מונדיאל (14): חשיפה בלעדית נוספת של הבלוג

japan-lineup

איטליה בחוץ. ויחד עם אנגליה או גרמניה נפטרנו כבר משלוש אירופאיות בכירות משעממות עוד לפני רבע הגמר. התפתחות מבורכת בעיני. סלובקיה אולי תזכה עכשיו לכבוד שהיא לפעמים לא מקבלת. אנשים נוטים לייחס את הצלחות צ'כוסלובקיה לצ'כיה. אבל לפחות בזכיה באליפות אירופה ב-1976 מרבית ההרכב היה סלובקי. מה שכן, בניגוד לצרפת, איטליה לא נכנעה ללא קרב. גם זה משהו כשבבית מחכה מטר העגבניות התקשורתי ואולי גם הפיזי!



אבל הבלוג, שיצא בכוחות מתוגברים לבפוקנג, לא נח על זרי הדפנה. וכבר אתם יכולים לראות חשיפה בלעדית עולמית נוספת. ההרכב היפני – הרבה לפני כל המתחרים!


גביע עולמי 11- הימור שאני לא אוהב לקחת
גביע עולמי 12-הקייס של רונאלדו

114 Comments

ניינר 24 ביוני 2010

ברוך שפטרנו מהנבחרת המשעממת הזו. לי הם לא יחסרו. גם ליפי יצא אפס. לא להאמין שזוהי אלופת העולם. את קאנאברו לא הייתי מעלה בהרכב של ביתר.
שנה יפה לספורט הסלובקי. מריאן הוסה, הנבחרת. הלואי עלינו!

יוסי מזרחי 24 ביוני 2010

אני הייתי מעלה את קנבארו בהרכב של הפועל אם היה כזה…

עזי 24 ביוני 2010

אני לא מצליח לקרוא החלק הימני של הקישור, התוויות קצת מחוקות…:)

איזה משחק היה באליס פארק, צמרמורת.

סימנטוב 24 ביוני 2010

לפחות אילרי בלאסי יכולה לחייך (שמחה לאיד אבל חיוך זה חיוך)

יובל שהוא אחר עד כדי כאב 24 ביוני 2010

נוקאאוט בלי הפינאליסטיות ובלי המארחת.
סחתיין!

הופ 24 ביוני 2010

היפנים האלה, כל השמות שלהם נשמעים אותו דבר. איך אני אמור להבדיל בין הקשר הימני MF לקשר השמאלי MF, או בין המגנים DF ו-DF (עכשיו יבוא החכם שיגיד לי שההבדל הוא בטונציה. עלק).
וכמו בכל יום, יש פוסט חדש.

עופר 24 ביוני 2010

רונן, אתה מיתמם.
גרמניה לא משעממת.
צרפת, איטליה ואנגליה כן (לפחות שתי הראשונות*.

אוהד בני יהודה 24 ביוני 2010

לי דווקא כן תחסר איטליה,שהיא הנבחרת האירופית האהובה עלי.למרות שזאת לא חוכמה,אבל בדיעבד ליפי היה צריך לקחת את טוני וטוטי וגם את באלוטלי,שטוב,לדעתי, מכל החלוצים שכן הוזמנו.

ארז 24 ביוני 2010

לשוער קוראים "אי קטן" (זו משמעות השם שלו) , שזה נשמע מוצלח במיוחד לקראת המשחק היום עם דנמרק

ארז 24 ביוני 2010

סליחה, תיקון טעות, זה לא "קטן" אלא "נהר", אז לא ממש מתאים למשחק עם דנמרק (דורפן כנראה מחפף בענייני כתיבה תמה ביפנית…). 川 ולא 小

תומריקו 24 ביוני 2010

שער נהדר של הונדה, אבל חבל שהם לא משחקים גם עם טויוטה.
שמעתי שאי אפשר לעצור אותו.

בני תבורי 25 ביוני 2010

טויוטה לא משחק כי החזירו אותו לחברה לתיקון…

גמל אדום 25 ביוני 2010

אני דווקא שמעתי שחברת הרכב טויוטה מוציאה דגם חדש "בלילי"

יוסי מזרחי 25 ביוני 2010

ארבע שעות באיחור:
התגלגלתי מצחוק. זה 2:0, לא סתם 1:0

סופרפלי 24 ביוני 2010

יש כאן עוד מישהו שלא מצליח להיכנס למשחקים דרך האתר של ערוץ 1?
מוםיע לי הודעה שמותר לצפות במשחקים רק בישראל, אבל אני בישראל. מוזר.

כסיפוביץ 24 ביוני 2010

אני אישית מקווה שהגרמנים יפליקו לאנגלים על הטוסיק.
אנגליה נתנה את אחת ההופעות המשעממות שראיתי מנבחרת בכירה.
גרמניה בכל משחק נתנה בראש ורק חוסר מזל מנע ממנה להבקיע יותר.
אתמול ראינו את ההבדל בין שתי הקבוצות.
אנגליה מבזבזת זמן בקרן רבע שעה לסוף והגרמנים לא הפסיקו לתקוף.
יחי הצדק!!! 

martzianno 25 ביוני 2010

אמן כן יהי רצון! (ולא, לא אבי רצון – אם איטליה עפה זה אומר שגם הוא עף?)

יוסי מזרחי 25 ביוני 2010

בשורות טובות באות בבודדת.

פרלה 24 ביוני 2010

כשבאלופת איטליה שהיא גם אלופת אירופה אין איטלקים בהרכב וגם האירופאים בה אינם רוב, ההדחה של האיטלקים בפרט והאירופאיות בכלל היא הפתעה בגלל המסורת וצפויה מכיוון היכולת.

יואב 24 ביוני 2010

איטליה וליפי=רמאות.
לפעמים אני חושב שמאמנים הם סוג של בעיה לכדורגל.ואז אני נזכר בפרגי.

תומר חרוב 25 ביוני 2010

יואב, הדרך האצילית בה ליפי לקח אחריות מועילה לכדורגל לא פחות מכל ההצלחות שהיו לליפי במהלך השנים. מרתק אותי לדעת האם הוא יחזור לאמן או ייצא שוב לשוט ביאכטה. הוא עדיין מאמן ענק בעיני, גם בכישלון הגדול ביותר בקריירה שלו.
רונן כתב שלפחות איטליה נתנה פייט וזה מנחם אותי מאוד אבל יותר מנחם אותי היא הדרך בה הנבחרת קיבלה את ההפסד, זו גם לא הייתה הפתעה מרעישה מבחינתי, זו התרחשות שהייתה ריאלית בעיני לפני הטורניר. זה כישלון אבל הכתובת הייתה על הקיר וזה לאו דווקא שחקן זה או אחר, זה הגישה הלא נכונה של הכדורגל האיטלקי למשחק בכל מה שנוגע למחוץ למגרש.

