עניינים שעסקנו בהם (לאו דווקא לאחרונה) וחידון יורם אהרוני (37) לקראת אליפות העולם באתלטיקה

העברות

גבריאל היינצה עבר לריאל מדריד אחרי שמנצ'סטר יונייטד חסמה מעבר שלו לFCM, אחרי שהתקבל הטיעון שלה כי מכתב השחרור שניתן לו הוא רק לקבוצה מחוץ לאנגליה. משום מה יש לי תחושה שהנימוק של יונייטד שהיא לא רוצה למכור שחקן ליריבה ישירה בליגה היה קצת המצאה. ואם היה מסכם על העברה לצ'לסי או ארסנל (או מנצ'סטר סיטי) יונייטד הייתה מאשרת את העניין. רפא בניטז וגם השחקן התרגזו מאד על ההחלטה ורואים בה סוג של אפליה. השחקן כמובן כנראה התרצה עכשיו, אחרי שפרגוסון ברחמנותו לא תלה אותו על שערי מתקן האימון בקרינגטון או ייבש אותו במילואים, אלא מכר אותו לקבוצה סימפטית בעיר מאד סימפטית.
לדעתי בניטז למד פה משהו על כדורגל אנגלי. כפי שכתבתי בעבר לדעתי יש כאן לדעתי קוד בלתי כתוב שאומר "לא מעבירים שחקן בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול". אני אנסה לנתק את עצמי קצת מהעניין האישי שלי כאוהד בסיפור ולומר את הדבר הזה: טוב שעוד נשארו כמה דברים לא מודרנים בכדורגל. טוב שיש עדיין כמה עניינים אפלים. טוב שלא כל החלטה היא רק על פי העקרון של "שחקנים הם כל כך עשירים שהם יכולים לעשות מה שבראש שלהם".

ריאל מדריד רכשה גם את אריאן רובן, עסקה מצויינת עבורה ועבור השחקן, שלא מצא את מקומו בצ'לסי. צ'לסי רכשה במקומו את ג'וליאנו בלטי מברצלונה שהוא שחקן שמוריניו יאהב מאד. ברור שמוריניו מעדיף בכנף מגן-תוקף מאשר קיצוני טבעי. כי כדורגל הרי מנצחים בהגנה.

אני חייב לומר את זה שוב לזכותו של מוריניו: הכדורגל שלו חונק אבל לפחות הוא ישר אינלקטואלית. הוא לא מבקש מההנהלה לרכוש את קאקה או את רונאלדיניו בכדי לקחת אותם ואחר כך לשחק בונקר. להיפך: הוא ייבש את אריאן רובן ואנדריי שבצ'נקו שנכפו עליו, וגם מכר בלי בעיה את דמיאן דאף. הוא משחק עם שחקנים שהוא מאמין בהם. אני מקווה שבעקבות העיסקה הזו לא ירכוש כבר את דניאל אלבס.

נבחרת אנגליה מפסידה לגרמניה

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אנגליה הפסידה 2-1 לגרמניה לאחר הופעה קומית של פול רובינסון בשער האנגלי. עניין השוער בנבחרת אנגליה הוא בהחלט תמוה. בשנות השבעים והשמונים היו באנגליה שלושה מהשוערים בטובים בעולם אם לא בהיסטוריה: פיטר שילטון (שיש לו עשר רשתות נקיות במונדיאלים!), גורדון בנקס וגם ריי קלמנס.

אני חושב שהתאריך המכריע להעלמותו של השוער האנגלי מגיע אחרי מונדיאל 1990. בגלל שינוי בחוקי הכדורגל שאסר על שוער לתפוס כדור שמוחזר אליו ברגל. מאז אין שוערים אנגלים משמעותיים. המועדונים האנגלים הבינו את זה אפילו קודם. ב-1981 החליפה פ.צ מרסיסייד את ריי קלמנס בברוס גרובלר, שהיה הרבה פחות יציב, אבל יכול היה לשחק ברגליים רחוק משערו ולא לקטוע את משחק המסירה. פייזלי לא המציא כאן שום דבר – רק יישר קו עם מה שכבר היה ידוע באייאקס עשור לפני כן: שוער צריך לדעת לשחק ברגל.

שוער הוא כמובן לא הסיבה שאנגליה הפסידה לגרמניה. הסיבה היא שנבחרת גרמניה בכדורגל היא ארגון ספורט מצליח ונבחרת אנגליה היא ארגון לא מצליח. ניצחון של אנגליה על גרמניה היה משהו שצריך להסביר, לא להיפך. למה נבחרת אנגליה היא ארגון לא מצליח? יש הרבה סיבות אבל הנה עוד אחת. ההתאחדות הלכה והוציאה יותר ממיליארד דולר על בניית איצטדיון שישמש ל-12 משחקים בשנה בערך. לפני כמה חודשים, לאור המשבר בנבחרת, ביקש המאמן סטיב מקלארן כי כמה מהחלונות הבינלאומיים בלוח המשחקים ינוצלו למחנות אימון ולא למשחק בינלאומי. אבל זה בלתי אפשרי. כי בכדי לשלם על איצטדיון וומבלי צריך לנצל כל הזדמנות בכדי לשחק שם נגד יריבה יוקרתית. וכך אנגליה מתכוננת למשחקים מול ישראל ואסטוניה מול יריבות מבחן כמו גרמניה וברזיל.

