הערות אחרי ליברפול והשער הפוסט-רונאלדואי המושלם


ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url



ה-4-2-3-1 או 4-3-3 גורם לי נחת.



אני שונא גדול של רוטציה. אני אוהב המשכיות של הרכב. אבל בעומס המשחקים רוטציה היא מתחייבת ויונייטד גם משנה סגנונות בין משחקים. אין מה לעשות – ההבדלים בין סוג המשחק שמשחקים באירופה, לזה בצמרת הפרמייר ליג לסגנון בתחתית מחייבים זאת.



אבל היופי בשיטה הזו היא ששינוי של שבחירה של שחקן אחד קובעת את סגנון המשחק. הבחירה בשחקן שמאחרי רוני. לפני המשחק כתבתי שהבחירה היא בין ברבטוב, כשרוצים יותר תנועה ברחבה ואיום על השער, או בין סקולס, כשרוצים יותר הנעת כדור, ואתמול קיבלנו אפשרות שלישית. אפשר לשים שם את פארק אם מתכוונים למלחמה על שטח בנוי. פרגוסון ויתר בכך אתמול על כדורגל יפה, אבל זו הייתה החלטה מנצחת.



אבל עכשיו יש שיטה קבועה. ושמונה שחקנים שיודעים שהם הרכב ראשון. נאני-גיגס ורפאל-נוויל בתחרות די שווה על עמדות. זה נותן לקבוצה את הכוח שבהרכב יציב. ואז באים בארבטוב או סקולס או פארק ונותנים לקבוצה אופי מסויים.



אגב, אם לאנדסון יש עתיד בקבוצה זה יקרה בתחרות דווקא על העמדה הפתוחה ולא בקישור הדפנסיבי. אם להארגריבס יש עתיד זה בתחרות או גיבוי לפלטשר-קאריק.


*


אתמול יונייטד הבקיעה את השער הטוב ביותר שלה העונה. לא היפה ביותר אבל הטוב ביותר.  השער השני נגד ארסנל היה בית ספר למתפרצות. אבל זה היה בית ספר גבוה לפריצת מערך צפוף. כל שלב בהתקפה הזו היה לימודי. וכל שלב פשוט.



ווין רוני נשמר אישית כל היום על ידי קארגר, שנתן לו קרב מרגש, אז הוא חוזר לאחור ומוסר כדור רוחב פשוט לאגף לפלטשר.



פלטשר היה עם שומר. לא יכול היה מיידית להגביה. אבל אז בא גארי נוויל הזקן בריצה באגף. אם השומר נשאר עם פלטשר נוויל מקבל כדור ברחבה. השומר נע לכיוון נוויל. פלטשר הגביה. פלטשר לא יכול היה להגביה טוב כל כך אם לא הריצה של גארי נוויל הזקן.



ווין רוני, פארק ונאני, נפרשים באזורי הנגיחה. נותנים לפלטשר שלוש מטרות ונותנים לליברפול יותר מדי מטרות לכסות. הזינוק של פארק אמיץ ומחוייב.



זה שער העונה לא כי הוא היפה בעונה. כי הוא מגלם את העונה. הוא הכדורגל הפוסט-רונאלדואי במיטבו.

חמש הערות על ענייני השעה
ישראלים במכללות

56 Comments

הצפרדע 22 במרץ 2010

ניתוח מעולה, כה"כ!

אבישי 22 במרץ 2010

הגאונות של פרגוסון בהקשר הרונאלדואי היא העיתוי.
הוא החזיק אותו בקבוצה עד מיצוי מקסימלי ולא פחות מזה. אם הוא היה משחרר אותו קודם הקבוצה לא הייתה בשלה מספיק כקבוצה, אם הוא היה משחרר אותו שניה מאוחר יותר הקבוצה כבר הייתה רקובה.
הדגש כאן הוא על המילה קבוצה, בעונה הגדולה של רונאלדו, במשחקים הפושרים שלו היה נדמה לפעמים שהאחרים לא לוקחים אחריות. בעונה הגדולה הזו של רוני (חמסה חמסה חמסה) האחרים לא מתבטלים. דוגמא נוספת היא גרי נוויל הזקן(והטוב), אפשר לכמת את הטעויות שלו לשערים של היריב, אבל אי אפשר לכמת את התרומה הגדולה בהרבה שלו לרוח הקבוצתית.
רונן, האם אפשר להריע לגארי נוויל?