יואב 25 ביוני 2010

הסקאודרה אזורה הולכת איתי מגיל צעיר ותמיד תישאר לי פינה חמה עבורם.
צר לי עליהם ועל ליפי אבל אולי הכדורגל האיטלקי זקוק לבומבה הזאת כדי להתחיל לחשוב!!! אחרת. אני רואה מונדיאלים מ-78 ולהגיד שזאת האיטלקית הרעה ביותר שראיתי לא מתחיל בכלל לשקף עד כמה היא באמת רעה, בכל איזור במגרש, בכל עמדה.

תומר חרוב 25 ביוני 2010

יואב, היא גם הכי גרועה שאני ראיתי מאז 90, זה קורה מתישהו שנבחרת נמצאת בסופו של עידן(מוצלח) והיא נראית גרוע, אולי היחידה שזה לא קורה לה באופן קלוסיאלי זו ברזיל אבל כמו שגלעד מציין בתגובה 37- הייתה מלחמה והיו דמעות ולא הייתה התפרקות נוסח צרפת ולא היו סבוטאז'ים, אלופת העולם באה נתנה את מה שיש לה וזה לא הספיק, היה חסר לנו את האיטליה זו איטליה זו איטליה שיש בדרך כלל אבל לא נורא, זה מונדיאל אחד בשרשרת של עוד המון מונדיאלים שהיו ויהיו ואיטליה עוד תחזור בגאווה אל הגמר 12 שנים אחרי שזכתה בו ותזכה 12 שנים מאוחר יותר, יש לוח זמנים מסודר לדברים האלה:)

גמל אדום 25 ביוני 2010

תומר- אני חושב שזה מה שעושה את ההבדל בין 4 אליפויות עולם של איטליה להבלחה חד פעמית של אנגליה

עזאזלו 24 ביוני 2010

בהמשך לפוסט מאתמול. עדיין יכול להיות ויכוח לגבי האקראיות המובנית של הטורניר, כאשר גם מחזיקת הגביע וגם סגניתה לא מעפילות הלאה? מישהו רואה מצב שגם הלייקרס וגם הסלטיקס לא מגיעות לפלייאוף? ככה זה בטורניר קצרצר, כמעט בלי אפשרות תיקון.
לכן, לניתוחים מנומקים יש גבול. לאקראיות, לשיבוץ ולגורל משקל לא פחות. לכן אין לצאת מהדעת מהגעה של פרגוואי או שוויץ לרבע הגמר, אפילו לחצי.
*
ולנושא הפוסט, יפן. להעריץ אותם. הנבחרת היחידה בעולם שלא צריכה שום שיחות מוטיבציה, ולא ייתכנו בה בעיות משמעת. זה מגיע בילט-אין. מדהים.

מלוויל 24 ביוני 2010

קשה להבין איך מאמן שזכה באליפות עולם לא מצליח לראות את מה שכל אוהד יכול. מילא הזימונים התמוהים. אבל איך, איך לא לתת לשחקן כמו קוואליארלה את החולצה לפני יאקווינטה וג'ילרדינו? בחצי שעה על המגרש הוא נתן יותר כדורגל ממה שכל שאר הסגל נתן בשני משחקים וחצי

רונן דורפן 24 ביוני 2010

עזאזלו – אתה שבוי בקלישאות על יפנים. זה לא עבודה וארגון. זה יתרון עצום בטכניקה

עזאזלו 25 ביוני 2010

לא יודע לגביך, אבל נדמה לי שאני מכיר את יפן, רונן. כל הכללה לאומית/ גזעית מטבעה גובלת בקלישאה, אבל בהינתן, אלה לא קלישאות. הנבחרת שלהם מצטיינת במה שכל יפני מצטיין מלידתו (בסרגל מערבי) – מחויבות מוחלטת ודבקות בהשלמת משימה. נהפוך הוא, אם יש דבר שיפנים לוקים בו – קלישאתית ומעשית – הוא חשיבה יצירתית.
הכל באופן יחסי, כן, אבל בעולם המדעים למשל הם ידועים כמבצעים נהדרים, וכעורכי ניסויים בלא דופי. פחות בצד של הביג-פיקצ'ר. חשיבה יצירתית – בסדר, לא מזהיר. ברור שמתוך עשרות מיליונים יימצאו גם המבריקים ופורצי הגבולות, אבל שיעורם מועט יחסית. אבל כמי שמפנים תורה אחרת ומבצע אותה בשלמות (מטקסי נישואין נוצריים ומוזיקת פופ באבלגאם ועד לייזומי היי-טק ואלקטרוניקה), לא תמצא להם מתחרים.
אולי לכן תמצא בהרכב הנבחרת הונדה אחד (בינתיים) ו-10 חיילים. למרות שברור שהיחס הזה יילך וישתנה.

Shai 24 ביוני 2010

איטליה בחוץ. ויחד עם אנגליה או גרמניה נפטרנו כבר משלוש אירופאיות בכירות משעממות….

Something in this sentence is not correct.as far as I know Germany and England went through

ארנון 24 ביוני 2010

נא לקרוא עד הסוף: "…עוד לפני רבע הגמר". איטליה וצרפת כבר בחוץ, גרמניה או אנגליה עפות בשמינית.

אייל 24 ביוני 2010

בכל אופן, יפה שגם ד.קוריאה וגם יפן מראות שההישג שלהן מ-2002 לא היה איזה נס חד-פעמי שנבע רק מהביתיות.

עזי 24 ביוני 2010

ב-2002 יפאן נכשלה וקוריאה הגיעה לאן שהגיע בעזרת שחיתות. אני מסכים עם רונן, זה נובע מהאירוח ומהעבודה אחריו.

אייל 24 ביוני 2010

יפן סיימה בראש הבית שלה והעפילה לשמינית הגמר. ביחס לאיזה ציפיות היא נכשלה – שתביס את ברזיל ותזכה בגביע? זו נבחרת שלפני 2002 היתה לה רק הופעה אחת, שבה הפסידה בכל שלושת המשחקים של השלב המוקדם. וגם אם ד.קוריאה הגיעה עד לחצי-הגמר בעזרת השיפוט, אתה באמת מכחיש שההופעה שלה היתה מאוד מרשימה בסך-הכל? ברור שהאירוח עזר, אבל כבר לקראתו נעשתה הרי עבודה אינטנסיבית מאוד (שממשיכה אכן להניב תוצאות לטווח ארוך – מבחינה זו גם אני מסכים לגמרי עם רונן).

רונן דורפן 24 ביוני 2010

אייל – אני חושב קצת אחרת. אני חושב שההתקדמות שלהן נובעת מאירוח המונדיאל ההוא ומקווה שתהיה השפעה טובה גם על דרום אפריקה.

שי – התכוונתי לפני רבע הגמר שלוש יהיו בחוץ. עוד לפני שספרד מודחת מחר…

יובל (אחר) 24 ביוני 2010

ושוב נבחרת אירופאית נקלעת לפיגור משמעותי במבחן מכריע. הייתי חושב שאולי יש לדנים סיכוי אבל כולנו יודעים שלאירופאים יש חולשה מנטלית.

