מריאנו ריברה

In כללי

כשהכדור של ברד לידג' פגע בטשיירה מריאנו ריברה קם להתחמם. התוצאה הייתה עדיין שוויון. אבל פתאום איצטדיון צוהל הבין שהקברן נמצא בבית. ופתאום גם המחבט של איי-רוד התעורר כאילו מישהו החליק לו איזה מזרק בדאג-אאוט. הקהל החל נוהר ליציאות.



לפני 88 שנים תיאר גרייטלנד רייס את ארבעת הרצים של נוטרה דאם כ"מוות, הרס, מגפה ובצורת". יכול היה לכתוב את זה על מריאנו ריברה. מי שיהיה מספר 42 האחרון לשחק את המשחק הזה.

No Comments

Danny 2 בנובמבר 2009

Johnny Damon move to third made it all possible and it allowed Mariano to put it to rest. Great position now for the Yankees to win it all. Sorry old timer

רונן דורפן 2 בנובמבר 2009

דני – כמובן שדיימון ואיי-רוד יוצאים גיבורים. אבל מה שמריאנו עושה הוא לגרום במצב כזה לקבוצה לחבוט בתחושה שהיא האחרונה לחבוט.

גיל 2 בנובמבר 2009

מריאנו ריברה הוא אחד משחקני הבייסבול הגדולים אי פעם. הוא צריך לקבל את הMVP בסדרה הזו לדעתי במידה והיאנקיס לוקחים. כמו שתארת בדיוק, אין היום שחקן (אולי חוץ מפוחולס) שההשפעה שלו על המשחק היא בעצם הידיעה שהוא עומד לשחק.

יובל (אחר) 2 בנובמבר 2009

איזה משחק נהדר. למרות שאני לא אוהב את היאנקיז, פשוט תענוג היה לראות את דיימון מתקדם ובכלל הטופ של התשיעי הראה כמה הם חזקים וכמה הם ראויים לתואר השנה.
ומה עובר בדיוק על לידג'?

גיל 2 בנובמבר 2009

לידג' היה זוועה העונה ושבר 11 פעמים, במיוחד לקראת סוף העונה. בעקיפין, זה מראה על הגדולה של ריברה. אצל קלוזרים, החלק המנטלי הוא אולי החשוב ביותר ולא פעם יש לך קלוזרים שנותנים עונה גדולה ואחרי זה מתרסקים ולהפך. ריברה הוא סמל של יציבות וזו הגדולה שלו.

איתי נ. 2 בנובמבר 2009

מה שמעלה את השאלה למה נתנו לו לשחק?! ולמה לא החליפו אותו כשהוא התחיל לחרב את הכל

אילי מנינג 2 בנובמבר 2009

כי בפליאוף גם השנה וגם בשנה שעברה הוא היה בסדר גמור

מתי 2 בנובמבר 2009

לצערי הסיפור בסדרה הזו כנראה גמור, לא רואה הפיליז חוזרים מזה.
מה שיפה אצל ריברה מבחינתי זה שאת שבירות השמירה שלו זוכרים אח"כ לתמיד (ALCS 2004, משחק 4, מצלצל מוכר?)

גיל 2 בנובמבר 2009

השבירה הכי מפורסמת שלו היא נגד אריזונה ב2001. ועדיין, מה שהוא עשה בפוסט סיזן פשוט בלתי נתפש. הנה כמה סטטיסטיקות נכונות ללפני הפוסט סיזן הנוכחי:

ב130 אינינגים שהוא שיחק יש לו ERA של 0.77 שזה הכי נמוך מכל הפיצ'רים שהגישו לפחות 30 אינינגים.

הוא המגיש היחיד בהיסטוריה להוציא את האאוט האחרון בוורלד סירייס שלוש פעמים.

אין אף אחד שמתקרב ל34 הסייבים שלו. מאז 1998 יש לו 26 סייבים של לפחות 4 אאוטים. כל שאר הפיצ'רים באותה תקופה השיגו 33 כאלו, כשלאף אחד אין יותר מ4.

הוא הגיש 34 ושליש אינינגים ללא ראן, ו23 סייבים רצופים.

גיל 2 בנובמבר 2009

איתי, זו שאלה שהרבה שואלים. אסור לשכוח ששנה שעברה הוא היה מושלם בסייבים שלו ולא בטוח שהייתה אופציה אחרת טובה יותר.

תום 2 בנובמבר 2009

איתי וגיל – אסור לשכוח מול מה לידג' היה צריך להתמודד בטופ של התשיעי – הוא השיג 2 אאוטס אבל אז עלה ג'וני דיימון ובאחד מה – at bats המדהימים שראיתי (תשעה פיטצ'ס) הצליח שוב ושוב להישאר במשחק עד שלידג' קרס תחת הלחץ וזרק לו פסט-בול יחסית נוח, אותו הוא חבט לסינגל. מייד אח"כ – בפיטש הראשון הבא, דיימון גנב את הבסיס השני, ומשראה שאף אחד מהפיליס לא מכסה את הבסיס שלישי, גנב גם את השלישי באותו מהלך ממש (בחיים לא ראיתי דבר כזה). ברגע שהיה רץ על הבסיס השלישי, לידג' פחד לזרוק את הזריקה הכי אפקטיבית שלו (הסליידר), כיוון שלזריקה כזו יש נטייה להפוך ל wild pitch שמכניס פנימה הביתה את הרץ על השלישי. לכן זרק לידג' שני fastballs לרודריגז (שמתמחה בחבטת fastballs), שחבט את הפיטש השני לדאבל – ונגמר המשחק (ע"ע מ. ריברה). בייסבול – לכאורה משחק משמעם – אבל למעשה אולי הספורט המרתק ביותר…

