מאד מאד, באמת מאד, מיוחד*

*אפילו במושגיו שלו

messi
אנחנו עוסקים הרבה מאד בNBA לאחרונה ואני נזכר במשהו שקראתי מדוקטור ג׳יי פעם. שהוא יותר נהנה משימוש חוזר באיזשהו תרגיל מהמצאה חדשה. להוציא משהו מגובש מתוך הרפורטאר. ושני השערים הללו של מסי – המכוונת מקצה הרחבה, והפריצה עם הצ׳יפ לסיומת – היו לחלוטין מתוך ארגז הכלים שלו.

וכשבאים לשפוט את רגעיו הגדולים ביותר, אני תמיד אתן עדיפות לגדולה שפורצת מסיטואציה של שוויון מאשר כשזה נעשה מתוך דומיננטיות. באלבום שלם של רגעים גדולים זה לא לא הרגיל. זה היה המאד, מאד, באמת מאד, מיוחד. אפילו במושגיו שלו.

אחרי יובה, לפני יובה - שחר ברוקנר
מסי אחד, שתי ברצלונה

190 Comments

חלפס 6 במאי 2015

הוא טוב המסי הזה

אביאל 6 במאי 2015

למוריניו זה לא היה קורה, בטח לא השלישי, יותר מתאים לונגר.

צרפתי 6 במאי 2015

הראשון! לעולם אל תצא בכדרור מהיר מההגנה, כאן הם יחטפו לך את הכדור למתפרצת קטלנית.

גלן 6 במאי 2015

למה באמת מוריניו לא בחצי הגמר? כבר שכחתי..

אביאל 6 במאי 2015

גלן – כי קבוצה (פ.ס.ז.) עשתה לו בדיוק מה שהוא עשה לאחרים, קורה.

גווארדיולה שנתיים ברצף נטבח בחצאי הגמר, שנה שעברה רביעיה מריאל והיום.

שי 7 במאי 2015

פ.ס.ז גם הפסידה בעשרה שחקנים והתלוננה על השיפוט? כנראה שפספסתי משהו.

שי 7 במאי 2015

אבל צודק לגבי גווארדיולה.

דנידין 7 במאי 2015

הבלון הפפי מתחיל לאבד אוויר. ביירן לפניו היתה אלופת אירופה משכנעת (עם 7-0 על ברצלונה ) והוא כנראה שנה שניה מודח (כנראה ) בחצי. לא ממש שידרג את הקבוצה.

ערן (המקורי) 6 במאי 2015

כי מוריניו מחנה אוטובוס קומותיים ומקווה שלא יהיה בו סדק קטן של אוויר.
לפעמים זה בהחלט מצליח לו.
אבל לא תמיד.
לשמתחנו.

אביאל 6 במאי 2015

אז בטח עדיף לחטוף 4 ו3 אפס, במצב בו סיימת את הליגה מזמן.

מי מה למה 6 במאי 2015

למוריניו זה לא היה קורה ?

מוריניו קיבל ח-מ-י-ש-י-ה מצלצלת מברצלונה ופפ ב 2010/11

מוריניו קיבל בברנבאו 0 – 2 מצמד של מסי בחצי גמר אלופות 2011

מצטער להפריע לך עם עובדות.

אוהד מוריניו 6 במאי 2015

החמישיה שהוא קיבל היתה כי הוא שיחק פתוח כי ברצף המשחקים לפני כן ריאל הפגינה עליונות כלפי היריבות שלה בליגה, עד ששיחקה מול ברסה.
החמישיה הזו הובילה אותו להעלות את הרף ולקחת מברצלונה הגדולה אליפות.
מצטער להפריע לך עם עובדות…

מי מה למה 7 במאי 2015

אז אולי רביעיה שמוריניו חטף בראש מדורטמונד בחצי גמר אלופות 2013 ישפר את מצבך וזכרונך?

כן מוריניו אימן בריאל 3 עונות .באותן 3 עונות – ברצלונה לקחה 8 תארים כולל 2 אליפויות וליגת האלופות אחד, וריאל לקחה 3 תארים – ליגה,גביע,סופר קאפ. כלומר מוריניו היה הצלחה ענקית בריאל,ענקית.השפיל את פפ, השפיל.

מי מה למה 7 במאי 2015

ורק נעשה סדר לסיכום –

המגיב אביאל כתב שלמוריניו זה לא היה קורה, הוכחתי כאן יפה מאוד שזה קרה, ולא רק שקרה זה קרה כמה פעמים, נגד ברצלונה קרה פעמיים, וגם נגד דורטמונד עם רביעיה, אז העובדות הן אך ורק בצד שלי.

לגבי החלק שלך בדיון –

פפ זכה עם עם ברצלונה ב 14 תארים מתוך 19 אפשריים. 6 מהן בעונתו הראשונה, ובניגוד לדעה המקובלת פפ ממש לא קיבל ברצלונה מוכנה. פפ לקח את ברצלונה שסיימה במקום 4 בליגה הספרדית, 18 הפרש מהאלופה ריאל, פפ התחיל עם ברצלונה את העונה במוקדמות ליגת האלופות, וכאמור סיים את עונתו הראשונה כמאמן עם 6 תארים – ליגה,גביע,ליגת האלופות,סופר קאפ ספרדי,סופר קאפ אירופי, אליפות העולם לקבוצות.

בתקופת מוריניו בריאל, כאמור אימן שם שלוש שנים – ברצלונה לקחה 10 תארים (8 עם פפ , 2 עם טיטו ז"ל), מוריניו עם 3 תארים. מוריניו עזב את ריאל בבושת פנים שברצלונה זוכה באליפות ב 15 נקודות הפרש. הכל עובדות.

אתם רוצים להיות אוהדי מוריניו פנאטים ? זכותכם, לגיטימי. רק אל תעוותו את המציאות, ואל תמציאו המצאות שלא תואמות את מה שקרה בפועל במגרש הירוק.

JM 7 במאי 2015

ועדיין אני לא זוכר את מוריניו נאנס טקטית שנתיים ברצף בשלבי הנוק אאוט.

נגד ברצלונה שנה ראשונה פפה קיבל אדום שערורייתי כרגיל אחרי שברסה לא מגיעה למצב אחד, ורק אחרי האדום ברסה כבשה.

שנה שנייה מוריניו הפסיד בחוץ הפסד מינימלי וניצח בבית. הודח בפנדלים.

שנה שלישית סיכום המשחקים היה 4-3 ושער אחד מעלייה לגמר.

מוריניו לא ממש קשור לפוסט הזה, אבל כמו שאמרת… בוא נשים דברים על דיוקם.

יעקב נקש 7 במאי 2015

פפ מוכיח מה שכל מי שהוא לא אוהד בארסה יודע מזמן, הוא לא מאמן וגם לא היה כזה, עולה רועה צאן של העדר הכי חזק לתקופה, הוא כלום בדיוק כמו לואיס אנריקה, אתם מביכים בהערצה הילדותית שלכם בכל מה שקשור למועדון הזה, פפ לא ב-100 המאמנים הגדולים בהיסטוריה ומסי הוא לא טופ 3, תחיו עם זה בשקט ותנו למבוגרים לדבר…

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

האדום של פפה לא היה שערורייתי אלא מוצדק לחלוטין.
אבל גם אם נגיד שהיה ספק נקודתי באדום לפפה הרי ש
1. כל הסגנון והכסאח הכללי של ריאל הובילו לאדום הנ"ל רוצה לומר עוד לפני ההחלטה הזו הגיעו לריאל כמה אדומים.
2. כרטיס אדום לא אמור להכריע ככה משחק בכל הכבוד וזה מעיד על הבעיה בשיטה .משל למי שמשחק על נבדל ובסוף חוטף …מנבדל עקב טעות שיפוט ….כשאתה משחק באש אל תצפה לא להישרף

JM 8 במאי 2015

מה?

אביאל 9 במאי 2015

עם כינוי כמו שלך קצת מפתיעים הדברים שאתה כותב, אתה מוזמן לעשות חיפוש קצר בYoutube ולראות את ההצגה של אלבס, כולל ירידה מזויפת עם אלונקה, כולל חיוכים וצחוק עם הרופא.

הארכיון 8 במאי 2015

העיקר להשמיט כמה עובדות.
ה0-2 של מסי על ריאל בחצי הגמר היה אחרי שהרחיקו לריאל שחקן אחרי הצגה של בוסקט, ועל הגומלין עדיף שלא לדבר…

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

ההרחקה הייתה מוצדקת או לפחות סבירה.
אבל גם מי שחלוק על ההרחקה לא יוכל להתעלם מהאווירה שגרמה לאותה הרחקה.
כל המשחק היה כיסוח אחד גדול מצד ריאל.
בשורה התחתונה גם לפני האדום של פפה הגיעו כמה אדומים לשחקני ריאל (מוצדקים אפילו יותר מהאדום הסביר כשלעצמו של פפה).

