המשחק הנהדר מול בלגיה

הם עשו הכל. ועוד קצת

fel

גם המחצית השניה כמובן הבהירה את ההבדל בין הנבחרות.

ישראל הפכה את היוצרות בין הרחבות והיתה טובה בהרבה מיריבתה. אבל בכדורגל יש גם משחק רחבות. ומול הנסיון והגודל והיכולת האישית הבלגית נאלצה להסתפק בעיקר בבעיטות מטווחים בהם קשה מאד להכניע את קורטואה. אז בסופו של דבר היכולת האישית הבלגית הכריעה. אבל בתעוזה, תושיה ברגעים קריטים, רוח לחימה וארגון ישראל הייתה נפלאה. מה שמעבר לכך כמו ״למה אין לנו שחקנים כאלו או כאלו״ זה לא באחריות השחקנים המשחקים.

את כל מה שהם יכולים לעשות הם עשו. ועוד קצת.

נ.ב. וגול לפלאיני.

וזה נכתב לפני המשחק:
4-4-2copy

הבעיה העיקרית של ישראל, סליחה של אלי גוטמן, היא שיש דרך אחת בדוקה להתאושש מתוצאה גרועה בכדורגל. מצטער על הביטוי באנגלית – Back to Basics. חזרה למה שהוכיח עצמו בעבר. לשיטה בדוקה. לסגנון המשחק הרגיל. לשחקנים וותיקים שמוכחים.

וזו הבעיה המאד בסיסית מבחינה היסטורית בכדורגל הישראלי. היו הצלחות במשך השנים אבל קשה למצוא להם קו משותף. פעם נתנו הצגה הגנתית הירואית, פעם מלכודת טקטית היו גם הצגות התקפיות גדולות.

אני נתלה באילנות גבוהים. קבוצה של גווארדיולה במצב כזה מחזיקה בכדור ב-75% במשחק הבא גם אם זה נראה למישהו קצת לרוחב. ופרגוסון ברור לנו איך נראית קבוצה שלו אחרי תבוסה. מאמץ על, 2-4-4 וחולצות ההרכב ניתנות על זיעה. אבל האם למי מכם באמת יש תשובה למה צריך גוטמן לעשות עכשיו? האם באמת אפשר להגיד באחריות ששחקן שמבקיע כרגע בליגה – אני מתייחס לפרשת אלירן עטר – יבקיע בקלות מול וורטוגן, קומפני וקורטואה? האם באמת אפשר להתעלם מהיריבה? קבוצה שהתפרקה פיזית והתפרקה באוויר מול ווילס באמת יכולה להתעלם ממרואן פלאיני? או לא לשמור אישית את הזארד? הוא צריך לפתור בעיה בעיה ולא ממש יכול להסתכל על התמונה הגדולה. שזה הסגנון.

וזוהי הבעיה המערכתית העיקרית בכדורגל שלנו. אין סגנון מובהק.

*

מי מנחיל סגנון? איך עושים זאת? מאמן נבחרת הרי לא קובע את הסגנון במדינה. זה לא פשוט. אבל בהקשר הזה: איך יכול להיות שגיורא שפיגל כבר שנים ארוכות בבית?

כולה כמה טקסטים
קצת על המודל הבלגי

150 Comments

יואב בורוביץ׳ 31 במרץ 2015

גיורא שפיגל, אולי הבר סמכא מס' 1 בישראל באימון ובעיקר בהשתתת יסודות ושיטות ומערכי אימונים וטיפוח כדורגלנים צעירים בישראל, כבר כמעט שני עשורים בבית- כיוון שהכדורגל במדינה לרוב נוהל ומנועל על ידי אנשים של "שמור לי ואשמור לך". הם לא אנשים שטובת הכדורגל מול עיניהם. וברגע ששפיגל מחוץ לקומבינות הללו, וברגע שיענקלה שחר החזק מגדיר אותו כאויב- דינו נגזר.

יואב דובינסקי 31 במרץ 2015

אני טוען שמקומו של גיורא שפיגל בתפקיד ביצועי וניהולי במכבי ת"א. לא יודע באיזה תפקיד בדיוק כי גם הנוער מצליח וגם הקבוצה הבוגרת רצה טוב, אבל ברגעי משבר שנתיים (העברת משחקים בגלל המצב הביטחוני, עזיבות מאמנים, התפרעויות בדרבי ועוד), חסר לי ישראלי שגדל בקבוצה וידבר לאוהדים בגובה העיניים בעברית.

ויכסלפיש 31 במרץ 2015

שני עשורים? היה יועץ מקצועי בבית"ר של גאידמק לפני שבע שנים

יואב בורוביץ׳ 1 באפריל 2015

כמה חודשים..

מיקו גוטליב אהלן סבבה 31 במרץ 2015

שפיגל צריך לעזור בשיווק, איך להיות כלומניק שלא הצליח כבר 20 שנה ועדיין להזכר כמקצוען דגול.

רומן 31 במרץ 2015

מצחיק שעד היום זוקפים את הקבוצה הפנטסטית של חיפה לזכותו של שפיגל, מבלי להזכיר עוד מישהו.
החכמה הגדולה של שפיגל היתה להביא את אנדריי באל וללמוד ממנו בצניעות את יסודות הכדורגל.
חיפה של תחילת שנות ה90 שיחקה כדורגל שהיה מאוד מושרה מהכדורגל של דינמו קייב. כשבאנו לארץ כל רוסי שהיה אוהד כדורגל הבין את זה מיד.

סמובר 1 באפריל 2015

די תתקדמו כבר, מה קשור שפיגל עכשיו? זה די מזכיר שטרם מינוי ג׳ורדי היה קול גדול בקרב התקשורת והקהל למנות למנהל מקצועי את צביקה רוזן או צביקה שרף. לא צריך אותם ולא צריך את שפיגל. יש מספיק אנשי מקצוע מחו״ל שיעשו עבודה טובה יותר.

martzianno 31 במרץ 2015

במילים אחרות: שאלוהים יעזור לנו…

גיל 31 במרץ 2015

אני צופה בונקר לתפארת והפסד מינימלי של 2:0.

בני תבורי 31 במרץ 2015

אני מהמר על המבורגר ובירה.

Danny - Long Island 31 במרץ 2015

Like

טל 31 במרץ 2015

בני אתה גאון

shohat 31 במרץ 2015

רונן, היעדר סגנון מובהק זו הבעיה או עוד סימפטום?
לדעתי Back to basics זה לא רק סגנון.
זה גם לעזוב פתרונות מתוחכמים (כולל דיונים אינסופיים במערך או בחילוף כזה או אחר) ולהדגיש יסודות פשוטים, הכרחיים, שבהם הליקויים. זה גם "קפצנו מעל הפופיק עם גישת "המגיע לנו" ושכחנו שצריך להרוויח את זה בעבודה קשה, יומיומית, חסרת תהילה". אצל הרצים, למשל, לביטוי "חזרה לבסיס" יש משמעות מאד מוחשית, ישירה, פיסיולוגית – עוזבים את האימונים המהירים והתחרויות, שוכחים לתקופה ארוכה משיאים חדשים, ויוצאים לשבילים ולעליות, בלי שעון, לחזק את "הבסיס" (שהוא התנאי ליעילות האימונים המהירים והמתוחכמים יותר בהמשך). כששחקן NBA אומר back to basics הוא מתכוון לסשנים קשים בחדר הכושר ולשלוש שעות catch and shoot ליום. בפגרה הכוונה. אחר כך, רק אחר כך, נדבר על סגנון.
הכדורגל הישראלי (הספורט הישראלי בכלל, ברוב הענפים) משווע כבר כמה עשורים לטיפוח בסיס, בצניעות ובראייה לטווח ארוך.
בעיית היעדר הבסיס, לדעתי, היא לא בעיה של סגנון, אלא היעדר הפנמה שבמשחק קשה נגד ווילס במרץ יבוא לביטוי מה שעשית או לא עשית באוגוסט, ובעצם בשלוש השנים הקודמות.

דורפן 31 במרץ 2015

אני מקבל. צריך להרחיב את זה לסגנון וערכים

גיל שלי 31 במרץ 2015

הייתי מרחיב את זה לנושאים רבים מעבר לכדורגל הישראלי באותה הזדמנות

חזי 31 במרץ 2015

+1
יוצאים לשבילים ולעליות, בלי שעון…

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

ניצחון 2:1 לנבחרת (שהר וחמד). כפי שממשיכים קדימה אחרי נצחונות, כך לא צריך להישבר אחרי הפסדים.
יהיה בסדר.

דורפן 31 במרץ 2015

אני לעולם לא אבקר אופטימיות בספורט. כל הכבוד.

