ריאל מפסידה בבילבאו

זינאדין זידאן אמר פעם שזה משחק הרבה יותר קשה לשחק מאשר משחק החוץ בנואו קאמפ. הודה שקשה לו לתפקד בעויינות ובמוטיבציות שריאל נתקלת במגרש הזה. המשפט הזה של זידאן גרם לי שנה אחר כך לסוע לבילבאו ולראות את אתלטיק מנצחת 2-4 את ריאל. זה היה סוף שבוע מדהים. שהחל בכך שבימי שישי אחר הצהריים יש בבילבאו צעדה פוליטית גדולה. היא מתנהלת בשקט מוחלט. מכונית נוסעת ומנגנת מוסיקה ואחריה אנשים שנושאים תמונות של אסירים שהם מגדירים אסירים פוליטיים. ונמשך במבצע משטרתי מורכב שתפקידו להכניס את ריאל לאיצטדיון בתוך מטר קללות. כשאני אומר קללות זה לא רק "בן זונה". אלא גם מכשפות באסקיות זקנות שמכשפות את שחקני ריאל כשהם יוצאים מהאוטובוס.



אבל זה יותר מהעניין של באסקים-מדריד. זה גם משהו נוסף: מהצד האחד מועדון שאם מישהו מבקיע בשני משחקים רצופים איפשהו באירופה המערכת נכנסת להיסטריה "שחייבים לרכוש אותו". כי אחרת בוגדים במסורת של ריאל מדריד. ומצד שני מועדון שהחליט מיוזמתו לשחק רק עם שחקנים מקומיים.  ולא שחקנים מקומיים במובן הארסנלי או המנצ'סטרי או הברצלונזי, שהובאו מכל העולם. אלא שחקנים בני האזור. העובדה שבילבאו נותרה שנים אחת הקבוצות שלא ירדו מהליגה הראשונה הייתה נס. אבל הנס הזה היה חייב להסתיים עם חוק בוסמן. והוא לא הסתיים.



ריאל מנצחת בבילבאו לעתים מאד נדירות והיום נרשם עוד פרק בהיסטוריה הארוכה של הסיוט הזה. לא הפתיע אותי שהשחקן שהמשיך לנסות ולנסות היה רונאלדו שגם התעמת עם צופה. זה לא משחק לשחקן כמו קאקה למשל. אבל צריך הרבה יותר ממוטיבציות של רונאלדו כדי שריאל תצא עם משהו מהסן-מאמס.

ברנלי (לפני). ניצחון קטן בעונה לא קלה
2:7

80 Comments

אופיר 17 בינואר 2010

בקיצור, שמחת על הנצחון של בילבאו. זה בסדר, גם אני. רק כדאי לציין שבילבאו לא משלבת ספרדים שאינם באסקים (או זרים) מסיבות דומות לכך שבית"ר לא משלבת ערבים (גזענות), ואז זה נשמע פחות רומנטי.

אוהד 17 בינואר 2010

בבילבאו, יותר מבכל מקום אחר, השנאה למדריד היא פוליטית, וזו הפוליטיקה שמזינה את השנאה והשנאה שמזינה את הפוליטיקה. רבים מהאסירים הבאסקים הם אסירים פוליטיים, שכן ממשלת ספרד, ללא הבדל מפלגה,עברה מזמן את גבולות מדינת החוק ביחסה לאסירים באסקים: מעצר ללא משפט, כליאה בבידוד,החזרה לכלא לאחר שחרור על בסיס ערעור של מישהו וכיו"ב עניינים ניתן למצוא בדו"ח של אמנסטי אינטרנשיונאל. ריאל מדריד בסיפור הזה היא עוד סמל של הדיכוי עבור האוהדים של בילבאו.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

אופיר – מה לעשות שיש את העניין המבאס של העובדות וזה פשוט לא המצב. בילבאו מפלה לטובה באסקים. משחקת רק איתם. בית"ר מפלה לרעה רק ערבים. על פי כל מערכת חוקית בעולם מותר להפלות לטובה קבוצה אחת בעניינים תרבותיים. אסור להפלות לרעה קבוצה מוגדרת. ביום בו בית"ר תשחק רק עם יהודים יהיה לתאוריה שלך איזשהו בסיס.

למשל: אין שום בעיה אם מישהו מקים קרן מלגות לסטודנטים יהודים. ואפילו ליהודים-תוניסאים-חרדים. לעומת זאת אם מישהו מקים קרן מלגות שפתוחה לכל הסטודנטים בעולם – מלבד יהודים-תוניסאים-חרדים – זה בעייתי.

ארנון 17 בינואר 2010

אופ-טופיק,
רונן, צדקת באבחנה שלך במשחק עתיר הנקודות מהשבוע שעבר באריזונה. ההגנה של הקרדינלס מתפרקת בסופרדום (האמת, גם ההתקפה לא משהו…).

אופיר 17 בינואר 2010

רונן, אתה צודק שזה לא בדיוק אותו דבר, אבל לי זה קצת צורם בכל זאת, מה גם שכשזה נוגע לבאסקים נדמה לי שיש שם יותר משמץ אמונה בעליונותם על פני ה"ספרדים". אגב, את המשחק ראיתי בלי ווליום, האם צ'אבי אלונסו (באסקי) קיבל טיפול מיוחד מהצופים? זה מספיק גרוע מבחינתם שהוא שחקן סוסידאד לשעבר, ריאל מדריד זה כבר יותר מדי…

רונן דורפן 17 בינואר 2010

אופיר – יש בהחלט אמונה כזו בחוגים באסקים. אבל היא לא הסיבה להגבלת המקומיים של אתלטיק. ובעולם בו שחקני בית זה גם ילדים שמובאים בגיל 13 מאפריקה, יש בגישה של אתלטיק משהו יפה.
ואלונסו בהחלט קיבל בוז גדול.

