חידון מספר 101 – נשיאי ארצות הברית וספורט

1. מי היה הנשיא הראשון לפתוח את עונת הבייסבול בזריקה המסורתית?

2. איזה נשיא היה ממקימי הNCAA ועל שמו התואר הגבוה ביותר בענפי ספורט אישיים במכללות?

3. איזה נשיא שיחק פוטבול בקבוצה שזכתה באליפות המכללות?

4. איזה נשיא המציא מהלכי פוטבול עבור הוושינגטון רדסקינס?

5. איזו קבוצת ספורט הייתה שייכת לנשיא הנוכחי?

6. איזה נשיא יצא למסעות דיג בכדי להתמודד עם לחצים כבדים בזמן משבר?

7. איזה שחקן אגדי של מנצ'סטר יונייטד נקרא על שם נשיא אמריקאי?

8. איזה נשיא אמריקאי כיבד את המשלחת האמריקאית בקימה בטקס פתיחה אולימפי – אבל שכח לכבד את גואם, איי הבתולה וטריטוריות אחרות בהן הוא הנשיא?

9. איזה נשיא בנה את הבריכה בבית הלבן?

10. איזה נשיא הקים ועדה לבחון דרכים לחיזוק המשלחת האולימפית של ארצות הברית?

לתשובות הנכונות

על הניצחון של המרסיסיידים בסטמפורד ברידג'
ה-3-4 נגד האל

57 Comments

עזי 31 באוקטובר 2008

איזה נשיא בנה מגרש בייסבול במדשאה האחורית של הבית הלבן?

Glen 31 באוקטובר 2008

Saying Ford was just a player is
a big understatement. He was a S-Ta-r and a good fan.

Uzi- GWB
My 2 questions:

1. Who was not just a great football player but also a good Pitcher (Ronen gave a hint).

2. Beside Michigan/Ford/ Brady
Another 3 academic institutes with Presidents+QB winning the Super-Bowl

The second question "stolen" from ESPN

Glen 31 באוקטובר 2008

another hint for the question about a very good president who was both a pitcher and a football player:

A is for Axxxx
The great Axxxx
More Goose eggs he pitched
Than a popular gander.

רונן דורפן 31 באוקטובר 2008

גלן – במחשבה ראשונה אני יכול לחשוב על שתיים. סטנפורד – לפחות הנשיא הובר והקווטרבקים פלנקט ואלווי. ומכללת הצבא – סטאובק הקווטרבק, ומן הסתם אייזנהאואר ואולי אחרים.

Glen 31 באוקטובר 2008

Ronan- Navy not Army and poor Jimmy Carter as a president

The third is the toughest.

My crazy hint- the pitcher from the Nash poem lost election to the Alumni from that university.

Glen 31 באוקטובר 2008

Needless to say that we hoped to extend the Navy presidents list on Tuesday but I fear not!

יותם מ 31 באוקטובר 2008

גלן,

אוניברסיטת מיאמי (אוהיו): ביג בן ובנג'מין הרסיון (נשיא ארה"ב ה-23, בין 1889-1893).

אריאל 31 באוקטובר 2008

שכחת את הקשר הכי "חשוב" בין הנשיאות לפוטבול – כמו תיכון בליך בארץ, גם בארה"ב יש איזה אגדה שאם וושינגטון רד סקינס מנצחים ביום ראשון שלפני הבחירות אז הנשיא מנצח או משהו כזה. אני חושב שהאגדה (כמו כמה וכמה בעשור הזה) הופרכה בבחירות האחרונות

Glen 31 באוקטובר 2008

Yotam : nice

Now help us with clues which in a bizzare associations connect the first and the second question .

A friend of mine told me that in some kind of ranking they found University of Miami (Oh) girls to be the second hottest babes (or Sharlila in a mid-east terms) in the nation. Still they have a past president….

Glen 31 באוקטובר 2008

Yotam : nice

Now help us with clues which in bizzare associations connect the first and the second question .

A friend of mine told me that in some kind of ranking they found University of Miami (Oh) girls to be the second hottest babes (or Sharlila in a mid-east terms) in the nation. Still they have a past president….

גיל 31 באוקטובר 2008

גם אייזנהאור היה שחקן גולף חביב ויש אומרים שהקדיש יותר מדי מזמנו לתחביב.

Glen 31 באוקטובר 2008

Arial:I forgot about it but you are right. But indeed I think you give me some false hopes this time. I saw them against the Lions and they were not so bad. Now they have GB on the head with good chances to win……

Go Redskins!

Glen 31 באוקטובר 2008

Sorry not GB–Steelers (a bad sign indeed)

But anyway it is Monday Night Football not Sunday so who knows…..

