וולבס. הסגל הרחב

לפעמים אני מחכה למשחקי גביע ליגה יותר מלכמה משחקי ליגה. למי שלא יודע: יונייטד ניצחה את וולבס. כי אין כמו שחקנים חדשים ומבטיחים. כך למשל ראיתי היום בפעם הראשונה את ג'וש קינג הנורבגי בקבוצה הבכירה שכמובן אומרים שהוא יותר מבטיח ממאקדה או דני וולבק. אבל אני בדברים הללו תמיד ממתין. מה שעושים בקליפים של יו-טיוב מהאקדמיה זה לא להבקיע שערים לקבוצה הראשונה ולא להבקיע שערים לקבוצה הראשונה במשחק גדול. לכן דרוג המבטיחים הפרטי שלי הוא עדיין: 1. מאקדה, 2. גיבסון, 3. וולבק, שהבקיע היום בצורה נהדרת. 4. קינג, פטרוצ'י ושאר העולם.



הסגל של יונייטד כמובן גדול מאד, וקצת יותר מחודש אל תוך העונה כך נראים לי הדברים:


השאלה הגדולה בעיני היא בעמדת החלוץ השני. אני די בטוח שפרגוסון יודע שאואן ייתן לו לפחות שער בכל שני משחקים אם ישחק. אפשרות אחת שהוא עדיין מעדיף את ברבטוב בגלל שברבטוב מסייע להנעת הכדור ומשחק חכם ואם הקבוצה מבקיעה אז לפרגוסון לא אכפת  מי המבקיע. והאפשרות השניה היא שהוא לא לוקח סיכונים עם הבריאות של אואן. הוא הג'וקר שלו מהספסל וזהו. כפי שהיה סולשיאר. וולבק ומאקדה ישחקו גם כן בקרוב. בכך אני משוכנע.



במרכז הקישור, האזור שנראה הכי צפוף אם מביטים ברשימות, לדעתי כבר אין שאלות. אם המשחק חשוב אז פלטשר בודאות משחק. ואז אנדרסון או סקולס או גיגס על פי הצרכים. מייקל קאריק נראה קצת חיוור.



במרכז ההגנה אני לא אופתע אם בקרוב ג'וני אואנס יפתח. אני יודע שוולבס בגביע הליגה היא לא דרבי מול מנצ'סטר סיטי. אבל הדרך בה אבנס ארגן את הגנת הטלאים היום אחרי ההרחקה של פאביו, הייתה די מרשימה לעומת הכאוס של פרדיננד ווידיץ' בדרבי. אני לא מפיל את כל התיק על בן פוסטר. בשער הראשון בוודאי שהוא היה אשם. אבל בשער השני אני חושב שהוא לא יצא מתוך ההנחה ההגיוני שפרדיננד יעצור את בלאמי. אז פרדיננד אשם לא פחות.



באגפים קורה משהו מוזר. ברור שאין שחקן ברמה של רונאלדו וזה לכאורה מפחיד. ואלנסיה ונאני לפעמים נראים טוב ולפעמים לא ולמרות שאפשר לצפות מהם לשיפור, שניהם לא נראים כמו רונאלדו הבא. אבל בעצם אין בעיות. המון שערים העונה כבר הגיעו מהאגפים. כולל שלושה בשבת. כי גיגס ואברה הם כרגע מהטובים בעולם באזורים הללו, ופארק נותן אופציה מסוג אחר. אז בעצם ליונייטד יש כרגע את משחק האגפים הטוב בליגה ודקות המשחק מתחלקות יפה על פי שיקולי גיל ואגו וכיוצא באלו.

הסיבה שהכדורגל הישראלי נראה כמו שהוא נראה
איפה אתם, גיבורים?

No Comments

בני גלובינסקי 24 בספטמבר 2009

ריו מתחיל לחרוק, אין ספק בכלל. פיקה עזב כשריו נתן עונת שיא וביסס את מעמדו כבלם-על בברצלונה. אוונס אחלה בלם ויחליף את ריו.

אכן האגפים בעיתיים. ואלנסיה ונאני לא יציבים בעליל ופארק היה מאוד אנמי בדרבי. בגלל זה גיגס חזר לשחק וינגר ועשה את זה מעולה.

לפני עשר עונות יונייטד עלתה לגביע הליגה עם בן ת'ורנלי ושות' ורק חיכתה לנמושה שתעיף אותה. בזמנים האלה היא יכולה לזכות עם ההרכב השני והשלישי וזה ההבדל הגדול בעומק הסגל.