בני תבורי 22 במרץ 2010

כואב ככל שיהיה, צריך להודות שהתיאור מדוייק! ראיתי את זה קורה בשניה שאינסואה (AKA "השומר") עזב את פלטשר והלך עם נוויל כפי שהיה נכון לעשות, אבל מקסי שהגיע לעזרה (לאט לאט ובזהירות) היה צריך ללכת אל פלטשר והסתפק בהרמת רגל חלושה. מכאן ואילך זו כרוניקה של שער ידוע מראש. ואכן שער גדול
יחד עם זאת, לא היה פנדל.

רונן דורפן 22 במרץ 2010

אבישי – אתה מאחר בגדול! אני נמצא בבלגרד שם המקומיים חוגגים כבר כמעט יממה את הריצה של גארי נוויל הזקן והטוב. בכיכר הרפובליקה הוקם פסל ברונזה בו נוויל נראה יושב על סוס. המועדונים התמלאו חוגגים וחוגגות ששתו לשכרה כל הלילה. הממשלה מסרה הבוקר שאחוזי האבטלה – 25% – נובעים מכך שאנשים לא רוצים לעבוד אלא נשארים בבית לחגוג את הריצה באגף של גארי נוויל הזקן והטוב.

בני – שיר האוהדים שלכם – i have a dream of a team of charagars – מעולם לא היה אקטואלי יותר.

אבישי 22 במרץ 2010

להגנתי ייאמר שבלגראד היא בירתה של אחת מתרבויות הספורט שמדינתי יכולה רק לחלום על לשאוף אליהן.

שלו רומא 22 במרץ 2010

בגלל שאי אפשר לענות במילה, אז כל המהלך היה,
שירה.

אלי שטרן 22 במרץ 2010

חבל שלא התייחסת לליברפול. קבוצה שנראית כמו מי שנעלמה לה התשוקה. היא כבר לא סקסית. לא מרגשת. המאמן שחט ממנה את כל היופי.
כמו שזה נראה, בעונה הבאה סטיבי ופרננדו יבקשו לעזוב, כי אין להם סיבה להיעלם בליגה האירופית. רק המאמן לא משחרר.
ולא היה פנדל של מסצ'ראנו! שופט דפוק.

שלו רומא 22 במרץ 2010

דרך אגב היה פנדל.
לגמרי.
מי שטוען אחרת צריך להביא נימוק משכנע.

רונן דורפן 22 במרץ 2010

שלו – אני חושב שלא היה פנדל. אמנם בעבירה המשכית הגיוני בעיני לתת להתקפה את מקום העבירה הטוב לה ביותר. אבל לדעתי משצ'רנו עוזב אותו ממש לפני הרחבה.

הלוחש לסוסים 22 במרץ 2010

שאלה תיאורטית: מה היתם מעדיפים, לקחת את הליגה או אלופות?

אני אישית ליגה

תומר ש 22 במרץ 2010

המחשבה על פסטיבל האוננות שיהיה סביב ברצלונה במידה ותיקח את האלופות שנה שנייה רצוף, מעוררת בי חלחלה. ולכן תפקידה של יונייטד הוא להושיע אותנו מתרחיש האימים הזה. על כן אני מעדיף זכייה באלופות.

יואב 22 במרץ 2010

הלוחש לסוסים,
אני איתך.

יוסי מזרחי 22 במרץ 2010

למה אחד בא על חשבון השני?
שניהם באותה מידה.
ונעשה את זה.

Nadav - Schmeichel 22 במרץ 2010

יוסי – רציתי לרשום לך שקשה לי להאמין ושהסגל לא מספיק חזק והקבוצה נסמכת יותר מדי על רוני. אבל אתה יודע מה? נעשה את זה!
וזה יהיה אולי ההישג הנקודתי הגדול ביותר של פרגי כשזה יקרה.