עזי 31 באוקטובר 2008

גלן. הרבה הרבה לפניו, הראשון שבנה מגרש בייסבול (ושיחק שם עם ילדיו). רמז בשבילך – רפובליקאי.

ואתה מתכוון לפיצ'ר האגדי גרובר קליבלנד אלכסנדר, שקרוי על שמו של נשיא אחד ושרונאלד רייגן גילם בסרט עליו בשנות החמישים (לצד דוריס דיי אגב).

Glen 1 בנובמבר 2008

Uzi- OK , I'll check it.

And of course you are right about the picher.

Glen 1 בנובמבר 2008

Ok Uzi: if your answer is Theodore Roosevelt you need to show me that he build something there….

Glen 1 בנובמבר 2008

he built …

עזי 1 בנובמבר 2008

לא ידעתי על טדי, התכוונתי לרפובליקאי הראשון – לינקולן

http://www.baseball-almanac.com/prz_qal.shtml

גמל אדום 1 בנובמבר 2008

רונן- שחקן אגדי? רונאלדו?
אני מסכים ששנה שעברה הוא היה מפלצת, ואני חושב שיש לו עוד כמה שנים מפלצתיות במחסנית.
אבל אתה מואשם בזילות המילה "אגדי".
מה הלאה?
לא ציפיתי ממך להתנהגות איציק זוהרית שכזו

לון 1 בנובמבר 2008

אפרופו הבחירות לנשיאות בארה"ב והאפשרות שלראשונה ייבחר נשיא שחור, כדאי להזכיר שביום ראשון יכול להיקבע תקדים בספורט המוטורי – אם המילטון יזכה בתחרות הנהגים של הפורמולה 1, הוא יהיה השחור הראשון שעושה זאת.
ולצערי אוהדי פרננדו אלונסו ששונאים את המילטון, פרסמו תגובות גזעניות נגד המילטון באתר אינטרנט ספרדי.
כך שגם לזכייה של המילטון יש חשיבות בעיניי, למרות ההבדל מהתחרות הקצת יותר חשובה וגדולה ביום שלישי.

ברק 1 בנובמבר 2008

לון צודק. מי צריך נשיא אמריקאי שחור כש-המילטון עומד לנצח את פורמולה 1. קצת פרופורציות.
גלן – זו לא הפעם הראשונה שאתה מתגאה בהיותך רפובליקאי. במקומך הייתי מסמיק.

רונן דורפן 1 בנובמבר 2008

גמל אדום – חיכיתי לתגובה הזו ממשהו….
אתה מוזמן להשיג לי רשימה של שחקני יונייטד שזכו פעמיים בתואר שחקן השנה באנגליה, בצרוף שתי אליפויות, תואר שחקן השנה בעולם ו-65 שערים בשנתיים. אם תמצא אחד – אני אקבל שיש פה זילות של המילה אגדי. בפשטות – מעולם לא היה שחקן ברמתו במנצ'סטר יונייטד. לא אהוב באופן יוצא דופן, לא מאוהב בקבוצה, לא מחובר לאוהדים – אבל השחקן הטוב ביותר ששיחק במנצ'סטר יונייטד מאז שרואים אותם בשידורים.

גלן 1 בנובמבר 2008

ברק: נעזוב שאני לא מכיר אותך מכאן אבל כנראה שיש לך עין מאד חודרנית על גבול הביונית שרואה את ההסמקה. אבל אנא תמצא מקום אחד בו כתבתי שאני רפובליקאי. יש כאן שני מועמדים שהאמת בשילוב עם הסגנים שלהם הם לא משהו. אבל פשוט אחד יותר מוצלח והשני שכנראה ינצח מגיע עם רזומה עשיר מאד של פעיל קהילתי בדרום שיקגו ןפוטנציאל ענק לקבור את אמריקא (מד"ר א') .

זה אמנם בחירות אבל לא כדורגל- לא צריך להיות אוהד קבע רפובליקאי או דמוקרטי. סתם צריך להתעניין ולהחליט מה טוב או רע. מה רע ומה רע יותר.

S&M 1 בנובמבר 2008

כדי שכריסטיאנו רונאלדו ייחשב "אגדי", הוא צריך להיות גדול מהחיים, להשיג משהו שאחרים לא יכולים, להיות מנהיג או לפחות דמות לחיקוי. הוא סתם שחקן כדורגל טוב אבל מלוכלך, ויחד עם זה ילד קטן ופאתטי. ואני גם לא חושב שהוא יכול עוד להשתפר, אלא רק להתדרדר.

