ועכשיו לדיון מעמיק בשאלה האם בבוא היום ג'וזה מוריניו הוא המועמד המתאים להחליף את אלכס פרגוסון בתפקיד המנג'ר במנצ'סטר יונייטד

.

לא.

יום הולדת מאוד שמח וחג עוד יותר שמח
ומשהו על ריאל מדריד

58 Comments

דוד 10 במרץ 2009

תשובה משכנעת, אני לא מאמין דתצליח לפתח דיון של בעד או נגד סביב השאלה הזו

עופר 10 במרץ 2009

אני מקווה שכן. כי אז אנשים יבינו, (ואני מדבר על כולכם המלעיזים על בריאותו הנפשית של המלך שמש הידוע בכינויו ארסן הראשון) דבר קטן שנקרא פרופורציה.

איש 10 במרץ 2009

מסכים עם כל מילה…

גיא וינטרוב 10 במרץ 2009

גדול וגם נכון.

שמרלינג 10 במרץ 2009

המשרה כבר שייכת לרוני לוי.

רונן דורפן 10 במרץ 2009

איזה ברברנים כולכם. הטוקבקטים יותר ארוכים מהטקסט!

roman 10 במרץ 2009

לפי דעתי יבוא יום ומוריניו יהיה מאמן במנצ'סטר יונייטד במוקדם או במאוחר…

בני תבורי 10 במרץ 2009

roman

מדובר על מנג'ר, לא מאמן. זה כמו ההבדל בין מפקד חיל הים לפועל סיני.

YB 10 במרץ 2009

לדעתי זו חרפה אם יונייטד תמנה את מוריניו למנג'ר. אני יודע שאתה לא מסכים איתי, דורפן, כי אתה חושב שמוריניו מאמן מצוין ולכן חרפה זו מילה קשה מדי. אבל אני שב וטוען: חרפה. וכאוהד ליברפול אין לי כל בעייה שזה יקרה. הוא בחיים לא יוליך אתכם להישגים של פרגוסון (אף אחד לא יוליך) ותהפכו עבור עשרות מיליוני אנשים מקב' אהובה לשנואה.
ובכל זאת, כאוהד כדורגל, מעריץ של פרגוסון, ומעריך את מורשת הכדורגל של יונייטד, לא הייתי רוצה שזה יקרה. ואם אני, שונא יונייטד, לא רוצה שמוריניו יאמן אתכם. אז אם בכל זאת הנהלת יונייטד תחליט ללכת על הפורטוגלי זו תהיה חרפה. לא פחות.

רונן דורפן 10 במרץ 2009

YB – אני מסכים איתך לחלוטין. בושה וחרפה זו תהיה.

סימנטוב 10 במרץ 2009

להחליף את הבוס צריך מאמן עם אישיות חזקה ומגובשת משהו שיכול להוביל מבלי להתחשב בצל שפרגי ישאיר ושיהיה נאמן לדרכו – את הפרמטרים האלה יש לג'וזה, הבעיה כך נראה לי שהוא נשרף מהר מידי רוב האימרות והפעולות שלו מכוונות לטווח הקצר ובסוף הוא מאיבד מהאיטגרטי שלו או את השחקנים. מי יודע יכול להיות שהקרירה של ג'וזה עד עכשיו היתה קורס הכנה למועדון החלומות.

אני מאמין שישאירו את רוב הסגל המקצועי.
רונן:
מה הסיכויים שפרגי יפרוש העונה?
יכול להיות שכל הדיבור על החלפה זה חלק מלמחמה פסיכולוגית?

יהיה קשה להגדיר את עצמינו בלעדיו, אחרי כל כך הרבה שנים של רגושים פרגי נכנס למרקם הDNA שלנו.

רונן דורפן 11 במרץ 2009

סימנטוב – ברור שזה חלק מהמשחק. אבל מבחינה זו הוא צודק – הוא מושך את האש לעצמו.
פרגי לא יפרוש העונה, זה ברור. ייתכן שקצת לפני גיל 70 שזה עוד שנתיים.

סימנטוב 11 במרץ 2009

YB – גם אני מסכים איתך גם חרפה וגם יגמר מהר את הסיבות כבר ציינתי

אלון זנדר 11 במרץ 2009

אולי

סימנטוב 11 במרץ 2009

אוקיי אני יכול לנשום (?) מגיע לפרגי לקצור את הפירות מהקבוצה הזאת הוא מזמן נכנס לדפי ההסטוריה עכשיו זהicing on the cake

שודד 11 במרץ 2009

מצידי פרגי יכול להשאר… בכל מקרה, עדיף לא לתת לאף אחד רעיונות (מוריניו) כל-כך רעים

יונתן 11 במרץ 2009

לא

אלון זנדר 11 במרץ 2009

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/7930122.stm

בלי רעיונות. אנחנו לא נראה את היום שפרגוסון עוזב. מי יודע אם בכלל עוד יהיה כדורגל ב2030

גיל 11 במרץ 2009

מה קרה, המניה של מרטין אוניל נפלה היום?