אביעד 22 במרץ 2010

אני חושב שלא היה פנדל. אבל מצד שני, החוק חייב אדום, אז לליברפול אין יותר מדי מה להתלונן.
מבחינת הרכב זה כנראה 7 מקומות פנויים כי האגפים פתוחים (יפתחו 2 מבין ולנסיה-גיגס-נאני).
מבחינת השער – כדורגל קבוצתי במיטבו ולא בהכרח "פוסט רונאלדו". הרי בעידן של רונאלדו לא היו חסרים שערים קבוצתיים כשהפורטוגלי היה המסיים. דוגמא אקראית – השער בגמר הצ'מפיונס נגד צ'לסי.

שלו רומא 22 במרץ 2010

רונן – לקחתי על עצמי את המשימה להיות הקוון אם הטלוויזיה ואחרי מספר צפיות אומר כך את הקטע של המגע על הגבול של הרחבה רואים בזמן 3:07, מעשה שטן הוא שגם הצילום מורכב מרצף תמונות שכאשר הם עדיין מחוץ לרחבה יש מגע והתמונה הבאה הם כבר ממש בתוך הרחבה אם ספק מגע, חסרות מספר תמונות באמצע כדי לקבוע איפה הפסיק המגע. מה שמוכיח לי דבר אחר גם ניתוח טלוויזיוני בזמן אמת יכול להטעות וגם הזוית היא לא הכי טובה בעולם (אבל די טובה). וכן עדיין אני חושב שצריך לשרוק על זה בעיקר כי ולנסיה לא ניסה לחפש את ההכשלה וגרר את עצמו לרחבה אלה להרגשתי באמת רצה לכבוש את השער. ובנוסף אי חושב לשטורס הגיע אדום ומשפט פלילי על הכשלת נציג ציבור בעבודתו (:.

ניינר 22 במרץ 2010

פאדיחה לכדורגל האנגלי שקבוצה מגעילה כמו ליברפול תייצג אותו בשנה הבאה בליגה האירופית. יש כמה קבוצות הרבה יותר ראויות מליברפול למעמד זה. לפחות ליברפול לא תבזה את אנגליה בצ'מפיונס.

יוסי מזרחי 22 במרץ 2010

פאדיחה וליברפול. שילוב מספיק ברור.

ויכסלפיש 22 במרץ 2010

תומר, מתכוון לערוץ הספורט? שמעת על MUTE? או שאתה אוהד ריאל ומקווה לכשלון ברצלונה.

גילוי נאות- בארסה היא ההעדפה השנייה שלי אחרי באיירן מינכן

תומר ש 22 במרץ 2010

אני אוהד יונייטד מלידה, ואפילו רוחש סימפטיה לברצלונה (ברור שהיא עדיפה על ריאל), אבל הקרנבל סביב הקבוצה הזאת כבר מגעיל.

יואב 22 במרץ 2010

רונן,
מסכים עם ניתוח השיטה ומוסיף שגם גיגסי נכנס לקטגוריה של שחקן שמשנה אופי כאשר הוא מוצב בתפר בין רוני לקישור.

פלטשר לא שיחק בשלושת ההפסדים הרצופים לליברפול.האם זה מיקרי?
בנוסף למחמאות הראויות לנוויל(והחגיגה בבלגרד)ראוי להוסיף את הגוף שהוא נתן ליוסי בהתרוממות לנגיחה.יכל להסתיים אחרת לגמרי לולא "ההפרעה".

אפרת 22 במרץ 2010

על פי פרגי פלטשר היה משופע בשני משחקים ופצוע באחד (או ההיפך)

אייל 22 במרץ 2010

לגבי הפנדל – בניתוח שלאחר המשחק בסרטון של Dailymotion (בערך בין 13:10 ל-13:25) אפשר לראות בהילוך החוזר שמסצ'ראנו משחרר את הזרוע של ולנסיה ממש ברגע האחרון לפני שזה נכנס אל תוך הרחבה. אבל מדובר במשהו גבולי, שללא עזרה של הילוכים חוזרים וזויות צילום תוך כדי המשחק קשה מאוד לשופט להכריע לגביו בצורה מדוייקת.