קורא אדוק 31 במרץ 2015

hear hear! לא לבקר את האופטימיסטים! אני עוד בונה על גמר יורו אנגליה 3 ישראל 2 ,צמד של רועי קהת שלושער של הארי קיין המראדוונה החדש :-)

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

(:
?Who knows

Oded 31 במרץ 2015

הייתי מאד פסימי לפני וויילס, ההפסד לא הפתיע אותי אבל הנרפות כן
עם זאת, אני יחסית אופטימי להיום. נראה לי שנראה נבחרת שמתאמצת מאד. אני לא בטוח שזה יספיק אבל יש לי הרגשה לתיקו

יוספיהו 31 במרץ 2015

דווקא יש סגנון מאד ברור לנבחרת הנוכחית:

אם שיחקת בעבר תחת גוטמן: מקומך בסגל מובטח ובמידה ויש לך דופק ואינך פצוע אז גם מקומך בהרכב די סגור.

אם לעומת זאת לא שיחקת מעולם תחת גוטמן,ורחמנא ליצלן אתה חוטא בכושר נפלא בקבוצת צמרת בבלגיה ורק לפני שבוע הכרעת במו רגליך את גמר הגביע הבלגי- מספיקות 90 דקות רעות כמו של כל שאר הנבחרת כדי לעוף לספסל.

דורפן 31 במרץ 2015

אוקיי. מקבל. עכשיו מה אתה היית עושה מול נבחרת כמו בלגיה? שהיא בערך האתגר הכי גרוע לנבחרת – גם פיזית וגם טכנית

יוספיהו 31 במרץ 2015

אני לא מתיימר להיות טקטיקן גדול , אני יותר נוטה לכדורסל אבל אנסה:

מרציאנו
בן הרוש-גרשון-בן חיים-ייני
ביטון
רפאלוב-כיאל-נאתכו-זהבי
חמד

ק. 31 במרץ 2015

מלבד רפאלוב (שהר) זה כנראה ההרכב שיהיה. לשאלה איך להיערך לבלגיה, בחירת ההרכב היא אולי קצה של התחלה של פתרון

רומן 31 במרץ 2015

שוער; גרשון, בן חיים ,דגני, טוואטחה; ביטון, כיאל, נאתכו, שהר, רפאלוב, שהר; חמד

ביטון וכיאל אחוריים ממש, שומרים על נאתכו כמו שפוגבה וווידאל שומרים על פירלו, שהר ורפאלוב משחקים נטו על הכנפיים, כשרפאלוב לפעמים בא לאמצע ואז טאלב עולה לעשות את העקיפה וכיאל הולך להיות מגן שמאלי.
ככה יש סיכוי.
זה ה מה שאתה קורא לו בייסיקס, שני שחקני כנף מובהקים ששמים את הכדור על הראש של חמד, או מורידים אחורה לקשר שמצטרף, חמד כל הזמן בא לעשות קיר ולא(!!) רפאלוב כמו מול וולס. שקט, הנעת כדור, סובלנית, ונסיון של נאתכו לשלוח את את שהר על האגף.
בהגנה ביטון חייב לשחק ממש בלם שלישי, לשמור מהגבהות.

גיסנו 31 במרץ 2015

העיקר שאתה אובייקטיבי
דגני וטוואטחה מגינים? רואים פשוט שזה עובד כ"כ טוב במכבי חיפה, כמו נגד הקבוצה הזוועתית של מכבי ת"א שאתה רוצה להדיח את כל שחקניה מההרכב ולפי תגובות אחרות שלך האשמה להפסד היא רק בהם ולא באף אחד אחר מתוך כל הזוועה של מוצאי שבת

רומן 31 במרץ 2015

אין לי בעיה שעקרונית שייני ישחק מגן ימני במקום דגני, נזרום איתך.
לגבי כל השאר? סלח לי, פשוט לא מתאימים לרמה, למרות הצמד המרשים מול רעננה…

גיסנו 1 באפריל 2015

האמת שדגני הפתיע אותי מאוד אתמול והיה מצוין.
מצד שני גם יואב זיו היה נהדר נגד אנגליה בזמנו, תרנגול עיוור וכו'…

זה יפה שאתה עסוק מלנסות לגמד את זהבי וכל שחקן אחר של מכבי ובו בזמן להאדיר כל מי שאי פעם דרך במכבי חיפה, כולל כל מי שנמצא שם השנה והביא אותה נכון לעכשיו להישג המרשים של השתחלות לפלייאוף העליון ברגע האחרון.

רפאלוב בנבחרת נראה כמו רפאלוב של הספסל של חיפה ב 2008, כל נתון קיים מראה שהוא היה פשוט גרוע בשני המשחקים האחרונים. זהבי כמו כולם היה נוראי נגד וויילס, נגד בלגיה במחצית השנייה היה טוב מאוד, בעט בערך פי 4 מרפאלוב לשער, וסביר להניח שגם אם היה עושה סלאלום של 70 מטר תוך כדי שהוא מעביר כל שחקן שדה של בלגיה בין הרגליים, עובר את קורטואה, חוזר אחורה כדי להרים לעצמו למספרת מ 20 מטר לחיבור – היית מוצא סיבה לגמד את זה לדחוף משהו טפשי על "לא ברמה".

המכבייה 1 באפריל 2015

רומן,
לא עברתם את החצי מול מכבי, עם כל הטאלנטים שאתה כותב את שמם.
לאיזה רמה הם מתאימים?
אני מבין שהבומבה עדיין כואבת אבל למה אתה מטרחן פה? בטח יש קבוצת תמיכה ירוקה איפשהוא ברשת.

רומן 31 במרץ 2015

למה רעות? רפאלוב היה בסדר גמור. היחיד שבא לקבל, החזיק בכדור, לא נפל פיסית מאף שחקן וולשי, להבדיל מזהבי שפשוט לא מתאים לרמות האלה.
רפאלוב וזהבי משחקים בערך על אותה עמדה ונתנו העונה בערך אותה תפוקה.
רפאלוב עושה את זה בקבוצה שהעפילה לרבע גמר הליגה האירופית, זהבי עושה את זה בקבוצה שאכלה לאקרדה מאסטרוס טריפולי האימתנית.
דרושה וועדת חקירה למה לכל השדים רפאלוב בספסל וזהבי משחק.

מתי 31 במרץ 2015

בשבת צ'כיה גירדה תיקו ביתי מול לטביה והולנד (מה נסגר איתה?) ניצלה בקושי נגד טורקיה. אפרופו ביטויים באנגלית – shit happens

גיל 31 במרץ 2015

איסלנד ניצחה את הולנד לפני כמה חודשים, ואכן תאורטית הכל אפשרי אבל נראה שבלגיה מגיעה בכושר נפלא וישראל ככה ככה.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

איסלנד השתפרה משמעותית, והפכה בית קשה ממילא, למורכב אף יותר. מעניין היכן יסיימו את הקמפיין ואם תהיה המשכיות לכושר הזה גם במוקדמות רוסיה 18.

גיל 31 במרץ 2015

מה שמעניין אותי זה מה בדיוק השתנה שם? האם זה דור מקרי או תוצר של עבודה שיטתית? אני יודע שהם לא ממש מעצמת ספורט אבל זכור לי שזכו בכסף בכדוריד באולימפיאדת בייג'ין, משהו שאנחנו יכולים רק לחלום עליו.

מתי 31 במרץ 2015

בהתחשב בגודל האוכלוסיה זה כנראה דור יוצא דופן אבל לא רק. יש לי ניחוש מושכל – זה המושג החמקמק הזה, תרבות ספורט. מחויבות של המערכת לשיפור, עבודה קשה לאורך שנים, כל מיני דברים לא מסעירים מהסוג הזה.

גיל 31 במרץ 2015

מה שמעניין זה שדווקא בספורט חורף הם כישלון חרוץ ולא זכו אף פעם במדליה בעוד באולימפיאדת קיץ יש להם הישגים.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

זה אכן מעניין.
למרות מיקומם הצפוני הגיאוגרפי, זרם הגולף באוקיינוס האטלנטי, ממתן מאוד את מזג האוויר שם. מצד שני, גם מרבית המדינות שמצטיינות בענפי החורף, מאופיינות במזג אוויר דומה: חורף קר ומרובה במשקעים וקיץ מתון יותר ודי חם, גם כן עם גשמים.

ענפי חורף, אולי יותר מענפי קיץ, דורשים מסורת של תורת אימון ומתקנים. כך, למשל, רוסיה שמצטיינת בענפים על הקרח (הוקי, החלקה מהירה וכמובן החלקה אומנותית), בענפים נורדיים (ביאתלון, מירוצי סקי ארוכים) ובמזחלות, חלשה יחסית בענפים אלפיניים כמו הסלאלומים למיניהם ובקפיצות סקי. כך היה גם בימי ברית המועצות. אולי תוצאה של היעדר מסורת.

