מכבי. קטש

כשהייתי לפני כמה שבועות בבלגרד שוחחתי עם מישהו מאד מקורב למכבי תל אביב שסיפר לי שאיכשהו הצליחו למנף בקבוצה את פרשת מוני פנאן לתחושת מצור. והם רק מחכים לצאת לנאום תוכחה נגד כל העולם "שלא האמין בהם". זו צורת החשיבה של שמעון מזרחי. כאילו אפשר "לדבר במגרש" כשעל השאלות צריך לענות מחוץ למגרש. בכן, לגמרי במקרה, הם לא ענו במגרש. הייתה להם עונה קטסטרופלית במושגיהם.

 

 

 

 

אבל למרות השמחה של רבים על אלופה שאיננה מכבי – הכדורסל הישראלי בעיקר נכשל השנה – בכך שהבדיקות הנחוצות לא התקיימו. לתקשורת לא היה כוח. רשויות הספורט התחמקו מבדיקה ספציפית. וכנראה שהרבה אנשים יסתפקו בהפסד של מכבי במגרש.

 

*

 

ברמה האישית אני שמח מאד עבור קטש. איש שהיו לו הרבה מאד פספוסי קריירה בגלל חוסר מזל. אבל מסוג הספורטאים שהיחס שלהם למשחק הוא מרגש וכל כך לא ציני.

ישראל הפסידה, אני נהניתי
ייאוש מלראות ספורט מקומי בעידן הגלובלי

98 Comments

אילי מנינג 28 במאי 2010

אכן מגיע לקטש. האיכויות שלו כמאמן מדהימות. וכנראה יש בו משהו אם השחקנים שלו כל כך אוהבים אותו. אולי בגלל זה הוא לא מצא חן בעיני שמעון. לא נראה לי שהוא מחפש בני אדם לתפקידי מפתח במועדון. דרך אגב גנבתי לך את ההשוואה של שפר וקטש. בגלל הכישרון המדהים שלו רבים התעלמו מאינטליגנציית המשחק המדהימה שלו. זה ועוד כמה סטיגמות.

שלו רומא 28 במאי 2010

אני שמח שהעלית פוסט על הנושא, ישנם מספר דברים הקשורים למכבי שהייתי חולק בתור אוהד שלהם.
פתאום באמצע הרבע השלישי אחרי סל שלוש של גלבוע שמחתי, וכל שארית המשחק הרגשתי כאילו אני מתרגש מכך שגלבוע דווקא יקחו את האליפות, ומאוד שמחתי עבור קטש. אני אינני אוהד גלבוע-גליל, ועדיין עמוק בלב ישנה פינה למכבי שמחכה לקבוצה שתחזור, אבל לא הקבוצה הזאת, כלומר לא בצורתה הנוכחית. ולגבי המשחק היה עלוב מאוד לראות את בלוטנטל עושה עבירה בלתי ספורטיבית בסוף, אבל זה מסמל את מכבי של ימנו משחק מלוכלך וחוסר יכולת להפסיד. פיני הוא בושה וחרפה, אבל האגודה היא עוד יותר בושה שמעסיקה אדם כזה, והכל בשם הרצון לזכות בתארים, ואחרי כל מה שאמר בעבר הוסיף עוד אימרה השבוע שהוא לפחות לא חלק מרשימת המאמנים שאיבדו תואר במכבי, נאמר כבר "החיים והמוות ביד הלשון". בכל זאת דבר אחד היה ראוי בסוף שימעון ופדרמן הלכו ובירכו את קטש, ומכבי צריכה להסתכל קדימה, לפרק את הקבוצה לעשות בדק בית לצאת עם תחקיר עצמאי לגבי פרשת פנאן, ואז יחזור הכבוד שלה.
*
גליל גלבוע נתנו משחק מהנה, אחרי שנים שאני לא רואה כדורסל ישראלי, ממש נהנתי.

דותן 28 במאי 2010

רונן – חזרתי עכשיו מההיכל – חבר אוהד שרוף של מכבי גרר אותי ללב שער 11 – ופשוט נהנתי.

נהנתי כי גליל מייצגת בדיוק את כל מה שמכבי כבר לא, גליל זה לב, גליל זה שמחה , גליל זו חדוות משחק – ובעיקר גליל זו לא מכונה שמונעת על כסף….

ואחרי כל זה אני חייב להוסיף שהשיטה פשוט מגוכחת לא יכול להיות שליגה/עונה שלמה מוכרעת על משחק אחד – אני חושב שאם הליגה האנגלית היתה מוכרעת על פינל פור בין 4 הראשונות בשיטה של נוקאוט ההית צועק עד השמים – אבל השנאה בארץ למכבי כל כך גדולה אצל כל כך הרבה אנשים שהם מפסיקים להיות אוביקטיבים ומצדדים בחוסר ספורטיביות רק לשם פגיעה במכבי – תחשוב על זה….

ריח ההיסטוריה – חוויתי מאוד!

אלכסנדר 28 במאי 2010

אבל גם היורוליג מוכרעת באותה שיטה ולא שמעתי את מכבי מתלוננים בנושא

ארז 28 במאי 2010

בניגוד לשיטה הספורטיבית הנהדרת שאומצה השנה בליגת הכדורגל.
מצד שני, גם פלייאוף מבטל השגים של עונה שלמה ומצמצם אותם לחמישה משחקים.

רונן דורפן 28 במאי 2010

דותן – מכבי לא הקרבן. תמורת הפינל-פור הם קיבלו את המקום ביורוליג אוטומטית.

דותן 28 במאי 2010

רונן המשחק היה על אליפות ישראל לא על המקום ביורוליג – סתם לשם הענין מכבי סיימה את הליגה עם 8 נקודות פער על המקום השני…

שאלה – אתה מוכן כאוהד יוניטד לוותר 10 שנים על אליפות תמורת שיריון בשלב הבתים של הצמפיונס?

תומר חרוב 28 במאי 2010

ועדיין, גם אם הייתה מסיימת שנייה היתה אוטומטית ביורוליג וקיבלה יתרון ביתיות.

בליקי 28 במאי 2010

אולי אני קצת מגזים, ואולי הבלון לא ממש התפוצץ, אבל אפשר קצת לדבר עכשיו על פיני גרשון במונחים של כדורסל ולא איזה סוג של ז'וזה מוריניו ישראלי? אני יודע שהיו לו הברקות, וכמה רעיונות מעניינים מאוד על הפרקט, אבל כבר שנים הוא נכשל – בבניית קבוצה, בהשגת תארים עם קבוצה טובה (ביוון), וכמובן בכל מה שקשור לדברים שרונן דיבר עליהם בבלוג, בהפוך – יחס ממש לא מרגש ודי ציני. בסך הכל מאמן שהיו לו הרבה רגעים גדולים בקריירה גם בגלל מזל גדול.

