אנחנו לא נוסעים לבירקנאו

In כללי
כדורגל ישראלי קיץ 2012. צילום: kitiba רשיון: common creative
כדורגל ישראלי קיץ 2012. צילום: kitiban רשיון: common creative


התבקשתי היום בעיתון להתייחס לנושא המזוכיסטי של מינוי המאמן הבא של נבחרת ישראל. וחשבתי לכתוב את מה שאני תמיד כותב: “למה צריך מאמן זר?" וכבר כתבתי חלק מהדברים ואז אמרתי לעצמי "מה אני מבזבז פה זמן?” כל מי שמבין כדורגל יודע שמאמן זר עם תכנית עבודה לכמה קמפיינים יביאו לשיפור דרמטי. אז למה בעצם לא עושים את זה? הרי האמת היא שאם יו"ר התאחדות יתחיל בתכנית כזו בצורה רצינית התקשורת דווקא כן תהיה סבלנית כלפיו. הרבה יותר מאשר אם ינופף בהבטחות מטופשות ויהירות של העפלה למונדיאל.


והמסקנה שהגעתי אליה היא שבעצם חוליי הפוליטיקה מעולם לא נעלמו מההתאחדות לכדורגל. נעלמה האידיאולוגיה של מכבי הליברלים מול הסוציאליזם של הפועל. וסביר שהקבוצה הקרובה למקום מגוריכם נמכרה למישהו שעשה כמה גרושים בנדל"ן באמריקה (ואם יש לכם מזל אז ליעקב שחר) אבל בהתאחדות עצמה לא נעלם החולי הבסיסי של פוליטיקה. שאיש הציבור חושב רק עד סיום הקדנציה שלו. ולכן לשום יו"ר התאחדות לא כדאי להתחיל בתכנית שהוא אישית לא יהיה זה שיהנה מהפירות שלה. אלא אם טובת הציבור לנגד עיניו. אבל הבלוג הזה אמנם עבר כמה שינויים, אבל לא עבר לתחנת חלל.


ואז לפתע חשתי הקלה גדולה. בזכות הפוליטיקה הזו תחסך מאיתנו המבוכה של עולם הכדורגל הישראלי העילג מבקר באתרי השמדת יהודים בפולין ואוקראינה. לא עוד.

100 Comments

martzianno 7 בספטמבר 2009

אוי…. כואב, כואב…
(ונכון, נכון…)

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

שאלות:
1. יכול להיות שיש קשר בין זימון שחקנים לסגל, לבין אחוזים בכרטיס השחקן שלהם השייכים ליו"ר ההתאחדות ?
2. האם המושג שקבע עמנואל וולד בספרו "קללת הכלים השבורים" – "הבינוניות הממארת" יכולה לפסוח על ארגון כמו ההתאחדות לכדורגל ?
3. מי מפקח על אופן קבלת ההחלטות בהתאחדות?
4. מי מייצג את אינטרס הציבור מול ההתאחדות?
5. מהם מנגנונים האיזונים והבלמים בארגון זה?

רונן דורפן 7 בספטמבר 2009

שלו.
1. כן
2. לא
3. אופירה אסייג
4. לימור לבנת
5. הסק מכל התשובות הקודמות

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

אולי צריך ללמוד מאוהדי הפועל אוסישקין, הפועל קטמון ומכבי יפו המתחדשת,
ולהקים ארגון מתחרה, עצמאי של אוהדים.
מעיין ליגת הקיץ של אריה מליניאק בעבר.
בו נודה על האמת הרמה לא תרד, כמות הצופים גם לא,
אוהדי מכבי חיפה והפועל תל-אביב אולי יסבלו קצת במחסור של אירופה,
אבל עד שההתאחדות החדשה תצבור כוח ועוצמה יעבור קצת זמן.
אני בטוח שבעשרים שנה אפשר להעמיד נבחרת ראויה,
שגם אם לא תעלה לפחות תמצה את הפוטנציאל שלה.
דרך אגב אני גם די בטוח שבשיטה הנוכחית גם עוד 20 שנה לא נעלה.

כדי להיות פרקטים הדרך היחידה להבריא היא:
לפטר את כולם ולהתחיל מההתחלה!
להביא לתקופה הראשונה משהו עם נסיון בניהול מחו"ל – בלי אינטרסים.
לבנות תוכנית לאימון ילדים ונוער.
להקים בהתאחדות ארגון שמבקר את הקבוצות, בגילאים הלא מקצוענים – כלומר עד גיל נוער כולל.
להקים גוף כלכלי שמבקר את הקבוצות המקצועניות (מה שנשאר).
לקבוע עונשי מינמום למי שעובר על התקנון,
להקים אירגון שפיטה ע"י אנשי מקצוע (משפטנים).

פילוסוף רדום 7 בספטמבר 2009

למה לעזאזל לא מנטרלים את מוקד הכח הזה ע"י הקמת מנהלת ליגה לליגת העל, שתהיה עצמאית לחלוטין ופרטית.
הרי שחר,ברקת, גולדהאר וכל שאר החברים (אפילו זה מבית"ר) הם לא אנשים שבאו מתוך ביצת הפוליטיקה הזו. אני בטוח שלשחר נמאס לקבל עונשים מפגרים מבית הדין של ההתאחדות (עוד המצאה גאונית) ובטוח שכלכלית זה ישתלם לכולם. אם הם ילכו בכיוון הזה מוקד הכח של ההתאחדות ינוטרל ואז גם הסיכוי לתהליך אמיתי גדל.

יש משהו שאני מפספס ?

RR 7 בספטמבר 2009

שלו אלו שאלות תמימות מידי.
רונו, האם יש מקום בו כרטיסי השחקן חשופים לציבור?

אוף טופיק- תגובות על קלייסטרס…?

רונן דורפן 7 בספטמבר 2009

RR – קלייסטרס הייתה פנטסטית. וסוף סוף היה לנו טניס בטורניר הזה.

גיל מזימבבואה 7 בספטמבר 2009

הללויה, מצליח לכתוב תגובה.
פילוסוף רדום הלוואי שמה שאתה מציע יתגשם הבעיה שליגה כזו לא מוכרת באירופה. כל ליגה צריכה להיות מקושרת להתאחדות כדורגל ארצית.
מעבר להכל שחבל על המאמצים כי לעולם לא נהיה במונדיאל, אל תשכחו את בעיית השרירים של "הספורטאי הישראלי".

ניינר 7 בספטמבר 2009

למה לוזון וקשטן עוד לא החזירו את המפתחות?
עד מתי ניאלץ לסבול את לוזון ? (מקשטן ניפטר לכל המאוחר ביוני 2010 כי הרי אין לו כבוד עצמי להתפטר ולוותר על משכורת העתק שהוא מקבל בלי לעשות כלום)
עד מתי לוזון יזרה חול בעיני האוהדים ? הרי ברור שהוא מתכוון לדאוג לג'וב לידידו אברם שמסתבר שאינו מאמן כל כך מבוקש באירופה. כל הקשקוש הזה עם ביליץ' זה רק תירוץ לחזרתו של גרנט ("רצינו את ביליץ אבל זה לא הסתדר, אז הנה גרנט")
אני באמת אוהב את הנבחרת אבל כל עוד אדון לוזון עומד בראש ההתאחדות, אמשיך לייחל להפסדים בתקווה שיהיו מבישים ככל האפשר.

סופרפלי 7 בספטמבר 2009

אני לא מצליח להבין את זה, מצד אחד עומדת הפטריוטיות שלך, האהבה למדינה, ומהצד השני השנאה למר לוזון, איך זה מתאזן?

ניינר 7 בספטמבר 2009

די פשוט. אני לא פטריוט, אני לא אוהב את המדינה אבל זו עדיין המדינה שאני חי בה ולכן תומך בנבחרת שלה. אבל מהרגע שהנבחרת הפכה למשהו פרטי של אבי לוזון, כל מה שמעניין אותי זה שהנבחרת תפסיד כדי שנתפטר מלוזון והנבחרת תהיה של המדינה ולא קניינו של אדם אחד שיחליט (למשל) באופן בלעדי מי המאמן כאילו שמדובר ברכושו הפרטי.