גרמניה מצד שני היא בהחלט מועמדת לזכות ביורו, שייערך באווירה כמעט ביתית עבורה באוסטריה ושוויץ. נראה כי כמה נבחרות מצליחות בכל זאת לתפקד למרות המיעוט בתאריכי אימון, בעזרת סגל יציב ושיטת משחק קבועה. וזה שוב משהו שאין לנבחרת אנגליה, שם מי שקובעים את ההרכב הם הרופאים (ובעצם המנג'רים שממונים על הרופאים) של צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד.

מנהרת הזמן

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

גם אני ראיתי כדורגל בינלאומי באמצע השבוע – ראיתי את הונגריה מפתיעה את אלופת העולם איטליה 1-3. נכון שזה היה משחק ידידות והוא לא אומר דבר. אבל מעצמת הכדורגל ההיסטורית קמה לתחייה ללילה אחד.

קודם כל, אחרי די הרבה שנים, מילאו את האיצטדיון לכדורגל. למשחקים רשמיים של הנבחרת ההונגרית מגיעים לאחרונה לא יותר מ-10-15 אלף צופים, אבל דבר אחד לא מת בכדורגל ההונגרי: האהבה של הציבור לכדורגל אמיתי. אז אלופת עולם הביאה 50 אלף צופים למבנה הארכיטקטוני היפהפה בו הפושקשים הביסו פעם 1-7 את נבחרת אנגליה.

ואגב, המסורת בכל זאת עדיין נותנת משהו לנבחרת ההונגרית המושפלת. הבנתי שהסיבה שנבחרת איטליה בכלל ביקרה בבודפשט הייתה משום שבקרוב ימלאו 70 שנה למשחק בין הקבוצות בגמר גביע העולם של 1938, בו ניצחה איטליה 2-4. הכדורגל ההונגרי והאיטלקי, וגם האוסטרי והצ'כי, פעם התפתחו במשותף בזכות גביע מיטרופה לקבוצות והגביע הבינלאומי לנבחרות שהיה משוחק בין המדינות הללו בשנים לפני שהוקמה אופ"א.

ההשפעה של האווירה החד פעמית באיצטדיון כנראה הייתה מגית. כי זולטן גרה, הקפטן ההונגרי, שהוא בסך הכל שחקן של ווסט ברומיץ' אלביון, שיחק פתאום משחק מעורר השראה. הוא בישל שני שערים והבקיע אחד בפנדל. והונגריה שיחקה את כל המשחק הזה בפסים הקצרים המפורסמים שלה, הביכה מאד את האיטלקים, ומלבד השערים כפתה על בופון עוד 2-3 הצלות עולמיות.

שמעתי על רעיון אחד שיכול להחזיר לתחייה את ה"כדורגל הדנוביאני" – באוסטריה, הונגריה, סלובקיה וצ'כיה (שמצבה טוב בהרבה). הרעיון הזה הוא איחוד הליגות העליונות במדינות הללו. ליגה של פראג, ברטיסלבה, וינה ובודפשט, ואולי גם בוקרשט ובלגרד, יכולה להחזיר לתחיה את הכדורגל במרכז אירופה. יוחזר גביע מיטרופה!

ועכשיו לחידון מספר 37

נשאר עוד יום אחד לאליפות העולם באתלטיקה, וכמובטח, חידון יורם אהרוני! החידון הוא על אתלטים שהצטיינו בענפי ספורט אחרים, וגם מתקן עוול קבוע של החידון – בכך שהוא מזניח קצת ספורט ישראלי.

1. מי זכה בשתי מדליות באליפות העולם באתלטיקה, היה שותף לשיא עולמי וגם בורג חשוב בזכייה בסופרבול?
2. איזו אלופת ישראל באתלטיקה פתחה באופן קבוע בחמישייה הראשונה בליגה הראשונה לנשים בכדורסל בשנות השמונים מבלי ששיחקה קודם בילדות, נערות או בעצם לא שיחקה קודם כדורסל כלל?

3. איזה כדורגלן בליגה הראשונה היה אלוף ישראל בריצת 100 וקבע זמן של 10.6 שניות? (רמז: לא יוסי אבוקסיס)
4. איזו כדורסלנית נבחרת ישראל בעבר מחזיקה עד היום בשיא ישראלי באתלטיקה לילדות עד גיל 15?

5. איזה כדורגלן נבחרת ישראל הוכתר כאלוף ישראל באחד ממקצועות האתלטיקה בשנת 1970?

6. מיהו אלוף ישראל בשנות השמונים באחד ממקצועות האתלטיקה המאמן כיום קבוצה בליגה הישראלית בבייסבול וגם מככב כפיצ'ר פעיל בליגת הסופטבול הישראלית?

7. באיזה ענף ספורט חוץ מאתלטיקה ייצג את ארה"ב במשחקים האולימפיים האלוף האולימפי המנוח במשוכות וילי דוונפורט?

8. איזה כוכב ענק ב – NBA עבר בתחרות קפיצה לגובה 1.99 עם שלושה צעדי הרצה בלבד?

9. ואיזה כוכב ענק אחר ב – NBA קבע את ההישג ה – 11 בטיבו בשנה מסוימת בקפיצה לגובה?

10. איזה שחקן מאד מפורסם בהישגיו בפוטבול ובמעשיו גם מחוץ למגרש היה שותף לשיא עולם בשליחים 4X110 יארד בשנת 1967?

