חידון מספר 155. הפועל תל אביב במסגרת הבינלאומית

In כללי


אני חייב לציין משהו לגבי ההישגים הללו של הפועל העונה. אמנם היריבות אינן מפורסמת כמו ב2001-2002 אבל מרכיב אחד יותר מרשים אותי. באותה שנה ההתבססות על שחקנים זרים הייתה יותר גדולה.

 


עוד עניין משמח הוא שראפיד וינה היא מועדון אותו אוהדים אנטישמים מחליאים. ואם הכוח וינה לא קיימת בכדי לשים את האנשים הללו במקום, טוב שקבוצה ישראלית עושה זאת פעם בשבועיים.

 

*


1. את מי ניצחה הפועל תל אביב בגמר אליפות אסיה לקבוצות?

2. ומי כבש את שער הניצחון?

3. חוץ מצ'לסי, לוקומוטיב ופארמה, אילו שתי קבוצות נוספות הדיחה הפועל בגביע אופ"א ב-2002?

4. ומי כבש את שער הניצחון מול מילאן?

5. ומי כבש לצ'לסי מול הפועל?

6. ומי הדיח את מכבי תל אביב מאותו גביע אופ"א של 2001-2002?

7. באיזה מפעל אירופאי התמודדה הפועל מול ארסנל?

8. איזה כדורגלן אנגלי כבש רביעיה לרשת הפועל?

9. ובאיזו עיר?

10. מאיזו קבוצה אוסטרית הפועל דווקא חטפה 1-5, למרות שהתוצאה היא בסיכום שני משחקים?

11. איזו קבוצה הצליח אלי גוטמן להדיח בגביע האלופות?

12. ומתי התמודדה הפועל תל אביב עם מנצ'סטר יונייטד? בונוס:  ובמי התגשמה תחזיתו של עלי מוהר כי נפרק אותם?

תשובות נכונות


80 Comments

אילן פאר 6 בנובמבר 2009

אדום עולה!
טוב לשמוע על הישראלים :)
ועזוב את הנאצים.. בוא ננצח את האריות העכשיווים של אירופה. נאצים זה פאסה.

יובל (אחר) 6 בנובמבר 2009

עקרונית לא עונה.
טוב. אני סתם מנסה להסתיר 1 מ-12 עלוב.

אלון זנדר 6 בנובמבר 2009

אילן – התחלת טוב, סיימת רע. מאד. נאצים זה פאסה? רק כשלנאצים היהודים הם גם פאסה. כלומר אף פעם.
לחדד: כל השאר זה שטויות. בנאצים יש לפגוע בכל הזדמנות, ועל כך – אדום עולה!

ד"ר א. 6 בנובמבר 2009

למזלי זפזפתי בזמן לוינה כדי לתפוס את הגולים השני והשלישי.
איזה יופי!
אכן, משהו מיוחד במסעות האירופיים של הפועל בעשׂור הזה.

עזי 6 בנובמבר 2009

נאצים הם לא פאסה כמובן, אבל ראפיד היא הקבוצה האהודה ביותר באוסטריה ויש בקרבה גם לא מעט 'אנטיפה' כמו גם אנטישמים. כאשר בית"ר משחקת נגד קראקוב קבוצה שהיא אנטישמית כמעט מוצהרת ומועדון אוהדים שלה מפרסם כרזות בסגנון דר שטרימר לא שמענו – בצדק – תמיכה בבית"ר. הפועל, שאוהדיה עושים זילות לשואה ומשתמשים בנאציזם כנקודת התייחסות מופכרת, לא צריכה את הקישור הזה, מה גם שאוהדיה טוענים, שוב בצדק, שהיא לא מייצגת את היהודים או את ישראל, אלא רק את עצמה.
חוץ מזה הפועל שיחקה מצויין.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

עזי, למה לא תמיכה בבית"ר 'בצדק'? אתה מבין את משמעות הדברים?

אוהדי ה. תל אביב יכולים להצהיר עד מחר שהם לא מיצגים את ישראל, לא עד מחר אלא עד מחרתיים, זה יכול להעיד על מי הם (בלי להביע את דעתי האישית) ולא יותר.
הצד השני תמיד יתיחסו אליהם באותו יחס ששמור לישראל וליהודים. וליהודים.
אגב, מה זה 'אוהדי הפועל', האם זה אירגון יציג או קבוצות אוהדים שונות או שיש גם כאלה שלא משתתפים במה שתיאר עזי בדבריו?.

Mr. Kate 6 בנובמבר 2009

זו לא ההצהרה שאנחנו לא מייצגים את ישראל. הרי ברור שבתור קבוצה ישראלית עם סגל מלא בישראלים אנחנו לא מייצגים את אנגולה. וגם, אם בערוץ 10 בוחרים בנו לערב פריים טיים כנראה שהם יודעים שמספיק ישראלים ישבו לצפות. העניין הוא שהפועל בחיים לא ביקשה את תמיכת החברה הישראלית או הקונצנזוס הישראלי. אנחנו לא מתיימרים להיות "הקבוצה של המדינה", ולא מחפשים להביא כבוד לאף אחד חוץ מלעצמנו. זה בדיוק ההבדל בינינו לבין מכבי אלקטרה למשל. הם נאחזים בכל שבריר ישראליות שיש להם, ולנו זה פשוט מגיע בטבעיות.
בנוגע לבית"ר. אני אוהב לראות אותם מפסידים. באמת שכן. ובטח שאני לא רוצה שהם יהיו באלופות. אז שמחתי שהם חטפו 5 בצורה לא נורמלית.

רונן דורפן 6 בנובמבר 2009

עזי – אני אוהד אפילו את לידס מול גרמנים. אז לא אוהד את הפועל תל אביב מול אלופת הרייך השלישי?

אורי 6 בנובמבר 2009

9 מ-12. גביע אסיה והמפגש עם ארסנל הם עבר רחוק מדי בשבילי.

אורי 6 בנובמבר 2009

אה רונן, והפועל שיחקו מול הקבוצה האוסטרית משאלה 10 ב-2000 ולא ב-2002.

