נסגר גם המערב

על האוברייטדיות של הנסיון

gsw

זו הייתה סדרה בכלל לא רעה, גם אם נפתחה ב-0-3 ונגמרה ב-1-4 וגם עם הרקע בעונה הרגילה היה ארבעה ניצחונות ללא הפסד לווריורס. והיא הוכרעה במידה רבה בעניין הפיקנטי שלה: המאבק בין הMVP לסגן הMVP.

והתוצאה הייתה חותכת והמשחק האחרון המחיש זאת. לקארי כמו להארדן היה יום התקפי חלש. הדרך בה קארי מקבל יום התקפי חלש היא רגועה. כי מראש הוא לא שחקן שמבקש את הכדור אלא מקבל אותו בתוך זרימה טבעית של המשחק. והארדן שהוא לא שחקן הגנתי הופך למטלה. כי הוא לא יכול סתם להוסיף עוד מסירה להנעת הכדור. כשהכדור אצלו כולם מחכים להחלטה שלו בהתקפת יוסטון.

הסיפור של גמר בין שני מאמני שנה ראשונה בליגה הוא פיקנטי. הוא ממחיש שבNBA לא פעם המאמן הוא לא הארכיטקט הבלבדי של המערכת. מה שיותר מעניין הוא גמר כמעט ללא שחקנים שהיו בגמר לפני כן. אני חייב לציין שזה אחד הדברים הכי מרשימים בגולדן סטייט. הם נראים כמו קבוצה וותיקה. וזה חיזק תחושה חזקה לאורך הפלייאוף הזה. היה הרבה הייפ סביב העומק במערב ובשלב מסויים קליבלנד נראתה מוכת פציעות. אבל בעצם כל גמר אחר היה כמעט בלתי סביר.

קיצור תולדות האומללות
קליבלנד על גולדן סטייט ב-6 משחקים*

97 Comments

זיזו 28 במאי 2015

ההבדלה הזאת בין קארי להארדן יכולה להפוך לבעיה בגמר.
יש לי תחושה שגולדן סטייט צריך לנצח ב20 הפרש אחרת היא בבעיה.
אין לה גו-טו-גאי אמיתי שיכול לייצר לעצמו קליעה טובה בחצי מגרש.
בדקות אחרונות של משחק גמר צמוד זה הכרח.
רוב העונה הם לא נבחנו בסיטואציה כזאת.
מה הסטטיסטיקה של גולדן סטייט במשחקים צמודים?

גיל שלי 28 במאי 2015

רק בפליאוף הזה הם נבחנו במשחקים צמודים וניצחו את כולם

עידו ג. 28 במאי 2015

אם קרי לא גו-טו-גאי אז אני לא יודע מי כן.
במשחקים בעונה הסדירה כשההפרש הוא לא יותר מ-5 נקודות ב2 הדקות האחרונות המאזן של הווריורס הוא 5-14 ובפלייאוף 0-3.

גיל 28 במאי 2015

אין לה גו טו גאי? ראית את קארי משחק בפלייאוף הזה? גם לתומפסון אין בעייה לזרוק מתי שהוא רוצה.

רן הנרגן 28 במאי 2015

זה נכון שקרי הוא לא הגו-טו הקלאסי. אפשר לראות זאת במצבי סיום רבע כשהכדור בידי קרי והמטרה היא לשרוף זמן ולקלוע סל בנשיות הסיום. בד"כ קרי מצליח לחרבן את הסיטואציה. מצד שני במצבי סוף משחק כשאין זמן הוא מצליח יותר.

לאורך העונה וגם ברוב משחקי הפלייאוף ג"ס פשוט נמנעו מלהגיע למצב של סיום צמוד על ידי יצירת יתרון גדול דיו לתוך הרבע האחרון.

ירושלמי 28 במאי 2015

דורפן מי לוקחת?

דורפן 28 במאי 2015

בסופו של דבר כמעט כל הקבוצות עם מאזן עונה רגילה כמו של הווריורס זוכות (2-7). הם גם בריאים.

איציק 28 במאי 2015

איך יגיעו ל-7 ;)
לגבי הבריאות, יש חשש לזעזוע מח של תומפסון וזה יכול להיות לא נחמד.

ניימן 28 במאי 2015

מה גם שלא עומדת מולם קבוצה גדולה בצורה יוצאת דופן.

רובי ג 28 במאי 2015

בכמה מקומות ראיתי שג"ס פייבוריטית לזכות ולא סתם – עם הימורים של 4-1 בסדרה בתור הסיכוי הכי גבוה!
כנראה שאותם אנשים לא ראו את הניסים של קינג דיויד באירופה.

מה שכן, הנסיון של לברון והרעב שלו להוכיח שהוא מסוגל לקחת אליפות גם בלי צוות חיזוק מרשים כמו שהיה במיאמי, הרצון לשבור את הנאחס של קליבלנד וכמובן קואץ' בלאט, יגרמו לכך שהקאבס יזכו. כמה כמה? 4-3.

מצד שני, עם הכל הפצועים של הקאבס, אולי אני מגזים.

אלעד 28 במאי 2015

טייריס רייס בהרכב?

