בהליכה

1. כפי שהובהר פה כמה שעות לפני הפתיחה. פירקנו אותם. בדרכנו.

2. הפכנו סופית לקבוצה מודרנית. יש לנו תואר בפנדלים. שהחיינו.

3. כשהיה נראה שנפסיד באיזשהו מקום שמחתי שעל רונאלדו נגזר להיות המחטיא. כי מה עוד אפשר לבקש ממנו אחרי העונה הזו?

4. ג'ון טרי הוא כדורגלן מיתולוגי. מסוג השחקנים שגדלנו עליהם.

5. אדווין ואן דר סאר. הוא הוכיח.

מבזק מיוחד (שלוש שעות לפתיחה)
מחשבות ביום שאחרי

87 Comments

Glen 22 במאי 2008

Congratulations

דותן 22 במאי 2008

אוי – איזה ספורט אכזרי – אין ספק אלוהים הוא גוי.

Glen 22 במאי 2008

Actually until the last shot I wanted to say that Van Der Saar is a poor penalty keeper because he was really poor in his movements and decisions. But then you know

הסוכן של ג'ון אולדרידג' 22 במאי 2008

כנציגי מנצ'סטר יונייטד בישראל – תודה על הכל. הסיוט האברמי הסתיים.

ועכשיו אפשר לשנוא את יונייטד כמו שצריך מחדש

Yair 22 במאי 2008

וואו, אני שונא פנדלים, זה סבל, אין לי מילה אחרת, פשוט סיוט.
אבל מספיק להיות שלילי, קצת צר לי על ג'ון טרי, אני לא מחבב אותו, אבל עצוב לראות שחקן בוכה ככה, ולדעת שיש לו כל סיבה לבכות, לא משנה כמה אתה לא סובל אותו.

דוד מירושלים 22 במאי 2008

ברכותי הרבות מעיר הקודש.

tksr 22 במאי 2008

הקבוצה הפחות טובה ניצחה.
הקבוצה הפחות טובה זוכה פעם נוספת בגביע האלופות לאחר תצוגת כדורגל לא משכנעת.
מי יזכור ? מי שזוכר את היכולת החלשה ב-99 יזכור את היכולת הבינונית ב-08.
הקבוצה הפחות טובה חייבת לבנות מרכז קישור חדש ואיכותי כי קשה היה להאמין שמרכז קישור כה דל משרת את הקבוצה "הכי טובה בעולם".
רונן עדיין חושב שהקבוצה הפחות טובה זקוקה רק לחלוץ לקראת העונה הבאה ?
מעט מדי שחקנים הופיעו היום למשחק בקבוצה הפחות טובה.
קרדיט גדול למאמן הקבוצה היותר טובה.

Yair 22 במאי 2008

וכמובן, משדר ליגת האלופות של ערוץ 2 או בשמו השני "יאללה אברם" ממשיך בשלו, במקום לראות תמונות ממוסקבה, 10 דקות פרסומות, וכשחוזרים? "צ'לסי השאירה את חותמה על אירופה היום" אף אחד לא טורח לדבר על אלופת אירופה החדשה.

כל הכבוד אברם, הרסת לי גם את זה.

גיל 22 במאי 2008

האמת היא שאחרי הקורות והמשקופים של צ'לסי היה לי דז'ה וו לגמר ב99. שהחיינו!

סופרפלי 22 במאי 2008

משחק מצוין של מנצ'סטר במחצית הראשונה,ושל צ'לסי בשנייה, בעיטות עונשין מאכזבות ועצובות, הגרון שלי הלך ובכל זאת הפסדנו.

אסף 22 במאי 2008

שני כדורים לקורה, שני פנדלים שלא נשרקו, וקפטן שמחטיא פנדל.
לזה הוא קורא תחת?
לפחות ניצלנו מחגיגת פטריוטיות מבחילה שהיתה תוקפת את העיתונות בארץ אם אברם ( לא צ'לסי ) היה זוכה.
השידור של ערוץ 2 מזעזע בחוסר הרגישות: ברגע הכי מרגש, גרנט מנחם את טרי הבוכה – הם עוברים לפרסומות. השאיר אותי עם טעם רע.
וברכות לזוכים.

סופרפלי 22 במאי 2008

ושאלה, מה כל כך מבחיל בפטריוטיות?

דוד מירושלים 22 במאי 2008

סופרפלי, איך פטריוטיות קשורה לאברם גרנט?

Yair 22 במאי 2008

ערוץ 2 הלאים סופית את ליגת האלופות, שום מילה על יונייטד, אפילו לא ניסיון לנתח את המשחק מעבר ל"הגיע לאברם" כלום.

תומר 22 במאי 2008

ברכותי,יחסית למשחקי גמר בעבר זה היה גמר ברמה טובה מאוד.קצב טוב והזדמנויות טובות בשני הצדדים.צ'לסי במחצית השניה הייתה דומיננטית יותר אבל אברם למד שגם בתחת לפרגוסון יש כמה דברים ללמד אותו.
סופר פלי,זו לא פטריוטיות.אבל בוא ניתן לאוהדי יונייטד לחגוג מבלי להיכנס לזה,אני חושב שכולנו צריכים קצת חופש מזה.

אסף 22 במאי 2008

סופרפלי, הפטריוטיות לכשעצמה לא מבחילה ואף מבורכת.
ההתייחסות להישג האישי ( לו היה ) של אברם גרנט כהישג לאומי פטריוטי, והצבתו כסיפור הגדול של הערב – במקום המשחק והאלופה – היא המבחילה.
אבל זה בעצם מה שאנחנו עושים עכשיו, לא?

ויכסלפיש 22 במאי 2008

מעניין ששוב הקפטן, גארי נוויל, לא הניף את הגביע, כמו הפעמיים הקודמות. ואן דר סאר התחיל לנצח בפנדלים עם הולנד נגד שבדיה ברבע גמר יורו 2004 אחרי הפסדים עם אייאקס בגמר 96' הולנד ביורו 96' מונדיאל 98' ויורו 2000.

עונת המלפפונים והשמועות החלה הלילה רשמית. מי יתרגם ראשון מ"הסאן", "דיילי סטאר" ושאר הזבל? מילות מפתח: "עשוי" ו"דיווח", ושוב ברכות למנצ'סטר יונייטד

סופרפלי 22 במאי 2008

לא אמרתי שלרצות שצ'לסי תנצח קשור בפטריוטיות, רק תהיתי על הקישור הכמעט אגבי של אסף בין המילה "פטריוטיות" למילה "מבחילה".

ולגבי אוהדי יונייטד, הם יחגגו בכל מקרה, נראה לי, ובכל זאת אניח להם.

רג17 22 במאי 2008

יש שמחים מאיתנו?

אולי זו האופוריה ואולי זה אמיתי אבל לא נראה לי שיש יום בו הייתי כ"כ שמח וגאה על היותי אוהד מנצ'סטר יונייטד.

דאבל!

סופרפלי 22 במאי 2008

אסף, מקבל את תשובתך, למרות שגם ההלאמה המוזרה הזו לא מבחילה אותי, ולהיפך, מרתקת אותי מאוד, ואין כאן מקום לפרט.

ועכשיו אניח לעניין, בפוסט מכובד זה, לפחות.

טומי 22 במאי 2008

שידור ביזיון. כל רגע הוא הגיע לשיא עליבות חדש.

עוז 22 במאי 2008

יונייטד ניצחה בזכות המסורת. למרות שכדורגל תלוי לעתים בשפיץ של הנעל, גם הרבה כסף וכישרון לא מנצחים מסורת בלי סיבה מאוד טובה וכשטרי ניגש לבעוט את הפנדל שלו הוא לא הרגיש את הכוח המשכר של המסורת מאחוריו. שחקן ליברפול לא היה מחמיץ בעיטה כזו לעולם. אפילו אם הדשא רטוב.
לגבי כריסטיאנו, הטבע שם לו לעתים קווים אדומים, נקווה שילמד את הלקח.