קורא 11 במרץ 2009

השאלה היא מי כן?

shalev 11 במרץ 2009

היכולת של משוררים להעביר מסר במספר שורות תמיד הדהימה אותי
וכאן במילה אחת נאמר עולם ומלואו.
לקחת אליפות עם צ'לסי / אינטר זה דבר אחד ולקחת גביע אירופה
עם פורטו זה דבר אחר (ויש סיבות מקלות כמו הגרלה קלה שקיעה זמנית של ליגת האלופות וקבוצה באמת מוכשרת) זה לא אומר שז'וזה אינו מאמן מוכשר רק מכניס קצת פרופורציה. יש תחושה שהוא כבר מספר שנים שותה משקה צהוב שעולה לו לראש. הוא עדיין רחוק מאוד מלהיות פרגסון רחוק מאוד. חוץ מזה בתור אחד שרואה הרבה כדורגל איטלקי (אוהד וחי רומאית) האמת פשוטה מאוד.
פה קונים אליפויות! אם ע"י השיטה הישירה (יובה מילאן) ואם ע"י שיטה פחות ישירה (השופטים פשוט שורקים באופן חד צדדי לטובת אינטר) זהו סוד גלוי כמעט כמו סמי המרץ שהשתמשו כאן בשנות השבעים (הרבה כדורגלנים חולים קיום במחלות ניוון שרירים כתוצאה מכך).

אביאל 11 במרץ 2009

כמה מצחיק הפוסט הזה יהיה אם מחר הוא יעיף את אתכם…

יואב 11 במרץ 2009

כמו שסימנטוב כתב,ז'וזה עומד בפרמטר החשוב מכל-כריזמה ועמידה בלחצים. זאת התכונה החשובה ביותר שיורשו של פרגי יזדקק לה. הכדורגל יבוא אחר כך. גם לפרגי לקח זמן להשתחרר מהזהירות.מעבר לזה,יונייטד(סוג הכדורגל) תשאב אותו(כל אחד) אליה, אין לי ספק.
ומשהו בי, יפרוש איתו.

רונן דורפן 11 במרץ 2009

אביאל – ובכוונה זה נכתב קודם. כי התחושה היא ללא קשר לתוצאה מחר.

אביאל 11 במרץ 2009

רונן – אני חושב שזה יותר עניין של גאווה, העניין כאן הוא שאני פשוט מחכה ליום שפרגסון ילך נראה אז כמה גדולים תיהיו, זה מה שקורה שהמנג'ר (וגם שחקן או שתיים) הופכים להיות גדולים מהמועדון.

גיל 11 במרץ 2009

לדעתי, מנצ'סטר מנצחת מחר בהפרש גדול משני שערים. אינטר אולי יכבשו גול בטעות אבל מנצ'סטר תשחיל שלישייה. זה יהיה יותר קרוב למשחק נגד רומא לפני שנתיים מאשר לעימות מורט עצבים.

בני גלובינסקי 11 במרץ 2009

בכל מקרה המאמן הבא צריך לבוא מפורטוגל – קירוש בעדיפות ראשונה, מוריניו שנייה.

Rabbi Akiva 11 במרץ 2009

Who is the sick mind that thought the Mourinho idea up in the first place?
Ronen, have you been suffering from nightmares lately?

עומרי 11 במרץ 2009

אני סבור שכל מאמן, פרט למוריניו, לא סבור להחזיק יותר משנה בתפקיד. במקרים כאלה של נעליים שבלתי אפשרי למלא אותן נדרש צעד קיצוני ומוריניו הוא צעד קיצוני וראוי- מדובר בחבילה השלמה ביותר בעולם האימון כיום פרט לפרגוסון.

אני בעד.

נאור 11 במרץ 2009

מרטין אוניל יכולה להיות אופציה לא רעה.. אולי עם קינו כעוזר

בני תבורי 11 במרץ 2009

חבר'ה,
לחמן פנוי.

גל 11 במרץ 2009

קירוש זה רעיון מעניין.

