השתלטות אוהדים על מועדון כדורגל שהוא חברה כלכלית גדולה

מנצ'סטר יונייטד הודיעה היום על הקפאת מחירי הכרטיסים בעונה הבאה. זה קורה כמה עונות מאוחר מדי וזה קורה בגלל סיבה אחת: הצעיפים הירוקים-צהובים המתנופפים ביציעים. אלא מסמלים רצון שמשפחת גלזר תמכור את הקבוצה ומסמלים גם משהו אחר: האוהדים משדרים שהם ארגון. שיש להם גייסות. שאולי חרם מנויים הוא בלתי אפשרי אבל חרם מוצרים אפשרי בהחלט. זה מסר ברור מאד: הצעיף האדום מכניס כסף לחברה הכלכלית ששמה מנצ'סטר יונייטד. הצעיף הצהוב-ירוק לא.



אבל אני מקווה שהמסר הזה הראה משהו לא רק לבעלי הקבוצה אלא גם לאוהדים. והמסר הוא  שלא חייבים ללכת לכל המהלכים ההירואים של השתלטות על הקבוצה או הקמת מועדונים חליפיים. המהלכים הללו לא ריאלים. העובדה שברצלונה, ריאל, גרין-ביי ובאיירן הם מועדוני אוהדים היא היסטורית. איש לא הפך אותם מחברה מסחרית למועדון אוהדים – כי זה צעד מאד מאד מסובך כלכלית. הוא בכלל לא כרוך בכך "שנגייס מליון אוהדים שכל אחד מוכן לשים אלף פאונד". או התכנית הנוכחית של חמישים אוהדים שכל אחד ישים עשרים מליון פאונד.



לעומת זאת, ארגון אוהדים חזק יכול להשיג הרבה מאד. הוא יכול להשתמש בנשק כמו חרם מנויים וחרם מצרכים וחרם על המנוי לטלוויזיה של הקבוצה וכל מיני צעדים כלכליים מאד אפקטיבים ולבוא אל הבעלים בדרישות סבירות. למשל נציגות בהנהלה. למשל מחירים. למשל דרישה כי בתוך מספר מסויים של שנים רמת החובות תרד. למשל שהקבוצה תתמוך בעניינים קהילתיים במנצ'סטר. למשל שיציע אחד ייקרא על שם פרגוסון ואחר על שם הבאזבי בייבס. למשל שהפסל של פרגוסון יהיה משיש ולא מברונזה.



אין מכחיש שיש יתרונות לבעלות של אוהדים על מועדון, בעיקר איזשהו עקרון מוסרי. אבל יש גם יתרונות להתנהגות של אוהדים כמועדון צרכנים. המודל הבעלותי עלול להביא לעליית גורמים פופוליסטים בדומה למה שקורה במדריד. אני לא אוהב את הגלזרים אבל פלורנטינו פרז מתועב בעיני עוד יותר. כי הוא בהחלט עושה כסף מריאל מדריד רק שבדרכים אחרות. וכי אם ריאל מדריד תתמוטט הוא פשוט יתפטר מהנשיאות וישאיר את הבלגן למישהו אחר. והדבר הזה לא תאורטי – הוא כבר קרה בעבר.



גם ביונייטד מודל בעלותי יכול לא להצליח. אם מנצ'סטר יונייטד תעבור לידיים של מאה מליונרים יתחיל מאבק ארוך שנים ביניהם שיסתיים בכך שיחיד או קבוצה ביניהם ישתלטו על המועדון. כפי שהיה בתחילת שנות התשעים. אם מנצ'סטר יונייטד תעבור לבעלות אוהדים האנרגיות יתרכזו באופן טבעי בבחירות. כל עוד פרגוסון יהיה בקבוצה המועמד בו יתמוך יזכה תמיד בבחירות, כנראה ללא יריב. אבל אחרי פרגוסון הבחירות עלולות בהחלט להפוך להליך פופוליסטי כמו במדריד.



