דרושים שופטים עם אינטילגנציה רגשית!

כרגע הסתיים המשחק בין טוטנהאם לוויגן עם כל מיני שיאי פרמייר ליג. טוטנהאם השוותה את השיא של יונייטד והבקיעה תשיעיה בניצחון 1-9 על וויגן, שמיניה במחצית השניה היא בוודאי שיא, והחמישיה של דפו משווה שיא של אנדי קול ואלן שירר. דפו גם השיג שלישיה בשמונה דקות ורביעיה ב-18 דקות. לא זה ולא זה מתקרבים לאולה גונאר סולשיאר שכבש רביעיה בעשר דקות כולל שלושער בכחמש דקות נגד נוטינגהאם פורסט.



מכל מקום השופט הוסיף בסיום ארבע דקות. בהן טוטנהאם כבשה את התשיעי.



חצי שעה קודם לכן במינכן, באיירן סיימה ב-1-1 עם באייר לברקוזן. זה היה משחק שהמחיש את העצבנות הקשה בה באיירן נמצאת. בערך שלוש דקות לסיום היה לבאיירן כדור חופשי מעשרים מטרים. השחקנים הכינו תרגיל בו שני שחקנים מכינים בעיטה לבועט שלישי ואפילו לא הצליחו להוציא את הבעיטה. משהו שם מאד לא עובד ובאיירן נכנסת לדצמבר (החודש בו חשבתי בו תוביל כבר את הטבלה בבטחה) במרחק שש נקודות מהמקום הראשון.


וכמה הוסיף השופט, למרות ארבעה חילופים במחצית השניה? 12 שניות בדיוק. אני יודע למה זה. באנגליה יש השנה לשופטים הוראות ברורות להוסיף את כל זמן הבזבוזים כולל בזבוזים בתוספת הזמן. ובגרמניה הם נצמדים להוראות ישנות לפיהן רק אם ממש יש טיפול בשחקן זה זמן פציעות.


דרושים שופטים עם אינטילגנציה רגשית!

4 הערות, 2 קושיות ו-1 אלוקינו/כלבנו לשבת קדושה של כדורגל
לקיחת אחריות

No Comments

תומר חרוב 22 בנובמבר 2009

בזבוזי זמן או לא בזבוזי זמן, אם הוא הוסיף 4 דקות ב8-1 הוא שופט אידיוט.

עזי 22 בנובמבר 2009

זה נכון לגבי בזבוזי הזמן, אבל ארבעה חילופים מחייבים את השופט בשתי דקות תוספת.

דיונון 22 בנובמבר 2009

כמובן צודק, אבל הכל כפוף לחוק ההגיון הבסיסי, לא? כלומר: אין שום טעם מעשי בעוד 4 דקות במצב של 8:1. בלי קשר להחרפת ההשפלה.
אה
יש אולי עניין של יחס שערים :)

ניינר 22 בנובמבר 2009

C'mon you spurs!
בשנה הבאה בצ'מפיונס ליג!

רונן דורפן 22 בנובמבר 2009

ניינר – תוצאה לא משקפת. היה צריך להגמר 2-8.

חייש 22 בנובמבר 2009

נראה לי שדרושה אינטליגנציה, לאו דווקא רגשית. מקרה באיירן הוא טעות תמוהה, היות ויש החלטה ברורה לגבי תוספת זמן עקב חילופים. השופט הזה צריך לקבל כמה משחקים בליגות משנה בתור תגובה הולמת.
במקרה האנגלי, כפי שכתב מישהו מעליי, מדובר בשופט אידיוט. לא צריך להיות שיא הרגישות בשביל לזהות את הדבר הזה שמכונה "ערך ספורטיבי".