עזאזלו – אתה צודק לגבי האקראיות בטורניר קצר, ועדיין מועדון הזוכות הוא מצומצם להחריד.
מאז 1958 לא נכנסה חברה חדשה למועדון בלי לארח את הטורניר (ולמעשה 54' ו-58' היו הפעמים היחידות בהן היו זוכות חדשות שלא היו המארחות).
כך שגם לאקראיות יש גבול.

יוני 24 ביוני 2010

יפן נתנו הצגה. הם בכושר גופני אדיר, יודעים לאן לרוץ, מאוד קבוצתיים, ולמדו גם לתת עקבים. כיף לראות.
עבור דנמרק זו הפעם הראשונה שהם לא עוברים את הסיבוב המוקדם. מה שמשאיר נבחרת אחרת (לא זוכר איזו) כנבחרת ששיחקה 3 פעמים ותמיד עברה סיבוב. בדקתי. זו אירלנד.

הופ 24 ביוני 2010

איזה משחק נהדר! שסיפק שלושה משערי המונדיאל עד כה, ביניהם את שער המונדיאל עד עכשיו. חשבתי שהונדה הוא שחקן נפלא אבל אגואיסט, עד שהגיע הדבר היפהפה הזה בסוף.

יובל (אחר) 24 ביוני 2010

רונן –
אם אני לא טועה, חלוקת המקומות בטורניר הגמר בין התאחדויות הכדורגל השונות מתבצעת על סמך הישגי העבר. האם יש נוסחה מוגדרת? האם לעובדה שדרום אמריקה מצליחה בצורה יוצאת דופן בטורניר הנכחי תהיה השפעה כבר ב-2014 או רק ב-2018?

סופרפלי 25 ביוני 2010

היפאנים יודעים לשחק כדורגל, כיף להיות בעדם. אני חושב שאחרי2 וחצי סיבובים כולם כבר יודעים את מי הם היו מעדיפים ברבע.
בינתיים (אצלי זה) דרום קוריאה, גאנה, הולנד, ארגנטינה, יפאן ואנגליה, ועדיין לא ברור מה יקרה עם 4 מהנבחרות היותר מעניינות בתחרות, יהיה רבע גמר מטורף.

Z 25 ביוני 2010

קראתי באיזשהו מקום שלאחר ההפסד להולנד המאמן היפני התלונן על כך שההרכב והמערך נחשפו לפני המשחק. האם גם אז זו הייתה עבודה שלך רונן?

ויכסלפיש 25 ביוני 2010

הכישלון של איטליה הוא ביטוי לחולשה שלה ולא לעוצמה של סלובקיה, נבחרת שהפסידה לפרגוואי וסיימה בתיקו עם ניו זילנד, יש הבדל בין מעצמה שוקעת לאלטרנטיבה מפתיעה.

אני גם נזכר בהפסד המפתיע של איטליה לצ'כיה ביורו 96' כשהעולם גילה את בייבל ונדבד ושמיצר. איטליה הודחה בגלל ההפסד ההוא, צ'כיה הגיעה עד הגמר עם 0:1 קטן על פורטוגל ופנדלים אחרי 120 דקות זוועה בחצי גמר נגד צרפת, והפסידה לגרמניה מהצמד הנפלא של בירהוף אחרי פיגור מפנדל שלא היה. מאז תראו מה שי הנבחרות עשו. מי חרה לעצמה ומי חזרה להיכשל במוקדמות.

ויינר 25 ביוני 2010

טוב, כל דבר שפובורסקי נגע בו יצא זהב…עד מנצ'סטר.

ויכסלפיש 25 ביוני 2010

ואגב זה לא תקדים ששתי הפינאליסטיות עפות בשלב בתים, קרה כבר ב-1966

נתי 25 ביוני 2010

אני אישית לא מבין את השמחה על שנפטרנו מאירופאיות משעממות. התחליף טוב יותר? סלובקיה פחות משעממת מאיטליה? אנדרדוג זה נחמד אבל צריך שיהיה לו מה להציע. כמו בולגריה של סטויצ'קוב או סוקר וחבריו 4 שנים אח"כ. כאן אין משהו מרענן או איכותי רק חולשה כללית של בית חלש. בהחלט לא סיבה למסיבה. בדיוק כמו שעכשיו הגיוני לשמוח בהצלחת דרום קוריאה ויפן, לעומת 2002 שההצלחה של קוריאה הייתה טפילה (חוץ מהרמאות). אנדרדוג צריך להציע משהו כדי שנוכל לבוא ולהגיד שיש משהו אחר. אם גרמניה מפסידה לגאנה, אז זה טוב רק כי אוסטרליה עולה? בדיוק כך גם כאן.

נתי 25 ביוני 2010

אחרי שכתבתי ראיתי שויכסלפיש כתב דברים דומים שמייתרים את שלי. עמכם הסליחה

שי 25 ביוני 2010

קרוב לוודאי שארגנטינה נגד מקסיקו יהיה הרבה יותר מלהיב ומלא ארועים מאשר ארגנטינה מול צרפת. אותו דבר הולנד מול סלובקיה לעומת הולנד מול איטליה.

דני 25 ביוני 2010

בשמינית הגמר יהיו רק 6 או 7 נבחרות אירפאיות. אף פעם לא היה דבר כזה.

אייל 25 ביוני 2010

אכן שיא שלילי – בששת המונדיאלים הקודמים בהם הייתה שמינית גמר (החל מ-86) הגיעו לשלב הזה בד"כ 10, ופעם אחת (ב-2002) 9, נבחרות אירופאיות.

דני 25 ביוני 2010

יש רק 6 אירופאיות, וברבע גמר יהיו בוודאות רק 3 – שכן כל הנבחרות האירופאיות ישחקו ביניהן (גרמניה-אנגליה, הולנד-סלובקיה, ספרד-פורטוגל)

australian in net caffee today 25 ביוני 2010

People like to kid that if Israel would stay in Asia we would be Asia's champions time after time, like in the good old days. I'm sad to say that it seems that we got lucky to be banned by the arabs and we won a better Chance to play in Europe to reach something than in Asia.

Our new continent gets so many slots in the world cup and doesnt have any proper teams to fill them up with.

while asia just gets too little slots that split on a bunch of really weall trained talented teams.
we have a very low chance to ever beat that.

ארז 25 ביוני 2010

אתם קולטים שאחת מהארבע – אורוגוואי/קוריאה-ארהב/גאנה תהיה בחצי הגמר?
אני מאוד מקווה שזו תהיה גאנה ותהיה חגיגה אפריקאית, אחרת – אבוי לנו…

austaldo 25 ביוני 2010

אני דווקא הייתי רוצה לראות את הניבחרת האמריקאית בחצי הגמר. נעזוב רגע את האומץ, האופי והנחישות של הניבחרת הזו – האמריקאים בניגוד לרוב הנבחרות האחרות לא מתפתלים על הדשא ולא עושים הצגות מגעילות לשופט אלא קמים מיד וממשיכים לשחק – רק זה זו סיבה מספיק טובה שהם יעלו לחצי הגמר.

