הפעם מדריד. ולא בנקודות

ריאל בנויה למשחקים הגדולים

marcelo

1. כתבתי בעיתון שלהערכתי ברצלונה השקיעה במכונת ההתקפה שתיתן לה סיכוי טוב לקחת את הליגה במשחקים נגד הקטנות, אבל ריאל בנתה את המכונה הטקטית הגמישה יותר עבור המשחקים הגדולים ואירופה. וכך למרות המצב בליגה המשחקים באירופה נתנו תמונה יותר מדוייקת על מצבן של הקבוצות לקראת משחק גדול. עם עוצר ההעברות הכפוי עליה ברצלונה עלולה למצוא עצמה בבור של כמה שנים.

2. השיפוט נטה לריאל – אבל לא מבחינת האובייקטיביות. שיפוט כמעט אנגלי של שופט צעיר (חזוס חיל???????) וגישה של נו-דם-נו-פאול עדיף לקבוצה המהירה יותר. ברצלונה הובילה בפוזשן אבל זה לא היה הפוזשן האכזרי של העבר. זה היה הפחד מאיבוד כדור.

3. אני זוכר את ולדאנו מנסה לכפות הר כגיגית על קרלוש קירוש לשלב את כל הגלקטיקוס – ולאחר שחרורו השערורייתי של מקללה – מכריח אותו להציב את גוטי ובקהאם במרכז הקישור. עכשיו הם עושים זאת במידה מסויימת עם מודריץ׳ וקרוס אבל התוצאות שונות לחלוטין. כי לאיי קיו אין יום חלש.

4. לברצלונה בעיית בלמים. בעצם גם למנצ׳סטר יונייטד. וגם למנצ׳סטר סיטי. שזה מעלה שאלה: איך כל הקבוצות הנורא עשירות הללו בבעיית בלמים? לדעתי כי אין מה לקנות. קונים את מה שיש אבל האמת היא שאין. אפילו מאטס הומלס לא מונע כרגע שלושה הפסדי ליגה רצופים לדורטמונד. לדעתי תוצאה של חוסר השוויון הגדל והולך בכדורגל. בלמים בקבוצות גדולות לרוב רודפים קצת אחרי מתפרצות ומקבלים מעט אימון מול התקפות רציניות. ואז אפשר לראות קבוצה של ברצלונה על סף שיא היסטורי – אי ספיגה בתשעה משחקים מפתיחת העונה – כשההגנה שלה עצבנית לגמרי.

בריאל זה היה משמעותי פחות – הרבה בגלל המשחק הטוב ביותר שראיתי ממרסלו.

פוטבול מכללות (3) - שחר דלאל
זו אשמתי (התיקו באולד טראפורד)

130 Comments

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

ריאל לא שיחקה נגד אף קבוצה רצינית באירופה (ואת הבולגרים הם ניצחו רק בגלל פנדל שלא היה), כך שזה בטח לא קנה המידה.

אני מסכים שלברצלונה יש בעיה קשה מאד בהגנה, שנובעת בעיקר בכושר רע מאד של חלק גדול מחוליית ההגנה שלה. לכל שחקן יכולה להיות תקופה פחות טובה, אבל במקרה של פיקה ואלבס בעיקר, זה כבר מגיע לשלב שאתה כבר לא יכול להניח שהם אי פעם יחזרו לעצמם.
ומכוון שבברצלונה משחקים מאד התקפי, הבעיה הזו מחמירה.

אני לא בטוח שבמצב הנוכחי לא עדיף לברצלונה לשנות סגנון במשחקים גדולים ולשחק עם שני קשרים אחוריים.

עוד בעיה של ברצלונה היא שנמצאת בנחיתות לעומת כל הקבוצות הגדולות בעמדת המאמן. היא יכולה לנצח 99 אחוז מהקבוצות באירופה רק על איכות השחקנים שלה, אבל מול הקבוצות החזקות באמת, החיסרון הזה נהיה מאד משמעותי.

מצד שני, עונה ארוכה. כושר של קבוצות ושחקנים משתנה. בברצלונה היו חותמים להקדים את ריאל בנקודה בזמן החזרה של סוארז.

נ.ב

אם מורידים שישה פנדלים (!!!) וביחס לדקות משחק, המספרים של ניימאר טובים משל רונאלדו. לא תקראו על זה בשום מקום.

אריק 25 באוקטובר 2014

ניימאר זה מכונת PR ולא הרבה מעבר.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

מספרים יותר טובים משל רונאלדו.

אריק 25 באוקטובר 2014

ושלושער נגד סין לא לשכוח נדמה לי שגם נגד בליז או משהו כזה. לאלקסיס סנצז מספרים הרבה יותר טובים ועוד בארסנל… מספרים זה יפה. היום ראיתי חלק עמו להשוות את פלנגאן ללאהם בערך.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

מספרים בקבוצה, לא בנבחרת.

אריק 25 באוקטובר 2014

Di. אם לא היה להם את האופי הזה הם לא היו כאלה טובים. הם שחקנים קבוצתיים לטעמי. את רונאלדו תמיד אהבתי כששיחק "עבורי" בטוח שגם בריאל. זאת לא הבעיה מבחינתי

אבי ערך מוסף 26 באוקטובר 2014

צודק. לא הכל זה מספרים.
גם ערן לוי שחקן של מספרים.

no propaganda 25 באוקטובר 2014

1. לפחות לפי ויקי בליגה לרונאלדו יש 16 אם תוריד 6 פנדלים אז 10 וניימאר יש 9. אבל מסי ורונאלדו תמיד היו מאוד מנופחים בפנדלים אז אני לא רואה סיבה להתחיל להוריד דווקא עכשיו אם כי אני מסכים שלספור פנדלים למלכות שערים זו רמאות פרסומית. באלופות לרונאלדו יש 3 שערים לניימאר שניים. לא יודע איפה עוד ניימאר או רונאלדו הבקיעו אבל במפעלים משמעותיים לרונאלדו יותר שערים.

2. רונאלדו משחק הרבה פחות טוב מהמספרים שלו וגם היום הרס הרבה התקפות. ניימאר בכלל שחקן ממוצא מאוד שניפחו אותו למימדים לא רציונליים כדי למכור חולצות.

דיזידין 25 באוקטובר 2014

הכדורגלן הברזילאי הכי טוב אף פעם לא היה ולא יהיה שחקן ממוצע.
פשוט בלתי אפשרי.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

כתבתי- ביחס לדקות משחק.

ניימאר נכנס בדקות האחרונות משחק אחד והוחלף 30 דקות לסיום בעוד שני משחקים לפחות.

אתה טועה גם בטענה השניהה שלך. רונאלדו הבקיע 16 פנדלים ממסי בליגה מאז שהוא הגיע לספרד. כבר היום הוא נצא במקום הרביעי בכל הזמנחם בליגה הספרדית בהבקעת פנדלים.

ניימאר השחקן הצעיר הכי טוב בעולם שאנשים יורדים עליו בלי שהם ראו אותו משחק על בסיס שבועי.

D! פה 25 באוקטובר 2014

יש לי הרגשה שהם כולם מנופחים קצת יותר מדי על חשבון המשחק והחברים שלהם לקבוצה.

זה די מתחיל להמאס.
האמת.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

הכוונים 16 פנדלים יותר ממסי מאז שהוא הגיע לספרד ושהוא מקום רביעי בכל הזמנים בליגה הספרדית בקטגוריה הזאת.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

D,

אתה צודק לגבי רונאלדו שהוא הסך הכול גראד מולר מודרני (שזה הרבה מאד) שנהנה מהיכולת ההתקפית הנהדרת של ריאל כקבוצה.

מסי, מחזיק את ברצלונה כמעט לבד על הגב שלו. מלבד ניימאר, אף אחד שם לא מתפקד.

אם מסי לא משחק טוב, אין ברצלונה. ריאל לא תלויה בכלל ברונאלדו.

D! פה 25 באוקטובר 2014

מבחינתי אני צודק לגבי שניהם –

מסי לא יורד מהמגרש יותר, הוא בוחר את המאמנים
ניימר זה רוביניו לעשירים בקבוצה הרבה יותר טובה
רונאלדו שחקן ענק אבל הוא היה הרבה יותר מוצלח מבחינתי במנצ'סטר השנואה מאשר פה כשכל מה שחשוב זו התחרות של מי יבקיע יותר שערים ויצלם יותר פוסטרים

אתה אולי צודק והליגה הספרדית טובה יותר, ברצלונה טובה יותר ומסי השחקן הכי טוב בהיסטוריה – הבעיה היא שזה פשוט לא מעניין.
היום ראיתי קלאסיקו שלם לראשונה מזה שלוש או ארבע שנים וגם זה כי רציתי לראות את סוארז. אני משתדל לא לראות את שתי הקבוצות האלו גם באירופה. עד לפני כמה שנים לא הפסדתי משחק של ריאל ולא את משחק השבוע של הליגה הספרדית.

