שבת מול המסך (מהדורת יום ראשון ה-11 בנובמבר)

היום נפתח באל-קלאסיקו הולנדי נהדר "באמבטיה" (היום התברר לי שזה הפירוש המילולי של ה"דה-קויפ" ברוטרדם). 2-2 בין פיינורד לאייאקס. איאקס, שהפכה אחרי המחצית פיגור, קצת נשדדה עם הפנדל שהביא לשער השוויון מה עוד שסטקלנבורג עוד הציל את הפנדל של לוסיוס אבל נכנע לריבאונד של גוזמן הקנדי. שבקרוב יהיה בצ'לסי. בעקבות המשחק אני חוזר בי ללא שום הסתייגויות מפוסט שכתבתי ממש בתחילת הבלוג – זה היה הפוסט השני בסך הכל – ובו טענתי שנמאס לי מהולנד.

כשאתה מדבר עם הולנדים על כדורגל הם תמיד מתלוננים על המצב, אבל כצופה מבחוץ אתה תמיד רואה משהו אופטימי בכדורגל הולנדי כשהוא משוחק כמו שצריך. כדורגל ההולנדי תמיד היה ממוסחר. אבל במובן החיובי של המילה. פס ייצור אינסופי של שחקנים שנמכרים לחוץ לארץ. בגלל זה הליגה ההולנדית התאוששה די במהירות אחרי חוק בוסמן. כי עבור ההולנדים הנושא של "בריחת הכוכבים לליגות הגדולות" הוא לא כל כך חדש. כי גם בתקופות בהן בליגות הגדולות היה מותר לרכוש רק שלושה או ארבעה זרים, הרבה מאד מאלו היו הולנדים.

וכך יש לנו במגרש תערובת של שחקני עתיד (קבוצות גדולות מתעכבות סתם עם הרכישה של הונטלאר), שחקני עבר שעשו סיבוב באירופה (כמו מקאי, הופלנד או ואן ברונקהורסט) והזרים שמביאים בכל זאת הם שחקנים יצירתיים – כמו אלברט לוקה, רומהדל ואורסאיז.

איכשהו נדמה לי שגם שיטת המשחק היא מסחרית. אלא שאם באנגליה המשמעות של כדורגל מסחרי הוא "כדורגל של תוצאות" שנועד להבטיח את ההשתתפות באלופות או הישארות בפרמייר-ליג – בהולנד המשמעות היא אחרת לגמרי. 4-3-3 עם שני קיצונים טבעיים וכדורגל התקפי תמידי. כי על השחקנים המתקיפים מקבלים יותר כסף באנגליה וספרד.

תאורטית, כיהודי, לא אמורה להיות היא התלבטות מיוחד לגבי משחק כזה. בפיינורד יש מרכיב אנטי-שמי ביציעים, באייאקס מרכיב פרו-יהודי מוזר וגם גדלנו על ההנחה שאייאקס מייצגת את כל מה שנכון וחיובי בכדורגל. הנחה שנבעה מכך שאייאקס הייתה כל מה שנכון וחיובי בכדורגל.

אלא שיש לי סימפטיה גם לפיינורד, כי במידה מסויימת זה מועדון שקצת גנבו לו את ההיסטוריה. הכדורגל המודרני הגיע להולנד מהדנובה בערך באותה תקופה – שנות הששים. אבל איכשהו הוא מזוהה כמעט לחלוטין עם אייאקס. קצת משום שברוטרדם התעשייתית כינו את הכדורגל שהביא המאמן האוסטרי ארנט האפל "דינמיק קטנצ'יו" (כי במקורו הוא היה שיטת לחץ שנועדה להתמודד עם הקטנצ'יו האיטלקי) ובאמסטרדם האופנתית המציאו את הכינוי הנהדר "טוטאל פוטבול".

הסיבה האחרת הייתה שיוהאן קרויף היה כמובן טוב בהרבה מואן-הנחם הפונקציונלי יותר שהיה ציר המשחק של פיינורד. אבל במשחק הגמר ב-74 השחקן הטוב יותר של ההולנדים היה ואן הנחם, שידע גם להסביר את הצטיינותו בכך שהוא פשוט שונא את הגרמנים וכל מה שקשור בהם. אבל אנחנו לא נדון עכשיו ב-1974 כי הנושא כולו עדיין טרי מאד ודי כואב.

*

ביונייטד-בלקבורן שיחקו שני שחקנים נהדרים שגדלו באייאקס. ואן דר סאר ובני מקארתי'. את המשחק ראיתי באתר אינטרנט באנגלית, אבל הדיון במחצית היה בסינית. שלושת הפרשנים הסינים פתחו את הדיון שלהם בטונים נמוכים אבל די מהר החלו להכנס אחד לדברי האחר ואחד אפילו הרים את הקול. מנחה הדיון הרגיע את הרוחות, אמר כמה משפטים מתונים בסינית ובסיומם המלים "כריסטיאנו רונאלדו". כל שלושת הפרשנים הנהנו בראשם בהסכמה.

רונאלדו אולי איננו שחקן הכדורגל הטוב בעולם. אבל הוא מכונת ההתקפה האישית הטובה בעולם והשחקן הכי טוב שאני ראיתי במדי מנצ'סטר יונייטד. אין כבר שום צורך "שימים יגידו" או "שישמור על יציבות". רמת המשחק האישית שלו היא פשוט הכי טובה.

כשמדברים על הכי טובים בליגה האנגלית מדברים לרוב על למפרד וג'ררד בהערכה רבה – שאין חולק עליה. אבל לא מדברים על טים קאהיל, שגנב לצ'לסי שתי נקודות עם השער הנפלא הזה.

*

ואז הגיע הדרבי התל אביבי ואי אפשר היה לראות אותו (בחינם) באינטרנט. ולכן התעדכנתי באמצעות האינטרנט ובינתיים שוטטתי בYOUTUBE. ובגלל שנורמן מיילר מת חיפשתי את הסרט WHEN WE WERE KINGS על הקרב עלי-פורמן בזאיר. בסרט הזה הוא אמנם רק מרואיין ראשי אבל גם בדיבור אין שני לו בתיאורי אגרוף. כשהוא מתאר למשל את "פורמן מכה בשק הכבד" באימונים.

מצאתי את הסרט כולו בעשרה חלקים – והנה הוא עבורכם:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

זה היה החלק הראשון ומכאן תמשיכו לחלק:

שני, שלישי, רביעי, חמישי, שישי, שביעי, שמיני, תשיעי ועשירי.

*

אחר כך נודע לי האירוע במלחה. על פי הפרסומים כרגע אצבעותיו של מאבטח נקטעו. מזל שהוא לא איבד את חייו (כמו אמיר רנד בעצם). אבל מדובר במקרה צפוי לחלוטין בספורט הישראלי בשנת 2007.

יאו מינג וביל וולטון וספורט בסין
הדברים שצריך לעשות גם אם לא משחקים

77 Comments

לון 11 בנובמבר 2007

חבל שפספסתי את המשחק.
עם כל הכבוד להיסטוריה של פיינורד (ויש לי הרבה כבוד, ולו משום שהיא הקבוצה ההולנדית הראשונה לזכות בגביע האלופות), אי אפשר להתעלם מהקהל האלים שלה. זה לא רק אנטישמיות, זו אלימות לשמה.

טוב שעזבת את 74, זה באמת עדיין טרי ומאוד כואב (עצם האיזכור כבר גרם לי למיחוש בצלקת שבצד שמאל בלב).

והפוסט ההוא, חמוד מאוד. (כנראה שרק מיכלס ידע להתגבר על ההולנדיות שלהם:) )

yoni 11 בנובמבר 2007

תענוג של פוסט.

בלקבורן מעלה בי חששות.
האתבדה?

ליאונידס 11 בנובמבר 2007

רונן-1974-שנה כואבת?נו באמת.
בסה"כ סיום הדומיננטיות הקצרה של הכדורגל ההולנדי.קצת פרופורציות.היו כבר נבחרות טובות וראיויות ממנה שלא זכו בגביע העולמי ביגלל יתר נאביות.
1938-ברזיל.
1954-הונגריה-אולי הקבוצה הטובה ביותר אי פעם.
1982-ברזיל.

