בזמן הדה-קלאסיקר

In כללי


ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url


צפיתי היום בחלק גדול מהדה-קלאסיקר – אייאקס הביסה 1-5 את פיינורד – ואני חייב לומר שלא התפעלתי. הרבה מאד מהשערים היו רכים וזה היה רחוק מהכדורגל שאנחנו מזהים עם אייאקס. פיינורד נראתה לי כמו כמו קבוצה שלא הייתה מצליחה גם בכמה ליגות מזרח אירופאיות.



אני לא אנתח מצב של ליגה שאני כמעט לא רואה על פי משחק אחד. אבל כן אפשר ללמוד משהו מטבלאות השנים האחרונות ונדמה לי שהליגה ההולנדית היא מקרה מעניין בגלובליזציה של המשחק. כספי ליגת האלופות אמורים לתת יתרון לקבוצות שמקבלות אותם בצורה רציפה. שזה לרוב פ.ס.וו ובשנים קודמות גם אייאקס. במקביל שתי הגדולות – שהשתתפו במשחק היום – מגיעות לממוצעי קהל של הצמרת האנגלית. לאייאקס יש יותר מ50 אלף צופים בממוצע ולפיינורד יותר מ-44 אלף. שזה פער גדול מרוב הליגה.



אבל מה שקורה הוא דבר אחר. הליגה הופכת שקולה בשנים האחרונות. סיומות 1-2-3 של אייאקס-פיינורד-איינדהובן זה משהו שלא קרה מאז 2003. הרבה קבוצות מצטרפות למאבק הצמרת. אלקמר הייתה אלופת העונה שעברה. טוונטה מובילה עכשיו את הליגה. ובכלל יש ליגה בריאה עם ממוצע צופים של 19,000. אז גם הקהל אוהב את השוויוניות הזו – למרות שהרמה של קבוצות הצמרת, שמשתקפת בליגת האלופות, ירדה מאד.



איך זה שהולנד כאילו לא מתנהגת על פי חוקי הכלכלה? נדמה לי שיש כאן מקרה מאד ספציפי. והסיבה לכך שהשחקנים ההולנדים כל כך טובים וכל כך מבוקשים. בין היתר כי מלבד היותם טובים הם מאד מאד אמינים ומסתגלים היטב לכל סגנון משחק. הם גם נחטפים בכמויות עצומות בגיל מאד צעיר. אז כמעט שום כשרון הולנדי לא נשאר בהולנד. וכששוק השחקנים מרוקן לחלוטין את הליגה מכוכבים מקומיים ליתרון הכספי יש משמעות הרבה יותר קטנה. לאלופה אלקמר יש שני שחקנים בסגל הנבחרת. למובילה טוונטה אנסחדה אין אף אחד.



או קיי. אז מאד הצטערתי שאייאקס היא במרחק שנות אור ממה שהייתה, ומן הסתם כבר לא תהיה אלא אם תצורף יום אחד לליגה אירופית או לפרמייר ליג. אבל הליגה ההולנדית מעניינת והולנד עם סיכוי סביר לחלוטין להגיע לחצי גמר גביע העולם. מה שמביא אותי למסקנה מעניינת: אם יודעים לשחק הבעיות נראות הרבה יותר קטנות.

No Comments

עזי 1 בנובמבר 2009

עוד סיבה היא המאמנים. אין מדינה שיחסית לגודלה הוציאה כל כך הרבה מאמנים ברמה עולמית, כולל כאלו ששינו את המשחק. אוסטרו-הונגריה קרובה.

רונן דורפן 1 בנובמבר 2009

עזי – רציתי לכתוב את זה. אבל אז ראיתי שסטיב מקלארן מוביל את הטבלה ולא ידעתי מה לחשוב.

עוז 1 בנובמבר 2009

טוונטה שלו משחקת נהדר. שיחקה טוב גם תחת פרד רוטן, אבל מקלארן העלה אותה מדרגה.

