לידס. הקבוצה הטובה יותר ניצחה בקלות ובודאי שבצדק

ראשית, בכדי לא להגרר בתוך חוסר-התיאבון-לשמוע-על-כדורגל-לכמה-שבועות שעוררה בי ההופעה של יונייטד, לחוסר ספורטיביות: ההופעה של לידס יונייטד הייתה אחת הגדולות והמרגשות בתולדות הגביע האנגלי. וזה לא דבר קטן במפעל שיש לו היסטוריה של כמה ימים. ודווקא בגלל שלא היה כאן בונקר הירואי והתאבדות על כל כדור. בגלל שהייתה הופעה נחושה ולוחמנית בנוסף לאינטילגנטית ומלאת בטחון.



ומי שהנחיל את הכדורגל הזה לקבוצת ליגה שלישית – קוראים לו סיימון גרייסון – הוא איש כדורגל ברמה גבוהה ביותר. הרבה הרבה יותר גבוהה מהרבה מאמני פרמייר ליג.  אני לא יודע מה האפשרות של קבוצה כמו לידס לשמור על סגל תוך כדי עליה במעלה הליגות. אני מקווה מאד שזה אפשרי בכדורגל של היום.



בכל מקרה ישנם ימים שמשנים היסטוריה של מועדון וזה היה אחד הימים הללו עבור לידס יונייטד. אני לפחות מקווה שזה כך. כי אם לחזור לדברים שכתב היום עזי דן בהארץ על מועדונו האהוב – היסטוריה של מועדון כל כך גדול ומשמעותי לא צריכה להמחק בגלל החלטות של אנשים שנקלעו לחדרי הנהלה.


*


באמת מתקשה לומר משהו על ההופעה של יונייטד. זה לא נראה לי כל כך "עוד יום בהיסטוריה". את זה אפשר היה לומר אחרי תבוסה לליברפול שהייתה בכושר נפלא. זה נראה לי קצת יותר כמו פעמוני אזהרה. עכשיו חלון ההעברות וזה הזמן לפעול. לא יודע את מי צריך לקנות ומה המצב הכספי.



אני דווקא חושב שזו הזדמנות נהדרת למכור כמה שחקנים ולשלוח אחרים להשאלה. יש יותר מדי שחקנים שנמצאים בקבוצה כי הם משחקים בסדר 50% מהזמן. או כי מדי פעם הם מבקיעים שער יפה. וזו התוצאה החיובית היחידה שיכולה לנבוע מהמשחק הזה.


לפני המשחק התייחסתי למה שקרה בלידס בתחילת העשור:


יש במגזין 2-4-4 מוסד מאד יפה של ראיונות קוראים עם אישיות כדורגל. ובגליון האחרון היה ראיון כזה עם דייויד אולירי שאימן את לידס בשנים הטובות שלה בתחילת שנות האלפיים. אולירי מציג גירסא משלו להרבה מאד דברים. למשל הוא, ולא ג'ורג' גרהאם, היה אחראי לדור הצעירים המצויין שהיה אז בקבוצה. והוא לא ידע על המצב הכספי של המועדון שכבר היה בהתמוטטות (כאן אני מאמין לו). והוא גם עשה באסטון וילה עבודה טובה לא פחות ממרטין אוניל ובפחות כסף.



על דבר אחד הוא מצטער. שקרא לספר שכתב עם עיתונאי על שנתו האחרונה בלידס Leeds United on Trial. למרות שסיפור משפטם של וודגייט ובויאר היה רק פרק אחד מהספר. אבל המו"ל לחץ לשם שימכור ספרים. ועל כך אולירי מצטער. התנינים מעולם לא אכלו יותר בצל אם אתם שואלים לדעתי.



בכל אופן, מרבים להאשים את פיטר רידסדייל בחוסר האחריות הפיננסית שהביא לנפילתה של לידס. ואין אלא להסכים עם הקביעה לגבי הניהול השערורייתי שלו. אבל כמה שהניהול היה גרוע פיננסית ניהול פרשת וודגייט ובוייאר היה מחפיר עוד יותר. לגמרי במקרה התגוררתי אותה תקופה בלידס לארבעה חודשים – ואפילו התגוררתי כמאה מטרים מהמועדון בו וודגייט ובויאר תקפו בפראות את הסטודנט הפקיסטני. ודייויד אולירי כנראה לא טעה יותר מדי עם שם הספר שלו. הוא לבדו ידע כמה הפרשה הייתה מרכזית בהתמוטטות הקבוצה.

על מידתיות
ווואוו, איזה יום מרגש

160 Comments

סאביסביץ' 3 בינואר 2010

אין שום קשר בין הפרשה הגזענית למצבה של לידס, להרבה קבוצות יש כתמים שחורים בהיסטוריה, אך, הן ממשיכות להתקיים ובהצלחה רבה. היחיד שגרם לכך שלידס הידרדרה לליגות הנמוכות זה ניהול כושל ומחפיר באותה התקופה. אני מתגעגע למשחקים הטעונים וליריבות האדירה בין האוהדים של לידס ומנצ'יסטר. אין ספק שקניית קאנטונה מלידס הייתה החתמה ששברה את האיזון בין שני המועודנים וגרמה לזינוק האדיר של יונייטד ולנסיגה של לידס. מקווה שלידס תחזור לליגה הראשונה כי היא בהחלט חסרה שם.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

סביצ'ביץ – אתה מדבר על תקופה אחרת לגמרי. לידס התאוששה אחרי קנטונה וחזרה עד חצי גמר האלופות.

ובינתיים לידס מובילה – ושברה את האיזון בין המועדונים…

מאיר המקורי 3 בינואר 2010

סביצ'ביץ' – הכל קשור. בטח שפרשה כזו יכולה להשפיע – על החלטה של שחקנים לעזוב, למשל, ועוד תגובות שרשרת שלא כל חוליה בהן ברורה וגלויה.
אולירי עשה דברים יפים. אני חושב שמרטין אוניל עושה יותר ממנו, בתקופה שבה לחמש קבוצות יש תקציב שהוא בליגה אחרת מיתר הליגה. אני מחזיק לו אצבעות שיהיה המנג'ר הראשון בעידן הזה שישבור את הרביעיה הרגילה.
אינשאללה לידס יחזיקו מעמד. אבל אני לא בונה על זה.

סאביסביץ' 3 בינואר 2010

רונן- שתי התקופות קשורות. מאלופה גאה לפני מכירת קאנטונה, לידס הפכה לעוד קבוצה בליגה האנגלית אחרי מכירת קאנטונה. חצי גמר ליגת האלופות היה מקרי וחד פעמי ולבטח זה לא מראה על התאוששות ממכירת קאנטונה, אלא היאחזות במשהו גדול וחד פעמי שקרה למועדון גדול שנהפך לקטן אחרי מכירת המלך קאנטונה. תאר לך מקרה היפותטי שלידס לא מוכרת את קאנטונה ליונייטד. יכול להיות שהייתה כותב היום על מנצ'יסטר ולא על לידס.

דורון 3 בינואר 2010

מקרה היפוטתי שאני לא רוצה לחשוב אליו אפילו בתור משהו היפוטתי. אין ספק שאתה צודק לגבי מצבה העגמומי של לידס.

Schmeichel 4 בינואר 2010

החשיבות של מכירת קנטונה נופחה יתר על המידה. ללידס היו גם הצלחות אחרי קנטונה (רומא לא נפלה ביום אחד) ובכלל בעונתו האחרונה בלידס קנטונה כבש רק 3 שערים!
כמו כן אפשר לומר שקנטונה הצליח ביונייטד אבל אי אפשר לתת לו את כל הקרדיט (ולדעתי גם לא חצי מהקרדיט) על ההצלחה הקבוצתית. רק תסתכלו על השמות שפיארו את ההרכב אז.

מהנתונים האלו וממשך הזמן שעבר עד לירידת הליגה של לידס ,אני מסיק שהמעבר של קנטונה בהחלט לא היה הפקטור העיקרי ואולי אף לא פקטור בכלל.

א. 3 בינואר 2010

היום ב"הארץ" עזי דן מזכיר נשכחות,בין השאר את משחק שמינית גמר גביע הליגה ב-2003 שבו יונייטד נצחה בהארכה 3-2.כובשי השערים ליונייטד באותו משחק היו בליון,פורלן ודג'מבה דג'מבה (צירוף חד פעמי בעל משמעות קוסמית) – שלושה מתוך חמשת הפלופים הגדולים של פרגי בעשור האחרון.רק טאיבי וקלברסון היו חסרים להשלמת תמונת המחזור.
חצי גמר ליגת האלופות כלל לא היה מקרי – לידס שחקה באותם ימים כדורגל מצויין.

עזי 3 בינואר 2010

כמו שחלקכם ראה הקדשתי היום מקום נרחב ללידס אהובתי וליריבות עם מניונייטד.
בין השאר טענתי שבדיעבד בבתפרעות הזאת, 18 ימים אחרי תחילת העשור התחילה את ההידרדרות והיתה משמעותית ביותר. בקיצור רונן שוב צודק מאוד.

סאביסביץ', היום לפני עשר שנים לידס הובילה את הפרמיירליג שתי נקדות לפני מניונייטד. שנה אחר כך היא היתה בחצי גמר ליגת האלופות. אולירי בנה קבוצה מצויינת, קיואל, אלן סמית' הבוגד, וודגייט, בוייר, מארק וידוקה, מקפילן וכ'. בקיצור לא מקרי.

אבי 3 בינואר 2010

ב"מקרי" הכוונה היא לאי המשכיות. והאיזכורים שכתבת שלידס שהובילו על מנציסטר בשתי נקודות וחצי הגמר שנה אחרי מראים שהדבר באמת נדיר, יענו "מקרי" קורה פעם ב- 15 שנה. כמו שהאליפות אירופה של ליברפול או כל תואר גדול שליברפול לוקחת הוא "מקרי", כי זה קורה פעם ב- 20 שנה. קפיש??

עזי 3 בינואר 2010

אבי, לפי ההיגיון שלך בערך מ-1958 עד 1993 מניונייטד לא היתה קבוצה רצינית.

אבי 3 בינואר 2010

עזי- אכן היו זמנים שיונייטד לא הייתה קבוצה רצינית, זמנים נוראיים שיונייטד לא לקחו תואר רציני יותר מ- 20 שנה, זמנים שאוהדי ליברפול היו שרים שעברה עוד שנה ליונייטד בלי תואר. זמנים שהקבוצה ירדה ליגה וגרמה לצער רב להרבה מאוהדיה. אבל, זמנים אלה עברו בגלל ניהול נכון ובגלל פרגי אחד ויחיד.