אביאל 22 במאי 2008

לכל הצבועים והקנאים :) זה לא חשוב לי גם הם התחלתם לאהוד את מנצ'סטר גם שהייתם ילדים בני יום, ואני אוהד צ'לסי בשלוש שנים האחרונות (בעיקר בגלל מוריניו) – כל אחד ואחד ואני מדגיש ואחד כאן יודע עמוק בלב (ומי שלא יעצום לרגע את העיינים ויחשוב על זה) שגם היום וגם ב99 (והגמר ההוא הוא הסיבה שאני שונא את יונייטד) פשוט גנבתם את הגביע, לא הגיע לכם, אתם יודעים כולכם שצ'לסי היא האלופה האמיתית כאן וכל אחד שראה את המשחק (ולא משנה את מי הוא אהד), צ'לסי פשוט אנסה את מנצ'סטר ב90 הדקות האחרונות (מתוך 120 ללא מבינים), בזמן שכל קבוצה אחרת היתה מתפרקת.

ובקשר לאברם, אני לא רואה כשלון ב:גמר גביע הליגה, רבע גמר גביע, 2 נק' הפרש בליגה והפסד בפנדלים, בעצם אם זה היה קורה לפרגסון לא היו מפסיקים להלל אותו גם על זה, יונייטד תיפול עונה הבאה, הנצחון הזה הוא שלב במעבר של רונאלדו לריאל (וגם אתם יודעים את זה), בקיצור נתראה בעונה הבאה עם חלוצים נורמלים בצ'לסי (הדבר היחיד ששנאתי בהתנהלות של גרנט זה דרוגבה שהיה צריך להיות מסופסל כל העונה עם ההתנהגות הזאת), כדורגל כמו שצ'לסי הציגה במעמד כזה רק בודדות הקבוצות שעשו את זה, כל הכבוד לאברם ולשחקים ובאמת חבל לי על טרי…

אדם 22 במאי 2008

אישית אני מעדיף כמעט תמיד אלופות אירופה שהגיעו למפעל בשל היותן אלופות, ועל כך ברכות ליונייטד. כמו כן אני שמח בשביל ריאן גיגס שמאז ומתמיד היה חביב עלי, ואין ראוי ממנו ביום שבירת השיא של צ'רלטון לחגוג זכיה בגביע אירופה לאלופות. וידיץ' ופרדיננד היו מעולים ביונייטד, והרבה תודות להם השליטה הכמעט מוחלטת של צ'לסי בקצב המשחק, בראשות למפארד, באלאק, מקללה וקול, לא התבטאה בריבוי מצבים מול השער.
ליבי ליבי לג'ון טרי, לפחות הוא שימר במשהו את הצביון האנגלי של מועדון צ'לסי…לעומת זאת אין ראוי מאנלקה להיות זה שיחטיא את הפנדל שהפסיד לצ'לסי את התואר. שחקן עצלן, אנוכי ומגעיל, והדבר התבטא מרגע כניסתו למשחק ע"ח קול, כשאגף שמאל של יונייטד נעור לפתע לחיים בשל עצלנותו וחוסר הנכונות שלו לבצע פעולות הגנתיות בסיסיות.
מדהים אותי כל פעם מחדש כמה אנשים כמו רמי וויץ ושגיא כהן שרואים כדורגל שנים, מצליחים לא להבין כלום בענף. ג'וליאנו בלטי נכנס עמוק בתוספת הזמן של ההארכה, שניות לפני הפנדלים, והם מדברים על חילוף שנועד להעביר זמן.

Yair 22 במאי 2008

אגב ג'ון טרי, כמו שאמרתי אני די מרחם עליו, אבל זה מה שקורה כשאתה מתעסק עם ההיסטוריה, בתסריט היה כתוב שראיין גיגס נכנס ובמשחק שבו הוא שובר את השיא של צ'ארלטון הוא מעניק ליונייטד שער נצחון בהארכה ואת ליגת האלופות, ג'ון טרי התערב והסית את הכדור החוצה, ג'ון טרי נענש.

legal alien 22 במאי 2008

יש

עופר 22 במאי 2008

מזל טוב למאן יו. ההחמצה של טרי, אחד הרגעים הכי מרגשים העונה. נהניתי מהמשחק חבל על הזמן.

legal alien 22 במאי 2008

יש !!!!! ופעם נוספת – יש !!!
ריאן גיגס בייבי

שחמוביץ' 22 במאי 2008

יש!!!!
יש!!!!!!!!!!!!!!
אביאל, תכתוב את הכתובת שלך, אני אשלך לך ממחטות.

לגבי המשחק, מחצית ראשונה היתה צריכה להסתיים עם 2-3 חתיכות בשער של צ'ך ובמקום זה ירדנו עם תיקו 1-1.
חצי שני, נראה היה כאילו פרגי קפא על השמרים. אסיין עבר לשחק בקישור ולמעשה יצר שליטה מוחלטת במרכז עם 4 קשרים. הדבר המינימלי היה לרענן את הקישור או אף להוציא חלוץ אחד ולהכניס קשר נוסף. יונייטד לא הצליחה להחזיק בכדור וכתוצאה מזה, מספר ההזדמנויות של צלסקי הלך וגדל. חוסר המחץ שמלווה אותה כל העונה, שוב בא ליידי ביטוי וללא בעיטה נפלאה של דרוגבה, שפגע בקורה, הם לא התקרבו אפילו לסיכון ממשי.
פרגי המשיך בשלו בהארכה, ונראה כאילו השליטה חוזרת ליונייטד, למרות המשקוף של לאמפרד. ההחמצה של גיגסי, הורידה לי כמה שנות חיים.
ואז בפנדלים… אוי הפנדלים!!
"כמה טוב שבאתה הביתה, כמו טוב לראות אותך שוב…"
Glory Glory Man United!
ושימותו הקנאים.

ר. (מהמיסיסיפי) 22 במאי 2008

ועם זאת, הרגשתי כמו ילד, כמו ילד…

גלורי, גלורי.
מאן יונייטד.

לון 22 במאי 2008

עלי מוהר חסר לי. מאוד. רונן, תודה על התזכורת.

לולא המחצית הראשונה יש סיכוי שהייתי חושב שאנחנו בשנת 2003 ומילאן זכתה בפנדלים נגד יובנטוס.

צ'לסי קשים כספחת. בלי מוריניו, בפעם הראשונה בגמר אלופות שלהם, חוזרים מפיגור, קורה ומשקוף, פנדל אחד מהזכייה. כל הכבוד.

ג'ון טרי גיבור מיתולוגי טרגי. הקטור הטרויאני. עם כל השמחה על יונייטד, ממש כאב לי לראות אותו. איש שמעורר אצלי הערכה עצומה. לא רק שחקן אדיר, אלא גם אישיות עצומה.

מנצ'סטר יונייטד היא קבוצה מיתולוגית. היא זכתה 50 שנה אחרי אסון מינכן, 40 שנה אחרי הזכייה הראשונה שלה שהיתה גם הזכייה הראשונה של קבוצה אנגלית, בגמר הראשון בין שתי אנגליות. ראיין גיגס זוכה שוב ביום שהוא שובר את שיאו של בובי צ'רלטון, מניצולי מינכן, וצ'רלטון מוביל את הקבוצה לקבלת הגביע.

אני מתעב פנדלים. ניצחון בבעיטות הכרעה תמיד מוכתם בעיניי. בספרי ההיסטוריה זו זכייה לכל דבר, אצלי בלב זה אחרת.

עונה שהתחילה בניצחון בבעיטות הכרעה נגד צ'לסי במגן הקהילה בזכות ואן דר סאר מסתיימת בדיוק באותו אופן.

