טפשות היא לא פייר פליי

כל שחקן שעוצר את המשחק בלי סיבה צריך להיענש

ושוב שבחים למעשה חסר משמעות של פייר פליי. דורטמונד עצרה את המשחק כי שחקן של הרטה נפל ואיבד את הנעל שלו. בעתיד היא תעצור את המשחק כי שחקן נתקף פתאום עצב רב כי החתול שלו הלך לאיבוד. ולא יפה לנצל את התקף הצער הזה. ובעתיד כמובן היא תעצור את המשחק סתם כי שחקן יריב מקבוצה שמובילה ינצל זאת כדי לבזבז זמן. כי שחקני כדורגל מאומנים לנצל טפשות.

משחק כדורגל צריך לעצור בגלל שני סוגים של פציעות. פציעת ראש ופציעת שוער. ובשני המקרים הפסקת המשחק צריכה להעשות על יד השופט. לא על ידי השחקנים. וכל שחקן שעוצר משחק כדורגל כי הוא נתקף רגשות הומניטרים, צריך להזהיר בצהוב כי הוא פוגע בתמורה שהצופים מקבלים תמורת הכרטיס.

סייעו במימון דה באזר

כאבי גדילה
איך מטפלים במשברים בקבוצות חזקות - הג'איינטס

59 Comments

סניור 15 בדצמבר 2014

מצטער להגיד, אבל אני לא מסכים, ואפילו מדובר בשטויות!
אנחנו כול הזמן דואגים לציין כמה הספורטאים הם רול מודלס, דמות משפיעה, הקבוצה קשורה בקשר ישיר לקהילה, לחינוך וכו'. אז כששחקן מתחשב ביריב ולא מנצל יתרון שנוצר בלי קשר למשחק הוא לא בסדר?
מדובר בדבר הספורטיבי לעשות כאשר המשחק כולו מבוסס על תחרות הוגנת שתוכרע על ידי מי שמוכשר יותר ומאומן טוב יותר, ולא על רקע היכולת למנוע בעזרת החוש השישי מהנעל שלך ליפול מהרגל.

דורפן 15 בדצמבר 2014

תתפלא כמה נעליים יעופו מהרגליים אם זה יהיה הנוהג. תופתע לראות איך זה נפוץ אצל שחקנים ביתרון. ובאופן מדהים מהדקה ה-85

סניור 15 בדצמבר 2014

יש הבדל גדול בין נעל שנפלה בתיקול, לבין כול "התכווצויות השרירים" שרואים מהדקה ה-85 ואילך. עדיין, בטח במקרה כזה, הצעד ההוגן והספורטיבי הוא לעצור את המשחק.

דורפן 15 בדצמבר 2014

אז אולי נשאיר את זה לשופט ולא לשחקנים להסתובב עם יכולות של פוליגרף?

סניור 15 בדצמבר 2014

אני חושב שכשהשופט, שנתון לביקורת רשמית על תפקודו, ייאלץ להחליט גם במקרים גבוליים נראה עצירות רבות עוד יותר במשחק, שכן הוא לא ייקח סיכון שמא שחקן באמת נפצע. אני חושב שכדאי, במקרים השגרתיים להשאיר את זה לשיקול דעת על המגרש. כמובן שכשדרושה התערבות שופט יש לעשות זאת.

בני תבורי 15 בדצמבר 2014

סניור,
אתה סבור שהתגובה שלך לא הייתה זוכה לתשומת לב מכובדת גם אילולא היית מגיב בחוסר נימוס?

סניור 15 בדצמבר 2014

צודק, התנצלותי. יותר מזה, עד עכשיו אפילו לא שמתי לב שכתבתי "שטויות", אבל זה רק כי אני ממש לא מסכים עם זה. להבא אשים לזה יותר תשומת לב.

