מגדלור

בזמנים קשים טוב שיש מגדלור מוסרי. אדם שהעם יכול לשאת אליו עיניים. ומה יותר טוב אם האדם הזה הוא גם פטריוט! אני מתכוון כמובן לצביקה שרף. שנורא קשה לו לדבר עכשיו, כי הוא היה חבר הכי טוב, אבל איכשהו הוא מצליח לדבר. הקשבתי לו ביציע העיתונות. אגב: הוא לא נשאל שם את מה שנשאל רון קופמן – מה הוא עצמו ידע. כידוע שרף היה מאמן ומנהל במכבי תל אביב. רק התקשורת כנראה חייבת תשובות.



אבל בכל זאת הוא אמר כמה דברים:



היחסים העסקיים של מוני פנאן עם שחקני יריבות לא משפיעים על תוצאות. השחקנים עדיין תמיד רוצים לנצח את מכבי.



העדות של מישהו כמו קומטוס לא שווה הרבה כי הוא לא שיחק הרבה במכבי.



אין בעיתיות בתוך הקבוצה כשדנים בהחתמות שחקנים שאחד המנהלים שדן בכך מנהל את ההשקעות שלהם. כי הכל מקצועי ורק צוות המאמנים מחליט.



עבירות מס בתוך קבוצות הן לא עניין לרשויות הכדורסל.



אי אפשר להגיד לשחקן איפה להשקיע. זכותם להשקיע אצל מנהל קבוצה יריבה.



אולי יש רק עשרה שחקנים ולא מאה. אז סתם מנפחים את העניין הזה.



אם אין כרגע הוכחות. האיגוד לא צריך לבדוק כלום.



לסיכום: כמה טוב שיש אנשים שהכדורסל הישראלי יקר להם.

טוב לב זו תכונה שלילית / יאללה הפועל
המשחק באנפילד (לילה לפני). משחק על שלוש נקודות

No Comments

גלן 23 באוקטובר 2009

אתה צוחק עליי? זה מה שהוא אמר?
אני מניח שהוא לא כזה טיפש. מי העו"ד שלו?

שלו רומא 23 באוקטובר 2009

רונן בשם הקוראים הפחות אינטילגנטים,
צריך לתת רמז עד היכן אתה רציני ומהיכן אתה ציני.
אני לא זוכר מתי היה דיון שנגע לצביקה,
והיה סוג של קונצנזוס על הטלת הספק שלי בקישוריו כמאמן.
דבר אחד יאמר לזכותו הוא בטוח מאמין במה שהוא אומר.
אני חושב שהרחקה של כל מי שנוגע לנושא תעביר מסר ברור איפה עובר הגבול,
ואני ממליץ לנצל את ההזדמנות להציל את ענף הכדורסל,
כי הזדמנויות כאלה לעשות ניקוי אורוות לא קורות.
וזאת באמת הזדמנות לעשות סדר – ולהתחיל מחדש עם שיוויוניות, חוקים, ואיזונים ובלמים ראויים.

רונן דורפן 23 באוקטובר 2009

גלן, שלו- גשו לאתר ערוץ הספורט. הכל ציטוטים מהתכנית.

שלו רומא 23 באוקטובר 2009

אני משועשע,
כיוון שויתרתי על מכבי לפני 10 שנים,
אני לא מזועזע – כי לעומת מי שצריך להוכיח את טיעוניו.
(עיתונאים, עורכי דין)
היתרון של אוהדים שהם פתורים מזה,
ואני עזבתי על רקע של משהו שאפילו אין חוק נגדו,
סתם כי זה נראה לי מחוץ לכללי הפיירפלי.

moby 23 באוקטובר 2009

שרף תמיד היה איש הנגוע באינטרסים, תמיד היה איש מכבי. זאת הסיבה שתמיד יוכל לחזור לשם שלא כמו בירנבוים.
1. שרף נגוע בפרשה. על פי פירסומים זרים היה מושקע בבנק ברמת אביב ג' ועל פניו נראה שהוא העלים מס (שזה לא פחות חמור מאי רצון לשחק בנבחרת….)
2. פשר המשחק ההוא ברמת גן עדיין מהדהד אצל אוהדי כדורסל (יחד עם התדהמה מההודעה לאחר המשחק)
3. צביקה שרף בדיוק הדוגמה לכך לאיגוד הכדורסל לא יכול לחקור בנושא אלה חייב למנות חוקר חיצוני (מבקר המדינה?)

רילקס 23 באוקטובר 2009

שאלה רצינית… איזה משחק ברמת-גן?

moby 23 באוקטובר 2009

הפועל ר”ג מובילה בכ- 20 הפרש על מכבי במשחק האחרון בפלייאוף, חילופים תמוהים של מאמן ר”ג צבי שרף, ר”ג מפסידה את האליפות, בתום המשחק מזרחי מציג לטלויזיה את המאמן החתום במכבי לעונה הבאה – שרף.
המקור: אתר המכתש של אוהדי ר"ג עם עוד כל מיני סיפורים.

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 23 באוקטובר 2009

וראה תגובתי לגיבוב השקרים הזה למטה

אורדון 23 באוקטובר 2009

"מגדלור מוסרי", טוב שלא ציחקקתי קלות…

שלו רומא 23 באוקטובר 2009

ראיתי,
רונן – אני לא זוכר אם שמו שורבב לשמות של מי שהפסיד כסף.
אני חושב שיש בעיה חמורה של הבנה מהו ניגוד אינטרסים,
לא רק לצביקה, גם לערוץ.
בקטן אפשר לראות זאת בהעדפה של ליגות שהערוץ משדר,
וזה משדר חוסר אמינות מקצועית.
בגדול הוא התקפלות בפני ההתאחדות לכדורגל,
(הזכור מהשידור השערוריתי, אחרי פציעתו הקשה של אמיר רנד)
העסקת אנשים בעלי עניין ולא לגמרי אוביקטיבים,
(צביקה שרף במקרה הזה).
זה יוצר סטנדרט עיתוני כל כך נמוך,
שהרגשתי לרגע
(כשאלי אוחנה אמר,
עזוב אותך את ענייני המס,
כאילו זאת לא עבירה פלילית)
שאין יותר חוק וסדר.
וברור שמותר לעשות הכל למי שהוא בעל המאה.
קצת מזכיר את "שיטת השקשוקה".
שיש מדינה ויש מדינה.
ואנחנו האזרחים והם לא כפופים לאותם חוקים.
ואני מסכים עם הקביעה שאין זה מעניין רשויות הכדורסל.
יש משטרה ופרקליטות בשביל זה.
אחרי שהם ילמדו משפט במקרה זה,
ואם יהיה קשר למכבי ת"א,
ראוי בעייני שהקבוצה תפורק,
ותתחיל מהליגה הנמוכה ביותר כחברה שקופה,
ואולי אף כמעשה הפועל אוסישקין תהיה בבעלות האוהדים.

עוז 23 באוקטובר 2009

צביקה שרף הוא ביזיון. איבדתי את כל הכבוד שהיה לי אליו, ומבחינתי דינו מעכשיו הוא דין שלמה שרף: אינטרסנט, שקרן, אגואיסט וטיפוס שצריך להסתלק מהטלויזיה שלי.

המום 23 באוקטובר 2009

הוצאת לי את המלים מהפה.

פשיטת רגל מוסרית שכזו היא עניין מוגזם אפילו בשביל תכנית עם סטנדרטים אתיים כל כך נמוכים כמו יציע העיתונות.

דרך אגב, חוץ מהחזרה הנלעגת הבלתי פוסקת של ניב רסקין על התואר "החבר הכי טוב של מוני" בשתי התכניות האחרונות, ביום שני רון קופמן התייחס עדיין בקלילות לעסקיו הפרטיים של מר פנאן:

"legit", היה הקיצור האמריקאי הקליל שהוא גילגל על לשונו כדי להתייחס לפעילות העבריינית המשוערת (הלגיטימית לפיו, כמובן).
זהו חידוש לשוני מרענן במכבסת המלים המתרגשת עלינו בנושא ("הבנק הפרטי של מוני", "ניהל עסק פיננסי", "עסק לנכיון צ'קים").

בתקווה לאכיפה מהירה ויעילה של פקודת מס הכנסה, פקודת הבנקאות והחוק להסדרת הלוואות חוץ בנקאיות.

http://www.the7eye.org.il/Gatekeeper/Pages/221009_The_Failure.aspx

מהמם 23 באוקטובר 2009

למה שלמה מן לא כתב כלום בנושא בשנים שהיה כתב ספורט ועורך ספורט פעיל? אה, הוא היה טרוד בענייני כדורגל.

ד"ר א. 23 באוקטובר 2009

מסכים עם שלו לגבי ההזדמנות לניקוי אורוות ולדף חדש. יש. צריך לנצל.

איתי 23 באוקטובר 2009

באמת מעניין לעקוב אחרי התנהלות ערוץ הספורט, עכשיו שהמוצר אותו הוא משווק זה מכבי ועם אינטרס ברור לעלות את ערכה/ערכו.
מצד שני יש אותנו הצופים (שגם משלמים משהו)
אפשר לנחש שהערוץ יהלך על ביצים.
יראה שהוא חוקר משהו אבל ימצא איזה אחד או שניים או עשרה כאילו כך אפשר לקיים בנק פונזי מסועף לאנשים שמחוץ לחוק.
ינסה להראות מתווך הוגן, לא פשוט שם בעמדת העריכה.

גיל מזימבבואה 23 באוקטובר 2009

לי בכלל נראה שמה היה הוא שיהיה, רעש גדול בשבוע הקרוב ולאחר מכאן דממה (לצערי). מה שהיה הוא שיהיה מכבי תמשיך "לטחון" את הליגה במגרש ומחוץ למגרש. אני רק מפחד ממה שיהיה ביציעים, זה יכול לעלות למישהוא בחיים (שמעון?).
שלו הערה קטנה מצהוב לצהוב, גם אם אתה חושב שאתה לא אוהד מכבי בכדורסל, אתה עדיין אוהד לא רק את הכדורסל אלא גם את ברית מכבים עתיד (כדורמים) או מכבי צפון (טניס שולחן עם דרור פולק האגדי) ושאר קבוצות הספורט של מכבי. אין לך ברירה צהוב לא יכול להיות צהוב סלקטיבי.

ד"ר א. 23 באוקטובר 2009

גיל –

לגבי הסיפא של דבריך: למה לא יכול להיות צהוב סלקטיבי?
מזכיר לי חבר'ה דתיים שאומרים לי לפעמים שאני לא יכול לקיים חלק מהמצוות ולהתעלם מאחרות שלא מוצאות חן בעיני.
אני יכול. עובדה. מועדון הכדורגל של מכבי ת"א אינו מעורר בי שום רגש חיובי. את קבוצת הכדורסל אני מאד אוהב, גם אם בזמן האחרון תחושת אי-הנוחות הופכת את החיים לקשים.
יש ברירה.

