4-X (כתבה שלישית בסדרה)

בעקבות הסדרה "קטסטרופה" שירדה מהמסכים עקב אי התאמה לקהל הצעיר, ואחריה הסדרה 0-1 (למבוגרים) ששרדה זמן ממושך יחסית, החלה הסדרה 4-X, והיא צוברת במהירות פופולאריות כסדרה לכל המשפחה.

בפרקים האחרונים כריסטיאנו רונאלדו מתגלה כתחמן לא קטן.

במקום לפרוץ באגפים, לפזר מגינים לרוח ולסיים בבעיטות פצצה מרהיבות – כפי שהוא יכול לעשות בלי בעיות מיוחדות – הוא מתעצל. הוא פיתח מנהג מגונה להכנס לרחבה, לתפוס עמדות, ולהבקיע כל מיני שערים דמויי רוד ואן ניסטלרוי. מה שמזכיר לי שהשניים האלו רבו קצת לפני שואן ניסטלרוי הלך למדריד.

וכך אנחנו מקבלים כל מיני שערי נגיחה ופנדלים וכל מיני בעיטות פשוטות מקרוב לרשת. חיקוי נלעג של החלוץ המרכזי האנגלי הקלאסי. חיקוי של החלוצים הגדולים שהוא לא מנומס ולא במקום.

לסיכום: מי שמבצעים את רוב עבודת ריסוק ההגנות הם בכלל רוני וטבז. לרונאלדו זה היה עוד צמד שערים מאכזב – בינוני בדיוק כמו הצמד במשחק הקודם שלו נגד וויגאן. אם פרגוסון לא יעשה משהו זה עלול להסתיים בשלושים שערים רגילים לחלוטין.

שילוב אוכלוסיות מופלות בספורט - בדרום אפריקה, ארצות הברית וגם משהו על ישראל
משהו מאייאקס הישנה (על הבדלים גיאוגרפיים בין ארסנל ליונייטד)

46 Comments

מרקפוצ'ינו 23 באוקטובר 2007

אין ספק שאתם בפורמה מצויינת. אבל המשחק האמיתי שלכם הוא עוד שבועיים מול ארסנל. תיקו 4 תהייה אחלה תוצאה בשביל כולם.

לא מבין מה קרה העונה לקבוצות מברית המועצות. בד"כ הם בפורמה אדירה בשלב הזה של ליגת האלופות בגלל שהליגה המקומית בדיוק בשלבי סיום אז כולם בכושר.
שחטיור דונייצק צדיקה יחידה בסדום מתברר.

השער ה-7 של ארסנל הוא שירה.

יגאל 23 באוקטובר 2007

וואו. תגיד רונן, על המסך אצלי שיחקה איזה קבוצה לטינית מטורפת ב250 קמ"ש עם חולצות אדומות ותלבושת של היונייטד. מה זה יכול להיות לדעתך?

רונן דורפן 23 באוקטובר 2007

יגאל – אבל אני ראיתי קבוצה כזו גם באמירויות… צפוי קרב אליפות לתפארת

מרקפוצ'ינו 23 באוקטובר 2007

2 רבים השלישית לוקחת.

החסרון בעבודת הברמן – ללכת לישון בשעה נורמלית כשאין עבודה ואין ספורט ראוי לראות בטלוויזיה.

לון 23 באוקטובר 2007

זה היה נחמד מאוד, אבל ממש לא מרשים.
מזמן לא ראיתי קבוצה חלשה כל כך בליגת האלופות (כנראה מפני שלא ראיתי את סלביה פראג…).
קיבלנו במתנה יתרון מספרי ברור במרכז המגרש (ארבעה מול שלושה). ובנוסף קיבלנו הגנה נדיבה במיוחד.

שוב קיבלנו שער מחוץ לרחבה, בערך מול מרכז השער. כפי שציינת, האוהד פלטשר שיחק, אבל אם הרגריבס וקאריק לא יחלימו במהרה, הוא ימשיך להיות שם. (מול קבוצה כמו ארסנל, סקולס ואנדרסון הם ממש לא תשובה).

ולפחות מהתקצירים, ארסנל ממשיכה לתת את השואו הכי טוב באירופה כרגע. גם הפציעה של ואן פרסי לא ממש מזיזה להם.

לפחות זו יריבה שתענוג להסתכל על המשחקים שלה, אחרי הקבוצה היעלה והמשמימה של מוריניו.

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 24 באוקטובר 2007

מסכים עם כל מילה של לון, אני חושש שאני אהיה יותר קיצוני בתגובה שלי.לדעתי, ראינו אתמול פשיטת רגל של שלב הבתים בליגת ה"עלק אלופות"
דינמו קייב שיחקה משחק מופקר,
כמו שמשחקים בשכונה. איפה הקבוצה הזאת ואיפה קייב של לובנובסקי ושבצ'נקו…
אם רוני לא היה מחמיץ בלי סוף היינו מקבלים תוצאה של רגבי –
נראה היה שבכל התקפה יונייטד הולכים לתת גול.
אנדרסון – נפלא, טבז- נפלא,
רונאלדו – נפלא, רוני- קצת יותר ריכוז לא יזיק
דארן פלטשר ? הוא שיחק ? השחקן החלש במנצ'סטר (אושה גם לא תרם כלום)
עדיף לשכוח מהר את היריבה האוקראינית הנדיבה…
מידלסבורו מגיעה לאולד טראפורד לשחק בונקר אימתני, חופש כמו שקיבלו שחקני ההתקפה של היונייטד מול קייב הם יקבלו אולי בחופשה בתאילנד…
שלב הבתים הפסיק לעניין אותי רמה נמוכה וחוסר תחרותיות !
הליגה האנגלית עדיפה בהרבה,
בשבת (או ראשון לא בטוח) ליברפול משחלקים נגד ארסנל- משחק פי אלף מעניין "מהליגה למקומות עבודה" שראינו אתמול.
לא ראיתי את המשחק של ארסנל אבל הבנתי את הרעיון…ארסנל שקרעה את פראג ממש לא הוסיפה כבוד למפעל הזה (ממש גיבורים יצאו ארסנל)
הבדלי רמות קיצוניים,זה לא מעניין, זה לא כייף וזה לא מאתגר לפחות קיבלנו את אנדרסון במיטבווזה הדבר היחיד שאני הולך לזכור מהמשחק הזה.

