על יופיה של המחזוריות שבטבע (עם תוספת על ה-0-5 על פומפי)

הכל הסתדר לברבטוב בשבועות האחרונים. הוא ישב ביציע שני משחקים וראה את פול סקולס משחק לפני פלטשר וקאריק והבין מה הוא צריך לעשות. יונייטד מצאה את שיטת המשחק שלה ובשיטה הזו ברבטוב לא מתחרה עם אואן או על דיוף כחלוץ שני. הוא מתחרה עם סקולס. ואת זה הוא יכול לעשות! כמובן שכל זה קרה בזכות משהו נוסף. רוני הקל מאד על העול של ברבטוב לאיים על השער. גיגס אומר שרוני קרוב להיות הטוב בעולם עכשיו.



במידה מסויימת מה שקרה עם ברבטוב קרה עם נאני. הוא ישב חודשים ביציע וראה את ואלנסיה וגיגס. כל מה שהוא הבין היה דבר אחר: בכדורגל אין שעון 24 שניות. נתקעת, תמסור כדור פשוט הצידה או לאחור. כי את הדברים המופלאים שהוא עושה האמת שראינו ממנו בעבר. הדברים הפשוטים הם השינוי הדרמטי. ונדמה לי שהמילה "דרמטי" היא חלשה כאן.



את עיקר הטקסט כתבתי לפני המשחק:


ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url



פטריס אברה האגדי התראיין לעיתון סאן, בטאון ימני פוריטני שמתנגד לליברליזם הישראלי, ואמר שאלכס פרגוסון הוא כמו ילד. מתרגש ומאושר מכל ניצחון. והוא לא רואה אותו פורש. ולמי שצריך יותר מזה: בוידאו יש ראיון מסיום המשחק עם ארסנל. אחרי כל הבלה-בלה-בלה הוא אומר על צ'לסי-ארסנל שהוא מקווה, כפי שהוא מנסח זאת:

that arsenal will batter them!



כלומר תהלום בהם. ואז חוזר על המלים "batter them" כשהוא מדגיש במתכוון את המבטא הסקוטי שלו. ויש איזו רעננות נהדרת בחוש ההומור שלו. לומר לכם את האמת: אני מתחיל לפתח חיבה כלפי האיש.


*


וגם חיברתי פואמה על יופיה של המחזוריות שבטבע:


פברואר

מת ינואר ופברואר כאן,
פסגות האלפים בוהקות בלבן,
עצי השזיף מלבלבים ביפן.



באפריקה ציפורי נוד לדרכן הן יוצאות,
ציפורי מים אוסטרליות יתעטפו בנוצות,
שמש אנטרטיקה תשקע למצולות.



ובלנקשייר רוח קפואה בשורה תישא ליבשת,
קריאה כזמן עתיקה, כאביב מתחדשת,
יונייטד עכשיו מתחברת, כותשת!

פה זה ארץ טאליבן
תוגת האוהד

69 Comments

יורם אהרוני 6 בפברואר 2010

ואני לא יפאני לא אוסטראלי
ואפילו אמריקה זרה לי
לא ממש מתחבר לסופרבול
מהניצחונות של מכבי כנראה אצטרך להמשיך לסבול
ואם מדובר על תופעות טבע
מחר חוזרת לקפוץ איסינבאייבה

בני גלובינסקי 6 בפברואר 2010

בכלל לא אכפת לי שייגמר תיקו בסטמפורד ברידג'. ופרגי אף פעם לא איבד את זה.

אור 6 בפברואר 2010

דני אלבס פצוע
וחיי כה ריקים
ברצלונה בלעדיו
זו נחמה לעניים
אך אל דאגה
במהרה הוא ישוב
כי לא שיחק בגמר עוד
ולכן הוא עצוב.

ארז 6 בפברואר 2010

כמאמר המשורר: נפרק אותם!

סימנטוב 6 בפברואר 2010

רק את האמת רונן, רק את האמת

שלו רומא 6 בפברואר 2010

מה שמדהים אצלו שמצד אחד אם יקח את האליפות,
הוא ימצא אנרגיות להתחיל הכל מחדש בשנה הבאה.
ומאותו צד (כי אין צד שני) אם יפסידו אותה,
ימצא את האנרגיה להתחיל שנה הבאה מההתחלה.
וכל פעם כשקבוצה ממצה את עצמה,
נשארים מספר יסודות לקבוצה הבאה, ומתחילים מהתחלה.
אם הוא לא היה זוכה בכל כך הרבה תארים הייתי קורא לו סיזיפוס.
אבל בדרך הוא אסף תואר או שניים…
לפעמים נראה שהוא עושה את זה בכוונה,
כדי להראות כמאמר המשורר ש.חנוך,
"מי כאן המלך".

שרבל 6 בפברואר 2010

אחלה פואמה רונן ואני מקווה שהכל יזרום חלק היום כמו הפואמה שלך רונן

יואב 6 בפברואר 2010

נאני(בכושרו הנוכחי)וולנסיה באגפים זה כבר משחק התקפה טוב בהרבה, מרווח, שיוצר הרבה חללים ומסדרונות באמצע.
בארבטוב בכמה נגיעות קסומות ושער של עוצמה ממקום שפחות טיבעי לו.
כל שער חשוב כמו שלמדנו מסיומי העונות הקודמות.
וילה פארק, סאן סירו וגודיסון פארק ברצף-קשה,מתיש ומאד פיזי אבל יונייטד באה זורמת ועם ביטחון.

יואב 6 בפברואר 2010

נ.ב
רונן, פואמה נהדרת ומדוייקת.

בר שושני 6 בפברואר 2010

מה שמגניב בברבטוב (מילה מגניבה בלי קשר, אגב. בברברטוב. בבבבב.) זה שיש שחקנים חכמים שרואים שלושה מהלכים קדימה, אבל לא ברבטוב (אחח, תענוג). ברבטוב רואה מהלכים שלא היו אמורים לקרות, וגורם להם להתרחש. הוא הרים שם כדור לואלנסיה, שבחיי, אף אחד מאז שהכדורגל התחיל לא חשב שאפשר לעשות דבר כזה.