11. מי דורגה שביעית בישראל בקפיצה לגובה בשנת 1989 עם הישג של 1.62 ויותר מאוחר הוכתרה כאלופת עולם בענף אחר?

12. מיהם שלושת אלופי ישראל באתלטיקה ששיחקו בו-זמנית באותה קבוצת כדורסל בליגה הראשונה בישראל?

ורונן דורפן מוסיף שלוש שאלות מאותו סגנון:

13. מי הייתה אלופה אולימפית בזריקת כדון וגם אלופת ארצות הברית בגולף?

14. ולמי יש מדליית זהב אולימפית בכידון וגם סטרייק-אאוט של ג'ו דימאג'יו במשחק ראווה בבייסבול?

15. ומי האלוף האולימפי היחיד באתלטיקה שהוא חבר היכל התהילה בפוטבול?
לתשובות הנכונות

*

הערה לקוראים: הבלוג בשלבים מתקדמים של עיצוב מחדש. אם יש לכם איזשהם הערות על דברים שהייתם רוצים לראות בממשק, אפילו דברים שראיתם באתרים אחרים – אנא פנו אלי אל ronendorfan@hotmail.com

הבלוג נזכר בכל מיני ריצות
אליפות עולם, בערך

36 Comments

יוני 24 באוגוסט 2007

אני מניח שגביע מיטרופה הוא שיבוש של הביטוי מידל אירופה, כלומר גביע אירופה המרכזית. אילו קבוצות היו חזקות אז בשנות ה-30, באותם הימים שיהודים עדיין ידעו לשחק כדורגל? ארסנל שלי שלטה אז ללא עוררין בליגה הראשונה, 5 אליפויות בשנות ה-30. אבל מי בקונטיננט?

רונן דורפן 24 באוגוסט 2007

בקונטיננט שלטו הרבה קבוצות עם השפעה יהודית – בעיקר מ.ט.ק בודפשט ואוסטריה וינה. קבוצות מצליחות אחרות היו בולוניה, יובה ואינטר, ספרטה וסלביה פרא וראפיד וינה. גרמניה עדיין פיגרה אחרי מדינות אלו בצורה משמעותית.
יהודים הצטיינו כמובן מאד כמאמנים ושחקנים – ביניהם גדול המנג'רים של התקופה, הוגו מייזל, שהשפיע מאד על הרברט צ'פמן בארסנל. מאמנים יהודים גדולים אחרים של שנות השלושים הם גיולה פלדמן אפרד ווייס כשבלה גוטמן עושה את צעדיו הראשונים.
כשחקנים יהודים הצטיינו יותר בשנות העשרים. במיוחד כשהכח הייתה בשיאה ומ.ט.ק זכתה בתשע אליפויות הונגריה. היו בשנות העשרים נבחרות הונגריות עם שבעה או שמונה שחקנים בהרכב – לציין כמה מהטובים שבהם: צ'יבי בראון, קלמן קונרד, גיולה מאנדי, שאנדור פביאן, בלה גוטמן וג'וזף אייזנהופר. אבל כל אלו כאמור מכוכבי שנות העשרים.
ב-1938 יש כבר ירידה במספר השחקנים היהודים ובגמר העולמי שאני מציין יש רק שחקן יהודי אחד אלפרד שאש – שהוא עדיין השחקן היהודי היחיד לשחק בגמר גביע העולם.

יורם אהרוני 24 באוגוסט 2007

ולמי שמעוניין בחידון נושא פרסים: בגיליון 'עולם הריצה' מספר 133 שיצא השבוע יש חידון על ריצת 10,000 לרגל סיום הסדרה על תולדות ריצה זו

עומר ח. 24 באוגוסט 2007

תודה יורם על החידון המעניין.
לפי הידוע לי, זאביק רייס, בנוסף על כך שהיה אלוף ישראל ברוחק ומשולשת, שיחק בו זמנית בליגות הלאומיות בכדורסל, כדורעף וכדוריד. אשמח אם תרחיב על סיפור מדהים זה.

errel p 24 באוגוסט 2007

you asked in the answers to the quiz if there is any other fast footballer well i remember i heard it somewhere but i am not completley sure its true but a few years ago michael owen ran about 10.6 seconds a 100 meters

זיגי 24 באוגוסט 2007

ונזמה לי שגם רוברט יארני הקרואטי השיג תוצאות אולימפיות בריצות קצרות

ד"ר א. 24 באוגוסט 2007

הרעיון של ליגה מרכז אירופית הוא מעניין מאד.
הוא דרוש עוד יותר בתחום הכדורסל, שם מתרחבת התופעה של "ישׂראליזציא" (כלומר קבוצה אחת דומיננטית ועוד ליגה שלמה שלא מצליחה להתחרות).

עזי 24 באוגוסט 2007

דניס רומאדל הדני נחשב לכדורגלן המהיר אי פעם עם 10.2 ב-100 מטר. ככל הנראה במדידה ידנית שמזייפת לטובת הרץ, אבל עדיין הוא ירד מ-10.40

רונן דורפן 24 באוגוסט 2007

עזי… האם אתה מודע ללחץ הציבורי לחידון עזי דן נוסף? האם תוכל לקבוע תאריך?