הוא טיפוס מיוחד, אבל עצם העובדה שהוא העדיף לנסוע להולנד ועוד לקבוצה לא מוכרת כמו טוונטה היא הוכחה לאמונה העצמית שלו (אני בטוח שהוא יכל לחכות שנה ולעבוד בבולטון/ניוקסאל). גם ברכש יש לו הצלחות, בריאן רואיז הקוסטה ריקני שווה הרבה יותר מה-5 מיליון יורו ששולמו עליו בקיץ, ויש אחרים. טוונטה היא בסך הכל הקבוצה עם התקציב החמישי בהולנד העונה, ולמרות זאת אחוזי ההצלחה שלה נהדרים.

Yair 1 בנובמבר 2009

גם אני הייתי מופתע אם לא הייתי יודע שהוא התאקלם בהולנד כלכך טוב:

http://www.youtube.com/watch?v=2ZnoP4sUV90

עוז 1 בנובמבר 2009

אני צופה בליגה בצורה קבועה ומדי כמה שבועות גם מבקר במגרשים (המלאים כמעט עד אפס מקום, כמו בגרמניה). לדעתי אחת הסיבות לזה שהליגה ההולנדית לא נהייתה הליגה הסקוטית או האנגלית היא שקבוצות בינוניות ואפילו קבוצות קטנות לא מתבטלות בפני היריבות הגדולות והסגנון ההתקפי בא לידי ביטוי כמעט בכל משחק – כולם משחקים בשביל לנצח. זה לא אומר שקבוצות קטנות לא יובסו באמסטרדם ארינה ב-4 מ-5 משחקים אבל הן בדרך כלל מנסות לנצח את המשחק החמישי, לא להשיג 0-0, ובבית הן תמיד מנסות לנצח, לא משנה מי היריבה.

סיבה אחרת היא שהקבוצות משתנות מאוד מהר בגלל שכולן נמצאות באמצע שרשרת מזון. כמו הקבוצות הקטנות, גם אייאקס ופ.ס.וו מאבדות את הכוכבים הגדולים שלהן מדי עונה, ויותר קשה לבנות ככה יתרון. מעבר לזה, הקבוצות צעירות מאוד, והלחץ בקבוצות הגדולות לא קטן משמעותית מלחץ בקבוצות גדולות במקומות אחרים.

לגבי פיינורד: היא קבוצה חלשה כבר מספר שנים, גם העונה המטרה שלה היא המקום הרביעי, וכנראה שגם לשם לא תגיע.

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

מה ז"א לא כמו הליגה האנגלית ?
אם כבר היא לא ככה , זה בגלל שהגדולות בה הן גם בינוניות להחריד – לפחות בעונות האחרונות .

תסתכלו על הסטטיסטיקות מעונות קודמות – קבוצות כמו הרנביין וברדה שנתנו עונות מאוד יפות במרכז טבלה לא קיבלו על זה כלוםוהיום כצפוי הם שוב בחלק התחתון של הטבלה או באמצע המשעמם והלא קיים .

שמע , בבלגיה המצב כבר יותר טוב וזה פשוט מכה קשה להולנדים שממשיכים להתעלם מהמצב המביך מאוד מבחינתם .

בבלגיה לקבוצה כמו גנק יש על מה לשחק למרות שפתחו את העונה עם כ 40 אחוזי הצלחה בלבד .
על מה יש לאלקמאר או פיינורד עוד לשחק ?
אלקמאר פתחה את השליש הראשון של העונה עם 50 אחוזי הצלחה והיא כבר 14 נקודות ממקום ראשון ו עוד 12 מאיינדהובן .
זה אומר שגם אם ימשיכו בקצב מסחרר של 75 אחוזי הצלחה ביתר המשחקים בליגה , הם עדיין חייבים לעשות משהו כמו 15% טוב יותר מיריבות הצמרת בטבלה .
כלומר – להתפלל שאיינדהובן , אייאקס וטוונטה לא ייקחו את הנקודות מול קבוצות חלשות ממרכז טבלה ותחתית שכנראה לא תבער לאור חוסר האונים של וואלוויק .

