הבלוג מתכונן לגמר האאודי-קאפ בהקשרים רחבים (האם למשל תיתכן שואה שניה?)

בעוד בוקה ומילאן מתמודדות על המקום השלישי, ויונייטד ובאיירן מתכוננות לגמר גביע אאודי – שמתקיים אגב לכבוד שנת ה-100 לחברת מכוניות היוקרה הזו – יש לנו זמן לדון בכמה עניינים בשולי משחק הגמר (עדכון: יונייטד הפסידה בפנדלים אחרי 0-0).

עניין אחד, שקשור לאאודי, היא רשימת הספונסרים של יונייטד, שכוללת באמת את אאודי – כפי  שאפשר לפעמים לראות לפעמים בכסאות הנוחים עליהם יושבים המחליפים ובגלל זה רובם לא מתלוננים כל כך הרבה כמו קרלוס טבז. בין הספונסרים יש חברות טלפון סלולרי בסעודיה, אינדונזיה והודו ויש חברה פיננסית אמריקאית שהולאמה. יש חברת שעונים שלא שמעתי עליה וחברה שעוסקת בתיירות לקוריאה. בנוסף יש חברת הלבשת ספורט שמייצרת עם מייקל ג'ורדן נעליים בעזרת ילדים שעובדים בגרושים בפקיסטן ואינדונזיה. ויש גם את הבירה האמריקאית הגרועה באדוויזר וחברת ההימורים betfred שהייתה אמורה לתת לעומר גולן מכונית מרצדס אבל הקנאים בהתאחדות מנעו ממנו לקבל אותה. בקיצור אוסף די בלתי מרשים לטעמי.

אלא שאז ראיתי חברה אחת שאני דווקא מעריך את פעילותה – סמירנוף!

ובעיקר אהבתי את הניסוח של אופן שיתוף הפעולה:
official responsible drinking partner of Manchester United
ג'ורג' בסט, בריאן רובסון, נורמן וויטסייד, רוי קין – אתם שומעים?

*

עניין אחר סביב המשחק, מכיוון שהוא מתקיים במינכן, היא השאלה “האם תיתכן שואה שניה?"
ובכן הבלוג בדק את העניין עם בחורה בשם אנט שעמדה אתמול בפתח המלון וציחקקה עם כמה מחברותיה בזמן שהן מעשנות. בחורות חביבות למראה יש לציין. ולשאלה מה הן עושות בחיים, במינכן, היום, הלילה וכיוצא באלו, הן ענו: "אנחנו משטרה".

הבלוג: “ווירקליש? גסטפו?”
השוטרות: "יא! פוליצאי!”

כאן התעוררו חששות אצל הבלוג, המשתייך לעם היהודי, והוא מיד פתח בברור מה עושה כאן משטרה. ובכן, הביאו אותן לאבטחה. אבל לא לכדורגל, לצערן, אלא לאבטח את הצבא!

הבלוג: “ווירקליש? וורמכט?”
השוטרות: “יא! ארמי!”

מסתבר שבמינכן מתקיים היום טקס השבעה עצום של הצבא הגרמני. כמה עשרות אלפי חיילים צעירים יושבעו ויהיו מוכנים להשלח בכל עת למערכה או אולי למערכה השלישית.

התחקיר המשיך במלוא המרץ.

הבלוג: "למה צריך לאבטח את הצבא?”
השוטרות: “כי יכולים להגיע מפגינים. ההיפים האלו שעשו בלגן בועידת הG8. לא רוצים שיתקפו את הצבא".

ולכן הביאו לכאן שוטרות, ומסתבר שגם שוטרים, מכל גרמניה. להגן על הצבא הגרמני מפני כל מיני בודהיסטים, צמחונים וילדים עם גיטרות שמעשנים חשיש.

תסלחו לי מאד – ככה לא תהיה שואה!

על גזענות ודעה קדומה
עוד ניצחון אירופי גדול להפועל

No Comments

עופר הירוק 30 ביולי 2009

צחקתי במשך 23 שניות. שיא שבועי. רונן, הקיץ מוציא ממך את המיטב.

אלי 30 ביולי 2009

מצטרף לעופר הירוק. אני תזמנתי 25.5 שניות של צחוק.

קינג ליר 30 ביולי 2009

פסגת הפחד:
קרב מוחות ענק בין נתי עזריה לפרנק רייקארד

ואם זה לא אופ טופיק איכותי אז הליגה הישראלית שביעית באיכותה ולא שישית

סמוראי 30 ביולי 2009

מצטרף לעופר – רונן, לאט לאט אתה הופך לדייב בארי הישראלי

עומרי 30 ביולי 2009

פוסט מבדר ואוורירי עם טעות אחת מהותית- באדוויזר זו בירה נהדרת וכיפית לשתיה עם טעם מצויין.