לא ממש עניתי לך (: אלא העליתי, בצורה מעט מסורבלת, מספר סברות.

גיל 31 במרץ 2015

אני חושב שאולי זה בגלל שהם קטנים וגם מבודדים משאר אירופה ולכן לא יכלו להתחרות כל הזמן. איסלנדים הם צאצאי הנורבגים שהם בעצמם ויקינגים לשעבר ולכן ואמורים עקרונית להיות בנויים לתלפיות לספורט חורף. נורבגיה זכו בהכי הרבה מדליות באולימפיאדת חורף ואיסלנד יוק.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

זו גם אפשרות. מרבית המדינות שמצטיינות בענפי החורף מאוכלסות יותר ושוכנות בתוך יבשות.

גיל 31 במרץ 2015

מעניין מה דורפן חושב על העניין בהיותו מומחה לספורט אולימפי עם התמחות בהיסטוריה הנורדית…

אדם 31 במרץ 2015

ואני חושב שזה בגלל שהם מתמקדים בלעשות מוסיקה טובה

גיל 31 במרץ 2015

אדם, אל תפיל הכל על ביורק.

אדם 31 במרץ 2015

אם זו הייתה רק ביורק לא הייתי כותב את זה… יש להם המון מוסיקה טובה, למשל, Sigur Rós

דורפן 31 במרץ 2015

אין להם אתרי סקי טובים.

גיל 31 במרץ 2015

כל כך קשה לבנות? זו לא נראית לי השקעה כל כך גדולה כי את המצרך הכי חשוב לאתר סקי כבר יש להם. יכול להיות שזה פשוט לא בסדר העדיפויות שלהם.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

יש דוגמאות לעולות מפתיעות מאירופה. הבולטת שבהן, בשנים האחרונות, היא לטביה שעלתה ליורו 2004, לאחר שהדיחה את תורכיה, שסיימה במקום השלישי במונדיאל 2002 (ע"ע "קללת המקום השלישי" של יוחאי שטנצלר). לטביה, להבדיל מאיסלנד שיחקה בצורה קצת יותר הגנתית ושחקניה שיחקו בליגות חלשות יותר, לעומת האיסלנדים, שלא מעטים משחקניה מוצאים את פרנסתם באנגליה. המשותף, אולי, לשתי הנבחרות הוא קיום "תרבות הספורט", אליה התייחס מתי. גיל הזכיר את ההישג האיסלנדי המצוין בכדוריד, בעוד שהלטבים מצטיינים באתלטיקה, בייחוד בהטלת הכידון.
בכל אופן, הלטבים, שהספיקו לנצח גם אותנו בר"ג, לא השתפרו משמעותית מאז. מה שבסך הכול די מובן והגיוני. מדובר בכל זאת במדינה קטנה למדי.
לא מצפה שאיסלנד תעפיל לטורניר גדול בכל קמפיין מוקדמות (עדיין מוקדם לקבוע אם יעלו ליורו הקרוב), אבל נראה שיתחילו להיות גורם משמעותי בכדורגל האירופי.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

טוב, אפשר לומר שיורו 2004 היה מפתיע גם בגלל זהות האלופה.

כספרי 31 במרץ 2015

האיסלנדים החליטו להשקיע לפני כמה שנים בכדורגל. זאת אומרת בילדים שמשחקים כדורגל וזה הדור הראשון שהם מצמיחים…אין להם אף כישרון יוצא דופן ברמה העולמית אבל הם פשוט למדו את המשחק כמו שאירופאים לומדים מהיסוד ועכשיו הם מתחילים לקצור את הפירות

7even 31 במרץ 2015

לדעתי הנבחרת במצב אידיאלי לתיקו.
מתי הנבחרת הגיעה למשהו אחרי שציפו ממנה?
ציפו להביס את צפון אירלנד אחרי הפארק דה פראנס והובסנו בבית
ציפו לניצחון של דנמרק וקיבלנו חמישייה
ציפו לנקמה באוסטרים וקיבלנו גול שטותי
ציפו לניצחון על יוון כי זה בלומפילד וכו' והפסדנו שוב.
ציפו לניצחון חוץ על קפריסים אחרי החמישייה על אוסטריה והפסדנו לקפריסין

כשלא ציפו מאיתנו ניצחנו בצרפת, חמישייה לאוסטריה, תיקו באירלנד, בפורטוגל, באוסטריה, מול אנגליה וכו' וכו'.

הערב לא מצפים מכלום.
מהמר על כל תוצאה חוץ מהפסד.

יוספיהו 31 במרץ 2015

1. אאל"ט, ההפסד הראשון אחרי הפארק דה פראנס היה לפינלנד בבית.

2. שכחת את כל המשחקים שלא ציפו מהנבחרת לכלום והיא אכן הפסידה. נדמה לי שזה הרוב המוחלט.

7even 31 במרץ 2015

צודק טעות שלי

נכון שהרבה פעמים לא ציפו לכלום
אבל יחס התוצאות הוא יחס שלילי לעומת הציפיות:)

כסיפוביץ 31 במרץ 2015

הסגנון הבסיסי של נבחרת ישראל להצלחה הוא לשים כיפה תפילין ולחשוב שאין עוד אחד מלבדו.

איציק 31 במרץ 2015

:-)

אוריאל דסקל 31 במרץ 2015

בגדול, אני כותב את זה אחרי כל משחק נבחרת. אין לנו סגנון ישראלי ואין לנו אידיאל לשאוף לכיוונו. וזה לא תלוי בגוטמן זה תלוי במנהל הספורטיבי של ההתאחדות לכדורגל. כלומר, זה תלוי בעופר עיני :(

דורפן 31 במרץ 2015

בגלל זה כתבתי לפני. כדי להקדים אותך!

אריק האדום 31 במרץ 2015

תמיד חוזר ברגעים כאלו לטל בן חיים קם בבוקר לאימון פילאטיס בצלסי
אל מול דוד רביבו משחק בצהריים פינג פונג בכפכפים במ.ס אשדוד
נגמר ומתחיל בראש

נולי 31 במרץ 2015

בדיוק (אם כי נדמה לי שטב"ח היה אז בבולטון…)

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

אבל זה שודר כחלק מכתבה, מעט פופוליסטית ופרובינציאלית לטעמי, שנועדה מלכתחילה להדגיש את ההבדל בין אנגליה וישראל (אין עוררין על הפערים, אבל עורך הכתבה היה מוצא משהו יש מאין, גם אלמלא היה משווה התנהלות מ.ס אשדוד לבולטון). אין שום דבר רע במשחק פינג-פונג, יחפים או בכפכפים.
נראה לי שההבדלים מעט עמוקים יותר. לא יודע מה הם, למען האמת, אבל קשה להתעלם מקיומם…

אריק האדום 31 במרץ 2015

אין לי ספק, זה פשוט מתמצת את הכל. שום קשר לדוד רביבו או טב"ח או אשדוד.
פשוט התמצית של הפער.

D! פה ועכשיו 31 במרץ 2015

מסכים, גרפית זה פשוט עובד.

היה לפני יומיים ראיון עם נועם אוקון בוואלה ובו הוא אומר שחלק מחוסר הכישרון שלו כולל את העובדה שאין לו גוף ל-25 שבועות טניס בשבוע. אני חושב שאפילו ההבנה הבסיסית הזו של מהו כישרון באמת חסרה אצלנו ולכן לא פלא שלא יודעים איך לתקן את זה. עדיין עסוקים בדריבלים כשכמעט אף אחד לא יודע להרים כדור.

היסטוריון של ספורט 31 במרץ 2015

לדעתי יש צד משותף להצלחות ולכישלונות של נבחרת ישראל ….לא מדובר בסגנון .
מדובר בציפיות
"כגודל הצפייה גודל האכזבה " והפוך.
כשהיו צפיות חטפנו …כשלא היו ציפיות ניצחנו אפילו בפריז.
הבשורה הטובה היא שאין ציפיות .
הבשורה הרעה שדווקא בגלל שאין ציפיות …יש לי צפייה

קורא אדוק 31 במרץ 2015

מסכים לחלוטין.
משחק קלאסי לשמירת פיקציית היורו בחיים ולכן נגנוב תיקו.
ואגב, לגוטמן וזהבי יש זכרונות טובים מטדי…

כסיפוביץ 31 במרץ 2015

ובלי קשר לכיסוי ראש ישראל חוטפת לפחות שלישיה.

באתר המקדם את עסקניו דווקא היתה כתבה נחמדה על נבחרת בלגיה בגיל 12
חצי מההרכב של אז מוביל את הנבחרת שלהם גם היום.