שלל הפרשנים בערוץ 2 היוו בושה וחרפה למקצוע. מצטער, אין מקום להנחות. לפי אותם פרשנים, "הקבוצה של אברם" שיחקה נגד קבוצה לא ברורה, צ'לסי היחידה שהגיע למצבים וכלל לא ברור איך היא הפסידה. מעולם לא היתה מחצית ראשונה אצל הדוברים של אברם, גיגס מעולם לא בעט משבעה מטרים וטרי הציל בשנייה האחרונה, צ'לסי (שמלבד הגול והקורה לא הגיעה למצב ברחבת היונייטד) הגיעה להמון מצבים. כשרון קופמן אמר משהו כמו "הרי התכנסנו כאן בגלל אברם" נשברתי ועברתי לערוץ הטורקי.
כדי שליגת האלופות תשוב מהלבנטיניות העלובה לאירופה אני מקווה שאברהם גרנט (הידוע בכינויו אברם) יעזוב.

גיל 22 במאי 2008

שתי הערות נוספות: הגמר היום מדגים למה שווה לשקול משחק חוזר במקרה של תיקו. למי בדיוק היה מפריע אם היו משחקים עוד משחק באותו מקום לאחר 3-4 ימים? הכרעה בפנדלים מיותרת בגמרים לדעתי.

דבר שני זה המגרש. לא רק התנאים שנראו זוועה וגרמו לפציעות של השחקנים אלא גם הקהל ישב במרחק קילומטר מהמגרש. זה מיושן ולא מכובד לגמר. מצד שני, כנראה בגלל הגמר הכל אנגלי ירד גשם חלקים מרכזיים מהמשחק.

Yair 22 במאי 2008

לון, עכשיו שאני קורא את דבריך וחושב על זה שוב, אני חושב שלא היה אפילו תקציר של המשחק לאחר הסיום, זה ממש כמו הבריון השכונתי שהפסיד במשחק אז הוא לוקח את הכדור שלו וסוגר את השידור.

עופר 22 במאי 2008

לון, אני אגיד לך מתי הבנתי שהמעבר לערוץ 2 גרם לפרשנים להיות גרועים אוטומטית: זה היה כשאיציק זוהר הסביר על היתרון העצום שיש לעוזר המאמן של גרנט על זה של פרגוסון. כמובן שהוא לא הזכיר שמות, חלילה וחס לבלבל את הצופה הערוץשתיימי עם שמות מסובכים כמו האנק טן קאטה. אני לא חושב שאני צריך להסביר את הנקודה הזו. אבל אני אזכור מהגמר הזה שסיפור נרניה – הנסיך קספיאן יוצא לאקרנים ב5/6 – רוצו לראות.

אגב, יש לנו פוסט חדש – אנא כנסו וקראו, וכמובן, נשמח אם תגיבו. (אתם רק צריכים ללחוץ על השם שלי בתגובה ואתם שם.

זיגי 22 במאי 2008

ואני עדיין רועד..

תומר 22 במאי 2008

גיל אני חולק עליך,אם היו עושים עוד משחק אז אחרי 5 דקות הארכה,שתי הקבוצות היו בונות על תיקו כי למה להסתכן אם אתה יכול להתחיל מחדש בעוד שלושה ימי. זה גם ידמה יותר מידי לכדורסל שמוכרע בסדרות פלייאוף שהן מצוינות לכדורסל אבל לא מתאימות לכדורגלףנכון שזה לא סדרה אבל זה צעד לזה(ומהיקרה אם במשחק השני יהיה עוד שיוויון).הגמר זה הגמר,אין תיקונים ואין דרך חזרה. הפנדלים משקפים טוב את הכדורגל,הוא אכזרי ולא הוגן לעיתים אבל זהו המשחק.ככה אני אוהב אותו.יצא לי גם להפסיד וגם לנצח בפנדלים והיא הרע במיעוטו אבל אני לא יכול לחשוב על תחליף.

אמיר 22 במאי 2008

גיל, אני אגיד לך למי היה מפריע משחק חוזר בעוד כמה ימים – לאוהדים ששחטו אותם במחירים בבתי מלון, וספק אם יכולים להרשות לעצמם עוד כמה ימים במוסקבה.

old timer 22 במאי 2008

As if we haven't been provincial enough. I'm not the only one the sees the similarities to the Israeli cup final am I?

Danny 22 במאי 2008

Avram and Chelsea did a great job and played their harts out, but, what can you say

legal alien 22 במאי 2008

אמרתי לכם את זה כבר לפני כמה ימים:

team of destiny

AeroTom 22 במאי 2008

היסטוריה ורגעים של כוח-עליון…

50 שנה בדיוק אחרי אסון מינכן + 40 שנה בדיוק אחרי הזכיה הראשונה מול בנפיקה, כשבובי צ'רלטון מעלה אותם במדרגות בדרך לגביע (הניצול מ-58 והזוכה ב-68).
רונלדו כובש את שערו ה-42 העונה בגמר, שחקן העונה, והיחיד מיונייטד שמחטיא בפנדלים…ג'ון טרי, הסמל של צ'לסי, מחמיץ את הפנדל המכריע (אני לא יכולתי להסתכל ברגע הזה ויצאתי מהחדר). אנלקה, אחד היריבים של יונייטד תמיד בקבוצות (עם ארסנל, עם ההדחה עם ריאל ב-2000 וכו') מחמיץ את הבעיטה שמביאה להם את הגביע, והכי גדול – מי שהבקיע את הפנדל האחרון ליונייטד הוא גיגס, שבאותו ערב שבר את שיא ההופעות בכל הזמנים ביונייטד של בובי צ'רלטון…

וגם כמובן ואן דר-סאר סוף סוף מנצח דו-קרב פנדלים במשחק מכריע, אחרי כל האכזבות עם הולנד תמיד. לא לשכוח גם את האדום של דרוגבה, ועוד דברים שהלכו שם. מדהים…מישהו למעלה בהחלט היה אדום אתמול.

כל האירועים האלה במשחק, לפה ולשם, הזכירו לי קצת את החצי-גמר גביע המפורסם של וילה-פארק מ-99. גם שם היו אירועים בלתי פוסקים. היה אדום (בצד שלנו, לקין) והארכה, שמייכל הדף פנדל מכריע, יונייטד הובילה 1-0 משער של מספר 7…ובסוף הערב גיגס היה הכוכב אחרי השער ואנלקה היה בצד המפסיד (+שער שלו שנפסל והחמצה גדולה על סיום ההארכה כזכור לי). פשוט מאז לא זכור לי משחק חשובשל יונייטד עם כ"כ הרבה רגעים כאלה ב-2 הצדדים.

אה כן, ו-ווס בראון מבשל שער בגמר ליגת האלופות ועוד ברגל שמאל. מי היה מאמין :-)
הרבה מעבר לרולנדו, שהיה שחקן העונה, הגביע הזה שייך מאוד לסקולס ולגיגס. 2 הוותיקים בעונה של חילופי דורות, כשהראשון מעלה אותם לגמר (ומשחק בו אחרי ההחמצה ב-99) והשני שובר את שיא הופעות כל הזמנים ושם את הפנדל האחרון.

פעם ראשונה גם שיונייטד מגיעה לפנדלים בליגת האלופות מאז שהוקמה. עונה פנטסטית.
Glort Glory Man United!

גיל 22 במאי 2008

אמיר זה לא שיקול. תחשוב שמשחק פלייאוף בנבא מסתיים בתיקו אחרי הארכה והולכים לתחרות קליעות עונשין. למה לקבל בטבעיות משהו שהוא כל כך צורם? משחק צריך להיות מוכרע במגרש ולא בגלל שפשוט צריך לקבל הכרעה שרירותית כלשהיא. אולי זה לא אפשרי טכנית בשלבים מוקדמים יותר אבל מה הבעייה שגמרים יוכרעו במשחק חוזר? הצופים יכולים לקבל כרטיסים חינם למשחק החוזר ואם הם לא יכולים להישאר אז אני בטוח שיהיה מי שיקנה מהם.

birdman 22 במאי 2008

גיבורים!