הלוחש לסוסים 22 במרץ 2010

אני זוכר מקרה במונדיאל 2002 במשחק בין ברזיל לטורקיה, שקרה אותו מקרה, השופט פסק פנדל, וכולם נורא התעצבנו עליו וטענו שטעה…

הלוחש לסוסים 22 במרץ 2010

נ.ב. המשחק ביניהם בשלב הבתים (לא החצי גמר)

יואב 22 במרץ 2010

הלוחש לסוסים,
זה היה בשלב הבתים נגד נורבגיה.צילום פרטי מהקהל הראה מזווית אחורית שהיה פנדל ברור לנורבגיה.

הלוחש לסוסים 22 במרץ 2010

לא, זה משחק נגד שוודיה שהיה במונדיאל אחר. שמה טענו שלא היה פנדל בכלל

במונדיאל 2002 קרה שהשחקן הכשיל מחוץ לרחבה, הברזילאי התקדם ונפל ברחבה והשופט נתן פנדל

הלוחש לסוסים 22 במרץ 2010

אני חושב שאת המשחק שאתה מדבר עליו רונן הזכיר פעם בפוסט למה לדעתו לא צריך להכניס מצלמות (אני צודק רונן?)

יואב 22 במרץ 2010

המשחק שהתכוונתי אליו היה ברזיל מול נורבגיה ב-98.הפנדל היה על פלו(אם אני לא טועה) בוולדרום של מארסי.
אתה התכוונת למשחק אחר, לא זוכר את המקרה.

הלוחש לסוסים 22 במרץ 2010

ליואב-
http://www.youtube.com/watch?v=HeE4Sl_i63k
הגול השני של ברזיל. הברזילאי מופל מחוץ לרחבה (השדר גם אומר את זה), והוא נופל פנימה והשופט שרק.

אייל 22 במרץ 2010

כאן יש וידאו קצר שבו השופט במשחק ברזיל-נורבגיה מ-98 (שבעקבות הפנדל שנשרק בו נורבגיה עלתה משלב הבתים המוקדם על חשבון מרוקו) מדבר על מה שקרה:

http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/20/538729.html

שם אכן נטען שלא היתה הכשלה בכלל, ואיכשהו כל המצלמות שאת ההילוכים החוזרים שלהן הקרינו במהלך המשחק הצליחו לפספס את הזוית ממנה רואים בבירור שהיתה תפישה בחולצה…

יוסי מזרחי 22 במרץ 2010

נוויל הזקן,כמה שזה נשמע מלהיב.
נוויל הזקן.
סקולס הקשיש.
גיגס המבוגר.
ופלטשר הנער.

שלו רומא 22 במרץ 2010

נוויל הזקן נשמע כגיבור של טולקין, ג.ר.ר. טולקין.
לגבי הפנדל זוית הצילום טובה אבל מטעה כי בנקודה שטוענים שכבר אין עבירה ולנסיה כולו בתוך הרחבה וגם רובו של מסצ'רנו, תמונה קודם מתחילה העבירה ושניהם בחוץ לגמרי, כיוון שהצילום אינו רציף וחסרות תמונות בין שני השלבים ואין מצלמה על קו ה 16, אי אפשר לדעת בדיוק מכסימלי האם בחוץ או בפנים. החוק אומר שצריך לתת יתרון להתקפה, כלומר שאם תהיה טעות עדיף שתהיה לטובת ההתקפה, למרות זאת שופטים שורקים לטובת ההגנה כי אי מתן פנדל שקול מבחינת השופט לטעות יותר קטנה ממתן פנדל בטעות. אבל היה עוד המון משחק לשחק ושחקנים שעושים דברים גבוליים צריכים פשוט לא לעשות אותם, ולא לנסות להכשיל את השופט, בטח לא לבוא בטענות אח"כ. השופט עשה בשכל שלא הרחיק את מסצ'רנו כי למרות שהיה צודק אם היה עושה את זה (בלי קשר לעבירה בתוך או מחוץ לרחבה הוא היה אחרון בדרך לשער) היה גומר את המשחק. ושום אמצעי אלקטרוני שהוצב במשחק לא נתן פסיקה חד משמעית עד כה. בשביל זה צריך מצלמה מרחפת מעל ומקבילה לקו ה 16 משני הצדדים, וגם אז יתכן שהארוע היה נופל בין שתי תמונות בדידות.

