אם זה נכון

יהיו הרבה הסברים. ומעט סימפטיה

TOM-BRADY-facebook

  • אם זה נכון זה מסביר למה ביליצ׳ק בתחילת הפרשה זרק הכל על בריידי. לפני שהם שמו הכל בצד וניצחו את הסופרבול.

    אם זה נכון אז הוא כבר לא ייחשב הגדול בהיסטוריה – והיה לו סיכוי. הוא יילחם בכדי למעט בחומרת הפרשה. ובכדי למתן את הנזק ולהכנס למקומו הראוי בהיכל התהילה. הוא יהיה חכם אני מאמין. אולי התנצלות תספק פה.

    אם זה נכון אז יתחיל הקמפיין הרגיל כשנתפס ספורטאי מפורסם של ״כולם עושים זאת״ (מי יודע?) או ״ככה עשו פעם״. יהיו גם שחקני עבר שיבואו ויגידו שזה מה שעשו. אבל אנשים יגלו שוב שאמריקה היא נוקשה מאד. שהיא נותנת מעמד מיתי לספורטאי על אבל דורשת הרבה תמורת המעמד הזה. יהיו הרבה הסברים. ומעט סימפטיה. אמריקה לא אירופה. לא מתחברים שם לקדושים מעונים.

    אם זה נכון הבור הוא עמוק. כי איש לא יאמין שזה קרה במשחק אחד שנגמר 7-45.

    אייסמן ופיסטול
    מסקנה אחת מדיפלייטגייט
  • 227 Comments

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    More likely than not that Brady was aware
    מעולם לא מצאתי ניסוח יותר מתפתל, לא מתחייב וחסר הוכחות מאשר זה. מי שירצה, יגיד שהנה – הוא אשם. מי שלא, יגיד שאין הוכחות. הצליחו לבזבז ארבעה חודשים כדי לחזור לנקודת ההתחלה.
    רוג'ר גודל בשבילכם

    דורפן 6 במאי 2015

    אריאל – זה בצד זה שהם כותבים שבריידי הוא האחד שלא שיתף פעולה עם החקירה.

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    כן, וקראפט הגיב על זה ואמר שזה בולשיט וכל האנשים בפטריוטס התראיינו לפי בקשת החוקר. תראה את ההוכחות שהם מדברים עליהם, מעולם לא שמעתי סט הוכחות אווילי כזה

    דמוסתנס 6 במאי 2015

    אריאל האהדה מעוורת אותך. גם אני אוהד פאטס ומעריץ של בריידי אבל התירוצים מזכירים לי יותר מדי את מקרה ארמסטרונג.

    לפחות תודה שהתרחש כאן משהו מאוד מאוד מסריח.

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    אמרתי כבר אחרי הסיפור הראשוני – רוב הסיכויים שהיה פה משהו מסריח. העניין הוא שהחקירה הזאת לא שינתה כלום. סתם בזבוז זמן

    גיל 6 במאי 2015

    תקרא מה אומרים בדו"ח, וזה מחוקר שמונע על ידי הNFL ועוד עדין איתם. מעניין אם הייתה חקירה משטרתית או של הקונגרס עם חובת התייצבות ומסירת כל המסמכים הרלוונטיים וגם עדות תחת שבועה.

    תומר (הוותיק) 6 במאי 2015

    לא בטוח שאני מסכים אתך.
    שלא אובן לא כמו שצריך, אני כן מסכים שהם פחות סלחנים וכו׳.
    אך לדעתי זה לא חג משמעי מספיק כמו משהו שעושה מספיק ״רעש״ שלילי.
    ימים יגידו ;-)

    דורפן 6 במאי 2015

    מספיק שליליות בכדי שלא ירצו לראות בו הגדול מכולם. סביר שלא מספיק שליליות בכדי שאנשים יראו בו מנוול.

    איציק 6 במאי 2015

    אני חושב שכדאי טיפה להרחיב על מה מדובר לבורים כמוני שאין להם מושג מה קרה.

    דורפן 6 במאי 2015

    הייתה חקירה לגבי האפשרות שהפטריוטס עשו מניפולציה של כדורי המשחק אחרי שהם נבדקו על ידי השופטים.

    איציק 6 במאי 2015

    זה סיפור ישן אבל למה מפילים הכל על בריידי?

    דורפן 6 במאי 2015

    התפרסמו תוצאות החקירה

    אהד 7 במאי 2015

    לא הבנתי. התגלה שהוא זה פינצ'ר אותם?

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    ההוכחות היחידות שיש להם זה שכשנודע החשש לכדורים, הבחורים בחדר הלבשה יצרו קשר ניכר עם בריידי דרך הודעות וטלפונים. כאילו – לא היית מצפה שאם יש חשד כזה, הם ינסו לתקשר עם בריידי ולהגיד לו משהו בכל מקרה?
    זה הדוח הכי אידיוטי אי פעם. לא ראיתי כאלו הוכחות נסיבתיות בחיים שלי. רבאק – יש הודעות? קחו את הטלפון של החבר'ה האלו ותראו מה היה כתוב באותן הודעות.

    גיל 6 במאי 2015

    אם תקרא תראה שיש הודעות בחודשים שלפני המשחק שבריידי מביע חוסר שביעות רצון מהלחץ בכדורים ומבטיח לעובדים כדורים בחתימתו בתמורה להורדת האוויר מתוכם.

    D! פה ועכשיו 6 במאי 2015

    דורפן, אריאל, אחרים

    מצטרף לאיציק – כולנו שמענו על הסיפור בלייב אבל לאלו שלא עוקבים ולא יודעים שהחקירה הסתיימה (?) ומה נכתב בדוח – אפשר לפרט מעט יותר?

    דמוסתנס 6 במאי 2015

    כתוב שאנשי הציוד של הפאטס כמעט בוודאות אשמים בהגשת הכדורים הלא תקינים, ו more likely than not שבריידי ידע על זה.

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    הדוח אומר שכנראה שאנשים בפטריוטס ידעו על הורדת האוויר מהכדורים ושיותר סביר מלא סביר שבריידי היה "מודע באופן כללי לפחות" לכדורים הלא מנופחים. הדוח מנקה את קראפט ואת בליצ'ק.
    הראיות שעליהם הם נסמכים הן שתיים בעיקר – 1. עליה בקצב ההודעות מאנשי חדר ההלבשה לבריידי ברגע שהתגלה החשד ו-2. שמי שאחראי בחדר ההלבשה על הכדורים קיבל מבריידי בשבועות שקדמו למשחק מתנות כמו כדורים חתומים.
    קראפט בהודעה שלו אמר שהם אמנם מקבלים את תוצאות החקירה אבל הם ממש לא מסכימים איתה. הוא אומר שהם שיתפו פעולה בצורה מלאה עם החקירה, הוא אומר שיש הוכחות פיזיקליות שמזג האוויר מוריד לחץ מהכדורים, שגם חלק מהכדורים של הקולטס היו אנדראינפלייטד במחצית ושבעיקר – אף אחד מעולם לא בדק כדורים במחצית לפני כן כדי לדעת מה האימפקט של מזג האוויר על הכדורים.
    זהו פחות או יותר. אני מניח שנחכה לתגובה של בריידי ושל גודל למסקנות האלו. לדעתי, בסוף זה ייקבע לפי הדיעה של הבן אדם על בריידי והפטס וזהו. הניסוח הזה והראיות האלו פשוט לא מאפשרים שום חד משמעיות.

    D! פה ועכשיו 6 במאי 2015

    תודה!

    שגיא 7 במאי 2015

    שאלת תם. הכדורים הלא מנופחים שימשו גם את הקבוצות היריבות בהתקפות או שרק הפטריוטס שיחקו איתם?

    גיל שלי 7 במאי 2015

    לכל קבוצה יש את הכדורים שלה בהתקפה, שימשו רק את הםטס

    דמוסתנס 6 במאי 2015

    בדיוק כמו שכתוב. כל אחד יראה את מה שהוא רוצה לראות ויתרעם על כך שהצד השני לא רואה זאת כך.

    כאוהד פאטס הדוק, זה נשמע לי מסריח ביותר מצידו של בריידי. אך הדרך בה הדוח מנוסח מסריחה לא פחות.

    אלון 6 במאי 2015

    איפה גיל????????

    דמוסתנס 6 במאי 2015

    איך זה קשור לתגובה שלי???

    Amir A 6 במאי 2015

    בפאב הקרוב למקום מגוריו, מרים כוסית של שמפניה.

    דמוסתנס 6 במאי 2015

    *מפקיד בחשבון הבנק של החוקר סכום כסף נאה*

    Amir A 6 במאי 2015

    More likely than not זה המצאת המאה. כאילו, זה 51.523452% שכן ו-48.476548% שלא?

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    חכה. 538 עוד שניה מוציאים מפת סיכויים מלאה

    דורפן 6 במאי 2015

    לא אמיר. הם מפרסמים מודל סטטיסטי בסוף הדברים לאפשרות שהפער בכדורים היה טבעי. זה הרבה יותר מ-51

    Amir A 6 במאי 2015

    דורפן, אני לא מדבר על הפער בין הכדורים. אני מדבר על הציטוט הבא מהדו"ח:

    "Based on the evidence, we also have concluded that it is more probable than not that Tom Brady was at least generally aware of the inappropriate activities of McNally and Jastremski involving the release of air from Patriots game balls,"

    שים לב למילים הבאות:
    probable
    than not
    at least
    generally

    ועכשיו לך ותוכיח שאין לך אחות.
    אני לא אומר שהוא ידע או שהוא לא ידע. אבל לכל אחד יש את חזקת החפות ואם הם לא הצליחו למצוא באופן גורף שהוא ידע והיה מעורב אז הם לא היו צריכים לכתוב את זה תוך כדי סייגים בסגנון של "נראה לנו", "יכול להיות", "סביר להניח", "לפחות", "באופן כללי". אולי עורכי הדין כאן יסבירו לנו האם מה שמחברי הדו"ח עשו בהתנסחות הזו זה להגן על עצמם מתביעת דיבה עתידית.

    דורפן 6 במאי 2015

    נכון – לך תוכיח שאין לך אחות – כשאתה הגורם האחד שלא חשף את התכתובות שלו. אם תום בריידי צח ונקי אז הוא התנהל מאד לא חכם בחקירה הזו לשון המעטה.

    Amir A 6 במאי 2015

    א. אני מסכים איתך לחלוטין שהוא לא התנהל נכון.
    ב. לדעתי האישית יש דברים בגוו, אבל כאמור, זו דעתי האישית. לדעתי לחשוב שהוא לא ידע זו תמימות.
    ג. הפגיעה האנושה האמיתית כאן תהיה בקריירה הפוליטית העתידית של בריידי (אם הייתה לו כוונה לפצוח באחת כזו אחרי הפוטבול).

    תום 6 במאי 2015

    לגבי ג', פחחחחחחחחחחחח.

    קודם כל, פחחחחחח על ה"קריירה הפוליטית העתידית של טום בריידי". ופחחחחחחחח על ההשפעה של הפרשה הזאת על אותה קריירה.

    Amir A 6 במאי 2015

    אם בריידי היה רק רוצה אני יכול להבטיח לך שלמשרת מושל מסטצ'וסטס הוא היה נבחר בקלות.

    Amir A 6 במאי 2015

    אבל רק בשביל ההגינות צריך להביא ציטוט מראיון איתו מלפני קצת יותר משנה:

    “I follow it relatively closely,” Brady said. “I enjoy watching, kind of, the banter that goes back and forth. I don’t think I’ll ever get into politics. Maybe at one point I thought that might be something I want to do, but I think you take a step back and you realize the impact that you can have as a citizen.”

    גיל 6 במאי 2015

    זה נשמע יותר ניסוח של משפטנים. הם יודעים מה קרה ויש להם תיק נסיבתי חזק אבל לא את האקדח המעשן.

    D! פה ועכשיו 6 במאי 2015

    אני מאד נהנה לראות פוטבול אפילו שאני לא לגמרי מבין

    אבל בחיי – זה ספורט שיש בו הרבה יותר מדי חוקים.

    גיל 6 במאי 2015

    עכשיו יוסיפו לו עוד אחד.