מצד שני, המהלכים שכן אמורים להתרחש, אותם הוא לא רואה. כמו ההחמצה שלו מחמש מטר חופשי מול השער בכדור רוחב – רק תיגע בכדור, השער הוא שבע מטר. ברבטוב ירה החוצה.

מלך.

רפאל , דן האג 6 בפברואר 2010

אבחנה מעניינת.
מכיוון שאני לא רואה משחקי ליגה כי זו רמאות ספורטיבית ומריחה מיותרת ומשעממת של מירוץ צפוי מראש את מעט הידע שלי על רוב השחקנים כולל ברבטוב אני מקבל ממי שכן רואה ויש לו מה לומר .

והאיש מקבל תיאורים ממש ייחודיים ,
מישהו סיפר לי שהוא מזכיר לו את הקייזר בקנבאואר בשקט שלו ואחרים הזכירו גאוני כדורגל אחרים מתקופות שונות .

אבל בכל פעם שאמרו את הדברים האלה – לא שכחו להוסיף שעל פני השטח הוא גם יכול להיתפס כמישהו שפשוט לא בעניינים ומשדר סוג של חוסר איכפתיות שיכולה להרגיז את האוהדים המבקשים לראות הקרבה .

תומר ש 6 בפברואר 2010

ההקפצה האלוהית של ברבטוב לוולנסיה הזכירה לי אחד, פול סקולס, שבהקפצה דומה בישל לרוני באותו חצי הגמר נגד מילאן.

יואב 6 בפברואר 2010

נאני במשחקים האחרונים ממציא טור סטטיסטיקה שלא היה קיים-לגרום לשערים עצמיים. אחד מול ארסנל, שניים היום(העצמי השני היום בא לאחר הסטת הכדור בראשו).

א. 6 בפברואר 2010

Mark Wilson volleying Nani's cross into his own net. That's United's eighth own goal this season.og is second only to Wayne Rooney
קטע משעשע מהגרדיאן.
^
יש שמועות על כך שהגלייזרים החליטו להצטרף לטרנד המחאתי של הצעיפים הזהובים ירוקים והם הורו למנהלי המגה-סטור באולד טרפורד להזמין עוד אלפי צעיפים בצבעים הללו.

אני 6 בפברואר 2010

הסקורר המצטיין גול עצמי אכן שני לרוני, אבל בשוויון עם ברבאטוב.

פלד 6 בפברואר 2010

בעונה שעברה, עם רונאלדו וטבס, הקבוצה סיימה עם 68 שערי ליגה. העונה, אחרי 25 משחקים, הקבוצה כבר עם 61 שערי ליגה. יוחתם שער עצמי על חוזה ארוך טווח!

רפאל , דן האג 7 בפברואר 2010

בקולומביה מבקיעים שער עצמי ויש חוזה עם השם שלך .
מקווה שלא יישנו מקרים כאלה עוד .

Yair 6 בפברואר 2010

רפאל, בדיוק כמו שבר תאר את זה, יש שני צדדים, הוא מסוגל לעשות מהלכים מדהימים, דברים שלא ראית באים משום מקום.
קשה מאוד לקחת לו כדור מהרגל, למרות שהוא לא חסון או מהיר במיוחד, ומצד שני, כאמור, הוא איטי מאוד, לא במחשבה אלא פיזית, הוא גם מתנהל לפעמים באיטיות ונראה בגדול כאילו המשחק עובר לידו, והוא גם מחטיא לפעמים כדורים מול שער פחות או יותר ריק, כמו היום, אבל זה לא משהו שמיוחד רק לו.

אבי 6 בפברואר 2010

מחשבות ראשונות בעניין נאני: א. קרה משהו לבנאדם. מסתבר שהוא מועיל – מאד – גם משמאל, כך שמרוויחים גם את ולנסיה היעיל מימין.
ב. יש תחושה, שקרובה לוודאות, שמימין הוא אפקטיבי הרבה יותר: שם הוא שחקן הופך סדרי עולם/ פורע הגנות/ שובר שוויון; שם הוא ממש זוהר. ראו גם היום שה'טבע' שלו מושך אותו ימינה.
דילמה. אני נוטה כרגע (בכאב) להוריד את ולנסיה לספסל. נאני מימין יכול להיות בדיוק הערך המוסף שחסר ליונייטד: מה שיגרום לקבוצה להמריא. עכשיו אפשר גם לבחור בין גיגס לפארק האנרגטי (איך פרגוסון ידע להחזיר אותו בזמן!) משמאל, או אפילו עדיף: פארק משמאל וגיגס מאחורי החלוץ.
מה דעתכם, וותיקי הבלוג?
(…ויש גם את ברבטוב שם – כמה אפשרויות! – איזה כיף שיש סקוטי בעל תואר אצולה שבסוף יחליט בשבילנו…)

אופיר 6 בפברואר 2010

ועוד חורף אל קיצו קרב
וארסן במציאות להכיר מסרב,
וליבו באופטימיות שוב מתמלא
בעודו מתכנן את מי יעלה
*************************
"צרפתי הנני וחכם מכולכם,
אז הקשיבו אלי בדברי אליכם.
חדל דיבורים על בלם וחלוץ,
הן חשוב יותר מי על הקו ירוץ"
*************************
ובואכה מאי עם תום עוד עונה
בה לצ'לסי ומאן-יו שימשנו זונה
יספרו לנו שוב שארסן מצא
קשר רזה במחיר מבצע

טל 6 בפברואר 2010

לעליה בכמות ההבקעות של יונייטד יש שני הסברים: הראשון נובע דווקא התחושה שיונייטד העונה יותר פגיעה, מה שגורם לקבוצות היריבות (בעיקר הקטנות) לשחק יותר פתוח נגדה.

השני הוא שבפרמייר ליג באופן כללי מובקעים העונה הרבה יותר שערים. אין הסבר רציונלי לענין- הרי לא הצטרפו כוכבי התקפה גדולים או עזבו מעוזי הגנה- אבל עובדתית זה המצב.

