כמה מלים אחרי שמינית הגמר

לפני העונה הימרתי על באיירן כאלופת אירופה – מה שיקרה או לא יקרה – אבל אני רוצה לחזור על הבסיס לאותה הערכה. חשבתי שכמו ב-2003-2004 עונת רכש מטורפת תתבטא באיזשהי החלשות של הגדולות. אני חושב שזה היה מדוייק יחסית. אם הייתי צריך להמר היום הייתי מהמר על באיירן (בגלל הכבוד) או על יונייטד (כי אני שונא להמר נגד יונייטד) – אבל לפי דעתי זה בין חמש קבוצות. ארסנל, אינטר ובארסה כמובן מועמדות ריאליות. שתי הצרפתיות וצ'.ס.ק.א עדיין בגדר סנסציה.



קיוויתי למהפך של אולימפיאקוס בדקות האחרונות בכדי שנקבל את המצב הנדיר של שבע מדינות ברבע הגמר. אבל גם שש זה יפה מאד. ושלא תעזו לתת קרדיט לפלטיני על העניין הזה, כי מה שקרה הוא בדיוק בניגוד למהלכים שלו. פלטיני נתן כמה נציגות למדינות קיקיוניות, שעפו בקלילות, על חשבון מדינות הדרג השני. את הייצוג האנגלי והספרדי הוא כבר דווקא חיזק.



האמת שיש עוד משהו בעונה בלי קבוצות על. כל הליגות המרכזיות במירוץ אליפות – נרחב או מצומצם – די פתוח.


*


מחשבה מוזרה: ההדחה של ריאל מונעת את המצב הלא בריא של גמר ביתי. אבל ברצלונה במצב קצת אחר. היא היחידה בין השמונה שתיתקל בעיר מארחת עויינת לה אם תעפיל!

כמה מסקנות מערב שמינית הגמר הזה
צ’עמום

78 Comments

טל 18 במרץ 2010

רונן, נניח וריאל הייתה מגיעה לגמר. מעבר לאיצטדיון, במה בדיוק הייתה אמורה לבוא לידי ביטוי הביתיות? הרי הכרטיסים מחולקים שווה בשווה בין שתי הקבוצות, לא?

מתי 18 במרץ 2010

בשלב זה דווקא אינטר היא הטים-טו-ביט. היא עברה מכשול שהוא גם פסיכולוגי, אחרי שבשנים קודמות נכשלה מול היריבה הרצינית הראשונה בשלב הנוק-אאוט, והיא גם שמה את ליגת האלופות כמטרה המרכזית של העונה. אם אני אוהד אינטר הייתי מרגיש עכשיו שהקבוצה שלי מיועדת לזכות בגביע השנה.

טל 18 במרץ 2010

עוד נקודה מענינת: הדעה המקובלת אומרת שעדיף משחק שני בבית. שימו לב, שכל המשחקים שנחשבו לבערך 50/50 לפני המשחק המכריע, הלכו עם הקבוצות ששיחקו משחק שני בחוץ. הביתיות עברו רק במצב שבו היה להם יתרון איכותי גדול (בארסה, ארסנל ובורדו) או במצב שבו הסיפור היה גמור בגלל תוצאת המשחק הראשון (יונייטד).

קורא אדוק 18 במרץ 2010

ועכשיו כולם יתחילו עם השטויות שמסי שחקן טוב מרונאלדו

רועי מונדר 18 במרץ 2010

למה שטויות
מסי שחקן טוב יותר מרונאלדו.
למשיהו יש ספקות.
מצד שני רוני מקבל את הזרקור שהיה צריך כבר לקבל לפני מספר שנים. רונאלדו לקח הכל ולא בצדק.
רוני בכל הבקיע יותר שערים מרונאלדו .

ינאי 18 במרץ 2010

שלו שלום,

אני ברומא ביום א הקרוב.
האם אתה מכיר איזה פאב או מקום בו אוכל לראות את המשחק מול ליברפול?

תודה

אופיר 18 במרץ 2010

מסי לא טוב מרונאלדו, אבל לברצלונה אין ספק שהוא טוב בהרבה.

אופיר 18 במרץ 2010

וכולם מדברים על צסק"א כיריבת החלומות ברבע הגמר, אבל האמת היא שממה שראיתי מבאיירן כל אחת צריכה לחגוג אם תקבל אותה (כולל צסק"א).

קורא 18 במרץ 2010

אני חושב שההרכב של השלב הבא מוכיח שלקבוצות הצרפתיות מגיע עוד מקום בשנה הבאה בליגת האלופות. לצערנו, פלטיני חושב אחרת.

שלו, רומא 18 במרץ 2010

ינאי – אברר, באיזור טראסטברה, יש המון פאבים שמשדרים ספורט, בסימטאות מסביב ל"פיאצה סנטה מריה אין טרסטברה", אם לא בקרבת מקום (בהמשך לרחוב טרסטרברה), בחזרה לעיר העתיקה מעבר לנהר, הרחוב נקרא ארנולה יש פאב המתיימר להיות אירי, שם יש גם שידורי ספורט, אני אבדוק מחר אם אכן כך היא.

עזי 18 במרץ 2010

טל – ממש לא. כל קבוצה מקבלת 27 אחוז מהכרטיסים, עוד 27 אחוז הם 'נייטרלים' לתושבי העיר המארחת והשאר לספונסרים ופונקציונרים. עם קבוצה ביתי בגמר הכרטיסים הנייטרלים הן של אוהדיה ואתה מקבל לפחות יחס של 2 ל-1.

