המשבר עם פדרר

אין ספק שיש משבר עם רוג'ר פדרר. הוא מפסיד כל הזמן בזמן האחרון. מאז אליפות אוסטרליה. המשבר הוא לא משבר טניס אלא משבר של הטניס. רוג'ר פדרר הפסיק להתעניין בטורנירים המטופשים והאינסופיים שמכריחים אותו לשחק. אז הוא מפסיד בהם. הוא מתעניין בטורנירי גרנד סלאם ואולי קצת בדברים אחרים. שייט, שיחות נפש עם חברו טייגר וודס, גידול ילדים, אולי איזה טורניר מאסטרס אחד או שניים בשנה נמצא בתחומי העניין הללו.



אחרי ההפסד פדרר אומר שמישהו played excellent today. אחר כך יש טורניר גרנד-סלאם ויש הגרלה ואנחנו קוראים הערכות כמו "הגרלה לא קלה לפדרר. הוא לא יטייל. ברדיץ' בסיבוב השלישי הוא מכשול מסוכן. ודוידנקו בחצי הגמר הוא היריב שפדרר הכי לא רוצה אחרי המשחק ביניהם בסינסינטי". נדמה לי שהוא אפילו עולה עליו "בטניס טהור" או באיזשהו ענף ספורט דומה.  ואחר כך פדרר מטייל.



ויש גם הערכות כמו "טניס הגברים זה לא טניס הנשים. יש 6-7 שיכולים בכל יום נתון…”. במיוחד אנדי מארי טוב בימים נתונים. וכמובן "שנגמר עידן פדרר כשליט יחיד" או "נגמר עידן פדרר-נדאל" (הוא אולי באמת נגמר, אבל כי נדאל נפצע). הדבר היחיד שנגמר הוא החשק של רוג'ר פדרר לשחק טורנירים שאיש לא יספור בסיכום הקריירה שלו.

5 מסקנות מערב ליגת האלופות שלא ראיתי(!!!) אלא רק בשידור מוקלט
הטבח באמירויות*

33 Comments

IDO 31 במרץ 2010

אני מניח שהטור נכתב בלי לראות את המשחק…. . כי היה משחק ארוך ואי אפשר להגיד שפדרר לא התאמץ, וברוידיץ לא ניצח בזכות.

אבל, אם המשחק היה משוחק בתנאי גראנד סלאם לפדרר היה עוד מערכה להציל את עצמו וסביר להניח שהסרב הראשון שלו היה נכנס באחוזים יותר גבוהים והוא היה לוחץ יותר. אבל גם בטורניר מאסטר קשה מאד לנצח את פדרר.

עוד דבר שאני לא מבין זה למה הוא סוחב איתו את כל המשפחה שלו איתו, אני דיי בטוח שהתאומות המקסימות שלו עושות דיי הרבה רעש כל הלילה.

רונן דורפן 31 במרץ 2010

עידו – דווקא ראיתי – ובגלל זה כתבתי. פדרר הוא מקצוען גדול מכדי לא להתאמץ. הוא פשוט לא מתעניין. הוא כנראה מקצה לטורנירים הללו רמת מאמץ ואימון מסויימת. אבל הוא משדר שהם לא בשום סדר עדיפויות. מלבד – באופן אירוני – טורניר החימר מול נדאל ששם הוא מתאמץ מאד כי הוא צריך את זה.

IDO 31 במרץ 2010

אתה צודק שאתה אומר שזה פחות אקוטי. (אם אני לא טועה שנה שעברה הוא הפסיד למרדי פיש ורודיק במרץ.)
אבל עדין ברוידיץ היה מפסיד אם המשחק הזה היה משוחק בטוב עד 5, כי מעטים הטניסיאים שיכולים לעמוד מול האינטנסיביות של פדרר ב 5 מערכות. אני משוכנע שהמאמץ (המנטלי) של ברוידיץ יעלה לו במשחק מחר.

גרנד סלאם גם משוחק שה-3 משחקים הראשונים הם סוג של משחקי חימום ואיפוס כוונות. והאקשן מתחיל רק מהשבוע השני לעשירייה הראשונה.

השאלה האמיתית שצריכה להישאל בעקבות הטורניר זה לוקו דויקו! נראה כאילו הוא משחק ממש בלי שום חשק.