מ ש ע מ ם

no propaganda 25 באוקטובר 2014

לא כתבתי שרונאלדו ומסי הבקיעו את אותו מספר הפנדלים, רק אמרתי שהסטטיסטיקות של שניהם מאוד מנופחות מפנדלים.

רונאלדו לא מגיע לקרסולים של גרד מולר.

ניימאר השחקן הצעיר הטוב בעולם, בדיחה טובה.
גצה ואלאבה לא רואים אותו ממטר וזה רק בבאיירן. לצורך העניין לא רואה סיבה לאמר שניימר טוב מאיסקו למשל.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

D,

אני לא יכול להתווכח איתך על מה יותר מעניין אותך. כל אחד וטעמו אישי.

אבל העובדות היבשות הן שבספרד בסיום המחזור ייתכן פער של שתי נקודות בין המקום הראשון לחמישי, בזמן שבליגה ה"תחרותית בעולם", יש מצב שתהיה קבוצה שתוביל את הטבלה בשמונה הפרש.

עובדתית, הליגה הספרדית הרבה יותר מעניינת.

לגבי ניימאר, ההשוואה שלך לרוביניו מגוחכת. ברמה האישית, ניימאר עונה על כל הציפיות שהיו ממנו והרבה יותר. מה לעשות שהוא לא משחק לבד והוא ומסי לא יכולים לנצח בעצמם קבוצות מהטופ האירופאי.

D! פה 25 באוקטובר 2014

כמו שאמרתי
כדורגל מקצועני מתחיל לשעמם. לא רק אותי ולא רק בספרד. הפסקתי לראות כדורגל שם כי שם זה התחיל.

ההשוואה של ניימאר לרוביניו לא מגוחכת בכלל.

ניימאר רק הגיע לקבוצה מאורגנת וטובה בהרבה מזו שרוביניו הגיע אליה. שניהם שחקנים סבירים. בתקופה שרוביניו הגיע לספרד היא עוד היתה ליגה חצי נורמאלית. היןם אפילו הוא בריאל היה "עונה על הציפיות". אם מסי כלכך ענק פלא שניימאר עונה על הציפיות כשהוא לידו.

יכולת לקחת את סטרלינג ולשים אותו במקום ניימאר הוא גם היה עונה על הציפיות – אתה חושב שהוא אפישהו קרוב ללהיות אחד מחמשת השחקנים הצעירים הכי טובים בעולם? קדוחעס

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

שוב, אני לא יכול להתווכח על התחושות האישיות שלך, אבל עובדתית הליגה הספרדית יותר מעניינת ותחרותית מהליגה האנגלית.

לגבי ניימאר, צר לי אבל זה פשוט קשקוש. ואם אתה באמת לא רואה משחקים, לא ברור על סמך מה אתה יכול לבסס את הדברים שלך.

ניימאר עושה כל מה שציפו ממנו עד עכשיו והרבה יותר- מספרים, יכולת, הופעה למשחקים גדולים. מסי והוא זו הבעיה האחרונה של ברצלונה.

ניק 26 באוקטובר 2014

תוהה, אתה רציני?!
אתה מדבר על פער בין מקום ראשון לחמישי??
תספור במצטבר את המרחק מהמקום השני לשלישי ב5 השנים האחרונות בספרד לעומת אנגליה ותראה שהיחס הוא בערך פי 3-4 כנראה..
זה שאחרי 3 חודשים עוד יש פער סביר בין ה1 ל5 בספרד לא אומר כלום . ברור לשנינו שזה יגדל ויתנפח בצורה מפלצתית עד סוף העונה.
וגם אם (בלי אם) צלסי יקחו אליפות מאוד מוקדם, זה משהוא סהכ די נדיר. לדעתי ב6-7 עונות האחרונות היו 3 מקרים שהגענו למחזור האחרון בלי שהאלופה הוכתרה באנגליה.

תוהה בדרכים 26 באוקטובר 2014

ניק,

מה הקשר? לא נכנסתי לסקירה היסטורית (הרי עד 2010 הפערים באנגליה היו גדולים יותר) כתבתי על העונה הנוכחית.

נכון להיום, הליגה הספרדית תחרותית בהרבה במאבק האליפות מהליגה האנגלית.

ולפחות מבחינת הפער מהמקום הרביעי, אתה טועה בגדול. ולנסיה לא משחקים העונה באירופה (יתרון גדול כמו של ליברפול בעונה שעברה) והם כבר לא הקבוצה פושטת הרגל מהעבר- יש להם בעלים עשיר שגם יכול לחזק את הקבוצה בינואר.

הם לא יזכו באליפות אבל יהיו קרובים משמעותית לצמרת ממה שהתרגלנו בשנים האחרונות.

בפעם המיליון: אני מכבר את זכותו של כל אחד להעדיף איזה ליגה שהוא רוצה. רק שהעדפות אישיות לא ישנו את העובדה שהליגה הספרדית היום היא בפער גדול החזקה והתחרותית ביותר באירופה (מבין הליגות הגדולות).

רומן 26 באוקטובר 2014

פרוםסור תוהה ברכים, יש לי 2 שאלות אלייך.

א. איך משהו יכול להיות עובדתית יותר מעניין ממשהו אחר.

ב. ראית פעם את גרד מולר משחק בלייב? בהקלטה של משחק מלא? אני ראיתי אני חייב לספר לך שהקרש בינו לבין כרישטיאנו הוא כמו בין דג לאופניים. ואני אומר את זה בתור אחד שמאוד מאוד אוהב את שניהם.

תוהה בדרכים 31 באוקטובר 2014

המנקה רומן.

א. משהו לא יכול להיות מעניין יותר ממשהו אחר. כתבתי את זה אלף פעמים בניסוחים שונים.

במקרה הספורטיבי, הוא יכול חזק יותר מבחינה מקצועית.

ב. ב"גרד מולר מודרני" הכוונה לשחקן שכוחו הוא אך ורק בהבקעת שערים.

גרד מולר היה הגולר הגדול של תקופתו ועדיין כשחקן הוא נמצא מתחת לפלה, קרויף בקנבאור ואחרים בהיררכיה ההיסטורית.

יאיר 25 באוקטובר 2014

אם מדברים על בעיה של מאמן – כדור קרן של רקיטיץ' שניה אחרי שהוא נכנס?? הכדור היה כל כל נמוך ויצר את המתפרצת הקטלנית. ואז זה כבר 3-1.

omer 25 באוקטובר 2014

פיקה לא יחזור לעצמו?
פיקה מאז ומעולם היה בלם בינוני במקרה הטוב. הוא רך, איטי, לא מסוגל להתמודד עם שחקנים מהירים. העובדה שהוא שיחק בקבוצה ענקית לצד בלם היסטורי עמעמה את החולשה שלו.

היום, אין שום דבר שיחביא את פיקה. גם לא משחק טוב מאוד של מסצ'ארנו

קורא אדוק 25 באוקטובר 2014

משחק ענק של קרבאחל ומרסלו. לאיסקו יש טכניקה ברמות הכי גבוהות שיש.
והשחקן הטוב בעולם ביום בינוני עדיין היה הרבה יותר משמעותי וחשוב ממסי.

אריק 25 באוקטובר 2014

מסי כבר דועך כמה זמן וזה לגמרי בסדר. מודריץ היה בעיניי ובקלות איש המשחק.

דורפן 25 באוקטובר 2014

מסי בשיאו היה טוב מרונאלדו בשיאו. סביר שהגוף הביוני של רונאלדו יסחוב אותו עכשיו מספר שנים מעל מסי. כך שלמסי תהיה קריירת שיא יותר טובה ולרונאלדו יותר ארוכה.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

אתה טועה, מסי גם העונה הרבה יותר טוב מרונאלדו.

המספרים של רונאלדו הם בלוף ומתבססים על כמות הפנדלים המטורפת שריאל מקבלת.

בלי פנדלים, למסי יש תשעה שערים ועשרה בישולים ב12 משחקים. לרונאלדו יש 13 שערים ושני בישולים ב13 משחקים.