גיל 24 באוקטובר 2007

היה משחק כדורגל מהנה אבל ממש לא ברמה גבוהה. זה היה משחק נטול הגנות משני הצדדים וכמו בשכונה, כמעט כל התקפה הסתיימה ברחבה של היריב. נאני צריך ללמוד להפסיק לכדרר כל הזמן. הוא מזכיר לי את דנילסון שהיה הבטחה גדולה אבל בסוף התאייד. לא נראה לי שזה מה שיקרה איתו אבל יש לו עוד הרבה מה לשפר.

יואב 24 באוקטובר 2007

בהקשר של הפוסט הקודם, אסי, היה נחמד באתונה? קצת לגנוב כרטיסים, קצת מהומות, קצת להפסיד?
אנדרסון נראה נפלא. בא לקבל את הכדור, ניראה חלק אינטגרלי מהקבוצה, יכולת מסירה, ניידות, האם יזקפו את זה לאלכס או ימשיכו עם וורון וונגר?יונייטד קבוצה שלמה שיודעת מה היא רוצה. לכן כל חלק חדש בה, משתלב. זאת אמנות. זאת הקבוצה השלישית שהוא בונה. ועדיין , לא שיחקה בהרכב האופטימלי שלה מתחילת העונה. ויש פצועים(למען השם, אף אחד מהקשרים המרכזיים שלנו לא כשיר).. לאט . בטוח. טוב להיות חמש נקודות מהמקום הראשון עד ינואר. שאחרים ידאגו.

valderama 24 באוקטובר 2007

אנדרסון באמת ניראה כמו קליעה בול, השתלב מעולה וחילק מסירות אומן לעומק. היה יפה לראות את הגאוניות של גיגס המבוגר עם שתי הרמות ישר לראש אל מול הילד נני שעדיין מאוד לא יעיל.

יוגב 24 באוקטובר 2007

מסכים עם יואב האוסטרלי, שלב הבתים במתכונת הנוכחית הפך להיות גארבז'-טיים מתמשך.
תוקם הליגה האירופית המקצוענית לאלתר!

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 24 באוקטובר 2007

מאד לא מסכים עם העניין של "נאני לא יעיל" שאמר מישהו לפני – שער ניצחוןגדול מול טוטנהאם שהקבוצה הייתה אובדת עצות פלוס 3/4 בישולים לא רעים בכלל… נאני מתגלה כחד, מהיר(יותר מחשבתי), יש לו בעיטה טובה ברגל ימין,מסוגל לשחק גם בצד ימין וגם בשמאל (שם הוא מאיים יותר על השער עם רגל ימין). נכון, הוא צריך וגם יפטר מכדרורים המיותרים אבל הוא עונה על כל הציפיות שלי.
אני מוכן להתערב שאם יונייטד היו מוכרים אותו(היפותטית בלבד)במחיר שהוא נקנה 13.5 מיליון ליש"ט היו ספיק קופצים (ליברפול היו ראשונים) אפילו סקולרי מתחיל להעדיף אותו על קורזמה בנבחרת. למה ? כי הוא מסוגל לשחק טוב בצד שמאל (מה שקורזמה לא יכול)והוא משחרר את רונאלדו לשחק בצד ימין שם הוא יותר יעיל(לרונאלדו יש גם בעיטה ברגל שמאל)
להזגירך, אתלטיקו מדריד הציעו 22 מיליון יורו(יותר ממה ששילמה יונייטד על נאני הצעיר יותר בשנתיים שלוש) ונידחו על הסף.
גם לרונאלדו(בוודאות שחקן טוב יותר מנאני – אין מה לעשות) לקח שנתיים עד שהחל להפגיז אין שום סיבה שלנאני זה יקח פחות !

גדי 24 באוקטובר 2007

מה הסוד של ארסנל ? הפשטות.
ביונייטד שחקנים כמו רונאלדו וטבז מתעקשים לעיתים להכנס עם הראש בקיר בעוד שבארסנל כולם משחקים פשוט,בנגיעה בכדור ובתנועה בלתי פוסקת.גם ליונייטד יש את הפוטנציאל לשחק כך אבל מישהו צריך להסביר את זה לשחקנים.אתמול יונייטד היתה צריכה להבקיע ובקלות עוד שלושה ארבעה שערים אבל תמיד היה מי שיסבך את העניינים בכדרור מיותר.
עוד ערב שבו הוכח שטכנית בראון,אושיי ופלטשר לא שייכים לקבוצה ולגבי אנדרסון הנהדר – פרגי צריך לדרוש ממנו לאיים על השער.זה מה שמפריד כרגע בינו ובין סקולס.
וארסנל ? כמו שאיווניר אמר הם משחקים כמו שמשחקים בפלייסטיישן.והבוקר שלל השוואות בין השער השני של וולקוט לשערים של הנרי.