עזי 18 במרץ 2010

קורא – ההרכב לשנה הבאה נקבע כבר בתום השנה שעברה.

ינאי 18 במרץ 2010

שלו, תודה רבה. אם תמצא משהו אנא עדכן אותי.
בכל מקרה שיהיה לנו בהצלחה

אבי 18 במרץ 2010

הערה שקשורה לפוסט ישן, ורב תגובות: מחר (היום) יוקרן ב"עובדה" תחקיר על אבי נמני. מעניין אם יחשפו חלק מהדברים ש"אי אפשר לספר עליהם" (אפילו עזי לא רצה). בינתיים אילנה דיין מסתובבת עם מאבטחים, ונמני טס היום לחו"ל בעיתוי מקרי.
לענייננו: כל הגרלה תתקבל בברכה וציפייה; יש הרגשה טובה בקשר ליונייטד של היום. אני רציתי את ריאל מדריד. זה כבר לא יקרה.

יואב 18 במרץ 2010

טל, מעבר לקהל(שעזי כתב עליו)זה ההרגלים הקטנים שכדורגלן רגיל אליהם. חדר ההלבשה, הנסיעה לאותו מקום, תחושת המגרש עצמו למי שרגיל אליו, הפעולות האוטומטיות שאתה עושה ביום של משחק בייתי.
יד אליהו לעולם יהיה בייתי למכבי גם אם ירושלים תקבל שישים אחוז מהכרטיסים.כדורגל/סל(ועוד)זה משחק של הרגלים(גם מיקצועית).

דני 18 במרץ 2010

עם מה שעובר השנה על היגוואין, טבז, מיליטו ובמיוחד מסי, לא הגיע הזמן ל11 ארגנטינאים של כל הזמנים?

הימור להגרלה של שישי – ארסנל נגד ברצלונה, אינטר עם ביירן, ליון נגד יונייטד ובורדו נגד הרוסים.

IDO 18 במרץ 2010

אני רוצה לראות את התלמיד המצטיין ביותר נגד הפרופסור, ז"א בורדו ומאניו ראש בראש.

יש יותר ויותר קבוצות שיודעות לשחק את המפעל. מוסקבה, שטוטגרט (עד אתמול) ופיורנטינה הם רק חלק מהקבוצות ששיחקו את הצ'מפיונס פשוט מעולה והגיעו מאד רחוק יחסית לרמת הליגה שלהם.

הצרפתיות גם נראות טוב מאד.

ניינר 18 במרץ 2010

ספרדייה (קטלונית!) ואיטלקייה אחת מול שתי צרפתיות ברבע? מה קורה פה??? האם הליגה צרפתית הולכת ותופסת את מקומה של הליגה האיטלקית ככח באירופה? מעניין, כי זו גם לא ליגה תחרותית במיוחד (שבע אליפויות רצופות של אותה קבוצה שהיא גם הנציגה הקבועה בצ'מפיונס).
זכייה של בארסה בצ'מפיונס בביב הברנבאו תהייה מתוקה במיוחד, כמו זכייה כפולה.העויינות (אם תהייה, לדעתי תושבי מדריד יברחו מהעיר אם בארסה תגיע לגמר) רק תגביר את המוטיבציה של בארסה.

רועי מונדר 18 במרץ 2010

בעונה שעברה הייתה אלופה אחרת
אבל אתה חוטא לאמת. תסתכל היו שנים שבהן רצו מספר קבוצות בליגה הצרפתית כמעט עד הסוף. זה שבסוף ליוון זכתה לא באמת אומר על שליטה כזאת גדולה כל השנים.
כיום ההפרש בין מקום ראשון למקום שישי בליגה הצרפתית עומד בערך על 6 נקודות או פחות אפילו.
ליגה תחרותית מאוד.

פילוסוף רדום 18 במרץ 2010

אני מסכים שכרגע אינטר היא הקבוצה החמה, ונראית בעלת עוצמה שלא היתה לה מעולם.

רונן – האם אתה רואה מצב שבעוד שנתיים רונאלדו חוזר למנצ'סטר? לי זה נראה כאליו הווינריות שלו לא תתן לו לסבול שנתיים בלי תואר )כלומר אם הם לא לוקחים את הליגה ואת האלופות)

צפיתי במשחק בערוץ דובר ספרדית (fox sport) –
לשדרנים שם כנראה אין ספק שמסי טוב מכולם, כי בצורה מטרידה מדי בכל פעם שהוא קיבל את הכדור הם קראו לו la mejuor del moundo – הכי טוב בכולם.

אתמול הוא גם הצדיק את התואר…

אילי מנינג 18 במרץ 2010

ואולי דווקא כשנראה שאין קבוצות על ברסה ומנצ'סטר יעלו שוב לגמר כמו סלטיקס והלייקרס בשנות ה80. רגע אלו היו קבוצות על לא?

בוב השקט 18 במרץ 2010

ההשוואה של אילי ללייקרס והסלטיקס נכונה ומעניינת, והיא גם מעלה נקודה שכולכם מתעלמים ממנה – מקריות ההגרלה.
עם הגרלה שונה, היינו יכולים לקבל מצב אחר לגמרי (למשל אם אינטר הייתה פוגשת את צסקא וצ'לסי את אולימפיאקוס).
בניגוד לNBA, שם הלייקרס והסלטיקס יכולים להיפגש רק בגמר, ברסה ומנצ'סטר עלולות להפגש כבר ברבע.
אז נכון שיש פה סוג של מגמה, אבל היא מושפעת לא מעט ממקריות ההגרלה של ליגת האלופות.