אביעד 6 בפברואר 2010

טל,יש את ההסבר השלישי: כי רונאלדו (ובמידה פחותה גם טבז) עזב. אברה התייחס לנושא הזה בראיון שנתן. בלי רונאלדו, כל השאר מרגישים שהם צריכים לתת יותר מבחינה התקפית. אם אני לא טועה, ב-80+ השערים שיונייטד הבקיעה השנה בכל המסגרות, התחלקו 17 שחקנים (מלבד הפתעת העונה – גול עצמי). כל השחקנים מנסים לסכן את השער. יונייטד אינה עוד הקבוצה שנסמכת על הכישרון ההתקפי של רונאלדו וקצת גם על רוני/טבז/ברבאטוב. היא נסמכת רבות על רוני כשמאחוריו כל השחקנים מודעים לכך שהם צריכים להיות משמעותיים יותר בהתקפה. כשכולם מסוכנים, הגנת היריב לא יכולה להתמקד באדם אחד ו"הצרה" יכולה לבוא מכל כיוון…

רילקס 6 בפברואר 2010

עד לפני כמה שבועות חזרה לרלוונטיות של נאני הייתה חלום רחוק. גם המקום הראשון שנכבש היום שנית אבל יונייטד בשלה והחורף כרגיל עושה לה טוב… עכשיו רק נשאר להחזיק אצבעות שארסנל יגלו את הביצים שלהם מחדש (סליחה על הביטוי)
ברוך בורא סיר אלכס

יואב 6 בפברואר 2010

טל,
אין שום קרדיט לפרגי ויונייטד בעניין הזה?
זה לא מובן הדבר מאליו ששחקנים יקחו יותר אחריות התקפית לאחר עזיבת רונאלדו. צריך לגרום לזה לקרות. וזה בוודאי לא פשוט להחזיק קבוצה רעבה לאחר כל כך הרבה תארים.
ויש סיבה נוספת "להפתעה" של הקהל והתקשורת לעניין וחיפוש סיבות בכח והיא חוסר הערכה לשחקנים כמו פלטשר, קאריק ולעומק ואיכות הסגל.

רועי מונדר 6 בפברואר 2010

זה נראה כאילו מנצ'סטר הלכו לזונות כי פומפי פתחו רגלים.
פשוט מסכנים ממש לא היה כוחות.
וכאמרו ידוע שאין וקום ואת השערים של כריסיאנו וטבס ושלימו אחרים. זה היה די צפוי. רק לקח קצת זמן.

טל 6 בפברואר 2010

יואב, השחקנים שהזכרת וכמובן המאמן, היו שם גם בעונה שעברה. ולכן, אם סיבות של משחק יותר פתוח לא נכונות, המסקנה היא שרונאלדו פגע במשחק הקבוצתי. מה שדי מבטל את הטענות לגבי גדולתו.

לדעתי, זה זה לא המצב. לפרגוסון מגיע קרדיט עצום על כך שיונייטד נאבקת על התואר (זו אולי עונת האימון הגדולה ביותר שלו) אבל ספצפיית בנוגע למספר השערים, אפשר לראות שזו מגמה שלא מאפיינת רק את יונייטד- הפרמייר ליג היא הליגה הפוריה ביותר העונה מבין הליגות הגדולות (או לפחות הייתה כזאת לפני מספר שבועות). על הסיבות לשינוי הזה אפשר להתווכח, לא על עצם קיומו.

יואב 7 בפברואר 2010

טל, אני מקבל את עניין ההרתעה. קבוצות אולי חששו יותר לתקוף כשרונאלדו, רוני, טבז, בארבטוב במגרש. קרדיט גדול לכל החלק האחורי שמסתדר ללא הבלמים הקבועים ולכל מי שהעלה את רמתו. ספגנו יותר וזה מובן אבל משחק ההתקפה פחות צפוי וזורם. רונאלדו יכבוש גם במאדים,. כמו רוד. הוא פחות נזקק ליכולת קבוצתית. זה לא מוריד מגודלתו זה פשוט שונה ואחר.

שלו, רומא 7 בפברואר 2010

איטליה – חלק I.
ליבורנו – יובנטוס,
באופן כללי ישנן בסרייה א' מספר קבוצות מאוד מאוד חלשות,
סיינה, ליבורנו, קטניה, אודינזה.
שכנראה בזכות חולשתן לאציו לא ירדו ליגה בסופו של יום,
אותן קבוצות יכולות ביום מלא מוטיבציה לסחוט תיקו מקבוצות טובות.
אפילו לנצח מהתקפה מקרית ובונקר משמים.
ויובה, כנראה סוג של צדק היסטורי.
בתחילת פרשת השחיתות לא האמנתי שבאמת ירדו ליגה,
אח"כ חשבתי שנה מחוץ לסרייה ועוד אחת מחוץ לליגת האלופות,
והסדר ישוב על כנו.
ואז מתברר שבחיים יש לפעמים צדק.
כי השחקנים "שבזבזו" שנתיים מהקריירה על מאבקים שאינם מאבקי אליפות,
הזדקנו בשנתיים.
ובחיים ללא ואקום אינטר נשאבה לחור והשתלטה על מרכז הבמה,
על השוק ועל הבכורה.
יובה לעומתה נפגעה מאוד כלכלית, וגם התומכת העיקרית שלה פיאט,
פתאום היא נלחמת על מקום בליגת האלופות,
ופתאום היא לא בטוחה אפילו במקום לליגה האירופאית.
מקום שישי.
היא תצא מזה, אבל אין קסמים צריך לעשות שם חריש עמוק,
ולמצוא שחקנים ראויים, ובעיקר דרך.

אביאל 7 בפברואר 2010

שלו – אני דווקא חושב שביובנטוס יש סוג של דרך, שחקנים מעבירים קריירה שלמה ומדובר במועדון מכובד וידוע בכל אירופה, לדעתי הם עשו רכש חכם בקיץ ועם מאמן נורמלי וכמובן סבלנות מלו ודייגו עם קיילני מאוחר ואמאורי מקדימה יכולים ליצור שלד מצוין שירוץ הרבה שנים, מדובר במועדון עם דרך וראייה עתידית, השקעה בצעירים ובשחקני בית, ככה שאי אפשר לבוא אליהם בטענות יותר מדי.