זהו , לא נגמר אוקטובר והאלופה המרשימה מעונה שעברה כבר בחוץ באופן מוחלט .
זה נשמע כמו מתכון הגיוני לליגה מצליחה ? זה פשוט טירוף !
העובדה שאנשים מצדיקים את זה לא הופכת את זה לשיטה נכונה מבחינה ספורטיבית , הגיונית , כלכלית ובטח לא תחרותית .

אז למה ממשיכים עם זה ?
כי אנשים היו ויישארו טיפשים ,
אם לא – על מה היה אלוהים צוחק ?

טל 1 בנובמבר 2009

למה הזילזול בליגות המזרח אירופאיות? אדי די בטוח שקבוצות כמו קייב, האוקראינית השניה (ברח לי השם) וקאזאן לא נופלות מאף קבצה בבונדסליגה או בליגה הצרפתית, להוציא, את ליון ובאיירן בעונות טובות.

טל 1 בנובמבר 2009

בהולנד באים לאות משחקים מאותה סיבה שבסקוטלנד באים לאות משחקים- הם פשוט נורא אוהבים כדורגל. אין לי סטטיסטיקה מדויקת של הענין, אבל ייתכן שמדובר בשתי האומות הכי מטורפות כדורגל באירופה. במונדיאל או אליפויות אירופה יש בהולנד למשחקי הנבחרת רייטינג בסדר הגודל של 11 מיליון צופים מתוך 14 מיליון תושבים. זה הזוי לחלוטין, גם בהשוואה למדינות כמו אנגליה או ספרד.

רונן העלה נקודה מענינת: למה יש נסיגה כל כך גדולה ברמת קבוצות הצמרת בהולנד. לפני 14 שנה, קבוצה הולנדית הייתה הטובה ביותר באירופה. לפני 5 שנים הייתה כבר ירידה, אבל קבוצה הולנדית עדיין הגיעה לחצי גמר האלופות. כיום, זה דמיוני לחלוטין.
כסף נראה כמו הסבר סביר, אבל פה עולה השאלה למה שקבוצה כמו אייאקס, ללא ספק אחת מהקבוצות המפורסמות והמפוארות בעולם, קבוצה שלפני 14-15 שנה נחשבה לשווה לקבוצות בסדר הגודל של בארסה ויונייטד, קבוצה שיכולה להביא מעל 50 אלף צופים למשחק, קבוצה שמייצגת מדינה עשירה מאד מצד אחד ושמייצרת כל כך הרבה כישרון מצד שני, לא מסוגלת להתמודד כלכלית.

רונן דורפן 1 בנובמבר 2009

טל – סקוטלנד ראשונה באירופה בקהל יחסית לאוכלוסיה. הולנד ראשונה באחוז הגברים שעוסקים בכדורגל באופן פעיל. התשובה לשאלתך היא חוזה השידור המקומי וחסויות נלוות – אייאקס לא יכולה להתקרב לתקציב תחרותי.

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

הפתרון –
למצוא איך מגדילים את חוזי השידור .
האומה ההולנדית הרי מטורפת על כדורגל , זה ידוע .
אז איך גורמים לעוד מפגשים מעניינים במרכז הטבלה וגורמים לקבוצות האלה להיות רלוונטיות ולשחק על מטרות חשובות יותר באופן שאומר משהו לקהל הרחב ?

כשימצאו את התשובה לכך , גם יוכלו לעניין את השוק הבינלאומי העצום ולצמצם פערים משמעותית מהמדינות האחרות .
זה כ"כ פשוט – שינוי פורמט יעשה את העבודה .
מתקנים , כישרון ותרבות ספורט יש פה ברמות גבוהות ומוכחות .
אבל השיטה שלהם היא בדיוק כמו זו הכושלת במדינות האחרות –
אז הקריטריון הקובע הוא הכסף של הגדולות וגודל האוכלוסייה , ועם כל ההערכה לאמסטרדם , רוטרדאם ואיינדהובן – אלה לא שווקים שיכולים להתמודד עם לונדון , פאריז , ברצלונה , רומא , מדריד ומילאנו .