גיל מזימבבואה 23 באוקטובר 2009

ד"ר הרי כבר סיכמנו שלאהוד קבוצה זהיותר מדת…

שלו רומא 23 באוקטובר 2009

גיל זה נכון,
ולהגיד שלא הייתי עצוב כשהיא הפסידה את האליפות לחולון,
זה שקר.
ובטח כשאני רואה שתי קבוצות אני מברר קודם מי בצהוב.
אבל לראות את שימון כאילו חרב בית המקדש,
זה משעשע אותי.
גם בכדועף הצלחתי להתגבר על האהדה הבסיסית להפועל בת ים,
דרך אגב נדמה ששלונסקי אמר על יונייטד,
שזה האדום הכי צהוב שיש.
וכשהתחלתי לאהוד אותם,
הייתה קורלציה בהישגים שלהם ושל מכבי ת"א (בתחילת ה 80').

רועי מונדר 23 באוקטובר 2009

שלו. יונייטד התחילה להצליח רק בשנת 1992 אם אני לא טועה.
בכל מקרה פרגי בהחלט מזכיר לי את שמעון מזרחי.
רק ששמעון לא זורק נעלים על שחקנים.

שלו רומא 23 באוקטובר 2009

גם מכבי ת"א

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

ברוך השם שאני כבר לא היחיד שרואה קוי דמיון בין מכבי ליונייטד.

אלון 23 באוקטובר 2009

אותי זה לא מצחיק, זה עצוב וגם מעליב.
כואב לי על החברה הצעירים בארץ שמשחקים ואוהבים כדורסל ומבינים היום שהכדורסל בארץ מת.

רפאל , דן האג 23 באוקטובר 2009

אם כבר צריך לכאוב על מי שעדיין לא הבין את זה .

אנונימוס 23 באוקטובר 2009

אני אשמע כמו תקליט שרוט וקלישאתי במיוחד, אבל במדינה נורמלית יו"ר האיגוד היה מודיע שכל מי שמעורב בפרשה הזאת כף רגלו לא תדרך בנבחרת ישראל יותר.
וערוץ הספורט היה מעיף את כל מי שקשור לפרשה מעמדת פרשנות אובייקטיבית כלשהי.
אבל חבל על הזמן של כולנו כנראה. אנחנו פשוט צריכים להכיר בכך שמדובר ב"עלילה מרושעת" ו"לעזוב את מכבי בשקט".
תעירו אותי עוד חודש כשהפרשה תישכח ונחזור לראיונות המלוקקים על ה"ליגה התוססת" ו"הנצחון החשוב" בבית המוקדם דרג ז' של היורוליג

בני גלובינסקי 23 באוקטובר 2009

אם באמת רוצים לחקור, ברור שהחקירה צריכה להתנהל על ידי גורם חיצוני. בתור אנטי-צהוב צביקה שרף תמיד הגעיל אותי בצוותא עם פנאן המנוח. 

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 23 באוקטובר 2009

טוב, החלטתי לעצמי שהקטע עם משחק הפלייאוף נגד רמת-גן הוא שקר, כי רוב הדברים האלה שאנשים מפיצים באינטרנט וחוזרים עליהם מיליארד פעמים עד שכולם מאמינים להם, הם שקרים.
כמה קל למצוא את העובדות: בדף http://www.safsal.co.il/article.aspx?id=14417
כתוב במפורש שהסדרה בעונת 1982/3 נגמרה 2-0 למכבי. אז זה היה "המשחק האחרון בפלייאוף" רק במובן הזה שהוא הבטיח סוויפ למכבי… לא במובן שהוא מחליט למי האליפות. חוץ מזה, עושה רושם שיתרון השיא של ר"ג היה 10 ולא 20 (מקור אחר מציין 8). אז מובי וחבריו, די לשגל את המוח.
אני אחזור על התגובה הזאת בכל פעם שאני אראה את הנדנוד הזה על "הגניבה של שרף". אולי אלא אם תדגים אילו "חילופים תמוהים" הוא ביצע.

ד"ר א. 23 באוקטובר 2009

יובל וגו' –
אחת הבעיות הגדולות של הדיון הזה, היא שמחנה אנטי-מכבי התקשה מעולם להבדיל בין המציאות לבין הפנטזיא שהוא בנה.
היו לאורך השנים המון טענות צודקות ולגיטימיות, אלא שהן עורבבו לבלי הכר בבדיונות ודמיונות מחד, ובהתעלמות מהכשלים העצמיים מאידך.
[]
יותר מזה, עם השנים נבנה מתוס "שמעון מזרחי", ויוחסו לו תכונות מאגיות ממש. יריבי מכבי לדורותיהם העצימו את האגדה הזו, והכניסו לעצמם לראש שאת מכבי אי-אפשר לנצח. עד שהתחילו להאמין בזה.
כנ"ל הסיפור שאחרי נצחון ליגה על מכבי מפסידים אוטומטית. במקום להתנפל על מכבי, התנפלו על מי שניצח אותה.
[]
ודוקא בשנים האחרונות החל העסק הזה להתפורר, וכמעט כל קבוצה בליגה מרגישה שאת מכבי יותר מכולן אפשר לנצח.

אלי 23 באוקטובר 2009

יובל,

אני לא אוהב את מכבי ושרף, ובוודאי שצריך לחקור את הפרשה ביסודיות.

ובכל זאת, כל הכבוד, על שאינך מצטרף לאספסוף שהתקבץ עם קלשונים ולפידים, לבצע לינץ במכבי המדממת.

אתה אכן, אחר עד כאב.

יואב 23 באוקטובר 2009

חילופים הזויים של צביקה.
מה אומר-ממש טיעון מנצח.היו לו לא מעט כאלה גם במכבי. זה הכל בעיני המתבונן.לא שמעתי ציוץ משחקני הפועל רמת גן על זה, לא אז ולא היום.

רועי מונדר 23 באוקטובר 2009

צודק בהחלט
הרי תוקפים את צביקה שהוא לא יודע לנהל משחק. מבין גדול אבל בניהול עצמו הוא לוקה בחסר
לכן זה בהחלט תירוץ מצוץ ולא תופס.

אסף 23 באוקטובר 2009

אם היה מדובר במקרה חד פעמי של מגעים וסיכומים עם אנשי היריבות ערב מפגשי ההכרעה של הליגה, אז ההיתממות שלך ושל קבוצתכם היו יכולים להישמע הגיוניים. העובדה כי ידועים מקרים אחרים, כגון פרשת הפיצה וצ'ורצ'יץ', לבאן מרסר וכן פרשה מהשבוע שעבר שנעלמה לה משום מה מסדר היום התקשורתי ובה הודה בעליה של קבוצת מכבי חיפה היט כי ערב הפיינל פור הוצע לו לנטוש את קבוצתו המצליחה והמאיימת ולעבור לקבוצה של המדינה כנראה (http://sports.walla.co.il/?w=/7/1591556 שם למטה בתחתית הכתבה). כל אלה סיפורים שיצאו לתקשורת חרף מסך הברזל הכבד שהקימו מזרחי ושותפיו סביב הקבוצה, שהעדויות עליו ממשיכות לזרום מקרב הכתבים עצמם. מעניין כמה סיפורים דומים היו ולעולם לא נידע עליהם… מעניין כמה ראיות מועלמות ברגעים אלו ממש (ובגלוי http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1122763.html) בזמן שרשויות החוק ממשיכות לקנות זמן לקבוצה של המדינה.

יואב 24 באוקטובר 2009

האם אתה מודע לזה שבאיירן מינכן נוהגת לקנות כוכבים מקומיים מהליגה, עוד לפני שהיא מסתיימת ואף מכריזה על זה?האם בגרמניה חושדים ששחקנים אלה, המתחרים על אליפויות, מוכרים משחקים בגלל זה?
או האם אתה מודע לזה שיונייטד מחזרת ומנהלת מגעים עם שחקנים מקומיים ולא מקומיים, לפני שהליגה מסתיימת?
האם לא טבעי שמכבי תנסה לקנות את השחקנים הטובים שיש(והם כנראה אלו שעולים לסדרות גמר),כמו כל מועדון נורמאלי!! וגדול בעולם?
האם מזעזעת אותך המחשבה שבעלים של קבוצת כדורגל איקס,פרק אותה מנכסייה על מנת להשביח מועדון ווי?
האם אתה מודע לזה שיושב ראש יונייטד, עבר לצלסי ללא תקופת צינון? איש שידע את מטרות הרכש המיידיות של יונייטד?האם חוץ מזה שזה מרגיז ואף מגעיל, לא חשבו באנגליה שזה מושחת?

אסף 24 באוקטובר 2009

לתשומת ליבך יואב:
http://en.wikipedia.org/wiki/Tapping-up

http://www.guardian.co.uk/football/2009/sep/03/chelsea-transfer-ban

http://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/chelsea-banned-from-buying-players-until-2011-1781154.html

המקרים האלו פחות חמורים מאחר ולא מדובר בשידול שחקני היריבה לתואר ערב המשחק. אגב, הבעלים של קבוצת איקס פירק אותה אחרי שהיא כבר ירדה ליגה, בעיסקה שאולי יש בה פסול אבל היא ממש לא קשורה לדיון. כידוע אותה קבוצה לא נאבקה על שום תואר יחד עם המוטבת, או היו ביניהן מגעים באותה עונה ממש. כמו כן, העיסקה הנ"ל עברה בדיקות וחקירות מצד ההתאחדות ובקרת התקציבים ולא נמצא בה פגם. מתי חקרו את מכבי בפעם האחרונה?

אמיר 23 באוקטובר 2009

שלו רומא,
למה אתה מניח שיש כאן קוראים שאינם אינטליגנטים..?יש בהנחה זו מימד של התנשאות!

שלו רומא 23 באוקטובר 2009

התייחסתי לעצמי, ורק לעצמי.
בפעם הראשונה שקראתי חשבתי שרונן מביא משהו בזכות צביקה,
אחרי קריאה ראשונה הבנתי שיש מידה של ציניות בדברים,
אני מודה שמספר שנים ברומא גורמות לחלודה בתחום זיהוי הציניות,
זה מוזר לי בתור ישראלי שציניות היא לחם חוקו.
כנראה זה השפיעה גם עלי חוסר הציניות כאן,
ולא זיהתי זאת מייד.