עזי 6 בנובמבר 2009

רונן, אני מבין את זה כמובן, אחרי הכל מעבר לכל הפשעים נגד האנושות הנאצים הפציצו את אולד טראפורד. אבל עכשיו ברצינות, די בטוח שאחוז האנטישמים בין אוהדי ראפיד קטן מזה של אוהדי קראקוב, בטוח לגמרי שאוהדי הפועל – בטח אלו ששרים 'מכבי נאצים' (אם מכבי נאצים מה בית"ר?) – לא רואים את עצמם גם במשחק בוינה כמי שבאים כיהודים וישראלים אל מי שהיתה אלופת הרייך. לכן, מעבר לאהדה המובנת לגמרי שלך להפועל אתמול ולסלידה מכל קבוצה גרמנית, אני חושב שעניין האנטימיות של אוהדי ראפיד מיותרת.

רונן דורפן 6 בנובמבר 2009

אוהדי הפועל ששרים מכבי נאצים הם סוציופטים.

אין להם שום קשר לאיבה הבריאה שיש לי נגד קבוצות גרמניות ואוסטריות, אפילו מול קבוצות אוקראיניות או פולניות, אבל לא נגד קרואטיות.

אנונימוס 6 בנובמבר 2009

7 מ12. אני מכריז על פרישה. תמיד אמרתי שצריך לפרוש בשיא. אלא אם תבטיח לעשות עוד חידונים על הפועל כמובן, ואז אשקול לחזור לעונה נוספת.
על סמך מה אתה אומר אגב שאוהדי ראפיד אנטישמיים? לא הבנחתי במשהו יוצא דופן.

אשאלת בונוס לקוראים – כמה יצאה הפועל מול ארסנל באותו מסע משחקים מפורסם בו חטפה שישייה מיונייטד?

אורי 6 בנובמבר 2009

5:0 כמדומני לארסנל

גיא וינטרוב 6 בנובמבר 2009

הרביעייה של *** ****' נגד הפועל (צינזור במקור), הזכירה לי את אחת הסוגיות שאיש לא יכול לתת לי תשובה וודאית לגביה – מתישהו ב- 82' או 83' שיחקה ליברפול הגדולה בארץ מול נבחרת ישראל ונדמה לי שגם נגד מכבי ת"א. באיזה משחק בני טבק הבקיע רביעייה, אם בכלל? אשמח לפירוט על שני המשחקים הללו.

קאז 6 בנובמבר 2009

אני זוכר את הרביעיה של טבק במדי נבחרת ישראל ( או אשאולי זה היה מכבי תל אביב המחוזקת ?) נגד ליברפול. אבא של חבר לקח אותי לראות את המשחק. היתה תקופה, שלעיתונים המקומיים היה קצת כסף , שאת טקס בחירת שחקן העונה היו עושים לפני משחק ראווה שהעיתון היה מארגן. ככה הגיעו לישראל ליברפול, ואסקו דה דמה, קווינס פרק רינגרס ומארדונה.

אנונימוס 6 בנובמבר 2009

אורי כמעט, היית קרוב. 1:6. השער היחיד של הפועל באות מסע משחקים.
ושאלת בונוס נוספת, זה משהו שאולי אוהדי ארסנל פה ידעו – מה החשיבות ההיסטורית (יחסית) של אותו משחק ידידות זניח?

שחר 6 בנובמבר 2009

משחק ראשוןלאור הזרקורים בהיבורי

ויכסלפיש 6 בנובמבר 2009

חדשות וידיעות אחרונות התחרו באייטיז על פרסום אז הביאו את סנטוס ואסקו ארגנטינה ליברפול וכו' ומילאו עמודים שלמים בהכנות למשחק. כתבתי על משחקי הידידות הגדולים ומדיפי הנוסטלגיה פעם בשם המשחק.

קאז אתה מדבר על בני טבק משחיל לליברפול רביעיה ב-1983. ליברפול היתה פה גם ב-79' במשחק חגיגי לכבוד מעברו של אבי כהן לקבוצה וכן באיזור 87' והפסידו לנבחרת עם בריילובסקי 3:0.

אוף טופיק: רונן כתבת השבוע בעיתון שבהרכב ארסנל יש יותר שחקני בית מאשר ליברפול (ג'רארד וקראגר) למי הכוונה?

דוד מירושלים 6 בנובמבר 2009

6.
לדעתי זה ידע מספיק טוב לאוהד בית"ר.

רונן דורפן 6 בנובמבר 2009

עזי – יוסי מזרחי צודק. יותר מששמחתי עבור הפועל, שאינני אוהד אותה גם אם לא שונא אותה, שמחתי עבור האוהדים האנטישמים של ראפיד. ואני גם עושה אבחנה בין אנטישמיות פולנית לאוסטרית. יש משהו יותר מבחיל באנטישמים במדינה עשירה שבה כן חינכו את האנשיםעל השואה והמדינה כן הייתה חלק מהרייך השלישי.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

MR. KATE
הצגת יפה את עמדתך,
ועם זאת יש ביחס לבית"ר יותר מסתם יריבות, מי שיגיד שינאה צרופה ,לא יטעה בהרבה.

Mr. Kate 7 בנובמבר 2009

אני לא חושב שקצת שנאה צרופה זה רע. זה לא כאילו אם אני אראה אוהד בית"ר אני אעבור לצד השני של הרחוב, או אחרים אותו מחיי. כיחידים אנחנו מסוגלים להיות חברים הכי טובים, אבל פתאום סביב המשחק אנחנו אויבים בנשמה. אם אף אחד לא נפגע מזה, אני לא רואה בזה דבר מזיק, אלא אפילו משהו טיפה חיובי. הקצנה של זה מעבר לחיים הספורטיביים היא לפי דעתי טיפה יותר מסוכנת.

אלון 6 בנובמבר 2009

7, הרבה יותר מבד"כ אבל לא הרבה בשביל אוהד הפועל.
התשובות שלי מייצגות רק את עצמי ולא את שאר האוהדים.

אגב הכ"ח וינה, סבא שלי חי בשנים האלה בוינה ותמיד הוא סיפר שהשוער שלהם ועוד מתאגרף יהודי מפורסם היו חברים שלו, היום אני מצטער שלא רשמתי את השמות שלהם.

יורם אהרוני 6 בנובמבר 2009

הפועל תל-אביב כדורסל. משחק במסגרת אירופאית. תוצאת מחצית – 78:60 לאורחים. מי היו האורחים?