יואב 24 בספטמבר 2009

רונן,
בעיני, וולבק הוא הכי מרשים מהרשימה(מהקצת שראיתי עד עכשיו מכל אחד מהם). בדמיוני, זה איאן רייט בפוטנציה.רגלים זריזות, מהירות, אחד על אחד,מהירות מחשבה, חוצפן.
גם אני מחכה למשחקים האלה יותר מאשר לאחרים לפעמים. הזדמנות נהדרת לראות את העתיד או חלקו, במשחקים רישמיים.
על קינג מדברים לא מעט בחודשים האחרונים כפרוספקט מבטיח מאד.ההטעיה המרגשת שלו לקראת סוף המשחק ברחבה והמהירות, אכן עוררו את התיאבון.
בהקשר לפוסטר,אני חייב להגיד שהשער השלישי של סיטי הדאיג אותי הרבה יותר מהראשון. הראשון היה פריק גול. זה קורה גם לגדולים ביותר.השלישי, בו הוא משאיר את השער פתוח לגמרי כי הוא נופל על הדשא כל כך מוקדם, ללא תיזמון וללא חוש התמצאות, מדאיג. זה יותר קשור ליסודות ולקור רוח בדקות קריטיות.בלאמי כבר נסחב לזווית קשה אבל אז הכל נפתח בפניו…
בני, צודק. גיגס שם כי אין יציב וטוב ממנו כרגע באגפים.והוא יחזור לשחק במרכז אם תיהיה שם את אותה בעיה.

מוזר לראות שני קאריקים בהרכב…

הגול היה נפלא. איזה שטרות אואן פורע אם הוא הגיע בחינם?(((:

גל 24 בספטמבר 2009

בקר טוב,
לא רואה בולנסיה שום ניצוץ של שחקן שיכול לספק משהו מיוחד למעט מהירות.הוא מאד מוגבל טכנית ואפילו מתקשה מאד ברגלו השמאלית,תמיד עובר את השחקן מימין ומהר מאד ילמדו אותו.חסר לנו נואשות שחקן מרכז שדה יצירתי וברמה,מעין בעל בית שייקח את המשחק ולנצח ירצה את הכדור,סקולסי?…

שחמוביץ' 24 בספטמבר 2009

לדעתי דארן גיבסון הוא השחקן עם הפוטנציאל הגדול ביותר להיות שחקן סגל קבוע ביונייטד לשנים הבאות.
כל כך מזכיר את פלאטשר בתקופה הזאת, אבל מה, פשוט הרבה יותר טכני…
ימים יגידו….

יוסי מזרחי 24 בספטמבר 2009

מבט מענין על העתיד.
קינג(נקרא לו יהושוע), בשתי פעולות יפות הראה יותר מניצוץ,ושוב, ה"אשמה" היא בסולסקיאר.איזה נכס בחלק הניהולי-מקצועי.
במאמר מוסגר, הוא עמד במרחק נגיעה ממעבר לטוטנהאם עבור כתשעה מליון פאונד, והוא עצר ממש בזמן פציעות. איך היתה נראית ההסטוריה שלנו בלעדיו ? תודה לאל שהשאלה לא רלוונטית.
באופן כללי, משחק מעניין ומחזק תקוות שיש בנו כבר באשר לילדים שבפתח.
מילה על פביו. גם ממהלך ההרחקה וגם מהתגובה שלו, ניתן ללמוד ולראות איזה מחויבות יש לו וכנראה לעוד אחרים.במגרש הזה, כמו באחרים,אין לנו מתחרים.ברוך השם.

יוסי מזרחי 24 בספטמבר 2009

ועוד מילה על פרדיננד-פוסטר.
פוסטר לא מצטייר כעתיד בעמדה הזו.
אבל לפחות בשער הראשון ובודאי בשלישי,החלק של ריו לדעתי גדול יותר או לפחות שווה ערך לזה של פוסטר.
את השני ,לא ניתן לעצור, אולי שמייכל ביום גדול.וזה רק אולי.

נועם 24 בספטמבר 2009

בעיני דווקא מצא חן הילד הבלגי שנכנס במקום פאביו. שיחק עם הרבה חוצפה חיובית והרשים ביציאה סילונית קדימה עם הכדור.

ויכסלפיש 24 בספטמבר 2009

ומה שלום דניאל דרינקווטר?

איזו תעסוקה יש למאקדה וולבק וכו' במהלך השבוע. ליגת המילואים עדיין קיימת, יש עליה מידע כלשהו?