ד"ר א. 24 באוגוסט 2007

יש משׂחק חברתי בקרב מרצים לספרות אנגלית שקוראים לו "מי לא קרא המלט?". החוקים מאד פשוטים: (א) שותים המון; (ב) מי שלא קרא המלט מתוודה.
אם אפשר, הייתי רוצה ליישׂם את העקרון כאן, בעניין החידונים. דבר אחד ברור לי מהם – לא רק בכדורגל אנגלי אני בור גמור. חידון אחרי חידון אני אובד עצות, בזמן שאנשים אחרים מדווחים על ממוצע של 9/10. זה רק אני שלא יודע כלום?

חוץ מזה, התשובה לשאלה 9 שׂימחה אותי לאין שיעור.

איתי נ. 24 באוגוסט 2007

לרוב אני יודע 2-5 תשובות ולעיתים טיפה יותר. כשאני עובר את ה- 50%, אני בהחלט מרוצה

הפעם התעלתי על עצמי. לא רק שלא ידעתי אף תשובה, אלא שהוצאתי 0 מ- 15 במקום 0 מ- 10. ולמרות זאת, מגיעה מילה טובה ליורם על השאלון ועל התגובות שלו בבלוג. כיף לקרוא

אמנון 24 באוגוסט 2007

גם אני אותו דבר.
חשבתי שאני יודע הרבה מאד באתלטיקה ישראלית והתבדיתי.
ידעתי רק 4.
תודה על החידון.

yoni 24 באוגוסט 2007

ההפניה לפוסט על הבוגד במקום.
משעשע.

עזי 24 באוגוסט 2007

האמת רונן, שחשבתי על חידון אתלטיקה בשבוע הבא (כי לא היה מתוכנן חידון גלעד בלום להשבוע?) אבל יורם אהרוני, המופלג ממני בשנים ובידע האתלטי, הקדים אותי בחידון מיוחד (הידעת שמלבד היותו קורא בכיר של 'שווה בדיקה' בהארץ, אשתי היתה גננת של אחד מילדיו?). אז אפשר משהו על אתלטיקה בשבוע הבא או אולי איזה ספיישל לחגים? נהיה בקשר במייל.
ד"ר א. – אתה לא בור, אלא כמו רוב הקוראים פה מעל ומעבר לממוצע של קורא הספורט האינטליגנטי בישראל. החידונים קשים בדרך כלל (של יורם היום במיוחד) ורונן, עבדך ואחרים הם לא ממש דוגמא.

birdman 24 באוגוסט 2007

התשובות על ווילט וביל ראסל הפילו אותי מהכסא, חשבתי שמדובר בשני גארדים חתוליים ולא בשני חבר'ה כאלה מאסיביים.

אני רוצה להביא ציטוט שאני מקווה שהוא לא שחוק כבר יותר מדי: "קודם כל לפתוח את מדור הספורט כי בו קוראים על דברים טובים ומופלאים שעשו אנשים." -השופט האמריקני אוליבר וונדל הולמס

אני חושב שהליגה הדנוביאנית היא רעיון מבריק שעשוי להביא משקיעים חיצוניים לאזור כמו שקורה בליגה האנגלית. למרות שבבלוג הזה היו לא מעט קריאות נגד התופעה, זה כסף חדש שמוזרם לענף.

אפרופו איחודים, הייתי רוצה שסלטיק וריינג'רס יצטרפו לפרמירשיפ.

וגם אני מעולם לא קראתי את המלט.

birdman 24 באוגוסט 2007

האם אפשר לקבל קצת פרטים או לינק על סגנון הקפיצה הייחודי של ראסל?

אהרוני, קבל ח"ח על החידון, תודה רבה,

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 24 באוגוסט 2007

לד"ר א. הנכבד,

כמדומני שזהו משחק דמיוני שהומצא על ידי הסופר D. Lodge בספרו הקלאסי על חיי האקדמיה הנקרא Changing Places and later Small World. הרעיון הוא תחרות השפלה עצמית בא מנסים המרצים להתחרות זה בזה בהתוודות שלא קראו ספר קלאסי-חובה, המנצח הוא זה שמצליח להמם את יריביו באי-קריאת ספר שהסבירות שמרצה לספרות לא קרא אפסית. במקרה דנן, יוזם המשחק גרם לכך שהתוודותו של אחד המרצים, "המנצח",שהיה בתהליך קביעות גרמה לכך שנאלץ לנדוד לאכסניית הוראה אחרת.

לפי הכרותי עם האקדמיה הישראלית סיכויי חבריה להכות שוק על ירך בתחרות בינלאומית את עמיתיהם טובים מאד, מלבד אולי קבוצת המזרחנים הבריטים, אך לך תשקה יהודים וביחוד אנשי אקדמיה ישראלים. הם מסתפקים בשתיית דמם של עמיתיהם. גם אורח לרגע כלודג' הבחין בכך, כאשר ספרו השני מסתיים בועידה ספרותית בירושלים ושם באופן פארודי הוא מציג את ההתנצחות והאיבה בין העמיתים הישראלים.

לגבי החידונים – תחוש בחברה טובה, אני מסוגל להשיב לכל היותר לשתי שאלות. אני גם לא מצפה מעצמי ליותר כיוון שאינני רואה עצמי כ"רדוף ספורט", אלא רק כאדם שאוהב ספורט וזה גם כן מוגבל מאד לענפים מסויימים, תוך אובדן עניין בענפים שבהם גיליתי ענין.