רונן דורפן 6 בנובמבר 2009

אלון – גם שוער הכוח וגם מתאגרף יהודי מפורסם יכול להתייחס למספר אנשים. אבל השוער המפורסם ביותר היה שאנדור פביאן שהבקיע את שער האליפות ב-1925

הוא נפצע במהלך המשחק אבל מכיוון שחילופים לא היו מותרים, אחד משחקני השדה נכנס לשער, הוא עלה להתקפה והבקיע את שער האליפות.

תומר חרוב 6 בנובמבר 2009

7.1 מ12 ואני לא אוהד של הפועל. לא רע.
2.האם גוגו מורדוכוביץ בישל את השער לקיקו רחמינוביץ?
3. הייתי במשחק בבלומפילד וישבתי קרוב מאוד לאוהדים של וינה. הם היו חביבים מאוד, עודדו בצורה נהדרת את הקבוצה שקיבלה בראש ולא הראו שום סימנים אנטישמיים. בבולגריה,מדינה שכביכול עזרה ליהודים, ראיתי אוהדים מצביעים במועל יד. גזענות וכדורגל זה סיפור כל כך מסובך שדי קשה לשלוט בו בצורה אבסולוטית ולקבוע מי בעד הנגד ומי נגד הבעד. אני שמח שהפועל ניצחה כי זה מועדון שאני מסמפט מאוד ולעיתים גם מקנא, אבל אין לזה שום קשר למוצאה האנטישמי של ראפיד.

יוסי מזרחי, כשבית"ר שיחקה מול ויסלה קיימנו פה דיון ואני עדיין עומד מאחרוי הדברים שלי שהיה מדובר במשחק של שתי קבוצות בעלות קהל גזעני ואין סיבה שאחת מהן תקבל את הסימפטיה שלי בגלל שהיא קרובה אלי גיאוגרפית.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

תומר: לא אתחרה עם אף אחד על הגדרות של קבוצות אוהדים. אני לא בליגה הזו.
מה שכן אגיד לך, הוא שהגרועים והחשוכים (שזה גם הכי מטומטמים)ביותר שבקבוצת היחוס הנקראת "אוהדי בית"ר",ימצאו מקום של כבוד בתוך אותה קבוצת אוהדי הפועל ת"א ואני מדגיש :חלקם (אני מקוה ,הקטן) ,בודאי לא כולם ,שממנה יצאו ויוצאות יצירות פאר כמו שצוטטו שוב השבוע (איפה אבא של רגב, ועוד פנינים ,עד כדי הפקת דיסק עם יצירות פאר דומות.)ושבאות מתוך קהל שטוף שינאה אבל 'מתקדם,הומני ומוסרי' .

הפוסל, במומו פוסל אמרו חז"ל.
אופס, חז"ל זה יהדות וישראל.
זה לא אנחנו אמר מישהו כאן בדיון אנחנו מיצגים רק את אנחנו.

תומר חרוב 6 בנובמבר 2009

יוסי, אני באמת לא רוצה להיכנס איתך לויכוח המייגע הזה בערב שבת. רק אומר כך, כשהדיון עוסק בהאם לתמוך בקבוצה מכיוון שהיא מגיעה מישראל ותפקידה ללמד לקח את הגויים האנטישמים, אני זוכר שכמו שלראפיד יש אוהדים גזענים כך גם לביתר וכן, גם להפועל יש את הבורים שלה. ולכן הדיון הזה מבחינתי, הוא מיותר.
לגבי הקהלים של הפועל ביתר- אצל הפועל הקומץ קיצוני יותר אבל עדיין קומץ. אצל ביתר הקומץ נותן את הטון.

אלון 6 בנובמבר 2009

רונן, זה כנראה היה שוער פחות מפורסם כי לפי מה שאני זוכר הוא חי שם בין השנים 1927 ל 1937.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

תומר ,
לא ניכנס לויכוח.
לגבי הכימות והמינון,אנחנו בחילוקי דעות.

שבת שלום.

רונן דורפן 6 בנובמבר 2009

יוסי מזרחי – אני אסביר לך למה הסיטואציה עם בית"ר ירושלים גרועה יותר. זה לא מינון ולא עוצמה. היציעים בבלומפילד מלאים סוציופטים. אנשים חסרי חינוך וחסרי בינה. ייתכן שאפילו גרועים מביציעי טדי. אלו חוליגנים. מה הם רוצים מהחיים שלנו? להתנהג בצורה סוציופטית. לצעוק לשמעון מזרחי שהוא נאצי. להעליב בצורה קשה. חלקם כנראה רוצה גם אלימות. בעיקר להראות שהם גיבורים. זה דפוס התנהגות חוליגני. וזו קבוצה נפרדת מקבוצת האוהדים של הפועל שהיא שמאל פוליטי. האנשים ששרים על מוני פנאן הם לא אנשים שאוספים כספים עבור ילדים בעזה.

אבל – אוהדי בית"ר הם לאו דווקא חוליגנים. הם אנשים שיש להם אג'נדה גזענית ספציפית. האג'נדה הזו היא שבבית"ר ירושלים לא יהיה שחקן ערבי. והכוח שלהם גדול מספיק שההנהלה נכנעת להם כבר כשלושים שנה – מאז שהחלה נוכחות משמעותית של ערבים בכדורגל הישראלי. יש גם רוב דומם. הרוב הזה תאורטית רוצה שבבית"ר יהיה שחקן ערבי. אבל זה לא מספיק אכפת לו עד כדי חרם או אפילו עצומה כלפי הנהלת הקבוצה.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

רונן: אני לא יכול לחדש מעבר לויכוחים שכבר ניהלנו. אני לא מסכים לניתוח שלך.
שאלת שיתוף שחקן ערבי בבית"ר אינה הגורם או ההסבר להמצאם של חוליגנים ובמספרים לא קטנים בתוך הקהל הבית"רי.
חוליגנים כאלה יהיו כי הם תופעה חברתית שמוצאת ביטוי דרך "אהדה" לקבוצת כדורגל.
ההתפסות לענין זה דומה באופן מפתיע לתפיסה, לפיה רק אם ישראל תפסיק בניה בהתנחלויות (לדעתי -צורך שלנו בראיה ציונית) יהיה שלום,ומתעלמת מרצון הערבים לראות את ישראל על הברכיים. זו שטות והענין השני שטות לא פחות קטנה.