    אוהד מטס 9 במאי 2015

    לא יוסיפו. יאכפו חוק קיים.

    עידן. 6 במאי 2015

    קשקוש מקושקש המסקנות האלו

    "אם זה נכון"… הרי מהמסקנות הללו לא ניתן לקבל שום תשובה לשאלה הזאת, אז מה עשינו כאן..

    אחד 6 במאי 2015

    רגע, אז לוקחים להם את התואר או לא?

    דורפן 6 במאי 2015

    As shown in Table 8, the p-value for all of the above scenarios is less than 0.05. This indicates that regardless of which of the above four sets of assumptions are made about the gauges used to generate the Game Day data, the difference between the average pressure drop of the Patriots and Colts footballs is statistically significant. in other words, in all cases studied, the additional pressure drop exhibited by the Patriots footballs is unlikely to have occurred by chance.

    unlikely זה לא 51%. והטעות הבסיסית שאתה עושה לדעתי הוא שאתה חושב שהדוח מוטה נגד הפאטס. אם היה איזשהו סיכוי להוציא את הפאטס נקיים לגמרי מהסיפור הזה הליגה הייתה עושה את זה. לאף אחד בליגה אין רבע אינטרס בסיפור הזה.

    דמוסתנס 6 במאי 2015

    לא יודע. מנסיון אישי לחוקרים חיצוניים יש הרבה אינטרס להוציא הרבה רעש.

    הליגה לא חקרה את הפאטס, גוף חקירות פרטי חקר את הפאטס, ויש לו אינטרסים משלו.

    דורפן 6 במאי 2015

    או קיי. אז ייתכן שהציבור ירגיש שהגוף חקירות הזה לא צריך להחש כגוף החקירות הטוב בכל הזמנים, אבל סביר יותר שיוציאו את זה על בריידי.

    ניתאי 6 במאי 2015

    וטוב שכך. אם הליגה הייתה חוקרת לא היו מוצאים כלום (ואז הינו מתווכחים על טיוח כן או לא). אתה רואה את הליגה מוצאת אשמה באלופה שלה?

    גיל 6 במאי 2015

    שיתנו את זה לקונגרס ובריידי יצטרך לתת עדות תחת שבועה. נראה אותו מתפתל כמו מגוויר וקלמנס.

    Amir A 6 במאי 2015

    הרושם הכללי הוא שבריידי רפובליקני בדעותיו. אתה רואה את הקונגרס הרפובליקאי רודף אחריו?

    Amir A 6 במאי 2015

    ניתוח סטטיסטי שמבוסס על 4 נקודות (נמדדו רק 4 כדורים של הקולטס, כל אחד נמדד פעמיים על ידי שני מודדים שונים) זה אפילו לא בדיחה גרועה. אם יש כאן סטטיסטיקאים בקוראים (ויש) הם כרגע דופקים את הראש בקיר.
    דרך אגב, אם תסתכל על הנתונים הגולמיים תראה ש:
    1. באופן עקבי מודד אחד (פריולאו) מצא לכל כדור ערך גבוה ב-0.4PSI פחות או יותר מאשר המודד השני (בלאקמן) לכל כדור של הפטס.
    2. באופן עקבי אותו מודד מצא לכל כדור ערך נמוך ב-0.4PSI פחות או יותר מאשר המודד השני (בלאקמן) לכל כדור של הקולטס.
    אלא אם הם החליפו ביניהם את מודד הלחץ, הנתון הזה היה מטריד אותי.
    3. מתוך סך של 8 מדידות של כדורי הקולטס, 4 היו בערך של 12.5 ומטה, דהיינו 50% מהמדידות לקולטס היו מתחת לערך החוקי.
    נכון שהכדורים של הפטס הראו כולם מדידות נמוכות יותר, אבל הייתי נזהר מאוד במסקנות שאני גוזר מהנתונים. וגם החוקרים עצמם נזהרו, ולראייה דרך ההתנסחות שלהם.

    No ONE 6 במאי 2015

    אריאל פה מנסה להסיט את החשד מבריידי וזה הגיוני אבל בוא נראה מה היה פה
    מתוך החקירה:
    יש ציטוטים של הודעות טקסט בין שני אחראי הציוד בו הם מודים שהם משחקים עם הכדורים, אלו הודעות ממהלך העונה רגילה, לא הפלייאוף
    כולל משחק נגד שיקאגו שראיתי , הם די שונאים את בריידי ,מקללים אותו ומתלוננים אחד לשני שכל מה שהוא נותן להם בשביל מה שהם עושים בשבילו זה חתימות ונעליים
    בריידי משקר לחוקרים ואומר שהוא לא מכיר את האנשים האלה, בריידי מסרב לתת את הטלפון הנייד שלו לחוקרים

    דוגמא לשיחת טקסט ביניהם מתוך פרטי החקירה , אני מקווה שהלינק יאושר מהר

    http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s–eML0MAQD–/1240507784564635208.png

    אח שלו 6 במאי 2015

    1. מה אומר הדוח?
    עזבו את הניסוח של "יותר סביר שכן מאשר שלא". זה משפטנית. הם בת'כלס אומרים שלדעתם בריידי ידע והיה מעורב. אבל – מרפרוף זריז הכול מבוסס על האמא של הראיות הנסיבתיות. הם מבססים את ההנחה שלהם שבריידי ידע על אינטראקציות בין בריידי ואנשי הכדורים, ועל זה שבריידי היה מתעצבן שהכדורים מנופחים מדי. אין פה שום דבר חדש או מפתיע. בריידי בעצמו – ביחד עם מאנינג, אגב – היו הלוביסטים לשינוי החוקים ב-2006, שאיפשר לק"ב ל"עבוד" על הכדור שהוא משחק איתו איך שהוא אוהב (משופשף, מנופח יותר או פחות). השאלה היחידה היא לא האם הק"ב מוריד אוויר, אלא אם הק"ב מוריד אוויר מעבר לחוקי. על זה אין שום ראיות בדוח, עד כמה שהצלחתי להבין.
    ולכן, המסקנה של כמה אנשים פה נכונה: מי שהחזיק בדעה שלילית על הפאטס או בריידי לפני זה ימצא בדוח חיזוקים לדעתו; מי שמחזיק בדעה חיובית על הפאטס או בריידי לא ישתכנע.

    2. מה אומר דורפן?
    לא מסכים עם הטענה ש"לא רלוונטי לטעון מה שחקנים אחרים עשו", כשבאותה נשימה אתה טוען שהדוח צריך להשפיע על "מעמדו כגדול בהיסטוריה". בהגדרה מעמד הגדול בהיסטוריה הוא משהו יחסי. יחסי ליתר הגדולים. הורדת את בריידי מכס המלכות – את מי שמת שם? את ג'רי רייס? שהודה רק לפני מספר חודשים שהוא השתמש בחומר דביק על הכפפות שלו, למרות שהוא ידע שזה לא חוקי? ושבאורח פלא "פתר" את בעיית ההשמטות שהייתה לו בעונת הרוקי שלו – אם או בלי קשר לשימוש הלא-חוקי בחומר הדביק? אפשר להסיק הרבה מסקנות בהתבסס על ראיות נסיבתיות (ברצינות); אבל לא לדיון של "איזה שחקן ראוי יותר מחבריו להיות בהר ראשמור". כי אז תצטרך להסביר למה שחקנים שהודו בתרמית כן נמצאים שם, ושחקנים שיש לגביהם ראיות האמ-אמא של נסיבתיות לא נמצאים שם. זה טיעון יחסי.

    דורפן 6 במאי 2015

    ייתכן והציבור עכשיו יעוט על ג׳רי רייס כדי לצלוב אותו. אבל לא סביר אחרי 25 שנה. אולי הציבור לא בסדר וייתכן שרייס הוא נוכל בלתי ראוי. אבל זה לא מנקה בשום רמה את בריידי. ואם רייס רימא – זה ממש לא אומר שלמשל פייטון מאנינג או ג׳ון אלווי רמאים.

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    בוא נשאל את השאלה הישירה – האם הידיעה שרייס רימה – והוא הודה שהוא רימה (בניגוד למקרה בריידי, לפחות כרגע) שינתה במשהו את הדרך שבה אתה מסתכל עליו? אתה, לא אחרים.

    דורפן 6 במאי 2015

    כן.

    גלן 6 במאי 2015

    לא. אבל לרייס לא עשו ועדה ולא ניסחו משפטים לגאליים. שנינו יודעים שאת הטבעות לא ייקחו אבל גם את הנוסח של הועדה זאת לא יזרקו לפח. זה שם לכל דקה שמישהו ירצה לקטול את בריידי או הפטריוטס בפומבי . בפעם האחרונה שבדקתי היו לא מעט כאלו עם להט בעיניים. עוד לפני כל העניין הזה

    אח שלו 6 במאי 2015

    לא יודע להגיד מה הציבור יעשה, אני מתמקד בשאלה מה אתה, אני, או אחרים פה בדיון חושבים. ברפרוף ראשוני יש פה ראיות – נסיבתיות – בעייתיות לתדמית של בריידי. אבל הן מאוד נסיבתיות ולא חד-משמעיות. ולכן כשאני – או אתה, או אחרים פה בדיון – נבוא לשפוט את מקומו של בריידי בהיסטוריה, האם זה צריך להשפיע עלינו? אני לא בטוח בכלל, במיוחד בגלל שאין כמעט קבוצה או שחקן שאין לגביהם ראיות חותכות יותר או פחות שניסו למתוח קווים.

    קח אפילו את הדוגמאות שזרקת לי בשליפה – מאנינג ואלווי. אלווי לקח את האליפויות שלו בקבוצה שרימתה את תקרת השכר. יש יותר תרמית שמשפיעה על תוצאות המשחק מזה? מאנינג לקח את האליפויות (אה, סליחה – אליפות אחת. לא יכולתי להתאפק) עם קבוצה שפימפמה רעש קהל מלאכותי לאיצטדיון ועשתה לובי לשנות את החוקים של איך משחקים הגנה לטובתם. בפעם הקודמת שהיה את הדיון הזה נתתי לך את הדוגמא על ביל וולש שניתק את המקרופונים, כי הוא תיסרט מראש את 15 המהלכים הראשונים וכך הקבוצה שמנגד (ג'יאנטס) לא יכלו לבצע התאמות.
    אני מסכים שברגיל הדיון של "כולם עושים את זה" הוא מעייף ולא פרודוקטיבי. אבל אם אנחנו נכנסים לטריטוריית "מי הגדול מכולם", אז "כולם עושים את זה" נהיה טיעון רלוונטי.

    דורפן 6 במאי 2015

    מאנינג ואלווי זו לא רמאות אישית. מאד שונה. אנשים לא עושים חישובים של ״אם לא היו מרמים את תקרת השכר היה מוסר 6500 יארד פחות״. הם עושים הערכה של ״האם יש בו רבב״. ולאמריקאים זה מאד חשוב.

    אח שלו 6 במאי 2015

    מאוד יכול להיות שאתה צודק. אני לא מבין מספיק באמריקאים כדי להעריך איך הדוח ישנה את תפיסתם את בריידי…

    ובינינו? לי אישית זה פחות מפריע ופחות ישפיע על ההערכה שלי לבריידי. כששמעתי על הדוח חשבתי בעיקר על 2 דברים (1) רק שגודל המניוק לא ישעה את בריידי ממשחקים בפועל; (2) איזה כיף יהיה לראות את בריידי עוד יותר בעצבים על העולם ומרגיש שנעשה לו עוול מכרגיל. הולך להיות מעניין במשחק של הפאטס באינדי השנה.

    No ONE 6 במאי 2015

    אני מבין באמריקאים , הדו"ח הזה יפגע קשות ב-בריידי מבחינת התדמית

    היה לו עד היום תדמית של מיסטר קלין , נעזוב רגע את הרמאות, כשקוראים את הדו"ח ומבינים איך הוא מתייחס לאחראי ציוד ואיך הם שונאים אותו זה יהרוס לו מאד את התדמית

    הדבר מספר אחד שאמריקאים שונאים זה שאנשים מפורסמים מתייחסים בהשפלה לאלה שמתחתם

    אח שלו 6 במאי 2015

    NO ONE – שוב, מאוד יכול להיות שזה נכון. עושה שכל. אבל מה שלי איכפת זו לא התדמית של בריידי, אלא ספציפית הטענה שדורפן העלה על "המקום של בריידי בהיסטוריה". לדעתי – ואשמח לשמוע את דעתך, דווקא בתור היותך לא-חסיד-מושבע של בריידי – מקומו של בריידי כאחד מהגדולים מכולם לא יכול להיות מוכתם בסיפורי התייחסות לאחראי ציוד או ראיות נסיבתיות.

