סוף חלום המונדיאל

באופן אירוני בקהאם אמר בתחילת השבוע שמקומו בסגל למונדיאל לא מובטח. מכל מקום, כמו מייקל אואן, הוא לא יהיה במונדיאל, אחרי ששניהם עשו מהלכים בשנה האחרונה כדי להגיע למשחקים הללו. אני חייב לציין שבמקרה של בקהאם הוא עשה מאמצים – אבל בתנאים שלו. כלומר שיחק לבקשת המאמן בליגה אירופית בזמן הפגרה שלו מהליגה האמריקאית שם הוא מרוויח כספים רבים. אין לי מושג אם העניין תרם לפציעה שלו.



זה טבעו של המונדיאל. הכדורגל המשוחק בו הוא לא הטוב ביותר בזמננו, אבל גורלם של שחקנים בו מוכרע ברגעים מעטים. זידאן התעורר ברגע הנכון במצב של פיגור מול ספרד – אחרי שנתיים כמעט בהן כמעט לא שיחק משחק טוב לרפואה – וכתב את שמו בהיסטוריה. הרבה יותר מאשר בזכיה הביתית של צרפת.



בקהאם ואואן הובילו 0-1 על ברזיל בשיזואוקה כשבקהאם קפץ באוויר בספורטיביות בכדי לא לפגוע בשחקן ברזילאי. רונאלדיניו יצא למתפרצת והפך את התוצאה בבישול ואחר כך בשער. חשוב לציין שבקהאם ואואן קיבלוצ'אנס נוסף שלהם כשרונאלדיניו הורחק.



מה שאני מתאר כאן זו בכלל לא מקריות. האנגלים הרי רואים גם בשער של רונאלדיניו איזשהי מקריות. זה ההבדל בין הזידנאים והרונלדואים לנדבדים ולבקהאמים. ואלו לאו דווקא המדליות. אפשר להיות אגדות מונדיאל גם בתור באג'יו או קרויף או קרל היינץ רומיניגה.



בקהאם ואואן היו אז בשיאם. הם נחשבו לשחקנים מהטובים בעולם. אני זוכר את מסיבת העיתונאים עם האנגלים אחרי המשחק. הייתה שם תחושה שאנגליה בדרך לדברים גדולים כי אריקסון הוא המאמן הנכון. אבל מאותו רגע כל טורניר היה קצת חלש מקודמו. ההיסטוריה של המונדיאל תדלג עליהם.



המונדיאל לטעמי לא מגדיר מישהו בטבלת היכולת של כל הזמנים. שחקנים לא משחקים בנבחרות זהות ביכולתן. יש שחקנים, נניח גיגס או וואה, שבהגדרה אין להם צ'אנס לעשות משהו בטורניר כזה. גם ביתיות או שיפוט משפיעים מאד. לכן תמיד אטען שבסופו של סיום אני מעדיף את העקביות שנה אחרי שנה במשחקי ליגה ומפעלים יבשתיים בכדי להגדיר את מעמדו ההיסטורי של שחקן.



אבל המונדיאל כן מגדיר ומזקק את אופיים של שחקנים.

ליקוי רונאלדו
רקוויאם גרמני לשיפוט - עוד סיבה מדוע קונצרט עדיף על כדורגל

34 Comments

גיל 15 במרץ 2010

מסכן הבחור, אחד השחקנים האהובים אליי מאז ומתמיד, אף פעם הוא לא היה השחקן המהיר והכשרוני בעולם, אך בכל מה שקשור לדיוק במסירה, בבעיטה ובהרמה לשחקן שמגיע בתנועה היה מהטובים בעולם פשוט דוגמא לכך שכסף לא תמיד גומר את השחקן וגורם לו להיות עצלן ופחות שאפתן. לכל הילדים שרוצים להיות שחקנים, פשוט תראו את בקהאם כדוגמא, אף פעם הוא לא היה העיפרון החד במגירה, דבר שגרם לו להילחם ולרוץ על המגרש יותר מכולם ולהישאר באימונים אחרי כולם ולהתאמן בלהרים את הכדור ולבעוט בעיטות חופשיות.
כ"כ מקווה שפרגי יביאו לשנה אחרונה ביונייטד, מגיעה לו לסיים את הקריירה הענקית שלו שעברה במועודנים הטובים בעולם ולסיימה במקום שהביא אותו למעמד של כוכב.