תושב חוזר 22 בנובמבר 2009

9:1. אאוץ'

סמוראי 22 בנובמבר 2009

דרושות גם קבוצות עם אינטילגנציה רגשית… 9-1? די משפיל

ארז 22 בנובמבר 2009

לגבי המצב בליגה הספרדית נצטרך להמתין עד מוצ"ש כדי לראות כמה דקות יוסיף השופט בקאמפ נואו במצב של 5-0 לריאל מדריד אחרי 90 דקות על מנת להחליט… :)

ארז 22 בנובמבר 2009

ועכשיו ברצינות,אני חושב שלאור פרשיית הטיות תוצאות המשחקים שהולכת ומתגלה, ולאור מקרים רבים אחרים בעבר הקרוב, פלאטיני וחבר מרעיו צריכים לקבוע תקנות ברורות על מנת להחזיר את אמון האוהדים בתוצאות משחקים לא שגרתיות.
לדעתי כל תוצאה יוצאת דופן – ואת ההגדרה לכך ניתן לקבוע שרירותית (למשל, כל משחק בו הובקעו יותר משבעה שערים), על פי יחסי הימורים יוצאי דופן שהתממשו, או על פי כל קריטריון אחר – צריכה להחקר על ידי רשויות החוק באותה מדינה, או על ידי גוף שיוקם במיוחד לשם כך על ידי אופ"א.
לי אישית מאד מפריע שבחודשים האחרונים כל פעם שיש תוצאה חריגה, אפילו אם ברור לי שבאותו מקרה לא מדובר בהטיית משחק (אלקורקון, טוטנהאם היום, מארסיי-ליון ועוד), עוברת לי מחשבת ה"אולי זה סודר מראש" בראש. זה פוגם לי בהנאה מהמשחק והתוצאה ויוצר אצלי תחושת אובדן תמימות מרגיזה.

שלו רומא 22 בנובמבר 2009

מעניין, חברי לטריבונה דנו היום בעונה של 2006/7,
והזכירו איך השופטים נתנו את האליפות לאינטר ע"י מספר טעויות קטנות שאף אחד לא זוכר.
במשחק פארמה-אינטר פנדל שלא היה על "נגיעה ביד" והרחקת שחקן פארמה בדקה ה 90 במצב 2-1 לפארמה, כתוצאה ישירה ממשחק זה אינטר הרוויחה 3 נקודות שלא הגיעו לה. באותה עונה במשחק אינטר-רומא במצב של 0-1 לרומא לא הורחק בורדיסו על כניסה גסה, ואילו מקסס הורחק 9 דקות לסוף על עבירה גבולית,
וכמובן במשחק הזה אינטר הרוויחה נקודה שלא הגיעה לה ומנעה שתיים כאלה מרומא. ובמחזור האחרון למרות שהמשטרה דרשה משחק ללא אוהדי אינטר בפארמה נכנסו לאיצטדיון 4000 צופים … יתרון שלא נותנים לאף קבוצה וקבוצות גם מקבלות על זה עונש.
באותה עונה אינטר ללא עזרת השופטים ופחות 4 נקודות ורומא עם עוד 2 ורומא אלופה בהפרש של שלוש נקודות.
האמת כבר העונה מדברים על השוד המילאנזי 3 נקודות ע"י מילאן ועוד שתיים ע"י אינטר. הכל בחסות ועזרת השופטים.
למשחק אינטר – רומא קוראים כאן "הטבח בסן סירו" עד היום דה רוסי פצוע…

סימנטוב 22 בנובמבר 2009

לה פאמיליה, ברוכיאן מ'זה מול יו'ר הפנתרים ("השחקנים חארות"), זה תרבות כך נמגר את האלימות (ואולי כך גם נשאר ליגה) 

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 22 בנובמבר 2009

"באיירן"? "ללברקוזן"? דרוש בודק איות, או מנגנון לקיזוז החלקת אצבעות.

יוסי מזרחי 22 בנובמבר 2009

אני לא רוצה להיות נבזה, אבל שאלה אחת בכל זאת: האים התוצאה הזו קשורה בדרך כלשהיא עם דברי הבלע שאמר המנג'ר של וויגן על סיר אלכס?? יכול להיות שראדנאפ הכניס לו בכוונה ??