קטש נדיר וחשוב, שרק יתקדם ויצליח – ברכות לו ולגליל, ללא ספק הקבוצה הכי סימפטית בספורט הישראלי – תענוג.

אריאל 28 במאי 2010

התפוצץ, התפוצץ. כמה שפיני מדושן, ככה הוא עכשיו מאמן גרוע.
שמעתי פעם הרצאה של עפר שלח, לפני בערך עשר שנים, בשיא ההצלחה של הקדנציה הראשונה של פיני במכבי, והוא טען ששחקנים בכל קבוצה שפיני היה לא מסוגלים לעבוד תחתיו יותר משנה-שנתיים. האיש בלתי נסבל על ידיהם ולכן זה לא פלא שהוא פוטר מכל כך הרבה קבוצות, כולל כאלו הוא הצליח בהן (ירושלים, למשל). התיעוב של השחקנים כלפיו הוא חלק גדול מהגורמים לאיך שהם נראו על המגרש ולחוסר האיכפתיות שלהם – בטח בהשוואה לשחקנים של הגליל, שממש נתנו את הנשמה על המגרש למאמן שלהם

איתן 28 במאי 2010

אני מסכים שפיני בלתי נסבל אבל להגיד שבגלל זה הייתה "אי אכפתיות של שחקני מכבי"? אתה בטוח שראית את המשחק? הם נלחמו עד הסוף, השתטחו על הפרקט, נתנו את הנשמה.
הבעיה שהם לא מתפקדים בלחץ וכשהשלשות של גליל לא הפסיקו להיכנס באחוזים מדהימים הם איבדו את הבטחון ואז גם דברים פשוטים לא הולכים.
גליל הייתה נהדרת ועודד (על סמך הדברים שאמר בסוף המשחק – ההימור להשאיר את כדיר, 2 פסקי זמן רצופים כדי שיוכלו לנוח) הוכיח איזה מאמן נהדר הולך ומתפתח כאן.

רונן דורפן 28 במאי 2010

דותן – יונייטד עשירה. אבל לא הכי עשירה באנגליה ובטח לא פי עשר עשירה מכל הקבוצות האחרות. הליגה הישראלית בכדורסל היא פארסה אפילו יחסית לליגה הספרדית. אז זו סתם עוד פארסה.

תומאס 28 במאי 2010

חזרתי עכשיו מההיכל.
היה כיף.
היה הסטורי.
גליל שיחקה נהדר, ללא אף רגע של איבוד פוקוס או דרך.
חבל שאלישי כדיר ילך למכבי כדי לשבת על הספסל.

ומילה לשלו-
הכדורסל הישראלי מהנה כבר זמן מה. פשוט כל מה שמראים לנו זה מכבי.

ד"ר א. 28 במאי 2010

זה לא מדויק. ערוץ הספורט משדר את כל הקבוצות, והרבה פעמים המשׂחקים באמת מהנים מאד.
נכון, לא תמיד הרמה הכי גבוהה בעולם, אבל זו בסך הכל ליגה מקומית, במדינה קטנה, בספורט מקצועני.
גם בליגת הכדורגל ההונגרית הרמה לא תמיד הכי גבוהה.

אריאל 28 במאי 2010

יש לי השגות לגבי "לתקשורת אין כח". לתקשורת הספורט בארץ יש הרבה מאוד כח, הם פשוט בחרו לא לנצל אותו במקרה הזה. התקשורת נתנה לפרשה לשכוך במהירות רבה מדי, מעט מדי תחקירים (רק לעופר שלח במקור היה תחקיר נורמלי) נעשו – וזה בלי שאני מדבר על המעילה של התקשורת בתפקידה לפני ההתאבדות של פנאן כשאף אחד לא טרח לנסות להאיר את הפינה האפלה הזאת.
כמו הרבה מקרים אחרים, התקשורת פה התכופפה בפני בעלי השררה ולא רצתה להסתבך על מזרחי ופדרמן. לאבנר קופל ולאיגוד השופטים אין כמובן שום אינטרס לחקור את הפרשה כי מה הם צריכים את הצרה הזאת, הדרך היחידה שבה הם היו חוקרים את זה היא לחץ תקשורתי – וזה לא נעשה. לטעמי זה סוג של יום כיפור של עיתונות הספורט בארץ

יוסי מזרחי 28 במאי 2010

אלי אוחנה הגדיר יפה את מצבו של הישראלי המצוי: אני שמח בשביל עודד קטש.
ויחד עם זה, יש גם שמחה לאידו של פיני גרשון, שהרוויח אותה ביושר במכלול ההתנהגות שלו כלפי שחקנים ומאמנים (ואולי עיתונאים).

דונבון מקנאב 28 במאי 2010

אני חושב שכל אוהד מכבי אמיתי היום לא תופס את הראש באכזבה ותדהמה.

יש לי הרבה יותר סימפטיה לעודד ולסמל הגדול שהוא היה במכבי, מלהרכב והסגל הביזיוניים של מכבי השנה.

נוציא את פרקינס, שאני חושב שהוא שחקן גדול וישכילו מכבי אם יבנו מסביבו.
יש לנו פניני- הישראלי המכוער במיטבו, בועט, צובט, מתחזה ומתגרה ואלן אנדרסון- שחקן בינוני עם אגו נפוח ואופי של רסיבר פרימדונה מה-NFL.

בלות'נטאל שהפך משחקן סימפטי לגבוה חסר תועלת שלא יודע לשמור ורק מנסה לזרוק מבחוץ ("גבוה" רק במונחי הליגה הישראלית) וד'אור פישר, שאני חולה עליו, אבל הוא נעלם לגמרי העונה.
על איידסון וויישנייבסקי באמת עדיף לא לדבר.
כמובן שעל הכל מנצח הבהמה הגסה (סליחה על השפה) פיני גרשון, שאפילו שלקח 3 אליפויות אירופה עם הדרים טים של מכבי, אני חושב שהוא מאמן כדורסל בינוני מאוד עם המון מזל, שכבר נגמר. לא שזה היווה אי פעם תירוץ להתנהגות שלו מחוץ למגרש.
את הישראלי היחיד שאני מסמפט שם- יניב גרין, בועטים החוצה (להגנתם, השכר שלו באמת מעבר לכל פרופורציה).

מזל שדריק שארפ עדיין משחק, בגילו המופלג, כדי לצוות מעט ספורטיביות ומכביזם אמיתי לקבוצת שכירי החרב חסרת האופי והלב שנבנתה השנה במכבי.

אז כן, אני אוהד מכבי, ואני מברך את קטש על האליפות. במובן מסויים, הוא הכי מכביסט מכל מי שהיה על הפרקט שם.

איתן 28 במאי 2010

אידסון שחקן מצוין (רק לא כוכב כמו שניסו למכור אותו) שצריך לידו קבוצה ובבלגן של מכבי הולך לאיבוד.
וויזניייבסקי גם כן שחקן מצוין שהולך לאיבוד.