א. 3 בינואר 2010

הקבוצה הטובה יותר ניצחה ובצדק.
התוצאה אפילו מחמיאה לקבוצה הפחות טובה.
הקבוצה הפחות טובה הוכיחה את כל הטענות שנטענו אודותיה מתחילת העונה.
כפי שנהוג להגיד במצבים שכאלה : עכשיו אפשר יהיה להתרכז בליגה,בליגת האלופות ובגביע הליגה.
התחזית : יונייטד תסיים את העונה ללא כל תואר.

אביעד 3 בינואר 2010

יופי של היגיון. אתה מתעלם מכל משחק טוב של הקבוצה וכל משחק רע (מה זה רע? נוראי. קטסטרופלי) מוכיח את "כל הטענות שנטענו אודותיה". לפי הדרך בה אתה פועל וחושב אני יכול להוכיח די בקלות שמנצ'סטר יונייטד מודל 2009/10 היא הקבוצה הכי גרועה באנגליה.

א. 3 בינואר 2010

אביעד –
הטענות לפני תחילת העונה ובמהלכה היו אודות בינוניות הסגל והעדר כישרון ולא היה צריך את המשחק היום נגד לידס כדי להיווכח בכך.זה ניכר גם בניצחונות (זו הסיבה שסרבתי להתרגש בעקבות הניצחון על ויגאן)וגם בהפסדים ואפילו בתוצאות התיקו.
אני לא רוצה להשוות לקבוצות קודמות של יוניטד אבל זו ללא ספק קבוצה מאוד מאוד בינונית.
אין לי בעיה עם מי שרוצה לחיות בהכחשה.

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

אביעד, צריך להסתכל למציאות בעיניים. יונייטד של השנה, לא דומה לשום דבר שאליו הורגלנו.היו ויהיו עוד משחקים טובים,אבל הממוצע נמוך מאוד יחסית לסטנדרטים שלהם, כאמור הורגלנו.

אביעד 3 בינואר 2010

א. היקר, גם לי אין בעיה עם מי ששום דבר לא מספיק טוב עבורו.
יוסי, לא חסרות טענות כלפי הקבוצה, הטענה שלי נוגעת אך ורק להגיון העקום לפיו כל משחק נוראי נובע מחוסר כישרון ויכולת וכל משחק טוב הוא חסר משמעות.

אמיל רסום 3 בינואר 2010

למה השופט הוסיף 4 דקות ו15 שניות לפני הדקה ה96 הוא שורק? הוא מחכה שסלאח חסארמה יבקיע?

אלון 3 בינואר 2010

רונן, התכוונת שאולירי אימן את לידס בתחילת שנות ה 2000 ולא ה90.
אולירי אולי הצליח באופן יחסי בוילה אבל הוא הגיע למצב שכל השחקנים ביקשו לעזוב, אף אחד לא רצה לשחק בשבילו. ברגע שאוניל הגיע אף שחקן משמעותי (חוץ מבארי החמדן) לא עזב.

אוהד לידס 3 בינואר 2010

איזה משחק, יא אללה.

לידס נתנו תצוגת כדורגל פשוט מצויינת, לא נפלו ממנצ'סטר בשום פרמטר של המשחק, וגם תוספת זמן שמיאנה להסתיים לא יכלה לעזור לחבר'ה של פרגי.

בני גלובינסקי 3 בינואר 2010

הכותרת של אחרי המשחק גם צריכה להיות "מה באמת קרה שם".

גלן 3 בינואר 2010

איזה בזבוז של פרגסון. היה צריך להתחיל את המשחק עם עוד ארבעה בהרכב שלא שיחקו נגד ויגאן. חבל על השחיקה.

רועי שהגיע אחר-כך 3 בינואר 2010

זהו אחד מאותם מקרים נדירים שבהם הכותרת שנותן בעל הבלוג לפוסט של (לפני) רלוונטית מאוד גם ל(אחרי). מה זה היה?

טל 3 בינואר 2010

איזה קשקשן אלון חזן.."רק באנגליה זה יכול לקרות". הלו, זה לא קרה בספרד רק העונה (ובעונה שעברה)?
ההבדל היחידי הוא שכאשר זה קורה באנגליה, זה נזקף לזכותו של הכדורגל וכאשר זה קורה בספרד, זה נזקף לחובתה של ריאל מדריד.

Yair 3 בינואר 2010

הופעה מביכה, לידס בשלב הבא בצדק.
סוג של שיא שלילי בעונה המבאסת הזאת.
ואני מקווה שלמשטרת המחשבות לא אכפת שאני כותב שמנצ'סטר יונייטד של העונה מתגלה כקבוצה שבלונית וחדה כמו עלה דשא ברוב הזמן?

רועי שהגיע אחר-כך 3 בינואר 2010

טוב, כשהתחלתי לכתוב את התגובה האחרונה שלי, התגובה של בני גלובינסקי (12) לא הופיעה על המסך שלי. מסתבר שאני באמת זה שהגיע אחר-כך.

אביעד 3 בינואר 2010

טל, ההפתעות הללו הן באמת משהו שמתאים יותר לאנגליה מאשר לספרד. מסיבה פשטוה ואובייקטיבית לחלוטין – הסיכוי של קבוצות קטנות להפתיע פוחת דרמטית כשיש 2 משחקים בכל שלב.
ובקשר לחזן, תתעלם. אין לו מושג למשל שמשחק בין מנצ'סטר ללידס בכל מצב שהוא הוא יותר מסתם משחק.

יואב 3 בינואר 2010

עזי,
ברכות. הייתם נהדרים.

יונייטד אהובתי, שברת לי את הלב היום ביג טיים.
אני רק יכול לקוות שהמשחק הזה יהיה סוג של ארוע מכונן בעונה הזאת.
הזחיחות, חוסר הניסיון בהרכב במעמד כזה, קיוז'אק(שוב טעות של שוער בינוני עולה לנו בתואר באולד טראפורד),הנונשאלנטיות של המחצית הראשונה וחוסר היכולת לייצר רעב מול יריב מוטרף-התנקם בנו היום.זאת סטירת לחי עצומה והשבוע הזה, רק התחיל.לא יהיה קל יותר מול סיטי ובירמינגהם…

נ.ב
אואן שחקן גמור….

פרנקו 3 בינואר 2010

אני נבוך להיות אוהד יונייטד בשבועות האחרונים. הקבוצה שלנו נראית כמו חבורה של שחקנים מליגה ג' שהמילה יצירתיות לא מופיעה בלקסיקון שלהם.
אני לא מבין למה ההתעקשות לשחק עם שחקנים שפשוט לא משחקים ברמה המתאימה.
עכשיו ינואר, אז קדימה:
ברבטוב- לפח
אנדרסון – לפח
נוויל – לפח
נאני – לפח
ועם הכסף לקנות איזה שחקן או שניים שיודעים למסור במקום לבעוט מרחוק כל המשחק.

סימנטוב 3 בינואר 2010

what have you done for me lately

Schmeichel 4 בינואר 2010

נבוך?! ועוד אחרי עשור כזה?
Never!
לפי כמות האוהדים הנבוכים אפשר לחשוב שמאמן אותנו מלצר ספרדי שמן.
ההפסד הזה לא משכיח ממני את הניצחונות והנסיבות בהן הם הושגו העונה (קאריק בלם?! WTF)

רונן דורפן 3 בינואר 2010

פרנקו – יש בי קצת אי נוחות כשאוהד יכול לכתוב את המלים "נוויל לפח". פשוט אי נוחות.

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

אני איתך.
זה מעבר לגבול הסביר.

רועי שהגיע אחר-כך 3 בינואר 2010

על ברבאטוב ועל אנדרסון אני חושב שעוד מוקדם לוותר. "נוויל לפח" הוא באמת צירוף קשה מאוד, ויש לעדנו: "נוויל לפנסיה" או "נוויל לשדרות הניהול והאימון של המועדון". הוא כבר פשוט לא מספיק טוב. כמובן, צריך לחכות שיהיו שחקני הגנה אחרים במקומו. בינתיים אין (הבנתי שוידיץ' שוב פצוע?). ולגבי נאני – לפח.
ואיפה המשיח הצעיר דאשתקד, קיקו מאקדה? הוא בכלל בחיים?

נמאס מנאני 3 בינואר 2010

נאני כבר בפח
אבל למה אף אחד לא מדבר על התצוגה ה"חכמה" ו"קרת הרוח" של רוני.
אגב זה קרה בשנים האחרונות גם לצלסי וליברפול

עזי 3 בינואר 2010

יואב – תודה. הרבה זמן לא התרגשתי ככה ממשחק.

גלן 3 בינואר 2010

לא השתנה כלום. מפעל ותיק שהפך לזניח.

א. 3 בינואר 2010

עזבו את השחקנים – מה על אחריות המנג'ר ?
השחקנים לא באו ביוזמתם למועדון.
מישהו רכש אותם.
מישהו האמין ביכולתם.
למצבה של יונייטד (לא מזהיר בסטנדרטים שלה אבל מושא קינאה לקבוצות אחרות) אחראי מי שלקח ובצדק את האחריות על שני עשורים של הצלחות סוחפות.
אני שב ושואל – אולי זה נגמר מבחינת פרגי ?

ספיידרמן בקיבוץ 3 בינואר 2010

נגמר?
לפני שנה הוא הוביל את המועדון להישג היסטורי
לפני שנתיים הוא הוביל את המועדון להישג היסטורי
בחצי העונה שעברה מאז הכל נגמר?
אתה נורמלי ?
הבטחתי לעצמי לא לטרוח בפוסטים כאלה, אבל נשברתי בכל זאת…

Yair 3 בינואר 2010

גלן אתה די צודק לגבי הגביע האנגלי, אבל זה לא משנה את העובדה שיונייטד לא צריכה להפסיד בבית בכזאת קלות, לא משנה באיזה טורניר, ובטח שלא ללידס.

גיל 3 בינואר 2010

בקשר לרכישות חדשות, פרגוסון אמר לפני כמה ימים שהוא לא מתכוון לרכוש אף אחד בחלון ההעברות. ימים יגידו אם הוא ישנה את דעתו.

גלן 3 בינואר 2010

יאיר פשוט במקום פלוס20 שחקנים שכלם יותר טובים מלידס בהרבה נשארו הרבה פחות בגלל הנסיבות. מהם תוריד את אלו שישבו על הספסל ואז זה כבר פחות נורא.
אליפות וזה יישכח. בעצם גם בלי אליפות זה יישכח.