שרון רזניק 18 במרץ 2010

האם ההגרלה מחר?

ליאונידס 18 במרץ 2010

כל מי ששולל את ההשואה בין מרדונה למסי עושה זאת ביגלל שהוא רואה את כל הקריירה של מרדונה לנגד עיניו(ברצלונה,נאפולי ומונדיאל)אל מול השגיו הצנועים יותר של מסי עד עתה.
ההשוואה הנכונה בין מרדונה למסי צריכה להתבסס על סך ההשגים של כל אחד מהם עד לגיל הרלוונטי ובמקרה שקזה מסי לא רק שלא נופל ממרדונה אלא עולה עליו.
כשלון של ארגנטינה במונדיאל לא ישים קץ להשוואה שכן גם מרדונה לא הצליח ב1982 עם נבחרתו לעבור את שלב הבתים ברבע הגמר,ומרדונה היה חלק מאלופת עולם חזקה שבאה להגן על תוארה וכלל צוות מסייע (פיליול,ארדילס,רמון דיאז,דניאל ברטוני ומלך השערים מ-1978 קמפס),שעלה לעניות דעתי באופן משמעותי לזה שיש היום למסי בנבחרת. האמת היא שמרדונה אז רק נחשב לכוכב העולה שנלחם עם קמפס על מעמד השחקן הבכיר בנבחרתו ולא נחשב אפילו לשחקן הטוב ביותר.זיקו,רומיניגה ופלטיני נחשבו בצדק טובים ממנו.
זכיה של ארגנטינה עם הצגות של מסי תעמיד אותו בשורה אחת עם מרדונה תוך שנים ספורות.

ליאונידס 18 במרץ 2010

שקזה=שכזה…

גיא אלון 18 במרץ 2010

ליאונידס,
גביע עולמי הוא ארוע נקודתי, ולמרות היותו הנחשב ביותר בעולם הכדורגל, הרי שהוא נתון למקריות גדולה (שבעה משחקים, פעם בארבע שנים).
לדעתי על מנת למדוד גדולה של שחקן צריך להסתכל גם על תרומתו בקבוצה שבה הוא משחק. ועם כל הכבוד למסי – ברצלונה זה לא נאפולי. ומה שמרדונה עשה עם נאפולי מסי לא יוכל לעולם לעשות עם קבוצה כמו ברצלונה שבה יש לו צוות מסייע איכותי בהרבה (בהגדרה). פשוט – מרדונה לקח קבוצת דרג שני-שלישי בארופה והעלה אותה להיות אחת מהקבוצות הטובות בארופה באותן שנים (אליפויות באיטליה, וגביע אירופי אחד).

ובנושא אחר – העיתונות מדווחת היום על מסע רכש מאסיבי הצפוי בצ'לסי בקיץ. האם זה נדמה לי או שאכן אלו בדיוק החדשות שיעזרו ליונייטד השנה ? (ירידת מחוייבות והתרופפות המסגרת הקבוצתית בצ'לסי, בייחוד מצד אלו שעומדים לעזוב).

אבי 18 במרץ 2010

מהפה שלך לאברמוביץ

הצפרדע 18 במרץ 2010

כן, ובגלל שאי אפשר לכתוב מילה אחת אוסיף: "גלורי גלורי!"

ליאונידס 18 במרץ 2010

גיא אלון- שכחת אולי שבגיל 22 מרדונה הגיע לברצלונה. הוא לא היה מוצא את נפולי על המפה גם עם שקית קוקאין.

רונן דורפן 18 במרץ 2010

לאונידס – דיאגו מראדונה עלה על מסי ביכולת. זה פשוט כך. לפעמים צריך להפסיק לחפור בסטטיסטיקה. ואני זוכר את התקופה אחרת ממך. מראדונה לא נחשב כמי שמתמודד עם קמפס על תפקיד השחקן הבכיר בנבחרת. אולי היה רגע כזה נקודתי אבל איש לא השווה ביניהם. מראדונה, מגיל 15 שאז שמעתי עליו לראשונה, נחשב כשחקן הכשרוני ביותר שדרך על מגרשי הכדורגל. היו לו בעיות בקריירה המוקדמת, אבל איש לא השווה את יכולתו לאף אחד אחר מלבד פלה.

טל – מסי עולה כרגע על רוני בהישגי קריירה אין ספק בכך. אבל רוני עוד לא בן 25. יש שחקנים – כמו זידאן – שבקושי שמעת עליהם בגיל הזה וכשפרשו נחשבו מהגדולים בהיסטוריה. אז הכל מאד מוקדם.

יש משהו אחד שעובד לרעת שניהם ולרעת רונאלדו. בעבר הרחוק שחקנים לא זכו לשחק בקבוצות מועדון כל כך חזקות. למעשה לעולם לא נדע אם היו מסוגלים להרים קבוצה אלמונית – כמו קרויף באייאקס. או לסחוב קבוצה כמו נאפולי להישגים. השחקנים בקבוצות שלהם כל כך טובים שבקושי אפשר לומר אפילו "שהם עושים את האחרים יותר טובים". אנחנו בתקופה בה ברבטוב נחשב כדורגלן "שאולי לא מתאים לקבוצה ברמה הזו (אני שמח שכבר אומרים זאת פחות)". קרויף או מראדונה היו בוכים מהתרגשות לקבל שחקן ברמתו בקבוצות שלהם.