הערה: כמובן שהדברים הללו נוגעים לסיטואציה במנצ'סטר יונייטד או בליברפול למשל. כלומר במועדון ענק עולמי עם הכנסות אדירות. יש בעולם כל מיני מועדוני כדורגל ומועדונים קטנים יותר בהחלט מתאימים יותר לניהול אוהדים. כי שם הניהול הוא באופיו יותר התנדבותי. כמובן שיהיה מי שיתנדב לנהל את יונייטד. גם פלורנטינו פרז הוא מתנדב. בכדי לנהל מועדון שהוא מותג עולמי צריך מומחים שעולים כסף ויודעים לסגור הסכמים עם חברות סלולריות באינדונזיה. כמובן, אפשר להפוך למועדון שלא מתעסק בדברים הללו, אבל נדמה לי שמרבית האוהדים רוצים את רמת ההצלחה הנוכחית. וזו עולה כסף.



אבל העניין המרכזי בעיני הוא למה האוהדים צריכים להיות פראיירים? למה לגייס כסף כשאפשר להשיג את כל מה שנחוץ מהגורמים עשירים שמחזיקים בקבוצה? ארגון אוהדים חזק יכול לאורך שנים לשלוט בקבוצה. לקבוע מי ירכוש אותה ומי לא. אבל יש לי חשד למה תנועות כאלו תמיד הולכות למהלכים הירואים-פופוליסטי-לא-מציאותיים. גם בין אוהדים יש אנשים עם אגו. או-הו איזה אגו!

כמה עניינים שקשורים להיגיון כמו הצעה למחזור אמצע שבוע
אירן זה כאן וליברמן זה הרע במיעוטו

52 Comments

יוסי מזרחי 25 במרץ 2010

אחד המאפיינים של הגלייזרים היא העובדה שאין להם כלום עם הקבוצה.
אותם מענין הכסף והאפשרויות לייצר אותו.
בהקצנה, הם יעברו מחר בבוקר אם לא היום, לייצר גפרורים מגומי אם זה יביא להם גרוש יותר ממועדון כמו יונייטד.
וכמו בכל עסק, שלבעלים לא אכפת ממהותו, הם בשלב זה או אחר, מעונינים פחות להשקיע בו בהקשר הרחב של המונח.
לכן המודל הזה (ובאופן מיוחד הגלייזרים הללו)רע בטווחים הבינוני והארוך.
בעלות של אחד או כמה בודדים עם זיקה ישירה וברורה למועדון, ואשר יפעלו תחת מערכת כללים בדומה לחוקה ובפיקוח מסוים של מועדון אוהדים רשום וממומן ע"י דמי חבר בדומה לזה של ברצלונה, יכול להיות מודל מתפקד ומצליח.

בני גלובינסקי 25 במרץ 2010

ניתוח מעניין של המצב. כיום המנג'ר יותר חזק מהבעלים (או מכל גורם אחר במועדון). כאשר יגיע מצב בו הבעלים יהיו חזקים יותר מהמנג'ר ביונייטד נדע שהגענו לזמנים קשים.

אילי מנינג 25 במרץ 2010

אוהדי ביתר הקדימו את זמנם וכבר מממשים את החזון שלך. הם מונעים משחקנים מוסלמים להגיע לקבוצה, הם מפטרים מאמנים, ובקיצור הם מנהלים את הקבוצה גם ללא השקעה כספית. היה מעניין לראות איל נפט סעודי קונה את ביתר.

בני תבורי 25 במרץ 2010

רעיון אדיר!

ד"ר א. 25 במרץ 2010

זמן מעולה לאוהדי יונייטד להתארגן, כיון שאחרת המועדון עלול לעבור לבעלות מפוקפקת, די בקלות.

טל אנסקי 25 במרץ 2010

מנינג, מה אתה קופץ עם ביתר? במכבי ת"א כדורגל כבר שנים האולטראס בשחור קובעים מי ישחק (נמני) מי יאמן (נמני) מי ימנה את הבעלים (נמני).
חרם מנויים? צעיפים שחורים? זה כל כך 2004..

אילי מנינג 25 במרץ 2010

טל מסכים איתך. במכבי האוהדים הפכו את הקבוצה לנימני תל אביב. רק שאוהדי ביתר הקדימו אותם. בישראל המודל כבר עובד ולא נראה הכי טוב.