כמאמר פרגוסון על עוד יום אחד בהסטוריה של היונייטד, אני חושב שבעוד 20 שנה, לא ממש ישירו שירים עליו והוא יוזכר רק בנוגע להישגים בטורי הסטטיסטיקה. על גיגס כן ישירו שירים, למרות ששורת הסטטיסטיקה שלו "עלובה" יחסית לפורטוגלי. בעיני, הגול שלו נגד ארסנל, והדרך בה הושג, שווים יותר מכל העונה המדהימה של רונאלדו בשנה שעברה. לא זוכר שום רגע פנומנאלי שלו, סתם גולים יפים, אבל את הגול של גיגס אני לא יכול להוציא מהראש כבר 8 שנים. זה "אגדי", לא סקורר בר חלוף.

ענר רבון 1 בנובמבר 2008

. מי היה הנשיא הראשון לפתוח את עונת הבייסבול בזריקה המסורתית?

וויליאם טאפט

2. איזה נשיא היה ממקימי הNCAA ועל שמו התואר הגבוה ביותר בענפי ספורט אישיים במכללות?

תיאודור רוזוולט

3. איזה נשיא שיחק פוטבול בקבוצה שזכתה באליפות המכללות?

ריצ'ארד ניקסון

4. איזה נשיא המציא מהלכי פוטבול עבור הוושינגטון רדסקינס?

ג'רלד פורד
5. איזו קבוצת ספורט הייתה שייכת לנשיא הנוכחי?

טקסס ריינג'רס

6. איזה נשיא יצא למסעות דיג בכדי להתמודד עם לחצים כבדים בזמן משבר?

שאלה מכשילה אבל אני הולך על קליבלנד

7. איזה שחקן אגדי של מנצ'סטר יונייטד נקרא על שם נשיא אמריקאי?

נו באמת…CR7 נקרא על שם רייגן

8. איזה נשיא אמריקאי כיבד את המשלחת האמריקאית בקימה בטקס פתיחה אולימפי – אבל שכח לכבד את גואם, איי הבתולה וטריטוריות אחרות בהן הוא הנשיא?

ג'ורג' בוש?

9. איזה נשיא בנה את הבריכה בבית הלבן?

פרנקלין רוזוולט בנה את הבריכה, ניקסון כיסה אותה.

10. איזה נשיא הקים ועדה לבחון דרכים לחיזוק המשלחת האולימפית של ארצות הברית?

אין לי שמץ של מושג.

ענר רבון 1 בנובמבר 2008

ולחשוב שניסיתי לענות רק כדי לגלות אח"כ שנתת את התשובות…המחיר של קריאה מהירה. נו טוב.

עזי 1 בנובמבר 2008

בהנחה שבחירת ארגון השחקנים המקצוענים לא באמת נחשבת, כריסטיאנו טרם זכה בכדורגלן השנה בעולם. המאבק בבלון ד'אור ובבחירה של פי"פא פתוח לגמרי.

רונן דורפן 1 בנובמבר 2008

S and M טוב – לדעתי אתה מבלבל בין המושג כדורגלן על למושג אגדת יציע.
ועזי – לא ברור לי על בסיס מה הוא פתוח. מלבד העובדה שרונאלדו סוציופט ולא אהוב במיוחד, אם יש לבחירה איזשהי משמעות מקצועית אז שום שחקן לא התקרב אליו העונה.

ברק 1 בנובמבר 2008

גלן- לא. אנחנו לא מכירים. אבל אדם הרוצה במפלגה הרפובליקאית להמשיך ולשלוט בבית הלבן צריך להסמיק.
להסמיק מלחשוב על שופטי ביה"מ העליון העתידיים להתמנות. להסמיק מלחשוב על (עוד) קיצוץ במיסים שיביא להעמקת הפערים החברתיים. להדמות לעגבנייה מהמחשבה שאתה מעדיף להתעלם מן המסר ההסטורי במנויו של אדם (חצי) שחור לבית הלבן.
מהתגובות אתה מצטייר כאינטלקטואל (לפחות, אחד שרוצה שיחשבו שהוא כזה). אם אכן כך, אולי כדי שתתרכז פחות בטלוויזיה ובפוטבול ותקרא יותר ספרי הסטוריה.