גיל מזימבבואה 11 במרץ 2009

לי נראה שיוניטד (פרגסון) בכלל בונים על סולשיאר, יוצא לי לראות הרבה את ערוץ היוניטד והם כל שבוע משדרים בשידור ישיר משחק של המילואים.פרגסון לא מחמיץ שום משחק, הוא גם נראה הרבה פעמים מדבר עם סולשיאר. לי נראה שברגע שפרגסון ירגיש שסולשיאר מוכן הוא יתן לו את הניהול.
בכל מקרה אני חושב שמוריניו זה בחירה לא טובה.

יוסי מזרחי 11 במרץ 2009

מכל בחינה שהיא, מקצועית ומוסרית התשובה היא לא נחרץ.
אקצין עוד יותר, הוא לא ראוי משום בחינה .

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 במרץ 2009

רק מוריניו יוכל להתמודד עם הלחץ
רק מוריניו יוכל להתמודד עם העובדה שפרגי ישב ביציע במשחקי הבית
רק מוריניו יוכל להתמודד עם התקשורת וההשוואות שתעשה בינו ובין פרגי
רק מוריניו יקבל תמיכה מוחלטת מכוכבי יונייטד שחלקם כבר מיהר להביע תמיכה במינוי שלו
רק מוריניו יוכל להשתנות ולאמץ את האתוס של המשחק ההתקפי של יונייטד ולשלבו במסגרת השקפת העולם שלו על איך כדורגל צריך להיות משוחק
רק מוריניו יוכל להמשיך את המגמה של הבאת שחקנים בקנה מידה עולמי ליונייטד
רק מוריניו מתאים ליונייטד שהיא לא רק קבוצת כדורגל אלא גם ואולי בעיקר מפעל כלכלי

מאיר המקורי 11 במרץ 2009

יש אפשרות לסדר שגם מוריניו וגם מנצ'סטר יונייטד יודחו הערב?
ואם כבר – אז בצורה משפילה?

אביעד 11 במרץ 2009

בהמשך לאנונימי
רק מוריניו יצהיר על עצמו כגדול יותר מהמועדון
רק מוריניו יכפה על המועדון כדורגל אפור
רק מוריניו יקומם עליו בסופו של דבר את שחקניו כשימהר לנכס עצמו הצלחה וימהר לזרוק על אחרים כישלון
רק מוריניו ישים את עצמו במרכז כשכל השאר משני
רק מוריניו ישתמש בכוח הכלכלי של המועדון בכדי לקנות שחקנים פחות טובים אבל יותר ממושמעים מהקיימים
ורק מוריניו יעקר את כל שמחת החיים מרוני ומרונאלדו (אם יישאר במועדון עד אז – סביר שלא) לטובת כדורגל מתוכנת.
או במילותיו של רונן… לא.

אביעד 11 במרץ 2009

מאיר – ניצחון מוחץ של יונייטד הערב בסופו מוריניו יתנפל על השופט, כשמוראטי ינסה להרגיע אותו, מוריניו ידחוף אותו הצידה. זה יביא להדחה משפילה של מוריניו. אם בבוקר למחרת יתברר שמישהו משחקני היונייטד שיחק למרות שהיה אמור להיות מורחק בגלל צהובים, זה יטפל גם בהדחה משפילה של היונייטד.
עונה על הדרישות?

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 במרץ 2009

אביעד –
תתפלא אבל שחקנים כרוני ורונאלדו רוצים מנג'ר שיאתגר אותם על המגרש ומחוצה לו.
ושמחת החיים היא תוצאה של הישגים – כל זמן שיונייטד תנצח ותזכה בתארים שמחת החיים תתקיים.

ספיידרמן בקיבוץ 11 במרץ 2009

וכבר אמר צ'כוב – אמנות הספרות היא אמנות הצמצום. יפה ניסחת רונן, ואני איתך גם בנוגע למסקנה הסופית

אביעד 11 במרץ 2009

אנונימי, רוני ורונאלדו מאוד רוצים מנג'ר שיאתגר אותם. אני מאוד אתפלא אם זה מוריניו. האיש נותן לשחקן אחד בקבוצה חופש פעולה (בצ'לסי זה היה בתחילה רובן ואח"כ דרוגבה, באינטר זה זלאטן) והשאר כפופים למשמעת טקטית חמורה בה יש להם משימות הגנתיות שקודמות לכל.במצב כזה, רונאלדו (נניח) יזכה לחופש פעולה ורוני יהיה סוג של ג'י סון פארק. אתה רואה את רוני נותן את כל מה שהוא יכול ככה?
אני אישית מאמין שהישגים חייבים לנבוע משמחת חיים ולא ההיפך. קבוצה שמשחקת כדורגל משמים שאינו מתאים לשחקניה לא תראה שמחת חיים אפילו אם איכשהו תגיע לתואר. רק תראה את צ'לסי של 4 השנים האחרונות, אתה ראית בהם שמחת חיים?