מזוול הילבילי 28 במאי 2010

מעניין אבל גם דינמו ברלין לא מצליחה כל כך בליגה הגרמנית בכדורגל מאז שהספונסר שלה איבד קמעה מכוחו

בובי 28 במאי 2010

בטוב טעם מה שנקרא,ביוב החניונים הזה (היה אמור להיות גנים).אני בטוח שבעל הבלוג לא חי בשלום עם הערות נאציות מהסוג הזה. לטיפולך.

מזוול הילבילי 28 במאי 2010

אני מציע שתבדוק את ההיסטוריה של הקבוצה הנ"ל לפני צווחות "הנאצי" ההיסטריות שלך. שנות השיא של הקבוצה היו אחרי מלחמת העולם השניה דווקא

רועי פ 28 במאי 2010

תזכורת. הקבוצות ממזרח אירופה שנקראו "דינמו", הן קבוצות שבעיקרון ייצגו את מה שנקרא, ברפובליקה הדמוקרטית לפחות, מינסטריון המשטרה ובטחון הציבורי. במקרה הנ"ל, הכוונה היתה לארגון של גרמנים, שכמו קודמיהם הנאצים היה צריך לשרוף/להוריד איברים/לענות (באיזה סדר שרוצים). נאצים הם לא היו, אבל לו הייתה תחרות מי היה גרוע יותר, זו באמת הייתה תחרות…

Ole 28 במאי 2010

לדותן: מכבי הגיעה לחלק האחרון של העונה בליגה, כשהיא הרבה מעבר לשיא. אתה יכול לטעון כי מכבי הפסידה כאן אליפות במשחק אחד בטורניר מרובע על פי שיטת המפסיד יוצא, אבל מכבי הסריחה את הפארקט גם בסדרה נגד בני השרון, כשחילצה ניצחון דחוק.
גליל ניצחה את מכבי במגרשה הביתי של מכבי, כשהיא לא מותירה ספק מי הייתה הקבוצה הטובה הערב. היא זוכה באליפות בצדק ותוך הפגנת הכדורסל הטוב ביותר מבין הקבוצות שהגיעו לשלב 4 האחרונות.
אם מכבי בענייני קיטורים, היא יכולה לפנות בעניין זה לעצמה ולעצמה בלבד.

בליקי 28 במאי 2010

ואני בכלל לא דיברתי על מכביזם, אני לא חושב שקיים דבר כזה היום חוץ מבזיכרון של כמה אוהדים, לא בכדורגל ולא בכדורסל. מהיום אמרו אלטשולריזם שחמיזם גלבועיזם גלילזם.

גיל 28 במאי 2010

חשבתי שזה בלוג על ספורט…וברצינות, מה זה בכלל משנה? הרי לאליפות בארץ אין שום משמעות (חוץ מההנאה של הקבוצה הזוכה כשזה לא מכבי). הרי זה לא שפתאום תהיה למכבי תחרות, או שביורוליג תייצג אותנו קבוצה אחרת. שנה הבאה הרי תראו את אותם הדברים, הכל מחזורי וזה די משעמם.

יואב 28 במאי 2010

ברכות לעודד. הספורטאי הצהוב האחרון שממש הערצתי(בכל המחלקות) . חצי נחמה להפסיד לו את האליפות, בדיוק כמו את הגמר האירופאי ההוא. אני בטוח שגם פדרמן ומזרחי מרגישים כך. הוא תמיד היה הילד האהוב. בשיטה הזאת, זה בלתי נמנע שהפיבוריט ימעד מידי פעם. לא אסון גדול בשום מובן. .למכבי עדיף לתקן את טעויות השנה הזאת לאחר כישלון ולא לאחר תואר מובן מאליו..

יוסי מזרחי 28 במאי 2010

יואב, אתה בטוח שזו רק תקלה מזדמנת,משהו מקרי כזה ?
אתה יודע שאני לא משונאי מכבי, אבל ההפסד הלילה הוא גם איזה שהו סמל לתהליך ארוך שעובר על המועדון.
נכון שלהפסיד לקטש, זה עדיף על הפסד לסתם קבוצה אבל זה לא רק הפסד, זה יותר מכך.
קראתי שפיני "מברך את מה שם הקבוצה ההיא", אני בטוח שגם אתה נגעלת.

ד"ר א. 28 במאי 2010

זה לא מקרי בכלל.
סליחה מראש על הגישה המטפיסית, אבל נס שארפ סגר מעגל שהתחיל בנס בדלונא. הגמר בפראג סיים את תקופת נס שארפ. מאז כל קבוצה של מכבי משׂחקת בו זמנית גם נגד היריבה על המגרש, גם נגד הקבוצה ההיא. זו בעיני הסיבה לקריסות החוזרות ונשנות.

[]
הכותרות מדברות על העפת פיני וחזרה צפויה של בלאט. הלוואי. אבל נראה לי שזה לא יספיק. כדי לצאת לדרך חדשה צריך לפרוש שמעון מזרחי.

יואב 28 במאי 2010

יוסי, אני לא בארץ ולא הבנתי את הציטוט שנתת אבל דעתי לא נוחה מפיני האדם שנים ובשנה האחרונה נראה שאין לו שום עניין לאמן וזה מחפיר בעיני. קשה לי להתייחס לאובדן האליפות משמעויות גדולות כרגע גם בגלל הפורמט וגם בגלל ניסיון העבר. הקבוצה הזאת עדיין מנוהלת על ידי האנשים המחוייבים ביותר בספורט הישראלי(על כל חסרונותיהם). אבל למכבי יש קיץ שלם להתחבט והיום הזה הוא יום של עודד.. שיהנה מכל שניה.

שלו רומא 28 במאי 2010

גיל אתה טועה לדעתי בדבר חשוב, באירופה הכדורסל פושט את הרגל, וגם ה NBA זה לא כיף גדול. אחרי כל זה אם יש ליגה טובה, כלומר שיוויונית, למי בכלל אכפת אירופה.
*
לגבי השיטה, אני לא מת על הפיינל פור, בהחלט צריך להיות פלייאוף רגיל, אבל צריך גם הגבלת תקציב, ושכר. וצריך לבטל את החוק הרוסי ולהגביל את כמות הזרים. ולהפסיק לתת כספי ציבור לקבוצות בבעלות פרטית. ולבנות מתקנים ראויים.
*
תומאס – אני כבר ארבע שנים ברומא מכבי היו כאן שלוש פעמים והיו לי כרטיסים למשחקים ואף פעם לא הלכתי, לפני כן גרתי כסטודנט בטכניון וכל שנה כשמכבי באה לביקור הלכתי לראות אותה. הליגה היא בעייתית מאוד, כי הפערים הכלכליים בין הקבוצות הם כאלה שהמתח היחידי יכול להיות בגמר הפיינל פור. ותודה להפועל י-ם שמנעו מאיתנו לחזות בהם מפסידים למכבי כמו שהם בד"כ עושים.