ליאונידס 18 במרץ 2010

רונן-בגיל 22 מרדונה רק יכל לחלום להחשב לשחקן הטוב בעולם ועל השגיו של מסי!
מרדונה היה תמיד שחקן טוב אך נהיה ענק לאחר שהוביל את ארגנטינה ונאפולי להשגים וזה היה בגיל שמסי יהיה בעוד מספר שנים..
בשנת 1982 קמפס הצליח בולנסיה והגיע להגן על תואר מלך השערים בו זכה ב-1978 לאחר שהוליך את נבחרתו לזכיה.

גיא אלון 18 במרץ 2010

ליאונידס,
בגיל 22 מרדונה כבר נחשב השחקן הטוב בעולם, למרות שזה עוד לא היה מגובה בהישגים קבוצתיים.
לגבי "השגיו של מסי" – כמו שרונן כתב, אם הכוונה היא לתארים של ברצלונה (עד כמה שאני זוכר נבחרת ארגנטינה בקושי עלתה למונדיאל…), הרי שלייחס אותם למסי ולהתעלם מאטו, אנייסטה, צ'אבי, הנרי, פויול וכל השאר זה לא רציני.
אם הכוונה היא לכך שהוא הבקיע שערים יפים – אני לא בטוח שזה הקריטריון.
אם הכוונה היא לכמות השערים -רונאלדו, וויין רוני ואחרים הבקיעו יותר ממנו בליגות לא פחות קשות.

טל 18 במרץ 2010

רונאלדו הבקיע פחות (בליגה). רוני הבקיע פחות אם מתעלמים מפנדלים ורוני משחק חלוץ מרכזי, מסי לא. הייחוד של מסי ורונאלדו הוא לא רק בכמות השערים, אלא בכך שהם מבקיעים כמות כזו מעמדה יותר אחורית (אם כי רונאלדו בריאל משחק הרבה יותר למעלה משהוא שיחק ביונייטד).

גיא אלון 18 במרץ 2010

טל,
אם אתה מוריד גם את הימים שבהם הירח מלא הוא מוביל אפילו ביותר …

וברצינות, אף אחד פה לא בא לגרוע ממסי כלום. אני נהנה לראות אותו ומריע למבצעיו בדיוק כמו כולם.
הניסיון להשוות אותו, בגיל 22, לשחקן (אולי) הטוב בהיסטוריה, כשהוא עוד לא עשה כלום בנבחרת, והוא משחק בקבוצה עם אחד הסגלים האיכותיים בהיסטוריה, זה פשוט מופרך.

רני 18 במרץ 2010

גיא,

עם מעט הבנה בכדורגל ומעט ידע, אני זוכר בבירור איך במונידאל 1982 מראדונה היה רק "כח עולה" ולא בדרגת כוכבות של זיקו, למשל. כמארדונה הורחק (לא זוכר באיזה משחק. כבר אמרתי, הידע מצומצם) השדרים לא התייחסו לכך כטרגדיה לארגנטינה, אלא דנו בחוסר הבגרות שלו וחוסר הבשלות. הוא ממש, אבל ממש, לא נחשב אז לטוב בעולם.

טל 18 במרץ 2010

נאפולי לא הייתה במעמד של ברצלונה היום, אבל לא צריך להגזים..מארדונה הגיע לשם במה שהייתה בשעתו ההעברה הגדולה בכל הזמנים, כך שכסף (מפוקפקים מקורותיו ככל שיהיו) היה להם. הוא שיחק שם עם שחקנים כמו קארקה שהיה אולי החלוץ הגדול בעולם באותן שנים, אלמאו, דה נפאולי, אפילו זולה אם אני זוכר נכון ואחרים. חלילה מלגרוע מהשגיו, אבל זה לא שהוא שיחק בוויגאן והוביל אותה לאליפות הפרמייר ליג לבדו.

ורונן, האם בשום שלב מישהו לא שאל האם פלאטיני או חוליט ב88 טובים ממנו?

טל 18 במרץ 2010

הכוונה לשאל בזמן אמת, לא בפרספקטיבה היסטורית.

ליאונידס 18 במרץ 2010

גיא אלון -אני לא יודע מה סיפרו לך על הימים ההם אבל ב-1982 אני לא הייתי בן 5 ומרדונה היה לא היה עדין אגדה וכפי שציינת היה נטול השגים קבוצתיים משמעותיים.

גיא אלון 18 במרץ 2010

טל, לא היה צריך לספר לי כלום.
אני בהחלט הייתי בהכרה אז, ומונדיאל 1982 הוא ארוע הכדורגל שהשאיר עלי את החותם הספורטיבי המשמעותי ביותר עד היום.
מרדונה הגיע למונדיאל עם "באז" אדיר. "באז" שהוא לא עמד בו והתבטא בהרחקה מול ברזיל, לצד משחקים סולידיים ושני שערים (נדמה לי).
אני בהחלט זוכר. הוא כונה "השחקן הטוב בעולם" כבר אז על ידי לא מעט כלי תקשורת (למרות שאני בטוח שאוהדי פלטיני, זיקו, ורומיניגה חלקו על זה), ולמרות שמעט בכלל ראו אותו משחק משחקים שלמים (זמנים אחרים…).
להגיד שזה היה מוצדק ? כנראה שלא. אבל את הכותרות אני זוכר.