מאיר המקורי 11 במרץ 2009

אביעד – מקובל.

בוריס 11 במרץ 2009

אם אפשר לצטט תגובה קודמת:
"בהמשך לאנונימי
רק מוריניו יצהיר על עצמו כגדול יותר מהמועדון
רק מוריניו יכפה על המועדון כדורגל אפור
רק מוריניו יקומם עליו בסופו של דבר את שחקניו כשימהר לנכס עצמו הצלחה וימהר לזרוק על אחרים כישלון
רק מוריניו ישים את עצמו במרכז כשכל השאר משני
רק מוריניו ישתמש בכוח הכלכלי של המועדון בכדי לקנות שחקנים פחות טובים אבל יותר ממושמעים מהקיימים
ורק מוריניו יעקר את כל שמחת החיים מרוני ומרונאלדו (אם יישאר במועדון עד אז – סביר שלא) לטובת כדורגל מתוכנת.
או במילותיו של רונן… לא."

יואב 11 במרץ 2009

דעתו של פרגי היא המשמעותיתביותר.אין אחד שיודע טוב ממנו. ההתבטאות שלו ושל ריובהקשר הזה-משמעותיות מאד.
מעבר לאישיות(סוג הכדורגל פחותחשוב בשלב הראשוני-הוא יורש קבוצהמאד מוכשרת)הוא בגיל הנכון לתת עבודה חמש עשרה שנה. אף אחד פה לא רוצה כיסאות מוסיקלים כמו במועדונים אחרים…
לדעתי-אין כאן שאלהבכלל.

לירן שבתאי 11 במרץ 2009

מוריניו הוא המאמן הכי טוב מבין גל המאמנים החדשים. נקודה. אני לא חושב שבקבוצה כמו יוניטד הוא יכפה את הכדורגל האפרורי שלו. הוא לא יכול, זה לא פורטו או צ'לסי וגם לא אינטר האפורה מלכתחילה זו הקבוצה עם מסורת מהגדולות בהסטוריה והגדולה כיום. אני חושב שהכל תלוי בפרגי, הוא זה שיחליט על יורשו ואני דיי בטוח שזה לא יהיה קירוש, הוא עוזר קלאסי, אין לו את הקיילר להיות מספר 1.

רועי 11 במרץ 2009

הכן בלוג זה היה מעמיק ביותר. הפעם זה נראה כמועמד לפרס פוליצר(או פוליקר?).
המשך כך רונן.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 11 במרץ 2009

מוריניו כמו פיני גרשון שנוא כאשר הוא מאמן את הקבוצה שאינך אוהד אבל אהוב ביותר ונערץ כאשר הוא מאמן את קבוצתך האהובה.
מי שלא רוצה את מוריניו צריך לקוות להפסד של יונייטד הערב כי אומרים שאם פרגי יקח את ליגת האלופות בפעם השלישית אז מבחינתו זה נגמר ואפשר ללכת הביתה.

אביעד 11 במרץ 2009

ראיתי כאן כמה תגובות שהעלו לי שאלות מסויימות:
הסגנון שמוריניו הנחיל לאינטר וצ'לסי הוא לא ממש הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד. הועלתה כאן הדעה שמוריניו מאמן מספיק טוב בשביל לשנות את הדרך בה הוא משחק כדורגל כשהוא מאמן את מנצ'סטר.
א. מה גורם לאנשים לחשוב שאדם מרוכז בעצמו כמו מוריניו, שמעולם לא הודה בטעות, שקורא לעצמו "המיוחד", ישנה משהו ממה שהוא מאמין בו בשביל הקבוצה? הסגנון של מוריניו עד עתה נראה כמו "אני מעל הקבוצה" ולא ההיפך.
ב. ונניח מוריניו ישנה את הסגנון שלו בשביל מנצ'סטר, למה שהוא יהיה טוב בזה? בשביל לאמן את היונייטד אחרי פרגוסון צריך 2 דברים (צריך צליוני דברים, אבל 2 הדברים הללו הן ההגדרות "הגדולות" למה שצריך) – אופי וכדורגל. את שניהם לא ניתן ללמד. המחשבה שמוריניו (שאין לו את הכדורגל) יסתגל ליונייטד זהה למחשבה לפיה כדאי לקחת למנצ'סטר כמאמן את טוני מוברי מווסט ברום – הוא מאמין בכדורגל התקפי, את האופי הוא כבר ילמד/יפתח.