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 22 במאי 2008

גיגסי המופלא בראיון לאחר המשחק מזכיר את ההפסד בדרבי נגד סיטי במשחק שציין 50 שנה להתרסקות המטוס,מספר על הלחץ הגדול שהשחקנים היו נתונים בו בגלל כל האירועים שסבבו את המשחק ומביע את תיקוותו שהניצחון אתמול מפצה על ההפסד בדרבי.
תואר האבירות בדרך –

birdman 22 במאי 2008

אל מול שתי הקורות של צ'לסי היו ליונייטד שתי החמצות של 100%. אחת של טבס ואחת של גיגס. לשתי הקבוצות הגיע לנצח במידה שווה. מה באמת גרם לטרי להחליק? משק כנפי ההיסטוריה.
מאמצים של 9 שנים מתנקזים למשחק אחד, ואח"כ לדו-קרב פנדלים אחד. וכשכל העשן מתפזר והאבק שוקע, לפרגוסון יש קייס לגדול מאמני ההיסטוריה, ולגיגס יש קייס לגדול שחקני יונייטד בהיסטוריה. דורפמייסטר, מה ה-11 של כל הזמנים של הבלוג?

ואן דר סאר הפסיד הרבה פעמים בפנדלים במהלך הקריירה שלו, כי הוא גרוע בפנדלים. הוא בקושי מצליח להנתק (להתנתק?) מהקרקע. שוער סופר-גדול, אבל לא כל-כך אתלטי.

אברם גרנט משלים עונה מכובדת ביותר. לא ענקית כי אין תואר, אבל בהחלט מכובדת. אני מעריך שבקיץ קבוצה מבולגריה תחטוף אותו :-)

ארסנל החתימו אתמול שחקן ממרסאיי. כל אחד ועיסוקיו.

ערוץ 2 עוסקים במקצוע העתיק בעולם.

אבי 22 במאי 2008

אלוהים ברך את הערוץ התורכי.
לא מבינים מה השדר אומר אבל לפחות נהנים מכדורגל.

אור 22 במאי 2008

מנצסטר באמת פירקה את צלסי.
היה צריך להגמר 7:0

גיא 22 במאי 2008

עם כל השמחה (ויש שמחה !!!) כמה דברים :
"הקבוצה הטובה ביותר שאימנתי" (על פי פרגוסון) היתה בבירור פחות טובה במשחק, לקחה אליפות בקושי, וניצלה בנס מהפסד בפנדלים. בקבוצה של 99 אני זוכר הרבה יותר דומיננטיות (לפחות בליגה, אבל גם ביכולת לאורך העונה בצ'מפיונס, וגם אז היא נזקקה לנס).
מי שמתגלה כבעל התחת הגדול יותר הוא פרגי. זה כבר גמר שני ברציפות שהוא מפסיד למאמן שמולו ברמה הטקטית, אבל מצליח לנצח בגלל מזל (ולא מעניין אותי מה אומרים, זה רק מזל. שום דבר אחר).
מרכז השדה שלנו זוועתי.
רונאלדו הגיע למשחק, לקח אחריות, אבל הפנדל שהחמיץ מאפיין את היהירות והילדותיות שלו (הוא השחקן היחיד שהתחיל לשחק משחקי מחשבה עם השוער מולו במקום להסתכל על הכדור, להחליט על פינה ופשוט לבעוט).
גיגסי צריך לפרוש. יאללה, שברת את השיא, לקחת דאבל, הבקעת את הפנדל המכריע. זהו.

לגבי פסטיבל גרנט – אני לא מסכים עם כל אלה שרואים בזו פטריוטיות מוגזמת. מה שנעשה לגרנט השנה צריך לקומם כל אוהד ספורט ואיש הגון שמאמין שאנשים צריכים להיות מתוגמלים ומוערכים על פי השגיהם.
כמות התככנות, גסות הרוח ושנאת הזרים שהתגלתה לעינינו השנה בכדורגל האנגלי הסירה את חינו בעיני לחלוטין. זו תרבות כדורגל ?
אם גרנט נשאר (ואני לא חושב שזה יקרה) – הוא צריך לנקות את המערכת מאנשי מוריניו שכל הזמן בוחשים ותוקעים סכינים בגבו. בראש ובראשונה – דרוגבה, שהתנהגותו על המגרש ומחוצה לו פשוט מגעילה אותי ולא מעניין אותי כמה הוא טוב כשחקן.

אביעד 22 במאי 2008

כמה מילים על המשחק:
במחצית הראשונה, ברמה הטקטית וברמה המעשית, מנצ'סטר דרסה את צ'לסי, הבקיעה שער אחד והחמיצה שלושה נוספים. במחצית הזאת צ'לסי הגיע למצב אחד בלבד וגם הוא עבירה ברורה (הזינוק של באלאק על ריו). השער של למפארד? המילה "מקרי" אפילו לא מתחילה לתאר את מה שקרה שם.
במחצית השניה שליטה של צ'לסי במגרש שהסתכמה בבעיטה מקרית אחת של דרוגבה לקורה וזהו. אני מתקשה להבין איפה היה השינוי הטקטי הגדול שכמה מהמגיבים כאן טענו לו. השינוי הוא מנטלי, צ'לסי גנבו שער שלא הגיע להם בדקה קריטית וזה גרם לשינוי במומנטום.
בהארכה היה משחק שווה כוחות עם הזדמנות אחת לכל קבוצה. המשקוף של למפארד שהיה המהלך המתוכנן הראשון של צ'לסי במשחק (ולא משהו שנובע מסלאלום של שחקן אחד או בעיטה מחצי מגרש).
חילופים: אף אחד מהמאמנים לא שינה משהו אמיתי במשחק עם החילופים שלו, אבל החילופים של אברם לפחות הזריקו דם חדש וייצבו את היונייטד, החילופים של גרנט כלל לא הורגשו (לפחות עד הפנדלים…).
השיפוט: חלש. שופט וקוונים חלשים. מקאללה קיבל צהוב לא מוצדק, מצ'לסי נלקחו 2 קרנות שהגיעו לה וניתנה אחת ליונייטד שלא הגיעה לה. 2 הפנדלים להם טוענים בצ'לסי? מאלודה צלל ברחבה והיה זכאי לצהוב, במקרה ג'ו קול, העבירה של ריו הייתה הרמת רגל וככזאת מדובר בבעיטה בלתי ישירה ולא פנדל. מנגד, לקראבליו הגיע אדום אחרי תיקול עברייני על רונאלדו וג'ו קול ניצל מאדום אחרי מרפק לבטן של אברה (החוצפן עוד זרק עצמו לדשא וטען שאברה פגע בו).
הפנדלים: הטענה שואן דר סאר גרוע בפנדלים בגלל ההפסדים שלו בנבחרת שקולה לטענה שלמפארד לא בועט טוב כי מעולם לא ניצח בדו קרב פנדלים. למפארד בועט טוב שאתרע מזלו בנקודה הזו להיות אנגלי. ואן דר סאר שוער טוב שאתרע מזלו בנקודה זו להיות הולנדי.
ערוץ 2 – הלאומנות שאפיינה את השידור הייתה בזיונית. את זה ששגיא כהן לא ממש מבין כדורגל כבר ראינו, אבל ההתלהמות… מאיפה זה הגיע? כל החלטה של השופט נגד צ'לסי הייתה מוטעית, מאלודה צלל ברחבה ואחרי 3 הילוכים חוזרים שהוכיחו זאת, שגיא כהן רצה את הרביעי כי הוא "ראה שם משהו". הוא כמעט צלב את טבז אחרי העבירה על מקאללה ואת אברה אחרי ההצגה של קול, אבל בשניה שההילוך החוזר הראה מי העבריין האמיתי, כהן נאלם דום, חשבתי שזה השיא, אבל אחרי 5 דקות הוא די האשים את פרגוסון ששיחד את השופט ובזה נשברו כל השיאים. הפרסומות היו בזיון, גם קטיעת השידור וגם הפאנל הנגוע בלאומנות.