פילוסוף רדום 24 באוקטובר 2007

שאלת תם – אפשר באמת להשוות בין השירה של ארסנל ליעילות היקית של היוניטד ???

ואני בכלל ראיתי משחק שבו השירה לא צלחה מול בונקר מטורף. חבורה של סקוטים שהחזיקו בכדור בערך 30% מהזמן (וההגדרה החזקת כדור היא נכונה – כי הם לא הצילחו לתת שתי מסירות רצופות בכיוון הנכון).
מישהו חושב שצריך לחלק את הנקודות בצורה שווה אחרי משחק כזה ?

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

לפילוסוף ולגדי. התייחסתי לכך פעמים רבות בעבר – אי אפשר להשוות בין השירה של ארסנל ליעילות של יונייטד. אבל זו הסיבה שיונייטד הצליחה יותר בשנים האחרונות. היא לא מתביישת להבקיע שערי ניצחון מדחיקה של אושיי או מהגבהה של בקהאם – בצד הרבה מאד כדורגל יפה.
לא לטעות בין זה ללחימה. ארסנל קבוצה שנלחמת. אבל היא לא קבוצה שמאלתרת אם צריך. לכן היא רושמת את הסטריקים הארוכים ביותר בכדורגל (ללא הפסד, הבקעות רצופות וכו') אבל גם נכנסת לסטריקים ארוכים לא מוצלחים.

מי מועיל ליותר לכדורגל אטרקטיבי זו שאלה טובה. מי שמשחק יותר יפה או שמסוגל להפיל את צ'לסי עם כדורגל יפה מאד?

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

ואני מסכים לגבי נאני. עבורי הוא כבר הוכיח את עצמו. כשהקבוצה הייתה במשבר קשה מאד בתחילת העונה – בלי רונאלדו ורוני והוא שחקן צעיר חדש – הוא הציל אותה בשער ושני בישולים.
זה פשוט לא מעניין אם בניצחונות בהם מבקיעים רביעיה יש שחקנים טובים ממנו. נאני הוא שחקן שאפשר לקחת למלחמות יותר גדולות.

אור 24 באוקטובר 2007

מקווה שהכתבות בסדרה תמשכנה ולא נאלץ לסבול בימי שבת שוב עם סדרות של 1.

פלטשר הוא כמו באדיר, רק קשטן ופרגוסון מצליחים להבין מה הם עושים בהרכב.

ורונן, הגיע הזמן קצת להרחיב אופקים ולהתייחס לקבוצות הבאמת הכי טובות, הספרדיות (חוץ מריאל כמובן).

יונתן 24 באוקטובר 2007

רונן, לאור השתלחותי בך בפוסט הקודם בנושא ארסנל (דרך אגב, סליחה!), רק רציתי להגיד שאני מסכים לחלוטין עם הניתוח שלך.

לראות שנה שעברה את ארסנל היה חוויה כואבת במיוחד: איזה שבעים מסירות נגיעה אחת ושלוש עשרה מצבים לשער שנגמרו בלי כלום התקפה אחרי התקפה. נראה שהשנה הם למדו להיות יותר תכליתיים, ראה למשל הרבה יותר נסיונות מחוץ לרחבה של ססק (עם כ-8 גולים כבר בשלב הזה של העונה, חלקם מרחוק) והגבהות לאדביור במשחק האחרון.

הבעיה המרכזית עם המשחק היפה של ארסנל הוא שנראה שבניגוד ליונייטד, לעיתים קרובות אין לה plan b. אם איזה קבוצה מצליחה לדפוק לה את המשחק האלגנטי במקרים רבים בעבר ארסנל פשוט לא הצליחה לעשות כלום. עד עכשיו זה לא קרה העונה, אבל עדיין לא הגיעה יריבה משמעותית.

ד"ר א. 24 באוקטובר 2007

אחת התוצאות של קריאה והשתתפות בבלוג זה היא שהתחלתי, רחמנא ליצלן, לראות משׂחק כדורגל פה ושם (כשאין כוח לנגן, לקרוא, או לעשׂות איזה משהו יעיל אחר). משׂחקים של יונייטד, כמובן.

לא ברור לי על מה המתלוננים מתלוננים. היה משׂחק סוחף, עם קצב מטורף. היו רגעים במחצית הראשונה שלא היה ברור מה יקרה בשניה הקרובה, ושתי הקבוצות היו מרחק הברקה אחת משער – באותו רגע!
האם אתה באמת מעדיפים 1:0 עם הגנות ברזל מאורגנות?