זיגי 11 בנובמבר 2007

נדמה לי או שמישהו לקח שחקן כנף מתעתע ועשה ממנו חלוץ מטרה עם משחק ראש מעולה?
וחוץ מזה, מישהו צריך לבדוק את הסטופקס של אנדרסון הוא נופל יותר מסאהה.
בלקבורן לא רעים בכלל

לון 11 בנובמבר 2007

יש משחק מותח וצמוד בין הנין ושראפובה. ממליץ לכל חובבי הטניס.

שבי 11 בנובמבר 2007

רונן, רציתי לגעת בנקודה אחת שציינת על ה- 4-3-3 ההתקפי של הכדורגל ההולנדי.

יש לי בעיה עם השיטה הזו. אני רואה הרבה קבוצות מנסות לשחק את השיטה הזו עם שני קיצונים (למשל צ'לסי של מוריניו), אבל היחידה שבינתיים ראיתי עושה זאת בצורה כמעט מושלמת היא ברצלונה.

יש שני תנאים בסיסיים כדי שהשיטה הזו תצליח – שני הקיצונים שלך חייבים להיות פנומנאליים, הרבה הרבה יותר טובים מהמגינים שמולם, ושנית – שלושת הקשרים שבאמצע חייבים להיות סופר אינטליגנטים, לדעת מתי להיכנס לרחבה ומתי להמתין בחוץ. בלי זה – השיטה הזו דפוקה והמשחק נתקע הרבה פעמים. תראו את ברסה, כאשר מסי ורונאלדיניו לא בכושר, היא נראית כמו אתמול נגד חטאפה.

לדעתי ה- 4-4-2 הקלאסי של היונייטד הרבה יותר התקפי. יש לך גם שני קיצונים על הקווים וגם שני אנשים באמצע לגמור התקפה (בניגוד ל 4-3-3 שם מחכה איש אחד במרכז).

נראה לי (סתם ניחוש) שהכדורגל הזה מצליח בהולנד בגלל מה שאמרת על טיפוח שחקני התקפה שהם הרבה יותר טובים משחקני ההגנה שמולם. לכן בהולנד זה יכול להצליח ובליגות עם הגנות חזקות יותר זה הרבה יותר קשה.

מי ששם לב בתחילת השנה, יצחק שום ניסה להנחיל בבית"ר את ה- 4-3-3 של בארסה, אבל די מהר חזר ל- 4-4-2 הקלאסי. גם הוא הבין שאין לו קיצונים מספיק מוכשרים להיות בארסה.

tksr 11 בנובמבר 2007

רונאלדו הוא פוטנציאל להיות מכונת ההתקפה האישית הטובה בעולם.הוא עדיין רחוק מכך.
אברה לעומת זאת הופך ממשחק למשחק לפנטזיסט ואנחנו בכלל לא ידענו שהוא כזה.
הייתי שמח לראות את נתוני המסירות של גיגס.יש תחושה של יותר מדי מסירות לא מדוייקות ואיבודי כדור מצידו של גיגס.
ועדיין מחפשים את בועט העונשין.אולי שהקהל באולד טרפורד יבחר את הבועט ? זה יכול להיות ריאליטי נחמד ואולי אפילו תכליתי.

רונן דורפן 11 בנובמבר 2007

יוני – התבדית… ונראה לי שסיפור הדלילות שלנו בחלוצים הוא קצת אוברייטד. נכון שסהה הוא לא שחקן לתשעים דקות אבל תמיד אפשר לשחק עם נאני וגיגס ועם רונאלדו כחלוץ.

לון – לגבי פיינורד ופשיזם -כתבתי על זה למחר בעיתון.

ליאונידס – לצערי לא צפיתי בהופעה המרגשת שלך במונדיאל של 1938. הולנד 74 היא לא אוברייטד. היא הולדת הכדורגל המודרני.

שבי – ליונייטד יש כמובן את הקיצונים שאתה מדבר עליהם אבל ייתכן שאתה צודק ולליגה כמו הליגה האנגלית זה לא מספיק.

tksr – מי טוב ממנו במשחק ההתקפה הכולל? כלומר השילוב של משחק אגפים שיוצר מצבים לאחרים, בעיטה מחצי מרחק, סיומת ברחבה, משחק ראש. רונאלדו צריך אולי לשפר את המודעות הקבוצתית שלו וראיית המשחק והוא גם לא עושה את האחרים טובים יותר. אבל ביצירת בעיות להגנה בעצמו אין שני לו.

birdman 11 בנובמבר 2007

אהבתי את הפוסט השני בבלוג. היתה בו מאין תמימות נעורים…
אני זוכר עוד ריב שמנע מרודי חילס להשתתף בגביע העולמי ב78'. אם נצרף גם את קרויף, הרי שהולנד התייצבה לטורניר ללא שני שחקניה הטובים ביותר.
יש לי גם זכרון ילדות הולנדי, כאשר אבא שלי שאל אותי איזה כדורגל אני הכי אוהב לראות, אמרתי "הולנדי, כי שם השוערים נותנים"…

אסף THE KOP 11 בנובמבר 2007

דורפן – האם לדעתך רונאלדו יוצר יותר בעיות להגנה מקאקה, הנרי או דרוגבה ?

אני בספק.

רונן דורפן 11 בנובמבר 2007

אסף – אני משוכנע שהוא גורם יותר בעיות. כלומר שהמאמץ הפיזי של ההגנה לעצור אותו הוא יותר גדול מאשר כל שחקן אחר.

הנרי וקאקה אולי מוכשרים ממנו ואולי קאקה עדיין טוב ממנו – אבל הם לא מבקשים את הכדור 90 דקות, התקפה אחר התקפה, 60 משחקים בעונה (ביחד עם הנבחרת.
כשמהללים את קאקה בזכות היכולת שלו במשחקים הגדולים כדאי אולי לקחת בחשבון עשרות משחקים בליגה האיטלקית בהם הוא משחק בהילוך שני.

) דרוגבה כן מפעיל לחץ אינטנסטיבי כמו רונאלדו, אלא שהוא פחות מוכשר.
למעשה הדרך בה יונייטד מתישה את היריב הוא בכך שמעבירים את רונאלדו מאגף לאגף, ובנוסף הוא משחק במרכז, עד שגורמים להתמוטטות.

כמו שאמרתי בעבר. העובדה שהוא צריך לשפר עניינים במשחקו היא חדשות טובות ליונייטד ולא חדשות רעות.

שרון רזניק 11 בנובמבר 2007

אווווווו כמה שאני אוהב את טים קאהיל!
כבר כמה שנים, בדרך גם היה המונדיאל, ואיזה שער!!!
אירוני ששמעתי את שם הכובש מהחדר השני, והיות וזה התחרז, היתי בטוח ששמעתי "פיל נוויל"(זה יכל להיות מושלם)…
אני מאוד מאוכזב שלא ידעתי על המשחק בהולנד היום, חבל שלא משדרים לנו משחקים כאלה בארצנו במקום לשדר את גנט מינוס ורמוט למשל…

טבז היה נהדר היום (ושוב חזרו קריאות ה"ארגנטינה")
לדעתי סאהה שחקן מצויין, ללא מזל,ממעיטים בערכו.
הריאליטי של הבעיטות החופשיות אכן רעיון נחמד, כי חלאס, שמישהו כבר יתחיל להבקיע אותן…
רונאלדו? שני גולים תוך דקה.Enough said

tksr 11 בנובמבר 2007

אני כנראה ביקורתי ביחס אל רונאלדו.אני רואה דווקא את הפעולות הלא חכמות,את החזקת הכדור המוגזמת שמביאה אותו לעיתים להכנס עם הראש בקיר של מגיני הקבוצה היריבה,הבעיטות שלו מחוץ לרחבה פחות טובות מאלה של נאני,בעיטות העונשין שלו איומות,בניגוד לטבז ורוני שעובדים עבור הקבוצה רונאלדו מרבה להישאר מאחור לאחר איבוד כדור וגם די נמאס מההצגות שלו ומהנפילות התיאטרליות.צריך גם לזכור שהנוכחות של רוני וטבז עושה לרונאלדו את החיים הרבה יותר קלים משום שההגנות לא יכולות להתרכז רק בו ודווקא בשל כך יש תחושה שיותר מדי פעמים הוא מסבך את המשחק של יונייטד במקום לשחק אותו פשוט וקל.הצגת נכון את הפונציאל שלו אבל לדעתי הוא רחוק מלהיות השחקן המושלם.אני עדיין לא מזהה אצלו את הגדולה שאפשר לראות אצל מסי במשחקים הגדולים שלו או אצל קאקא בשנה שעברה.רונאלדו גדול אך עדיין אין בו גדולה.