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

גיל מזימבבואה – זה שהליגה לא מוכרת באירופה,
איך זה משפיע עלינו?
שלא נשחק פעם ב 8 שנים בליגת האלופות?
אולי שחר יבין שאם תהיה ליגה עם חוקים, זה גם אינטרס שלו,
אולי גולדהאר יבין שצריך מגרשים ראויים כדי שאוהדים יבואו,
אולי ברקת תעביר את הקבוצה שלה למקום ראוי.
אני לא חושב שממוצע של 10000 צופים במשחק זה אוטופיה,
מצד שני אני גם חושב ששירותים לאותם אוהדים זאת לא דרישה מוגזמת.

גיל מזימבבואה 7 בספטמבר 2009

שלו, באופן עקרוני אתה צודק. אפשר אולי ליצור משהוא כמו בכדורסל, ואז עדיין הקבוצות יכולות ללשחק באירופה.

דחילו ורחימו 7 בספטמבר 2009

גם אני מייחל להפסד של כל נבחרת ישראלית שמבקרת במחנה השמדה/ מחנה ריכוז/כיכר בה בוצע פוגרום לפני משחק. אם כבר, שיעברו לשיטות אימון מתקדמות ויראו לשחקנים קלטות של לנצמן.

הביקורים האלה הם הדבר הדוחה ביותר בספורט הישראלי, למעט אולי קריאת העידוד של הנבחרת – "ישראל מלחמה"

פילוסוף רדום 7 בספטמבר 2009

גיל – אם יבואו 12 או 16 קבוצות ליגת העל ביחד לפלאטיני ויגידו לו – זאת לא ההתאחדות שלנו – מה יקרה אז ?
האם חוק ההגיון הבריא לא ינצח?

ונגיד שלא, האם להתאחדות תהיה יכולת אמיתית לכפות את דעתה כל בעלי הקבוצות? הרי ברור שברגע שגוף כזה יוקם, ההתאחדות, שכפי שאובחן ע"י רונן היא גוף פוליטי, לא תבוא לקואליציה? הרי הכיבודים נמצאים אצל בעלי הקבוצות.

תושב חוזר 7 בספטמבר 2009

שלו וביחוד רונן – אפשר לקבל שמות ודוגמאות להמחשת הטענה כי שחקנים מזומנים לנבחרת לפי האחוזים שיש ליו"ר בכרטיס שלהם?
אני לא מאמין שאני יוצא להגנת לוזון (לא ממש), אבל זה דבר אחד להביע דעה שהוא אדיוט/שחצן/כשלון וכו' (דעה עליה איני חלוק), ודבר אחר להאשים אותו כבדרך אגב בשחיתות על סף הפלילים, מבלי להביא לכך שום סימוכין. דוקא מרונן שמרבה להלין על נושאי אתיקה עיתונאים לא הייתי מצפה לכך.

תושב חוזר 7 בספטמבר 2009

אגב – החוף בתמונה זה בארץ?

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

גולן

תושב חוזר 7 בספטמבר 2009

השתכנעתי

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

תושב חוזר – אתה באמת חושב שקבלת ההחלטות של יו"ר התאחדות שחמש דקות קודם היה בעלים של קבוצה בליגת העל, ובנוסף הבעלות עברה למשפחתו לא נגוע בנפוטיזם?

באותו נושא למה הליגה מתכווצת ומתרחבת?
האם ועדה מקצועית ישבה ובדקה את הנושא?
לי יש רעיון אחר,
כיוון שאני רואה כדורגל כבר הרבה שנים,
אני זוכר תקופות שמכבי פ"ת (תמיד הקבוצה הזאת איכשהו),
בליגה של 16 קבוצות הייתה מבטיחה את הישארותה כבר סביב המחזור ה 16,
ומשחררת את הזרים שלה.
כאשר ירדו ל 12 היא כבר לא יכלה לעשות את זה מצד אחד,
מצד שני הכסף התפזר על פחות קבוצות.
עבור קבוצות כמו מכבי ת"א, הפועל ת"א, בית"ר וכו' ירידת ליגה היא אסון, בליגה של 12 קבוצות זאת סכנה מוחשית.
אז אפשר גם לעשות עונות פיננסיות,
ליגה של 16 קבוצות מבטיחה גם שקבוצות כמו ב"ש לא תרד וגם לא נתניה או הפועל/מכבי פ"ת אפילו לא הפועל חיפה.
כלומר קבוצות עם אוהדים (או מכבי פ"ת – יו"ר כדורגל).
דבר אחד שלא לוקחים בחשבון שהמשאבים מצטמצמים, הפועל פ"ת שבעבר לקחה אליפויות והיו לה אלפי אוהדים,
שהייתה בעבר הקרוב פס יצור של שחקנים (למכבי חיפה אבל מה זה משנה), ע"י ניהול/בעלות גאונית שפכה את התינוק עם המים.
קראתי פעם על שחר – שבחישוב אמיתי של עלות מול תועלת הכסף שהוא השקיע במכבי חזר עליו בריבית בדרכים שונות,
למשל באחוז המשאיות של וולוו בצפון יחסית לתקופה שחיפה הייתה קבוצה שנעה בין הליגה השנייה לראשונה,
כמובן גם ביחס לגדלת השוק.
בקיצור לכולם יש אינטרס,
וכדורגל טוב הוא לא בראש סדר העדיפויות.

Yair N 7 בספטמבר 2009

I will repeat it again. You need to learn from Australia. Australia appointed Dutch coaches and most important created a position for a Technical Director whose job is to create the structures from kids up. It worked brilliantly.
It needs to be someone from Holland, or France or Spain. Someone that can fix the whole thing create proper structures for kids to progress.

What is Aimé Jacquet doing? He would be the kind of Technical director you need. Or even Pekerman ((even though he is not European).

פילוסוף רדום 7 בספטמבר 2009

תושב רדום
לא – יש ברקע בתוך הים הרים, ולמעלה מצד ימין בתמונה יש עץ (מה שאין בארץ).

גיל מזימבבואה 7 בספטמבר 2009

מה שעצוב בכל הביקורת על הכדורגל והכדורגלן הישראלי שהיא נכונה ואי אפשר ליסתור אותה. לפעמים אני די מקנא בזימבבואנים שבוחרים את בתיה"ס לילדים שלהם לפי רמת הספורט (קריקט, ראגבי, שחייה). מדהים לראות איך ההורים מקפידים על הופעת הילד, אין עגילים, אין ג'ל. צריך להיראות כמו בני אדם. בשבתות של טורנירים מאות משפחות באות לעודד.
מה שאני רוצה להגיד זה שלדעתי לא יעזור אם יביאו את המומחה הכי גדול לכדורגל, החינוך לספורט בא דבר ראשון מהבית ולאחר מכאן צריך להפוך את בתי הספר להיות הגוף המוביל של תחרויות גילאי הילדים והנוער.

איתן גרין 7 בספטמבר 2009

מעשה שהיה בנושא ביקורי קבוצות ספורט במחנות ריכוז.