טל 7 בפברואר 2010

אגב ענקיות אירופאיות, מגיע לבעל הבלוג מילה טובה על התממשות (מאוחרת אומנם) של התחזית שלו לגבי באיירן תחת ואן חאל. אז אולי הבונדסליגה לא סגורה בחג המולד, אבל נראה שעוד חודש-חודשיים היא כבר תהיה סגורה וגם בליגת האלופות באיירן נראית כמועמדת חזקה לפחות לחצי הגמר.

רפאל , דן האג 7 בפברואר 2010

מגיע גם מילים טובות למי שאמר שהאליפויות של וולפסבורג ואלקמאר בגרמניה ובהולנד בעונה שעברה אינם אלא יד המקרה ופונקציה של יכולת בינונית/חלשה יחסית ע"ע המועדונים הגדולים הקבועים בליגות האלו.

אני חושב שמגיע לרונן קצת יותר קרדיט על תחזיות אחרות וייחודיות יותר שהגה .
האמירה על באיירן היתה ברורה לכולם ועוד תואר בארון של הבווארים זה לא חדשות לאף אחד .

אביעד 7 בפברואר 2010

טל, אתה גם חושב שתיירי הנרי הוא שחקן שהורס את המשחק הקבוצתי? כי כשהוא עזב את ארסנל ב-2007, גם שם ההתקפה השתפרה. וגם שם שחקן התראיין (פאברגאס) ואמר שעם העזיבה של הנרי, שחקני ארסנל מבינים שהם צריכים לקחת יותר אחריות התקפית על עצמם כי אין יותר שחקן כמו הנרי שתרומתו יכולה "להסתיר" חוסר תרומה שלהם.
המסקנה שלך היא "או משחק יותר פתוח או שרונאלדו פגע במשחק הקבוצתי" וזה ממש לא מדויק. הסיבה המרכזית בעיניי היא ששחקנים לוקחים על עצמם יותר אחריות, הסיבה המשנית היא שהיריבות כנראה מעזות יותר. גם כאן, אתה משייך את זה רק לעזיבה של רונאלדו וטבס אבל יש סיכוי סביר שזה דווקא בגלל הפציעות המרובות בהגנה שלנו שגורמו ליריבות לחשוב שאפשר לנצל את האלתורים בחלק האחורי.

ליאונידס 7 בפברואר 2010

רונן-ג'רי רייס ואמט סמית נבחרו ל"היכל התהילה".

שלו, רומא 7 בפברואר 2010

אביאל – ליובה יש בעיה קשה בהגנה, שוער ענק מציל את המצב אבל ההגנה חוטפת גול כל שבוע.
בנוסף יש להם בעיות כלכליות קשות מאוד, זה לא שהם יקבצו נדבות אבל הם לא יכולים להתחרות אפילו אם אינטר על שחקנים, שלא לדבר על בארסה/ריאל או מנצ'סטר/צ'לסי.
ויש להם בעיה בעמדת המאמן לדעתי עברו שם 5 מאמנים בשלוש שנים. זה כנראה יפתר בעונה הבאה עם ליפי.
מצד שני עונה מחוץ לליגת האלופות, והנזק הכלכלי יגדל,
וגם שחקנים יחשבו פעמיים לפני שהם באים.

אופיר 7 בפברואר 2010

פנטסטי, עכשיו צ'לסי אונסים אותנו.
זה כבר נהיה כמעט כיף, ממש סינדרום שטוקהולם.

קורא אדוק 7 בפברואר 2010

ארסנל נראית לי כמו אזרח תמים שנקלע לשדה הקרב של צ׳לסי ויונייטד.המאבק של רוני ודרוגבה על תואר החלוץ הטוב באנגליה הוא מרתק ומרגש.

מרקפוצ'ינו מארה"ב 7 בפברואר 2010

לפי הכושר של הקבוצות בזמן האחרון נראה שליברפול תסיים את העונה העגומה שלה במקום השלישי…והאמת שיכל להיות הרבה יותר גרוע. מקום מעלינו יהיו כנראה הורודים ממנצ'סטר שאולי יזכו בגביע הליגה אבל לדעתי לא יגיעו רחוק מזה. מצד שני הם זכו לקבל את רוני בכושר מפחיד שבהחלט יכול להמשך עוד שנתיים שלוש.
כל זה בתנאי שננצח את ארסנל בשבוע הבא.

התותחן הסובל 7 בפברואר 2010

העיקר שונגר שומר על הארנק סגור, נו מילא, בכסף שהוא יקבל על ססק בקיץ (שגם ככה נראה כמי שמעוניין להתקדם לקבוצה בוגרת) הוא יוכל לקנות עוד קבוצה של בני 17 ולמכור אותם בגיל 23 שנייה לפני שיצמחו זיפים של גברים.
בפראפרזה על דברי הפנחס 'מי שהולך לישון עם ילדים שלא יתפלא על רטיבות המצעים'.
נ.ב שמישהו יחזיר את ורמאלן ללוקרן שהוא בא ממנה.
שווה בדיקה- איפה אדמס דיקסון ווינטרברן, דרוגבה היה מאבד ברך לפני שהיה חוצב בהם כאילו היו גיר רכרוכי
עוד שווה בדיקה- אולי חטאפה זקוקה לשוער בינוני ומטה

יוסי מזרחי 7 בפברואר 2010

המשחק הזה יכול לשים בפרופורציות נכונות את הנצחון שלנו באמירויות.
היום, ארסנל(יותר נכון,חבורת הילדים של וונגר)שלטו בחלקים גדולים של המשחק.
נגדנו, הם היו תפאורה בלבד.
חומר למחשבה.

יואב 7 בפברואר 2010

צודק לגמרי.וגם את המשחק המצויין שלנו בגשר שהיה הסימן בשבילי שאנחנו יכולים להתמודד על התואר גם השנה.

