חג המולד (4). פרופורציות הן אובררייטד

מבחינה אחת הפסל של בובי מור בכיכר ליד האיצטדיון באפטון פארק הוא מעניין מאד. כי הוא לא פסל של מור הוא פסל של הצילום המפורסם של מור עם גביע העולם. כלומר אמנות מסורתית יותר (פיסול) מנציחה אמנות מודרנית יותר (צילום עיתונות). אני לא מכיר עוד מקרה כזה.

בדרך למגרש ראיתי את כנסיית בו. הכנסיה הזו מגדירה את הקוקניות. כלומר לא מגדירה אותה מבחינה לשונית. אלא שההגדרה המסורתית של קוקני הוא אדם שממקום מגוריו שומע את פעמוני הכנסייה הזו. כיום משתמשים בקוקני בצורה הרבה יותר נרחבת. "קוקני-רד" הוא אוהד מנצ'סטר יונייטד שחי בלונדון.

לא רחוק מאפטון פארק יש את אחת המסעדות האהובות עלי בלונדון. מסעדה הודית צמחונית לגמרי שיש לה טאלי נהדר. הגעתי לאזור המון שעות לפני המשחק ושמעתי לא מעט אנשים מדברים על הרצח של בנאזיר בוטו. הם חוששים שכל העולם שהשאירו מאחור על סף התמוטטות.

חוץ מזה שחקן של מאדרוול מת, הודו התרסקה במשחק הבוקסינג דיי טסט במלבורן ומנצ'סטר יונייטד נוצחה 2-1 בווסט-האם.

חידון מספר 56 (סיכום שנת 2007)
הגיבור הודאי האחד של ה-16-0

45 Comments

עופר 29 בדצמבר 2007

אז ככה, קודם כל בתור אוהד ארסנל, אני מאד שמח היום. אני באמת בשוק כל פעם מהקבוצה הזו, ואני מאד אוהב את איך שהם משחקים. וזה שמנצ'סטר הפסידו – לא האמנתי שזה יקרה, במיוחד שכתבת שזה משחק קל באמצע השבוע.
רציתי לכתוב על המוות של פיל אודונל, אבל אין כל כך מה לכתוב בגלל שזה כזה עצוב.

והרצח של בוטו והסיפור שסיפרת על האנשים האלה. עולם על סף התמוטטות. קשה להבין בכלל.

אני רוצה לאחל לך רונן ולכל המגיבים והקוראים שנה טובה. מי יתן ויהיה הרבה ספורט (אני עושה YES ביום שני, בדיוק לקראת הפלייאוף של הNFL, ואז אולי גם יהיה לי אינטרנט) אבל העיקר שיהיה יותר רגוע קצת ויותר נעים לכולנו. ורונן, תמשיך לכתוב ותודה.

יואב 29 בדצמבר 2007

אכן פרופורציות.
נ.ב
1-רוני לא שיחק באף אחד מההפסדים השנה.
2-ארסנל שיחקה רע, לפחות כמונו וניצחה ארבע אחת באחד המשחקים ההזויים שראיתי מזה שנים.

לון 29 בדצמבר 2007

רונן, בפוסט מודרניזם יש הרבה דוגמאות לאמנות ש"משחזרת" יצירת אמנות אחרת. זה נכון שיש הרבה צילומים שנעשו בעקבות ציורים, אבל בהחלט גם ציורים או עבודות אמנות אחרות שנעשו בעקבות צילומים או סרטים. לצערי זיכרון השמות שלי לא טוב כשהיה ואני לא מצליח להיזכר בציורים שאני רואה כרגע בראשי.

חוץ מזה, בישראל היה עוד יום שמש מופלא. ולכן לא ראיתי את המשחק. מסתבר שבלונדון השמש לא האירה כמו שצריך….

ואם כבר קוקני, אז זה מזכיר לי את ההרכב "קוקני רבל" והשיר "סבסטיאן".

[חוץ מזה, אני מזכיר לך שאייל וביטר משפרים את מצבו הנפשי של האדם :) ]

רונן דורפן 29 בדצמבר 2007

עופר – תודה. כתבתי על המשחק בסנדרלנד שהיה קל.

יואב – גם רונאלדו לא שיחק בשום הפסד. עד היום. הפנדל יצא החוצה. זה הכל.