רונן דורפן 1 בנובמבר 2008

ברק – תן לי לומר לך משהו. כי במסגרת הנחת ההנחות נדמה לי שאני מבוגר ממך. אני תומך בבחירתו של ברק אובמה: בגלל העניין האתני, בגלל בית המשפט העליון, בגלל האינטרסים של המפלגה הרפובליקנית, בגלל שאני בעד לנסות הידברות עם העולם המוסלמי כי תמיד אפשר להפציץ אחר הצהריים. אבל אם נדמה לך שמישהו מחזיק בעמדות מנוגדות בגלל שהוא לא יודע היסטוריה או בגלל שהוא לא חכם כמוך, אז יש לך בעיה לא קטנה.

עזי 1 בנובמבר 2008

רונן – כי הבחירה היא לא לעונה (2007/8 בוודאי היתה העונה של כריסטיאנו) אלא לשנה קלנדרית. כי – בהמשך לוויכוח ההיסטורי ביננו, הוא היה חלש ביורו – וגם כי אנשים בוחרים והוא לא אהוב במיוחד. אולי הוא ייקח אבל זה יהיה צמוד.

ברק – אני לא מכיר את גלן יותר או פחות ממך ודעותיי בענייני חברה וכלכלה לפחות דומות כנראה לאלו שלך. אבל, מעבר לכך שאתה משתלח בבן אדם בגלל דעתו הלגיטימית, אתה תומך במועמד שבבירור הוא קיצוני יותר (אני מזכיר לך שאל גור רצה את מקיין בתור סגנו, מה שמראה לך את המרחק בינו ובין בוש). זה בסדר להיות בעד מישהו שהוא מנוסה פחות וגם לפי סגנו חסר ניסיון ומזמין משבר בינלאומי, אבל העובדה שהוא 37.5 אחוז שחור או אוראטור נהדר לא הופכת אותו אוטומטית לטוב יותר. ואם נסתכל מנקודת המבט הצרה של ישראל (זו הציונית לפחות), מקיין כנראה עדיף.
ובכל מקרה אתה צריך להסמיק מהשתלחות שכזו רק בגלל שמישהו לא בדעתך הפוליטית.

ברק 1 בנובמבר 2008

רונן – איך אומרים אצלנו המקומיים? point's well taken.
אבל באמת שאין לי סיבה לחשוב שאני חכם יותר מגלן. יש לי סיבה לחשוב שמי שמצביע מקיין (או נתניהו בארץ הקודש) חייב להיות אדום מבושה או (סליחה גלן) בור ועם הארץ.

רונן דורפן 1 בנובמבר 2008

עזי – ומי היה קרוב אליו ביכולתו. מישהו שיכול באופן לגיטימי לטעון שיש איזשהו מאמן שהיה מעדיף אותו על רונאלדו בקבוצתו במהלך השנה הזו?

גלן 1 בנובמבר 2008

אני דווקא מאד אוהב הסטוריה ולכן למשל אני מתענג על המנהיג שהכי מזכיר לי את אובמה בשנים האחרונות. קראו לו ג'והן פיצרלד קנדי. גם הוא היה אהוב העולם החופשי (וברלין בעיקר אוהבת את שניהם) ומשיח בפוטנציה עם רוח גבית ליברלית נהדרת. הנה מה שוא (שעזר לא מעט לזכויות האזרח) אך כמאמר סרקוזי על אובמה היה IMMATURE השיג באותם שנים:

11:59:58 לפני מלחמה גרעינית.
חומה ברלינאית ארורה
ויאטנם.

אני חושב שאובמה יהיה גרוע ממנו בהבאת העולם לכלל עימות חזיתי. למה? כי מולו עומדים כמה כוחות אורבים עם אמריקה שמדרדרת באשמת שנות בוש.

היו נשיאים דמוקרטים מוצלחים- קלנטון למשל. והיו נוראים-קרטר, קנדי.
היו מועמדים דמוקרטים נהדרים הפעם- וקלינטון הייתה בעיני הרצינית ביותר בכל המשחק הזה ( ב2 המפלגות) . מה לעשות שהיא לא מועמדת יותר. לתפיסתי פחות נזק עולמי יבוא ממקיין.

האם צריכה להיות דאגה ממקיין: בהחלט. אני לא חושב שהוא יהיה נשיא מוצלח ביותר אבל פוטנציאל הנזק שלו יותר קטן. האם יש אלמנט היסטורי בבחירת שחור לנשיאות- בוודאי.האם הוא נחמה מסויימת- בהחלט. האם הגזע צריך להיות אלמנט בבחירה או אי בחירה- אני חושב שלא אבל אני לא תמים. לכאן ולכן זה בוודאי משפיע.

לגבי משפט הפוטבול והטלביזיה (שזה כמעט אותו דבר כרגע) הייתי פותר את זה כמשפט המעיד יותר על אומרו רק שיש בעייה- גם אשתי אומרת לי אותו!

