על רוי הודג'סון ולואיס פרננדז


ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url


אחרי ההפסד באולד טראפורד ביום ראשון שעבר רוי הודג'סון אמר משפט מוזר: “אנחנו צריכים להרים את עצמנו לקראת יובנטוס וטוטנהאם". הוא התכוון לשני מפעלי הגביע של פולהם. המשפט על יובנטוס נשמע מוזר כי הוא חזר מטורינו עם הפסד 1-3 ויובה היא בכל זאת יובה. אגב, אני כותב "הפסד" ולא "תבוסה" באולד טראפורד כי יש כל מיני 0-3 בעולם. תשע דקות לסיום זה היה רק 0-1 למרות שפולהאם הייתה עם יום מנוחה פחות. שלא לדבר על כך שהיא שיחקה בחוץ באירופה. שלא לדבר על כך שלפולהאם אין את הסגל העמוק שיש ליונייטד. עוד לפני שמדברים על איכות השחקנים. ואני בטח לא מדבר על כך שבשנתיים האחרונות בקוטג' יונייטד ספגה תבוסות.



אני כותב את כל זה באיחור אופנתי כי פולהאם באמת תקעה את יובנטוס 1-4 בגומלין וזה עוד אחרי שפיגרה. הביטו במיוחד בשער הרביעי. הנעת כדור סבלנית של כל שחקני ההתקפה בפולהאם ולבסוף הקשתה של קלינט דמפסי שאלסנדרו דל פיירו היה מכניס לכל סרט היי-לייטס של הקריירה שלו.

ֿ


זה מזכיר לי סיפור עתיק יומין על אחת הדמויות הנשכחות ביותר של הכדורגל האנגלי – ג'ימי הוגן. הוגן נחשב כמי שבנה את הכדורגל בהונגריה, אוסטריה וגרמניה בשנים בין מלחמות העולם. הזכרתי אותו בכתבה שלי על צ'יבי בראון והכדורגל היהודי בהונגריה. ובכן הוגן נדחה לחלוטין על ידי הממסד האנגלי. התיאוריות שלו – שצריך לשחק על הקרקע או שצריך להתאמן על כדור – נחשבו מופרכות באנגליה.



אבל בשלב מסויים הוא כן קיבל את תפקיד המנג'ר בפולהאם, אבל הוא פוטר אחרי שישה חודשים. במכתב הפיטורין נאמר לו "שמקצוענים וותיקים לא ניתן ללמד".אני שמח שפולהאם למדה את הלקח הזה. כי רוי הודג'סון הוא קצת ג'ימי הוגן מודרני. מאמן אנגלי, שכמובן לא קיבל צ'אנסים באנגליה כי לא היה שחקן גדול ולא היה מזוהה עם מועדון גדול, והלך ועשה קריירה יפה מאד ביבשת. והוא כנראה המאמן האנגלי המוערך ביותר מאז בובי רובסון. בכל מקום חוץ מאנגליה.



אבל תדמיות באנגליה קשה להסיר גם עם חומר ניקוי. הסתכלו בטבלה. הסתכלו בתוצאות בגביעים. ההבדלים בשנתיים האחרונות בין מרטין אוניל לרוי הודג'סון הם מזעריים. פולהאם זכתה במקום באירופה שלה דרך הליגה. היא שוב בחלק העליון של הטבלה.



אני לא מצר על כך. אני לא רוצה לראות את רוי הודג'סון עם הסגלים של ליברפול או של סיטי.


*


ואם כבר מדברים על האפשרות ללמד שחקנים כדורגל, מסתמן שנבחרת ישראל מינתה את לואיס פרננדז כמאמן. מינוי ראוי ביותר. אני מרגיש חובה לציין את זה כי כל כך הרבה פעמים ההתאחדות לכדורגל מושמצת, ומושמצת בצדק. אבל פרננדז מתאים הרבה יותר מדונאדוני או רייקארד שהוזכרו ברצינות או שלא ברצינות. כי בואו נזכור לרגע עם אילו סגלים רייקארד ודונאדוני עבדו בקריירות האימון שלהם.