יוסי 28 במאי 2015

+1
לפחות שומר יותר טוב מקיירי…

רובי ג 28 במאי 2015

ובדיקה זריזה שעשיתי…
השנה נגמר 1-1 במפגשים ביניהן, כשכל קבוצה מנצחת בבית
לאורך כל ההיסטוריה, המאזן עומד על 53-50 לטובת הווריורס.
זאת פעם ראשונה ששתי הקבוצות נפגשות בפלייאוף (שכן, הן יכולות להפגש רק בגמר וזה טרם קרה).

יוסי 28 במאי 2015

ברשותך אכתוב את המסקנות מהבדיקה:
מאזן בעונה הסדירה – כמו שידידנו פנחס גרשון נוהג לומר – מקומו בפח הזבל.
מאזן היסטורי לדעתי גם לא משפיע, אולי לברון יוכל לדרבן את החברים ולהגיד שעם סוויפ(ט) הם הופכים את המאזן לטובתם.
סדרה ראשונה ביניהן בפלייאוף זה אכן מעניין, דובר הרבה בימים האחרונים על יריבויות מרות שהולכות ונעלמות, היתרון בזה הוא שאפשר להתרכז בכדורסל.

עובר אורח 28 במאי 2015

באמת היתה סדרה לא רעה. 2 המשחקים הראשונים היו מעולים, ובכלל ראינו תצוגות מרשימות של שני השחקנים הכי טובים בNBA העונה

עובר אורח 28 במאי 2015

אגב, לגבי מעמד המאמן, אמנם סטיב קר הוא רוקי, אבל הוא הקיף את עצמו בצוות עוזרים מהטופ – ג'נטרי בתור מומחה התקפה ורון אדמס בתור מומחה הגנה. בכל זאת יש להם משמעות ענקית וראינו את זה בהתאמות מול ממפיס.

omer 28 במאי 2015

זה רק מחזק את מה שדורפן רשם.

כשהצוות המקצועי כ"כ גדול, המאמן לא צריך להיות גאון טקטי בשביל להצליח.

asaf 28 במאי 2015

זה גם מעיד על האופי של קר ברמה מסוימת אם כמאמן טירון הוא לא חושש להקיף את עצמו באנשי צוות מנוסים ובעלי שם בלי לחשוש למעמדו ולא לרגע אחד קטן.

צרפתי 28 במאי 2015

מאמן טוב, כמו מנהל טוב, צריך לדעת להקיף עצמו…

יוסי 28 במאי 2015

ראיתי באיזשהו מקום כל מיני הסתברויות, הנה החובבניות שלי (על סמך צפייה, דברים שרואים בתקשורת ותחושות בטן בלבד):

גולדן סטייט בארבעה 2%, קליבלנד בארבעה 1%.
גולדן סטייט בחמישה 14%, קליבלנד בחמישה 9%.
גולדן סטייט בשישה 13%, קליבלנד בשישה 21%.
גולדן סטייט בשבעה 28%, קליבלנד בשבעה 12%.

אם כך, 40% לקליבלנד, 60% לג"ס, 40% למשחק שביעי.
ג"ס בשבעה עם הסיכוי הגבוה ביותר, לאחר מכן קליבלנד בשישה.

יש לי הרגשה שזו סדרת גמר שתיזכר כאחת הגדולות, לא רק בגלל הסיפור הישראלי…

Kirma Der Faux 28 במאי 2015

ראיתי אומנם רק את המחצית השנייה, אבל הרושם שקיבלתי הוא שמעבר ליום רע שתפסו השניים היה בשני הצדדים ניסיון להוציא בכל מחיר את הכדור מהידיים של הסופרסטאר, ולא לאפשר זריקות קלות גם במחיר חורים בהגנה על שאר הקבוצה, כאילו אומרים "אתה לבד לא תנצח אותי".
בגולדן סטייט יש מבחר גדול של נשקים, כולל משחק פוסט שבורו דאג לגביו, והיום המוצלח של קליי תומפסון בקליעה ואיגודלה בחדירה עד ההתנקשויות בשניהם חיפו על "היעדרו" וגם איפשרו לסטף למשוך אחריו שומרים בחסימות בלתי נגמרות. אצל יוסטון זה נגמר בשיא איבודים לשחקן במשחק פליי-אוף ואחוזים חד ספרתיים מהשדה להארדן, והתקעות התקפית מוחלטת עד שקורי ברואר השתלט קצת על העניינים.

בכל זאת נראה שקארי פגיע מול שמירה עלוקתית של שחקן גדול ממנו פיזית, מה שבטוח יגיע לפחות לפרקים מול קליבלנד. ראיתי את קוואי עושה לו את המוות, והלילה ברואר וטרי חנקו אותו והצליחו להוציא אותו מהשטף הרגיל. שומפארט נראה לי תפור על התפקיד, מעניין איך זה יתגלגל.

ולמרות האלימות המוגזמת אני חושב שיוסטון לפחות יצאו מהסדרה הזאת עם כבוד עצמי ובלי תחושה ששמרו כוחות למשחק הבא. מה שנקרא השאירו הכל על המגרש. הם יותר קבוצה ממה שהיה נדמה לי לפני הפליי-אוף. גם שם יהיה מעניין אם הדחף לשינוי מתמיד ינצח או שיתנו לקבוצה לרוץ עוד שנה.