רונן דורפן 15 במרץ 2010

גיל – אני אהיה לא פחות מהמום אם זה יקרה. ביונייטד אין אג'נדה של עונות פרידה.

moby 15 במרץ 2010

באמת מצער על הכדורגלן הנפלא הזה. אבל הקוסם ממילאן טוען שיש סיכוי… אז אולי בכל זאת?

שלו רומא 15 במרץ 2010

הגיע הזמן לכתוב משהו על השחקן ה"בינוני" הכי טוב בעולם.
הרבה דברים אפשר ללמד בכדורגל, חוץ מכישרון ואופי, אצל בקס היה הרבה מהשני. וכל מה שאפשר ללמוד. הרבה פעמים שמעתי את הביטוי השחקן הבינוני הכי טוב בעולם, זה מעליב. כי עם כמות האופי שלו והטכניקה הוא עשה קריירה מכובדת ביותר, הוא עשה טעות אחת ושילם אליה, משלם עליה וישלם אליה. בתור שחקן מילאן יצא לי לראות אותו פעמיים ברומא, וזה הדברים הקטנים שעושים אותו כל כך גדול כמו ריצה אחרי כדור אבוד בשנה שעברה והרמה של אותו כדור בדיוק למרכז הרחבה לאינזגי, שעמד שבעה מטרים מול השער, שבכל הזדמנות אחרת היה עושה מזה גול, אבל גם הוא לא האמין, והכדור ברח לו. ובמשחק האחרון שוב הרמת כדור על שלושים מטר בדיוק לראש הנכון במרכז הרחבה. מתפרסם היום שמילאן הציעו לו חוזה לעונה הבאה, אני מניח שכשיתפזר העשן לא תהיה הצעה כזאת מאף קבוצה. והשאלה היא האם היונייטד תחתים אותו, לדעתי יש לו עוד שנתיים שלוש אם יצליח להחלים, אני לא בטוח שהסר יהיה הבעיה, יותר נראה לי שהאשה לא תחזור למנצ'סטר. לדעתי הסר מחכה להזדמנות לראות את הבן האובד חוזר ובועט עבור היונייטד, לא מתוך רחמים, אלה כי יש לו עוד מה לתת. גיל גם אני בין החולמים לאיחוד החבורה הזקנה.

יוסי מזרחי 15 במרץ 2010

שלו,
מה היתה הטעות האחת, המעבר לבית הקברות מדריד או בחירה של תיאטרון האבסורד של ויקטוריה על פני תיאטרון החלומות של אלכס ושו"ת ?

שלו רומא 15 במרץ 2010

יוסי ידידי, השניה הובילה לכל השאר…

גיל מזימבבואה 15 במרץ 2010

שלו וגיל, עם כל הרצון הטוב לא נראה לי שפרגסון יחזיר אותו ליוניטד מכיוון שהוא יתפוס משבצת של שחקן צעיר והרי אנחנו יודעים את היחס של פרגסון לצעירים. נכון חבל אבל זו המציאות.
מצד שני אם ונגר שגם ידוע באהבתו לצעירים החזיר את קמבל אז מי יודע.
"בקהאם הבינוני" – בעוד 30 שנה שישאלו אוהד יוניטד על הקבוצה שזכתה בטרבל ב – 99 השם הראשון שהוא יגיד יהיה בקהאם.
היום אם יהיה משאל בקרב חברי הבלוג על הקבוצה שניצחה את בנפיקה, השם הראשון שיעלה יהיה בסט ואני לא יודע אם התרומה שלו לאותה זכייה גדולה משל בקהאם ב – 99.
ככה שבסופו של דבר בקהאם הוא כוכב על ורחוק מלהיות בינוני.