היסטוריון של ספורט 7 במאי 2015

כבר קרה בקלאסיקו הראשון שלו הוא הוציא חמישייה מהרשת (עם הנחת מתחילים של מסי שלא כבש).
מאז מוריניו למד להשאיר את האומץ בבית ומה קורה לו בניגוד לפפ הוא מת מכוער.

אבישי 6 במאי 2015

זה מדוייק. בהשוואה ביניהם לרונאלדו יש ארגז כלים גדול ומפואר בהרבה, אבל מסי והמברגה שלו יודעים לטפל גם בברגים הבעייתיים, ולא חוגגים בלי פרופורציות גול שהובקע אחרי שהמשחק הוכרע.

ערן (המקורי) 6 במאי 2015

לרונאלדו ממש אין יותר כלים בארסנל. יש לו יתרון גובה ולכן נוגח יותר. וגם רץ מהר יותר.
אך בכל הקשור למדוון של כלי דריבל, בעיטה, מסירה, תנועה – הוא לבטח לא עולה על מסי.

הארכיון 8 במאי 2015

רונאלדו לא לקח סמי חיזוק שהיה נער בניגוד למסי ששתה הורמוני גדילה שחיזקו לו את כל המסת שריר והגידים.
הבן אדם לא יכול להיפצע כי הוא כולו מהונדס הורמונים.
גם את זה תשמיט…

אריק 6 במאי 2015

שחקן נחמד. דווקא בשני המעבר ימינה פחות בשימוש הראשון זה הקרש סל שלו.

יואב 6 במאי 2015

״הראשון זה הקרש סל שלו״-מעולה אריק.

סימנטוב 6 במאי 2015

יפה, אהבתי

יוסי 7 במאי 2015

השני זה הסטפן קרי שלו.

גל ד 6 במאי 2015

אז הקרסוליים של בואטנג מתווספים למציבת הפציעות של באיירן?

סניור 7 במאי 2015

הקרסוליים לא, האגו והנפש בהחלט כן.

עומר 6 במאי 2015

באיירן לא עמדה טקטית נכון במחצית שנייה,איבדה הרבה כדורים ושיחקה מאוד לא זהיר במשחק חוץ קשה.ההתמודדות הוכרעה ונשאר לראות אם יהיה משחק מעניין בגמר או שבארסה תדרוס את יובה.

סנטה 6 במאי 2015

דווקא בחצי השני באיירן היתה עדיפה, אבל לפעמים אין מה לעשות. כמו כן, הפיתוי להשיג שער חוץ הוא מאוד גדול…

מאטראצי 6 במאי 2015

לא יודע עד הדקה השבעים ושש הם עמדו מעולה על המגרש, שלטו בכדור, בייחוד במחצית השנייה. אבל הייתה התפרקות לא ברורה בכלל, ממש נכנסו להיסטריה.

והילד ריגש, כמה שהוא מרגש.

אהד 7 במאי 2015

במחצית ה-1 ברסה הייתה אמורה להבקיע לפחות פעמיים. באירן הייתה חלשה במהלכה, גם אם החזיקה בכדור 51% מהזמן.

שי 6 במאי 2015

קיוויתי למשהו על מספר עשר. באמת מהרגעים המיוחדים ואולי לא המיוחדים – המבליטים את שיעור הקומה ההיסטורי שלו. וזו, לדעתי, התפתחות של השנים האחרונות.

איתן 6 במאי 2015

פשוט אין מילים כבר לתאר את השחקן אחד הגדולים בהיסטוריה, אם לא הכי גדול.2 שערים ובישול ומתייצב למשחקים הגדולים(שחקן קלאץ'),למרות שהוא שחקן גדול הוא לוחץ ועושה הגנה היום גם עשה גליצ'ים, עם ראיית משחק נדירה..פשוט זכינו לחיות בדור ולראות פשוט אומן במיטבו.

וכפי שנדב יעקובי מטרחן:
ממממסססססיייייי

גיל שלי 6 במאי 2015

ברוס לי אמר – אני לא מפחד מהאיש בעל אלף סוגי הבעיטה, אני מפחד מהאיש שתירגל את הבעיטה אלף פעמים. זכינו לראות בחי את מייקל ומסי, דיינו

הופמן 7 במאי 2015

לייק לברוס לי, משפט יפה שלא הכרתי

אבי ערך מוסף 7 במאי 2015

ברוס לי בבעיטת נמר הדרקון היה מונע את השער השני.

ניק 6 במאי 2015

וקשה שלא לשמוח לאידו של פפ … מאמן אובר-חוכמולוג שלפעמים באמת אי אפשר להבין את המהלכים שלו…
כבר שנתיים שאני לא מצליח להבין איך אפשר לקחת את המגן הימני הטוב בעולם ולשים אותו קשר אחורי, ועוד כשהמחליף שלו זה רפניה.
גם החילוף הקבוע של מולר מחרפן…

ומילה על השידור היום אחרי הרבה זמן יצא לי לראות שידור ישראלי ובאמת שהפרשנות של אוחנה זה מראה מושלמת לכל הכדורגל שלנו.
בעוד שבאנגליה אתה שומע את גארי ניוויל וקארגר בפרשנות מעניינת, עיניינת ואם הרבה שיעורי בית, פה יש את החלטוריסט הזה
שלא מבין כלום מעבר ל"ברצלונה נכנסת לעיניינים", "איזה כדור של.." …ולחשוב שהוא עוד היה אמון על הנוער שלנו.. אוי ואי…

איתן 6 במאי 2015

מסכים לגבי מה שאמרת על אוחנה, אם נעשה אנלוגיה אז אוחנה אולי שווה אלן שירר כלפי האנגלים, ואי אפשר לא להתמוגג מעונג על הסברי המהלכים שרואים ב MATCH OF THE DAY של הפרמייר האנגלי…אבל ככה זה שכדורגל זה לא חלק מההיסטוריה והמורשת של העם(לדוגמא אורוגוואי שכגודל אוכלוסיה פחות מ4 מיליון אבל אחלה נבחרת יש להם)….

ניר 6 במאי 2015

בצמד יעקובי-אוחנה אני מעדיף את אוחנה, לפחות הוא לא צורח כל הזמן ומאפשר גם לעוד בן אדם לדבר. יעקובי פשוט לא מבין מה המשמעות של לשדר כדורגל עם הזעקות שלו ועם זה שהוא לא מסוגל לקחת אוויר.

לא נעים, אבל במשחק הקודם של באיירן מול פורטו שנפל על חג בישראל רכשתי את המשחק באתר של אופ"א, והיה שידור בריטי. איזה תענוג, קצת שקט.

ניק 6 במאי 2015

טוב יעקובי הוא איש בר מזל.. במקום בחורה מספיק לו שידור חוזר של מהלך של מסי והופ – התחתונים רטובות…

Yair 6 במאי 2015

יעקובי אומנם מעצבן עם הווליום וההתלהבות המזוייפת אבל הוא לפחות מבין עניין, אוחנה לא תורם שום דבר לשידור ועושה את הכל עם דיקציה ואינטונציה נוראיות

אר 6 במאי 2015

אתמול, יובה-ריאל, הם נעלמו לרבע שעה. היה תענוג. מה עם הכפתור החסר בשלט?

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

לא נפל על חג נפל על יום השואה והגומלין ביום הזיכרון .
זה לא בדיוק חג .

D! פה ועכשיו 6 במאי 2015

לא שמח לאידו של פפ – מקלל אותו כבר שנתיים. הלוואי ויילך עכשיו.
וכל מה שאמרת על אוחנה

Matipool 6 במאי 2015

אם נבחרת אנגליה הייתה משחקת בסטנדרט הפרשנות של נוויל וקראגר , מצבי כאוהד אנגליה היה הרבה יותר טוב .

Matipool 6 במאי 2015

לא מחובבי ברצלונה ומסי אבל חייב להודות לו על מימון הארוחה במסעדה שהזמינה אשתי בשישי בערב ועל זה שלא דפקתי חבר ששכנעתי להצטרף אלי להימור ..
אכן שחקן גדול ומיוחד .

צרפתי 6 במאי 2015

מסיבות שונות התפנתי לצפות במשחק בדקה ה76…

גיל 6 במאי 2015

הוא השחקן שמוציא את הבעיטה "הכי מדויקת בדיוק כמו שתכננתי" אי פעם.