זיזו 23 באוקטובר 2009

לא ראיתי את התוכנית אבל שני דברים:
ודאי שאנשים כמו רון קופמן חייבים יותר משרף. אם בבנק פועלים יש פרשת שחיתות שיודעים אליה עובד בבנק ועיתונאי חוקר ושניהם שומרים על שתיקה, אל מי תבוא בטענות?
*
צביקה הוא מכביסט בנשמה ויגן על המועדון בכל מצב.
אולי יש פסול בהתנהגות שלו בעיני הרבה אנשים אבל יש גם הרבה רומנטיקה במסירות ושמירת האמונים שלו למרות כל מה שעבר שם.
דבר אחד בטוח, זה נבזות ואפילו חוצפה להטיל ספק ברצון שלו בטובת הכדורסל הישראלי.
אין אדם אחד בעולם הכדורסל שהראה יותר אכפתיות ממנו. לא בדיבורים, במעשים!

עוז 23 באוקטובר 2009

זיזו – צביקה שרף הוא עיתונאי (פרשן) מטעם ערוץ הספורט זה מספר שנים. הבעיה היא שהרושם שנוצר הוא שגם הוא היה מושקע בבנק פנאן, וברור לך המחיר של זה מבחינתו. לכן האינטרס שלו הוא להילחם כאריה להשתקת הסיפור. והאינטרס שלנו הוא לא לראות אותו עושה את זה על חשבון זמן האויר שלנו.

אגב, הארץ/דה מרקר מטפל בפרשה בלי כפפות היום, שי גולדן הוא אולי הנחרץ מכולם מהבחינה הספורטיבית: הוא טוען שאם יש דברים בגו: 1) יש להרחיק את כל המעורבים מספורט לשארית ימי חייהם. 2) למחוק את התארים בהם זכתה מכבי בתקופה האמורה. 3) להרחיקה מליגת העל לתקופה ממושכת. 4) לפתוח בחקירת משטרה שתגלה את כל המעורבים בעניין.

זה הטור: http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1123141.html

אורן 23 באוקטובר 2009

ברור שלכל הפרשה הזו יש היבטים פליליים וחובה על המשטרה ורשויות המס לחקור.
ברור שההתנהלות של מכבי תל אביב לדורותיה היא כוחנית (בלשון המעטה), ולמען הסר ספק: יש לי מנוי בשער שתיים. אבל, כשבוחנים את התוצאות של מכבי בעשרים השנה האחרונות בליגה, מאז אובדן האליפות ב93 מכבי הפסידה "גג" חמישה משחקי פלייאוף. את סדרות הגמר היא ניצחה ב25 ממוצע של הפרש, כך שהסיכוי שההתנהלות הפלילית הזו היא שהביאה לכל כך הרבה אליפויות בעשרים שנה האחרונות היא הזויה.
הסתייגות: שנות השבעים והשמונים עלומות הרבה יותר, וכמו שאמר כבר יובל, יש יותר מיתוסים מעובדות.
ולסיכום, היכן הכסף שקיבלה הפועל מעירית ת"א עבור אוסישקין? והאם ש.א. חונה שם בחינם?

moby 23 באוקטובר 2009

יובל יקר
כל אוהד רואה רק את מה שטוב לו.
שרף היה,הווה,ויהיה איש מערכת של מכבי ת"א וככזה אין הוא יכול "לפרשן" את המערכת הנ"ל (פרשנות כדורסל ועל פיני הוא כן יכול).
הוא הרי היה מנהל מקצועי במערכת מעל לקטש, וככזה ישב עם מוני על החוזים. הוא יודע שמוני עסק בשוק אפור. להבדיל מקטש שענה את התשובה המתבקשת: זה לא ענייני אבל אני לא השקעתי בבנק כזה(פרשנות שלי) שרף מיתמם ואפילו מכשיר את השרץ.
פונזי= לא חוקי (במדינות מתוקנות יושבים על זה אפילו 250 שנה בכלא)
הלוואות בריבית קצוצה = גורמים מהעולם התחתון על מנת לגבות את הכסף ובעיה בחוקיות.
בכל מקרה את קפונה הפילו על דברים דומים.
אני אשמח אם נראה קנסות כבדים של רשות המיסים על מ.י.ק.י,ג'מצי,הנפלד (בלאט אני לא יודע הוא מחזיק מספר אזרחויות ואולי יהיה קשה לגבות מיסים) על הרווחים בשנים האחרונות.

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 24 באוקטובר 2009

150 שנה.
לפחות הפעם לא הכפלת לגמרי את המספר, כמו ההפרש לטובת ר"ג במשחק ההוא.

נחמד לראות אותך מגיב על משהו שבכלל לא נגעתי בו, ומתעלם לחלוטין מהנושא שכן כתבתי עליו.
כי אני בכלל חיפאי, ולא סנגור של מכבי, אבל שונא שמשקרים לי.

חובב שחבב 23 באוקטובר 2009

הציטטות גורמות לשפשף את העיניים בתדהמה.

ברגע שהיה ברור שהאדונים שרף ואוחנה לא מבינים מה הבעיה בכך שפנאנן ניהל כספים של שחקני יריבות של מכבי ("זה לא הימורים") הבנתי כמה עמוקה התהום. ואז הופיע אבנר קופל, והבנתי שבאמת אין עם מי לדבר פה. לא אתפלא אם קופל, ממש כמו שרף ואולי אפילו אוחנה היו מושקעים ולכן הם מבקשים ראיות כאילו שלא די במה שכבר התגלה, כאילו שזה כדורסל ובעיה של מישהוא אחר.

שיחתם של בורוביץ וגורן (אשר העמיק יותר מכולם בחקר מעללי פנאן בעבר)באתר של ערוץ הספורט היא המדויקת והמיאשת מכל (שורה תחתונה שלהם: מה שהיה הוא שיהיה). אני אתקשה לראות כדורסל ישראלי עד אשר הענין יחקר על ידי גורם חיצוני (ללא קשר לחקירות לרשויות המס ומי שאחראי על אכיפת חוקי המימון החוץ בנקאיים) והענף ינוכה מכל האנשים הללו שלא מבינים דבר בטוהר הספורט. אולי אני הולך רחוק מידי, אבל מישהוא שאל את ניב רסקין מה הוא ידע, על תקן עיתונאי חוקר. מה לגבי עופר שלח? הכתיבה שלו ב – NRG היתה פתלתלה להחריד. הוא וחברו למשפחת דרוקר היו חותכים לחתיכות מישהוא במצבו וברמת הכרתו של שלח את אשר קורה במכבי ת"א ובענף אם לא היה מרים דגל שחור הרבה שנים לפני שפנאן שם קץ לחייו. שרף אגב לא נראה אתמול כמי שאבל על חברו הטוב ביותר, אולי זורם משהוא אחר בעורקיו שמסתיר את האבל. בחקירה הזו יהיו מעט מאוד צדיקים העיקר בגלל היקף הפעילות ועשרות השנים בהן היא נמשכה. עצוב.

זיזו 23 באוקטובר 2009

עוז
צביקה שרף הוא ממש לא עיתונאי. הוא משמש כפנליסט בתוכנית ספורט.
בכל מקרה הוא היה החבר הקרוב ביותר של מוני וזה שמצפים ממנו עכשיו (יום אחרי שהוא התאבד!!!) להתחיל לחשוף כל פרט עסיסי בסיפור זה פשוט גועל נפש.
אם אתה מצפה שהוא יזרוק חברות של 30 שנה לפח יום אחרי שאותו חבר תלה את עצמו אז כנראה שהתפיסה שלך לגבי חברות קצת שונה משלי.

אורדון 23 באוקטובר 2009

חברים יש רק באגד (מקום עבודתו הקודם של צביקה), בטח לא בעולם הכוחני של הספורט התחרותי והמהומר בארץ. (חידוש שלי).

ארז 23 באוקטובר 2009

אני מסכים עם דעתך שצביקה איש מוסרי . מצד שני אני לא אוהב שהוא מתנהג כבת יענה . צביקה מתנהג כמו אחד שרוצה להשאיר את הדלת למכבי ת"א פתוחה . זה לא מסתדר עם רצונו להיות גם פרשן במקרה הזה

עוז 23 באוקטובר 2009

זיזו- אם הוא חבר, שיישאר בבית ויתאבל.
אם הוא בא למגרש הציבורי ומנסה להילחם על אינטרס אישי וצר על חשבון אינטרס ציבורי רחב שהוא אמור לייצג הן כפרשן והן כמאמן הנבחרת, אז כדאי שיעשה את מה שמצופה ממנו.

אני אולי רגיש, אבל מאוד נפגעתי מההתנהלות שלו. עוד פרה קדושה (בעיני שלי) שנשחטה.

גיל 23 באוקטובר 2009

רונן, אתה באמת חושב שמשהו באמת יקרה? אני די בטוח שלא יהיה שום שינוי משמעותי. מעבר לכך, אם הדברים נכונים אז כל הליגה מושחתת ולא רק מכבי וזה לא משהו שצריך להפתיע במיוחד.

אורדון 23 באוקטובר 2009

בסוף עוד יתברר שרענן כץ היה יכול להיות הדבר הכי טוב שהיה צריך לקרות למכבי ת"א כדורסל.

גמאני 23 באוקטובר 2009

מישהו פה חושב שצביקה שרף חייב לו משהו?
מישהו פה חושב שצביקה שרף אומר ביציע העיתונות מה שבא לו?שהוא כזה מומחה כדורגל שהוא יכול להתווכח עם שרף השני ועם אוחנה?
צביקה מגיע לתוכנית על תקן פנליסט כי גם הוא יודע לדבר בצורה מרגיזה אבל מושכת כמו הקוף ושלמה.רוב מה שיוצא לו מהפה מתוכנן מראש!
מישהו פה חושב שהוא יכול להגיד לצביקה איך להתאבל?מתי הוא כבר יכול לדבר על זה בטלוויזיה?
מי שהיה חייב לנו משהו זה התקשורת.אולי בעיתון אי אפשר לכתוב מה שרוצים אבל בבלוגים וטורי דעות באינטרנט(כולל בבלוג הזה) דנים לא מעט בשמועות או תאוריות קונספירציה שונות.
אם המשטרה או רשות המיסים תזמן אותו הוא יהיה מחוייב להגיד מה שצריך ועד אז לדעתי הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה.
הוא אמר ביציע דברים די מטומטמים(במיוחד על קומטוס-מה זה משנה כמה זמן הוא היה) ועל זה אפשר לבקר אותו אבל לא על מה שהוא לא אמר.
אבנר קופל לעומת זאת,למרות שהוא לא עיתונאי,חייב לא מעט הסברים-ואם הוא לא ידע אז הוא חייב מעכשיו לא מעט מעשים

היום התפרסם שאדון קליין פנה כבר לפני שנתיים למר קופל עם קלטת שקשורה לפרשה-מאוד אמיץ מצידו-אבל הוא אמר השבוע שאם המנהלת מתכוונת לחקור את שמעון מזרחי אז "בשם כל אנשי היושר בכדורסל" הוא מבקש שיירדו מזה
אם אדון קליין חושב כך על המנהלת שאבנר קופל בראשה אז למה הוא לא מצא זמן במשך השנתיים האלה לתת את ההוכחות שבידיו לגרום אחר-אולי הוא חשב שיש יותר סיכוי שהאמת תצא לאור דרך קופל מאשר דרך התקשורת

ויכסלפיש 23 באוקטובר 2009

צביקה שרף אימן גם בליגה הרוסית, יכול להיות שהוא נחשף לסיפורים דומים שם ולכן הפרספקטיבה שלו שונה ו"גמישה" יותר. חוץ מזה בערוץ 2 מדווחים שהנושים בדרך למשפחה, עצוב לומר אבל גם נוכחותם עשויה למנוע את השתקת העניין.