לפרננדז יש נסיון עם שחקנים ברמת נבחרת ישראל ונראה לי שהוא אפילו עדיף על מאמנים צפון אירופאים, כמו ריצ'ארד נילסן בזמנו, כי סגנון המשחק הצרפתי בכל זאת קרוב לטעם הישראלי בכדורגל. למרות שבישראל מתבלבלים לפעמים בין הטעם הישראלי בכדורגל ליכולת הטכנית האמיתית לממש את הטעם הזה. קראתי לפני כמה ימים שמישהו מונה להיות "המאמן בעל תעודת הפרו של בית"ר ירושלים". כלומר הכיסוי למאמן האמיתי שאין לו תעודה כזו. כל זאת לאור היום. כך שאני לא צופה שיפור רציני ברמות הטכניות בקרוב.



לגבי השאלה האם לואיס פרננדז יצליח, התייחסתי לכך לפני עשרה ימים בעיתון. יש הרבה מאמנים ברמה של פרננדז בעולם. מאמנים טובים שמסתובבים במדינות כדורגל פחות נחשבות.  למרות שלא נשכח שהוא זכה בהישגים גם במדינות נחשבות. השאלה אם מגבים אותו ונותנים לו לעבוד ונותנים לו מספר קדנציות.



התפקיד הזה הוא של ההתאחדות. התקשורת, סביר להניח, תתקוף את פרננדז בכל שמץ הזדמנות שתינתן לה. כי כמעט לכל מחזיקי תפקידי הפרשנים יש אינטרס להשמיץ אותו. אבל לתקשורת אין תפקיד במשחק הזה. להתאחדות יש והיא צריכה להאמין במאמן שלה. כי אם לחזור לפתיח, כדורגל הוא משחק שאפשר ללמד.

הבהרה בעקבות ההגרלה
ניצחון קטן, וידוי גדול

49 Comments

Dennis Wise 20 במרץ 2010

שבוע מדהים לפולהאם. הפסד ליונייטד (צ'לסי נדפקה), צ'לסי עפה מאירופה ופולהאם עצמה רשמה את הניצחון הגדול ביותר בתולדותיה. הודג'סון מאמן מעולה, על אף שאני חולק עליך בקשר ליכולותיו לשפר את ליברפול או סיטי. הוא מעולם לא אימן ברמות אלו (כשהוא אימן את אינטר הם היו קבוצה של אופ"א… בעצם גם ליברפול כזו) והוא פשוט לא מוכח. לישראל גם ז'וזה לא יעזור. בליגה בה משחק בקבוצה במקום השלישי שחקן כמו רוני גפני בהרכב אפשר אולי להצליח אם נאזרח את נבחרת הזרים מאחד הפוסטים הקודמים (אפרופו הזרים, יואב – מה עם ירמצ'וק וההתערטלויות במרפסת?)

יואב 20 במרץ 2010

ירמצו'ק הוא אחד השמות הגדולים והמוכשרים שדרכו כאן(כמו אנדרי באל) אבל לא שהה כאן מספיק זמן, לצער כולנו.

D! במולדת 20 במרץ 2010

דניס,
מה שאמרת על רוני גפני אומר הכל. שמעתי במשחק האחרון שהוא שיחק את כל הדקות העונה במכבי. שום קשר בין הבן אדם לכדורגל מקרי בהחלט.
אבל מה שרונן אומר נכון לגבי כמעט כל הכדורגל בארץ – צריך אורך רוח וגיבוי בשביל להרוס, להשמיד, לחסל ואז לבנות מהתחלה…
נראה..

בני תבורי 20 במרץ 2010

Dennis Wise
אתה צודק בקשר להתאמתו של הודג'סון לליברפול. לגבי הסיטי ממש לא אכפת לי.

