן כמו מסי, או כמו רוני, או כמו כריסטיאנו רונאלדו זה לזכות בלוטו, ולא זוכים בלוטו כל יום.

מעבר לזה, כל הרכישות של יונייטד השנה היו במקום, והשחקן היחיד בעונה שעברה שנתן משהו (וגם השנה היה בין השקחנים הסבירים היחידים) הוא רוני, ולכן לדעתי דווקא ואן פרסי הוא זה שצריך לחשוש למקומו על רקע הרכישות האחרונות.

אריק 2 בספטמבר 2014

בקיצור לא רצו את מוריניו כי הוא בחיים לא היה נותן לקרקס הזה לקרות. ועוד קניתם את הספין שלהם.
לא הייתי אומר שיונייטד היא מעתה במועדון הפזרניות בגלל קיץ אחד. לפני שבועיים כולם קיטרו ל הגלייזרים שהם קמצנים…
אם יונייטד יתחליו להתחרות בחלונות הקרובים עם הפזרניות או אם לא, ימים יגידו. חלון אחד ושתי רכישות לא משנות את התמונה כולה.

אביאל 2 בספטמבר 2014

אריק – זו תופעה ידועה שאתה ממחיש היטב כאן, הצביעות בנוגע למוריניו – יגידו שאין לו יחסי אנוש (המצאה מוחלטת) ושהוא מפרק מועדונים (עוד המצאה, בנה את צ׳לסי לעשור, ריאל בשנה אחרי לקחה את ליגת האלופות) ומביאים את גדול המאמנים עם יחסי האנוש הבעיתיים והוא ואן חאל, אין מועדון שהוא עזב בצורה טובה ושקטה.

אומרים שמוריניו בזבזן, לא מגדל, רק קונה וכו׳ וכו׳ ובסוף עושים את אותו הדבר וגם בצורה לא הכי חכמה.

אבו צ'יצ'ריטה 2 בספטמבר 2014

אני לא מבין למה קונים כל כך הרבה ולא רוכשים אותי. שמונה פאונד ואשחק בכל תפקיד

סימנטוב 2 בספטמבר 2014

יקנו חולצות שלך?

נובלס כחול 2 בספטמבר 2014

כואב הלב על וולבק ,שיכל להיות שחקן ספסל טוב אצלנו.

אני מניח שקין אוכל את עצמו עכשיו http://youtu.be/Tj72wS-BVhY

סימנטוב 2 בספטמבר 2014

כן

Comments closed