עוז 2 בנובמבר 2009

תום, אני מבין מעט מאוד בייסבול והלילה נרדמתי באינינג השישי, אבל התיאור שלך מדהים

הקבוצה של המדינה=פרצופה של המדינה 2 בנובמבר 2009

אופ טופיק:

מישהו יודע אם מוני פאנן ז"ל נקבר מחוץ לגדר בית הקברות שהרי זה הדין למתאבדים.

דוד מירושלים 2 בנובמבר 2009

אם אינני טועה, היהדות כיום נוטה להתעלם מההלכה הזאת, בתואנה שאדם מתאבד הוא חולה בנפשו ולכן פטור מהדין הזה.

אילי מנינג 2 בנובמבר 2009

רונן דווקא בגלל שהוא לא משתמש במזרק הוא טוב בקלאץ'. כל המסוממים היו גרועים בקלאץ' ראה הפיצ'ר ההוא רוג'ר. אפשר לחזק את השרירים אבל לא את העמידות בלחץ שכנראה אף פעם לא היתה מי יודע מה אם נגררת לסמים. או כמובן ברי בונדס הוא דוגמא מצוינת.

רונן דורפן 2 בנובמבר 2009

אילי – זו סתם ספקולציה שמסוממים גרועים בקלאץ. אנשים טובים או גרועים בקלאץ' בלי קשר. לגבי בונדס הוא היה גרוע בקלאץ' לפני ואחרי הסמים. קלמנס באמת נפל. לגבי רודריגז נראה שהשתמש בסמים מאז התיכון אז אין מידע השוואתי.

אריאל 2 בנובמבר 2009

נו, לבוא ולהגיד על מישהו שהוא משתמש או לא משתמש. מתי תקלטו שכולם משתמשים?
מארינו ריברה הגדול, שהוא אחד השחקנים האהובים עליי למרות שאני שונא את היאנקיז, פתאום בגיל מסוים התחיל לזרוק את הקאטר שלו עם מהירויות של 90-91 מייל לשעה, שזה משהו שהוא בחיים לא עשה לפני כן. אתם חושבים שהוא עשה את זה בלי סמים?

אילי מנינג 2 בנובמבר 2009

נכון אבל הוא טוב עכשיו. ברור שזו ספקולציה, אבל שווה לעקוב אחריה. בישראל לעולם לא יהיו מסוממים כי בכמות העבודה שהם משקיעים בחדר כושר לא צריך סמים. הסמים נועדו לקצר את הליך ההתאוששות בין האימונים, כלומר נועדו לאלה שעובדים קשה

אילי מנינג 2 בנובמבר 2009

אריאל כולם משתמשים השאלה במה.

שלו רומא 2 בנובמבר 2009

איזה כיף לקרא פוסט על בייסבול,
כמעט גורם לך לרצות לראות את המשחק עצמו…
אולי אראה את המשחק הבא.

רונן דורפן 2 בנובמבר 2009

אריאל – הייתה עכשיו פרשה בישראל בה האשימו את העיתונות שהיא ידעה ולא כתבה. האשימו את העיתונות שהיא ידעה ב-98 ולא עשתה כלום. אז אני לא מקבל את הגישה שכולם משתמשים אז אין מה לכתוב את זה.

אז אני אכתוב על כך מכמה סיבות:

ראשית, יש כאלו שלא משתמשים. ולמרות הטענות שלך אני מעריך שאלו עשרות אחוזים. אין לי מושג אם 20 או 90. יש אנשים שלא עוברים על הכללים. בכל תחום של החיים. יש אפילו אנשים עצמאים שמשלמים מס הכנסה כחוק. יש זורקים שדועכים בגיל 37-38 ולא פתאום נותנים עונות קריירה. גרג מאדוקס למשל.

שנית, היו דורות שלא השתמשו בסמים. ושחקני הדור הזה שוברים את השיאים שלהם. אז לדעתי כן – צריך לשים כוכבית על השיא של בונדס ולהזכיר שהאנק ארון חבט 755 בלי סמים.

שלישית, בניגוד לתחושה בדיקות סמים ומדיניות סמים כן מועילות. מספר ההום ראנס ירד דרמטית מאז שהחלו הבדיקות. באתלטיקה לנשים אין שיאי עולם מאז החלו הבדיקות (מלבד בענפים חדשים בתכנית בהם שיא העולם לא הגיע למיצוי לפני כן). אז מדיניות סמים כן נחוצה.