פרנקו 3 בינואר 2010

אני מתנצל, הרגשות שלי גברו על השכל הישר… נוויל – לאימון קבוצת הנוער.
לגבי ברבטוב- הוא יחגוג החודש 29, וזה בול הזמן להיפטר ממנו כי יותר טוב הוא כבר לא יהיה.
עכשיו לגבי אנדרסון – שמישהו יקנה לו
את המשחק FOOTBALL MANAGER 2010 ויראה לו שם את הפרופיל שלו…
לא יכול להיות שכל העולם יודע שאין לו יכולת בעיטה מרחוק, והוא עדיין ינסה לבעוט 3 פעמים בכל משחק!
בעיני הוא שחקן עם המון אגו ושחצנות ומעט מדי יכולת.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

א. כל כך טוב שבאמת דרך החשיבה שלך היא לא המאפיינת את יונייטד. כי אין שום ספק שלא היית שומר את פרגוסון בתפקידו בהרבה מאד צמתים בהיסטוריה של יונייטד. בטח לא בשנים המוקדמות. בוודאי לא אחרי שלוש השנים ללא אליפות.

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

רונן, הדברים כואבים,אבל יש בהם שמץ של אמת.
בדיוק כמו שהאללנו (מלשון אליל) את סיר אלכס שהביא אותנו לבדו למקום שבו אנו נמצאים, מותר לשאול שאלות ולהעלות תהיות.זה כואב אבל לא מיותר.

אביעד 3 בינואר 2010

יוסי, יש "לשאול שאלות". יש "לפקפק בהחלטות". אבל תהיה בסגנון "אולי זה נגמר מבחינת פרגי", חצי שנה אחרי אליפות שלישית, נוח לך עם זה?

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

קודם כל, ברכות אמיתיות מכל הלב ללידס יונייטד. קבוצה נחותה על הניר, שבאה לשחק כדורגל אנגלי כמו זה שמכבד את המשחק,משחקת פתוח,עם שני חלוצים ומכבדת את עצמה.
אמרתי, נחותה על הניר,ואולי גם באיכות השחקנים על פני פרק זמן של יותר ממשחק אחד.אבל מה לעשות כאשר להם יש אלמונים ולנו יש אשפי משחק,שחקנים שעולים שלושים מליון לירות ומביישים את החולצה שניתנה להם בתחילה בטעות ואח"כ ביהירות מטומטמת.

בבלוג מתקיים ויכוח על רמת הקבוצה לאחר עידן רונאלדו. יש דעות רבות ,יש מקלים ויש מחמירים,אבל בדרך כלל מבינים שזו עונת חילופי משמרות. אלא שזה לא נכון. זו עוד עונה בשרשרת, והיא רעה ,יותר בגלל שאין קו מנחה, יש אילתורים שונים חלקם על סף ההפקרות כמו זה שהיה היום. רביעית הגנה מאולתרת ולא בגלל פציעות (!!) ולפניה מרכז שדה עוד יותר הזוי בהרכבו וביכולתו לבצע משהו חיובי.
על הגאון הבולגרי נדבר בפעם אחרת או,לא נדבר בכלל.חבל על הבריאות.

בחירת הרכב שחצנית והזויה,(ואני מבקש מכל אלה שרוצים להסביר לי מי עומד בראש המערכת לחסוך מעצמם זמן. גם אלוהים טועה,אלא שהשנה הוא מתרגל לטעות).
כשמקבלים שער בדקה העשרים,ורואים לאן נושבת הרוח, ועם בלם ביום בינוני מאוד ועם צהוב, צריך לחשוב אחרת ולא בשיטת הסמוך.
לשלב את אואן רבע שעה לסיום זה זלזול,אם לא יותר.
במשחקי נוק אאוט,עולים חזק, מובילים ואחר כך "משלבים" שחקנים נוספים. אצלנו זה להיפך ולא רק היום.
בחירת הרכב הזויה ,אי קריאת המצב ובזמן מעיפים אותנו מהגבעיע, שלושה שלבים מוקדם מדי, ומי ששואל אם יש כסף לרכש, יחשב כמה כסף נזרק היום לפח וירד מהטיעון הזה, שאין לו אחיזה במציאות

והיה גם משהו חיובי: הדקה השבעים, הרים וולנסיה כדור לרחבה. ברגל שמאל.

רועי שהגיע אחר-כך 3 בינואר 2010

מחשבת כפירה: את עונת 2008-2009 פתחה יונייטד כאלופת אנגליה ואירופה. הפתיחה לא היתה חזקה במיוחד, וכשהרשיתי לעצמי להביע את דעתי זו באוזניו של חבר אוהד ארסנל, הוא אמר לי "נו, מה אתה רוצה? תנו קצת לאחרים, שלא יהיה משעמם". יש בזה משהו.

אביעד 3 בינואר 2010

רונן, איך אמרת, "אי נוחות" מהביטוי "נוויל לפח"?
אז איך אני אגדיר את מה שאני מרגיש כשמישהו כותב "אולי זה נגמר מבחינת פרגי?" חצי שנה בלבד אחרי שחגגנו אליפות שלישית ברצף?

Yair 3 בינואר 2010

רועי, יש בזה משהו, אי אפשר לזכות כל הזמן בהכל, אבל ביום שנקבל הפסדים כאלה בשלווה של "תנו קצת גם לאחרים" אז אפשר לסגור את הקבוצה ולעבור לדארטס.

רועי שהגיע אחר-כך 3 בינואר 2010

יאיר, שני דברים: ראשית, זה שאי אפשר לזכות כל הזמן בהכל זה מובן מאליו. אפילו מכבי ת"א לא זוכה כל הזמן בהכל. השאלה היא כיצד יש להתייחס לפרק הזמן שבו, משום מה, לא זוכים. אז כשיש עונה אחת לא משהו אחרי שלוש אליפויות רצופות, אליפות אירופה וסגנות אליפות אירופה, אני חושב שאפשר להגיד בשקט "אוקיי, אז השנה אנחנו לא ממש יודעים מה אנחנו עושים. בשנה הבאה, או-הו מה שנעשה להם בשנה הבאה!".
ועוד משהו – יש מקום לתהות האם חלק מהערך של מה שיונייטד עושה לא נובע מהעובדה שהיא משחקת בליגה תחרותית. אם אותן קבוצה או שתיים יזכו כל הזמן בכל התארים, שאר הקבוצות תהפוכנה ללא רלוונטיות (ע"ע הליגה הספרדית). כלומר, אם יונייטד תסיים עונה בלי תואר, זה רק ממחיש עד כמה הקבוצה גדולה, ובאיזו סביבה היא צריכה להיאבק על התארים שלה.

Yair 3 בינואר 2010

רועי, שוב, אני מסכים עם הכל, אבל אני עדיין חושב שאסור לקבל הפסדים כאלה בשקט.
קודם כל זוהי לידס, יריבה מרה למרות שכרגע היא רחוקה בליגה תחתונה ושנית מי אמר שגם בשנים בהן אנחנו יודעים שכנראה לא נזכה באליפות אסור לנו לשאוף לתארים?

Yair 3 בינואר 2010

ושאני אומר שאסור לקבל בשקט אני לא מתכוון חלילה לשריקות בוז או לשרוף את המועדון, סתם לתלונות ובכיינויות כאלה באינטרנט, זה עוזר לנקות את הגרון.

רועי שהגיע אחר-כך 3 בינואר 2010

אה, כן. זה הרי ידוע שהבלוג הזה מאגד לרשימת המגיבים בו את כל חברי "התאחדות פולנים אוהדי יונייטד" :) לקטר מותר, ואפילו רצוי, אבל להשליך את נוויל ופרגוסון לפח האשפה של ההיסטוריה בגלל הדחה בגביע מול קבוצה שאמנם משחקת בליגה תחתונה, אבל שיש לה מסורת, ניסיון ומוטיבציה מיוחדת – ואני מתנצל מראש על הביטוי – לזיין אותנו? אז נקטר קצת, ונחכה בסבלנות שלידס תעלה את הכמה ליגות שהיא צריכה לעלות, ואז נתפנה לקרוע אותם פעמיים בעונה (או סתם ללכת איתם מכות).

תומאס 3 בינואר 2010

רועי שבא, כשהפועל ירדה ליגה(כדורגל), הייתי מבואס קצת. בתור צהוב היה לי חסר את הדרבי. רוב חבריי הצהובים לא ממש הבינו אותי, וחשבו שאני בוגד, או סתם אידיוט.
כשהם חזרו לליגה הראשונה, התברר שכנראה הם צדקו…. "לקרוע אותם" כבר לא קורה. אולי סתם ללכת מכות…

גילוי נאות: מאז שאין כדורגל בארץ אני כבר לא מודע למה שקורה בקבוצות.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

יוסי מזרחי – אני משער שאתה חושב שצריך לפנות לברצלונה שישחררו את גווארדיולה – כי כרגע אני מתקשה לאתר את המנג'ר היותר מצליח מפרגוסון. לא בהיסטוריה, בשנה האחרונה.

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

רונן.
אני אשמח כמו רבים אחרים אם גווארדיולה יגיע כממשיך דרכו של סיר אלכס ולא במקומו כבר היום. את זה אףאחד לא מבקש,אם אני מבין נכון את מה שכותבים כאן.
באחד הדיונים העלתי עמדה ,לפיה חוסר של עוזר משמעותי ליד פרגוסון הוא בעל משמעות קשה. יש יותר מדי מקרים,לטעמי, בהם דעה משמעותית נוספת היתה מקילה קצת מהעומס על פרגוסון ואולי מומעת מצבים לא טובים.אני לא בטוח,כדוגמא, שקיירוש היה מסתיר את דעתו ,למשל על בחירת ההרכב של היום.למשל על נסיונות החיאה של שחקן כמו ברבטוב.

רילקס 4 בינואר 2010

מה אתם רוצים מההרכב? ככה כל שנה פרגוסון עושה בגביעים פתאום זה מפריע?
הרכב פחות טוב מזה ניצח את טוטנהאם 2-0 בגביע הליגה

עומר 3 בינואר 2010

United we win!
מזמן לא התרגשתי ככה מכדורגל אנגלי

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

אביעד. (המשך לתגובה 8 )
לפחות מנקודת מבטי, אין משחק לא חשוב. לכן אני לא עושה הפרדה.
מטבע הדברים, ביקורות באות אחרי הפסדים או תצוגות נפל.
אני לא זוכר ביקורת על הקבוצה שהפסידה לצלסי בתחילת העונה. שם שיחקנו כדורגל ולטעמי יותר טוב מצלסי,וההפסד ההוא היה חלק ממשחק ולא בגלל בושה כמו היום.
הבעיה היא שהעונה,יש יותר מדי נפילות ואם הסגל הזה הוא הבסיס לעונות הבאות, אנחנו בבעיה.