אני יכול להישבע בכל היקר לי –
יעשו את הפלייאוף עם הסדרות
ויורידו את מספר הקבוצות ל 16 או 14
וזו תהיה ליגה מיוחדת וחזקה בהרבה ממה שהיא כיום .

טל 1 בנובמבר 2009

רונן, אבל פורטו לדוגמה היא כן קבוצה תחרותית. קבוצות כמו סבילה או ויאריאל (לא העונה אומנם) כן תחרותיות, למרות הטענות על החלוקה הלא שיוויונת של עוגת כספי זכויות השידור בספרד. אייאקס לא רק נשארה מאחור בהשוואה ליונייטד. כיום, ספק אם היא יכולה להתמודד עם קבוצות צמרת בבונדסליגה. הנפילה ההולנדית היא אולי הכי קיצונית מכל הליגות באירופה.

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

אתה צודק . הליגה ההולנדית יותר קרובה להתחרות עם הליגה הבלגית מאשר עם הליגה הצרפתית ואלה חדשות לא טובות למדינה שמגדלת ומפתחת כ"כ הרבה כשרונות משמעותיים ברמה הבינלאומית .

למעשה , אני צופה שאם בבלגיה ימשיכו את השיטה שלהם , ובהולנד עדיין יסרבו להשתנות – תוך 3 עונות הבלגים יהיו לפחות באותה רמה מבחינה כללית בליגה .

עוז 1 בנובמבר 2009

טל, הנפילה ההולנדית מותאמת לגודל השוק: 16 מיליון תושבים הם רבע מהשוק הצרפתי או האיטלקי, ולהולנד אין שווקי לווין כמו מזרח אירופה לגרמניה או אסיה וארהב לאנגליה.

מרגע שהגבולות הוסרו בכדורגל והכסף מהטלויזיה, המרצ'נדייז והחסויות נהיה האלמנט העיקרי, הולנד נשארה יצרנית שחקנים אבל לליגה שלה אין סיכוי להתחרות באף אחד מהשווקים הגדולים מסביבה בלי מקור כסף לא הגיוני (כמו ברוסיה/אוקראינה) אבל בגלל מבנה הבעלות בכדורגל ההולנדי זה לא יכול לקרות.

הדוגמא של פורטו נכונה, אבל פורטו של השנים האחרונות היא הצלחה יוצאת דופן ואפשר לראות את זה במאזן רכישת/מכירת השחקנים שלה (הסיפור של ליון דומה).
אייאקס פשוט בתקופה רעה כמועדון – ואם תשווה תקופה רעה/תקופה טובה תקבל את הפער ביניהן. אני לא חושב שבעוד חמש שנים הדוגמא הזו תהיה עדיין בתוקף.

– ואגב ההערה של רונן על הכדורגל החובבני – אני משחק באחת הליגות החובבניות של ההתאחדות ההולנדית וכל שבוע מתרשם מחדש מהעומק. בכל שכונה במדינה יש לפחות מועדון כדורגל אחד עם 5-6 קבוצות בוגרים פעילות ו-2-3 מגרשי כדורגל (תקניים, בד"כ מגרשי דשא סינטטי מצוינים). להערכתי רק ברוטרדם נערכים בסוף שבוע אחד יותר משחקי כדורגל מאשר בישראל כולה בשנה שלמה.

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

המתקנים פה ברמה גבוהה
ולמרות שההולנדים עם נחמד
הם מאוד תחרותיים בספורט
ויש להם מאמנים מקצועיים ובאופן כללי הם לוקחים את הדברים האלה ברצינות .