יואב 11 במרץ 2009

אביעד,
1-עמידה בלחצים, בעיני, זאת התכונה הראשונה במעלה. הצל של פרגי ימוטט את רובם(רובם עושים במכנסיים בלהתמודד איתו אז להחליף אותו?).אגו וביטחון הן תכונות חובה.
2-אני רק שמעתי שבחים, אהבה והערצה מצד שחקנים שהוא אימן.מפקד שהולכים אחריו בעיניים עצומות ולא זכורה לי התבטאות חסרת לויאליות שלו על שחקניו.
3-בקשר לכדורגל, השנה הראשונה של צלסי(עם רובן ודאף באגפים) היתה נהדרת והתקפית.הוא מספיק גמיש ואינטילגנטי כדי לעשות התאמות.את התורה, כולם יודעים(כולם מתאמנים אותו דבר). איכות העברת המסר היא הקובעת.

אביעד 12 במרץ 2009

יואב,
1. נכון. אבל זה כל מה שיש למוריניו להציע.
2. נכון. אבל מוריניו בד"כ בוחר שחקנים חסרי אגו. דרוגבה הוא האגו היחיד עימו התמודד (ובהצלחה). באינטר התכופפו לכבודו כי חשבו שבא המשיח. עכשיו נראה מה יהיה.
3. לא נכון. 3 שנים וקצת צ'לסי שיחקה אפור ומשעמם, לכן שחקן צפון/דרום כמו למפארד כ"כ בלט אצלו. היו הבלחות של כדורגל יפה (15 הדקות הראשונות בברידג' נגד בארסה) אבל לא משהו שיטתי ולא משהו שיכול לרמז שמוריניו מאמין במשחק כזה.
4. כאן נכנסת השאלה האמיתית – מאמן עם אגו כמו של מוריניו, עם כזו כמות של אהבה עצמית, נניח שהוא יכול להוביל קבוצה שתשחק התקפי (ואני מטיל ספק גדול בכך), האם הוא ירצה? או שמא יילך עם האגו של, "אני המיוחד, אני אעשה את מה שאני רואה לנכון. מנצ'סטר יונייטד? מסורת? התקפי? אז מה! אני המיוחד!".

יואב 12 במרץ 2009

אביעד,
אולי זאת היתה דרכו של איש שפילס את דרכו מלמטה, על מנת לקבל תודעה.הוא מעדיף שהאש תוסט אליו ולא לשחקניו.הוא במקום אחר היום.לאחר ההפסד אתמול, הוא עבר בין שחקניו וניחם. גם לפני המשחק הוא חיבק את הקפטן שלו.ואולי אני סתם נאיבי.

אביעד 12 במרץ 2009

יואב, היה לו סגל ששווה מאות מליונים בצ'לסי, ברגע שהברז נסגר מבחינת אברמוביץ', הוא איים להתפטר כי לו נתנו לו כסף לרכוש את טל בן חיים. הוא הוציא יותר מ-200 מליון ליש"ט על שחקנים רק בשביל לטעון שהסגל שלו לא מספיק. והקטע שאני הכי לא סובל במוריניו? הוא קיבל משהו שאף אחד לא קיבל לפניו בכדורגל העולמי (לא באמת) – יד חופשית עם פנקס צ'קים פתוח. אברמוביץ' אפשר לו לקנות את מי שהוא רוצה בכמה שהוא רוצה. ובכסף הזה הוא בנה קבוצת כדורגל אפורה וממושמעת. הוא לקח את החלום של אוהד כדורגל ועשה את זה ציני ומכוער.

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 12 במרץ 2009

hi,
the question should be who has the best record against ferguson ?
what is the balance of this two in their teams games over the years ?
and which active trainer has the best record against ferguson ?

אביעד 12 במרץ 2009

מה זה משנה למי יש את הרקורד הכי טוב נגד פרגוסון? לפי ההגיון הזה, אנצ'לוטי המועמד הבכיר כי פרגוסון מעולם לא עבר אותו באירופה.

רונן דורפן 13 במרץ 2009

אביעד – תיקון, אנצ'לוטי אימן את יובנטוס נגד יונייטד ב-1999

אביעד 13 במרץ 2009

רונן – בטוח? אני חושב שליפי עדיין אימן אותם. הוא עבר לאינטר רק בעונת 99/00…

רונן דורפן 13 במרץ 2009

אנצ'לוטי אימן

אביעד 13 במרץ 2009

חיפשתי, בדקתי, אתה צודק.

Comments closed