ולגבי אנשים כמו איי-רוד, אני אנקוט בגישה שלו. זה לא ביג דיל שהוא השתמש בסמים. אז זה לא ביג דיל להזכיר את זה בכל הישג שלו. מי שחושב שזה לגמרי בסדר – זה לא אמור להפריע לו לחשוב שמדובר באחד הענקים בהיסטוריה. אבל שלא יגיד למי שחושב שזה לא בסדר לא להזכיר את זה.

ניינר 2 בנובמבר 2009

בקיצור, אימפריית הרשע חוזרת. לפחות האוהדים בפילי יכולים להתנחם בשחיטה של הג'איינטס ע"י האיגלס. לא ברור מה עובר על הענקים, או שהם סתם היו בלוף של תחילת עונה

אילי מנינג 2 בנובמבר 2009

מה שקורה לנו זה שכואב לי ברגל, וההגנה פצועה. תיזכר בעונה לפני שנתיים ותראה קווים מקבילים, בסוף השנה נראה אם אנחנו בלוף או לא

ניינר 2 בנובמבר 2009

אתה צודק שצריך לחכות לסוף העונה אבל בינתיים הבית הזה נהיה מאד צפוף

בן 2 בנובמבר 2009

בראד לידג' היה מזעזע בלי שום קשר לריברה. וההגנה של פילי'ס נרדמה. כמה שאני מנסה להבין, עדיין בעיני התחושה לשמור את קליף לי למשחק 5 ולהעלות את ג'ו בלנטון נגד סבאת'יה טעות בעיניי.

באבא ימים 2 בנובמבר 2009

זה באשמתי. אוקטובר זה הזמן בו אני משנה את הכינוי שלי בבלוג ל – "א.ש. הצלחות". הפעם פשוט לא הקפדתי, וכמו שכולם יודעים, אליפות לוקחים בגלל הפרטים הקטנים. רק על מנת לסבר את האוזן – כשהתחלתי לראות היה 4-4.

חוץ מזה, ספרתי לכם כבר על "קללת בית הכנסת"?

אבל איזה כיף היה לראות את האיגלס! ההנאות הקטנות של החיים.

גיל 2 בנובמבר 2009

רונן, אני מסכים איתך שתמיד יהיו כאלו שלא השתמשו בסמים אבל אני חושב שאחוז די גבוה כן השתמש, בעיקר בגלל לחץ חברתי ענק. כששחקן רואה שאחרים משתמשים ומשפרים את הביצועים שלהם ולאף אחד לא איכפת, מעטים יחסית לא יצטרפו לחגיגה. זה למעשה מה שקרה עם בונדס שראה את מגוויר וסוסה שוברים שיאים כשהוא חשב שהוא טוב מהם. אני כן חושב שהעיתונאים לא עשו עבודה טובה בנושא אבל זה עניין אחר. לי אישית אין בעייה שיזכירו שהוא משתמש אגב.

ארנון 2 בנובמבר 2009

שלו אני איתך – בחיים לא ראיתי בייסבול אבל התיאורים כאן עושים חשק (שאפו לתום). אז מצאתי את עצמי מזפזפ לתקציר ב-ESPN וגיליתי שאכן מדובר בספורט לא רע בכלל. לבושים מוזר כמו פקידים בדואר אבל עושים גליצ'ים שלא מביישים את רוי קין. ויש דרמה.
אני איתכם בוורלד סירייס שנה הבאה, אם אספיק להבין את כל הסטטיסטיקות.

עומרי 2 בנובמבר 2009

רגע, אני די הדיוט בתחום.

ריברה הוא פיצ'ר?
אז למה מדברים על בעיית פיצ'ניג בברונקס בעשור האחרון?

גיל 3 בנובמבר 2009

עומרי, הוא קלוזר, שעולה לאינינג האחרון במצב רגיל. הוא לא הבעייה בפיצינג שדיברו עליה בעשור האחרון אלא פיצ'רים פותחים שאמוריל לסחוב 6-7 אינינגים במשחק. השנה היאנקיס החתימו את סבתיה ובארנט וקלעו בול לשם שינוי.

Danny 3 בנובמבר 2009

Can the yankees close the deal tonight? it will not be easy, against the best pitcher in the game (so they say), if not tonight, they will finish it in the Bronx. It is good for the local economy

עומרי 3 בנובמבר 2009

גיל- אז ריברה הוא מין אינזאגי כזה? בגלל זה הוא מרוויח יחסית מעט לאיי-רוד, ג'יטר או סבאטיה?

גיל 3 בנובמבר 2009

יותר כמו שחקן עם דקות משחק של סולשיאר והספק שערים של רונאלדו.

ליאונידס 3 בנובמבר 2009

פתיחה מצויינת של היאנקיס .

Amir A 3 בנובמבר 2009

בייסבול זה משחק מדהים. הוא נראה משעמם עד לרגע מאוד מסויים שבו הוא תופס אותך, ומאותו הרגע הוא הופך להיות הספורט הכי מרתק שיכול להיות.

ואם מישהו כאן מעוניין להיתפס לבייסבול אז הדרך הטובה ביותר, כמו שיכולים להעיד כמה מהמגיבים פה, היא דרך פנטזי בייסבול.

Comments closed