תומר חרוב 7 בפברואר 2010

שלו, כל איטליה יודעת שיובה(בדומה למכבי נתניה) תפתור את הבעיות שלה ברגע שייבנה האצטדיון החדש. אז אינטר שולטת עכשיו ביד רמה, בעיקר בגלל המאמן שלה שהוא בשתי רמות מעל כל מאמן אחר באיטליה כי הגדולים נמצאים באנגליה או בבית(ספאלטי). אני לא יודע אם אכן ליפי יגיע למרות שזה בהחלט הכיוון, אבל יובה תחזור כי יובה תמיד חוזרת. למילאן הייתה תקופה בסוף השמונים תחילת התשעים שהיה נראה שהיא לוקחת את ההגמוניה לתמיד ויובה חזרה. זה כמו שמכבי תל אביב שלך תחזור מתישהו, ככה זה עם קבוצות מהסוג הזה.

תומר 8 בפברואר 2010

ספאלטי בזניט

ארנון 7 בפברואר 2010

מצטרף לחברי התותחנים הסובלים.
כרגיל, אלופי העולם עד הרחבה, רכרוכיים בהגנה, אין שוער, ילדים מול גברים.
ואין רואים איך יוצאים מזה – הגישה של ונגר אולי מושכת שחקנים צעירים שרוצים להתפתח, אבל לא את הטובים המוכחים שרוצים תארים.
אולי נתחיל מללכת בכל הכוח על גביע הליגה בשנה הבאה…

שלו, רומא 7 בפברואר 2010

תומר, זאת בהחלט דרך לראות את הדברים.
אני לא חושב שאצטדיון חדש לקבוצה שלא ממלאה את 68,000 המקומות באצטדיון שלה תמלא אצטדיון אחר, וגם אצטדיון חדש לא משחק הגנה. המשבר בפיאט נראה לא פשוט, זה לא ימוטט את הקבוצה או את המפעל אבל זה משפיע. קנברו לא נהיה צעיר או בריא. מדברים על זה שבופון יעבור שנה הבאה לאנגליה, אם זה נכון או לא זה לא משנה אף פעם לגעתי מעבר לאנגליה מיובנטוס לא נחשב להתקדמות.
מבלי לפגוע בכבודו / גדולתו של מוריניו הוא קיבל קבוצה אלופה ורוב השחקנים שלה היום כבר היו בסגל, בכלל השפעה של מאמן על קבוצה אפשר לראות לדעתי רק אחרי מספר שנים. ספאלטי עם כל הכבוד (ויש הרבה) השאיר קבוצה ברומא שהייתה במצב קטטוני, מחוץ לליגת האלופות. עם אותו סגל כמעט (עם בורדיסו, וטוני) רומא ברביעיה הראשונה.
מעניין יהיה לראות את מוריניו מתמודד באחת הליגות הגדולות בלי צ'ק פתוח.
ואחזור ליובה, אני בטוח שהם יחזרו לגדולה זה רק יקח שנתיים שלוש של בנייה מחדש, עם איסוף של כשרונות ולא קנייה של כוכב כזה או אחר תפתור את זה.
לדעתי.

יוסי מזרחי 7 בפברואר 2010

שלו,
אני מסכים איתך באבחנה לגבי מוריניו.
בליגה רצינית ובלי פנקס צקים פתוח, משהו כמו סנדרלנד שלא לומר פומפי,וכאשר האופק נגמר בתוצרת של מחלקת הנוער, מוריניו יוכל למדוד את עצמו.
אני חושב שהיכולת הוורבלית שלו תהיה כל מה שהוא מציע.

סימנטוב 7 בפברואר 2010

בני מה יהיה? שיחקנו עם 11 שעלו מהנוער ועדיין לא ניצחנו.

שלו, רומא 7 בפברואר 2010

יוסי מזרחי – שיהיה ברור, אני לא מזלזל בו, אבל אחרי שאנחנו רואים מנג'ר מגדל פעם אחר פעם נוער ומביא שחקן עם פוטנציאל לממש אותו (והרשימה ארוכה) קצת קשה להזכיר אותם בנשימה אחת, לא שחכתי את פורטו ומגיע למוריניו כל הכבוד. אבל המבחן שלו יכול להיות למשל להחזיק מעמד במועדון 10 שנים (לפחות כמו וונגר), לסדר את הקופסא לבלוטלי, להביא גביע אירופה לאינטר (לאו דווקה השנה, כי צריך גם מזל ואי אפשר למדוד מנג'ר ברמה הזאת עפ"י עונה כזאת או אחרת). הוא לא גרנט אבל עדיין לא ליפי וונגר או הסר.
סימנטוב – לא הפסדתם ועוד עם הנוער, תסתכל על חצי הכוס המלאה, ואני מניח שאם לא תמכרו את הנוער שלכם למכבי חיפה, אז יהיה גם עתיד, לה. פ"ת, אם תמכרו יהיה עתיד למ. חיפה.

אביאל 7 בפברואר 2010

יוסי ממתי משחק מהווה אינדקציה על אחר ? תקשיב למה שאנצ'לוטי אמר אחרי המשחק ותבין בדיוק, במעמדים כאלה אחרי שמובילים 2-0 בדקה ה23 יש רגיעה, אם ימשיכו לשחק פתוח יחטפו גול לפני המחצית והכל פתוח, אני מניח שאלו עניינים של טקטיקה ומצבים מנטליים של שחקנים, תיהיה בטוח שאם היה שיווין עד למחצית צ'לסי היו מחזיקים יותר בכדור ומסכנים הרבה יותר את השער, הקטע המצחיק כאן הוא שלך ושל יואב, אם יונייטד היתה מציגה משחק כזה מול ארסנל כאשר רוני היה כובש שני שערים מהירים, הייתם רושמים כאן על איך שאתם מתרשמים מהיונייטד שגם במשחקים שלא הכל מתחבר והולך אתם בכל זאת מנצחים קבוצה כמו ארסנל שנתנה היום משחק טוב מאוד ושלטה ברוב הזמן, הייתם מהללים שכל מה שצריך זה ווין רוני אחד (או דרוגבה במקרה שלנו), מספרים על ואן דר סאר הנפלא (אין איזה מחמאה לצ'ך אחרי היום ?) וכמובן אינספור מילים היו נכתבות על ההגנה הבלתי חדירה ועל הקישור האחורי הדומיננטי (פלטשר לעומת מיקל), אפשר גם לתת מחמאות ליריבים אתה יודע(ים).