א. 3 בינואר 2010

העיסוק בעבר הוא חסר חשיבות.
ההווה הוא הרלוונטי ועל ההווה צריך לקיים את הדיון.
אני סברתי שפרגיהיה צריך לפרוש בלילה הגדול במוסקבה יחד עם גיגס וסקולס ונוויל כי כמה פעמים אפשר ללכת בשיא ?
בשלוש השנים ללא אליפות היה פוטנציאל ביונייטד שלא קיים היום.
בשלוש האליפויות האחרונות גדולתו של רונאלדו הסתירה הרבה מהבעיות של יונייטד ושל פרגי.
בלעדיו הבעיות המובנות בסגל של יונייטד נחשפות.
בלעדיו נחשפות בעיות בחירת השחקנים (בעיקר הקישור העמוס בשחקנים בינוניים ובכאלה שהגיע זמנם לפרוש)וניהול המשחק של פרגי.
“אולי זה נגמר מבחינת פרגי?” – מתי זה אמור לקרות ? יש תאריך תפוגה מסויים שלאחריו אפשר יהיה להכריז שתם עידן ? מדוע לא להיות ספקן ולשאול את השאלה כבר עכשיו – האם פרגי עוד יכול בגילו (ובמצבה הפיננסי של יונייטד)לבנות קבוצה חדשה (כי ברור שהנוכחית לא מספיק טובה) ? מדוע לא לתהות האם פרגי עדיין מסוגל לחדש ולהתרענן ולשנות ?
הביקורת הלגיטימית הזו לא שוללת את זכויותיו של פרגי ואת חלקו העצום באושר שחווינו בשני העשורים האחרונים.
אני בספק אם לגווארדיולה יהיה מה לעשות עם הסגל הנוכחי.כנ"ל גם מוריניו.בהעדר כסף גדול לטובת רכש נרחב ואיכותי לשניהם אין מה להציע.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

א. האם רצוי לפטר את פרגוסון עכשיו, או לחכות שאולי יפסיד את אליפות אנגליה. עד כמה המצב דוחק?

ספיידרמן בקיבוץ 3 בינואר 2010

צריך ראשית לבדוק אם גיא לוזון פנוי

א. 3 בינואר 2010

לפטר ?
פרגי צריך ללכת בתנאיו ובזמנו ולפי בחירתו.
ועדיין השאלות שהצגתי הן לגיטימיות ואין בהן כדי לערער על פועלו העצום של פרגי.

אביעד 3 בינואר 2010

א., שים לב, כתגובה לתהיה שלך על פרגוסון לא השתמשתי בעבר המפואר והרחוק שלו, השתמשתי בעבר המפואר והקרוב. לפני חצי שנה מנצ'סטר זכתה באליפות השלישית שלה ברציפות. רק לפני חצי שנה. כמעט כל דבר שתגיד יהיה "תהיה לגיטימית". סלח לי מאוד, אבל יש מרחק לא קטן בין לגיטימי לבין חכם/הגיוני.

דיונון 3 בינואר 2010

זה כנראה הרגע להיזכר בזעקת הקרב החלודה, שנתקעה ביציע האבן בימק"א, אי שם בשנות ה-80:
לידס יונייטד – בית"ר!

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

דיונון, הייתי שם אז.
אבל היום יש חלודה, לפחות בצד הזה של הים.

גיל 3 בינואר 2010

אנשים שובלים ממאניה דיפרסיה. לפני קצת יותר מחצי שנה מנצ'סטר התמודדה על כל התארים והיום הפסידה אחד. נכון שזה מבאס וכואב אבל קצת פרופורציות. אשרינו שהדחה מהגביע האנגלי מובילה לרגשות כל כך קיצוניים. זה אומר שרף הציפיות גבוה ושעדיין אנחנו מסוגלים לכאוב. בלי הכאב הזה לא תהיה שום משמעות לשום השג עתידי. גם אם לא נזכה בשום תואר העולם זה לא סוף העולם. קבוצות נופלות וקמות. יש לנו מזל גדול לחיות בדור שבו אנחנו לא צריכים לחכות יותר משנה או שנתיים לתואר נוסף. תשוו את זה לליברפול שהיא עוד קבוצה מצליחה יחסית לקבוצות אחרות באנגליה ובאירופה. כל נבואות הזעם אחרי משחק בודד רק מעידות בעיניי על אוהדים שמכורים להצלחות. אולי באמת טוב יהיה אם מנצ'טסר לא תזכה בתארים כמה שנים, ככה יהיה ניתן להפטר מכל אותם "אוהדים" לרגע ששמחים לאיד אחרי כל הפסד ומגיעים עם נבואות החורבן שלהם.

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

גיל:
" נבואות הזעם אחרי משחק בודד" ??

אריאל 3 בינואר 2010

יו, איזה חבורת בכיינים האוהדי יונייטד האלו, שייקחו אליפות, גביע וגביע אירופה, הם ייבכו על גביע הליגה.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

יוסי מזרחי – אתה בטוח שגווארדיולה לא גמור? ברצלונה נראתה לא טוב אתמול בתיקו הביתי מול ויאריאל. והאם פרגי צריך להמשיך עד הקיץ או שזו טעות שיונייטד תצטער עליה?

יוסי מזרחי 3 בינואר 2010

רונן יקירי.
הציניות לא במקום. (המשכתי עוד שני משפטים ומחקתי.)

א. 3 בינואר 2010

רונן
גם אתה לא מאמין שיש בקבוצה הזו פוטנציאל לגדולה.
כמדומני שבאחד הפוסטים שקדמו לפתיחת העונה אתה הגדרת את היכולת שהספיקה לאליפות בעונה שעברה כיכולת לא מרשימה.

אביעד 3 בינואר 2010

יוסי, לא הביקורת היא העניין. לך יש ביקורת, גם לי יש. אבל לך יש דרך סבירה להביע אותה ואילו אחרים טוענים שפרגוסון צריך לשקול את המשך דרכו. אותם אחרים גם שוחטים את הקבוצה אחרי כל תיקו הפסד ונותנים 0 קרדיט אחרי ניצחון. זה נראה לך הגיוני?

אביעד 3 בינואר 2010

רונן, נו באמת. למה הבלוג הזה לא היה קיים ב-2004? אתה מתאר לעצמך איזה ביקורת הייתה על פרגוסון שבחר ברונאלדו בתור המחליף של בקהאם? והיום עוד אנשים מסתכלים על 3 השנים הללו בתור the good old days.

א. 3 בינואר 2010

תבדוק את ההרכב באותה עונה וגם אתה תצליח להבחין בהבדלים בין הסגל של 2004 לסגל הנוכחי.
אגב,קלברסון שמופיע באותו צילום יחד עם רונאלדו הצעיר היה מיועד להחליף את בקהאם.רונאלדו היה מיועד להיות מחליפו של גיגס.

Yair 3 בינואר 2010

היום אנחנו בכיינים, אם היינו אדישים היו אומרים שאנחנו מתנשאים ומזלזלים בגביע האנגלי, אנחנו הרי הסיבה לירידה במעמדו.

תאמר לנו בבקשה אריאל, איך היית רוצה שנגיב?

אביעד 3 בינואר 2010

א., עזוב אותך. הרי ברור לשנינו שאין סיכוי שאשכנע אותך שהקבוצה הנוכחית היא יותר מפח אשפתות. הרי את הקבוצה המפוארת של 2004 פיארו בנוכחותם שחקני על דוגמת קלברסון, בליון ודג'מבה דג'מבה.

א. 3 בינואר 2010

לא פח אשפתות – אל תכניס מילים לפי ולמקלדתי.
מדוע קשה לך לקבל את ההגדרה של יונייטד כקבוצה בינונית ?
צא ולמד את החלק ההתקפי של יונייטד באותה 2004 מושמצת : ואן ניסטלרוי,רוני,רונאלדו,סאהה,סולשיאר,רוסי הצעיר,אפילו אלן סמית.
בקישור רוי קין הבלתי נילאה וגיגס וסקולס צעירים בחמש שנים.
בהגנה פרדיננד,איינצה,שני האחים נוויל,בראון,אושיי,פיקה הצעיר,סילבסטרה.
הלוואי סגל איכותי שכזה גם היום.

אביעד 3 בינואר 2010

א., אתה תוקף את הקבוצה הזאת מתחילת העונה תוך כדי שאתה מסרב לחלוטין להתייחס לכל משחק טוב של הקבוצה בתור משהו אחר מלבד "חולשת היריבים". גם אם הקצנתי את דברייך, זה בוודאי לא בהרבה.
הסגל של היום? רוני, ברבאטוב, גיגס, פלטשר, ולנסיה, סקולס, קאריק, פרדיננד, וידיץ', אוואנס, רפאל, פאביו, וולבק, מאקדה, בראון, אושיי, אברה, הארגריבס, גיבסון. הגיוני לומר שצריך עוד שחקנים יצירתיים. אבל אתה טוען שהנ"ל בינוניים ונעדרי כישרון (ומנגד בעינייך אלן סמית' וסילבסטרה הם איכות).

אביאל 3 בינואר 2010

יוסי מזרחי בתגובה 41 – עם כל הכבוד לגווארדיולה, פרגסון היה מצליח לא פחות עם הקבוצה הנוכחית של ברצלונה, שעולה בכמעט כל עמדה על יונייטד של ימנו.
בכל מקרה תרבות ההכתרה המהירה של ימנו באמת מזעזעת ובהחלט מתאימה יותר לליגה הספרדית, הרי אם ברצלונה לא תיקח אליפות בשנתיים הקרובות אתה יכול להגיד שלום לגווארדיולה.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

א. יש בה המון פוטנציאל. ראשית וידיץ ופרדיננד בריאים זה שני בלמים שאין לשום קבוצה בעולם, גם אם הם פישלו בכמה משחקים. ואלנסיה מצויין, אברה מצויין, רוני מצויין, פלטשר מצויין.

החלוץ השני זו בעיה שהופכת אקוטית. הציוות לצד פלטשר הוא מאד לא יציב. עמדת הקיצוני השני היא בהרבה ימים פתורה כשנחה על גיגס הרוח, אבל לפעמים חסרה.

בסך הכל יש בעיות שצריך לטפל ואינני רואה שום סיבה לא לטפל בהם כמו בעבר – ניסוי וטעיה של אלכס פרגוסון.

אבא של סטיבן ג'רארד 3 בינואר 2010

רונן, אתה צריך לעדכן את שיא חיתוך הבצלים לתנינים.