אופיר 17 בינואר 2010

אם אנחנו כבר בעניני ספרד, בנושא נדוש יותר: אחרי כל ההייפ סביב אינייסטה (שחקן מצויין) העונה הזו שכנעה אותי שצ'אבי הוא המשמעותי יותר מבין שניהם.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

מסכים לחלוטין לגבי צ'אבי. יותר מזה – אפשר להוציא מבארסה כל שחקן בודד מלבדו, כולל מסי, בלי לפגוע במיוחד בקבוצה.

אופיר 17 בינואר 2010

אגב, מה הייצוג הבאסקי בנבחרת ספרד? האם יש שם שחקנים נוספים פרט לאלונסו? מה העמדה שלהם בנודע לייצוג ספרד בזירה הבינ"ל? בזמנו (אם אני לא טועה) הם היו הכח הדומיננטי בנבחרת.

Mr. Kate 18 בינואר 2010

אני זוכר את המגן דל הוקנו מצ'לסי שזכור בעיר בעקבות הלינץ' שעשה במסי ב2006.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

אופיר – העמדה שלהם היא שאין להם בעיה שהשחקנים בנבחרת אבל סוסיאדד ובילבאו לעולם לא מבקשות לארח משחק בינלאומי. הבאסקים באמת היו מאד דומיננטים בנבחרת הרבה שנים. זה קרה באופן אירוני בגלל המדיניות הבדלנית – שפעם הייתה קיימת גם בסוסיאדד – הם פשוט גידלו הרבה יותר שחקנים באופן יחסי מאזורים אחרים.
במספר שחקנים בנבחרת בילבאו שניה רק לריאל. אלא שריאל רכשה את רוב שחקני הנבחרת הללו ובילבאו גידלה את רוב אלו שלה.
ונדמה לי שהמגן שלהם אנדוני איראולה גם בנבחרת כרגע.

ארנון – משחק מגוחך בניו אורלינס.

טל 17 בינואר 2010

יש פה גם נקודה מקצועית טהורה: בילבאו היא הקבוצה הכי "אנגלית" בספרד. זה מתחיל מהמגרש (שלפחות נגד ריאל מזכיר איצטדיונים באנגליה בשנות ה80) וממשיך מהשחקנים שהם פחות טכניים מהמקובל ב"לה ליגה", אבל מאד קשוחים ומאד חזקים וזו הדרך לנטרל קבוצה עם איכויות מדהימות כמו שיש לריאל. וכזכור, הם גם עשו תיקו נגד בארסה העונה. למארדונה יש עד היום סיוטים ממה שהשחקנים והאוהדים של בילבאו עשו לו בתקופתו בספרד.

מצד שני, בילבאו קבוצה מוגבלת טכנית שבמידה ותשחק נגד הפועל תל אביב באירופה, יכולה להתקשות מאד. פולהאם שכזו.

אוהד 17 בינואר 2010

רבותיי
המכונה חזרה. חמש נקודות הפרש.

שלו רומא 17 בינואר 2010

ובאותו זמן ממש, בארסה נותנת בבית 4 – 0.
ואינטר שוב הצליחה איך שהוא להתחמק מהפסד.
כבר 9 הפרש אבל למילאן שני משחקים פחות והדרבי לפנינו,
ומוריניו עוד אמר אתמול שלערכתו אינטר יזכו באליפות.
מחר משחק קשה מאוד, נגד גנואה.

סמוראי 17 בינואר 2010

היריבות בין ריאל לבילבאו היא עוד דוגמא לכך שמי שאומר שאסור לערב בין פוליטיקה וספורט מדבר שטויות.
פוליטיקה נמצאת בכל מקום וספורט הוא מיקרוקוסמוס של החברה.

אביאל 17 בינואר 2010

שזה נוגע לבאסקים טרוריסטים זה כמובן רומנטי…

אופיר – אם אני לא טועה גם יורנטה הוא המחליף הראשון של טורס ווייה בנבחרת, בכל מקרה דווקא הקאטלונים רואים עצמם עליונים בספרד ואפשר לומר שיש צדק מסוים בעיקר בצד הכלכלי/חברתי, בכל מקרה החבל הבאסקי הוא חבל די נכשל.

רונן – בקשר לשחקני ריאל מדריד בנבחרת ספרד לדורותיה – יש לך איזה נתונים סטיסטיים בקשר לזה ? כי אולי היום זה נכון, אבל לגבי העבר אני לא בטוח ובכלל אין כמעט קבוצה בליגה הראשונה והשניה בספרד שאין לה שחקן או מספר שחקנים שגדלו בנוער של ריאל מדריד.

בכל מקרה בבילבאו משחק כיום Fernando Amorebieta שהוא מוונצואלה במקור, אמנם יש לו דרכון ספרדי אבל בכל זאת.

עוז 17 בינואר 2010

והיה גם את חבייר איטוריאגה שהוא מקסיקני. שניהם התחילו את הקריירה בקבוצת בסקוניה (CD Baskonia) שהפכה להיות אחת משתי קבוצות הבת של אתלטיק (אתלטיק בי היא השניה).
בכלל, יש משהו מאוד בריא בשיטה הספרדית של גידול שחקנים דרך קבוצות בנות שמשחקות בליגות המשניות, וזה נעשה בצורה ישירה או עקיפה בהרבה מקומות אבל לא באנגליה (או ישראל). לבאיירן מינכן יש קבוצה שניה, בהולנד לכל המועדונים יש קבוצות שניות וסוגים אחרים של עתודה. אני יודע על קבוצות משניות גם לקבוצות הגדולות בדנמרק והונגריה. מבין 30 שחקני הסגל של אתלטיק 13 הגיעו מהקבוצה השניה וכמעט כולם עברו גם בבאסקוניה שהיא למעשה הקבוצה השלישית.

גיל 17 בינואר 2010

בכל זאת מסתבר שמאנינג יודע לשחק קצת פוטבול בפלייאוף וכל הקלישאות על הביי ויק הוכחו כבלתי נכונות.