טל 1 בנובמבר 2009

עוז, אבל עובדה שאייאקס נשארה מאחור גם בהשווה לרמת הביניים האירופאית. כלומר, הבעיה היא יותר עמוקה.

שני הסברים אפשריים לענין:
הראשון הוא שהסגנון המסורתי והסופר התקפי של אייאקס לא מתאים לרמת הכישרון שיש שם היום.
השני הוא שיש משבר כישרון מסוים בכדורגל ההולנדי. נכון, יש שם הרבה כישרון לרוחב, אבל, להוציא את ואן דרסאר (ששייך לדור אחר) ואולי אולי רובן, אין שחקן הולנדי אחד שאפילו מועמד להיות אחת מחמשת הטובים בעולם בתפקיד שלו. לפני 10 ו20 שנה, היום להם לפחות 5-6 בכל זמן נתון.

טל 2 בנובמבר 2009

אחת=אחד (גאונות מתמטית שכזו).

עמיר 2 בנובמבר 2009

רונן, חבל שמחקת את הפוסט על אגאסי. עכשיו, כמעין קידום מכירות מוזר של האוטוביוגרפיה שלו, אגאסי מודה גם בשימוש באמפטמין.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/tennis/article6898382.ece

רועי מונדר 2 בנובמבר 2009

אהבתי את המסקנה הסופית.
יש גם את העניין המסורת
ולמרות הרכות שאתה מדבר עליה הם לפחות דעו למוסר ולהתמסר יפה מאוד.
מה שאיני יכול למור על חוטבי העצים שיש לקבוצה שלי. אלא אם אנחנו משחקים מול מנצ'סטר וזה קורה רק פעמיים בשנה לצערי.

עוז 2 בנובמבר 2009

טל, לדעתי במקרה של אייאקס מדובר בתקופה רעה באופן נקודתי. גם כלכלית, גם מקצועית. מאמנים מתחלפים, כשלונות בליגה (הקבוצה לא זכתה באליפות בחמש השנים האחרונות), שחקנים כשרוניים שאמנם נמכרים לקבוצות הטובות ביותר אבל לא מצליחים להגיע להישגים באייאקס (הונטלאר, סניידר, ואן דר וארט, הייטינחה, ורמאלן). זה לא מעיד על הכדורגל ההולנדי, כי באותה תקופה של חמש שנים פ.ס.וו הגיעה פעם אחת לרבע גמר ליגת האלופות ופעם אחרת לחצי הגמר, והיתה מאוד קרובה להדיח את מילאן ולהגיע לגמר.

אני חושב שרובן ובקרוב גם סניידר הם בין חמשת הטובים בתפקידם, אבל זה מאוד פתוח לדיון.

לגבי ההערה שהסגנון של אייאקס לא מתאים לקבוצה הנוכחית: הוא לא התאים לקבוצה של לפני שנתיים, אבל מתאים מאוד לקבוצה הנוכחית. סוארז יהיה כנראה אחד החלוצים הטובים באירופה בתוך עונה או שתיים, ולצידו יש 4-5 קשרים/חלוצים מאוד מוכשרים אבל לא בשלים (אייסאטי, צויטנוביץ, פנטליץ', סולימאני) וביחד עם דה זאו הם קבוצה מאוד מרשימה התקפית. יש להם 40 שערים ב-12 משחקי ליגה (לפיינורד למשל יש 20) ובכל משחק הם נותנים תחושה שאם הם לא כובשים לפחות שלושה שערים אז ליריבה יש לאקי דיי. אני חושב שאייאקס חוזרת, אבל יעברו לפחות 2-3 שנים עד שהם יגיעו לשלבי הנוק-אאוט בליגת האלופות. עניין של ביטחון שאבד.