Gil - Zimbabwe 31 במרץ 2015

רק שמרוב התלהבות לא יפצעו לנו את פאליני…

גור אילני 31 במרץ 2015

פתאום אתם מעריכים אותו? עשיתם לו את המוות עונה וחצי

אורן29 31 במרץ 2015

גיורא שפיגל? כלומר- אין חולק על השנה המופלאה ההיא, 1994, לפני 21 שנה (ואני גם אוהד של מכבי חיפה אז כל פעם שאני נזכר בשנה ההיא אני גם נזכר בכל ריתוקי השנה האחרונה של הצבא שלי, ועל התוצאות שקראתי בעיתון. אבל את ה 5:0 על מכבי ת"א ראיתי גם ראיתי). אבל מה קרה איתו מאז?

מזכרוני הדוהה: שנים של דשדוש במכבי חיפה ששיאם אותה "עונה פיננסית" מופלאה (כי מהו כדורגל אם לא שורה חיובית במאזן החשבונאי של סוף העונה?) וסופם- ריב מתוקשר עם יעקב שחר והשלכה החוצה מהמועדון. אחר כך היה איזה הפועל פ"ת כמדומני, ובתפקידו המקצועי האחרון שימש שפיגל כ"מנהל מקצועי" או משהו דומה בבית"ר י-ם של גידמאק. הוא מונה במקביל ליצחק שום, והשניים זכו עם בית"ר בדאבל שכל כולו כישרון עודף בסגל, ללא שמץ של שיטה או העמדה על המגרש.

אחרי שנת הדאבל הוגרלה בית"ר מול איזו קבוצה פולנית- משהו מסדר הגודל של הקבוצות שהפועל ת"א ומכבי חיפה עברו פה ושם. לשפיגל היתה שנה שלמה, כמנהל מקצועי, להכין את בית"ר למסע האירופאי שלה. התוצאה: תבוסה של 5:0 והדחה משפילה. שפיגל, אגב, היה ראשון המתפטרים מהמועדון. הוא לקח את הכסף והלך, כי באמת- מה לו ולבית"ר י-ם?

העלאת השם "גיורא שפיגל" כתרופה לתחלואי הכדורגל הישראלי היא קיצור דרך ישראלי טיפוסי: הרי שפיגל מתלבש יפה (עם עניבה!), מרכיב משקפיים, מדבר עברית תקנית, ואשכנזי. אז בטוח שהוא יביא אותנו רחוק. למעשה, מדובר בשרלטן.

אין קיצורי דרך, ואתה (דורפן) כתבת על זה לא מעט: לעודד אתלטיקה עממית, להרחיב את בסיס הילדים שמשחקים כדורגל, לאמן אותם כמו שצריך בגילאים הצעירים בדגש על יסודות ולא על הישגים. תוך 5-7 שנים גם נקצור את מה שזרענו. בינתיים נסתפק במה שיש (ועדיף גוטמן כזה עם הישגים מוכחים על שפיגל תיאורטי עם אפס הישגים בעשרים שנה).

דורפן 31 במרץ 2015

זה לא נכון. שפיגל נתן הכוונה מצויינת לשחקנים שהתרוממו ממצב של פוטנציאל לשחקנים ראויים. לא התייחסתי כלל להישגיו עם קבוצות

אורן29 31 במרץ 2015

שואל (בלי ציניות): חוץ מרביבו- מי עוד?

האם הכוונה היא לשחקנים שהתפתחו כאן בישראל? כי אני יכול לחשוב על אלי כהן ("השריף") ואלישע לוי שידעו לדחוף שחקנים קדימה.

שלו 31 במרץ 2015

הכי חשוב אשכנזי…

Dorigil 31 במרץ 2015

Back to basics – איתי שכטר!

נולי 31 במרץ 2015

כשתהיה פה תרבות ספורט וכשיוקצו לספורט תקציבים לעידוד וטיפוח ילדים וילדות לעסוק בספורט ולהכשרת מאמנים ומאמנות ראויים, גם נבחרת הכדורגל תגיע להישגים. אפשר גם להעזר באנשי מקצוע מוכחים מחו"ל כדי לבצע מהפכה בניהול הספורט, כפי שנעזרים בחברות זרות לצורך פרוייקטים בתשתיות. הספורט הוא תשתית לחברה בריאה ויש להתייחס אליו בהתאם.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

נגעת, לעניות דעתי, בנקודה מאוד חשובה כשהדגשת כי יש לעודד ולטפח גם ילדות ונשים לעסוק בספורט, ובכדורגל בפרט (בהיותו ענף שנתפס לעתים כגברי ואולי מרתיע מעט נשים לעסוק בו בשל כך). מרבית המדינות שמצטיינות בכדורגל הגברים, מטפחות כיום גם כדורגל הנשים (גם אם הוא נהנה באופן טבעי מפופולאריות נמוכה יותר). ארה"ב, כמובן, היא יוצאת דופן, היות וכדורגל הנשים היה שנים ארוכות פופולארי יותר ממשחק הגברים.

כדורגל הנשים בארץ מתפתח בהדרגה, אבל מספר הילדות שעוסקות בו, מבלי שבדקתי – חשוב לציין, נמוך (יחסית לגודל האוכלוסיה וגם באופן מוחלט) משמעותית ממדינות מערביות אחרות.

צור שפי 31 במרץ 2015

נו, בנורבגיה כדורגל הנשים פורח וזה לא הפריע לגברים לחטוף במקביל אלינו 1-5 מקרואטיה. אין קשר.

אלכס דוקורסקי 1 באפריל 2015

גם בסין כדורגל הנשים ברמה טובה, ונבחרת הגברים חלשה. ועדיין, קשה להסיק משהו ממשחק אחד. נכון, הנבחרת הנורבגית לא העפילה לטורניר גדול מאז יורו 2000, ורוזנבורג, ששיחקה מאמצע שנות ה-90 מספר עונות רצופות באלופות והגיעה לשלבי הנוק-אאוט, כבר לא דומיננטית.
עם זאת, אין לשכוח שמדובר במדינה בעלת אוכלוסיה לא רבה במיוחד. לכן, אולי כמו במקרה איסלנד, הצלחת הנבחרת תלויה בדור שחקנים מוכשר, כזה שהבשיל והגיע לבגרותו בשנות התשעים, כאשר הנבחרת הגיעה לשני מונדיאלים רצופים (עלתה לשמינית הגמר בצרפת). באותו הזמן, שחקנים נורבגים מוכשרים – ג'ון קארו, סטפן איברסן, טורה אנדרה פלו, סולשר, רוני יונסן ובטח עוד כמה שאינני זוכר – שיחקו בהצלחה בפרמייר ליג.
מעריך שהימים הללו ישובו מתישהו. ימים גם יגידו, אם מרטין אודגארד יהפוך לשחקן ברמה העולמית (הלוואי, כמובן).
ספורטאי נורבגיה מצטיינים בענפי החורף. במשחקים האולימפיים היא נמצאת בצמרת טבלת המדליות. גם האתלטיקה הקלה שם ברמה טובה מאוד. היו להם אלופים אולימפיים בשמונה מאות מטר ובהטלת כידון. כיום יש להם גם צמד אחים שמצטיינים בריצות בינוניות.
קיצורו של עניין, נורבגיה מדינה ספורטיבית, וספורט הנשים שם נמצא בעדיפות גבוהה. אינני יודע אם הדבר מסייע ישירות לכדורגל הגברים אבל לבטח לא מזיק.
לילה טוב.

כסיפוביץ 31 במרץ 2015

לא יקרה.

אלכס דוקורסקי 31 במרץ 2015

אגב, ענף הנשים פופולארי דווקא בחלק מהמזגר הערבי. יש בסכנין קבוצה מאוד נחמדה. למדתי עם כמה שחקניות משם.

יונתן פ. 31 במרץ 2015

דווקא אני צופה קצת יותר מאבק ופחות נרפות מהנבחרת לעומת ווילס. (אם כי בונקר מדקה 0 בערך כנראה).
הבעיה היא התמודדות של נבחרת שהיסטורית גרועה במצבים נייחים ובגובה, מול נבחרת שאת כמות שחקני הסגל שלה מתחת ל 1.85, ניתן לספור על יד אחת.

איציק 31 במרץ 2015

אתה פשוט לא נורמאלי, לדרוש מנבחרת ישראל לחזור ליסודות. אתה בכלל מבין מה המשמעות של זה:
1. לאבד כדור טיפשי 25 מטר מהשער,
2. לתפוס עם הידים שחקן יריב ברחבה,
3. לבצע גליץ' מסוכן במקום לשמור כמו שצריך,
4. לקבל שער בסוף כל מחצית.
נתת מתקון לתבוסה. מה נסגר איתך…

D! פה ועכשיו 31 במרץ 2015

נהדר איציק.