אנונימוס 6 בנובמבר 2009

יורם,
האם מדובר בברצלונה?

רון ר 6 בנובמבר 2009

7 נכונות. מעט לאוהד הפועל אבל סביר מבחינת ידע על העבר (לצערי…).

בקשר לדיון שהתפתח כאן.
רונן, אל תקטלג את אוהדי הפועל או את הגוש המוביל כשמאל פוליטי. אני כמעט ובטוח שאם תבוא איתי למשחק של הפועל מול קבוצה אירופית (מושך מקסימום קהל אדום) לא תגיע לתוצאה מוחצת במשאל בנושאים פוליטיים.
הקביעה הזו נכונה לגבי העבר ולא יותר. היום, כמו בהרבה מקומות או גושי אוכלוסייה שפעם שוייכו לכאן או לכאן, האוירה היא הרבה יותר מרכז-ימין וקשה לתחזית או לקביעה אמיתית.

בהקשר לשימוש בביטויים כאלה או אחרים, תמיד אפשר להגיע לשאלת הביצה או התרנגולת.
שימוש במילים הקשורות בנושא השואה האו קשה ובלתי נסבל אך כמוהו גם השוואה לארגוני טרור (חיזבאללה) או לדברים דומים.

מבקר המדינה 6 בנובמבר 2009

יש טעות בתשובה של שאלה 10 (השנה לא נכונה).

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

המשך לרונן 24 :
אני רוצה לומר, שהיתפסות לסיסמאות היא טעות.

גיל מזימבבואה 6 בנובמבר 2009

2 מתוך 12 (8,12). בעיקרון אני נמנע מויכוחים על מחנות אוהדים מכיוון שלדעתי זה תמיד קומץ שמוציא שם רע לכל השאר, אבל יש לי בעיה עם אותו קומץ בהפועל ת"א ששרף בובה בדמות הבן של אובארוב, ברגע שזה נוגע לילדים אני מוכן להעמיד לשיפוט מהיר וביצוע גזר דין.

אנונימוס 6 בנובמבר 2009

לטעמי כל הדיון הזה באג'נדות של קהלים מחמיץ את הנקודה. להערכתי דווקא לא מעט מאותם "סוציופתים" כן מעורב ב"איסוף כספים לילדי עזה", אם לא מילולית אז לפחות מטאפורית בפעילויות דומות. אבל זה לא משנה יותר מדי.
קיצוניות יש בכל קהל, בטח מעל סדרי גודל מסויימים. מה שחשוב הוא דווקא הביטוי של הקיצוניות.
ההבדל העיקרי לטעמי לפחות בין הקיצוניות של הקהל של הפועל לזו של שאר הקהלים היא שהקיצוניות לא מתורגמת לאלימות.
לאוהדי יריבות בטוח מספיק ללכת מחוץ ליציעי הפועל במשחקים, לא משנה מי היריבה ובאיזה צבעים עטוי האוהד.
ביום שנוכל לאמר אותו דבר על קהלי שאר ה"גדולות" אפשר יהיה להתייחס ברצינות לטענות על הקיצוניות המסוכנת של הקומץ בהפועל.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

אנונימוס:
ואללה לא הבנתי.
לשרוף בובה זו לא אלימות ולצעוק מוות לערבים זו כן?
אלה נבלה ואלה טרפה.

א. 6 בנובמבר 2009

יוסי מזרחי – איך בדיוק המשך בנית התנחלויות משרתת צרכים ציוניים כאשר ברור היום לכל מי שלא לוקה בעיוורון שאי חלוקת הארץ לשתי מדינות לאום תביא את אסון המדינה הדולאומית שבה היהודים יהיו מיעוט (ואם לחיות כמיעוט יהודי אז מדוע כאן – יש מקומות טובים ונוחים יותר),כלומר את סוף המפעל הציוני ?

הויכוח (המיותר ?) על מחנות האוהדים נמשך ולכן מחייב הבאת כמה ציטוטים שנכתבו בפורום של אוהדי הפועל במהלך המשחק נגד ראפיד וינה : "תגידו שאני מכביסטי, תגידו שאני חרא אוהד, אבל הלוואי שישברו ליבואה שתי הרגליים הבן זונה אפס הזה, כל עוד הוא בהרכב מגיע להפועל להפסיד רק על זה שלשחקן אפס כזה יש מקום של קבע בהרכב… כוס אמ אמ אמק…".בדקתי עכשיו וציטוטים אחרים חריפים וגזעניים יותר אודות יבואה שכללו גם שריפה וגם התייחסות לכושי שעשה את שלו נמחקו – וזה כאמור בפורום של אוהדי הפועל.
הטענה של רונן שהאנשים ששרים על מוני פנאן או על שמעון מזרחי הם לא אנשים שאוספים כספים עבור ילדים בעזה היא טענה לא מבוססת – יותר מכך,דווקא האנשים הללו,המשכילים,רחבי הדעת,המעודכנים הם אלה שעומדים על זכותם לשיר שירי שואה ולקרוא את קריאות הנאצה.לעיתים נדמה שמבחינתם מדובר במאבק על חופש הביטוי ועל זכות המחאה.
נקודה ראויה למחשבה : כאשר אוהדי סכנין שרים תל אביב עולה באש השיר נתפס כשיר אוהדים קנטרני ולגיטימי.אילו אוהדי בית"ר היו שרים סכנין עולה באש השיר היה נתפס כשיר הסתה בעל נימה גזענית.משום מה גם האבנים שמושלכות בסכנין על אוטובוסים של קבוצות יריבות ועל רכבים של אוהדי הקבוצות היריבות נתפסות כפחות מסוכנות ומאיימות מהאבנים שמושלכות בטדי.

יואב 6 בנובמבר 2009

כל מילה.
לא מעט מתומכי אנטיפה האדומים, הנאורים והרגישים שמתארחים ומארחים קבוצות דומות, הם אלה שהיו יורקים(לא מילולית, פיזית) על וויציץ באוסישקין ומאחלים רצח עם לעמו מידי הסרבים.
הצביעות הזאת ידועה ומוכרת.