א. 3 בינואר 2010

הפוטנציאל האמיתי קיים בשלושה שחקנים שהם שחקנים ברמה עולמית : וידיץ (בדרכו לריאל מדריד שמזהה את יונייטד הפצועה פיננסית,מריחה את הדם ותציע בקיץ הצעה שיונייטד לא תוכל לסרב לה),אברה ורוני.
האם פרדיננד עוד ישוב ליכולת השיא שלו ? ספק גדול.
ואלנסיה לא מצויין – במשחקים הטובים שלו הוא ראוי להגדרה "שחקן טוב" ובמשחקים האחרים הוא נע בין ההגדרה "בסדר" לבין ההגדרה "סתמי".
פלטשר השתפר (והרי הייתי מגדולי מבקריו אבל זיהיתי בזמן אמת את העובדה שהפך להיות אגרסיבי ואסרטיבי והוא ללא ספק שחקן שונה מהשחקן האנמי שהיה עד לחודשים האחרונים של העונה שעברה) ועדיין הוא לא ראוי להגדרה "מצויין".
פעם פרגי יכול היה לנסות כי היה כסף.אנחנו נוטים להמעיט בחשיבות העובדה שכמעט תמיד היה לפרגי את הכסף להביא את השחקנים שהיו החלקים החסרים בפאזל.
היום יונייטד שיחקה בפעם המאה ברציפות עם הרכב שונה מזה ששיחק במשחק הקודם – הרוטציה הזו נובעת מבחירה של פרגי מתוך מחשבה שהיא תסייע לשמור על רעננות הסגל הבכיר אבל כולנו יודעים שאם היו לפרגי 11 שחקני הרכב איכותיים בכל התפקידים הוא היה משתמש ברוטציה לעיתים רחוקות יותר.

רונן דורפן 3 בינואר 2010

אבו ג'ררד – לדעתי לא הבנת את כוונתי. היא הייתה שאוניל עשה הרבה כסף מהספר שהוא כל כך מצטער עליו.

אביעד 3 בינואר 2010

ואלנסיה עומד על 7 שערים בחצי עונה והוא בן 24 בעונתו הראשונה ביונייטד.
פלטשר הוא אחד הקשרים המרכזיים הכי טובים השנה בפרמייר ליג, בנוסף להם יש לך את רוני, וידיץ', פרדיננד (שכבר מחקת אותו. על שום מה למה?) ומאחוריהם אוואנס, אברה וכו' וכו'.

א. 3 בינואר 2010

אביעד –
סילבסטרה מודל 2004 V ווס בראון מודל 2010?
סמית מודל 2004 V אואן מודל 2010 ?
וכי לא תסכים שהקישור של 2004 (קין,סקולס וגיגס) ובוודאי ההתקפה של 2004 עולים על אלה של 2010 ?
כאשר יונייטד משחקת טוב נגד יריב ראוי אני נהנה ומשבח.

אביעד 3 בינואר 2010

1. אואן 2010 לא נופל מסמית' מודל 2004.
2. סקולס ב 2010 הוא בעייניך בדמדומיו אבל קין 2004 הוא בשיאו?
3. ברשימה שלך כללת את רוסי ופיקה מודל 2004. הם היו בני 16-17. לא רואה איך בגיל הזה הם בהכרח היו עדיפים על וולבק, מאקדה והאחים דה סילבה.
וזה בדיוק העניין, בכל משחק טוב של היונייטד תמיד מצאת את היריב לא ראוי.

שרבל 4 בינואר 2010

א. אתה קשקשן האא

יואב 3 בינואר 2010

א,
עכשיו התחלת לנחש מה רונן חושב? אתה זה ששם לאנשים מילים בפה.ואל תסלף את ההיסטוריה, רונאלדו הגיע כי עיסקת רונאלדינו(המחליף!!! של בקהאם) קרסה.
סולשיאר לא היו כשיר רוב הזמן, היינזה זה נגר(שחקן פחות טוב מפיל נויל)ורונאלדו היה ילד מחוצקן.רוני, רוסי, פיקה וסאהה כלל לא היו שם.יש לך בילבול שלם עם השנים אבל זה לא מפריע לך לערוך השוואות לא נכונות על מנת להוכיח נקודה הזויה ולא רלוונטית.
גיל, כל מילה.
אפשר להתאבל, למחות, לכעוס, לבקר.
אבל מה שקורה פה הוא מדהים בכל קני מידה.תפרגנו ללידס, היא היתה מדהימה היום (ויש ימים כאלה בכדורגל)זה עדיף מלהתייחס בצורה כזאת מזלזלת לגיבורים של אתמול-זה פשוט עלבון.הרי אף אחד לא היה מייעץ לטייס איך לטוס, או למנתח איך לנתח.יש אנשים שרואים דשא רק שהם עושים מנגל עליו, אבל בכדורגל מותר הכל.קצת צניעות לא תזיק.
אצל פרגי,אין דבר כזה עונה מבוזבזת גם אם הקבוצה לא לוקחת כלום.גם מכישלון ונתינת צאנס לצעירים אפשר ללמוד, להתקדם, להתחזק.
יונייטד היתה צריכה לנצח את לידס גם בהרכב הזה…זה לא הופך אותם לכישלונות פתאום. בהרכב צעיר מזה, היא ניצחה את טוטנהאם בגביע הליגה והפסידה לקובנטרי בבית לפני שנתיים. זה הכדורגל….

גלן 3 בינואר 2010

או קיי הפסדתם. זה כואב אבל זה לא סיבה לאבד את הראש ולחזור על שטות פעם אחרי פעם.
מספיק עם ה-ש-ר-ש-ו-ר-י-ם. זה מעייף.

גלן 3 בינואר 2010

הבנתם את זה?

רונן דורפן 3 בינואר 2010

גלן – צריך לדעתי לזרוק חצי מהשחקנים ושלושת רבעי מהאוהדים. ואפס אחוז מהמנג'רים.

אמיר 3 בינואר 2010

אביעד-אכן יש כאן תגובות שאינן גם לרוחי ולא נחזור עליהן ואני יכול להבין בהחלט שזה מקומם אותך.
מצד שני ואני עוקב אחר התגובות שלך זו העונה השנייה אהבתך ליונייטד(אני לא פחות..)גורמת לך לא לראות את חלקה של המציאות באור הנכון.
אני דיי מסכים עם חלק נרחב מהערות של יוסי מזרחי,אם תלך לדיונים קודמים מטרום העונה ובמהלכה תראה שגם אני הערתי על אותן הבעיות שאנו כולנו חווים כעת.
אהדתי גרמה לי להצביע כאן בבלוג על היונייטד כאלופה גם העונה,זה לא היה שכלתני אלא מהלב.
רק היכולת החלשה של כל ארבע הגדולות מציבה אותנו במצב שעוד אולי אזכה שלא להתבדות.
כשתפסיק לחשוב מהלב ותנתח את העובדות ומה שעיינך רואות על המגרש תבין גם אתה שזו עונה מגדירת עתיד כי אף לא אחד ובטח לא הסר יוכל להתעלם בסופה מהצורך לבצע חריש לא קטן בכל חלקי הקבוצה.
יונייטד הזאת בסגלה הנוכחי לא תוכל לשחזר בעתיד את שנות התהילה האחרונות!

בני תבורי 3 בינואר 2010

אמיר,
לחשוב מהלב זה לא פריווילגיה של אוהד, זו חובה מוסרית שאינה סותרת בשום אופן את הרשות לבקר ולהעיר.

גלן 3 בינואר 2010

נכון. אני אכחיש שאני אגיד שאני מדוכא. אבל בכ"ז חוסר נוחות ואי שמחה בעליל- דווקא ללידס? אלו צריכים להכות אותם כשהם קטנים.
ולגבי פרגסון אתה טועה. חייבים לפטר אותו אתמול. כלומר הכי נכון היה אחרי ויגאן שכבר מורינו חתום על חוזה שבלי אליפות הוא הולך הביתה. הצרה שלכם שאין לכם באמת סטייל.

גלן 3 בינואר 2010

ושעור בהיסטוריה (איפה ד"ר א' כשצריך אותו?) משחק כזה מזכיר את מלחמת מצריים-תימו בסוף שנות ה 60 ("מלחמת ויטנאם של מצרים"). על זה אבא שלי היה אומר לא משנה מי ינצח רק שיהרגו זה את זה כמה שיותר….

אביעד 3 בינואר 2010

אמיר, אני חושב שאני רואה את המציאות באור נכון בהחלט. רק בגלל שאני לא רוצה לזרוק חצי קבוצה אחרי משחק חלש/חודש חלש/עונה חלשה (איך שלא תבחר לקרוא לזה)? אני זוכר שאותם שחקנים "בינוניים וחסרי כישרון" כפי שאחרים הגדירו זאת לאורך העונה הזאת, הם אלופי אנגליה כבר 3 שנים ברציפות, בגמר הצ'מפיונס כבר שנתיים. הם פתאום איבדו את זה? הם גנבי דעת כבר 3 שנים ורק עכשיו זה מתגלה? (והתגובה הרגילה לשאלה הזאת היא "רונאלדו". אני מצטער, אבל אני לא מאמין שהוא עד כדי כך גדול).

עזי 3 בינואר 2010

And we play all the way for Leeds United
Elland Road is the only place for us
With heart and soul for the goal that's clearly sighted
We're out to toast each other from that silver cup

ויכסלפיש 3 בינואר 2010

מפעל זניח? כי יונייטד הודחה? המפעל הזה לא היה ולא יהיה זניח לעולם. גביע היה ויהיה תמיד המפעל השני בחשיבותו ברמה הארצית והשלישי עבור מועדונים גדולים אחרי אליפות וגביע אירופה.

גם הגביע הספרדי אינו זניח, וגם בארסה וריאל רוצות לזכות בו גם אם לא תמיד עולות בהרכב מלא.

המפעל היחיד שאיבד מיוקרתו הוא גביע אופ"א בגלל הגדלת הצ'מפיונס

long time listener, first time caller 3 בינואר 2010

אני לא נוהג להגיב, אבל חבר'ה קצת פרופורציה. הפסד בודד, כואב שיהיה, הוא הפסד בודד. נכון שהמצב לא מעודד במיוחד כבר תקופה, אבל זה רק בגלל הסטנדרטים אליהם הורגלנו. לעוף בסיבוב השלישי של הגביע זו לא קטסטרופה. קטסטרופה זה לשחק בליגה השלישית פחות מעשור לאחר ששיחקת בחצי גמר ליגת האלופות. ולסיום, ברכות לעזי, מטובי עיתונאי הספורט בישראל ולבטח החביב שבהם.  

יואב 3 בינואר 2010

בני,
קול של שפיות.

שרבל 3 בינואר 2010

אני לא ראיתי את המשחק אבל אוי וווו על העונה זאת. זרקנו לפח את התואר שאולי עם הסיכויים הכי גבוהים שנזכה בו השנה

אמיר 3 בינואר 2010

אביעד,
1.רונאלדו לא גדול הוא ענק,אני אתן לך מספיק זמן להעביר בראש את כל החלוצים הגדולים של 2 העשורים האחרונים(והוא בכלל קיצוני במקור)ואז תבין שלא היתה מכונה קטלנית שכזו שנים רבות:
דריבל מושלם,מהירות פנומנאלית,בעיטה מושלמת בימין,בעיטה נקיה בשמאל,משחק ראש אדיר,הגבהה נקיה תוך כדיי ריצה ולסיום ווינריות בלתי נגמרת.
לפחות 2 מתוך שלושת האליפויות האחרונות חתומות על נעליו!
2.לא כולם בינוניים אבל אין מחלוקת על כך שאין לנו דמיון ויצירתיות בקישור מה שמקרין גם על משחק החלוצים והיכולת לפתוח הגנות.
3.ההתקפה שלך היום זה רוני,אלוהים ישמור את היריבה כשהוא מרוכז ובפורמה,אלהים ישמור עלינו אוהדי יונייטד כשהוא באחד מאותם ימים בהם הוא עצבני ולא מרוכז.
כל השאר לידו הם אוברייטד(ברבה)בדמדומי הקריירה(אוון)וחסרי בשלות מינימלית לרמות הגבוהות(וולבק/מאקדה)

אם אתה מאמין שעם קישור והתקפה כמתואר אפשר להמשיך את השושלת אשרייך.