יוסי 28 במאי 2015

יפה, רק שהארדן קלע באחוזים דו ספרתיים (18%, 2 מ-11)

עומר 28 במאי 2015

גם 99 זה אחוז קליעה דו-ספרתי…

יוסי 28 במאי 2015

נכון, אבל הוא/היא כתב/ה שהוא קלע באחוזים חד-ספרתיים.

עובר אורח 28 במאי 2015

לאמירה "אתה לבד לא תנצח אותי" יש משמעות הפוכה ממה שהתכוונת

אריק 28 במאי 2015

קליבלנד לצערי, ייקחו בשישה.
יפים הדיבורים על MVP כזה או אחר באמת מקסים. רק שהשחקן הטוב בליגה ובהפרש גדול לא נמצא במערב והוא ייקח.

כדור הבדולח שלי לא תופס לכדורסל… אז אולי יקרה ההפך.

אלעד 28 במאי 2015

בסוף בסוף, 2 הקבוצות הטובות מכל אזור הגיעו לקו הסיום. למרות שלולא הסל ההוא של כריס פול, אולי לספרס עוד היה מה להגיד.
אני הייתי לכל אורך הדרך בדיעה שהווריורס חנפנפו את קליבלנד. ואין לי ספק שהם הקבוצה הטובה מבים השתיים. אבל אני לא יכול להתנער מהדמיון ביניהם לאוקלהומה של לפני 3 שנים (מבחינת סיטואציה, לא צורת משחק או כל דבר אחר).
במילים אחרות, זה כנראה גמר די פתוח. אני לא אופתע אם הווריורס ינצחו בסוויפ. אבל אני לא אופתע אם קליבלנד תגרור אותם למלחמת חפירות שם יש לה יתרון.
יהיה מעניין

אלון 28 במאי 2015

מילה במילה מה שחשבתי. אני עדיין רואה את הווריורס לוקחים את זה, ולדעתי זה לא יגיע למשחק 7.

מה שכן, אכן במלחמת חפירות קליבלנד עשויה להרוויח מאוד – גם סיכוי לפציעות שישנו את הסדרה וגם משמעות גדולה יותר לטעויות שיפוט. אם גולדן סטייט יבואו לשמור כמו שעשו במשחקים הטובים שלהם מול ממפיס ויוסטון, ואם ברנס איגודלה וגרין יוכיחו שהם יכולים להקשות על לברון בלי צורך בדאבל טים, הקבוצה הטובה יותר תנצח.

ובהקשר ההגנה על לברון – לדעתי אטלנטה עשו טעות קשה כשהביאו עזרה על לברון. עדיף 2 נק' של לברון בבידוד מאשר שלשה פנויה לחלוטין לקלעים כמו שאמפרט ג'ונס וסמית'. גם סטטיסטית (אחוזים ביחס לכמות נקודות) זה פחות נזק, וגם השלשות האלה הכניסו למשחק את כל שחקני קליבלנד ונתנו להם ביטחון.

לדעתי מילסאפ היה צריך לשמור את לברון יותר, כך הוא היה מתקשה יותר להשיג נקודות בצבע וצובר את רוב הנקודות שלו מג'אמפרים ולא מהפוסט, מה שהיה מוביל אולי לאחוזים פחות טובים.

גיל 28 במאי 2015

מה שהיא אתמול הראה את ההבדל בין פרנצ'ייז אמיתי לכזה שלו. זה היה די ברור שהכדורסל של הארדן טוב לעונה הרגילה אבל הוא פשוט נעלם במשחקים קובעים בפלייאוף. הוא לא יכול להרשות לעצמו לשחק ככה חלש ונראה שברגע שהוא גרוע אז הוא ממש גרוע ומחריב את המשחק לקבוצה שלו.

ואני חושב שהסדרה והפלייאוף מוכיחים שכישרון עולה על ניסיון ושלגולדן סטייט יש עומק. אני חושב גם שהניסיון של קארי במעמדים הללו עוזר לשחקנים. זה משהו שלא היה למרק ג'קסון. קארי מזכיר לי יותר את בירד על הקווים ולא במקרה. שחקן עבר שלא מתערב יותר מדי במגרש (גם מקהייל כזה) ולא צועק על השחקנים וגם לא מתרגש מפיגורים או משחק גרוע. בכל הראיונות איתו אפשר לראות שהוא לא מצפה לשלמות ומודע לזה שלפעמים לא הולך אבל לא חושב שצריך איזה שינוי דרסטי וזה עוזר מאוד לשחקנים שלו להתאפס.

איציק 28 במאי 2015

אולי הכוונה לקאר ולא לקארי?

גיל 28 במאי 2015

נכון.

איציק 28 במאי 2015

סוף סוף הסכמנו על משהו :-)

שמעון 28 במאי 2015

העניין עם הפלייאוף הזה – חוץ מהסדרה בין הקליפרס לסן אנטוניו באמת שלא מצאתי עניין אמיתי.
וסוף הטור ממצה את זה הכי טוב – אני לא מכיר תרנגול עיוור שהיה שם שקל על גמר שהוא לא ווריורס קאבס (חוץ משימי ריגר נו טוב..)