אביעד 24 בספטמבר 2009

קאריק נראה חיוור. אבל זו עונתו הרביעית ביונייטד ולמעט עונתו הראשונה, הוא תמיד פתח את העונה חיוור ומאוד השתפר בהמשך. הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה.
כמו כן, מרכז הקישור שלנו עשוי להשתנות בקרוב היות ואואן הארגריבס חזר להתאמן עם הקבוצה ובקצב הנוכחי צפוי לחזור לשחק עוד חודש וחצי חודשיים (איך הוא ישחק, זה כבר סיפור אחר לגמרי).
בחלק ההתקפי, אני לא רואה מה פארק תורם לנו. הוא רץ המון ועוזר לסגור את הקו, אבל התקפית? נאדה. זוראן טוסיץ' בכלל לא נספר.
מבחינת חלוצים, אואן שווה שער כל שני משחקים, אבל הפוטנציאל של ברבאטוב שווה לקבוצה שניים שלושה שערים בשני משחקים (גולים + בישולים) ופרגוסון עוד לא מוותר על הפוטנציאל הזה כ"כ מהר.
מבחינה הגנתית, ריו היה נוראי בדרבי. אבל בואו לא נשכח שזה היה בסה"כ המשחק ה-3 שלו השנה (כולל גביע הצדקה) והוא עוד לא שיחק 2 משחקים רצופים. אם יעלה הצורך, אוואנס שם. ווס בראון כרגע בכושר נוראי.
אגב, מתי רפאל חוזר?

RR 24 בספטמבר 2009

מצטרף לחברים שמחכים למשחקים האלה.
כיף לראות מה מכינים לנו באקדמיה.
אגב, כיף לא פחות לראות משחק של קבוצת ה"מילואים"- למשל ה3:3 עם ניוקאסל בשנה שעברה (שלושער למאקדה שבוע או שבועיים פני הגול מול וילה).

בינתיים הסגל עושה את שלו.
מחכה כבר לראות את וולבק ומאקדה יחד בהרכב בליגה.

LT 24 בספטמבר 2009

The article in the Times today about Rio's health is a real cause of concern for the long term.
Unfortunately it seems that he's in trouble.

רונן דורפן 24 בספטמבר 2009

LT – זו אכן נראית לי סיטואציה בה נכתב בכתבה פחות ממה שהכותב יודע.

סמוראי 24 בספטמבר 2009

לא מציק לאף אחד שרבים מהכשרונות המדוברים האלה הם שחקנים שהיונייטד משיגה מקבוצות אחרות, אחרי שהם כבר התגלו ככשרונות מבטיחים, חינם אין כסף?

מתוך החמישה שרונן הזכיר בכתבה, 4 הגיעו בגיל 16-17 ממועדונים אחרים, ונדמה לי שהקבוצה הקודמת שלהם לא קיבלה דבר.

רונן דורפן 24 בספטמבר 2009

סמוראי – מציק לי שאין מנגנון שיסדיר את העובדה שהקבוצות המקוריות לא מקבלות פיצוי הגון. אבל פלטיני מתעסק בפאתוס וצווח "סחר ילדים" במקום לעסוק בהגינות כלכלית.
וונגר תיאר זאת נכון. זכותו של ילד לעבור לבית ספר טוב יותר. איש לא יכול להגיד ליהושע קינג שימשיך להתאמן בנורבגיה. אבל הקבוצה צריכה לקבל פיצוי הדרגתי בהתאם להשקעה ולתוצאות.

סמוראי 24 בספטמבר 2009

רונן זה אכן נושא שצריך להציק כל אוהד כדורגל, ופלטיני מתייחס אליו באופן מוטעה.
אבל תהיתי על ההרגשה מנקודת המבט של אוהדי היונייטד ספציפית. אישית, כשקראתי השבוע שברצלונה הייתה קרובה להחתים את באלוטלי לפני 3 שנים, לא הרגשתי פספוס כל כך גדול כי ידעתי שאם הוא היה בקבוצה "שלי", הייתי מרגיש שהוא יותר שחקן רכש מאשר כישרון שגדל במועדון.

רונן דורפן 24 בספטמבר 2009

סמוראי – דווקא בעניין "הקרדיט" למועדון, אין פה שום סיבה להרגיש אי נוחות. ההנחה שאת השחקן יוצרים מאמני הנוער היא שטויות. ולכן יש מעט מאד התאמה בין מי שטוב בגיל 16 למי שהופך לכוכב. מאמן הבוגרים הראשון הוא הגורם הכי משפיע על הילד.
כתבתי בעבר על עניין מסי ורונאלדו. אני לא יודע מה "מוסרית" יותר נכון. לייבא ילד ממדינה אחרת כשהוא בן 12 או לקחת אותו מהמועדון שלו בתשלום כשהוא בן 17. אני חושב שכל עוד זה נעשה בצורה הגונה אין בעיה עם שני המקרים.