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 24 באוקטובר 2007

גדי עכשיו אתה נקרא לסדר …
בראון לא "חומר" של יונייטד ?
בראון הוא יופי של שחקן, הוא משחק כרגע מגן ימני כי נוויל פצוע והוא עושה את זה מצויין.
מבחינה הגנתית ,ואני אומר את זה באחריות ,הוא בין שני המגינים הטובים בליגה (השני מיקה ריצ'ארדס שמשחק סנטר באק בסיטי ומגן ימני בנבחרת)רמת ההגנה שהוא נותן באגף טובה מזו של אשלי קול ופטריס אברה למשל.
הבעיה היא שהוא לא ממש יעיל התקפית כי הקרוסים שלו לא מדוייקים.
הוא לבטח הסנטר באק המחליף הטוב בליגה. תשווה לטל בן חיים בצ'לסי ופיליפ סנדרוס של ארסנל או לחלופין סמי הייפיה הכבד של ליברפול…
לגבי סקולס וסיכון השער, מתי בפעם האחרונה ראית את סקולס מסכן את השער?
זוכר ? אני אזכיר לך ..ב
שער היתרון בחוץ נגד פורטסמות במחזור השני..
סקולס הוא השחקן האהוב עלי במנצ'סטר אבל אין ספק שהוא לא מאיים על השער אפילו לא קרוב למה שהיינו רגילים לפני שלוש ארבע שנים.
לגבי אושה – אני לא רוצה לחזור על הקלישאות אבל יש לו תמיד מקום ביונייטד(אמנם לא בפירסט XI אז מה…)
דארן פלטשר ? האמת אני גם עובד עצות ,בסיום העונה הזאת נהיה יותר חכמים לגביו(כשם שהעונה האחרונה הבהירה שריצ'רדסון הוא לא יותר מבלוף)

רועי (עכשיו כבר לא במיסיסיפי) 24 באוקטובר 2007

זה רק אני או שהמניירות של רונאלדו אחרי שהוא מבקיע פשוט מעיקות ללב ולעין.
אתמול הוא עשה טובה לרוני שבא לחבקו אחרי הגול והרים את הידיים, שיהיה לו קצת יותר נוח, והוסיף לכך פרצוף ציני של "וואו, ממש קשה לי להבקיע" שלא ברור למי הוא כוון.

אחרי זה, שראיתי את התקציר של ההם מלונדון, קינאתי בהם, לא בשל אופי המשחק ולא בשל כמות השערים, רק על האושר האמיתי של החגיגה אחרי השערים, והפרגון של ילדים-שחקנים אחרים, שעוד לא הפנימו את הצד המריר של האישיות שלהם.

רונאלדו הוא שחקן מדהים, ואתמול הוא נתן משחק טוב, שהיה יכול להיות מדהים אילולא אי-ריכוז של רוני. אבל אני לא יכול שלא להרגיש לפעמים בפנים שהוא עדין נטע-זר.

ואגב, האנגלית שלו היתה די מרשימה, למי שראה את הראיון איתו. לא ציפיתי.

Glenn Edward Schembechler 24 באוקטובר 2007

את רגשות המיאוס שלי מהכדורגל האנגלי הנוכחי מיציתי כמעט (ותחשבו מה היה קורה עם סיטי היו בליגה השלישית) ובכ"ז אני ממש מוטרד מזה שבשבוע הבא וומבלי יתמלא עבור שתי קבוצות NFL עם רמה זניחה . מה זה אומר על האנגלים? הכי קל לתפס על האמריקאים שמשחק בין ליברפול-יונייטד לא ימלא אצטדיון, שלא לדבר על רגבי אבל ייתכן שיש פה משהו מעבר לזה שאנשים חכמים כמוכם מבינים ואני לא.

אביעד 24 באוקטובר 2007

חברים, מספר הערות:
רק אחד שראיתי הזכיר את זה – מנצ'סטר עמדה השנה כבר מול צ'לסי, רומא, מנצ'סטר סיטי, ספורטינג ליסבון, אסטון וילה ואברטון ומלבד הסיטי יצאה מנצחת בכל הקרבות הללו שהם קשים מאוד.
ארסנל לעומתה טרם התעמתה עם יריבה קשה באמת – דרבי, סנדרלנד, פולהאם, בולטון, טוטנהאם המתדרדרת, ווסטהאם, סלביה פראג וכו' הן לא קבוצות כל כך מאתגרות. זה בצירוף לעובדה שעכשיו רק תחילת העונה והעומס לא העמיד למבחן עדיין את הניסיון ואורך הסגל של ארסנל יוצרים תחושה מטעה, ייתכן שארסנל תמשיך כך ולא תעצור, אבל מוקדם מכדי להסיק מסקנות לגביה.
לרוב שחקני היונייטד יש כבר ניסיון ברמות הגבוהות, הפציעות של סקולס, אברה, קאריק, הארגריבס, פוסטר, ואן דר סאר, נוויל, סאהה, סילבסטרה והפרישה של סולשיאר, בנוסף לכל הפציעות וההרחקות שעברנו מתחילת העונה כבר בחנו את העומק שלנו ועד עתה זה עבר לא רע…
פלטשר שחקן שניחן בתכונה חשובה מאוד ולא מספיק מוערכת – הוא יודע מה הוא יכול לעשות ומה הוא לא יכול לעשות ולכן הוא לא מנסה את מה שהוא לא יודע. זה מספק יציבות. בתוספת למשחק הלחימה שלו והיותו שחקן בית, הוא שחקן שאינו מוערך מספיק וחבל. חוץ מזה, הארגריבס יישב בחוץ לפחות עוד שבוע (אם לא יותר, רק שלא יהיה גרסה נוספת של סאהה), קאריק בחוץ עד סוף נובמבר וסקולס נפצע, ייתכן למספר שבועות, במצב כזה כדאי שנתרגל לפלטשר.
הדבר החשוב ביותר שאנדרסון עשה אתמול עבר בלא שמישהו ישים לב – הגנה. אנדרסון, הברזילאי, הצעיר, ההתקפי (קשר/חצי חלוץ) שיחק בעמדה של סקולס אתמול ותמך בהגנה בצורה נפלאה. חשוב מאוד, בייחוד לאור העובדה שאני מקווה שישחק מול ארסנל (קישור של א'ושה ופלטשר זה מכת מוות ליצירתיות ההתקפית).