הופ 25 ביוני 2010

ויכסלפיש ונתי, מה הבעיה עם השמחה על שנפטרנו מאירופאיות משעממות? אתם אוהבים להשתעמם?
אני זוכר את צ'כיה של 96' כתגלית מרעננת, עם נדבד וברגר שהיו נלהבים ומלאי אנרגיות ושיחקו לא פחות טוב מנבחרות אחרות באותה אליפות (למעשה אני לא זוכר אף נבחרת אחרת מאותה אליפות, וזה בטח אמר משהו).
סלובקיה היתה טובה היום, טובה יותר מאיטליה, ואני מעדיף את הטריות והתשוקה שלה על פני העייפות של איטליה. אם צריך לבחור בין שתי נבחרות לא משהו, אני מעדיף את זו שרוצה יותר. מה רע בזה?

רונן דורפן 25 ביוני 2010

ב-66 סגנית אלופת העולם לא הייתה כלל בטורניר.

הקורא 25 ביוני 2010

בעיניי הבעיה המרכזית של איטליה, באדיבות הזימונים של ליפי, היתה שפשוט לא היה לה מנהיג במרכז המגרש. גאטוסו על הספסל, דל פיירו וטוטי בבית. מי בדיוק יסחור את הנבחרת הזו על גבו? זה היה כשלון צפוי מראש. שילמד מפרגוסון איך בונים קבוצה מסביב למנהיג במרכז המגרש.

martzianno 25 ביוני 2010

לראות משחק של איטליה זה כמו לראות את ערוץ 5 גולד – כדורגל מעשור אחר.

גיל 25 ביוני 2010

רק לי נראה שאנחנו הולכים לקראת גמר מונומנטלי בין ברזיל לארגנטינה? המודניאל הזה מזכיר את זה של יפן ודרום קוריאה. הרבה הפתעות ובסוף שתי הקבוצות הכי מעוטרות שלא נפגשו מעולם הגיעו לגמר. גם פה יהיו הרבה סיפורים עד לחצי הגמר אבל בסוף נזכה אולי לגמר היסטורי.

ירון 25 ביוני 2010

לא רק לך.
בתור אוהד ארגנטינה אני מת שזה יקרה.

שי 25 ביוני 2010

ואללה האמת גם אני חשבתי על זה היום, זה בהחלט יהיה גמר עצום, רק שהארגנטינאים פעם אחת לא יעשו במכנסיים מול השכנה המפחידה מהצפון.
אבל לפני כל זה היום אני מבקש מכולכם להחזיק הצבעות לroja, עם אפשר לבקש תיקו והפסד של שוויץ להונדורס

גלעד בלום 25 ביוני 2010

אני אוהד איטליה ועצוב לי כמובן אבל לפחות ראיתי רצון ,מלחמה ודמעות בסוף המשחק כיאה לדרמטיות האיטלקית.

הם גם לא התפרקו נפשית והתבזו מחוץ למגרש כמו הצרפתים והמאמן שלהם לקח אחריות בצורה אצילית.

האיטלקים היו באמת חלשים אבל גם מעט המזל שהיו צריכים לא היה להם כדי לגרד את המקום השני בבית כי לא היו ממש רחוקים,פשוט היתה עליהם קללה,נצחון אחד בפוקס איטלקי טיפוסי היה יכול להפוך אותה בין לילה למועמדת לכתר ולו בגלל המסורת,פשוט היא לא הצליחה לייצר מומנטום,אם הגול של ניו זילנד היה נפסל (היה נבדל ברור)ואם הסלובקי לא עוצר כדור מקו השער אז הם היו עולים,אבל בשורה התחתונה לא הגיע להם.

australian in net caffee today 25 ביוני 2010

The most important question today is if the Slovakean League will be kind enough to buy 7-8 Italian national team players.
so they get a chance to improve the level of the Italian national team ofcourse.
Didn't an Italian minister say something simillar the night before the game?

Seria Alek…

בני תבורי 25 ביוני 2010

עושה רושם שאני היחיד כאן שאוהד את אנגליה ורוצה נצחון בשמינית על ההונים. אני מוחה וחושב שמדובר ביחס לא הוגן כלפי אומה שהביאה לנו את עשר הדקות המופלאות בשחור לבן כשכולנו היינו משוכנעים שכדורגל זה מה שרואים כאן בשאר מהדורת מבט ספורט, את הביטלס, קינג קרימזון וליידי די, למרות ששהייתם כאן נסתיימה מוקדם מידי, וכשהלכו, השאירו לנו את בגין ועוזי לנדאו
אני מבקש להפנות את תשומת לבכם לאיסור על כל גילויי חיבה לגרמנים בבלוג זה, ובנוסף לכך, רוני יופיע ויבקיע את שער הנצחון. מילה שלי.
תתמודדו עם זה.

סופרפלי 25 ביוני 2010

אתה ממש לא היחיד. יש לפחות 10 אוהדי אנגליה מזוהים.

יואב 25 ביוני 2010

אני איתך בני, בכל הכח.

גלן 25 ביוני 2010

בני- ולא רק עשר דקות שחור-לבן הם הביאו.גם אלבום לבן ואולי לא שמת לב אבל אפילו את ספר הלבן הם הביאו לכאן.
בכל מקרה אני באופן קל הפעם (ובפעם השניה מאז פעימת הלאומנות ב 96) עם אלו שהביאו לנו את קרפטוורק, באוהאוס בת"א ושטוקהואזן, הו שטוקהואזן. והם גם היו נחמדים והשאירו לנו כמה אנשים בסוף ….

ואיזה כיף לכתוב את זה בבלוג הזה אבל אחרי כמה שעות של קריאת עיתונות צרפתית (עליונה ותחתונה)אני עם עם תובנה מדהימה- פטריס אברה הוא חתיכת חרא של בנאדם (מרד אם תרצו) מוקף בחארות מסביבו.

IDO 25 ביוני 2010

לקח לי זמן להבין. אברה צוטט: "לא ניקח פני מההתאחדות" , אבל הוא כל כך חומרני וחמדן שהוא שכח דבר אחד! בצרפת משתמשים ביורו וסנטים.

המונדיאל זה לא בשביל שחקני כדורגל כמוהו, שילך לעשות את המליונים שלו במאניו וישאיר לנו את הפורלנים שיתאבד בשביל החולצה של הנבחרת.