סניור 15 בדצמבר 2014

אקדיש*

בני תבורי 15 בדצמבר 2014

תודה, ואני בעד כמה שיותר אי-הסכמות עם דורפן כי גם לדעתי אי אפשר לנתק משחק שנמשך תשעים דקות מהתנהגות אנושית. לא הייתי מזדרז גם להטיל על שופט משימות נוספות. אני לא רואה רע בשחקן שמאט את המשחק כי שחקן יריב נפצע או נאלץ לשרוך את נעליו כי גם בשל המחוות הקטנות האלה אנחנו אוהבים ספורט. אני נגד, עם זאת, פציעות מבוימות לצרכים טקטיים, זה מוציא אותי מדעתי כי זו רמאות לשמה. למצוא את המקום הברור לקבוע גבול זו בעיה לא פשוטה.

Amir A 15 בדצמבר 2014

האם פציעות כאלו מגיעות פעמים רבות כהוראה מהמאמן? שיקנסו פעם אחת מאמן בסכום משמעותי על התחזות של שחקנים שלו ואני מבטיח לכם שמאותו רגע המנהג הזה יעלם מהקבוצה. אחרי הכל, שחקן שהתנהגותו תפגע בכיס של המאמן ימצא את עצמו על הספסל במשחקים הבאים – ואף שחקן לא רוצה את זה.

סניור 15 בדצמבר 2014

מסכים.
כמובן שהבעייתיות היא גדולה מאוד, מחד ברור שבקרים רבים משקרים, מאידך- מה נעשה אם שחקן נפצע באמת? זה סיכון שקשה לקחת.

דורפן 15 בדצמבר 2014

איזה סיכון? ראית פעם פציעה בה הייתה איזשהי משמעות לטיפול מיידי ולא תוך 30-60 שניות?

סניור 15 בדצמבר 2014

נדיר מאוד, אולי מכות ראש קיצוניות, חלילה אובדן הכרה וכדומה.
אבל, כאשר ישנה ביקורת פומבית, ממוסדת ולגיטימית על התנהלותו של השופט, אני חושב שהנטייה האנושית תהיה להסתכן בעצירה מוטעה של המשחק מאשר בפציעה אמיתית שלא תזכה לתשומת הלב הראויה (בין אם תוך דקה ובין אם תוך שנייה וחצי). זו דעתי וזה הסיכון שדיברתי עליו, ה"סיכון" שלוקח השופט בהחלטתו.

אריק האחר 15 בדצמבר 2014

כשאתה כותב פציעת ראש האם אתה מתכוון בדווקא או גם פגיעה חמורה בגוף?
שחקנים עולים לכדור גובה ונוגחים בטעות אחד בשני או נופלים גרוע על הגב/ רגל וכו׳
ודאי מצריך עצירה .
מה לדעתך צריך שחקן הוגן לעשות אם הוא רץ
ביחד אם שחקן אחר אחרי כדור והשחקן השני מותח שריר ונופל האם צריך לעצור או לא?
זה לא פגיעה בראש ולא פגיעת ראש
איפה עובר האיזון בין משחק הוגן לבין החשש לניצול ציני של שחקנים לא הוגנים ?

דורפן 15 בדצמבר 2014

הוא צריך להמשיך לשחק אם אינו חושב שיש סכנה שהשחקן ייפגע בריאותית אם הטיפול יידחה בכשלושים-ששים שניות. בראגבי לא מפסיקים משחק לטיפול והפציעות הרבה יותר קשות. כמה עניינים רפואיים בחיים מחייבים טיפול בתוך 30-60 שניות? מה ההבדל בין נפלה לי הנעל למתחתי שריר כי לא התאמנתי כמו שצריך?

ריצ'י מקאו 16 בדצמבר 2014

בראגבי לא מפסיקים משחק ולצוות הרפואי מותר להיכנס לשטח המגרש ולטפל בשחקן בזמן שהמשחק ממשיך. הרבה יותר הגיוני להמשיך לשחק כל עוד אין סכנת חיים כמו פציעת ראש. ידע כל שחקן שאם הוא נשכב על הדשא זה אומר שהקבוצה שלו בחיסרון מספרי. במצב זה, שחקן ישכב רק אם הוא ממש לא מסוגל להמשיך.

wiz 15 בדצמבר 2014

לראייתי שחקנים ינצלו את המצב יותר – אם השופט הוא האחראי הבלעדי להפסקת המשחק. החבר'ה יתחילו להתעופף באוויר. עם נעליים או בלי.