ליורם אהרוני, חן חן לך על החידון, ועל הערתך שאלן ברוק, הרמטכל הקיסרי, יצא לציד יוני בר בדרהאם בספטמבר 1942 . אני מניח שהמקור לידיעה נכונה זו הוא ספרו של Bryant שיצא בשנות הששים. מאז הופיעה המהדורה המלאה, והלא משופצת, של יומני ברוק. דמותו של צ'רצ'יל שכבר הוצגה באופן הרחוק מלהחמיא כאסטרטג במהדורה הראשונה למרות מאמציו של עורכם לרככם, מוצגת באור נוקף ונכון לאור המחקר המודרני שהופיע מתחילת שנות התשעים.

האירוניה שברוק היה צפר נלהב, ואף פרסם ספר על צפרות. כנראה ששילב טכניקה מתקדמת באמנות הצפרות, קודם תירה בציפור ואחר כך תבחן אותה…

אולם אין כל דמיון בין יציאתו של ברוק לחופשה, ובין רצונו של דרייק לסיים את משחק הכדורת (או שמא היה זה קרוקט לפי גירסה אחרת) כשהתקרבה הארמדה לפליימות. (כטענת רונן) ברוק לא ניהל קרבות, ספטמבר היתה תקופה המתנה לקראת המתקפה באוקטובר של מונטגומרי, וההכנות למבצע "לפיד", הנחיתה בצפון אפריקה. ברוק הבין זאת אך לא הבוס שלו, אשר סבר שהמלחמה לא יכולה להתנהל בלעדיו אפילו יום אחד. צ'רצ'יל לא יצא לחופשות יזומות בעת המלחמה מלבד בעת שחלה. לגביו כל ניהול המלחמה היה חופשה וכיף לא נורמלי, רק לא לאלה שנאלצו לפעול תחת ההשראה האסטרטגית שלו.

נקודה זו עלתה כאשר דנתם בסוגיית הציד, ציד השועלים באנגליה, וההסכמה שעלתה שבאנגליה מסורת הציד עמוקה מאד מעבר לחברות אחרות. אולם אין זה כך, שם רק התעורר מסע צלב ליברלי שכביכול שיקף איזו מסורת עמוקה מאשר במקומות אחרים. אולם ציד כתחביב אצולה וההמון היה והינו נפוץ באירופה, (וכך נפוצות שם המשפחה צייד בכל העמים האירופאים), בארה"ב הוא היה אמצעי קיום ולולא כך, היו מתים מרעב הרבה מאד אמריקנים באזורי האפלצים בעת המשבר הכלכלי הגדול.
כשם ש-Poaching היה אמצעי קיום חיוני של הכפריים העניים באנגליה. רכישת רובי ציד היתה חופשית וזולה, ורק ב-1906 הונהגה באנגליה החובה לרשיון נשיאת נשק. שכמובן, הוחמרה ביתר שאת בתקופה האחרונה. זה רק היטב עם האריסטוקרטיה שנשארה כמובן חמושה (ועד היום מחזיקה בשליש מאדמות בריטניה)וההמונים.
תיאור הגירסה הרוסית לציד שועלים, בצורה צבעונית וחיה ביותר, אפשר למצוא בספרו של טולסטוי "מלחמה ושלום".

נדמה לי שבאזורי ניו-אינגלנד עדיין מקובל צייד שועלים בקרב עשירי אמריקה, או שפסק הדבר בעידן שבו מדען אינו יכול לומר דעתו או ממצאיו בגלל דרישות "התקינות הפוליטית". (לפני כשנה פוטר מדען דני שטען טענה שאין בה חדש למי שמכיר סקרי IQ מאז תחילת המאה ופורסמה על ידי רבים בעבר – שמנת המשכל של נשים נמוכה יותר עקבית במבחנים. זו שאלה אחרת אם המבחנים משקפים משהו, אך הם עובדת חיים וקיום גם למי שרוצה לחלק דואר.)

בהחלט לא מרושע 24 באוגוסט 2007

אני האנונימי. טעות במערכת. אך זו הפעם האחרונה שאני משתמש בכינוי זה.

רונן דורפן 24 באוגוסט 2007

מדוע הפעם האחרונה? הכינוי חביב על הציבור ומשקף יפה את אופייך.
אגב, בעוד ימים ספורים יגדל הצוהר הקטן המשמש לתגובות לכדי חלון אמיתי שניתן לכתוב בו.

legal alien 24 באוגוסט 2007

אחלה חידון, וכרגיל לא הצלחתי לענות את כל התשובות הנכונות (שזו דרך מדויקת טכנית להודות שידעתי תשובה אחת בלבד. הייתי בטוח שבני טבק הוא הכדורגלן אצן…מילא)
ואם לחזור לספירות ארציות, חבל שלא הביאו את גוטי במקום הבוגד. היה יכול להיות מענין, ויכולנו להיעזר בשירותיו, למרות שהוא לא חלוץ מטרה קלסי.