עסק שחור 6 במאי 2015

1+

סימנטוב 7 במאי 2015

+1

גלן 6 במאי 2015

משחק ראשון מ 2006 בצמפיונס שלברסה פחות מ 50 אחוז פוזשון

דורפן 6 במאי 2015

טוב אז פפ כנראה מעולם לא היה עם פחות פוזשן. צריך לתת לו שעון זהב על זה..

גלן 6 במאי 2015

לפחות על מסי לא יגידו שהצליח רק בקבוצה אחת

יואב 6 במאי 2015

ביג לייק גלן

Martzianno 6 במאי 2015

ברגע שראיתי שהוא הסתפר, היה ברור לי שיהיה טוב.
גם לפני הסיטי היה ככה.

אלכס דוקורסקי 6 במאי 2015

טוב, ל"ג בעומר היום, בכל זאת…

Selby 6 במאי 2015

כמו בשנה שעברה המנצח הגדול הוא יופ היינקס.

אופיר 6 במאי 2015

הקבוצות של גוורדיולה הן כמו נווט שלמד את הציר שלו בצורה פנומנלית, אבל לא סנטימטר מהשטח מסביב. הולכות מנקודה לנקודה בדיוק מרשים, אבל בהזדמנות הראשונה שסוטות מהציר – מתברברות ומגיעות לרהט.

ואני גם רוצה להבין: מה בדיוק יש בארסנל של רונאלדו שאין למסי? משחק ראש עדיף כמובן (למרות שהפרעוש נוגח מצוין ביחס לגובהו), אבל פרט לזה? דריבל, מסירה, סיומת – בכולן מסי עדיף, וגם בבעיטות החופשיות המפורסמות.

גילעד 7 במאי 2015

אני לא מחסידיו של הפורטוגזי, אבל גם סיכמנו שבכל יתר הפרמטרים מסי עדיף עליו – וזה לא ודאי – היתרון של רונאלדו על מסי בפרמטר הנגיחה גדול בהרבה מכל יתרון שיש למסי בפרמטרים אחרים.

אופיר 7 במאי 2015

דריבל? מסירה? אני נאלץ לחלוק עליך!
אתה מסוגל לדמיין את רונאלדו מנהל ככה את המשחק של הקבוצה שלו, ומסיים משחק בתור השחקן הטוב והחשוב ביותר במגרש גם בלי להבקיע?

קורא 7 במאי 2015

"אתה מסוגל לדמיין את רונאלדו מנהל ככה את המשחק של הקבוצה שלו, ומסיים משחק בתור השחקן הטוב והחשוב ביותר במגרש גם בלי להבקיע?" איזה זלזול וואו. רונאלדו הופך להיות אנדרייטד מכל הירידות עליו.
"בהבנת המשחק מסי עולה על רונאלדו בעשרות מונים"- נכון, רונאלדו סתם ערס דביל שיודע לרוץ מהר

עסק שחור 7 במאי 2015

בהבנת המשחק מסי עולה על רונאלדו בעשרות מונים. הייתי אומר שזה פרמטר די חשוב…

רומן 7 במאי 2015

מהירות מהירות מהירות

גל ד 7 במאי 2015

לי הדיון הזה של רונאלדו מול מסי נראה מאולץ לחלוטין כבר שנים. אני לא חושב שזה אפילו קרוב. זה קצת כמו דוראנט מול לברון שנה שעברה. האחד שחקן על, בספירה מעל זו של כל שאר הספורטאים בענף. השני נמצא בספירה מעל זו של הקודם.

ק. 6 במאי 2015

מה שמדהים שהוא היה רמה מעל כל מי ששיחק גם בשבעים דקות הראשונות

עסק שחור 6 במאי 2015

לעולם לא נהניתי כל כך מספורטאי. אני כבר דואג שכדורגל ישעמם אותי בימים שאחרי מסי.

JM 7 במאי 2015

פפ מתבזה טקטית שנה שנייה ברציפות.

רומן 7 במאי 2015

משחק ענק של מסי, גול מהסרטים. מקווה שבונוצ'י למד.
פפ גוארדיולה הוכיח שוב שהוא לא מתאים לרמות האלה, קטרגל במתנס באור עקיבא יותר הולם את הבנת המשחק שלו, מקווה שהכבוד הגרמני ישחק תפקיד ויעיפו את השרלטן הקטלוני על טיל כבר מחר בבוקר, ניהול משחק מביך שלו, במיוחד בולט בקונטרסט לניהול הגאוני של מאסטרו אלגרי אתמול. איך הוא הצליח להרוס בשנתיים את הקבוצה הטובה בהיסטוריה של המשחק? יופ היינקס יושב בבית ולא מאמין.
עד היום חשבתי שקלופ הוא המאמן הבא, עכשיו אני די בטוח שלא. באירן תרצה למחוק את האפיזודה האיומה הזאת בהיסטוריה לחזור לשורשים ולמנות מאמן קלאסי. לדעתי דיטר הקינג(או איך שלא כותבים את זה בעברית) או רוג'ר שמידט.
בכל אופן משחק ענק של ברצלונה.

יוזף ק 7 במאי 2015

אנדרי באל שולתתתתת!

רומן 7 במאי 2015

אידיוט, אנדריי באל נפטר.

Shai B 7 במאי 2015

מסי הוא כל יום מראדונה.

martzianno 7 במאי 2015

דיווח שהתקבל כרגע מהקאמפ-נואו: בואטנג סיים ליפול.

עסק שחור 7 במאי 2015

מקובל שבן אדם מעל גיל 15 כותב LOL?
אם כן אז לגמרי LOL.

אהד 7 במאי 2015

+1

כסיפוביץ 7 במאי 2015

גם הזקפה של נדב יעקובי ;-)

Srtest 7 במאי 2015

https://youtu.be/XTvX8fIWXm4
נופל יותר טוב מריק פלייר

דוד 7 במאי 2015

ללא ספק, במדי ברצלונה הוא השחקן הטוב בעולם.

דוד 7 במאי 2015

אגב מישהו יכול להסביר את ההחלטתו של הגאון הקטלוני שלא לפתוח עם מריו גצה? (תירוצים כמו 'ענין של כישרון' ו'חואן בארנט לא רואה אותו ממטר', 'מה גצה עשה בחיים שלו' לא יתקבלו, מסיבות שאי אפשר לפרטם)

רומן 7 במאי 2015

כי גואררדיולה מביך

טרנטה 7 במאי 2015

לא מביך כמוך

רומן 7 במאי 2015

אני לא מאמן את באירן מינכן.
את העבודה שאני עושה אני עושה נהדר.
מה איתך?

אהד 7 במאי 2015

כי פפ הוא נפוח, שחצן, יהיר ופלצן. לאו דווקא בסדר הזה.

גל ד 7 במאי 2015

כן, אבל גם רומן ככה, לפחות פה בתגובות.

טרנטה 7 במאי 2015

העבודה שלך זה לכתוב תגובות מביכות בדה באזר?

matipool 7 במאי 2015

דוד – תיאור מדויק , חכם ותמציתי .
לא בטוח שכולם שמו לב לניואנס שבו .

גל ד 7 במאי 2015

כולם שמו לב, תנוח דעתך.

Matipool 7 במאי 2015

צודק . שנייה אחרי ששלחתי הצטערתי על זה . סתם מתנשא .
שכחתי לרגע באיזה אתר אני נמצא ..

גל ד 7 במאי 2015

אני חושב שלכולנו יש התבטאויות בהיסטוריה שהיינו מנסחים אחרת במחשבה שניה, בטוח שלי יש.

גיל 7 במאי 2015

כשלברון עולה לשחק ככה הוא נראה כמו מסי. רק למה הוא עושה את זה לעיתים כל כך נדירות?

אסף the kop 7 במאי 2015

ענק.
אבל הוא לא מראדונה.

יניב פרנקו 7 במאי 2015

לייק

אנדר 7 במאי 2015

נכון. הוא הרבה יותר טוב. מראדונה אפילו לא מדגדג את ההמשכיות של מסי ואת היכולת הפיזית והמנטלית להישאר הטוב ביותר לכל כך הרבה זמן. זה פשוט בלתי נתפס.