לון. אני לא שותה ביטר. השמש והמזג אוויר היו נפלאים…ואם אתה ממליץ על שיר – מה עם לינק?

Glenn Edward Schembechler 29 בדצמבר 2007

באמת שבוע עצוב.
וורהול היה מן הסתם מהראשונים שהנציחו צילום על רקע תמונות (מרלין, גקי קנדי והילדים בהלוייה וכו',
ליכטנשטיין וקומיקס….)
איכשהו בפיסול באמת זה פחות מקובל. אבל יש פה מן הסתם מבינים לא קטנים.

כדאי להסיט תשומת לב מהמפסידים של היום (ולחשוב שליברפול הולכת לנצח מחר…) רציתי להזכיר שמחר יום ספורט מאד מעניין באמריקה פותח פתח לויכוחים זבי דם חדשים שכבר החלו לצוץ פה:
1.. מי היא הקבוצה המושלמת הגדולה ביותר בספורט קבוצתי (אמריקאי) : הדרוג שאני גיבשתי כולל את
א. UCLA של וודן מ 71 עד 73 עם הרצף המדהים.
ב. עד מחר הדולפינס של 72 (שנה מעניינת לספורט המושלם).
ג. ממה שאני ראיתי יאנקיז 98 (בביסבול אין מה לדבר על האפס). אבל יש בעבר קבוצות כנראה לא פחות טובות.

אצלי לפחות הפטריוטס עולים מחר למקום שני ובפברואר אולי לראשון יחד עם UCLA.

חוץ מזה הדילמה הזאת של הקולטס והגיאנטס (וגם הפטריוטס) אם מחר להתאמץ מטריפה אותי. ענייני הפייר פליי תופסים בבלוג הזה נדבך מסויים והייתי שמח לדעת מה דעתכם.

יואב 29 בדצמבר 2007

רונן, כמו שטענת בעבר, רונאלדו נותן לקבוצה , מימד שלא קשור לאיכות הקבוצה ביום נתון.הוא ב"זון" משל עצמו ולא כל כך תלוי ביום נתון זה או אחר. רוני, גורם לקבוצה לשחק יותר טוב. חסרונו(היכולת שלו לפרוץ קדימה,להחזיק כדור, לתת פס לגול,)הורגש בכל מהלך.התבונה שלו, לרדת אחורה ולעזור לקישור שעד הדקה השישים היה בנחיתות מספרית ותחת לחץ בלתי פוסק, הייתה חסרה לי היום.
אך בלי קשר לתוצאה, הצורה בה יונייטד הגיבה ללחץ- מאכזבת.ווסטאהם עבדה קשה וזה הספיק לה.מזמן יונייטד לא הפסידה משחק בו הייתה כל כך פאסיבית ולא דומיננטית.
יש גם ימים כאלה.

ניצן 29 בדצמבר 2007

רונן, אתה עוד יכול להספיק מחר ליום האחרון בו מציגה התערוכה המצוינת בסאות'בנק סנטר: Paintings of the.Modern Life

הנושא של התערוכה הוא ציורים שנעשו על פי צילומים. בהרבה מקרים הציורים מעניקים להם משמעות חדשה, מפתיעה, ומעוררת מחשבה. (אפרופו, דוקא הציורים שמעשו על פי צילומי הספורט נופלים לטעמי מהמקור).

בכל מקרה יש לך טיימינג לא רע- גם בעניין האמנות המסורתית שמתייחסת לאמנות מודרנית, וגם להגיע ללונדון כשמאנ יו בעיר ומפסידה!

http://www.southbankcentre.co.uk/calendar/productions/the-painting-of-modern-life-17492

Glenn Edward Schembechler 29 בדצמבר 2007

אוי איך שכחתי את גיבורי העבר ממונטריול: הקנאדיינס של 1976/7 . מורידים את היאנקיז מקום…

ניצן 29 בדצמבר 2007

קבל קוקני רבל, בשיר עוד יותר מוצלח לדעתי(למעשה זה כמעט לא סביר שללהקה כזו בינונית היה שיר כל כך שמימי)
http://youtube.com/watch?v=sUG4pkPCj0c

רונן דורפן 29 בדצמבר 2007

לגלן. הג'יאנטס צריכים להתאמץ משתי סיבות. ראשית, כמה עשרות אלפי אנשים שרכשו כרטיסים. שנית, מתוך כבוד ליריבה שלהם.