באד לייט זו המצאה אמריקאית שערורייתית אבל באדווייזר המקורית זה סיפור אחר.

רחמנ א ליצנ 30 ביולי 2009

פוסט גדול רונן… מצטרף למחמיאים.
בינתיים, אתה הסיפור הגדול של עונת המלפפונים, ועוד בספורט של יחידים, מרענן.

ובקשר לשואה, כמו שזה נראה – לא פה, באמת שמקרוב, אפילו יותר מאשר מרחוק, נראה כי הגרמנים הם כמעט היחידים שמתמודדים איכשהו עם מה שהנחילו לכולנו (אני מתכוון בניגוד לטורקים, סרבים, סינים, בני הוטו וכדומה), זה מתכון חיובי למניעה.

רועי שבא אחר-כך 30 ביולי 2009

עומרי,
הבאדווייזר המקורית היא בירה צ'כית (והצ'כים באמת יודעים לעשות בירות, גם כאשר לחלקן – נניח, סטארופראמן – יש שם של תרופה נגד עצירות). הספונסרית של יונייטד, למרבה הצער, זו החקיינית מהצד הלא נכון של האטלנטי.
לפני כ-100 שנה, אגב, היה סיכום בין החברה הצ'כית לבין החברה האמריקאית, לפיו לאמריקאים מותר להשתמש במותג "באדווייזר" רק בצפון אמריקה. זה מעלה את השאלה האם איפשהו באולד-טראפורד יש את הלוגו של באדווייזר האמריקאית.

יאיא 30 ביולי 2009

חחח… תענוג לקרוא אותך דורפן

Red Camel 30 ביולי 2009

נתפס לי שריר מהצחוק
אבל לצערי אני לא מוביל את הטבלה, רק 19.23 שניות

martzianno 30 ביולי 2009

אחחח… רונן יקירי, שוב נפלת בפח שטמנה האומה הארית.
הכל מתקדם כמתוכנן ובדיוק מופתי – אלפי שוטרות חביבות למראה ורכות למגע כבר פזורות ברחבי הרפובליקה, להסיח את דעת התקשורת העולמית, שומאכר חוזר והמשחק מול יונייטד הוא בסה"כ ניסוי כלים –
הסר דאגה מליבך, בוודאי שתהיה שואה!

מרקפוצ'ינו מארה"ב 30 ביולי 2009

ההבדל בין 'באדוויזר' האמריקאית לזאת הצ'כית היא שהראשונה היא מזעזעת (בגלל הכמות הגדולה של לתת התירס שבפנים) והגרסה הצ'כית היא סתם רעה.

רועי שבא אחר-כך 30 ביולי 2009

מונטי פייתון כבר תהו מה המשותף בין בירות אמריקאיות לבין עשיית אהבה בקאנו, והשיבו it's both fucking close to water.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 30 ביולי 2009

רועי אתה נוגע בנק' רגישה. מונטי פייטון עשו המון נזק לתדמית הבירה האמריקאית ובגלל שהבירות המיוצאות מארצות הברית אכן גרועות אנשים ממשיכים לזלזל בבירה האמריקאית (ואל תבין אותי לא נכון, אני מת על הבדיחה הזאת של הפטייטונס).

האמת היא – שלמעט בלגיה, אין שום מדינה בעולם שאפילו מתקרבת למגוון ולאיכות הבירות האמריקאיות. גם לא גרמניה או אנגליה.

רועי שבא אחר-כך 30 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו,
האמת, אחרי שטעמתי את מילר ואת באדוייזר, איבדתי כל חשק לנסות בירות אמריקאיות אחרות. אני באמת מפסיד משהו? יש המלצות?

בני תבורי 30 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו מארה"ב,
בהחלט מסכים לגבי הבירות הבלגיות, אבל המשך המשפט דורש סימוכין.

דורפן,
לא מצחיק בכלל בלי תמונות. חוסך עלינו?

ליאונידס 30 ביולי 2009

להיות בגרמניה ולדבר על בירה אמריקאית זה כמו לגלוש בהוואי ולהתגעגע לחוף הדולפינריום…

מרקפוצ'ינו מארה"ב 30 ביולי 2009

בני, רוב הבירות הטובות מיוצרות במערב ארה"ב. שם המים איכותיים ביותר. רבות המבשלות שמשתמשות ישירות במי שלגים. כמו כן, צפון מערב ארה"ב הוא מקום מושלם לגידול כשות. הכשות האמיקאית היא ד"א הרבה יותר פרחונית ועשירה ממה שגדל בגרמניה, צ'כיה או אנגליה.