ההבדל שממסי מצפים להרבה יותר בעוד לרונאלדו יש משחק טוב כל הוא הבקיע את הפנדל שלו.

דורפן 25 באוקטובר 2014

היום ראית את מה שלא רואים בסטטיסטיקה. התנועה של רונאלדו מוציאה את הגנת ברצלונה מהתצורה שלה. התנועה של מסי לא גורמת לאנשי ריאל לצאת מהעמדות. פעם זה היה הפוך.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

אתה טועה כי זה משחק אחד. שאפילו בו רונאלדו היה רחוק מלהיות אחד המצטיינים של ריאל. אני כותבתי על הסך הכול של העונה.

בסך הכול של העונה עד עכשיו, מסי מחזיק את ברצלונה כמעט לבד, בזמן שרונאלדו מבקיע פנדלים (רובם המוחלט לא היו) וטפ אינס שהקבוצה שלו מובילה 4-0.

ברצלונה תלויה לחלוטין מסי, רונאלדו בסך הכול צריך לסיים מצבים ששחקנים אחרים מכינים לו.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

ולראיה, המספרים של מסי יותר טובים (בלי פנדלים), למרות שהקבוצה שלו מבקיעה פחות ומתפקדת הרבה פחות טוב בהתקפה.

קורא 25 באוקטובר 2014

קצת מזכיר את המאבק נאדאל-פדרר, אלא שבניגוד לכדורגל, הפיזיות האדירה של נאדאל בטניס רק מובילה לשחיקה גדולה יותר.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

זה ממש לא דומה.

בטניס, מעבר להבדל הסגנוני, לנדאל יש קייס חזק מאד בהשוואה הזו. לרונאלדו אין שום קייס, ברגע שאתה מנטרל את כמויות הפנדלים.

הנקודה בהשוואה הזו היא שהם משווים אחד מול השני, אבל נשפטים בסטנדרטים שונים לחלוטין. מסי נצלב אחרי כל משחק גרוע, רונאלדו לא נתן משחק אחד גדול טוב ב2014 ואף אחד לא זוקף את זה לחובתו.

מסי קיבל יותר ביקורת על מונדיאל שבו הוא הוליך את הנבחרת שלו לגמר משרונאלדו קיבל על הדחה בבית המוקדם ולמרות שהוא היה אחד השחקנים הגרועים בטורניר.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

עוד נתון בהשוואה הזו.

רונאלדו לא הבקיע שער שדה מול ברצלונה בשישה המשחקים האחרונים.

אף אחד לא ידבר על זה מכוון שהציפיות ממנו הן נמוכות משמעותית.

קורא אדוק 25 באוקטובר 2014

תוהה תמשיך לשחק עם הסטטיסטיקות כרצונך ולא להחשיב פנדלים וכולי וכולי
הטענה שלי היא פשוטה מאוד-כריסטיאנו השחקן הטוב בעולם. בלי קשר למספרים.
אתה זכאי לדעתך ושיהיה לבריאות :-)

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

הוא לא השחקן הטוב בעולם. לא קרוב אפילו.

אי אפשר להגיד במקרה של רונאלדו "לא לשחק בנתונים הסטטיסטיים" מכוון שרואלדו הוא שחקן שכל הגדולה שלו מתבססת על נתונים סטטיסטיים. הרי גדול אוהדיו לא יטען שיש לו תרומה מכרעת למשחק השוטף.

רונאלדו לא נתן משחק אחד גדול נגד קבוצה חזקה ב2014. הדבר הכי קרוב לזה היה הגומלין במינן וגם שם הוא הופיע אחרי שההתמודדות הייתה גמורה.

ההבדל ב2014 היה שריאל כקבוצה תפקדה יותר טוב מברצלונה במשחקים הגדולים. לרונאלדו אין ולא היה שום קשר לזה.

מה הוא עשה בגמר האלופות? מה הוא עשה במשחקים מול ברצלונה או אתלטיקו? מה הוא עשה במונדיאל?

קורא אדוק 25 באוקטובר 2014

וואלה שכחת מי הוביל אותם לגמר צמפיונז ולגמר גביע. ומסי חוץ מלגנוב גולים בבית המוקדם במונדיאל כאילו עשה משהו. כריסטיאנו היה פצןע כל התקופה. אבל יאללה מה שיגרום לך להרגיש כאילו יצאת פה עם הטיעון הצודק.
צודק כריסטיאנו חלש מאוד אפילו לא בטופ חמש.
אתה מרוצה אני מרוצה. Hala marrid

שחר 25 באוקטובר 2014

תוהה אתה מגזים. ריאל בלי רונאלדו היא קבוצה מאוד מפוחדת שאין לה על מי לסמוך. לראיה, דורטומנד שנה שעברה, סוסיאדד השנה. רונאלדו הוא שחקן שגורם לקבוצות אחרות לשנות שיטות הגנה, לצאת אליו ולרדוף אחריו. הוא חד ומצוין וההשפעה שלו על ריאל היא עצומה, גם אם הוא לא כובש שערים נוספים.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

רונאלדו לא הוביל את ריאל מדריד לגמר האלופות. הוא לא היה אפילו אחד מחמשת השחקנים המשמעותיים של ריאל בזכייה הזו.

שני נתונים פשוטים:

– מתוך שמנות השערים של רונאלדו בנוק אאוט, רק אחד (השלישי מול דורטמונד) הייתה משמעות לזכייה.

– את כל השירים שלו הוא הבקיע במצב שהקבוצה שלו מובילה בלפחות שני שערים הפרש.

רונאלדו הוא ה-מומחה בלהבקיע הרביעי במצב שהקבוצה שלו מובילה 3-0 ולקבל את כל הקרדיט.

omer 25 באוקטובר 2014

נו באמת.

מצד אחד, אתה מסתמך על סטטיסטיקות כדי לקבוע שרונאלדו פחות טוב ממסי וניימאר ושהוא בעצם לא יותר מפנדליסט מוצלח.

מצד שני, הסטטיסטיקה אומרת שרונאלדו כבש 17 שערים ב12 משחקים בליגת האלופות. שיא של כל הזמנים. שחקן השנה בליגת האלופות, אך לא אחד מ5 השחקנים החשובים של ריאל בדרך לזכייה…

כריסטיאנו רונאלדו הוא ההבדל בין ריאל מדריד למנצ'סטר סיטי, צ'לסי ודומיהן. הוא משפיע על כל צורת המשחק של היריבה. לידו לשחקני ריאל, בעיקר למרסלו, יש הרבה יותר ביטחון.

"כריסטיאנו רונאלדו לא קרוב להיות השחקן הכי טוב בעולם". אתה מאמין לעצמך שאתה אומר את זה?

בוא נחזור לסטטיסטיקה.
50 שערים בממוצע ב5 העונות האחרונות (די טוב למישהו שמתמחה בלהבקיע את השער הרביעי). תארים קבוצתיים: אליפויות ב2 הליגות החזקות בעולם, כשבשני המקרים הוא נבחר לשחקן העונה. 2 גביעי אלופות, באחד מהם נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר כולו.
תארים אישיים: מלך השערים באנגליה, ספרד, אירופה. שחקן העונה בספרד ואנגליה, שחקן השנה בעולם (3 פעמים אם אני לא טועה).

כריסטיאנו רונאלדו הוא שחקן היסטורי. לא צפיתי בפלה או מראדונה, אבל ב20 שנה האחרונות רק מסי בליגה שלו. רונאלדו השמן ורונאלדיניו בשיאם היו באזור של מסי ורונאלדו, אבל השיא שלהם היה די קצר בהשוואה לשניים הנ"ל.

אפשר להתווכח מי טוב יותר, רונאלדו או מסי (לטעמי ויכוח עקר וחסר תועלת), אך לטעון שרונאלדו הוא לא אחד מ2 השחקנים הכי טובים בעולם ב7-8 שנים האחרונות זה הזוי. לא פחות.

edgecator 25 באוקטובר 2014

תוהה, נניח שאתה צודק בניתוח שלך לגבי רונאלדו. למעלה טענת שמסי "הוליך" את ארגנטינה לגמר – וזה אחרי שכבש רק בשלב הבתים, והלך ודעך ככל שהתקדם שלב הנוקאאוט עד שבסוף נעלם. ורונאלדו – שהיה טוב בהרבה ממסי של המונדיאל – אפילו לא היה אחד מחשבת השחקנים המשמעותיים בריאל?

אני מסכים איתך ברמה מסוימת, אבל מעט אובייקטיביות לא תזיק.

edgecator 25 באוקטובר 2014

חשבת = חמשת

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

edgecator,

צריך להבדיל פה בין שני דברים שונים.