ארז 22 בנובמבר 2009

הפתרון הוא לא אינטליגנציה ולא רגשית, אלא הוצאת חישוב הזמן מידי השופט והעברתו למזכירות כמו בכדורסל, ושיפסיקו שטויות כמו "חוק ההגיון" ודומיו שב90% פועלים לטובת בזבזני הזמן וגולשי הדשא. בפועל, גם 10 דקות תוספת זמן לא מכסה על הזמן שבוזבז במהלך המשחק בנפילות, פציעות וחילופים.

עומרי 22 בנובמבר 2009

אני לא זוכר מה עשיתי אתמול בערב אבל עד יום מותי אני לא אשכח איך יצחק בן יצחק שרק לסיום ה-5:0 בקריית אליעזר כשהשעון הורה על הדקה ה-89.
אני עדיין יכול להרגיש את העלבון.

שלו רומא 22 בנובמבר 2009

עומרי הוא קיזז את זה מהדרבי שהוא שרק לסיום בדקה ה 97 אחרי השער של אלון נתן מתחת לבטן של בז'ראנו, ואלוהים יודע איך היה אפשר להעביר משהו מתחת לבז'ראנו.

חזי השועל 22 בנובמבר 2009

תשאל את פליקס חלפון מה אפשר להעביר מתחת לבז'ראנו

גיל מזימבבואה 22 בנובמבר 2009

יוסי, המנג'ר של וויגן התקשר לפרגסון וטען שהוא בחיים לא אמר את זה, הוא גם טען שהוא מעולם לא דיבר עם העיתונאי הזה. פרגסון קיבל את ההתנצלות.

יוסי מזרחי 22 בנובמבר 2009

אם כך, גם אני מקבל אותה.

חזי השועל 22 בנובמבר 2009

ואו!
אחרי זה לך תנסה להסביר לאשתך, מלכת האינטיליגנציה הרגשית למה אתה כל כך אוהב כדורגל, ולמה הפסיכי ההוא מהיציע באולד טראפורד מגיע כל משחק עם השלט: UNITED,KIDS,WIFE…IN THAT ORDER

דורפן, אני מקווה שלפני שאמרת סולשיאר עמדת דום :)

משה 22 בנובמבר 2009

העניין עם התוספת פשוט. ב-20 בספטמבר נערך הדרבי של מנצ'סטר, שהסתיים בתוצאה 3-3. אלא שהשופט מרטין אטקינסון שכרגיל קיבל מעטפה מלאה דולרים או לחילופין איומים וצרחות מאלכס פרגוסון פחד על נפשו והחליט למשוך את המשחק עד שיונייטד תכבוש, זה כידוע קרה דקה וחצי לאחר ששריקת הסיום הייתה אמורה לבוא.

אחר כך ניסו איכשהו להצדיק את העניין ואמרו שעל כל גול הוא הוסיף זמן ועל כל חילוף, כמובן קשקוש אטומי שבא להסוות את הסירחון הגדול. מאז, השופטים פשוט צריכים ליישר עם זה קו.

Yair 23 בנובמבר 2009

אז זה העניין עם התוספת… ואני לא הבנתי מה קורה.