רונן,
המינוי של פרננדז אכן נשמע סביר יותר מהשמות האחרים שעלו, אבל אף מאמן, או לחילופין כל מאמן, יכשל עם הנבחרת אם יעבוד למטרה אד הוק. השינוי הנדרש דרמטי ונדרש לו זמן רב מידי כדי לקצוב אותו בשנתיים עד היורו או המונדיאל הבא. משום שפרננדז כבר יודע דבר או שניים על הכדורגל בישראל, ואני לא מדבר על היכולות הטכניות של הכדורגלנים אלא על החסרונות שלהם ושל השיטה כולה, אני תוהה אם יקבל את הזמן הראוי לחולל שינוי או שגם הוא יעבוד עם אקדח צמוד לראשו. עם היו"ר הנוכחי הסיכוי לשינוי זעיר עד לא קיים.

שלו רומא 20 במרץ 2010

לגבי פרננדז הוא מינוי לדעתי הכי ראוי שיכול להיות, עכשיו צריך לגבש אסטרטגיה האם רוצים שיעפיל ליורו הקרוב או רוצים תוכנית ארוכת טווח, סיכוי סביר להעפלה חד פעמית יש, כי דברים קורים לפעמים וההגרלה שקיבלנו היא לא הכי קשה בעולם. השאלה האם ישראל יכולה ייצר נבחרות שבאופן קבוע יעלו לאליפות אירופה / עולם אני חושב שלא, אבל אפשר לבנות נבחרות שינועו בין דרג ב' לדרג ג', ובשביל זה צריך שינוי מבני ומערכתי. ופרננדז יכול להוביל שינוי כזה. השאלה הנוספת היא איזה צוות הוא יאסוף סביבו, וכמה עמוק לכיוון הנבחרות הצעירות יוכל להשפיע. בסופו של יום יש גם בעיה כלכלית לאגודות ספורט להשקיע בילדים ונוער כאשר מגיל מסוים הם עוברים ללא תמורה לקבוצות אחרות בארץ או בחו"ל. וכאן לדעתי נכנס תפקידו של משרד החינוך / ספורט, שצריך להפקיע את הזכות לגדל ספורטאים מאגודות ספורט, ולקחת תחום זה תחת אחריותו ולעשות שינוי עמוק במבנה הליגות ותוכניות האימונים. ולמרות שקראתי השבוע שמחלקות הנוער והנערים של מכבי "שמעון מזרחי" ת"א לקחו שוב אליפות, זה לא באמת משרת אף אחד אם בסוף בקבוצה הבוגרת אף אחד מהם לא מצליח להשתלב. 

YB 20 במרץ 2010

לא בטוח שאפשר ללמד כדורגל ברמות הללו. וודאי אפשר לכוון, לעצב, להפיק יותר או פחות. אך ללמד? בגיל בוגרים זה קצת מאוחר מדי לדעתי.
בנוגע לפרננדז. הוא איש כריזמטי שיודע לא מעט כדורגל כמאמן ובוודאי כשחקן אבל לא הייתה לו קריירה מזהירה בלשון המעטה (לא שמאמן עם קריירה מזהירה ירצה לאמן בישראל). חוץ מזה פרננדז קצר רוח, וגם זה לא בטוח יעזור לו בתפקיד (אולי זה גם לא עזר לו בתפקידי אימון בעבר- וזכור היחס העצבני כלפי רונאלדיניו, ולפיכך הפספוס הגדול של הטאלנט הברזילאי).
אף על פי כן, ברור כי פרננדז הוא מאמן כדורגל טוב יותר כמעט מכל מועמד ישראלי (אולי למעט אלישע לוי, אך אני בספק גם לגבי זה).