סוס זקן 17 בינואר 2010

טל – הכדורגל הבאסקי בכלל ושל בילבאו בפרט היה בתחילתו תחת השפעה אנגלית גדולה. אפילו האדום-לבן של בילבאו הוא בעקבות המדים של פורטסמות' ו/או סנדרלנד.
רונן – תמהני על העיסוק המופרז בקבוצה זניחה כשהמשחק של בארסה אתמול הדגים כמה מהמאפיינים של הקבוצה השנה. ראשית, השקט והבטחון גם כשלא הולך משך מחצית שלמה נגד קבוצה הגנתית (ואני עדין) שרק השבוע מנעה מאיתנו טרבל נוסף. שנית – ההפיכה של ואלדס מנער פוחז לשוער רציני המשרה ביטחון על ההגנה. שלישית – הדעיכה המצערת של הנרי. רביעית – פדרו. כל מילה נוספת מיותרת. חמישית – צ'אבי.

גיא אלון 17 בינואר 2010

אשתי התעוררה בלחץ כי חשבה שרוצחים מישהו בדירה הסמוכה.
לקח לי קצת זמן להסביר לה שבסה"כ יש משחק של ברצלונה ונדב יעקובי משדר אותו…

תומר 17 בינואר 2010

מסכים.. זה מפגע רציני..

Yair 17 בינואר 2010

גיא, תפסו למסי בחולצה, מה ציפית שיעקובי ושגיא כהן יתעלמו? כמה אפשר להבליג?

מיכאל 17 בינואר 2010

אביאל – חבל הבאסקים אינו אזור נחשל. הארכיטקטורה המודרנית בבילבאו (לא רק מוזיאון גוגנהיים, גם תחנות המטרו של פוסטר ועוד) הביאה לתנועת תיירות גדולה. תעשיית היין שם פורחת. אין ספק שהבדלנות – כמעט ולא מדברים אנגלית, מקפידים על הסייסטה) – תקשה עליהם להמשיך לפרוח.
בכל מקרה, לראות כדורגל באיצטדין בבילבאו זו חווייה מרתקת (למרות שלא זכיתי לראות את המכשפות המקוננות שתיאר רונן)

א. 17 בינואר 2010

קו דק מאוד עובר בין בדלנות "חיובית" לבדלנות שלילית.
אני משער שחקירה ובדיקה של הבדלנות "החיובית" תגלה לא מעט סממנים המאפיינים את הבדלנות השלילית והמגונה.
אפשר וראוי לשלול את התנהלות הקבוצות ב"עולם בו שחקני בית זה גם ילדים שמובאים בגיל 13 מאפריקה" ועדיין לא להתפעל מהבדלנות "החיובית" של בילבאו.
כל הפליה לטובה היא בסופו של דבר אפליה שמדירה אנשים מקבוצה שאליה רוצים אותם אנשים להשתייך.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

א ואביאל. אני מבין מכך שאתם ממתנגדי חוק השבות ורואים בו גזענות.
אביאל – לא כל באסקי הוא טרוריסט. גם אם זה נוח שהעולם מסודר לך נוח כל כך.

אוהד 17 בינואר 2010

אביאל ומיכאל
חבל הבאסקים הוא חבל נחשל?הבדלנות תקשה עליהם לפרוח? על מה אתם מדברים? אתם מבינים משהו ממה שקורה בארץ אחרת? ואם אתם לא מבינים, אולי איזה הרהור נוסף וקצת קריאה לפני שמפריחים הערכות נחרצות כל כך? נכון שזהו בלוג של ספורט, אבל בכל זאת…..

רובי פאולר האמיתית 17 בינואר 2010

איך הבן שלי, בן ה 7 אמר לקראת הדקה ה 80, "ריאל קקה קבוצה" וזה לטעמי הסיפור כולו. ברור שבילבאו מעוררי הערצה, הבסקים תמיד היו כאלה, על הגברים הבסקים אין ויכוח, אבל גם הנשים מדהימות, וההשוואה בין שמירת הרוח הבסקית של המועדון לגזענות המחפירה של הנהלת בית"ר (לא אופיר, לא האוהדים אשמים כשהם צורחים מוות לערבים, ההנהלה אשמה כשלא השכילה להביא שחקן מוסלמי) אבל זה לא העניין: יותר מכל ריאל נראית כמו קבוצת כדורגל בלי כל תכנית עבודה: עם רשימת שחקנים כזאת גם ויקו חדד היה יושב היום חמש נקודות מברצלונה. רונאלדו עסוק בלשחרר בעיטה לשער יותר מהר ממהירות האור, ניכר בו שרחוק מההשפעה של פרגי הוא חסר כל רסן ולא שם קצוץ על שיטת המשחק הלא קיימת, או על החברים שלו להתקפה, בנזמה היה ונשאר אובר רייטד, קאקה לא מוצא את עצמו בפקק שנוצר במרכז המגרש וצ'אבי אלונסו, הו צ'אבי אלונסו, הרס את ליברפול מכורתי בעצם עזיבתו. זאת הטרגדיה הגדולה מכולן כמובן, נפילת ליברפול, והגיע העת שהבלוג יעסוק בה.

rondi 17 בינואר 2010

יקירתי, ממרסיסיידר אחד לשנייה…עדיף שלא!

מלוויל 17 בינואר 2010

חבל הבאסקים הוא חבל עשיר ומשגשג – תעשייה, תיירות, תרבות, מוזיאונים, אוטוסטרדות מדהימות שחצובות בתוך הפירנאים. מי שלא ביקר בסן סבסטיאן, העיר הנפלאה שבה משחקת סוסיאדד, לא יבין לעולם. ומי שלא ביקר בארץ הבאסקים, עדיף שלא יגיב.