שי 11 בנובמבר 2007

לרונאלדו חסרה תכונה אחת שאני רואה אצל מסי, בעצם כמאת לאף אחד כמאת אין את התכונה הזאת שיש למסי. התכונה שאני מדבר אליה היא שלפעמים שאני רואה את מסי יש הרשגה כאילו הוא מחליט שעכשיו הוא שם גול, ואז פשוט היא אפשר לעצור אותו וזה באמת בדרך כלל נגמר בשער. נכון למסי יש הרבה חיסרונות במשחק שלו, הוא קצת אגואיסט כמו רונאלדו, והוא מרבה לעילם מה שאי אפשר להגיד על רונאלדו, אבל התכונה הזאת זה משהוא שלי אישית חסר במשחק של רונאלדו וחבל למה גם רונאלדו מסוגל להיות כזה סוג של שחקן עם הוא רק היה קצת יותר תחליטי.

רונן דורפן 11 בנובמבר 2007

מסי הוא שחקן נפלא. אבל בכל הכבוד הוא איננו הכוכב של הקבוצה שלו. ייתכן שחלק מהצבור חושב שהוא טוב מרונאלדיניו, אבל המאמנים היריבים אינם חלק מהצבור הזה. הם מתכננים את ההגנה קודם כל לסגור את רונאלדיניו. וזה הבדל של יום ולילה ממצבו של רונאלדו.
אין לי שום ויכוח עם מישהו שחושב שקאקה, רונאלדיניו או מסי מלוטשים יותר, חסכוניים יותר בתנועות. אפילו מוכשרים יותר.
אבל אני רוצה לראות אחד מהם עושה את מה שרונאלדו עשה היום: עולה בקפיצה אנכית ללא תנופה ונוגח לפינה העליונה. כפי שכתבתי בעבר. רונאלדו הוא לא כדורגלן לטיני. הוא ההכלאה הראשונה בין כשרון על לטיני לשחקן בריטי. ולכן אין שחקן התקפה מגוון ממנו.

לון 11 בנובמבר 2007

סליחה על ההתפרצות אבל היה גם טניס היום.
היה סיום עונה ראוי לעונת טניס הנשים.
שלוש שעות ועשרים וארבע דקות בהן כל נקודה מושגת בשיניים. (אם כי ראוי לציין שבגלל המשחק של היונייטד צפיתי ברוב המערכה הראשונה בחצי עין). למי שלא מעודכן הנין ניצחה 7:5 5:7 3:6

זה היה טניס מאוד מותח, אבל זה לא היה טניס טוב. כמה נתונים להמחשה:
להנין היו 55% בהגשה הראשונה במשחק. ורק 49% במערכה הראשונה. במערכה הראשונה היו לה 22 טעויות לא מחוייבות !! ולמרות זאת היא הפסידה רק בנקודת המערכה השמינית. במשחקון המכריע במערכה הראשונה, אותו הפסידה, היו לה 4 הגשות שגיאה כפולות !!

ההמשך היה מעט טוב יותר, אבל לא בהרבה. היו הרבה יותר נקודות כתוצאה משגיאות מווינרים. (לצערי באתר הרשמי אין את הסטטיסטיקה המדוייקת).

מה שמפתיע, זה עד כמה הנין לא בטוחה בעצמה, למרות שהיא מדורגת ראשונה והיתה לה שנה אדירה (רק 4 הפסדים וזכייה בעשרה טורנירים !!).
בכל פעם שהיא הובילה היא שיחקה רע. למזלה שראפובה היתה גמורה בסוף.
אפשר להבחין עד כמה היא מרבה להתבונן במאמן שלה במהלך המשחק. זקוקה לעידוד ולאישור כל הזמן. (קרלוס רודריגז, המאמן שמלווה אותה מגיל 14, התראיין לפני כמה חודשים ואמר שהוא מנסה לגרום לה להסתכל עליו פחות. לא רק בגלל הטניס, אלא גם לחיים בכלל. נקודה מעניינת במיוחד לאור העובדה שאיבדה את אמה ויחסיה הסבוכים עם משפחתה).

כשזוכרים שבתחילת השנה לא שיחקה באוסטרליה בגלל התפרקות נישואיה והגירושים שבאו בעקבותיהם, זו שנה מופלאה.
יש לה כרגע 25 ניצחונות רצופים ללא הפסד והיא במרחק זכייה אחת בלבד ממספר הזכיות של סרינה (8) בטורנירי גראנד סלאם.

בשנה הזו היו גם שתי פרישות של שחקניות משמעותיות: קלייסטרס והינגיס.
היתה חופשה של מאורסמו שלאחריה שבה בכושר ירוד.
היו קאמבקים מפציעות של סרינה (באוסטרליה) ושל ונוס (בווימבלדון). אבל אלה היו הבלחות לרגע ולא יותר. בסיום השנה הן שוב פצועות.
ולקראת סוף השנה יש קאמבק של דוונפורט, שמוקדם עדיין להעריך אותו.

זו היתה שנת הפריצה של הסרביות איוונוביץ' וינקוביץ' (ששיחקה הרבה יותר מידי ושילמה מחיר מלא בסוף השנה).
ובמידה פחותה גם של צ'קווטדזה.

וכיף גדול לזכור ששחר פאר בין עשרים הגדולות והשתפרה בטורנירים הגדולים.

לון 11 בנובמבר 2007

ומה יהיה עם החוליגנים שמגיעים למגרשים ?
חזיז באולם סגור מסוכן יותר מאשר במגרש פתוח.
האם יש סיכוי שאיגוד הכדורסל יהיה אמיץ ? האם סוף סוף יהיה עונש ראוי ומרתיע ?

אסף THE KOP 11 בנובמבר 2007

רונן – אני חושב שדרוגבה מפעיל יותר טרור על הרחבות מאשר רונאלדו. הוא גם סוחב את הקבוצה שלו על הגב יותר מאשר רונלדו.
לגבי עניין הנגיחות, זה לא בודק דבר. ממש כשם שמסי, רונלדיניו וקאקה עוברים חומות כאילו היו אוויר ורונאלדו מתקשה מאוד.
אין לי בכלל ספק – רונלדו הוא שחקן-על, אבל עדיין, בשלב זה לפחות, הוא פחות טוב מהמוזכרים לעיל.

יוני 11 בנובמבר 2007

לון, זורק חזיז באיצטדיון יקבל רק חודש בפנים לעומת חצי שנה לזורק חזיז באולם?

זה מחזיר לפוסט של רונן לגבי האלימות בספורט, שהיא הגורם מספר אחד להרחקת אוהדים. לדעתי זה מתחיל מקריאות העידוד שהן למעשה בעיקר קללות כלפי הקבוצה השנייה, והשחקנים שלך שלא מצליחים לעשות דברים פשוטים. לכל אחד יש יום כזה… כל עוד אין סנקציה חריפה נגד אלימות שלא תפגע בשחקנים (אין לי רעיון יותר מדיי טוב), אנחנו בבעיה. באיטליה שוב מת אוהד.
לפני שנה וקצת ראיתי באולימפיקו עם אשתי (!!) רומא נגד אינטר. היו 20 מטר של בידוד משני צידי היציע של אינטר ועדיין עפו חזיזים משני הצדדים ובחזרה. באנגליה העלו את מחירי הכרטיסים כדי להבריח חוליגנים. לא יודע איך אין פתרון באיטליה. בארץ המחיר היום גבוה מדיי כיוון שהרמה זוועה.