טל 18 במרץ 2010

אף אחד לא טען שמסי בנקודת הזמן הזאת הוא בדרג של מראדונה (אפילו לא נדב יעקובי). הטענה שמבחינת פוטנציאל יש לו סיכוי להיות ברמה הזו בסיום הקריירה שלו, קריירה שרוחקה מאד מסיום. והאמת שכרגע אחד הדברים שעומדים בין מסי למעמד כזה הוא מראדונה המאמן, כי בלי הצלחה במונדיאל אין לו סיכוי.

גיא אלון 18 במרץ 2010

פה אנחנו מסכימים.
גדול ככל שיהיה בברצלונה, ללא הצלחה משמעותית בנבחרת הוא לעולם לא יכנס למועדון הגדולים באמת, ובשביל זה צריך מאמן, צוות מסייע הולם (שלדעתי קיים כבר היום) וכפי שכבר אמרתי – מזל.

רפאל 18 במרץ 2010

קונפירציית מינוי מראדונה כמאמן לאומי ע"מ שמסי לא יגיע להישגים ולא יערער על מקומו כפי שהיא נטבעה בכנסייה על שמו בארגנטינה?

שלו רומא 18 במרץ 2010

טל – אני אעזור לך, נאפולי שקולה באיטליה, לשמשון באותה תקופה, דבר נוסף הוא שכל הרשימה המכובדת הגיע אחרי מארדונה, את האליפות הראשונה הוא לקח לבד, וזה היה דאבל, קראקה (ואלמאו) הגיע רק בקיץ שאחרי. הם הגיעו ועזרו לקחת גביע אופ"א. וב 1986/7 עד כמה שאני יודע אף אחד לא שאל אם משהו יותר טוב ממנו, גם לא אחרון אוהדי ברזיל כמוני.

תומר חרוב 18 במרץ 2010

טל- אבל הוא שיחק מול מילאן ההולנדית ויובה של פלאטיני, אלו לא היריבות שיש בליגה הספרדית היום.
הדיון הזה מביא אותי לשאלה ששאלתי את עצמי אחרי שראיתי את המשחק אמש. למה אני לא אוהב את מסי?
על פניו אין מה לא לאהוב. הוא קטן,ורטואוז, חייכן, ילד טוב, גדל במועדון בו הוא משחק.
אבל חסר בו משהו, אין לו סיפור. הוא לא הנבל הרונלדואי, הוא לא ווין רוני שגדל מפרא מכדרר לשחקן פשוט מפחיד, הוא לא קיסר רומאי כמו טוטי, ולא הגיע מעוני כמו מראדונה, ואפילו השיניים שלו לא עקומות כמו של רונאלדיניו. חוץ מזה הוא גם לא ורסיטאלי ממש(למרות שאת מה שהוא עושה הוא עשוה הכי טוב). גם נראה שהכל הולך לו בקלות יתר(כולל חולשת היריבות), כאילו לא סוגרים אותו מספיק טוב.
אולי אלו לא סיבות מספיק טובות וזה סתם נון קונפורמיזם אבל אני יודע שאני לא היחידי, יש עוד אנשים שחולקים את התחושה הזו ולא יודעים למה. תעלומה.

רפאל 18 במרץ 2010

באותו משקל – יש אנשים שעוד ממשיכים לאהוב את הפועל פ"ת למרות שאין להם סיפור והיריבות בליגה חלשות והם לא יעשו שום דבר אף פעם. תעלומה : ).

איתי 18 במרץ 2010

זו לא תעלומה, אתה פשוט רואה עצמך כנון קומפרמיסט (ואת מסי כקונפרמיסט)

תומר חרוב 19 במרץ 2010

איתי, אני לא בטוח בזה כי את פדרר אני כן אוהב.

קינו 18 במרץ 2010

אני הגעתי למסקנה שאיאפשר להשוות בין מסי למרדונה ובין מרדונה לפלה, זאת מכיוון ששיחקו בתקופות שונות ובסגנון משחק אחר. מישהו מדמיין את מסי מבקיע 1000 שערים כמו פלה, או את מסי מקבל שמינית מהכיסוחים שמרדונה עבר.
מסי הוא השחקן הכי זריז שהיה אי פעם הדריבל שלו כל כך מהיר שזמן התגובה של המגינים והשוער אינו מספיק על מנת לעצור אותו. מסי גם הבקיע בגמר שער בראש ככה שבכל זאת יש לו ביצועים מפתיעים.
בכל זאת אני חושב שבקבוצה עם סגנון כמו צלסי או בנבחרת ארגנטינה הוא לא היה מצליח באותה מידה, במילים אחרות סגנון הפסים הקטנים של ברצלונה מתאים לסוג כסה של שחקן.

טל 18 במרץ 2010

על הנייר כמובן, למסי יש הרבה יותר מצוות מסייע הולם. חוץ אולי מספרד, לארגטינה יש את הנבחרת המוכשרת ביותר בכדורגל העולמי. תחשבו על זה ששחקנים כמו מליטו, אגווארו וטבס הם לא שחקני הרכב שם. למראדונה לא היה צוות מסייע כזה.

אולי ה-בעיה של מסי בנבחרת היא שמראדונה מתעקש לשחק איתו כחלוץ (ב4-4-2). בבארסה, מסי משחק בשלישיה הקידמית (4-4-3) אבל לא כל כך למעלה, כך שהוא יכול לנצל את יכולת הכדרור המדהימה שלו. בשביל לעשות פעולות חדות ברחבה שחקנים כמו רוני, דרוגבה או וויה עדיפים עליו.