עזי 3 בינואר 2010

לונג טיים, תודה, אני כמעט מסמיק.

יואב 3 בינואר 2010

אמיר,
גם לבקהאם, נוילים, באט, סקולס לא היתה "בשלות" בדאבל של תשעים ושש.
גם אנדי קול היה אובררייטד יחסית לסכום ששולם עליו ולהחמצות שלו במשחק אובדן האליפות.גם טדי אגב.
גם מקלייר היה בדימדומי הקאריירה.
אני לא אומר שזה יחזור על עצמו אבל רק מראה לך איך זה הרגיש אחרי השלוש אחד בוילה פארק מחזור ראשון וכמה דברים דינאמים בכדורגל.אני בטוח שלשלד הקיים יתווספו עוד שחקנים כך שאתה ממש לא רואה את כל התמונה כרגע.
אצל פרגי-אין עונות אבודות(יש ניסוי ותעיה)ומי שלא עומד בלחץ-זה בדיוק הזמן לדעת.
אגב, יונייטד כובשת(נכון למחזור עשרים)יותר מאשר עונה קודמת(12) ויותר מעונת השיא שלו לפני שנתיים(8) כך שחוסר הדימיון והיצירתיות-לא ממש מדוייק. מה שכן, הגנה(ושוער)נורמאלית אין לנו מתחילת העונה. נראה לי כגורם משמעותי יותר בהפכפכות שלנו השנה.

שחר 3 בינואר 2010

אפשר להפסיד זה קורה,אבל יש השנה תופעה שלאחר שהקבוצה נקלעת לפיגור,היא מתחילה לשחק בעצבנות ,אם אני לא טועה בכל ההפסדים שלנו השנה לא הצלחנו להבקיע שער בודד.
פתרונות אין לי ,אני בטוח שפרגסון ידע למצוא אותם.

מאיר המקורי 3 בינואר 2010

רונן יפה על הפרגון, רק טעות קלה בכותרת – היא לא ניצחה בקלות. היא ניצחה בדרך הרבה יותר יפה מ"קלות" – בדיוק כמו שתיארת מתחת לכותרת: אינטליגנטית, לוחמנית, נחושה וכו'. אם זה היה בקלות זה היה פחות מרשים.
משחק ענק של לידס. ודווקא מנצ'סטר יונייטד לא היו כל כך רעים, סתם די רגילים, רק בלי הוינריות, באופן מוזר.

רונן, גרייסון כבר אמר במהלך העונה שהוא לא מאמין שבקפורד יישאר. זו עוד תכונה יפה של הבחור – ריאליסטי ומפוכח, בלי הצהרות בומבסטיות או פוליטיות מול ההנהלה והשחקנים.

אמיל – על כל חילוף בזמן תוספת הזמן מוסיפים חצי דקה נוספת. אני חושב שהיו שני חילופים כאלה ללידס.

סימנטוב 3 בינואר 2010

לא מאבדים את הראש, לאורך השנים פרגי לימד את השחקנים להפשיר שרוולים ולהמשיך וכמו כל שנה בסופה מגיעים לצומת ומי שלא מתאים הולך ("הרכבת תמשיך בלעדיו"). סך הכל חבל על אלה שקיבלו הזדמנות היום כי בסופו של יום יש עוד שחקנים במחסנית ותורם יגיע לירות.

סימנטוב 3 בינואר 2010

הבלוג עשה 'מנחוס' למאנינג, חברה עד אחרי הסופרבול דממת אלחוט בקשר… בעצם מה אכפת לי אני עם הקרדילנס (לזכר הימים בהם זללתי 'פיש טאקוס')

א. 3 בינואר 2010

אני שב משיטוט בפורומים שונים של אוהדי יונייטד.
אולי בגלל שאנחנו כותבים בלשון הקודש אנחנו גם מנומסים יותר אבל שם מחרפים,מגדפים ומקללים את כולם כולל כולם.
אביעד,
ללא רונאלדו לא היית זוכה בשלוש אליפויות רצופות ולא היית מגיע לגמר ליגת האלופות.

גמל אדום 3 בינואר 2010

א- ללא פרגוסון לא היית…
(;

סימנטוב 3 בינואר 2010

ללא זמן פציעות
ללא שחקנים גדולים
ללא הכסף
ללא פחד השופטים
וכו' וכו'
כל יום והפזמון שלו

Schmeichel 4 בינואר 2010

תהנה איש ירוק. הפסד של יונייטד. יום גדול בשבילך.
גם אני וגם אתה יודעים שימים כאלו הם נדירים אז תיקח כמה שאתה יכול.

גמל אדום 3 בינואר 2010

א- אם הייתי יכול הייתי גוזר עליך 7 שנות אהדה להפועל ב"ש בפועל ועוד 3 שנים על תנאי.

בר שושני 3 בינואר 2010

העונה לא היתה אמורה להיות עונת מעבר? מהסוג שבו בודקים שחקנים חדשים, מנסים ללמוד איך ללכת בלי הכוכב הגדול, מעבירים מושכות מהסגל הישן לחדש?

אני לא מדבר עכשיו על המשחק מול לידס – לא ראיתי אותו; אני מדבר על היכולת החלשה העונה, על המשחקים הבינוניים וכולי וכולי. לכולם ברור (נדמה לי) שזה לא הסגל שיש לפרגי בראש כשהוא מתכנן את הזכיה הבאה שלו בליגת האלופות, אלא רק סוג של קווי-מתאר תיאורטיים שעוברים בחינה. די ברור לכולם שיגיע רכש; די ברור שישוחררו שחקנים.

אשרי יונייטד שבתקופת המעבר שלה היא מפסידה ללידס בגביע וחוטפת מפולהאם בליגה. יש קבוצות שבתקופת מעבר לא זוכות בתואר כבר 20 שנה.

בר שושני 3 בינואר 2010

בתואר – יש לקרוא עם פתח מתחת ל-ב', רוצה לומר ב-תואר, בה-תואר בהא הידיעה, באליפות האנגלית.

יואב 3 בינואר 2010

ומי הביא את רונאלדו, קידם אותו, נתן לו את הזמן להתבגר ובנה קבוצה גם סביב יכולותיו? איל לחמן?

גלעד בלום 4 בינואר 2010

כבר הבעתי את דעתי על(חלק) מהמתלוננים כאן,הלוואי עלי הבעיות שלכם,תנו לי לסיים רביעי(ספרס) ואני אומר תודה ולא שואל שאלות…

אבל אם נהיה אוביקטיביים בואו נראה מה קורה פה-

מלכתחילה היה ברור שהסיכוי לאליפות רביעית הוא קלוש, מבחינה סטטיסטית קלוש מאד,גם אם רונלדו היה נשאר אגב.מדובר בליגה תחרותית עם 3-4 קבוצות עם פוטנציאל דומה ותקציב דומה וסביר להניח ששובע,עומס מנטלי והתהפכות גלגל המזל היו מונעים אליפות רביעית.

זאת היתה צריכה להיות נקודת המוצא של כל אוהד נורמלי עם רגליים על הקרקע.בגדול,עד עכשיו מבחינה סטטיסטית העונה הזו היא הצלחה,כי אתם במרחק יריקה מהמקום הראשון ובמרחק 9 משחקים מוצלחים מעוד תואר אירופאי.

ההפסד היום הוא אינו יותר מאשר סטייה סטטיסטית נורמלית-מידי כמה שנים עפה קבוצה גדולה זו או אחרת מהגביע מול קבוצה קטנה,השנה זה היה תור יונייטד,זה כואב לכם כי זה לידס ואתם בונים תיאוריות אבל זה לא אומר כלום לגבי העונה עצמה.

אני בטוח שרוב הטענות שלכם על בינוניות,זיקנה של שחקנים מסוימים,טעויות של פרגי,"אפסיות" של שחקן בולגרי זה או אחר הן נכונות לפחות בחלקן ובסוף העונה תישארו עם כלום ביד,לי מהצד נראה שלאור העובדה שאיבדתם את החלוץ הטוב בעולם(ואני לא מזכיר את טבז בכלל) ושאתם סובלים ממכת פציעות שלא ברא השטן אז פרגוסון צריך לקבל העלאה במשכורת על זה שאתם מגיעים לינואר עם סיכוי ריאלי לזכות ב-3 מתוך 4 התארים,נכון שגביע אנגלי זה כיף אבל הלחם זה הליגה והחמאה זה ליגת האלופות,הגביע זה קוויאר ואפשר לחיות עם אובדן הגביע אם יבוא אחד משני התארים הגדולים האחרים.

שאלה לי לכם אוהדי(מכבי אלקטרה) יונייטד -אם תזכו רק באליפות אנגליה ותעופו בשמינית באירופה זו עונה טובה? ואם תזכו בליגת האלופות ותסיימו במקום השלישי בליגה זה כשלון? ואם תסיימו שניים בליגה,תפסידו בגמר האלופות לארסנל בפנדלים ובגמר גביע הליגה לצ'לסי(גם כן בפנדלים) אבל תשחקו כדורגל קבוצתי,התקפי והירואי עוצר נשימה,אז זה יהיה כשלון?

ואם תיפלו בליגה ובליגת האלופות ותזכו בגביע הליגה אז תתביישו קולקטיבית?

מה שחשוב כמועדון זה להישאר בצמרת מידי עונה ולהעניק לעצכם את ההזדמנות להתמודד על כל התארים בשלבים המכריעים,את זה אתם עושים כמו גדולים העונה,אפילו שאתם בתקופת מעבר,תתרגלו למקסימום תואר אחד או שניים לעונה,ואולי אפילו זה לא,זה לא אומר כלום גם אם לא תזכו בכלום 2-3 שנים,צ'לסי לא זכתה בכלום כבר שנתיים שלוש וגם ארסנל,אבל הם שמרו על מקומם בצמרת,זה מה שחשוב,ברמות הללו ההבדלים מזעריים ויש אינספור פקטורים שמתחברים לעונת אליפות- ווינריות של מאמן ,פציעות,פציעות אצל קבוצות יריבות,עומס פיזי,שובע מנטלי,מחלה של אשת השוער הטוב בעולם,מזל,החלטה שגויה של שופט,החלקה של שחקן בפנדל מכריע…יכול להיות באמת שההפסד היום יביא אותכם למשחקים המכריעים של העונה יותר רעננים,השיטה של משחק חוזר יכולה להעלות את מספר המשחקים הרשמיים של העונה עם כמה תוצאות תיקו…לסיכום-לכל אלה שמותחים ביקורת על פרגי-חכו עד סוף העונה לסיכומים כי את מסתכנים בלצאת מגוחכים.