בסך הכול רונאלדו הוא השחקן הטוב של ריאל. ספציפית במסע שלהם באלופות, הוא לא היה אחד מחמשת השחקנים החשובים. מרכז השדה, הבלמים, די מאריה, אפילו בייל, היו משמעותיים ממנו.

כל מה שרונאלדו עשה היה להבקיע גולים חסרי משמעות במשחקים גמורים.

edgecator 25 באוקטובר 2014

כאמור, אני מסכים איתך בגדול. אבל גם מסי, בשנה-שנתיים האחרונות, מתפקד הרבה פחות טוב במשחקים גדולים. זה עומד לחובתו בדיוק כמו אצל רונאלדו, והסטטיסטיקה הנהדרת שלו מסתירה את זה אצלו באותה מידה.

edgecator 25 באוקטובר 2014

והוא בטח לא הוליך את ארגנטינה לשום מקום. אולי לשמינית הגמר.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

פה משתקף ההבדל בין שניהם:

רונאלדו הוא גולר. אדיר, אבל כמעט רק גולר. גם במשחקים לא טובים שלו, החברים שלו ייצרו לו שני מצבים, לא מעט פעמים הוא יקבל גם פנדל (שבעה בעשרת המשחקים האחרונים) ינפח את המספרים שלו.

לעומת זאת, משחק ההתקפה של ברצלונה, תלוי מסי. להבדיל מרונאלדו אין לו פריבילגיה לא לעשות כלום ועדיין שהחברים יאכילו אותו בכפית.

מסי היום צריך לעשות בברצלונה את העבודה שעשו בעבר צ'אבי ואינייסטה.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

התקווה של ברצלונה לעתיד היא שסוארז יכנס לכושר מלא ויתחבר עם הקבוצה ואז מסי באמת יוכל לתפקד כקשר התקפי וגם אי אפשר יהיה לסגור אותו עם שלושה שחקנים בכל משחק.

edgecator 26 באוקטובר 2014

הניתוח שלך מדויק בעיניי ואין לי מילה להוסיף. אלא שהתלות במסי היא בדיוק הנקודה – תראה איך ברצלונה נראתה היום, מול אתלטיקו בשנה שעברה ובמשחקים גדולים נוספים. הנצחון במדריד בשנה שעברה היה חריג, וגם שם הוא הבקיע שני פנדלים – שאתה אוהב להוציא מהמשוואה.

בסופו של דבר מדובר בשני השחקנים הטובים בעולם, בעלי נטייה דומה (לפחות לאחרונה) שלא להופיע במיטבם במשחקים גדולים. התפקיד החדש שמסי לוקח על עצמו לא משנה את זה.

ניק 26 באוקטובר 2014

תוהה,
לגבי הפריבילגיה של לא לעשות כלום..
אם להוציא את השנה, שמסי הלך יותר אחורה ומשחק כסוג של קשר, ברוב שנותיו בברסה הוא היה השחקן שהיה רץ הכי פחות(או בתחתית הרשימה), כי בדיוק מה שאתה טוען שיש לרונלדו היה לו – לא לעשות כלום אלא רק לחכות לרגע הנכון לעקוץ.
ריאל תלויה ברונלדו רק קצת פחות משברסה תלויה בריאל.
אם כל שנאתי לברסה הם עדיין קבוצה מספיק חזקה עם מספיק שחקנים טובים כדי שאי אפשר להגיד שאף אחד שם לא מתפקד חוץ ממסי (וניימר)

תוהה בדרכים 26 באוקטובר 2014

ניק,

מסי תמיד היה שחקן שתורם הרבה יותר למשחק השוטף. זה פשוט נהיה יותר קיצוני ככל שהקישור מתפקד פחות והעומס עליו שכשחקן שגם צריך לייצר, גדל.

אני לא כותב שזה יהיה המצב עד הסיום העונה. ברגע שסוארז נכנס לכושר מלא ומתחבר עם הקבוצה, זה כבר הבדל עצום. אם אינייסטה נכנס לכושר טוב ובובסקטס חוזר לכושר / מסופסל לטובת מאסג'ראנו, גם הקישור יראה הרבה יותר טוב.

אני התייחסתי לנקודת הזמן הנוכחית שבה מסי פשוט מחזיק את ברצלונה.

כתבתי- כושר של קבוצות ושחקנים משתנה לאורך עונה ולכן לא צריך לעשות סיכומים באוקטובר. ריאל נראו זוועה בקלאסיקו בקמפ נואו בעונה שעברה.

pini 26 באוקטובר 2014

תוהה בדרכים אין לך מושג בכדורגל. הדרכים שרונאלדו מפנה לשאר השחקנים ההתקפיים של ריאל, חשובים הרבה יותר מהצפיפות שמסי גורם בירידה לקו הקשרים. אז כן הוא מבשל יותר, אבל הוא לא תורם לשטף של המשחק למרות שרואים את זה יותר בסטטיסטיקה.

תוהה בדרכים 26 באוקטובר 2014

מה שכתבת פה זו אחת הטענות הכי מטומטמות שקראתי אי פעם על כדורגל.

באנלוגיה לכדורגל שלנו, זה בערך כמו לטעון שאלון מזרחי בתנועה שלו תרם יותר למשחק הקבוצתי מברקוביץ' או רביבו. ואני מזכיר שמסי הוא לא איזה פליימייקר שלא מסוגל להבקיע- בלי פנדלים הוא גם מבקיע יותר מרונאלדו.

רונאלדו לא מסוגל לתרום כמו מסי לשטף המשחק, מכוון שאין לו את היכולת שנדרשות בשביל זה- דריבל, יכולת מסירה. מצד שני, לריאל מדריד יש שחקנים אחרים שיכולים לתרום באספקט הזה ויכולים לנצל את התנועה המצוינת שרונאלדו עושה.

בקבוצה שאין לה שחקנים כאלו, רונאלדו לא מצליח להתגבר גם על שירן ייני ואיל משומר.

תוהה בדרכים 26 באוקטובר 2014

ואגב, מסי לא מייצר צפיפות בזה שהוא בא לקו הקשרים. בכושר הנוכחי, הוא היחידי בברצלונה שמסוגל לפרוץ את הצפיפות הזו שהיא נתון שאיתו ברצלונה מתמודדת.

אפשר לטעון שעם שחקני מתפרצות כמו סוארז וניימאר (גם ראקטיץ' הוא יותר שחקן בסגנון כזה) ועם צ'אבי בשלהי הקריירה, ברצלונה צריכה לשנות לסגנון יותר ישיר שמתאים לתכונות של חלק ניכר מהשחקנים שלה, בין היתר בכדי להימנע מהצפיפות הזו.

רק שזו לא החלטה של מסי. כל עוד המאמן מחליט שזה הסגנון שבו משחקים, מסי הוא הפתרון היחיד נגד הצפיפות הזו.

ניק 26 באוקטובר 2014

תוהה, אגב פנדלים,
עם כל ניפוח הסטטיסטיקה שהם גורמים גם אותם צריך לדעת להבקיע.. בסופו של דבר את הפנדל הכי חשוב של מסי בקריירה (תקן אותי אם אני טועה) הוא החטיא – נגד צלסי בחצי גמר לפני 3 שנים

ק. 26 באוקטובר 2014

ניק,
זה הפנדל השני הכי חשוב (עדיין בארסה הייתה ביתרון עם כמעט עוד מחצית).
את הכי חשוב הוא הבקיע מול הולנד – החטאה שם והוא היה נקטל הרבה יותר

wiz 26 באוקטובר 2014

תוהה אינך אובייקטיבי בעליל.
בחיי, עם מעט יותר אובייקטיביות, הייתי נהנה מאוד לקרוא את התגובות שלך.

אתה רהוט ובעל דעה ורעיונות מעניינים, אך חוסר האוביקטיביות גורם לך לסתור את עצמך. אפילו בין תגובות.
(דוגמה קטנה, כדי לא לדבר באוויר:
מצד אחד – "לא לעשות סיכומים באוקטובר",
מצד שני – "הליגה הספרדית תחרותית יותר השנה").

באמת חבל…

תוהה בדרכים 31 באוקטובר 2014

שהפער באוקטובר הוא דו ספרתי בוודאי שיש משמעות למצב הקיים.
שברצלונה עדיין מובילים על ריאל בנקודה, הכושר המשתנה לאורך עונה הוא הרבה יותר רלבנטי. התוצאות משלב מוקדם לא נמחקות.