שלו רומא 15 במרץ 2010

גיל מזימבבואה – ישנן תכונות שבשוק הן משום מה זולות כמו אופי (וזה מבלי לפסול את הכישרון שיש לבקס, אני לא איש מקצוע ובטח לא אוביקטיבי בשביל להסביר אותן) אבל לקחת את הקרן הראשונה ההיא מתוך אמונה שלמה שזה יהיה הגול. ואח"כ לקחת את הכדור לחידוש המשחק מתוך אמונה שלה שיש מספיק זמן כדי לנצח לא מתוך חשש להערכה אלה מתוך אנטיליגנצית משחק שעכשיו באיירן פגיעה, את זה אי אפשר ללמד. יש לו פשוט אופי של אלוף. יותר מזה אני לא יודע כמה זמן ישב בחוץ אבל כבר הוכיח בעבר אחרי הפגיעה של שחקן דפרטיבו נדמה לי שהוא יודע להתאושש מפציעות. מי יתן.

גיל 15 במרץ 2010

לדעתי בשיאו, בלשהי המילניום, בקהאם היה אחד משלושת השחקנים הטובים בעולם. העונה ב99 הייתה אחת המדהימות שאני ראיתי משחקן, במיוחד אם לוקחים בחשבון את הבוז שהוא קיבל בכל איצטדיון באנגליה אחרי הפיאסקו במונדיאל. שחקנים אחרים היו מתרסקים אחרי מונדיאל כזה אבל הוא נתן את העונה הטובה ביותר שלו. זה היה עוול לא לתת לו לזכות בבאלון דור.

אגב, הגיל שכתב את התגובה הראשונה זה לא אני ואם הוא מתכוון לכתוב פה שוב אני מציע לאמץ שם חדש (יש יותר מדי מאיתנו פה בבלוג).

אביעד 15 במרץ 2010

בקהאם בחיים לא יחזור לעונת פרידה (לצערי). הסיבה בעטייה עב לא השתנתה וספק אם הסר יכניס שחקן שהוא כזה מגה סלבריטי לחדר ההלבשה שלו. מבחינת פרגוסון זה אלמנט לא יציב שהשפעתו על הקבוצה עלולה להיות מכרעת, לטובה ולרעה. לא לוקחים כזה סיכון על שחקן מחליף.

בן 15 במרץ 2010

ענק. אישיות נערצת. אין ספק שהיופי שלו והתדמית (שהוא כמובן עזר ליצור אותה ועל כן דמו בראשו) הורידה מהערך שלו ככדורגלן. אופי מדהים, שחקן שכל מאמן רוצה בקבוצה, הקרבה גדולה, הגנה, גליצ'ים (בניגוד לרוב השחקנים במעמדו), בעיטות חופשיות מדהימות והרמות כדור שאין שני לו בעולם. מת עליו.

גיל 15 במרץ 2010

חברים, אל תנסו להכנס למוח המטורף של פרגי ולשלול את הגעתו של בקהאם, עובדה שפרגי החתים את אוון. לדעתי, בקהאם יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי מאוון מבחינת הכל ומבחינת לימוד הצעירים מה זה יונייטד, דבר שאוון לא יכול לעשות כי רוב חייו ככדורגלן בילה בצד האפל ובלע את הגלולה האדומה רק בסוף הקריירה.

יואב 15 במרץ 2010

בקהאם ניצח את באיירן.הוא היחידי שהאמין עד הסוף(וגרם לקרן השדיוויון רק בכח רצונו) וכל זאת כאשר הוא מתופקד במרכז ולא באגף.מי שהיה שם, יודע על מה אני מדבר.

תומר חרוב 15 במרץ 2010

אני חושב שבטורנירים האחרונים יש פחות אגדות מונדיאל. המונדיאל אכן מאבד מערכו בעניינים האלה ודווקא משום שהוא יותר פופולרי. זידאן היה נהדר ב2006 ובאמת נתן טורניר גדול אבל הוא נצרב בתודעה גם משום שכבר היה שחקן גדול(עם רזומה מונדיאלי) וגם בגלל שסיים את הקריירה שלו בצורה פסיכית-טראגית. מעבר לכך, אני לא זוכר מישהו מאז רוברטו באג'יו שלא זכה במונדיאל אבל עדיין היה לאגדה מונדיאלית.