מרקפוצ'ינו 24 באוקטובר 2007

אביעד…ארסנל גם ניצחה את הסיטי. יש לארסנל שני מחזורי ליגה חשובים מאד עכשיו – ליברפול ומנקס- נשפוט אותם אחריהם.

יואב 24 באוקטובר 2007

אין לי בעיה גדולה עם פלטשר, אושי, ובראון.. שחקני בית וסגל לגיטימים(כמו באט, מאי, פיל נאוויל)חסרי אגו שמכירים את הליגה מצויין, מקומיים, מחוייבים, שמקבלים הרבה דקות בגלל מגיפת פציעות…יונייטד לא צריכה סופר סטארים בסוף הסגל שלה.זאת לא דרכה של יונייטד.

אביעד 24 באוקטובר 2007

מרקפוצ'ינו – תודה על התיקון בקשר לסיטי, אבל זה עדיין לא מוריד מהנקודה שלי – ארסנל ניצחה 12 משחקים שרק 2 מהם יכולים להיחשב כאיזשהוא סוג של מוקש , טוטנהאם וסיטי.
בכל מקרה, לא רק המשחקים מול מנצ'סטר וליברפול יאפשרו לשפוט את ארסנל אלא גם תגובת הקבוצה אליהם – אם יצברו 6 נק' וייכנסו לאופוריה או אם יצברו 0 וייכנסו למרה שחורה זה לא מבטיח להם טובות.
אבל ראיתי מקודם משהו שהצחיק אותי: עיתונאי מסוים, שאת שמו לא נזכיר (רק נאמר שהוא בעל בלוג, אוהד יונייטד ששמו הפרטי רונן ושם המשפחה שלו נגמר ב-פן), כתב ב 2001 על שחקן בן כמעט 17 שגדל במנצ'סטר ושמזכיר את זינאדין זידאן. שמו של השחקן הצעיר והמבטיח הוא – דארן פלטשר…
מישהו מעוניין להגן על ההשוואה הזאת?

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

אביעד – ראיתי את פלטשר בגיל 15 והוא היה שחקן נפלא. אם לדייק – ציטטי עיתונאי בלידס שאמר את זה. כל הקבוצות בבריטניה רצו אותו ופרגוסון אפילו אירח אותו בביתו שבוע.

פרגוסון התכוון לשתף אותו בגיל 15 וחצי במשחק ליגה אבל הליגה לא אישרה שיתוף שחקן לפני גיל .16
אחרי זה פלטשר שבר את הרגל ובגילאי 17 ו-18 לא שיחק עונה וחצי. זה היה אמור לגמור אותו.
הבכורה שלו בליגה נדחתה ביותר משלוש שנים. הוא חזר שחקן מאד מאד מוגבל שנלחם בכדי להיות שחקן סגל.

כמובן שלא סביר שהיה מגיע לרמות של זידאן. אבל אם אחרי שהחמיץ שתי עונות כל כך קריטיות הוא עדיין שחקן סגל ביונייטד – אז כנראה שהיה בו משהו מיוחד.

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

אביעד- המשך.
אני לא יודע אם יצא לך לראות כתבה שכתבתי על גיגס השבוע בישראל היום.
אבל גם במקרה שלו פרגוסון הבטיח לו שיעמוד מאחריו בכל בעיה (הוא מבית מאד קשה).

גיגס היה שחקן מבטיח כמו פלטשר. גיגס הצליח ופלטשר פחות ואחרים אפילו פחות. אבל כשפרגוסון משדר לשחקנים כמו פלטשר שהם נחוצים גם אחרי שעברו פציעה טראומטית והם לא יהיו הזינאדין זידאן הבא – זו דוגמא לשחקנים צעירים שיונייטד רוצה לא פחות מאשר הדוגמא מגיגס.
זו לא בעיה גדולה להיות נאמן לגיגס – צריך להיות מטורף לא להיות נאמן אליו. היחס לשחקנים נבחן במקרים כמו פלטשר.
ובסופו שלו יום פלטשר יהיה עוד פיל נוויל ובמקרה הטוב אושיי. שחקן שיתאבד עבור הקבוצה גם אם יקבל 200 דקות בעונה.