ועוד הערה לאחד המגיבים, הדרבי בין בילבאו לסוסיאדד הוא אמנם תחרותי אבל די ידידותי בסך הכל. אין שם בעיות ואוהדים משתי הקבוצות יושבים לפעמים באותו יציע

ניינר 17 בינואר 2010

תענוג היה לראות את הקטלונים והבאסקים נותנים בראש לקסטיליאנים. המסירה של צ'אבי לפדרו היא מעשה אמנות מהרמה הגבוהה ביותר. ארבע אפס, חמש נקודות יתרון, אני מאד מרוצה, רק חבל שההפסד של וורנר קלקל לי קצת את הסופ"ש. אני מאד אוהב את בריס אבל קיויתי מאד לראות את וורנר זוכה בעוד טבעת.
ובעניין צ'אבי אלונסו, אני חושב שהוא קצת אוברייטד-הוא לא שחקן כזה גדול וליברפול לא התמוטטה בגלל עזיבתו. היא התמוטטה כי היא קבוצה אפורה עם מאמן עוד יותר אפור שחושב שהוא גאון גדול.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

ניינר – לצנן את התלהבותך הלאומית – סביליה זה אנדלוסים..

martzianno 17 בינואר 2010

הבישול של צ'אבי.
(זהו, אין לי מה להוסיף).

כסיפוביץ 17 בינואר 2010

הבישול של צ'אבי
(זהו, גם אני אמרתי את שלי)

Schmeichel 17 בינואר 2010

רובי פאולר האמיתית- גם אני חושב כך!
הגיע הזמן. את זיהית את הסימפטום אבל טעית בזיהוי המחלה.
כמו שניינר ציין כאן ניתן להראות קורלציה ברורה בין סיפורה הטרגי של ליברפול, לסיפורו ההירואי (ואפשר גם לומר סוריאליסטי) של מלצר ספרדי פשוט המצליח להגיע לראש אחד המועדונים הגדולים בעולם.

ההרכב שהוא עלה ביום שבת רק ממחיש את גודל ההישג שאותו מלצר פשוט הגיע אליו (ויש ציין שהוא הגיע אליו ללא כל ידע ממשי בספורט המדובר).

אני מתחיל לחשוב שהוא הג'ורג' קוסטנזה של הכדורגל. הדרך היחידה שבה הוא יצליח היא אם הוא יפעל כנגד כל האינסטיקנטים הטבעיים שלו

עומרי 17 בינואר 2010

למה הסינון האתני של בילבאו לא מפריע לך וזה של בית"ר ירושלים כן?
אני כמובן מתנגד לזה של בית"ר אבל גם מועדונים כמו אתלטיק ובארסה משמשים היום כמעין צבא של חבלי הארץ מהם הם באים.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

עמרי – כי אין סינון אתני. בילבאו זה מועדון לבאסקים. בית"ר זה לא מועדון ליהודים. זה מועדון לכל מי שהוא לא ערבי. אם אתה לא מבין את ההבדל חבל על זמן הדיון. הכלל של בילבאו דומה לחוק השבות (קבוצה אחת מופלית לטובה) הכלל של בית"ר דומה לחוקי נירנברג (קבוצה אחת מופלית לרעה).

אופיר 17 בינואר 2010

רונן, לשאלתך: בהיעדר הגדרה טובה יותר הייתי אומר שחוק השבות בהחלט גזעני, אלא שהחיים הם דבר מורכב ולכן הגזענות במקרה הזה הכרחית (אני יודע שכמה מחבריך לעט ולפיינטים בשופטים לא יסכימו עם זה).

דיונון 17 בינואר 2010

הערה קלה לעניין טרוריזם/ מלחמה על חירות. ספרד כולה חייבת לבאסקים, ולמחתרת שלהם, חוב צמיתות בזכות חיסולו של קאררו בלנקו, היורש האפשרי היחיד של הדיקטטור פרנקו. מה שקרה אח"כ הוא כבר סיפור הרבה יותר מסובך.

ועוד אוף טופיק קטן: היגואין ומסי. האם יש מאמן בעולם (כולל שלמה שרף) שהיה מצליח להוציא פחות משניהם יחד, כמו שמפליא לעשות מרדונה? כאוהד ארגנטינה, לצערי, הנה לפחות הישג אחד שאי אפשר לקחת מאיתנו.

רונן דורפן 17 בינואר 2010

אופיר – בניגוד למה שאתה מנסה להדביק למקורבים דמיוניים שלי, אני חושב שחוק השבות לגיטימי במהותו ואינו גזעני כללי. אבל למה חוק השבות הכרחי ואם הבאסקים רוצים לשמר את עצמאותם בכמה דרכים, כדורגל ושפה הם שתיים מהחשובות בהם, זה לא לגיטימי? אחרי הכל העדפה באזרחות זה עניין קצת יותר גדול מהעדפה בקבוצת כדורגל.
למען הסר ספק: אם בית"ר ירושלים הייתה משחקת רק עם יהודים או סכנין רק עם ערבים לא הייתה לי שום בעיה עם זה.

טל 17 בינואר 2010

לדעתי, ריאל נראים טוב מאד. משחק במגרש קשה שבו אתה שולט באופן מוחלט במשך 87 דקות ומחמיץ חמישה-שישה מצבים מצוינים, זה חלק מעונה ארוכה.

הבעיה האמיתית של ריאל היא ברצלונה. פשוט קשה להתמודד איתם. ועדיין, בסיבוב השני לוח המשחקים של ריאל יותר נוח, כך שהסיפור רחוק מלהיות גמור.

אופיר 17 בינואר 2010

לא אמרתי שבהכרח לא לגיטימי. וחוק השבות מעניק זכויות על פי דת (שבמקרה היהודי כבר כמעט אקוויוולנטית לגזע, אבל נניח לזה) ומונע אותן מאחרים. זה לגיטימי וזה גזעני מהגדרתו.

אופיר 17 בינואר 2010

ואני לא טענתי שאלו עמדותיך, אבל כתבו פה כבר עמיתים שלך דברים שמהם קשה להסיק אחרת לגביהם.