מסי היה רחוק סך הכל 8 דקות מלסתום את הגולל על הויכוח המיותר הזה, ולהכריע ויכוח בצורה כן נחרצת לטובת 8 דקות, או אם תרצה לטובת טורניר של 7 משחקים זה עוול למכשף הכדורגל הזה, מסי, שהוא מזוללי התארים הגדולים בהיסטוריה, מגדולי הכובשים, המבשלים, המכדררים , המוסר הטוב אי פעם. וכל זה למשך כל (!) שנות הקריירה, באינטנסיביות אדירה

טל המנצ'סטרי 7 במאי 2015

אני רק חושב מה מארדונה היה עושה לו היה משחק בימים אלה כששחקנים מקבלים הגנה מטורפת משופטים, כשאסור לתקל מאחור, כשאסור לבעוט ברגליים של שחקן פעם אחר פעם…וחושב איך מסי היה מגיב לו היה משחק בספרד בתחילת שנות ה 80 או איטליה של אמצע שנות ה 80.
איכשהו יש לי הרגשה שמסי לא היה נשאר הרבה לעמוד על הרגליים ובעוד מארדונה היה חוגג, כמו אז, גם היום.

נ.ב

אני לא סובל את שניהם.
בשבילי, טרי בוצ'ר עם תחבושת על הראש מדמם על החולצה לעולם ועד.

אנדר 7 במאי 2015

שכחתי גם – כפי שמתברר – מגדולי עושי המשחק

ניק 7 במאי 2015

נו רק שמרדונה כן לקח מונדיאל עם נבחרת של עגלונים ומסי לא מצליח לקחת עם ההתקפה הנבחרתית הכי טובה בעולם…
ומרדונה לקח אליפויות באיטליה עם פאקינג נאפולי בעוד מסי לוקח עם בסיס של נבחרת ספרד היסטורית או עם עוד 2 חלוצים שעולים 150 מ' .
ואני לא בא להוריד כלום ממסי, רק הייתי חייב בתגובה למשפט כמו "מרדונה לא מדגדג…"

אסף THE KOP 7 במאי 2015

לייק

גיסנו 7 במאי 2015

ואם תשלח את מסי לפיורנטינה למשל, או לנאפולי של ימינו – אתה חושב שהם יקחו אליפות?
העולם השתנה, אי אפשר לשפוט את מסי על הישגים של לפני 30 שנה.

ונבחרת ארגנטינה 86 לא הייתה עד כדי כך חבורה של נגרים כמו שאוהבים לצייר אותה.

דוד 7 במאי 2015

אנדר- בסופו של דבר חסרו לו ה 8 דק' האלה, והרושם (זה לא רק רושם) הוא שמסי בבארסה הוא שחקן אחר, ויכולתו המדהימה נעלמת כמעט לחלוטין כשהוא משחק/ישחק בקבוצה שהיא לא ברצלונה. מהבחינה הזו הוא לעולם לא יהיה דייגו.

אנדר 7 במאי 2015

ולמה לא להגיד שלדייגו חסרו בין 3-5 צ׳מפיונס? סתם התרפקות על העבר

אנדר 7 במאי 2015

נו באמת, אין לי זמן לבזבז על ליצנים שיורים ורצים להקיף בעיגול. ׳ההתקפה הנבחרת עת הטובה בעולם׳ שקיבלה כלום מאגווארו, שער מהגוויאין ושער מדי מריה.
מסי היה נופל מהרגליים ? אתם לא ממש רואים משחקים שלו כניראה

אסף THE KOP 7 במאי 2015

הפוך גוטה.
אתה לא ראית את מראדונה כנראה.

דוד 7 במאי 2015

אתה יודע מה, מסי יכול לעשות 2 דברים בשביל לסתום למבקרים את הפה. א': לעבור לקבוצה קטנה או לפחות 'אפורה' ולזכות איתה באליפות. ב': לסחוף את הנבחרת לזכייה במונדיאל. את הדבר הראשון הוא לא יעשה בחיים, ואת הדבר השני הוא לא הצליח.
אגב, גם אם היגוואין לא היה מחמיץ מול נוייר, האם היית קורא לזה שמסי 'סחף' אותם לזכייה?
דבר נוסף, אני חושב שכל הביקורות הציניות האלה כלפי שחקן ענק שמדהים אותנו שוב ושוב בבארסה (ואני אוהד ריאל ורונאלדו), החלו כשאנשים התחילו לקרוא לו הטוב בכל הזמנים. אם אתה רוצה להיות הטוב כל הזמנים זה כנראה לא מספיק.

אנדר 7 במאי 2015

אז בגלל שמסי לא עושה מה שדויד מצפה, אנחנו נפסיק להגיד שהוא הטוב בכל הזמנים. אחרת דויד עלול להיות ציני. אה, טוב.

דוד 7 במאי 2015

OK… תשמע, זה מעניין שרוב האנשים הציניים/ריאליים ביקורתיים כלפי מסי, וכל הרומנטיקנים משוגעים עליו. וכל אחד שונא ששופכים לו מים קרים על חלום יפה.

אנדר 7 במאי 2015

רוב האנשים הציניים חייבים להרגיש מיוחדג׳ים ולא עדריים ולתבל את זה בקורטוב של התנשאות דקה. כי זה הרי הסימן להיותם ׳מבינים׳ . אתה מתגאה במשהו שעלוב להתגאות בו

דוד 7 במאי 2015

אחרי ששלחתי התגובה קלטתי שיש בה נימה מעליבה. קבל התנצלות אחי… לא התכוונתי, ודאי לא להתנשאות

אנדר 7 במאי 2015

זה לא אנחנו, ויכוח כזה פשוט לא עובר כמו שצריך בלי כמה פיינטים בתווך

אסף THE KOP 8 במאי 2015

אבל אנדר, זה עדיין לא משנה את העובדה שמראדונה הוא לפחות דרגה אחת מעל מסי…

בני 7 במאי 2015

בלי קשר לויכוחי מסי-מראדונה בהם אין לי דעה (לא ראיתי מספיק את מראדונה) אני מאוד אוהב את סיפורי מורשת הקרב של מראדונה בנאפולי. משום מה רוב האנשים ששרים על נפלאות הקבוצה הבינונית שלקחה אליפות בליגה האיטלקית לא יוכלו להגיד שם של שחקן אחד מורונה או מאינטר או סמפורדיה. למה זה? להשיג חצי מהשחקן הטוב ביותר בכל הזמנים זה לא דבר ששוה לזכור?

גיל 7 במאי 2015

ובלייק גריפין הוא השחקן אולי הכי אנדרייטד בליגה. במקום רעש וצלצולים שעושים שחקנים אחרים הוא בא לעבוד והשתפר מאוד בשנה האחרונה. כבר לא מטביע כמו בעבר אבל הקליעה מחצי מרחק היא קטלנית וגם משלוש. הוא אמנם קולע פחות משנה שעברה אבל הוא שחקן שלם יותר שמסתבר שהוא הבורג המרכזי בקבוצה ולא פול.

עסק שחור 7 במאי 2015

כיף לראות אותו לוקח אחריות. כשהוא היה פצוע העונה הם עדיין ניצחו בגלל התעלות של פול אז אני לא בטוח שהוא הבורג המרכזי. הם מצד חמד כמו סטוקטון ומלון.

wazza 7 במאי 2015

גיל, זה בלוג על ספורט…

גיל 7 במאי 2015

סליחה.

אריק 7 במאי 2015

העיקר שנגיד פה כל הזמן כמה ריברס גרוע ונעבור לבלוג אחר לצקצק על גזענות.

גיל 7 במאי 2015

אני לא אמרתי שהוא גרוע אם כי אני כן חושב שהוא אוברייטד.

אריק 7 במאי 2015

מה שזמדהים שאפילו את מסי סוארז הופך לטוב יותר.

D! פה ועכשיו 7 במאי 2015

אפילו פה אתה חייב ללחוץ על נקודות רגישות?

אסף THE KOP 7 במאי 2015

3 שחקני ליברפול לשעבר היו אתמול על הדשא.
מדהים.

יוני (המקורי, מפעם) 7 במאי 2015

ככה הייתי מדבר פעם על הפועל פ"ת, במשחקים של הנבחרת או של מכבי חיפה.

סימנטוב 7 במאי 2015

ועכשיו יש לנו רק שכרי רגל

אהד 7 במאי 2015

ואת קאלה

ניק 7 במאי 2015

שלשום היו 4 שחקנים של מנצסטר :)

עדי אבני 7 במאי 2015

גם 3 שחקני שאלקה

matipool 7 במאי 2015

אסף – בדיוק מה שחשבתי אתמול . ובנוסף , גם ריינה על הספסל של באיירן .