יואב. פסיבי מאד. הבעיה שעד שער השוויון זה נראה כמו ניצחון כל כך קליל – שהם היו חסרי כל שיניים ברגע שספגו את השוויון. מי שמאד מאכזב אותי זה הארגריבס. הוא פשוט לא יכול לשחק בתפקיד של סקולס. סקולס, כשיחזור, צריך לחלק עומס עם אנדרסון. וקאריק והארגריבס להתמודד על התפקיד השני. אחרת הנעת הכדור היא חסרת שיניים לחלוטין. במיוחד אם אין את רוני.

Glenn Edward Schembechler 29 בדצמבר 2007

רונן: אני מסכים. עצם הדיון בשאלה אם הם צריכים להתאמץ מוציא אותי מהכלים.

גע"ס 30 בדצמבר 2007

מתאמצים מתאמצים. ושרק ימשיכו להתאמץ ככה.

גיל 30 בדצמבר 2007

הג'יאנטס לא ינצחו היום, התקווה עוברת לפלייאוף.

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

מה שכן, בבתים מסביב פה יש תגובות שמזכירות לי את השכונה שלי בת"א בימי ה'. אפילו במשחקים של מישיגן לא חשתי בכאלו אמוציות.

גע"ס 30 בדצמבר 2007

גיל, גיל, למה אתה כזה פאסימי? כבר קרו נסים גדולים מזה, ופה זה אפילו לא ייחשב ממש נס.

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

גיל אני יודע שזה יעלה לך בדמים אבל קצת פרגון למישיגן-טום? אם מחר הרדסקינס עולים יש לנו שני QB נציגים בפלייאוף…

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

גע"ס: הייתכן ואת קמע המזל של מנינג?

גע"ס 30 בדצמבר 2007

שום מזל. מנינג ואני פשוט רוצים יותר.

ואפרופו רוצים יותר, זה נדמה לי או שגילויי השמחה של הג'איינטס על כל רבע מהלך מוצלח הם הרבה יותר גדולים מהמקובל?

גיל 30 בדצמבר 2007

גברת, אני מנסה לנחס אותם וזה לא ממש הולך.

גלן, אני דווקא מחבב את טום בריידי וקצת מצטער בשבילו שהוא משחק בשביל השטן.

גיל 30 בדצמבר 2007

ואגב, בלי שום קשר יצא ספר עב כרס שסוקר את ההיסטוריה של הכדורגל. הוא נקרא:

The Ball Is Round: A Global History of Football

מישהו שמע? מכיר? כמעט 1000 עמודים. נכתב על ידי David Goldblatt.

גע"ס 30 בדצמבר 2007

גיל, זה הזמן להגיד שוב שהפטריוטס הולכים לנצח.

גיל 30 בדצמבר 2007

אנחה, מה לעשות? תמיד מגיעה נקודת השבירה מולם. אבל דווקא אני שמח על ה16-0. יהיה עליהם יותר לחץ לקראת הפלייאוף ו20 בינואר הולך להיות אחד הימים הכי גדולים בספורט בעשור האחרון.

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

בוא נחלל קודש: בריידי-מוס משכיח תוך שנה את מונטנה-רייס…
אני לוקח את דברי- כבר עכשיו הפטריוטס הם ה UCLA של הNFL. עוד חודשיים הם יעברו אותם.

יוסי מזרחי 30 בדצמבר 2007

צריך להפסיק עם עצימת העיניים.ההפסד לווסטהאם,היה מביש מכל בחינה שהיא.המהפך היה באויר גם לפני החמצת הפנדל.
מותר להחמיץ גם פנדלים,וגם במשחק עצמו.השאלה היא איך.
זה היה מביש,על המגרש ויותר מכך .באופן ניהולו השחצני מהספסל,כאילו אין מי שיכול לפגוע בנו (ספורטיבית) .שחצנות וזילזול כאלה, מכתימים את כל שאר ההישגים .

גיל 30 בדצמבר 2007

גלן, למה לעצור שם? בריידי הספורטאי הכי גדול אי פעם והוא פופולארי כמעט כמו ישו..