גלן 18 במרץ 2010

תומר אני מבין את מה שאתה אומר על מסי ולמה אתה לא אוהב אותו. יש גם כנוי לתופעה הזאת-
פדרריזציה

אביעד 18 במרץ 2010

תומר, אולי כי אתה אמור לאהוב את מסי? כי כולם אומרים לך כמה טוב הוא וכמה גדול הוא?
אני בכל אופן מרגיש כמוך.
מעבר לכך, מסי כיום אינו מתקרב למראדונה. אני לא מאמין שהוא יהיה טוב ממנו. אבל אני לא נביא. עוד 15 שנים מעכשיו, מי יודע?

אינצ'י 19 במרץ 2010

רק כשארגנטינה תיקח את המונדיאל ומסי יבקיע בו 6 שערים אפשר יהיה לשים אותו בפסגה ליד פלה ומרדונה.

יואב 18 במרץ 2010

מארדונה הגיע למונדיאל 82 כדבר הבא.
בעולם נטול שידורים כמו היום, הבאז היה עצום וההתרגשות גדולה- לראות סוף סוף את הפלא הזה שכולם מדברים עליו.
הוא קרס מעודף הציפיות ולרוע מזלו גם שובץ בבית רבע הגמר עם אחת הנבחרות הגדולות בהיסטוריה ועם אלופת העולם הבאה.בנוסף,ארגנטינה שלו היתה נבחרת מעבר לשיא.בשני המונדיאלים הבאים, הוא כבר כתב את ההיסטוריה בצורה לא יאמנת.
בימים בהם כוכבי על(זיקו למשל שמגיע לאודינזה) חתמו בקבוצות יחסית קטנות, דייגו הגיע לנאפולי(אחרי הרפתקאה לא מוצלחת בברצלונה גם בגלל פציעה קשה שעבר) וקשה יהיה להפריז במה שהוא עשה שם.נאפולי הקטנה מהדרום, לקחה אליפות מול הצפון העשיר והנוצץ- מילאן של שלושת ההולנדים ויובה הגדולה.
אנו חיים בתקופה בה מונדיאלים וכדורגל נבחרות פחות משמעותיים לקאריירות ולדימוי אצל הקהל בגלל ליגת האלופות והיכולת לראות את השחקנים מידי שבוע.

טל 18 במרץ 2010

ב90 מארדונה לא נתן מונדיאל גדול. הוא לא הבקיע שער אחד ואפילו החטיא פנדל בדו קרב מול יוגסלביה. היה לו מבצע אישי גדול נגד ברזיל ומשחק טוב נגד איטליה בחצי הגמר, אבל בסך הוא לא הבריק. הכוכב של ארגטינה בטורניר הזה היה השוער.

יואב 18 במרץ 2010

טל,
וההשפעה שלו על הנבחרת היתה מוחלטת.בהילוך שני הוא היה טוב ומרתיע מספיק בשביל להביא נבחרת בינונית מאד לגמר.

אביאל 18 במרץ 2010

טל – לברזיל וגם לצרפת אין פחות כשרון מלארגנטינה, אני חושב שספרד וברזיל הן בעלות השחקנים הכי כשרוניים, בכל מקרה אל תשכח שלהיות שחקן גרמני אומר בערך באופן אוטומטי שאתה לא ברשימה של שחקנים כשרוניים מהטופ העולמי – אלא אם כן מסתכלים בראייה לאחור, אחרי הכל הם גרמנים…

לצרפת יש את בעית המאמן ההזוי (הלוואי שלורן בלאן יגיע יום אחד).

טל 18 במרץ 2010

אביאל, החלק החזק של ברזיל הוא החלק האחורי. מהקישור ומעלה, לארגנטינה יש הרבה יותר כישרון. קאקא, רוביניו, פביאנו ופאטו (שדוגנה מתעלם ממנו לחלוטין) הרבה פחות טובים על הנייר ממסי, היגוואין, אגווארו, טבס, מליטו חבריהם.

טל 18 במרץ 2010

ולצרפתים אין היום שחקן כוכב גדול ברמות הגבוהות באמת של אירופה בחלק הקידמי. עם כל הכבוד לאנלקה, גורקוף, הנרי (בשלב הזה של הקריירה שלו) ובנזמה, הם לא מתקרבים למה שיש לארגנטינאים.

ניינר 18 במרץ 2010

בכל דיון כלשהו, לא צריך להתייחס למונדיאל המזוויע של 1990. אף שחקן לא יצא ממנו טוב,פרט אולי לטוטו סקילאצי שנעלם אף הוא מייד לאחר מכן. המונדיאל הזה צריך להמחק מדברי הימים של הכדורגל כאילו מעולם לא התקיים.

טל 18 במרץ 2010

וזה נכון במיוחד לגבי ארגנטינה שהגיעה לגמר בגלל משחק הגנתי וניצחונות בפנדלים. אנשים נוטים לשכוח את זה, אבל הנבחרת ההגנתית והכסחנית לאורך כל הטורניר וגם בגמר לא הייתה גרמניה אלא ארגנטינה.