ד"ר א. 11 בנובמבר 2007

האלימות בהחלט מבריחה אוהדים. מתחילת העונה התלבטתי אם לקחת את בתי לרוממה. ההתלבטות נבעה בעיקר מכך שידעתי שיהיו קללות למיניהן. על חזיזים אפילו לא חשבתי.
עכשיו לא רק שלא אקח אותה, גם לי יצא כל החשק ללכת. היה לי הרבה מה לאמר על המשׂחק, לפני שפוצץ. עכשיו בעיקר בא לי להקיא.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 בנובמבר 2007

שבי ותיאוריות ה433 שלו:
433 הוא באמת מערך שדורש לשלמות. עם קבוצה בעלת סגל קרוב לזה, אין מערך מלהיב, ובו בזמן יעיל מזה. אך אם מנסים את זה עם שחקנים לא מספיק טובים צפוי כישלון – לראיה ספארטה רוטארדם של ראיקרד מחד וברצלונה של אותו מאמן ממש מאידך.
אבל ממש לא חייבים שני קיצונים פנומנליים כהגדרתך, בארסה של עונות 04-05 ו05-06 שיחקה עם ג'יולי בימין, שחקן בינוני לכל הדעות. הגיוון שג'יולי נתן להתקפת ברסה פיצתה על הבינונית.

3 הקשרים באמצע לא חייבים להיות אינטליגנטים כלל – האם אתה יכול לכנות כך את אדמילסון או מוטה?

שי 11 בנובמבר 2007

למשתמש אנונימי לא מוטה ואדמילסון בהחלט לא שחקנים אינטליגנטים אבל ראפה מארקס שחקן מאוד אינטליגטי, ובאמת בארסה שיחקה את הכדורגל הכי טוב שלה בתקופה שמארקס היה קשר אחורי ולא אדמילסון או מוטה.

ויכסלפיש 11 בנובמבר 2007

רונן, כל משחקי ערוץ 10 משודרים באתר נענע

עזי 11 בנובמבר 2007

אביו ואחיו הבכור של ואן הנחם נהרגו בהפצצת חיל האוויר הגרמני על העיירה בה גרו, כשואן הנחם היה בן כמה חודשים, מאוחר יותר נהרגו גם אחיו השני ואחותו על ידי הגרמנים. זה בסיס מצויין לשנאת גרמנים עזה.

מרקפוצ'ינו 11 בנובמבר 2007

ויכסלפיש – נדמה לי שאי אפשר לראות את המשחק בנענע אם גרים מחוץ לגבולות ישראל.

אחרי הפוסט ההוא על אוהדי בית"ר בשבוע שעבר קרה היום משהו חמור פי כמה וכמה (לדעתי לפחות) במשחק בין ירושלים לחולון. אני מרגיש חלחלה על המקרה הזה ומקווה שיתפסו את מי שזרק את אותו חזיז (אני בינתיים נמנע מלהאשים את המשטרה, לפחות עד שיפורסם הדו"ח המלא). הגיע הזמן שאנשים יתחילו לקחת את הספורט בפרורציה. מישהו איבד היום אצבעות כי אנשים היו מטומטמים וזה באמת כבר לא מצחיק

גיל 11 בנובמבר 2007

העונש לחזיז צריך להיות בצורה חסרת פרופורציות כי רק אולי ככה אנשים יבינו. משהו כמו הפסקת הליגה לשנה לעשיית חושבים. פשוט גועל נפש.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 בנובמבר 2007

אני חושב שהמקום היחיד בארץ שיש בו "ספורט טהור" הוא המשחקים של הפועל קטמון.

עומר 12 בנובמבר 2007

כדאי להזכיר על נורמן מיילר (ז"ל) שהוא כתב את "The Fihght" (1975), אחד מספרי הספורט הטובים מאז ומעולם, על קרב האיגרופ בקינשאסה זאיר (The Rumble in the Jungle) בין מוחמד עלי לג'ורג' פורמן. רצ"ב קטע מהספר (פשוט להזיל ריר ולקנא בכישרון):
"He was all alone in the ring; the Challenger on call for the Champion, the Prince waiting for the Pretender, and unlike other fighers who in the long minutes before the tittle holder will appear, Ali seems to be taking royal pleasure in his undisputed possession of the space. He looked unafraid and almost on the edge of happiness, as if the discipline of having carried himself through the two thousand nighs of sleeping without his title after it had been taken from him without ever loosing a contest … must have been a biblical seven years of trial through which he had come with the crucial part of honour, his talent, and his desire for greatness still intact, and light came off him at this instant. His body had a shine like the flanks of a thoroughbred. He looked ready to fight the strongest man to come along in Heavyweight circles in many years, maybe the worst big man of all,"

שבי 12 בנובמבר 2007

אחרי האירוע הנורא מאמש, אני עוד מחכה לשמוע איזושהי תגובה (גם ציוץ יתקבל) של ה"ה יוסי ביילין, אחמד טיבי, אבשלום וילן, אופיר פינס, איתן כבל, כל אלה שאצו רצו לגנות את ה"ברברים" אוהדי בית"ר.

הקונספציה נפלה. מסתבר שיש אלימות בספורט הישראלי לא רק בקרב אוהדי בית"ר ירושלים. תאמינו או לא, שומו שמיים, יש אלימות בחברה הישראלית באופן כללי! איזו תגלית מרעישה!

נעזוב רגע את הציניות בצד, זה באמת נורא, נורא, נורא. כמעט כל ירושלמי מכיר את הבחור שנפצע. אני לא מכיר אותו אישית בשמו אבל הדמות שלו על הפרקט של מלחה נמצאת שם כבר המון המון שנים (בעוונותיי, ביקרתי בכמה וכמה משחקי כדורסל במלחה…). ברגע שזה קרה ואמרו מאבטח נפצע – מיד הדמות שלו עלתה לי בראש כי מאבטח במלחה זה הוא.

עם כל הכאב, אסור למסמס את ההזדמנות הזו להילחם בתופעות האלה באופן רציני. הציעו כאן לסגור את הליגה – כל רעיון שיגרום למספיק זעזוע כדי שמשהו יזוז יתקבל בברכה. רק אחרי אירועים כאלה יש רוח גבית לעשות משהו דרסטי באמת.

ד"ר א. 12 בנובמבר 2007

מצטרף לקריאה לסגור את הליגה לשנה. שהקבוצות יפסידו המון כסף, שהאוהדים יתבאסו באופן יסודי, ששום דבר לא יהיה כמו שהיה.

אפשר וצריך לבוא למשטרה בדרישות, אבל זה רק שליש מהעניין. שליש נוסף הוא הנהלת הקבוצות – שצריכה להעיף מהיציעים אוהדים מתפרעים ומקללים. הנזק של ביטול עונה ישכנע את ההנהלות ששווה לטרוח.
השליש השלישי הוא האוהדים. את החולירות צריך להשתיק כשהם מתחילים לקלל (למה היה צריך לשיר "הפועל זונה" בסוף המשׂחק ביד-אליהו ביום חמישי?). העבודה הזו היא של האוהדים האחרים, שלא רוצים שיבטלו להם עוד עונה.
אם ככה נראה הספורט כאן, עדיף שלא יהיה.

ומילה טובה על עופר שלח –
במהלך השידור הוא שמר על קור רוח, התעקש להשחיל לתוך המלל ההיסטרי של רסקין גם את העובדה שפרט למאבטח אין עוד נפגעים, והיה הראשון שקרא להשעייה מיידית של הליגה, בזמן אמת.

RdMaN 12 בנובמבר 2007

לגבי המשחק אתמול – בושה וחרפה לאוהדים החוליגנים ולמשטרה. הם השתלטו לגמרי על המשחק. קודם הרסו את הכדורגל ועכשיו גם הכדורסל – די נמאס!