ניינר 17 בינואר 2010

שמייכל, אני חושב שעם מנואל מפולטי טאוארס כמנג'ר, ליברפול היתה מגיע להשגים גדולים יותר מאשר עם המלצר שחושב את עצמו למשהו.אבל מה, בניטז הוא בטח מלצר יותר טוב ממנואל

יותם מ 17 בינואר 2010

25 ימים לאולימפיאדת החורף והבלוג שותק. לא רק שהוא שותק, הוא מתעסק בענפי ספורט זניחים כמו כדורגל וכדורגל אנגלי.

אביאל 17 בינואר 2010

רונן – אל תדחוף לי מילים לפה, אין לי בעיה עם אתלטיקו בילבאו ומצדי שישחקו שם רק אנשים עם עיניים כחולות, כתבתי שהבדלנות הבאסקית שמושרשת היטב במועדון מוצגת כאן כרומנטית, יש טרור באסקי והוא מגובה בשנאה בדיוק כמו במגרש הכדורגל, כמו שבמשחקים של בית"ר יש שנאה מסוימת, והסיבה לכך לא דומה אפילו במעט לחוקי נירנברג, את הסיבות ניתן לראות כמעט בכל צומת בירושלים ובצלקת בליבם של רוב תושבי ירושלים (והארץ בכלל) שאיבדו קרוב משפחה או חבר, אני לא מצדיק את הגזענות כלפי הערבים כאן, פשוט אני מראה את הסיבות ואין שום קשר לנאצים.

עזי 17 בינואר 2010

אביאל, בחיפה ובתל אביב היו פיגועים לא פחות מחרידים ורצחניים, ובמכבי חיפה והפועל תל אביב משחקים ערבים ללא בעייה, כי לאוהדים אין בעיה ולהנהלה גם. להגיד שהטרור גרם לזה שבבית"ר לא יהיו ערבים זה לסמן את העיגול מסביב לחץ.

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

עזי יקירי, אתה לא יודע מה אתה מדבר (בהקשר זה).
יש מצבים שעד שאתה לא חלק מהם, כל הבעת דעה מהצד, היא בעלת משקל מופחת.

א. 17 בינואר 2010

אני בהחלט סבור שבשנים הקרובות מדינת ישראל תאלץ להתמודד עם חוק השבות,לא רק במישור החוקי אלא בבעיקר במישור המוסרי.
מדינת ישראל,כמדינת הגירה,תצטרך להכיר בכך שהתנאים שהביאו לחקיקת חוק השבות כבר לא קיימים ונדרשת התנהלות אחרת באשר למבקשים להגר לישראל ולחיות כאן.
ראוי לציין שחוק השבות התגלה במשך השנים כחוק מאוד מאוד גמיש שנתן אפשרות למאות אלפי לא יהודים לעלות לארץ ולזכות באזרחות ישראלית ובכל התנאים שלהם זכאי העולה (ולכן הכלל של בילבאו לא דומה לחוק השבות משום שאין בו את הגמישות הקיימת בחוק השבות).
^
אני חושש שאיזכור חוקי נירנברג בהקשר של בית"ר הולם את השיח הישראלי מימין ומשמאל.כאשר נגמרים הטיעונים בשני המחנות נכנס לזירת הויכוח נשק יום הדין – הנאציזם.מאכזב שגם רונן נופל בפח הזה.
לא כל טימטום של מנהלי בית"ר לדורותיהם ומאמני בית"ר לדורותיהם שנכנעו לקבוצה מצומצמת אך רעשנית של אוהדי בית"ר מחייבת הקשרים היסטוריים.

רועי 17 בינואר 2010

כמעט בכל מדינה יש חוק שדומה לוק השבות, רק שבמדינות אחרות הוא נקרא רה-פטריאזציה ואז זה נשמע יותר נחמד. צאצאי האיטלקים שהיגרו לארגנטינה יכולים לקבל דרכון איטלקי, צאצאי הספרדים שהיגרו לפרו יכולים גם הם לזכות בדרכון אירופי נכסף וכן הלאה וכן הלאה

רן 17 בינואר 2010

ריאל ניצחה בסן ממס 4-5 פעמים רצופות, כולל רמיסה 5-2 בעונה שעברה. האיצטדיון לא היה אימתני במיוחד אז.

רונאלדו אכן היחיד שנלחם וסיכן את בילבאו. קאקא אכזבה עצומה עד כה, לא רק אתמול. אני לא צפיתי בהרבה כדורגל איטלקי אז לא הכרתי אותו מעבר לשם הגדול אבל בינתיים הוא לא עושה כלום, אפילו את המהירות הוא איבד.

שלו רומא 17 בינואר 2010

חדשות רומא,
אחרי שנה וחצי, רומא נתנה הצגה.
בלי טוטי, בלי דה רוסי, ועדיין, שבעה שמונה שחקנים שיחקו ממש טוב.
לוקה טוני הצליח להבקיע (פעמיים!), פרוטה היה הקפטן ובעיקר היו הרבה שחקנים שצריכים להוכיח את מקומם בנבחרות שלהם לקראת המונדיאל.
חואן נתן משחק שכבר שנים לא ראיתי ממנו, ריסה, אני לא יודע מה הניע את ליברפול למכור אותו, אבל תודה.
פיזארו ניהל מישחק כמו שלא עשה בשנה האחרונה, ופרוטה נותן עונה במיוחד עבור ליפי, כדי שיקח אותו כמו במונדיאל הקודם בדקה התשעים. ווצ'ניץ סוף סוף מגשים מעט מהפוטנציאל, אפילו טאדיי חזר לשחק כדורגל.
וטוני, לוקה טוני, אני חייב להגיד שלא אכפת למה הוא הגיע לרומא ולמה באיירן שיחררה אותו, נותן מימד חדש לקבוצה.
שבוע הבא נגד יובה בטורינו (עם הינדיק?) יעלה כנראה ההרכב הבא:
ג'וליו סרג'יו
ריסה, חואן, מקסס, בורדיסו.
פיזארו, דה רוסי.
ווצ'יניץ טוטי, פירוטה.
טוני.
על הספסל: 
דוני, טאדיי, בריגי, קאסטי, מנז.
משחק על המקום השלישי!
ויש עוד איזה דרבי של עיר נידחת באיטליה….