ברק 1 בנובמבר 2008

עזי – נו. מה אני בצופים עכשיו? זה לא שמישהו חושב אחרת. האם אתה מוכן להיות סבלני לאוהבי יגאל עמיר כי הם חושבים אחרת? יש כאלה שהחשיבה שלהם מסכנת אותי ואז מותר להיות יותר נשכני.
ואגב קיצוני יותר – מה הכוונה? שאובמה יותר שמאלי ממה שמקיין ימני? זה קיצוני יותר? אם כך, OK WITH ME.

עזי 1 בנובמבר 2008

אני לא אומר שלא מגיע לו רונן, אני רק אומר שהבחירה לא תהיה גורפת.

עזי 1 בנובמבר 2008

ברק, גלן נתן לך תשובה. אני רק אוסיף שהכנסת יגאל עמיר היא דמגוגית ושלפסול מישהו רק בגלל שהוא ממפלגה מסוימת, זו בעיה. אני מבין שלינקולן פסול בעיניך כי היה רפובליקאי וג'ורג וואלאס הוא בסדר כי היה דמוקרט. אתה חושב שמקיין מסכן אותך? לגיטימי, אבל לגיטימי גם מי שחושב שאובמה מסכן אותו.

gdana 1 בנובמבר 2008

עזי, מקיין עצמו אולי לא קיצוני אבל סגניתו כן וכך גם רוח הקמפיין שלו. ולקבוע את מידת קיצוניותו לפי מה שהיה בשנת 2000? זו לא השנה בה לידס יונייטד היו בליגת האלופות?

ולגלן – לא הצלחתי להבין ממה שכתבת למה לאובמה יש פוטנציאל נזק גדול, לדעתי הוא אחד המועמדים המבריקים והמבטיחים אי פעם. רק בגלל שיש לו כריזמה שדומה לזו של JFK? ומה פוטנציאל הנזק של פיילין כנשיאה? האקטוארים חלוקים אבל הסיכויים לכך נעים בין 1/3 ל-1/6.

עזי 1 בנובמבר 2008

gdana – הערה יפה ובמקומה.
לגבי מה שגלן מתכוון, שים לב מה אמר סגנו של אובמה, ביידן, איש מאוד מנוסה במדיניות חוץ (ובעל פה גדול) על הבוס שלו. אם סגנו מדבר כך תודה שיש כאן בעיה.
http://www.youtube.com/watch?v=fkq-CRrXTs8

גלן 2 בנובמבר 2008

gdana: "ומה פוטנציאל הנזק של פיילין כנשיאה? האקטוארים חלוקים אבל הסיכויים לכך נעים בין 1/3 ל-1/6."

נהדר, אני קונה אפילו 1/3. רק ממה שבדקתי היא עדיין מועמדת לסגנות. נדמה לי שאם אובמה זוכר בבחירות הסכוי שהוא יהיה הנשיא הבא מדגדג את ה 100%. אמת, מקיין יכול למות או להבצר וזה סכון קטן בהרבה מהנזק שיוצרים עם 100% נשיאות.

אבל ברצינות יותר: אובמה רטוריקן מבריק. אין על כך חילוקי דעות. אינטיליגנטי-כן. איש שיחה מרתק- כן.

אבל טירון מוחלט בכל הנוגע לניהול האומה. אין לו כלום ברזומה חוץ ארגון קהילתי ושנות סנט מועטות בהן הוא בעיקר דאג להבחר לנשיאות. מבחינה זאת לא היה משהו שמדגדג אותו בחוסר הבשלות. תוסיף לזה את דעותיו בנושאים מדיניים ואחרים ובעיקר אלו שהובאו בפריימריז מול קלינטון ותבין שמדובר בבעיייה חמורה בעיניי בשנים קריטיות לאמריקה.

תומר 2 בנובמבר 2008

עזי,אני ממש לא סובל את רונאלדו. אבל במי אתה היית בוחר?
מסי?הוא לא הוביל את קבוצתו לשום תואר.
טורס? גם ביורו הוא לא היה עד כדי כך דומיננטי.כמו שאר שחקני ספרד המועמדים(פרט לאיקר) שתיפקדה כקבוצה לאורך כל הדרך ולא נשענה על שחקן אחד.
קאקא? ממש לא.
זלאטן? חסר עקביות והישגיות מחוץ לאיטליה.
ואן ניסטלרוי? גם הוא לא הופיע ליורו.
קסיאס היחידי שנותן פייט,אבל לא בשנה ששחקן כובש 40 שערים ומוביל את קבוצתו לדאבל,עם שערים מכריעים במשחקי אליפות ובגמר גביע אירופה.
אני לא סובל אותו,אבל הוא אכן שחקן השנה בעולם.
בקשר לאגדי? תלוי בהגדרה האישית של מהי אגדה.