א. 4 בינואר 2010

זו היתה (חלק מ)תגובתו של פרגי לאחר המשחק :
The referee gave five minutes. That is an insult to the game and the players out there
ועוד טוענים שגוטמן בכיין.

אביעד 4 בינואר 2010

א. יקר, ומה לגבי שאר התגובה? אפשר למלא חצי עמוד במלוא תגובתו (שדיברה על זה שללידס הגיע והיינו גרועים) ואתה נצמדת לשורה וחצי בה הוא אמר משהו על השופט.

גלעד בלום 4 בינואר 2010

7 משחקים מוצלחים מתואר אירופאי(לא 9)

יואב 4 בינואר 2010

גלעד,
מסכים עם הכל חוץ מעניין מכבי אלקטרה(:

גיל מזימבבואה 4 בינואר 2010

לפני הכל ברכות לעזי יקיר הבלוג. תתענג על הרגע ואל תשכח לעקוץ אותנו בכל הזדמנות.
קצת קשה להבין כאן חלק מהתגובות, נכון זה כואב אבל צריך לקחת את הכל בפרופורציות, בסופו של יום הפסדנו בגביע, אבל מכאן ועד לזרוק חצי קבוצה… מישהוא הבטיח לנו תואר כל שנה? בתור אחד שהיה עם יוניטד גם בתקופת היובש אני ממליץ לכם להנות מכל רגע מפני שבספורט יש מחזוריות ואז…נבכה.

גמל אדום 4 בינואר 2010

גלעד, אמן סלע

עזי 4 בינואר 2010

גיל, למה לעקוץ, אני מתענג בלי לעקוץ (ובהחלט עושים פה עוול לפרגוסון, אני מניח שחלק גדול מאלה הם 'אוהדי 93' או בקיצור אוהדי הצלחות מפונקים).
זו היתה התרגשות נדירה, בפעם הקודמת שניצחנו באולד טראפורד הייתי בשביעית, היום הבת הבכורה שלי בשביעית, זה נותן פרופורציות. ואז זה היה סתם משחק ליגה. אגב בדיוק היום לפני עשר שנים היינו בפעם האחרונה במקום הראשון בפרמיירליג ומניונייטד עברה אותנו, יש למה לצפות בעשור הזה….

גיל מזימבבואה 4 בינואר 2010

עזי, בתקופה הטובה של לידס היו להם 11 בינלואמיים וכולם מהאי הבריטי. מי הם היו? אני זוכר מאותה קבוצה רק את בילי ברמנר ופיטר לורימר.

רונן דורפן 4 בינואר 2010

גיל מאפריקה – היו ג'ורדן ומקווין שאחר כך עברו אלנו. היו קלארק ומלארי.

גיל מזימבבואה 4 בינואר 2010

רונן, האם פיטר לורימר זה אותו שחקן שהגיע בסוף הקריירה להפועל חיפה?

גלעד בלום 4 בינואר 2010

יואב,זה היה בקטנה,ידעתי שזה ידליק אותך…אוהדי מנצ'סטר(או כל קבוצה אחרת בעולם בכל ענף ספורט) לעולם לא יגיעו לרמת השובע של אוהדי מכבי ת'א כדורסל,38 מתוך 40 אליפויות זה בוודאי שיא גיניס,אבל התלונות של חלקם פה מראות על סימפטומים ראשוניים של התופעה.

רונן דורפן 4 בינואר 2010

כן – אבל הוא לא ממש שיחק משחק רשמי בחיפה.

גיל 4 בינואר 2010

אני איתך לגמרי גלעד, הצרות של מנצ'סטר הן בסופו של דבר צרות טובות. לפני העונה וגם היום אני חושב שזה לא יהיה אסון גדול אם מנצ'סטר לא יזכו באליפות. כל תואר בעונה כזו הוא בונוס בעיניי. לדעתי פרגוסון צודק שהוא לא רוצה להחתים אף אחד גם עכשיו. תבדוק איזה שחקנים יש לך לשנה הבאה ואז בקיץ תעשה ניקוי אורוות קליל ותביא כמה שחקנים איפה שצריך.

עוז 4 בינואר 2010

פיטר לורימר הגיע לישראל בגיל 39 והיה אמור לשחק בהפועל חיפה אבל ההתאחדות (התל אביבית) טענה שהיהדות שלו מוטלת בספק, ומכיוון שבליגה היה איסור זרים – נמנעה מבני ישראל החוויה. במהלך העונה הוא התמנה למאמן הפועל, ירד איתה ליגה ועזב בסיום העונה. בלידס היום הוא חבר הנהלה כנציג האוהדים

עופר (הירוק) 4 בינואר 2010

אני לא מבין איך האוהדים פה לא מתביישים להגיד על קבוצה שנמצאת מקום שני באנגליה ועלתה בקלות כזו מהבית שלה בליגת האלופות (תסתכלו על ליברפול ועל יובנטוס לפני שאתם מזלזלים בבתים המוקדמים בליגת האלופות) שהיא איבדה את זה או ששחקנים צריכים ללכת. הלוואי ובאמת פרגוסון ילך ולא תיקחו תואר 35 שנה, ותלמדו קצת צנעה.
וכל מה שגלעד בלום אמר.
התגובות האלה, שמגיעות אחרי כל משחק לא טוב של יונייטד, כל כך מוזרות בעיני.

וא. מה ז"א "האם זה נגמר מבחינת פרגי?" מה זה אומר? למה אתה מתכוון?

נ.ב. הח"מ אוהד ארסנל, ששואל את עצמו כל סוף עונה כבר שלוש שנים, האם לא הגיע הזמן להחליף את ונגר והחליט לסתום ת'פה אחרי הצעקות שלו במחצית מול ליברפול.

קורא 4 בינואר 2010

האמת שההפסד הזה הוא לא נעים, אבל הקבורה שנעשתה פה בתגובות לפרגוסון פשוט מצחיקה. עם קבוצה בינונית (כהגדרתכם) הוא מצליח להעמיד קבוצה שנמצאת במקום השני במרחק שתי נקודות מצ'לסי, אז מה זה אומר על איכותו כמנג'ר?

היה פה עוד איזה מגיב שדיבר על שחקנים מצויינים מול טובים. כמה שחקנים מצויינים כבר יש לריאל מדריד? כי רוב השחקנים לא צריכים להיות מצויינים, זה עניין של תמהיל, ארבעה-חמישה מצויינים בתפקידים הנכונים, היתר יכולים להיות רק טובים.

מה שאותי מטריד מהמשחק היום היא היכולת של דה סילבה, הבן אדם אולי יודע לתקוף אבל הוא מגן שלא מסוגל לזכות באף כדור באוויר, וזה לא קשור לגובה אלא למוטיבציה.

זיגי (היחיד) 4 בינואר 2010

בתור אוהד שלא שאלו אותו את מי הוא רוצה לאהוד אין לי הרבה מה להגיד. הפסדנו, נכון. בושה, בהחלט.
לזרוק את גארי??? שפרגי יפרוש???
מה הלאה? לעבור לשחק בלונדון? להחליף את המדים לכחול? אולי להתחיל לשחק את המשחק עם הידיים והכדור הכתום שמקפיצים?
באמת…
ולשאלתך גלעד, כל מה שאני רוצה זה לעבור את ליברפול, אחר-כך מצדי לשחק באופ"א ולנער כמה צהובים מהגב

בני תבורי 4 בינואר 2010

הפעם אני חושב שאתם צודקים. פרגי אשם, פרגי צריך ללכת. תנו לנו אותו וקחו את בניטז.

Schmeichel 4 בינואר 2010

אני לא מבין מי זה אתם. יש פה ג'ון דו (א.) אחד (לדעתי הוא בכלל סקואסר במסווה) שמדבר שטויות.
אהה ובקשר לבניטז, אההמ.. לא תודה.. אולי בפעם אחרת (yeah right..) :)

Danny 4 בינואר 2010

So, I still love Alex and yes, I miss CR, now we all can see his contribution to this team. Having said that, let's keep on fighting and maybe get one or two good players in January

שחר 4 בינואר 2010

דני-ההנחה שלי אומרת שפרגיסון החליט שזו עונת מעבר ובקייץ הוא יחליט מי נשאר מי הולך ואת מי צריך לרכוש.
דרך אגב גם לפני עונת הטרבל הגדולה לא זכינו בשום תואר.

אביעד 4 בינואר 2010

אמיר, רק הבהרה – אני מאוד (מאוד) מעריך את רונאלדו. אני פשוט לא חושב שהוא (או כל שחקן אחר עלי אדמות) כ"כ טוב שהוא הופך קבוצה "בינונית שאין לה מספיק כישרון" (שעל פי הרוח הנושבת בבלוג, מסתבר שזה מה שאנחנו) לאלופה 3 פעמים ברצף + צ'מפיונס ליג. משום מה אני זוכר גם קבוצה אחרת של היונייטד שזכתה 3 פעמים ברצף + צ'מפיונס ליג. שם לא היה את רונאלדו. היה שם את נוויל, גיגס וסקולס והיה שם גם איזה פרגוסון אחד. שרדנו בעידן פרגוסון עזיבה של הרבה שחקנים גדולים ויצאנו חזקים אך שונים בכל פעם. המכנה המשותף לכל הפעמים הללו הוא שזה לא קרה בן לילה. ועכשיו, חצי שנה בלבד אחרי שרונאלדו עזב, קברו כאן חצי קבוצה ואת המנג'ר. ריאל מדריד לא עשו כזה אוברול כמו שמצפים מפרגוסון לעשות.

עזי 4 בינואר 2010

גיל, התקופה הגדולה נמשכה בערך עשור – אמצע שנות השישים עד אמצע שנות השבעים – ויש הרבה שחקנים גדולים, בינלאומים בריטים, ששיחקו בלידס חלק ממנה. ג'ו גו'רדן וגורדון מקווין למשל לא שיחקו באליפות הראשונה והגיעו ב-70' ו-72' בהתאמה. ובכלל השחקן השני הכי גדול בהיסטוריה של לידס הוא כנראה ג'ון צ'ארלס שבכלל לא שיחק בתקופה הגדולה שלה.