ניק,

גם רונאלדו החמיץ את שני הפנדלים החשובים בקריירה שלו:

– גמר האלופות במוסקבה.

– חצי גמר האלופות מול באיירן.

זה לא משנה את העובדה שברגע שאתה מקבל שבעה פנדלים ב11 משחקים, המספרים שלך יראו יותר טוב ממה שהם אמורים להיראות.

י

שי 25 באוקטובר 2014

עבודת קודש של קרבחאל. איש המשחק שלי.
בכלל, מאז השער של ברצלונה ריאל נתנה הגנה נפלאה. הרבה פעמים היה אפשר לראות שני קווי הגנה מאחורי מסי, שזאת הפקת לקחים יפה של אנצ'לוטי מההפסד של ה-4-3.

שלו 25 באוקטובר 2014

היה שם אחד שכבר לא מעט זמן משוטט על המגרש בדרך לשבור איזה שיא טיפשי.
זה כבר כמה שנים שהוא משוטט.
בצד השני היה אחד שפשוט אוהב לשחק כדורגל ומבקיע כל משחק.

דורפן 25 באוקטובר 2014

הלו… קצת כבוד.

רומן 26 באוקטובר 2014

כבוד? בשביל כבוד צריך לעבוד. כשרון מולד ודריבל לא נותן לך כבוד, הערצה אולי כן, אבל כבוד לא.

אריאל ש. 25 באוקטובר 2014

בעיית הבלמים היא בעיה שקיימת כבר מעל לעשור ברוב קבוצות העל האירופאיות. הפתרון של רוב הקבוצות הוא משחק עם שני קשרים אחוריים שאחד מהם הוא חצי ליברו. אתה צודק שזה נובע מהסתגלות לפערי הרמות בין משחקים אבל יש פה עניין נוסף שמסביר למה פתאום הברזילאים התחילו לפתח שחקני הגנה – כששמירה על הכדור כל כך חשובה ובעיטות לקיבינימט הן בזבוז אתה חייב שחקני הגנה עם שליטה עילאית בכדור ומהירות. הבעיה היא שעדיף לשחקן עם התכונות הללו לשחק כחלוץ ולהרוויח כמעט כפול. מרסלו הוא דוגמא מצויינת, בכל קבוצה אחרת בספרד הוא יכול היה לשחק חלוץ סביר פלוס.

אסף 25 באוקטובר 2014

אני לא מצליח להיזכר בברצלונה מבקיעה שער מהגבהה של קרן. לא ברור לי למה הם מתעקשים להרים את הכדורים האלה לרחבה במקום להוציא קרנות קצרות.

גיסנו 25 באוקטובר 2014

גמר הגביע נגד ריאל שנה שעברה. אבל אתה עדיין צודק.

שחר 25 באוקטובר 2014

מה שמדהים במשחק היום, שהקישור והמגנים של ריאל היה ברמה אחרת.
בעוד שאתה בוחר כמרסלו כאיש המשחק, כבר הוזכרו כאן גם קרבאחל, מודריץ ואיסקו כאנשי המשחק. גם לטוני קרוס היה משחק טוב, ולא מעט היו אומרים שזה המשחק הכי טוב של בנזמה במדי ריאל, לפחות העונה.
וכל זה כשרונאלדו מוסר יותר מדי-מי היה מאמין שנגיד את זה עליו אי פעם- במקום לנסות לכבוש עוד גול או שניים. ובייל בחוץ.
העיקר לשמור עכשיו על ריכוז במשחקים הקרובים ולא לתת לברסה עוד פור בכך שאנחנו מאבדים נקודות נגד הקטנות.

יעקב נקש 25 באוקטובר 2014

משחק ענק של ריאל שהבליט את פערי האיכות בין מסי לרונאלדו בשנה האחרונה. מאכזב מאוד לראות את מסי בהופעה כל כך חלשה בקלאסיקו…
מרסלו באמת היה אדיר והיה יכול להיות עוד יותר אם לא כמה מסירות לא מדויקות במתפרצות שצעקו גול. אמרתי בתחילת המשחק לחבר שבארסה כבשה מוקדם מדי ושזה יפעל לרעתם כי הם לא יעמדו בלחץ שיגיע מצד ריאל, לא עם ההגנה הנוכחית שלהם. שמחתי גם לראות שפיקה מחזק את הטענה שלי לאורך השנים שהוא בלם לא טוב שנתלה על פויול

אמיר המקורי 25 באוקטובר 2014

לגביי בעיית הבלמים הריי שכעיקרון זה נכון, אבל, יש גם מציאות רק שלפעמים הן נעלמות מעיניי הקבוצות לדוגמא גאריי הבלם של ארגנטינה שעבר מבנפיקה לזניט תמורת סכום זניח במונחי השוק כ 12 מליון יורו!
ולעניין אחר, כשאני רואה את רביעיית הקישור של הבלאנקוס אני מקנא, זה ברור לי שבמונחי כישרון כל הרביעייה טובה יותר מכל שחקן קישור ביונייטד.
אבל, כדיי לרוץ ולעשות 90 דקות הגנה/התקפה בצורה מושלמת לא צריך כישרון, צריך כושר פנומנלי ומאמן שידריך אותך.

שחר 25 באוקטובר 2014

די מריה?

אמיר המקורי 25 באוקטובר 2014

כן הוא היוצא דופן!!!

דורפן 25 באוקטובר 2014

אמיר – ראית את גאריי באילו ליגות?

אמיר המקורי 25 באוקטובר 2014

האמת שלא, לפחות לא בשנים האחרונות, אבל, במונדיאל הוא היה טוב ויציב לחלוטין, מארגן את ההגנה וממעט לשגות…

דורפן 25 באוקטובר 2014

גם רוחו היה טוב והאמת שאני מאמין שיסתגל. אבל מונדיאל זה קצת איטי לעומת משחקי צמרת. ראה הומלס

אמיר המקורי 25 באוקטובר 2014

צודק, ואני לא בטוח שהומלס מספיק מהיר לפרמייר…

red sox 25 באוקטובר 2014

רונן, את מי מבין בקהאם וגוטי אתה מאשים בטיפשות?

דורפן 25 באוקטובר 2014

לא. מתחת לחוכמת המשחק של מודריץ׳ וקרוס יש עוד כמה רמות חוץ מטפשות

ק. 25 באוקטובר 2014

+פערי טכניקה בולטים

בני גלובינסקי 25 באוקטובר 2014

לבאיירן הייתה בעיית בלמים (דאנטה חלש) והיא הביאה את בנעטיה. אני מניח שגם השאר היו יכולות להסתער עליו.

דורפן 25 באוקטובר 2014

זה נכנס לקטגוריות קונים מה שיש. ובאיירן משחקת בליגת מיקי-מאוס

אביעד 25 באוקטובר 2014

המשחק היום לדעתי היה סוג של העברת לפיד, היו לברצלונה 4-5 עונות מצוינות ועם שירת הברבור אי שם בעונה שעברה. מסי מתחיל בטרנספורמציה שלו מ״חלוץ״ לפליימייקר במחוא מובן המילה. אני גם לא אתפלא אם לא רחוק היום שהוא יעשה גם קשר מרכזי, יש לו את האינטיליגנציה. ברור לכל שאין לו את היכולת שהייתה לו לפני 4 שנים.
פיקה זר למקצוע, מזכיר לי את התקופה שבה שמעון גרשון נעשה זמר והפסיק להיות כדורגלן.
לא זוכר משחק כזה טוב של מרסלו מעולם, ההצטרפות שלו למרכז שינתה את המשחק ותפסה את ההגנה הרעועה של ברצלונה כל פעם מחדש לא מוכנה, איך אף מאמן לא עשה את זה עד היום נשגב מבינתי.
היה משהו מאד מוזר בהחזקת הכדור של ברצלונה, היא התמסרה כמו תמיד אך היא לא שטפה כמו בעבר… זה גם לא היה דומה להחזרת הכדור שהייתה בהפסד לצ׳לסי בעונה האחרונה של גווארדיולה, שם היא הייתה מתוך הרגל, היום זה היה מתוך לחץ.
טוני קרוס זו גניבה שלא נראתה כמוה בכדורגל.

אמיר המקורי 25 באוקטובר 2014

קרוס הוא לא "גניבה" משום שהוא היה כוכב מוכח שפשוט עמד לפני סיום חוזה ולא השאיר לבאיירן שום ברירה אלא למכור אותו לאן שהוא רצה וזה למדריד בלבד!