עומר ח. 28 במאי 2010

כיף גדול וגם כבוד למגזר. אלופה עם שלושה קיבוצניקים בסגל (נציגי משמר העמק, גבת וכפר בלום) + מנהל (עמיר). ושוב, כמו שנדמה לי שכתבתי פה באליפות של חולון, בתוך השמחה של ניצחון הגליל וקטש וכל הדברים היפים שהם מייצגים לעומת המכביזם הנאלח, צריך להזכיר גם ביום חג זה כי הפיינל פור הוא עדיין שיטה לא ראויה להכרעת ליגה, וכי צריך לבטלו יחד עם החוק הרוסי.

שי 28 במאי 2010

מי מכפר בלום??

דן 28 במאי 2010

אבישי גורדון

תומאס 28 במאי 2010

:-)
שלו – התכוונתי שמכבי זה לא ממש כדורסל ישראלי(ולא בגלל כמות הישראלים בקבוצה).
גדלתי כצהוב, ואני עדיין צהוב, אבל בכל מה שקשור לכדורבל, הצהוב דומה יותר לפיפי.
וכשאני מדבר על כדורסל ישראלי זה בעיקר על גליל, אבל גם ר"ג וחולון, שתמיד כ"כ כיף לשנוא.
וירושלים ומכבי פשוט לא עונות אצלי להגדרת "כדורסל ישראלי" (וזה נאמר עם הרבה כבוד להשגים)

שי 28 במאי 2010

מטארצי אחד לא הפריע לאינטר להיות דאבליסטית איטלקיה

תומאס 28 במאי 2010

כמו שציינתי, זה לא בגלל מספר הישראלים בקבוצה. כמות בעלי האזרחות בקבוצה לא מעיד על זהותה

גיא זהר 28 במאי 2010

השאלה מה גלבוע (והרשו לי להשמיט את המילה גליל) הולכים לעשות מעכשיו. צריכים להתנהל בתבונה. גם אם יפסידו את רנדל, מקל, אלישי ופארגו. להביא את עידו ויוגב ואם קטש הולך אולי את אדלשטיין (מהעמק במקור) + איחוד עם מגידו ועפולה. של יתרסקו כמו ב-94. מבחינת עודד, אם לא מאמן ראשי במכבי או בקבוצה כמו אריס ביוון עדיף לו לדעתי להשאר בגלבוע. מכבי קיבלו כגמולם על כל ההתנהלות ובעיקר על הבכי על השופטים.

שי 28 במאי 2010

פתאום פיני נהיה מאמן גרוע? מה שכן כל העונה נראה שהוא איבד את הרעב.
ובלי מכבי ת"א הכדורסל הישראלי יראה באירופה כמו הכדוריד או הכדורעף. 

moby 28 במאי 2010

פיני לא מאמן גרוע. הוא גם לא גאון הדור. יש בדור הזה כמה מאמנים לא פחות טובים. צריך גם מזל בחיים, קבוצה שבונה לך מאמן נפלא (בלאט) , שני שחקנים ענקים שאתה לא סופר אותם ונותנים לך נצחון ובעצם אליפות אירופה (שלף,ושארפ). הוא אחד ממנהלי המשחק הטובים על המגרש, פעם דיברנו על תפקיד המאמן (קאוץ')פיני הוא לא קאוץ'.

ניינר 28 במאי 2010

העיקר שהאוויר יצא בנפיחה גדלה מהבלון שנקרא פיני גרשון ושהאיש המתועב הזה קיבל בראש.איזה סיום הולם לעונה בה התגלתה אימפריית הרשע הצהובה בכל כיעורה ועליבותה. יש צדק קוסמי בכך שקבוצה שהיא ההפך הגמור ממכבי מפרקת לצהובים את הצורה.

שימי האריה 28 במאי 2010

הפוסט הזה הוא דוגמא קלאסית לדוגמאטיות מחשבתית.
בשלוש שנים יש לנו שלוש אלופות שונות, ועדיין אין ליגת כדורסל. נו באמת. עכשו התרוץ הוא שלמכבי יש יותר כסף… אתם רצינים? ואם לירושלים יבוא אברמוביץ, מה אז יהיה התירוץ? שלמכבי יש בסיס אוהדים יותר גדול? נשמע כאילו יצחק שמיר ("אל תבלבלו אותי עם עובדות") מעולם לא היה יותר רלוונטי.
רונן – אתה וחבריך העיתונאים החלטתם שאין כדורזסל ישראלי וגם אם חמישיה על טהרת הציונות תנצח את LA במשחק 7 בגמר, אני בטוח שפרשת מוני תוביל למסקנה שעדיין לא רואים כדורסל בישראל.

שימי האריה 28 במאי 2010

ושלו – בחיית רבאק – "החיים והמוות ביד הלשון?" באיזה כיתה אתה???
מה בתור? "פיני הכל עובר עליך וקקי בידך?"

שלו, רומא 28 במאי 2010

שימי – אני מצטער שהאינטלקט שלי לא מי יודע מה. בטח לא ברמה של "סר" פנחס גרשון, שכחלק ממחקו דרווין לאן הצליח לאבחן את דרגות האינטלקטואל השונות על-פי חוזק השוקו, ועלית עלי גמרתי רק תשע שנות לימוד, אבל למדתי דבר אחד יש עניין של להיות מנץ' ושמעון מזרחי, ופדרמן אחרי המשחק ידעו ללכת ללחוץ את היד של קטש ולתת לו חיבוק, ולא כמו גרשון לחיצת יד ובריחה לחדר ההלבשה.

שימי האריה 28 במאי 2010

שי – כשמדובר במכבי כדורסל הבלוג (או המגיבים בבלוג) לא יותר עמוק מכתבה בידיעות.

הקורא 28 במאי 2010

קשה להגיד שאני אוהד מכבי, אבל השיטה הזו של פיינל פור פשוט לא הוגנת. גם תקרת שכר היא פתרון בעייתי בליגה שלנו כי הקבוצה היחידה שתיפגע ממנה היא מכבי תל אביב, ובינינו, אם מכבי מחליטה להפסיק לשחק בליגה הישראלית אין טעם אמיתי בליגה הזו. מצד שני, גם ככה אין בה יותר מדי עניין, ומי באמת ראה שידורים מהליגה הזו במהלך העונה?