מאיר 24 באוגוסט 2007

מסכים איתך שרובינסון הוא לא עילוי גדול בין הקורות, אבל על השער הראשון הוא זוכה ליותר לעג ממה שמגיע לו. אלן האנסן אמר שזו טעות קטסטרופלית ואני ממש לא מסכים.
שניידר עמד בנקודה שממנה מגביהים לאזור קו החמש. שניידר ניסה להגביה לאזור קו החמש. באזור קו החמש עמדו שני שחקנים גרמנים. כל שוער היה יוצא לכיוון קו החמש בסיטואציה כזו.
לשניידר יצא בפוקס ובלי כוונה כדור שהלך היישר אל תוך השער.
רובינסון דווקא הפגין אינסינקטים ואתלטיות לא רעים כשהצליח לחזור והוציא את הכדור מהשער.
לרוע מזלו, הוא הוציא את הכדור היישר לרגלי חלוץ גרמני.
ברור שאי אפשר לפטור אותו מאחריות. אבל היה כאן הרבה מזל רע מבחינתו.

זולטן גרה שחקן נהדר.

גיל 24 באוגוסט 2007

גם לדעתי סתם הפילו על רובינסון את האשמה. אם הכדור לא היה פוגע במשקוף אלא הולך לקרן, היו אומרים כמה הוא שוער גדול.

יורם אהרוני 24 באוגוסט 2007

עומר – יצאלי לראות בפעולה את זאביק וגדעון רייס הן בכדורסל והן באתלטיקה. זו באמת הייתה חוויה לראות את קבוצת הגמדים של גבעת-ברנר/נען. את גדעון ראיתי גם בבית-חולים רמב"ם כאשר באתי לבקר את בן-דוד שלי שנפצע במלחמת יום הכיפורים. גדעון איבד במלחמה אצבעות ביד וכמה חודשים אחר-כך ראיתיו כבר משחק שוב כדורסל בליגה הראשונה. צריך לזכור עם זאת כי עיסוק ביותר מענף ספורט אחד היה די מקובל בארץ עד שנות השבעים שאז למעשה מתחיל העידן היותר מקצועי בספורט שלנו. עד אז עשו מקסימום שני אימונים בשבוע.
משתמש לא מזוהה – המידע על הצייד של ברוק הוא מהספר 'אל עלמיין' מאת סטיוון באנגיי שיצא בתרגום עברי לפני שנתיים
ברדמן -יש תמונה של ראסל קפץ לגובה בספר האתלטיקה של גינס מאת פיטר מתיוס. רואים שם את שתי הברכיים קרובות לחזה כשפניו אל הרף.
עזי – אני אכן קורא דבר ראשון את המדור שלך בהארץ. מאז שאני קורא את הבלוג של דורפן חלק מהכתבות כבר מיושנות בספורט הארץ. רונן פשוט מקדים אותם בכמה ימים. אשתך הייתה הגננת של שתי בנותיי.

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 24 באוגוסט 2007

רונן, אתה באמת חושב שאריאן רובן ב-24.5M פאונד הוא עסקה מצויינת ?
ראית כמה שחקנים וכסף הוציאו ריאל מדריד בקיץ ? זה נראה לך נורמלי ? … אותי זה פשוט מגעיל, נראה שזו קבוצה של כסף, קבוצה שאינה מתנהלת לפי שום קוד עסקי כלשהו. פשוט שופכים כסף וקונים מכל הבא ליד.
מגעיל. פשוטו מגעיל, מקווה שתהיה להם עונה איומה.

גיל 25 באוגוסט 2007

טוב, לא ממש קשור אבל מצאתי את הקישור הזה וחשבתי שהוא יעניין את קוראי הבלוג:

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/article2178440.ece

שרון רזניק 25 באוגוסט 2007

יואב האוסטרלי (אתה צופה במשחקים בפאבים?)

אני שנים כבר רואה בריאל מדריד את הרשע הטהור של הכדורגל.זה נראה כאילו רק עכשיו שמת לב שהם סתם זורקים כסף ללא קשר לצרכיהם…
הורסים קריירות שחקנים בזה אחר זה (בקהאם,אואן,רונלדו,מוריינטס ועוד…)
הם עדיין אותה קבוצת גלקטיקוס עשירה עד כדי גועל, שהגיעה למעמדה בזכות גנרל פשיסטי והקומבינות של ממשלתו.אני מצטרף לדבריך, הלוואי שתהיה להם עונה איומה.

ויכסלפיש 25 באוגוסט 2007

דורפן, ברורה לי הטענה שאנגליה משחקת נגד ברזיל וגרמניה במשחקי ידידות שידידותיים בעיקר לכיס של ההתאחדות האנגלית. מצד שני, משחק מול קבוצה מהדרג הרביעי כמו בלארוס תורם משהו להכנה לאנגליה וקרואטיה או שזה סוג של קומבינה בין שתי נבחרות בלתי אטרקטיביות בעליל?

yoni 25 באוגוסט 2007

לענין ריאל:
יפה יפה. כיף לראות שהם אוספים שאריות של יונייטד וצלסי.
זה מחזק את הטענה שלי מלפני כמה שבועות שבאנגליה עלו מדרגה ומחזיקים שחקנים ע"פ צורכי המנג'ר ולא לפי שמות.
שזה נשמע טריוויאלי, אבל זה ההבדל בין קבוצה מתוכנתת שמביאה השגים (צלסי ויונייטד) לקבוצה שנהנתה ממזל ומיקריות.
ריאל פשוט לא מקצוענית מספיק.
וזו חכמה קטנה מאוד לשפוף כסף.
במהלכי הרכש והחלפות המאמנים שלה היא דווקא מזכירה לי את ביתר..
שהיא כידוע עלתה רמה: מניהול של מחנה יהודה לניהול של שוקניון.