ובקשר למוריניו, אתה עושה צוחק ? איזה קבוצה היתה פורטו ? איזה מאמן לקח בעשר השנים האחרונות את ליגת האלופות עם קבוצה בסדר גודל כזה ? די לזלזל במוריניו, הוא עושה עבודה באיטליה, יש השנה וגם בשנה שעברה יותר תחרות מבשנים עברו ומוריניו עובר אותם בהצלחה ובקשר לליגת האלופות מה לעשות שיצא לו בהגרלה את היונייטד (הגיעו לגמר) וגם השנה הוא קיבל את צ'לסי, מה לעשות.

טל 8 בפברואר 2010

ליברפול מועדון יותר גדול מפורטו, אבל הסגל של הקבוצה ב2005 היה פחות טוב מזה של פורטו בשנת הזכיה שלה, שלא לדבר על הדרך לזכיה שהייתה הרבה יותר קשה.

בעונה שעברה הייתה למוריניו הגרלה קשה בשמינית הגמר האלופות, אבל זה היה תוצאה של זה שאינטר סיימה במקום השני בבית קל מאד.

טל 8 בפברואר 2010

ונגר עשה בארסנל מהפך חסר תקדים באופי של מועדון. עד התקופה שלו, ארסנל הייתה ידועה כקבוצה של תוצאה ומשחק הגנתי. הבעיה היא שהוא הלך עם המהפך קצת רחוק מידי, וזה בא לידי ביטוי בעיקר בכך שהוא עיקר מהקבוצה כל סממן אנגלי.

יש לכדורגל האנגלי הרבה מאד חסרונות. יתרון אחד שיש לו זו המחויבות ורוח הלחימה. גם בתקופה הכי גרועה שלה, האוהד השרוף ביותר של יונייטד יודע שמשחק מול ליברפול יהיה מלחמה. וככל שהמצב שלה יותר גרוע, כך המלחמה תהיה גדולה יותר. לארסנל הרוח הזאת מאד, מאד חסרה. ולמרות שחייבים לציין שגם הקבוצה הגדולה שהוא בנה בחצי הראשון של שנות ה2000 לא הייתה הקבוצה הכי ווינרית וחזקה מנטלית, לפחות הייתה לה את הרוח של שחקנים כמו אדאמס, ווינטרבורן וחבריהם.

אופיר 8 בפברואר 2010

ונגר קיבל יותר מדי מהקרדיט שהגיע באמת להנרי וויירה. נכון שהוא הביא אותם, אבל בלעדיהם אנחנו רואים בדיוק מה הוא משיג ואיזה מין טקטיקן מהולל הוא.
אחרי 2:5 מול יונייטד ו-0:5 מול צ'לסי העונה, במשחקים בהם לא נראתה שום הפקת לקחים מהשפלות השנים הקודמות, מבחינתי הוא יכול לפנות את הכסא, ויפה שעה אחת קודם.

שלו, רומא 8 בפברואר 2010

איטליה – חלק II,
ישנן קבוצות בסרייה א' שהתוצאות שלהן לא משקפות את היכולת,
פיורנטינה היא אחת מהן, היא קבוצה חזקה בטח בבית.
היא נתנה משחק ענק, והיא נגד רומא בכושר.
ורומא לא הצליחה לפתח את המשחק שלה.
במחצית רניירי הבין שעם טוטי הגלדיטור הותיק זה לא ילך היום,
יותר מדי זמן בחוץ והוא לא בכושר,
זה יכול להספיק נגד אודינזה או נגד יובה.
היום היה צריך את בפטיסטה, שאולי הבין סוף סוף,
שאם לא יכנס לכושר את המונדיאל, יראה בטלוויזיה.
מקום שני, משחק יותר ממילאן, אבל המשחק הוא נגד פיורנטינה, בפירנצה.
יובה נאבדה איפה שהוא באמצע הטבלה.
ומחכה חודש סיציליאני ברומא.
ואח"כ מילאן.
לא שחכנו ולא סלחנו על השוד המילאנזי בסיבוב הקודם.
עוד חמש נקודות לרומא פחות שלוש למילאן ואחת לאינטר,
והטבלה הייתה נראת אחרת, 2 נקודות מאינטר עם משחק יותר לרומא
ועשר נקודות יותר ממילאן ומשחק יותר לרומא.
ויש עוד רומא – אינטר.
את פער השמונה נקודות נטו שיכול להפוך ל אחת-עשרה,
רומא כבר לא תסגור, אבל מסר לגבי השנה באה עובר.

טל 8 בפברואר 2010

אופיר, דבר אחד אי אפשר לקחת מונגר וזה היכולת שלו למקסם את היכולות של השחקנים שלו. רוב השחקנים שעברו בארסנל לא שיחזרו לפני ואחרי ונגר, את היכולת שלהם תחתיו: פלמיני, חלב, אוברמרס, פטי, פירס, אנלקה (לפחות עד התקופה שלו בצ'לסי), אפילו ברגקאמפ. והאמת שהטענה הזאת נכונה אפילו לגבי הנרי, שבנבחרת מעולם לא הציג את היכולת שלו בארסנל.

יואב 8 בפברואר 2010

אביאל,
לא נמאס לך לנחש מה הייתי כותב אם וכאשר?למה זה טוב?
ניתחנו פה(יוסי ואני)את צלסי? דיברנו על אהובתנו ואנחנו תמימי דעים.לא יותר ולא פחות.