ובנוגע לרוי הודג'סון הכביר. לפני שלוש שנים לערך, כאשר קראתי כתבה בסאנדיי טיימס על נבחרת פינלנד המוצלחת תחת הודג'סון, ניסיתי להשיג מיד את אבי לוזון בטלפון ולהמליץ לו על הודג'סון. הוא לא ענה אז שלחתי אס.אמ.אס ארוך יחסית ומנומק. גם לזה הוא לא ענה. מי יודע, אולי הוא פנה להודג'סון והאחרון סירב. אבל לא הייתי מהמהר על כך.

כתום (לא פוליטי) 21 במרץ 2010

באמת? קראת כתבה ושלחת סמס להמליץ? על בסיס כתבה???
ותגיד – אם הוא היה מתמנה, האם היית תומך בו לא משנה תוצאות או שיטה? האם היית יכול לבקר אותו?
בכלל – האם זה מה שמתכוונים שאומרים “עיתונאי חצר?” כזה שמתערבב עם מושאי הסיקור שלו?

rondi 21 במרץ 2010

מבלי לפגוע לא בדעה המקצועית של YB, לא בכישורים של הודג'סון כמאמן והתאמתו לאימון הנבחרת ולא בכללי הנימוסין של אבי לוזון – אתה בהחלט מעלה פה נקודה מעניינת…

רונן דורפן 20 במרץ 2010

YB – אני מסתכל על כוכב פולהאם. זולטן גרה שהוא קפטן נבחרת הונגריה. לא מדובר בשחקן הרבה יותר טוב או הרבה יותר גרוע מבניון. והמשחק של פולהאם תפור סביבו. אינני רואה סיבה שסוג הכדורגל שפולהאם משחקת, שהוא כדורגל סבלני עם הרבה מסירות קצרות, לא ניתן להנחיל לנבחרת ישראל.

אגב, ארווין קומאן בנבחרת ההונגרית גם משחק כדורגל די דומה עם גרה ועם דג'וג'ק – עוד שחקן בערך מהרמות הללו שמשחק באיינדהובן. הם לא הגיעו למונדיאל – אבל היו בבית מוקדם רצחני עם שבדיה, פורטוגל ודנמרק. ראיתי שני הפסדי בית מאד אכזריים שלהם לשבדיה ופורטוגל, נבחרות שהיו מטאטאות את נבחרת ישראל, והונגריה שיחקה מאד שקול מולן. בלי לשמור אישית את רונאלדו או זלטן. אבל קומאן קיבל הערכת חוזה כבר במהלך הקמפיין כשראו שהכדורגל משתפר. כששאלתי שם מישהו בהתאחדות לאיזה תוצאות מצפים, הוא ענה "איך אפשר לדעת? זה מאד תלוי בהגרלה. אבל הכדורגל נראה יותר טוב". שזו באמת הגישה הנכונה.

האי-תגובה של לוזון לא מפתיעה אותי כלל. הרי מי זה פינלנד? עבור רמת הכשרון שיש בישראל הוא צריך את רייקארד.

לגבי פרננדז – הוא זכה בגביע אירופי, הוא הגיע לחצי גמר האלופות. אני דווקא כן חושב שזו קריירה גדולה. הוא לא אחד מעשרים המאמנים הגדולים בעולם. אבל אלו כמובן לא יבואו לישראל. עם רונאלדיניו היה לו פספוס. בגלל זה הוא לא מאמן על.

אופיר 20 במרץ 2010

רונן, אין עוררין על כך שפרננדז היה שחקן על. אני חושב ש-YB דיבר על קריירת האימון שלו.

אופיר 20 במרץ 2010

אופס, הרגע הבנתי שגם אתה דיברת על קריירת האימון שלו…

רונן דורפן 20 במרץ 2010

אופיר -הזכיה במחזיקות וחצי גמר הצ'מפיונס היו כמאמן.

אופיר 20 במרץ 2010

כן, הבנתי את זה באיחור של חצי דקה. מרשים למדי, אני חייב לומר.