אביעד 25 באוקטובר 2014

תהה הסיבה אשר תהה, 25 מייליון זה כמעט חינם. בטח בעיחס למחיר של חמאס.

דורפן 25 באוקטובר 2014

אתה יכול להיות משוכנע שזה מתבטא בשכר של קרוס. כפי שרוני מקבל את הכסף שהיה עולה להחליף אותו ופלקאו מקבל את הכסף שהיה עולה לקנות אותו.

אביעד 25 באוקטובר 2014

נקודה מצוינת.
שווה כל אירו.

שי 25 באוקטובר 2014

ממה שקראתי הוא העדיף לברצלונה, אבל הקטלונים לא היו מסוגלים נפשית להחליף לחלוטין את צ'אבי (ולמה לצ'אבי להגות פתאום במעבר לקטאר? כי כמו פויול, הוא מוכן לקחת אחריות ולזוז הצידה כשהמועדון לא עושה את זה ולא מחדש את הסגל).

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

בעידן האינטרנט, לאנשים יש נטייה לעשות סיכומי עונה אחרי משחק אחד באוקטובר.

בלי צ'אבי בשיאו, ברצלונה לא תגיע לדומיננטיות שלה לפני ארבע-חמש שנים. זה ברור.

מצד שני, שחקנים כמו מרסלו יכולים לתת את משחק חייהם משחק אחד ולהיראות כמו ב 7-1, במשחק אחר. אתה יודע, משחק נתון.
זה היה משחק ביתי של ריאל בפיגור של ארבע נקודות בטבלה. העונה ארוכה וכושר של קבוצות ושחקנים משתנה.

אני חושב שהיתרון הגדול של ריאל במפגשים ישירים זה בעמדת המאמן.

טל המנצ'סטרי 26 באוקטובר 2014

כשנוח לך אתה עושה סיכומים בחודש אוקטובר

טל המנצ'סטרי 26 באוקטובר 2014

כשנוח לך אתה עושה סיכומים בחודש אוקטובר, למשל לגבי הפער בטבלה האנגלית בין מקום 1 ל 5 לעומת הספרדית ואיזו ליגה תחרותית יותר או לגבי כמות הכיבושים של רונאלדו מול אחרים (והנטייה שלו למזער את רונאלדו היא פאטתית לחלוטין, לטעמי לפחות) וכשזה לא מתאים לתיאוריה שלך אז פתאום אתה כותב שלאנשים אחרים יש נטייה לעשות זאת…משונה, לאללה משונה…

תוהה בדרכים 31 באוקטובר 2014

אתה כל כך קשקשן.

יש הבדל בין כושר משתנה של קבוצות כאשר אנחנו מדברים על נקודה הפרש ועוד לטובת קבוצה שלכאורה נמצאת בכושר פחות טוב.

שהפער הוא דו ספרתי, אין שום משמעות כמעט לכושר משתנה. ארסנל, יונייטד, צ'לסי, טוטנהאם ושאר ה"מתמודדות על האליפות" לא יסגרו פער כזה מזה מצ'לסי.

וכן, המספרים של רונאלדו מנופחים מאד בגלל פנדלים, זאת עובדה.

תתמודד עם המציאות אנגלופיל.

הרצל 25 באוקטובר 2014

כל עוד ברצלונה לא תחליף את פיקה, אלבס ובוסקטס (בסדר הזה) אין לה מה לחפש ברמות הגבוהות, עם כל הכבוד למי שזה לא יהיה בהתקפה שלה. חד וחלק. השלושה האלה איבדו כל קשר ליכולת העבר שלהם (לא סגור אם לפיקה הייתה), ופשוט לא מסוגלים לשחק מול קבוצה מהטופ.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

לא צריך להחליף את בוסקטס, צריך להוריד אותו לספסל לכמה זמן, שקצת יעשה חושבים.

היכולת שהוא מציג ב2014 לא מצדיקה מקום קבוע בהרכב לפני מאסצ'ראנו. השחקנים האלו זכו בהרבה יותר מידיי תארים גיל צעיר וצריכים לחזור ולהילחם בשביל להוכיח את עצמם.

ק. 25 באוקטובר 2014

כ"כ נכון לגבי בוסקטס (לגבי פיקה כבר מ2011/12 ידוע לכל צופה על בסיס שבועי שהוא שווה גול במשחק, כנ"ל לגבי אלבס). הוא בירידה כל 2014. הוא וצ'אבי היו כ"כ רכים, שריאל זכתה בכל קרב במרכז המגרש או במעבר חופשי. מסצ'רנו בעמדה הזאת יכול לשפר פלאים את העבודה ההגנתית הקבוצתית.
רקאטיץ' לטעמי היה צריך לפתוח (למרות שלא עשה הרבה) משיקולי אינטנסיביות ואגרסיביות מול מרכז השדה של ריאל.
מסי היחידי שהצליח לבצע פעולות טובות בהתקפה במחצית השנייה (כמנהל משחק בעיקר), לא יצא מזה כלום…

ק. 25 באוקטובר 2014

אגב מסצ'רנו היה קשר אחורי בשני המשחקים הקודמים, חבל שלא המשיך

רוני יעקוב 25 באוקטובר 2014

תם עידן צ"אבי ,איניסטה,בוסקט,פייקה,אלבז
רואים את זה בנבחרת ספרד-ברזיל
צריך למכור אל כל החמישה
צריך לקנות קישור והגנה חדשים לבארסה,ולהוציא סכומים מטורפים כמו ריאל,אין ברירה
ושום כבר שנה רביעית מביאים מאמן ללא שום נסיון שאנג"לוטי עושה לו בית ספר
בארסה טובה מול החלשות בליגה הספרדית וגרועה מול הקבוצות הבאמת חזקות באירופה ובספרד

אריק האדום 25 באוקטובר 2014

העידן הזה אף פעם לא היה של פיקה…
אני הייתי מוכר את מסי. מקבל עליו איזה 200 מיליון יורו מאיזו קבוצת נפט/גז.
מתפטר מהצל שהוא מטיל על הקבוצה (לואיס אנריקה? באמת?) ומביא 3-4 שחקני על בכסף הזה.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

כלומר, לקחת קבוצה עם לא מעט בעיות ולוותר על הדבר היחידי שהוא לא בעיה אצלה.

מדהים הנרטיב האנטי מסי שהתפתח מאז תחילת העונה הקודמת. מסי הוא הסיבה המרכזית שברצלונה מובילה את הטבלה. העונה הוא אפילו משחק בשביל הקבוצה יותר מתמיד ומקריב את מספר השערים שלו בשביל לשחק בעמדה יותר אחורית.

הוא לא אשם בזה שכמעט אף אחד מהחברים שלו לא מתפקד.

אריק האדום 25 באוקטובר 2014

הנרטיב אנטי-מסי שלי היה מאז ומתמיד. הוא פלסטי מידי, לא מעניין. פלייסטשיין

D! פה 25 באוקטובר 2014

מסי זה נרטיב אנטי, ניימאר הוא השחקן הצעיר הכי טוב בעולם שאף אחד לא רואה ובכל זאת קוטל ורונאלדו לא שחקן.

אי אפשר סתם לחשוב שמסי שחקן מדהים אבל עם בעיות משלו. אי אפשר סתם לא לאהוב את הסגנון. למה כזה חשוב למישהו שהוא יהיה הכי טוב שיש ושהיה ושיהיה. איזה נרטיב זה, שהתפתח פה בשנים האחרונות?

ודרך אגב, אותו נרטיב בדיוק (לא מאמין שגרמת לי להשתשמש בנרטיב פה) מספרים חובבי הרונלדו.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

יש נרטיב אנטי מסי ואנטי ניימאר מאד חזק. אתה רואה את זה גם בתגובות פה בזמן שבפועל הם שני השחקנים היחידים שמתפקדים בברצלונה. מה לעשות שיש עוד שתשעה שחקנים בהרכב (ועוד שחקנים בספסל) ומאמן ופה הבעיה של ברצלונה.

אני מאד אוהב את אינייסטה ובוסקטס כשחקנים, אבל אם תבקר אותם לא יהיה מה לענות בכושר הנוכחי שלהם. במקרה של מסי וניימאר (ורק שלהם) הביקורת פשט לא מוצדקת.