הבעיה שרוב הבירות האלה מיועדות לצריכה מקומית ובגלל שהן לא מפוסטרות יש להן חיי מדף קצרים יחסית. באורגון, וושינגטון, קליפורניה, קולרדו ואפילו אלסקה ישנן מאות מבשלות בוטיק שמייצרות בירות נהדרות במגוון סגנונות לא יאומן.

עומרי 30 ביולי 2009

די להשמצות- באדוויזר בירה טובה שעולה על לא מעט לאגר אירופיות כמו קרלסברג(שתן) או טובורג גרין. לא חושב שהיא נופלת מהיינקן למען האמת וחבל שהיא לא מיובאת לישראל בצורה סדירה.

סאם אדאמס האמריקאית היא בכלל כבר סיפור אחר- בירה פשוט מעולה, על שלל סוגיה וייחודית לדעתי בכך שהמותג כולל בתוכו לאגרים, איילים וסטאוטס.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 30 ביולי 2009

רועי – זאת בדיוק הבעיה. מילר ובאד גרועות להפליא וזולות בגלל שמשתמשים בהמון תירס בשביל להוזיל אותם. בימים אלו אמור להתחיל יבוא של מבשלת ברוקלין לארץ. היא אמנם רחוקה מלהיות הבירה הטובה באמריקה (בכל זאת, מגיעה מהחוף המזרחי) אבל יש להם כמה מוצרים לא רעים בכלל. גם לסמואל אדאמס שכבר כמה שנים מיבואת לארץ יש כמה מוצרים נחמדים.

רועי שבא אחר-כך 30 ביולי 2009

עומרי,
קרלסברג זה באמת שתן. אני לא מבין למה אתה מעלה אותה במסגרת דיון על בירות.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 30 ביולי 2009

עומרי, אגלה לך סוד – גם מכבי נחשבת ליותר טובה מהייניקן, קרלסברג וטובורג. כנראה גם בצדק.

זה שהניו יורק ניקס יותר טובה מרוב קבוצות הכדורסל האירופאיות, לא הופך אותה לקבוצת כדורסל טובה

דנידין 30 ביולי 2009

אין כמו בירה נשר לבנה

Red Camel 30 ביולי 2009

האמת שבסיאטל יש בירות מקומיות מצוינות

עומרי 30 ביולי 2009

צריך להפריד- יש בירות צריכה שוטפת: בקטגוריה הזו לבאדוויזר אין במה להתבייש. ובוודאי שלטובורג.
כשאתה קונה סיקס פאק הביתה אתה לא קונה צ'ימיי או בארבר.

בקטגורית הפרימיום זה הבלגיות ועוד 15. אין בכלל התחלה של דיון.
כל זה נכון לגבי בירות בייצור סדרתי, להתחיל להתדיין על מבשלות עלומות שם ממונטנה זה לא רציני…

מרקפוצ'ינו מארה"ב 30 ביולי 2009

עומרי, אני מסכים עם החלק הראשון.

בקשר לחלק השני – זאת יותר בעיה של חוסר הידע שלך (אולי).
אתה לא מכיר את הבירות כי אתה לא באמריקה, כמו שהרבה אמריקאים לא יכירו את שימאיי.

ד"א את שימאיי, בניגוד לשאר הטראפיסטיות כולם מכירים הם מפרסמים בטירוף מחוץ לבלגיה והאמת שהם די שוברים את הכללים אצל הטראפיסטיות בקטע הזה. בירות הבוטיק באמריקה מפרסמים בעיקר בסביבה שלהם ומי שאוהב בירה מכיר.

ודבר קטן אחרון בנושא הבלגיה ועוד 15. אם מבשלה בלגית בכירה כמו א-שוף מתחילה לחקות סגנונות אמריקאים – כנראה שבארה"ב יודעים מה הם עושים.

רועי שבא אחר-כך 30 ביולי 2009

מישהו בכלל זוכר שיש משחק?

ספיידרמן בקיבוץ 30 ביולי 2009

אני עם מרקפוצ'ינו. מנסיון. המגוון והאיכות שקיימים בארה"ב עולים על כל מקום אחר. כל החכמים פה רק מפגינים את בורותם, עם כל הכבוד. כמו שתגידו שאין בארה"ב מוזיקה טובה כי אתם מכירים רק את בריטני ספירס.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 31 ביולי 2009

ספיידרמן – הבוס מופיע שוב בג'ייאנט סטאדיום…אבל נראה לי שזה סולד אאוט לכל ההופעות.