    (והערה נוספת: אנשים פה מתייחסים ל"לגאסי" של בריידי כאילו מדובר בזמן עבר. חכו. זה עוד לא נגמר. לצערכם.)

    יריב 6 במאי 2015

    המקום בהיסטוריה נקבע בדיונים, אין מקום אחר, והדיונים מתנהלים כמעט רק בארה"ב. המקום של בריידי בהיסטוריה הוא התדמית שלו.

    No ONE 7 במאי 2015

    בתגובה לאח שלו , כבר כשהפרשה הזאת יצאה אמרתי שהאקט עצמו לנפח יותר או פחות את הכדור לא משנה לדעתי, בריידי אוהב את זה פחות מנופח , רוג'רס אוהב את זה יותר מנופח , ביג פאקינג דיל שכל אחד ינפח איך שהוא רוצה וישחק, לא חושב שכשהדיפנסיב ליין מנסה להפיל את הק"ב זה משנה , וזאת הנקודה,אם בריידי על הגב זה לא משנה הניפוח , ואם הוא הצליח למסור אז הוא מוסר עם כל כדור.
    מה שכן משנה זה ההתעלמות מהחוקים , כי זה מביא שאלות כמו " אם זה לא משנה למה הוא עשה את זה?"
    ושלאלות מהסוג הזה אין תשובה, אז אם בריידי היה מוכם לקחת את הסיכון ולעבור על החוקים הוא יצטרך להעינש על זה
    IF YOU CAN DO THE TIME DONT DO THE CRIME

    לגבי מקומו של בריידי בהיסטוריה , אני חושב שהוא טופ 5 ק"ב יחד עם מונטנה,אלווי,איליי מאנינג ומארק סאנצ'ז ושום ניפוח של כדור לא ישנה את זה.
    לגבי המאמן שלו הייתי אומר שהוא אפס אחד גדול שחייב את הקריירה המקרית שלו לבריידי וזה לא מפתיעה שמייד אחרי האירוע הוא האשים את בריידי וניקה את עצמו מאחריות , זה מי שהוא.

    No ONE 7 במאי 2015

    IF YOU CANT DO THE TIME DONT DO THE CRIME

    יריב 7 במאי 2015

    זה משנה גם אם זה רק עניין של העדפה. ככל שאני יודע יש עוד קוורטרבקים שמעדיפים לחץ לא תקני (אולי רוג'רס מעדיף יותר מהתקני, ולך תדע מה אחרים מעדיפים), וזה לא הוגן שבריידי יהנה מכדורים מנופחים במידה הנוחה לו ואחרים ישחקו עם כדורים מנופחים אחרת. זה מינורי אבל לא טכני.

    יובל 7 במאי 2015

    אתה כנראה קצת לא מעודכן לגבי מה שכתבת על מאנינג, הקולטס והרעש – כדאי שתקרא את זה:

    Loud and Cleared: N.F.L. Says Colts Didn’t Pump in Noise

    An odd reverberating sound pattern could be heard on the CBS broadcast, but not inside the stadium. A statement released by the N.F.L. said CBS had explained the “unusual audio moment” as being the result of tape feedback.

    http://www.nytimes.com/2007/11/06/sports/football/06patriots.html?_r=0

    לצערך, את מאנינג עדיין לא תפסו מרמה, את בריידי והצ'יטס לעומת זאת, כבר פעמיים, ועוד היד נטוייה.

    גיל 6 במאי 2015

    נכון, כרגיל מאנינג אשם.

    גלן 6 במאי 2015

    אשר יגורנו קרה.
    יש פה חוסר הבנה גדול. הניסוח כאן הוא כמו רציחה תוך כדאי מסג' ענוג. בסוף אתה מת בכל מקרה.

    דורפן 6 במאי 2015

    אני חושש שזה פער תרבותי. איזשהי מחשבה של ״אם כולם עושים זה בסדר״ או שאם חוקר מנוסה כותב ״יותר סביר מלא״ אזה 51%. גוף כמו-משפטי לא ייעז לכתוב דבר כזה על סבירות הרבה יותר גבוהה.

    Amir A 6 במאי 2015

    בגלל זה מעניין לפנות לעורכי הדין כאן ולשאול (ברצינות) מה האינטרס המשפטי להשתמש בניסוחים שכאלו ומתי עושים זאת?

    אח שלו 6 במאי 2015

    אני מסכים עם דורפן פה. דרך הניסוח הזהירה היא פשוט כתיבה משפטנית. אם תקח את טד וולס החוקר לשיחה על בירה ותשאל אותו, הוא יגיד לך שלדעתו בריידי היה אחוששילנג מעורב. (אם הוא צודק או לא, זו כבר שאלה אחרת)

    גלן 6 במאי 2015

    כן. … לפני הגמר העברתי את האהדה שלי ממצב ניוטרל לסיהוקס לא כי זה כל כך חשוב לי , אלא מהפחד שלשערוריה הזאת יש רגליים. ממש באסה.

    יובל 6 במאי 2015

    כל צווחני הפאטס יכולים לבכות כמה שהם רוצים, אבל הם יודעים בדיוק כמו שאני יודע שהסיפור שלהם נגמר. השעון הגיע לחצות וסינדרלה הפכה לא ללכלוכית אלא לשרק, מפלצת רמאית ומכוערת שטינפה את הליגה הנהדרת הזו וכולי תקווה שתגורש ממנה כמו דיבוק. אף אחד יותר לא יתייחס ברצינות לאף אחת מהסו-קולד "אליפויות" שלהם והשם בריידי ייזכר באותה נשימה עם גדולי הרמאים כמו ארמסטרונג, פיט רוז ובן ג'ונסון. אכן, כנראה לא היה עד עכשיו רמאי בקנה מידה כזה בפוטבול ונקווה שלא יהיה לעולם.

    אח שלו 6 במאי 2015

    שכחת לציין שהפאטס עדיין לא לקחו שום אליפות מאז דיפלייטגייט!

    יובל 6 במאי 2015

    הם לא זכו בשום אליפות, נקודה. הם רימו את דרכם לאליפויות. הם זיהמו וטינפו את הספורט הזה כמו שאף אחד לא עשה בעבר. אפילו אחרוני ההומרים ואוהדי הבאנד-ואגון יבינו את זה בסוף.

    אח שלו 6 במאי 2015

    סבבה. אז אני מחכה בקוצר רוח לאליפות הבאה שלהם – שתהיה הראשונה. ניפגש אז.

    יריב 6 במאי 2015

    אני חייב לומר שהתגובה הזו מחמיצה לחלוטין את המסר של "שרק", וחבל.

    יובל 7 במאי 2015

    כן, אני יודע ששרק מגעיל רק מבחוץ, התכוונתי רק לחיצוניות. נהייה יותר מדוייקים עבורך – חיצוניות כמו של שרק ופנימיות כמו של דוריאן גריי. ועם שרק הסליחה שאני משווה אותו לגועל נפש של ארגון מושחת כמו הצ'יטריוטס…

    דורפן 6 במאי 2015

    אמיר – אני לא עורך דין. אז לי נראה שזו תגובה על אי שיתוף פעולה עם החקירה. אתה מניח מה שיש לך על השולחן ואומר שאחרי אלו הצד השני לא שיתף פעולה. אז זה לא מספיק כדי לפסול את תוצאת המשחק או להרחיק את השחקן מפוטבול אבל ממחיש שהוא בוודאי לא נקי מעבר לספק סביר.

    Amir A 6 במאי 2015

    דורפן, זו טענה מאוד בעייתית. לכל נאשם במערכת המשפט האמריקאית עומדת הזכות לשמור על זכות השתיקה תחת התיקון החמישי לחוקה. לפי מה שכתבת כל מי שלוקח את הזכות הזו אוטומטית צריך להתפס כאילו הוא לא נקי מעבר לספק סביר.

    דורפן 6 במאי 2015

    נכון – אבל לשום נאשם אין זכות שלא ידעו שהוא השתמש בזכות השתיקה. זה מחיר שאתה בוחר לשלם. זה יכול להציל אותך מהסנקציה הפלילית אבל אם אתה רוצה תדמית נקיה לחלוטין – תתכבד ותעיד.

    Amir A 6 במאי 2015

    וכאן אנחנו מגיעים לנקודה שבית המשפט שבו בריידי יישפט הוא בית המשפט של דעת הקהל ולא של גוף משפטי זה או אחר (שם אסור בשום אופן שלקיחת החמישי תשפיע על גזר הדין). ובבית המשפט הזה לטענה "אבל כולם עושים דברים דומים" יש משקל.

    דורפן 6 במאי 2015

    בעבירות יותר חמורות (סמים) ״הכולם עשו את זה״ לא סייע לבונדס או קלמנס. אז מכיוון שזה לא חמור כמו סמים אני לא רואה אותו מוענש בכך שלא ייבחר להיכל. אבל פגיעה רצינית מאד במורשת תהיה

    Amir A 6 במאי 2015

    אני חושב שבונדס וקלמנס חוטפים לא כל כך בגלל סוג העבירה (סמים) אלא בגלל ההתנהלות שלהם והמעמד שלהם. לאנדי פטיט לדוגמא סלחו מהר מאוד גם בגלל שהוא הודה והתנצל וגם בגלל שהוא לא היה כוכב על כמו שני אלו. בונדס וקלמנס חטאו גם בזה שהם סרבו להודות ולהתנצל וגם בגלל שהמעמד שלהם היה מעמד על.
    בריידי יבחר להיכל בלי הרבה בעיות. אבל כמו שכתבת, הפגיעה בתדמית די אנושה ואני לא אתפלא אם זה יהיה יותר בגלל היחס שלו לאנשי הציוד מאשר לסיפור של הכדורים. כנראה שלא מדובר בזוג הכי סימפטי עלי אדמות.

    גיל 6 במאי 2015

    לבריידי יש דילמה גדולה עכשיו ובחירה בין שתי ברירות גרועות: אם הוא יודה אז זה יצייר אותו רע מאוד. לא כמו פטיט ואחרים שהודו בתקופה רוויה בסמים שכולם ידעו עליה כאן זה יהיה רק בריידי ולכן הוא יספוג הרבה ביקורת. אם לא יודע ויכחיש פשוט יקראו לו שקרן ולמי שלא אוהד פטריוטס תהיה דיעה שלילית עליו. מי יודע אם עכשיו שקופת השרצים שוחררה אלו עוד סיפורים עליו והפטריוטס יצוצו.

    Amir A 6 במאי 2015

    יש לו גם את האפשרות השלישית וזה להוריד את הראש ולתת לסיפור הזה לעבור מעליו. קשה לי לראות את גודל מרחיק אותו למשחק או שניים. סביר יותר להניח שיהיה או קנס כספי או פגיעה כלשהי בארגון בסגנון של לקיחת בחירות דראפט. גודל יעשה נו-נו-נו, הפטס יוציאו הודעה לעיתונות שהם מכבדים את החלטת הקומישינר גם אם הם לא מסכימים עם מסקנות הדו"ח ובריידי ישתוק.

    גיל 6 במאי 2015

    סיפור בסדר גודל כזה לא יכול לעבור מעליו, מדובר בבריידי והפטריוטס. שום דבר שהם עושים לא עובר מאליו.

    גיל 6 במאי 2015

    אם הייתה כאן חקירה משטרתית אמיתית ולא רק מטעם הליגה אז סביר שהתוצאות היו הרבה יותר ברורות. במקרה כזה היו מחייבים את בריידי לדבר תחת שבועה והיו יכולים בצווים להביא את התדפיסים של התמסורות הטלפוניות שלו למשל.