רונן דורפן 25 באוקטובר 2014

בארסה לא יכולה לקנות כרגע

אריק האדום 25 באוקטובר 2014

בארסה לא יכולה לקנות בינואר, שזה בולשיט, ולא בקיץ. יש לה שנתיים בעצם לספוג את הסגל הזה, היא יכולה למכור שחקנים ולתת לכשרונות מהנוער להתפתח בקבוצה הראשונה. לא יקרה לה כלום אם שנה-שנתיים היא לא תאיים על ליגת האלופות. על התואר כלומר. מקומה מובטח שם בעשור וחצי הבאים בכל מקרה, הליגה הספרדית חלשה להחריד.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

אם הליגה הספרדית חלשה להחריד, אז מה הליגה האנגלית?

אריק האדום 25 באוקטובר 2014

בהתחשב בקרב על 4 המקומות הראשונים האנגלית מציעה מעומדות הרבה יותר חזקות. בספרד השנה יש כבר 3 בטוחות בפנים. 2.5 אולי. באנגליה חוץ מצלסי לאף אחד אין ביטחון.

תוהה בדרכים 25 באוקטובר 2014

אין ביטחון בטופ 4 כי כולם גרועים.

ליברפול, ארסנל, טוטנהאם ויונייטד עונות אצלך להגדרה של קבוצות חזקות?

אני מכבד את זכותך להעדיף את הליגה האנגלית, אבל מבחינה מקצועית הליגה הספרדית עדיפה בהרבה.

למעשה, הפרמיירליג העונה היא אולי החלשה בהיסטוריה. אפילו את אגדות התחרותיות כבר אי אפשר למכור לנו.

Zofo 25 באוקטובר 2014

מהירות * זמן = דרך [אל השער]
ריאל סגרה את המשחק במתמטיקה פשוטה

zen 26 באוקטובר 2014

פיזיקה

no propaganda 25 באוקטובר 2014

יש ירידה מסוימת ברמת הבלמים. למעשה מלבד טיאגו סילבה אין אף בלם על כרגע. אבל יש הרבה בלמים טובים ולרב הקבוצות יש בלמים טובים מספיק. זה כולל גם את מנצ'סטר סיטי שיש לה את קומפאני הטוב מאוד ועוד כמה שהם טובים. לבארסה ובעיקר ליונייטד אין בלמים מספיק טובים והן קונות את מתיו, ורמאלן, סמולינג, ג'ונס ועוד כל מיני בלמים ממוצעים ומעטה ולכן ההגנות שלהן נראות כמו מסננת( אצל בארסה ניתן לראות את זה רק מול הגדולות, מול הקטנות מסצ'רנו מספיק ).

רוני יעקוב 25 באוקטובר 2014

אני חושב שבכל אירופה יש רק 2 קבוצות עם הגנת פלדה
צ"לסי ואטלטיקו מדריד
השאר חדירים

no propaganda 25 באוקטובר 2014

יש הבדל בין הגנת ברזל לבין שחקנים שיכולים להיות הגנת ברזל אבל לא כאלה בגלל שיטת המשחק של הקבוצה. למשל בפסז' יש פוטנציאל להגנה כזאת, גם ריאל מסוגלת והראתה את זה יפה מאוד שנה שעברה מול באיירן.

לבאיירן יש בלמים שמאוד מתאימים לשיטה שלה, גם לדורטמונד ויובנטוס.

אריק האדום 25 באוקטובר 2014

כלומר באירופה, בשלבים הגבוהים ובקלאסיקו, ובשנה וחצי האחרונות נגד אתלטיקו.
ברצלונה הנוכחית היא פיקציה. צל חיוור מאוד של הצל של הקבוצה הגדולה ההיא מלפני כמה שנים.

אריק האדום 25 באוקטובר 2014

בעניין פיקה.. סר אלכס עשה מעט מאוד טעויות לגבי רכש ומכירת שחקנים. יאפ סטאם היה טעות. פיקה, ממש לא. ואם השמועות על חזרה שלו למנצסטר נכונות זה לחובתו של ואן-חאל.
אין בלמים ברמות גבוהות בגלל שהיום הכדורגל משווק בצורה אגרסיבית יותר, ואין מה לעשות הרבה יותר סקסי לכבוש שערים מאשר לרדת לגליץ'.
ילדים בבית ספר לא רוצים להיות בלמים, כלומר הילדים המוכשרים. אז מי נשאר? אלו שרק רוצים שיבחרו אותם. שרק רוצים לשחק אפילו בתור בלם. אני הייתי כזה, קראו לי גרזן. בכל קריירת ה"כיתה נגד כיתה" כבשתי שער אחד, פגז שהתלבש לחיבור מחוץ לרחבה. רגע השיא בקריירה.
אבל לא הייתי בנוי מהחומר הנכון להמשיך עם זה.

וודר 25 באוקטובר 2014

אני חושה שהבעיה של בארסה מעבר ליכולת או אי היכולת של פיקה, היא בקישור. לא היה לברצלונה משחק אמצע היום. בוסקטס לא היה שהוא בכלל על המגרש. וחבל כי הוא שחקן שכן יכול לעשות ההבדל בחלק האחורי.
ועכשיו לעניין צ'אבי ואנייסטה. לצערי הם כבר מזמן לא ביכולת שהביאה את ברארסה להיות הקבוצה ההיא. וזה בסדר צ'אבי כבר מעבר לשיא מהרבה סיבות. ואנייסטה לא מוצא את עצמו כרגע בלי עוד שחקן שמשחים אותו כמו צ'אבי בזמנו. לא זכור לי מתי הוא נתן משחק גדול. שנינם היו שחקנים מעולים לשיטה שהיום כבר לא עובדת. אני חושב שטוב עשה אנירקה שנתן לרקיטיץ' את המקום הקבוע בהרכב על פני צ'אבי. עכשיו רק צריך למצוא פיתרון לאיך מנצלים מחדש את היכולת של אנייטסה כדי ליצור מרכז שדה שבאמת משפיע ולא רק מניע מצד לצד בתקווה שיקרה משהו.
לסיום מסי ורונאלדו… שניהם כבר מזמן לא באותה משבצת אין טעם להשוואות. רונאדלו פינשר מדהים וזה לא משנה פנדלים לא פנדלים. אבל לטעמי לא יותר מזה (הוא כן משך תשומת לב אבל לדעתי ריאל קבוצה טובה גם בלעדיו) ומסי בהכוונה של אנריקה או על דעת עצמו זז קצת אחורה ומנסה להשפיע על המשחק מעמדה יותר אחורית, וכך הוא יותר מעורב ויותר משפיע על המחשק מבעבר ולראיה כמות הבישולים שלו והוא עדין גם כובש עם מספרים טובים (גם היום הוא ניסה אבל פשוט לא היה למי)

חגאי 25 באוקטובר 2014

בסופו של דבר צריך לזכור שגם מסי וגם רונאלדו הם אנושיים, ולפעמים פשוט קשה להאמין. הסטנדרטים ששניהם קבעו והציפיות שהם יצרו פשוט כל כך גבוהים שמספיק משחק אחד חלש ומיד התקשורת קוטלת. רונאלדו נמצא היום בכושר הבקעה יותר טוב ממסי, אבל in the long run ובתמונה הכוללת אני חושב שכולנו יכולים להסכים שמדובר בשני שחקנים היסטוריים שעושים בשפוט דברים מדהימים באופן עקבי בצורה שאוהדי כדורגל לא ראו מעולם. לפעמים צריך לדעת לקחת הפסקה מלחיות את הרגע וההתעסקות היום יומית – לנסות ללהעריך להוקיר את שניהם בתור שני ענקים שסיפקו ועדיין מספקים רגעים עוצרי נשימה שנוכל נספר לנכדים שלנו שראינו אותם משחקים בלייב.
זה מזכיר לי את לברון ג'יימס ופייטון מאנינג מהספורט המריקאי, שממשיכים להיות ענקים שמשנים את המשחק ועדיין נקטלים ושנואים ע"י רוב.. חבר'ה אנחנו צריכים להיות אסירי תודה שיש לנו ספורטאים כאלה בימינו. לא רוצה לדמיין בכלל עולם בלי מסי ורנאלדו..

אסף THE KOP 26 באוקטובר 2014

דווקא ראו.
מראדונה וככל הנראה גם פלה היו גדולים משניהם.