יותר קל להפעיל לחץ על אדם בודד מאשר קבוצת אנשים. מה גם שבעת עצירה של שופט המהלך יתחיל מחדש, בניגוד למקרה שלפנינו.

ירוק מעודד 15 בדצמבר 2014

מדוייק.

חלפס 15 בדצמבר 2014

דוגמא נהדרת ניתן לראות במשחק גולדן סטייט דאלאס האחרון שנעל נפלה לספייטס. לא עצרו ולא שום דבר zv היה מצוין.
http://espn.go.com/dallas/nba/story/_/id/12023932/tyson-chandler-dallas-mavericks-swats-shoe-air-golden-state-warriors

איתמר 15 בדצמבר 2014

בעולם המסואב שבו אנו חיים צריך להריע לבני אדם יוצאי דופן שדבקים בערכים מסוימים, ספורטיביים או אחרים, גם כאשר מחיר הדבקות הזו הוא אי ניצול יתרון רגעי.

ניימן 15 בדצמבר 2014

היר היר

אסף THE KOP 15 בדצמבר 2014

מסכים עם איתמר.
קודאק מומנט מבחינתי.

אריק האדום 15 בדצמבר 2014

פיפ"א ישנו את זה. במונדיאל של 2090 זה ייכנס.

סימנטוב 15 בדצמבר 2014

אין מצב, זה יקרה רק אחרי שבלאטר יפרוש

אדוי 15 בדצמבר 2014

מסכים לחלוטין. רק השופט צריך לעצור את המשחק אלא אם שחקנים רואים שמישהו נפגע בצורה רצינית ביותר.

ניר 15 בדצמבר 2014

עצירת המשחק היא אחת הרעות החולות של הכדורגל, לדעתי הנוהל צריך להיות שלא עוצרים משחק באופן גורף, כאשר רק במקרים יוצאי דופן השופט עוצר את המשחק, ואפילו טוב היה אם היתה סנקציה בגין העפה מכוונת של הכדור לחוץ.

במקביל לכך שיש התכווצויות החל מהדקה ה – 85 יש גם מגמה של הקבוצה ביתרון להיות חסודה ומתחשבת ולהעיף החוצה את הכדור כל פעם שלשחקן יריב מגרדת העין.

שחקנים צריכים להתרגל שכל הזמן משחקים, לפחות כל עוד השעון הוא ברוטו ולא נטו.

זינק 15 בדצמבר 2014

אם הייתה סנקציה כנגד העפת כדור לחוץ, אריק בנאדו לא היה דורך על מגרש הכדורגל לעולם.

סחבק 15 בדצמבר 2014

במשחק של חיפה – ק"ש שחקן של קש "קיבל מכה" ברגל, נשכב, ואחרי כמה שניות כשהבין שהשופט לא מתרגש, אחז בראשו.
השופט מייד עצר את המשחק, סימן לפגיעת ראש, וההתקפה של חיפה סוכלה.
לאחר שהוצא אחר כבוד מהדשא ע"י הפרמדיקים -מרחק של 40 ס"מ, ה"פציעה" ארעה על קו החוץ- לפתע קיבל נפגע הראש ריסוס ספריי לרגליו, והנכות המוחית ממנה סבל עברה חלפה לה.

פרצה קוראת לגנב. ועל הדשא כולם גנבים. קבוצה שעוצרת בגלל פציעה של שחקן אחר היא קבוצה טיפשה. בשביל זה יש שופט, שגם הוא, בחלק מהמקרים, טיפש.