אני חושב שסוף סוף יש סדרה שקשה להתחייב על מנצחת ברורה. הגיע הזמן!

גיל 28 במאי 2015

בתחילת הפלייאוף? אף אחד לא ידע מי יגיע מהמערב ובמזרח חשבו אולי שיקגו תעשה קולות של קבוצה.

שמעון 28 במאי 2015

נו באמת אני לא מאמין לך. היית שם שקל על משהו אחר?

גיל 28 במאי 2015

לפני שהפלייאוף נפתח? בוודאי. הייתי שם על הספרס נגד קליבלנד.

omer 28 במאי 2015

כנראה שאובייקטיביות זה לא הצד החזק שלך. רק קבוצה אחת לקחה אליפות ב35 שנים ללא יתרון ביתיות באף סיבוב בפלייאוף. כנראה שיש חשיבות לעונה הרגילה למרות הכל…

גיל 28 במאי 2015

מה הקשר? שחקנים לא הגיעו 5 פעמים לגמר כבר 50 שנה אז זה אומר שהסיכויים של לברון לעשות את זה קטנים? חוץ מזה שאתה טועה. אם הספרס היו זוכים באליפות אז הם היו עם יתרון ביתיות בלפחות סדרה אחת, סדרת הגמר. ומה שקובע בסופו של דבר זו היכולת בפלייאוף. המרחק בין מקום שישי לשני היה משחק אחד בלבד כך שהפערים בין הקבוצות היו מזעריים. יותר מזה, על פי הדירוגים האמיתיים הספרס היו צריכים להיות מקום חמישי והמאצ'אפים היו שונים. וזה עוד בלי להכנס לעניין של כושר לקראת הפלייאוף. שתי הקבוצות הכי חמות היו הקליפרס והספרס ויצא ששניהן נפגשו אחת עם השנייה.

Yavor 29 במאי 2015

מסכים לגמרי, למרות שהימרתי מראש על הגמר שהתקבל.
ההפרשים הנמוכים במערב הפכו את ההבדל בין 2 ל-6 ללא משמעותיים

אלעד 29 במאי 2015

הסיבה שלא הימרנו על ג"ס בתחילת הפלייאוף, היא אותה סיבה שקשה לנו להמר עליה עכשיו בגמר הפלייאוף – פשוט קשה להתרגל לרעיון…
כשאני מסתכל אחורה – במערב היה הפרש קטן במקומות 2-6 והספרס רכבו על מומנטום מדהים. אבל ג"ס היו גבוה מעל כולם וכל העונה שלהם הייתה מומנטום אחד מתמשך. בלי נפילות, בלי ירידת מתח. אם במקומם במאזן 67-15 היו הספרס או אוקלהומה כולם היו שמים עליהם את הכסף.
אז גם עכשיו – קשה לראות אותם כפייבוריטים כי הם גולדן-פאקינג-סטייט. אנחנו רגילים שהשם הזה צמוד ל-20 שנה של חוסר קומפטנטיות.

asaf 28 במאי 2015

אני חשבתי שהבולס מספיק טובים לעבור את הקאבס ,במשך שלושה משחקים ושלושה וחצי רבעים הם הראו שיש על מה לדבר,
ואז הגיע הסל ההוא של לברון וכל הסדרה השתנתה…..

נועם 28 במאי 2015

אני לא ממש מצליח להבין מה אתה רוצה לומר…
זו בדיוק המטרה של סדרות הפלייאוף, שנועדו לסנן את הקבוצות החלשות יותר, ולצמצם את הסיכוי להפתעות (שהקבוצה החלשה יותר על פני כל העונה תעלה).
הרי ברור שהמשחק נתון גם סקרמנטו יכולה לנצח את ג"ס, אבל ברור שמשחק זה אינו משקף את יחסי הכוחות האמיתיים בין הקבוצות.
(זו גם הטענה שלנו, אוהדי מכבי, נגד הפיינל פור בארץ – הליגה מראה מי הייתה הקבוצה הטובה יותר לאורך כל העונה, ופיינל פור לא משקף זאת)

יותם 28 במאי 2015

קליפרס-יוסטון הייתה לך כל כך ברורה?

שמעון 28 במאי 2015

לא אבל התחרות מי יעופו בארבעה עד חמישה משחקים מול הווריורס חשובה בעיני בערך כמו משחק 3-4 במונדיאל

אדם 28 במאי 2015

לא ברורה אבל משעממת נורא. לא הצלחתי להחזיק ער משחק אחד.

רומן 28 במאי 2015

היה אתמול משחק ענק בגמר הליגה האירופית.
ארוע ספורט אמיתי, אולי תכתוב איזה בלוג על זה?
כל היום אני מחכה..

No ONE 28 במאי 2015

תמשיך לחכות

D! פה ועכשיו 28 במאי 2015

היה בעיתון.

מי מה למה 28 במאי 2015

לא שיחקה קבוצה מאנגליה אז לא תקרא על זה כאן.