שלו, רומא 25 במרץ 2010

יש עניין מאוד מעניין בהחלטה לא לעלות את המחיר, שהיא מעבר להחלטה עצמה, לדעתי זה צעד לכיוון האוהדים, ברור שהתייקרות המחירים לא הייתה יוצרת קרחות ביצעי אולד טרפורד, כמו כן ברור לי שחרם צרכנים יכול לעבוד עד רמת קניית הכרטיסים, אןהדים לא יקנו חולצות, צעיפים, אבל הם מבינים שמשמעות על ויתור הכרטיס העונתי הוא ארוך טווח, אתה מאבד את המקום שלך, לפעמים יתכן בכלל שאיבדת את הזכות לקנות מנוי, בקבוצה כמו היונייטד שאני מניח שכל המנויים נמכרים חרם כזה הוא בלתי אפשרי, והצעד של הגלייזרים הוא אולי הבנה שהם צריכים לשנות גישה.

YB 25 במרץ 2010

מסכים. יונייטד לא יכולה להיות מנוהלת אך ורק על ידי אוהדים. גם גרין ביי, למרות שהיא בבעלות תושבי העיר, ממש לא מנוהלת על ידי אוהדים אלא אנשי ניהול, שיווק, ופוטבול מהמעלה העליונה מנהלים אותה.

רונן דורפן 25 במרץ 2010

יוסי מזרחי – הבעיה היא שמציאת איש עסקים עם זיקה לקבוצה היא משהו קצת יותר בעייתי כשמועדון שווה מיליארד או שניים. זה אומר שלא מספיק איש עסקים עם כוונות טובות – אלא גם מישהו שיש לו סוג כזה של כסף. וזה לא כל כך פשוט.

אילי מאנינג – זה לא בדיוק נכון – לא לגבי בית"ר ולא מכבי תל אביב. זו לא התארגנות צרכנית אלא התארגנות פוליטית ביציעים – לעתים התארגנות אלימה.

שלו – אני חושב שחרם מוצרים הוא טוב בהרבה מחרם מנויים. חרם מנויים פוגע באוהד – הוא לא רואה את הקבוצה או אפילו מאבד את זכותו למנוי – חרם מוצרים הוא אידיאלי. הוא גם מאפשר לאהדה העולמית – כמו האוהדים בבלוג הזה – להצטרף לחרם.

איצקו 25 במרץ 2010

חרם מוצרים – אני בעד!

שלו רומא 25 במרץ 2010

רונן – אני מצדיק חרם מוצרים גם כי הם עושקים את האוהד, אני רק חושב שזה היה מעיד על סופר אטימות אם גם מחירי המנויים היו עולים שוב, כי זה ניצול ציני של הביקוש של המוצר, ובסוף של תהליך כזה אולי יהיה לגליזרים יותר כסף (כי ביננו תיירים תמיד יבוא אם ידעו שיש כרטיסים למשחק) אבל לקבוצה לא יהיו אוהדים, כבר היום זה מצחיק אותי שבאולימפיקו יש בערך 30,000 רומאים הממוצע עוד סטודנטים אמריקאים שספורט זה חלק מהתרבות שלהם והמון המון תיירים (בערך 10,000 כל משחק), אני מניח שהיונייטד יכולה למכור עוד 20 / 30 אלף כרטיסים למשחק אם היו מקומות. בסופו של יום לגליזרים יש אינטרס לדעתי ביונייטד הם פשוט לא העריכו את ההתנגדות של האוהדים ליחס בין ההשקעה שלהם בקבוצה (נאמר 0) לבין הכסף שהם מרוויחים ממנה.

יוני 25 במרץ 2010

הכל נכון לגבי קבוצות שההכנסה שלהן תלויה באוהדים. חצי מליגת העל תלויה בתקציב מוסדי – טוטו, זכויות שידור, חסויות עירייה וכו'.
גם אם יגיעו 500 אוהדים לכל משחק של הפועל פתח תקווה, מה שתיאורטית יכול לקרות כשעבריין מורשע יושב בהנהלה, זה לא ישנה מהותית את התקציב. לאוהדים אין השפעה בקבוצות קטנות, אלא באלימות, וזו ה-בעיה.

רונן דורפן 25 במרץ 2010

איצקו – אני כבר שנים לא קונה מוצרים רשמיים של יונייטד לעצמי. אבל לפעמים אם ילד רוצה חולצה אני נשבר…

רונן דורפן 25 במרץ 2010

יוני – דווקא את הקבוצות הללו אוהדים כן יכולים לנהל. כי הפועל פתח תקוה לא צריכה מומחים עולמיים לשווק. ההתמודדות עם עבריינים בהנהלות צריכה להיות באמצעות החוק או תקנות ההתאחדות.