כסיפוביץ 15 בדצמבר 2014

שום בעיה.
טלויזיה והרחקה לחודש מהמגרשים
פעם שניה הרחקה ל3 חודשים

הקאמרי מעולם לא הרגיש מאוים יותר

דורפן 15 בדצמבר 2014

קודם כל – כל שחקן שמסמן שהוא פצוע בראש. פינוי ובדיקות. לא לזלזל בבריאות. תתפלאו כמה ייפגעו פחות בראש

אהד 15 בדצמבר 2014

אלא אם כן השחקנים יידעו על זה ולא יעדכנו כי נפגעו בראשם משום שהתוצאה של כך תהיה הרחקת השחקן מהמשחק למעשה.

כסיפוביץ 15 בדצמבר 2014

בדיוק
התרעה מראש.
כל שחקן שנפגע בראשו יחוייב ב-5 דקות מחוץ למגרש דבר ראשון לבדוק אם הוא אכן נשאר כמו שהוא.

בכלל יציאת שחקן מגבולות המגרש חייבת להיות 2 דק מינימום בחוץ.
גם ככה אלו שבאמת נפצעים זה בערך הזמן שלוקח לאבחן ולקבל החלטה מקצועית

אדם 15 בדצמבר 2014

אתם עושים השלכות מהפוטבול. אני לא מכיר שכדורגלנים סובלים מבעיות דומות, מעבר לזה שכל נגיחה היא פגיעת ראש.

כסיפוביץ 16 בדצמבר 2014

בגלל זה מאוד קל לאבחן מתי יש פגיעה חמורה ומתי לא.
ולכדורגל יש הרבה מה ללמוד מהפוטבול.

יוסי מזרחי 16 בדצמבר 2014

והייתי מוסיף: יחזור למגרש בהנחיית השופט הרביעי ואחרי דקה ולא פחות.
נראה כמה יפצעו ויתפתלו אז.

ירון 15 בדצמבר 2014

מדובר בדקה ה-27 למשחק ולא נעצר לדורטמונד שום מתפרצת כתוצאה מכך לכן נראה לי מאד סביר לעצור לכמה שניות כי השחקן פה לא מבלף והוא נמצא בין הכדור לשער שלו.
לעומת זאת לעצור מתפרצת כי ליד השער של הקבוצה התוקפת איזה שחקן יריב נפל פצוע זאת באמת טפשות.

צור שפי 15 בדצמבר 2014

בהמשך לתגובה של ירון, אני מבין את הרצון למתוח קו ברור אבל איכשהו הגישה של הפוסט היא קצת טהרנית לטעמי.

גיסנו 15 בדצמבר 2014

הנה משהו שמסכם נהדר את ההבדל בין ראגבי וכדורגל
https://www.youtube.com/watch?v=blaRBdm0wfE

חוצמזה, המקרה הזה דווקא נראה לי בסדר. פשוט ו"נקי" כמו בשכונה – שחקן יריב סימן שנפלה לו הנעל כשהכדור רחוק עדיין מהשער ולא במצב מסוכן. שאר השחקנים אמרו סבבה, חיכו שניה, הוא קשר את השרוך וממשיכים. הלוואי וכל פעם זה היה נראה ככה. שאחרי כל נפילה היו מחכים שניה, השחקן הנופל קם זריז ואז ממשיכים לשחק וזהו.

בגלל שהנורמות בכדורגל נהיו עקומות, ואפשר לבזבז 20 דקות אבל למשחק יתווספו רק 3-4, אז יש אנשים שמתרעמים על מה שעשו שחקני דורטמונד (ואני מבין את זה).

רק אם שחקנים שעושים הצגות שכאלה (ולא רק נפילות ברחבה) יקבלו צהובים ראשונים ושניים על דברים כאלה אולי זה ייפסק. או אולי שהשופט הרביעי ישים לב אם שחקן נשכב על הדשא ומפונה ע"י אלונקה רק כדי לרוץ בקלילות לעבר מרכז המגרש בשניה שהוא יוצא מתחום הקווים, ובמקרה זה יודיע לשופט הראשי שלא לאשר לו כניסה במשך 5 דקות לפחות. ברגע שכמה קבוצות ימצאו את עצמן ל 5-10 דקות עם 10 או אפילו 9 שחקנים וגם יספגו שערים בגלל זה – אני בטוח שתדירות המנהג הזה תרד פלאים.