חיים 19 במרץ 2010

ליניקר, פלאט

moby 18 במרץ 2010

מרדונה היה צריך לשחק בנבחרת הבוגרת של 78 ובסוף נופה (בגלל הגיל) הוא כבר שיחק בנבחרת הבוגרת כשהוא בן 17 בקירוב. וב- 79 הוביל (לבד….) את ארגנטינה לאליפות העולם כשהוא השחקן המצטיין (גם מסי עשה זאת שוב עם צוות מסייע קצת יותר טוב). מרדונה גדל ככדורגלן בשכונת פחונים. מסי מגיל 12 בברצלונה. שחקנים גדוליםמלווים בסיפורים גדולים. לי הסיפור של מארדונה (בדומה לאייברסון) תמיד יהיה גדול יותר מאשר של מסי.

טל 18 במרץ 2010

איזה "סיפור" היה למייקל ג'ורדן?

גיל 18 במרץ 2010

כישרון הוא אוברייטד. בפעם האחרונה שבדקתי, כדורגל הוא ספורט קבוצתי. זה לא ספורט איידול שבו שחקנים צריכים להוכיח שיש להם את בעיטות הבננה הכי מדויקות.

יונתן 18 במרץ 2010

לא קשור לנושא הפוסט או לדיון, אבל נראה לי שלמתעניינים בהיסטוריה של יונייטד (ולא קוראים גרדיאן) זה יכול להיות מעניין:

http://www.guardian.co.uk/sport/blog/2010/mar/17/manchester-united-home-anfield-1971

ובניסוח של שאלת חידון (שאפילו רונן לא ידע את התשובה עליה): מתי בפעם האחרונה היו אוהדי יונייטד בקופ (אנפילד)?

moby 18 במרץ 2010

טל
אתן למנחם לס לספר חלק מסיפורו של מייקל
{}
"עם קילר אינסטינקט שאני, לפחות, לא ראיתי אצל אף שחקן או אתלט אחר. האובססיה לנצחון, השנאה להפסד, ההרגשה הדומיננטית שהוא הכי טוב, היו החמצן שזרם בעורקיו, ואם מישהו מעז לנסות לקחת ממנו את כתר הדומיננטיות, הוא נעשה נמר משחר לטרף . קובי ניסה לקחת אותו ´אחד-על-אחד´ ולעבוד עליו באול-סטאר שהיה בניו-יורק. מייקל חייך ולקח את קובי לבי"ס כך ש- 3 דקות לא הצליח לגעת בכדור. מייקל סיים את הנסיון לקחת ממנו את הכתר בדאנק נהדר מהסרטים.
אתם מתארים לעצמכם מה זה לקחת חופשה של שנה וחצי אחרי 3 אליפויות, ואז לחזור מבוגר בשנה וחצי ולקחת עוד 3? ולא נגד איזה שחקנים מהפועל חולון. זה נגד השחקנים הטובים ביקום שמטרתם לחסל את שליטתו ולקחת את כתרו כשהם אומרים בשנאה וקנאה "הוא ניצח מספיק", והוא חוזר ועושה להם בי"ס. אם כבר לא בניתורים לשמיים אז בקליעה מאד משופרת מרחוק, ריבאונדים, שמירה, והוא שליט מחלט בדיוק כפי שהיה לפני שפרש, ולדעתי אפילו יותר.
{}
והחשוב ביותר: ג´ורדן היה מנהיג אופטימלי וללא עוררין, שמלבד מג´יק ולארי בירד לא היה כמוהו"
{}
אם זה לא סיפור אז אתה צודק.

בר שושני 18 במרץ 2010

זה גם סיפור על הילד מווילמינגטון שלא רצו אותו בתיכון כי הוא היה נמוך מדי, על מי שקלע את סל הניצחון שהביא למאמן שלו אליפות מכללות ראשונה, בתור פרשמן.

זה הסיפור על האיש שהצילום שלו מחבק את הגביע ובוכה כמו ילד הוא אחד הצילומים המרגשים ביותר שאני מכיר.

והסיפור על האיש שאבא שלו נרצח כשהוא היה על השיא של האוורסט; אז הוא ירד ואחר כך החליט שהוא רוצה לעשות את זה שוב.

באגדה של ג'ורדן יש הרבה מיתוסים.

אביעד 18 במרץ 2010

ובואו נוסיף את "השמועות" על ההימורים, תיאוריות הקונספירציה (שטרן הכריח אותו לפרוש…), האופי הבעייתי…

רועי מונדר 18 במרץ 2010

איך אפשר להשוות למרדונה.
הבחור לקח נבחרת אפורה ביותר לשני גמרים. ושכה כמעט לבד.
הוא כבר היה גדול בברסה אבל קצב אחד הרס לו את הקריירה בברצלונה.
הייתה לו שליטה מדהימה בכדור וחוכמת משחק ענקית.
נפולי היה מועדון קטן ונשאר כזה לאחר לכתו של מארדונה.
אני מסכים עם רונן שהצוות שסובב את מסי הרבה יותר טוב. והרבה יותר קל לשחק חופשי כאשר יש עוד 7 שחקנים שיכולים לעשות את העבודה במקומו.
ומה לעשות שגביע עולמי זהו הגביע הכי יוקרתי שיש וגדולה בו והתעלות ברגעי הכרעה תעשה שחקנים לגדולים עוד יותר.

בר שושני 18 במרץ 2010

אופי בעייתי? אנשים פה זריזים עם המילים שזה משעשע. לצעוק על חברים שלך לקבוצה זה לא אופי בעייתי. בטח אם אתה דורש מעצמך פי 3 ממה שאתה דורש מכל חבר אחר לקבוצה. בטח לא אם אתה מוכן לתת להם את הכדור כדי שישימו את הסל המנצח (מי זוכר את וונינגטון מול הניקס? ואת קר מול יוטה? ויש עוד).