טל 2 בנובמבר 2009

עוז, הכוונה שלי הייתה שזו שיטה שלא מתאימה למעמד הנוכחי של אייאקס בשרשרת המזון האירופאית. בליגה, שם יש לה יותר כישרון מלאחרות, זה עוד יכול לעבוד. כדי לשחק כל כך התקפי ולהצליח באירופה, אתה צריך את הכישרון של ברצלונה היום (שמשחקת, כידוע, על פי השיטה ההולנדית הקלאסית של 4-3-3) או אייאקס ב95. כדי להצליח במציאות האירופאית הנוכחית, אייאקס צריכה לאמץ סגנון קצת יותר ציני, רק שזה לא תואם את רוח המועדון. לא במקרה, פ.ס.וו הצליחה יותר בעשור האחרון, מכוון שהסגנון שלה היה תמיד יותר פרגמטי. הידעת שהיא זכתה ב87 בתואר אלופת אירופה בלי לנצח משחק אחד משלב רבע הגמר ומעלה?

עוז 2 בנובמבר 2009

טל, אני מסתכל על זה אחרת: אייאקס קודם כל צריכה להצליח בתחרויות הנוכחיות שלה: הליגה וגביע אופ"א – בשניהם היא נכשלת כבר תקופה. אחרי שתעבור את הגשר הזה, אפשר יהיה להתפנות ולתכנן מערך נכון לליגת האלופות, ושם אני סומך על ההולנדים שיידעו למצוא פתרון יצירתי (ואין לי מושג אם הוא צריך להיות מבוסס על 4-3-3 או על 4-5-1, קטונתי)

יאיר אלון 2 בנובמבר 2009

השאלה היא אם במצב הנוכחי המתואר הכדורגל ההולנדי נמצא בפריחה וסגסוג או תקופת שפל…

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

התשובה החד משמעית היא במה שאומר רונן בעצמו בפוסט ,
שהוא לא רוצה לנתח ליגה שהוא לא רואה משחקים ממנה .
הליגה ההולנדית צריכה להתחרות על מקום 4-5 באירופה ואם באמת הייתה הרגשה כזו , בוודאי שיותר אנשים היו גם מתרעמים על האמירה מלמעלה שלא רואים או מתעניינים בליגה .

אבל לך תמצא מישהו ממדינות אחרות שעוד איכפת לו מהליגה הזו .
אלא אם כן יש לך זיקה אישית למקום , אין שום סיבה להתעניין .
לא אחת !
לליגה שמייצגת תרבות ספורט כזו
ומסורת של הישגים וקבוצות גדולות ומוכרות ברחבי העולם –
זה לא בהכרח חייב להיות רגע של שפל , אלא הזדמנות למסקנות חדשות .
אין כאן עניין של להטיח ביקורת כלפי המצב שהם נמצאים בו –
אבל אני מעדיף שיבואו עם מסקנות אמיתיות מאשר להתעודד על נקודות חיוביות שרק מסיחות את הדעת מהבעיות הברורות שגם ממש לא קשה לפתור אותן
או לפחות להביא לשינוי המגמה .

גיל 2 בנובמבר 2009

אופטופיק, עוד טעות שיפוט נוראה בבייסבול. מתי יכניסו כבר הילוכים חוזרים? פשוט ביזיון מה שהולך בפוסט סיזן הזה.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 2 בנובמבר 2009

גיל- מה הייתה הטעות הפעם (אני מזפזפ וכנראה פספסתי)? במשחק מספר 3 כבר השתמשו בריפליי, אז למה לא הפעם?

ואם אני יכול לצרף עוד אופ טופיק אז למה לא – חגיגה גדולה נוספת בניו יורק- לראשונה מאז 1982 אם אני לא טועה גבר אמריקאי זוכה במקום הראשון במרתון ניו יורק.

שחר 2 בנובמבר 2009

לפני מספר שנים ראיתי תוכנית בטלוויזיה על הירידה בכוחו של הכדורגל ההולנדי והטיעון המרכזי הייה שהעלייה ברמת החיים של מעמד הפועלים והמעמד הביניים גורם להרבה ילדים לוותר על כדורגל מקצועני מלא ולפנות לתחומי עניין כמו לימודים ועסקים חופשיים.