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

גיל: ככה זה איתי. דמגוגיה פוסט-משחקית. בכל מקרה זאת שנה מדהימה בשבילם, בודאי בקטגוריה של הצמד ההוא. לא נרגעתי עוד מהוידאו נגד הגטס אבל זה לא משנה עכשיו.
לגבי הפטריוטס:יש דרך להמעיט בהישג שלהם? אני לא מכיר כזאת.

עופר 30 בדצמבר 2007

גיל, תודה על הטיפ של הספר – האמת שהוא הוזכר על ידי כותב הבלוג לפני אי אילו חודשים ואף קניתי אותו :). אבל זה טוב שהזכרת כי הוא המלצה טובה לכולם.
והאם הפטריוטס הקבוצה הכי גדולה אי פעם – אני לא יודע. אבל לראות את רנדי מוס עושה חסימות – כל השיאים שהם שברו, וכמובן ה16-0, בהחלט גורמים לי לחשוב שהם אחת מהשלוש הכי גדולות אי פעם (בליגות מקצועניות בארה"ב), יחד עם (לדעתי) הבולס של ה72 ניצחונות ואולי הפורטי ניינרס בזמנו.
הסיבה שאני לא שם את היאנקיז, זה בגלל הכוכביות :).

עופר 30 בדצמבר 2007

אה ורונן, קבל את התנצלותי, אכן התבלבלתי במה שכתבתי שם בקשר למשחק הקל מול ווסטהאם.

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

עופר:אכן זה מבאס אבל אתה צודק לגבי הכוכביות. נח לי לראות בזה כעניין קבוצתי ולוא רק בגלל זה שקלמנס עבר רק שנה אח"כ, אבל אסור שנוחות
תפגע בשיפוט לחומרה.
strikeout!
השנה הראשונה שראיתי הוקי היתה זאת של מונטריאול אז אני משוחד (אפילו כאוהד Red Wings אדוק ששונא את הקויבקים המעצבנים האלו…)

יונתן 30 בדצמבר 2007

העובדה שיונייטד לא מסוגלת לשלוט ולהכתיב את רצונה במגרש באופן ברור נגד קבוצה כווסטהאם אמורה להדאיג את אוהדיה.העובדה ששחקן בינוני להחריד כדארן פלטשר משחק בהרכב הראשון של יונייטד אמורה להטריד את אוהדי יונייטד.העבדה שיונייטד חסרה חלוץ (לואיס סאהה כבר לא מתאים לרמות שאליהן יונייטד שואפת,לבטח כשחקן הרכב ראשון) ופרגי טוען שאין לו כוונה לבצע כל מהלך בינואר אמורה לאכזב את אוהדי יונייטד.והעובדה שארסנל פשוט קבוצה טובה יותר מיונייטד אמורה לתסכל את אוהדי יונייטד בעיקר משום שאפשר היה לצפות שהרכב השחקנים שמצוי היום ביונייטד ישחק לפחות בשתי רמות מעל הרמה הממוצעת שבה הוא משחק.מרתק לחשוב מה ונגר,מאמן על אמיתי,היה מוציא מרוני,רונאלדו,טבז,גיגס ואנדרסון.לבטח יותר מפרגי.

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

רגע: נדמה לי שגם אנדי פטיט ("HGH לא סטרואידים") היה ביאנקיז של 98. משהו זוכר?
אבוי.

גיל 30 בדצמבר 2007

קל להיסחף בלהט הרגע ואין ספק שהפטריוטס קבוצה גדולה. אבל קודם כל, הם עדיין לא לקחו אליפות וגם היום אפשר היה לראות שהם פגיעים. דבר שני, אני לא מתרשם יתר על המידה מרצפים בקביעת החשיבות ההיסטורית של קבוצות. על פי ההיגיון הזה קרל ריפקין הוא שחקן הבייסבול הכי טוב אי פעם.