אביאל 17 בינואר 2010

עזי – לא בעוצמה ובכמות שבירושלים, בכל מקרה הדוגמא שנתתי היא חלק ממגוון רחב של סיבות שקשורות בירושלים, היריבות בתוך ירושלים בין יהודים לערבים היא גדולה הרבה ביותר מאשר בחיפה, על אבא שלי היו יורים בדרך לבית ספר, שלא נדבר על ת"א, כמות הפיגועים בעיר היא גדולה הרבה יותר והחרדה והמתח היה הכי גבוה. בכלל ירושלים לאורך ההיסטוריה היתה מוקדת להתנגשות דתית אז טבעי שכאן והיום יהיו יותר קיצוניים, בכל מקרה אתה כמובן מוזמן ליצעי טדי ולשמוע בעיקר ילדים צועקים דברים שהם לא מבינים ושהם קצת גדלים ועוברים ליציע המערבי הקולות שם הרבה יותר מתוניים, תמיד הכי קל להתנפל על אוהדי בית"ר, וכמובן להשוות את חוסרנו של שחקן ערבי לחוקי נירנברג, שאוהדי הפועל ת"א שרים על הנאצים זה לא עולה על דפי העיתונים ואוהדי בילבאו והמכשפות שלהם עם שנאה יוקדת זה כמובן מאוד רומנטי כי מדובר בריאל מדריד.

אביאל 17 בינואר 2010

שלו – ברכות לרומא ואכן הדיווחים שלך עושים מכניסים צבע לליגה האיטלקית האפורה בדרך כלל.

יובה פשוט בושה וחרפה ! לא חושב שהידניק יגיע, אני חושב שהג'וב העתידי בצ'לסי קורץ לו יותר.

בכל מקרה צפיתי במשחק של מילאן היום ובהחלט רונאלדיניו מזכיר את הימים היפים ההם.

תומר חרוב 17 בינואר 2010

אביאל ויוסי מזרחי- מאיפה החוצפה,כן החוצפה לנכס לעצמכם או לתושבי יורשלים איזשהו שכול מיוחד. מאין ליוסי מזרחי לדעת שעזי או מישהו אחר רחוק מהשכול יותר ממנו. גם בנתניה היו פיגועים רצחניים, וגם אני איבדתי מכרים ואימי הייתה קרובה מאוד למטען נפץ(חבלני ולא פלילי-נתניה בכל זאת) ועדיין אין לי בכך שום תירוץ באפליית ערבים מלשחק בקבוצה אותה אני אוהד. אתם אוהדים טובים של ביתר ירושלים,אתם קול שפוי, אז תהיו כאלה ופשוט תתנערו מההרגל המחורבן של קבוצתכם.

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

תומר,
החוצפה מהביית.

עזי 17 בינואר 2010

יוסי מזרחי – בכל הכבוד, אם אני חושב אחרת ממך אל תגיד לי שאני מבין. ואתה לא יודע מה עברתי ואת מי איבדתי, כמו שאני לא יודע לגביך, אז בוא לא ניכנס לזה.
אביאל, זו הנקודה שיש יותר קיצונים בירושלים בגלל הדת והחשיבות שלה והקיצונים מובילים לעמדות כאלו. בחיפה היו פיגועים גדולים כגון קו 37, מסעדת מצא או מסעדת מקסים, בתל אביב היו פיגועים גדולים מאוד כגון קו 5, דיזינגוף סנטר אוהדולפינריום. יחסית לאוכלוסיה שלה כנראה שנתניה ספגה הכי הרבה הרוגים בפיגועים ועדיין במכבי נתניה לא יחרימו שחקן רק כי הוא ערבי או מוסלמי.
אני נגד כל הכנסת המלה נאצים לדיון ואני חושב כמוך על אוהדי הפועל עוד כל מיני דברים, אבל את המדיניות של בית"ר אי אפשר להצדיק.

אביאל 17 בינואר 2010

עזי – לא אמרתי שאני מצדיק, זה פשוט עלה שדיברנו כאן על הבאסקים ועל אתלטיקו בילבאו וההשוואה לאוהדי בית"ר עלתה ישר.

תומר – אני לא מנסה לנכס לעצמי כלום, אני מדבר כמישהו שגדל אל תוך המציאות הזאת בירושלים, שאיבד חבר וכו' וכו' אז אני בהחלט יכול לראות את המניעים של שנאה אצל אנשים וזה הכל.

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

עזי, אני מקבל את ההערה משום שבויכוח ,צריך לשמוע ולא רק להשמיע, ואולי במקרה פרטי זה, יש גם דברים שמעבר ואולי בחירת המילים היתה חריפה במקצת.
אני חושב גם שהגיע הזמן לרדת מנושא שחקן ערבי בבית"ר ,כמעט בכל הקשר.
אין לי רצון לפתח כאן וויכוח, אבל מישהו לפני הזכיר שירי נאצה ואיזכורים נאציים שבאים מקהלים אחרים,ואני לא יודע מה גרוע יותר.

קורא אדוק 17 בינואר 2010

שלו רומא שתהיה בעניין,באיטליה אני בדרך כלל זורם עם מילאן,אבל יש מצב שבגללך אני מתחיל לאהוד את רומא.
התיאורים והלהט שלך מזכירים לי את שימי ריגר במשחק של עמרי כספי בברנבאו.

זו הקבוצה האיטלקית הכי ספרדית שאני מכיר-במובן השכונתי החיובי של המילה,כשמעל כולם נמצא המלך טוטי.
אגב,באמת סוגדים לו ברומא?