יואב 23 בנובמבר 2009

קדוש ושד אדום אטקינסון.אני מהמר על מעטפות שמנות למרות שצרחות מהסר זה יותר מרגש…(אני מוכן לשלם בשביל זה).
לפחות רצון מתפרנס משינאה(גם ליונייטד). אתה מבזבז את כישורייך הדלים והנבערים…

א. 22 בנובמבר 2009

מה שצריך זה שחקני עבר,לא מהגדולים כמובן אלא שחקנים שגרתיים אפילו מליגות נמוכות יותר,שיכנסו לתוך מערך השיפוט ולא כשופטים ראשיים או כקוונים.
אילו היו נותנים את תפקיד השופט הרביעי לשחקני עבר שמבינים את רוח המשחק ואת נפשם של השחקנים תפקיד השופט הראשי היה קל יותר כי על הקו הוא היה מוצא יועץ וידיד ומסייע שלבטח היה מונע תוספת זמן במצב של תוצאה אסטרונומית שכזו והיה יכול לעזור להפיג מתיחויות ולמנוע קבלת החלטות שגויות.יתכן אפילו ששחקן עבר בתפקיד השופט הרביעי היה פועל באופן אינטואיטיבי ופונה להנרי בשאלה האם הוא נגע בידו בכדור.

שלו רומא 23 בנובמבר 2009

אחרי שראיתי את משחק היום שהיה באולימפיקו בשנית,
בסדר, גול ראשון בפנדל…
(אבל אחרי חודש וחצי בלי משחק, צריך ביצים בשביל זה).
גול שני כדור עונשין ברגל ימין,
גול שלישי וולה ברגל שמאל מזוית לא קלה בכלל.
הערה נוספת שמגיע לבארי, הם הגיעו עם 6000 צופים,
(אני שנתיים וחצי באולימפיקו,
לא ראיתי קבוצה אורחת מביאה כל כך הרבה).
הם מלאו יציע וחצי.
שרו כל המשחק גם כשהיה כבר 0-3.
והקבוצה שיחקה מצויין, הגיעו להמון הזדמנויות של גול,
ובכל יום אחר היו גם מבקיעים 4/5 שערים.
ממש קבוצה נחמדה, הם לא ירדו השנה.
מה גם שזאת קבוצה שמספר שחקנים לא קטן עברו דרכה,
לפני שהגיעו לקבוצות הגדולות ולנבחרת.
ברומא הייתי מציין את:
פרוטה, בריגי, מנז, ריסה וג'וליו סרג'יו השוער.
ובאמת אם יש לכם שתי דקות תמצאו את התקציר באינטרנט,
הגול השני והשלישי שווים את זה.
וגם מומלץ באופן כללי לבוא לרומא,
סה"כ עיר נחמד, יש מה לראות, האוכל בסדר…

עדי 23 בנובמבר 2009

אין דבר כזה אוכל בסדר, לא באף עיר באיטליה בטח לא ברומא. היית שואל- היית נהנה.
taverna del duca- בקש מבעל הבית המלצות, הוא גם יתאים עצמו אלייך אם אתה אוכל כשר ותמסור לו דש.
"Forza Giallorossi"

שלו רומא 23 בנובמבר 2009

עדי – האמת, שהאוכל האמיתי והטוב,
נמצא בד"כ בעיירות קטנות באומבריה,
טוסקנה, פוליה, אמיליה רומנה.
וקצת פחות בערים הגדולות,
אבל ברומא יש לא מעט.
איזור טרסטברה מלא במסעדות קטנות, בין הסימטאות, עם אוכל MAMA MIA.
אבל האמת לא ממש כשר…
אין כתובת למסעדה…

אוזי 23 בנובמבר 2009

דורפן – לתשומת ליבך: פער באנגליה בין הראשונה לשלישית 8 נקודות. בין הראשונה ל2 חמש. בספרד בין הראשונה לשנייה נקודה, בין הראשונה לרביעית ארבע נקודות. זה לא מעיד הרבה כנראה – אבל כנראה באנגליה מניו או צלסקי תהיה אלופה, כמו שבספרד ריאל או ברסה תהיינה.

חלוקה שונה כן, בפועל הפערים מגעילים ממילא…

גלעד בלום 23 בנובמבר 2009

יש לי עוד שיא בשבילך רונן-שתי הקבוצות שלי(הפועל וטוטנהאם) ניצחו בסוף השבוע ביחד 16-2,להתקשר לגיניס?