אנונימוס 28 במאי 2010

ערב משמח עד מאד. אבל כמובן חבל שלטווח הארוך לא תהיה לזה שום השפעה על הפערים האמיתיים בליגה

אנונימוס 28 במאי 2010

מה שכן, פיני גרשון מוכיח מחדש שאין שיא של גועל נפש וחרא מזוקק שהוא מעל ליכולתו. אני מתקשה לחשוב על אדם יותר מגעיל ודוחה ממנו בהיסטוריה של הספורט הישראלי

שי 28 במאי 2010

גם התגובה שלך לא מצטיינת בניסוח עדין ומאופק

אנונימוס 28 במאי 2010

לא במקרה. אני באמת לא מצליח לחשוב על מישהו. ולא חסרות דוגמאות. ההיסטוריה של הספורט הישראלי משופעת בעסקנים איומים ונוראים, מלחכי פינכה, ואין ספור דמויות "צבעוניות" שחבל שהתקרבו בכלל לענף הספורט.
ובכל זאת האיש הזה, גרשון, עם האישיות והדעות שלו, מצליח לטעמי להתעלות מעל כולם

עזאזלו 28 במאי 2010

אני מהרבים שפמפמו את סיסמת "אימפריית הרשע", שמחתי מכל הפסד צהוב (פחות באירופה, אבל בטח בארץ), וכמה משברונות הלב הגדולים שלי קשורים לליגה המקומית, עוד נצחון של מכבי, עוד דון שמעון, עוד פיצה-צ'ורה ועוד עונה אבודה.
אבל אני חייב לומר, שהאליפות הזו, כקודמתה של חולון, נטולות כל עוקץ. אולי זה גם בגלל שמכבי – בטח אחרי פרשת פנאן, ובלי שום שחקן צהוב בתפקיד נבל אמיתי – כבר איננה המפלצת מחלומות הבלהה בילדות.
וזה בעיקר בגלל השיטה. זה נראה כמו טורניר גביע, שבסיומו – אין שום בונוס אמיתי ל"אלופה". מכבי לא מאבדת את היורוליג. זה לא כמו הסדרות המונומנטליות מול הפועל ת"א, ולא כמו תחושות הפאניקה סביב אובדן האליפות ההיא לגליל. הרבה יותר דומה לאובדן גביע. וזה נחמד, תמיד נחמד שמישהו גונב למכבי משהו. לא הרבה יותר.

אדום דהוי 28 במאי 2010

מסכים עם כל מילה. הייתי שמח לראות מכבי נופלת בסדרה (כמו מול פרטיזן), מאשר בעקיצה חד-פעמית סטייל הפיינל-פור.
לאליפות של גלבוע יש בעיני כוכבית הרבה יותר גדולה מאשר זו של הפועל בכדורגל, והיא גם הרבה פחות ראויה מחולון של הדורסמניה.

martzianno 28 במאי 2010

קטש המלך!!!
היה כוכב ונשאר כוכב.
אני באמת מאמין שנעשה כאן תיקון.
עכשיו מכבי יכולים להחזיר אותו ואז להחליף אותו אחרי שלושה מחזורים בצביקה שרף.

בני תבורי 28 במאי 2010

…או ביורם חרוש.

martzianno 28 במאי 2010

ואת חרוש להחליף בילובאץ.

גיא זהר 28 במאי 2010

מרחק של סגירה לריבאונד משמחה כפולה או לפחות הארכה. נאש מדהים וגאסול שוב הוכיח השתנקות. לצערנו, ארטסט הציל אותו. בתור מחליף לפיני אני בעד טד אוונס עם הזרים אורטון, צארס גיינס ושונדוב

גיל 28 במאי 2010

פעם שנייה בפלייאוף שהלייקרס נהנים מהמון מזל בכדור האחרון למרות החטאה של קובי. אני לא רואה איך הם ינצחו בל.א. גם אם ישחקו שם עוד 100 פעמים.

גלן 28 במאי 2010

גיל- למהאתה נגטיביסט כל הזמן? אם הם מנתצחים משחק 6 אני חש בהפתעה.

גיל 28 במאי 2010

אני מנסה לנחס, זה לא עובד.

אריאל 28 במאי 2010

אני לא מבין, באליפות אירופה שיטת פיינל פור טובה, בטורניר המכללות שיטת פיינל פור טובה ואף אחד לא מתלונן, אבל פתאום השיטה היא לא הוגנת?
בדיוק כמו מכבי חיפה שהתבכיינה על קיזוז הנקודות, גם פה – מכבי באה עם כל המומנטום מאחוריה, כשכל מה שהיא צריכה לעשות זה לנצח קבוצה שהיא ניצחה פעמיים בעונה הרגילה – ונכשלה חרוצות.
וזה שהגמר הזה משוחק באולם הביתי של מכבי עם 10 אלף אוהדים צהובים, זה כן פייר? וזה שלמכבי יש תקציב פי 10 יותר גדול מלגליל, זה כן פייר?

גלן 28 במאי 2010

אריאל- אין לי עניין ממשי בליגה הזאת אבל אתה טועה בגדול כמו רבים וטובים לפנייך. באליפות אירופא ובמכללות ואפילו בפורמט אחר של הNBA אין סימטריות. בליגת הכדורסל הזאת כן (משחקי בית וחוץ נגד כול הקבוצות).
לגבי זה שהגמר ביד אליהו כשקבוצות תל אביביות שם- מסכים ב 100% כבר המון שנים.

גלן 28 במאי 2010

או בקיצר דיוק או אפילו לצורך העניין הקאבלירס לא יכלו להגיד שהם הכי טובים במכללות או אפילו בקונפרנס. מכבי ת"א כדורסל כן.

גלן 28 במאי 2010

ודבר אחרון – כמו כל המוטציות (קיזוז, פליאוף ישראלי או פליאוף מקום 4 שמוצע באנגליה) זה הכל כשמנסים לעקוף בעיות אמיתיות (אין מספיק קב' כדורגל או כדורסל כאן או פער כלכלי מיבני גדול) עם קוסמטיקה.

בני תבורי 28 במאי 2010

אריאל, נכון ומדוייק.

יוסי 28 במאי 2010

זה נכון שכדורסל ישראלי הוא לא ברמה גבוהה במיוחד, אבל הוא לפחות כדורסל.

כדורסל הוא משחק שכמעט תמיד מעניין לראות, בעיקר כשלא שומרים אישית, והוא גם מתאים מאוד לשידור בטלוויזיה כי רואים את כל עשרת השחקנים רוב הזמן. זאת בניגוד לכדורגל, שאפילו ברמה גבוהה מסוגל להרדים בטלוויזיה. הטלוויזיה מוגבלת ביכולתה להעביר את הדבר המעניין בכדורגל: תנועה בלי כדור. גם גאונות של מסירה קשה הרבה יותר להעריך בטלוויזיה לעומת במגרש. כך אנחנו נשארים בעיקר עם הנאה מטיפול טכני בכדור, פה ושם מסירות (בדרך כלל רק עם ההילוך החוזר מוצלח), וגולים ספורים בכל משחק.