רונן דורפן 31 במרץ 2010

אגב – לשאלתך. הטניס לא נותן שום הקלות לגברים שהעמידו צאצאים. הרי הוא אפילו לא נותן שום הקלות לאמהות שילדו. אז פדרר עושה את מה שאיש עשיר ומחוייב עושה במצבו – הוא מסתובב עם הילדים בעולם. וככה זה נראה.

rondi 31 במרץ 2010

הכל נכון.
עודף משחקים, חוסר מוטיבציה, סדר עדיפויות, טשטוש הפער האמתי והמרדף אחריי רק מה שייכתב בדפי ההיסטוריה…הכל נכון. 

אבל, הזמן ממשיך הלאה והמציאות איתה. הפער בין פדרר לדל-פוטרו, דיוקוביץ' ולדעתי (כן, למרות הייחוס הבריטי..) ובעיקר מארי, ממשיך להצטמצם..
אם פדרר חושב שהוא יכול לעשות 'סרינה ווליאמס' לאורך זמן, הפרק בהיסטוריה של רוג'ר פדרר יסתיים מוקדם משתכנן..

IDO 31 במרץ 2010

משוחק עכשיו טורניר מיאמי מחלקים שם 4מליון דולר ו 1000 נקודות דירוג שהם של מארי להגן.
אז מארי עף בסיבוב שני אחרי שהוא מראה סימנים מדאיגים של מארי העצבני מלפני שנתיים. לוקו דויקו עוד לא התאושש מה-5 מערכות שלו נגד אייזנר בסרביה מלפני חודש. ועקבותיו של דלפו נעלמו בארגנטינה. וזה עוד במגרשים קשים שזה הלחם והחמאה של החברה האלה.

אז אני חושב שמי שיוריד את פדרר זה אחד שאת השם שלו אנחנו עוד לא מכירים.

אריאל 31 במרץ 2010

רונדי, אחרי שראית את הגמר באוסטרליה, אתה באמת חושב שהפער בין פדרר למארי הצטמצם?
השאלה היחידה לגבי פדרר זה אם אתה יכול בכזאת קלות להפוך מאוף לאון בטורנירים גדולים. את היכולת אני עוד מאמין שיש לו, אבל אני לא בטוח שאפילו גראנד סלאמים ירגשו אותו, בדיוק כמו שהטורנירים הקטנים היום לא מרגשים אותו, לפחות מספיק כדי שהוא ינצח אותם.

רונן דורפן 31 במרץ 2010

רונדי – אני אוסיף על אריאל. אוסטרליה היא המקום הכי נוח למארי לפגוש את פדרר וזה נראה איום ונורא רק דווידנקו.
ואני חושב הפוך ממך – אם יעשה "סרינה וויליאמס" ימשיך לזכות בתארים הרבה יותר זמן. האיום היחיד כלפיו הוא אם נדאל יעשה גם הוא "סרינה וויליאמס" – במקרה שלו זה יותר קריטי.
אומר ככה:
נדאל כמובן יודע איך לשחק חמש מערכות מול פדרר. אבל ספק אם הוא עדיין מסוגל. סביר שהוא מסוגל על חימר.
האחרים כלל לא יודעים איך מתמודדים איתו בחמש מערכות. דל פוטרו רשם ניצחון אחד מזהיר. אולי הוא יכול להתפתח לשחקן כזה. לגבי דגו'קוביץ ומארי – היה להם הרבה זמן להראות שהם יכולים לשחק עם פדרר חמש מערכות ולא ממש הראו את זה למעט הבלחה אחת של דג'וקוביץ.

IDO 31 במרץ 2010

אני סקרן מאד לראות מה נאדאל יעשה בעונת החימר השנה.
הוא נראה עכשיו פנטסטי אבל יש לו שיהוקים, וחימר הוא המגרש הכי מעייף שיש.

אני רואה יותר ויותר שחקנים שהתוכנית שלהם מול נאדאל זה לפוצץ אותו שמאל ימיו שמאל (עד שהוא נופל). שחקן מספיק חזק (טסונגה, אלמגרו, גונזו, סודרלינג, מארי ..) גם מנצחים אותו לאחרונה.

אופיר 31 במרץ 2010

על מה בדיוק נשאר לבנאדם שזכה כבר בהכל לשחק?

rondi 31 במרץ 2010

אריאל – אני מסכים אתך שהנקודה הקריטית היא היכולת של פדרר להיכנס למצב און-אוף לפי מידת המוטיבציה שלו.