לגבי התוספות זמן,אינטיליגנציה רגשית וכו'-אני לגמרי עם ארז ואני כבר אומר את זה שנים:חייבים לעבור למתכונת של מזכירות שיושבת בצד שתיקח את נושא סיום המשחק מהשופט,בכל פעם שהכדור יוצא מתחומי המגרש או כשיש עבירה השעון ייעצר בדיוק כמו בכדורסל או בכדוריד,מצידי אפשר לקצר את המשחק ל-85 דקות נטו , זה יחסל את תופעת בזבוזי הזמן לחלוטין במחי יד,זה כל כך פשוט וגם לא יקר,ממילא יש שופט רביעי על הקווים,שיעשה משהו.לגבי מה שרונן מכנה "אינטיליגנציה רגשית" אני לא מסכים-חוק ההגיון לא צריך להיות מופעל בגלל שקבוצה מובילה 8-1 ,זה לא צדקה,זו ליגה מקצוענית,אם לפי החוק יש עוד 4 דקות אז הוא חייב להוסיף,אין פה שיקול דעת,זה גם נותן לוויגאן 4 דקות לעשות 8-2 ולהמתיק את התבוסה,ספרס רצים לליגת האלופות ויחס שערים יכול להשפיע,למה שתיענש כי היא ביום טוב?.חוק ההגיון הוא למקרים של חוק היתרון לאחר עבירה או מה שנקרא "נבדל פאסיבי",דברים כאלה,תוספת זמן היא חלק בסיסי מהמשחק שאמור להיות משוחק 90 דקות ללא יוצא דופן .אני משחק בליגה לחובבים כבר 15 שנה ואני רואה שופטים משתמשים בחוק "ההגיון" כפי שרונן רואה אותו-אם נניח הקבוצה שלי מובילה 3-0 ואני מוכשל ברחבה בבירור אז השופט לא ישרוק לפנדל ויומר לי אח'כ-"מה אתה רוצה אתם מנצחים ממילא,אם זה היה 0-0 הייתי שורק לפנדל",זה טוב ויפה לליגת חובבים אבל לא לליגה מקצוענית,וויגאן זו קבוצה מכובדת שתקעה יתד בפרמייר ליג ולא צריכה צדקה,אני לא זוכר את אייקס מרחמים על הפועל ב'ש בזמנו,השפלה זה חלק מהחיים.

בני תבורי 23 בנובמבר 2009

גלעד,
תחסוך לעצמך את הטלפון לגיניס כי הקבוצה הישראלית שלך היתה לבד על המגרש…

יואב 23 בנובמבר 2009

לקליין בימקא לא היתה אינטלגנציה ריגשית(או רגש בכלל) ואומר את זה צהוב כחול שראה את את את תקציר המשחק באותו ערב עם שחקני מכבי בבר מצווה..

2V 23 בנובמבר 2009

גלעד, מסכים איתך לחלוטין לגבי עניין תוספת הזמן – וויגאן הייתה נוראית ויחס השערים של טוטנהאם חשוב יותר מהכבוד של וויגאן או כל קבוצה אחרת לצורך העניין… בנוגע להשפלה של באר שבע – מדובר היה ברודה ולא באייאקס

אמריגו וספוצ'י 23 בנובמבר 2009

בשידורי הליגה האיטלקית היו מודדים פעם זמן נטו כשרות לצופה. התוצאות היו בערך 27 דקות זמן משחק נטו.
צריך להחליט על אורך מחצית קבוע, ולמדוד זמן כמו בכדורסל.
היללות על זמן הפציעות שחסר לבאיירן מגוחכות. התוצאה היתה מאוזנת, באותה מידה הם יכלו גם לספוג שער.

יותם 26 בנובמבר 2009

למה אי אפשר פשוט למדוד זמן נטו בכדורגל במקום להיצמד לחוקים מפגרים מלפני 150 שנה

Comments closed