Mr. Kate 2 בנובמבר 2009

זה הגיוני אבל נראה לי שזה בעיקר יפגע בנבחרת ההולנדית, הרי מעמד ביניים שמוכן לבזבז יותר כסף על כדורגל אמור לגרום למועדונים לנחת כלכלית רחבה יותר.

גיל 2 בנובמבר 2009

הטעות הייתה קריאה לסייף בבית כשהוא בברור לא נגע בצלחת. ההילוכים החוזרים כיום מאפשרים רק רוויו של הומראנס וזהו. ואיירוד המלך, פשוט לא יאמן.

איל 2 בנובמבר 2009

שערים רכים – אבל שער 2 ו-3 יפייפיים.

גמל אדום 2 בנובמבר 2009

תשמעו, אתמול ראיתי 30 דקות ראשונות בדרבי התל אביבי ואני חייב לומר לך שהיה משחק די מהנה. היציעים היו מלאים, היה קצב לא רע ואני חושב שקצב ואוירה זה כבר 80 אחוז ממשחק טוב.

נקודה למחשבה, בגלל שאני מאמין שרוב הקבוצות יכולות למלא יציעים ולשחק בקצב גבוה. מורידים את מחירי הכרטיסים בצורה אחידה בכל הליגה ובכל המשחקים ל50 שקלים מבוגר, 40 לסטודנטים וחיילים.
משחקים קצת התקפי עם כמה שחקני בית. דבר אחרון מזיזים את כל המשחקים לאותה השעה חוץ משני משחקים. אחד ביום שבת שמתחיל קצתלפני או אחרי ואחד ביום ראשון (שני המשחקים המרכזיים)

לפני ששמים לב יש פה את אחת הליגות הכי טובות באירופה
מוזר שלא חשבו על זה קודם! בעצם…
נראה לי שקוראים לזה בונדסליגה

שלו רומא 2 בנובמבר 2009

גמל – אני אחרי הרבה שנים לא ראיתי את הדרבי,
ואני עוד צד בעניין…
אבל שכחת שצריך גם לטאטא את היציעים לפני,
ולשים קצת צבע על הבטון…
אה, ולפטר את כל הנוגעים בדבר ולשכור אנשי מקצוע לניהול.

חזי השועל 2 בנובמבר 2009

דורפן… תעשה טובה..
תבדוק אם לא עצר לך השעון… אי שם בשנות ה-90!!!
ממתי התרגלנו לראות איזשהו כדורגל מאייאקס?
אני שומע יותר על חברת מוצרי הניקיון מאשר על הקבוצה. מדי פעם איזה קשיש בערוץ הספורט נזכר בנוסטלגיה בימים שהקריאה "יודן" העבירה צמרמורת…

היום הכדורגל ההולנדי מושך כמו הסקוטי והבלגי (לפחות אותי)

אני מסכים איתך שהסיבה כנראה נעוצה בבריחת הכשרונות למועדונים עם כסף, וזה לא יישתנה בקרוב נוכח החוזים שחתומים בין קבוצות בכירות ומועדונים כמו אייאקס ופיינורד.

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

אתה צודק – אני גר פה ומנסה להתעניין
אבל פשוט לא מצליח , התחרות כאן די צפויה והדוגמה של טוונטה מהעונה והיכולת הפנומנלית של אלקמאר בשנה שעברה הם עדיין בגדר יוצאי דופן מובהקים .

זו היתה ועדיין ליגה של 3 קבוצות או פחות והן אייאקס, איינדהובן ופיינורד.
גם אם אחת או כמה מהן לא ביכולת שיא , שום דבר לא ישנה את זה – כי פורמט ההכרעה בליגה מטופש בדיוק כמו בשאר היבשת , רק שלמדינות אחרות יש 80 ו 60 מיליון תושבים .