רונן דורפן 2 בנובמבר 2008

גלן – יש לי בעיה אחת עם ההשוואה שלך לקנדי. קנדי בא ממשפחה מיוחסת. אובמה השיג את מה שהשיג בשתי ידיו.

גלן 2 בנובמבר 2008

רונן: ההשוואה כמובן אינה מלאה ואין כזאת בחיים הפוליטיים או בחיים בכלל. ובכלל איפה מרלין כשצריך אותה? החשוב בשבילי זה הבשלות להנהיג את ארה"ב.אני לא חש שהיא קיימת אצל אובמה. אני חושב שאלו זמנים סבוכים למדי לסטאג'.

לגבי רונלדו ואגדי קטונתי מלהחליט ובכ"ז: האם לדעתך קובי ברייאנט הוא כבר שחקן לייקרס אגדי? במובן מסויים אני מוצא הקבלה בין השניים. הכי טובים לתקופתם בקבוצה. לסרוגין הכי טובים בליגה. לא מעט טבעות. אופי לא משהו עם סמי-הצהרות של אי נאמנות ?

רונן דורפן 2 בנובמבר 2008

גלן – אין ספק שאלו אינם זמנים לסטאז'. מצד השני יש את עניין האחריות והשלטון הרפובליקני אחראי לרוב הצרה הזו, גם אם לקלינטון יש חלק במשכנתאות. אבל יש בשיטה האמריקאית יתרון אחד מובנה. עצם ההבחרות ובניית בסיס כוח פוליטי היא משימה כל כך קשה ארוכה ומורכבת, שהיא כן מעידה במשהו על יכולתו של המועמד.
בעניין אחד יהיה לו קצת יותר קל. בוש השניא את אמריקה, ולפחות בתחילה אובמה ישפר את יחסי הציבור שלה. למרות שלגבי איראן ורוסיה אין לכך משמעות.

רונן דורפן 2 בנובמבר 2008

ההשוואה בין קובי לרונאלדו לא מוצדקת משתי סיבות. ראשית בצד הסוציופטי, קובי בראיינט עשה משהו חמור מרונאלדו. רונאלדו רצה לעזוב, בראיינט רצה לסלק מדרכו את שאקיל בתוך הקבוצה. שנית, בראיינט, מרגע ששאקיל עזב עוד לא השיג דבר עם הלייקרס. רונאלדו הוביל את הקבוצה לשנה השניה בתולדותיה – דאבל אליפות ואירופה.

אבל בראיינט ייזכר כשחקן אגדי אחרי שיקלע עשרות אלפי נקודות. כפי שכתבתי מספר פעמים, אני חושב שלרונאלדו צריך לשאוף מעט גבוה יותר – אל כוון חמשת הגדולים בכל הזמנים. קצת פרופורציות: הוא מסיים עכשיו חודש אחרי שנת שיא ופציעה וכל הסאגה במדריד. והדיבורים על כך שהוא פחות חד. החודש הזה מסתיים עם שבעה שערים ושלושה בישולים. המפלציות ההתקפית שלו בעינה.

גלן 2 בנובמבר 2008

או קיי לגבי בריאנט. בטח משהו פה כבר יצעק.

לגבי העניין של קנדי- לשעשוע ההיסטורי (אם כי כידוע אנחנו
ל-א קוראים הסטוריה ) ראוי לאמר שלקנדי למרות הייחוס הייתה "חטוטרת" לא קטנה בכלל אצל הבוחרים בדומה לאובמה – הוא ממשפחה קתולית. לא היה חוץ ממנו נשיא קתולי עד היום. רוב שנות ארה"ב הקתולים נרדפו דיי בשיטתיות. אפילו היום כשהם קבוצה דתית מאד חזקה קשה לראות אותם מצמיחים נשיא.
היום לצערנו הם כבר עוזרים לאבנגליסטים בעניני דת ומדינה.

אגב ביידן יהיה סגן נשיא קתולי.

גלן 2 בנובמבר 2008

הטרגדיה של הבחירות האלו היא שאתה צודק- במצב נורמלי לא הייתה בכלל שאלה והעונש לרפובליקאים היה ברור ומקובל. המצב הוא לא נורמלי בכלל.