בארץ היה שחקן – דזי בורמור שמו שנדד בלא מעט קבוצות. הבחור היה כדורסלן מצוין ובאופן כללי אדם משועשע ומשעשע וגם רגיש על פי דרכו.
יום אחד נסע עם אחת הקבוצות בהן שיחק לפולין וכמנהג כל קבוצה המייצגת את ישראל ומגיעה לפולין התבקש לסור לאושוויץ. הבחור, אמריקאי שחור וצעיר, שלא ידע מספיק אודות השואה וזוועותיה הזדעזע כמובן קשות והיה צריך לעבור מהלך התאוששות רציני כדי לשוב ולשחק כדורסל באותו ערב.
רצה הגורל וכיוון שכאמור החליף דזי לא מעט קבוצות בקריירת הכדורסל שלו בארץ מצא עצמו דזי עם קבוצה שונה שוב בפולין בדרך למשחק נגד קבוצה מקומית ושוב התבקש לבקר אחר כבוד באושוויץ.
דזי כבר לא יכול היה יותר והוא פנה אל ראשי המשלחת והתחנן על נפשו. הסביר להם שכבר היה וראה והזדעזע כהוגן וביקש שיפתרו אותו מן הביקור שכן, בין השאר, הוא מתקשה לשחק כדוסל אחרי ביקור שכזה.
עד כמה שאני יודע נאותה המשלחת הישראלית לשחררו.

יוסי מזרחי 7 בספטמבר 2009

בסידרה של עימנואל רוזן, מתואר הכדורגל בארץ על תחלואיו.
אפילו שהסידרה לא היתה עמוקה מספיק, מתוארים בה החוליים ויש בה גם התחלת פתרונות.

הפקר שמשווה בין טל בן חיים בבולטון,לבין דוד רביבו באשדוד הוא בבחינת ראי .

יוסי מזרחי 7 בספטמבר 2009

הפקר = הפרק.
ואולי יש בטעות הזו גם אמירה…

רונן דורפן 7 בספטמבר 2009

פילוסוף – החוף הוא בישראל ושני האיים ברקע הם פולין ואוקראינה.

utopian fragments 7 בספטמבר 2009

yossi – i think that episode is what everyone remember from that program, and it should have been just that. but of course, the problem start way back, in the basic.
what i do not understand is how those who put the money on the table, or pockets or envelops, cannot tell the players and the coaches, to do more, train more, better. surely if i were to pay someone so much money i would expect him several things.
but the best way to see it, is to look at the foreigner players that come here, and how they changed in matter of one or two seasons. sometimes less.

מתי 7 בספטמבר 2009

לא חושב שהניצחון של קלייסטרס היום היה כזה סיפור גדול. מאז החזרה שלה היא פשוט הזכירה לנו שהיא אחת השחקניות הטובות בדור האחרון. כמו שהאחיות ויליאמס נשארו בצמרת ככה גם היא, שוב דבר לא השתנה בסבב בשנתיים האחרונות, פשוט השחקניות הכי טובות לקחו הפסקה. אבל טוב ששוב יש יריבות ראויה בסבב.

מארק בלינדר 7 בספטמבר 2009

לפני שהמשחק התחיל האזנתי לרשת ב' והם ראיינו שם את ברקוביץ'. זה היה ראיון פשוט מגוחך.
לשאלה "מתי תאמן את הנבחרת?" הוא ענה ב"מיד אחרי קשטן". כל הראיון הוא לא הפסיק לשבח את עצמו ולהגיד דברים כמו "הנבחרת צריכה מאמן צעיר וכריזמטי כמוני" או "צריך למנות את נבחר העם למאמן הנבחרת וזה אני"

עכשיו לדעתי כן צריך למנות את ברקוביץ' למאמן וזאת הסיבה:

אם ברקוביץ' אפילו רבע מאמן כביר ממה שהוא חושב שהוא אז לא רק אנחנו מעפילים ליורו הבא אלא גם משמידים את גרמניה 5:0 ומגיעים לפחות עד חצי הגמר. אם הוא מאמן גרוע כמו שאנחנו חושבים שהוא, אז הוא יביא לנו הפסדים בליכטינשטיין וארמניה ואולי אז הוא סוף סוף יסתום את הפה.

מה שכן, גם היום כמה שנים אחרי הפרישה שלו עדיין הייתי מזמין אותו לשחק בנבחרת כי הוא בניגוד להרבה שחקנים היה משאיר הכל על הדשא.

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

מעניין אותי מאוד מה אנשים מוצאים בברקוביץ.
פעם אחת ולתמיד, שמישהו יסביר לי למה הוא כל כך גדול.
היו מספר שחקנים יותר גדולים ממנו!
זה מעיין קמפיין כזה שאם אף אחד לא מגיב סימן שמה שאומרים הוא נכון,
על סמך איזה פרמטר נקבע שברקוביץ שחקן כזה גדול.
אוחנה הגיע ליותר, גם אבי כהן.
גם ויקי פרץ וגיורא שפיגל.
קיבינמט אפילו יוסי בניון.
שפיגלר עדיין לא הוזכר, וזה רק על מה שעשו בחו"ל.
הארץ עטר ובנין היו יותר משמעותיים,
בטח בני לם, דוד לביא ומכנס.
אפילו ממן החיפאי,
ואורי מאלמיליאן.
דרך אגב לרובם יש גם יותר קבלות בתור מאמנים.
אין קיצורי דרך !!!
זאת הבעיה שכולם מנסים למצוא קיצורי דרך.
ברקוביץ היה שחקן שכל קבוצה בסוף אמרה, יעלה כיתה אבל לא בבית ספרי…
ושכחתי את רוזנטל… 

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

ופיזנטי…

אוהד 7 בספטמבר 2009

בתור מי שלא מעורב רגשית במשחקי נבחרת ישראל, וכבר שנים לא צופה במשחקי כדורגל נבחרות מתוך עיקרון, כל הדיון על נבחרת ישראל משעשע כמו מערכון משובח של אפרים קישון. ובכל זאת, ללא ציניות, אשרי המאמין וכל הכבוד למי שעדיין מתעניין.

מרקפוצ'ינו 7 בספטמבר 2009

שלו – אני אגיד לך מה מוצאים בברקו, או לפחות מה אני מוצא בו. הוא האמין שאפשר לנצח כל קבוצה. עם חלב אם על השפתיים הוא היחיד בנבחרת שאמר כן, למה לא, אפשר לנצח את צרפת בחוץ. אני אמנם יחסית צעיר אבל לפחות מאז שאני בן 7 (וזה כמעט 20 שנה עכשיו) לא ראיתי פה שחקן עם ראיית משחק כמוהו ועם יכולת לרכז משחק כמוהו. במשחקי הנבחרת הוא תמיד השקיע 100% גם כשהמשחק היה גמור בניגוד לרביבו שפשוט הלך ופיצץ לדני את הרגל בשביל לקבל אדום ולרדת מהמגרש. מעבר לזה ברקו תמיד התנהג כערס מצוי ומה לעשות שרוב (לא כולם כמובן) אוהדי הכדורגל בארץ מתחברים בדיוק לזה.

אני חייב להוסיף שאני לא תופס מברקוביץ' כבן אדם. כל השלכת הכסאות על עיתונאים, הקללות על מאמן הילדים ועוד כהנה וכהנה הוכיחו שהוא טמבל אבל עדיין הוא היה שחקן ברמה מעל כל מי שציינת…כן, גם מבניון.

utopian fragments 7 בספטמבר 2009

מרקפוצ'ינו
but that is exactly the problem. he could have been, he had the potential. on all level but not in the head. is that what we need.?
i do agree that at least he will shut up and if not football at least we can laugh.
but i am willing to put money the result will be just as bed.
so are are still in the same place. we need something vast and matter not who will lead the 'first' team as it should not matter in the next 2 campaigns .

אלי 7 בספטמבר 2009

כרגיל, אני אקח את התפקיד הלא פופולרי ואסנגר על מר לוזון.

אבי לוזון ניהל את מכבי פתח תקווה בצורה טובה מאוד.

בתקופתו מכבי פ"ת היתה הקבוצה הכי יציבה מבחינה כלכלית; התבססה בעיקר על שחקני בית; לא פיטרה אף מאמן; סיימה כמעט תמיד בין ארבע הראשונות בליגה; יצגה את הכדורגל הישראלי בכבוד כשהגיעה לאירופה.

האם כל זה נתן למר לוזון, סנט אחד של קרדית?

לא.