D! פה ועכשיו 7 במאי 2015

אסף, מדהים שאנחנו לא מסוגלים לשמור על אף אחד שאנחנו רוצים.
אני חושב שאלונסו הוא היחיד שבזמן שהלך עוד יכולנו לשמור, אם לא בניטז עושה את הטעות…

כסיפוביץ 7 במאי 2015

שמח מאוד להיות חי וער

אמיר המקורי 7 במאי 2015

הנה כמה הערות נוספות:

1. בחצי השנה האחרונה זה מסי שחזר לשיא גדולתו,הרעב חזר(איבוד תאריי שחקן השנה בעולםהשפיע…)זה נראה כי הוא בדרך לסידרה נוספת של עונות מפלצתיות.
2.מדהימה ההתפרקות של באיירן בקישור,החלק החזק של הקבוצה איבד את עצמו לדעת ברבע שעה,גם לפני הם לא הצליחו לייצר שליטה בחצי המגרש.
3. בלי רובן וריברי באגפים זו באיירן בינונית ללא מחץ אמיתי.
4.מבחינתי 50% סיכוי שגארדיולה נשאר לעוד עונה,הטרוייקה של שחקני העבר שמנהלים את באיירן לא יקבלו בשיוויון נפש שתי הדחות(תבוסות)רצופות לשתי הספרדיות הגדולות.
5.אם יש מקום נוסף בו היו חיוכים אתמול בערב זה כנראה אצל הבעלים של הכחולים ממנצסטר,סיכוי לא קטן שנסלה הדרך של פ לאנגליה.

רומן 7 במאי 2015

0 סיכוי שגוארדיולה נשאר. קלופ, הקינג או שמידט יאמנו שנה הבאה.
אני מהמר על הקינג.

ניק 7 במאי 2015

200 אחוז שפפ נשאר..
250 אחוז שקלופ לא יאמן שם… לעולם

אם כבר רומן פה רוצה להמר

רומן 7 במאי 2015

סיכוי זה מספר בין 0 ל 1, טמבל.

ניק 7 במאי 2015

לא דיברתי על סיכוים, פרופסור,
אלא על יחסי הימור ושם זה מספר בין 0 לאין סוף…
להביא לך מחשבון לחשב את זה?

YG 7 במאי 2015

לא מפסיד אף משחק שלו כבר הרבה שנים. מבין שאני חוזה במשהו היסטורי ולא רוצה לפספס את זה.

לא קרה לי ככה מאז מייקל..
מבחינתי, שיהיה משחק לפרוטוקול נגד חטאפה, ובמקביל יש משחק שיכריע את האליפות באנגליה שזה הדרבי של מנצ'סטר, אני אראה את מסי.

וגם אתמול מאוד נהניתי ממנו. מאוד. מאוד

אסף THE KOP 7 במאי 2015

כמוך, אבל בדיוק ההפך.
אני מעדיף לצפות בהאל נגד ווסט ברומיץ מאשר בריאל – ברצלונה.

באטיגול 7 במאי 2015

אסף אתה כזה אינדי ומדליק, אפשר לשאול ממך תקליט?

יותם 7 במאי 2015

אינדי יש רק בשמאל

matipool 7 במאי 2015

לפעמים זה כיף להיות אינדי ומדליק ולא ללכת עם העדר .

אסף THE KOP 7 במאי 2015

באטיגול,
זה גם בסדר להיות חלק מעדר.
אל תחוש רגשי נחיתות.

YG 7 במאי 2015

באסה בשבילך אסף.

אני מכיר מישהו שמעדיף לראות (במגרש) את מכבי מעלות על פני כל משחק אחר.

ניק 7 במאי 2015

אני עם אסף…
אם אתם כל כך אוהבים לראות שחקן גדול שמשחק בקבוצה גדולה ובליגה שהיא לא כוחות, שילך לשכונה..
תמיד יש איזה בן 15 שמשחק עם בני 10 ונותן להם בראש

ד 7 במאי 2015

רק שבמקרה של מסי זה ללכת לשכונה ולראות איזה בן 10 נותן בראש לבני 15

rk 7 במאי 2015

משהו שאולי מגדיר עד כמה מסי כל כך טוב מהעניים שלי….כתבתי על כך בעבר שאם יש משהו שמדהים אותי כל פעם מחדש בדברים שמסי עושה על המגרש היא הצורה שבה מסי מסיים שערים בצ'יפ לא מעט פעמים. משהו שמבחינה טכנית כל כך קשה לביצוע בסיטואציה של משחק כדורגל, מסי עושה ברוב המקרים באחד על אחד ולא משנה המרחק מהשער או כמה שחקני הגנה נמצאים באזור שלו זו פשוט סיומת הדיפולט של מסי. זה למשל עד כמה הוא טוב.
ומשהו לגבי פפ. אני קורא מעליי תגובות ולא רק הפעם, נגד האיש (כמובן לא ברמה האישית).
אפשר לא לאוהב את הכדורגל שלו ואת הסגנון שהוא מכתיב לקבוצות שלו, אבל לבוא ולומר שהוא שרלטן או חרא מאמן זה לא לעניין. בטח שמנסים להשוות את הקבוצה של הינקס לזו של פפ.
באירן של היינקס פירקה את בראסה של טיטו בגלל שפשוט לאותה תקופה היא היתה יותר טובה זה הכל. אני כלל לא בטוח שאותה באירן מנצחת בקלות כזו את בארסה של היום למשל.
נכון שנה שעברה פפ טעה מול ריאל בהצבה הטקטית על המגרש וגם אמר זאת בעצמו. אבל הוא למד מזה וכבר לא מתעקש על 4-3-3 שלו ולא משנה מה ואתמול ראו את זה עד לדקה ה 70 שהגאון הארגנטינאי עשה מה שעשה . פפ בא אתמול להעביר את ההכרעה לגרמניה כמו שכל מאמן אחר היה עושה במשחק חוץ מול בארסה. ומה לעושת שלבארסה יש את מסי .
שוב אפשר לא לאהוב אתו כמו שאחרים לא אוהבים את מורינו למשל והכל בסדר. אבל אני חושב שמאמן שלקח כל כך הרבה תארים והעמיד ובנה במו ידיו את אחת הקבוצות הגדולות של המשחק,כנראה יודע דבר או שניים על המשחק.

ניק 7 במאי 2015

הוא לא חרא מאמן.. אבל הוא גם רחוק מלהיות המאמן המדהים שעושים ממנו.. יכול להיות שבסוף הקריירה שלו הוא יהיה המאמן הכי גדול בהיסטוריה, אבל כרגע יש לו עוד הרבה מה להוכיח וזה נראה יותר כone trick pony מאשר איזה גאון כדורגל.
כן הוא זכה בהמון תארים בברסה, אבל הוא עשה את זה עם חצי סגל של נבחרת ספרד שזכתה ב3 תארים רצופים לראשונה בהיסטוריה מחוזקת במסי מחוזקת ברכישות של מעל 150 מ' יורו (במצטבר)… אז כן ברור שהייתה את טביעת האצבע שלו בקבוצה אבל זה קצת מופרך להגיד שהוא העמיד את הקבוצה במו ידיו.
אני מניח שבסופו של יום מה שהכי מעצבן אנשים בו זה היהירות שלו וההתחכמויות הבלתי נגמרות שלו.

rk 7 במאי 2015

אני אשמח לדעת מה הכוונה לגבי היהירות והתחכמויות (לאם קשר אחורי?)
ושוב, אני מסכים שלפפ יש עוד מה ללמוד סך הכל הוא עדין מאמן צעיר למרות התארים שזכה בהם והוא ישתפשף וילמד עם הזמן.
אבל, את בארסה ההיא הוא לגמרי בנה. לפחות מהבחינה של צורת המשחק (וראינו מה קרה עם בארסה של טיטו ושל טאטה, אותם שחקנים אבל לא אותו כדורגל).
פפ לקח קבוצה מפורקת של רייקארד במיוחד מבחינת חדר הלבשה, והפך אותה למוכנה שדורסת כל דבר שבדרכה. השיטה של הטיקי טאקה תמיד היתה קיימת במועדון אבל האופן שבה פפ שידרג וליטש אותה זה מה שהפך את הקבוצה ההיא לכל כך מיוחדת וטובה.
הלחץ הבלתי פוסק על הכדור כשהוא ברגלי היריבה, ההצטרפות של אלבס להתקפה כמעין שחקן כנף שהטריד אין סוף את הגנות היריב והוסיף רבות להתקפה של בארסה, "הרוע" הרצון לפרק כל קבוצה כבר בדקות הראשונות ולגמור את המשחק כבר ב20 – 30 דקות הראשונות. המעבר של מסי לאמצע והגדילה שלו במשך השנים. את כל אלה פפ הביא והטמיע בקבוצה אז לדעתי הקבוצה ההיא לגמרי שלו.
עכשיו הוא צריך ללמוד (ולומד) איך עושים אחרת עם שחקנים אחרים בשילוב הסגנון שלו.