    יריב 6 במאי 2015

    אמיר, יש פה נקודה שחוזרת שוב ושוב שלא לצורך. לבריידי עומדת חזקת החפות בהליך בפלילי, היא לא עומדת לו בשום מקום אחר – לא בדין משמעתי של הליגה (שבטח לא יקרה) וודאי שלא בדיון על מעמדו הציבורי.

    Amir A 7 במאי 2015

    יריב, ברור שחזקת החפות לא רלוונטית לדיון על מעמדו הציבורי. אבל כשזה מגיע לדיון הציבורי אי אפשר גם לקבוע כללים מראש של "לא חשוב שגם אחרים עשו את זה". מה שיכריע אם הדיון הציבורי יתן משקל לטענה שכזו היא תקשורת הספורט כאן. אם היא תחליט שחשוב להגן על בריידי אז תמצא את הטיעון הזה. כמובן שזה לא ישפיע על כאלו בעלי דיעה מגובשת כמו גיל, אבל זה לא רלוונטי.

    גיל 7 במאי 2015

    ארמסטרונג מוקצה מחמת מיאוס למרות שכולם עשו את זה. רמאות היא רמאות בלי קשר למה שאחרים עשו.

    Amir A 7 במאי 2015

    ארמסטרונג מוקצה בגלל שהוא ניסה להרוס את החיים של סובבים לו שעמדו לחשוף את הסיפור שלו.

    גיל 7 במאי 2015

    זה כמובן מוסיף אבל גם בלי זה היו שוללים ממנו את כל התארים, וזה בעידן של סמים בכל הספורט. האם יש סיכוי שישללו את התארים מבריידי למרות שהוא היחיד שנמצא אשם בזה?

    Amir A 7 במאי 2015

    אין סיכוי ואין מקום להשוואה בין סמים משפרי ביצועים ובין לחץ האוויר בכדורים. גם אם ניקח את הגישה שלך שרואה בכל מה שהפטס עושים רמאות שחורה משחור, עדיין הליגה לא תגע בהם יותר מדי. את בונדס ושות' גורסים כי הם פגעו בתדמית של הספורט בעיני הציבור. מה שהפטס עשו פשוט לא פוגע בתדמית של הספורט יותר מדי. אתה יכול לא לאהוב את האמת המרה הזו, אבל זה מה שיש. אם בעקבות המעשים של הפטס היית רואה אוהדים נוטשים את היציעים או את מהדורות החדשות נפתחות באייטמים על זה (בדומה לסיפור של פציעות הראש) אז אולי. אבל לא זה ולא זה יקרה. קשים החיים אבל ככה זה.

    גיל 7 במאי 2015

    בוודאי שאלו מקרים דומים. מדובר בניסיון ברור להשפיע על טוהר הספורט. לא צריך את הדיעה שלי אלא לקרוא את הדוח כדי להבין שמדובר ברמאות. לא יודע איך הליגה תנהג או מה האוהדים יעשו אבל העיקרון הוא מה שחשוב. וכל מי שלא אוהד פטס יודע שהם רמאים סדרתיים וכל התקופה של בריידי וביליצ'ק תזכר ככזו. והליגה יכולה להעניש את בריידי והפטס גם על חוסר שיתוף פעולה עם החוקרים כפי שבא לידי ביטוי בכמה מקומות בדו"ח. לא יודע אם זה מה שיעשו אבל אם העונש יהיה קל מדי גודל יקבל הרבה ביקורת על זה שהוא נוהג בכפפות של משי בבריידי, שהוא נותן יחס מקל לפטס כי הוא חבר של קראפט ואפילו שבגלל שבריידי לבן הוא מקבל יחס מועדף.

    Amir A 7 במאי 2015

    בהצלחה. נפגש עוד שנה ונראה מי צדק.

    גיל 7 במאי 2015

    זה לא עניין של הצלחה זה כבר קורה עכשיו. כבר 8 שנים מזכירים לפטס את הספייגייט ועכשיו זה רק מכפיל את ההבנה שמדובר בארגון מושחת.

    ירון 7 במאי 2015

    מקרים דומים? נו באמת זה כ"כ אמריקאי לחשוב את זה.

    גיל 7 במאי 2015

    מקרים דומים במובן שבשניהם מדובר ברמאות שפוגעת באינטגריטי של הספורט שלהם. כמובן שזה לא אומר שהנסיבות שונות.

    יריב 7 במאי 2015

    אני לא ראיתי את זה כחוק אלא כטענה, ואני חושב שזו טענה מבוססת בהקשרים מסוימים (בסמים בוודאי, זה לא רק בונדס וקלמנס). אפשר לטעון נגד ולהסביר למה במקרה הזה הטענה תעמוד לו, אבל זה הדיון.

    אני לא חושב שבמצב היום תקשורת הספורט תחליט. לא נראה לי שיש מי שיכול להכתיב קו מערכתי לתקשורת הספורט (כפי שנעשה בחדשות), ויש נראות גדולה לקהל – אינטרנט וזה. להערכתי מה שיקבע הוא הדינמיקה של הקהל, תקשורת הספורט תלך בעקבותיו.

    אוהד מטס 9 במאי 2015

    התיקון החמישי (כמו כל התיקונים הכלולים ב bill of rights) מגן על זכויות האדם מול המדינה. אם המעסיק שלך חוקר אותך על עבירה שכביכול ביצעת התיקון החמישי לא חל עליך.

    גיל 6 במאי 2015

    מעניין מה כל אוהדי הפטס יגידו אחרי הדו"ח הזה. כמה השמיצו ותקפו אותי פה כשאמרתי שדי ברור שיש כאן משהו מסריח וקראו לי בשמות ואחד שלא יודע להפסיד בקרוב. זו מכת מוות על הארגון המושחת הזה ובריידי. וזה די ברור שזה לא רק משחק אחד אלא שיטה כמו תמיד אצלם. הלוואי שיקחו להם את הסופרבול אבל גם אם לא זה לא ממש משנה כי אף אחד יראה בזו זכייה לגיטימית וגם יתחזק החשד לזכיות קודמות.

    יובל 6 במאי 2015

    לא יקחו להם דבר, יותר מדי כסף מעורב בעניין. אני גם לא חושב שיתנו עונש גדול לבריידי, וכמו שאמרת באמת שלא צריך. העונש הגדול ביותר של הרמאים האלה זה שהלגאסי שלהם מתה ונקברה קבורת חמור. במקום להשוות את בריידי למונטנה ישוו אותו לארמסטרונג ולבן ג'ונסון. זה העונש הראוי לרמאי הזה.

    גיל 6 במאי 2015

    בטח שלא יעשו את זה. העיקר בריידי במסיבת העיתונאים הזחוחה שלו אמר שזה לא ISIS. מה לומר, צודק.

    יובל 7 במאי 2015

    הוא לא היה זחוח, להיפך, הוא נראה אשם ודיבר כמו אשם. בסוף התברר שלמרבה ההפתעה הוא….אשם. אני ממש לא מבין למה לא פותחים בחקירה משטרתית על הדבר הזה. אפילו בפאקינג ישראל, מדינת הספורט מהמפגרות בעולם, מערבים את מודיעין אזרחי על דברים של מה בכך ופותחים חקירה על פרשיות כמו "שופטים באדום". פה מדובר על מיליארדים של דולרים וזה ייגמר בכך שבריידי לא ישחק איזה משחק אחד וזהו? פשוט אבסורד.

    גיל 7 במאי 2015

    רק שהמשחק הזה היה הסופרבול…

    גם אני חשדתי שהוא אשם על סמך מסיבת העיתונאים הזו אבל לי הוא נראה פשוט בהכחשהץ מנסה לצחוק ולזלזל בכל העסק הזה. עוד לא שמענו ממנו עכשיו ויהיה מעניין לראות מה הוא יאמר. לדעתי הוא ימשיך להכחיש כי אחרת המחיר גבוה מדי.

    יובל 7 במאי 2015

    אני לא חושב שהמחיר יהיה גבוה מדי. כפי שכבר ציינתי (את המובן מאליו ) – הוא מהצבע הנכון, מהמקום הנכון, ועם הלוק הנכון. אם הוא יילך עכשיו לאופרה ויודה שהוא פישל, אני מאמין שהאמריקאים האידיוטים יסלחו לו שוב. חובבי הפוטבול האדוקים כמובן שלא, אבל הציבור הרחב ינטה יותר לסלוח.

    No ONE 6 במאי 2015

    How to turn a 6th round scrub into a HOF QB? a lot of cheating

    LOLOL

    בני תבורי 6 במאי 2015

    מה שאני הכי אוהב בדה באזר זה שהם משוכנעים שכולם יודעים על מה מדובר…

    Amir A 6 במאי 2015

    מה, לא?

    D! פה ועכשיו 6 במאי 2015

    חוצפנים. תרגן עצומה נשלח לעורך.

    גלן 6 במאי 2015

    כרגע ההרגשה שלי היא בעיקר שנוייר יותר סביר מלא אפשרי שמוציא את האויר מהכדור.

    גלן 6 במאי 2015

    או שיש לו מגנט לכדור לרגל הימנית שלו. לא חוקי

    גיל שלי 6 במאי 2015

    עזוב את המגנט, יש לו גומי ולא עצם בקרסול

    תומר ש 6 במאי 2015

    הפרשה הכי לא מעניינת ולא משמעותית ביחס לרעש שעושים ממנה. בעוד שנה היא לא תעניין אף אחד, חוץ מההייטרים כמובן.

    גיל 6 במאי 2015

    אתה באמת לא מבין איך המערכת האמריקאית עובדת. כל החיים יזכירו לו את זה. אם לאנשים שאין נגדם הוכחה שרימו בבייסבול מצמידים כוכביות כל הזמן ומזכירים את זה 15 שנה אחרי שזה קרה אז תהיה בטוח שיזכירו את זה. הרי את הספייגייט יזכירו ושם זה היה הרבה יותר מערכתי ולא אישי כמו פה.

    תומר ש 6 במאי 2015

    הוא שאמרתי, ההייטרים יזכרו

    גיל 7 במאי 2015

    אנשים שונאים את בונדס וקלמנס או ששופטים אותם על סמך מה שעשו?

    תומר ש 7 במאי 2015

    עצם ההשוואה מגוכחת. אתה הייטר היסטרי

    גיל 7 במאי 2015

    אה, ואוהדים לא יהיו הומרים של הקבוצה ויחיו בהכחשה. אחרי ששבועות סיפרו לנו כל האוהדים איך אין פה שום דבר והליגה ניפחה עניין פעוט מעבר לכל פרופורציה האמת כנראה כואבת. זה שאני שונא אותם לא הופך אותי לטועה. כאמור, מספיק לראות את היחס לרמאים אחרים בענפי ספורט אחרים ואת הזיכרון הארוך שיש לאנשים וגם את ספייגיט שלא רק שלא נשכח אלא עכשיו גם מקבל משמעות חדשה. אני יודע שבתור אוהד קשה לך להתמודד עם זה.

    תומר ש 7 במאי 2015

    אני נהנה לראות אותך כאן זועק.
    נתראה עוד שנה כשתצטרך להסביר לאנשים על מה לעזאזל אתה נובח

    גיל 7 במאי 2015

    אני במקומך הייתי שותק ביום כזה שהגיבור שלך נתפס עם המכנסיים למטה והתברר שהוא לא כזה גדול כמו שחשבו. אני מאוד נהנה לראות את ההתפתלויות של אוהדי פטריוטס אחרי הקלון שנחשף. אחרי שתקפו והשמיצו אותי בצורה כל כך מכוערת פתאום כל מה שנשאר להם לומר זה שישכחו את העניין הזה אחרי שנה, במקום להתנצל על התגובות המבישות שלהם כשהתברר לכל אורך הסיפור שאני צדקתי. כן, בטח, ישכחו שהק"ב שחלק חשבו שהוא הכי גדול אי פעם רימה. זה קלון שהוא ישא כל החיים ובכל דיון בו יזכרו את זה. תתמודד עם זה.

    תומר ש 7 במאי 2015

    חחח אתה פשוט מביך בהיסטריה שלך. ומצחיק, תמשיך בבקשה.
    בריידי הוא ממש לא הגיבור שלי.
    אני לא חושב שלמישהו היה ספק שהורידו מהכדורים את האוויר, זה פשוט כל כך לא מעניין ולא חשוב… רק הייטר כמוך יכול לכתוב שזה יותר גרוע מהבאונטי.