בכדורסל גם אפשר לראות התפתחות של שחקן תוך כדי משחק ותגובות של קבוצה אחת לקבוצה השנייה. זה לא שאין דברים כאלה בכדורגל, אבל מבחן התוצאה שם הוא די עלוב כי יש כל כך מעט גולים. בכדורסל אפשר לראות מיד שמהלך חכם מביא לשינוי בתוצאה, בעוד שבכדורגל אפשר לזהות שמהלכים מסוימים הם מוצלחים רק כשצופים בהם באופן מצטבר במשך משחקים רבים כי רק אז ניתן להבין איך המהלך משפיע על ההסתברות להבקיע גול או להגן על השער. לכן, גם כדורסל ברמה נמוכה יחסית הוא מעניין יותר מכדורגל ברמה גבוהה.

מהסיבות האלו, מי שמזהיר אותנו שהכדורסל בארץ יהפוך לגרוע כמו הכדוריד בארץ לא מפחיד אותי בכלל. הלוואי שהיו משדרים כדוריד ישראלי באותה תדירות שמשדרים כדורגל ישראלי. מסיבות דומות לאלו שמניתי לגבי כדורסל וגם מסיבות אחרות, כדוריד הוא משחק מעניין שכיף לצפות בו אפילו ברמות הבינוניות והנמוכות.

לגבי השיטה, צריך לזכור שהשיטה לא הוגנת מסיבה נוספת: המשחקים מתקיימים ביד אליהו. אז כשמשווים לליגה האנגלית, ההשוואה הנכונה היא שיהיה פלייאוף בסופה והוא יתקיים באולדטראפורד. אני לא בטוח שרונן יתנגד לזה. צדק גם מי שאמר שהעדר תקרת שכר היא בעיה הרבה יותר קשה מהפיינל פור. בדיוק כמו שקיומם של עשירים מופלגים בחיים האמיתיים הוא מגעיל ולא מוסרי, כך גם קיומה של קבוצה עשירה מופלגת בליגה הישראלית הוא מגעיל ולא מוסרי.

יורם אהרוני 28 במאי 2010

את האליפות של גלבוע/גליל אני מקבל ברגשות מעורבים. מצד אחד, טוב לראות כל הפסד של מכבי. מצד שני, כאחד שגדל באיזור הגלבוע אני תוהה מה עושה אליפות כזו לילדי העמק. אמנם העמק זה איזור עם מסורת של כדורסל, אבל הכדורסל שנות החמישים עד השבעים זה לא הכדורסל של היום. פעם היה ברור שכמעט כל כישרון ספורטיבי בעמק צריך ללכת לכדורסל או בישובים מסוימים, לכדורעף (שריד, למשל). אבל החל מתחילת שנות השבעים, במקביל להתחלת שקיעת הספורט הקבוצתי בקיבוצים חל תהליך נוסף: הוקמו מחלקות ספורט במועצות האיזוריות והחלו לטפח גם ענפי ספורט אחרים. זה לא היה קל מאחר שעסקני הכדורסל עדיין נלחמו על כל כישרון ספורטיבי ולפעמים התגאו בכך שמנעו מנערים להתאמן בענפים אחרים. בענפים האחרים נעשתה עבודה הרבה יותר מקצועית. מבין הספורטאים הפעילים כיום בארץ יש עדיין כאלה שגדלו באיזור גלבוע – בקעת בית-שאן: גל נבו, שון פייגה, מורן צור (כדורעף נשים) ואפילו הלא אתיופי היחיד בפרוייקט האתיופים במרתון – חי פרחי. הקמת קבוצה מקצוענית בעמק היא בהחלט על חשבון ענפים אחרים. אין היום קבוצת שחייה או אתלטיקה בעמק וגם קבוצות כדורעף בקושי יש. יש הרבה ילדים שמשחקים כדורסל אבל הסיכויים שלהם להשתלב אי פעם כשחקנים מובילים בקבוצה בוגרת הם קלושים. טועה מי שחושב שאין קשר בין חיסול ענפים אחרים לבין העברת קבוצת הגליל לגלבוע שכן חיסול הענפים האחרים בא לפני המעבר.התהליך החל בתחילת שנות השמונים כאשר הוחלט במועצה להעלות קבוצת נשים לליגה הבכירה בכדורסל.אז מה נשאר שם היום? רוגבי ביזרעאל (כולל שחקן העונה – עמית קקון) ואני מתחיל לראות גם ניצנים של ריצת נווט.יש במרחב גם כמה קבוצות כדורגל מליגה א' ומטה. שלוש קבוצות בליגת העל בכדורסל (גלבוע, עפולה ומגידו)? נשמע לי הזוי.

שי 28 במאי 2010

אבל גם יש שניי שחקנים באלופה הזאת מהעמק, ואחד מהם אפילו היה מעולה במשחק אתומל.

ד"ר א. 28 במאי 2010

הפספוס הגדול של העונה הזו הוא של בני-השרון. לולי ערב מחריד מהקו במשׂחק 5, הם היו מעיפים את מכבי בסדרה. או-אז היה מבוטל הפיינל-פור לאלתר, ובצדק.
עד כמה שאני לא אוהב את השיטה הזו, ועד כמה שהיא לא מתאימה לשום מסגרת כדורסל שהיא פרט למכללות (ביורוליג היא נוראית), עד שמכבי לא תנוצח בסדרת פלייאוף, אין מקום לביטולה.

ליאור 28 במאי 2010

רק בישראל- גליל לוקחת אליפות וכולם מדברים על מכבי…

ועוד הערה – הראיון ביציע העיתונות לאחר המשחק עם אנשי הגליל היה ביזיון. רבע שעה מיררו להם את החיים וראו על הפנים של עודד כמה הוא סבל בחבורת הקוטרים האלה עם השאלות לא במקום שלהם. חוסר פרגון טוטאלי

חיים 28 במאי 2010

גם באירופה אינטר זכתה באליפות אירופה – וכולם מדברים על מוריניו…

אסף 28 במאי 2010

דוק – אם מכבי תיקח עכשיו 5 אליפויות ברצף בשיטת הפיינל פור נעבור לחיובים? הטלת מטבע?
מה הטעם להכתיר אלופה אם היא לא הקבוצה הכי טובה בארץ? איך זה עזר לחולון שהיא זכתה באליפות?
ושלא ישתמע מדברי שאני טוען שמכבי יותר או פחות טובה מגלבוע/גליל. אני בקושי רואה כדורסל ישראלי. אבל אני יודע שבשביל כל מה ששיטת הפיינל פור מנסה להשיג (מתח, דרמה, גיוון בזוכות ) יש גביע.

moby 28 במאי 2010

אסף – נעבור אולי למגרש הביתי של ירושלים או חיפה (בתקווה שהארנה תגמר)? ואם ערוצי הטלויזיה ישלמו 4 מיליון על הטלת מטבע אז אפשר בהחלט לחשוב על זה. הליגה היא עסק, והיה בו מונופול, מונופול רע לעסקים ולאזרח הקטן. אם השיטה לא תעבוד אז אולי תהיה תקרת תקציב? יחד עם תקציב מינימום. ואלי יורידו את מספר הזרים. כי ישראלים ווינרים גדלים גם בצפון ובדרום הבעיה היא שהם נמצאים בליגה השניה.