*הבהרה: כשאני מגיב אני מקפיד תמיד להזדהות כ-yoni
המגיב הראשון, שנרשם כ "יוני" אינו מוכר לי ובכל מקרה אינני הוא.
yoni

תומר 25 באוגוסט 2007

אני ממש לא מבין מה אתם רוצים מריאל.זה ממש לא המועדון המועדף עלי בעולם אבל הרכש של שנה שעברה למשל היה בדיוק לפי צורכי המאמן שלה וגם הוכיח את עצמו.
הסכום על אריאן רובן אולי גבוה אבל לא שונה מהמון העברות בשוק האירופי.
רזניק,מוריינטס בנה את הקריירה שלו בריאל,רונאלדו שיקם אותה,בקשר לאואן אולי אתה קצת צודק למרות שגם לפציעות היו חלק בזה ולענין בקהאם אני לא אגיב,רק שים לב איפה הבחור חתם לאחרונה.חוץ מזה אף אחד לא הכריח את המסכנים האלה לחתום שם,כולם נטשו את מועדוניהם הקודמים ברצון רב.
יוני,כמו במקרה של שבצ'נקו ובאלאק אני לא חושב שזה שרובן לא הצליח בצ'לסי מראה עד כמה מוריניו הוא ענק,רונן צודק בקשר ליושר שלו אבל לדעתי אם מאמן לא מצליח להוציא מקסימום משחקנים כאלה ולתעל זאת לטובת הקבוצה אז יש פה אולי יותר מידי תלות בשיטת משחק.צריכים להיות גמישים ולגוון,דווקא המאמנים האחרים באנגליה כן זורמים עם זה.תן לפרגוסון את באלאק ושבצ'נקו ותראה מה הוא עושה איתם,אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה לכריסטיאנו רונאלדו אם הוא היה נופל לידיים של מוריניו(לא פלא שהם די מתעבים אחד את השני).
אני מסכים שריאל עושה טעויות,היא ויתרה על מאמן שסחף אותה בחצי העונה האחרונה לכדורגל מצוין ואליפות דרמטית מלאה מהפכים אבל אני לא חושב שהיא שונה כלכך מצ'לסי שכמעט ופיטרה את מוריניו לפני הקיץ והביאה מנהל טכני או אחראי על קשרי המועדון או מה שזה לא יהיה בשל הרזומה המכובד שלו בתור חבר של….

yoni 25 באוגוסט 2007

תומר,
אני מחזיק ממוריניו שמנסה לא לתלות את הקבוצה על אינדיבידואלים (שכידוע נוטים להיפצע…) אלא על שיטה בה לכל משבצת יש ממלא מקום.

ומה שכולם רוצים מריאל זה שתבין את זה ותצטרף לזה מאשר שתמשיך להיות מקום שקובר שחקנים גדולים.

2. קאפלו יושב בבית?
מעניין יהיה לראות אותו באנגליה עם הסגנון האילטקי קלאסי שלו. האיטלקי וואנאבי אריקסון התאקלם.

3. קירון דייר- השחקן: חוסר ההבקעה, הבינוניות:
שחקן אחד שנותן תמצית מהי נבחרת אנגליה.

תומר 25 באוגוסט 2007

יוני
אני לא מבין מאיפה הקרצת את הסיפור הזה של ריאל קוברת שחקנים גדולים,פיגו נקבר?זידאן נקבר?ראול?צ'לסי נראית יותר ככזו שקוברת שחקנים גדולים.ורון,קרספו,באלאק,שבצ'נקו ורובן.
אני לא רוצה שריאל או כל קבוצה אחרת תאמץ את הדרך של מוריניו,הוא מאמן גדול אבל אני לא רוצה לראות את הכדורגל בדמותה של צ'לסי.
תגיד לי אתה איפה היה הכדורגל אם לא האינדיבדואלים?איך היתה נראית העונה של מנצ'סטר בלי רונאלדו,מנצ'סטר היא דוגמא מצוינת של תיעול האינדבידואל לטובת הקבוצה. מילאן עם קאקא היא אפילו דוגמא טובה יותר.

רונן דורפן 25 באוגוסט 2007

יואב – אני די חדלתי מלבחון העברות במושגים של כסף. לדעתי אלו סתם סכומים. אם לא לוקחים בחשבון את מספר השנים בחוזה של השחקן, מספר השנים שנותרו לו בקבוצה הקודמת, וגם את שכרו – אז כל הסכום חסר משמעות. מה עוד שאלו סתם סכומים שמודלפים לתקשורת. לריאל מדריד חשוב לדווח על סכומים גבוהים בכדי להפגין עוצמה כלפי אוהדיה – אבל לאיש אין מושג לגבי הסכומים במציאות.

בנוסף – קבוצות מתנהלות בתקציבים שונים – זה לא מקרה כמו בארצות הברית בה אתה מקווה שהקבוצה שלך "תגנוב" שחקן במחיר מציאה. למעשה המצב הכספי של משפחת גלייזר או אברמוביץ או ריאל מדריד לא כל כך צריך לעניין את האוהד המצוי. אני חושב שרובן הוא שחקן שמתאים לסכנון המשחק שאני מצפה מברנד שוסטר – לא יותר. בסכומי העברות אני לא מבין.