רונן דורפן 17 בינואר 2010

יוסי מזרחי – כי אתה מתעקש שוב ושוב ושוב ושוב ושוב לקחת את הנושא לויכוח התפל של "אילו אוהדים יותר גרועים". ושוב ושוב אזכיר לך שלהנהלת בית"ר – ה-נ-ה-ל-ה – יש כלל לפיו ערבים לא משחקים בקבוצה. לא לשם קידום יהודים – כפי שהבאסקים עושים – אלא לשם הגבלת ערבים.

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

אתה טועה.
אני לא מפחית במאומה מגועל הנפש של אלה מקהלינו בירושלים, שממיטים עלי חרפה,ותראה כמה אני עדין במינוחים.
ועדיין, המנטרה הזו ,לטעמי ,יצאה מפרופורציות.
ולהנהלה הזו אין כלל. היא פשוט מבינה את המצב המחורבן שבו אנו מצויים,והיא לא יכולה לעסוק בתיאוריות,כמוך וכמוני,ותראה איזה מצב מזויין -אני מגן על משהו שמבחינתי הוא זר.
העולם מורכב.

עזי 17 בינואר 2010

יוסי, אתה צודק. אבל התגובה הראשונה לפוסט הזה היתה של אופיר שטען שבית"ר מתנהגת כמו בילבאו, רק שזה פשוט לא אותו דבר.

תומר חרוב 17 בינואר 2010

אביאל- זו בדיוק הנקודה. לצערנו במדינת ישראל כמעט כולנו נולדנו אל המציאות הזו. אבל אתה חוטא פעמיים, פעם אחת בקישור של זה לכלל גזעני בקבוצת כדורגל ופעם שניה בכך שבדיון אתה פוסל דעה של מי שכביכול לא מכיר את המציאות שאתה רואה.

שלו רומא 17 בינואר 2010

קורא אדוק – (וגם אביאל), ראשית תודה.
אני אתחיל מכך שהייתי צריך להיות היום בפגישה / כינוס בבית הכנסת המרכזי עם האפיפיור, אחרי שאישרתי את הגעתי התברר שזה נופל על המשחק, הבחירה הייתה ברורה.
לגבי טוטי, ברומא בצד האדום צהוב יש שלושה שחקנים שמורמים מעם, פלאקאו, אלדאיר (היחידי שחולצתו הוצאה משירות) וטוטי. כשהגעתי לרומא חשבתי בסדר שחקן טוב אבל לא צריך להגזים. אבל קודם כל הוא שחקן אדיר. אבל גם מנהיג, וכשהוא יורד לגליץ' השחקנים סביבו אחוזי תזזית. כשהו שם גול ברגל ימין, בסדר … אבל וואלה ברגל שמאל (כמו נגד בארי) או עצירת כדור מסירה על שמונים מטר, או מסירה לשחקן מול שוער, אין הרבה שחקנים היום ברמה שלו, למרות שהוא מזדקן ולמרות שהוא לא מהיר כבעבר (וגם אז זאת לא הייתה התכונה החזקה שלו). עכשיו רומא הייתה ידוע לאורך כל ההיסטוריה שהיא לא משחקת כדורגל איטלקי, במובן ההגנתי. היא תמיד הייתה קבוצת התקפה וכדורגל יפה.
אני לא מאמין שיוציאו את המספר 10 אחרי שטוטי יפרוש, אבל צער רב אני חש עבור השחקן שירש ממנו את המספר. לדעתי היחידי שיוכל לעשות את זה יהיה דה רוסי, היחידי שהקהל יקבל את זה כאות כבוד (כמו שעשה בנבחרת).
וכמו שאני רואה את הדברים רומא תשלח בסופו של יום למונדיאל (אם כולם יהיו בריאים) את טוטי, טוני, פרוטה, דה-רוסי, ובריגי. גם כי ליפי מאוד אוהב את השחקנים האלה וגם כי אין ממש איטלקים שיכולים להתחרות אם הניסיון ושיתוף הפעולה שלהם.

עזי – הערת אגב, גם במכבי ת"א שיחק שחקן ערבי, ולגבי הדוגמא שנתת זה הרבה יותר רלוונטי. במכבי חיפה והפועל ת"א זה יותר ברור ויש היסטוריה הרבה יותר ארוכה. דווקא מכבי ת"א שהקהל שלה בדעותיו די מקביל לזה של בית"ר (גם של בני יהודה, דרך אגב) הן דוגמאות טובות שחוסר הרלוונטיות של מוצאו של השחקן (ובבני יהודה שיחק יותר מאחד).

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

החלטה מצוינת !!! אני מחזק את ידיך,הכדורגל תמיד יותר חשוב. (פראפרזה על שאנקלי הגדול)

ניסים 18 בינואר 2010

הישאם זועבי שיחק במדי מכבי תל אביב (אומנם רק מספר משחקים עד שנפצע, אם אינני טועה נגד מכבי יבנה)

אביעד 17 בינואר 2010

אני יליד חיפה שבילה את שירותו הצבאי באיזור ירושלים וגר כעת בת"א, אז יש לי קילומטראז' מסוים בכל איזור.
יוסי, אביאל, אני עדיין לא מבין מדוע הפיגועים שמהם סבלו בירושלים מצדיקים כלל של אי שיתוף ערבים בבית"ר בעוד שבכל שאר הקבוצות בארץ זה מחזה רגיל.
השאלה שאני שואל היא לא "איזה אוהדים גרועים יותר" אלא האם זה מוצדק או בסדר שבבית"ר כמדיניות לא משחקים ערבים?

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

אביעד, אני לא קשרתי ישירות.
מישהו העלה את הקשר הזה (בכך שאירועי טרור מיצרים עמדה פוליטית ואף גזענית).
הגבתי לדברים שכתב רונן, ואני חוזר ואומר, שאין מדיניות.יש מצב מורכב שזו אחת התוצאות שנגזרות ממנו ואני לא מאושר מכך וזה בלשון המעטה.