ואגב את עניין הקמפיין והיכולת שהוא מראה- זה באמת אחד הנימוקים האהובים על חבריי מצביע אובמה (שזה כולם)באין להם שום דבר אחר להכניס ל CV. אני מזכיר להם שבשנת 2000 יצר איש אחד מטכסס מנגנון לא פחות משומן, חסר טעויות ומאוחד (וזה עוד בלי אופרה וינפרי) עם השטיק של רפובליקאי רחמני
מול מפלגה שולטת בזמן מוצלח לאמריקה.

גיל 2 בנובמבר 2008

גלן, גם לקלינטון לא היה שום ניסיון כשהוא נבחר לנשיא ב92 והוא הוביל את ארה"ב לאחת התקופות המשגשגות בתולדותיה. גם אני לא יודע מה יקרה עם אובאמה אבל חוסר ניסיון זה לא חזות הכל. מה שחשוב הוא מי האנשים שהוא מקיף ויקיף סביבו, אם מי הוא מתייעץ ואיך הוא מקבל את ההחלטות שלו. בנושאים הללו אנחנו רואים בכל מערכת הבחירות את התבונה שלו. הוא לא מתלהם כמו מקקיין, לא טוען שהוא יודע הכל ויש לו בהחלט יועצים טובים (כולל צמד הקלינטונים). אצלו יודעים שתהיה קבלת החלטות מסודרות ולא בשליפה, והוא גם לא יתן לאנשים יותר מדי כוח כמו שבוש נתן לצ'ייני ולראמספלד ולגנרלים בעיראק שעשו ככל העולה על רוחם. אני לא חושב שהוא ישיג כל מה שהוא מדבר עליו, אבל צורת ההתנהלות שלו היא למופת וזה דבר חשוב. גם העובדה שיהיה לו רוב בסינאט ובית הנבחרים תעזור לו בהתחלה, אם כי די ברור שהוא יצטרך לשתף פעולה גם עם רפובליקאים (והוא אמר שהוא ישתף רפובליקאים בקבינט שלו. הלוואי שזה יהיה קולין פאוול).

קורא ג 2 בנובמבר 2008

לתחושתי האדונים הנכבדים נוטים להחליף בין מסורת הספורט האמריקאי, לבין מדיניות הפוליטיקה האמריקאית.
שתי המפלגות המתמודדות מייצגות מדיניות תוקפנית שאין כמותה ואחראיות שכם לשכם לאחוז ניכר משפיכות הדמים על כדור הארץ, כמו גם לזיהום כדור הארץ, כל זאת בשם הכס הקדוש של הכלכלה האמריקאית,
ניתן היה לצפות מאוהדי כדוררגל אנגלי בכלל ויוניטד בפרט ליכולת הבחנה בהירה יותר.
לגבי מר. רייגן הצעיר כנראה שמדובר בחטא מולד.

עזי 2 בנובמבר 2008

תומר, מסי הוביל את ארגנטינה לזהב אולימפי, אבל לא הייתי בוחר בו. הייתי מתלבט בין קאסיאס לכריסטיאנו וכנראה בוחר עם יד על הנחיריים בכריסטיאנו.

גיל, קלינטון היה 12 שנה מושל, וניהל מדינה (STATE), אובמה לא ניהל כלום.

רונן ואחרים – אובמה המסכן הוציא הרבה יותר כסף מהילארי בפריימריס וכמעט פי שלושה ממקיין 'הרפובליקאי העשיר' בקמפיין עצמו. ולהבדיל ממה שחושבים רק חלק קטן בא מתרומות באינטרנט.

רונן דורפן 2 בנובמבר 2008

עזי – אני מבין שאתה מרחיב את הטענה שלך לגבי כדורגל נבחרת לגבי כך שגם הטורניר האולימפי הוא חזק יותר מליגת האלופות או הליגה הספרדית והאנגלית.

עזי – אובמה גייס יותר כסף ופי שלושה ממקיין. זו בדיוק הנקודה. מקיין למעשה לא גייס אלא לקח את המימון הפדרלי שאובמה ויתר עליו. כנראה טעות טקטית

עזי 2 בנובמבר 2008

רונן, ברור שלא, רק הגבתי רק לתומר שאמר שמסי לא זכה בכלום. הטורניר האולימפי לא שווה בעיני הרבה ואתה יודע זאת.
לגבי הכסף, תאר לך שהמועמד הרפובליקאי, לא משנה איך קוראים לו, היה מגייס פי שלושה כסף מהדמוקרט ושבוע לפני הבחירות קונה רצועות של חצי שעה בפריים טיים בכל הרשתות הגדולות ומפקיע אותם לפאסומת עבורו. איזו צעקה היתה קמה שהכסף הגדול שלו מכריע את הבחירות.