אריק י. 29 במאי 2015

+101

אריק י. 29 במאי 2015

ומה גם שקבוצה ספרדית (רחמנא ליצלן) זכתה במפעל. ועוד שנתיים ברצף (!)
בקיצור תשכח מפוסט עשיר ומפרגן בנושא.

חלפס 28 במאי 2015

צודק מי שכתב שזה קצת מזכיר את העליה של אוקלהומה לגמר כיוון שרק התאיידות טוטאלית של שחקני ג״ס תשאיר סיכוי לקליבלנד לעשות
מולה משהו. ועדיין, הבדלי הרמות חייבים להתגלות בגמר אחרת אני עובר ללוטו

גיל 29 במאי 2015

זה לא ממש דומה. העונה הרגילה של גולדן סטייט הרבה יותר מרשימה, 10% יותר בניצחונות. ווסטברוק ודוראנט היו בני 24 בעוד קארי בן 27. הוא גם קרוב יותר לשיא שלו ובעונת MVP בעוד דוראנט עדיין היה רחוק שנתיים מזה. לאוקלהומה יש גם מאמן חסר ניסיון במעמדים כאלו בעוד קר היה בלא מעט גמרים ויודע מה קורה שם. אם כבר, ההגעה של אוקלהומה מזכירה יותר את זו של קליבלנד ב2007 בזה שהם הגיעו מעבר לציפיות ולא ממש יריבים רציניים.

Yavor 29 במאי 2015

ממש לא מסכים. OKC עברו סדרות קשות ושרדו, ואפילו היו בגמר האזורי בשנה הקודמת, לכן זו לא "הפתעה" כמו ג"ס. וקר מאמן שנה ראשונה – אתה לא יכול לתת לו את יתרון הניסיון (יתרונות אחרים כן)

גיל 29 במאי 2015

חוץ מהספרס הם לא עברו שום סדרה קשה והנקודה המרכזית היא שהם היו הרבה יותר חסרי ניסיון מגולדן סטייט. לשחקנים בגולדן סטייט יש כבר הרבה ניסיון בליגה וזה לא ממש הפתעה שהם בגמר כמו שהיה עם אוקלהומה. גם הניסיון של קר בגמרים חשוב ביותר גם אם הוא לא אימן בגמר. ברוקס לא היה בגמר קודם.

אריק י. 28 במאי 2015

מה יהיה עם המיס מאץ' המטורף בין קארי לאירווינג ? חתיכת פלונטר לבלאט.
מצד אחד, אתה חייב את אירווינג בהתקפה במשחק כזה, לברון כסקורר בלעדי של קליבלנד עם נגיעות ג'יי אר ושאמפרט זה לא יספיק לדעתי. הם לא מתמודדים מול עוד קבוצה מוגבלת מהמזרח.
מצד שני, כמו שאני צופה את זה, קארי הולך לחגוג לאירווינג על הצורה וזה יכול להוביל לריצות מטורפות של ג"ס שלא בטוח שיהיו מהן תמיד חזרה.

בני תבורי 28 במאי 2015

אריק י,
אתה מי שאני חושב שאתה?

אריק י. 28 במאי 2015

בהחלט כן. זה אריק הנינג מדבר. הלו ישראל

ד"ר רזי הופמן 29 במאי 2015

חחחחח אם אתה הנינג אני שים-לי ריגר

איציק 28 במאי 2015

למה שדוקא הוא ישמור עליו, שישמור על השני בצמד ספלאש. נכון שגם הוא רעל אבל לא כל כך חזר.

shadow 28 במאי 2015

הוא לא יכול לשמור על תומפסון. הוא גבוה ממנו בחצי ראש ומשחרר את הקליעה שלו מאוד גבוה.
הוא גם פיזי ממנו בהרבה ויכול לקחת אותו לפוסט.

איציק 28 במאי 2015

מצד שני, לתומפסון אין כידרור מהיר, ולארווינג יש יכולת להקשות עליו בחטיפה או באיום בחטיפה. אני לא אומר שזה קל אבל עדיף מהקציצות שיעשה ממנו קארי.

shadow 28 במאי 2015

אתה לא חייב את קיירי בהתקפה כי קליבלנד לא הולכת לנצח את גולדן בתחרות קליעות, למעשה שם היא תובס בגדול.
אם בקליבלנד רוצים לנצח הם צריכים לעשות את זה דרך ההגנה ומה לעשות שקיירי הוא מיסמאצ' שאי אפשר לפתור מלבד להוריד אותו לספסל.

זה אמור להיות המהלך שיתן להם סיכוי. סוג של הפתעה.
הוא צריך לעלות כשקרי יורד לנוח אחרי ששאמפרט יעייף אותו.

אני בטוח שדיוויד היה עושה את ללא מחשבה בכלל. השאלה אם יתנו לו ואם יש לו גב למהלך כזה.
ראינו שקלבלנד נראית לו רע גם בלעדיו בטח שהגנתית.