למה?

כי הכי קל זה להכניס לפרענק המוחצן.

שיהיה לכם גברי לוי.

חיים 7 בספטמבר 2009

לא פיטרה אף מאמן?מאמנים הוחלפו שם כמו גרביים עד המינוי של החיין אותו באמת לא פיטרו סידרו לו את הפועל ת"א הכי יציבה מבחינה כלכלית?שיחררה כל עונה את כל הזרים ברגע שהבטיחה את הישארותה,כל יום שני וחמישי איים עמוס לוזון לעזוב סיימה כמעט תמיד בין 4 הראשונות ? אתה בטח חוצן או תייר.

אלי 7 בספטמבר 2009

חיים,

התגובה שלך רצופה שקרים. אני מקווה שאבי לוזון יתבע אותך ואת החיין שלך תביעת דיבה.

מארק בלינדר 7 בספטמבר 2009

אה אז זאת הסיבה שנתפלים ללוזון? בגלל שהוא לא אשכנזי?

ואני חשבתי שזה בגלל שהוא מקלל שופטים כשהוא מכהן כיושב ראש ההתאחדות. או אולי זה כי הוא מספר סיפורים שישראל 100 אחוז במונדיאל ושהליגה הישראלית היא השישית בטיבה באירופה (או שזה היה בעולם?).

בחייך אלי, תחזור עם משהו יותר מקורי (ד"א גם לגברי לוי עשו את המוות כי גם הוא היה אדיוט).

אלי 7 בספטמבר 2009

מארק,

אני לא אוהב את סגנונו של מר לוזון לפחות כמוך. אעפ"כ אני חושב שהגיע לו קרדיט על היותו מנהל קבוצת כדורגל מוצלח מאוד. תשאל את האוהדים של הפועל פתח תקווה (את האינטיליגטים שבינהם).

ניינר 7 בספטמבר 2009

נו באמת אלי, נטפלים אליו כי הוא פרענק? נטפלים אליו כי הוא בנאדם דוחה, יו"ר התאחדות כושל, ואדם יהיר ללא כל כיסוי שגם לא יודע לקבל אחריות כשהוא נכשל.
העיקר שצילם את מסי בפלאפון בגמר הצ'מפיונס. עכשיו הוא יכול לחזור לנהל את מכבי פתח תקוה

סופרפלי 7 בספטמבר 2009

ניינר, משום מה לא ניתן להגיב להודעה שלך. אני אומר ככה:
1. לא פטריוט, פייר אינף (למרות שקשה להבין את זה מהמשך התגובה שלך).
2. אם לוזון יעוף יבוא לוזון אחר. לדעתי כדאי לנסות לעתור לבג"ץ (אופציה פחות עדיפה), או לנסות להפעיל לחץ ממשלתי (אופציה מצויינת, לא יודע אם ישימה) כדי שהליכי בחירת יושב ראש ההתאחדות ומאמן הנבחרת יהפכו תקינים יותר ומקצועים יותר.
3. ראה את דומנאק, למשל, הוא שנוא כמעט על כל אוהד כדורגל בעולם, וההתאחדות בצרפת לא מנסה להחליף אותו (ואל תגיד שהוא הצליח במונדיאל, הגמר הזה שייך לזידאן בלבד).

יוני 7 בספטמבר 2009

אלי, ביקשת אוהד הפועל פ"ת. קיבלת. אבי לוזון הוא מנהל מוכשר עבור קבוצת כדורגל קטנה. וגם מנהל מוכשר בבנק דיסקונט, נדמה לי. באמת מוכשר. אלה לא משרות ייצוגיות שאסור לך להיתפס בהן בפוזה מגוחכת או באמירה פרובוקטיבית, כמו יו"ר התאחדות במדינה נורמלית.

לוזון עושה מעשים שאסור לו לעשות, וא"א להדיח אותו בגלל הכוח שצבר בהתאחדות. הקרדיט על הצלחותיו במכבי פ"ת, פיתוח הקבוצה ומחלקת נוער, מוצה לפני כשנתיים. הוא לא יו"ר התאחדות טוב, הוא שטותניק. שיעשה לביתו.

אני מקווה שעניתי לשני התנאים במשפט האחרון בתגובתך…

אלי 7 בספטמבר 2009

מבין המגיבים לפוסט שלי אתה הכי קרוב לענות על התנאי השני. היית ענייני וזה מרענן.
אבל,

לוזון התמנה לתפקיד יושב ראש ההתאחדות לכדורגל בישראל במרץ 2007 , אם הקרדיט על הצלחתו במכבי פ"ת נגמר לפני שנתיים…..

יוני 7 בספטמבר 2009

האמת, שיותר חשוב לי לענות על התנאי הראשון… אגב, הייתה תחרות קשה מבין כל המגיבים.

לא באמת משנה מתי מיצינו את לוזון, כי חלק גדול חושב שלא היה הגיון למנות אותו מלכתחילה. הרי לא תמנה מנהל גלידריה מוכשר מאין כמותו כאחראי שיווק מוצרי שטראוס בצפון. זה פשוט באותו תחום, לא יותר. אין קשר בין התפקידים.

Amir A 7 בספטמבר 2009

ואולי הבעיה היא בכלל האוהדים של הנבחרת. אם לא הייתם מצפים להעפיל למונדיאל בכל קמפיין אז לא היתה בכלל בעיה.

והנה שאלה – למה נוצר הרושם שהאנשים שמגיעים לנהל ולאמן את הכדורגל בארץ הם לא אינטלגנטים? ואם זה לא רק רושם אלא גם המציאות אז למה זה כך?

ויכסלפיש 7 בספטמבר 2009

שלו, ברקוביץ' זה אחד שקיבל מיקרופון כי הוא מקורב לאחת שמקצועה הוא בחישה מתמשכת והפצת שקרים. מנקודה זו הוא התחיל במסע שיווק עצמי בתמיכת כמה מקורבים אינטרסנטים.

רונן, למה אתה חושב שמדובר באנשים שעשו כמה גרושים מנדלן בארה"ב? אולי הם עשו כמה מיליונים מהנדלן של הקבוצה אותה "רכשו"?

ולכל חוזי השחורות לכדורגל שלנו. אני כבר מודיע לכם שיש סיכוי סביר לעלות ליורו 2016 כי עסקני אופ"א הרחיבו אותו ל-24 נבחרות. אם גם בזה ניכשל, אולי יהיה מקום לבדק בית…

אלי 7 בספטמבר 2009

ניינר,

לא כתבתי שנטפלים אליו כי הוא פרענק.
כתבתי שנטפלים אליו כי הוא פרענק מוצן.

אם הוא היה פרענק כנוע כמו אלישע לוי, שמחריש כשברקוביץ' מזלזל בו ומנסה לחבל לו בקבוצה בכול משחק שהוא מפרשן, לוזון היה מושך פחות אש.

ויכסלפיש 7 בספטמבר 2009

לגבי מינהלת ליגה ושאר רעיונות מודרניים ונאורים:

בתחילת המילניום ערכה הכספי של ליגת העל זינק לשמיים, בשל התחרות בין צ'רלטון לכבלים ואז הופיע הרעיון להקים מינהלת ליגה. מי תמך? שחר זאבי/בית"ר לוני סמי סגול ורובי שפירא ז"ל, אולי גם מאיר שמיר. גברי לוי היה אמור לשמש כיו"ר. לוזון וג'קי בן זקן מנעו את המהלך ולדעתי בצדק.

המטרה היחידה של המינהלת היתה לדאוג שהקבוצות העשירות ירוויחו הרבה יותר מזכויות השידור מאשר היתר (הסכומים נעו סביב 20 מיליון דולר בעונה), והמתנגדים ידעו מה הם עושים וטירפדו את הקמתה.