קורא אדוק 23 באוקטובר 2009

דברים שיש לי על הלב (מעבר לכל הדברים האפשריים שעלו פה ושכולם חשובים/עצובים/שערורייתיים מאין כמותם)
*מה עם פוסט על יואב בורוביץ' ודבריו ועל תפקיד התקשורת?

*בכנות,קשה לי עם האפשרות שגם עזי דן-ממוכשרי הכותבים בארץ ואדם בעל ידע עצום (כפי שניתן לראות בכל החידונים) ייתכן וידע על המתרחש. (אני לא מוציא שם רע,אני פשוט ריאלי)

*גם הבלוג הסופר איכותי הזה מוכתם בפוסטים עצובים אלו,שהלוואי שהלא היו קיימים.
רונן,אמנם ברחת להונגריה מהסחי הישראלי אבל לצערנו הסחי הזה הגיע גם לבלוג זה

*אולי פשוט צריך להתעלם בכלל מהפרשייה בבלוג.
ספורט הוא אחד מהאמצעים הגדולים לברוח מהמציאות ובלוג זה הוא כמו חדר הסימולציות בספינת אנטרפרייז

אז יואב וזיזו,שלו,גלן וגמל אדום-תחזרו להתווכח על גיגסי ורונאלדו,אם להחרים את הסרט החדש על קאנטונה,ורונן תחזור לכתוב חידונים גאוניים-שטותיים על היאנקיז

*לא עוד פוסטים עצובים!!!
תנו לי מקום אחד לברוח אליו…
אני כבר מצפה כל כך למחר-מחרתיים ולפוסט החדש שכותרתו תהיה "ליברפול-לפני"

The white wonder 23 באוקטובר 2009

אם תקשורת הספורט היא פודל אולי יקום רפי גינת שמכיר את המערכת מבפנים במשך שנים רבות ככרוז ויעשה איזה כולבוטק על הענין. במדינה עם תרבות ספורט כה רעועה ועיתונאיי ספורט כה מזהירים אפילו תוכנית פופוליסטית של ערוץ2 עדיפה על העליבות העיתונאית המקומית.

את הנבחרת אני כבר לא רואה בגלל קשטן.
את ליגת העל-אק בגלל לוזון.
את ביתר כבר לא אוהד בגלל ארקדי המלך.
ועכשיו מתברר שהכדורסל שראינו ממכבי עלית* ת"א הרבה שנים היה מוטה.

חבר'ה!!! המלך הוא עירום. אין פה ספורט. אין פה תרבות ספורט. כפי הנראה גם לא יהיה כי הדור הנוכחי מתחנך על מציצים וגליצ'ים.

*מכבי בנק מוני ת"א

חיימון 23 באוקטובר 2009

קורא אדוק – כל מילה בסלע.
אני חי את הפרשה הזאת מיום מותו של פנאן. ברמה התקשורתית אני לא מפספס כתבה
וגם בשיחות חולין. אבל חלאס!!!!!!!

ידעתם שהיונייטד רכשו חלוץ סנגלי בן 21 שמשחק כמושאל בליגה השבדית? הוא קורע רשתות שם ונראה נורא מבטיח http://www.youtube.com/watch?v=knwLaO1YCn0
מסתער על ההגנה בראשון, זריזות רגליים בשני, משחק ראש בשלישי וגם קצת מזל ברביעי… חוץ מזה הוא כבש עוד כ 10-12 שערים העונה ונראה שהוא יכול לתת מענה למשחקים בהם ברבטוב לא יכול להשפיע
מה אתם חושבים?

יואב 23 באוקטובר 2009

יונייטד עובדת על רישיון עבודה בשבילו.לא בטוח שהוא כבר עומד בקרטריונים.אגב, הוא נרכש בקיץ והתכנון שיגיע בינואר ביחד עם איליץ הסרבי.

יואב תל אביב 23 באוקטובר 2009

הצביעות הגדולה ביותר בפרשה נרשמה מכיוון העיתונאים שידעו כל השנים ושתקו..ואני לא מתכוון לכותב הבלוג הזה שענינו בכדורסל הישראלי מועט שלא לומר לא קיים.בימים האחרונים נזרקת לאויר השאלה כמה שופטים השקיעו בבנק של מוני,אני רוצה לשאול כמה עיתונאים השקיעו בבנק של מוני,כמה סתם ידעו ושתקו,וכמה רצו לספר והושתקו?
אני נזכר בצליבה שעבר דיויד פדרמן לאחר שהחליט להיפטר מהמנהל האהוב,כשהוכרז על ידי לא מעט עיתונאים כאויב הציבור מס' 1 של אוהדי מכבי הותיקים,ומקבל בחילה.ואני מתנצל מראש אם הספקולציה שלי קונספירטיבית מדי,לי בכל אופן יש הרגשה שלא..

רונן דורפן 23 באוקטובר 2009

זיזו – היכולת שלך לעשות רומנטיזציה לדברים היא מופלאה. אין פה חברות ואין פה דאגה למועדון. אולי תסתכל על ההסבר הפשוט והברור" יש פה נסיון למנוע חקירות שיכולות להסתיים בעבירות מסים קשות, ענישה פלילית, וענישה ספורטיבית. חקירה יכולה להביא להשעיות. חקירת מסים יכולה להביא קנסות ענק ואולי גם כלא. יש כאן פשוט נסיון לסייע להרבה עוסקים בענף להתחמק מהחוקים.

בדומה פנאן ז"ל אולי היה אוהד מסור וכל הבולשיט הזה. אבל הרבה מאד שנים המועדון והכדורסל היו פשוט מצבור לקוחות מעולים עבור הבנק הלא חוקי שלו. פשוט עמדה חלומית למי שמנהל עסק בלתי לגיטימי כזה.

ואין לזה שום קשר לאיכות הניהול של הפועל תל אביב בכדורגל.

יואב 23 באוקטובר 2009

אתה כבר החלטת שהמסירות היא בולשיט, אתה כבר החלטת שמועדון הכדורסל של מכבי היה רק מצבור לקוחות, אתה כבר החלטת ששרף חייב לך משהו יותר משהוא חייב לחברו הטוב שהתאבד.סלח לי,אלו מסקנות וציפיות חוצפניות ביחס לאחד שלא הכיר את הנפשות הפועלות.
רונן,
לא זיזו, הדוקטור ואני מונעים איזשהיא חקירה. אבל מאיפה מגיעה הציפיה שחברים טובים יוציאו לכבשים(התקשורת) את הערמונים מהאש?

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

נהפוך הוא. מחר בבוקר בבלוג אני דורש הקמת ועדת חקירה עצמאית, ומבקש מכל הקוראות/ים כאן להצטרף לדרישה.

רונן דורפן 23 באוקטובר 2009

יואב תל אביב – סליחה! הבאתי את אחד ההישגים העיתונאיים הגדולים של הכדורסל הישראלי. אני הוא מי שחשף את פרשת שלכטרגייט.

אורי 23 באוקטובר 2009

שלכטרגייט? מה זה?

א. 23 באוקטובר 2009

צביקה שרף מעולם לא התיימר להיות מגדלור מוסרי.
צביקה שרף פטריוט ישראלי ואחד מהאנשים המעטים שהכדורסל הישראלי (על כל הליגות שלו כולל ליגות ילדים) יקר ללבו.
צביקה שרף היה ידיד אישי קרוב של פנאן ואין לצפות ממנו בימים האלה אלא להתאבל (וגם לגונן על פנאן ומשפחתו לא נשמע לי כמעשה נורא כל כך בימי השבעה).
צביקה שרף הוא אחד הבודדים בספורט הישראלי שפיו ולבו שווים.הייתי מוסיף וקובע שהוא אחד הבודדים בציבוריות הישראלית שפיו ולבו שווים.הוא אוהב את אוהביו ושונא את שונאיו והוא עדיף מבחינתי על הצבועים והחנפים והשקרנים שהציבוריות הישראלית רווייה בשכמותם.
אין דימיון בין המכביזם הקיצוני של מזרחי ובין המכביזם לייט של שרף.
אפשר אגב לאהוב את שרף או לבוז לו ללא קשר לפרשה.
למרות שיש נטיה להציג את פנאן כגדול הפושעים של השבוע האחרון (ומי יודע מה יילד השבוע הבא) ברור לחלוטין שאילו פנאן היה המנהל של הפועל גלבוע גליל או כל קבוצה אחרת שאיננה מכבי זה לא היה יוצר תהודה עצומה שכזו שחלק ממרכיבי ההידהוד שלה היא שנאת מכבי שמתפרצת בימים האחרונים בעוצמה אדירה (ואף מביכה בהתחשב בגילם של השונאים).
כפי שכבר כתבתי – אם יתברר ששופטים לא מעורבים בפרשה אז קשר עסקי בין פנאן ובין שחקני קבוצות יריבות או מאמנים פחות מטריד אותי בהקשר הספורטיבי (ושרשויות המס יעשו את עבודתם).
אגב תקשורת מטומטמת – אחר הצהריים בערוץ 1 ניהל אורי לוי שיחה עם שאול(Mr. Clean)אייזנברג בעניין השחיתות בכדורסל הישראלי.לא פחות ולא יותר.
לפני יומיים,שוב בערוץ 1,הופיע פרשן פוליטי אוהד הפועל ירושלים לשוחח על פרשת פנאן והוא אמר כמובן את כל המילים המתבקשות.יש טענה שאותו פרשן פוליטי אוהד הפועל ירושלים שהעביר ביקורת על התנהלות התקשורת בנושא פנאן החזיק את סיפור התקיפהדקירה של מאיר טפירו במלחה במשך כמה חודשים עד סיום העונה כדי לא לפגוע בקבוצתו האהודה.
ואני אשוב ואתעקש לכתוב שהשלטון של מכבי בכדורסל הישראלי נבע בין השאר מניהול ירוד ולעיתים פושע של הנהלות הפועל תל אביב לדורותיהן (וגם של הנהלות הקבוצות האחרות שניסו לערער את שלטון מכבי).ניהול סביר היה קוטע שוב ושוב את שלטון היחיד הזה והיה יוצר אלטרנטיבה.
זה לא מקרה שהצמד שהורשע בפרשת הדרכון המזוייף של קני ויליאמס כלל את דני קליין ואת אברהם פלדה שניים שרצו בזמנים שונים להוות אלטרנטיבה (מוסרית ?) למכבי.
המסקנה הברורה היא שאין בכדורסל הישראלי צדיקים גמורים ורשעים מוחלטים,אין מגדלורים מוסריים אלא חבורה של אופורטוניסטים שינצלו כל פרצה וכל דרך מעקף חוקית יותר או פחות על מנת לשרת את קבוצתם (וגם את מצבם הכלכלי במידת האפשר).