tksr 24 באוקטובר 2007

בעמדה שבה פלטשר משחק הכישרון הוא חובה.אי אפשר לשחק באגף או במרכז השדה ללא יכולת לעבור שחקן בכדרור,ללא מעוף,ללא תעוזה,ללא דימיון.נכון,גם בקהאם לא היה מסוגל לעשות זאת אבל היה לו כישרון יחודי שהיה בו די כדי לשחק בהרכב הראשון של יונייטד ושל ריאל מדריד.
אני מסכים עם גדי רק בהקשר הטכני – השלישיה בראון,אושי ופלטשר נופלת באופן משמעותי משאר חבורת השחקנים שסביבה ומבחינתי הפער צורם לעין.יחד עם זאת אושיי ורסטילי ובראון כמגן (ולא כבלם שם הפאניקה שלו מזיקה) הוא מחליף סביר.
גם אני שותף לראיה החיובית של השתלבות אנדרסון בהרכב.נדמה שפרגוסון פגע במדויק גם בנאני כמחליפו העתידי של גיגס וגם באנדרסון כמחליפו העתידי של סקולס.ולחשוב עד כמה המזל משחק תפקיד מרכזי כל כך.אילמלא כל הפציעות של שחקני הקישור אין ספק שאנדרסון היה ממשיך לשבת על הספסל ולהמתין לכמה דקות משחק ולראות את קאריק ואת פלטשר עולים לפניו.כזכור קירוש ציין שאין לו ציפיות מיוחדות מהצמד נאני ואנדרסון לפחות לא בעונתם הראשונה.מזל שבאו הפציעות והוכיחו שאין סיבה להמתין לעונה הבאה.שניהם שחקנים של כאן ועכשיו.

yoni 24 באוקטובר 2007

*אם אנחנו כבר בגארבג' טיים כשאנחנו בסיבוב הראשון של הבתים מה יהיה במחזור הרביעי/חמישי/שישי?

*אין אחידות ברמה. אבל מצד שני, אני לא חושב שזה בגלל שקבוצות חלשות אלא רק בגלל שהגדולות הפכו למכונות שעקיצתן הורגת.
*אם רוני היה רוצה, הוא היה שם 3 שערים.

מוזר היה לראות את בראון תוקף, את אושיי ברחבה שלהם, וחילוף של שוער. הכל בסדר?

*מגפת ברזילאים פושטת על אירופה. לא ייאמן כמות הכדורגל שיוצא משם.

*כל מחזור שעובר, כל עונה שנסגרת:
אנחנו עדים לרגעים האחרונים של שחקנים אותנטיים שלא ישובו ומאמנים ששינו את החיים של רבים.
גיגס ופרגוסון: אני חושש שכבר לא אוהב את המשחק באותה הצורה ביום שיבוא אחריהם.

אביעד 24 באוקטובר 2007

רונן, מצאתי את ההשוואה לזידאן משעשעת ואין ממש צורך להגן עליה, לכולם יש תחזיות שגויות – אני טענתי שפברגאס כוסית ולא שחקן כדורגל וטעיתי, טענתי שפאו גאסול יודע לעשות הכל אבל לא עושה שום דבר באמת טוב וטעיתי (אבל אני עומד מאחורי הטענה שסרחיו ראמוס לא שחקן כדורגל!!!).
אני אישית אוהב את פלטשר ושנים אני אומר שבכל הקבוצות של מנצ'סטר תחת סר אלכס יש מידה רבה של איזון:בלם אחורי וקדמי באופן מובהק.
2 קשרים במרכז כאשר תמיד אחד מחפה על ההגנה ואחד קדימה יותר.
2 קשרים באגפים כשאחד יותר תומך בהגנה ובמרכז הקישור והשני יותר מבריק ויצירתי. פעם בקהאם היה התומך וגיגס היצירתי, לעת זקנה וניסיון גיגס הופך להיות התומך ורונאלדו מספק את הברק, אני חושב שבנקודה מסוימת פלטשר עדיין מסומן להיות השחקן התומך כשגיגס יפרוש.
אבל אם זה תלוי בי, אני עושה לפלטשר היום הסבה – מגן ימני. הוא חזק, מהיר יחסית, מגביה ומדויק וגם ככה בעל נטיות הגנתיות.
והערה קטנה לסיום – רק פרשן מלידס יכול לחשוב שלשחקן סקוטי יש את האיכויות הטכניות של זידאן…

birdman 24 באוקטובר 2007

ליברפול ובניטז לא יכולים להיות טובים בשני מפעלים בעונה אחת. מה שאומר שארסנל בצרות לקראת יום א'.
ברכות לאברם הו על הנצחון הנוסף.

מרקפוצ'ינו 24 באוקטובר 2007

רונן, נכון התגובה של אברום לא הכי נהדרת אבל אם אני יכול לפנות אליך בבקשה אישית – אל תמחוק אותה.
היא לא כזאת רעה כמו שאתה עושה ממנה.

ויכסלפיש אכן הגזים עם הטענות שלו נגד גרנט ואם לא מחקת את התגובות שלו שכללו כל פעם את המילים "מלככי פנכה" אין ממש צורך שתמחוק את התגובה של אברום.

אני לא מסכים עם החגיגות המוקדמות של 'אברום' אבל אני גם לא מסכים עם הביקורות שלך ושל יואב על גרנט. למרות שאתם טוענים שגרנט מונה בצרוה לא אתית וכדומה אני מאמין שלאברם יש מספיק יכולת וידע לאמן את צ'לסי והוא לא פחות טוב ממורניו (הנה, כן אמרתי את זה!) אבל עדיין מוקדם לשפוט אותו (גם אחרי הניצחון היום).
דרך אגב הצורה שבה מוריניו מונה לדעתי לא פחות מלוכלכת מהצורה שבה מונה גרנט
למרות שאני כרגע שיכור כמו שמזמן לא הייתי (ומכל הסיבות הנכונות) אני חושב שאברום לא הגיב בצורה חריפה כזאת שתגרום למחיקת תגובותו.