שלו רומא 6 בנובמבר 2009

8 מתוך 12. לא רע לאוהד מכבי.
רונן אני מניח שאם ידעתי את המדינה ב 1 זה מספיק…
לגבי שאר הדיונים כאן,
בפולין ליתר דיוק בקרקוב יש קבוצה הנקראת קרקוביה קראקוב.
הקבוצה הזאת כמו אייקס ידוע כקבוצת היהודים,
הרבה אנשים כאן שבויים בסיסמאות.
ישנם אוהדים חוליגנים, ישנן קבוצות גזעניות,
אבל להגיד על הפולנים נאצים באופן גורף,
זה קצת חוטא להיסטוריה.
ראוי לציין הרבה מאוד אסירים פולנים שהיו שאושוויץ,
הידוע יותר כאושוויץ I, (לא אושוויץ ברקנאו).
עשרות אלפי המשפחות שגורשו מבתיהם,
באזורים שנבחרו להקמת מחנות השמדה.
למעשה רק בלובלין ובמחנה הצמוד מיידנק לא גורשו הפולנים,
בגלל מבנה האוכלוסיה האוהד את המשטר הנאצי.
כמו-כן מלכי פולין לאורך שנים הגנו על הקהילה היהודית,
ונתנו לה את רובע קז'מייז' – מומלץ מאוד לביקור!!!
ושורה תחתונה לגבי חוליגנים – החוצה!

אנונימוס 6 בנובמבר 2009

יוסי לא הבנת אותי.
שניהם לא שוס גדול
[אם כי במאמר מוסגר לטעמי לקרוא מוות לערבים יותר "חמור" משריפת בובה בגלל המשמעות החברתית הרחבה, והעובדה שזה חלק ממה שרונן אמר פה, אג'נדות חברתיות וכל הג'אז הזה]
אבל תחרות האלימות המילולית הזאת לא יותר מדי רלבנטית. זה ניואנסים, כי אלימות מילולית קיימת בכל קהל ואם נתחיל את תחרות "מי הקהל המגעיל היותר בקללות ואקטים לא נחמדים" נגלה שכולם מפסידים. לא רק בארץ גם בעולם.
זה טבע אוהדי הכדורגל, וטבע המאסות שמצמיחות בתוכן תמיד מיעוט שהולך לקיצוניות גדולה מאחרים.
השאלה היא למה זה מיתרגם מעבר לקללות הלא נחמדות.
וכמו שאמרתי, בשורה התחתונה – מבחינתי לפחות, זכותך לא לקבל זאת- מה שמבדיל את הקהל של הפועל משאר הקהלים בליגה, ומה שמראה שהוא בתכלס קהל פחות אלים זה הביטחון האישי של אוהדי היריבות.
אני אף פעם לא מרגיש בטוח ללכת עם צעיף אדום בקרית אליעזר אחרי משחק. כנ"ל לגבי שער 11 בבלומפילד, וכמובן גם בטדי. מסיבות די ברורות, ותקריות חוזרות ונשנות לאורך ההיסטוריה וגם בשנים האחרונות.
לעומת זאת אוהדי מכבי/ביתר/מכבי חיפה או כל קבוצה אחרת מרגישים בטוחים ללכת מאחורי שער 5 בבלומפילד אחרי משחק מול הפועל. ולא במקרה.
לטעמי, ההבדל הזה אומר בעצם הכל

נועה 8 בנובמבר 2009

על מה אתה מבסס את הקביעה שאוהד עם צעיף צהוב לא מפחד לצעוד מאחורי שער 5?
יש לי חברה (בחורה, כן?) שאוהדי הפועל ירקו עליה ומשכו לה בשיער אחרי דרבי בו מכבי ניצחה (זה לא קרה שנים.. ובכל זאת).
כאוהדת מכבי לא אעז לעבור ליד שער 5 עם צעיף צהוב. פחד מוות.

עומר ח. 6 בנובמבר 2009

למרות שלא מדובר במכבי נתניה,ולמרות הקור המקפיא, החלטתי להוציא אתמול 26 יורו, וללכת לראות את איתי שכטר ודדי בן דיין ב"ארנסט האפל". על המשחק עצמו כבר נכתב רבות, אבל כמה מילים על אוהדי רפיד: אמנם לקבוצה יש כנראה הרבה אוהדים אנטישמים, ואמש ביציע האולטראס הם אפילו קיפצו ברוח הומוריסטית בשירת "מי שלא קופץ, יהודי" (בגרמנית זה כמובן נשמע יותר טוב), אבל צריך גם לציין שיש להם מספר לא מבוטל של אוהדים יהודים, בינהם גם הרב הראשי של וינה.

שלו רומא 6 בנובמבר 2009

לאוהדי הפועל – יש דבר שאני לא מבין,
מהיכן מגיע הדחף החזק להזכיר כל הזמן את העובדה,
שאתם לא מייצגים את ישראל?
למי אכפת ?
אתם חושבים שלאוהד בית"ר או מכבי, אכפת בכלל ?
ניצחתם, תהנו מהנצחון.
אני מניח שאף אוהד מכבי לא יבוא לחגיגות.
ואפרופו נאצים,
להם זה לא כל כך שינה אם היהודי היה אוהד מכבי / בית"ר / הפועל.
באיטליה זה אפילו לא שינה להם אם הוא היה חבר המפלגה הפשיסטית,
ניצחתם תהנו, ועל תחשבו כל הזמן על שמעון מזרחי, 
ואיך הוא מגדיר את הקבוצה של המדינה.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

שלו, זה לא מדעי אבל אני משוכנע שמרבית אוהדי הפועל לא מטרידים את עצמם בשאלה ,את מי אנחנו לא מייצגים. יש שם כנראה גרעין של פוסט ציוניים שקובע איזה שהוא כוון ורוב הקהל הולך איתו. תופעת העדר.