    גיל 7 במאי 2015

    אה, נכון, ממש לא מעניין שק"ב שנחשב לאחד הגדולים בהיסטוריה מרמה בצורה שיטתית וגם הקבוצה שלו. זה כל כך לא חשוב שמאז אתמול זה הנושא שכולם מדברים עליו למרות שיש פלייאוף בנבא. העיקר תמשיך בהכחשות והעלבות שלך כי זה הדבר היחיד שנשאר לך ושלכמותך אחרי שכל הטיעונים שלך קרסו.

    גיל 6 במאי 2015

    ואגב, עכשיו ברור (למרות שזה היה החשד שלי) למה חיכו עם הגשת הדו"ח עד אחרי הדראפט כדי לא להרוס אותו לגודל.

    יובל 7 במאי 2015

    כן, האמת שאני מופתע. לא חשבתי שהרמאות היא עד כדי כך בוטה. הייתי בטוח שהם רק מחליפים טיוטות למכתב ההתנצלות של גודל לקראפט…
    הייתי צריך להבין את זה כששאלו את קראפט על הדו"ח לפני כחודש והוא אמר ש"אין להם אקדח מעשן". הוא כבר ידע בשלב זה בדיוק מה יהיו התוצאות.

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    טוב, עברתי על חלק נכבד מהדוח הזה. זה מצחיק אבל המסקנות שלו הן כנראה דומות למה שאני הייתי כותב.
    לגבי הטיפול הכדורים, אין שום הוכחות ישירות לטיפול בכדורים אבל כל ההתנהלות של זה שאחראי על הכדורים היא חשודה למדי. גם הסיכוי שאכן הירידה בנפח הכדורים קרתה בצורה טבעית נראה קלוש למדי (אם כי יש כמה נקודות שמפריעות לי שם. למשל, הם משווים את הירידה בין הכדורים של הפטס לאלו של הקולטס אבל לא מדברים על זה שהם עברו טיפול שונה שעשוי להסביר את ההבדל). לכן, אני מעריך שאכן הכדורים טופלו גם אם אין הוכחות ישירות לכך.
    לגבי בריידי, אין שום הוכחה שהוא ידע על הטיפול בכדורים. מה שכן יש זה הרבה מסרים בין בריידי לאיש הכדורים במשחקים קודמים שבהם נראה שבריידי מאוד היה מודע לנפח הכדור ומוטרד אם זה היה יותר מדי. במקרה הזה קשה מאוד לדעת אם בריידי הורה לאיש הכדורים להוציא את האוויר וההימור שלי הוא שהיתה בינהם איזה הבנה שבקריצה או שאיש הכדורים ידע שבריידי אוהב אותם ככה ונקט יוזמה ובריידי היה מודע באופן כללי (שזה בערך מה שהחוקר כתב).
    ההערכה שלי זה שהפטס יקבלו קנס כלשהו ושבריידי יקבל עונש בדמות קנס או אפילו השעייה משניים עד ארבעה משחקים.
    האם זה פוגע במורשת שלו? טוב, זה כבר תלוי בעין המתבונן. זה תמיד יהיה סוג של כתם ש יזכירו אותו אבל קשה לי להאמין שזה מה שימנע ממנו להכנס להול או לרשימות של הגדולים אי פעם.

    גלן 6 במאי 2015

    תשמע. אנשים שהיו רצינים עלו על הפודיום במסיבת עיתונאים ושללו את הכל. הכי חמור זה שקרפט עלה. זה לא דברים שאפשר למסמס ככה.

    גיל 6 במאי 2015

    אם הכדורים טופלו אז די ברור שבריידי קשור לזה. אף עובד לא יעז להוריד לחץ מהכדורים בלי ידיעה של הק"ב. לא סביר שזה יפגע בכניסה שלו להיכל אבל אי אפשר לדעת מה עוד יתגלה. המורשת שלו די ברור הוכתמה.

    Maldini 6 במאי 2015

    אוהדי פאטס לא יקבלו שום דבר חוץ מוידאו באיכות 2096P של בריידי מוציא אוויר מהכדורים בזמן שבליצ'ק יושב וצופה ומאונן תוך כדי

    כל דבר פחות מזה – לך תוכיח, וראיות נסיבתיות, וציד מכשפות

    גיל 6 במאי 2015

    אתה יודע, את ארון הרננדז הרשיעו על ראיות נסיבתיות.

    Amir A 6 במאי 2015

    (-: ואני לא מגזים.

    גיל 6 במאי 2015

    אני לא מדבר על חומרת הפשע אלא על ההנחה שאם יש קייס נסיבתי בלי וידאו של עצם המעשה אז תמיד יש ספק סביר שהוא לא עשה את זה.

    אריאל גרייזס 6 במאי 2015

    לא כתבתי עכשיו שבריידי כנראה ידע?

    דורפן 6 במאי 2015

    האמת קראתי את הדוח הדבר הכי מעניין איך המוציא אוויר (כנראה) משיג כל מיני כדורים היסטורים… הוא לא קיבל ממנו את הכדור של ה50 אלף יארד?

    Maldini 6 במאי 2015

    כתבת כנראה, ואולי, ואם, וקשה לדעת, ויכול להיות, וקריצה

    די ברור מה קרה פה, זה היה ברור עוד לפני הדו"ח הזה שלקח פאקינג 4 חודשים וזה הרבה הרבה יותר ברור עכשיו אחרי חוסר שיתוף הפעולה של בריידי והודעות הטקסט בין העובדים

    ועדיין, כנראה, ואולי, ואם, וקשה לדעת, ויכול להיות, וקריצה

    עידו ג. 6 במאי 2015

    אריאל זה לא מדויק,הם התייחסו באופן ספציפי לטיפול השונה שהכדורים עברו והראו שזה לא משפיע בכלום על הלחץ בכדורים

    גלן 6 במאי 2015

    מה שלא מפתיע זה שכמובן חיכו לאחרי הדרפט

    Maldini 6 במאי 2015

    אני לא מבין על מה כל הרעש והמהומה, בוב קראפט כבר הוציא הצהרה שהוא לא מקבל את הדו"ח

    השאלה המעניינת היחידה בפרשה היא האם גודל יתנצל בפניו עוד הלילה או רק מחר בבוקר

    הלאה לפרשה הבאה, יש שמועות ששון פייטון אוהב את הטמפ' בסופרדום על 23 מעלות, לדעתי BAN לכל החיים יהיה עונש ראוי

    גיל 6 במאי 2015

    חחח, אולי שקראפט ידבר עם הק"ב שלו וינסחו ביחד הודעת התנצלות שאולי תציל קצת מהכבוד שלהם? מסכן קראפט שכל פעם הוא נדפק בפרשיות שונות על ידי מישהו אחר.

    Amir A 6 במאי 2015

    יאללה, שיגיע ג'וני מנזיאל ויעשה איזו שטות חדשה שתוריד את הזרקור מהפטס.

    יובל 7 במאי 2015

    קראפט לא מסכן, הוא אחראי כבעלים באופן ישיר לכל התת-תרבות העבריינית שפשטה במועדון שלו. אפילו עכשיו הוא ממשיך לתת לזה גיבוי. אני מחבב אותו ברמת האישיות שלו אבל הוא אחראי באופן ישיר לנמק ההרסני של הרמאות שהרס את הליגה במשך 14 שנים.

    גלן 6 במאי 2015

    מסי יכנס להיכן התהילה?

    גיל 6 במאי 2015

    ואחד הדברים שכן יפגעו בבריידי ובטח בפטס זו השיטתיות וטווח הרמאות שלהם. זו כבר פעם שנייה שהם נתפסים בהפרש שנים לא קטן. בכל אחת מהפעמים הללו הם רימו יותר מפעם אחת. זה מראה על דפוס שיטתי ומי יודע עוד כמה רמאויות שלא תפסו אותם עליהם יש. הרי החקירה התחילה לא בחלל ריק אלא כי קבוצות ידעו על זה והתלוננו.

    קורא אדוק 6 במאי 2015

    Once a cheater, always a cheater

    עידו ג. 6 במאי 2015

    טוב השקעתי שעתיים בלקרוא חלקים נרחבים בדו"ח ורוב הדברים החשובים נאמרו כאן כבר. כמה דברים נוספים שאני רוצה לציין:

    * הדו"ח מאד מקיף ויסודי ומתיייחס לכל ההיבטים הרלבנטים. יותר מכך אנחנו מקבלים אותו בשלמותו מייד אחרי שהוגש. זו התקדמות חשובה בשקיפות של הליגה ובהתמודדות שלה עם מצבים כאלו.

    * הדו"ח מביא כצפוי ראיות נסיבתיות אך מרשיעות מבחינת הסבירות לביצוע עבירה. מה שכן הדו"ח מצביע על אנשי הציוד ובריידי כמעורבים ומסיר אחריות מכל הדרגים האחרים באירגון. באופן יותר ספציפי – ביל בליצ'ק המושמץ לא היה מעורב כלל (גם זה היה צפוי אבל עדיין זו תוצאה חשובה).

    * ללא ספק האינגריטי של בריידי נפגע ולדעתי לגודל לא תהיה אפשרות אחרת חוץ מלהעניש אותו. יחד עם זאת כמו שכתבתי כבר בעבר אחרי שירגעו העניינים וכשיבוא זמנו לא תהיה לפרשה הזו משמעות רבה בקביעת מקומו בהיסטוריה. זה כמובן יהיה תלוי בהתפתחויות שיבואו – מה אנשי הציוד יתחילו להוציא החוצה עם הזמן ומה בריידי יעשה . ההנחה שלי שבסוף יהיה ראיון מרגש ב-ESPN ובריידי יתנצל בעיניים דומעות. בכל אופן (גיל בבקשה לא להיכנס לויברציות) בעיני מרבית אנשי המקצוע שהעבירה שנעשתה היא לא כל כך משמעותית ואם הוא יענש אז זה יסגור עבור הרוב את הפינה הזו.

    Maldini 6 במאי 2015

    איך גודל אמר לשון פייטון אחרי שהרחיק אותו לשנה למרות שלא היה מעורב?

    "IGNORANCE IS NOT AN EXCUSE"

    נראה אם הסטנדרט הזה מחזיק מים גם עבור האנשים שהם מעל הליגה.

    ותלוי איזה אנשי מקצוע אתה שומע. עבור "פרשנים" כמו טדי ברוסקי ו-ווילי מקגיניסט אני מניח שזה באמת לא עבירה כל כך משמעותית (גם ספייגייט בכלל לא היה משמעותי וכולם עשו ועושים את זה), אבל QB's זוטרים כמו מארק ברונל וטרוי אייקמן דווקא סברו אחרת.

    גיל 6 במאי 2015

    זה באמת המבחן של גודל. מבחינת חומרת העבירה צריכים להיות עונשים חמורים אבל מדובר בבריידי והפטס.

    אוהד מטס 9 במאי 2015

    נא לא לשכוח שקראפט הוא אחד הבוסים של גודל. קשה לי לראות את גודל מוותר על המשכורת המנופחת (ועל הפנסיה שהוא עוד יקבל) רק כדי לזרוק להם את המדליות בפרצוף.

    גיל 9 במאי 2015

    כמו שאמרת, אחד הבוסים. אבל יש לו 31 בוסים אחרים שמחכים לראות איך הוא יפעל. בכל מקרה, בריידי יושעה בשבוע הבא.

    עידו ג. 6 במאי 2015

    צריך להבדלו בין מה שהם (ועוד רבים) אמרו על האשמה של בריידי בנושא וכמובן על כך שהוא צריך להיענש לבין מה הדיעה לגבי הלגסי שלו בסופו של דבר. ברור שאם נעשתה עבירה צריך להיות עונש ואייקמן היה הכי ברור בנידון ושהעונש צריך להיות חמור.
    יחד עם זאת בתמונה הכללית כמעט כל מי שהתבטא בנושא אמר שהעובדה שהפטריוטס שיחקו עם כדורים "מהונדסים" היא נון-אישיו לתוצאות שהם השיגו. זה מה שבסופו של דבר יקבע את המקום של בריידי בהיסטוריה לדעתי.