אבל ברצינות, אם תסתכל בכל ענפי הספורט תראה שיש היחלשות כללית של הליגות והגדלת פערים בין קבוצות עילית לקבוצות האחרות. האם למשל הקאבויוס שנתנו את העונה הסדירה הכי טובה שלהם עומדים באיזו השוואה לקבוצות הגדולות שהיו להן? תסתכל על הסלטיקס. יש להם את פתיחת העונה הכי טובה בתולדות הקבוצות והשוואות שלהם לבירד ושות' מגוחכות. הפאטס הם קבוצה היסטורית בזה שהייתה להם הזדמנות והן לקחו אותה בשתי הידיים. מה שכן, חייבים לשבח את הג'יאנטס שנתנו כל מה שיש להם למרות סכנת הפציעות. לצערנו, קבוצות לא משחקות בשיא כוחן בשבוע האחרון ויכולות להיות לזה השלכות על הפלייאוף.

אור 30 בדצמבר 2007

ולנושא הרציני.
יש שמועות שריאל מעוניינת ברונאלדו, אז ככה נגמר העתיד הקרוב של מנצסטר?

הצופה 30 בדצמבר 2007

מי שהוא יודע למה רוני לא שיחק? פציעה? או החלטה טקטית מטומטמת של פרגזון?
אני רוצה לדבר על רונאלדו…יש לי הרגשה שהשנה רונאלדו עסוק יותר בסטטיסטיקה האישית שלו (מלך שערים…)ופחות ברוח הקבוצתית. אין ספק שהבחור כבר פוזל למעבר שלו לספרד ולא ממש משנה לו מנצ'סטר יוניטד הקבוצה.
היה ממש עצוב ליראות את מנצ'סטר אתמול משום שהיה ברור כבר אחרי חמש דקות שמנצ'סטר יפסידו נקודות היום.
כבר כתבתי פה באחד הטורים הקודמים של רונן שמנצ'סטר השנה תסיים שנייה ואולי אפילו פחות מזה.
הסיבה העיקרית היא לא חוסר בכישרון, אלא הרוח הקבצתית והרצון להצליח כקבוצה (בניגוד גמור לארסנל של השנה, אגב זוהי הסיבה העיקרית למה הנרי לא בארסל השנה…).
רונאלדו, הוא שחק עם כישרון ענק שמתאים מאוד לליגה האנגלית, כוח, מהירות, משחק ראש מושלם ושליטה מלאה בשתי הרגלים, אבל רונאלדו אין את "הרוח האנגלית" ואין לו את האופי "האנגלי" של לתת ולהילחם בכול מחיר. רוני, סקול, רוי קיין וכמובן דויד בקהאם לכולם יש את "הרוח האנגלית", את הרצון לנצח בכל מחיר.
האופי של רונאלדו הוא מאוד בעייתי וכאשר הוא נהיה יותר מדי דומיננטי אז, במשוואת הרווח והפסד אני לא יודע אם הקובוצה מרווחיה או מפסידה.
שנה, מנצ'סטר יותר מידי תלוייה ברונאלדו ולדעתי האישית בטווח הארוך זה לא לטובת מנצ'סטר. פול סקול חסר למנצ'סטר כמו שדויד בן גוריון חסר למדינת ישראל…

אביעד 30 בדצמבר 2007

יונתן, כמה פעמים ונגר זכה באליפויות "בק טו בק"?
כמה פעמים ונגר התמודד עם שחקנים שנחשבים "בעייתיים" או שנקלעו למצב בעייתי בחיים/קריירה והוציא מהם את המיטב?
אתה יודע מה ונגר היה עושה עם רוני ורונאלדו? זורק אותם מהקבוצה בגלל בעיות משמעת ואנוכיות.
בעיני ונגר מאמן נהדר, טקטיקן גדול וכל מי שאוהב כדורגל יפה חייב לפחות לחבב את וונגר.
אבל וונגר לעולם לא יהיה מאמן על כמו פרגוסון. כי וונגר לא יודע להתמודד עם שינוי במצב (עד שיוכיח אחרת). הוא יודע להתמודד עם שחקנים קבוצתיים, רעבים להצלחה וממושמעים. כשאחד המרכיבים אובד, הוא נתקע. לכן עד עכשיו, אחרי כל אליפות של ארסנל, וונגר לא הצליח להוציא משחקניו מירוץ נוסף, לא הצליח לדרבן אותם. לכן סול קמבל, בלם וותיק אך לא זקן (סה"כ בן 32 לדעתי)שבעיניי עדיף על טורה ומשתווה לגאלאס, לא בקבוצה (מישהו זוכר את הקלטת שה"סאן" חשף לגבי 2 שחקני נבחרת אנגליה ביחד במיטה? השמועה הייתה שקמבל אחד מהם ונכון או לא, עצם השמועה פגעה בו קשה).
מעניין מה וונגר היה מוציא מקאנטונה, קין, פרדיננד. אני מוכן להתערב שהוא לא היה מתמודד בכלל. מעניין איך וונגר היה מתמודד עם בקהאם של 1998/99 ורונאלדו של שנה שעברה, שחזרו אחרי המונדיאל כמטרות מטווח של התקשורת ודעת הקהל.
הערך של פלטשר ליונייטד גדול מכפי שאתה יכול לשער – הוא שחקן בית אמיתי שמוגבל ככל שיהיה יתאבד על המגרש עבור המועדון, זה משהו שנותן לקבוצה ערך מוסף שוונגר לא מעריך לחלוטין.