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

מוריניו מונה בצורה מלוכלכת. אתה טוען שכל הזכייה שלו עם קבוצה אלמונית בתוך שנתיים בגביע אופ"א ובגביע האלופות נועדה לכסות על כך שאין לו את הרקע בכדורגל של גרנט? אכן חוצפה.

לגרנט כמובן אין 1% מההישגים שהיו למוריניו לפני שמונה. כל דיון והשוואה בינהם מופרך. הדבר היחיד הוא שלרומאן אברמוביץ מתאים יותר גרנט.

מה דעתך על כך שגרנט מציג את עצמו באנגליה כמי שתמיד שיחק כדורגל חיובי. האם אתה מסכים עם זה? האם צפית בכדורגל הזה?
אילו מקבוצות העבר של גרנט הרשימה אותך במיוחד בכדורגל ההתקפי שלה?

לשמוע אותו מדבר על כדורגל חיובי אחרי ארסנל ואפילו יונייטד אתמול? סתם הוכחה שלא חשוב מה אתה עושה – חשוב מה אתה אומר ומספר.

תתעלם רגע מהצד הישראלי ומהצד האנטישמי. מינוי גרנט מעביר מסר מאד בעייתי. שהתקדמות פוליטית שקולה להתקדמות דרך כדורגל. בשביל מינויים כאלו יש את הפוליטיקה, לא את הספורט.

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

אגב, אני לא עבדתי מעולם מול גרנט כעיתונאי. לפני שנים ראיינתי אותו לידיעות אחרונות והוא היה חביב וחברותי מאד.

אי האהבה של הרבה עיתונאים כלפיו נובעת מכך שהיה מפעיל מכבש לחצים בלתי פוסק דרך העורכים בכל דבר שפורסם לגביו. חברים שלי שהחזיקו בתפקידי עריכה בכירים מספרים על שיחות חוזרות מדי יום של אדם שאובססיווי לגבי כל מילה לגביו. בנוסף הוא מעביר המון מידע על שחקנים, לטוב ולרע, ותמיד שלא לצטוט בשמו. עיתונאים לא אוהבים את זה – כי זה מאלץ אותם אותם לבחור בין ויתור על ידיעה לבין פרסום ידיעה מפי "מקורבים" "ויודעי דבר".

כאמור, מעולם לא נאלצתי לעסוק בידיעות שותפות על קבוצות – אבל את אי האהבה כלפיו האיש השיג ביושר.

ולעניין התגובה של אברום על ויכסלפיש – אסביר לך מדוע מחקתי אותה.
אין פה משתמש קבוע בשם אברום. יש פה משתמש קבוע שמשתמש בכינוי אחר בכדי להעליב משתמש קבוע – ולכן הורדתי אותה. זה פחדני ולא ראוי לתקוף כך מישהו.

רפאל 24 באוקטובר 2007

רונן:
לא שאני אוהד של גרנט – נהפוך הואת בעוונותיי אוהד מכבי ת"א ולא שוכח את התקופה השניה שלו איתנו – תקופת הפטריות..
אבל אם מדברים על מינויים ללא הישגים, תשווה את מינויו למינויים של שלושת המוסקטרים ההולנדיים.
רייקרד שמונה ללא נסיון לאימון הנבחרת – לא הצליח במיוחד, אימן קבוצה והצליח…להוריד אותה ליגה. רייקרד מונה לברצלונה על סמך מילתו של קרויף בלי שבמועדון הכירו אותו.
(לא שרייקרד מאמן רע, אבל הוא גם לא מאמן מהשורה הראשונה – רק לחשוב על ראמוס או ונגר בברצלונה..)
חוליט מונה לאימון צ'לסי ללא ניסיון על סמך תהילתו כשחקן – נכשל ואז נכשל בניוקסל.
ואן בסטן: ממאמן זוטר באייקס לאימון הנבחרת- והוא לא ממש מככב.
בואו נחכה קצת, אולי אברמוביץ מבין קצת..
אגב שתי בקשות : נמניה וידיץ – קצת סיפורים על הכוכב הכי אלמוני בקבוצה.
באיירן מינכן – לטעמי עשו את הרכש הכי מרתק הקיץ (קלוזה, טוני, אלטינטופ ופני צלקת) קצת פירוט על הקבוצה השנה.
בברכה
רפאל

רונן דורפן 24 באוקטובר 2007

רפאל – אשתדל.. יכול מאד להיות שאבקר במשחק של באיירן בקרוב. אף פעם לא ראיתי אותם בליגה – זה צריך להיות מעניין.

ולגבי המינויים שמנית – ענית לבד על השאלה שלך – "על סמך תהילתם כשחקנים". אז יש איזשהו בסיס – אולי מוטעה – אבל הוא קשור להישגים בכדורגל.

מרקפוצ'ינו 25 באוקטובר 2007

אוקיי, אז כמו שאמרתי הייתי קצת שיכור אתמול אבל אני עומד מאחורי רוב הדברים שאמרתי.
אברהם גרנט שיחק כדורגל יפה עם מכבי ת"א בתקופת נמני וזוהר למרות שיכול להיות שאני סתם נוסטלגי ליריבות הגדולה ההיא בין ת"א לחיפה.
הגזמתי כמובן כשאמרתי שמוריניו מונה בצורה מלוכלכת אבל נדמה לי שרניירי לא פוטר בצורה יפה וגם הוא פוטר בעיקר בגלל שהגיע רק לחצי גמר ליגת אלופות שמתברר כמפעל הכי חשוב בשביל רומן.