נץים 15 בדצמבר 2014

+1 על הסרטון

D! פה 15 בדצמבר 2014

תגובה מצויינת גיסנו

וקטע נהדר מהטיוב.

דני 15 בדצמבר 2014

ואם בתחרות אתלטיקה למישהו תיפול הנעל או בתחרות שחייה תיקרע למישהו המשקפת, גם אז כולם יעצרו את המקצה? לא נראה לי.
מסכים כי ההכרעה לעצירת המשחק צריכה להיוותר רק אצל השופט.

גיל שלי 15 בדצמבר 2014

הפייר פליי הזה ממש הורס אותי. למשל, מכבי תל אביב הרגישה לא טוב עם פערי התקציבים בינה ובין שאר קבוצות הליגה, ומאז היא מתחילה כל משחק בלתת פור ליריבה בחמש דקות הראשונות, הולכים פה לקיצוניות מטורפת

אלון רייכמן 15 בדצמבר 2014

זהו אכן מדרון חלקלק, אין ספק.

אדם 15 בדצמבר 2014

לא יותר פשוט לאפשר לצוות רפואי בלתי תלוי להיכנס למגרש ולבדוק את חומרת הפציעה?
לא צריך לעצור כלום אלא אם יש פגיעה אמיתית ואז הצוות יוכל לסמן לשופט לעצור.
ככה גם כל פעם שיוציאו את הכדור זה כנראה יהיה מסיבה מוצדקת ובעצם אכן יראה כל ספורטיביות

אמיר 15 בדצמבר 2014

יש לי שאלה: למה לא משתמשים בשעון כמו בכדורסל שעוצר כל פעם כשהמשחק נעצר? משחק עם שתי מחציות של 25 דקות, … גם כך לא משחקים אף פעם יותר מ 20-28 דקות… זה יפתור כל בעיות בזבוז הזמן של הקבוצה המובילה, בריחת אוספי הכדורים כשהקבוצה הביתית מובילה, בזבוז הזמן של השוערים, הליכת הצב של השחקנים המוחלפים וכו… וגם ימנע את השופטים מלשחק איך שבא להם עם תוספת הזמן…

מה אתם חושבים? ולמה אף פעם לא הייתה הצעה כזו?

סניור 15 בדצמבר 2014

כי זה להפוך את המשחק למשחק אחר לחלוטין…

אמיר 15 בדצמבר 2014

אני לא חושב…המשחק יהיה הרבה יותר הוגן ויזרום הרבה יותר כי השחקנים יבינו שזה חסר טעם לבזבז זמן…

סניור 15 בדצמבר 2014

אין ספק שזה ישנה, הדיון הוא לגבי אם זה ישנה לטובה או יהפוך את המשחק למשחק אחר.
לדעתי זה ישנה את המשחק לחלוטין, ישנה את הטקטיקות, את היתרונות והחסרונות ואת חוויית הצפייה. בטח זה ישנה עוד הרבה דברים שאני לא חושב עליהם כרגע.

סניור 15 בדצמבר 2014

והנה, אחרי כול השיחות שלנו היום, ראיתי הערב בערך 40 דקות מהמשחק בין בית"ר ירושלים לרעננה. לפי מה שראיתי בתי החולים ברעננה יהיו בתפוסה מלאה במיוחד הלילה. לפחות 10 "פציעות" שדרשו "איפול" ועוד מספר מכובד של פגיעות קלות. עצבן אותי לראות את זה, ועצבן אותי שזה פוגע בעמדה שלי שמי שנוהג בספורטיביות הוא הצד הטוב.