יורם אהרוני 25 ביוני 2010

אני מוחה כאן נגד ההשתלחות של בעל הבלוג מעל דפי "ישראל היום" באלה המציעים שינויים בחוקת הכדורגל. דורפן תוקף באופן ספציפי שתי הצעות שאני מעלה פה שוב ושוב: 1) חילופיים חופשיים ללא עצירת משחק כמו בכדוריד כולל אפשרות להחזיר למשחק שחקן שהוחלף; ב) ביטול חוק הנבדל.
כל ענפי הספורט עורכים כל הזמן שינויים בחוקה שלהם ורק הכדורגל מסתפק בשינויים קוסמטיים. הסיבה העיקרית שהכדורגל לא משתנה היא שהוא תופס נתח עצום משידורי הספורט. שמעתי פעם הרצאה של אלכס גלעדי שאמר שהכדורגל מהווה 80% משידורי הספורט, מירוצי מכוניות 10% ובעשרה אחוז הנותרים מתחלקים כל שאר הענפים שבלחץ הטלוויזיה משנים את החוקה שלהם על מנת לזכות בעוד שבריר אחוז.

ויינר 25 ביוני 2010

לטעמי ביטול חוק הנבדל יהפוך את המשחק להגנתי יותר. וזו הבעיה העיקרית עם שינויים כאלה – כמו שער הזהב, שנועד לכך שקבוצות יתקפו יותר בזמן ההארכה, ובפועל, הן ניסו יותר לשמור על שערן.
מה שכן, אני כבר לפחות שנה חושב על הצעה אחרת – כרטיס כתום. מכירים את העבירות שהן עבירות חמורות מדי מכדי לקבל צהוב, אבל לתת אדום? בשלב כזה של המשחק..? לפיכך יומצא הכרטיס הכתום – כרטיס המחייב את המאמן להחליף את השחקן לאלתר.
והסיבה העיקרית שהכדורגל לא משתנה היא כי בריטים הם עם שמרן. הם גם לא משנים ענפים פחות מצליחים… וכנראה שכמו שאמרת, אולי בצדק, אם זה לא מקולקל, אין סיבה לתקן.
בשלב מסוים לא תהיה ברירה, לפחות לגבי המצלמות, כי איכות ההילוכים החוזרים משתפרת ולכן כמות טעויות השיפוט הנראות לעין הולכת וגדלה.

מתבונן בקביעות מהצד 25 ביוני 2010

עניין החילופים בלתי אפשרי!!!
השחקן המוחלף (של הקבוצה המובילה) חייב לעבור כל שחקן ושחקן,רצוי בהליכה איטית, ולתת להם נשיקת פרידה. כמו-כן מתי יהיה לו זמן לקשור את השרוכים/לסדר את המגינים?

הניצול הציני של החילופים מרגיז אותי
אני מוצא את עצמי לעיתים מאחל שהשופט יוציא כרטיס אדום לשחקן המוחלף וידפוק לקבוצה את החילוף.

גיל 25 ביוני 2010

בני, אתה ממש לא היחיד. אני חושב שלאנגליה יש פוטנציאל התפוצצות גדול והם יכולים לגרש את כל השדים שלהם אם ינצחו את גרמניה ואחרי זה את ארגנטינה.

גלן, שטוקהאוזן?? את ואגנר עוד הייתי מבין אבל הרעש הזה?

גלן 25 ביוני 2010

ובכל מקרה אני חושב שזה הזמן להפטר מעט מרוח הפוליטיקלי קורקט שבדר"כ אני דיי תומך בה ויש לאמר ש:
1. רוב הכדורגל האפריקאי ששוחק פה היה פרימיטיבי ללא הצדקה (כבר היה נראה יותר מאורגן בעבר).
2. אין לכלול את צרפת הנוכחית בכישלון האירופאי היחסי (ובצדק לא הוזכרו בנשימה אחת עם 3 האירופאיות הגדולות).מדובר במודל 2010 של נבחרת שבמרבית הפרמטרים ההתנהגותיים אינה אירופאית כלל וכלל. מצידי אפשר לצרף אותה לכשלון האפריקאי. היא בסה"כ החזיקה במאמן זר אירופאי (אם אפשר לקרוא לו מאמן) קולוניאליסט ותוא לא.

גלן 25 ביוני 2010

או אולי זאת אירופא החדשה שמחכה לנו מעבר לפינה….

גיל 25 ביוני 2010

אגב, להוסיף על מה שאמרו לך לגבי הכדורגל בארה"ב ולמה לא מתפתח שום מסי. זה לא רק שלא משחקים ברחובות כמו בברזיל אלא שילדים ובני נוער לא משחקים באותה אינטנסיביות ותחרותיות שיש בענפי ספורט אחרים כמו פוטבול או בייסבול. המשחקים הם מאוד ספורטיביים וידידותיים והרצון לנצח הוא לא בכל מחיר. בבייסבול ופוטבול וכדורסל טוחנים את הילדים ויש היום עלייה דרמטית בפציעות ספורט כי לילדים אין מנוחה. הסיבה לכך די ברורה: אין עתיד מקצועני רציני בכדורגל והכסף והתהילה נמצאים בענפים אחרים.

D! 25 ביוני 2010

יורם – לפחות לגבי החילופים אני כמעט מסכים איתך. כבר לא זוכר איזה משחק זה היה שראיתי, אבל צריך לאפשר חילוף מבלי לחכות שהכדור ייצא החוצה במקרה שיש שחקן פצוע בכל מקרה מחוץ לתחומי המגרש – אין שום סיבה אמיתית שקבוצה תשחק בעשרה שחקנים בגלל שחקן פצוע ששוכב מחוץ למגרש או מדדה ליד הקו ומחכה שהכדור ייצא החוצה…

גלן 25 ביוני 2010

לדעתי ביטול חוק הנבדל משמעו מות הכדורגל בגסיסה לא איטית.

גיל 25 ביוני 2010

חילופים לא מוגבלים כמו בהוקי ושעון עצר. זה יבטל לגמרי את בזבוזי הזמן ויאפשר משחק רציף.

גלן 25 ביוני 2010

גיל – מבריק. סופסוף זה יגביר את הפופולריות של הכדורגל לכיוון ההוקי.

ויכסלפיש 25 ביוני 2010

ב-66 הסגנית צ'כוסלובקיה אכן כלל לא היתה בטורניר ולכן שתי הפינאליסטיות מ-62' לא העפילו לשלב הנוקאאוט, אפשר לומר דברים דומים על 34' כי אורוגוואי לא השתתפה וארגנטינה הפסידה לשבדיה בסיבוב ראשון (שמינית גמר).