לגבי רונאלדו – יש מצב שרק אני שמתי לב אבל רונאלדו שיחק בצורה שונה בתחילת המשחק (עד 2 השערים) ובמחצית השניה. מה שגם מזכיר לי את המשחק הקודם שבו נאמר שיונייטד כביכול משפיל את הגנת היריב בתחילת המשחק ואני אומר: זו טקטיקה רבותיי, שבאה ישירות ממדרשו של הרב פרגי. זה מתחבר מצויין לפרשנותו של רונן בכך שמטרת יונייטד בתחילת המשחק היא לכתוש, נפשית ופיסית, את מרכז השדה והגנת היריב ע"י שימוש מיירבי ברונאלדו ולאחר מכן כשכולם נכנסים למשחק אז הקבוצה השניה מגלה שהיא בפיגור של שני שערים.
פרגוסון היה כל כך בטוח שזה מה שיקרה שהוא אפילו לא קפץ בשער השני.

רונן דורפן 12 בנובמבר 2007

שבי ולשאר המתדיינים בדיון הבית"רי – אולי יעניין אתכם לקרוא את מה שכתבתי היום על בית"ר ירושלים במדור הדיעות ב"ישראל היום". מה שקורה בבית"ר הוא משהו טיפה שונה מחוליגניזם רגיל – והוא נסיון של תנועת כך להשתלט על היציע.

RdMAN – ואולי הפרשנות שלי ושלך ואחרים לא נכונה. אולי יש פה מקרה שאומרים לרונאלדו "תעשה מה שנראה לך מתאים. בהצלחה"

דוקטור א'. בעקבות הדיון הקודם. למה ענישה קולקטיבית היא הצעד הראשון. קודם כל אני רוצה לראות את העבודה הפרטנית של המשטרה והתביעה. לתפוס את הזורק ולהעמיד אותו לדין על תקיפה בנסיבות מחמירות.

עומר – אתייחס למיילר יותר בהרחבה בהמשך השבוע

מרקפוצ'ינו 12 בנובמבר 2007

רק הליגה לא תאבד את מיקי דורסמן…יש לו מגע מידאס

ד"ר א. 12 בנובמבר 2007

מציאת הפושע והעמדתו לדין – מובן מאליו. אבל זה לא פוטר מטיפול שורש.

האמת היא שמה שקרה אמש די זעזע אותי. אמר אבנר קופל "חשבנו שרק בכדורגל", ואותו דבר רעייתי שתחיה, ואחריה גם מרכזת החוג שלנו (היום בבוקר). ומה שאני שומע מאחרי האמירות האלה זה: בכדורגל זה בסדר. עובדה, התרגלנו.

אז זהו, שאני לא רוצה להתרגל. יותר ויותר אני מרגיש את עצמי כמו בשיר המפורסם של ברכט. כשאנשים מתים בכדורגל אני אדיש, כי אני לא אוהד כדורגל. אבל הנה הטרור הגיע למגרש שלי. איפה אתם, חצי מיליארד אוהדי בדמינטון סינים? כדאי להתעורר כבר עכשיו!

הלואי ויכלתי לכתוב באופן יותר מאורגן, אבל קשה לי להתרכז. הדבר שהרגיז אותי, אולי, יותר מהכל, הוא שבמהדורת החדשות המאוחרת של ערוץ 10 העניין הזה תפס מקום לא גדול – ומבחינה עתונאית בצדק! הרי יש שביתות, ועידות בינלאומיות, מפונים מגוש קטיף עדיין באוהלים (זוכרים את העניין הזה?) – אז למי אכפת שלוש אצבעות של מאבטח ירושלמי?

מי שהגיע לקרוא אצלי, ודאי מי שמכיר אותי אישית, יודע שאני מאד רוצה שתתחיל כבר המהפכה. לנין כתב איפשהו שלפני שהמצב ישתפר הוא צריך להיות יותר גרוע. אז הולך ונעשׂה גרוע. ואם צריך – שיהיה עוד יותר גרוע. שלא יהיה יותר כדורסל, שלא יהיה כדורגל. שכולם יתבשלו במיץ של עצמם עד שהכל יתפוצץ!

די נמאס! מהפכה עכשיו!!!

מרקפוצ'ינו 12 בנובמבר 2007

התפתחויות בכדורסל – נדחה גם מחזור הנשים

ד"ר א. 12 בנובמבר 2007

רונן –

שאלת למעלה למה ענישה קולקטיווית. כי הבעיא היא קולקטיווית. נכון לעכשיו המשטרה עוד לא יודעת מי זרק את החזיז. אבל יש כמה וכמה אנשים בקהל שכן יודעים, והם ממלאים פיהם מים.

זורק החזיז הוא טרוריסט, לא שונה בהרבה ממחבל מתאבד. לאחרון יש סביבו מעגל של מפעילים ומאמנים. סביבם עוד מעגל של תורמים ותומכים אידאולוגיים. וסביבם עוד מעגל של אוכלוסיא אזרחית אוהדת.
כך גם הטרוריסט ממלחה. יש מי שמכר לו את החזיז. יש גם מי שיודע את זהותו ושותק. יש מי שלא יודע, אבל שותף פעיל ליצירת האוירה האלימה (אבל רק אלימות מילולית, כמובן). ומסביב עוד אנשים שרואים בכל השׂנאה וההסתה חלק לגיטימי של המשׂחק.

אז בטרור כמו בטרור – צריך ליבש את הביצה.

עומר ח. 12 בנובמבר 2007

גם הפעם הכתובת היתה על הקיר. לפני שנה אוהדי הפועל חולון הגיעו למשחק נגד קבוצתינו (הפועל מגידו) במשמר העמק והשליכו למגרש לא פחות משלושה חזיזים (וזאת אחרי שהמשטרה ערכה עליהם חיפוש מחוץ לשערי הקיבוץ). המשחק נעצר לכמה דקות, דורסמן התחנן בפני האוהדים שיפסיקו, והמשחק נמשך כאילו כלום לא קרה. במידה רבה אני מצטער שכבר אז, כאוהדים שהיו במגרש, לא נקטנו בשום מהלך כנגד אלימות גסה זו.

martzianno 12 בנובמבר 2007

ראשית, רונן – כבר הרבה זמן מתענג על הבלוג שלך – תודה רבה!
שנית, החזיז (אם כי על-פי עצמת הפיצוץ כנראה רימון הלם) – אני מאוהדי הכדורסל המעטים שעוד נותרו לענף המדשדש הזה בארץ ואתמול חשבתי: לסגור את הליגה, להעיף את כולם לכלא וכאלה. הבוקר טיפה נרגעתי וחשבתי שוב.
הבעיה הגדולה לדעתי בספורט בארץ (מלבד נבחרי הציבור שלנו שמהווים דוגמה אישית קלוקלת לכל תחומי החיים והאלימות בפרט) היא ההפרדה של הספורט מהתחום הפלילי. הספורט הוא מין יישות נפרדת כשהעבירות בו נשפטות ע"י רשות שופטת נפרדת (בית-הדין של ההתאחדות, המנהלת וכו') וכך מתקבלים עונשים מגוחכים שלא קשורים למציאות. במקרים בהם נאלצת הרשות השופטת הזאת לדון בנושאי יסוד כמו חופש הביטוי (כמו במקרה של בית"ר) אנחנו באמת בבעיה. האיצטדיון הוא מקום נהדר ללכת אליו ולשחרר קיטור והכל לגיטימי – עדיף שיקללו את אמא של השופט (ואחותו של המאמן ואשתו של המנהל) מאשר כל אלימות פיזית. מאידך האיצטדיון אינו בועה אוטונומית משלטון החוק – האצבעות שהשאיר המאבטח באולם לא חזרו אליו ברגע שנגמר המשחק. כאן אנחנו מגיעים לשלטון החוק, שלפי דעתי אנחנו מהמדינות החלשות בנושא הזה, בעולם המערבי אליו אנו מתיימרים להשתייך, אבל זה כבר נושא לדיון אחר לגמרי במקומות אחרים. אסיים באיחוליי החלמה מהירה למאבטח האמיץ והתנצלות בשם כל אוהדי הספורט, שכמוני די מתביישים היום.