טל,
זה אפילו הרבה יותר בסיסי מרוח אנגלית.מדובר ביסודות של הרכבת קבוצה.זה לא שארסנל לא נלחמת. היא ועוד איך כן. חסרים לה כלים מיקצועיים.אין לו שילדה הגנתית ראויה כבר שנים ועושה רושם שזה גם לא כל כך מטריד אותו.
את אברה, וידיץ וואן דר סאר, פרגי קנה בעשרים מיליון ביחד.סביר. הגיוני.אבל צריך לרצות את זה.
הוא מספתק בשוער בינוני מאד מאד כבר שנים(חסר תקדים למועדונים בסדר גודל כזה),אין כמעט שחקנים ותיקים או מדור הביניים(ולמתמודדות מולו יש בשפע), אין עוצמות פיזיות לא בקישור ולא בהגנה, ולאחר מופע האוננות סביב השש עשרה בשבוע שעבר, הוא שוב לא פותח עם החלוץ היחידי שלו שיכול לשחק עם הגב לשער ולהיות מטרה להרמות. אז בחצי הראשון הם הרימו לנאסרי ולארשבין.
ארסנל לא אוהבת להגן ולא חפצה להגן וכדי שהסטייל הזה יביא לה תוצאות, היא חייבת לחזק את היסודות.וזה ממש לא קורה.

יואב 8 בפברואר 2010

מספתק=מסתפק

טל 8 בפברואר 2010

יואב, אתה כותב על היכולת של ארסנל להתמודד לאורך 38 מחזורים ופה אין ספק שחסרה לה איכות (לפחות לקבוצה שרוצה לנצח רק דרך התקפה). הכוונה שלי היא ליכולת להתמודד במשחק ספציפי. לליברפול אין סגל להאבק על האליפות, אין לה יותר איכות מלארסנל (גם לא בהגנה), אבל לא תראה ממנה תצוגות מהסוג שארסנל הפגינה נגד יונייטד וצ'לסי.
ארסנל מאד מזכירה את ריאל של העונה שעברה- קבוצה עם המון כישרון טכני, אבל סף שבירה מאד נמוך.

אופיר 8 בפברואר 2010

דברים שמגעילים אותי:
*** ****
חבורת ילדים שבורחים בכל פעם שאנגלי עם צוואר רחב ואדום או כל שחקן טיפה פיזי מתקרב אליהם.
* * * *
מנג'ר צרפתי שמספר לעצמו סיפורים ומתיימר להיות חסיד אומות האולם על גב האוהדים.
* * * *
ספרדי שקבוצות מפריחות באוויר סכומים ספקולטיביים שהן מוכנות לכאורה להוציא עליו אבל לא מסוגל לקחת מנהיגות מול קבוצה יותר רצינית מבלקבורן.
* * * *
סמיר נסרי.

אופיר 8 בפברואר 2010

האולם = העולם

אופיר 8 בפברואר 2010

טל, היתה לונגר יכולת לדבר אל השחקנים שלו ולגרום להם לשחק עבורו. היום הם רק מחפשים לברוח ממנו בהזדמנות הראשונה.
היה שלום, ארסן, ותודה על 1998-2004 הנפלאות.

התותחן הסובל 8 בפברואר 2010

לקחת את זה קצת רחוק מדי, בעיניי ונגר הוא עדיין אחד המנג'רים הגדולים והאמיצים בתולדות המשחק, מעטים המאמנים שמצליחים לבנות קבוצה שהיא לגמרי בצלמם ודמותם, היכולת שלו לייצר שחקנים שמבינים לגמרי את המשחק כפי שהוא רואה ורוצה אותו היא מופלאה. ברור שבגידול שחקנים לא כל הימור הוא בינגו (דנילסון, סניה וקלישי הטכניים אך הרכים מדי) אבל כשזה מצליח אין יפה מזה (סונג כבר שם, דיאבי נסרי ורמזי בדרך הנכונה).
מה לעשות שאת מטבע הנאמנות שהוא נתן לקאשלי, טורה ואדביור הוא קיבל בחזרה לתוך העין.
בשיאה ארסנל היא קבוצת כדורגל ומחול גם יחד, בעונות סטנדרטיות יותר היא מתקשה להתמודד מול הפיזיות של צ'לסי והמהירות של היונייטד.
ליואב, ועדיין ליברפול לא ברמה הנ"ל בכלל, יותר בכיוון התרנגולים, וילה והסיטי.

יואב 8 בפברואר 2010

מסכים איתך.

יואב 8 בפברואר 2010

טל,
זאת גם איכות וגם סידרי עדיפויות.כי וונגר לא משקיע בהגנה שלו ולא מפיק לקחים.
עונה מורכבת משלושים ושמונה משחקים ספציפים.בשנה שעברה ארסנל היתה טובה מאד מול הגדולות אבל נשארה מאחור כי גם כדי להביא שלוש נקודות מהאל, סטוק, בארנלי צריך לדעת להגן במצבים נייחים, צריך קשיחות וניסיון, הגנה מתואמת וקישור חזק ופיזי שמרוויח כדורים.אין ארוחות חינם בליגה הזאת וגם משחקים קלים על הנייר יכולים להסתבך.
דווקא מול ליברפול באנפילד השנה, ארסנל ניצחה(ועשתה מהפך)במשחק מאד בינוני התקפית.

יוסי מזרחי 8 בפברואר 2010

אביאל, יותר מאוחר, תקבל תשובה מסודרת.

אביעד 8 בפברואר 2010

הרבה מהבעיות של ארסנל אפשר לראות בשני רגעים: השער של רוני בשבוע שעבר והשער השני של דרוגבה השבוע. שני שערים דומים בהפרש של שבוע.
1. למה יש 3 שחקני הגנה מול שני שחקני התקפה ובכ"ז יש שחקן חופשי?
2. למה בפיגור של 1:0 בשלב לא מתקדם במיוחד במשחק, ארסנל יוצאת למתקפה עם כ"כ הרבה שחקנים ומפקירה ככה את ההגנה?
3. איך בדיוק ארסנל מפשלת ככה מול רוני ובסה"כ שבוע אחד אח"כ לא מראה שום סימן של למידה מהטעות, של הפקת לקחים?
שחקני הגנה/קישור אחורי קשוחים לא היו נותנים לזה לקרות. שדרה הגנתית נורמלית לא הייתה נותנת לזה לקרות. שחקנים עם ניסיון לא היו עושים את אותה טעות שבוע אחרי שבוע ולא נכנסים ללחץ במצב הזה.