יעקב 24 בספטמבר 2009

ומה עם נאני
שחקן שיחס אפקטיביות לאנרגיה= 0

גם בגול הוא לא היה מעורב
עד מתי הוא יקבל צאנס ?
עד מתי צריך לסבול את השחקן הכי פחות אינטלגנטי והכי אגוצנטרי בסגל ?
די, מספיק.

חזי השועל 24 בספטמבר 2009

אני דווקא רוצה להתייחס לנקודה אחרת.
מהלך החיים של שחקן כדורגל. אני מתכוון כמובן לגארי נוויל.
כמו במהלך חיים של אדם שמתחיל עם חיתול וגומר עם חיתול, כך גם חיי הכדורגלן שמתחיל בקבוצת המילואים וגומר בקבוצת המילואים.
למרות זאת, לא בא לי…
לא בא לי לראות את גארי נוויל מבייש את בכרותו, לא רוצה לראות את הקפטן האדיר הזה מתבזה (לפעמים אפילו יותר מבליגה, שם נותנים לו כבוד) מול ילדים בני 18 שעוברים אותו כאילו הוא לא קיים. אי אפשר היה לפספס את זעקת הייאוש של נוויל לשמיים.
פשוט חבל לי על התהילה.
לא כולם גיגס וכאלה שנגמרים כי הגיע זמנם, צריכם לפרוש ולהשתמש בנסיון ובכבוד שלהם לטובת המועדון בדרכים אחרות.

יוסי מזרחי 24 בספטמבר 2009

חזי,
יש לא מעט צדקנות בעמדה הזו כפי שאתה מציג.זו בודאי לא ביקורת ברמה האישית כלפיך. ישנם חוקים שונים במדינות שונות כמו למשל הבדל מהותי ברמת המיסים בין אנגליה לספרד, כך שיש יתרון מהותי לטובת השכר בספרד. אז מה? אז יש יתרון כזה לספרדים.
החוקים באנגליה הם כאלה שמאפשרים התקשרות עם שחקן צעיר לעומת איטליה. אז מה ? להיות צדקנים ? צדיקים בסדום ?

אילו היה מהלך להשלטת סדר ברמת פיפ"א או אופ"א מהלך שיסדיר גם יכולת הוצאה באופן יחסי להכנסה (כדוגמא)ועוד עוולות ומפגעים אחרים, היה נכון לבצע-עד אז, משחקים לפי הכללים בכל ענין ונקודה,ושומרים על החוק כמו שאני מבין שיוניטד מקפידה לעשות.

באשר לנוויל,גכון שקצת לא נעים לראות מנהיג וספורטאי כזה בירידה,אבל התרומה שלו בלהיות בסגל ולתת דוגמא והדרכה,שווים את הכל.
תשאל את פרגוסון.הוא יודע הכי טוב.

חזי השועל 24 בספטמבר 2009

סלח לי יוסי אבל לא הבנתי איך החלק הראשון של התגובה שלך קשור למה שכתבתי?

הדבר היחיד שאמרתי הוא שחבל לי על התהילה החולפת של נוויל. מה עניין שמיטה להר סיני?

לא הצגתי שום עמדה ולבטח לא צדקנית. לא אמרתי מילה וחצי מילה על העסקת צעירים. אני בעד צעירים. איך הבנת ממני ביקורת על פיפ"א או אופ"א??

בסך הכל חבל לי על נוויל. אבל נחמד לדעת מה דעתך ביחס ליתר הנושאים :)

LT 24 בספטמבר 2009

Ronen, if it’s English sports newspapers day, then also recommended, the Guardian’s six-part video series, “The Manager”.

סימנטוב 24 בספטמבר 2009

מה שאהבתי במיוחד זה את המעורבות של קינג במשחק זה מראה על הבנה בטחון ואומץ.
שכחנו את התאומים? (יש מצב שיום אחד ישחקו האחים בראון, אבנס, ודה סילבה ביחד :) זה יהיה שיא לא?) אני לא היתי שולל את פאביו ואולי גם רפאל כקיצוניים.
מסכים הבלגי נראה טוב.

לגבי קאריק אני חושב שלראות אותו בטלויזיה לא מראה את התמונה המלאה (סגירות וכד')

מצטרף למחכים למשחק שכזה (פנטזיות ודמיון תמיד חלק מהענין).

רונן
איך הולך לפוסיבון?
שמתי לב שמוריסון מתחיל להמריא (בן 16 יש מצב שנראה אותו בגביע?)

יוסי מזרחי 24 בספטמבר 2009

חזי השועל,
החלק השני הוא תגובה לדבריך, החלק הראשון היה מיועד להיות תגובה לסמוראי.