לון 12 בנובמבר 2007

רונן, קראתי בעניין את המאמר שלך על הפשיזם, תנועת "כך" ובית"ר ירושלים.
לשמחתנו, מרזל וחבריו דתיים ושומרי שבת. לחלק גדול מהמשחקים לא יכולים להגיע.
בנוסף, גם אם יגיעו למשחקים מסויימים, יקומו אנשים נגדם כפי שקרה בהגנה בזמן הדיון בהתאחדות.
הצרה היא שהגזענות והשנאה לאחר קיימים כבר הרבה שנים בקרב חלק מכובד מאוהדי בית"ר.

לון 12 בנובמבר 2007

פדרר הפסיד עכשיו לגונזלס. הכתובת כבר מזמן היתה על הקיר.
עכשיו זה כבר לא רק הפסד לכאלה שניצחו אותו בעבר כמו נלבנדיאן.
המאזן שלו מול גונזלס לפני המשחק היום היה 0:10.

גונזלס שיחק נהדר וכל כדור גבולי שלו היה בפנים.
אבל עדיין לפדרר היו מספיק נקודות שבירה והוא לא ניצל אותן.

המשחק הבא שלו יהיה מכריע כדי שיהיה לו סיכוי להגיע לחצי הגמר.

יאיר 12 בנובמבר 2007

לכל אלה שקוראים לסגור את ליגת הכדורסל לשנה. כדאי שתקחו בחשבון את ההשלכות של מהלך כזה (לא שיש סיכוי שהוא יקרה). ענף הכדורסל בישראל לא קיים מעשית מחוץ ליד אליהו ומלחה. עם תחברו את מספר הכרטיסים שמוכרות(מוכרות לא ההזמנות שמחולקות לילדי בית הספר) ביחד בני השרון, נהריה , אשקלון, ראשון ורמת גן לא תגיעו ל1000 במחזור. הסיכוי של מועדונים כאלה להתאושש משנה ללא ליגה הוא אפסי.עונה שלמה תעלים את הענף כליל ותשאיר את ההומנים עם ימי חמישי בלבד (אני לא יודע כמה זה גרוע, או יפריע לאנשים אבל זה המצב).

בקשר למותו של מיילר אכן מדובר באבדה גדולה. אתמול נכחתי במשחק הכדורגל הגרוע ביותר שהייתי בו בחיי (והייתי במשחקי הפועל תל אביב משנת 88 ואפילו במשחקי ליגה נמוכה בבוליביה ככה שיש לי ניסיון במשחקים גרועים) כשיצאתי מהאצטדיון בהרגשה הכי אמביוולנטית שהיתה לי מעולם אחרי נצחון חבר אמר לי שכמה חבל שעלי מוהר לא ינתח ביום שיש את "הפירוק המדהים" שחווינו לפני דקות אחדות. זה גרם לי להזכר בסיכום המילניום של מוהר שהתפרסם ב"העיר" ב31 לדצמבר 99:

קבוצת הכדורגל הכי מעצבנת במאה האחרונה,במילניום,במילניום הקודם,בזה שלפניו,ובזה שלפני זה שלפניו,היא ללא עוררין הפועל תל אביב.זה לא מחייב את כולם,אבל מבחינתי אני יודע שזה נכון,אני מרגיש את זה בוודאות וברציפות משנת 2500 לפני הספירה …מה שעוד מעצבן בהפועל הוא שלמרות כל הדברים האלה היא הקבוצה הכי שגיבה, כבירה, אדומה ,אדירה, דורסנית, מוחצת, התקפית, ושוב פעם שגיבה, במאה העשרים,במילניום,במילניום הקודם,ובזה שלפני הקודם.מדהים,לא ? וגם מעצבן.“

מה יהיה הסוף? 12 בנובמבר 2007

אני רוצה להביע את אכזבתי מהשתתקותם של אלה שטענו כי אוהדי בית"ר הם חוליגנים, קופים ושאר מרעין בישין. מה? נגמרו הטענות נגד ה"בסטיונרים" למיניהם?

רונן – אני מעריך את מאמציך לקשור את בית"ר לתופעות פשיסטיות באירופה.
אבל – חשוב יותר לקשור את האלימות בישראל לכיבוש ולתרבות הכח הצבאי. צעירים הלומדים כי אלימות היא הפתרון לכל בעיה, לא ישאירו את המסר בבסיס. המסר ילקח לכביש, מועדון ולאיצטדיון.
אני משוכנע שיהיו כאלה שישלחו אותי לאל-ג'זירה (אסף ה-קופ) אבל, דחילק רונן, אם לא אתה אז מי? ואם לא כאן אז היכן?

ד"ר א. 12 בנובמבר 2007

יאיר –
מבחינת כדורסל נטו לא יהיה רע לפרק את הענף לגורמים ולבנות מחדש.
למשל, בלי עדרי הזרים המציפים את הליגה.
למשל, עם משפחות ביציע במקום "אולטראס" (כך גם ימכרו הרבה יותר כרטיסים).
למשל, בלי מכבי.

אבל העניין הוא לא כדורסל. את כל המדינה הזאת צריך להפוך על הראש.
וכמו שכתב רונן ב"ישׂראל היום" – הספורט הוא זירה מצוינת לתצוגות תכלית.

מה יהיה הסוף? 12 בנובמבר 2007

ד"ר א. – אפשר להציע משהו?
אלימות מתחילה בשפה. אני לא חלילה מייחס לך נטיות לאלימות, אבל, בואו נתחיל עם להתייחס לזרים כמו לבני אדם ונשמור את ה'עדר' למקרים בהם אנו מתייחסים לעדרי סוסים, פרות וכו'.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

מה יהיה הסוף ? – אין מה לשלוח אותך לאל-ג'זירה, גם הם מכירים אך לא מוקירים את הזיוף הפילוסופי הפלצני מבית מדרשה של "הקנטינה".

"האלימות בישראל קשורה לכיבוש ולתרבות הכח הצבאי" – אמרת ולא יספת. תעצרו את הסוס מצאנו את האשם !

מה דעתך, אולי קיימת אפשרות כי האלימות נובעת דווקא מהדחק הלאומי של אומה למודת אסונות ששכניה לא מרפים מרצונם לשלח אותה לים ? מישהו אצלכם "בגדה השמאלית" חשב פעם על האופציה הזאת ?

אני זוכר שפעם מזמן, בשנת 1948 לספירתם, דווקא הושטנו יד לשלום. תשאל איזה פליט מבירעם באחת מההרצאות של "במחסום" איך הגיב העם שלו להצעה.

נ.ב
אתמול נרצח/נהרג אוהד של לאציו, האם גם כאן לדעתך המלומדת אשם הכיבוש היהודי או שאולי האשמה הפעם היא בסכסוך המר שבין איטליה וצרפת על שאלת הריבונות בפסגת המון-בלאן ?

רונן דורפן 12 בנובמבר 2007

ל"מה יהיה הסוף?" ראשית בקשה – בחר לך כינוי קצת פחות אנונימי – גם אם לא שמך האמיתי.
הכיבוש משפיע בכמה אספקטים שהגזענות ביציעים היא רק צד אחד שלה. אבל גם מבחינת טיפול הרשויות בנושא מושפע מעולם המושגים של הכיבוש. כפי שציין פה שבי בדיון קודם – הפתרון הראשון עליו חושבים בישראל הוא הענישה הקולקטיבית.

כמובן גם מדובר במדינה בה כשלון צבאי מביא לנפילת ממשלה, אבל שביתת מורים ממושכת היא סתם "חדשות היום". הפתרון של מורים טובים יותר וחינוך טוב יותר הוא לא פופולארי במיוחד. עדיף הפתרון של "עונשים חסרי תקדים".
להבהרת עמדתי. הפעולה הראשונית היא זיהוי הזורק והעמדתו לדין על תקיפה. כשהוא יקבל חמש שנים בכלא נוכל לשפוט מה רמת האלימות האמיתית.