רומן 7 במאי 2015

אז ככה , לגבי ההצלחה בברסה, אני מזכיר לך שגם רייקארד (איפה הוא היום?) עשה שם הישגים אדירים.
אני גם רוצה להזכיר לך את שאת המשחק ההוא בסטמפורד ברידג' הוא הפסיד, כך שיש לו רק גביע אלופות אחד, זה שיש שופט וארגון מושחת שהחליטו אחרת זה לא קשור לכדורגל.
לגבי ההשוואה ליופ היינקס, למה לא? זאת אותה קבוצה.. אותה קבוצה שמחצה ורמסה את כל אירופה, בדיוק אותם שחקנים.
לובאנובסקי אמר פעם כנשאל איך זוכים באליפות "עושים תיקו בחוץ ומנצחים בבית". מאמן גדול לא היה חוטף אתמול 3 חתיכות, הוא היה יוצא עם 0-0.
בדקה 70 כשעוד היה 0-0 מאמן אמיתי היה צריך להכניס את חאבי מרטינס ולהרוג את המשחק.
אני מציע לכולם לראות את השידור החוזר של יובה נגד ריאל, ואת הצגת ניהול המשחק של מאסטרו אלגרי: החלפת מערך, החלפת קצב, שינוי תפקודים של שחקנים ועוד המון אילתורים.
פפ לא היה ולא יהיה מאמן כדורגל, אין לו את זה, פשוט לא מספיק טוב בזה.

rk 7 במאי 2015

זו ממש לא אותה קבוצה. נתחיל בזה שזה לא אותו הרכב שעלה לשחק מול בראסה (אין לי שספק שבלי הפצועים באירן היתה יותר טובה ). יש הבדל בין להגיע למשחק חוץ אחרי 4-0 בבית לבין משחק חוץ שכל שער יכול לקבוע את זהות העולה.
אבל גם ואלו אכן אותם אותם שחקנים (מה שלא) וזו אותה באירן, זו לא אותה בראסה שהם פגשו אז. כמו שלא משנה באיזה יום יהיו מסי סוארז וניימאר, הם לא יתנו את אותה שישיה בברנבאו, כי זו לא אותה ריאל שהם פגשו אז.
בארסה התחזקה בחלק האחורי שלה מלפני שנתיים, ובטח שבחלק הקדמי, זה לא נכון ובעיקר לא פייר לצפות שבאירן תנצח את בראסה כי אז אותה באירן פירקה אותה.
וסתם הערה הרעיון של להוציא 0-0 בחוץ. ראינו כמה זה עבד למורניו בשנים האחרונות. לטעמי קבוצה צריכה לנסות להבקיע בכל מגרש ובכל מצב כדי להיות תלויה בעצמה תמיד.
נכון במשחקי חוץ מול קבוצות מסוימות אפשר לשחק יותר מבוקר אבל עדין, לסגור את המשחק בחוץ שבתקווה שבבית תנצח זה נאיבי לדעתי.

רומן 7 במאי 2015

יש מצב.
אבל ב 2-0 לא תשכנע אותי שזאת לא היתה טעות (ועזוב חכמה בדיעבד) לא ללכת אחורה.

JM 7 במאי 2015

ההכנה שלו למשחק הייתה על גבול הזלזול.
במשך 20 הדקות הראשונות באיירן שמרה man-to-man (אישית) על כל המגרש. היה להם מזל שהם לא קיבלו כבר בהתחלה 2 חתיכות לפחות.

אני ממש לא חושב שהוא לא מאמן טוב, אבל עשו ממנו אליל והוא עדיין לא הוכיח שום דבר.

אריק 7 במאי 2015

פפ לסיטי!!!
תמיד חשדתי בו שהוא זה שזכה לאמן את מסי צאבי אינייסטה ופויול בשיאם, השמירה אישית של כל הקבוצה עד שהתעשת, לאהם קשר, מרטינז בלם מחליף, פשוט מחריד. אובר קואצינג.

אריק האחר 7 במאי 2015

ראיתי הרבה שחקנים מכול העולם מעל ארבעים שנה
מה שמסי עושה על שטח קטן בכדרור בצורה רצופה
כולל משחקי הכרעה לא ראיתי מעולם.
(בפרמטר הזה רונאלדו לא מתקרב אליו )

רומן 7 במאי 2015

ועדיין רונאלדו יותר טוב ממנו.

D! פה ועכשיו 7 במאי 2015

תכלס זה התרגיל הכי גדול של ברצלונה, לדחוף עכשיו את פפ לכל היריבות שלה. לא אתפלא אם האם שם במדריד ירגישו צורך לתת לו הצעה שאי אפשר לסרב לה.

סוס טרויאני!

דחילו ורחימו 7 במאי 2015

יש לי חבר שהוא שף. ומרוב שהוא מבשל טוב לאף אחד לא נעים לבשל לו, אז הוא רק מבשל לאחרים, וכשהוא אוכל זה בדרך כלל דברים שהוא הכין. זה קצת המצב של מסי לפעמים. את השערים שלו אף אחד לא מבשל, ואת השערים לאחרים רק הוא מבשל.

לגבי המונדיאל של מסי 7 במאי 2015

היום די ברור שהוא פשוט הגיע שחוט. שום דבר שהתקרב ליכולות של השנים האחרונות.
ובכל זאת הצליח למשוך נבחרת הגנתית ופצועה (אגוארו ודי-מריה היו בחוץ במשחקים האחרונים, למי ששכח) עד למרחק 10 סנטימטר מהגביע. והרגע הזה:
https://www.youtube.com/watch?v=WGR962CLR7E
אם רוצים על הדבר הזה להמשיך לשים עליו כתם, שיהיה.

גיסנו 7 במאי 2015

מסי עושה לאחרונה דברים על שטח קטן במרכז המגרש שמזכירים לי את זידאן בשיאו.
מזל שזכינו לראות אותו.

לעומת זאת הממים על הפנילה של בואטנג מעט מאכזבים.

נולי 7 במאי 2015

סתם תוהה – אלבס לא בישל למסי את השער הראשון?

ליאור 7 במאי 2015

בואו לא נשכח, עם כל הכבוד לגדולתו של מסי, שבאיירן שיחקה ללא שני שחקנים שנחשבים לשחקנים מהטובים בעולם (רובן וריברי), אחרי אתמול, גם אם הם יחזרו לגומלין, זה כבר לא יעזור……לדעתי זה נתון שלא צריך להתעלם ממנו בניתוח של משחק כזה….

ניק 7 במאי 2015

ריברי די גמר את הסוס כבר…
אם כבר החסרון הכי משמעותי היה של אלבה

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

לא שכחנו אבל בואו גם לא נשכח שה 0-7 של מינכן היה ללא מסי שדידה חולה ופצוע על המגרש באחד מהמשחקים.

שמעון 7 במאי 2015

מסי ענק. פפ נכשל בגדול שנתיים ברצף. בבקשה אל תשוו אותו למוריניו אתם עושים לי קונטציות שליליות לפרשנים האיוולים של הערוץ הספורט.
חשבתי שאסכולת בוני את אוחנה לא שייכת לפה

עוד מתן אחד 7 במאי 2015

https://www.facebook.com/matan.tarif/posts/10205521213928350?notif_t=like

לכו תשבו את זה להגנה ברשות פיול

עומאר 7 במאי 2015

לא מסכים לגל הביקורות כנגד גווארדיולה.
אישית גם אני לא מחובביו הגדולים בלשון במעטה אבל תוכנית המשחק שלו דווקא היתה מושלמת ביחס לחוסרים המהותיים שלו בסגל.
הטעות אולי היחידה שלו היתה הניסיון להשיג את שער השוויון, במקום לסגור את המשחק ולהסתפק ב 1:0 הרצון שלו להוכיח שוב לכל העולם ואשתו כמה הוא גדול גרמה לו לחטוף תבוסה ולגמור את הסיפור.

מסי? למרות שהבארסה מאניה גורמת לי לסלידה מכל סממן קטאלוני אי אפשר שלא להתפעם מהשחקן הזה, לא מעניינות אותי השוואות לרונאלדו, מה שאני יודע לבטח הוא שאם מישהו היה יכול לברוא שחקן כדורגל מסי היה עונה על 90% מהתוצר הסופי.
אני בחיי הלא מאוד ארוכים לא ראיתי שחקן כמוהו.