אורי 31 ביולי 2009

זהו, הלך התואר היחיד שהיה לנו סיכוי ריאלי לזכות בו השנה.

והיכולת צריכה להדליק נורה אדומה אצל הסר.

איש התרנגולת האיום 31 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו,
למעט המחמאות לסמואל אדמס, אני איתך. יש דיסוננס גדול בין תעשיית הבוטיק האמריקאית וזו המסחרית. הראשונה מתקדמת בצעדי ענק, משפריצה איכות ומקוריות לכל עבר ומהווה ממש קפיצה אבולוציונית בעסקי הבירה. הם משחקים עם כל מיני מתכונים אקספרימנטליסטיים ושוברים את כל החוקים.(למשל http://madfermentationist.blogspot.com ).
הבלגיות עדיין חזק בראש הטבלה בכל מה שנוגע למתכונים קלאסים, אבל גם זה רק עניין של זמן. אגב, יצרני הבוטיק מתעבים את הבירה המסחרית האמריקאית בכל נימי נפשם (ואפילו עשו על זה סרט http://beerwarsmovie.com/trailer/large/). לא מפתיע בהתחשב בעוול התדמיתי שהם גורמים להם.

יוסי מזרחי 31 ביולי 2009

כמה ואיזה בירה שתה אברה לפני הבעיטה ?

ניימן 31 ביולי 2009

בלי להסגיר שמות, רק אציין שאחד משותפי (יש עשרות. אנחנו סוג של קומונה) הוא ממארגני אירועי ועידת ה – G8. בכל מקרה, הוא בחור גדול למדי, רציני להחריד, ובהחלט לא צריך לצחוק על מי ששוכר שוטרים כדי להישמר מפניו. השמאלניים הגרמניים הם הערסים החדשים! :]

רונן דורפן 31 ביולי 2009

ניימן – לא כל כך חדשים. באדר מיינהוף לא היו פראיירים בכלל.

Danny 31 ביולי 2009

Nice post to break down the week and get us ready for a drinking weekend, SO: Try Sam Adams or siera nevada for good american beer

מרקפוצ'ינו מארה"ב 31 ביולי 2009

ניימן?! מה לעזאזל אתה עושה בבלוג ספורט? בעצם אני מניח שהרחת את השיחה על הבירה עד גרמניה.

IDO 31 ביולי 2009

רונן תזמנתי 15 שניות צחוק.

עומרי – תזמנתי דקה וחצי של צחוק (אם באדוויזר לא בירה גרועה אז איפה נמצאת בירה מכבי?).

יואב 31 ביולי 2009

סאן ברנרדוס ומרדסו הן עוד בירות בלגיות טראפיסטיות נפלאות(עשר אחוז אלכוהול-בטריפל).
קשה לבחון את העניין דרך בירות בוטיק-מספרן הוא אינסופי ומשתנה תדיר.
המלצה לאוהבי הסטאוט-אואהרס האירית. המבשלה חדשה יחסית(שנות התשעים)והבנתי שהיא משווקת יפה בארצות הברית(וגם בישראל).גוף עשיר כמו לגינס אבל עם טוויסט קטן בטעם(לא רואה את המרפיס).נהדרת. זכתה בכמה תחרויות טעימה עיוורת עולמיות בשנים האחרונות.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 31 ביולי 2009

יואב- מרדסו לא בירה טראפיסטית, היא אמנם בלגית אבל שייכת למבשלת דובל.

סן ברנרדוס גם היא לא טראפיסטית. היא אמנם בישלה מספר שנים את המתכון של וסטוורטן שהיום נחשבת לבירה הטובה בעולם וחזרה לפני כמה שנים להיות טראפיסטית.

אומרים שסן ברנרדוס אבט מבוססת על אותו מתכון כמו הווסטוורטן אבל אין לכך הוכחות. בכל מקרה גם הסן ברנרדוס לא טראפיסטית.

האוהארס אכן טובה. למרות שאני נוטר טינה כלפיה כי מחזור החביות הראשון שלה שהגיע לארץ היה בחביות של 50 ליטר (לא כולל החבית עצמה) בניגוד ל20 וה-30 המקובלים. נשבר לי הגב מלסחוב אותה.

אנונימוס 31 ביולי 2009

דיון על בירה, לתת, כשת ושאר קללות זה בעצם המקבילה של כותבי הבלוג לעונת מלפפונים?