    גיל 6 במאי 2015

    עידן, זה ממש לא משנה כמה היא משמעותית או לא לתוצאת המשחק, מדובר ברמאות שהיא גרועה יותר מהבאונטי שעשו ניו אורלינס כי פה זה כיפוף החוקים. גם אי אפשר לדעת איך זה משפיע ספציפית על בריידי. אם הוא ביקש את זה אז כנראה שזה כן שינה לו ולך תדע כמה משחקים צמודים זה עזר לו לנצח. בעולם אידיאלי גודל ישעה את בריידי לשנה. מה שבטוח זה שהאליפות הזו לדראון עולם תזכר עם כוכבית במקרה הטוב.

    עידו ג. 6 במאי 2015

    כבר ציינתי את זה בעבר – כולם בליגה מכופפים את החוקים והרבה נתפסים. אני די בטוח שלא תהיה שום כוכבית ליד האליפות הזו או אחרות של הפאטס או כל קבוצה אחרת. רק חכה כמה שנים שהפאטס יסיימו כמה עונות עם 3-5 ניצחונות וכולם ישכחו עד כמה הם שונאים אותם ויחד עם זה ישכחו ה"כוכביות".

    גיל 6 במאי 2015

    איך זה שכולם מכופפים ובעיקר תופסים את הפטריוטס פעם אחר פעם? ואני חושב שאתה טועה בגדול. האליפות הזו לנצח תזכר כאליפות הדיפלייטגייט.

    עידו ג. 6 במאי 2015

    טוב אין מה לעשות אנחנו מחזיקים בדעות מנוגדות. הבעיה היא שצריך לחכות איזה עשר שנים כדי לראות לאן נושבת הרוח

    אלון 6 במאי 2015

    מבחינת הליגה הכל בסדר כל עוד הוא לא מרביץ לג'יזל.

    סימנטוב 6 במאי 2015

    מבאס

    עידו ג. 7 במאי 2015

    קצת על הקטע המדעי למרות שהוא פחות רלבנטי לדיון. במילים אחרות למה בסופו של יום החוקרים לא יכלו להצביע באופן ודאי שנעשתה עבירה.
    הנקודות החשובות כאן היו קשורות ללחצים שנמדדו בפועל ולתנאים שבהם הם נמדדו. סוף סוף קיבלנו אחרי כל ההדלפות את הלחצים שנמדדו וגם היכן מדדו אותם.

    הדו"ח הראה שהירידה הממוצעת (הצפויה) בלחץ שנמדד בכדורים של הפאטס היה גדול באופן מובהק מהירידה בלחץ בכדורים של הקולטס. למה אם כך לא ניתן היה לקבוע שאויר בודאות הוצא מהכדורים? הסיבה קשורה לעובדה שהלחץ נמדד בחדרי ההלבשה במחצית. כאשר מכניסים את הכדורים מסביבה קרה לסביבה חמה יש עלייה משמעותית בטמפרטורה בתוך הכדורים תוך דקות. זה גורם גם לעלייה בלחץ בתוך הכדורים. מכיוון שהכדורים של הפאטס נמדדו ראשונים הטמפרטורה בתוכם לא הספיקה לעלות באותה מידה של אלו של הקולטס. הדו"ח מראה שקיימת אפשרות (אם כי לא סבירה) שכדורי הפאטס נמדדו יחסית מוקדם בחדרי ההלבשה בעוד שאילו של הקולטס נמדדו יותר לקראת סוף המחצית מה שהיה גורם להפרשים בלחצים שנמדדו.

    Zak 7 במאי 2015

    מעניין מאוד. אז לחץ בכדורים הוא לא דבר סטטי אלא דינמי ומשתנה בהתאם לנסיבות. קצת גורם לך לתהות (מעבר לפן החוקי של הנושא) אם בכלל כל העניין רלוונטי וראוי להתייחסות

    עידו ג. 7 במאי 2015

    כן ההגדרה של הליגה ללחץ המותר קצת בעייתית בעיני כי צריך להתייחס ללחץ בטמפרטורה נתונה. אחרת כל העניין מאבד מהמשמעות שלו.

    גיל 7 במאי 2015

    חשבתי שהפיסיקאי ביליצ'ק כבר הפריך את זה לא?

    Zak 7 במאי 2015

    טוב, לא עברתי על הדו"ח, אז שאלה קטנה ברשותכם למי שכן. הבנתי שהעבירה של הפטס במשחק נגד הקולטס היתה שהם הוציאו אויר מהכדורים *אחרי* שהכדורים נמסרו לבדיקה וכבר קיבלו אישור ע"י השופטים. הבנתי שיש גם הרבה תכתובות מהעונה האחרונה שמצביעות על כך שריקון האויר מהכדורים היה דבר די נפוץ אצל עובדים זוטרים של הפטס, כנראה בידיעת בריידי. השאלה היא האם כל התכתובות הללו מצביעות על עבירה דומה, כלומר האם באופן קבוע הפטס העבירו כדורים לבדיקה, קיבלו את אישור השופטים, ואז המשיכו להוציא מהם אויר מעבר למותר? או שהתכתובות רק מראות על כך שאכן רוקן האויר, רק לא נאמר אם באופן חוקי או לא? לתשובתכם אודה.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    אין לזה הוכחות חותכות אבל סביר מאד שהתשובה היא "כן". כלומר גם לכך שהוצא אויר מהכדורים אין הוכחה חותכת אבל יש הרבה מאד הוכחות נסיבתיות. כלומר זה משהו שהם עשו באופן די קבוע. (אחד המעורבים קרא לעצמו באחת התכתובות deflator – לדוגמא)

    גיל 7 במאי 2015

    ריקון האוויר לא יכול להעשות בצורה חוקית אבל כן, יש כאן שיטתיות שזה בעצם הדבר הכי חמור. זו לא איזו עבירה חד פעמית כך שהראיות הנסיבתיות מאוד חזקות.

    No ONE 7 במאי 2015

    הבעיה של בריידי היא שהפרשה התפוצצה ממש לפני הסופרבול וגם אם הוא אשם הוא לא היה יכול להודות לפני הסופרבול כי אז היו לזה התפתחויות מאד כבדות(דוחים את המשחק?משחק חוזר נגד הקולטס? הקולטס עולים?) משהו שלא בריידי ולא ה NFL רצו,אז הוא היה חייב להכחיש
    הבעיה שאצל האמריקאים לפעמים הכחשה של הפשע היא יותר גרועה מהפשע עצמו, אם בריידי היה יותא ואומר טעיתי,אני מתנצל מוכן לקבל כל עונש המאריקאים היו סולחים לו תוך 5 דקות ואפילו מסמפטים אותו
    הבעייה היא שהוא הכחיש באופן קטגורי ממש כמו ארמסטרונג ואת זה הם שונאים

    גיל 7 במאי 2015

    זו הבעייה של הליגה יותר משל בריידי כי הוא ידע שבחיים לא יענישו אותו בהרחקה מהסופרבול או יבטלו את התוצאה שלו.

    אריק 7 במאי 2015

    קראתי בנייד את הכותרת עם התמונה המוסתרת וישבתי שרוגרס פוטר…

    באבא ימים 7 במאי 2015

    גם אני

    רועי 7 במאי 2015

    אני עדיין מחכה לפוסט של בורוביץ על איך באמריקה הכל מושלם ובאירופה חרא.
    ובאמריקה זה לא היה קורה…. אההה…..

    D! פה ועכשיו 7 במאי 2015

    באמריקה חוקרים.
    ברצינות.
    במשך חודשים. ומפרסמים בדיוק את כל הממצאים.
    מי באירופה עושה דברים כאלה? איפה?

    רועי 7 במאי 2015

    מפרסמים את הממצאים…
    מה בדיוק עושים עם הממצאים ?
    ישללו מהם את התואר ?

    יובל 7 במאי 2015

    לא יעשו כלום ושום דבר. היו צריכים לעשות חקירה מהירה ולהשעות את בריידי מהסופרבול. אולי אז זה היה איכשהוא מתקבל על הדעת. עכשיו זה כבר מאוחר מדי, הנזק נגרם, והכתם הוא על הליגה כולה.

    יובל 7 במאי 2015

    אמריקה זו המדינה הכי גרועה מבחינת רמאות ספורטיבית. אפילו ברפובליקת בננות כמו ישראל כבר מזמן היו מערבים משטרה ונותנים הפסדים טכניים. על פאקינג פרשת האפדרין הורידו למכבי ת"א 4 נקודות והשעו שחקנים ומאמנים לתקופות ארוכות, אבל האמריקאים סלחנים בני סלחנים, ולא רק לגבי פוטבול. בבייסבול פיצ'רים מרמים על ימין ועל שמאל, באתלטיקה כולם שם מסוממים עד העצם ( פלו-ג'ו היא רק דוגמא אבל גם קארל לואיס ומייקל ג'ונסון היו מסוממים שחיפו עליהם ) ועל לאנס ארמסטרונג כבר אמרו הכל. האמריקאים צריכים להקשיח את המדיניות שלהם לגבי רמאויות ספורטיביות לכך שגם המועדונים, למשל, ישלמו ביוקר על כך שהעובדים שלהם רימו. רק כך אולי הדברים יתחילו לזוז לכיוון הנכון.

    D! פה ועכשיו 7 במאי 2015

    כשהניצחון הוא הכל….

    יובל 7 במאי 2015

    מציע לכולם לקרוא מה בוב קרביץ, האיש שדיווח ראשון על הפרשה, אומר על הנושא. הזדהיתי עם כל מילה, במיוחד מה שהוא אמר על אוהדי הפאטס, ללא ספק הואוהדים הדוחים והמאוסים ביותר בעולם.

    http://www.wthr.com/story/28995598/bob-kravitz-responds-to-nfl-deflategate-report

    בילבו באגינס 7 במאי 2015

    תעדכנו אותי אין לי מושג על מה הדיון פה. תפסו מישהו שעשה משהו?

    גל ד 7 במאי 2015

    עוד מישהו חוץ ממני מרפרש היום את גרנטלנד כל 20 דק'?

    Maldini 7 במאי 2015

    בגלל סימונס? אל תעצור את נשימתך

    הוא יודע להיכנס בגודל ובליגה רק כשזה נוגע למקרים אחרים. כשמטייחים ומשמידים ראיות ונותנים מכה קלה על היד לקבוצה מסויימת כמו ב-2007 זה לא מעניין אותו.

    השער של הדיילי ניוז הבוקר אגדי:
    https://pbs.twimg.com/media/CEX8ca-WMAAleQP.jpg

    גל ד 7 במאי 2015

    היה לו פודקאסט נהדר עם אבא שלו אחרי שהפרשה התפוצצה. לסימונס ג'וניור יש רק קצת יותר יושרה משאתה חושב, אבל סיניור בסדר. הוא היה ממש שבור לב מהעניין.

    Amir A 7 במאי 2015

    משום מה הדבר שהכי מטריד אותי זה שעובד חדר ההלבשה נתן לעצמו את הכינוי "הדיפלייטור" בטקסטים. זה מטריד כי בתור אוהד פטס אם הייתי רוצה להאמין שהיתה כאן טעות בתום לב, ההסבר שהייתי רוצה לשמוע זה "כן, בריידי אוהב את הלחץ נמוך והורדנו את הלחץ למה שחשבנו שהוא המינימום המותר. ואולי בטעות הלחץ ירד יותר מדי וכו וכו". נשמע בולשיט אבל לפעמים אתה רוצה להאמין. אבל אם העובד נתן לעצמו כינוי כזה אז כבר ברור שהוא ידע טוב מאוד מה הוא עשה ודי סביר שזה היה שיטתי.
    האם אני אאבד שיער בעקבות הפרשה הזו? לא. אני לא מהאוהדים האלו שחושבים על הקבוצה יום ולילה. מה שכן, אם אני אצטרך להיות כנה אז התדמית של בריידי אצלי באמת חטפה מכה רצינית וחבל. עושה רושם שבתור שחקן שאתה מסתכל עליו כעל אידיאל ספורט טהור נשאר רק טימי.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    אמיר זה קצת נאיבי. יש כאן אקט ברור לאחר שהכדורים כבר עברו בקרה של השופטים לכן זה לא יכול לבוא בטום לב. גם די ברור שאף עובד לא ייקח סיכון כזה בלי ידיעתו והסכמתו של הק"ב שלו. אין מה לעשות, בריידי טעה והתדמית שלו בהחלט ספגה מכה ובצדק. השאלה המעניינת כעת היא איך הוא יגיב לדו"ח כי לדעתי הוא יכול לשקם את התדמית אם הוא יתוודה ויתנצל במהירות (מה שיגרור אבל עונש גדול יותר מהליגה). אם הוא ימשיך להכחיש הוא רק יגדיל את הנזק התדמיתי (לדעתי).