מה יהיה הסוף? 12 בנובמבר 2007

אסף הקופ – נניח שאתה צודק (רק נניח…). 1948 התרחשה כמעט לפני 60 שנה. מה אתה חושב, שננסה שוב?
ואגב אלימות – סגנון הכתיבה שלך גורם לי לחשוב שלא הייתי מעונייו בדיון פנים אל פנים איתך. אתה נשמע (או ליתר דיוק, נקרא) לי אלים למדי.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

מה יהיה הסוף? – אני חושב שגם עם מחר בבוקר ייגמר הכיבוש תמשך האלימות ביציעים. להערכתי היא נובעת בעיקרה מגורמים כלכליים, פערים תעסוקתיים וחוסר שיוויון בהזדמנויות. האשמה היא בחינוך (המימסדי והמשפחתי) ובסגידה הלאומית לחלום הקומבינה.

לעניין האלימות – היות ומעולם לא הייתי מעורב בתגרה ובהנחה שזהו מדד כלשהו לאלימות הרי שאתה, במקרה הטוב, יכול להיות אלים לפחות כמוני.

לעניין הכיבוש – אני בסירה שלך. אני רק לא רואה בו את הגורם היחידי לאלימות בחברה הישראלית.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

דרך אגב, הצילום היום של המאבטח ברגע הפיצוץ שפורסם בשער של "ידיעות אחרונות" הוא מזעזע מחד ומאידך בעל איכויות הראויות לזכייה בפרס פוליצר.

הצילום הזכיר באופן אסוציאטיבי את הסצנה הידועה מהסרט פלאטון רק שפה מדובר במציאות.

זהו אחד הצילומים המדהימים שראיתי בחיי.

ד"ר א. 12 בנובמבר 2007

מה יהיה הסוף? –

אתה צודק מאד! כל היום אני כותב בעדנא דרתחא, ואת הבטוי הלא ראוי הזה שאלתי כנראה מאחד מכתבי הספורט.
נגשתי עכשיו למחשב כדי להתנצל, וראיתי שהקדמת אותי.

mea culpa maxima,

מחילה.

מה יהיה הסוף? 12 בנובמבר 2007

OK. אני מצטער על ההערה.
כמובן שגורמים כלכליים, פערים תעסוקתיים וחוסר שיוויון בהזדמנויות מביאים לאלימות. בכל חברה, לא רק הישראלית.
הנקודה אותה אני מנסה לחדד היא שלאלימות בישראל יש לגיטימציה ממסדית. זה מתבטא לא רק ביחס לפלסטינאים (חיסולים, למשל) אבל גם בשפה בה משתמשים נציגנו עלי אדמות (שמעת פעם את מופז או דיכטר או ברק או אפילו את הקדוש רבין (לשבור להם את הידיים והרגליים…)?)
כשאלימות הופכת לפתרון כה לגיטימי וכה זמין, היא הופכת לאמצעי שלא ניתן להימנע ממנו.

ד"ר א. 12 בנובמבר 2007

כעת קראתי ב-ynet שאחד הנחקרים הודה בהשלכת החזיז.
עכשיו נראה עד כמה רציני יהיה הטיפול.

מה יהיה הסוף? 12 בנובמבר 2007

ד"ר א. – תודה וסליחה על הנזיפה הפומבית.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

אוקיי – גם בעיני חיסולים ממוקדים שהופכים להיות הכלל בשעה שע"פ חוק הם היוצא מן הכלל ("פצצות מתקתקות")הם על הגבול הדק של "פשע מלחמה". אבל לא ברור לי איך זה קשור לפסיכופת שזרק אתמול חזיז ?

לדעתי, דווקא שופטי ישראל שמחד מחפים על פשעים כנגד ערבים ומאידך גוזרים עונשים מצחיקים על מעשי תקיפה של אזרחים ישראלים הם משת"פים של טרור אפילו יותר ממופז או דיכטר שהראייה שלהם היא דרך ספקטרום צר.

הרי ברור שהרעיון כי כח פותר בעיות יחלחל גם לאוכלוסיה. לעומת זאת אני די בטוח שהפושע שהשליך אתמול חזיז לא הושפע מהחיסול של שחאדה אלא דווקא מהחבר'ה שלו בשכונה שחשבו שזה מזה מגניב. אם היו משקיעים קצת יותר משאבים בחינוך של אותם חברה אולי הם היו מבינים שזה גם מסוכן.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

ד"ר א. – הפתרון יהיה כמו במקרה האוהדים שהשליכו פצצת תאורה על אדאהם שביטה לפני 3 שנים וגרמו לפגיעות חמורות אף יותר מאשר אצל המאבטח אתמול.

זוכר מה הם קיבלו ? – בדיוק הנקודה שלי.

נודניק 12 בנובמבר 2007

לבקשתו (המוזרה משהו..) של רונן אני משנה את כינויי.

אסף הקופ – רימון הלם, חזיז, פצצת תאורה – כל אלה (ואחרים) הם אמצעיים צהל"ים שנהפכו למה שהיו קפצונים כשאני הייתי ילד.
כמובן שהסיבות לאלימות הן מורכבות ושונות. אך מורכבות ככל שיהיו, השורשים נעוצים בלגיטימיות שאנו נותנים לאלימות הצבאית / משטרתית בישראל.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

ברכות על הכינוי החדש, אבל למה להוריד להנחתות ?

יכול להיות שהיהודים מבינים רק כוח.

אין לי שמץ של מושג.

יגאל 12 בנובמבר 2007

מכיוון שאתה נורא מתעקש "מה יהיה הסוף", הנה ציטוט שראיתי הרגע מהארכת המעצר של אחד מהחשודים בזריקת הרימון: "אני אוהד בית'ר, ואני ימני קיצוני, ואני אזיין את כולכם העיתונאים".

אני מתנצל על השפה הבוטה של קורבן-הנסיבות-המופלה-חברתית-ותעסוקתית-ובוודאי-גם-עדתית בהארכת המאסר שלו. הבחנתי שאתה קצת רגיש בעניין השפה, בניגוד למשל ל"קדוש רבין" שכידוע לכולנו מעבר לשפתו האלימה, פועלו העיקרי למען ארצו היה בשבירת ידיים ורגליים.

נודניק 12 בנובמבר 2007

הנחתות (ספורטיביות) יתקבלו ברוח ספורטיבית.
לא. התובנה לפיה יהודים מבינים רק כוח היא מופרכת מעיקרה. כך גם הטענה לפיה ערבים (או כל קבוצה אחרת)מבינים רק כוח.
אני מצטער שבלוג מצויין זה נופל קורבן לנידנודים שלי. אבל, מחאות נגד אלימות בספורט אינן מספיקות. ביום בו יפריע לנו היחס הממסדי לעובדים 'זרים', ביום בו נסרב לקבל כמובן מאליו ביטויים כמו "צריבה תודעתית" או נתקומם נגד ניתוק עזה ממקורות החשמל, זה יהיה היום בו תתחיל סופה של האלימות בספורט.

ו-סליחה אם אני הופך לנודניק.

נודניק 12 בנובמבר 2007

יגאל – אני מאוד מעוניין לענות לך. אבל, ברצינות – מה אתה מנסה לומר?
אגב – לא ראיתי בשום מקום התייחסות למוצאו העזתי של המחבל. ולמיטב הבנתי שמו לא מעיד על מוצא מזרחי או אשכנזי. לא נותר לי אלא להסיק מסקנות לגבי צורת החשיבה שלך.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

יגאל – העבריין הוא רק חלק מהבעייה. את הגושפנקא והטיהור למעשה האלים שלו הוא יקבל דווקא מהשופט שידון בעניינו.

היה סמוך ובטוח כי לאחר שהוא ימצא אשם, יקריא כבוד השופט מניפסט נשגב ורב עוצמה על הצורך להילחם באלימות שקמה להרוג את הספורט בישראל, מניפיסט כה שמיימי שבסופו הוא ידון את הפושע לעבודות שירות.

יגאל 12 בנובמבר 2007

אתה מסיק הרבה מסקנות לגבי הרבה אנשים פה, נודניק.

מה שאני מנסה לומר זה שאשמח לשמוע ממך עוד טיעון, או אותו טיעון אבל באופן פחות מעייף ופדגוגי על זה שהכיבוש משחית.

גם ככה אני מדוכא לראות את הספורט הישראלי מת לי מול העיניים, אז אנא תפסיק לחנך אותנו קצת.