שודד 28 במאי 2010

אפתח בגילוי נאות, אין כמו שמחה לאיד
(בעיקר כשזה נוגע במכבי של שמעון או של נמני). לעצם העניין, האם רק אני שמתי לב שמאז הלך לו פאנן לעולמו… השיפוט יותר אובייקטיבי. עכשיו ניתן להבין כמה אליפויות הוכרעו (ולא באופן ספורטיבי)לטובת מכבי ב30 שנה האחרונות, בעזרת השקעות בבנק השופטים?

ד"ר א. 28 במאי 2010

כלומר השריקה ההיא של סמי בכר לעבירה של טפירו היתה כשרה? תמיד חשדתי כך.

בני תבורי 28 במאי 2010

שודד,
גילוי נאות זה בסדר, גם שמחה לאיד. רק אל תתן לזה לחרפן אותך לגמרי.

פראליה 28 במאי 2010

ולפני כן זה לא היה ברור? רבים נעדרו מלשכת האבטלה בעקבות המעטפות וזה היה ידוע שנים לפני מותו של פנאן

שודד 28 במאי 2010

בני אין מה לעשות… לא יעזור כמה ינסו לטשטש את העובדות

moby 28 במאי 2010

הכדורסל הישראלי בבעיה כמו כל הספורט הישראלי.
ביום שאוכל לקחת את הילדים שלי לרוממה או ק. אליעזר (ואת אישתילמרות שכשהייתה צעירה היתה איתי) שאוכל להגיע במחיר סביר למקומות שלי, בלי שירמסו אותי או את אחד מילדי. שלא אתפלל שאף אחד מהם לא יבקש לשירותים, וכשבהפסקה אוכל להוציא איזה נקניקיה במחיר מופקע יחד עם 3 כוסות שתיה בלי שיעיפו לי את זה מהידיים. הדיונים הלא כל כך חשובים על פיינל פור או שיטת הקיזוז או פלייאוף או אולי כמו ב-WWF טורנירים מכורים מראש עם בילד אף של הטורניר עצמו (הרשע מול הגמד, הענק מול העשיר או השד יודע מי).
כשיהיו מתקנים היעלדים שלי יהיו שם ותהיה תרבות של ספורט ולא תהיה פה אהדת הכורסא של הקבוצה האלופה.
()
מקרה פנאן הוא מהחמורים שאפשר לחשוב עליו (ובגלל האין חקירה אז זה לא יורד מהפרק רק חור שחור גדול) איך הדון הצליח לחמוק גם מזה? איפה כל העיתונות המכה על חטא? גם פה בבלוג רמזו על מקרים ידועים (?) וחמורים ש"אי אפשר לספר אותם" הפחד מהדון מחלחל.
{}
אם ה"קומישינר" של הליגה שהיה ממנהלי בית"ר ת"א שהתנהלות תקנית וחוקית לא הייתה בלקסיקון שלו אז מה הפלא? מה עוד שהוא גם מאחראי הקיזוז כי גם שם העסקן הנ"ל נמצא.
()
כל הכבוד לגלבוע ולעודד אבל הייתי שמח יותר אם היה אומר דברים קצת יותר חריפים. החברה שם העיפו אותו סתם ועכשיו הם עוד חושבים על "עוזר מאמן" לחלאה.

גיל מזימבבואה 28 במאי 2010

ורק להיזכר בעובדה שחנן קרן לא אישר לקטש לאמן ללא תעודה…

פראליה 28 במאי 2010

אני כמובן שמח בשביל קטש, אדם ומאמן אינטלגנטי שנראה שלא משנה לאילו הישגים יגיע, השתן לא יפוצץ לו את המח.

מה שבלט במיוחד אמש (שחר הופיע באופן סמלי באולפן עריץ 5 שסיכם את הניצחון של גליל) היה ההבדל הענק בין איך מקבלים במכבי כדורסל הפסד תואר (הופעות אימה כ"כ אופייניות של פדרמן ושימון מזרחי) לאיך מקבלים בחיפה הפסד תואר.

נכון שמכבי עושה את כל העניין המוגבל בכדורסל בארץ, כשהיא מנצחת ובמיוחד כשהיא מפסידה אבל הענף כ"כ חולה שאני לא רואה ממש תקווה לחזור אפילו לימים הטובים שלו בשנות השמונים.

תושב חוזר 28 במאי 2010

איזו שמחה. איזה צדק קוסמי.
בתור אוהד של חולוניה אני יודע בדיוק איך הם מרגישים.
לפני שנתיים חולון ניצחה את מכבי שלוש פעמים בעונה, אז שיפסיקו לבכות על הפיינל פור…אז זה הציל אותם.
תמיד היה לי קשה עם תחושת החפיפניקיות של קטש, דוקא בגלל האהבה שלי אליו ולדרכו בכדורסל, אבל כנראה שלגאון כמוהו צריך לסלוח ולקבל – והפירות יגיעו

גיל 28 במאי 2010

לגבי אלו שמשווים את הפיינל פור בארץ לפיינל פור האירופי או למכללות האמריקאיות, יש כמה הבדלים בולטים.

קודם כל, המוסדות הללו הן מסורת ועם מסורת (בעיקר באמריקה) לא נוגעים. קבוצת מכללות יכולה להיות מאוד גאה על העונה הרגילה שלה או אליפות החטיבה. בארץ, עשו את זה מסיבה אחת בלבד וזה להקשות על מכבי לקחת אליפות. אנשים מבלבלים התרגשות ומתח עם ספורטיביות.

דבר שני, אין שום דרך מעשית לעשות שיטה יעילה לאליפות המכללות בארה"ב כי יש יותר מדי קבוצות. גם בNFL שקבוצות לא משחקות נגד חלק גדול מהקבוצות כל העונה ויש מעט מאוד משחקים בעונה זה בלתי אפשרי. ביורוליג זה כן אפשרי ולראייה, כשהיה פיצול היו סדרות גדולות. הנקודה היא שצריך לשקול גם את ערך הספורטיביות מול החגיגיות של המעמד. באירופה, אם עושים סדרה אז היבשת ברובה תאבד עניין ויהיה רק עניין מקומי. ברגע שיש סופשבוע אחד אז זה מרכז את כל תשומת הלב גם אם לא הכי הוגן.

קרקו 28 במאי 2010

מכל המעורבים בענייני מכבי, מי שהפגינה את הראיה החדה ביותר עד כה היא עלית. חתכה בזמן.