שחמוביץ' 30 בדצמבר 2007

אך איזה בוקר מצויין!
אז אני מבין שאני לא היחידי שראהה את המשחק ההיסטורי של הפטריוטס.
אבל בואו נתחיל עם היונייטד:
תראו, מותר לשחקנים לתפוס ימים חלשים כמו שתפס טבז, או יש אף יומרו רונאלדו. מותר להחמיץ פנדלים, שכנראה היה הורג את המשחק. הכל טוב ויפה. גם מותר להפסיד. במשחק הזה פרגסון, כאילו דווקא, בא לכולם ואמר: תראו איזה ספסל עמוק יש לי, איזה רוטציה!
לתת לרוני מנוחה או לא, זה גם דיון למקום אחר. אבל אתמול, פעם ראשונה העונה, ליונייטד פשוט הגיעה להפסיד.
השחצנות של פרגי בעובדה שעלה עם הארגריבס ופלטשר בכישור, ועם המנוחה שנתן לרוני, לדעתי היתה מוגזמת. אנדרסון לא שיחק ביום רביעי ולא היתה שום סיבה לא לעלות אותו בהרכב. הקישור המאוד בינוני של ווסטהאם שלט ביד רמה במשחק מול שני קשרים שפשוט לא מסוגלים לייצר כלום. מתחיל להסתמן מצב שאנדרסון הוא למעשה הקשר הייצרתי הייחידי שלנו. הארגריבס כבר מספר משחקים( שהוא משחק…) לא מוצא את מקומו, קאריק מאז הפציעה, מאוד מגומגם, ופלאטשר…. מה כבר יש להגיד. הבחור מתאים, כמו אושיי, להיות פקק במקרים של אין ברירה.
לדעתי סאהה עוד יכול לתרום המון למועדון, אבל לא לבד. בערב שרוני יושב בבית, טבז לא פוגע, ווסטהם פתאום משווה ואף עולה ליתרון, לפרגסון אין שחקן על הספסל שיבוא וישנה את המשחק, כמו שסאהה עושה כשהוא עולה מהספסל. היונייטד חייבת שחקן חוד נוסף למקרים כמו אלו. לא ברור לי גם למה פארק לא ישב על הספסל אחרי יכולת לא רעה שהציג ביום רביעי.
בכל אופן כלום לא קרה, אף אחד לא בורח לנו ובעזרת השם (והסיטיזנז) ליברפול תחטוף בראש היום.
צריך להיות לנו סיבוב שני יותר קל מבחינת משחקי בית (רק צלסי וטוטנהם בחוץ).
ועכשיו לניו-אינגלנד:
אך איזה עונג! איזה יופי של קבוצה! למרות שליטה מוחלטת במשחק, מאנינג (E) וחבורתו הובילו רוב דקות המשחק, אבל איזה שחקן בריידי! איזה אומץ צריך להיות לקבוצה לחזור על אותו מהלך פעמיים עם מסירה ל 50 יארד! אני לא חושב שהרמה בליגה ירדה. נכון, ייתכן ובבית אחר הפטיוטס לא היו מסיימים עונה כזו אבל עדיין. מדהים.
מי ייקח אליפות? מנצחת גמר ה AFC.

גיל 30 בדצמבר 2007

לשחמוביץ, זה לא עניין של אומץ. הכיסוי על מוס היה חלש כל המשחק ולכן זריקה אליו אינה בסיכון גבוה להיחטף. הג'יאנטס שיחקו טוב שלושה רבעים והיו טובים מהפטריוטס, אבל ברגע האמת כמו שקרה להרבה קבוצות נגד הפאטס הם קרסו.