האינטרס הכלכלי של "בעל קבוצה" כלומר בעל זכויות הניהול נמצצא בזכויות שידור ומכירת שחקנים. אין לו שום כוונה או אינטרס לדאוג לשרוג האיצטדיון העירוני או לאוהדים. לכן המינהלתלא תקדם לדעתי במילימטר את הכדורגל.

מכבי חיפה והפועל ת"א הן קבוצות מוטות אירופה ולכן גם מגיעות להישגים מחוץ לאורווה, כל היתר מנוהלות בידי אנשים שלא רוצים/מאמינים שאפשר להפיק רווח מהזירה הבינלאומית אלא מחפשים כוח פוליטי (גאידמק) או סטטוס/תרומה לקהילה/מקורבים וקשרים (גולדהאר, בן זקן אגיאר)

ויכסלפיש 7 בספטמבר 2009

לשרוג=לשדרוג

ניינר 7 בספטמבר 2009

סופרפליי, הרעיון שלך מצויין רק שלא נראה לי שהוא ניתן ליישום ברפובליקת הבננות בה אנו חיים.
אלי, מספיק עם השטויות האלו. גם אני חצי פרענק ולוזון מגעיל אותי בלי קשר למוצאו, אלא בגלל התנהלותו. הייתי חושב אותו דבר לו היה מלודז'.

LT 7 בספטמבר 2009

Ronen, forgive me, but something I am not clear about.
I know some Israeli sports addicts, hardcore fans, who have not bothered to watch an Israeli football game for the last 20 years.
Respectfully, why are you dealing with Israeli football? Do you have a genuine interest in this particular activity or is it your obligation as a sports journalist?

משהו לגביי קשטן 7 בספטמבר 2009

אני חושב שקשטן לא ידע ממש להיות מאמן נבחרת; לא הסתדר עם האימונים שרחוקים מרחק 5 חודשים האחד מהשני; לא ידע ממש איך מתנהגים עם אוהדי נבחרת, עם כתבי הספורט. מצד אחד, הוא שתקן וקודר, מצד שני כנראה הסבירו לו שבתור מאמן לאומי הוא חייב ליותר להסביר פנים. אז הוא עשה כל מיני מסיבות עיתונאים משמימות ביום קבוע בשבוע והרדים את כולם. הוא כאילו התרכך, אבל במקומות הלא נכונים. הוא לא הצליח להתחבב על הכתבים או על הציבור יותר ממה שהיה קודם. איך יכול להיות שאותו מאמן קשוח שרצה להעיף את אוסטרץ מההרכב רק בגלל שההוא צבע את שיערו לבלונד, עובר בשתיקה על ההתנהגות של בניון ולא אומר מילת ביקורת אחת!! בדברים שלו לתקשורת אחרי המשחקים, הוא נשמע רך מדיי, מבין מדיי את השחקנים, כל-כך משתדל לתת להם גב עד ששוכח למתוח עליהם ביקורת. איפה הקשטניות המפורסמת? "הבחורים עשו את המקסימום", "כדורגל זה משחק של טעויות" – זה כל ההסבר שלו להפסדים לא מחויבים?

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

מרקפוצ'ינו – זהו שאני חושב כשלוקחים את כל החבילה הוא לא יותר טוב מהם.
אתה מזכיר את היוצא מו הכלל,
אבל מה אם לנצח את בלגיה, קרואטיה, שוויץ,
הרבה פעמים אנחנו מתיחסים אליהם בהתנסות.
והוא הראשון לעשות את זה,
יש משהו חינני בילד בן 18 שמאמין שיכול לנצח את צרפת,
זה קצת פחות חינני כשהוא בן 40.
הוא בזוי בעיניי כי הוא מוציא דברים מחדר הלבשה,
הוא שובר את הקיר שאמור להיות בין הקהל, להצגה.
הוא מתנהג בילדותיות שגובלת בעברינות,
שוב כשזה ילד בן 18 זה חוצפה,
עכשיו זה פשוט עבריינות.
להזכירך נגד דנמרק הוא לא שיחק,
הוא אף פעם לא קיבל מרות, איך יוכל לדרוש זאת.
ברשימה שנתתי יש הרבה שחקנים
(בטח שפיגל, שפיגלר ומלמיליאן)
שגם בראית משחק עלו עליו,
רק נולדו בתקופה אחרת.

ויכסלפיש – לעלות לאליפות אירופה זה לא חזות הכל,
לעלות רק כדי לשמוע את התקווה, אני מוותר.
אני לא רוצה להוציא נקודה רק כי עשינו בונקר.
אני רוצה לשחק הכי טוב שאפשר, וזהו.
אם נעלה בסדר אם לא גם בסדר.

אלי – לשים הכל על היותו פרענק או לא, כבר עברנו את זה מזמן.
עוד כמה שנים נגלה איך ניהלו את מכבי פ"ת,
אני לא בטוח שהיה שם מנהל תקין,
אל תשכח שגם היו"ר הקודם בה משם.
הוא דאג לחלוקת תקציב כזאת שתחזיק את הקבוצה,
היה שם הרבה תן וקח,
הרבה פעמים שחקנים הגיעו למכבי פ"ת רק כדי שלא יגיעו לקבוצה המתחרה.
למשל ממכבי חיפה למכבי פ"ת במקום להפועל ת"א.
אני לא חושב שיש אחד שלא רואה שיש מאפיה פתח תקוואית.
איך יכול להיות שיכולת ההשפעה שלהם,
גדולה משל הקבוצות הגדולות?

אלי 7 בספטמבר 2009

שלו,

כמוך, אני לא אוהב את הסגנון של מר לוזון, אך לדעתי אתה דן אותו לכף חובה בגלל שהוא יהודי, אאה סליחה פרענק.

אם הבעלים של הבנק בו מר לוזון עובד לא היה מכיר את לוזון, והיה קורא את התגובה שלך, הוא היה שוכר מחר חוקר פרטי לבדוק מה היהודון הזה עושה בבנק שלו.

ייתכן שבעוד כמה שנים יתברר כי לוזון הצליח במכבי פ"ת כי הוא מלווה בריבית וסוחר בדם ילדים. ייתכן שבעוד כמה שנים יתברר שמיידוף היה סוג של רובין הוד. הכל יכול להיות.

אלי 7 בספטמבר 2009

ניינר אני עוזב את השטויות. כמו שרונן כותב הכי חשוב שישראלים עילגים (כמו לוזון למשל) לא יגיעו לפולין ואוקראינה.

אם חלילה זה היה קורה, ניקולאי גוגול היה עושה ערבית פליקלק לאחור בקברו, שכן לא כך אוהבים במזרח אירופה את היהודים שלהם.

אופיר 7 בספטמבר 2009

איך מישהו בכלל יכול לעלות על דעתו את ברקוביץ' כמאמן הנבחרת? לא הספיקה לכם הדוגמא של משיח השקר מראדונה בארגנטינה?

ובכלל, הגיע הזמן להפנים ששחקנים מבריקים לא הופכים להיות מאמנים מבריקים, בד"כ להיפך. שחקנים מבריקים, עפ"י רוב, מצליחים כי הם – ובכן – מבריקים. זה לא משהו שאפשר להנחיל לשחקנים אחרים, גם ב-1000 שעות אימון.

ליאונידס 7 בספטמבר 2009

אין כיום שום מאמן ישראלי שיכול להתעלות מעל לערמת האינטרסים בביצה המקומית.אי לכך יש לחפש מאמן זר עם קבלות שמכיר את הליגה המקומית ואת מגבלות הכדורגלן המקומי.
המועמד שלי הוא לואיס פרננדז.הוא אולי לא ייעשה מהפכה בכדורגל בארץ אך הוא מסוגל לגרום לנבחרת לשחק טוב לפחות כמו שבית"ר שיחקה .דבר חשוב נוסף שיש לו זה היכולת והרקורד שלא לעשות חשבון לאף אחד.