אבל לסייג ולומר שזה הבייסיק של הנבחרת המודרנית.

כסיפוביץ 31 במרץ 2015

גדול איציק
הבייסיק של הנבחרות הקודמות, כלל בילוי מתוקשר ערב לפני במלון ולא תמונות בג'קוזי עם החברה :-)

ג'ון וויליס האמיתי 31 במרץ 2015

לגמרי…צריך גם להוסיף החטאה מסמרת שיער מתי שהוא…ויש לך את הבסיס הישראלי. הכי בסיסי זה אדום ישר אחרי שער של היריב.

גור אילני 31 במרץ 2015

שכחת את בוני מול ניו זילנד: לצאת מהשער ולטייל באזור קו החוץ ולחטוף הגבהה לתוך השאר. וכל זה בארבע בבוקר שעון ישראל.

shohat 31 במרץ 2015

גדול איציק.

איציק 31 במרץ 2015

;)

סימנטוב 31 במרץ 2015

מהטובים שלך

ג'ון וויליס האמיתי 31 במרץ 2015

לנבחרת ישראל מעולם לא היה סגנון או אמירה, לאיזה בייסיקס הם אמורים לחזור ?
חבל באמת שהאנשים הטובים בתחום כמו גיורא שפיגל שלום תקווה ועוד כמה לא נמצאים במקומות הנכונים.

טל 12 31 במרץ 2015

נדמה לי שלנבחרות הכדורגל בבלגיה יש סגנון מובהק,מגיל צעיר ועד בוגרים. זה יתרון גדול,בעיקר שיש לך גם מערכת שמייצרת שחקנים טובים. מצד שני,כולם יודעים איך אתה הולך לשחק.

אני מאמין שהכנה טקטית טובה אפשרית. סומך על גוטמן.

בייסיק 31 במרץ 2015

רפאלוב לא נופל ברמה מאף שחקן בלגי ודווקא הוא לא פותח אז זה לא משנה עם איזה מערך גוטמן יעלה.

רומן 31 במרץ 2015

אניי מאוהדיו הגדולים של רפאלוב, אין ספק שהוא השחקן הישראלי הטוב ביותר כברר כמה שנים ועדיין…
טיפה הגזמת, לא?

Georgie Best 31 במרץ 2015

בייסיק, יש לך עוד מהחומר הזה?
רק לעדן האזר (ברגל שמאל החלשה) יש יותר כדורגל ממה שהיה לכלל כדורגלני ישראל בעשור האחרון…

duncan 31 במרץ 2015

לדעתי ישראל לא מבקיעה שער מול בלגיה. אפילו לא עוברת את החצי. ראינו מה זה לחץ אמיתי מול וויילס ומה זה עשה לישראל. כדורים עפו קדימה ואלו שלא, גרמו לשער.
עכשיו 0 שערים זה בטוח. אבל כמה הבלגים יתנו? אולי 2 ואז ינוחו עד לסיום. אולי 2 ואז יחצינו כמו שבייל החמיץ בסיום. אולי יתנו עוד 1 עו 2.
בסוף ייגמר בין 2-4 שערים לבלגים. אפס לישראל כי לא ניתן להבקיע מאפס מצבים.

אבישי 31 במרץ 2015

יש לנו בייסיק שתבעו בנו עמוק הרבה מתחת ליסודות הספורטיביים. מוטיבציה למלחמה וביצוע מפוחד.

פה איתמר 31 במרץ 2015

אופטימי מאוד לקראת המשחק.
רוצה לראות כדורגל.
כמה התקפות טובות ורציפות, דיינו.
גם אם נפסיד.
העיקר לראות כ ד ו ר ג ל.
ואם ישראל תעלה רמתה לבלגיה ותהייה שותפה למשחק טוב אז, פעמיים כי טוב.

פה איתמר 31 במרץ 2015

משחק סביר.
כדורגל סביר.

BadBoy 31 במרץ 2015

1:0 במחצית.
5:0 חד , חלק וקל בסוף..

אריק 31 במרץ 2015

קלטאנברג שומר על אחידות

משה 31 במרץ 2015

משחק נהדר של ניר ביטון, משחק לא רע של הנבחרת. לצערי לגוטמן אין את היצירתיות הנדרשת כדי לנצח כאלה משחקים.

גיל 31 במרץ 2015

משחק באמת מצוין של הנבחרת ולדעתי זה נובע מסיבה פשוטה. הם ידעו שהם נחותים, הם ידעו שהם אמורים להפסיד ולכן פיגור בשער לא הזיז להם כי לא היה להם מה להפסיד. נגד ויילס ציפו לניצחון והגולים שלהם הכניסו את הנבחרת להלם כי זה לא היה בתוכניות. מתברר שהם יכולים לשחק גם בפיגור ואפילו על יומיים מנוחה בלבד.

D! פה ועכשיו 31 במרץ 2015

קצת הזכיר לי את השלוש-שלוש של מכבי מול באזל. מתחילים לשחק כשכבר כמעט אין על מה.

והשאלה שעולה – מה קרה לפני שלושה ימים והאם "סתם" הפסד או תיקו במשחק הקודם היה מוביל למה שראינו היום.

וההערה שעולה – השפיץ של הנעל. אם בסוף המחצית היינו סופגים אדום ופנדל – המחצית הזו בכלל לא הייתה נולדת.

שי 31 במרץ 2015

השפיץ של ויטסל, ספציפית, היה חלש היום. כמובן הנגיחה אחרי האדום, אבל גם מסירות לא מדויקות.

וגם נתכו, אבל הוא נשאר בנקר בהרכב גם אחרי שני משחקים חלשים.

מתי 31 במרץ 2015

שונא את זה שצריך לחכות עכשיו חודשיים למשחק הבא.

D! פה ועכשיו 31 במרץ 2015

לגמרי

סקיטלס 31 במרץ 2015

ניר ביטון לפריימרליג, הופעה גדולה

Georgie Best 31 במרץ 2015

אני האחרון שאתלונן על כך (לא בתור אוהד ישראל כי זה לא המצב, אלא יונייטד), אבל קומפאני בשנתיים האחרונות נראה כמו כוכבי האנ בי איי בספייס ג'ם אחרי שהמפלצות לקחו להם את הכוחות…
מבלם על סף המושלם לחור מהלך ומסתבר שגם חסר אחריות, מי עושה פאול כזה 80 מטר מהשער כשיש לך צהוב? הוא פחד שזהבי יבעט משם?

תוהה בדרכים 31 במרץ 2015

– כאוהד מכבי תל אביב אין לי שום דבר נגדו, אבל אני לא מצליח להבין מה גוטמן מוצא בשירן ייני. וזה נהיה עוד יותר מוזר שרואים את היכולת של ניר ביטון שהוא הועדף עליו פניו לפני שלושה ימים.
בחור נחמד, אני מניח שהפסיכומטרי שלו מהגבוהים בנבחרת, אבל לא קשור בכלום לרמות האלו, אפילו בהשוואה למישהו כמו בירם כיאל.

אני לא מגלה פה את אמריקה, אבל גוטמן נותן עדיפות מוגזמת מאד לשחקנים ששיחקו אצלו בעבר או בולטים בליגה שלנו.

– שוב, אני אוהד מכבי, אבל פסטיבל זהבי נהיה מוגזם מאד, כפי שאפשר לשמוע מהשידור של עמיחי שפילגר (שהוא לא מהמתלהמים בדרך כלל). ההתלהבות המופרכת מכל נגיעה שלו בכדור כאילו מי יודע מה הולך לקרות היא די מביכה.
הוא לא רביבו, לא ברקוביץ, לא בטוח שאפילו אבי נמני (הוא יכול לחלום על הטכניקה שהייתה לנמני). שחקן ליגה ישראלית מצוין, לא יותר ולא פחות.

זו לא היכולת שהוא הציג: נתכו למשל היה יותר גרוע ממנו בשני המשחקים. זו ההילה שמנסים לבנות סביבו. גם הוא לא צריך להיות באנקר בהרכב הנבחרת מכל שחקן אחר.

– גוטמן יגנוב דעת חודשיים על המחצית השנייה, אבל האמת היא שבכדורגל הנבחרת הפערים הרבה פחות גדולים מאשר בכדורגל הקבוצות ובשלושת רבעי ההתמודדויות השבוע הנבחרת נראתה כמו לוקסמבורג.

כמו שציינו פה, הבעיה של הנבחרת היא שאין לה שום סגנון מוגדר, בטח לא כזה שמשחק לחוזקות שלה. היא לא נבחרת טקטית ואי אפשר לצפות לשחק כדורגל דומיננטי שהאמצע שלך הוא נתכו וייני.