Mr. Kate 7 בנובמבר 2009

אני לא חושב שאוהדי הפועל בכלל חושבים על זה. פשוט תמיד לפני משחק של קבוצה ישראלית בחו"ל עולה השאלה האם יש לעודד אותה ולמוך בה או להתנהג "כרגיל" ולייחל להפסד שלה.
אני חושב שבניגוד לשאר הקבוצות, הקהל של הפועל לא ביקש אף פעם שיעודדו אותו או שיתמכו בו. ואין לזה שום קשר לפוסט ציונות, אני מכיר אוהדי בית"ר, מכבי וחיפה שהיו נגד הפועל ואחד נגד השני כששיחקו בחו"ל. וביניהם היו ציונים, פוסט ציונים, פרה ציונים ואפילו ערבים. בקיצור, אולי זה נוח להציג את זה כשמאלנים הפוסט ציונים קומוניסטים שלא רואים עצמם כישראלים, אבל זה הרבה יותר מורכב מזה:)

שלו רומא 6 בנובמבר 2009

דרך אגב ביום חמישי רומא – הקבוצה של המדינה.
כרטיסים בחנויות לוטומטיקה ברחבי העיר.
מחיר החל מ 10€.
המשחק יהיה בפאלאלוטומטיקה.
אם משהו מגיע קפה עלי.
אני כנראה אשב בתוך עמי… בין אוהדי רומא.
מנהג קדום שסחבתי איתי מחיפה לראות את מכבי כשהיא באה לעיר.

יוסי מזרחי 6 בנובמבר 2009

א.
לא הבנת.
הפסקת הבניה היא צורך ציוני. כדי לשמר רוב יהודי וכו'.

יואב 6 בנובמבר 2009

רונן,
אתה טועה בפילוח שלך,
אלה שאוספים בגדים לניזקקים(חלקם לפחות)הם גם אלה שמחללים שואה וקברים.
גם בני המאמינים שמנשקים מזוזה יכולים להיטפל לילד ברחוב ולהכותו כי קבוצתם הפסידה.
גם אלה הטוענים שהם הטובים ביהודים ונוהמים לשחקנים שחורים, כי אין להם מושג מהי יהדות.
יש אינספור אג'נדות מחליאות בכדורגל הישראלי. הפועל היא חלק בלתי נפרד מהגועל נפש הזה.שבידה,שריפת האוטו של נימני לפני דרבי,קבר הורי חולדאי, הרימון לגרשון, הבובה הן קלאסיקות מקומיות שמככבות ליד שירי לעג למני לוי או לאביו של גרשון ונאתכו פלוס ונדליזם של רכבים בסוף משחק וממות לערבים.
אנונימוס,
דיי לדמגוגיה הזאת כבר. לא מעט מחברייך או מקהל קבוצתך, הולכים ליד שער אחד עשרה ללא פחד.אין שום אלימות מיוחדת בדרבים כנורמה.ישבתי לא מעט בשערים מעורבים(2, 13)ואין שם שום בעיה. ועצם קיומם, כבר סותרת את טענתך.גולפיטק ועוד יכולים לאשר זאת.
וכדאי לא להיכנס להשוואות בנושא- מוות לערבים, חיזבאלה, נאצים, או שירים על מוני ומשרפות כי זה באמת נמוך.

אלון 6 בנובמבר 2009

יואב, זהו שיש הבדל, שירים על מוני, בובות של הבן של אוברוב וכול' זה מגעיל אבל זה לא גזעני, מוות לערבים זה גם מגעיל וגם גזעני.
שירים מגעילים יש בכל מקום בארץ, אלימות פיזית יש בעיקר אצל אוהדי ביתר והיא לא קיימת אצל התל אביביות.
לגבי אנחנו לא מייצגים את ישראל רק את הפועל, זה התחיל בשלט שתלו ב2002 אחרי שהתקשורת ניסתה להלאים את ההישג כמו שהיא עושה בהצלחות של מכבי באירופה. אני בטוח שאוהדי כל קבוצה בעולם היו מאמצים את המשפט הזה.

יואב 6 בנובמבר 2009

אלון,
אני שנים טוען שקבוצה-מייצגת רק את אוהדייה. אני הראשון לתמוך במשפט כזה.
בנושא שירי הגזענות,זה יותר קשור לטיקט שכל קבוצת אוהדים ניכסה לעצמה(בטימטומה כי רב). הפועל חיזבאללה, מכבי נאצים וגרמנים, ירוק זה צבע של החמאס וירושלים זה בירדן נמצאות באותה קטגוריה בעיני.

יוסי מזרחי 7 בנובמבר 2009

אלון יקירי,
אתה מניח שקריאות גזעניות הן יותר גרועות משירים ומיצגים פסבדו נאציים ?
אם התשובה היא כן, אזי ההבדל שאתה מצביע עליו אכן קיים.
בעני אין הבדלים ואין ניואנסים.
זבל הוא זבל הוא זבל. גם זה שבצבע אדום (בגירסה הישראלית),אני לפחות לא מצדיק את הזבל הצהוב ,לא בגרסת ת"א ולא בירושלים ק"ק.

שלו רומא 6 בנובמבר 2009

אלון להזכירך הדיסק "החברים של טייב",
לעג לבית שאן כעיירת פריפריה שגרים בה בני עדות מאוד מסוימות.
מה שמביא אותי תמיד לתהייה איך זה שכל אוהדי הקבוצות,
זולת הפועל ת"א מתנערים מהחוליגנים שלהם ומהחולגניזם,
בעוד שאוהדי האדומה,
מנסים להסביר למה אצלם זה שונה.
שוב מחקר אנתרופולוגי בנושא יכול להיות מעניין.
לידיעה – מכבי ת"א שינתה את צבע מדיה לצהוב על רקע השואה,
ומתוך הזדהות עם הנרצחים.

יורם אהרוני 7 בנובמבר 2009

אני אכן חושב שזה היה נגד ברצלונה שקלעה באחוזים מדהימים. אני זוכר את בארי אומר בהפסקה ש – 60 נקודות במחצית אחת זה יפה ,אבל לחטוף 78…נדמה לי שהוא עצמו קלע במשחק הזה 51 נקודות.

מבקר המדינה 7 בנובמבר 2009

יורם אהרוני-בנטון טרויזו. נדמה לי.

אדם 7 בנובמבר 2009

כל עוד שבהקשר של הקהל של הפועל יעלו כל פעם מחדש באוב בובה ודיסק מ98', אני אדע שהמצב שלי ביחס לסובבים אותי הוא מצויין.
יאללה הפועל

בני תבורי 7 בנובמבר 2009

אדם,
98' זה עוד לא כל כך אוב…וזה בלי כל קשר לעובדה שזורקי הבובה באו מקרבכם ושהאליפות נשדדה מכם בנבזות.