מצד שני שום דבר שהם פגשו עד עכשיו במזרח לא דומה בכלום ליכולת הקליעה של גולדן.
יהיה מעניין ובכל מקרה יהיה מאוד קשה לקליבלד בסידרה הזו.
בנוסף אין להם ביתיות ועוד נגד גולדן שהיא אחת מהכי בייתיות העונה.

איציק 28 במאי 2015

הם צריכים את קיירי, כי:
1. אין לג"ס משהו שמסוגל לשמור עליו (זו שמירה שונה לחלוטין משמירה על הארדן).
2. לא במיוחד צריך את הקליעה שלו כמו את החדירה שלו.

shadow 28 במאי 2015

קרי הוא שומר לא רע בכלל ויכול להתמודד עם קיירי (מה שאי אפשר להגיד על המצב ההפוך). הוא לא צריך לעצור אותו לגמרי אלה רק להאט אותו וזה כבר ישבש את משחק ההתקפה של קליבלנד.

אני חושב שזו התאבדות לשים אותו על תומפסון, בכל אופן ניצטרך להאזר בסבלנות ולראות מה יהיה.

איציק 28 במאי 2015

בסבלנות… עד הרביעי ליוני… אין סבלנות!!!

אריק י. 29 במאי 2015

תודה על ההתייחסות ועל התגובות המעניינות חברים. קיוויתי מאוד שאחד הכותבים של האתר ייתן התייחסות בפוסט נפרד, על המאץ' אפ הבעייתי והמאוד מלחיץ הזה.

* בני אני מתלוצץ אחי
אנחנו לא מכירים

דור בלוך 28 במאי 2015

אני חושב שאם ס"א עוברת את הקליפרס היא לוקחת את המערב

רן הנרגן 28 במאי 2015

ח חח חחח

רן הנרגן 28 במאי 2015

לא יפה. מתנצל.

אבל הזלזול הזה בג"ס. נכון, קוואי עושה צרות לקרי ובמהלך העונה ספרס הצליחו מול ג"ס אבל לאורך כל הפלייאוף ג"ס הראו יכולת הלימוד נקודות החוזק של היריב ואז ניטרול שלו תוך ניצולן.

הספארס של השנה היו בדיוק מה שהראה המאזן העונתי שלהם. טובים אבל מעבר לשיא. לא סתם הם הפסידו לניו אורלינס במשחק קריטי מבחינתם. ג"ס לא הפסידו אפילו משחק אחד לאותה קבוצה שבוע אח"כ. קוואי אינו שחקן שיכול לסחוב על הגב קבוצה לאליפות ופארקר דנקן ומנו פשוט מבוגרים מדי לסדרה של קרבות גלדיאטורים.

גיל 28 במאי 2015

לדעתי לגולדן סטייט הייתה עדיפות אבל הייתה סדרה הרבה יותר צמודה. המאזן שלהם מרמה קצת כי בחצי הראשון היו הרבה פציעות. כמה פעמים כבר הספידו אותם והם חזרו? לדעתי שנה הבאה הם יתמודדו חזק כי דאנקן כנראה חוזר וגם ג'ינובילי ופרקר לא יתן עונה כמו השנה שוב.

מי מה למה 28 במאי 2015

"אבל בעצם כל גמר אחר היה כמעט בלתי סביר"

???

לא מסכים. המאזן בעונה הסדירה לא תמיד מספר את כל הסיפור – מספיק לראות את המאזן של ההוקס בעונה הסדירה. הקבוצה הכי טובה בליגה, ולדעתי בפער לא קטן היא הספרס. אומנם עפה כבר בסיבוב הראשון מול הקליפרס בגיים 7 אבל גם אשתקד דאלאס עשתה לה את המוות בסיבוב ראשון ושם בניגוד להשנה הספרס ניצחו את גיים 7 ושייטו כל הדרך לטבעת.

לדעתי אם הספרס היו עוברים השנה את הסיבוב הראשון, היינו מקבלים גמר בין הספרס לקאבס וריפיט לספרס.

אלון 28 במאי 2015

לדעתי מהמזרח בתסריט אחר אטלנטה או שיקגו היו יכולות לעלות (החטאה של לברון במשחק 4 מול שיקגו וזה 3-1 שהיה יכול להיגמר אחרת לגמרי).

מהמערב לא הייתי מופתע לראות את סאן אנטוניו, הקליפרס, יוסטון או ממפיס מגיעות לגמר. זה הרבה עניין של כושר בזמן נתון ושל המאץ' הספציפי של כל קבוצה מול היריבה בסדרה (למשל, סאן אנטוניו הפסידה לקליפרס אבל לא בהכרח הייתה מפסידה לגולדן סטייט, או ממפיס מול יוסטון. קשה לדעת איך סדרות כאלה היו מתפתחות)

S&M 28 במאי 2015

לקליבלנד יש יתרון של ניסיון בעמדת המאמן במעמד גמר. לברון הרבה יותר מנוסה מקאר.

Ivan Pedroso 28 במאי 2015

ענק!

דן דן 28 במאי 2015

גדול!! ואגב, לא מדויק, לשניהם כשחקנים יש 5 סדרות גמר.., לקאר יש 5 אליפויות (3 עם שיקגו ו 2 עם סן אנטוניו), וללברון רק 2, אז היתרון בניסיון הוא לקאר :)

יוסי מהאבטיחים 29 במאי 2015

גם לדייויד תרדקיל ובילי תומפסון יש אליפויות נבא, ולבארקלי אין.