יוסי מזרחי 22 במרץ 2010

אני לא מבין את המתלוננים.
רוני לא השווה מפנדל אלא מבעיטה מתוך הרחבה, כך שהפנדל,היה או לא היה,לא שינה שום דבר….

שלו רומא 22 במרץ 2010

יוסי מזרחי – במיוחד בשבילך א. רצון מתעלם מהמחזור האחרון בארץ המגף …

יוסי מזרחי 22 במרץ 2010

שלו,
קניתי היום מעריב,במיוחד כדי לראות מה האדיוט יגיד.
כמו שחשבתי, כלום.
בעצם גם כשהוא מגיב על משהו,זה כלום.

שלו רומא 22 במרץ 2010

יוסי מזרחי – זה אתה זה שקונה מעריב… הבנתי…

גיל מזימבבואה 22 במרץ 2010

שלו, תראה שרגל אחת של ולנסיה כבר בתוך הרחבה ועדיין מסצ'ארנו אוחז ביד של ולנסיה.
אבל אני מסכים עם רונן ובני תבורי שזה היה מאד גבולי לשרוק לעבירה.
יוסי מזרחי – אם נוויל זקן מה אנחנו?

יוסי מזרחי 22 במרץ 2010

הכל יחסי בחיים.
חטיארים?

שרון רזניק 22 במרץ 2010

בדיוק מה שאני ראיתי:
רגל אחת של ולנסיה כבר בתוך("מעל") הרחבה ועדיין מסצ’ארנו אוחז בידו.
פנדל.

סימנטוב 22 במרץ 2010

דברים יפים קורים והחברה עובדים ועובדים מזל שהם עיוורי צבעים כי בחוץ יש מחאה שם בחוץ.
[]
שפת הגוף של פלצ'ר הזכירה לי את קינו  

סימנטוב 22 במרץ 2010

שפת הגוף של פלצ’ר …בראיון

אייל 22 במרץ 2010

האם מה שקובע אם יש פנדל הוא לא המקום בו מתבצעת העברה? מה שצריך להכריע הוא אם מסצ'ראנו עוזב את זרועו של ולנסיה מחוץ לרחבה או בתוכה, לא אם הרגל הקדמית של ולנסיה כבר נמצאת בתוכה כשזה מתרחש.

שרון רזניק 22 במרץ 2010

זה לא הגיוני.
ואם הוא נמצא כולו ברחבה אך רק ידו נתפסת בחוץ, אז לא פנדל?
זה מגוחך.

אייל 22 במרץ 2010

אם זה לא הגיוני ומגוחך בעיניך, אז יש לך בעייה עם חוקי הכדורגל. תקשיב להסבר של הפרשן בסביבות 13:20-13:25 לגבי מה שקורה שם.

שלו רומא 22 במרץ 2010

אייל נדמה לי שבכדורגל מיקום המכשיל הוא הקובע, אבל העבירה מצולמת בזוית ולא לאורך קו ה 16 לכן אי אפשר לראות אם בקו אווירי מסצ'רנו עבר את קו ה 16, שזה מה שקובע (עד כמה שאני מבין, כמו בנבדל).

אורי 22 במרץ 2010

סליחה אבל אותי קצת מעצבנת היונייטדיזציה של הבלוג לאחרונה. זה בכלל לא כדורגל מה שמשחקים כל הפארקים והפלטשרים. מה עם קצת מסי ? אני חושב שהוא דורש אזכור.

Nadav - Schmeichel 22 במרץ 2010

אין לך מספיק מסי מפסטיבל האוננות שפתח ערוץ הספורט?
כשמסי יעבור לספורט תחרותי (AKA מחוץ לליגה הסקוטית הדרומית) אז נגיב עליו.