rd17 22 במאי 2008

רק להבהיר כמה דברים

נדב יעקובי אמר שגרנט ניצח את פרגי טקטית בגמר.
אני ממש לא מסכים אני חושב שבמחצית הראשונה פרגי עשה לגרנט בית-ספר עם ההצבה של הארגו במרכז בהגנה ובצד ימים בהתקפה.
במחצית השניה גרנט שינה את התפקוד של למפארד ובאלאק וזה הקשה עלינו, אך עם הזמן חזרנו לעצמנו וסוף ה-90 והארכה כבר ממש לא היו בשליטה של צ'לסי.
בהארכה אם מישהי הלכה על ניצחון זו מנצ'סטר יונייטד ככה שאברם יכול רק להתבאס שלא ניסה לנצח בכדורגל אלא הלך לפנדלים שם הסיכויים של כולם שווים והפסיד.

קראתי היום אוהד צ'לסי (או כותב טור בone אם תרצו) שאמר שאם דרוגבה היה בועט פנדל זה היה נגמר אחרת. ואני אומר: נו באמת….

דוידי 22 במאי 2008

מעניין איך מרגיש הבוקר מודי בראון – האיש שבכל יציאה לפרסומות אפשר היה לראות את היאוש בעיניו אבל גם האיש שהפך להיות חלק מהעולם הציני של הפרסומות.
מעניין איך מרגיש הבוקר מודי בראון – האיש שיודע שהרגעים שזכינו לצפות בהם בזכות ערוץ סטאר הטורקי כאשר ערוץ 2 היו בפרסומות הם בדיוק הרגעים הגדולים שבגללם אנחנו אוהבים ספורט,הרגעים שבהם שמחה ועצב מתערבבים ואינך יודע כצופה אל מי להפנות את ליבך הגועש.
מודי בראון חווה את התסכול הזה בשידורי המונדיאל וחבל שהוא לא למד את הלקח.
אסור לשדר שידורי ספורט בערוץ 2.

יוסי מזרחי 22 במאי 2008

בהיבט של השנים הבאות, אנחנו לא ניצחנו אותם, אנחנו השמדנו אותם.
השפעות ותוצאות לוואי יבואו בהמשך.

סמואל 22 במאי 2008

רונן אוהב לדבר על ההיסטוריה, על שחקנים היסטורים, קבוצות היסטוריות, משחקים היסטורים וכו'

העונה הבאה יכולה להיות עונה היסטורית של מנצ'סטר יונייטד.
יש לה צ'אנס להיות לקבוצה הראשונה ששומרת על גביע האלופות.
היא יכולה להשוות את שיא האליפויות של ליברפול.
היא תתמודד בשנה הבאה על שבעה תארים ככה שגם בקטע הזה (גם מבלי לזכות בכולם) אני בטוח שהיא יכולה לעשות איזו היסטוריה..

לגבי כריסטיאנו אני רוצה להגיד שטוב שהוא החטיא, ככה יש לו מה לשפר- להבקיע פדנלים בחצאי גמר וגמרי צ'מפיונס.
אם הוא היה מפסיד אתמול היתה נדבקת לו תווית מסוימת של לוזר לא רק בגלל ההחטאה אלא מפני שהוא כבר הפסיד שני גמרי גביע המלכה וגמר יורו אחד (ניצח רק בגמר גביע הליגה עד אתמול אני חושב).
לשמחת כולנו ניצחנו וזכינו בגביע ובכל התהילה הנלוות! דאבל!!!

yoni 22 במאי 2008

1. מישהו יודע את נוסח ברכת "הגומל?"

2. כשטרי מנע את ה100% גול של גיגס, ראיתי פנדלים וניצחון שלהם.
אמנם לקחנו, אבל לא לשכוח שבאותה המידה זה היה יכול ללכת גם לכיון השני.

3. פנדלים זה באמת לא כדורגל.
וחבל שלקחנו ככה, אבל לקחנו.

4. קשה עוד להגיד יותר מידי על זה.

5. היה משחק הירואי. קרב גדול ככל שחלף הזמן.
יריבות עצומה מתפתחת עם החבר'ה בכחול.
מהיריבות מול ליוופול נשאר רק סימבוליות. ארסנל= לא ידוע
צלסי, אוי איזה כיף שיש לנו יריבה אמיתית סוף סוף.

6. ולא לשכוח שקיבלנו את אירופה בעונה מאוד קלה ומיוחדת:
ללא יובה, באיירן, עם ספרדיות ואיטלקיות בעונות נפל.
(כישלונות של מילאן וברצלונה גם בבית), וריאל ואינטר באליפויות לא משכנעות.
וללא שום סינדרלה או קבוצה שהתעלתה על עצמה במיוחד.
ז"א היה מזל סביר לאורך כל העונה (כמובן הפנדלים האלה) והיה כמובן יכולת יציבה שמתברר שהספיקה לדאבל.
לדעתי בעונות טובות מזו כבר עפנו ברבע גמר או גמרנו אחרי ארסנל וכד'.

7. עונת כדורגל חלשה מאוד ברמה של המפעלים אלופות/אופא.

רונן דורפן 22 במאי 2008

יוסי מזרחי. אני נוטה להסכים אתך. צ'לסי כמובן תהרוס הכל ותנסה לבנות מחדש. בעוד שיונייטד תטפל בכמה בעיות שיש לה ותמשיך בדרכה.

לכל המתלוננים על ערוץ 2. צפיתי במשחק בבודפשט ובגלל שלא רציתי ללכת לפאב צפיתי בו בשידור ההונגרי. משחקים בסדר הגודל הזה משודרים פה בערוץ הממלכתי בלי פרסומות. והערוץ הממלכתי משדר אותם גם אם אין מאמן הונגרי באחת הקבוצות.ֿ אם זה נכון מה שאתה מספרים, שיוצאים לפרסומות בזמן התמונות שאחרי המשחק, אז ערוץ 2 הוא פשוט לא גורם תרבותי. הוא קפיטליזם חזירי.

לון ואחרים לגבי פנדלים. כשהחלו הפנדלים אמרתי לעצמי במנגנון של הדחקה עצמית שלא ממש אכפת לי מהניצחון. דווקא התמונות אחרי המשחק הבהירו לי משהו. עבור השחקן המודרני זה כן ניצחון. העובדה ששני המאמנים ביצעו חילוף לקראת הפנדלים (שניהם חילופים מוצלחים) הבהירה שכפי שההגיון מחייב כיום קבוצות כן מתכוננות לדבר הזה ויש לו קשר ליכולת כדורגל, טכניקה קור רוח וכל אלו. יש בזה לגיטימיות מסויימת גם אם זו שיטה גרועה. כדורגל אמיתי בכל מקרה הוא כדורגל ליגה.

לגבי שאלת היות יונייטד הקבוצה הטובה באירופה. היא הטובה ביותר. היא לא קבוצה מזהירה. אבל אין כרגע קבוצות מזהירות.

גיא – לגבי סכינים בגב. נדמה לי שאברם גרנט בחר לעבוד במועדון בו מפטרים מאמן שבנה את הקבוצה והביא לה חמישה תארים בשלוש שנים. נדמה לי שהוא גם קצת קשור לסכינאות שם. אז חמלה אין לי עליו.

סמואל – רונאלדו ניצח בגמר הגביע האנגלי בעונה הראשונה שלו – כשהוא מבקיע וגם השחקן המצטיין במשחק. אמנם נגד מילוול… אבל למען הצדק ההיסטורי.