יגאל 12 בנובמבר 2007

לצערי, אני נוטה להסכים איתך בעניין אסף

נודניק 12 בנובמבר 2007

יגאל – אני אגלה לך סוד – אני חושב שאנשים המזלזלים ב-"קורבן-הנסיבות-המופלה-חברתית-ותעסוקתית-ובוודאי-גם-עדתית" זקוקים לחינוך.
אנא קבל את התנצלותי – אני חסר יכולת לכתוב בצורה "פחות מעייף(ת) ופדגוגי(ת).
זה טבעם של נודניקים.

יגאל 12 בנובמבר 2007

אני מקווה בשבילך ששאר הסודות שלך יותר מעניינים.

אני חושב שאנשים שהופכים מאבטח לפצוע בינוני וקטוע 2 אצבעות ומסכנים אלפים צריכים לשבת הרבה מאוד שנים בכלא ללא קשר לרקע הסוציו-אקונומי ממנו הם באים.

לגבי החלק השני אני מסכים איתך לגמרי

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

יגאל, כדי שכולנו נזכור למה אנו כאן, אנא הרשה לי לנחם אותך בהישג הספורטיבי הנשגב ביותר אי פעם של בן אנוש:

גבריאלה אנדרסן-שייס

http://mexico.blogalaxia.com/videos/ay+papi+10

הדר 12 בנובמבר 2007

מי שחושב שאפשר לנהל מלחמה בטרור ללא ביצוע פשעי מלחמה הוא או נאיבי או צבוע.אם במלחה התפוצץ חזיז ולא מחבל מתאבד זה לא בשל העדר הרצון אצל ארגוני הטרור הפלשתינים.מישהו עושה את העבודה השחורה שכוללת גם פשעי מלחמה וגם מעשים שהם על גבול פשעי המלחמה.אפשר לארוז מזוודות ןלוותר על המאבק הקיומי ולחיות טהורים ונקיים במקום אחר.
מי שחושב שהאלימות בספורט הישראלי היא רק תוצר של הכיבוש בוחר לעצמו את הדרך הקלה.אנחנו עדיין רחוקים מהאלימות באיטליה או ארגנטינה או הולנד מדינות נטולות בעיות ביטחוניות.
יש לרשת את המגרשים במצלמות שיתנו אפשרות למשטרה להגיב בזמן אמת ובעיקר ירתיעו את האלימים שלא יוכלו להתחמק.

נודניק 12 בנובמבר 2007

אודה – אני מתלבט אם להגיב או לא. אחרי הכל לא ניתן לנצח (או אפילו לנהל) ויכוח כשהצד השני מעלה על נס את "בחורינו הטובים." הרי הדר צודק(ת): "מישהו עושה את העבודה השחורה שכוללת גם פשעי מלחמה וגם מעשים שהם על גבול פשעי המלחמה." והמישהו הזה, הס מלגנותו.
אבל הדר – אם תדקדק(י) בין השיטין תגלי(ה) כי כשבחורינו הטובים מסיימים את השבוע בצבא, או כשמילאו את מכסות הגירוש של העובדים ה'זרים' הם מוצאים את הקטרזיס במגרשי הספורט למינהם.
ואני נוטה להסכים שהאשמה לא נעוצה באינדבידואל. בדיוק זו הסיבה, שכולנו חייבים לצאת נגד האלימות לצורותיה השונות.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

הדר, להזכירך – הטיעון "מלחמה בטרור" יכול להיות גם יופי של תירוץ לטרור מצד פושעי מלחמה ישראלים.

במידה ושכחת, להלן תזכורת: ישראל היא זו שכובשת עם אחר, לא ההפך.

חוץ מזה, איך זה קשור לטמבל שזרק אתמול חזיז במלחה ?

נודניק 12 בנובמבר 2007

אסף הקופ –
הרשה לי לחרוג ממנהגי ולהסכים אתך, הפעם.
דבר אחד – בוא נקרא לנבל בשמו. הוא לא טמבל (זה מקל עמו).
הוא מ ח ב ל.

אסף THE KOP 12 בנובמבר 2007

מצויין – בסוף גם אתה תעלה זבח לג'רארד ותמצא את הגאולה.

וויז 12 בנובמבר 2007

רונן,
קאהיל שחקן נהדר, מספיק מבט על הסטטיסטיקה של אברטון כשהוא משחק וכאשר הוא פצוע. הוא גם העלה את מילוול לגמר נגדכם לפני מספר שנים במו רגליו (בתוספת מאמן נהדר והגרלה נוחה) תהיתי רק אם אתה חושב שהוא חומר ל-4 הגדולות. לטעמי – כן, והוא גם אחד הבודדים שיכול מכל קבוצות הפרמיירליג. אולי מקארתי מבלקבורן, ברבטוב (בכושר של שנה שעברה) ובייל הילד של טוטנהאם שעושה רושם של סופר כישרון (כקיצוני ולא כמגן) הם היחידים הנוספים שאני יכול לחשוב עליהם.

תומר 12 בנובמבר 2007

הדר,אני חושב שישנה אי הבנה של חלק מהציבור הישראלי לאיך פשעי מלחמה משפיעים על החברה.
אני לא חושב שחיסול של מחבל משפיע על מישהו בצורה ש"נודניק" תיאר,אף אחד לא רואה איך מחסלים את יאסין ולמחרת חושב שגם הוא יכול וגם לו מותר(הקצנתי קצת את דבריך נודניק,לצורך המחשה בלבד)אבל כשאני בילית חלק לא קטן משירותי הצבאי במחסומים והתמודדתי עם דברים שלא הוכשרתי להם אז גם אצלי משהו הסתובב בראש וגם אני התנהגתי לפעמים בצורה שלא התאימה לערכים שלי.מדובר בדברים פעוטים אבל בכל זאת התביישתי בהם והתחרטתי עליהם בזמן.לצערי חלק מחבריי לא הרגישו כמוני ולא ידעו מתי לשים את הגבול.הם השפילו והיכו אזרחים(את הדברים האלה גיליתי אחרי השיחרור) וזה הגיע למקרה שבזמן שהוצבנו בעזה מפקד שחיסל מחבל התעלל (לפי דבריו) בגופת מחבל(על זה דווקא התלוננתי אבל לא נעשה דבר בנידון).
בזמן השירות שלי אני נדהמתי לגלות כמה צימאון לדם יש בקרבם של צעירים ישראלים ולכיבוש יש חלק מכריע בכך. קח(י) בחשבון שאותו חייל שהתעמר ב"טרוריסט" שרצה להיכנס ליריחו יכול לפגוש אותך במועדון או בכביש בסיטואציה שתיגרר לאלימות.אילו ערכים שהוקנו לו בצבא ובחברה שלנו יעצרו אותו מלפגוע בך או בקרובים אלייך?

רונן דורפן 12 בנובמבר 2007

וויז – יש עוד כמה שחקנים שהם חומר לארבע הגדולות. לשם הדיון אבחר 11 כאלו:
פרידל,
מיכה ריצ'רדס, בייל, מוקונה, ביינס.
קאהיל, גמסט פדרסן, אלאנו, לנון.
ברבטוב, אואן

גיל 12 בנובמבר 2007

מה עם טים הווארד? לא היה מוקדם מדי לוותר עליו? הוא עושה חייל השנה.

רונן דורפן 12 בנובמבר 2007

גיל. לרוב יש לנו פה דיון. אבל לפעמים מישהו אומר דבר מוטעה לחלוטין. דבר שחסרה בו איזשהי מידה של נכונות. את טים הווארד לא צריך בכלל. הוא לא מתאים. לא שהוא גרוע. הוא פשוט כל כך לא מנצ'סטר יונייטד.

וויז 13 בנובמבר 2007

ריצ'ארדס… נו טוב לפעמים גם אני סובל מסניליות – גם להרכב.
פדרסן, אלאנו ולנון שחקנים נהדרים אבל מאוד לא יציבים. מוקונה כסחן מדי, ביינס – צריך עוד זמן בשביל לקבוע ואואן… שיהיה בריא חודש רצוף לפני שנוכל לחשוב עליו כעל חומר ל-4 הגדולות.

Comments closed