ד"ר רזי הופמן 29 במאי 2015

חחחחחח גדול

גיל 28 במאי 2015

האמת צריכה להאמר שהפלייאוף הזה די מאכזב. היו רק שתי סדרות עם משחק שביעי והרבה כדורסל רע עם כוכבים שלא מתפקדים בזמן אמיתי. הגמרים האיזוריים הם אכזבה עצומה. איפה זה ושני משחקי שבע בהוקי.

ניינר 28 במאי 2015

הפלייאוף בnhl מדהים השנה! הלואי גמר שיקגו ניו יורק

גיל 28 במאי 2015

הפלייאוף שם כמעט אף פעם לא מאכזב. בניגוד לכמעט כל ספורט אחר כאן חייבים לתקוף כל הזמן וההארכות הן דרמטיות תמיד. כן, גמר שיקגו ניו יורק יהיה אדיר, שתיים מ6 המקוריות בליגה.

מי מה למה 28 במאי 2015

לא יודע מה היה בהוקי אבל הפלייאוף השנה בנ.ב.א מאכזב ברמות קשות,למעט הסדרה של קליפרס מול ספרס וקליפרס מול יוסטון כל הפלייאוף הזה היה כדור שינה

נקווה שהפיינלס לפחות יהיה פיצוי כלשהו

אלון 28 במאי 2015

לכל מי שמודאג מהשמירה של אירווינג על קארי וקורא לבלאט לספסל אותו. במשחק הראשון, מול קליבלנד של חודש ינואר זה נגמר ב23 נקודות. במשחק השני זה נגמר ב18 נקודות.

גיל 28 במאי 2015

במשחק הראשון גולדן סטייט ניצחו ב18 ובשני הפסידו ב11. אני לא חושב שזה אומר משהו. שתי הקבוצות היו אחרות, זה באמצע עונה וכו'.

אלון 28 במאי 2015

זה קצת אומר. בעיקר תגובה לאנשים שחושבים שהשחקן שנבחר לחמישיה השלישית של העונה צריך לעלות מהספסל בדקות שקארי נח.

גיל 28 במאי 2015

כמו כל דבר אנשים נתפסים למשהו. יהיו שחקנים שונים שישמרו על קארי כמו ששחקנים שונים ישמרו על לברון.

אריק י. 29 במאי 2015

גיל, מה זתומרת נתפסים למשהו, זה חתיכת ביג אישיו, אתה לא חושב?. מדובר ב MVP של העונה הסדירה שאמור לשמור עליו אחד השומרים הפחות טובים מבין קבוצות הפלייאוף. לעניות דעתי המשחק של קליבלנד יקום ויפול על המצ'אפ הספציפי הזה.

אלון 29 במאי 2015

גם על אירווינג בריא אף אחד לא יכול לשמור. חמישיה שלישית בליגה ואנשים משווים אותו לטיריס רייס.

אריק י. 29 במאי 2015

אף אחד לא מערער על העובדה שאירווינג הוא תותח התקפה, אבל בהגנה הוא חור ואי אפשר להתעלם מזה. כלומר עכשיו אי אפשר להתעלם מזה. בימים כתיקונם במזרח החלש ההגנה הרפויה שלו לא מהווה פקטור כזה משמעותי ומכריע של להיות או לחדול – להפסיד או לנצח משחקים – וגם אם אתה 'מחביא' אותו בהגנה זה איכשהו בסדר ואתה יכול לנצח משחקים ולהכריע סדרות על אף המינוס הזה. אבל עכשיו מול קבוצה התקפית כ"כ קטלנית שקולעת בסקור גבוה ומענישה אותך על כל חצי טעות בהגנה, + הMVP של הליגה שנמצא בשורותיה (וזה שאירווינג צפוי לשמור עליו) זו אופרה אחרת לגמרי.

איציק 29 במאי 2015

לא מדוייק, ארווינג שיפר מאד את ההגנה תחת בלאט. נראה לי שזה גם הפך חלק של פגיעה בגאווה. הוא לא יהיה סטופר בהגנה, אבל הוא כבר לא חור. לכן סטף גדול עליו אבל הוא יכול להצליח באופן סביר עם תותחים קטנים יותר.

גיל 29 במאי 2015

הכוונה שאנשים מחפשים כל מיני סטטיסטיקות שיגלו להם את העתיד במקום לצפות במשחקים. כל המפגשים הקודמים או העובדה שאף קבוצה במקום השני במזרח לא ניצחה את הראשונה במערב הם שטויות.

בקשר לאירווינג, אני לא חושב שהוא ישמור עליו כל הזמן אז נחכה ונראה מה יהיה.