יואב 30 בדצמבר 2007

קאריק ורוני לא שיחקו כי הם חולים. וירוס. שום שחצנות ושום נעליים.
יהונתן, אלכס לא עונה על הקריטריונים של "מאמן על אמיתי"?ארסנל נראתה מחוסלת פיזית ומנטלית אתמול. אבל זה הכדורגל. פנדל פה, טעות שם, ומיד נבנות תאוריות.לגבי ההיסטוריה שלהם, איתור כישרונות, תארים, התנהלות מול כוכבים, סגנון משחק,זה נתון לשיפוטו וטעמו של כל אחד.
דווקא רונאלדו, הרבה יותר קבוצתי השנה. יותר רגוע כלפי עצמו, בטוח ביכולתו ויותר קבוצתי. אין לזה שום קשר עם השערים שנכנסים והסטטיסטיקה המשתפרת.

martzianno 30 בדצמבר 2007

רונן – דוגמה אחת לפסל שנעשה בעקבות צילום (בנושא שאם זכרוני אינו מטעני, גם התייחסת אליו בעבר בבלוג) הוא החיילים האמריקאים מרימים את הדגל באיוו-ג'ימה. איזה רגע היה מכונן יותר לאיזו אומה? קשה לדעת… (אבל נראה לי שהבריטים מנצחים פה…).

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 30 בדצמבר 2007

ליונייטד הגיע להפסיד. הרבה יותר משהגיע לווסט-האם לנצח.
משחק עצלני כל כך לא ראיתי כבר הרבה זמן. ויתור מוחלט על השליטה בשדה והכתבת הקצב. מין "הם בחיים לא יבקיעו ואנחנו כבר נביא להם במתפרצת עוד אחד או שניים".
בכלל, נראה שהמטרה של השחקנים היתה "בואו נעביר את המשחק הזה עם מקסימום מנוחה כי יש לנו עונה מה זה קשה".

כולם היו חלשים, ופרגי טעה לחלוטין בחילופים שלו (גיגס למשל היה צריך לרדת כבר במחצית).

יונתן (האחר) 30 בדצמבר 2007

רק לשם הבהרה, כמי שכתב כאן בעבר — ולעיתים בצורה שיכולה להיחשב (לפחות נחשבה ע"י חלק מהמשתתפים) לאנטי-יונייטד — התגובה מעל החתומה ע"י יונתן היא של יונתן אחר.

אני בהחלט חושב שונגר מאמן גדול, אולי אפילו גדול מפרגסון. אבל אני לא חושב שפרגסון אינו "מאמן אמיתי". וכאוהד ארסנל אני ממש לא משוכנע שאוהדי יונייטד צריכים לדאוג….

Glenn Edward Schembechler 30 בדצמבר 2007

גיל:נדמה ל שהייתי מקבל את התזה אם כל כמה שנים היה לנו 16:0 אבל עד אז עניין הרמה לא נראה לי מהותי. אני גם רואה שדווקא הרבה פרשנים ומאמנים (כמו פישר מהטיטאנס שגם היה על הקוים בברס של 85) טוענים שהיום לא להפסיד כל העונה זאת משימה יותר קשה מלפני חצי דור עקב שכלול ההכנה לפני משחק…

uRv 30 בדצמבר 2007

…יש גם פסל נהדר שפוסל על פי ציור מדהים לא םחות – כיכר רמברנט באמסטרדאם – פסל של ציור של רמברנט…
חוץ מזה, איך הפוסט הזה התמוסס לדיון על כדורגל, האם לא היה צריך לעסוק בפרופורציות???? או שהן אובררייטד?

איציק הופמן 30 בדצמבר 2007

פסל מפורסם המנציח תצלום מפורסם לא פחות הוא הפסל להנצחת קרב איוו ג'ימה, המבוססת על צילום של ג'ו רוזנטל:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94:US_Marine_Corps_War_Memorial_%28Iwo_Jima_Monument%29_near_Washington_DC.jpg

אלי 30 בדצמבר 2007

והיה גם פסל בעקבות סרט – הפסל של 'רוקי' על המדרגות בפילדלפיה

Comments closed