יוסי מזרחי 8 בפברואר 2010

אביאל, בוא לקטע הזה בראש פתוח.
ראשית, הקבוצה של שנינו מתמודדת (אוי לאותה בושה) עם אריות הכדורגל של מכבי באר שבע. תחזיק אצבעות.
באשר לענין המרכזי.
התגובה שלך מעידה יותר מכל, על רגשי נחיתות מול הקבוצה שלנו, ואתה גם צודק.
אפשר להכנס לוויכוח ולהסברים עמוסי נתונים סטטיסטיים,וגם כאן לא תצא טוב, אבל מותר לי, במחלקת הבעת דעה (לא אובייקטיבית אים כי נכונה…)לנסות ולהסיק מסידרה של משחקים שהתקיימו בסמיכות, איזה שהם תובנות.
אני חושב שארסנל ,טובה טכנית לאין ערוך מצלסי שיתרונה בכח פיזי, במהירות,וגם בקבוצה מאוזנת יותר ואת זה ראינו אתמול.
לפני שבוע ראינו קבוצה מאוזנת,מחויבת מהירה טכנית ששמה בצל את ארסנל,ושיכלה לגמור את המשחק בשמיניה בלי שאנשים ירימו גבה.
בניתוח שלושת אלה, אני יותר ממעודד.
יואב הוסיף בצדק, שהמשחק בברידג' היה מבחינתנו מעודד מאוד למרות שהפסדנו משער מפוקפק.
אני יכול להוסיף בניתוח,ולא צריך את אנצ'לוטי לשם כך,שיונייטד בעונה זו סובלת מכמה קשיים,כמו הגנה פצועה, כמו שחרור שני חלוצים כמו רונאלדו וטבז, ושמנגד יש את צלסי בעונת שיא ועדיין אנחנו באותו מקום.זה לא ישכנע אותך בכלום ועדיין כל הדברים נכונים.

השווית בין פלטשר למייקל.
אם צהתכוונת לאסיין, אתה צודק. אם התכוונת לאובי, אני סולח לך.אתה עוד צעיר,ותלמד.
צך ? הלואי עלי. והוא הציל אתכם אתמול נגד נערי וונגר.
אצלנו אדווין עושה מה שצריך, רואה את המשחקים מעמדה הכי טובה ועוד מקבל על זה כסף. שנאמר- צריך פייס בחיים.

תן חיוך.

שלו, רומא 8 בפברואר 2010

יוסי ידידי, הסר עונה במקומך.
לא הייתי שוכח שצ'לסי עוד צריכים להגיע למנצ'סטר.
חמישה מחזורים מהסוף.
אופיר, כתבו עליכם יצירה ספרותית מקסימה, וסרט עם קולין פירסט, מה עוד צריך.

אביאל 9 בפברואר 2010

יוסי – קודם כל באמת שהמשחק מול מכבי ב"ש מדיר שינה מעייני, הייתי כבר מעדיף לקבל קבוצה מליגת העל ולחסוך (בתקווה שלא) את הבושה העתידית.

שמע בסך הכל אמרתי ולדעתי בצדק שאם הנתונים היו הפוכים ואפילו עשיתי סוג של אנלוגיה בין שחקן של צ'לסי לשחקן של היונייטד הייתה כותב את אותו הדבר.

לא היו חסרים משחקים במהלך העונה שיונייטד הציגה כדורגל חלש מאוד, אבל בכל זאת ניצחה ויחסתם את זה לכושר של ווין רוני, לכן גם שצ'לסי לא בשיאה ועוד מול ארסנל ששיחקה נפלא בניגוד למשחק מולכם שבוע קודם ועוד צ'לסי יצאה מנצחת זה משהו דווקא כן חיובי.

הרי ידוע לכל שבכדורגל הכל יכול לקרות, באותה מידה ראיתי את טוטנהאם השבוע מתארחת אצל לידס ומכסחת אותה, אז עכשיו אני יכול לבוא ולטעון עפ"י המשחק שלכם מול לידס שטוטנהאם היתה עושה לכם את אותו הדבר ? כנראה שלא, כל משחק צריך לקחת לגופו, בדיוק כמו שיואב שקט לגבי המשחק באולד טרפורד כך גם אני, אני יודע שצ'לסי ברגעים קריטים כאלה (כמו אתמול, שהיה קל לשמוט נקודות מול ארסנל ולאבד את המקום הראשון), צ'לסי עשתה את העבודה ואם צ'לסי תציג את אותה ההגנה שהיא הציגה אתמול בהחלט יש ליונייטד ממה לחשוש.

שמע, מיקל הוא שחקן שלא מנצל כמעט את הפוטניצאל שלו והוא עדיין שחקן מעולה לדעתי, בעונה שעברה הוא עשה התקדמות גדולה, אתמול לא הצליחו לעבור אותו, הוא פיזי מאוד וחזק ויש לו שליטה טובה בכדור והוא גם יודע לפתוח שטחים, כמובן שאם היו לו חמישים אחוז מהמרץ שיש לפלטשר אז הייתי מאושר, אבל לדעתי הוא לא נופל ממנו מבחינת כדורגל.

יואב 9 בפברואר 2010

אביאל,
לא כתבתי בשום מקום שאני שקט לקראת המשחק מולכם באולד טראפורד. אולי בלבלת אותי עם מישהו אחר. אני אף פעם לא שקט לפני משחק של יונייטד, לא משנה מי היריבה.

יוסי מזרחי 9 בפברואר 2010

אביאל, תרגע, היום ננצח כי אפילו לתחתית שהגענו אליה יש סוף.והיום יהיה המבוא למשחק נגד חיפה.
תראה, אין אמת אחת מוחלטת. לכן אפשר למצא הגיון גם בדברים שאתה מציג.
כדוגמא, אני חושב שארסנל לא שיחקה נגדנו פשוט כי לא יכלה. לא איפשרנו לה. אבל,זה ענין של השקפה.
יואב אמר שהוא תמיד חושש לפני משחק של יונייטד.
גם אני, כי הבעיה שלי היא איך אנחנו מגיעים למשחק ופחות ,איך מגיע היריב…

Comments closed