יואב 25 באוקטובר 2007

שאת אברהם כדורגל עוד עניין, הוא שיחק כדורגל נהדר במכבי של 92… לחץ בכל המגרש, כישרון באגפים, הקשר האחורי המטדרני הראשון בליגה שלנו(שוהם) והראשון שהל להפיק מהכישרון של נימני וזוהר משהו…
ואז הוא השתעמם, והפך לחמדן, ולעסקן, והפסיק לעבוד קשה…

רונן דורפן 25 באוקטובר 2007

מרקפוצ'ינו – מה אתה שותה? (-: האם כשראית את נמני וזוהר אמרת "הוא חייב, אבל חייב לעבור לאחת מקבוצות הצמרת באירופה. אין כדורגל כזה בעולם"

רונן דורפן 25 באוקטובר 2007

יואב – אני לא יודע לגבי חמדן ועסקן. אינני חושב שהוא מאמן רע. אבל הוא בברור מאמן של תוצאות ולא של סטייל. הדיבורים על הסטייל הם כדי לתפור את הקייס הציבורי על פיטוריו של מוריניו.

יואב 25 באוקטובר 2007

ברור. הוא גנב דעת מהרמה הגבוהה ביותר. אבל לא מאמן רע. ההתבטאויות שלו בחודש האחרון, תוך תיזכורת בלתי פוסקת ושקרית על מחויבותו לכדורגל התקפית היא מצחיקה במקרה הטוב.

רונן דורפן 25 באוקטובר 2007

כן. שלא תהיינה אי הבנה – הוא טקטיקן טוב וטוב ביחסי אנוש. כרגע למשל הוא נותן לדרוגבה להוציא קיטור, מבלי להעניש אותו, משום שהקבוצה אינה יכולה להרשות לעצמה לאבד אותו.

מרקפוצ'ינו 25 באוקטובר 2007

מה אני שותה? אתה עוד לא מתבייש לשאול את זה אחרי שנכנסת לבלוג שלי? :)
שתהיה בתל אביב תקפוץ לאלנבי לבר שאני מתחיל שם התלמדות שבוע הבא (לא אחשוף את שמו, רק שהוא קיים כ-40 שנה ובתל אביב זה הרבה) אמזוג לך איזו בירה שרק תרצה עליי…למרות שאתה מנקס.

אביעד 25 באוקטובר 2007

אני להבדיל זוכר את התקופה של אברם במכבי חיפה (מה לעשות, ירוק אנוכי…) – פראליה, ז'וטאוטאס, יעקובו, רוסו, בניון, קלשצ'נקו, רפי כהן, גחוקידזה, קטן – שחקנים התקפיים ונהדרים (במיוחד יחסית לליגה שלנו).
אז דבר ראשון, אני חייב להודות לאברם על 2 אליפויות אחרי 7 שנים רעות.
אבל, וזה אבל ענק – כדורגל מזעזע!!! 5 משחקים ראויים לשמם ב 2 עונות וכולם אחרי שהאליפות הובטחה, פשוט כדורגל מגעיל.
להבדיל, היה צריך לראות איזה כדורגל יפהפה חיפה שיחקה תחת יצחק שום (אובדן האליפות נבע מכך שלא הייתה מספיק רוטציה והעייפות הייתה משמעותית בעונה בה שחקן כמו קייסי למשל שיחק למעלה מ 60 משחקים…)
ולנושא צ'לסי – מינויו של גרנט נעשתה בצורה מכוערת שמביישת את צ'לסי, ואינה מבשרת טובות להמשך. אני חושב שהוא מאמןבעל רקורד שאינו מתאים למשרה (לכל הפחות) ומצחיק אותי מאוד שדווקא הפחדן הזה אמור לספק כדורגל חיובי. מרקפוצ'ינו, הימים של גרנט כמאמן המשחק כדורגל פתוח וחיובי תמו ביום שהגיע לקריית אליעזר וקיבל 5:0, אם תרצה החותמת הסופית הייתה ביום שהורה למליקה להיכנס ברומן פץ באגרסיביות (הוא אולי לא הורה לשבור לפץ רגל, אבל בוודאי הורה להיכנס בו) וזכה לתיקו בתמורה.
על אף כל זאת, אני חייב לציין שמוריניו הרוויח ביושר את הסכין שנתקעה בגבו – הזלזול והשחצנות שלו כלפי כל מי שמסביבו, הבכיינות הבלתי פוסקת, השקרים, האגו המנופח, כל כך קיוויתי שהמאמן הטוב (הוא לא יותר ממאמן טוב) והאיש הקטן הזה יקבל כגמולו וזה קרה…

מרקפוצ'ינו 25 באוקטובר 2007

ואי ואי…איזה שחקן היה גחוקידזה!

יואב, אוהד יונייטד מאוסטרליה 26 באוקטובר 2007

אביעד,
לידיעתך העניין של בלם אחורי ובלם קדמי עבר מהעולם לפני כמה שנים טובות אז כדי שתתדעכן.
מנצ'סטר כמו כל הקבוצות בעולם משחקת עם שני בלמים בקו אחד.
פרדיננד בצד ימין וווידיץ' בצד שמאל.
פלטשר הוא קשר הגנתי. נכון שהוא חזק אבל אתה יכול להשוות את השליטה שלו בכדור לאברה ?
את היכולת שלו להגן לזו של בראון ? מה זה השטויות האלה ?

Comments closed