בני תבורי 25 במרץ 2010

יוני ורונן,
את היו"ר העבריין מאיר שמיר הוריד מהיציע, הוא התחיל כאוהד…

ניינר 25 במרץ 2010

המודל של רנדי לרנר ואסטון וילה גם מוצלח בעיני. מיליונר אמריקאי שהוא בעלים גם של קבוצת פוטבול, שנותן למנג'ר ולהנהלה לעבוד בשקט כשהוא מספק את התנאים הטובים ביותר שהוא יכול להעמיד לרשותם.יפה לראות איך הוא מאמין במרטין אוניל ולא מפריע לו. הוא עומד ליישם את המודל הזה גם בקליבלנד עם מייק הולמגרן, ואם הוא יצליח להפוך את הקבוצה העלובה הזו לכח בNFL הוא גאון.
ההתנהלות של הגלייזרים עם טמפה ביי בקנירס מבישה אף היא. הם לא שמים קצוץ על המועדון מאז הזכייה בסופרבול, רק מנסים לגרוף ממנו מזומנים.
רונן, שכחת לציין את הפועל קטמון שמהווה דוגמא די מוצלחת לקבוצה בבעלות אוהדים ואולי גם את הפועל אוסישקין, אם כי המועדונים הללו עדיין לא בשלים להתמודד עם בארסה וריאל.

גיל 25 במרץ 2010

הבעייה עם חרם מוצרים במקרה של יונייטד שהיא לא ממש אפקטיבית. גם אם מתארגן חרם כזה במנצ'סטר סביב החנות הרשמית או אפילו בכל אנגליה, כמה זה משפיע על רוב האוהדים שבכלל לא קרובים למגרש? כמה חרם כזה יכול להיות אפקטיבי באינדונזיה?

לצערי, המודל היחיד שאני חושב שעובד טוב בבעלות בכדורגל זו דיקטטורה נאורה. כל מודל יכול להוביל להרבה בעיות, במיוחד עם יש הרבה שותפים. צריך בעלים עשיר אחד וחכם וכאלו לא קל למצוא (וזה גם עניין של מזל).

רונן דורפן 25 במרץ 2010

ניינר – רנדי לרנר הוא לא מודל. הוא פשוט בעל בית טוב. אבל אין במודל הזה שום הגנה על אוהדי וילה, מלבד העובדה שהוא בעל בית הגון וצנוע.

רונן דורפן 25 במרץ 2010

גיל – ההכנסות של יונייטד מתחלקות באופן גס לשלושה שלישים שווים. טלוויזיה (אוהדים לא יכולים להשפיע), מוצרים (השפעה חלקית) והכנסות יום המשחק. הכנסות יום המשחק הן לא רק כרטיסים. אם אוהדים מתארגנים ליום בלי קניות באולד טראפורד הגלזרים ירגישו את זה מאד. בעלים חכם זה יופי – אבל אוהדים מאורגנים יכולים להשפיע בכל שיטת ניהול.

סימנטוב 25 במרץ 2010

דיון מענין.
יש למשהו את חלוקת ההכנסות של יונייטד. ומהי ההכנסה הבטוחה של יונייטד? (גם בליגת האלופות)

ניינר 25 במרץ 2010

רונן, בוא נסכים שאם כבר בעל בית, שיהיה כמו רנדי לרנר ולא קבוצת שייחים או איזה אוליגרך או אמריקאים רודפי בצע שאין להם שום סנטימנט למועדון. אני בטוח שאוהדי וילה מאד בעדו. אני גם סקרן לראות איך תתפתח דרמת המכירה של ליברפול. שני הנוכלים היקס וג'ילט לא ישחררו את הנכס בקלות.

רונן דורפן 25 במרץ 2010

ניינר – אין שום אי הסכמה. כל מה שאמרתי שלרנר זה מצב טוב בגלל האדם, לא בגלל השיטה.

בני תבורי 25 במרץ 2010

ניינר,
הם ישחררו תמורת החזר ההשקעה.

סוס זקן 25 במרץ 2010

גיל – דיקטטורה נאורה היא השיטה הטובה ביותר לנהל כל דבר – ממדינה דרך קבוצת כדורגל ועד משפחה ממוצעת.
הבעיה היא מיעוט הדיקטטורים הנאורים (אני מכיר רק אחת כזו – אשתי).