רונן דורפן 20 במרץ 2010

אופס, הרגע ראיתי שכבר ענית לי…

גיל מזימבבואה 20 במרץ 2010

yb אתה כל כך צודק בקשר ללימוד הכדורגל בגילאי הבוגרים. אני לא יודע אם אתה זוכר את המקרה (סיפרתי את זה כאן בעבר) שהביאו את בובי רובסון להרצות בקורס מאמנים. במסגרת הקורס לקחו את הנוער של הפועל חיפה כ"חיילי תירגול", הוא ביקש מהם לרוץ לאורך הקו ולהרים לרחבה, אחרי כמה נסיונות כושלים הוא פנה לחניכי הקורס ושאל: על מה אתם עובדים באימון?.
אם לא יתנו לפרננדז לשלוט על כל הכדורגל ברמת הנבחרות חבל על הכסף.

lazybones 20 במרץ 2010

It's so sad, but so true.

YB 20 במרץ 2010

מקבל את התיקון לגבי פרננדז. פשוט זה קרה לפני הרבה מאד שנים, ובכדורגל בעיקר זוכרים לך מה עשית בשנים האחרונות. אולי לכן תפשתי את פרננדז כפחות מוצלח ו'רלוונטי' (לא לישראל, אבל כמאמן ברמות הגבוהות).

פראליה 20 במרץ 2010

אפשר להתווכח על יכולות האימון ועל הכריזמה של פרננדז אבל על דבר אחד אי-אפשר – האיש התנהל פה כמו גביר שבא ללמד את הנייטיבז כדורגל והתנהג כמו ג'וח, היה מלא עד גדותיו במלחמות ע"ב אישי ופיתח תדמית של מישהו שתקוע פה ובא רק בגלל ההזדמנות לעשות קצת כסף שחור, אם בבית"ר זה נראה ככה למה זה אמור להצליח בנבחרת? כשלון ידוע מראש.

rondi 20 במרץ 2010

כל כך מסכים לגביי פרננדס!
אני קצת אופטימי…
http://rondiamant.wordpress.com/2010/03/07/%D7%94%D7%9C%D7%9C%D7%95%D7%90%D7%99%D7%A1/

רונן דורפן 20 במרץ 2010

פראליה – לא אתווכח איתך בעניין פרננדז. אבל גם כשריצ'רד נילסן ניסה ללמד שחקנים לא לקפוץ לקרנות עם ידיים מונפות אמרו שהוא בא ללמד את הנייטיבז כדורגל. ונילסן היה ג'נטלמן מושלם. אז השאלה אם כל מי שמנסה ללמד את הישראלים משהו לא מתנהג בפטרונות?

שלו רומא 20 במרץ 2010

פראליה – הוא התנהג כמו שמגיע לנו…
הוא הביא שחקנים הרבה מעל הרמה של הליגה, ובית"ר שיחקה כדורגל. אנחנו צריכים להיות עם פחות גאווה וללמוד ממשהו שהיה ברמות הגבוהות ביותר, גם אם הוא שחצן, פרגי לא יבוא לפה גם לא מוריניו ואפילו לא וונגר. בטוח שמשהו דפוק אצלו אחרת הוא היה מוצא את עצמו בליגה הצרפתית או משהו כזה.

פראליה 20 במרץ 2010

ניסלן היה בנאדם מדהים והתייחס בכבוד לכולם כאן, זה שקשר את הידיים לבלמים לא גרם לאף-אחד פחיתות כבוד כי הראה גישה של מקצוען מהרגע הראשון שנחת כאן, עד היום מעניין לשמוע מדי פעם מה הוא אומר על התקופה שלו כאן. ההתנהגות של פרננדז כאן היתה אנטי-תזה לכל מה שנילסן הביא. לגמרי לא כל מי שמנסה ללמד כאן נחשב פטרון, אבל השחצנות הבהמית של פרננדז היתה קיצונית לטעמי.

אחיחי 20 במרץ 2010

מה זה?! הגול השני נראה כמו משהו מברצלונה. אגב, אני מאוד שמח על התוצאה כמובן, אבל השיפוט נראה די שערורייתי.