רונן – לגביי הפוטנציאל של דל-פוטרו להתפתח למתמודד אמתי אנחנו כנראה מסכימים, וכך גם לגביי היכולת של דיוקוביץ' להבליח..
לגביי מארי אני כבר יודע שאנחנו לא מסכימים, ורק הזמן יגלה מי מאיתנו צדק..
מארי לדעתי עדיין נמצא בשלב של הקריירה שלו שהוא נלחם בשדים של עצמו (ושל תרבות הספורט הבריטית). להבדיל מדיוקוביץ' הטניס שלו ממשיך להתפתח (ואני לא מתכוון לתוצאות).
אמרתי את זה לפניי גמר אוסטרליה ונאלצתי לבלוע את הכובע, אבל אני עדיין מאמין שמארי הוא האיום הכי גדול על המשך ההגמוניה של פדרר בסלאמס!
 

גיא אלון 31 במרץ 2010

חוסר העניין של פדרר לא מתבטא בעד כמה הוא מתאמץ במשחק. כפי שאמר רונן – הוא יותר מדי מקצוען בשביל לא להתאמץ.
חוסר העניין הוא ברמת המוכנות למשחק ולטורניר בכלל.

מאז 2006 פדרר לקח אולי 5 טורנירי מאסטרס (לא ספרתי, תחושת בטן) אחרי שבשנתיים קודם הוא ניצחו שם כל מה שזז. העובדה הזו לא הפריעה לו (וכנראה עזרה) להמשיך לקחת גראנד סלאמים.
אני לא יודע אם זו כוונתו של פדרר, אבל הוא מושיט בגישה שלו אצבע משולשת לאיגוד הטניס שמחייב אותו להופיע על מנת לייצר עוד ועוד כסף למפלצת, אבל לא יכול להכריח אותו להתייחס ברצינות , או אפילו להגיע לגמר כדי שיוכלו לגזור את הקופון.

עומרי 31 במרץ 2010

דל-פוטרו הוא האיום האמיתי מכולם על ההגמוניה של פדרר, הוא זה שמנע ממנו לעשות 'פדרר-סלאם'- משמע מנע ממנו אחלה שורה בביוגרפיה, שזה משהו שמאוד חשוב לפדרר בשלב הזה.

בהימור אובר-אנדר ל-20 גראנדים אני עדיין אובר חזק. אני לא רואה מצב שבו הוא לוקח פחות מ-5 עד לונדון 2012.

עומרי 31 במרץ 2010

בהנחה שלא תקרה איזו טרגדיה כן…
רק שלחבר'ה כמו פדרר הטרגדיות משום מה לא קורות

rondi 31 במרץ 2010

דרך-אגב – נאדל לקח את אוסטרליה בשנה שעברה..

רונן דורפן 31 במרץ 2010

עמרי – אני חושב שנדאל מנע ממנו גרנד סלאם פעם ואולי פעמיים בעבר – כשהחזיק ברציפות בתארי ווימבלדון, ארצות הברית ואוסטרליה.

rondi 31 במרץ 2010

דרך-אגב – נדאל מעולם לא זכה בארה"ב(עדיין)..

רונן דורפן 31 במרץ 2010

אופיר – אין לו שום סיבה לשחק תשעה טורנירי מאסטרס ברצינות, כשעם כל היוקרה שמייחסים להם איש לא יכול לזכור מי זכה בסינסינטי בשנה שעברה

redsox 31 במרץ 2010

נקודה לגבי נדאל-
באופן קצת אבסורדי החימר עשוי להפוך למשטח שהכי קשה לו להשיג בו דומיננטיות. זה עדיין המשטח ה"טבעי" שלו והוא עדיין המומחה מס' 1 בכל הנוגע למה צריך לעשות כדי לנצח משחקים על חימר, אבל שחקן פצוע-כל שחקן פצוע- נוטה להרגיש פחות ופחות בנוח כל שהנק' מתארכות. יהיה סופר מעניין לראות את נדאל דווקא בטורנירי הפרה-פאריז ולעקוב אחרי השינויים במשחק שלו על חימר, אם יהיו כאלה.

וספיח קטן לאתמול-כמה לא מפתיע לקרוא 70 ומשהו תגובות בלי התייחסות אחת לתצוגת השיפוט האיומה במינכן אתמול. פנדל שלא נשרק, עצירת מהלך של גול ודאי בגלל עבירה שלא היתה ומעל הכל העובדה שפול סקולס הגיע למקלחות יחד עם שאר השחקנים.
איך כתב מישהו אצל אברהמי-הקלישאה הכי גדולה שהופרכה אתמול היא שאין "מגיע" בכדורגל.