רונן דורפן 25 במרץ 2010

סוס – יש מצב שאשתך תקנה את הקבוצה מהגלזרים?

סוס זקן 25 במרץ 2010

רונן: צר לי – הלב שלה במקום הנכון (בארסה), וחשבון הבנק שלה לא…

רונן דורפן 25 במרץ 2010

סוס – עכשיו הבנתי גם את הכינוי שלך…

יוסי מזרחי 25 במרץ 2010

אילי מאנינג, עברו כבר 23 תגובות מאז הרעיון שלך בתגובה 3, מה יהיה, הנושא גווע.תעשה משהו…

גיל 25 במרץ 2010

סוס בהחלט, זה הכל עניין של מזל בחיים.

גיל מזימבבואה 25 במרץ 2010

רונן, יש לך מושג בכמה הם רצו להעלות את מחירי הכרטיסים? אם כן נוכל לדעת על איזה הכנסה הם ויתרו.
חרם מוצרים – לי אישית נראה שהנושא יותר ישפיע על הבעלים פסיכולוגית מאשר על הכיס, כי כמו שגיל (שלא מזימבבואה) כתב יום אחד שלא יקנו באנגליה מוצרים זו תהיה סטיית תקן קטנה. הרעש התיקשורתי הוא שיעשה את ההבדל.

סוס זקן 25 במרץ 2010

אכן מזל. לכן הסוס לא רועה בשדות זרים (ובטח לא בשדות לנקשיר).

S&M 25 במרץ 2010

אפשר הסבר בקצרה – מה זה הצעיפים הצהובים-ירוקים?

גלן 25 במרץ 2010

רונן:ממה שאני זוכר כבר שנתיים לפחות יש ירידה ברשימת המתנה שלכם ויש מכירת כרטיסים ביום המשחק. סביר שיש למחאה תפקיד חשוב בהחלטה אבל עוד פרמטרים כמו המצב הכלכלי ומצב הפאונד משפיעים. חוץ מזה גם הליונס לא מעלים מכירי מנוי אז גם לכם מותר!
ומעבר לזה גלייזר ציפצף על אנשים שהיו הרבה יותר קרובים לו פיזית וחברתית – אנשי טמפה ואיכשהו יוצא מרווח מהכל. אני לא באמת חושב שהצעיפים האלו משפיעים עלין. זה איש ששם זין על מה שחושבים עליו . החלום הרטוב של כל אנטישמי

גלן 25 במרץ 2010

מחירי מנוי.

גלן 25 במרץ 2010

ואגב אני חושב שאתם מפונקים. מה שהם דחפו לאוהדי הבאקס בשנים האחרונות זה שערוריה גדולה עוד יותר וגם שם יש תגובה. אחרי 15 שנה הם יחשיכו שם מסך בשנה הבאה כי האוהדים ביטלו מינויים. וזה באמת אחרי שאת ריימונד גיימס הוא קיבל בעצם חינם מכספי המיסים של תושבי טמפה. עכשיו הוא מתקמצן מתחת לתקרת השכר מן הסתם בגלל יונייטד.

אמיר ענבר 26 במרץ 2010

העניין הוא שהמחאה אינה באמת נוגעת למחירי מנויים. אם ההשפעות הרעות של הגלייזרים היו מסתיימות במחירים, זה היה עובר בשקט יחסי. כמה אנשים היו מפסיקים ללכת, אני לא חושב שהיינו רואים יותר מכך.

מחירים המנויים והכרטיסים עלו בהתמדה בשנים האחרונות, ולא ראית מחאה. הנתונים הכלכליים והנפקת אגרות החוב, לעומת זאת, קרו בחודשים האחרונים וחשפו כמה מהכסף הזה נשאב מהמועדון סתם – בשביל ה"זכות" להיות בבעלות הגלייזרים – במקום שיונייטד תוכל להשתמש בו כדי לקדם את עצמה. וזאת בנוסף כמובן לסיכון הקיים כאשר אתה חייב מאות מיליונים. כלומר, אתה בסדר, הבעלים שלך חייב, ואתה זה שכל הנטל נופל עליו.