תוהה בדרכים 1 באפריל 2015

בראיה עתידית, ברור שרמת הידע בכדורגל הישראלי לא מספיקה ובשביל להתקדם חייבים מאמן זר.
לדעתי, כמו במקרה של מכבי תל אביב, עדיף ללכת על מישהו שהוא לא שם גדול, אבל רעב להוכיח את עצמו ולא אחד שיבוא פה בשלהיי הקריירה במטרה לגזור קופון.

שאתה מסתכל על התכונות של השחקן הישראלי, אני חושב שמאמן דרום אמריקאי (בעיקר ארגנטינאי) יכול להתאים לנו- שחקנים שלא גדולים פיזית, אבל משהו שאולי יאפשר שילוב של משחק לחימה ולחץ עם טכניקה אישית. יש הרבה מאמנים ארגנטינאיים טובים שזה בדיוק הסגנון שלהם.

המכבייה 1 באפריל 2015

תוהה,
זה לא רק גוטמן אלא שלושה מאמנים זרים שלא מביאים זר/חיזוק ישראלי על העמדה של שרן.
לא מצדיק את זה, נוטה לחשוב שאני אולי מפספס משהו. בכל הקשור למגן(שם אני יכול לראות אותו משחק בנבחרת). לא בקישור כמובן.
אני חושב שערן כן צריך להיות באנקר. בגלל כושרו, בגלל התכונות הייחודיות שלו, כי הוא חסר פחד ומלא דמיון.

תוהה בדרכים 1 באפריל 2015

שתי נקודות:

1. תבדיל בין מגן לבין קשר באמצע. שמדובר במגן אתה יכול לחיות לפעמים עם שחקן מאד מוגבל (ארבלואה הוא דוגמה טובה) כל עוד הוא לפחות יודע את מקומו ומגבלותיו ויש לך מספיק כישרון במקומות אחרים. באמצע זה חיסרון הרבה יותר משמעותי, בטח ברמות האלו.

2. תבדיל בין מכבי תל אביב לבין הנבחרת. ההיצע של מכבי הרבה יותר מוגבל- היא לא יכולה להביא את כיאל או ביטון וברור שאתה מעדיף לא לבזבז זר על עמדה כמו מגן שיש לך שחקן סולידי ואמין שהוא גם סוג של מנהיג וסמל.

לגבי זהבי,

אני לא מסכים שהוא מלא דמיון. הוא שחקן ווינר, חזק מאד מנטלית עם חוש אדיר לשערים, אבל לא עם דריבל יוצא דופן או יכולה מסירה מדהימה מול צפיפות. לא שרפאלוב היה טוב בדקות שהוא קיבל, אבל אם אתה רוצה לשחק יותר הגנתי ואתה יכול לשחק רק עם אחד משניהם, אני לא חושב שזהבי צריך להיות בחירה אוטומטית. הוא לא ברקוביץ' או רביבו.

תוהה בדרכים 1 באפריל 2015

ואגב, זאת בדיוק הנקודה- במכבי תל אביב, מול יריבות הרבה פחות חזקות, הוא לא משחק במרכז השדה. מה קרה שדווקא בנבחרת הוא צריך להיות באנקר בעמדה הזאת?

המכבייה 1 באפריל 2015

בהקשר של שרן כתבתי שאני יכול להבין הצבה שלו כמגן ימני. הוא סולידי ואמין ובליגה שלנו הוא מהטובים. הוא לא משחק בקישור כבר שלוש שנים כך שזה עוד יותר תמוה כשזה קורה בנבחרת.

בעניין ערן, דמיון זה לא רק דריבל(והוא לא דריבליסט רע) זאת מהירות מחשבה והיכולת לבצע מהלכים לא צפויים. הוא נהדר בזה. לא נופל בהרבה מאף אחד שראיתי כאן. בטח לא מהדור הנוכחי.
פאקו רוצה דומיננטיות באמצע וערן משחק בשלישיה הקדמית. לדעתי הוא לא טועה. זה גם יכול להיות נשקם של החלשים אבל גוטמן לא הולך עם זה. בעיני ערן הוא באנקר בכל מערך, בעיקר בשלישיה הקדמית כמו שפאקו נוהג.

אני לא בטוח שלנבחרת יש משאבים טובים יותר. עוד לא גיליתי קשרים טובים יותר בנבחרת ממה שמשחקים במכבי. גל, נוסא ומיטרוביץ נותנים קרב קשה להרכב. בטח עם איך שביבראס נראה.
יש בכלל קצת צביעות בעניין הזה. ערן הוא מטרה נוחה לקטילה של כל יריביו בליגה(אוהדים).
ביברטס האתרוג היה חרפה במשך 180 דקות. לא יייצר כלום היום, ממש כלום(אפילו הזיק) וביום שבת? איבד את הכדור בגול השני, ואף הפריע למרציאנו בבעיטת עונשין. וואלה הזיק.

המכבייה 1 באפריל 2015

אגב היום, אני לא בטוח שברקוביץ בחירה אוטומטית. הוא לא יחלץ כדורים מהיריב(האדום שזהבי גרם), הוא לא ישחק באגף, והוא לא יורכב בקישור של שני שחקנים. הוא עושה משחק גאון אבל בעידן הלא נכון?
רביבו כמובן זה סיפור אחר. הרבה בזכות שפיגל שהפך אותו לווינגר לגיטימי למרות מורת רוחו(רצה לשחק במרכז)

תוהה בדרכים 1 באפריל 2015

– עם כל הכבוד, מהירות המחשבה של זהבי לא מתקרבת לזו של ברקוביץ', רביבו ולדעתי גם לא נמני. ואני כותב את זה אפילו ברמת הליגה שלנו.

כאמור, הוא שחקן מאד חזק מנטלית, ווינר גדול ובתפקיד שלו בשורה הראשונה של המבקיעים שאני ראיתי בליגה שלנו לצד רביבו ונמני (אם כי רביבו לא שיחק בישראל בשיא הקריירה שלו).
לעניות דעתי אין לו את מהירות מחשבה והיכולת לבצע מהלכים לא צפויים שמתקרבת לזו שהייתה לרביבו וברקוביץ- זו נקודת התורפה היחסית שלו, ההבדל בינו לבינם וזו הסיבה שבהם הגיעו לאן שהם הגיעו והוא לא. את אוחנה ומלמילאן לא ראיתי בשיאם, אבל אני מניח שגם הם היו בספירה אחרת בהיבט הזה.

– אם אתה עולה עם שלושה קשרים באמצע, יש לך שלושה מקומות בשלישייה הקדמית: אחד לחלוץ טבעי (דמרי או חמד), אחד לסוג של חלוץ שני- שחקן עם יותר מהירות שיכול לעבוד באגף (בן חיים או סהר) והעמדה השלישית שעליה זהבי מתחרה. אני לא טוען שהוא אוטומטית צריך לרדת לספסל, אבל אני גם לא חושב שמגיע לו מעמד הכוכב שחלק מהאנשים מעניקים לו.

– נתכו היה זוועה, ללא ספק השחקן ביותר מאלו ששיחקו שני משחקים. ההבדל הוא שבמקרה שלו אין לנו שום אלטרנטיבה: עוד שחקן שיכול לשחק באמצע ולנהל משחק. אתה לא יכול לשחק בקישור עם שלושה קשרים אחוריים.

– לברקוביץ, מעבר לבעיית האופי, היו מגבלות מקצועיות שמנעו ממנו להגיע לקבוצות גדולת באירופה: כמו שציינת, הוא היה פליימייקר קלאסי שצריך היה שהקבוצה תסתובב סביבו והוא לא היה שחקן מספיק טוב בכדי שקבוצה רצינית באירופה תיבנה עליו. ריקלמה היה שחקן באותו סגנון רק בכמה דרגות מעליו וגם הוא לא הסתדר בקבוצה שבה הוא לא היה הציר המוחלט שסביבו נע הכול.

הנקודה היא שבנבחרת ישראל אין את הפריבילגיה לוותר על שחקן ברמתו. אתה חושב שחילוצי הכדור הבודדים שנתכו עושה שווים את ההבדל ביניהם מבחינת ניהול משחק?
עובדה שבתקופת ברקוביץ' ישראל (לפחות בבית) התמודדה כשווה במרכז השדה עם נבחרות עם אמצע יותר חזק מווילס ואפילו מבלגיה. הרי עם כל ההייפ, פלאיני וויטסל הם לא שחקנים מהטופ של הטופ האירופאי.