אתה לא יכול לשים אותו מספר קבוצות כמו בגרמניה שם יש פי 5 תושבים !
קבוצות התחתית בהולנד פשוט עושים להם טובה שנותנים להם להשתתף ואם כבר הם נותנים לקבוצות החלשות מאמצע הטבלה
להרגיש נוח ולמרות שהם משחקים פתוח ו'שמח' כמו שקוראים לזה כאן , התוצאות שלהם ממש לא קריטיות כי תמיד יהיה את 2-3 הפראיירים התורניים שבקושי סוגרים את ה 25 אחוזי הצלחה .

רפאל , דן האג 3 בנובמבר 2009

רונן ,
הפוסט שלך נחמד ואופטימי –
that's the kind of guy you are
מנסה למצוא נקודות מקוריות וחיוביות אם אפשר .

אבל שמע , במקרה הזה אתה קצת טועה ומטעה . הליגה ההולנדית במצב של מוות קליני כמעט , לכן קבוצות בינוניות כמו טוונטה מצליחות לפתוח את השליש הראשון של העונה עם מאזן הנושק ל 90% .

זה שיש להם פלייאוף לקבוצות מרכז הטבלה בסיום העונה על הכרטיסים הנוספים לליגת האלופות ואופ"א לא אומר שהמצב משתפר . הנתונים מעידים שלא .
כמו כן – העובדה שהאצטדיונים באופן כללי מלאים לא אומרים שיש עניין במשחקים מבחינת מהות תחרותית .
זה חלק מהתרבות כאן , לבוא למשחקים בימי ראשון – וגם רמה כמו בליגה הלאומית של ישראל זה ימשיך להיות כך.

הסיבה שהליגה חלשה היא מכיוון שתמיד היה עניין של קבוצות גדולות בכל מדינה , רק שבשווקים האירופאיים יש הבדלה מאוד ברורה בעקבות העוצמה הבלתי ניתנת לשיעור של אריות היבשת
שמעניינות את מיליוני הצופים במדינתם ועוד עשרות מיליונים בקרב אוהדי כדורגל בינלאומיים .

במציאות מהסוג הזה , הקבוצות הם המותג החם – לא הליגה .
ויש הרבה יותר כסף לשלם לשחקנים בספרד , אנגליה , איטליה , גרמניה וצרפת מאשר בהולנד .
אז מי שעוד נשאר , הולך באופן טבעי לאותן שמות גדולים שיכולים להרשות לעצמם לשלם את המשכורת
ומי שבאמת טוב מוצא את עצמו מהר מאוד בקבוצות הגדולות של אירופה או אפילו בקבוצת אמצע טבלה/תחתית בספרד ( בן סהר העדיף את אספניול על פני אייאקס , זה אומר הרבה ).

אופי התחרות לא מאפשר לקבוצות מרכז הטבלה לבסס את עצמם בהתמדה. רק במקרים נדירים הם מצליחים להתחרות בצמרת דרך איזון כספי , בד"כ זה יהיה באמצעות אוליגרכים שאז גם אולי עוזבים והקבוצה מתפרקת .

הסיפור של טוונטה ואלקמאר הוא בעיקרון חדשות רעות מאוד .
ההולנדים חושבים שהם עושים משהו טוב ובכך מתעלמים מהעדויות החותכות שהליגה שלהם לא מעניינת אף אחד בקהל הבינלאומי ולכן גם לקבוצות הצמרת המסורתיות שלהם אין שום אפשרות ריאלית להתחרות חזק במפעלים האירופיים.

השחקנים הגדולים שעוברים מתישהו בהולנד , אם מילדות ואם מרכש בגיל מוקדם מבינים זאת .
זה לא יותר ממדינת מעבר לליגות הבכירות – בלגיה משופרת וגם זה לא יהיה נכון בעוד כמה שנים בקצב הזה.

בקיצור – מצב ממש לא נעים , שלא לומר מביך .
כל מי שאומר אחרת משקר – השאלה היחידה היא מה האינטרס שלו .

Comments closed