חזי השועל 24 בספטמבר 2009

קבל התנצלותי אם כך. הבנתי שזו היתה תגובה מלאה לדבריי.
ובלי קשר, אני מסכים איתך לגבי פרגוסון. הוא ככה"נ יודע הכל, אבל אם נקח את זה כאקסיומה לא יהיה עוד טעם לדיון כאן :) כל דיון אפשר לסיים ב"פרגי יודע הכי טוב"

אמיר 24 בספטמבר 2009

ולבאק יפרוץ לפני מאקדה מהסיבה הפשוטה שהוא יותר רב גוני ויכול לבוא מהאגף כמו גם מהאמצע מאחורי החלוץ.
מאקדה דיי מוגבל לסביבת השש עשרה.
לא צריך להשוות את שחקניי האגף שלנו לשאר קבוצות הליגה,לעניות דעתי זוהי קבוצת שחקניי האגף הכי חלשה שהיתה ליונייטד בשנות הפרמייר!
ולנסיה כדוגמא וטענתי זאת טרום העונה וזה מוכח מידי שבוע הינו שחקן נחמד ותו לא,לעולם לא יטיל את חיתתו על מגיני הפרמייר.
לא עומד בסטנדרט הנדרש משחקן הרכב ראשון ביונייטד,מחירו סופר מופרז וזה עוד בלשון המעטה!

אביאל 24 בספטמבר 2009

איפה טוסיץ' ? למה הוא לא משחק ? לפחות בעיני הוא נחשב לכשרון הצעיר הכי גדול שיונייטד מחזיקה.

בן כמה גיבסון ? הוא לא אמור היה לפרוץ כבר ?

ומה רע בקיוזאק או איך שלא קוראים לשוער הפולני ? הוא נראה לי טוב או לפחות יותר יציב מפורסטר.

יוסי מזרחי 24 בספטמבר 2009

חזי השועל: תאמין או לא, בדיוק דברים כאלה כתבתי בתגובה לדברים שכתב רונן.
אני מסכים שאין דבר כזה "הוא יודע הכל", כתבתי זאת באירוניה מסוימת.
אני עומד על הזכות להתוכח וגם להסכים, ואני מצטרף לדבריך.

חזי השועל 24 בספטמבר 2009

אני חושב שזה המקום לתת קרדיט לעבודה הטובה שעושה סולשיאר עם קבוצת המילואים. כבר מזמן שהיא לא קיבלה כל כך הרבה תשומת לב.

בואו נקווה שמישהו יתעלה שם ויוכל למלא את החלל שמשאיר ברבטוב אפילו כשהוא שם. קשה לי עם האפאטיות שלו, הוא משרה אווירה עצלה על השחקנים וזה כמעט כמו נגטיב של רוני. לא מתאים לאופי של יונייטד.

רונן, אני מקווה שזה בסדר שהשארתי את הכתובת של הבלוג שלי. אם זה לא מתאים לך רק תגיד.

חיימון 24 בספטמבר 2009

שאלה לדיון

האם ווס בראון התפתח להיות שחקן לרמת המועדון בו הוא משחק?

ואני בהחלט מדבר על המקום שלא ברוטציה כבלם שלישי או אפילו רביעי אם לוקחים את אוונס בחשבון. הבחור מגיל 17-18 בקבוצה הבוגרת ובשנותיו הראשונות החשש שלי משיבוצו ב-11 היה מלווה באופטימיות לגבי העתיד (ע"ע הגמר מול אברטון בשנה שעברה). כיום אני חושש בכל משחק שהוא משחק.נקודה.
רובכם ראיתם יותר משחקים ממני אך השאלה אם מישהו לא מסכים איתי

חיימון 24 בספטמבר 2009

*שלו (שורה שנייה)

יוסי מזרחי 25 בספטמבר 2009

חימון:
התשובה לדעתי היא כן חד משמעי.
תימוכין לכך, אתה יכול למצא בעובדה שפרגוסון ממשיך להאמין בו ואפשר לפתח את הנקודה הזו ולהסביר.
אותו סיר אלכס, לא היסס לשחרר מהמועדון את הבן שלו שהיה על סף הצטרפות לסגל הרחב של אז, מפני שהעריך שההתפתחות של פרגוסון הצעיר לא מספיקה.

אשר להערכתך את בראון: זו דעה אישית.אני חושב שהוא שחקן מצוין,לא פחות מכך, הפציעות מעיבות אבל כשהוא היה בריא, הוא השתייך לסגל האנגלי וזה אומר משהו.

Comments closed