המכבייה 1 באפריל 2015

תוהה,
ערן שחקן מאד ורסטילי. בעיטה נקיה, תנועה, חילוצים, סקורר, פייטר, יכולת אילתור. בנבחרת מוגבלת כמו שלנו הוא חיוני. כשערן משחרר בעיטה לחיבור היום משום מקום-זה דמיון. זאת מהירות מחשבה. וזאת נחישות ומבט לשער ללא הפסק.
היכולת שלו לאיים על השער מכל טווח-לא ברת השוואה לברקוביץ. ברמת הליגה שלנו-השליטה שלו לפחות זהה לאחרים שהזכרת. רביבו לא לקח פה אליפות וברקוביץ(יחד עם רביבו, חזן, רוני לוי ומזרחי) הפסידו אליפויות לנחמנים והברומרים. לערן זה פשוט לא יכול לקרות.

פאקו משחק עם שלושה אחורים. גל הוא פרופר כזה והשניים האחרים מוסיפים מאסה(נוסא) וחוכמה(מיטרוביץ). אין בה מנהל משחק ממש מובהק. גל מכח אינרציית החילוצים שלו מעביר את כובד המשקל קדימה. זה הכי קרוב לבעל בית למכבי במרכז המגרש נ

איל התמודד מופלא מול אוסטריה. חוץ מתצוגת השיא ההיא, היינו רוב הזמן נחותים. כמו היום. עם ברקוביץ ובלעדיו. הפסדנו לקפריסין-איתו ועם רביבו. חלילה שאזלזל בו. הוא שחקן מאד מסויים וגאון בתחומו אבל אין טעם לקבוצה להקריב ולשחק בשבילו כי זה לוקסוס גדול מידי. כי הוא לא מבקיע כלל ולא מאיים על השער. בשביל פס חוצה הגנות פעם במשחק וחצי-זה פשוט לא שווה את זה. והוא לא היה שחקן זול. גם בקבוצות שהוא שיחק, הוא לא היה שחקן הרכב מובהק. באותו קישור של הנבחרת היו גם בנין ואבוקסיס אגב. זה היה דור נהדר למרות דנמרק. כמה עומק אם נמני יושב על הספסל.

אוחנה הוא מהגדולים. עשה את זה לאט אבל חשב מהר. ומהיר עם הכדור. שמאל, ימין, ראש, גב לשער, דריבל. אמיץ, תחבולן. סוג של רוקנרול סטאר. גם את אורי מאד אהבתי אבל זכורה לי ההתבטאות של נשיא המדינה היום אחרי עוגמת הנפש ב-79 כשהם הפסידו את האליפות למכבי עם פור עליה-״אורי לא בנוי להביא את זה לבד״ ואז בא אוחנה, ובאימון הראשון כילד, העביר לאודי אשש בין הרגליים. לא עושים דברים כאלה אבל לקח לאלי הרוקי בדיוק כמה דקות להסביר- כך זה יהיה פה נו הוא היה התוסף ההכרחי כדי להציל את הכישרון לקבוצת כדורגל אלופה. ולראשונה בהיסטוריה שלה. אגב יש גם את גיורא(ומוטלה). עם קאריירה יפה בחול (קפטן ליון) ללא סוכנים ואינטרנט וראיית משחק מיקרוסקופית ותיקו בשבעים מול הפינאליסטית.

אסכם זאת כך, עם ערן במגרש אני מרגיש שמשהו יכול לקרות. יש לזה סיכוי. ייצר אישהוא איום, יעשה גליץ בטיימינג טוב, ינוע נכון לעומק כדי להשלים מהלך.
אין לי את התחושה הזאת עם אף אחד אחר למעט דמארי ודאבור. וקצת רפאלוב. דאבור הוא ממש אנדרייטד כרגע. מדובר בחלוץ שזה משוגע עד כמה שהוא טוב לגילו ויכול להתפתח.

המכבייה 1 באפריל 2015

גם וורון היה כזה. סופר מוכשר עם הרבה רגעי קסם ונהיה לו קשה לייצר את זה בעקביות מסיבות של טמפו וקצב משחק , השתלבות והכניסה לקבוצה מאד מגובשת חברתית ומקצועית. והוא לא כישלון מהדהד כמו שנוטים לחשוב. לקח אליפות אחת והשאיר המון רגעי כדורגל טהורים

המכבייה 1 באפריל 2015

תוהה, אני על ערן כבר שנתיים.
האלמנטים שהוא שיפר והפכו לשחקן שקשה לעצור זה כי הוא פיתח נשק מרחוק, ומשחק ראש, ויכולת להשתחרר משניים -קל. וגם באחד על שלו אין לו במה להתבייש. קשה לשמירה כי הוא מאד נייד.
עכשיו בשניה זאת לצרכים של מכבי-שזאת אליפות, לא מחליף אותו באף אחד ששיחק במגרש. וזה הכדורגל-הרכב בבלגיה ומספרים יפים, לא תיתן את מה שערן נותן, דיי אין דיי אאוט. גם קסארמה לא. וגם שחקנים שעולים כפול שלוש ממנו. הוראת קבע של בין לעשרים וחמש מעלה כיבושים וכמות בישולים בחד ספרתי. זה גם הדרייב של האיש. והוא רדוף.דה מאן אין מיישן.

המכבייה 1 באפריל 2015

סליחה על החפירה (;

אהד 1 באפריל 2015

מצטרף לתוהה.
שירן ייני הוא פשוט החוליה החלשה בנבחרת. מביך שמי שמשחק מגן במכבי (וגם מוגדר כסולידי ע"י אוהביו) כבר שנים, מקבל את תפקיד הקשר המרכזי בנבחרת.
לגבי זהבי, אותי הוא אכזב במשחק מול ווילס. במקום לבוא אחורה ולסייע לביברס ולייני, הוא היה בחזקת נעדר. השינוי שעשה גוטמן (מעבר לשלושה קשרים באמצע) הוא גם בגלל זה. ואם שואלים אותי אם אני מעדיף כווינגר את זהבי או רפאלוב, אז אני לא חושב שאני יכול להגיד שזהבי הוא באנקר.

גיסנו 1 באפריל 2015

מצטער, אני לא מבין אתכם הפעם.

ייני היה הכי פחות גרוע נגד וויילס.
הוא גם היה לא רע בכלל הגנתית נגד בלגיה, והוחלף בצדק בשחקן יותר התקפי כשהנבחרת במומנטום, ניר ביטון נפלא, והבלגים ב 10 שחקנים.

שים את ניר ביטון לבד מול ראמזי וג'ו אלן, כשזהבי ונאתכו קילומטר ממנו – וגם הוא קורס. אין לנו אף שחקן שמול שחקנים ברמה הזאת מסוגל לסגור את האמצע לבד.
דווקא אינטליגנציית המשחק של ייני מאפשרת לו להתמודד בכבוד עם שחקנים פיזיים בהרבה ממנו. הוא גם פייטר רציני.
מסכים שכשהוא מגיע קדימה בהתקפה הוא נראה לעתים אבוד ומאבד כדורים. בגלל זה הוא הגנתי רוב הזמן.

אבל הוא ממש לא הבעיה של הנבחרת, ואני לא יודע מה הכושר של כיאל כי לא ראיתי אותו משחק הרבה זמן, וגם רק לא מזמן הוא חזר מפציעה.

הבעיה שלי עם רפאלוב היא שכשהוא שם את המדים של הנבחרת הוא נראה הרב היותר כמו ליאור רפאלוב מהספסל של חיפה ב 2008, מאשר ליאור רפאלוב שהרגע הביא במו רגליו גביע לקבוצה חזקה בליגה מכובדת. דווקא בגלל זה זהבי עדיין לפניו במעמד בנבחרת. הבעיה היא שמצפים מזהבי לחטוף, לעבור ארבעה שחקנים, להרים לרחבה ולרוץ לנגוח. וזה פשוט לא הוא. הוא צריך קבוצה טובה מסביבו, וכשנאתכו ורפאלוב נראו כמו שהם נראו בשני המשחקים האחרונים, וייני כמו שאמרתי לא מצליח להעביר פס אחד ראוי מעבר לחצי – זהבי לא בא מספיקי לידי ביטוי. הוא תמיד מזכיר לי את וויין רוני – שהוא לא השחקן שייקח את הכדור ויעבור חצי הגנה, אבל יש לו תנועה מדהימה בלי כדור, טכניקה טובה במיוחד בבעיטה ובמסירה וכשצריך גם יודע לשמור על הכדור ו/או לעבור שחקנים.

חוץ מזה, בן שהר הפתעה נהדרת במשחק ורבע שהוא שיחק, ואוראל דגני נתן אתמול את משחק חייו (משהו כמו יואב זיו נגד אנגליה ב 2007, אני בטוח שהוא יחזור לסורו בהמשך).