טל 20 במרץ 2010

תראו מה קורה לבאיירן שהיא שומעת את השם מנצ'סטר יונייטד..

אגב הודג'סון, יש מגמה כללית של תחיה של המאמן הבריטי: מלבד ארסנל, כל הקבוצות שנתפסות כנותנות עונה טובה בפרמיירליג מאומנות על ידי מנג'רים בריטיים (מוייס, הודג'סון, אוניל, מקליש, רדנאפ).

בכלל, באנגליה יש יותר סבלנות ויותר כבוד למאמנים (לפחות בהשוואה לאיטליה וספרד) וזה בא לידי ביטוי. לא מקרי שמאמני צמרת מכל העולם רוצים להגיע לאנגליה.

טל 20 במרץ 2010

ובנושא הזה, מענין יהיה לבדוק כמה מאמנים באנגליה מחזיקים כבר לפחות 5 שנים בתפקיד וכמה בספרד ובאיטליה. באנגליה יש לפחות חמישה: פרגוסון, ונגר, מויס, בנטיס ואוניל. ההימור שלי שבספרד ואיטליה התשובה תהיה 0 עגול.

שלו רומא 20 במרץ 2010

טל – קיבלת תשובה לשאלה למה הליגה האנגלית יותר חזקה מהאיטלקית או הספרדית.

רפאל 21 במרץ 2010

מי שמחפש תשובות לא היה צריך לחכות עד הלום. לאוהדי כדורגל לא חשובים עובדות , חשוב להם יותר להיות מוכנים להתווכח על כל דבר, זו המהות של המשחק אם אתה מוציא את האלימות רגע.

גלן 20 במרץ 2010

טל-בלי לבדוק פרנדלי מפיורנטינה יותר מ 5 שנים. יותר מעניין כמה מאמנים כאלו היו נניח לפני עשור ומה ממוצע המאמנים בשאר הקבוצות.

ניינר 20 במרץ 2010

אני עד היום מצר על כך שפרננדס לא נשאר בביתר ושמח על כך שהוא זה שיאמן את הנבחרת. לטעמי אלי גוטמן הוא האדם המתאים ביותר לאימון הנבחרת, אבל אם כבר מאמן זר,פרננדז הוא האיש. דווקא קוצר הרוח שלו מהווה יתרון כי הוא לא אחד שייתן לכל מיני לוזונים וחלובאים לבלבל את המח ולא ידפוק חשבון לאף שחקן.

rondi 20 במרץ 2010

ניינר – אני עוד לא השתכנעתי שגוטמן מתאים לאימון הנבחרת בכלל, אבל אני משוכנע שהוא לא מתאים כרגע!
בכל מקרה, הוא יתקשה להחזיק במושכות לתקופה ארוכה (כמו שהתקשה בקבוצותיו עד עכשיו..)
אני מעדיף לתת לו להתבשל ולהבשיל עוד שנתיים בהפועל, ואז להחליט אם הוא מתאים להוביל את הנבחרת למונדיאל..

פראליה 20 במרץ 2010

מי באמת חושב שיש הבדל טיפה פחות ממהותי בין גוטמן לגרנט וקשטן?

ניינר 20 במרץ 2010

שלו, רק היטלתי ספק בטוני ואיזה גול! פורצה רומא!

Nadav - Schmeichel 20 במרץ 2010

קבוצה ללא מאמן וללא שיטה, אוסף של אינדיבידואלים מוכשרים להפליא שנפגשו הקיץ. הכדורגל הוא האנטיתזה למשחק הקבוצתי והמסודר של יונייטד. הניהול הוא האנטיתזה לניהול השפוי ויציב של יונייטד.
ובכל זאת כצופה נייטרלי אני חייב לומר שזה תענוג לצפות במשחק של ריאל מדריד.