יואב 23 באוקטובר 2009

אין מדוייק מזה. האם זה לא אותו עיתונאי ירושלמי הדגול, לא ידע על מעללי קצב עוד בזמן אמת?

אופיר 23 באוקטובר 2009

ראשית, חשוב לי להצהיר שאני לא צהוב, ולא שום דבר שקרוב לצהוב.

לעצם הענין, אני מנסה להבין מה עושה את הפרשייה הזו חמורה כל כך בעיני רבים כל כך? אני מסכים שיש כאן סטנדרטים נמוכים, סטנדרטים לבנטיניים שהורגלנו אליהם, של מדינה שמתפארת ב"מוח יהודי" וחתני פרס נובל והכי טוב שהיא מצליחה לעשות זה רכבת שנוסעת שעתיים מתל אביב לבאר שבע. עד כאן הענינים הרגילים.

אוקיי, השאלה האם הפרשייה לכאורה הזו מורידה את הסטנדרטים נמוך מהרגיל, כי לדעתי התשובה היא לא, כל זמן ששופטים מהליגה לא מעורבים. במידה והם כן, זה טורף לחלוטין את הקלפים. אם מדובר בשחקנים בלבד, ראיתי מספיק כדי לדעת שזה סתם עוד חלק מהפרטאץ' הישראלי, שבו אחרי העבודה כולם סחבקים של כולם ואף אחד לא מטריח את עצמו בסוגיות עמוקות של אתיקה. לא נראה לי שיש חוק שאוסר ניגוד אינטרסים כזה לכאורה, ואם אין חוק אין על מה לדבר כאן.
————————————
————————————
כאמור, זה די מחורבן, אבל לא משהו שעוד לא ראינו במזרח התיכון המגעיל שבו בסוף אוקטובר עדיין מתבשלים מחום, ולא נותר לי אלא לקנא בבני תבורי שנמצא בניו-זילנד.

דיונון 23 באוקטובר 2009

כשאישתו של מוני פנאן אומרת לניב רסקין בשידור בגל"צ, "אתה יודע ניב, שאותך מוני אהב במיוחד" – למה בדיוק היא מתכוונת? ממה נובעת כל ה"אהבה", "יחסי החברות", ה"קירבה" וה"אמפתיה" עליה שומעים שוב ושוב, בין עיתונאים למושאי הסיקור שלהם?
מאז ומעולם יושבת תקשורת הספורט בארץ, כמעט כולה, על פלאנטה אחרת בתכלית מיתר הקולגות.
ערבוב טוטאלי של קשרים חברתיים, עסקיים, חציית קווים דו-סטרית מתקשורת לספורט וחזרה, וטובות הנאה ברורות. אופירה אסייג, פיני זהבי כמודל נחשק לעיתונות הספורט. הלוגו פומה של שלמה שרף ב"יציע העיתונות", ואלף התפקידים של צביקה שרף – חבר, מאמן, מכביסט ואיש תקשורת – כמציאות מקובלת. כולם חברים של כולם, ולכולם אינטרס אחד: לגזור קופון. קופמן כמו רסקין כמו שרף כמו אסייג כמו כולם (כמעט).
סיפור פנאן הוא לא הדבר הכי חמור בספורט הישראלי. הכדורגל הישראלי מצפין עניין, שלעומתו פרשת פנאן היא מסטיק בזוקה. מישהו יכתוב על זה?

א. 23 באוקטובר 2009

אופיר ודומיו –
האם אפשר לקרוא קריאה גדולה של "די לשנאה העצמית" ?
אנחנו לא יותר טובים מאחרים אבל גם לא יותר גרועים מאחרים.
עופר שלח (בכיר פרשני הבדיעבד בישראל) פירשן את פרשת פיני גרשון בניו יורק ועבר משם להכללה גורפת על הישראליות הנלוזה,העלובה,הבזויה.
ואני חשבתי לעצמי (למרות המבוכה שעוררה התהגותו של גרשון) – איפה פיני ואיפה דייגו הבהמתי ?
בארגנטינה השנאה העצמית קיימת במידות קטנות יותר וסביר שאף פרשן צבאיפוליטימדיניכדורסלניבייסבוליפוטבוליקולנועיספרותי (וצר לי אם שכחתי משהו ממעלותיו של שלח) בארגנטינה לא לקח את התנהגותו הירודה של דייגו והכליל על כל האומה הארגנטינאית.

עומרי 23 באוקטובר 2009

תדהמה. הבלוג רואה יציע העיתונות?!

טל אנסקי 23 באוקטובר 2009

א.
תמיד האמנו שאצל מכבי זה מתנהל אחרת. ששמעון צהוב ולא מקבל הפסדים, שדייויד מביא כסף גדול ותרבות ניהול אחרת, ושמוני מביא את הנשמה והאהבה.
שבמכבי הניהול הוא אולי כוחני וקשוח, אבל רחוק שנות אור מהתחמנולוגיה מבית מדרשם של פלדה, קליין אייזנברג ודומיהם.
השבוע גיליתי שמלכת הכיתה הנערצת, היא שרלילה כמו כל השאר.

אנונימוס 23 באוקטובר 2009

ד"ר א., אני חושב שמה שמרגיז במיוחד בהתנהגותו של שרף הוא ששמו נקשר בפרשה כמי שגם היה מושקע. בתור שכזה, היית מצפה ממנו לפחות במינימום שבמינימום אינטגריטי לא ינסה לפרשן את הפרשה.
*
מלבד זה לגבי הניהול הפושע והטיפשות אצל האחרים – אין ספק שמכבי היא לא אי של שחיתות בענף שכולו טוהר. הענף כולו כיום הוא בפועל פיקציה של עסקנים העושים לביתם ועבורם החוק וכללי האתיקה הם בגדר המצלה רוב הזמן בלבד, וזה נכון לגבי רוב מוחלט של המועדונים. פרשת פנאן רק מדגישה את הצורך לסגור את הליגה ולעשות סוג של ריסטארט.

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

אנונימוס –
אינני יודע מדוע הפנית דוקא אלי דברים לגבי שרף, אבל אני מקבל את כל מה שכתבת למטה מהכוכבית. זו הזדמנות לניקוי אורוות יסודי, לשינויים מבניים, לכל מיני דברים.

תיקון לטל אנסקי 24 באוקטובר 2009

זהו, שמכבי היא לא "השרלילה כמו כל השאר", היא ה**** שלימדה את כולם מאיפה משתין הדג , ולמרות שהיו כמה תלמידים שהעיזו להתנשק צרפתית אחרי שלמדו ממנה, היא היחידה שעבדה שנים בתל-ברוך, עד שנתפסה.

כשפותחים מילון בערך "בושה וחרפה" צריך להיות לינק להתנהלות של שרף בפרשה הזאת.

טל אנסקי 24 באוקטובר 2009

למתקן
בניגוד לדני קליין ולאברהם פלדה (ואפשר להוסיף את נחום מנבר לרשימה – אם דמגוגיה אז עד הסוף) איש ממנהלי מכבי ת"א, לא הורשע בפלילים. אם הגל העכור הזה יביא לכתבי אישום (נראה שלפחות בנושא העלמות המס) אז כנראה שאתה צודק. עד אז – הבלונד, והעיניים הכחולות עדיין עושים את שלהם על מעריצים..

לטל 24 באוקטובר 2009

מה שכתבת אינו נכון. דון שימון הורשע על שוחד לשופט התעבורה בן שחר חריפאי. אולי מאוחר יותר מחקו לו את הרישום הזה (שכן אחרת איך יוכל להציג מועמדות לפרס ישראל – בדיחה בפני עצמה לאור זכייתם של ברנע ואחרים) אבל ההרשעה בעינה עומדת. גם אם תכתוב מיליון פעם אחרת, כמו כל פופוליסט מקובל, העובדות הן עובדות.

טל אנסקי 25 באוקטובר 2009

לא ידעתי את זה. יש אסמכתא להרשעה?

קורא אדוק 24 באוקטובר 2009

דיונון
לאיזו פרשה אתה מתכוון בכדורגל?
זו מדינה חופשית אתה יכול לרשום כל סיפור שלכאורה התרחש

דיונון 24 באוקטובר 2009

אני לא יכול, כי רונן לא יוכל לעמוד מאחורי הפרסום.
כבר נכתב פה בעבר, ע"י בעל הבית והמארח, שהכדורגל הישראלי מוחזק בידי גנגסטרים. זה יספיק.

ללא שם 24 באוקטובר 2009

בניגוד לכל הציפיות, הפרשה הזו תסתיים בלי כלום כי אין מסמכים וכי אף אחד לא יעיד. ואגב, אי אפשר לשלם מס הכנסה על כסף שהפסדת, מס הכנסה אפשר לשלם רק על הכנסות..

עוז 24 באוקטובר 2009

ללא שם: אם קיבלת תשלום חודשי ולא דיווחת עליו, גם אובדן הקרן לא ינקה אותך מאשמה.

תושב חוזר 24 באוקטובר 2009

מדהים, מחפיר – אין לי כבר מלים או כח להיכנס לזה…לא יודע מי גרוע יותר, שרף (אדם אלים וגס שכל מלה היוצאת מפיו נגועה באינטרס) או קופמן (אותו כנ"ל).
בימים אלה אני מציין שנה לשובי ארצה, ובחיי שדברים מסוג זה לא ממש עוזרים לי להיות שלם עם ההחלטה. אבל אולי נעשה משהו? קטן, אבל משהו? עד כמה שראיתי ושמעתי, אף פוליטיקאי או ח"כ לא קפץ עדין על העגלה. אני מציע שכל אחד מהמגיבים פה יתחייב לפנות לשרים הרלוונטים, לפרקליטות, לח"כים שיש להם זיקה לתחום, בתביעה למצות את החקירה. אשמח אם המגיבים יוכלו להציע למי כדאי לפנות. רונן – אני מניח שאין לך בעיה עם זה…
אני גם הייתי שמח לראות איזה הפגנת מחאה של אוהדי הכדורסל, משהו בנוסח שביתת העידוד שעשו פעם אוהדי מכבי. למישהו יש רעיון? לפחות לעשות משהו כדי להפיג במעט את הבחילה.