בירדמן – אכן שמעתי שארסנל מצטיידים בשחקנים צרפתים שיודעים להניע כדור במרכז המגרש. פחד.

ריאן גיגס הוא קלאסה. ה-11 הטובים ביותר שאני ראיתי ביונייטד הם (נדמה לי שבחרתי לפני שנה, אבל אני מעדכן): שמייכל, אברה, פרדיננד, סתאם, נוויל. רונאלדו, קין, סקולס, גיגס, ואן ניסטלרוי, קנטונה. גיגס קפטן!

ארו-טום – אכן מיתולוגיה. השקט של גיגס בבעיטה שלו היה מדהים בעיני.

עופר – אם איציק זוהר חושב שלטן קאטה יש יתרון עצום על קירוש אז הוא כסיל. זה מעבר לעניין הטקטי. טן קאטה הוא עוזר מאמן שמבין בטקטיקה התקפית. יפה. קירוש ביצע מהלך כמעט היסטורי של לטיניזציה של מנצ'סטר יונייטד. אפשר להתווכח אם זה נכון ליונייטד לשנים שיבואו או האם זה מזכה אותי בתפקיד המנג'ר הבא. אבל זה מהלך היסטורי. הוא גם בנה את דור הזהב של פיגו בפורטוגל והרים פרוייקט מאד מוצלח לקידום הכדורגל בארצות הברית. אבל אני מבין שאת איציק זוהר זה לא מרשים…

אדם – אכן, כמו ברצלונה ופורטו, אנחנו אלופת אירופה שהיא אלופת המדינה שלה והגיעה כאלופת המדינה שלה. חבל שזה בפנדלים, אבל זה עניין משמעותי.

יואב 22 במאי 2008

שלושה דברים אקח מהמשחק.
רונאלדו, במשחק החשוב של חייו, היה דרגה מעל השאר. לא ניתן לעצירה, תכליתי, יעיל ואף מקבל החלטות נכונות.
עבר-אלכס, גיגסי וסקולסי, היו שווים יותר מתואר אירופאי אחד על מפעל חייהם.
עתיד- ארבעת שחקני הרכש החדשים מהקיץ, כובשים בבעיטות ההכרעה ושותפים מלאים בתואר. אם לגבי טבז ואואן זה נראה הגיוני ומתבקש, אז לגבי נאני ואנדרסון(חסרי הניסיון) זה ממש יכול להיות רגע מכונן…

אבי 22 במאי 2008

רונן
אני לא בטוח שאיציק זוהר בכלל יודע על קירוש את כל מה שכתבת.
הוא סתם זורק שטויות לאוויר. הוא עשה את זה בצורה מאלפת במהלך כל העונה הזו בשידורי הליגה הישראלית וליגת האלופות.

קורא 22 במאי 2008

זה לדעתי הפנדל השני ברצף שרונאלדו מחמיץ, ואולי זה הזמן להודות שהאיש אמנם כדורגלן בחסד, אבל כנראה בועט פנדלים לא טוב.
איכשהוא לפני הפנדל היתה לי תחושה שהוא יחמיץ.

רונן דורפן 22 במאי 2008

קורא. הייתי בהחלט שוקל להעביר את התפקיד להארגריבס. למרות שקצת שכחת איזה פנדל זניח שהוא בעט בוויגן בכדי להביא אליפות.

סמואל 22 במאי 2008

לרונן כמובן שהצדק עמך, לא מאמין ששכחתי.. מביך…

בכל אופן אני חושב שיותר ראוי שתכתוב שאלו ה-11 הטובים ביותר שראית ביונייטד…
גיגס קפטן? שחקן ענק (אחד משלושת הגדולים ששיחקו ביונייטד) אבל קינו וקאנטונה הם קפטנים ראויים ממנו…

סמואל 22 במאי 2008

רונאלדו הבקיע פנדל סופר חשוב מול וויגאן, ככה שזה לא שניים ברצף.

הוא בועט פנדלים טוב, עד העונה הוא היה בועט פנדלים מדהים (אחוזים שהיו אולי רק לשירר :-)) העונה היו לו כמה החמצות אבל עדיין הוט בועט פנדלים טובים, יש סיכוי סביר בהחלט שההחטאה בקאמפ נואו שיבשה לו את הביטחון בעניין הזה.
בקשר להעביר להארגו את התפקיד זה יתכן כי הוא בועט פנדלים בסד אבל הוא לא שחקן הרכב קבוע כמו רונאלדו (כלומר כריסטיאנו בהרכב יותר פעמים ממנו) וברב הקבוצות יש בועט קבוע שמשחק קבוע…
בקיצור אני הייתי משאיר את הג'וב אצל כריטסטי

Yair 22 במאי 2008

בועט הפנדלים שלנו הוא בכלל סאהא, כשהוא מצליח לחבר 3 צעדים רצוף כמובן.

ויקי 22 במאי 2008

סאהה שיחק בשני משחקים בהם קיבלנו פנדלים ולא הוא בעט אותם.
מישהו ראה את גארי אחרי המשחק? אני הייתי מהעלובים שראו בערוץ 2 ולא ראיתי את גארי כלל… אגב יש סרטון של וידיץ' רץ לקהל של יונייטד אחרי הזכיה, משהו מטורף אתם חייבים לראות…

איציק אלפסי 22 במאי 2008

מברוק רונן!
נכון, עולם שבו יונייטד היא אלופת אירופה הוא מקום פחות נעים לחיות בו… אבל מה שמגיע מגיע: הגיע לכם, לאו דווקא בגלל אתמול. בגלל כל העונה, הייתם הקבוצה הכי טובה באירופה וזכיתם בליגה הכי קשה באירופה.

Giant Red Devil 22 במאי 2008

Hi Ronen, I have to harp on this point as the Giant Red Devil.
This year the NY Giants and United won the biggest prizes of their respective sports in their respective continents.
Please name the other occasions when a New York City metropolitan area major sports team (football, hockey, basketball, baseball) won the championship in its sport and United won either the league or a European cup, in the same year.

לון 22 במאי 2008

עכשיו כשליגת האלופות הסתיימה אפשר להסכל עליה במבט על.

זו ממשיכה להיות הליגה התחרותית ביותר, במובן הזה שמאז הקמתה ב- 1992 לא היתה אף הגנה על התואר !

לשם השוואה, בימי גביע אירופה לאלופות 13 פעמים האלופה הגנה על תוארה. (13 ב- 36 שנים – 36 אחוז).

בנוסף, בליגת האלופות קשה מאוד להגיע לגמר שנתיים ברציפות:
רק 6 קבוצות ב- 17 שנים הצליחו לחזור לגמר אחרי שהיו בו שנה קודם: 35.29 אחוזים. האחרונה לעשות זאת היתה ולנסיה ב- 2001.
ומאז שהחלו לשחק גם קבוצות שאינן אלופות (מעונת 1997-8), ב- 11 שנים הצליחו רק 2 קבוצות להגיע לגמר ברציפות. 18 אחוז.

לשם השוואה, בגביע האלופות ב- 36 שנים הצליחו 15 קבוצות לחזור לגמר אחרי שהיו בו שנה קודם. 41.66 אחוזים.

לעומת זאת עלה באופן ברור אחוז הזוכות בדאבל (אליפות וליגת האלופת):
במהלך 17 שנות ליגת האלופות (מ-1992), זכו 8 קבוצות בדאבל הזה, 47.05 אחוזים.

בגביע האלופות, במשך 36 שנה (מ- 1956 עד 1991 ועד בכלל), זכו 14 קבוצות בגביע האלופות ובאליפות המקומית. 38.88 אחוזים.

יתרה מזאת, ככל שמסתכלים על השנים האחרונות, מאזן הזוכות בתואר הכפול הולך וגדל: חמש בעשר השנים האחרונות (50%), שלוש בחמש האחרונות (60%). שתיים בשלוש האחרונות (66%).