רפאל 21 במרץ 2010

כצופה נייטראלי –
תעיר אותי חצי שעה לפני הסופר קלאסיקו.
בינתיים זה משעמם וחסר טעם ברמות.
הליגה הספרדית נהייתה לא רלוונטית,
בושה שבכלל משווים בין קבוצות מהליגה האנגלית למסגרת המוזרה הזו שם.

Nadav - Schmeichel 21 במרץ 2010

אני מסכים, אבל הקצב במשחקי ריאל כמעט תמיד גבוה ומזכיר משהו את הליגה האנגלית.
בנוסף יש את הדרמות והלוזריות המדרידירסטית.
כשהגורמים האלו מצוותים יחד קיבלת משחק מעניין.

קורא 20 במרץ 2010

הרבה מכם אומרים שאי אפשר ללמד כדורגל בשנתיים או בארבע, אבל אני רוצה להזכיר לכם את אוטו ריהגל שעשה נסים בנבחרת יוון. נכון, יוון יותר חזקה מישראל, אבל לא הרבה יותר חזקה. בהחלט אפשר לצפות שכבר בקדנציה הראשונה ישראל תגיע רחוק.

דנידין 21 במרץ 2010

אתה חי בסרט
יש להם איזה 20 שחקנים מתוך ה 23 שמשחקים בליגות אירופיות אז אל תגיד שהם קצת יותר חזקים

גלן 20 במרץ 2010

איפה שהוא ואולי גם בזכות הבלוג הבנתי שאני לא מת על ספורט עם רקע אריסטוקרטי/סנובי כמו גולף או טניס או ראגבי. אבל היש תמונה יפה יותר מחבורה צרפתית שכאילו יצאה מהאחוזות בימי שארל הגדול ומנצחת בגשם את האנגלים? איפה נלסון שצריך אותו?

שלו, רומא 21 במרץ 2010

מה ראינו היום בעצם,
בעשרים דקות האחרונות ראינו את רומא של השנה הבאה, כאשר רניירי עבר לשחק עם שלושה בלמים, זה לא סוד שרומא מחפשת מגן ימני תוקף, שכחלק מחוליית הגנה של שלושה בלמים יחד עם ריסה יהיו עוד שני מתקיפים בחלק מהמשחק. יהיו שני קשרים אחוריים (דה-רוסי ופיזארו) שחקן מתחת לחלוצים ושני חלוצים. את שלושת התפקידים הללו ימלאו טוני, טוטי, ווצ'יניץ', פרוטה ומנז. וכנראה עוד שחקן התקפה שיגיע בקיץ. גם טאדיי ובריגי יכנסו לרוטציה ביחד עם הרוטציה על התפקידים של דה-רוסי ופיזארו.
ועכשיו למשחק עצמו, הנעלים של ווצ'יניץ' כל כך מכוערות שאלוהים יודע מי חשב שאפשר בכלל ליצר כזה דבר. אבל איזה משחק. טוני כל כך מפחיד את ההגנות, שהן משאירות את שאר השחקנים מספיק חופשיים, פשוט לא יאמן. מנז אחרי שנתיים אולי סוף סוף מתחיל להחזיר את ההשקעה בו. בסופו של יום הפרש של 4 נקודות מאינטר, יש מחזור אמצע שבוע בו אינטר מארחת את ליבורנו ורומא מתארחת בבולוניה, העיתונים משום מה (הקוריירה דלו ספורט – שהוא רומאי), מתעלמים ממילאן, גם אני. תיקו של ליבורנו במילאנו (אני לא מאמין שאינטר לא ינצחו) וניצחון רומאי בבולוניה וההפרש הוא נקודה אחת לפני המלחמה ראש בראש בקולסאום הרומאי. לא הייתי רוצה להיות שחקן של אינטר במעמד הזה.

אבי 21 במרץ 2010

התכוונת שתי נקודות

שלו, רומא 21 במרץ 2010

בליבי רציתי שאינטר תפסיד…

רפאל 21 במרץ 2010

מלחמה ראש בראש על האליפות תמיד נשמע טוב ואידיאלי.
חבל שהמהלכים המובילים למעמדים כאלה הם באמצעות נסיבות מקריות ותוצאות מול צד שלישי. בתנאים כאלה לא מפתיע שברוב המוחלט של העונות לא זוכים לתענוג.