גיל 15 במרץ 2010

הטורנירים מאבדים מזוהרם בגלל השיטה הדפוקה. אמנם זה מאוד מותח שיש משחקי נוק אאוט אבל רוב הקבוצות משחקות כדי לא להפסיד. בטורנירים האחרונים יש מגמה ברורה. משחקים גדולים בשלב הראשון שגורמים לך לחשוב שזה יהיה מונדיאל ענק, ואז שלב שני מדכא. אני בעד להחזיר את השיטה שהייתה נהוגה עד ספרד 82 של בתים גם בשלב השני ומקסימום חצי גמר וגמר.

סופרפלי 15 במרץ 2010

עצוב מאד, אבל עדיין מקווה לראות אותו שם.

אריאל 15 במרץ 2010

יאללה, כולה בקהאם, מה כבר הפכתם אותו. בשום שלב בקריירה שלו הוא לא היה אחד משלושת השחקנים הגדולים בעולם, אפילו לא מתקרב לזה. רק אוהדי יונייטד יכולים להגיד כזה דבר. אני לא חושב שהוא היה אפילו השחקן השני הכי טוב בקבוצה שלו.
שחקן מצוין עם יכולת דיוק ובעיטות ממצבים חופשיים. מצד שני, זה אחד שבחר להיות דוגמן (וזה התחיל הרבה לפני המעבר למדריד) על פני כדורגלן ובשלב מאוחר יותר גם להיות שחקן קולנוע ולהרוויח כסף בלוס אנג'לס (שאותה הוא דפק עכשיו, דרך אגב) על פני לשחק בבימה האירופאית, שזאת בחירה קלה. אל תהפכו אותו למה שהוא לא

גיל 15 במרץ 2010

אריאל, אני חולק עליך. אני חושב שהוא היה אחד משחקני האימפקט הכי גדולים בדור שלנו. הרי הוא בכל זאת זכה במקום השני בבאלון שזה אומר משהו על ההערכה שהייתה כלפיו. אני גם לא חושב שכל מה שקרה מסביב השפיע עליו יותר מדי. הוא תמיד היה מחויב ב100% למשחק וראו את זה.

תומר חרוב 15 במרץ 2010

גיל, אני מסכים עם אריאל. לא רק שלא היה אחד משלושת הגדולים בעולם, אפילו לא היה אחד משלושת הגדולים בקבוצתו.

רונן דורפן 15 במרץ 2010

תומר, אריאל – מה שאתם מתעלמים ממנו הוא ווינריות בלתי רגילה. בדרך לטרבל – מ-9 שערים בשלב הנוקאאוט הוא יצר 5. הבקיע שער שוויון קריטי במשחק האליפות. הבקיע מול ארסנל במשחק המפורסם. הבקיע בזמן פציעות לקחת את אנגליה למונדיאל.
מספר שערי השוויון ובישולי שערי השוויון שלו בדקות סיום הוא אינסופי. יונייטד חזקה בהרבה כיום. אבל עם בקהאם הייתה את התחושה הבלתי מנוצחת.

אריאל 15 במרץ 2010

רונן, זה טוב ויפה, אבל גם רוברט הורי שם מלא סלי ניצחון, זה לא הופך אותו לאחד הגדולים. אפילו רג'י מילר, שהיה ווינר אולטימטיבי לא ייספר כאחד הגדולים בהיסטוריה. עם כל הווינריות של בקהאם (נניח, אני מתקשה להאמין שמישהו חוץ מאוהדי מנצ'סטר היה מונה אותו בתור אחד הווינרים שלו) צריך קצת יותר מזה כדי להחשב ככזה גדול. בהיסטוריה של מנצ'סטר הוא בהחלט יירשם בדפי ההיסטוריה, אבל בהיסטוריית הכדורגל הכללית? הוא ייזכר בעיקר בזכות הדוגמנות ולא הכדורגל.