גלן 2 בנובמבר 2008

אני לא חושב שצריך לעשות לעצמנו חיים קלים. הנה מאמר המערכת של העיתון הפוליטי הטוב לטעמי בעולם. המאמר מנתח הכל בחדות אבל מגיע למסקנה המוטעת לטעמי והיא שיש לקחת סיכון עם מר' אובמה. אני חושב שהם טועים בגדול במסקנה ובכ"ז זה לא מונע ממני להגיד שמדובר בניתוח יפה של מה שהיה ועומד לפנינו.

http://www.economist.com/research/articlesBySubject/displaystory.cfm?subjectid=9139211&story_id=12516666

גיל 2 בנובמבר 2008

עזי, עם כל הכבוד, למשול במדינת ארקנסו זה לא נותן הרבה ניסיון. בוא נגיד ככה, קשה לי לחשוב על איזה שהוא תפקיד שמכין אותך לתפקיד הנשיא ונסיון לא מראה על הצלחה גדולה בתפקיד. אני חושב שהדבר הכי חשוב לנשיא זה שיהיה כמה שיותר חכם, ויקיף אותו עם כמה שיותר יועצים טובים ואת זה הוא עושה למופת. רק לראות את הבחירה הגרועה בפיילין מעמיד סימן שאלה גדול על יכולת ההחלטה של מקקיין. אגב, בידן צודק 100% באמירה שלו שהנשיא יעמוד במבחן. מה בדיוק מפתיע בזה? כל נשיא עומד בפני משברים שאף אחד לא צפה.

לא רק זה, במצב שבו תדמית ארה"ב בשפל חסר תקדים בעולם אי אפשר לזלזל באהדה שאובאמה כנשיא יקבל בעולם. מה הוא יעשה עם זה זו שאלה אחרת.

לון 2 בנובמבר 2008

אני מבקש להזכיר שהניסיון הרלוונטי של אובמה ומקיין זהה.
שניהם לא היו מעולם בתפקידים ביצועיים.
העובדה שמקיין סנטור ותיק כלל אינה רלוונטית לתפקיד ביצועי.

שיקול הדעת של שניהם נבחן בקמפיין והבחירה האומללה של מקיין בפיילין אינה מבשרת טובות.

השיחה שלה עם הקומיקאי הקנדי שהתחזה לסרקוזי, בה דיבר באופן לא נשיאותי מובהק, ממחישה את הקריקטורה של דמותה הציבורית. מקיין היה חייב לבדוק זאת. אם ידע זאת ובכל זאת בחר בה, זה גרוע הרבה יותר.

מבחינת כישורים אישיים כמו אינטליגנציה וכריזמה אובמה עולה על מקיין באופן בולט. בנוסף, אנשים בני שבעים פלוס הם כבר לא בשיא יכולת התפקוד הקוגניטיבי. לעיתים, כמו במקרה של רייגן ובגין, זה בא לידי ביטוי פומבי.
כמו שקורה הרבה, חלק יצדיקו את בחירתם מטעמים אידיאולוגיים, בעוד שיבחרו בגלל אישיות המועמד, וחלק יצדיקו את בחירתם מטעמי אישיות, בעוד שיבחרו בגלל עניינים אידיאולוגיים.

אבל היכולות האישיות של המועמדים הם רק פן אחד. הערכים שלהם שונים והאידיאולוגיה שלהם שונה.
לכן חלק ממצביעי מקיין יעשו זאת על רקע האידיאולוגיה שלו וערכיו, שהם ודאי מתאימים יותר לציבור שמרני. בדיוק כפי שמצביעים ליברלים יעשו זאת על רקע האידיאולוגיה והערכים של אובמה.

במקרה של אובמה השחור, זה הופך להיות מורכב יותר. צבעו נתפס אצל חלק מהמצביעים כחלק מהותי מאישיותו והצבעתם האידיאולוגית, בעד או נגד שחורים ו/או מיעוטים, מושפעת מכך.

אלון זנדר 2 בנובמבר 2008

כמו שג'ון סטיוארט שאל את אובמה בדיילי שואו בשבוע שעבר, האם העובדה שאימו לבנה לא עלולה לגרום לו לבעיות בקלפי כשהוא בא להצביע עבור עצמו. ככה זה כשצבע קובע…

רונן דורפן 3 בנובמבר 2008

עזי – אני אנסח לזה בצורה קצת יותר ברורה. שחור הוא אדם שלא מכניסים למועדונים רבים בארצות הברית, עדיין, בגלל שהוא שחור. ברק אובמה עונה להגדרה הזו ב-100 אחוזים, לא ב-37.5 אחוזים.

Comments closed