מורחים אותך עונה שלמה בשביל שתצפה להגיע למפגש אחד או שתיים בין קבוצות שעוד מועמדות לקראת הסיום , ואז שנגמר מסתכלים רטרואקטיבית מי הפסיד פחות נקודות לקבוצות האחרות שבכלל סיימו את העונה עוד לפני שהתחילה ( חלק גדול מהקבוצות במתכונת הנוכחית ).
היגיון של כדורגל , פלא עולם נוסף : ).

מלוויל 21 במרץ 2010

ראיתי את המשחק מול אודינזה, מנז הזה הוא חתיכת שחקן. אבל נראה שלרומא אין הגנה בשבועות האחרונים ושהם סופגים שערים מאוד רכים. קשה לי להאמין שהם יוכלו לנצח את אינטר באולימפיקו. אגב שלו – מה לעזאזל קרה לברזילאי מאנסיני? הבנתי שאינטר השאילו אותו למילאן ושגם שם הוא לא משחק. איזה בזבוז של שחקן ענק

כתום (לא פוליטי) 21 במרץ 2010

באמת? קראת כתבה ושלחת סמס להמליץ? על בסיס כתבה???
ותגיד – אם הוא היה מתמנה, האם היית תומך בו לא משנה תוצאות או שיטה? האם היית יכול לבקר אותו?
בכלל – האם זה מה שמתכוונים שאומרים "עיתונאי חצר?" כזה שמתערבב עם מושאי הסיקור שלו?

ניר 21 במרץ 2010

שמע, מדובר ב"סמס ארוך יחסית ומנומק".. אבל לוזון הזה שכונה, בטח התעצל לקרוא את הנמוקים.

martzianno 21 במרץ 2010

אני הייתי מאוד בעד מאמן זר ואני שמח שלפחות הצעד הזה נעשה.
הייתי מצפה… – אני אנסח את עצמי מחדש, כי אני כבר לא מצפה מתקשורת הספורט בארץ לכלום – אני מתפלל שהתקשורת תגלה הפעם מעט בגרות ואחריות (אם כי אני רחוק מלהיות אופטימי).

גיל 21 במרץ 2010

קנזס עפו, פשוט לא יאמן. איזה טורניר נפלא יש עד עכשיו עם הכי הרבה הפתעות בעשור הזה שאני זוכר.

איל 21 במרץ 2010

אני לא מבין את האמירה שלא ניתן ללמד שחקנים מבוגרים. מה, אתם לא לומדים דברים חדשים? אז נכון, יש עניין של טכניקה שמוקנית בגיל צעיר, הרגלי תזונה וכו' וכו'. אבל הדברים לא כתובים בסלע וניתן לשנותם.

מה שכן, ניתן לשנותם בקבוצה, בה למאמן יש שליטה יומיומית על השחקנים והרגליהם ולא בנבחרת, המתכנסת אד-הוק, עם הרכב שחקנים משתנה.

אלון, לונדון 23 במרץ 2010

This is interesting. After the Juve match we were sitting talking whether Roy will suit a big club. Whether or now he will change is gentle manners (surely not) and how he will manage the rich kids in the dressing room. I think, and hope that I am wrong, that Hodgson's next position will be based in Wembley. Keegan style. Would be interesting and well deserved, although a huge loss to the league.

Fulham never evolved around big names, but the likes of Van Der Sar, Saha, Boa Morte, Steed and Andy Cole created some imbalance. The beauty of Fulham this season is that there is no star. Apart from Dempsey and Hangeland I cannot see any player move to a bigger team, but yet Roy managed to get the maximum from 'finished' players like Murphey, Gera, Zamore and Duff.

Happy days at the Cottage.

Comments closed