בנוגע להימורים, אומר כך: האיש היה במשך 15 שנה תחת תשומת הלב המשולבת האדירה ביותר לה זכה איזשהוא ילוד אישה אי פעם. וכל מה שהצליחו למצוא זה שהאיש אוהב להמר מדי פעם, ושהוא נוהג לשכב עם נשים שאינן אשתו.

באמת, פושע שאין כדוגמתו. אביעד, איכשהוא נראה לי שאם יעמידו אותך (או אותי) מתחת לאור זרקורים כזה לאורך כ"כ הרבה זמן התמונה שלנו לא תהיה יפה יותר.

אביאל 18 במרץ 2010

טל – אני לא כזה בטוח שמבחינה קבוצתית, התקפה של קאקא מאחור, רוביניו ופאטו בכנפים ופביאנו במרכז פחות טובה מהשמות שציינת, נראה לך שיכול להיות מצב בו היגווין, טבז ומיליטו פותחים יחד ?
בנבחרת צרפת יש גם את ריברי שללא ספק הוא בטופ העולמי, אל תשכח גם שכל החלוצים של ארגנטינה שהזכרת יגיעו למונדיאל אחרי עונה צפופה וארוכה ואני מניח שלפחות אחד מהם יהיה פצוע או יפצע במהלך המונדיאל, בכל מקרה הוכח שגם החוד הטוב בעולם לא מספיק לקבוצה, צריך הרבה יותר מזה ועם כל הכבוד לארגנטינה יש שוער ברמה נמוכה, מגן שהוא אולי שחקן נשמה אבל משחק בליגה השניה באנגליה ובלמים שלא ניתן לסמוך עליהם במאת האחוזים, של נדבר על הינזה כמגן שמאלי, לכן כמו שאמרתי לצרפת וברזיל אין פחות כשרון לאורך כל המגרש ועם דגש על הגנה חזקה ומגנים מעולים וגרמניה שבנויה כיחידה אחת עם כמה צעירים מבטיחים כמו טוני קרוס, מולר ואוזיל שיכולים לשגע כל הגנה.

IDO 18 במרץ 2010

אנשים, אליפות עולם של ארגנטינה רק תגדיל את האגדה של מרדונה!!!
(מי ייתן וביולי נגיד: מרדונה לקח את הגביע כשחקן וכמאמן)

ניינר 18 במרץ 2010

אביאל, אני חושב שריברי צריך להוכיח שהוא שייך לטופ העולמי. העונה זה ממש לא נראה כך וגם עד כה הקריירה שלו לא מתפתחת בכיוון של שחקן על

Shalev, rome 19 במרץ 2010

ינאי – בדקתי והאזור שכתבתי trastevere מלא בפאבים עם שידורי ספורט, השאלה האם ואיפה ישדרו את המשחק, כיוון שרומא משחקת ביום שבת נראה לי שהרבה ישדרו אותו, אבל צריך לזכור שיש ליגה במקביל וגם לאציו משחקת

אביאל 19 במרץ 2010

ניינר – תחזור שנתיים אחורה, שהוא הגיע לבאיירן ורץ איתה לאליפות עם עונה נפלאה, הוא פצוע די הרבה בשנתיים האחרונות ובלעדיו נבחרת צרפת לא ממש מצליחה, בכל מקרה המונדיאל יהיה מבחן גדול בשבילו ואולי במעבר לליגה הספרדית או האנגלית בעונה הבאה נראה אותו חוזר לכושר.

S&M 19 במרץ 2010

אני מהמר על אינטר. נראית לי הכי נחושה.

עומרי 19 במרץ 2010

לא הייתי מגזים ואומר שאינטר זו הטים-טו-ביט, למרות שהימרתי עליהם לזכיה עוד בקיץ.
הדרך בה הם שיחקו מול בארסה בשלב הבתים מדאיגה מבחינתם. זה נראה כמו שתי קבוצות בספרה שונה.

אני מסכים שזכיה צרפתית תפתיע, אבל לא הייתי מכנה אותה סנסציה. בעיקר לגבי ליון.
מדובר במועדון שהתבשל שנים במיץ של עצמו, צבר תיסכול וגם ניסיון במעמדים האלה. דווקא השנה כשז'וניניו עזב והקבוצה אפורה יחסית לדעתי יש להם סיכוי.
בסה"כ הם נתנו הופעה מאוד מרשימה מול ריאל ועברו למרות שאף-אחד לא נתן להם סיכוי.
לדעתי, פרט ליונייטד הם מסוגלים לעבור כל קבוצה. לא שיונייטד הכי טובים פשוט לצרפתים רועדות הרגליים מולם.

שלו רומא 20 במרץ 2010

ינאי – אם אתה מחובר ועדיין מחפש,
באיזור המדרחוב של טרסטברה יש פאב שנקרא BACCANALE הוא נמצא ברחוב VIA DELLA LUNGARETTA 79 רחוב שיוצא מטרסטברה ממש קרוב לנהר ולאי (צפונית לאי) ליד גשר גריבלדי. 100 מ' לתוך הרחוב (בערך) לכיוון פיאצה סנטה מריה אין טרסטברה, בצד שמאל. רשום שם שמשדרים את המשחק, בנוסף יש עוד עשרות כאלה בטרסטברה.
תהנה.

Comments closed