התקדים האמיתי הוא שאין בנוקאאוט לא פינאליסטיות ולא מארחת

יורם אהרוני 25 ביוני 2010

אני חושב שביטול הנבדל יעשה טוב לכדורגל, אחרים חושבים שזה יהרוס אותו, למה לא לערוך ניסוי? אפשר לשחק בטורנירים בעלי חשיבות מוגבלת ללא נבדל ולראות מה קורה. כנ"ל לגבי חילופים חופשיים.הפעם הראשונה שבה הותרו חילופים בכלל בגביע העולמי הייתה ב – 1970. עד אז, גם כאשר שחקן שבר את הרגל במהלך משחק, קבוצתו נשארה בעשרה שחקנים. ידוע המקרה של חודורוב במשחק הביתי נגד ברה"מ ב – 1956 שנפצע, יצא לקבל טיפול, ובינתיים אחד משחקני השדה תפס את מקומו בשער. הטיעון כי חילופים רבים יגרמו לפחות טעויות ולכן יהיו גם פחות שערים, צריך לעמוד במבחן בניסוי.

דני 25 ביוני 2010

האמת שזה נראה לי קיצוני מדי. אבל אולי הגבלת חוק הנבדל ל-20 או 30 מטר מהשער במקום קו החצי יכול להיות טוב. בכל מקרה צריך חוקים שיעזרו להתקפה. קל מדי להגן בכדורגל המודרני.

ויינר 25 ביוני 2010

איך זה יעזור להתקפה? החומה הבצורה של ההגנה תרד יותר למטה, ויהיה יותר קשה לחלוצים שמתמחים בהבקעה ממלכודת נבדל.
אם כבר לדעתי הבעיה של ההתקפות המודרניות היא כמות ההגבהות העצומה, שלא מניבה שום תועלת. שחקני העתיד יצטרכו לבעוט יותר מרחוק ולהיות בעלי כוח פריצה. במובן הזה רונאלדו הוא שחקן העתיד.

דני 25 ביוני 2010

אם זה מכריח את ההגנה לרדת למטה, אז יהיה יותר מקום במרכז השדה, שחקנים יוכלו לבעוט מרחוק – אז אולי ההגנה תצטרך בכל זאת לצאת קצת החוצה. בקיצור זה מאפשר להתקפה עוד אופציות.

רונן דורפן 25 ביוני 2010

גיל – חילופים לא מוגבלים הם רעיון כל כך גרוע שאם יקבלו אותו אני שוקל לקנות לך מנוי לכדורגל כעונש. קבוצות ביתרון יכניסו למשחק שמונה מגינים בידיעה שתמיד אפשר להחזיר את החלוצים. בנוסף – אתה טועה כשאתה חושב שרעננות מביאה לגולים. עייפות מביאה לגולים. מספר השערים בכדורגל עולה ככל שהמשחק מתקדם.

גלן – הנבחרת האפריקאיות שנכשלו הן אלו שהמודל שלהם הוא לגדל שחקנים באירופה ולהביא משם גם מאמן. הנבחרת האפריקאית שהצליחה היא זו שמגדלת בעצמה שחקנים בלי האקדמיות של ארסן וונגר ודומיו. לצרף את צרפת לכשלון האפריקאי זו בסך הכל הסתמכות על צבע העור של הרבה מהשחקנים. כל הסיבות לכשלון – התפרקות חברתית וחוסר חשק – אפיינו נבחרות אירופאיות ולא אפריקאיות. הכשלון האפריקאי הוא בנסיון להדמות ליבשת שמעמידה נבחרות לאומיות עלובות. היפנים – שתמיד הביטו לברזיל ולא לאירופה – הם דוגמא לחזון בכדורגל.

גלן 25 ביוני 2010

רונן- סבוטאז' כזה לא היה אפילו בפאר הפילוג האתני בכדורגל המערב אירופאי- הולנד . איפה ראית שביתה כזאת בנבחרת אירופאית? איפה ראית קפטן שהוא האוייב?
אז כן חלק גדול הם אפריקאים במוצא ואחרים אפריקאים בהתנהגות (ריברי) ואם לא הייתי מתון ובעד האפריקאים הייתי אומר שזאת התנהגות יותר גרועה מאפריקה- משהו בסגנון מסייעת 12 של גולני.

מתבונן בקביעות מהצד 25 ביוני 2010

איפה שימי האריה???

רונן דורפן 25 ביוני 2010

גלן – ברור שהפילוג האתני בהולנד קרה בגלל השחורים. עובדה -במדינות לבנות לחלוטין אין גזענות. כרגע נבחרות איטליה ואנגליה הן האחרות שהתפרקו חברתית. אמנם באנגליה זה קרה כי שחקן לבן זיין את אשתו של שחקן לבן, אבל זו בטח השפעה רעה של הכושים בנבחרת.

קמרון היא נבחרת במודל הקולוניאליסטי. שולחים את כל הצעירים לאירופה כדי שארסן וונגר ילמד אותם לאכול בסכין ומזלג. חינוך אירופאי.

גלן 25 ביוני 2010

וגם בקמרון עשו בית ספר למאמן צרפתי (רציני לשם שינוי).

גלן 25 ביוני 2010

מישהו עשה שביתה איטלקית באיטליה או אנגליה. מתח ובעיות יש תמיד אבל מישהו עשה סבוטאג'? סבוטאג' מאסיבי זה עולם III .

רונן דורפן 25 ביוני 2010

גלן – כשצרפת זכתה באליפות העולם או הגיעה לגמר זה היה בגלל הערכים האירופאים או בגלל השחקנים ממוצא אפריקאי? איך הנבחרת הצליחה להתגבר על חוסר החינוך של ויארה, דסאי ומקללה? (שאפילו נולדו באפריקה אז הם בוודאי נחותים מהדור הנוכחי שנולד כולו בצרפת).

אילי מנינג 25 ביוני 2010

גלן – מסייעת 12 מה עם רובאית 51. אגב גם זאת גזענו
. לנו קראו בגולני הצהובים. (זה היה הכינוי של העורב בזמני)

עוז 25 ביוני 2010

אגב הולנדים, מה חושב הבלוג על ברזיל של צפון אירופה? תיתן פייט לברזיל השניה או תסיים טורניר פרווה בעוד שבעה ימים?

מתבונן בקביעות מהצד 25 ביוני 2010

בנושא החילופים,ההייתי משאיר את המתכונת הנוכחית, אך הפעם להגביל את זמן החילוף, כלומר חילוף לא יקח יותר מ-15 שניות אחרת החילוף מבוטל והקבוצה מאבדת את החילוף.
כך לא נראה מצב ששחקן הולך לקצה השני של המגרש ומתעלם מכך שהוא אמור להתחלף.וכן מהתופעה של חלוקת הכיפים לחברים שלו.
ואם השחקן פצוע אז שידדה לקו החוץ הקרוב אליו.

*בשיטה הזו צריך שופט עם וואבוס שיאכוף את ה15 שניות.

תומר חרוב 25 ביוני 2010

הדבר היחידי שהייתי משנה בחוקה הוא מאמץ את הרעיון ששחקן שנזקק לטיפול רפואי ועוצר את המשחק ישב שתיים שלוש דקות בחוץ- אז נראה כמה שחקנים תופסים את הרגל וקמים כשהאלונקה מגיעה.