    Amir A 7 במאי 2015

    ברור שזה נאיבי. להיות אוהד ספורט משמעו להיות נאיבי.
    בכל מקרה, הפטס נצמדים לטענה שמבחינה מדעית הדו"ח לא מוכיח שאכן היתה כאן רמאות. האמת היא שאם הייתי מקבל את הדו"ח הזה לרוויו בכתב עת מדעי הייתי דוחה אותו בלי לתת אפשרות לרוויזיה. מבחינה עובדתית הם צודקים. הבעיה היא שבריידי כבר הורשע בשדה המשפט של הציבור (הרבה בגלל ההתנהלות שלו ובעיקר העובדה שהוא לא חשף את נתוני הטקסטים שלו).

    גיל 7 במאי 2015

    דו"ח כזה היה מתקבל בלי שום בעייה לכתב עת מדעי. קראתי את הניתוחים המדעיים והסטטיסטיים והם חד משמעיים. השאלה היחידה היא לא מה קרה, כי ברור שהכדורים טופלו, אלא איך ומי אשם. הם הראו בצורה ברורה שהכדורים עברו משהו שונה מהכדורים של הקולטס ושכל התאוריות האלטרנטיביות שזה נעשה בצורה טבעית לא מחזיקות מים.

    מה שקראתי הוא שהלשון שבה הוא השתמש בדו"ח מאפיינת תביעות אזרחיות ששם רף ההוכחה נמוך יותר. אם הייתה כאן תביעה אזרחית היא הייתה מתקבלת בלי בעייה.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    אתה קצת מגזים גיל.
    בתנאים הקיימים יש אפשרות מדעית (אם כי לא סבירה) שאכן ההתרחשויות שהיו קרו באופן טבעי.
    העובדה אבל שהיו התכתבויות בין המעורבים מוסיפה ראיות נסיבתיות די מרשיעות.
    תביעה אזרחית לא הייתה יכולה לעבור כאן לדעתי מהסיבה הפשוטה שיש חלק מהנתונים שפשוט לא נרשמו (כמו הלחצים ההתחלתיים של הכדורים).

    גיל 7 במאי 2015

    תמיד יש אפשרות תאורטית שזה נעשה בצורה טבעית או התרחש אקראית. הרי זה הבסיס לכל ניתוח סטטיסטי לא? כמו שאתה אומר, צריך לקחת את מכלול העדויות ביחד. כדי שבריידי יהיה חף מפשע צריך להתרחש כאן צירוף נסיבות נדיר מאוד והוא צריך להיות חסר מזל בצורה קיצונית.

    ברור שלא תהיה תביעה אזרחית כי אין מי שיתבע ועל מה. ההערה הייתה רק לגבי סף ההוכחות וזה שאנשים נתפסים לניסוח הזהיר למרות שברור שזה ניסוח משפטי.

    Amir A 7 במאי 2015

    11 כדורים של הפטס נבדקו ורק 4 של הקולטס.
    זמן הבדיקה של הכדורים היה שונה (של הפטס נבדקו קודם מה שמעלה את האפשרות שהבדלי טמפרטורה עומדים בבסיס ההבדלים בין קבוצות הכדורים).
    4 מתוך 8 המדידות של כדורי הקולטס היו מתחת לתקן (שווים או פחות מ-12.5 PSI).
    קיימים הבדלים שיטתיים וקבועים בין שני המודדים (הבדלים של בערך 0.4 PSI).
    אני מקווה בשבילך שלא היית מקבל את זה לפרסום מדעי כי אם כן אז הכתם שזה היה יוצר על הדיסיפלינה שלך היה גדול יותר מהכתם שהסיפור הזה יוצר על הלגסי של בריידי.

    גיל 7 במאי 2015

    באמת? אתה מתעלם מזה שהם בדקו כל מיני מודלים אלטרנטיביים ומצאו שהם לא יכולים להסביר את הפער למרות השוני שיש במדידות, וגם שבלי קשר למדידות של הקולטס הסבירות לקבל את הלחץ בכדורים של הפטס כמו שהם כתוצאה משינויים במזג האוויר קלושים. למרות שהמדידות לא מושלמות, כל הראיות מתכנסות למסקנה אחת וזה בדיוק מה שמאמר מדעי טוב עושה. במאמר מדעי סביר שהלשון הייתה הרבה יותר נחרצת כמו שהיא צריכה להיות.

    Amir A 7 במאי 2015

    טוב, כאן דעתנו חלוקות. אין לי בעיה להסכים שכפי הנראה יש דברים בגו, ושקשה להאמין שנער הכדורים עשה משהו בלי הוראה ברורה של בריידי (גם אם זו היתה הוראה שבקריצה), ושהעובדה שבריידי לא מסר את המסרונים שלו גם היא מעידה על צחנה. אבל לטעון שמבחינה מדעית הדו"ח הזה מספק הוכחה כלשהי? תסלח לי.

    גיל 7 במאי 2015

    במדע אין הוכחות אלא רק ראיות מאששות או מפריכות כנגד תאוריות. התאוריה שמקבל את החיזוקים הגדולים ביותר היא זו שהכדורים טופלו. אם היו משתמשים בסטטיסטיקה בייסיאנית סביר שהתוצאות היו עוד יותר חזקות כי אלו לא מדידות שנעשו בחלל ריק.

    Amir A 7 במאי 2015

    גודל המדגם שלך שונה בין שתי הקבוצות בצורה דרסטית.
    גודל המדגם של קבוצה אחת זניח.
    זמן המדידה שלך שונה בין שתי הקבוצות (הכדורים של הקולטס בילו יותר זמן בחדר מחומם לפני המדידות בהשוואה לאלו של הפטס).

    תודה ושלום.

    גיל 7 במאי 2015

    אם תקרא את הדו"ח תראה שהם התייחסו לזה ועשו השוואות סטטיסטיות גם על בסיס גודל מדגמים שונה עם תוצאות זהות.

    אבל הראייה אולי הכי חזקה נגד בריידי היא השקר שלו שהוא לא מכיר את העובדים והעובדה שהוא מתקשר לאחד מהם שש פעמים יום אחרי המשחק. הכל ביחד מתכנס למסקנה די ברורה שרק אוהד פטס לא יכול לראות.

    גיל 7 במאי 2015

    ואגב, זה לא סוף הסיפור. אני בטוח שהעובדים ידברו עכשיו שאין להם עבודה וכולם מנסים להפיל הכל עליהם. עוד כביסה מלוכלכת תצא החוצה.

    Amir A 7 במאי 2015

    אני לא מתווכח איתך על זה. בריידי כפי הנראה שיקר כאן. אני לא יודע אם זה היה מתוך פניקה ומחשבה שזה משהו קטן שיעבור. אני לא יודע אם זה היה כי מדובר בחתיכת מניאק שבטוח שכלום לא יכול לגעת בו. אני לא יודע אם זה היה מתוך חוסר חשיבה בכלל.
    מה שכן, מבחינה מדעית הדו"ח הזה לא שווה הרבה. כל ההשוואות הסטטיסטיות שאתה מדבר עליהן נעשו מהסיבה הפשוטה שהנתונים הגולמיים פשוט אינם מספקים. וכתוצאה מכך צריך כל מיני התפתלויות כדי להוציא מהם משהו. הרי ידוע שאם תענה את המספרים מספיק בסופו של דבר הם יתוודו.
    בוא ונשאל אותך ככה: אם סטודנט שלך היה מגיע עם הצעת מחקר של השוואת לחצים בין שתי קבוצות כדורים, האחת עם 11 כדורים, השניה עם 4, כאשר הראשונה נמדדת קודם מה שגורר הבדלים פוטנציאלים בהשפעת הטמפרטורה על הכדורים, היית אומר לו "הצעה נהדרת, בוא ונריץ את הניסוי הזה"?

    Amir A 7 במאי 2015

    כביסה מלוכלכת תצא החוצה כי עושה רושם שלא מדובר על האיש הכי סימפטי עלי אדמות. יצאו בעבר סיפורים על אישתו ואיך היא מתייחסת בהתנשאות לנשים של שחקנים אחרים בקבוצה במהלך מפגשים. הסיפורים האלו לא נדבקו אליו אבל כנראה יש סיבה ששניהם מצאו אחד את השני (וסליחה מראש על התוכן הצהוב של הפוסט הזה).

    גיל 7 במאי 2015

    לא מדובר כאן במסיבת עיתונאים אחרי שהפרשה נחשפה שבה טבעי שהוא יכחיש וישקר. מדובר על שבועות לתוך החקירה כשהוא יודע מה המשמעות של תפיסה שלו בשקר. הוא אולי חשב שהכחשה גורפת תעזור בהעדר ממצאים אחרים והוא טעה.

    והחקירה שנעשתה כאן היא מצוינת בהתאם למה שיש. זו לא הצעת מחקר אלא נתון שיש מקסימום 12 כדורים למדידה. בהתחשב במה שיש וכל המודלים שנוסו והעובדה שכולם הצביעו על אותן תוצאות בדיוק למרות הנחות שונות בהחלט נותנת להם תקפות מדעית. הרבה מחקרים מפורסמים בצורה כזו.

    Amir A 7 במאי 2015

    למה לא נמדדו אם כך 12 כדורים של הקולטס? עזוב, כמו שאתה דורש מאיתנו לא להתפתל כשאנחנו מגינים על בריידי שכנראה לא זכאי להגנה ככה אתה מתבקש לא להתפתל כשאתה מגן על ממצאים שהתוקף המדעי שלהם מוטל בספק במקרה הטוב.

    גיל 7 במאי 2015

    אני לא יודע למה הם לא נמדדו אבל הם לא חשודים ברמאות אז זה לא ממש רלוונטי. המדידות שלהם עוזרות כדי להשוות איך הלחץ בכדורים השתנה בתנאים הקיימים אבל גם בלעדיהם ברור שהכדורים של הפטס איבדו אוויר בצורה מלאכותית.

    ולחזור על אמירות שממצאים מדעיים מוטלים בספק בלי שום ראייה ממשית לכך לא הופך את זה לנכון. הממצאים הקיימים, גם אם לא מושלמים, הם מאוד חזקים מדעית.

    Amir A 7 במאי 2015

    "אני לא יודע למה הם לא נמדדו אבל הם לא חשודים ברמאות אז זה לא ממש רלוונטי." אתה רציני?
    הם קבוצת הביקורת שלך על מנת לשלול הסברים אלטרנטיבים להשערת המחקר ולפיה ירידת הלחץ היתה מלאכותית.

    גיל 7 במאי 2015

    הם קבוצת ביקורת אחת אבל לא היחידה. מידע עליהם יכול לעזור אבל לא הכרחי אם יודעים שהלחץ ירד בצורה משמעותית גם ככה, ואם הסברים כמו רטיבות נשללים בניסויים. אז אפשר תמיד לנסות למצוא בכוח הסברים קלושים ולא סבירים שאולי בצרוף מקרים קוסמי התרחשו, או פשוט לקבל את ההסבר הסביר ביותר שגם נתמך בראיות חיצוניות אחרות.

    Amir A 7 במאי 2015

    איזו עוד קבוצת ביקורת יש לך? חוץ מאשר לבדוק את הכדורים של הפטס לפני ואחרי אין לך כלום. ומכיוון שאין לך שום מדידות היסטוריות שהראו בצורה מבוקרת כי לא סביר שירידה כזו תתרחש ללא התערבות חיצונית, אני לא רואה איך אתה יכול לתמוך בטענה האמורה.
    אתה מתחיל להשמע כמו בריאתני. העולם כל כך מורכב אז אפשר תמיד לנסות למצוא בכוח הסברים קלושים ולא סבירים שאולי בצרוף מקרים קוסמי הוא התפתח ככה, או פשוט לקבל את ההסבר הסביר ביותר שיש אלוהים.