אהד 1 באפריל 2015

אני לא מפיל את התיק על ייני. ממש לא. אני גם לא מציע שביטון ישחק לבד. אם זהבי לא יכול לתפקד כקשר חמישים חמישים, אז אפשר להחליף את ייני בכיאל.
הבעיה היא שייני לא יכול להשתתף במשחק המסירות של הנבחרת. הוא לא יורד אחורה לקבל כדורים וכאשר הוא כבר כן מקבל כדורים באמצע המגרש, הוא מעדיף את המסירה הסתמית אחורה. ברמת הנבחרות אי אפשר באמת לשחק עם שחקן אחד שלא מוסר קדימה. אפילו טיבי וטב"ח הבלם העזו יותר ויצאו קדימה.

D! פה ועכשיו 1 באפריל 2015

אותי איבדת בשפיגלר. לא מתלהם? זוועתי. גם הוא וגם שותפו לפשע נהנים מיחסי הציבור הכי טובים בעולם, הם החליפו את נוימן והסייד קיק שלו.

matipool 1 באפריל 2015

D – לא מסכים . רחוק מאד מזוועתי . לא רע בכלל וברור שבמשחקי נבחרת הוא יותר אמוציונאלי / פרובינציאלי מהרגיל וזה טבעי . מה שכן – יש לו איזה קראש על זהבי ..

D! פה ועכשיו 1 באפריל 2015

בסדר, לא נסכים.
זו פעם ראשונה שאני שומע אותו במשחק של הנבחרת. אז לא יודע.
באופן כללי לא אוהב לשמוע את שניהם. יש איזו נטייה לשדרנים החדשים לנסות ולמצוא catch phrases בכח. רסקין עושה את זה בכדורסל.

בסוף זה עניין של טעם. אני לא אוהב את ההגשה והגישה של שפיגלר. במקביל גם לא נהנה בכלל מאיווניר.

אלכס דוקורסקי 1 באפריל 2015

קורטואה מזכיר מעט במראהו את דה גול בצעירותו…

אבי 1 באפריל 2015

נכון

כסיפוביץ 1 באפריל 2015

שידור מחפיר ברמתו. עד עכשיו זעקותיהם של השדרים ליקיר זהבי שייפול, במקום להעיף את הנבחרת למתפרצת, מהדהדות בסלון.
לרגע אחד במחצית השניה הייתי במתח. מודה. אך בסוף הבלגים עשו בדיוק מה שהם רצו.
בעיקר שמרו כוח להמשך השבוע הקשה שלהם ויצאו עם נקודות.

בסופו של משחק לא היתה לנבחרת במחצית השניה שום הזדמנות רצינית, חוץ משתי בעיטות מצוינות, והבלגים גם בעשרה שחקנים הגיעו נכנסו לרחבה הישראלית בלי בעיה.

אלכס דוקורסקי 1 באפריל 2015

הצעקה ליפול היתה הזויה, אין מה לומר…

D! פה ועכשיו 1 באפריל 2015

זה לא היה הזוי זו הייתה עילה לפיטורים.

כאילו ביום הבחירות שדרן ופרשן היו דורשים ממועמד פוליטי לגנוב קלפי. זו הדוגמא הכי פחות קרימנאלית שמצאתי.

matipool 1 באפריל 2015

רק איווניר קרא לו ליפול והתעקש על זה גם בריפליי .
שפיגלר דווקא ענה לו שזהבי הוא ווינר וווינר רץ קדימה גם כשמנסים להפיל אותו ( או משהו דומה ) .

shohat 1 באפריל 2015

מהמשחק הזה יישאר המשפט של זהבי: "אם אנחנו יוצאים מאוכזבים מהפסד אחד-אפס לבלגיה אז אפשר להיות מרוצים". איכשהו הסתירה הלוגית עוברת. זו המציאות.

matipool 1 באפריל 2015

+2

איציק 1 באפריל 2015

מהפסד שלוש אפס לוילס הם אפילו מאוכזבים יותר, אז אפשר להיות אפילו יותר מרוצים…

shohat 1 באפריל 2015

אתה חזק השבוע.

איציק 1 באפריל 2015

אתה צריך לעקוב יותר אחרי התגובות שלי ;)
הפוסטים שלך לא מאפשרים ציניות…

גיל שלי 1 באפריל 2015

להול אוף פיים של התגובות

D! פה ועכשיו 1 באפריל 2015

ויפה שעה אחת קודם.

מתי הבחירות?

ניינר 1 באפריל 2015

כאוהד ספרס התאכזבתי מצ'אדלי אבל וורטונגן היה אחלה

matipool 1 באפריל 2015

ומה הרגשת לגבי בייל ?

ניינר 1 באפריל 2015

טוב מתי! הרגשתי שחבל עליו שהוא מבזבז את הקריירה בריאל

matipool 1 באפריל 2015

דומה למה שהרגשתי לגבי סוארז עד לפני חודשיים בברצלונה .
בייל נהדר וקצת מתבזבז בריאל בגלל העמדה שלו ובגלל רונאלדו . השחקן שאני הכי אוהב מחוץ לליברפול ( ושלא שיחק בה מעולם ) .

רומן 1 באפריל 2015

כמה דברים
כבר המון זמן שאני טוען שביטון זה שחקן ענק, (עוד מהתקופת מבחנים שלו בסיטי)זה שהוא לא פתח מול ווילס זה מחדל עצום של גוטמן, אותו כנל לגבי ביראם כיאל, לא ברור לי איזה סיבה מקצועית יש לשחק עם ייני הבינוני ולא עם ביראם. רק לחשוב מה היה קורה עם היינו עולים עם כיאל ביטון ונאתכו מול הוולשים.
הלאה, שיחקנו אתמול ב 10 שחקנים כל המשחק. ערן זהבי פשוט לא מתאים לרמות האלה, איטי מסורבל, חלשלוש, לא לשכוח לרגע שהגול היה באשמתו הישירה!! הוא איבד למגן ואז עשה פאול כי זו דרכם של שחקנים חלשים לעצור שחקנים חזקים. אם כבר מחזיקים שחקן שכל תפקידו זה לטווח מרחוק אז עדיף שזה יהיה ערן לוי, לא ככה? ובתאכלס אין מה להתלהב, למעט כמה מבצעים אישיים של רפאלוב הנפלא ששם לזהבי כדור שכל שחקן עם טיפה יציאה מהמקום ולא עם תחת תוניסאי מלא בסביח היה שם ברשת ועוד איזה דריבל של ליאור שהוציא רוחב שלא מצא רגל מסיימת ובעיטה של שהר מ20 מטר לא באמת סיכנו אותם.

גיסנו 1 באפריל 2015

אני הרגשתי במיוחד בחסרונם של דקל קינן, אריאל שיימן, אביחי ידין, אוהד לויטה, אלעד גבאי, עידן ורד, חן עזרא, יוסי בניון, משה גלאם, אלון חרזי, אלון חזן, אריק בנאדו, זאהי ארמלי, משה סלקטר, אברהם אבוקרט וגם רן אבוקרט בתכל'ס על הדרך, וכמובן אלירן עטר (הזכאי שמעולם לא עשה אף פשע וסתם מחפשים אותו כי הוא מזרחי!!!!!11!!!)

לעומת זאת אין ספק ששרן ייני, טל בן חיים (שניהם), עמרי בן הרוש, עדן בן בסט, ברק בדש, אבי נמני, אמיר שלח, גדי ברומר, גיורא שפיגל ושייע גלזר אחראים לכל מחדלי הנבחרת.

המכבייה 1 באפריל 2015

גיסנו,
גדול.
לא התאושש מהבומבה.
אבל הוא הבטיח שבאל ילמד את כולנו בסוף מה זה כדורגל אמיתי.

כספרי 1 באפריל 2015

לי היה חסר ג'ורג' בורבה

עומר 1 באפריל 2015

רומן!!
איזה כיף לפגוש אותך פה!
קצת נעלמת מאז ה"את השלישייה שלכם בקריית אליעזר אתם תקבלו", לא? מעניין למה…
קשקשן

ירוק 1 באפריל 2015

גילוי נאות: אני חושב שזהבי שחקן ליגה אדיר אבל שההייפ סביבו מוגזם. מסכים לגמרי עם מה שתוהה רשם למעלה.

ועם זאת – אתם ממשיכים לענות לאדון ברצינות? רומן, אתה קריקטורה.

עומר 1 באפריל 2015

אתה צודק. הפיתוי פשוט גדול מדי :)

המכבייה 1 באפריל 2015

רפאלוב היה נפלא!?
כיאל היה חסר!?
וואט דה פאק…
הראשון לאפריל אולי…

Comments closed