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

אלי – אני מאוד מצטער, אני לא מבין את סוג ההומר/ביקורת הזה,
אני לא יכול לשמש בר-פלוגתא במקרה זה.
לא הבנתי את ההקשר / המסר / הטענות שלך.

אלי 7 בספטמבר 2009

OK שלו,

בוא נפרוט את הנושא לפרוטות.
על סמך מה אתה כותב,
"עוד כמה שנים נגלה איך ניהלו את מכבי פ”ת, אני לא בטוח שהיה שם מנהל תקין"?

אלי 7 בספטמבר 2009

האם אתה מבין שאם גיא רולניק היה כותב דבר כזה על מר לוזון בכובעו כמנהל בבנק דיסקונט, הבנק היה מגיש תביעת דיבה שהיתה מביאה לסגירת THE MARKER.

עומרי 7 בספטמבר 2009

ברקוביץ יהיה רע לנבחרת אבל יהיה במינוי שלו גם משהו מנחם- הוא יבטל באחת כל ציפיות להצלחה ויאפשר לנו פשוט להתרווח לאחור ולצחוק קצת.

מאמן זר זה אפשרות אבל זה לא הפיתרון היחיד וגם לא המוצלח בהכרח.
נילסן הגיע לכאן אומנם בסופה של קריירה בדעיכה אבל עם רזומה חבר תקדים.
הנבחרת בתקופתו שיחקה רע להפליא, הזימונים שלו היו תמוהים, הגישה שלו הייתה מתנשאת(שינוי תפקוד לשחקנים- באדיר כחלוץ, נמני קשר אחורי).

לא חושב גם שהייתה לו בעיה מיוחדת עם הטיפול התקשורתי.

כסיפוביץ 7 בספטמבר 2009

המון דיבורים…
לא לוזון ולא ברקוביץ
כי הבסיס הוא תרבות והם נולדו בלי זה.

אוהדים?
גם בתנ"ך בני ישראל היו אוהדי הצלחות. זה טבוע בנו.

בקיצור אני אצטט את רון קופמן:
"לפרק את הכל ולבנות מחדש" ועם מאמן זר
הבעיה שגם את הוא לא אומר זאת בצורה תרבותית

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

אלי – איפה עילה לתביעת דיבה ?
בזה שאני מטיל ספק?
בזה שיש ניגוד אינטרסים בין מי שמנהל את ההתאחדות למי שמנהל את אחת הקבוצות בליגה הבחירה שלה.
אבל לא פה הייתה הבעיה שלי.
היא איפה שהתחילו הדימויים.
ושם גם נגמר הדיון ביננו.
אני לא קובע את חוקי הבלוג,
אני לא יודע למה השתמשת בדימויי היהודון למיניהם, המזרחי / פרענק.
אני יודע להגן על דעותי, יודע להודות כשאני טועה.
מצד שני אני לא חייב להדרדר לדיון עם מי שכותב דימויים שלא מקובלים עלי.
בעייני ואולי אני טועה זה סר טעם.
בשבילך:
לוזון הוא קדוש מעונה, טובת הליגה עומדת לפניו, הוא פוגע ראשית באינטרסים של מכבי פ"ת רק כדי שלא יגידו ומחמיר איתם בכל הזדמנות.

יוסי מזרחי 7 בספטמבר 2009

שלו,אלי:
חברים יקרים נסחפתם.
זה הזמן להוריד הילוך,זיכרו שמדובר רק או בסך הכל בנבחרת עלובה ברמת הכדורגל וזו בחוצפתה עוד מוציאה מרובכם (אני כבר לא בעסק) אמוציות.

כן לוזון, לא לוזון, הוא בסך הכל תלק מבעיה רחבה והוא אפילו משני בחשיבותו ובעליבותו.

אלי 7 בספטמבר 2009

ככול שהטון גבוה יותר, הטיעון חלש יותר.

ובכול זאת על סמך מה אתה כותב, “עוד כמה שנים נגלה איך ניהלו את מכבי פ”ת, אני לא בטוח שהיה שם מנהל תקין”.

נ.ב.
דבר עם רונן הוא מאוד מעריך אותך, ובצדק. הוא יכול לצנזר אותי,וההרמוניה תשוב לבלוג.

אילי מנינג 7 בספטמבר 2009

לגבי ביקורים באתרי השמדה אנחנו נוטים לשכוח שהמשמידים היו גרמנים ולא פולנים ומדי פעם אנחנו נותנים את התחושה במיוחד במשלחות נוער שבאנו לכבושׁ את פולין

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

אני נגד צנזורה, נקודה.
אני גם חושב שכמעט כל דעה אפשר להביע.
השימוש במילה יהודון גם היא נכונה במקרים מסוימים.
בשבילי, הצורה שאתה השתמשת נראית מוטעית.
לענות לי שאני "דן אותו לכף חובה בגלל שהוא יהודי, אאה סליחה פרענק."
היא קצת האשמה בגזענות,
וזאת אפילו מבלי להכיר אותי.
אני לא התחבאתי אף פעם מאחורי כינוי,
והבעתי את דעותי פופולריות פחות או יותר בצורה ישירה וישרה,
לדעתי לאף אחד אין את הזכות לקרא לי גזען.
ועדיין זה בסדר בעיניי, אבל אף אחד לא יחיב אותי לנהל וויכוח / דיון עם אדם כזה.
נהפוך הוא זכותך לכתוב מה שאתה רוצה,
זה נכתב תחת הדעה שלך לא שלי.
צינזור של זה יהפוך את זה כאילו זה לא נכתב.
צינזור צריך להיות (לדעתי) במקרים חריגים מאוד מאוד,
או כשמשהו מנסה לנצל את הבלוג על מנת להכניס פנימה ספאם / לינקים שלא קשורים.
זה הכל בטח שאני לא רוצה שיצנזרו,
ולא מחפש הרמוניה.

אילי מנינג 7 בספטמבר 2009

אלי אולי אתה חלק ממשפחת לוזון דרך כתיבתך מאוד מזכירה את הסגנון של גיא לוזון

אלי 7 בספטמבר 2009

אילי, חשפת אותי.

כאלה אנו הלוזונים. אנחנו מתכנסים באישון לילה ומתכננים איך להשתלט על עולם הספורט. התפקיד שלי, חוץ מלנצח את נציגת פורטוגל במוקדמות הליגה האירופית ולתת פייט לאיינהובן, הוא להצר את צעדיהם של רונן, חיים ושלו.

האמת שזאת לא חוכמה כזאת גדולה, אחרי הכל מי עוד יכול להגן על טיפוסים מחוספסים כמו בני משפחת לוזון.

אלי 7 בספטמבר 2009

שלו,
כנראה שלא הבנתי אותך כשכתבת,

"אני לא קובע את חוקי הבלוג,
אני לא יודע למה השתמשת בדימויי היהודון למיניהם, המזרחי / פרענק".

מרקפוצ'ינו 7 בספטמבר 2009

שלו, למקרה שזה לא היה ברור (כי באמת לא ציינתי את זה)…באמת שאני מעדיף מאמן אחר במקום ברקו. הייתי רוצה את שום או מאמן זר טוב. אבל אני מוצא את נק' האור במינוי ברקו שזה או שאו הוא יצליח או שהוא ישתוק (כך לפחות אני מקווה)

אילי מנינג 7 בספטמבר 2009

רגיש משהו. וכן העבודה הטובה לא משנה את הסגנון

אלי 7 בספטמבר 2009

אילי אתה צודק,

אם גיא לוזון היה שותק כשהעיתונאים אוהדי הפועל ת"א מיררו את חייו, הוא היה עומד בסטנדרטים הגבוהים שלך.