טל אנסקי 24 באוקטובר 2009

ועוד שאלה
כמה סיפורים כאלה "שכולם יודעים" מסתובבים עדיין בעולם הספורט, ואיש מעתונאינו האמיצים לא מעז לחקור? שמוות הרי לא חסר..
קשרים בין כדורגלנים בכירים לעבריינים? ספוראים שהסתבכו באימונים? כדורסלנים במועדונים?
או שעתונות הספורט תשאר ברמת ה"נמני אמר על בוזגלו שאמר על שחר"?

גלן 24 באוקטובר 2009

תתאוורו עם הקליפ הבא. מה שנבצר מבינתי זה לא הגול הסטנדרטי שתראו כאן אלא ששחקן בשם רוזנבאום מבקיע אותו בשביל SMU או בתרגום לעיברית אוניברסיטת המטודיסט הדרומי.

http://sports.yahoo.com/blogs/post/Video-SMU-freshman-hits-95-yard-soccer-goal?urn=top,197845

לגלן 24 באוקטובר 2009

בארה"ב, אוניברסיטה מטודיסטית זה לא דומה לישיבת הרב.

גלן 24 באוקטובר 2009

יותר דומה לבר-אילן….
כמובן שאין קשר או משמעות ניסתרת, סתם חיוך. חוץ אולי מנוטר-דם (בעיקר אבל לא רק בגלל הספורט) ושאר המוסדות הקותליים, אני מסמפט את רוב האוניברסיטאות הדתיות כאן. את SMU אני חיבבתי תמיד בעיקר בגלל הקסדות ואחד פטיש-עולם שזכינו לראות בחיינו העונה לשם אריק דיקרסון. אפילו את השחיתות שלהם (בסוף הכל מגיע בבלוג הזה לשחיתות) בלעתי בשקט.

אנונימוס 24 באוקטובר 2009

תושב חוזר, יואל חסון קפץ על העגלה ומבקש להקים ועדת חקירה. מצד ניש העובדה שח"כ זוטר כמו יואל חסון הוא היחיד שמר את זה בינתיים, גם היא אומרת משהו

יוסי מזרחי 24 באוקטובר 2009

אנונימוס, חסון אינו ח"כ" זוטר.
הוא יו"ר וועדה לביקורת המדינה, ש"אצלה" עובד מבקר המדינה.
גם זה משהו.

שחר 24 באוקטובר 2009

טל אנסקי-להזכיר לך את פרשת הכיסוי על סוחר הסמים והנרקומן אולסי פרי,בכל מדינה נורמאלית הם היו נאשמים

המסכם 24 באוקטובר 2009

1. מכבי ת"א בברוך גדול – הם ינסו בכל האמצעים שלהם לגמד את הפרשה. (כל העוסקים בספורט על הגבול האפור היזהרו דון מזרחי חוקר)
2. שרף אינו יכול להיות "פרשן" על מוני ועל הבנק – חשש לניגוד אינטרסים.
3. עיתונות הספורט בארץ היא מהגרועות בעולם (עד היום לא פורסמו שמות חמשת המובחרים). הציונים והכתבות הן של כתבי חצר (אברם גרנט מאמן גדול…)וככאלה יש לסננם היטב.
4. נראה לי שאת הפרשה הנ"ל היו צריכים לפרסם/לגלות כתבי הממון והפלילים (גלובס פירסם את רשימת מקבלי השכר במכבי) גם הם "כנראה" ידעו. הביצה התל אביבית קטנה מדי בשביל לא לדעת.

אנונימוס 24 באוקטובר 2009

אף אחד לא צריך להתאמץ בשביל לגמד את הפרשה.
כל סיכוי לחקירה רצינית נעלם כשלקח למה הכנסה 4 ימים להיכנס להילוך ראשון, בעוד המשטרה עדיין נמה את שנת הישרים שלה.
בפרשות כאלו בהן המסמוך מועט, כשנותנים כ"כ הרבה זמן לכל המעורבים להשמיד כל בדל ראייה לדעתי הסיכוי שיהיה בסוף כתב אישום שיתעלה מעל לרמת הצ'יבוטרו הוא נמוך עד לא קיים.
הלוואי שאתבדה

אדם 24 באוקטובר 2009

מסתכל מהצד וצוחק על כל אלה שחושבים שתהיה חקירה. שמעון מזרחי כבר נאשם במתן שוחד לשופטי בית משפט, והתיק נסגר לצד עשרות תיקים אחרים בשל שביתת עורכי הדין. המועדון הזה הוא כלי תעמולה ציוני ממסדי, איש לא יחקור אותו, איש לא יגע בו. לא רשות המסים, לא יאח"ה ולא אף אחד אחר. לנו שונאי האגודה נותר רק להנות מההשלכות. למשל, לראות את צביקה שרף שוב מפסיד כסף(את הכספים שקיבל במכבי איבד בשוק האפור, את הכספים שאמור היה לקבל בהפועל לעולם לא יקבל מאייזנברג).

דמוקרט 24 באוקטובר 2009

אני לא אוהד מכבי ואנשים כמו שרף ושימון מעוררים בי בחילה קלה. א ב ל: אני נדהם מהתגובות כאן. מה השימחה בלחזות בנפילת האנשים המגעילים האלה? בחיית רבאק – קצת חמלה אנושית. כ"כ קשה להרגיש את צערו של שרף? מה קורה לנו? בנפול אוייבך לא תשמח… ואלו לא ממש אוייבים. יריבים. לא אוייבים.
אני קורא את הבלוג ודמעות בעיני. איבדנו את זה. כשאריק שרון – איש שאחראי אישית למות עשרות אם לא מאות צעירים יהודים וערבים כאחד לקה בקומה אנשים הזילו דמעה. כש-אדם שלא עשה לנו רע (ואובדן אליפות לא מתקשר אצלי – ואני אוהב ספורט- לחיים ומוות) נקלע לצרה אנחנו יוצאים במחולות.
בושה.

סימנטוב 24 באוקטובר 2009

מסכים אבל יש כאן משהו גדול מנפילת "אויבינו" יש כאן קרב על טוהר המידות של מדינתינו המהימה. המדינה הזאת 'מתחספסת' מיום ליום יותר ויותר דברים עוברים בשתיקה, דברים שצריכים תיקון אך משום מה מטואטאים מתחת לשטיח. 

דמוקרט 24 באוקטובר 2009

ועוד דבר –
רונן אתה דורש מאחרים סטנדרטים גבוהים; מה דעתך להודיע שאתה לא הולך להביע דיעה שלילית על הקולגות שלך שידעו ושתקו כי אתה חבר שלהם?
לך מותר ולשרף אסור?

בוב וודוורד וקרל ברנסטין 24 באוקטובר 2009

רונן דורפן,

עזוב מה ידעת, ומה לא. עזוב מה שלח/רסקין ומי לא, ידעו ומה לא, אם מבית ואם אחרת. משנה מה עושים עם ביב השופכין הזה עכשיו.

אתה מתימר להיות עיתונאי חוקר ("שלכטרגייט") ולא רק פרשן. זה "זמן הכסף" שלך. הפרשה הזאת לא תיחקר ברצינות לא על ידי איגוד הכדורסל בנוגע לשופטים ולא על ידי מנהלת הליגה בנוגע לקבוצות. מדובר באירגונים רפים שבשליטת מזרחי ואנשים שלא ממש מבינים מה הבעיה פה (ועצוב לראות שגם חלק לא זניח מהמגיבים פה חוטאים בכך). די לראות מה עשה האיגוד עם הממצאים החמורים של פרשת צ'ורה ב -1999 (שמשום מה כונתה פרשת הפיצה על אף שפנאן אישר לפי מיטב ידיעתי בהליך המשמעתי כי הוא לא רק נפגש עם צ'ורה אלא גם העביר או החליף כסף לצ'ורה עבור שחרור מכונית המרצדס של צ'ורה מהמכס כשהכל קורה ערב תחילת סידרת הפליאוף עם ירושלים). במקום מתוקן פנאן לא היה יכול להיות מעורב יותר באיזושהוא אופן בספורט – אבל זה עבר בשקט, ומי שלא טיפל במקרה החמור ההוא נתן לפנאן ולמכבי שאותה פנאן יצג באותו מקרה לשחרר כל רסן. משהוא בסגנון של התבטאות גרשון על גווני עורם של שחקני החיזוק. מי שאפשר לחתול הרחוב המוכשר אך חסר הסובלימציות הזה להמשיך לאמן לאחר מכן, קיבל אותו מסרב להתפנות מהגארדן.

בעניני המס (או "זה רק מס…" כממרתו של הגאון מציון אוחנה, כאילו שאת האזרח הקטן לא מטרידים על כל שקל של ניכוי מס במקור) הלוואות חוץ בנקאיות והלבנת הון, נקווה כולנו שהרשויות יחקרו ואם צריך יביאו אנשים לדין, אם זה לא יהיה המצב נצטרך לשקול הגשת בג"צים ולבנות על כך ששופט שהספורט קרוב לליבו ישב בהרכב). חלק מהאנשים שרצו לתקשורת קשורים בסיפור – ורצוי לרשויות לחקור כאילו הם לא מכירים אף אחד. יהיו די אנשים שידברו – אבל כדאי שהרשויות יזוזו כבר, כי לפחות לפי התקשורת מר נתן כבר העלים כמה ארגזים של ראיות מהמשרד ברמת-גן. אגב את מקור הכסף שפנאן העביר במעטפות מזומנים לא ממש בדקו. האם זה פונזי? ריביות מהעולם התחתון? שניהם?
את טוהר המשחק אף אחד כנראה לא יבדוק (גם לא שרת או משרד הספורט…), ופה אתה והקולוגת הרציניות שלך (למשל, בורוביץ, גורן, גולדן ואולי אפילו שלח ירים את הכפפה התחקירית האמיתית – יכולה להיות פה עבודת צוות מדהימה) מקבלים תפקיד של פעם בחיים. אתם נבונים ומנוסים בכדי להגיע לאמת ולא לאכול את השטויות שנזרקות פה לאויר. תהפכו את זה לעבודת מופת של עיתונאים, ותראו שאתה לא מפחדים מכלום ואפשר ויהיה גם אחרת. מקומך בנכר, יהיה לעזר. כמו שאמר שלח, הכדורסל הישראלי לא ישקוט עד שכל הפרשה הזאת לא תחקר עד תום. בהצלחה

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

מצטרף.
שעתם הגדולה של עיתונאים עם ביצים.