Glen 22 במאי 2008

Itchik: for sure not the most difficult league. This is 1970/80/90 terminology.

Lon: nice work. So what is your conclusion?

roee05 22 במאי 2008

הכן ערב קשה עם סוף לא שח בכלל. ולא שאני אוהד את הכחולים(הבוכים) וחס וחלילה את הורודים ממנצ'סטר. אני פשוט אוהד ליברפולי מתוסכל על עונות יבשות רבות מידי.
YNWA

קורא 22 במאי 2008

נכון, שכחתי את הפנדל של וויגאן, אבל עדיין, הלב שלי היה יותר שקט (בתור אוהד יונייטד כמובן) אם הארגריבס היה לוקח את זה על עצמו או שחקן אחר. אפילו הדיון כאן בתגובות מוכיח שיש דברים בג'ו.

Yair 22 במאי 2008

אני צופה עכשיו ברגעים שאחרי ההצלה של ואן דר סאר (ממש לא תודות לא ערוץ 2 כמובן) ומי ניגש לטרי כאשר של שחקני היונייטד חוגגים? פול סקולס, איזה בן אדם מדהים.

רוני שטנאי 22 במאי 2008

לא יאמן הפעם אפילו רונן הגדול לא הצליח לנחס, אומנם את רונאלדו כן אבל לא את התוצאה הסופית.
ברכות על התואר. משחק מעולה מסתיים בצורה אכזרית, מהצד זה נחמד לראות בעיטות הכרעה אבל כשאתה מעורב זה הדבר האחרון שאתה רוצה.

Yair 22 במאי 2008

עוד מסקנות מהצפייה בוידאו:
אם מישהו רוצה עוד הוכחה על ההבדל בין שני המועדונים, מי שהוביל את צ'לסי לקבל את המדליות וגביע המקום השני היה פיטר קניון, את יונייטד הוביל בובי צ'ארלטון…

legal alien 22 במאי 2008

לכל צופי ערוץ 2 המתוסכלים, לבי לבי לכם (באמת). לא ברור לי למה זה מפתיע מישהו כי אני עדיין זוכר – ואשמח אם מישהו יאשר לי את זכרוני זה – שבאחד ממשחקי הנבחרת, כנראה נגד אוסטריה, שידור ההמנון (ההמנון !) נחתך כי לא חזרו מפרסומות בזמן… רונן קרא להם קפיטליזם חזירי, וזה נכון, אבל זה עוד מילא: מה שהכי גרוע זה שזה גם חזירות וגם חוסר יכולת. כי בסך הכל הם פוגעים במוצר שלהם עצמם. כלומר הם אימצו רק את החלק השלילי בקפיטליזםף וכמו כל חברה שחושבת על מיקסום הרווח המיידי לטובת השקעה במוצר או בלקוחות, סופם להיכשל.
אבל למה לעסוק בענינים הללו ביום נפלא כזה (או בכל מיני ביקורות מטופשות כמו ון דר סאר לא טוב בפנדלים – תנו לי להזכיר שבשנה שעברה האליפות הובטחה לאחר שהוא לקח פנדל מכריע נגד שיטי). אני חושב שרונלדו היה נפלא, ובעיקר בלט לי האיזון בין כדרורים למסירות. מינון מדויק של סולו וקבוצתיות. כמה צירופים בינו לבין אברה פשוט סיחררו את ההגנה. כל המצבים שלנו הגיעו ממהלכים קבוצתיים שובי עין, כל המצבים של צ'לסי היו מקריים למדי. אגב יש בזה משהו ממורשת מוריניו, לחפש את הבעיטה מכל מצב ממרחק מסוים מהשער, וזה קצת חסר אצל יונייטד לטעמי.
לון – מה שכתבת על תחרותיות בעיני מעיד יותר מכל על מימד המקריות
יאיר – כל הכבוד על ההבחנה, כל כך אופייני לסקולסי.
זה שאנדרסון, נער בן 19 שלא שיחק מאז המשחק הקודם נגד צ'לסי, נכנס כדי לבעוט פנדל, גרם לי להתקפי חרדה מתקדמים. אבל שוב פרגי הוכיח שהוא יודע דבר או שניים. אני גם נוטה לחשוב שזה יכול להתברר ברבות השנים כרגע מכונן בקריירה שיש לה סיכוי לא רע להפוך למיתולוגית.
כאב לי קצת הלב על פארק. איכשהו נדמה שהוא שחקן סוג ב' ביונייטד, מה שלא כל כך הולם את כישוריו או את מידת ההשקעה והמחוייבות שלו.
ולכל אלה שאומרים "ידעתי שהוא יחמיץ" – אני לא רוצה לקלקל אבל תזכרו שיש פה הטיה סטטיסטית פשוטה: סביר להניח שאתם אומרים את זה לפני כל בעיטה כמעט, או לפחות במחצית מהן (כל אוהד מצוי, ואני בכלל זה, תמיד רואה שחורות במצבים מעין אלה…), כאשר החזון לא מתממש הדבר נשכח מלב, כאשר הוא אכן קורה זה נחרט בזכרון: "אמרתי לכם שהוא יחמיץ/יכניס !!!"

Yair 22 במאי 2008

חייזר – לגבי פארק, הוא מסוג השחקנים שפותח בהרכב או שנמצא מחוץ לסגל, פשוט ככה, היה לו חודש מדהים בשבילנו והוא אחת הסיבות שאנחנו מסכמים עכשיו עונה עם שני תארים, למזלנו הוא גם מסוג האנשים ששמח בחלקו להיות שותף בזכייה כזאת בקבוצה כזאת ולא מתלונן על למה הוא לא היה בסגל.

Yair 22 במאי 2008

אני מתנצל שאני כותב את זה בתגובה נוספת ולא בקודמת, אבל אני שם כאן לינק ולכן זה כנראה יתעקב קצת עד שיפורסם.
לגבי ג'ון טרי, תסתכלו על התמונות והוידאו בלינק הבא, נראה שהוא יורק על טבז לאחר ההרחקה של דרוגבה, שחקן גדול, אדם קטן?

http://therepublikofmancunia.com/video-honest-man-john-terry-spits-at-tevez/

רונן דורפן 22 במאי 2008

הקטע עם פיטר קניון היה אכן מביך. לצ'לסי יש שחקני עבר גדולים שאפשר היה לכבד. למשל עוזר המאמן סטיב קלארק שזה היה משחקו האחרון במועדון.

legal alien 22 במאי 2008

אגב, כמו ב 99 זכינו בתואר לאחר שסיימנו את ליגת האלופות ללא הפסד, הבלתי מנוצחת היחידה.

legal alien 22 במאי 2008

לויקי ששאל על גארי:

http://www.guardian.co.uk/football/gallery/2008/may/21/championsleague.chelsea?picture=334311865

ותודה למי שהפנה ראשון לגלריה הזו. תמונות נפלאות ממש.

לון 22 במאי 2008

גלן, יש הרבה מאוד טענות מצד אנשים שונים נגד ליגת האלופות. חלקן צודקות (כמו למשל משמעות רבה מידי לכסף, הופעה של קבוצות קבועות ועוד).
לדעתי העובדה שמעולם לא הצליחה אלופה להגן על התואר, שקשה מאוד להגיע לגמר שנתיים רצופות, שיש 11 זוכות שונות ב- 17 שנים, הופכות את הליגה הזו למרתקת במיוחד.
מרתקת הרבה יותר מהליגות המקומיות במדינות הגדולות, שם אותן שתיים-שלוש קבוצות נאבקות על התואר ולעיתים מצליחות די בקלות להגן על האליפות (השנה האלופה הגנה על התואר באנגליה, איטליה, ספרד וצרפת).