שחר 22 במרץ 2010

אורי- את הבלוג הזה מנהל וכותב אדם שאני חושב שהוא מאוד אוהב ספורט בכלל ואת יונייטד בפרט.
לכן חלק נכבד מהנושאים כאן קשורים ליונייטד ולא למשל לברצלונה.
אתה מוזמן לפתוח בלוג בעצמך על ברצלונה,או להמשיך לראות את ערוץ קטולוניה בישראל.
שם מהללים כל הוצאת כדור חוץ של ברצלונה.
דרך עגב מסי שחקן ענק,אחד מהגדולים.
שמשחק בקבוצה גדולה.

אביעד 23 במרץ 2010

אורי, בלי "פארקים ופלטשרים" אין מסי.
ואם אתה חושב שמה שהם משחקים זה לא כדורגל, אז אל תסתכל. יש פסטיבל למסי וברצלונה בערוץ הספורט, זה יתאים לך.

אורי 23 במרץ 2010

שכחתי לציין שאני אוהד יונייטד ודי מתעב את ברצלונה באופן כללי. כמו כן, עם האהבה של דורפן לספורט אני בטח לא מתווכח, ומסיבה זאת אני נהנה לקרוא אותו ודואג להתעדכן בבלוג מדי יום.
ובכל זאת, קצת מוזר לקרוא כל יום על שחקן הכדורגל המהולל, ג'י סונג פארק, בזמן שמסי עושה מה שעושה.

יוסי מזרחי 23 במרץ 2010

אורי
1. אביעד כבר אמר לך (33) שאין מסי בלי פלטשרים ופארקים.
2. מסי שחקן ענק, יחיד ומיוחד, אבל הפסטיבל סביבו יצא מפרופורציות ומשליטה.כדי שימדד בסקאלה של פלה או מארדונה, הוא צריך להביא גביע עולמי אחד לפחות.עד אז הוא לא בליגה הזו.
3. אולי באמת אתה צריך לשנות כוון.הבלוג הזה, מרכזו ויחודו הוא מסביב ליונייטד.

אביעד 23 במרץ 2010

אורי, אז תחשוב על זה ככה – כמה כתבות יש באופן יומי על מעלליו של מסי (לא רק בערוץ הספורט והאתר שלו, בכל אתר אינטרנט בנושאי ספורט ברחבי העולם) וכמה כותבים על ג'י סון פארק?
האם באמת מה שחסר לנו זה עוד כתבות על לאו מסי?

שלו, רומא 23 במרץ 2010

אורי – אני מוצא בבלוג פתרון למה שעתונות הספורט לא נותנת לי, באופן אישי, הרבה יותר מעניין אותי להחליף דעות על אושה, בראון, נוויל, סקולס ופארק כי הם לא מסי, ומה שהם עושים הרבה יותר גדול, בעייני, הם שחקני ליגה לגיטימיים, אבל הם משחקים באלופת אירופה הקודמת, ואלופת אנגליה בשלושת השנים האחרונות, הם מראים שאליפות לוקחת קבוצה ולא כוכבים, הם כל מה שלא ריאל מדריד. הכיף פה בשבילי הם הדברים הקטנים שלא דנים בהם בעיתונות הכתובה והמודפסת. ושנותנים את התהילה לכל מה שהמיין סטרים לא.

רונן דורפן 23 במרץ 2010

אורי – כמו שענו לך, האוריינטציה של הבלוג (כ-20% מהפוסטים) היא על יונייטד. אז כתיבה אובססיבית על מסי וברצלונה בטח לא תמצא פה. דווקא אם תעשה חיפוש על מסי תראה שהתייחסתי אליו לפחות פעמיים בהרחבה כשהיה צעיר יותר. פעם אחרי משחק מול סביליה שהייתי בו ופעם אחרי ששחזר את שער הסללום של מראדונה. אני מעריך שאכתוב עליו בשלב מסויים – אבל זה לא עומד בתחרות מול יונייטד. כי יונייטד היא הקבוצה שאני אוהד.

רילקס 23 במרץ 2010

וטוב שכך

Comments closed