אורי 25 באוקטובר 2014

ומה עם סוארז? אף מילה כולל בתגובות…
במחצית הראשונה היה על הכיפאק בפעמים המעטות שנגע בכדור, הנוכחות שלו באגף ימין מנעה ממרסלו (קצת) ומאיסקו (הרבה) להיכנס לאמצע, מה שהם עשו כל הזמן במחצית השנייה…
כששיחק חלוץ מרכזי נבלע בים השחקנים שחסמו את הדרך של מסי לשער.
לדעתי יוסיף המון לבארסה כשייכנס לקצב, בתנאי כמובן שמסי יהיה מבסוט עליו

יואב 25 באוקטובר 2014

לטעמי, היום ההגמוניה עברה למדריד עד הודעה חדשה.
המהירות בה היא משחקת-זה אולי הרף החדש.
אני אישית מתחבר יותר לכדורגל המהיר והישיר הזה.

יואב 25 באוקטובר 2014

נ.ב
רונאלדו כל כך מפרגן, בוגר, זורם בקלילות בתוך המשחק-לא נראה שנים.
היסטורי והיסטרי.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 26 באוקטובר 2014

אנחנו נמצאים כיום בעידן חסר בלמים והגנות. אי אפשר להשוות את זה ללפני 10 שנים שקבוצה הייתה משחקת עם 2 בלמים ברמה גבוהה ועוד הוסיפו קשר אחורי שעושה רק הגנה.
זאת הסיבה העיקרית למספרים המנופחים של מסי ורונאלדו, היום אנחנו רואים את זה גם אצל שחקנים פחות טובים כמו ניימאר ודייגו קוסטה.
כשמסי ורונאלדו באים לשחק מול הגנות טובות, פתאום הם נראים כמו כל שחקני העל שלפניהם, זכאים למשחקים גרועים.

רועי 26 באוקטובר 2014

רונאלדן הרס לריאל?
סוף סוף הוא ניסה למסור לחברים.
סוארז בעונה שעברה לא בעט בעיטת עונשין אחת . ולמרות הכול הבקיע 31 שערי ליגה. לא ברור לי איך השלושה שם יסתדרו
מסי יהיה חייב לרדת לקישור ולהיות יותר מארדונה אם ירצו שזה יעבוד.
שינהל את המשחק יותר מאחור

D! פה 26 באוקטובר 2014

אני לא סגור על אם אתה מתכוון לבעיטות עונשין (בעט גם בעט) או לבעיטות אחד עשר מטר (לדעתי בעט לפחות אחת)

ד"א – אין אף אתר שמפרט סטטיסטיקות כאלו?

ק. 26 באוקטובר 2014

לסוארס אין אף שער בפנדל שנה שעברה.
סטיבי ג'י היה הבועט עם איזה 12-13 שערים

רומן 26 באוקטובר 2014

מסי ירד למרכז המגרש? גם ככה אין שם שחקן אחד שמסוגל לזוז, אז להוסיף לשם עוד סטטיסט?

אייל הצפון 26 באוקטובר 2014

קודם כל, למרות שבערוץ הספורט טוחנים כבר 5 שנים שריאל מדריד קונה את כל הכוכבים בעולם וברצלונה נבנית על גידול שחקנים באקדמיה, בפועל ברצלונה בסיכום השנים האחרונות מוציאה יותר כסף על רכש.
ושנית מסי הוא כן הבעיה של ברצלונה. כמו שאומרים ברוסית, מתחת עצים גבוהים גדלות פטריות, מתחת שיחים נמוכים לא גדל כלום. רונאלדו נותן לשחקנים לצידו לבטא את יכולותיהם (והכי מתוסכל בעולם שאין לידו שחקנים בעלי יכולת- כמו בנבחרת פורטוגל). מסי לא רק שקובע (מאז פפ) מי יהיה המאמן ומי בהרכב, הוא פשוט לא נותן לשחקנים שלידו להתבטא. הוא פשוט לא מנהיג, ולכן הוא הצליח כשהוא היה הכוכב ולידו היו מנהיגים בוגרים יותר, אבל אחרי שאחד פרש ואחד עולה לכמה דקות, הוא שוב הוכיח שהוא לא מנהיג, ולא זו בלבד כל עוד הוא בברצלונה הוא לא יתן לאף אחד להיות המנהיג על המגרש. חוץ מזה, הוא צעיר בשנתיים מרונאלדו, אבל משחק כבר 12 שנים (מגיל 15 אאל"ט) בהרכב הראשון. אפשר למכור אותו ב-200 מיליון יורו לפס"ג, או ליפן או לקטאר. בברצלונה אין לו כבר מה להוכיח וככה זה נראה כשהוא משחק.

דוד 26 באוקטובר 2014

לא מסכים. ניימאר פורח בזכותו. מה שכן הוא לא מוסר כשהוא חושב שהוא יכול לכבוש, וזו נקודה שרונאלדו השתפר בה

רומן 26 באוקטובר 2014

אתה לא קולע לנקודה המרכזית.
מסי פשוט לא שחקן כל כך טוב זה הכל..
אין לו תנועה בלי כדור,הוא לא מהיר במיוחד, הוא לא מכסה שטחים, אין לו נגיחה, אין לו בעיטה מרחוק, אין לו תאקל, הוא לא מסוגל להוציא descent cross, לא מסוגל להעביר לחץ במסירה ארוכה.
כל מה שיש לו זה דריבל על שטח קטן, זה לא סחורה תסלחו לי..

זיק 26 באוקטובר 2014

בנוגע לסוגיית הבלמים, אני דווקא חושב שזה מראה על ההתפתחות של הקבוצות הגדולות בחלק הקדמי.
מעבר לפרוייקט הגלקטיקוס הראשון בריאל, אני לא זוכר תקופה שבהן לכל כך הרבה קבוצות גדולות היה ריכוז כזה של שחקני מעולים בחלק הקדמי.
רק להסתכל על החלק הקדמי של ריאל, ברצלונה, באירן, צ׳לסי, פסז׳ ואפילו ביונייטד רחמנא ליצלן ריכוז השחקנים ״הבכירים״ החלק הקדמי יוצא דופן.
אם בעבר קבוצה הייתה מתמקדת בשמירה אזורית ובשמירה כפולה על שחקן המפתח, את מי בדיוק תסמן היום כשחקן המפתח וממי תחטוף את המכה?
לתחושתי, אנחנו נמצאים בתקופת פיק בכל הנוגע למצאי שחקנים בחלק הקדמי.
אפילו שחקני הקישור האחורי היום הם שחקני 50/50 שמוסטים אחורה.

כוכב עליון 26 באוקטובר 2014

פתחתי את הפוסט וראיתי בצד 118 תגובות, ואז גיליתי ש 180 מתוכן זה מי יותר גדול רונאלדו או מסי. או כן נחשב שערים בפנדלים או לא. הליגה הספרדית היא הטובה, המעניינת , היפיפיה והמשגשגת באירופה (גדול ההשוואה בין מקום 1 למקום 5, אחד המצחיקים שנתקלתי, כמה זה היה שנה שעברה בספרד 438 נק' הפרש?), אבל בסופו של יום תמיד ישאר הדיון המרתק. מסי או רונאלדו (בלי פנדלים!!!)

Zofo 26 באוקטובר 2014

+1

את הילד שלי הצלחתי להרגיע יותר מהר

Zofo 26 באוקטובר 2014

הנה נתון מדהים ששם את מסי ורונאלדו בצל של זהבי ושות'!

http://www.sport5.co.il/HTML/Articles/Article.64.177874.html

אין על האתר הזה..אין!

רומן 26 באוקטובר 2014

לא כוחות.
הימרתי על 3-1 לריאל לפני המשחק, בגול השלישי תפסתי את הראש, הבנתי שההימור שלי הלך לפח, זה נראה כמו 7, למרות שפגעתי בסוף בתוצאה אני מרגיש שטעיתי לחוטין ביחסי הכוחות.
לברצונה יש 3 שחקנים מהטופ העולמי הבכיר(ניימאר, סוארז, מסצראנו), ראקיטיץ לא רחוק משם, אבל באורח פלא אנריקה פתח עם העגלה השמנמנה.
אני מקווה שואן חאל רשם היום במחברת שלו בכתב מודגש (פיקה – > לא לקנות!!),מביך מה שבנזמה עשה לו.
וכמה מילים על ריאל, ביום מזעזע של כרישטיאנו, בלי גארת בייל, ועם שוער שני בשער, ריאל טיילה וניצחה בהילוך שני.
ועוד מילה..
לוקה מודריץ, השחקן הטוב בעולם, נקודה.

אבי ערך מוסף 26 באוקטובר 2014

די נחנקנו מהסופר מסטיקו, ונחנקנו מהויכוח המתיש והטרחני של רונאלדו-מסי!

גאל אותנו דורפן, מה עם פרי-גיים ליונייטד-צ'לסי?

Comments closed