שלו רומא 7 בספטמבר 2009

מרקפוצ'ינו – אני הבנתי, רק בעיני מיקי ברקוביץ' היה ווינר,
ברקוביץ (ואולי בגלל שאני צהוב) תמיד היה סוג של בכיין מפונק,
תמיד היה מותר לו יותר כי הוא ברקוביץ',
אני לא שוכח (בנוסף למשחק נגד אוסטריה, ונגד מאן יו) גם מה עשה לאיציק זוהר,
ושלא הסכים ללחוץ יד לשחקן אוסטרי,
הרטסון,
ואיך גמר בווסטהאם / סלטיק / סיטי.
ובטח לא את השכונה שהוא עשה במכבי.
(והיה מספיק רע גם לפניו).
איזה שחקן צמח לידו?
מתי הייתה אווירה טובה איתו?
מה שצריך עכשיו זה שמאמן הנבחרת ידליף לעיתונאים.
ומה שאני לא מבין זה איך אחרים לא רואים זאת.
בעייני אין בו שום הגינות מקצועית,
אולי זה מה שמפריע לי…
אני בטוח שאם ימונה הוא יכשל ולא הוא לא ישתוק,
כמו כל ילד מפונק הוא יאשים את כל העולם.

רונן דורפן 8 בספטמבר 2009

אלי – לא הבנתי? אני יצאתי בסוף גזען או לא?

Red Camel 8 בספטמבר 2009

אני חושב שאני צריך להיות מאמן הנבחרת הבא!
אני רואה הרבה כדורגל אירופי, שיחקתי קצת בנוער, ויש לי ניסיון של שעות רבות במשחקי מנג'ר שונים.
אם אבחר אני מבטיח שאנהל דיון בבלוג הזה ובו נחליט בצורה דמוקרטית את מי לזמן ולמה, כמו כן אקיים דיון שבו נבחר את ההרכב והטקטיקה.
בנוסף אעניק לזוכה בחידונים של רונן את הזכות לבחור את השוער ואו את היריבות במשחקי האימון.

עכשיו רק נשאר לכם להריץ אותי לתפקיד

Red Camel 8 בספטמבר 2009

מה לה' אליי

Red Camel 8 בספטמבר 2009

מקווה שלא אכפת לכם שמאמן הנבחרת לעתיד הוא דיסלקט.
זה אמור להיות "מי לה' אליי"

יוסי מזרחי 8 בספטמבר 2009

דיסלקטי זה לא נורא, חמור זה כבר משהו אחר, לכן לך קל לסלוח ולקשטן לא.

אלון זנדר 8 בספטמבר 2009

פילוסוף: אני חושש שאתה טועה. הכסף והכיבודים זה ההתאחדות. למה אתה חושב שהאור שם מושך את העשים והפרעושים? הכסף זה זכויות שידור בינ"ל והתמיכה של אופ"א ופיפ"א. ככה בכל העולם. וחסר למדינה שמתערבת באי הסדרים של ההתאחדות שלה, כי אז באים לוחמי הצדק הרובינהודיים בלאטר ופלאטיני ומרביצים בסרגל על הידיים. כל התערבות, כולל חקירה בנוגע לשחיתות וגניבה, היא בלתי נסבלת וגוררת הרחקה אוטומטית לשנה, חרם כללי ונידוי זמני לפינה.
עכשיו, ברוב המדינות "המתוקנות" יש איזונים, בלמים ופיקוחים שונים ומשונים, שגורמים להתאחדות לשמור על דרך פעולה סבירה. אבל במקום שלאף אחד לא אכפת, וההתנהגות הכללית מקדשת את הניסיון להצליח בלי להתאמץ, על ידי "קיצורים" או "שיוף פינות", והרעיון הנשגב של "להביא מכה" (כלומר להפוך עשיר בלי לעבוד) הוא האידיאל, אין סיבה שדווקא בהתאחדות זה יהיה שונה.

בעניין "הקוסם": יש סיבה אחת ויחידה למה אסור שברקוביץ' יהיה מאמן לאומי, והיא אפילו לא קשורה לכדורגל. הוא, למיטב הבנתי, אדם כוחני ואלים שאסור לתת לו שום תפקיד. כי אחרת זה אישור בדיעבד שהתנהגות כזו היא נסבלת וקבילה על ידי הציבור. ואם כך המצב, הוא רק יכול להמשיך להדרדר משם…

ואגב, מאמן לאומי, בניגוד למה שנהוג לחשוב בארץ, ולמרות שכך זה נראה עד היום: מאמן לאומי הוא יותר ממאמן הנבחרת שמארגן אימונים ובוחר הרכב כמה פעמים בשנה. ואני לא מדבר על נסיעות למשחקים בינלאומיים חשובים או לגמר הצ'מפיונס. בגרמניה, למשל, המאמן הלאומי בונה אסטרטגיה, הכדורגל שהוא מנחיל לנבחרת הבכירה הופך האידיאל של מאמני הנוער, כל הנבחרות המעירות כפופות לו, הוא שותף לכל החלטה בנושא מקצועי של ההתאחדות ועובד צמוד לאחראי המקצועי בהתאחדות (באמת הגיע הזמן שיהיה מישהו כזה). יואכים לב גם נכנס לעימותים עם המאמנים בליגה, כשהוא מבקר את חוסר היכולת בעבודה "נגד הכדור" ומיעוט האימונים על טכניקה של מגינים מודרניים, שאמורים להצליח לחלץ כדורים בלי עבירה. אם אתה בעניין, גמל, אני אתך.

אלון זנדר 8 בספטמבר 2009

"מעירות" זה "צעירות" בגרמנית.

גמל אדום 8 בספטמבר 2009

אני רוצה להציג בפניכם את עוזר המאמן שלי, אלון זנדר {מחיאות כפיים}

באמת נשגב מבינתי איך במשך כל כך הרבה שנים כולם מדברים על אותו הדבר: טיפוח מגילאי הילדים, השקעה ביסודות, מינוי מנהל מקצועי שיתווה אסטרטגיה וכו וכו. ולמרות שכולם יודעים מה צריך לעשות שום דבר לא קורה.

לפני 7 שנים הייתי בסיור במועדון הכדורגל של מכבי חיפה, חלק מהסיור היה לראות אימונים של קבוצות הילדים.
היה שם מאמן אתלטיקה שהסביר שהתפקיד שלו זה לפתח מגיל צעיר את היכולות האתלטיות של הילדים. היה מאמן שהתפקיד שלו היה לעבוד על טכניקה. ובכלל הייתה שם הרגשה של מקצוענות.
7 שנים אחרי ומכבי חיפה עולה לליגת האלופות עם לא מעט שחקני בית צעירים.
כל כך פשוט…

פילוסוף רדום 8 בספטמבר 2009

אלון – אתה מכיר התאחדות כדורגל בלי שחקני כדורגל ? אני לא. מהלך של הקמת מנהלת ליגה יכול להצליח אם הקבוצות יקחו בחשבון שבמשך שנה לא יהיו משחקים באירופה. לאחר מכן ההתאחדות תכרע ברך כמו קרלה ברוני ותתחנן שיתנו לה להשתתף.

משה הגדול 8 בספטמבר 2009

הפסד שכל כולו ניצחון : אם היינו מנצחים ניצחון עלוב כזה בשיניים אם תחושת קיא ומיאוס גדולה, סביר להניח שהפוליטיקה של הכדורגל הישראלי הייתה חוגגת בגדול. עוד הישרדות איי הבתולה לוזון, אם מקבץ אין סופי של יחצנים מטעם ובלי טעם וליד הטעם. מאמן פנסיונר שלא רוצה לאבד את הרנטה הענקית שלו עוזר מאמן על תקן זנב מקשקש, הכדורגל הישראלי מדשדש כמו הפוליטיקה. הישרדות זה שם המשחק שורדים קדנציה איך שהוא משקרים לכולם בפנים שרים שנבחרים רק על בסיס פוליטי בדיוק כמו השחקנים. במקרה הזה צודק לחלוטין בניון הוא הרי הצטרף לקואליציה של קשטן תמך בו הפגין אותו סוג של פטריוטיזם, ופתאום הוא מוציא אותו כאילו זה משחק כדורגל ולא פוליטיקה. קולאוטי לא מוזמן כי אין לא לובי פוליטי ואחרים כמו עומר גולן כן. מזל שהפוליטיקה העלובה הזאת נחשפה במלוא מערומיה אין לה "שחר" ולא תועלת. הם רוצים לעלות בלי לשחק כדורגל, והם רוצים אטרקציה ורייטניג בלי משחק כאילו מדובר במעין תכניית הישרדות שהתכנים עלובים חשוב רק מי נופל בסוף מי השורד האחרון, במקרה הזה קשטן חשב להיות השורד האחרון על חשבון בנעיור אבל הקהל בבית כנראה יעיף אותו לא שזה משנה משהו מחר יתחילו עוד תוכנית ועדיף לזרוק את את המשתתפים הקודמים. בקיצור זבל. 