עזי 17 בינואר 2010

שלו, אני מתפלא שאתה בתור אוהד מכבי משווה את הדיעות של אוהדי מכבי לאלו של בית"ר, זה פשוט לא נכון.

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

עזי, איך אתה יודע?
איך אתה מאפיין את כל הקהל של בית"ר על פי קבוצה קיצונית שבתוכנו?
איך אתה קובע עמדה על הדיעות של אוהדי מכבי? על איזה בסיס מתבצעת ההשוואה?
זו דעה או אמירה מבוססת?

ואחרי הכל, אתה לא מרגיש שאנחנו קצת נסחפים?

יואב 17 בינואר 2010

עזי,
פעם זה בכלל לא היה נכון ולא היה אישיו בכלל.הטובים משחקים-הכל לטובת מכבי ללא שופ פוליטיקה.זועבי נקנה ללא שום מהומה וסאלם עבר את כל מחלקות הנוער של המועדון.
לצערי בשנים האחרונות, ישנו פלג ימני/כהניסטי רעשני שחוטא בגזענות כלפי ערבים לא פחות מאחרים(זה קרה במקביל לשקיעת איכות הכדורגל והשאיפות).הוא אומנם מיעוט בתוך עשרות אלפים דוממים שלא מתעסקים בזה בכלל אבל הוא מספיק קולני כדי לעורר מבוכה וליצור את התדמית. לצערי כי רב….

עזי 17 בינואר 2010

יוסי, כן. נחזור לכדורגל.

יוסי מזרחי 17 בינואר 2010

אחרי הכל, זה הדבר החשוב באמת, הלא כן?

סוס זקן 17 בינואר 2010

שלו – אני מרים אתך כוס קיאנטי להצלחת רומא, ושותף מלא לדעתך על טוטי. אבל לגבי טוני – הדבר היחיד שיש לי להגיד עליו הוא שאם הוא היה RATED הוא היה OVERRATED.

שלו רומא 17 בינואר 2010

סוס זקן – דבר ראשון טוני הוא שלנו עכשיו…
אני לא יכול להגיד שאם הייתי אינטר הייתי קונה אותו,
מצד שני אינטר רצתה את בפטיסטה…
בשביל רומא טוני זה בסדר ועצם הגעתו גרמה למספר שחקנים להבין שהם בדרך לספסל ובאופן מיידי הרצון והמחויבות שלהם גדלו. ברומא רואים בטוני חבר של טוטי ומה שעושה את טוטי שמח עושה גם אותנו שמחים. חוץ מזה הוא 1.95 וסוף סוף יש מי שיחליף את פיזארו בחומה, זה גם משהו. ואם הוא יקח קצת מתשומת לב ההגנות שמתרכזות בטוטי (וגם לאחרונה ממש פוצעות אותו בכוונה), דיינו.
שוב אנחנו לא מילאן או אינטר או יובה. בחינם זה מה שאפשר לקבל, ואולי בסוף העונה הוא יהיה מספיק ישר ואסיר תודה ויחתום ברומא לעוד מספר שנים.

אביאל 18 בינואר 2010

אביעד – איפה ראית קישור כזה ? מה שאמרתי שירושלים סבלה יותר מכולם וטבעי שתיהיה כאן שנאה גדולה יותר לעם שנמצא איתך בסכסוך.

יוסי – מה הקטע ? יש לי שם, מה זה "מישהו העלה את הקשר הזה" ?!

יוסי מזרחי 18 בינואר 2010

אביעד יקירי!!
אל נא תיפגע.
בלהט התגובה , לא זכרתי מי אמר את המשפט ותכננתי לחזור ולבדוק.
זה ברח לי.
איך יכול להיות שאתה חושד בי בכוונות נסתרות…?

שלו רומא 18 בינואר 2010

קורא אדוק – הבחירה ברומא היא הקבוצה היחידה אותה בחרתי כבוגר, בצורה שכלתנית. אני לא מעביר ביקורת אבל מילאן כמו מנצ'סטר וליברפול ויובה ואינטר ובארסה וריאל הן קבוצות שנתנו לנו במנות גדושות, כך שאפשרות הבחירה הצטמצמה. כשהגעתי לרומא נזכרתי באותו גמר אומלל שברונו קונטי הרג ציפור בפנדל. ורומא הפסידה (היחידה נדמה לי בהיסטוריה) משחק גמר בביתה. והאמת האיצטדיון די מחורבן וקר (היום היה אפילו מאוד קר) ויקר. אבל לשמוע את ההמנון לפני המשחק, ואת תודה רומא אחריו. ומספר פעמים בשנה כשהאצטדיון מלא ויש אוירה חמה, אני מרגיש כל פעם כמו אותו ילד מ"אהבה על הדשא" של ניק הורנבי כשהוא נכנס פעם ראשונה ליציע. אני חושב שהקסם הזה קיים במספר מצומצם מאוד של איצטדיונים בעולם. ובהקשר לפוסט קודם על המחיר שמשלמים אותם כוכבי על, המחיר הגדול ביותר לדעתי שהם משלמים הוא החוויה של להיות אוהד, אף שחקן לא ידע לדעתי אף פעם איך אוהד חסר כשרון משחק, מרגיש אחרי הגול של ואן באסטן מול דסייב, או שמכבי לוקחת אליפות, או כטוטי שם גול.

אביאל 18 בינואר 2010

יוסי – זה אביאל לא אביעד !! חשבתי אולי מתעלם בגלל שאני אוהד צ'לסי או משהו, אבל אל תשכח שאנחנו כמעט הבית"רים היחידים כאן :)

יוסי מזרחי 18 בינואר 2010

אביאל:
הרגיזו אותי וכמעט שהצליחו לבלבל אותי…
חזק חזק ונתחזק.

Comments closed