בילבו באגינס 29 במאי 2015

לפני שנה בלאט הגיע לגמר של היורוליג באירופה . מולו שיחקה קבוצה פייבוריטית של שחקנים לבנים חכמים שקולעים מדהים (במושגים של היורוליג)
בלאט הציב מולם חמישה שחקנים אפרואמריקאים אתלטיים וחזקים וזה נגמר כמו שזה נגמר .
רק אומר

אלעד 29 במאי 2015

אבל אז היה לו את טייריס רייס, ועכשיו אין לו

נועם 29 במאי 2015

ההבדל הוא שביורוליג באמת היתרון האתלטי של מכבי אפשר לה לנצח את הקליעה של ריאל.
במקרה שלנו, גם בגולדן סטייט יש מפלצות אתלטיות (כמו בכל קבוצה בNBA, למען האמת), כמו גרין , איגודלה וכו', וזה לא שקרי ותומפסון הם חלשים פיזית…

בילבו באגינס 29 במאי 2015

ועכשיו יש לו לברון

Srtest 29 במאי 2015

בילבו תמיד תהיתי איך תראה סדרת גמר בין תושבי הפלך לבין האורוק-אי.

Srtest 29 במאי 2015

אפשר לקבוע שסדרות הגמר האיזוריות הביאו לנו את הקרב בין האמת לשקר. במזרח אומרים את האמת, שבליגה השוויונית הזו אין באמת בטן אמיתית של קבוצות. במערב מעדיפים את השקר… ולכן נראה לעיתים שיוסטון במשחק.

אני לא חושב שהסגל של הווריורס הוא יוצא דופן במיוחד. יש להם כמה שחקנים מיוחדים אבל הסגל עצמו לא מראה משהו שלא נראה קודם לכן. הסגל המדובר הוא יותר מיצוי של תהליך שהתחיל עוד בכדורסל הווריורס הישנים והמשיך בכדורסל של ד'אנטוני. מזכיר לי קצת את ההשוואה בין הכדורגל של ונגר וארסנל ובין זה של פפ ובארסה – האחד נשאר בשולחן השרטוטים של התיאוריה האסטטית, והשני הצליח לפרוץ לעולם הפרקטיקה. גם צריך לזכור שבעולם לתהליכים יש נטייה לפעול בהתאם לאיך שהחברה בנויה – כמו שפוליטיקה מהשוליים הרבה פעמים זולגת למיינסטרים במופע כזה או אחר, כך גם כדורסל יותר שולי כמו של פיניקס בזמנו או בטח של הווריורס הישנים בסוף מגיע גם לבמה המרכזית.

מכל הסגלים של הפלייאוף הסגל שהכי ריתק אותי היה הסגל של יוסטון. כמו שכבר כתבתי, על גבול המהפכני. משהו שם פשוט לא מתחבר. טרנס ג'ונס ואריזה הם אחלה שחקנים. יש להם את ג'ייסון טרי עם כל הניסיון. עם כל הדגש על הסטטיסטיקה שלהם והמיתולוגיה סביב כל העידן וכל הסטטיסטיקה המתקדמת של הג'נרל מנג'ר, בסוף הם נפלו על הבנייה הכי בסיסית וקלאסית וגם הכי קלישאתית בליגה: כוכב-על וצוות מסייע. נדמה לי שבנוגע לג'יימס הארדן ג'ף ואן גנדי הפרשן הכי רציני ששמעתי כבר שנים, שבשידור הוא היחיד שנותן איזה מבט מפוכח ועל הקרקע בנוגע לכל ההייפ (בכל זאת מאמן קלאסי כמוהו לא יכול להתעלם מ-900 איבודים כמו שאנשי ההפקה של השידור האמריקאי מנסים להתעלם) סביב שחקן כמו הארדן. בעוד לכולם עפים הסופרלטיבים הוא כינה אותו SPECIAL OFFENSIVE TALENT. לא כוכב-על ולא הירח והשמש. פשוט כישרון התקפי ייחודי. דאטס איט, בלי כל מיני פלצנויות. לכן כנראה בנוגע ליוסטון הפרספקטיבה היא שהכריעה – במקום לראות את הקבוצה באופן שונה ואת הארדן כפי שהוא באמת, הקבוצה נגררה לקלישאות כדורסל במקום לתת עוד ממה שהם הביאו ברבע המפנה ההוא. החדשות הטובות לאוהבי בלאט שלבלאט יש את הפרספקטיבה הזו רק שלא בטוח שהיא יכולה לבוא לידי ביטוי בקונפליקט כ"כ גדול כמו שיש לו עם לברון והכדורסל שהוא מכיר ושולט בו (נאמר את האמת).

רוח המשחק כיום היא אחוזים וסטטיסטיקה. שתי הקבוצות שמבטאות את הרוח הזו הגיעו לגמר האנביאיי. הקאבס קבוצה של סט אופנס כמו רוב הקבוצות של בלאט.הדבר לא אומר שהם לא משחקים מהר – הם משחקים מהר בחצי-מגרש עם שורה אדירה של קלעים. לא רק קלעים, אלא קלעים מסוגים שונים ומגוונים. הרכב הקליעה הכי טוב שיצא לי לראות. ג"ס היא יותר קבוצה של מיצוי סטטיסטי – האחוזים שהיא מייצרת והפער מהאחוזים של היריבה הוא נתון שראוי לציון. אסור לזלזל בהגנה שלה.

Comments closed