אסף 24 באוקטובר 2009

מילים כדורבנות!
מצטרף לקריאה הנרגשת. עיתונות הספורט יכולה וצריכה להרים את הכפפה במדינה בה הכדורסל ברובו בכיס של מזרחי ושרת הספורט היא חדלת אישים ורפת שכל.
Make us proud!

מכבי עלית העראק ת"א 24 באוקטובר 2009

מה זה השטות הזו עם הגנבה של חפצי מכבי מחדר ההלבשה בל.א.?
מה זה הספין הזה?

נכנס קורא תמים לאתר וואחאד. מנסה להתעדכן על מאני פאנן בנקינג קואופוריישן, על שימון מזרחי, על שופטים שיתכן והיו מעורבים בשחיתות במשחקים מכריעים, על שחקנים יריבים עם קשרים כספיים עם מכבי עלית ת"א ואין כלום.

מה יהיה??

ערוץ חמש מושקע במכבי העונה, רסקין מתבזה מול עו"ד מזרחי במקום להתעמת איתו, שרף קראנו בפוסט, קופמן אומר ידענו כולנו ולא אמר לנו אוהדי הספורט האמיתיים כלום.

מה יהיה?

אני שואל ברצינות, האם יש אתר/ערוץ/עיתון שיכול להוות מקור מידע לא אינטרסנטי בסיפור הזה?

שאלה שניה, האם במאגר האיכותי הזה של קוראי ומגיבי הבלוג ישנו אוהד מכבי בעל מנוי לעונה הקרובה?
אני ממש אשמח לשמוע את דעתו על הענין.

עוז 24 באוקטובר 2009

עיתון הארץ של סופהשבוע הזה עושה קולות של מלחמה. צדיק יחיד בסדום

רונן דורפן 24 באוקטובר 2009

בוב וקרל וגם הדוקטור – לא ברורה לי הדרישה לבצע עכשיו חקירה עיתונאית. העיתונות מילאה את תפקידה – באיחור עצום ובלתי מתקבל על הדעת ורק בגלל התאבדות פנאן – והביאה את העניין לסדר היום.

עכשיו הכדור הוא אצל המשטרה, רשות המסים וגם רשויות הספורט. הם יכולים לזמן עדים לחשוף מסמכים וכיוצא באלו. תפקיד העיתונות כרגע היא לדרוש זאת ולא להניח לעניין. כמו שבוב-קרל מציין: יש כאן חשד גדול מאד לעניינים פליליים. לכיוונים אליהם הלך הכסף. זה בהחלט משהו עבור המשטרה ולא העיתונות. במיוחד כשזה כבר ידוע. אם הארץ כותב שמר נתן נטל מסמכים, תפקיד המשטרה עכשיו לחקור אותו ולדרוש אותם.

אם תעבור תקופה והרשויות לא ייפתחו בחקירה אז צריך לראות מה קורה.

שני דברים להוסיף בעניין הזה:
1. נראה לי שיש עיתונאים שאומרים שידעו כי הם קצת מתביישים שלא ידעו. כמי שהיה פיזית בשני משחקים של מכבי תל אביב מאז 1980 אני מעיד שלא ידעתי.

2. בפודקסט של יואב בורוביץ' עם יואב גורן הם מציינים מקרים בהם המו"ל חסם נסיון שלהם לחקור. יואב גורן מציין שפעם הפסיק עצמאית חקירה בגלל ידידות עם פנאן. וכפי שהוא עצמו אומר – מעל בתפקידו.

בוב וודוורד וקרל ברנסטין 24 באוקטובר 2009

רונן,

רשויות הספורט לא יעשו דבר – והלוואי ואני טועה. חקירות משטרה ורשות המיסים לא יטפלו בהכרח בנושא של טוהר המשחקים. שחקנים ושופטים עשויים להרגיש יותר בנוח לדבר עם עיתונאי רציני (יש כידוע חיסיון) מאשר עם שוטר. איש תקשורת התבטא שתוך חודש הסיפור מת. מכבי יעשו כל מה שהם יכולים לקבור את הסיפור כמה שיותר מהר. אי אפשר לתת לזה לקרות. אני חושש שאתה נותן הערכת חסר למידת עוצמתה של הנהלתה הנוכחית של מכבי וההתרפסות השלטונית כלפיה.

רונן דורפן 24 באוקטובר 2009

בוב-קרל, ייתכן שאתה צודק. בוא באמת נשפוט את הדברים חודש מהיום. כרגע להערכתי כרגע צריך להפעיל לחץ תקשורתי על רשויות הספורט. נראה אם בתוך כחודש תהיה חקירה חיצונית.

בוב וודוורד וקרל ברנסטין 24 באוקטובר 2009

רונן,

נחכה חודש כעצתך. אבל בוא לא ניתן לענין מנוח תקשורתי, ככל שהדבר תלוי בנו.

ד"ר א., הפליליות מרוחה על הסיפור הזה מכמה כיוונים אפשריים. פחות מענין אותנו כאן בבלוג שענינו ספורט. גם להעלים או לא לדווח על הכנסות זה נורא רציני, במקומות רציניים.

שלו רומא,

הפרשה הזאת מערבבת מספר תחומים ואכן לא כולם ספורטיבים. מי שרציני ומתוחכם דיו לתחקר את הסיפור שיעשה זאת, מצידי שיהיה כתב "לאישה." התוצאה צריכה להיות מלוא העובדות ואז ניתן יהיה להסיק מסקנות.

אם מישהוא מכיר את הכרוניקה שהובילה לגילוי הפרשה באיטליה וכיצד הדברים התגלגלו תקשורתית ומשפטית עד להורדת הליגה של יובנטוס, אנא שתפו את המידע. אולי נלמד משהוא ממדינה שבה 20% מהתל"ג מיוחס לפעילות הכלכלית של המאפיה וראש הממשלה פדופיל.

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

רונן –
[]
ראשית, אתה צודק לגבי תפקידה של העיתונות, ואוסיף גם של הבלוגוספירה, להשאיר את העניין על סדר היום.
[]
שנית, מצטרף למה שאמרו בוב וקרל מעלי. עיתונות חוקרת יכולה לפעמים להגיע למקומות שהמשטרה לא יכולה להגיע אליהם.
[]
שלישית, עבירות מס בצד, אני לא בטוח אם מקרה בו שׂחקן-לא-של-מכבי משקיע בבנק פנאן הוא מקרה פלילי. לא בטוח שהכיוונים שהמשטרה תחקור (אם בכלל) הם דוקא החשובים יותר מבחינה ספורטיבית.
דוקא המעמד הלא-רשמי של העיתונות יכול להעניק לה יתרון כאן.
פרשת הפיצה התפוצצה כשהשליח יצר קשר עם מישהו בעיתון "העיר". מה היתה המשטרה עושׂה עם מידע כזה? צוחקת עליו עד כאב בטן.
עכשיו תאר לעצמך שיצוץ איזה מלצר בבית-קפה, שיעיד שסמי בכר נהג לשבת שם באופן קבוע עם המנוח, וקיבל לידו מעטפה? (תרגעו, אני לא אומר שזה קרה, רק תארו לעצמכם).
[]
לסיום, סליחה שאני חופר ככה. פשוט עף לי הפיוז מכל הפרשה הזו. 20 אליפויות, 14 גביעים. אני רוצה לדעת כמה מהם כשרים. אם זה לא מגיע לי בתור אוהד, מה כן?

Yair 24 באוקטובר 2009

ד"ר א – רק עכשיו עף לך הפיוז?
אני אוהד מכבי בכדורגל, ומכבי בכדורסל תמיד הייתה יקרה לליבי, אם כי פחות כי כל עניין חוסר התחרות קצת מקהה את ההתרגשות מהכדורסל הישראלי.
אבל הכיוון של הקבוצה בשנים האחרונות, בלי קשר לפרשת מוני, פשוט גורם לי לאבד עניין, ראיתי את המשחק הראשון באירופה בשבוע שעבר עם אבא שלי, שלא הכיר אף שחקן בחמישייה, אולי גם בעשיריה.
עם מי אני אמור להזדהות? זה כבר לא הימים של קבוצה מישראל הקטנה שמראה לאירופה מה זה, וחבורה של שכירי חרב שלוקחת את הליגה הישראלית זה פתטי.
אם הייתי אוהד פעיל הפרשה האחרונה לא הייתה "מקפיצה לי ת'פיוז" היא הייתה גורמת לי להכריז על פרישה.

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

יאיר –
בגמר בשנה שעברה עודדתי (מול המסך) את מכבי חיפה. גם לי כבר מזמן נמאס מההגמוניא בארץ.
גם אני התקשיתי למצוא עניין במשׂחק מול לובליאנא.
[]
ועכשיו כשהשבעה מאחרינו, ומותר לפתוח קצת את הפה, כבר מזמן נמאס לי מהגוורדיא הישנה במכבי.
שנים שאני מייחל בשקט לפרישה של שמעון מזרחי.
למוני פנאן כמובן לא אחלתי סוף שכזה, אבל אותו סבלתי עוד פחות. עם כל הכבוד לטיפול שהוא העניק לשׂחקנים, ולכמה שאהבו אותו, רק על פרשת הפיצה היה צריך להעיף אותו לכל הרוחות. ואת העונה של ספחיה הוא החריב במו ידיו. כבר שׂמחתי על כך שנפטרנו ממנו, וקיויתי שהפרישה שלו מסמלת דרך חדשה לקבוצה. מסתבר שצדקתי, אבל הדרך שונה ממה שהעליתי בדעתי.
[]
פרישה? ואז מה? אוהד כדורגל כבר לא יצא ממני.
אילו יכלתי לכוון את הארועים כרצוני, הייתי קודם כל ממנה ועדת חקירה חיצונית.
אם אכן יתגלו ממצאים מרשיעים (שופטים שהיו מושקעים וכו'), הייתי מרחיק את מכבי מהליגה ל-5 שנים, כמו הקבוצות האנגליות אחרי הייזל. (ואגב גם כל השׂחקנים היריבים והשופטים שהיו מעורבים).
זה היה מביא להתפטרות רבתי בהנהלת מכבי, ולהעברת הקבוצה לידיים חדשות.
5 שנים ביורוליג ובאדריאטית (נניח), ובינתיים כל הענף פותח דף חדש.