כשעלוקה נדבקת אליך, אתה לא מקבל את זה בשקט, נותן לה לעשות את שלה ואפילו בודק אפשרויות להאיץ את קצב ייצור הדם בגוף כדי שיהיה לה מה לשאוב.

גלן 26 במרץ 2010

ברור שהמחאה זה על המהלכים הכלכליים. אבל לא בטוח שזה הפרמטר היחידי שהוביל להקפאת המחיר. מעבר לזה כמובן שהאמת על מה שהגלייזרים עושים עם הכסף הייתה ידועה בודאי יותר משנה (ודיברנו על זה בבלוג הזה לא מעט וזה גם נותח בלוגים כלכליים מכובדים אחריםאנגליים) זה ראשי הבת-יענה שפשוט יצאו מהחול.

שלו רומא 26 במרץ 2010

לגבי חולצות, אני לא יודע מה המצב במנצ'סטר אבל ברומא החולצות חיקוי נמכרות ב 10€ ליד האצטדיון ו5€ בסופר של הסינים בפיאצה ויטוריו אמנואלה ה-2.
אני קונה חולצות של העונה הקודמת כל קיץ והמחירים יורדים ל 20€. ובחנות של רומא מוכרים לעיתים חולצות רטרו של הקבוצה במחירים לא נוראיים (למשל את זאת של 83 ואף יותר ישנות, לא מקורי אבל אותו עיצוב) צעיפים בכלל יש אלפי סוגים במחירים של 10€ היקרים.

רונן דורפן 26 במרץ 2010

אס אנד פי: אלו צבעי ניוטון הית', הקבוצה המקורית שהפכה ב-1901 למנצ'סטר יונייטד. האוהדים המוחים עברו להשתמש בצבעים שלה.

שלו רומא 26 במרץ 2010

ובאופן רשמי נגמרו הכרטיסים למשחק בשבת מצפים לאיצטדיון מלא.

אלון זנדר 26 במרץ 2010

S&M
אני יצא מנקודת הנחה שאתה שואל ברצינות, למרות שהתשובה הופיעה פה מספר פעמים. מדובר בצבעי המועדון המקוריים כשהוא עוד נקרא ניוטון הית' NEWTON HEATH וטרם נרכש על ידי בעלי ההון הקפיטליסטיים בתחילת המאה. הצבעים נחשבים לצבעי המועדון המשניים גם היום, עם ניחוח רומנטי/נוסטלגי שכבר לא נחשב מעופש. במספר מקרים שימשו הצבעים גם את הקבוצה כתלבושת משחקי החוץ שלה.
כיום הצבעים, שהם צבעי המועדון אבל לא הרשמיים, ולכן המועדון לא גוזר מהם קופון במרצ'נדייזינג – וחוץ מזה הצירוף די מכוער- משמים את האוהדים שמכריזים על נוכחות. השנה צבר העניין תאוצה כאות מחאה וכסימן התנגדות לשליטת הגלייזרים, והצעיפים פשטו בכל האצטדיון ומחוצה לו. מי שמארגן את כל הסיפור, כולל ייצור ומכירה, זה ארגון האוהדים הגדול באנגליה, ה MUST. מנצ'סטר יונייטד ספורטרז טראסט . אולי אליהם רונן התכוון שכתב על אגו…

אלון זנדר 26 במרץ 2010

משמים? משמשים.