יוסי מזרחי 7 בנובמבר 2009

אדם,
אחרי 98 המיתולוגית,הדיסק והיוצרים, יש דורות המשך, מוכשרים לא פחות.
מצבך (כאוהד הפועל) לא יותר טוב מאוהדים של קבוצות אחרות.
בהנחה שאתה לא אחד מהיוצרים הנוכחיים, מצבך בזבל כמו מצבי עם הכשרונות ביציע שלי וכמו עוד אחרים.
עצה מאיש מנוסה: אל תחפש הצדקות והנמקות. תוקיע את הזבל באשר הוא ותהנה מהקבוצה שלך. הלואי ולי היתה קבוצה כזו.
עוד לי תהיה אני מאמין.

סימנטוב 7 בנובמבר 2009

כדורגל זה בידור להמונים וכשכך קשה לי לקבל את פרץ אלימות מילולית – בסוף זה נראה לילדים נראה כנורמה. אתמול דיברתי עם עמית בעבודה (אנגלי אוהד נוטינגהם, הולך באופן קבוע למשחקים) הוא סיפר לי על הZero tolerance שעשו שם אחרי בעיית החוליגנים בשעתו ואמר שכיום עם משהו מקלל בקהל יש סיכוי סביר שיפנו אליו אוהדים אחרים ויבקשו ממנו לנצור את לשונו.
אנחנו רחוקים משם…

בני תבורי 7 בנובמבר 2009

סימנטוב,
אכן כן, כזאת ראיתי במשחק של ווסטהאם (עם בניון) נגד בלקבורן באפטון פארק. זה היה מרתק!

אדם 7 בנובמבר 2009

יוסי, אני נהנה מאוד מהקבוצה שלי. לעומת זאת, אני לא נהנה ממכבסת המילים הימנית על אלימות מילולית ומאונס המונח חוליגניזם. אני כבר 11 שנה שומע על הבובה של יבגני אוברוב ועל הדיסק של טייב. הסיפורים על הבובה של אוברוב רק הולכים ונעשים יותר ויותר דרמטיים. שמעתי כבר על זה שכל היציע היה מלא בובות, וששרפו את הבובה ביציע, עוד כמה שנים אני מניח שזה כבר יגיע לזה שאוהדי הפועל חטפו את יבגני אוברוב וזרקו אותו מהחלון.
אוהדי הפועל הביאו בובה של הבן של אוברוב. נו? ו? מה הסיפור פה? מה פה כבר כל כך מעניין שיש לדבר על זה אחת עשרה שנה אחרי? מצאתם קרדום לחפור בו? גיליתם שגם אצל אוהדי הפועל יש אנשים לא נחמדים? זאת המקבילה לאלימות של אוהדי בית"ר? בובה? סלח לי, אבל מצבי כנראה לא עד כדי כך רע.

יוסי מזרחי 7 בנובמבר 2009

אדם יקירי.
מותר לך להמשיך לחשוב כל מה שאתה רוצה.
זו מדינה חפשית, אפילו שה-"ימין" שולט בה. אני מניח שאתה צעיר מספיק כדי לא לדעת כמה טוב היה כאן כש-"השמאל " שלט כאן. במיוחד בתחום הספורט.זה באשר לימין ושמאל שאתה מחלק לטובים ולרעים. אתה חי באשליה כאילו הקהל (אני מתכוון לחלקו החוליגני ולא לכלל.)ממנו אתה בא הוא צח ונקי, זך כשמן זיית וכל מי שלא אתם – גזעני, חוליגן, ועוד כיוצא באלה. יש לך טעות מרה. לפעמים טוב להסתכל בראי ולהגיד את האמת לעצמך.
החוליגנים,יוצרי היצירות כמו הדיסק ההוא ,בוני הבובות והמלחינים החדשים, הם הקבוצה הקיצונית והמסוכנת בתחרות בין החוליגנים שמכל הקבוצות. הרי הם באים מעמדה של עליונות על השאר,אבל גולשים למרכיבי התנהגות שאני לא רוצה לאפיין. היום יש עצרת בכיכר. אתה יודע, מילים (גם)הורגות.אל תזלזל בכשרונם של אלה ביציע שלך ובעומק שנאתם וההסתה הבאה מהם.

לכן, בידידות ובלי שמץ של ציניות, אני מציע לך באמת לאהוב את הטוב שבהפועל ת"א ,ויש הרבה, ולהתנער מהשאר. מכבסת מילים. תחשוב שוב.

אדם 7 בנובמבר 2009

"אלימות מילולית", להבדיל מהסתה, היא מכבסת מילים ימנית, שמקורה בצורך של הימין להצדיק את ההתנהגות הברברית והאלימה של תומכיו בהפגנות ועצרות בחירות. אז במקום לגנות ולנסות לעקור עשבים שוטים שבסופו של דבר הולכים וזורקים רימונים על מפגינים יורים בראשי ממשלה, הם האשימו את תומכי השמאל בהמצאה חדשה ששמה "אלימות מילולית".
אין שום סכנה ביוצרי היצירות ובוני הבובות. יש סכנה באורבים בסמטאות והדוקרים בסכינים.

סימנטוב 7 בנובמבר 2009

אדם בוא נהיה כנים עם עצמינו בהבט של אהדת קבוצה אנחנו מרשים לעצמינו הרבה יותר ממה שרצוי. יוסי כ"כ צודק לאהוב את הטוב ולהתנער מהרע כל היתר מכבסת מילים.

שלו רומא 7 בנובמבר 2009

אדם – אתה מוכיח שוב את התיזה שלי,
בשבילך הבובה זה פרה היסטוריה,
ועוד שנתיים גם הביטוי גרמנימני יהיה כזה,
ועוד עשר תגידו את זה על שירי האבא של רגב,
אתם בסדר זה העולם עקום.
יום אחד תתעורר וכמוני בצד השני של האצטדיון,
(לי זה קרה נגד אייאקס),
תגלה שכשלועגים לצבע עורו של שחקן של הקבוצה שלך,
ע"י מי שחושבים את עצמם לאוהדים של הקבוצה,
יהיה כבר מאוחר מדי.
והם אלו שמכתיבים את הטון.
ובעצם לקחו לך את הקבוצה. 

אנונימוס 7 בנובמבר 2009

יואב (בקצרה כי זה משעמם כבר),
העובדה שישנם יציעים מעורבים אינה סותרת את האלימות של המיעוט. אם אתה סבור שלחכות שעה אחרי משחק בטדי ולברוח בסמטאות קרית אליעזר זו דמגוגיה כי זה לא קורה לכל האוהדים אלא רק לאוז קטן מהם – זכותך.