    Amir A 7 במאי 2015

    וכמובן שגם את הלפני-אחרי אין לך כי אין לך מדידות של לחץ הכדורים לפני. כל מה שאתה יודע זה שהם היו אמורים להיות בטווח של 12.5-13.5. מי יודע, אולי הכדורים של הפטס היו 12.5 ואלו של הקולטס היו 13.5 וההבדלים של 1 PSI שאתה רואה ביניהם עכשיו מקורם פשוט בהבדלים בלחץ המקורי ועכשיו הלחץ בכדורים של שתי הקבוצות ירד בצורה שווה?
    כאמור, אפשר לבחור להאמין במה שרוצים מבחינה נסיבתית. וכבר הודיתי שמהבחינה הזו בריידי יוצא רע, רע מאוד. אבל אל תבוא לטעון כאילו יש לך סימוכין מדעיים לזה.

    גיל 7 במאי 2015

    אתה קורה בצורה מאוד סלקטיבית את הדו"ח שהוא מאוד מדעי ועוד מאשים אותי בחוסר מדעיות. רק בשבילך עשיתי חישוב לגודל אפקט ועוצמת מבחן פוסט פריורית. אפילו עם המדגמים הקטנים הללו גודל האפקט על פי המודל שהם השתמשו בו הוא עצום. 5 לפי המדידה של שופט אחד ו2.5 לפי המדידה של השופט השני. במדעי החברה חוקרים מזילים ריר על אפקט בגודל 0.5 (על מי מדד כהן המפורסם). עוצמת המבחן על פי המדידה הראשונה היא 100% והשנייה 97.5% שזה גם עצום מעבר לכל קריטריון סביר במדעים. אז לעובדה שהיו כאן מדגמים אין משמעות כי ההבדלים כל כך גדולים. כשיש הבדלים גדולים בין קבוצות אין צורך במדגמים גדולים.

    בנוסף, הם ערכו סדרת ניסויים כדי למצוא מה עשוי להשפיע על הכדורים. הם בדקו הבדלים בטמפרטורות, ברטיבות ובזמנים. ואז בדקו מה כדורי הפטס ישקלו אם כל אחד מהם יתרחש ומצאו שהם עדיין נמוכים משמעותית מכל הגורמים הללו. הנה מה שהם כתבו:

    "Based on these experiments, Exponent concluded
    that the average pressures recorded for the Patriots game balls during halftime of the AFC
    Championship Game were lower than the lowest average pressures attained by the simulations.
    In other words, when tests were run using the most likely game-day conditions and
    circumstances, the Patriots halftime measurements could not be replicated, and the pressures
    observed for the Patriots footballs by Exponent during its experiments were all higher."

    אז מסתבר שכן אפשר במידה רבה של וודאות לתמוך בטענה שמישהו טיפל בכדורים רק על בסיס המדידות המדעיות. אבל רגע, זה לא כל הסיפור. תוסיף לזה שהיה חשד כבד שהפטריוטס מרמים ולכן הכדורים נבדקו מלכתחילה, העובדה שיש שני עובדים שמוכח שטיפלו בכדורים לאורך זמן והעובדה שבריידי משקר, אז אין כאן שום מקום לספק סביר. אפילו לא קרוב.

    אז כן, מבחינה תאורטית יכול להיות שיש כאן צירוף מקרים יוצא דופן בצורה קיצונית וגורמים שאף אחד לא חשב עליהם שגרמו לירידת הכדורים. בדיוק כמו שמבחינה תאורטית יתכן שהאבולוציה לא נכונה. בפועל, הסבירות לזה קלושה ביותר.

    גיל 7 במאי 2015

    קורה=קורא

    Amir A 7 במאי 2015

    עזוב, לא נראה לי שנגיע כאן להסכמה. מה שכן, אני משוכנע שנסכים שהתגובה של הסוכן של בריידי דוחה.

    גיל 7 במאי 2015

    דווקא התגובה של הסוכן לא ממש מעניינת אבל העובדה שבריידי שותק לא מיטיבה איתו. כרגע לפי איך שאני רואה את זה חובת ההוכחה על בריידי. הוא נתפס כרמאי בסבירות גבוהה וצריך לבוא עם הסברים. הכחשות גורפות רק יזיקו לו.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    הדו"ח לא מתייחס לסיכויים שהשינוי התרחש כתוצאה ממזג האוויר אלא רק מצביע על כך שזה היה יכול לקרות אם המדידות נעשו על ידי אחד מהמדים בתנאי שמדידות הלחץ בכדורים של הפאטס נעשו ממש בתחילת ההפסקה (4-5 הדקות הראשונות)ובהנחה שהכדורים נרטבו במשחק בעוד שהמדידות של הכדורים של הקולטס היו לקראת אמצע-סוף ההפסקה.
    הדו"ח גם לא מציין בבירור האם לאחר מדידות הלחץ בכודרים של הפאטס קודם ניפחו אותם ואחר כך מדדו את אילו של הקולטס או להיפך (זה יכול להיות משמעותי לתוצאות).

    גיל 7 במאי 2015

    נכון, וגם אז עדיין הפערים גדולים.

    עב״ד 8 במאי 2015

    בכמה סטיות תקן נשללה האקראיות? בשני סיגמא או יותר?

    גיל 8 במאי 2015

    המובהקות שואפת לאפס וגודל האפקטים הוא של כמה וכמה סטיות תקן הבדל. כלומר ההתפלגויות בכלל לא חופפות.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    הדו"ח באמת קובע מבחינה מדעית שאי אפשר להוכיח בודאות שהייתה עבירה אבל יותר מדי דברים צריכים להתקיים בשביל זה. תוסיף לכךאת התכתובות בין המעורבים ויש כאן סבירות גבוהה לרמאות מכווונת.

    לפחות לפי ההודעה שהסוכן שלו הוציא לא מזמן נראה שבריידי ינסה להיאבק בדו"ח. לדעתי זו שגיאה כי כמו שאתה אומר הנזק לתדמית כבר נעשה והוא רק יכול להגדיל אותו.

    גיל 7 במאי 2015

    הבעייה של בריידי היא שהציבור היום הרבה יותר מתוחכם ממה שהיה לפני 20 ו30 שנה. היום יש מומחים שעוזרים בפרשנות של הדו"ח והניסיון שלו להצמד בצורה מילולית לספק בדו"ח לא יחזיק מים.

    גיל 7 במאי 2015

    אגב, הסוכן מאשים את הליגה שהיא שיתפה פעולה עם הקולטס במבצע עוקץ. גם אם הליגה התנהלה כאן בשלומיאליות עדיין זו הגנה גרועה כי היא בעצם אומרת שהייתה רמאות, אבל הדרך לגלות אותה הייתה לא טובה. הוא גם טוען שהחקירה לא עצמאית. האמת צודק. שיעשו חקירה עצמאית עם סמכויות שיש לשופט או שוטר ואז בריידי יצטרך להעיד תחת שבועה ולתת את כל התכתובות טקסט שלו.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    זו נקודה מעניינת ומטרידה (אם כי לא רלבנטית לדיון האשמה או אי אשמה של בריידי).
    העובדה שהליגה אכן עשתה מבצע עוקץ כאן יכולה לפתוח תיבת פנדורה כשקבוצות יתחילו להודיע לליגה על עבירות של היריבות והליגה תנסה להפיל אותן בפח. זה מטריד גם לאור העובדה שהליגה התעקשה שלא היה כאן תרגיל עוקץ והדו"ח מראה בפירוש שהיה.

    גיל 7 במאי 2015

    הליגה לא יוצאת טוב מהסיפור זה ברור. העיתוי של כל זה היה גרוע. אם זה היה במשחק עונה רגילה לדעתי היו מתייחסים לזה אחרת.

    גיל 7 במאי 2015

    יפה שכתבת בטום לב, אני לא יודע אם עשית את זה בכוונה.

    עידו ג. 7 במאי 2015

    pun intended

    Zak 7 במאי 2015

    אבל די ברור שזה לא יכול להיות ההסבר ש"בטעות" הם הורידו את לחץ האויר בכדורים מעבר למותר. כל הנקודה היא שאנשי הצוות של הפטריוטס הגישו את הכדורים לשופטים לבדיקה, ואחרי שהכדורים אושרו כתקינים אז נעלמו איתם לדקה-שתיים כדי לרוקן מהם עוד האויר.

    כשחושבים על זה, אם זה מה שהם באמת עשו, אין שום מצב בעולם שהדבר לא נעשה בידיעה של בריידי

    No ONE 7 במאי 2015

    קצת יותר מדי שנאה פה לטעמי , ואני לא מחובבי הפאטס
    בוא נרגע קצת , זה לא ISIS

    oded 8 במאי 2015

    +1

    גיל 8 במאי 2015

    בינתיים, בריידי ממשיך עם הזחיחות שלו ומתברר שהוא קורא מאוד איטי. לדעתי, גודל הולך להכנס בו חזק.

    Amir A 8 במאי 2015

    גודל סביר להניח חושב על הליגה יותר מאשר על בריידי. להשעות את הק"ב של אלופת הליגה ממה שיהיה משחק פתיחת העונה? אני מניח שהמנהלים של NBC כבר יושבים לו על הווריד ומבהירים לו שאם הוא משעה את בריידי הם ימררו לו את החיים. בלי קשר לשאלה האם צודק או לא להשעות אותו, ההחלטה של גודל הרבה יותר מורכבת מ"החרא הזה זחוח אז נראה לו מה זה".

    Amir A 8 במאי 2015

    ודרך אגב, במקומו הייתי שוקל להודיע על פרישה. הרי יש לו 4 טבעות. יש לו את כל מה שאפשר לחלום עליו. כל הסיפור הזה לא יעשה לו טוב, זה בטוח. הדרך היחידה שלו לצאת מזה מלאך זה להודיע ש: א. הוא לא עשה שום דבר רע. ו-ב. שבמצב שנוצר אין שום סיכוי שהוא יזכה לשיפוט הוגן מהליגה או מהציבור. וכשזה המצב, על מנת למנוע פגיעה (שאינה מוצדקת) בספורט שהוא כל כך אוהב הוא החליט לתלות את הקסדה.

    גיל 8 במאי 2015

    הוא לא יפרוש, הוא ישחק עד גיל 45 לא?

    Amir A 8 במאי 2015

    גם אני לא חושב שהוא יפרוש. אבל אני לא בטוח אם לא היה לו עדיף לפרוש. ודרך אגב, לדעתי אתה צודק בזה שאם הוא לא יחטוף בגדול אז הסיפור של צבע העור יתפוס. לא משנה ששון פייטון, עד כמה שאני זוכר, לא כל כך כהה. עם כל המתח הבין גזעי שיש כאן עכשיו זה יהיה כמו לשפוך שמן על המדורה.

    גיל 8 במאי 2015

    פייטון היה מאמן ושם כולם כמעט לבנים.

    Amir A 8 במאי 2015

    עדיין הוא לבן שגודל העניש בחומרה. ועדיין, זה לא יזיז לכל מי שיטען שלליגה יש הטיה כנגד שחורים.

    גיל 8 במאי 2015

    ולכן צפוי עונש גם לפטריוטס ואפילו לביליצ'ק. גודל משחק על זה שיש למאמנים ומנהלים אחריות שילוחית.

    גיל 8 במאי 2015

    הזחיחות לא מעניינת את גודל אבל שקרים וחוסר שיתוף פעולה עם החוקרים זה משהו שהליגה לוקחת מאוד ברצינות, וגם העובדה שכארגון זה כבר שיטתי. אם הוא לא ישעה אותו אז המעסיקים שלו ישתו לו את הדם ויגידו שהוא עושה טובה לחבר שלו קראפט. וגם שחקנים יגידו שהוא מפלה ביניהם ויהיו גם רמיזות על צבע העור ששיחק תפקיד. אכן יש לו החלטה קשה לקבל אבל בשביל זה הוא מקבל 40 מיליון לשנה.

    Comments closed