שלו, רומא 26 במרץ 2010

בני תבורי – אבקש ראשית סליחה על מה שאכתוב בהמשך, מתוך כבוד לעובדה שאתה אוהד את יובנטוס.
יובה מקום שביעי, מחוץ לכל מסגרת אירופית בעונה הבאה, בנתיים. היא נראית כמו שק חבטות, כמו אותו בריון שכונתי שירד מנכסיו ועכשיו כולם עומדים בתור. יובה ומילאן מייצגות בעייני הרבה מהדברים המכוערים בכדורגל האיטלקי, ובעיקר חוסר נאמנות למי שעשה אותם. בזמן שיובה הורדה מהסרייה א' (תחילה שתי ליגות ואח"כ הומתק לליגה אחת) וקיבלה עונש להתחיל את העונה במחסור נקודות, והרבה שחקנים רצו לנטוש או נטשו (קנברו ואיברה) נשאר שם בופון, הגיע דה-שאמפ. הסוף של דה-שאמפ ידוע ועכשיו מדברים על כך שימכרו את בופון. כעת יובה סוג של מצורעת, שחקנים רואים באינטר את הטופ (אינטר מי היה מאמין למשפט כזה לפני חמש שנים) אבל יותר מזה הקבוצות ששחקנים רוצים לשחק (כשתנאי השכר זהים או כמעט זהים) הם רומא, נאפולי, פאלרמו, פירנצה, סמפדוריה. קורה משהו טוב לכדורגל האיטלקי, אי אפשר לראות את זה עכשיו כי זה לא קורה למילאן או יובה, אבל הכדורגל זז דרומה, אני זוכר שנים שדרומה מרומא לא היו קבוצות בסרייה א', היום יש קבוצות והמרעננות שבהן הן הדרומיות. קאטניה וכתבתי כאן הייתה רעה מאוד בתחילת העונה ונראת כמו חבורה של אנשים שלו התאמנו אפילו ביחד, אחרי כמה שינויים היום היא משחקת, ולא רע בכלל. בארי היא תענוג קבוצה צעירה ומרתקת, פאלרמו חזקה מאוד ומתפתחת, נאפולי נותנת סיבוב שני מהסרטים. על רקע כל זה המילאנזיות ויובה נראות כמו סיפור מהעבר. אז נכון אינטר עוד תקח השנה אליפות, ובקייץ יהיו הרבה שינויים בשלושת הקבוצות. אבל אם מה שנכתב עכשיו עליהן (אינטר, מילאן ויובה) מצפה שנה הבאה ליגה מרתקת. והפערים מצטמצמים כי יש משבר כלכלי, כי אינטר לא יכולה להחזיק את איברה, ויובה לא יכולה להתחזק, ושנה הבאה עם טרזגה ודל פירו זקנים בעוד שנה ובופון ביונייטד (שמועות מבוססות), או יש האומרים עם בופון שחקן יונייטד המושאל לשנה ליובה (שזאת שמועה יותר רצינית) וקנברו עוד יותר זקן. עתידם מאחוריהם. וברלוסקוני, צריך למכור את מילאן כי הוא לא יכול להמשיך לתחזק את הקבוצה.

תומר חרוב 26 במרץ 2010

שלו- יובה תחזור. יובה תמיד חוזרת. אני מודה שאני אוהד כבוי של יובה, אני רק עוקב ואפשר לספור על כף יד את מספר המשחקים שראיתי השנה(אולי שתי ידיים) אבל בודאות יובה תחזור. היום אנחנו משלמים על מה שנעשה בעבר וזה בסדר גמור. נעשו השנה טעויות עם הרכש(בכל זאת יובה השקיעה הכי הרבה באיטליה) וגם הצוות המקצועי לא סיפק את הסחורה אבל שחקנים עדיין ירצו להגיע ומאמנים בוודאי שירצו ויהיה אצטדיון ששייך לקבוצה(לראשונה באיטליה) ושוב נדפוק את כולם, את אינטר ומילאן וגם את רומא שלך שאני מאוד מחבב.מעבר לכך, סביר שזה יהיה אלכס שידפוק אותם. תהנה כל עוד אנחנו למטה, זה לא יימשך יותר מידי זמן.

בני תבורי 26 במרץ 2010

מסכים עם כל מילה.

שלו רומא 26 במרץ 2010

תומר נניח רגע את רומא בצד, איטליה הופכת לאט לאט להיות כינור שני לליגה האנגלית, הגרמנית והספרדית. היא מתחרה היום בצרפתית ואני לא בטוח שהקבוצות שלה יותר טובות. אז נכון הליגה עדיין יותר "מכובדת" עבור חלק מהשחקנים מאשר הצרפתית והגרמנית, ועדיין ואן ניסטלרוי בחר בהמבורג ולא נגיד ביובה (ובטח שלא ברומא). הטעויות עם הרכש נבעו מחיסכון במאמן (היום אמרו על רניירי שאיפה הוא ואיפה יובה).
יובה תחזור, בטח שתחזור, ורומא היא קבוצה עם תקציב במקום השמיני בערך בליגה, והיא כל עונה כמעט תנצל עונה חלשה של אחת הגדולות על מנת להדברג בשלישיה הראשונה, אבל השאלה איך תראה הליגה כשיובה תחזור. דרך אגב גם האוהדים של טורינו מאמינים שיום אחד היא תחזור, בתור אחד שראה את החזרה של יונייטד בחייו, גם זה יכול להיות חזרת של טורינו הגדולה, ושם אגב אתם עדיין הקבוצה השנייה.