אביאל 25 ביוני 2010

רעיון החילופים הוא הזוי במיוחד, אני היחיד שרואה קבוצה קטנה כובשת גול ועולה עם עשרה בלמים, זה אמור לשפר איכשהו את הכדורגל ?

בכלל, אני שמרבית קבוצותיי סובלות מהשיפוט, עדיין לא רואה סיבה לשנות את החוקים, עובדה שזה עובד, עובדה שהרייטינג עולה ועולה, בעוד בשאר הענפים "שמתאימים את עצמם" נלחמים בשיניים כדי לא להפסיד צופים, זה חלק גדול מהקסם של הכדורגל וזהו זה.

אני כבר רואה בדמיון שלי ויכוחים אינסופיים בהילוכים חוזרים במקרה שיכניסו טלווזיה, רואה מאמנים רצים למזכירות, ורואה תוספת זמן של רבע שעה.

הכדורגל הוא דיי בסדר אחרי הכל, המונדיאל הזה מוכיח ובגדול שהפערים הצטמצמו בין הנבחרות, בליגת האלופות היה גמר בין קבוצה גרמנייה לקבוצה איטלקית בניגוד לשאר התחזיות, אז אני לא רואה את הסיפור הגדול של לשנות את חוקים ועוד כאלה קריטיים כמו חילופים חופשיים וביטול הנבדל.

ועוד משהו בקשר לחילופים, הרעיון נלקח מכדורסל אני מניח, תארו לכם שהיו מוסיפים עוד 2-3 שחקנים למגרש, נראה אז מה היה קורה לכדורסל.

אופיר 25 ביוני 2010

גלן, אני לא חושב שככה תיראה אירופה החדשה. באירופה החדשה כל שער יחגג בקריאות מואזין, ונשים – אם בכלל תורשינה לצפות – תשבנה בקהל עטויות בורקה.

רונן דורפן 25 ביוני 2010

אופיר – תמיד משעשעת אותי החרדה הישראלית מפני אירופה מוסלמית. לא היה רצח עם ממושך, עקבי ושיטתי כמו זה של אירופה הנוצרית כלפי יהודים על פני אלף שנה. אבל כנראה שיותר נוח עם הצורר שרגילים לו.

עוז – יש לי תחושה טובה לגבי הולנד. אבל אני משתדל לשתוק בעניין הזה.

אביאל – "מרבית קבוצותי סובלות מהשיפוט?????" ואכן הרעיון המטופש הזה נלקח מכדורסל. כנראה שיש אנשים שמתאהבים ברעיון שהמשחק יהפוך להתמודדות בין מאמנים ונקבל שחקנים שצריך להסביר להם מה לעשות בכל התקפה שניה.

אופיר 25 ביוני 2010

צודק, צריך לקוות להתאסלמות של אירופה. דת הצדק תושיע את כולנו!

רונן דורפן 25 ביוני 2010

אופיר – אתה מכניס לי מלים לפה. הסיפור האיסלמי באירופה הוא מורכב. התוצאה שאתה מתאר היא אפשרות אחת. אפשרות אחרת שאירופה תשנה את האיסלם. חוץ מזה הרבה יותר גרוע מהשואה כבר לא יהיה שם.

יוסי מזרחי 25 ביוני 2010

רונן:
תמימות ברמה כזו, זו תכונה אחת שלא הייתי מייחס לך. האיסלם ישתנה בגלל אירופה?
מה שיקרה שם, אם זה ילך לקיצוניות שאני מעריך שתיווצר, הוא מלחמת דת, שאת מחירה נשלם גם אנחנו,אבל לא רק אנחנו.
וחוץ מזה ,בואו נתרכז בנצחון של המנוולים מאנגליה על היותר מנוולים מגרמניה.

אופיר 25 ביוני 2010

העניין הוא שאנחנו כאן, לא שם. עניין השואה כבר לא רלוונטי, מה שמעניין אותי הוא מה משרת את האינטרסים שלי טוב יותר כאן – אירופה מוסלמית או אירופה נוצרית, והתשובה ברורה לי מאליה, למרות שהאירופאים כל כך רופסים ומתרפסים שהם כבר חושבים בינם לבין עצמם (וחלקם בגלוי) שלהגיש את ישראל בתור קורבן חנופה למוסלמים זה רעיון לא רע, כאילו לא הם אלה שדחפו אותנו לפה.

35% מתושבי הולנד מתחת לגיל 24 הם מוסלמים, ובטח יש עוד הרבה נתונים מפחידים שאני לא מודע אליהם. מצד שני גם מצבנו הדמוגרפי העתידי לא נראה טוב. זמן טוב למצוא קרובים-רחוקים בקנדה.

רונן דורפן 25 ביוני 2010

אופיר – אני לא יודע כמה מוסלמים אתה מכיר באירופה. אני מכיר די הרבה. אני לא מתיימר לומר שהם מדגם מייצג – אבל הרבה מהם: בעל מסעדה פרסית, איש מחשבים מפקיסטן, בעל חנות עיראקי – נמצאים באירופה משום שהם לא רוצים לחיות באורח החיים המוסלמי.
להגיד שהשואה היא עניין לא רלוונטי זה כמו להגיד לפני השואה שמאות שנים של פרעות ביהודים כבר לא רלוונטים. כנראה שאתה לא חושש מהסבוב הבא.

ומה יותר גרוע: מוסלמים ששונאים את ישראל בגלל סכסוך על אדמות או אירופאים שממשיכים לשנוא יהודים אחרי שהם כבר רצחו אותם? אתה טועה אם אתה חושב שכשעיתון בשבדיה מפרסם עלילת דם זו "רפיסות אירופית כלפי מוסלמים". עלילות דם נגד יהודים הן מסורת אירופית מכובדת וארוכת ימים שאין לה קשר לאיסלם.

רונן דורפן 25 ביוני 2010

אופיר – ורק כדי שתוכל להנות מסוף שבוע של כדורגל בלי דאגות דמוגרפיות הנה הנתונים האמיתיים על אחוזי המוסלמים באירופה:
פחות מ-7 אחוזים בצרפת והולנד. בערך 3% בבריטניה. אחוז המוסלמים באירופה הוא גדול רק אם אתה סופר מדינות מוסלמיות או עם מסורת איסלמית ארוכה – תורכיה, רוסיה, אלבניה, בוסניה.