גיל 31 ביולי 2009

מצד שני, אם השוטרים עוסקים בעבודות אבטחה, לחיילים יש הרבה זמן פנוי שצריך למלא…

יואב 31 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו,
צודק. מרדסו ממבשלת דובל(אכן טעות בסיסית).
למיטב ידיעתי, הסאן ברנרדוס מוצגת ככזאת. אני מכיר את האבט אבל מעדיף את הטריפל שלה…
מחזור החביות של האואהר'ס היום(לשימחתי)כבר מגיע בחביות של שלושים.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 31 ביולי 2009

יואב, איפה אתה עובד?

בני תבורי 31 ביולי 2009

בבית חרושת לחביות.

ערן קאלימי 31 ביולי 2009

האמת, לא תזיק שואה שניה. זו גם דרך בשבילי להתחמק מללכת ברחובות תל אביב בצהרי אוגוסט בדרך לסטודנטים שלא מקשיבים לי.

Yoram Aharoni 31 ביולי 2009

Every beer except Maccabbi
Nothing about Hapoel at Sweden? or all those words because the fitness instructor of the national basketball team told the players do drink beer between training sessions?
Good advice my old friendHaim Tel- Avivi

דולב 31 ביולי 2009

יו איזה חופרים :))
יש לנו גולדסטאר – למה לעזעזל שאני אשתה בירה זרה?!
אולי כדאי שתדברו על תרבות שתיית הבירה במדינות במקום על כל שמוק שפותח מבשלה בנברסקה.
יש לנו אחלה בירה בארץ ותראו לי אמריקאי או בלגי ששותה בירה זרה. ואנחנו חייבים להתפלצן על בירה בטעם גובגבן עם ארומה של עץ אקליפטוס. גולדסטאר!!!

דולב 31 ביולי 2009

גובגבן + דובדבן

אלי 31 ביולי 2009

שימו לב איך הדיון נוגע בסוגיות אקטואליות בוערות!

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1104336.html

יואב 31 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו,
אני הבעלים של האידאה(מוסד ראשלצי שקיים משמונים וארבע).
דולב,
הבירות הנמכרות ביותר באנגליה הן פוסטר(אוסטרליה) וסטלה(בלגיה)כך שזה לא יחודי רק לנו.אגב, גולדסטאר היא הבירה הכי נמכרת כאן ביי פאר(באיזור העשרים וחמש אחוז מכלל השוק).

יואב 31 ביולי 2009

פוסטרס.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 31 ביולי 2009

או אני מכיר טוב מאד את האידאה. בזמן הצבא עבדתי בכצה (אמנם אז זה היה במטבח).

אחלה מקום לדייט ראשון.

דולב אתה רוצה לשתות גולדסטאר ולראות משחקים של מכבי נתניה (למה להתפלצן ולראות כדורגל אירופאי?)? תפדל! שיהיה לך בכיף

ד"ר א. 31 ביולי 2009

השאלה הגדולה באמת היא עד כמה התקרב הבלוג לאיים על טוהר הגזע הארי. יתכן מאד שמדובר גם בשאלה של בירה, הכמות, ליתר דיוק.

יואב 31 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו,
סיכוי טוב שאנחנו מכירים.כצה זה הבר השכונתי שלי ושיילי חבר יקר.

ספיידרמן בקיבוץ 31 ביולי 2009

מרקפוצ'ינו – אם זה עדיין אקטואלי, יש את קרייגליסט בשביל הופעות סולד אאוט, ותמיד תמצא כרטיס למכירה

עודד ברידא 2 באוגוסט 2009

אח, כמה הייתי שמח אם היית מוריד את נושא השואה מהדיון הזה. דיון על בירה, כדורגל ושואה – לא מסתדר בימים אלה, ומי כמוך יודע כמה אני עוסק בנושאים האלה, רק בלי הבירה. סתם הערה – דווקא חולשתו של הצבא הגרמני אחרי מלחמת העולם הראשונה הובילה לכך שקבוצות מאורגנות אחרות רכשו כח רב, בעיקר על רקע מפלגתי ואידיאולוגיה מסוכנת.

רונן דורפן 2 באוגוסט 2009

עודד – אני מכבד את דבריך. אבל אינני חושב שיש כאן איזשהו דיון על השואה ומישהו מבין אותו ככזה. אני חושב שיש כאן בסך הכל צחוק על סיטואציה אבסורדית. זה לא דיון על השואה.
גם אין פה שום לעג לצבא הגרמני ואינני חושש ליציבותה של הדמוקרטיה הגרמנית כפי שאני חושש ליציבותן של דמוקרטיות אחרות.. בגרמניה לצבא אסור להפעיל כוח נגד אזרחים. בשונה, למשל, מההתנתקות. בגרמניה כשצריך להפעיל כוח נגד אזרח עושים זאת רק עם המשטרה.

Comments closed