בנוסף, בניגוד לרושם שנוצר בגלל מילאן וליברפול, מסתבר שזו בהחלט ליגה שלנאבקות על האליפות המקומית עד הסוף (ולזוכות בו), יש סיכוי מצויין לזכות.

ליגל אליין, אף הגנה על התואר ב- 17 שנים, בעיניי זו כלל וכלל לא מקריות.
לשם השוואה בימי גביע אירופה לאלופות, ב- 36 שנים 13 פעמים האלופה הגנה על תוארה.
ועובדה שבליגות המקומיות אין לך דוגמה כזו.

רונן, מסכים בהחלט שהיה ראוי לתת לסטיב קלארק להוביל, או שחקן עבר אחר. אבל אז זה היה מזכיר שצ'לסי התקיימה לפני אברמוביץ' וקניון…

ואפרופו מוטיווציה, עכשיו כשיש לפרגוסון שתי זכיות בליגת האלופות הוא יכול לשאוף להיות המנג'ר השני אי פעם שזוכה שלוש פעמים.

legal alien 22 במאי 2008

לון – יצא לי הפוך ממה שהתכוונתי להגיד. לא התכוונתי שהנתון שהצגת הוא מקרי, אלא על כך שהוא מעיד על כך שיש מימד חזק של מזל ומקריות בזהות האלופה. כלומר התחרותיות לכאורה מקורה בהרבה מזל, שמשמש כגןרם משווה בין המשתתפות (חוץ מהשנה כמובן שהזוכה היא הקבוצה הטובה ביותר:-) ).
ההשוואה לימי גביע האלופות קצת מוטה לאור העובדה שכיום משתתפות שלוש – ארבע קבוצות מכל מדינה, כלומר יש יותר קבוצות שמנסות להדיח את מזיקת הכתר

עינב 22 במאי 2008

1.קצת פחות מ24 שעות אחרי המשחק שמנע ממני לראות את נכדיי העתידיים, רק עכשיו אני מסתכל על האצבעות שלי והן לא רועדות. בפנדל של טרי שותפי לצפייה מבקש ממני להכין את שלט הלווין על כפתור הכיבוי, כדי שבשניה שהכדור יקרע את הרשת נכבה את החגיגות ונלך לישון מרים כמו הבירות שהוא פירק(אני חולה, לא יכולתי). כשהוא מחטיא אנחנו מתחבקים כאילו ברחנו מהמוות. מי שמכיר אותי מיושבי המקום יודע שאני אדם שלוקח מאד בקלות הפסדים, אבל בזה משום מה – לא יכולתי לעמוד.
2. מהו הפער בין תהילת נצח למחר שהוא הפנים הנפולות של אברם גרנט בסיום המשחק? דילן קרא לזה "עיוות פשוט של הגורל" ודייק באופן שרק הוא יכול היה, אם היו קוראים לו ברוס ספרינגסטין: דרוגבה הבכיין מורחק(השופט סימן אותך, גם אם היית מצ'פח לו את הכתף הוא היה מעיף אותך) וחסר בפנדלים, טבז, הלוחם הענק הזה כובש את הראשון בריקוד כמעט שבטי, רונאלדו הופיע למשחק גדול- והחטיא ברגע שבו המצלמות כיוונו את כל הפלאשים, טרי לא רוצה להיות קפטן בקבוצה של גרנט, גיגס, אלוהים,ריאן גיגס וואן דר סאר לוקח פנדל של אנלקה. גרנט בוכה, גם אני וכל אחד מסיבה אחרת לגמרי.
3. אחרי שטרי החטיא מרוב שמחה לחצתי על כפתור בשלט וכל מיני מספרים ריצדו על המסך. כמו בסיטקום זוועתי לא הצלחתי להסיר את המספרים ונאלצנו לראות להטות את העיניים כדי לראות את גיגס כובש את הפנדל. מכל זווית זה נראה יפה.
4. אני חושב שאלכס, מעבר לרכש שהוא חייב לבצע בקיץ חייב ללמוד להטיל קצת יותר ספק בעצמו ולבצע חילופים מוקדם יותר. אינני מקבל את הטענה כאילו התכונן להארכה, כי מנצ'סטר לא הייתה רחוקה מלא להגיע להארכה. אינני מסכים עם הפרשנות המבישה של נדב יעקבי כי "גרנט ניצח את פרגוסון טקטית": באופן שבו יונייטד עמדה במחצית השנייה,קבוצה שהייתה מנצחת את פרגוסון טקטית לא הייתה זקוקה לגבשושית כדי לנצח את הגמר הזה. שלא לדבר על כך שיונייטד הייתה צריכה לפרק את צ'לסי במחצית עם שלישייה.
5. זה היה המשחק האחרון שראיתי בישראל עם ווליום פתוח. בושה וחרפה.
6. בסוף זה אנחנו כי הגיע לנו. כי היינו הקבוצה שכבשה הכי הרבה וספגה הכי מעט. כי רונאלדו היה באוויר בים וביבשה, כי גיגס הוא השחקו הכי אלגנטי במסירות ובאמונה, כי וידיץ' הוא בלם ענק וכי ויין רוני וקרלוס טבז הם ההתקפה הכי מכוערת ומחוייבת באירופה, כי ניצחנו את אברם עם התחת. כי אמא שלי אמרה לי "כבד את אביך ואת אמך" ו"אלכס לא טועה" באותה נשימה. כי אתמול בלילה אהבתי כל כך הרבה אנשים וכולם היו עשרות אלפי קילומטרים ממני. כי אחרי משחק כזה אני יכול להאמין שגם השלום יגיע.

יואב 22 במאי 2008

7. כי באזבי שמר עליה מלמעלה(כמו בברצלונה, ביום הולדתו)כדי שהתינוקות שלו יחייכו שם למעלה, חמישים שנה אחרי…
8. כי יונייטד זה תמיד בדרך הקשה.
9.כי סקולסי הוא החזון של באזבי ביונייטד.כי סקולסי הוא יונייטד. כי סקולסי…
10. cos man united never die.

Yair 22 במאי 2008

11. כי זה הוא יום ההולדת של ג'ורג'י בסט.

יואב 22 במאי 2008

12.כי יונייטד מתייחסת בכובד ראש לתאריכים חשובים.

אביעד 22 במאי 2008

13. כי ריו פרדיננד הוא מסוג הקפטנים של יונייטד שראויים להניף את הגביע הזה.

תומר 22 במאי 2008

לון,כליגה היא אכן מרתקת מאוד בדרך כלל.השנה טיפה פחות אם כי הגמר שיפר את ההרגשה,אם לא היה מתעלה לרמה טובה ומותח היינו יוצאים מהעונה הזו בליגת האלופות בתחושה הרבה יותר סתמית.אבל זה שהיא מרתקת זה בא על חשבון הליגות האירופאיות,במיוחד אלה שהיו מאוד תחרותיות לפני ליגת האלופות כמו אנגליה וצרפת. איטליה כבר הרבה זמן סיפור של שתיים וחצי קבוצות פלוס זוכה אירעית מדי פעם אבל מה שמוזר הוא שלפתע היוצרות מתהפכות. פתאום באיטליה התחרות קצת גודלת(רומא קבועה בצמרת,פיורנטינה מצטרפת) ובספרד יש כמה קבוצות שנמצאות עם הפנים קדימה ויושבות בצמרת כבר כמה שנים כולל הישגים באירופה(ויאריאל,סביליה)כשבאנגליה זה סיפור של שתיים וחצי קבוצות ובצרפת זה ממש נראה כמו בית היוצר של שימעון מיזרחי.
לדעתי אחת הסיבות שקבוצות לא מצליחות להגן על התואר באלופות זו העונה האינטנסבית של אחרי הזכיה,יש סופר קאפ וביניבשתי שמצטרפים לעונה אינטנסיבית של זכיה+ קיץ בו רוב השחקנים שלהן במונדיאל/יורו/קופה.

Comments closed