יורם,
סיקרנת אותי אז בדקתי, ואתה טועה! אמנם מדובר בברצלונה אך התוצאה הייתה 79:60 במחצית :)
בארי קלע "רק" 49

אדם 7 בנובמבר 2009

שלו, הקהל של הפועל הוא, בלשון המעטה, לא מצטיין מחזור באף בי"ס של חנה בבלי. בתחרות מי מתבטא בצורה הכי מגעילה אנחנו נתן את המאבקים שלנו עד הסוף לרוב קבוצות הליגה. אבל אצלנו אין ולא תהיה גזענות, מהרבה מאוד סיבות. ולפני שישאלו, אני כבר אענה. כן, קריאות שואה עדיפות על קריאות גזעניות. למה? כי ליציעים של הפועל הקריאות האלה לא מושכות את דייויד ארווינג, וליציעי בית"ר(בעיקר)קריאות כאלה מושכות פעילים של תנועות טרור כהניסטיות שמנצלות את אותם יציעים כמקור לגיוס של בריונים רפי שכל וdispensable, ולהפצת תורות הגזע שלהן. לצפיה נוספת אתם מוזמנים לסרטונים של הטרוריסט חיים בן פסח ביוטיוב בו הוא פונה לאוהדי בית"ר, לפורום המיוחד לאוהדי בית"ר ירושלים באתר הימין האמיתי, ולהפגנות שמאל נגד מבצעים בעזה, או יותר נכון לאחריהן, שם מחכים קופים עם קפוצ'ונים של הלה פמיליה לתקוף מפגינים בודדים.

גיל מזימבבואה 7 בנובמבר 2009

אדם אתה מחטיא את הנקודה ובגדול, ברגע שאתה מתייחס לפגיעה בילד של אובארוב בצורה כזו ולא מסוגל להבין את הנזק שנגרם לילד חף מפשע אתה לא שונה מכל שאר הקיצוניים מבין אוהדי הפועל.
מעבר להכל המכנה המשותף של כל אוהדי הפןעל ת"א זה השנאה, הם יותר שונאים אחרים מאשר אוהדים את הקבוצה שלהם.

Mr. Kate 7 בנובמבר 2009

אני בעצמי יודע שהקהל של הפועל הוא לא קהל קונצרטים. אנחנו לא איזה משיח שהגיע לגאול את הכדורגל הישראלי מהאלימות שבו. אבל אני אשאל ככה-ארגון האולטראס של הפועל השתתף בצעדת אחד במאי בת"א, ולפי דעתי גם במצעד הגאווה. אני לא מכיר ארגון אוהדים שמשתלב ככה בחיי הקהילה בעיר. וזה כבר לפי דעתי יפה.

שלו רומא 7 בנובמבר 2009

עדיין בכל פעם שאתם כותבים על בעיתיות,
יש בסוף הצדקה.
אתם פשוט לא ביקורתיים.
וזה יתנקם בכם בסוף.
וזה יבוא במקום שלא תחכו לו,
אמיר רנד לדוגמא …
ואני בהחלט מעדיף יציעים שבהם אסור לקלל, לעשן, ובכלל להתנהג בבוטות.
על פני אוטנטיות.
אבל זה אני.

בן 7 בנובמבר 2009

4.5 תשובות

רועי האדום 7 בנובמבר 2009

רונן, רציתי לתקן אותך
שטורם גראץ ניצחו את הפועל במוקדמות צ'מפיונס 2001, שכן הפועל זכתה באליפות המדינה בשנת 1999/00.
סוף שבוע נעים.

יואב 7 בנובמבר 2009

אנונימוס, דיברתי על שער אחד עשרה. אין פחד ואין ממש אלימות אז אל תכניס אותנו עם דוגמאות אחרות. אני הולך לדרבים שלושים וחמש שנה ומכיר את המציאות מצויין.. האמן לי. . אדם, אין גזענות בקהל שלכם? תחשוב שוב. אתה ואני מכירים כמה כאלה. זה קיים בכל מקום. המושג אלימות מילולית הפך להיות דווקא מקודש אצליכם וכמו נותן לגיטימציה. צודק, צריך להפסיק לדבר על הבובה , יש דוגמאות יותר רלוונטיות מוזמן האחרון.. אצליכם ואצל אחרים.

אדם 7 בנובמבר 2009

יואב, אין גזענות בקהל שלנו כתופעה. נקודה. זה שיש פרטים בתוך הקהל שהם גזענים בחייהם הפרטיים זה יתכן, אבל בתוך הקהל אין להם שום דריסת רגל.
אני לא מכיר בלגיטימיות של המושג אלימות מילולית, מעולם לא הכרתי בו. תדברו על אלימות, אני אהיה הראשון לגנות. הרקטה שפגעה בשבטה ורימון ההלם שהושלך לעבר אבוקסיס-פעולות של אנשים חולי נפש שראויים לכל גינוי. בובה? לגנות בובה?? עזבו אותי באמאשכם.

יואב 7 בנובמבר 2009

אלימות מילולית גורמת לעיתים לאלימות פיזית(מקרה גור שלף עולה לראש). אתה יודע, לכל אחד יש את הסף שלו, לכן לא הייתי מקל ראש בהשפעתה. אני לא מתיימר לחנך וגם לא להצביע מי גרוע יותר. כולם גרועים.
רק בוא נחסוך את הצדקנות. בתוך עמנו אנו חיים.גם לחלל מצבות ורכוש זאת אלימות.

יוסי מזרחי 7 בנובמבר 2009

אדם: 1. רימון ההלם לאבוקסיס בא כנראה מהצד של הפועל. נכון שהוא התפתל מאוד עד כדי מומדות לאוסקר, אבל כשהודיעו לו שהרימון נזרק מריכוז של אוהדי הפועל, הוא התאושש מיד….

באשר לענין האלימות המילולית ושאר ענינים שבהם דן הדיון הזה, אני מבין שאין לך מסקנות או תובנות.
בכל מקרה שיהיה לך ערב נעים

סימנטוב 7 בנובמבר 2009

יוסי לעולם אל תוותר החיים הם מסע…

Comments closed