שלו רומא 8 בספטמבר 2009

גמל אדום – אני גם מצטרף לתמיכה בכך
הסיבה היא פשוטה מכל השאר אני יודע מה שנקבל,
אצלך יש עוד תקווה, ואם לא לפחות משהו ראוי הרוויח מנוי למשחקי הנבחרת + מקום טוב באיצטדיון + משכורת.

שלו רומא 8 בספטמבר 2009

בכך = בך

utopian fragments 8 בספטמבר 2009

gamal, though you are red, i am joining too. cannot see anyone better around. and you, at the least, are usually funny.

בני תבורי 8 בספטמבר 2009

גמל אדום,
אני תומך בך כי אתה מתאגרף.

גמל אדום 8 בספטמבר 2009

אני שמח לראות שהתמיכה בי מתגברת אבל יש מספר נקודות שמציקות לי:
1. אוטופיאן- אתה תומך בי למרות שאני אדום? זה לא יפה… אתה מתייחס אליי אחרת רק בגלל צבע עורי. לא בחרתי להיוולד בב"ש, בתור באר שבעי אמיתי לא הייתה לי מעולם בחירה ונאלצתי לאהוד את הפועל ב"ש. אחרי כל המרורים שהקבוצה הארורה הזאת האכילה אותי אני עוד מקבל יחס שונה בגלל צבע העור שלי? תבקש סליחה… (:

2.בני תבורי- מאוד שמח לשמוע שאתה בעדי אבל אני דורש שתתנצל מיד! אתה קורא לי מתאגרף וזה מאוד לא נכון. נכון שאני מקבל מכות ממתאגרפים אבל זה לא הופך אותי למתאגרף. חוץ מזה אני מקבל גם בעיטות, חונקים אותי ומפילים אותי. אתה מפלה פה לרעה אומנויות לחימה שונות ומשונות.

3. אני עדיין מחכה להצהרת תמיכה רשמית של הבלוג

תומר 8 בספטמבר 2009

אני אישית, אהיה נורא מובך מכל יום שאדע שביליץ' או מישהו ברמתו מסתובב פה במגרשי הכדורגל, יושב ליד לוזון או יו"ר קיקיוני אחר ביציע, אהיה גם נורא מובך שאשמע בחדשות שהשחקנים התלוננו שהאימון היה קשה מידי.. אני מקווה שאם יגיע לפה מאמן זר, הוא לא יאמין לשטות שיימכרו לו שאנחנו רמה של טורניר בינלאומי- שיבין, אחרי האימון השני, שבלי שחקני כדורגל הוא לא ישיג הרבה ולסיים לפני מולדובה זה גם יפה.

יוסי מזרחי 8 בספטמבר 2009

גמל אדום: מבחינתי אתה מתאים כמעט באופן מלא ,אלא שיש סכנה ,אים כי מזערית, שתיקח לצידך את דני נוימן או מישל דיין כעוזרים.
אני כתומך רציני שלך ,לא יכול לתת לך אפשרות ליפול ולכן אני מבקש הבהרות והרחבות.

Red Camel 8 בספטמבר 2009

יוסי מזרחי- אין לך מה לדאוג, אין שום סכנה שכזאת.
לתפקיד העוזר שלי אני ארצה מישהו עם קבלות, אדם מנוסה ושקול, בלי עיתונאי חצר, מאמן שאוהב כדורגל התקפי ויכולת מוכחת בקידום צעירים, איש מקצוע שיודע איך לגרום לקבוצה עם שחקנים מוגבלים לשחק כדורגל מהיר ומהנה.
כמו שכולכם בטח ניחשתם, עוזר מאמן הנבחרת הבא הוא… {תופים} לופא קדוש!!!
ולכל המפקפקים, אני ממליץ לכם לראות משחקים מעונת העלייה של הפועל ב"ש ושתי העונות אח"כ. ולסיום אצטט שני משפטים של יורם ארבל ממשחק שמינית גמר הגביע בו הדיחה הפועל ב"ש מהליגה השניה את בית"ר ירושלים שהייתה במקום השני בליגה הראשונה "באנו לראות את ב"ש וקיבלנו ברזיל". וכמובן "גאון, גאון, גאון לופא קדוש. גאון בכדורגל" שנאמר לאחר שער הניצחון בדקה ה119.

Red Camel 8 בספטמבר 2009

רונן- תמחק את ההודעץ ג'יבריש של JONN3 המנוול. וירוסים ומחלות יש בהודעה הזאת

בני תבורי 8 בספטמבר 2009

גמל,
אני מתנצל פעמיים. מאז הלכתי לראות את הבן שלי בקרב קונג פו, אני עדיין מתקשה להבחין בין סוגי המכות ולמה בכלל צריך את זה. וגם בגלל שאתה מתאגרף. אני רוצה בהזדמנות זו להציג את מועמדותי לתפקיד נער המים או ראש קבוצת המעודדות. אני בטוח שמים וציצים יעשו את העבודה לפחות כמו החמסה של קשטן.

יוסי מזרחי 8 בספטמבר 2009

גמל אדום, קיבלתי את ההסבר.
אתה המועמד שלי. מאחר ובני תבורי לקח את תפקיד נער המיים, אני אהיה עוזר זוטר לאפסנאי.

utopian fragments 9 בספטמבר 2009

gamam
i am yellow. what should i say,
and with this i ask for forgiveness and offer my self to be
Sulcha coordinator
or anything else that have nothing to with an angry boxer.

utopian fragments 9 בספטמבר 2009

gamal
of course (i am living far)

אלון זנדר 9 בספטמבר 2009

גמל יקר, זהו? התחילה הפוליטיקה?

" אני רוצה להציג בפניכם את עוזר המאמן שלי, אלון זנדר "
"עוזר מאמן הנבחרת הבא הוא… {תופים} לופא קדוש!!!"

מגיע לעוד מישהו?… לא פשוט, העסק הזה. מצד שני, אתה אחד האנשים המצחיקים בסבב, אז כנראה יוותרו לך.

תומר, וכל מי שחושש או מקווה שביליץ' יגיע: קודם כל יש לו ג'וב לא רע כרגע. דבר שני, ביליץ' מנגן לשחקניו בהפסקות מוסיקה של להקות רוק מהימין הקיצוני. וזה במדינה שהחברה שלה, בחלקה הגדול, היא אנטישמית קיצונית ומגלה סימפטיה לנאצים. אז הסיכוי שביליץ' יגיע לאמן דווקא בישראל הוא,… טוב, אני אשמח לאכול קולקציה של כובעים.

פילוסוף: למה שזה יפריע למישהו? יש לדעתי כמה וכמה אנשים בהתאחדות וסביבותיה שהצורך לקיים משחקי כדורגל מסודרים הוא עבורם מטרד בלבד. וגם שחקני כדורגל זה לא דבר שהם מתגעגעים אליו. על הברכיים גיעו דווקא אלה, כשפתאום לא יהיה להם מספיק כסף לבנזין של ההאמר, או חוסר במעריצות. (מצד שני, על הדימוי של קרלה ברוני הייתי נותן לך עיטור).

Comments closed