פראליה 28 במאי 2010

וגם רשות השידור

קרקו 28 במאי 2010

ויש גם צדק פואטי: בזמן שגרשון נטחן כאן. צביקה שרף מגיע להישגים יפים ברוסיה.

סימנטוב 28 במאי 2010

אותי קטש קצת מרגש יש בו עומק והוא יודע להתאים את הקבוצה תוך כדי המשחק אבל יותר מכל הוא מתנהל בחמלה.
מקוה שלמכבי הוא לא יגיע בקרוב (ואם כן אז שישנה אותם).

מלוויל 28 במאי 2010

אפשר להתווכח על שיטת הפיינל פור, אבל עדיין לא הבנתי איך היא "לא ספורטיבית".
מה לא ספורטיבי במשחק אחד על כל הקופה? לפי הרציונל הזה גם הסופרבול, גמר המונדיאל וגמר הרולאן גארוס הם "לא ספורטיבים". שלא לדבר שזה משחק בית של מכבי

רונן דורפן 28 במאי 2010

בדיוק

MJ 28 במאי 2010

כל העניין של הפיינל פור וכל זה בעיני זה פשוט הרגל. וזה תופס גם על הקיזוז/פלייאוף בכדורגל.
הרי היתה השנה התרעמות על כך שמכבי חיפה היתה ראשונה כל השנה, הוליכה ובסוף במעין פלייאוף + קיזוז "נגנבה" לה האליפות. אבל מכבי חיפה פשוט לא הפנימה מתי חשוב לשחק. הרי בנבא כולם משבחים את פיל ג'קסון או פופוביץ' על כך שהקבוצות שלהן מגיעות בדיוק ברגעים הקובעים של העונה לכושר טוב, ואף אחד לא חושב שגנבו אליפות לקליבלנד השנה למרות שהם סיימו ראשונים את הליגה. כי בנבא רגילים שאליפות לוקחים בפלייאוף, ובכדורגל לא.
הרי כשאומרים מסורת על פיינל פור המכללות פשוט מתכוונים שרגילים שבמפעל הזה האלופה מוכרעת ככה כבר שנים וכולם מקבלים את זה.
אז תנו 10 שנים לפיינל פור וכולם ישכחו שפעם היו פה סדרות ויפסיקו להגיד שזה לא ספורטיבי.

תומר חרוב 28 במאי 2010

מלוויל-אם מכבי לא אלופה זה לא ספורטיבי. האליפות היא של מכבי באופן שהוא ספורטיבי לגמרי ואם היא נגנבת על ידי מישהו אחר מידי פעם זו יכולה להיות אך ורק אליפות בלתי ספורטיבית שכן כידוע תקציבים גדולים פי עשרה ועשרים זה ספורטיבי, שופטים שמקבלים כרטיסים למשחקי יורוליג של מכבי זה ספורטיבי,כשיו"ר עומד משחק שלם מאחורי המזכירות זה ספורטיבי, כשמנהל הקבוצה מחזיק כספים של חצי ליגה ושופטים זה ספורטיבי, החתמה חשאית של שחקנים ומאמנים של קבוצה יריבה לפני סיום העונה זה ספורטיבי וחצי וגמר גביע המדינה באולם הביתי זה ספורטיבי אבל כשהאליפות לא אצל שמעון זה לא ספורטיבי.

S&M 28 במאי 2010

לא מבין את כל הדיבורים נגד הפיינל פור, כאילו זה לא הוגן ולא ספורטיבי. קודם שמכבי יסכימו להתחלק בכסף מהטלוויזיה עם כל הליגה, ויסכימו לתקרת שכר, אח"כ אולי הם ירוויחו את הזכות להתלונן על הפיינל פור.

וביורוליג, שם מכבי היא אנדרדוג מבחינה תקציבית – שם זה כן הוגן? אני לא זוכר את מזרחי ופדרמן מפגינים נגד השיטה שם.

רונן דורפן 28 במאי 2010

אס אנד אם. לגמרי. אם יש דבר אחד בלתי ספורטיבי בכדורסל הישראלי זה הפער הכלכלי בו מתנהלים המשחקים – שאפילו מונצח בכך שהמקום של מכבי תל אביב ביורוליג מובטח.

ניר 28 במאי 2010

ואם יש כמה דברים בלתי ספורטיביים בכדורסל הישראלי?
הביטול של טענות לחוסר ספורטיביות של דברים מסוימים על ידי טענות לחוסר ספורטיביות של דברים אחרים הוא די טפשי. כאילו מישהו מחזיק בידיו מחשבון שיודע לקזז חוסר-ספורטיביות אחד עם אחר.

לאוניד 28 במאי 2010

שכחתי שהפערים בין יונייטד וצ'לסי הם קטנים.

רונן דורפן 28 במאי 2010

ניר – לא. אין פה השוואה בין חוסר ספורטיביות אחת לשניה. הפינל פור הוא ספורטיבי לחלוטין. העובדה שהוא טפשי לא הופכת אותו ללא ספורטיבי.

גיל 28 במאי 2010

השיטה במונדיאל או בסופרבול בהחלט לא ספורטיבית רק שחיים איתן כי אין הרבה ברירות. יש אילוצים של זמן וכמות משחקים ששחקן יכול לשחק בשנה (פוטבול). בטורנירים בינלאומיים שהם חגיגיים באמת קשה לטעון שמי שניצחה היא הכי טובה.

הקורא 28 במאי 2010

הדבר הכי מבעס בכל הסיפור הזה הוא שבאמת איבדתי עניין כרגע גם בליגה הישראלית בכדורסל וגם בליגה הישראלית בבכדורגל בעקבות העונה הזו. מדובר בטורנירים שמנוהלים על פי סט חוקים אנטי ספורטיבי שמקדש דרמה בסוף העונה על עניין שנמתח על פני עונה שלמה. אין שום משמעות לעונת הכדורסל והכדורגל עד המחזורים האחרונים, ולדעתי זה יתבטא גם ברייטינג בעונה הבאה.

אנונימוס 29 במאי 2010

אני מסכים לחלוטין עם הקורא.
זה כ"כ אופייני להתנהלות ציבורית ישראלית.
במקום לטפל בבעיה מהשורש, לוקחים פתרון אינסטנט לשעת חירום והופכים אות לפתרון קבע, בלי להבין את המשמעויות שלו בכלל.

גם בכדורגל וגם בכדורסל השיטה מייתרת לחלוטין את הליגה הסדירה. זה לא מפתיע בכלל שהפיינל פור לא קידם כמעט בכלום את צמצום הפערים. וסביר להניח שאם הקיזוז ימשיך, לא נראה שיפור בעניין של הציבור בליגת הכדורגל, אם כבר להפך.

אור 1 ביוני 2010

מישהו פרסם כתבה מגמתית ותמוהה בעניין פנאן
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1171545.html

Comments closed