אבל הרכב קלאסי של ראשית שנות השבעים יהיה: גארי ספרייק; פול ריני, נורמן האנטר, ג'קי צ'רלטון, פול מדליי; בילי ברמנר, ג'וני גיילס, אדי גריי, פיטר לורימר, מיק ג'ונס ופיטר לורימר. כולם שחקני נבחרות בסקוטלנד, אנגליה ו-וולס. היו רבים אחרים כמובן, חלקם הוזכרו פה.

עזי 4 בינואר 2010

אי אפשר הרכב קלאסי בלי אלן קלארק, תוציא ממנו את מיק ג'ונס..

עזי 4 בינואר 2010

ראיינתי את לורימר ב-2002 והיו לו כרונות מאוד טובים מחיפה העיר ואוהדי הפועל חיפה, הרבה פחות מהעובדה שמכרו לו שיוכל לשחק אם יחתום על משהו ובסוף דרשו ממנו להתגיר (וגם לעבור ברית מילה, שם הוא אמר עד כאן!). יש לו פאב מאוד פופלארי בין האוהדים ליד אלנד רואד ומבטא סקוטי שהופך את פרגוסון למובן מאוד.

עומר 4 בינואר 2010

עזי – בהרכב הקלאסי משנות ה- 70 כתבת פעמיים את לורימר. למי התכוונת?

הסיפור של פיטר לורימר בהפועל חיפה: http://www.hapoelhaifa.com/museum/articles/lorimer.html

עזי 4 בינואר 2010

אלן קלארק.

רונן דורפן 4 בינואר 2010

עזי – גדול השחקנים שלכם הוא קנטונה.

א. 4 בינואר 2010

הגם אתה, בורוביץ ?
הוא בוודאי לא יודע מה מצפה לו בעקבות דברי הכפירה שכתב.
הערה אחת לדבריו הנוגים אך הראויים של בורוביץ : הארגריבס מעולם לא היה "שחקן משמעותי בהרכב של אלופת אירופה ואנגליה לפני שתי עונות".למעשה,בחלק מהמשחקים שבהם הוא שותף פרגי בחר להשתמש בו כמגן ימני.
http://www.sport5.co.il/HTML/articles/Article.252.71491.html

רונן דורפן 4 בינואר 2010

א. זה לא דברי כפירה. הגישה שלך ובורוביץ היא שנות האלפיים בספורט עליהם כתבתי בסיכום השנה. אנשים לא מעוניינים בשני הכי טוב. הם לא מעוניינים בתחרות ספורטיבית פתוחה. הם רוצים שטייגר וודס ייקח את המאסטרס בעשר הפרש (וגם יזיין דוגמניות יפות וגם יהיה איש משפחה למופת). שיונייטד תפרק כל שבוע 0-5 בהצגת כדורגל מוחצת. סליחה 2-5 – כי הם רוצים גם קאמבק. הם לא רוצים שאלמוני יזכה בטור דה פראנס. ושלא ירמו אותם. כי השלט רחוק אצלם ביד וכרגע ברצלונה מנצחת 1-4 את ריאל בטיס. אז שיונייטד תתחיל כבר לשחק כי נמאס.

כל הדיון על סף האדיוטי. פיטר צ'ך – השוער הטוב בעולם – מתפרק אם ג'ון טרי חסר. וכאן משחק כבר חודשיים שוער מחליף בלי כל ההגנה שלו. יש ביונייטד בעיות – אבל יש לך בעיה קשה של חוסר פרופורציה.
לברצלונה אחרי הדאבל של רונאלדיניו הייתה עונה של מקום שלישי. ירידה טבעית. ליונייטד גם הייתה ירידה טבעית – היא לקחה אליפות והגיעה לגמר הצ'מפיונס. אין לך מושג איזו גדולה של קבוצה אתה רואה בשנים האחרונות.

ההרכב שאתה מתענג עליו של 2005-2005 הפסיד את האליפות בכ-20 נקודות. עם ואן ניסטלרוי ורוני ומי לא. למה? כי ריו פרדיננד הושעה. ההרכב הנוכחי איבד הרבה יותר מריו פרדיננד ונמצא עמוק בתוך מאבק האליפות אחרי שאיבד סופרסטאר ואת כל ההגנה. ייתכן גם שלמועדון אין משאבים לקנות כוכבים. אם בכלל – זו אחת העונות הגדולות של פרגוסון בשנים האחרונות. היא איבד את כל ההגנה. הוא נתן לשוק ההעברות פור של חמישים מליון פאונד והוא מתמודד על האליפות.

עזי 4 בינואר 2010

זה באמת מגוחך, גם הטיעונים כלפי פרגוסון וגם שאני מגן על המנג'ר העצום הזה (ואני שונא אותו). אני מתפלא שאנשים פה לא זרקו את ג'ורדן לפח האשפה של ההיסטוריה ב-1985 למשל.

רונן, קאנטונה היה אצלנו פחות מתשעה חודשים, כולל חודשי פגרת הקיץ. הוא שיחק פחות משלושה חודשים בעונת האליפות, הבקיע שלושה שערים. הוא היה חשוב, אבל לא יותר מסטראכן או מקאליסטר, בכל מקרה את גדולתו בלידס הוא הראה בתחילת העונה הבאה ואז קניתם אותו.
כתבתי את זה פה פעם, במשאל רשמי של אוהדי לידס הוא נבחר במקום ה-35 בכל המנים אצלנו, כמובן שיש פה הטיה של שנאה ורחשי לב, אבל תשעת החודשים הללו, אובייקטיבית לגמרי, לא מקנים לו מקום ב-11 של לידס בכל הזמנים.
מה היה אם הוא משחק נחמד, אבל אפשר לשחק אותו גם לכיוון השני, מה היה אם טרבורפראנסיס לא היה מתעקש לבחון את קאנטונה שוב ומחתים אותו בוונסדיי אליה אמור היה להגיע באנגליה?

רונן דורפן 4 בינואר 2010

עזי – ואציע לך פרשנות משלי. כל האחרים זכו באליפויות עם קבוצות גדולות של לידס. הוא היה ההבדל בקבוצה ששנה קודם הייתה בליגת המשנה ושנה אחר כך נאבקה תקופה ארוכה בתחתית. ברור שאין לו מקום בבחירה של אוהדי לידס בפרספקטיבה היסטורית. אבל בתשעת החודשים הללו אולי היה השחקן שעשה את ההבדל המשמעותי הגדול ביותר.

עזי 4 בינואר 2010

עלינו ב-90', זה שנתיים. אין ספק שקאנטונה שחקן גדול שעשה הבדל משמעותי בזמן קצר מאוד. והוא גם הביא תואר אחד (מגן הצדקה) ממש לבד, איך אפשר לשכוח את השלישייה שלו מול ליברפול.

רונן דורפן 4 בינואר 2010

ואגב, איפה אתה מדרג את גורדון סטראכן?
לגבי קנטונה – חשיבותו הייתה שהרים אתכם מהריצפה אחרי הטרילוגיה באלן-רואד כשבעשרה ימים ניצחנו שם פעמיים ועוד תיקו בו נחלצתם בשיניים. למרבה הצער זה היה דווקא במשחק הליגה.
ואגב, השנה תסגרו מעגל. העפנו אתכם מהגביע בשנה בה זכיתם באליפות….

יואב 4 בינואר 2010

הטור של בורוביץ כל כך לעוס,אפוי,מוכן מראש וקלישאתי.ומרוויחים על זה כסף?

גלן 4 בינואר 2010

אין ספק שבראיה גלובית, רב מערכתית ואסטרטגית (כאחת!) היה עדיף שיונייטד היו מנצחים. גם הסבל על גבול הפתטי וגם לידס מנצחים ועולזים?

ואגב אוהדים של הצלחות- דווקא אחת הטענות של אוהדי הסיטי על היונייטד ב"שנות השפל" זה שהם לא יודעים באמת להנות כמו שאפשר וצריך גם כשלא מנצחים. זה לא צריך לרפות ידיים מלרצות נצחון אבל הומור עצמי אף פעם לא הזיק.

ובכל מקרה אם זה מעודד מישהו היה משאל באיזה אתר של הסיטי מה עדיף השנה
לקחת גביע או לגמור ברבעייה הראשונה?
רוב מכריע ומוחץ מעדיף לגמור ברבעייה מה שמלמד ששנות ה 2000 לא פסחו גם על היריבים.

עזי 4 בינואר 2010

גבוה מאוד. הוא היה השחקן הכי חשוב של לידס בתחילת שנות התשעים, הגורם המרכזי בעליית ליגה ולטעמי השחקן הכי חשוב באליפות. חוץ מזה יש לנו חולשה לסקוטים קטנים וג'ינג'ים שהם גם פייטרים. גם במשאל שהזכרתי, שנערך איפהשהוא בתחילת העשור הקודם, הוא הגיע 14, אבל ראשון מהתקופה המודרנית.

גיל מזימבבואה 4 בינואר 2010

עזי בוא נסכם שקאנטונה היה הפוטנציאל הכי גדול של לידס ובעל התרומה הכי גדולה פר חודש.
ד"א למה לידס ויתרו עליו?
בן כמה זה שהבקיע את הגול? הוא משחק באיזה נבחרת? נראה לי שאחרי אתמול לידס יעשו עליו קופה.

עזי 4 בינואר 2010

לידס רצו את דניס ארויין כטרייד לקאנטונה, פרגוסון ראה, חשב, אמר על ארווין אני לא מוותר אבל תקנו את אריק. אצלנו חשבו שאם קנינו ב-900 אלף מנים ומכרנו אחרי תשעה חודשים ב-1.2 מיליון אז עשינו עסק טוב.

בקפורד בן 26, גדל באקדמיה של צ'לסי ולא היה מספיק טוב, שיחק בחובבים עד לפני שלוש שנים וגם אצלנו היה מושאל עד שפרץ לפני שנתיים. בקיץ הוא נשאר למרות הצעות כשדלף, הכוכב השני, עזה לווילה. אני מקווה שיישאר כשנעלה ליגה. בכל מקרה עם כל מי שמכרנו בזול ושיחררנו בשנים האחרונות אפשר להקים קבוצת פרמיירליג שתרוץ למקום באירופה (ארון לנון, ג'יימס מילנר, פביאן דלף, אלן סמית', פול רובינסון מארק וידוקה, דייויד הילי, רוב האלסה, רובי בלייק וכו').

אביעד 4 בינואר 2010

עזי – שכחת את ריו וקיואל. אם בא לך אז גם 2 האידיוטים וודגייט ובוייר.

עזי 4 בינואר 2010

את קיואל שכחתי באמת, פרדיננד נקנה בהרבה כסף ונמכר בהרבה, בוייר לא גדל בלידס ו-וודגייט לא הייתי לוקח היום לקבוצת ליג 2.

אביעד 4 בינואר 2010

גם וידוקה לא גדל בלידס אבל עשה שם כמה שנים יפות ופרדיננד נמכר רק בגלל המצב הכלכלי.

Comments closed