אם תשאל כל אוהד כדורגל שהוא לא אוהד מנצ'סטר איפה הוא ממקם את בקהאם, לא יהיה אפילו אחד לדעתי שישים אותו בטופ שאוהדי מנצ'סטר מיחסים לו. אני חושב שזה קריטריון לא רע, כי יש שחקני מנצ'סטר בעבר (גיגס, קנטונה, רונאלדו, טו ניים א פיו) שכן היו נספרים על ידי לא-אוהדי מנצ'סטר

תושב חוזר 15 במרץ 2010

אריאל – אל תשאל אוהדים. תשאל את שחקני נבחרת אנגליה ותלמד על הכבוד העצום שהם רוחשים לו. שאל את קאפלו שלא ספר אותו ובקס הוכיח לו שהוא טועה

תומר חרוב 15 במרץ 2010

שערים בסיום נופלים לרוב ממצתבים נייחים, הגיוני ששחקן שלוקח את המצבים הנייחים יהיה מעורב בשערים כאלו.
אבל בכל מקרה הוא ווינר גדול וגם משקיען עם אופי בלתי מתפשר ולוחמני, אבל עדיין זה לא ישים אותו בספירה של הגדולים. הוא עדיין לא שחקן שאפשר לבנות עליו קבוצה, הוא שחקן משלים טוב מאוד אבל לא יותר מזה. על גיגס וסקולס אפשר לבנות קבוצה על רוני, רונאלדו וקנטונה בוודאי. אני די מחבב את בקס(אם כי סולד מכל הקטע עם הגלאקסי)אבל לא קרוב לשמות שציינתי. אפילו אואן שהשיג פחות תארים ממנו הוא שחקן טוב יותר לדעתי.

בליקי 15 במרץ 2010

מצטער רונן והשאר… אבל זו תשובה לכל המלעיזים פה. אני מתעב את מנצ'סטר יונייטד, אבל מאוהב בדייויד בקהאם. איך זה עבורכם? פנומן. זוכרים את העונה בה קאפלו ייבש אותו ורמס אותו והשפיל אותו בריאל? ואז דחף אותו לאיזה 19 דקות במשחק מול סטיאווה או דינמו בוקרשט? מה אומר לכם, לא יכולתי להוריד ממנו את העיניים ב-19 דקות האלו, הוא שיחק כמו בן 16 שעלה מהנוער. הוא ווינר אדיר וספורטאי משובח. דרך ארוכה מאוד הוא עבר, בזכות עצמו, מהנער עם הקול הצפצפני מלייטלסטון. חבל לי שהוא כנראה לא יזכה לעבור את שיא ההופעות של שילטון (חסרות לבקס 10), כי מגיע לו כל כך.

אופיר 16 במרץ 2010

תודה לאל שברזיל העיפה את נבחרת אנגליה העלובה ההיא. היא היתה מועמדת לתואר בעיקר מטעם עצמה, כפי שהיא בכל טורניר. מונדיאל 2002 היה פריק שואו, ושתי הנבחרות הראויות היחידות ששיחקו בו נפגשו בגמר.

rondi 16 במרץ 2010

ספורטאי למופת, מודל לחיקוי, מקצוען לדוגמא,שחקן נשמה, ווינר אמיתי ובעל רגל מזהב…uאני יכול להמשיך ולהמשיך..

http://rondiamant.wordpress.com/

יואב 16 במרץ 2010

הויכוח על איכויותיו פתוח(שחקן עצום בעיני)אבל לא על הרגשות שהוא והפציעה מעוררים, ולא רק אצל אוהדי יונייטד.הפציעה שלו מעוררת עצב(כמו כל פציעה של ספורטאי)גם כי קינג דיויד כל כך רצה להיות שם.
אריאל,
בקהאם על המגרש היה הכל חוץ מדוגמן.הוא היה מופת לעבודה קשה, never say die , קשוח, פיזי ושחקן קלאץ נהדר.

גיל 16 במרץ 2010

אריאל, ההשוואה להורי ממש לא מדויקת. הורי דפק שלשות מעטות קובעות ורק בפלייאוף. מעבר לעובדה שגולים בודדים הרבה יותר משמעותיים, בקהאם עשה את זה כל השנה. כשהוא היה על המגרש הרגשת שאין שום מצב אבוד והרבה מזה היה בזכותו. שחקן שכל משחק הוא פוטנציאל לשער או שניים לא יכול להיות שחקן זניח. שחקן שנבחר 3-4 שנים בטופ 10 של הבלון דאור וכזה שריאל מדריד קנתה לא יכול להיות זניח בעיניי. בשנת 1999 הוא נתן הצגה אחרי הצגה על מגרשים עוינים באנגליה והיה השחקן החשוב ביותר בקבוצה ביחד עם קין.