אהד 7 במאי 2015

תכנית המשחק שלו? הוא היה אמור לרדת במחצית ה-1 עם שלוש חתיכות ברשת. ההחמצה של ניימאר, שתי ההחמצות של סוארז ולא לדבר על זה שכל התקפה של ברסה הייתה חצי גול.

עובר אורח 7 במאי 2015

או, קול של שפיות בים ההשתלחויות בפפ.
האמת היא שלי לא כל כך משנה איך הוא בבאיירן. בברצלונה הוא היה מדהים. במבחן העין, אחרי 4 עונות שראיתי בהן כמעט כל משחק, אני מרגיש שאני יכול לומר את זה בוודאות. נכון, היו לו שחקנים מדהימים, אבל שחקנים מדהימים מספיקים לעונה 1-2. בשביל להמשיך את זה ל4 עונות צריך מאמן כמו פפ, שיודע לחדש, לשנות את השיטה, לנסות מערכים חדשים ושחקנים חדשים מהנוער. אני מאוד אשמח אם הוא יחזור לברצלונה.

אורליוס 7 במאי 2015

בגיל 13 ראיתי את ג'ורדן בלילות, הוא לא היה קונצנזוס, היו הרבה שטענו שעושים ממנו יותר ממה שהוא, עברו כמה שנים וכולם יודעים – הוא אלוהים של הכדורסל.

היום אנחנו רואים את מסי בערבים, הוא לא קונצנזוס, הרבה טוענים שעושים ממנו יותר ממה שהוא, עוד מעט יעברו כמה שנים, וכולנו נדע – הוא האלוהים של הכדורגל.

matipool 7 במאי 2015

לא זוכר מישהו בזמן אמת שאמר על ג'ורדן שעושים ממנו יותר ממה שהוא .

D! פה ועכשיו 7 במאי 2015

גם אני לא. את המילה קונצנזוס חידשו מפירוש שמו ביוונית.

אריק 7 במאי 2015

כמו שסימנטוב מעדכן: ברוך הבא ממפיס דפאיי.
אולי הולנדי ויצירתי כן הולך ביחד? נקווה לטוב

סימנטוב 7 במאי 2015

ויקיפדיה, התחלה טובה נזכר קצת בשחקן אחר…
Memphis is the son of a Ghanaian father and a Dutch mother.[28] His parents split up when he was aged four.[2] He plays only under his given name to spite his absent father

צור שפי 7 במאי 2015

זה היה 77 דקות משחק שהסביר שיש בעולם שני סוגי שוערים – נוייר וכל השאר, ואז תוך ארבע דקות זה היה משחק שהזכיר למי שהתעקש לשכוח שיש בעולם שני סוגי שחקנים – מסי וכל השאר.

עובר אורח 7 במאי 2015

מעולה!

כסיפוביץ 7 במאי 2015

אדיר

ק. 7 במאי 2015

מעולה!
אבל זה לאולטרה קצרי זכרון בלבד – כי גם ה-76 דקות הראשונות הבהירו את הנקודה השנייה שלך (גם אם היה נגמר לצורך העניין ב-0:0) – אפילו היו לו 2 הכנות למצבים שנתן עם הראש (מול קבוצה גרמנית!)

יאיר 7 במאי 2015

ממפסיד דפאי. התחלה נכונה.

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

התייחסות שלי למסי ,מארדונה ,מוריניו ,כריסטיאנו ופפ .
1. מסי זה שחקן שעושה לך את זה ועוד לאורך תקופה ארוכה …אישית נהניתי מאד ממארדונה אך זה נגמר מהר כנ"ל ואן באסטן ,רומאריו ורונאלדו השמן מברזיל.
אבל אצל מסי זה משהו מיוחד ולאורך זמן …אישית חששתי מאד שלאחר המונדיאל יקרה משהו למסי כי הנחתי שאם יזכה ישבע ואם לא יזכה ייכנס לדיכאון אני שמח שהתבדיתי .
2.בהשוואה בין מסי לדייגו אז אין ספק בדברים הבאים.
א. דייגו לכך גביע עולמי שנחשב לתואר היוקרתי והחשוב ביותר (למרות שכיום מאז חוק בוסמן אין לי ספק שאלופת צ'מפיון ממוצעת תנצח אלופת עולם ממוצעת ).
ב. אין גם ספק שדייגו לקח תארים עם קבוצות פחות מוכשרות משמעותית ממסי
ג. מסי עדיין לא זכה בתואר משמעותי בנבחרת (לא כולל אולימפידה שזה סוג של טורניר לצעירים ).
אבל מצד שני מסי מפגין את יכולת העל שלו לאורך זמן .
דייגו הציג כדורגל מרשים רק בין השנים 86-90 וגם זה בקושי כי ב 90 למשל במונדיאל הוא לא היה מי יודע מה.
מסי כבר 6 שנים בטופ של הטופ (כשגם בין 2006-2008 הוא היה פקטור משמעותי ).
ועוד היד (הרגל נטויה ).
מבחינתי למשל השחקן המשמעותי ביותר ברמת המועדונים זהו מסי וזה כנראה לא ישתנה.
אני אישית לא מצפה ממנו לשחק בקבוצה אחרת ומסתפק בכך שהוא לאט לאט משחק בתפקיד שונה מאשר בתחילת הקריירה (סוג של צ'אבי עם שערים) מה שעושה אותו לגדול מכולם …הגביע העולמי יכול היה לתת חותמת אך מסי הגיע שחוק …אני מקווה שברוסיה 2018 הוא יחתום את הדיון אחת ולתמיד.

נעבור למוריניו .
הוא מאמן של תארים אבל לא של סגנון כששיחק פתוח קיבל בראש ולא פעם.
שמעתי שנטען כי ללא האדום של פפה הוא לא היה מפסיד אך האדום היה מוצדק וגם מי שחולק על כך יתקשה לחלוק על כך שעוד לפני כן ריאל שיחקה בברוטאליות והייתה "זכאית " לכמה אדומים.

בקשר לכריסטאינו :
אין ספק מדובר בשחקן מוכשר ביותר ,תחרותי ברמות על ובעל רצון אמיתי לנצח ולכן הוא כל כך טוב ומאתגר את מסי .
אבל זה לא אותו לבל …רונאלדו זה שחקן שיש כמוהו כל כמה שנים משהו בלבל של ואן באסטן בשיאו …אבל מסי זה משהו היסטורי .
מסי גם יותר משפיע על המשחק ויותר מתעלה במצבי לחץ.

לסיום פפ גוורדיאולה .
בכל הכבוד לרייקרד הוא היה פקטור משמעותי בבניה החדשה של ברצלונה .\
הוא הגיע לקבוצה שסיימה שלישית בליגה (והגיעה לחצי גמר צ'מפיון ).
אך הוא שיחרר מקבוצה זו את הכוכבים הגדולים דקו ורונאלדיניו ורצה לשחרר ושיחרר כעבור עונה את אטו .
הוא נתן את המושכות למסי והציג כדורגל עילאי.
נכון מול צ'לסי היו כמה טעויות שיפוט אבל זה קרה ,קורה ויקרה בזה לבטל את הצ'מפיון הזה זה מוגזם מכל בחינה.
הוא שלח את הקבוצה הזו לכמה עונות על .
גם במינכן הוא עושה עבודה סבירה פלוס אבל נכשל מול הגדולות ביותר (ריאל אשתקד והשנה ברסה ).
אתמול הוא גם נתן משחק סביר ביותר בתנאים קשים שכללו משחק חוץ וסגל חסר מאד.
ורק ברבע השעה האחרונה הוא קיבל את הנוק אאוט .
מסופקני אם ימשיך במינכן אבל הוא חסר למשך תקופה ארוכה כ"כ הרבה שחקנים כאשר גם מי ששיחק לא תמיד היה לגמרי כשיר (לבנדובסקי ).
לקבל בשנה אחת פציעות משמעותיות של השחקנים הבאים זה מוגזם לכל מאמן
המדובר בלאם ,אלבה,מרטינס ,טיאגו ,שווישטינגר ,רובן וריבירי (למעשה כל הקישור ) וגם לבנדובסקי עם מסכה.
ככה שיש לקחת הכל בפרופורציה ובעיני הוא עדיין אחד מגדולי תבל .

משה 8 במאי 2015

במונדיאל 90 מארדונה היה מדהים. הוא סחב נבחרת חסרת כשרון בעליל (בניגוד לולדאנו או לבורוצ׳גה ב 86) עד לנגיעה מהתואר. הוא אמנם לא כבש במבצעים אישיים כמו נגד אנגליה או בלגיה אבל מה שהוא לדוגמא נגד ברזיל בשמינית היה לא פחות מרשים.