גיא אלון 31 במרץ 2010

אני כתבתי. מנחם לראות שמישהו קורא שם.
בלוג מעולה שמגיע לו יותר תשומת לב מהציבור

rondi 31 במרץ 2010

מחרה מחזיק אחרייך!

TD 31 במרץ 2010

מספר זכיות בסדרת המאסטרס:
1. אגאסי – 17
2. פדרר – 16
3. נאדאל – 15

יש לי הרגשה שכאשר נאדאל יעבור את פדרר במספר הזכיות, פדרר ימצא את המוטיבציה ואת העניין שאבד. כל עוד נאדאל לא ילחיץ אותו הוא מרגיש שיש לו עוד זמן לשבור את השיא (אגאסי עשה את שלו ב-15 שנים)

גיל 31 במרץ 2010

אני חושב שפדרר פשוט מחשיב את הטורנירים הללו כטורנירי הכנה לגראנד סלאם. מן הסתם הוא נותן כל מה שיש לו במשחק עצמו אבל כשההכנה לקויה כך גם התוצאות. זה מאוד טבעי והוא למד את זה מהחבר שלו טייגר שמחשיב בעיקר מייג'ורים. טייגר בכלל שכלל את זה לרמה אחרת כשהוא מדלג על כל הטורנירים והולך ישר למייג'ור (ההימור שלי: מגרד את הטופ 10). אין מה לעשות, קשה לשמור על רמת אינטנסיביות גבוהה לאורך כל הקריירה וגם העובדה שיש לו ילדים משנה הרבה (אם כי מה הסיכוי שהוא זה שקם בלילה להחליף להם חיתול?). אחרי שכבר משיגים הכל צריך למצוא מוטיבציה חדשה ולא תמיד זה קל.

גמל אדום 31 במרץ 2010

גיל- נראה לי שהסיכוי שהוא קם בלילה להחליף להם גבוה מאוד.

רונן דורפן 31 במרץ 2010

TD – לי נראה שמספר טורנירי המאסטרס בהם זכה מעניין אותו בערך כמו מספר הפעמים בהן זכה בטורניר גשטאד.

חלפס 31 במרץ 2010

משפט המפתח מבחינתי הוא שזהו משבר של הטניס. אף שחקן לא לוקח את המושכות.
ד"א, זוכי גראנד סלאמים אחרים(סמפראס, קונורס…) גם עברו את אותו תהליך של זכיה בגאנד סלאמים והפסדים בכל שאר הטורנירים לקראת סוף הקריירה, רק שאצל פדרר זה הרבה יותר קיצוני, אולי בגלל שהשיטה גם השתנתה.

גיל 31 במרץ 2010

גמל, יש לך ידע אישי על מה קורה אצלם?

גמל אדום 1 באפריל 2010

גיל- ממש לא. אבל פדרר נראה לי בחור טוב כזה. כמו איזה אבא דאגן שיקום מכל רחש בלילה. חנון במובן הטוב של המילה.
לא ככה?

גיל 1 באפריל 2010

כן, זה גם מה שאמרו על טייגר.

Muzza 1 באפריל 2010

הנה, תראו כמה פדרר אבא טוב:

" If I don’t sleep 11 or 12 hours a day, it’s not right. If I don’t have that amount of sleep, I hurt myself. When the twins cry and that I’m in a tournament, I put my earplugs and I go back to sleep."

גמל אדום 1 באפריל 2010

אני לא מתרגש. זאת לא הפעם הראשונה שאני טועה

חיים 2 באפריל 2010

אגב, כבר אתמול בלילה פדרר כתב בעמוד הפייסבוק שלו שהוא חזר להתאמן על חימר. נראה לי לא מופרך כל כך לחשוב שהוא אשכרה הפסיד מוקדם במיאמי רק כדי להתחיל להתכונן לנדאל מהר ככל האפשר… :D

pitz101 7 באפריל 2010

שאלה לרונן או למשהו אחר שיודע:
מה ההבדל בין טורניר מאסטרס לשאר הטורנירים (ואני לא מתכוון לגרנד סלאם)?
כמה כאלה יש בשנה?

Comments closed