יורם אהרוני 25 ביוני 2010

לצערי, אני לא מבין את הטענות נגד חילופים חופשיים. מה זה משנה אם יכניסו 8 בלמים או שכמו היום גם החלוצים יורדים לבונקר? כאשר ישראל שיחקה נגד איטליה בגביע העולמי של 1970 התפלאו העיתונאים הזרים ששמילו שאמור היה לפי המערך שנמסר להם להיות חלוץ מרכזי, משחק כבלם, או כפי שאמר מישהו: נמצא יותר ברחבה של נבחרתו מאשר ברחבת היריב. שפר אמר שאחרי הרבה שנים לא יזכרו איך שיחקה ישראל אלא רק את התוצאה, ואכן זוכרים בעיקר שהיה אפס אפס ולא זוכרים שלא עברנו את החצי.טוב, היה גם קוון אתיופי שונא איטלקים שהרים את הדגל לנבדל בכל התקפה…כפי שיש חילופי הגנה התקפה בכדוריד ואפילו בכדורסל, למה שלא יהיו חילופים כאלה בכדורגל? למה שחקן שנתפס לו שריר אחרי שהקבוצה ביצעה שלושה חילופים צריך לעצור את המשחק? נתפס לך שריר? צא לקבל טיפול ובינתיים יחליפו אותך…אני לא פוסל גם את האפשרות שהקבוצות יחזיקו על הספסל שחקנים לתפקידים מיוחדים כמו בועטי עונשין. לגבי הנבדל, אם הקבוצות יחזיקו כמה שחקנים ברחבה, מרכז המגרש יהיה דליל ואז הכדור ירוץ מהר יותר מרחבה לרחבה ויהיה יותר אקשן. בקיצור, צריך לעשות להגדלת התוצאה בלי לשנות את ממדי השערים.

רונן דורפן 25 ביוני 2010

יורם אהרוני – אני לא מופתע מעמדתך כאיש אימון בספורט. כדורגל הוא ספורט בשליטה נמוכה של המאמנים בזמן המשחק. אבל זה לדעתי כוחו. ולכן הוא מייצר שחקנים מלהיבים וכאוטים ולא את הרובוטים שמאפיינים את הכדורסל והכדוריד. ולכן הוא פופולארי מהם. כי הוא מעניין מהם.
שני מאמנים שמחליפים שחקנים בסיטונות והופכים את כל המשחק להתמודדות אישית ביניהם יש לנו בהרבה ענפי ספורט. זה פחות מעניין מכדורגל!

אופיר 25 ביוני 2010

רונן, הבעיה – בהנחה שמותר לי לראות בזה בעיה – היא בדור הבא, לא בנוכחי. שם ההבדלים בשיעורי הילודה ידברו (גם אצלנו, ובגדול). אנ חושב שגם רוב הבעיות המנטליות הן של הדור השני, שהיה אמור לכאורה להשתלב ותחת זאת הקצין, ולא של דור המהגרים שאכן חיפש להשאיר מאחוריו את אותן מסורות מהן הוא נמלט.

רונן דורפן 25 ביוני 2010

אופיר – זה נכון. אבל אנחנו באמת לא יודעים מה מה קורה בדור הבא. זו דת כל כך ענקית שקשה לדעת מה הכוון שלה. פגשתי פה לפני כמה ימים עיתונאית עם רעלה. בתחילה חשבתי שהיא אלג'יראית (זה היה במשחק ארצות הברית-אלג'יר), אבל התברר לי שהיא דרום אפריקאית.

היא לחצה לי את היד, שזה הדהים אותי, אבל היא אמרה לי שזה מטופש שזה יהיה אסור – כי בעולם שהיא חיה בו כיום לחיצת יד איננה בעלת קונטקסט מיני או רומנטי כמו בימי מוחמד. לעומת זאת היא לובשת רעלה כי לדעתה "זה צווי עד סוף הדורות". היא מנהלת ארגון לקדום זכויות נשים מוסלמיות אבל בינתיים הייתה פעמיים במכה.

מכל מקום – המחשבה שרוב המוסלמים בעולם רוצים לחיות על פי קודים של אוסמה בין לאדן נראית לי מופרכת באותה מידה כמו שמישהו יחשוש לגור בניו יורק כי הוא ראה את היהודים של קרית ארבע.

אסף 25 ביוני 2010

אופיר – באמת, על סמך מה אתה קובע שהדור השני למהגרים הקצין?
למיטב הבנתי, ככל שאנשים יחיו יותר זמן בארצות דמוקרטיות וליברליות כך גדל הסיכוי שהם יספגו את הערכים האלו ויעבירו אותם הלאה. זה נכון ליהודים כמו למוסלמים.
הטור של אברהמי אתמול בעיתון הדגים את נושא ההיטמעות בחברה באופן מרשים. 

רונן דורפן 25 ביוני 2010

אסף – יש מקומות בהן התופעה שאופיר מדבר עליה נכונה. אזורים של מנצ'סטר למשל. אבל זה שוב ממחיש את חוסר התוחלת בדיון בשאלה "מוסלמים באירופה". יש כל כך הרבה קונטקסטים שונים לסיפור.

אופיר 25 ביוני 2010

אסף, אני לא אנתרופולוג, כך שקשה לי לתת תשובה מנומקת למה זה קורה, אבל העדויות לכך רבות. כנראה שהזהות החצויה, הדחייה של בני המקום ה"לבנים" והאנטגוניזם שעוררו מאורעות כמו ה- 11/09 כלפי האיסלאם החזירו רבים מהם לחיק הדבר האחד שתמיד יקבל אותם בשמחה – הדת. גם הנטייה המובנת של מהגרים לחיות בגטאות בתוך הקהילות שלהם (נכון לכל אוכלוסיית מהגרים) מעקבת את ההשתלבות, כפי שקורה כאן עם עליות מסוימות, וכאן עוד יש את צה"ל שאליו כולם (כמעט) מגיעים.

אופיר 25 ביוני 2010

*מעכבת* ולא מעקבת

סופרפלי 25 ביוני 2010

ההשוואה בין האלימות המוסלמית העולמית לאלימות של תושבי קרית ארבע (או של ישראל בכלל אם אתה רוצה לקחת את זה רחוק) די דחוקה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/018/280.html

גיל 25 ביוני 2010

רונן, המטרה היא לא לעודד גולים בהכרח אלא להגביר את הרמה. במה זה טוב אם גולים נופלים מרמה נמוכה או מעייפות? זה לא תורם לכדורגל. אם חושבים שיש פחות מדי גולים אז צריך לשנות את החוקים ולא לעודד אותם בצורה מלאכותית. אז מסכים שאולי זה לא רעיון הכי טוב לאפשר לשחקנים לחזור, אבל למה לא לאפשר יותר חילופים ולעשות אותם בצורה מהירה יותר?

אוזימאנדיאס 25 ביוני 2010

אני באירופה פעמיים שלוש בשנה, ותרשו לי לומר שאירופה משנה באבו-אבוה את האיסלם. ולהפך, כן? אבל אירופה יותר

יוסי מזרחי 26 ביוני 2010

אוזימאנדיאס:
אני מבין מדבריך שהאיסלם באירופה הופך ליותר מתון ומעודן (בלי ציניות),אני גם מבין,שאירופה,עוברת שינויים אלה ואחרים בזכות האיסלם. תן לי בבקשה, שתי דוגמאות.להשכלתי הכללית.

Comments closed