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

במונדיאל 86 דייגו כבש חמישה שערים כשהאחד יפה מהשני +הבישול הגאוני בסיום הגמר מול מערב גרמניה כאשר הגרמנים חוזרים ל 2-2 .
בישול בדקה ה 83 כשהוא משאיר את בורצגה מול שומאכר.
במונדיאל 90 דייגו לא עשה כמעט כלום .
הוא אמנם בישל שער מול ברזיל בשמינית הגמר לקנינג'ה ויהיו שיגידו שהוא התחיל את השוויון מול איטליה אבל אפילו בישול זה לא היה.
ארגנטינה של 90 הייתה נבחרת בינונית מאד שהגיע לגמר עם מאזןרע מאד לעולה לגמר מאזן של שני ניצחונות 3 תיקו והפסד .
היא הגיעה לגמר לאחר ניצחון דחוק על ברזיל 0-1 בשמינית הגמר בניגוד למהלך המשחק ובשני ניצחונות דו קרב מ 11 מטר מהנקודה הלבנה ברבע הגמר מול יוגוסלביה ז"ל (0-0 ב 120 דקות ) ומול איטליה (1-1 ).
דייגו הספיק להחטיא פנדל מול יוגוסלביה אך הארגנטינים עלו בעיקר בזכות השוער הנפלא והאגדי גויגוציאה ובזכות קלאודיו קנינג'ה .
ובעיקר תודות למזל ו "למקריות "
בקיצור זה לא הטורניר שעשה את דייגו מה שאנו זוכרים ממנו .
בניגוד ל 1986 שם דייגו כבש שערים בלתי נשכחים מול אנגליה וכן מול בלגיה וכן בישל בגמר ובכלל נתן לנו רגעים נהדרים שלא ניתן לשכוח גם בחלוף כ -30 שנה.
גם בנאפולי של אז יו רגעים כאלו אלא שמשך התקופה של רגעים אלו היו נמוכים בהרבה מהזמן שמסי מענג אותנו …טוב אז לא המציאו את הוויגירה

רפאל 8 במאי 2015

השחקן הכי גדול שראיתי זה ההוא שרץ ללא בגדים באנגליה…

JM 8 במאי 2015

"נעבור למוריניו…"
-מה זאת אומרת מאמן של תארים ולא של סגנון? אשמח להסבר מר היסטוריון.
-את ה3-1 הגדול של אינטר על ברצלונה עם המשחק ההתקפי המשובח של הקבוצה של הפורטגולי שכחת?
-אף אחד לא אמר שאם לא האדום של פפה (הלא מוצדק בעליל) הוא לא היה מפסיד, אבל על פי ההתרחשות במשחק (ברצלונה לא הגיעו להזדמנות אחת) אני לא חושב שהוא היה מפסיד. אגב בגומלין זה נגמר 1-1.

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

אני רואה שהבנת את הסברי אם אתה עובר ל 1-3 .
אכן ה 1-3 ההוא היה מרשים אבל מה שהיה זכור עוד יותר זה ה 0-1 בגומלין הבונקריסטי .
בקיצור מוריניו מאמן של תארים ,מאמן של 0-1 (ע"ע צ'לסי 2014-2015 ) מאמן שהיה מתאים לאוהדי הפועל תל אביב אלו שהיו מביסים 0-1 משער עצמי.
זה לגיטימי ,זה בסדר מותר לאהוב את הסגנון הזה אבל מה לעשות ש"אניני הטעם " אוהבים כדורגל קצת שונה.
על האדום של פפה דיברתי בעיני הוא מוצדק או לפחות סביר.
אבל גם אם לא האווירה שהייתה במגרש והמשחק הברוטאלי של צד אחד גרם לאדום הזה שהיה צריך להגיע הרבה קודם לכן (לא בהכרח לפפה ).

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

אם אתה מזכיר את ה 1-3 זה בדיוק מוכיח שאתה הבנת את ההסבר שלי.
ה 1-3 היה בהחלט מרשים אבל הוא היה כורח הנסיבות ובעיקר יוצא מן הכלל.
מה שזוכרים ממוריניו זה הרבה יותר את 1-0 בגומלין כי אכן זה "הסגנון " המייחד אותו.
אגב במשחקו הראשון הוא ניסה לבוא בסטייל וזה נגמר כמו שאמרתי לאבא שלי ז"ל בטבח של 0-5 .
מוריניו הבין שבכדורגל הוא לא יכול וחזר לשחק ברוטאלי .
הסגנון של מוריניו ייזכר תמיד כ 0-1 (עיין למשל צ'לסי העונה אלופת אנגליה ).
מזכיר את אוהדי הפועל תל אביב שאומרים תמיד "הבסנו אותם 0-1 "
יש כאלו שמתחברים לסגנון זה אך לא "אניני הטעם "
אשר לאדום לפפה בעיני האדום היה מוצדק או לכל הפחות סביר.
אבל גם אם תחלוק הרי שתתקשה מאד לחלוק על העובדה שכל משחקה של ריאל היה ברוטאלי ומסוכן והאדום היה צריך לצאת הרבה קודם לכן (לא בהכרח לפפה ).
אגב בגומלין היה משחק כדורגל שוטף ומרשים וריאל באמת לא נפלה מברצלונה בכדורגל טכני ,קצבי ושוטף שנגמר 1-1 והראה לי אולי לראשונה את כישוריו המיוחדים של דה מריה הנפלא מריאל.

היסטוריון של ספורט 8 במאי 2015

תגובה כפולה ..(בערך) כי לא ראיתי שתגובתי הראשונה נכנסה …סליחה

JM 8 במאי 2015

אני לא מכיר את המונח מאמן של שיטה.
אני חושב שאף אחד רציני לא מכיר.

1-0 קטן?
ריאל מדריד של שנת 2012 שברה את שיאי השערים בליגה הספרדית עם 121 שערים ואת שיא הנקודות עם 100.
כנל צלסי שלו בשנת 2006 בליגה האנגלית.

בונקר בקאמפ נואו?
אם אתה חובב היסטוריה היית יודע שאינטר קיבלה אדום (אתה בטוח תגיד שהוא מוצדק הרי) בדקה ה20.
ואוהד קצת מתוסכל של ברצלונה (אני לא אומר כמוך) בטוח ישב ובכה מול הטלוויזיה שאינטר מילאן השאירה דם על המגרש כדי לנצח את ברצלונה ואת השיפוט (מה שצלסי לא הצליחו בזמנו) ולעלות לגמר.

רפאל 8 במאי 2015

2 הסנט ( המיותרים ) שלי:

– התמודדות רצינית ראשונה העונה של באיירן מול קבוצה ברמה שלה/עדיפה עליה.
עם כל הכבוד למתקנים והשיפור שיש בליגה הגרמנית, המועדונים הבכירים בספרד עדיין עולים בהרבה ממקביליהם בגרמניה ( ריאל, אתלטיקו, סביליה וולנסיה טובות בהרבה מוולפסבורג, מנשנגלאדבך, לברקוזן ושאלקה )
מה עוד שלברצלונה היו מפגשים קשים מול סיטי ופ.ס.ז' שבקלות נכנסות לרשימת הטופ 10 מועדונים, להבדיל משחטאר ופורטו ( שגם אותן לא הצליחה באיירן לנצח בחוץ )

– האמור לעיל לא בא להגיד שלפני ואף באמצע ההתמודדות לא חשבתי שלבאיירן סיכויים טובים להעפיל לגמר.
בסופו של דבר, ההגמוניה שיש להם במדינתם כן משפיעה ובתכל'ס קשה מאוד לדעת מה החוזק האמיתי שלהם באין תחרות הולמת. אני חושב שאפשר לאמוד את האיכות והיכולת של ברצלונה בצורה טובה יותר למשל…

– במסגרת כל שיטת משחק שלא תהיה, לסופרסטארים והופעותיהם יהיו את ההשפעה המכרעת והיה ניכר ביותר חסרונו של רובן המצוין.

הארכיון 8 במאי 2015

רונאלדו לא לקח סמי חיזוק שהיה נער בניגוד למסי ששתה הורמוני גדילה שחיזקו לו את כל המסת שריר והגידים.
הבן אדם לא יכול להיפצע כי הוא כולו מהונדס הורמונים.
גם את זה תשמיט…

מכביסט שמאלני 8 במאי 2015

אל תקשקש … מסי נפצע לא מעט בתחילת הקריירה שלו .

Comments closed