בני תבורי 16 במרץ 2010

מבאס לאללה! אני באמת אוהב את הבחור וקיוותי שישחק במונדיאל וכקפטן. עם כל הכבוד לפרדיננד, ג'רארד ושאר האופציות, מדובר במישהו שיש לו את כל התכונות הנכונות לתפקיד הזה. חבל.

Nadav - Schmeichel 16 במרץ 2010

לא ייאמן. בכל פעם שמישהו כותב משהו על בקהאם, זה מיד הפך לויכוח ה"בינוני מול שחקן על". פשוט אי אפשר להתחמק מזה גם כשהוא בשלהי הקריירה.

גיורא 16 במרץ 2010

תמיד שנאתי את יונייטד וכל מה שייצגה מאז שאני זוכר את עצמי, אני אוהד ליברפול שלא יכול לסבול לשמוע על יונייטד ורואה משחקים שלה רק בשביל לראות אותה מפסידה. אבל אני כ"כ עצוב בשביל בקהאם, הוא היה ווינר אדיר, אנשים אומרים שג'אררד ווינר, אך לדעתי לג'אררד יש הרבה מה ללמוד על ווינריות בגלל אי התייצבותו נגד בניטס ומה שעולל לליברפול בשנים האחרונות ובגלל שחסר לו מה שיש לבקהאם בשפע – אליפויות ושאפתנות להמשיך להיות ווינר. כראייה, השנתיים האחרונות של ג'אררד בליברפול, אפילו בניון נראה יותר נמרץ ואכפתי ממנו.  

ויכסלפיש 16 במרץ 2010

הגול של רונאלדיניו נגד אנגליה ב-2002 לא היה מקרי. סימאן כבר חטף גול כזה מנעים מסראגוסה בגמר המחזיקות גביע של 1995. פעם ראשונה טרגדיה, פעם שנייה פארסה.

כוכבי השנים האחרונות רוני רונאלדו ומסי עוד לא הוכיחו עצמם במונדיאל, והמעבר לנבחרת קשה לפחות לשני האחרונים.

ושוב חזרנו אל המנהג המטופש שנקרא "השערים היפים בתולדות המונדיאל". הטיימס פתח עם מראדונה נגד אנגליה ואחרי זה קרלוס אלברטו נגד איטליה, סביר. מי מקום שלישי? מראדונה נגד יוון ב-94'!! למה? ככה

פעם התלהבתי מהעניין הזה, בשנים האחרונות אני קולט שזה נושא לוויכוחים חסרי פשר. במקום לתת כבוד לשחקנים ולמבצעים היפים, באים כל מיני מומחים וממציאים דירוגים. פתאום ברקאמפ נגד ארגנטינה ברבע גמר-98' פחות יפה מקמביאסו נגד סרביה הגרועה ב-2006 וכו'. אל אוויראן מערב הסעודית נגד בלגיה ב-1994 לא פחות מבריק מהשני של מראדונה נגד אנגליה, אבל מי זה בכלל הסעודי? ואני שואל מי זה בכלל קמביאסו מול ברקאמפ או קלינסמן או ארי האן או שבתאי לוי

moby 16 במרץ 2010

גם אני לא מאוהבי מנצסטר אבל לראות את בקהאם ולהרגיש במגרש האספלט בשכונה. אף פעם לא לוותר אין דבר שאי אפשר. מפסידים 5-0 אין דבר רק גול אחד ו… מהפך. הספורטאי היחידי בעולם שהיופי שלו היה לו למכשלה. (אם לא היה יפיוף ונשוי לפוש) לא היתה שאלה בכלל על גדולתו ככדורגלן בעולם (במנצ'סטר ובעולם אין שאלה)

אינצ'י 16 במרץ 2010

לפני מס' חודשים רונן נתן פה לינקים לגולים של בקהם ביוטיוב. אחרי שראיתי אותם הבנתי איזה שחקן מדהים הוא היה. היכולת שלו באמצע כדרור לבעוט בשינוי כיוון ולהקשית מעל השוער פשוט פנומנלית, ולא פעם אחת, בפוקס, אלא כשיטה, אדיר.

Comments closed