פורד פרפקט 16 בדצמבר 2014

במשחק בין מכבי תל אביב לבית"ר י-ם אגיבור חטף התכווצות שרירים חזקה ולא היה מסוגל לתפקד ולעזור להגנה. כמה שניות אחרי זה בית"ר כבשה את שער השיוויון. השופט לא עצר את המשחק בעקבות זאת. דבר שאני שמח עליו. נפלה לך נעל? צא החוצה תשים ותחזור. בתור מישהו ששיחק כדורסל אני יותר ויותר מתאכזב עם השנים שעוברות עם ריבוי ההצגות שמתרחשות במגרשי הכדורגל ומוזר לי שלא עוקבים אחרי זה בעזרת המצלמות ונותנים עונשים בדיעבד לכמות משחקים גבוהה כמו שהציעו פה לפני לשחקנים שעושים הצגות על בסיס קבוע ובכך לנסות ולמגר את התופעה הבזויה הזו. ובדיוק על הדבר ההפוך . ישנו חוסר איזון שעל עבירות דומות ישנן החלטות שונות כמו צהובים על עבירות פשוטות של דחיפות ועל כניסות מכוונות אפילו לא מתייחסים או שלא מוציאים אדום כשנחוץ. וזה נכון לכל הליגות באירופה שמשודרות אצלנו ולאו דוקא לליגה שלנו. ובבקשה. שמעשהו יסביר לי אחת ולתמיד מה התרומה של שופטי הרחבה למשחק? עד עכשיו אני לא מצליח להבין למה הם נחוצים…

אבישי 16 בדצמבר 2014

אני חושב שיש פה מהרוח של בורוסיה דורטמונד ושל יורגן קלופ, לפיה הניצחון הוא לא חזות הכל, והמשחק צריך להיות חוויה. הם למעשה עוצרים כאן את המשחק כדי שלא יהיה להם יתרון מספרי בהתקפה, כי זו דורטמונד והיא מקבלת באהבה את כללי המשחק הכלכלי ואת הקבוצות העשירות שקונות ממנה את מיטב שחקניה, אבל היא לא מוותרת על המשחק הספורטיבי ושער שמושג ביתרון מספרי.. עם זה הם לא יכולים לחיות..

ק. 16 בדצמבר 2014

רונן,
כמובן שהכתיבה כאן היא מרצון טוב של כל בלוגר, אבל אם אפשר היה להזמין פוסטים – הייתי מזמין אחד לכבוד הפרישה של הנרי.

דורפן 16 בדצמבר 2014

כתבתי משהו למחר לעיתון

ק. 17 בדצמבר 2014

מעולה. אציץ ברשת… תודה

לירן 16 בדצמבר 2014

בגדול אני מסכים עם זה שעצירות משחק פוגעות באוהדים ובפייר פליי… יש דרך פשוטה – כל שחקן שעוצר את המשחק (נעל נפלה, נפצע) ייצא החוצה לשתי דקות, לא שתי שניות. שתי דקות לוודא שהוא בריא והנעל קשורה כמו שצריך.
מבטיח שכמות הפציעות תרד פלאים.

ערן לוי 17 בדצמבר 2014

דוגמא אחרת, רלוונטית יותר, היתה משרתת את המטרה. אף אחד לא עצר את המשחק, השופט לא שרק. מותר גם לעמוד ליד הכדור במשך תשעים דקות. כל השחקנים שיתפו פעולה עם האקט מפני שכל השחקנים הבינו שאין רמייה. קצת קרדיט לשחקנים לא יזיק במקרה הנ"ל.

תומר 17 בדצמבר 2014

הבעיה היא תקשורתית חד משמעית !!
כשיושב באולפן מישהו כמו שגיא כהן ומילל שבית"ר (לא אוהד שלה) כבשה בחוסר ספורטיביות כי לא עצרה את המשחק אחרי שאיגבור החליט פתאום לנוח בגלל שכאבה לו הרגל אז למי אנחנו באים בטענות?

אם השדרים וה"פרשנים" יגלו קצת פחות סלחנות להתחזויות וצלילות ויוקיעו את העבריינים אז יהיו פחות צוללנים ורמאים.

גיל 17 בדצמבר 2014

יש פוסט בחירת ספורטאי השנה?

Comments closed