יוני 25 באוגוסט 2007

לגבי ריאל, הבעיה שלהם הייתה התעלמות מצורך לחזק את ההגנה הרעועה, דבר שקרה רק כשקאפלו הגיע. כסף יש לקבוצות האלה כמו זבל. מה שמטריד אותן זה ההכנסות. ההבדל בין הדחה בשלב זה או אחר בליגת האלופות יכול להגיע למשכורת שנתית של כל הספסל. אולי שחקן כמו רובן יסייע להם לעבור שלב נוסף, מה שהופך את ההעברה שלו (בשקלול מכירת חולצות) לכדאית מאוד.
YONI, יש מקום לכולם:)
סופ"ש נעים

לון 25 באוגוסט 2007

רונן, לגבי היינצה, הדבר שמטריד אותי הוא המחיר שלו. כמעט תמיד אנחנו קונים ביוקר ומוכרים בזול.
זה מטריד אותי, מפני שתקציב הקניות של פרגוסון מוגבל. ככל שנקבל יותר כסף עבור שחקנים שלנו, נוכל לרכוש יותר ובאיכות טובה יותר.

אני שמח שדווקא ריאל קנו אותו מפני שעכשיו הוא שחקן בינוני. בתור מי שממש לא אוהב את הקבוצה של פראנקו, אני מייחל שיביאו עוד ועוד שחקנים ברמתו. אני גם מאחל להם שרובן ישחק בכמות משחקים כמו ששיחק בצ'לסי. אם כי אני מחזיק להם אצבעות שלא יפסידו היום לאתלטיקו, כדי שלא יזרקו כ"כ מהר את שוסטר. בינואר, כשכבר הפער יהיה רחוק מידי מברסה, זה יהיה עיתוי הרבה יותר טוב….

מלודה הגיע על תקן שחקן כנף במקום רובן, עוד כשרק התחילו השמועות על המעבר של ההולנדי. כך שמוריניו הכין עצמו מבעוד מועד.
לפי מה שאני מבין פרירה פצוע, ומוריניו כנראה חושב שגלן גו'נסון לא מספיק טוב. בנוסף, בחלק הקדמי הימני ישנו גם שון רייט פיליפס. כך שאני מסופק מאוד אם בלטי ישחק בחלק הקדמי. בהחלט סביר להניח שבלטי הגיע במקום אלבס, שכנראה סביליה מתחה את חבל הסכום יותר מידי.

התוצאה מול גרמניה עושה עוול לאנגליה. לאואן היו שתי הזדמנויות נהדרות להבקיע. כשהוא יחזור לכושר משחק, זה יהיה בפנים.
לדעתי הם היו הרבה יותר טובים מהגרמנים.
מי שאכזב אותי היה קאריק. השער השני של גרמניה היה צריך להיעצר על ידו.
שוב אנגליה חוטפת בוומבלי שער מרחוק, בדיוק כמו בהפסד במוקדמות מונדיאל 2002, המשחק לאחריו קיגן פרש.
כצפוי, היות וג'רארד לא שיחק, למפארד היה טוב יותר. בקהאם שיחק מצוין כשהיה בכנף ובינוני מאוד כששיחק באמצע. לפי מיטב הבנתי זו לא היתה הוראה של מקלארן, אלא מתוך ההרגל החדש לשחק באמצע בגלקסיז. גם כששיחק בריאל באמצע, הוא היה בינוני מאוד.

אני לא בטוח שירידת שוערי אנגליה קשורה להחלטה של ליברפול. בנקס, שילטון וקלמנס, גדלו כולם בקבוצות קטנות. יש לי תחושה שמדובר במשהו שקשור לאיכות השחקנים הכללית של הבריטים היום (ולא רק האנגלים). יש לי תחושה שרמת החיים הגבוהה העבירה (לשמחתי) חלק מהילדים הפוטנציאלים למקצועות שנדרשת בהם השכלה גבוהה יותר.

לד"ר א. – תוצאה של 9-10 זה רק עזי. אני מבטיח לך.
אני יכול להרגיע אותך שבחידון הזה היה לי ציון מושלם לגמרי ועגול מאוד…
כשזה בנושאים שאני מתמצא יותר, אני מגיע ל-5-6, אבל לפעמים גם לפחות מזה. ולפעמים ממש פחות…

zikit 25 באוגוסט 2007

אף פעם לא ידעתי את התשובות. חוץ מחידון נבא בו ידעתי תשובות בודדות.

ד"ר א. 25 באוגוסט 2007

תודה לכל המנחמים!
(עוד קוראים תגובות לפוסט בן יומיים?)

אנונימי בלתי מרושע –
לא ידעתי שהמשׂחק התחיל את הקריירה בספר. אני עד שהוא תפס חיים עצמאיים בשטח.
האבחנות שלך לגבי האקדמיא הישׂראלית גורמות לי לחשוד שאתה שייך בעצמך לגילדה. לא זכור לי אפילו מקרה אחד בו הרצאה או כנס היו מלווים באלכוהול. אפילו לא יין או בירה. ואח"כ מתלוננים על הרשמה דלה במדעי הרוח.

בירדמן, את המלט דוקא כן קראתי, ולטעמי לא הפסדת כלום. אם פתאום מתחשקת לך טרגדיא של שייקספיר, אני ממליץ על המלך ליר או על יוליוס קיסר.

Comments closed