שלו רומא 26 במרץ 2010

היה צריל להיות:
ושם אגב אתם עדיין הקבוצה השנייה(:

יואב 26 במרץ 2010

S&M
משמעות האמיתית של המעבר לזהוב ירוק היא שכל עוד הגלייזרים שם, האוהדים לא ילבשו את האדום הקדוש אלא רק לאחר שיוסר "הכיבוש".תלבושת רטרו בצבעים האלה שימשה את יונייטד כתלבושת חוץ בעונת 93, לציון מאה שנה להקמת ניוטון הית.
אלון זנדר,
לא ידעתי שהם נחשבים לצבעים משניים של המועדון כי בדרך כלל זה בא לידי ביטוי בתלבושות חוץ ולא זה המצב(פרט לאותה עונת מאה).שחור הוא הצבע השלישי שמקושר לי מיידית עם יונייטד. גם בגלל תלבושות החוץ וגם בגלל נוכחותו בדגלים ובתלבושות הביתיות מידי פעם.

rondi 26 במרץ 2010

מודלים שונים מתאימים לסיטואציות שונות.

בקבוצת כדורגל (או כל קבוצה לצורך העניין) קיימים שלוש כוחות – הכוח הכלכלי, הכוח מקצועי והכוח האמוציונלי…

קבוצה כמו מנצ'סטר, שם הסמכות המקצועית יציבה, מצליחה וקשיחה כמו אבן, היא ממתק לכוח כלכלי חסר רגש שמבין רק מספרים. בסיטואציה כזו הכוח האמוציונלי חייב לדבר בחזרה במספרים…

מצד שני, בריאל מדריד לדוגמה, הבסיס הכלכלי יציב כמו ארמון המלך. הכוחות המתנגשים שם הם הכוח המקצועי והכוח האמוציונלי. זו הסיבה שלמרות התשתית החזקה בעולם לא מצליחים לשמור שם על יציבות…

לצורך העניין, אני לא מכיר מספיק את הסיטואציה, אבל אני לא בטוח אם יש בכלל הבדל בין הגלייזרים לרנדי לרנר…

שלו רומא 26 במרץ 2010

תומר – יובה נכנסת לתהליך של בנייה מחדש, אחרי המונדיאל היא תיקח כנראה את אחד המאמנים המובילים ובתבצע רכש מסיבי כדי לייצב קבוצה שתגיע קודם כל לליגת האלופות, הם כנראה מוכרים את בופון כדי לבצע את הרכש הזה. במקביל אליהם גם מילאן ואינטר מחפשות מאמן, ויכנסו לשוק לבצע קניות כי ההגנה של מילאן זקוקה לרענון וגם בשוערים של מילאן כבר לא צעירים, אני לא כותב על הקבוצות האחרות כי הן לא באמת תחרות לשלושת אלה בשוק העברות. אינטר הולכת להחלש הקיץ, כי מייקון ומוריניו יעזבו, יהיה בטוח מעניין. ואין כל כך הרבה היצע לשוק שזה מה שצריך להטריד את ראשי הקבוצות הגדולות, אני מניח שמספר פליטי ריאל מדריד ימצאו את עצמם בליגה האיטלקית, אני לא יודע איפה דייגו למשל ישחק בעונה הבאה, מה שבטוח שהעונה הבאה תהיה יותר שיוויונית, וזה תלוי גם כמובן במונדיאל ועל מי שיצטיין בו.

דוד 29 במרץ 2010

ואני רציתי להוסיף הערה שאינה מאפיינית את טיב הדיונים פה- פסל משיש או מברונזה, עצם זה שעושים פסל בדיוקנו של אדם מסוים זה צעד אחד בדרך לסוג של עבודת אלילים (וכן, אני מבין שהבאת את זה סתם בתור דוגמא). עצם ההנצחה בתור פסל היא אלמנט פאגאני לגמרי, שממשיך להתקיים לאורך ההיסטוריה. דרך אגב, אני לא מאמין שיש ולו אחד מקוראי הבלוג שהיה רוצה להיות מונצח כפסל בכניסה למקום בו עבד/הצליח/זכה בתהילה.

Comments closed