שלו רומא 24 באוקטובר 2009

אני מצפה מעיתונות הספורט להיות מקצועית,
במובן שידווחו לי על משחק, שיעבירו לי נתונים מעניינים,
שינתחו ויתנו לי כלים יותר טובים להנות מהספורט,
לא להתעסק בפרשיות כאלה אבל,
מעיתונאי כלכלה פלילים ותחקירים אני כן מפצה להכנס בעבי הקורה.
לצערי התחומים האלה לפעמים מתבלבלים, הרבה מאוד עיתונאי ספורט מתעסקים בצהוב,
בעיקר כי הם לא יודעים מספיק,
אני לא רוצה שחבורת הליצנים בערוץ 5 תקדם לי את הליגה הספרדית,
כי זה מה שיש להם.
אני רוצה שאחרי שבארסה קורעת את ריאל או ההפך,
הם יצביעו על נקודות החוזק והחולשה של כל קבוצה.
אני אחזור לליגה האטלקית בתור דוגמה,
מרצ'לו ליפי היה פרשן לפני שלוש שנים בסקיי,
לאחר אחד המשחקים של רומא הוא אמר,
הרבה פעמים שואלים אותי למה פרוטה משחק בכל הרכב,
והסיבה היא שהוא השחקן הכי חכם שפגשתי,
ואז במשך 10 דקות הוא הראה,
ניתוחי וידאו של התנועה של פרוטה במשחקי רומא,
איך הוא נכנס לשטחים מתים,
איך הוא פותח את המשחק ואפשרויות המסירה,
ואיך בזכותו לשחקנים אחרים יש יותר שטח משחק.
אחרי ששמתי לב לעניין,
בכל משחק אני מסתכל על השחקנים והתנועה שלהם.
ההבנה שלי במשחק גדלה,
אני לא מתיימר להיות מבין גדול,
אבל גם ההנאה מהצפיה גדלה.
להגיד כמה רונאלדו גדול לא צריך את החייכן מערוץ 5,
גם אני הבנתי את זה.
דרך אגב גם אינייסטה וצ'אבי.
יש לי עוד אלף דוגמאות כאלה להערות של ויאלי ורוסי.
וכל זה כדי להגיד דבר אחד,
עיתונאי ספורט צריכים להבין בספורט ולא בפלילים.
שוטרים צריכים לחקור, עיתונאים חוקרים צריכים לחקור.
שופטים צריכים לשפוט,
ומנהלת הליגה צריכה לנהל.
מעטים הם כתבי הספורט שמבינים בספורט,
ולכן הבלבול הגדול.

Yair 24 באוקטובר 2009

לא הייתי מרחיק את מכבי ל-5 שנים מהליגה, רק בגלל שזה רק יגדיל את האובססיה של הקבוצה הזאת לאירופה ואת ההרגשה של העומדים בראשה שכל המדינה מחפשת אותם "רק בגלל שהם הכי טובים".
כן הייתי רוצה לראות בקבוצה הזאת הנהלה שחושבת על משהו אחר חוץ מהפיינל פור המחורבן של היורוליג (סלחו לי על הצרפתית…) בסוף העונה, אין לי מושג מה מצב הנוער של מכבי, אבל הייתי רוצה לראות השקעה בנוער שתצמיח שחקנים עם סיכוי להכנס לקבוצה הבוגרת, בשביל שכששואלים את המאמן על הישראלים שלו הוא לא יצטרך לענות שאין בליגה עוד ישראלים כמו בלות'נטאל.
ויותר מהכל, שיעלם הפחד הזה לאבד את האליפות או לא להצליח באירופה, כי זה המניע העיקרי מאחורי מירוץ החימוש המגוחך הזה שבסופו למכבי יש בסגל משהו כמו 3 ישראלים לגיטימיים ש-0 מהם הם שחקני בית, ותקנו אותי אם פספסתי מישהו בסגל.

יואב 24 באוקטובר 2009

מקל(למרות אהדתו להפועל) ופניני גדלו במכבי.גם כספי.

Yair 24 באוקטובר 2009

פניני אולי גדל בנוער של מכבי, אבל מאז הספיק לשחק ברעננה/בני השרון ובהפועל י-ם, ואלא אם אני טועה וכל הטיול הזה היה בהשאלה, זאת בדיוק הנקודה למה הליגה פה היא כזאת בדיחה, הוא הספיק להיות שחקן נוער של מכבי, שחקן בית מבוזבז שעזב, סמל של היריבה ושוב שחקן בית של מכבי, והוא בן 26…

מקל לפי ויקיפדיה גדל בהפועל ועבר רק בגיל 17 למכבי.
וכספי כאמור, בצדק, כבר לא בקבוצה.

יואב 25 באוקטובר 2009

שאלת מי נחשב לשחקן בית.מקל שיחק בנוער ופניני גדל שם(ולא היה כנראה מספיק טוב לפני כמה שנים).אגב, גם באליפויות של האפמן/מקדונלד ופארקר/שאראס, היה שם רק את יותם.
אני מכבד את הגישה שלך אבל היא כנראה מתנגשת עם המצב הקיים בו מכבי רוצה להעמיד את הקבוצה הכי תחרותית ואיכותית שהיא יכולה. החוכמה היא לשלב בין השניים.טאלנטים גדולים קיבלו במכבי את ההזדמנות(קטש, כספי, הלפרין)החוכמה היא לייצר את שחקני הביניים ולתת להם הזדמנות(פלטשר, בראון, אושה).בכדורסל זה קצת יותר קשה בגלל המצרך בנתונים התחלתיים בסיסים ומספר השחקנים המצומצם הנדרש ביחס לכדורגל אבל ניתן לעשות יותר, אני מסכים.

שלו רומא 24 באוקטובר 2009

ד"ר א' – הדבר הראשון שצריך לעשות הוא הפסקה.
בטוח לא להתחיל את הליגה,
לברר ע"י מבקר המדינה הכל.
חוזים של המנהלת, כל הקבוצות, בעיקר מכבי ת"א.
לדעתי העונש של הענף יהיה ע"י האוהדים.
והיכולת לצמצם אותו היא רק אם יהיה ארגון מחדש.
מכבי צריכה להתפרק. נקודה.
דרך אגב לדעתי על פחות מזה, ואני אוהד מכבי.
אני רוצה קבוצה חדשה, בלי תארים בלי כלום.
שתתחיל מהליגה הכי נמוכה.
שיהיה ניהול תקין, שקוף.
דרשתי זאת בעבר על מקרי נאפולי, גנואה, פיורנטינה.
אז בטח ברחל ביתך הקטנה.

ד"ר א. 24 באוקטובר 2009

יאיר –

5 שנים זה במקרה קיצוני (כמו תסריט סמי בכר שדמיינתי למעלה). אבל האמן לי, לא היה מזיק לאף אחד.
ואם אנחנו כבר בשוונג, לבטל את כל האליפויות והגביעים שנפל עליהן חשד, ולהעביר אותן לקבוצות אחרות. נחזור רעבים ועצבניים בסוף 5 השנים ונפרק לכולם את הצורה
[]
לגבי שׂחקני בית, יש לנו אחד שיתייבש השנה על הספסל של אולמפיאקוס, ועוד אחד שיתייבש בסקרמנטו. הייתי מעדיף לראות אותם ביד-אליהו, אבל יש גם אילוצים של המציאות.

אנונימוס 25 באוקטובר 2009

אני באמת, אבל באמת לא מבין איך הליגה התחילה היום. אני חושב שזה שיא של ניתוק וטמטום שמעיד יותר מהכל כמה צריך לאתחל פה את כל הענף

סימנטוב 25 באוקטובר 2009

מה אםשר להבין במדינה הזאת? לא משנה תעביר ת'גרעינים אח'שלו, יא גנוב מה אתה בכלל חופר?

סימנטוב 25 באוקטובר 2009

אםשר = אפשר

אנונימוס 25 באוקטובר 2009

ועכשיו מתברר שגם קופל ידע ("מה יכולתי לעשות?") וכמובן שפדרמן ידע. לא יאמן פשוט. והליגה מתחילה בינתיים. לא להאמין.
כל מי שהולך עכשיו למשחקי ליגת העל כאילו כלום לא קרה, כאילו לא עבר שבוע מהתפוצצות הפרשה, שבוע שבו רשות המסים גררה את הרגליים, והמשטרה ומשרד הספורט מילאו את פיהם מים – הוא שותף לקשר השתיקה סביב הפרשה. שותף זוטר אולי, אבל בפירוש שותף שנותן את טיפת הלגיטימציה שלו להמשך אוירת ה"עסקים כרגיל"

ד"ר א. 25 באוקטובר 2009

אנונימוס –
אם כבר הולכים למשׂחקים, צריך להגיע עם שלט:
"דורשים ועדת חקירה לאלתר", או משהו כזה. אסור לשתוק. פשוט אסור.

גיל מזימבבואה 25 באוקטובר 2009

ד"ר בוב קרל וכל השאר, אני אולי קצת נאיבי אבל הייתי חוקר רק את מה שקשור בספורט, ומעניש בחומרה. לגבי עבירות אחרות אני חושב שחבל על הזמן המאמץ והמשאבים. 16 שנה זה עובד לא עשו כלום. מי שצריך להיענש כבר נענש בגדול גם בלי משפט.
אני חוזר על מה שאמרתי לפני מספר ימים, הדבר שאותי הכי מפחיד שאם כל השנאה שקיימת למכבי (גם בתקשורת) זה יעלה למישהוא בחיים.

Yair 25 באוקטובר 2009

הספקתי להעיף מבט היום בידיעות אחרונות ובישראל היום, אמנם לא התעמקתי מפאת חוסר זמן אבל בשניהם זכור לי שיש קריאות לחקור את העניין ברצינות, לפחות כרגע, נראה שהפרשה לא תעלם כלכך מהר.

שלו רומא 25 באוקטובר 2009

Yair – קראתי את הדף הראשון של ידיעות,
כלומר אריה מליניאק.
אני לא יודע איך אבל צריך למצוא מישהו (אולי מליניאק עצמו),
שיעשה סדר.
אחרי הכדורסל צריך לעבור בכל ענף ספורט,
ולהכיל חוקים חד משמעיים.
ועונשי מינימום בצידם.
לשנות את אופן ניהול הספורט בארץ,
תקצוב וטיפול בילדים נערים ונוער.
ואולי מזה יצא טוב.

שלו רומא 25 באוקטובר 2009

על משקל הראיון של שרף – יש היום טור מבריק של א. רצון במעריב

אנונימוס 25 באוקטובר 2009

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/958/142.html
והנה CNRG מסבירים מה שכל אידיוט ידע – זה שחיכו שבוע עד שהתחילו לחקור סגר כל סיכוי שיצא משהו מה"חקירה". לא להאמין פשוט

Comments closed